ΚΕΦΑΛΑΙΟ Β΄ ΡΥΘΜΙΣΗ ΘΕΜΑΤΩΝ ΠΡΟΣΩΠΙΚΗΣ ΔΙΑΦΟΡΑΣ Άρθρο 28 Αναστολή μείωσης προσωπικής διαφοράς κατά την μισθολογική εξέλιξη των υπαλλήλων

 

Αναστέλλεται από 1ης.6.2022 και μέχρι τις 31.5.2024, η εφαρμογή του τέταρτου εδαφίου της παρ. 1 του άρθρου 27 του ν. 4354/2015 (Α΄ 176). Με απόφαση του Υπουργού Οικονομικών δύναται να αναπροσαρμόζεται η καταληκτική ημερομηνία αναστολής.

  • 17 Μαΐου 2022, 15:18 | ΧΡΗΣΤΟΣ

    Με τις διατάξεις του άρθρου 28, σύμφωνα και με την αιτιολογική έκθεση «αίρεται η αντίφαση που θα προκαλούσε το ενδεχόμενο να λαμβάνει ο υπάλληλος χαμηλότερες αποδοχές, μολονότι εξελίσσεται υπηρεσιακά και ανέρχεται μισθολογικό κλιμάκιο».
    Την αντίφαση αυτή την αντιμετωπίζω εδώ και χρόνια, κάθε φορά που αλλάζω μισθολογικό κλιμάκιο και λαμβάνω μικρότερες καθαρές αποδοχές, λόγω αύξησης της βάσης υπολογισμού των κρατήσεων, αφού σε αυτή δεν συμμετέχει η προσωπική διαφορά. Επομένως η λογική των προβλέψεων του άρθρου κινείται στη σωστή κατεύθυνση για να αντιμετωπίσει την αντίφαση αυτή. Δημιουργεί όμως ταυτόχρονα μια καινούργια αντίφαση. Ποιά είναι αυτή?
    Εγώ που άλλαξα μισθολογικό κλιμάκιο πριν λίγες ημέρες θα ενταχθώ στις διατάξεις του άρθρου τον Μάιο του 2024 που θα αλλάξω ξανά κλιμάκιο, και άρα για έναν (1) μόνο μήνα, αφού η διάταξη έχει χρόνο ισχύος έως 1/6/2024. Αντιθέτως κάποιος που έτυχε να αλλάζει κλιμάκιο τον επόμενο μήνα, θα επωφεληθεί της διάταξης του νόμου για 24 μήνες!!!! Άρα εκεί που πάει να διορθωθεί μία αδικία δημιουργείται μία νέα. Με κάποιο τρόπο (πχ αναδρομικότητα) θα πρέπει να προβλεφθεί ότι όλοι θα τύχουν της ίδιας αντιμετώπισης.

  • 17 Μαΐου 2022, 15:07 | Στέλιος Μ

    Πέρα από το σωστό αίτημα της διεκδίκησης λήψης προσωπικής διαφοράς για το σύνολο των μεταταχθέντων υπαλλήλων που δεν την λαμβάνουν, σε αντίθεση με συναδέλφους τους, οι οποίοι τη λαμβάνουν κάνοντας ακριβώς την ίδια δουλειά, πρέπει να υπάρχει πρόβλεψη και για επανυπολογισμό της προσωπικής διαφοράς για τη μετάταξη σε ανώτερο κλάδο, καθώς μετά τη μετάταξη σε ανώτερη κατηγορία ο ίδιος υπάλληλος, χάνει την μεγάλο μέρος ή ολόκληρη την προσωπική διαφορά, ευρισκόμενος στο σημείο να παίρνει σαν υπάλληλος υψηλότερου κλάδου, λιγότερα χρήματα από ό,τι όταν έπαιρνε ο ίδιος όταν ήταν χαμηλότερου κλάδου, και από συναδέλφους του, αντίστοιχα χαμηλότερου κλάδου. Βρίσκομαστε, δηλαδή, μετά τη μετάταξη σε ανώτερο κλάδο, μπροστά στο παράδοξο να μεγαλώνουν οι ευθύνες (μεγαλύτερος κλάδος=μεγαλύτερες ευθύνες) και να μειώνεται ο μισθός!!!

  • 17 Μαΐου 2022, 15:53 | Ματίνα Ξ.

    Εργάζομαι σε Ειδική Υπηρεσία Διαχείρισης του ΕΣΠΑ. Ενώ η πρόθεση της ρύθμισης είναι η άρση μιας αδικίας μέσω της αναστολής της μείωσης της προσωπικής διαφοράς κατά τη μισθολογική εξέλιξη των υπαλλήλων, ωστόσο με την παρούσα διατύπωση η αδικία την οποία βιώνει μια ομάδα υπαλλήλων για πολλά χρόνια τώρα, γίνεται ακόμη πιο έντονη, καθώς δεν γίνεται καμία πρόβλεψη για όσους έχουν λάβει κι αναγνωρίσει μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών το χρονικό διάστημα από 01.01.2016 έως και 31.05.2022. Συγκεκριμένα, όσοι έλαβαν μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών από 01.01.2016 και μετά, έλαβαν στο βασικό μισθό 2 μισθολογικά κλιμάκια (ΜΚ) επιπλέον, όπως προβλέπεται, αλλά υπέστηκαν μείωση ίση με 2 ΜΚ στην προσωπική τους διαφορά, σε αντίθεση με όσους είχαν μεταπτυχιακό μέχρι 31.12.2015 οι οποίοι δεν είχαν καμία μείωση στην προσωπική τους διαφορά. Με τη νέα ρύθμιση, προφανώς όσοι αναγνωρίσουν το μεταπτυχιακό τους μετά τις 01.06.2022, θα λάβουν στο βασικό μισθό 2 ΜΚ επίσης χωρίς μείωση στην προσωπική τους διαφορά. Έτσι λοιπόν, θα παρατηρηθεί το φαινόμενο, υπάλληλοι με τα ίδια προσόντα, την ίδια ειδικότητα, την ίδια προϋπηρεσία που κάνουν την ίδια δουλειά, θα αμείβονται με ΑΝΙΣΟ τρόπο, μόνο και μόνο επειδή κάποιοι έλαβαν κι αναγνώρισαν το μεταπτυχιακό τους μεταξύ 01.01.2016 και 31.05.2022. Είναι δίκαιο λοιπόν η αναστολή μείωσης της προσωπικής διαφοράς να ισχύσει αναδρομικά από 01.01.2016, τουλάχιστον ειδικά για τη λήψη Μισθολογικών Κλιμακίων λόγω μεταπτυχιακού.

  • 17 Μαΐου 2022, 15:49 | Ελένη Αηβαλιώτου

    Ως μητέρα υπαλλήλου, ο οποίος εργάζεται στο Υπουργείο Οικονομικών και αισθάνεται κάθε μέρα την αδικία προς το πρόσωπό του, έχοντας πολύ υψηλά τυπικά προσόντα και εμπειρία, χάρη στα οποία κατάφερε άλλωστε να επιλεγεί κατά τη διαδικασία κινητικότητας μεταξύ χιλιάδων άλλων, σας ζητώ να άρετε την αδικία και να αποδώσετε την προσωπική διαφορά σε όλους. Διαφορετικά είναι βέβαιο ότι αργά ή γρήγορα όλοι οι προσοντούχοι υπάλληλοι θα αποχωρήσουν. Είναι ζήτημα δικαιοσύνης και αξιοπρέπειας!
    Σας ευχαριστώ!

  • 17 Μαΐου 2022, 14:24 | Δημόσιος Υπάλληλος (Π.Σ.)

    Στα πλαίσια του Συντάγματος, της ισονομίας και της ίσης μεταχείρισης του προσωπικού οι υπάλληλοι που επιτελούν το ίδιο έργο θα πρέπει να αμείβονται όμοια.
    Θα πρέπει να δοθεί η Προσωπική Διάφορα στους μεταταχθέντες υπαλλήλους του Υπουργείου Οικονομικών μετά την 11.10.2018 όπως είχε αποδοθεί σε όλους τους υπαλλήλους με προηγούμενους νόμους.
    Δεν είναι δυνατόν να υπάρχει υπερκομματική συμφωνία αφού έχουν κατατεθεί επερωτήσεις από όλα τα κόμματα της αντιπολίτευσης και η κυβέρνηση και το υπουργείο να μην την αποδίδει και να υπάρχει άνιση μισθολογική μεταχείριση.

    ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΜΕΣΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ ΣΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΙΟΡΘΩΣΗ ΤΗΣ ΑΔΙΚΙΑΣ, ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΗΝ ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΗ ΑΡΧΗ ΤΗΣ ΙΣΟΤΗΤΑΣ.

  • 17 Μαΐου 2022, 14:53 | Σύλβια Κυριαζή

    Παρακαλώ, όπως διορθωθεί το προτεινόμενο άρθρο 28, ώστε να συμπεριληφθούν όλοι οι υπηρετούντες υπάλληλοι. Σε αντίθετη περίπτωση, η ψήφιση του εν λόγω άρθρου επιφέρει νομιμοποίηση και διαιώνιση της αδικίας και ανισότητας με την ύπαρξη πατρικίων και πληβείων εντός της ίδιας υπηρεσίας, πράγμα αντισυνταγματικό και παντελώς αδιανόητο!

  • 17 Μαΐου 2022, 14:11 | Μαρία Π.

    Αγαπητέ κε Υπουργέ

    Είμαι υπάλληλος του Υπουργείου Οικονομικών και ασκώ καθήκοντα ελεγκτή από το 2019. Έχω περίπου εικοσαετή υπηρεσία και αυξημένα τυπικά προσόντα ωστόσο η αμοιβή μου είναι μικρότερη από άλλων συναδέρφων, όχι μόνο των παλιών που έλαβαν την προσωπική διαφορά αλλά και νέων που πρόλαβαν να τους δοθεί το 2018. Συνεπώς, δεν είναι ακριβές να λέμε πως υπάρχουν υπάλληλοι δύο ταχυτήτων αλλά υπάρχουν, στο Υπουργείο Οικονομικών, υπάλληλοι περισσότερων ταχυτήτων, που αμοίβονται διαφορετικά για την ίδια εργασία.
    Επιπροσθέτως, ως υπάλληλος που αμοίβομαι σύμφωνα με το ενιαίο μισθολόγιο, ασκώ ελεγκτικά καθήκοντα αυξημένων ευθυνών, αν και αμοίβομαι ως υπάλληλος διοικητικών καθηκόντων.

    Είναι απορίας άξιο, πως με τις ρυθμίσεις του παρόντος νομοθετήματος αποσκοπείται η βελτίωση και ο εκσυγχρονισμός του ανθρώπινου δυναμικού όταν είναι πασιφανές πως παγιώνεται η άνιση μεταχείριση και η αδικία που επικρατεί.

  • 17 Μαΐου 2022, 14:06 | Χρήστος ΓΓΠΣΔΔ

    Κύριε Πρωθυπουργέ, κύριε Υπουργέ, ξεπαγώνετε προσαρμογές, δίνετε μπόνους, επιδόματα κλπ και μετά γυρίζετε σε εμάς, μας κοιτάτε κατάμουτρα και μας λέτε «δε μας νοιάζει αν είναι δίκαιο αυτό που ζητάτε, ΣΕ ΕΣΑΣ ΔΕΝ ΔΙΝΟΥΜΕ ΤΙΠΟΤΑ». Ευχαριστούμε, θα το θυμόμαστε και θα ανταποδώσουμε τη σωστή ώρα, εμείς οι ίδιοι, οι οικογένειές μας και όσοι γνωστοί και φίλοι μπορούμε να επηρεάσουμε.

  • 17 Μαΐου 2022, 13:52 | Ν.Π.

    Με τη διάταξη αυτή δυστυχώς εξακολουθούν να μην αίρονται αλλά αντιθέτως να διευρύνονται οι ακραίες μισθολογικές ανισότητες που δημιουργούνται λόγω της μη χορήγησης προσωπικής διαφοράς σε εργαζόμενους που παρέχουν την ίδια εργασία εντός του ίδιου φορέα, με μοναδικό κριτήριο τη χρονική στιγμή τοποθέτησής τους στην υπηρεσία. Ακραία μισθολογική ανισότητα αντιμετωπίζει και το Ειδικό επιστημονικό προσωπικό στον Συνήγορο του Πολίτη, που προσελήφθη ή μετατάχθηκε στην Αρχή από το 2018 και μετά, παρά τα τυπικά προσόντα, την επαγγελματική εμπειρία και ιδίως τα απαιτητικά καθήκοντά του. Είναι αναγκαία, τόσο για λόγους ίσης μεταχείρισης τόσο και εύρυθμης υπηρεσιακής λειτουργίας, η άμεση άρση της ανισότητας αυτής με την πρόβλεψη της χορήγησης της προσωπικής διαφοράς για τους εν λόγω εργαζομένους.

  • 17 Μαΐου 2022, 13:09 | Π. Λίτσου

    Είναι ανήθικο να συντηρείται η μισθολογική ανισότητα των Δημοσίων υπαλλήλων που προκύπτει από την Προσωπική Διαφορά. Η αρχή της ισότητας και κατ΄επέκταση η αρχή της ίσης μεταχείρισης των εργαζομένων αποτελεί συνταγματικό δικαίωμα, με αποτέλεσμα να κρίνεται αντισυνταγματική η διάκριση που υφίστανται οι δημόσιοι υπάλληλοι του Υπουργείου Οικονομικών. Η διαφορετική αμοιβή που λαμβάνουν με μοναδικό κριτήριο το χρόνο πρόσληψης του εκάστοτε υπαλλήλου θρέφει την άνιση μεταχείριση τους και προσβάλλει την αξιοπρέπεια τους. Σε μια δημοκρατική χώρα οι θεσμοί οφείλουν να διαφυλάσσονται και να αποβλέπουν στο σεβασμό της προσωπικότητας κάθε ατόμου όχι στον υποβιβασμό της.

  • 17 Μαΐου 2022, 13:55 | Γεώργιος Κατσίλλης

    Να θυμίσω γιατί υπάρχουν υπάλληλοι που παίρνουν προσωπική διαφορά; Μήπως γιατί σε αυτούς ποτέ δεν εφαρμόστηκε πλήρως το Ενιαίο Μισθολόγιο; Οπότε αυτοί οι υπάλληλοι με τα ίδια τυπικά προσόντα με άλλους διατήρησαν μεγάλο μέρος της ανισότητας, που προϋπήρχε; Οπότε, βεβαίως οι νέοι υπάλληλοι παίρνουν λιγότερα, γιατί στους νέους εφαρμόζεται πλήρως το Ενιαίο Μισθολόγιο.

    Και τώρα θέλετε και οι νέοι να παίρνουν την προσωπική διαφορά των παλαιών στο ΥΠΟΙΚ; Ώστε να παρακαμφθεί το Ενιαίο Μισθολόγιο και να ξαναδημιουργηθούν οι ανισότητες μεταξύ ΥΠΟΙΚ και των άλλων υπουργείων;

    Και κάποιοι σχολιαστές τολμούν να μιλάνε για στασιμότητα των μισθών των υπαλλήλων αυτών παρά τη θεωρητική μισθολογική εξέλιξη; Ναι, στασιμότητα, γιατί από την αρχή παίρνατε περισσότερα από τους υπόλοιπους.

  • 17 Μαΐου 2022, 12:57 | Β. Μ.

    Θέλετε ΕΛΕΓΚΤΕΣ αξιοκρατικούς, αμερόληπτους, ικανούς και καταρτισμένους;;;;Προσελκύστε τους! Κρατήστε τους! Αναδείξτε τους!
    Φροντίστε να αμείβονται ανάλογα, όχι μόνο με τους παλαιότερους εντός Υπουργείου, αλλά και με όλους τους ευρωπαίους συναδέλφους τους.
    Δεν έχουμε μόνο υποχρεώσεις αλλά και δικαιώματα.
    ΖΗΤΑΤΕ: Πτυχία, μεταπτυχιακά, διδακτορικά, ξένες γλώσσες ώστε να είμαστε ικανοί για: Διενέργεια προκαταρτκτικών εξετάσεων, παραστάσεις στα δικαστήρια, ενδελεχείς έρευνες, καταλογισμούς, άνοιγμα και έλεγχο τραπεζικών λογαριασμών σε βάθος 15ετίας, εργασία τις Κυριακές (με 45% προσαύξηση στο ωρομίσθιο, χωρίς ρεπό… Αλήθεια, στον ιδιωτικό τομέα αυτό συμβαίνει;),
    ΠΑΡΕΧΕΤΕ: απαρχαιωμένο ηλεκτρολογικό εξοπλισμό,οριακή ή και καθόλου πρόσβαση στο internet, ετοιμόροπες και ανθυγιεινές εγκαταστάσεις, (το χειμώνα δουλεύουμε στους 13 βαθμούς κελσίου με σκούφο μπουφάν κασκόλ),ξεβιδωμένες καρέκλες, οθόνες 15 ιντσών για να επεξεργαστούμε αρχεία excel χιλιάδων γραμμών στηλών.
    ΜΙΣΘΟΣ ΕΛΕΓΚΤΗ ΜΕ ΔΙΔΑΚΤΟΡΙΚΟ: 950 € (επί 12 ε; όχι επί 14..)

    Εσείς κ. Υπουργέ θα καθόσασταν; Μήπως θα νιώθατε και ευγνώμων;
    ΘΕΛΟΥΜΕ ΕΙΔΙΚΟ ΜΙΣΘΟΛΟΓΙΟ – ΑΜΟΙΒΗ ΑΝΑΛΟΓΑ ΜΕ ΤΗ ΘΕΣΗ ΚΑΙ ΤΑ ΚΑΘΗΚΟΝΤΑ ΜΑΣ (βλ. ΑΑΔΕ)!! Όχι γενικεύσεις, όχι όμως και παράλογες διακρίσεις.
    Υ.Γ. Eυχαριστούμε για τα 30 ευρώ αύξηση. Ο μισθός θα γίνει 980 € και θα πληρώνονται άνετα οι υποχρεώσεις.

    (ΣΔΟΕ 2022)

  • 17 Μαΐου 2022, 11:04 | ΦΩΤΙΟΣ Σ.

    Στην παρούσα φάση οι υπάλληλοι που μετατάχθηκαν ή διορίστηκαν στο Υπουργείο Οικονομικών και τους εποπτευόμενους από αυτό φορείς μετά τον Οκτώβριο 2018 δεν λαμβάνουν την προσωπική διαφορά. Αποτέλεσμα είναι η ύπαρξη υπαλλήλων δύο μισθολογικών ταχυτήτων που εκτελούν τα ίδια καθήκοντα και έχουν τα ίδια προσόντα. Η θεσμοθέτηση της προσωπικής διαφοράς σε όλους τους υπαλλήλους θα θέσει τέλος σε αυτή την μισθολογική ανισότητα.

  • 17 Μαΐου 2022, 11:11 | Κρινάνθη Μπάρλα

    ΟΡΘΗ ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ!

    Πράγματι, η προωθούμενη ρύθμιση αντιμετωπίζει το πρόβλημα της στασιμότητας των αποδοχών των υπαλλήλων του Υπουργείου Οικονομικών που ήδη λαμβάνουν την προσωπική διαφορά, ταυτόχρονα όμως συνεπάγεται περαιτέρω διεύρυνση της μισθολογικής ανισότητας μεταξύ των υπαλλήλων αυτών και των υπαλλήλων της ίδιας Υπηρεσίας που δεν την λαμβάνουν, δεδομένου ότι υπάλληλοι με τα ίδια και σε πολλές περιπτώσεις περισσότερα τυπικά προσόντα και χρόνια υπηρεσίας που ενίοτε ανήκουν και σε υψηλότερη κατηγορία (κατ’ άρθρο 6 παρ. 1 ν. 3528/2007) και ασκούν καθήκοντα νευραλγικά, αντιμετωπίζοντας τις ίδιες ή ακόμα μεγαλύτερες ευθύνες, λαμβάνουν μηνιαίες αποδοχές αξιοσημείωτα χαμηλότερες σε σχέση με τις αντίστοιχες των συναδέλφων τους που τυχαίνει να απασχολούνται στο Υπουργείο Οικονομικών προ του Οκτωβρίου 2018. Με τον τρόπο αυτό παραβιάζεται η αρχή της ισότητας, που θεμελιώνεται τόσο στην παρ. 1 του άρθρου 4 όσο και στο εδ. β΄ της παρ. 1 του άρθρου 22 του Συντάγματος, δημιουργούνται υπάλληλοι δύο ταχυτήτων, κάτι που δυναμιτίζει καθημερινά το εργασιακό κλίμα, ενώ παράλληλα δεν υπηρετείται η ενίσχυση της αποτελεσματικότητας της δημόσιας διοίκησης, όπως προαναγγέλλει ο τίτλος του νομοθετήματος. Τέλος, το φαινόμενο αυτό σε συνδυασμό με τον υφιστάμενο πληθωρισμό ύψους 10%, εγκυμονεί τον κίνδυνο διαρροών ικανών στελεχών του Υπουργείου Οικονομικών προς υψηλότερα αμειβόμενες θέσεις εργασίας άλλων Υπηρεσιών. Κρίνεται, συνεπώς, αναγκαία η τροποποίηση της προωθούμενης ρύθμισης, ώστε κατ’ αρχήν να χορηγηθεί η προσωπική διαφορά και στους υπαλλήλους που δεν την λαμβάνουν και εν συνεχεία, αφού θα έχει διαμορφωθεί κοινή αφετηρία στις αποδοχές όλων των υπαλλήλων, να ανασταλεί η μείωση της εν λόγω προσωπικής διαφοράς κατά τη μισθολογική εξέλιξή τους.

  • 17 Μαΐου 2022, 11:02 | ΓΕΩΡΓΙΟΣ Ν.

    Να συμπληρωθεί το άρθρο με την επέκταση της προσωπικής διαφοράς στους υπηρετούντες υπαλλήλους του Υπουργείου Οικονομικών, μεταταχθεντες μετα την 11/10/2018,σύμφωνα με τις βασικές Αρχές του Συντάγματος ,της ισότητας και δίκαιης μεταχείρισης, λόγοι σύμφωνα με τους οποίους αποδόθηκε στους ήδη υπηρετούντες υπαλλήλους στο ίδιο Υπουργείο με τους Ν.4024/2011,Ν.4354/2015,Ν.4569/2018.

  • 17 Μαΐου 2022, 11:38 | Κρινάνθη Μπάρλα

    Πράγματι, η προωθούμενη ρύθμιση αντιμετωπίζει το πρόβλημα της στασιμότητας των αποδοχών των υπαλλήλων του Υπουργείου Οικονομικών που ήδη λαμβάνουν την προσωπική διαφορά, ταυτόχρονα όμως συνεπάγεται περαιτέρω διεύρυνση της μισθολογικής ανισότητας μεταξύ των υπαλλήλων αυτών και των υπαλλήλων της ίδιας Υπηρεσίας που δεν την λαμβάνουν, δεδομένου ότι υπάλληλοι με τα ίδια και σε πολλές περιπτώσεις περισσότερα τυπικά προσόντα και χρόνια υπηρεσίας που ενίοτε ανήκουν και σε υψηλότερη κατηγορία (κατ’ άρθρο 6 παρ. 1 ν. 3528/2007) και ασκούν καθήκοντα νευραλγικά, αντιμετωπίζοντας τις ίδιες ή ακόμα μεγαλύτερες ευθύνες, λαμβάνουν μηνιαίες αποδοχές αξιοσημείωτα χαμηλότερες σε σχέση με τις αντίστοιχες των συναδέλφων τους που τυχαίνει να απασχολούνται στο Υπουργείο Οικονομικών προ του Οκτωβρίου 2018. Με τον τρόπο αυτό παραβιάζεται η αρχή της ισότητας, που θεμελιώνεται τόσο στην παρ. 1 του άρθρου 4 όσο και στο εδ. β΄ της παρ. 1 του άρθρου 22 του Συντάγματος, δημιουργούνται υπάλληλοι δύο ταχυτήτων, κάτι που δυναμιτίζει καθημερινά το εργασιακό κλίμα, ενώ παράλληλα δεν υπηρετείται η ενίσχυση της αποτελεσματικότητας της δημόσιας διοίκησης, όπως προαναγγέλλει ο τίτλος του νομοθετήματος. Τέλος, το φαινόμενο αυτό σε συνδυασμό με τον υφιστάμενο πληθωρισμό ύψους 10%, εγκυμονεί τον κίνδυνο διαρροών ικανών στελεχών του Υπουργείου Οικονομικών προς υψηλότερα αμειβόμενες θέσεις εργασίας άλλων Υπηρεσιών.

  • 17 Μαΐου 2022, 10:45 | ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ Σ.

    Είναι αδιανόητο σε υπηρεσίες αιχμής για την αποτελεσματική λειτουργία της δημόσιας διοίκησης, όπως είναι το Υπουργείο Οικονομικών, να υφίσταται το άδικο και αντισυνταγματικό μισθολογικό χάσμα μεταξύ υπαλλήλων με τα ίδια τυπικά προσόντα και το ίδιο αντικείμενο.
    Πρέπει άμεσα να αποκατασταθεί αυτή η αδικία.

  • 17 Μαΐου 2022, 10:08 | Μαρία Γ.

    ΔΙΚΑΙΗ η συγκεκριμένη ρύθμιση. ΜΠΡΑΒΟ σας και μακάρι να γίνει μόνιμη!

  • 17 Μαΐου 2022, 10:10 | ΧΑΡΙΛΑΟΣ ΣΠΥΡΟΣ

    Η άνιση μισθολογική αντιμετώπιση ττων υπαλλήλων του ΥΠΟΙΚ και των εποπτευόμενων φορέων του αποτελεί ένα χρόνιο πρόβλημα, το οποίο ταλανίζει εργαζομένους με αυξημένα τυπικά προσόντα. Οι υπάλληλοι αυτοί για να διοριστούν στο δημόσιο συμμετείχαν σε απαιτητικούς διαγωνισμούς μέσω ΑΣΕΠ, με ενισχυμένη εμπειρία από τον ιδιωτικό τομέα. Το ζήτημα αυτό δεν πρέπει να αντιμετωπισθεί ως ένα ακόμα αίτημα μισθολογικής παροχής, αλλά ως ζήτημα αποκατάστασης της συνταγματικά κατοχυρωμένης αρχής της ισότητας που πλήττεται ανεπανόρθωτα σε βάρος της νέας γενιάς υπαλλήλων, οι οποίοι αδικούνται κατάφωρα και αδικαιολόγητα.

  • 17 Μαΐου 2022, 10:25 | Τζανακάκης Α.

    Αγαπητοί συνάδελφοι του ΥΠΟΙΚ που γράφετε περί μισθολογικής ανισότητας προφανώς παραγνωρίζετε το γεγονός ότι η ανισότητα δεν αφορά μόνον εσάς εντός του ΥΠΟΙΚ αλλά και υπαλλήλους εκτός ΥΠΟΙΚ που απλά «έτυχε» να απασχολούνται έναν δρόμο πιο κάτω π.χ. ΥΠΕΣ και επιτελούν πανομοιότυπα ή και πιο απαιτητικά καθήκοντα από εσάς. Δεν μπορώ να καταλάβω τι διαφορετικό κάνει ένας ΠΕ στην υπηρεσία ανθρωπίνου δυναμικού του ΥΠΟΙΚ σε σχέση με την αντίστοιχη του ΥΠΕΣ, ώστε να δικαιούται 300-400 ευρώ παραπάνω μηνιαίως ως αμοιβή. Εδώ δεν εντοπίζετε παραβίαση των διατάξεων του Συντάγματος;

    Σε κάθε περίπτωση, εάν ξεχάσουμε τα ανωτέρω, μιας και η προσωπική διαφορά από το 2015 έχει επιδοματοποιηθεί πλήρως, προτείνονται ως λύσεις διεξόδου:
    α. η καθιέρωση ειδικού μισθολογίου στο πρότυπο της ΑΑΔΕ, με αναγωγή στο περίγραμμα εργασίας.
    β. η καθιέρωση ενός μόνιμου μηχανισμού θεμελίωσης προσωπικής διαφοράς όχι μόνο για το ΥΠΟΙΚ ΥΠΟΙΑΝ ΕΛΣΥΝ ΝΣΚ κτλπ αλλά για το σύνολο των φορέων εντός των οποίων λαμβάνει αντίστοιχες καταβολές ποσοστό άνω του 1/3 ή του 1/2 των υπαλλήλων.

  • 17 Μαΐου 2022, 10:59 | Λυδία

    Η άνιση μισθολογική αντιμετώπιση του ανθρωπίνου δυναμικού της ΓΓΠΣΔΔ αποτελεί ένα χρόνιο πρόβλημα, το οποίο ταλανίζει εργαζομένους με υψηλό εκπαιδευτικό και επαγγελματικό προφίλ. Για να διαβούν το κατώφλι του δημοσίου συμμετείχαν σε απαιτητικούς διαγωνισμούς μέσω ΑΣΕΠ, με ενισχυμένη εμπειρία από τον ιδιωτικό τομέα. Το ζήτημα αυτό δεν πρέπει να αντιμετωπισθεί ως ένα ακόμα αίτημα μισθολογικής παροχής, αλλά κυρίως ως ένα ζήτημα αποκατάστασης της συνταγματικά κατοχυρωμένης αρχής της ισότητας που πλήττεται ανεπανόρθωτα σε βάρος της νέας γενιάς υπαλλήλων, οι οποίοι αδικούνται κατάφωρα και αδικαιολόγητα.

  • 17 Μαΐου 2022, 10:17 | Stavros T

    Πρέπει να συμπληρωθεί το άρθρο για την χορήγηση της Προσωπικής Διαφοράς σε όλους τους υπαλλήλους ΓΓΠΣΔΔ, σύμφωνα με τις βασικές αρχές του Συντάγματος, της ισότητας και της δίκαιης μεταχείρισης, όπως έγινε και με το Ν.4569/2018. Να σταματήσει η μισθολογική ανισότητα σε βάρος αυτών που μετατάχθηκαν μετά τις 11-10-2018 και οι οποίοι εργάζονται στις υπηρεσίες τους με τα ίδια τυπικά προσόντα και τα ίδια καθήκοντα.

  • 17 Μαΐου 2022, 10:42 | Κώστας

    Η κατάφωρη αδικία σε βάρος υπαλλήλων της ίδιας υπηρεσίας που αμείβονται λιγότερο απ’ όλους τους παλιούς υπηρετούντες υπαλλήλους της ΓΓΠΣΔΔ θα πρέπει κάπου εδώ να σταματήσει. Ζητούμε τώρα τη μισθολογική αποκατάσταση μας μέσω της χορήγησης ΠΔ σε όσους διορίστηκαν ή μετατάχθηκαν μετά τις 11/10/2018.

  • 17 Μαΐου 2022, 10:02 | ΛΙΟΤΣΟΣ

    Στο Συνήγορο του Πολίτη, όσοι/-ες οι Ειδικοί Επιστήμονες,προσελήφθησαν ή μετατάχθηκαν στην Αρχή από το 2018 κ.ε., αμείβονται με μισθούς Ενιαίου μισθολογίου, σε πλήρη αναντιστοιχία με τα τυπικά προσόντα, την επαγγελματική διαδρομή, αλλά και τα ιδιαιτέρως απαιτητικά καθήκοντα τους στο πλαίσιο της αποστολής της Αρχής. Ως εκ τούτου, στο πλαίσιο της προτεινόμενης διάταξης, η άμεση χορήγηση της «προσωπικής διαφοράς» και στους «νέους» Ειδικούς Επιστήμονες στον Συνήγορο του Πολίτη είναι το ελάχιστο που μπορεί να γίνει στην κατεύθυνση της άρσης των μισθολογικών ανισοτήτων έναντι των παλαιότερων συναδέλφων.

  • 17 Μαΐου 2022, 10:58 | ΛΙΟΤΣΟΣ

    Να αρθεί η αδικία για τους ειδ.επιστήμονες στον ΣΥΝΗΓΟΡΟ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ και να τους δοθεί η μισθολογική διαφορά αμεσα. ΤΕΛΟΣ στην άνιση μισθολογική μεταχείριση.

  • 17 Μαΐου 2022, 09:17 | ΛΑΜΠΡΟΣ ΛΙΟΤΣΟΣ

    Με την προτεινόμενη διάταξη νόμου οξύνεται η αδικία που υφίστανται οι ΕΙΔΙΚΟΙ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΕΣ ΣΤΟΝ ΣΥΝΗΓΟΡΟ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ που διορίστηκαν/μετατάχθηκαν μετά την 01.11.2018, καθώς η μισθολογική διαφορά με τους παλαιότερους συναδέρφους που ήδη λαμβάνουν την Προσωπική Διαφορά αυξάνεται ακόμη περισσότερο.

  • 17 Μαΐου 2022, 09:33 | Κωσταντακόπουλος

    Τελικά ΠΟΣΑ ΧΡΟΝΙΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΕΡΑΣΟΥΝ για να ικανοποιηθεί το δίκαιο αίτημα της χορήγησης της προσωπικής διαφοράς ΚΑΙ στους υπαλλήλους που υπηρετούν, μετά τον 10/2018, στο ΥΠΟΙΚ και στους λοιπούς φορείς; Πως είναι δυνατόν να γίνεται αποδεκτή η εργασία υπό τα ίδια περιγράμματα θέσεων και τα ίδια προσόντα αλλά με διαφορετικό μισθό;

  • 17 Μαΐου 2022, 09:35 | Κ. Τ.

    Θα πρέπει να διασφαλιστεί η μισθολογική ισονομία σε υπηρεσίες όπου υπάρχει διάκριση βάσει χρονικής τοποθέτησης του υπαλλήλου.

    Καθώς δεν υπάρχει αντίστοιχη διάκριση σε καθήκοντα και αρμοδιότητες.

    Τέλος, θα πρέπει να τροποποιηθεί το συγκεκριμένο άρθρο ή να προβλεφθεί νέο, με στόχο την ένταξη των υπαλλήλων που δεν λαμβάνουν την όποια προσωπική διαφορά στους στόχους και σκοπούς της συγκεκριμένης νομοθετικής πρωτοβουλίας.

  • 17 Μαΐου 2022, 08:19 | ΡΟΥΛΗ

    Ένα νομοσχέδιο που δε χορηγεί την Π.Δ σε όλους τους εργαζομένους δημιουργεί μια άδικη μισθολογική διάκριση μεταξύ υπαλλήλων με τα ίδια τυπικά προσόντα και τα ίδια καθήκοντα. Θα πρέπει να συμπεριληφθεί στον παρόντα νόμο τροπολογία ώστε να αποδοθεί άμεσα η Προσωπική Διάφορα!!!!

  • 17 Μαΐου 2022, 08:24 | ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ Α.

    Σε ό, τι αφορά το συγκεκριμένο νομοσχέδιο, και το άρθο 28 πιο συγκεκριμένα, δεν γίνεται λόγος για χορήγηση της λεγόμενης προσωπικής διαφοράς (ΠΔ) στους φορείς όπου αυτή υφίσταται (βλ. Γ.Γ.Π.Σ.Δ.Δ.).

    Το μόνο που αναφέρεται είναι λεγόμενο «ξεπάγωμα» της ΠΔ για τους «παλαιούς» υπαλλήλους.

    Είμαστε αρκετοί μηχανικοί σε αυτούς τους φορείς που έχουν μεγάλο μισθολογικό χάσμα με τους παλαιότερους υπαλλήλους επειδή «έτυχε» να διορισθούν ή μεταταχθούν μετά τον 10ο/2018 (όπου ήταν και η τελευταία νομοθετική ρύθμιση επί του συγκεκριμένου ζητήματος – νόμος 4569/2018).

    Είναι κομβικής σημασίας για την εύρυθμη λειτουργία των υπηρεσιών η αποκατάσταση αυτής της άδικης και αντισυνταγματικής διάταξης αφού δε νοείται στην ίδια υπηρεσία, άτομα με τα ίδια καθήκοντα να αμείβονται διαφορετικά.

  • 17 Μαΐου 2022, 00:00 | Ναπολέων

    Το γεγονός ότι υπάλληλοι στην ίδια υπηρεσία, με τα ίδια προσόντα, τα ίδια χρόνια συνολικής προϋπηρεσίας και τα ίδια καθήκοντα, έχουν μεγάλες μισθολογικές διαφορές, με μοναδικό κριτήριο τον χρόνο τοποθέτησής τους στην υπηρεσία, δημιουργεί μια άδικη μισθολογική διάκριση μεταξύ υπαλλήλων που υπηρετούσαν στο ΥΠ.ΟΙΚ πριν την 01.11.2018 και σε υπαλλήλους που μετατάχθηκαν στο ΥΠ.ΟΙΚ. μετά.

    Η Προσωπική Διαφορά (ΠΔ) αρχικώς αποδόθηκε με νομοθετική ρύθμιση στους ήδη υπηρετούντες υπαλλήλους του ΥΠ.ΟΙΚ, με τις διατάξεις του ν. 4024/2011 (Α’ 226) και ακολούθως επεκτάθηκε με τις διατάξεις του ν. 4354/2015 (Α΄ 176) και τελευταία του ν. 4569/2018 (Α’ 179), κατ΄ εφαρμογή της συνταγματικής αρχής της ισότητας. Θα πρέπει να γίνει το ίδιο για όλους τους υπαλλήλους που ήρθαν στο ΥΠΟΙΚ μετά τον 10/2018.

    Η αναστολή από 1ης.6.2022 και μέχρι τις 31.5.2024, της εφαρμογής του τέταρτου εδαφίου της παρ. 1 του άρθρου 27 του ν. 4354/2015 (Α΄ 176), χωρίς την προηγούμενη χορήγηση της ΠΔ στους μετά την 01.11.2018 συναδέλφους, θα έχει σαν αποτέλεσμα την περαιτέρω διεύρυνση, της μισθολογικής ανισότητας και αδικίας μεταξύ των υπαλλήλων.

    Προτείνεται να συμπεριληφθεί διάταξη για την άμεση χορήγηση της ΠΔ στο σύνολο των υπαλλήλων μιας υπηρεσίας όπου ήδη αυτή χορηγείται.

  • 16 Μαΐου 2022, 20:00 | Κατερίνα Π.

    Είναι ζωτικής σημασία η άρση του μισθολογικού χάσματος «νέων» και «παλαιών» υπαλλήλων σε όποιες υπηρεσίες εξακολουθεί να υφίσταται.

    Δε νοείται νομοσχέδιο αξιολόγησης και στοχοθεσίας αν δεν εκκινούν όλη από την ίδια αφετηρία.

  • 16 Μαΐου 2022, 20:31 | Σπυρίδων Μ.

    Είναι εντελώς παράλογο υπάλληλοι με τα ίδια τυπικά προσόντα, που εκτελούν ακριβώς το ίδιο έργο να αμοίβονται διαφορετικά επειδή απλά ο ένας είναι κάποιους μήνες παλαιότερος από τον άλλο στην υπηρεσία. Συνεπώς η προσωπική διάφορα θα πρέπει να χορηγηθεί σε όλους τους υπαλλήλους της Γ.Γ.Π.Σ.Δ.Δ. ώστε να αποκατασταθεί η αδικία.

  • 16 Μαΐου 2022, 19:38 | Χαράλαμπος Κλουκίνας

    Αξιότιμε κύριε Υπουργέ,

    Όπως γνωρίζετε η προσωπική διαφορά διαμορφώθηκε κατ΄ εφαρμογή των διατάξεων της παρ. 2 του άρθρου 29 του ν. 4024/2011 (Α΄ 226) . Περεταίρω επεκτάθηκε η χορήγηση της προσωπικής διαφοράς με το Ν. 4354/2015 Α΄ 176 και το Ν. 4569/2018 Α΄ 179 στους υπαλλήλους του Υπουργείου Οικονοµικών, σε εποπτευόµενα από αυτό Νοµικά Πρόσωπα Δηµοσίου Δικαίου, στην Ελληνική Στατιστική Αρχή, στην Ανεξάρτητη Αρχή Δηµοσίων Εσόδων, καθώς και στο Νοµικό Συµβούλιο του Κράτους, οι οποίοι προσελήφθησαν μετά την 01.11.2011

    Ειδικότερα δε, στην αιτιολογική έκθεση του Ν. 4569/2018 αναφέρεται ότι «προβλέπεται η χορήγηση στο σύνολο των εν λόγω υπαλλήλων της προσωπικής διαφοράς του άρθρου 27 του ν. 4354/2015 (Α΄ 176) κατ’ εφαρµογή της συνταγµατικής αρχής της ισότητας, µε δεδομένο ότι πρόκειται για υπαλλήλους οι οποίοι παρέχουν τις ίδιες υπηρεσίες και ασκούν όµοια καθήκοντα µε όσους υπηρετούσαν πριν την κρίσιµη ηµεροµηνία».

    Στο πλαίσιο της εφαρμογής της συνταγματικής αρχής της ισότητας η οποία έχει αναγνωριστεί με προηγούμενες αποφάσεις του Ελληνικού Κοινοβουλίου και λαμβάνοντας υπόψη ότι από την ψήφιση του Ν. 4569/2018 έχει παρέλθει περίπου μία τετραετία και έκτοτε στους προαναφερόμενους φορείς έχουμε προσληφθεί αρκετά στελέχη, με αυξημένα τυπικά προσόντα, τα οποία ασκούν όμοια καθήκοντα με παλαιότερους συναδέλφους, καλείσθε όπως προβείτε στην επέκταση των προβλέψεων του άρθρου 27 του ν. 4354/2015.

    Η εφαρμογή του άρθρου 28 του παρόντος νομοσχεδίου, χωρίς πρόβλεψη για την επέκταση χορήγησης της προσωπικής διαφοράς, θα συντείνει στη συνέχιση διαχωρισμού των υπαλλήλων/στελεχών του Υπ.Οικ και των εποπτευόμενων από αυτό Φορέων, με μοναδικό κριτήριο το χρόνο πρόσληψής τους.

    Με εκτίμηση,

  • 16 Μαΐου 2022, 19:25 | ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ

    ΕΔΩ ΚΑΙ ΤΩΡΑ ΝΑ ΑΡΘΕΙ Η ΑΔΙΚΙΑ ΚΑΙ ΝΑ ΔΟΘΕΙ Η ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΔΙΑΦΟΡΑ ΣΤΟΥΣ ΥΠΑΛΛΗΛΟΥΣ ΠΟΥ ΥΠΗΡΕΤΟΥΝ ΣΤΟ ΥΠΟΙΚ ΜΕΤΑ ΤΟΝ 9ο του 2018

  • 16 Μαΐου 2022, 18:40 | Γιώργος

    Η ΠΔ αρχικώς αποδόθηκε με νομοθετική ρύθμιση στους ήδη υπηρετούντες υπαλλήλους του ΥΠ.ΟΙΚ, με τις διατάξεις του ν. 4024/2011 (Α’ 226) και ακολούθως επεκτάθηκε με τις διατάξεις της παρ. 1 του άρθρου 27 ν. 4354/2015 (Α΄ 176) και τελευταία του άρθρου 45 του ν. 4569/2018 (Α’ 179).

    Το ελληνικό κοινοβούλιο αποδέχθηκε ρητά την ανάγκη επίλυσης των θεμάτων μισθολογικής αντιμετώπισης επί τη βάσει της αρχής της ισότητας, εντός του ίδιου φορέα, όπως ρητά αναφέρεται στην σχετική αιτιολογική έκθεση, διευθετώντας το πρόβλημα της άνισης μισθολογικής αντιμετώπισης τη δεδομένη χρονική στιγμή.
    ————————————————————————–
    ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ ΑΡΘΡΟ 45 του ν. 4569/2018:

    «ΜΕ ΤΗΝ ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΗ ΡΥΘMΙΣΗ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ 45 ΕΞΟMΟΙΩΝΟΝΤΑΙ ΜΙΣΘΟΛΟΓΙΚΑ MΕ ΟΣΟΥΣ ΥΠΗΡΕΤΟΥΣΑΝ ΣΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟMΙΚΩΝ ΠΡΙΝ ΤΗΝ 1.11.2011 ΟΙ ΥΠΑΛΛΗΛΟΙ MΕ ΣΧΕΣΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΔΗMΟΣΙΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥ ΚΑΙ ΙΔΙΩΤΙΚΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥ ΑΟΡΙΣΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΔΙΟΡΙΣΤΕΙ Η MΕΤΑΤΑΧΘΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΑΝΩΤΕΡΩ ΗMΕΡΟMΗΝΙΑ, ΕΩΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ΔΗMΟΣΙΕΥΣΗΣ ΤΟΥ ΠΑΡΟΝΤΟΣ ΝΟMΟΥ ΣΤΗΝ ΕΦΗMΕΡΙΔΑ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΩΣ, ΣΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟMΙΚΩΝ, ΣΕ ΕΠΟΠΤΕΥΟMΕΝΑ ΑΠΟ ΑΥΤΟ ΝΟMΙΚΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΔΗMΟΣΙΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥ, ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗ ΑΡΧΗ, ΣΤΗΝ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΑΡΧΗ ΔΗMΟΣΙΩΝ ΕΣΟΔΩΝ, ΚΑΘΩΣ ΚΑΙ ΣΤΟ ΝΟMΙΚΟ ΣΥMΒΟΥΛΙΟ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ ΩΣ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ. ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΑ, ΠΡΟΒΛΕΠΕΤΑΙ Η ΧΟΡΗΓΗΣΗ ΣΤΟ ΣΥΝΟΛΟ ΤΩΝ ΕΝ ΛΟΓΩ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΤΗΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΗΣ ΔΙΑΦΟΡΑΣ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ 27 ΤΟΥ Ν. 4354/2015 (Α΄ 176) ΚΑΤ’ ΕΦΑΡMΟΓΗ ΤΗΣ ΣΥΝΤΑΓMΑΤΙΚΗΣ ΑΡΧΗΣ ΤΗΣ ΙΣΟΤΗΤΑΣ, MΕ ΔΕΔΟMΕΝΟ ΟΤΙ ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΓΙΑ ΥΠΑΛΛΗΛΟΥΣ ΟΙ ΟΠΟΙΟΙ ΠΑΡΕΧΟΥΝ ΤΙΣ ΙΔΙΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΚΑΙ ΑΣΚΟΥΝ ΟMΟΙΑ ΚΑΘΗΚΟΝΤΑ ΜΕ ΟΣΟΥΣ ΥΠΗΡΕΤΟΥΣΑΝ ΠΡΙΝ ΤΗΝ ΚΡΙΣΙMΗ ΗMΕΡΟMΗΝΙΑ».
    ————————————————————————–
    Η αναστολή μείωσης της ΠΔ έπρεπε να γίνει, αλλά θα πρέπει ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ να προβλεφθεί και να εισαχθεί προς ψήφιση, η επέκταση της χορήγησης της ΠΔ και στους μετά τον 11/2018 υπηρετούντες υπαλλήλους του Υπουργείου Οικονομικών και φορέων αυτού.

    Δίχως τέτοια προβλεψη, η μισθολογική ανισότητα εντός των κόλπων του Υπουργείου Οικονομικών θα οξυνθεί ακόμα περισσότερο! Είναι απαραίτητο να σημειωθεί, πως με την ΠΔ «ξεπαγωμένη», οι υπάλληλοι θα εξελίσσονται σε Μισθολογικά Κλιμάκια χωρίς η ΠΔ να βαίνει μειούμενη, αυξάνωντας ουσιαστικά τον μισθό και παγιώνοντας το ποσό της ΠΔ ως ΕΠΙΔΟΜΑ. Άρα, αν εξαιρέσουμε το γεγονός οτι η ΠΔ δεν είναι (ακόμα) συντάξιμη, μιλάμε για την υιοθέτηση ενός «τύπου ΕΙΔΙΚΟΥ ΜΙΣΘΟΛΟΓΙΟΥ» στον Φορέα για μια μεγάλη μερίδα υπαλλήλων, χωρίς να υπάρχει πρόνοια για το σύνολο των υπηρετούντων στο ΥΠΟΙΚ και φορείς αυτού.

    Προτείνεται η επέκταση χορήγησης της ΠΔ σε όλους τους μετά την 1.11.2018 υπηρετούντες υπαλλήλους και μετά (κατόπιν μελέτης) να λάβει χώρα οποιαδήποτε άλλη ρύθμιση μισθολογίου.

  • 16 Μαΐου 2022, 17:51 | Μανθος

    Αγαπητοί κύριοι

    Είναι εντελώς παράλογο υπάλληλοι με τα ίδια τυπικά προσόντα, που εκτελούν ακριβώς το ίδιο έργο να αμοίβονται διαφορετικά επειδή απλά ο ένας είναι κάποιους μήνες παλαιότερος από τον άλλο στην υπηρεσία. Συνεπώς η προσωπική διάφορα θα πρέπει να χορηγηθεί σε όλους τους υπαλλήλους του ΥΠ.ΟΙΚ. ώστε να αποκατασταθεί η αδικία.

  • 16 Μαΐου 2022, 15:40 | Χάρης.Δ

    Δε νοείται σε υπηρεσίες αιχμής για την αποτελεσματική λειτουργία της δημόσιας διοίκησης όπως είναι το Υπ. Οικ. να συνεχίζει να υφίσταται το άδικο και αντισυνταγματικό μισθολογικό χάσμα μεταξύ των υπαλλήλων.

  • 16 Μαΐου 2022, 14:19 | ΑΡΓΥΡΟΠΟΥΛΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ

    Το γεγονός ότι υπάλληλοι στην ίδια υπηρεσία, με τα ίδια προσόντα, τα ίδια χρόνια συνολικής προϋπηρεσίας και τα ίδια καθήκοντα, έχουν μεγάλες μισθολογικές διαφορές, με μοναδικό κριτήριο τον χρόνο τοποθέτησής τους στην υπηρεσία, δημιουργεί μια άδικη μισθολογική διάκριση μεταξύ υπαλλήλων που υπηρετούσαν στο ΥΠ.ΟΙΚ πριν την 01.11.2018 και σε υπαλλήλους που μετατάχθηκαν στο ΥΠ.ΟΙΚ. μετά.

    Η Προσωπική Διαφορά (ΠΔ) αρχικώς αποδόθηκε με νομοθετική ρύθμιση στους ήδη υπηρετούντες υπαλλήλους του ΥΠ.ΟΙΚ, με τις διατάξεις του ν. 4024/2011 (Α’ 226) και ακολούθως επεκτάθηκε με τις διατάξεις του ν. 4354/2015 (Α΄ 176) και τελευταία του ν. 4569/2018 (Α’ 179), κατ΄ εφαρμογή της συνταγματικής αρχής της ισότητας. Θα πρέπει να γίνει το ίδιο για όλους τους υπαλλήλους που ήρθαν στο ΥΠΟΙΚ μετά τον 10/2018.

    Η αναστολή από 1ης.6.2022 και μέχρι τις 31.5.2024, της εφαρμογής του τέταρτου εδαφίου της παρ. 1 του άρθρου 27 του ν. 4354/2015 (Α΄ 176), χωρίς την προηγούμενη χορήγηση της ΠΔ στους μετά την 01.11.2018 συναδέλφους, θα έχει σαν αποτέλεσμα την περαιτέρω διεύρυνση, της μισθολογικής ανισότητας και αδικίας μεταξύ των υπαλλήλων

    Προτείνεται να συμπεριληφθεί διάταξη για την άμεση χορήγηση της ΠΔ στο σύνολο των υπαλλήλων μιας υπηρεσίας όπου ήδη αυτή χορηγείται.

  • 16 Μαΐου 2022, 14:49 | Σύλλογος Εργαζομένων ΕΓΔΙΧ – 170 μέλη

    Το γεγονός ότι υπάλληλοι στην ίδια υπηρεσία, με τα ίδια προσόντα, τα ίδια χρόνια συνολικής προϋπηρεσίας και τα ίδια καθήκοντα, έχουν μεγάλες μισθολογικές διαφορές, με μοναδικό κριτήριο τον χρόνο τοποθέτησής τους στην υπηρεσία, δημιουργεί μια άδικη μισθολογική διάκριση μεταξύ υπαλλήλων που υπηρετούσαν στο ΥΠ.ΟΙΚ πριν την 01.11.2018 και σε υπαλλήλους που μετατάχθηκαν στο ΥΠ.ΟΙΚ. μετά.

    Η Προσωπική Διαφορά (ΠΔ) αρχικώς αποδόθηκε με νομοθετική ρύθμιση στους ήδη υπηρετούντες υπαλλήλους του ΥΠ.ΟΙΚ, με τις διατάξεις του ν. 4024/2011 (Α’ 226) και ακολούθως επεκτάθηκε με τις διατάξεις του ν. 4354/2015 (Α΄ 176) και τελευταία του ν. 4569/2018 (Α’ 179), κατ΄ εφαρμογή της συνταγματικής αρχής της ισότητας. Θα πρέπει να γίνει το ίδιο για όλους τους υπαλλήλους που ήρθαν στο ΥΠΟΙΚ μετά τον 10/2018.

    Η αναστολή από 1ης.6.2022 και μέχρι τις 31.5.2024, της εφαρμογής του τέταρτου εδαφίου της παρ. 1 του άρθρου 27 του ν. 4354/2015 (Α΄ 176), χωρίς την προηγούμενη χορήγηση της ΠΔ στους μετά την 01.11.2018 συναδέλφους, θα έχει σαν αποτέλεσμα την περαιτέρω διεύρυνση, της μισθολογικής ανισότητας και αδικίας μεταξύ των υπαλλήλων

    Προτείνεται να συμπεριληφθεί διάταξη για την άμεση χορήγηση της ΠΔ στο σύνολο των υπαλλήλων μιας υπηρεσίας όπου ήδη αυτή χορηγείται.

  • 16 Μαΐου 2022, 14:45 | ΕΥΑΓΓΕΛΑΤΟΣ ΣΠΥΡΟΣ

    Παρά τις προηγούμενες προσπάθειες των Κυβερνήσεων μέσω του «ενιαίου μισθολογίου» στη Δημόσια Διοίκηση με διττό στόχο αφενός τον περιορισμό της δημοσιονομικής δαπάνης και αφετέρου τον εξορθολογισμό των μισθολογικών ανισοτήτων ανά Φορέα, Υπηρεσία και Νομικό πρόσωπο, ο στόχος επιτεύχθηκε μόνο ως προς το πρώτο σκέλος (περιορισμός της δαπάνης). Αντιθέτως με την θέσπιση της «προσωπικής διαφοράς» οι μισθολογικές ανισότητες όχι μόνο διατηρήθηκαν ακόμα και εντός του ιδίου φορέα -με ίδια τυπικά προσόντα και αντίστοιχη εργασιακή εμπειρία – αλλά προκάλεσαν και προκαλούν πλήθος περαιτέρω δυσάρεστων συναισθημάτων, όπως εκείνο της αδικίας και του θυμού αφού επικρατεί πλέον η αντίληψη ότι το δικαίωμα ίσης αμοιβής για όμοια εργασία ή εργασία «ίσης αξίας» αποτελεί «κενό γράμμα». Στο Συνήγορο του Πολίτη, επί παραδείγματι, οι Ειδικοί Επιστήμονες, όσοι/-ες προσελήφθησαν ή μετατάχθηκαν στην Αρχή από το 2018 κ.ε., αμείβονται με μισθούς Ενιαίου μισθολογίου, σε πλήρη αναντιστοιχία με τα τυπικά προσόντα, την επαγγελματική διαδρομή, αλλά και τα ιδιαιτέρως απαιτητικά καθήκοντα τους στο πλαίσιο της αποστολής της Αρχής – σε αντίθεση με τους συναδέλφους τους που κατείχαν ήδη οργανική θέση στην Αρχή και απολαμβάνουν, ορθώς, την «προσωπική διαφορά». Ως εκ τούτου, στο πλαίσιο της προτεινόμενης διάταξης, η άμεση χορήγηση -τουλάχιστον- της «προσωπικής διαφοράς» και στους «νέους» Ειδικούς Επιστήμονες στον Συνήγορο του Πολίτη είναι το ελάχιστο που μπορεί να γίνει στην κατεύθυνση της άρσης των μισθολογικών ανισοτήτων έναντι των παλαιότερων συναδέλφων τους. Με εκτίμηση,

  • 16 Μαΐου 2022, 14:10 | Καπότης Κ.

    Η άνιση μισθολογική αντιμετώπιση του ανθρωπίνου δυναμικού του ΥΠΟΙΚ και των εποπτευόμενων από αυτόν φορέων αποτελεί ένα χρόνιο πρόβλημα, το οποίο ταλανίζει εργαζομένους με υψηλό εκπαιδευικό και επαγγελματικό προφίλ. Για να διαβούν το κατώφλι του δημοσίου συμμετείχαν σε απαιτητικούς διαγωνισμούς μέσω ΑΣΕΠ, με ενισχυμένη εμπειρία από τον ιδιωτικό τομέα. Το ζήτημα αυτό δεν πρέπει να αντιμετωπισθεί ως ένα ακόμα αίτημα μισθολογικής παροχής, αλλά προεχόντως ως ένα ζήτημα αποκατάστασης της συνταγματικά κατοχυρωμένης αρχής της ισότητας που πλήττεται ανεπανόρθωτα σε βάρος της νέας γενιάς υπαλλήλων, οι οποίοι αδικούνται κατάφωρα και αδικαιολόγητα.

  • 16 Μαΐου 2022, 13:47 | ΣΠΥΡΟΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ

    Η προσωπική διαφορά πρέπει να δοθεί σε όλους τους υπαλλήλους του Οικονομικών γιατί μέχρι τώρα υπάρχει διαχωρισμος πριν το 2018 και μετά.

  • 16 Μαΐου 2022, 13:37 | Βασιλική Αθανασάκη

    Αξιότιμε κύριε Υπουργέ,

    Θεμελιώδης αρχή της καλής νομοθέτησης είναι η διαφάνεια μέσω της προσβασιμότητας στις ρυθμίσεις και η δυνατότητα υποβολής προτάσεων σχετικών με αυτές, κατά το στάδιο της κατάρτισης και της αξιολόγησης της εφαρμογής τους (ανοιχτή διαδικασία, περ. ε΄ παρ. 1 άρθρου 58 ν. 4622/2019). Η ελληνική έννομη τάξη προσφέρει μια σειρά μέσων για τη διαφάνεια και την προσβασιμότητα των ρυθμίσεων κατά το στάδιο της κατάρτισης και της ψήφισης των νόμων από τη Βουλή, όπως βέβαια και για την προσβασιμότητα των πολιτών στην τελική μορφή του συνόλου των ρυθμιστικών κειμένων. Ως βασικό μέσο καλής νομοθέτησης προβλέπεται στη χώρα μας και διεθνώς, μεταξύ άλλων, και η «διαβούλευση», η οποία περιλαμβάνει την εμπλοκή των ενδιαφερόμενων μερών στη νομοπαραγωγική διαδικασία (βλ. European Commission 2017a, 2017b, OECD, 2018, ν. 4622/2019).

    Ως εκ τούτου, παρακαλούμε όπως λάβετε υπόψη σας την αθρόα συμμετοχή των ενδιαφερομένων μερών στην υπόψη διαβούλευση για το ζήτημα της χορήγησης της προσωπικής διαφοράς στους νεοπροσληφθέντες υπαλλήλους του ΥπΟικ και των εποπτευόμενων φορέων. Το ζήτημα αυτό δεν θα έπρεπε να αντιμετωπισθεί απλώς ως ένα ακόμα αίτημα μισθολογικής παροχής αλλά προεχόντως ως ένα ζήτημα αποκατάστασης της συνταγματικά κατοχυρωμένης αρχής της ισότητας που πλήττεται ανεπανόρθωτα σε βάρος της νέας γενιάς υπαλλήλων, υψηλών τυπικών και ουσιαστικών προσόντων, οι οποίοι αδικούνται κατάφωρα και χωρίς βάσιμο δικαιολογητικό λόγο με την υπόψη σημαντική μισθολογική διαφορά με τους παλαιότερους συναδέλφους τους.

    Σας ευχαριστούμε θερμά και προσβλέπουμε στην άμεση διευθέτηση του ζητήματος.

    Με εκτίμηση,

  • 16 Μαΐου 2022, 12:23 | Κυριακή Α.

    Είμαι υπάλληλος του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων και δεν ελάμβανα προσωπική διαφορά, μέχρι το 2019. Σύμφωνα με το άρθρο 57 του ν. 4605/2019, χορηγήθηκε η προσωπική διαφορά στο σύνολο των εργαζόμενων του Υπουργείου Οικονομίας και Ανάπτυξης, με σκοπό την εξάλειψη των αναιτιολόγητων μισθολογικών ανισοτήτων μεταξύ υπαλλήλων, επί τη βάση της αρχής της ίσης μισθολογικής μεταχείρισης των υπαλλήλων με ίδια προσόντα στην ίδια υπηρεσία. Στην δική μου περίπτωση, το ποσό που υπολογίσθηκε μειώθηκε στο 1/3 του αρχικού ποσού, γιατί θεωρήθηκε ότι τα μισθολογικά κλιμάκια που κέρδισα λόγω αναγνώρισης μεταπτυχιακού και αναγνώρισης χρόνου υπηρεσίας στο δημόσιο, σύμφωνα με άρθρο 28 του ν. 4440/2016 (αλλαγές που έγιναν μετά το 2016), θα πρέπει να αφαιρεθούν από την προσωπική διαφορά, καθώς εφαρμόστηκε για τον υπολογισμό της το άρθρο 27 του Ν. 4354/2015. Επισημαίνεται ότι η αναγνώριση χρόνου υπηρεσίας στο δημόσιο, προέκυψε για λόγους ίσης μεταχείρισης, όπως αναφέρεται στην αιτιολογική έκθεση του νόμου : “ Άρθρο 26 Με την εν λόγω διάταξη ρυθμίζονται θέματα υπηρεσιακής κατάστασης –βαθμολογικά και μισθολογικά – για τους επιλαχόντες του γραπτού διαγωνισμού του ΑΣΕΠ έτους 1995 για λόγους ίσης μεταχείρισης με τους διορισθέντες του γραπτού διαγωνισμού έτους 1995, όπως άλλωστε τα θέματα αυτά κρίθηκαν επί σχετικών αγωγών αποζημίωσης…»
    Σήμερα η προσωπική διαφορά που λαμβάνω είναι μηδενική λόγω των αλλαγών στα ΜΚ. Σημειώνεται ότι αλλαγές σε συναδέλφους λόγω αναγνώρισης μεταπτυχιακού και χρόνου υπηρεσίας στο δημόσιο μέχρι 31-12-2015, δεν επηρέασαν την προσωπική τους διαφορά και με το παρόν νομοσχέδιο όσοι αναγνωρίσουν μετά την 01-06-2022, επίσης δεν θα έχουν μείωση στην προσωπική τους διαφορά για τουλάχιστον μέχρι 31-05-2024. Έτσι λοιπόν, υπάλληλοι με τα ίδια προσόντα, την ίδια ειδικότητα, την ίδια προϋπηρεσία που κάνουν την ίδια δουλειά, θα αμείβονται με ΑΝΙΣΟ τρόπο, απλώς επειδή κάποιοι από εμάς αναγνωρίσαμε το μεταπτυχιακό μας και χρόνο προϋπηρεσίας στο δημόσιο, μεταξύ 01.01.2016 και 31.05.2022. Εάν πραγματικά υπάρχει βούληση για εξάλειψη των αναιτιολόγητων μισθολογικών ανισοτήτων μεταξύ υπαλλήλων, επί τη βάση της αρχής της ίσης μισθολογικής μεταχείρισης των υπαλλήλων με ίδια προσόντα στην ίδια υπηρεσία θα πρέπει η αναστολή μείωσης της προσωπικής διαφοράς να ισχύσει αναδρομικά από 01.01.2016, τουλάχιστον για τη λήψη ΜΚ λόγω μεταπτυχιακού και λόγω αναγνώρισης χρόνου υπηρεσίας στο δημόσιο, σύμφωνα με άρθρο 28 του ν. 4440/2016. Δεν δικαιολογείται μισθολογική ανισότητα σε εργαζόμενους με ίδιες αρμοδιότητες και τυπικά προσόντα στο πλαίσιο της αρχής της ισότητας και ίσης μεταχείρισης!

  • 16 Μαΐου 2022, 12:30 | Βασίλης Ράπτης

    Στα πλαίσια του Συντάγματος, της ισονομίας και της ίσης μεταχείρισης του προσωπικού οι υπάλληλοι που επιτελούν το ίδιο έργο θα πρέπει να αμείβονται όμοια. Θα πρέπει να συμπεριληφθεί στον παρόντα νόμο τροπολογία ώστε να αποδοθεί άμεσα η Προσωπική Διάφορα στους μεταταχθέντες υπαλλήλους του Υπουργείου Οικονομικών μετά την 11.10.2018 όπως είχε αποδοθεί σε όλους τους υπαλλήλους με προηγούμενους νόμους. Δεν είναι δυνατόν να υπάρχει υπερκομματική συμφωνία αφού έχουν κατατεθεί επερωτήσεις από όλα τα κόμματα της αντιπολίτευσης και η κυβέρνηση και το υπουργείο να μην την αποδίδει και να υπάρχει άνιση μισθολογική μεταχείριση.

  • 16 Μαΐου 2022, 12:30 | Αναστασία Ψαθά

    Το άρθρο 28 περί ρύθμισης θεμάτων προσωπικής διαφοράς χρήζει βελτίωσης, καθώς προβλέπει μεν ορθώς την αναστολή μείωσης της προσωπικής διαφοράς κατά τη μισθολογική εξέλιξη των υπαλλήλων, επιχειρώντας να θεραπεύσει το πρόβλημα της χρόνιας καθήλωσης των μισθών και της μηδενικής εξέλιξης, παραλείπει, όμως, να προβεί στη χορήγηση της προσωπικής διαφοράς στους εισαχθέντες στο Υπουργείο Οικονομικών μετά τον Οκτώβριο 2018, διαιωνίζοντας το πρόβλημα της ανισότητας μεταξύ υπαλλήλων παρεχόντων την ίδια εργασία, με τα ίδια προσόντα και υπό τις ίδιες συνθήκες εργασίας, κατά παράβαση της συνταγματικής αρχής της ισότητας. Κατόπιν των ανωτέρω, η προτεινόμενη διάταξη θα πρέπει να τροποποιηθεί ώστε να συμπεριληφθούν όλοι οι υπηρετούντες υπάλληλοι του Υπουργείου Οικονομικών και να παύσει η αυθαίρετη διάκριση μεταξύ τους βάσει του τυχαίου γεγονότος της ένταξής τους στο Υπουργείο προ ή μετά τον Οκτώβριο 2018.

  • 16 Μαΐου 2022, 12:27 | Παρασκευή Ο.

    Αξιότιμε κ. Υπουργέ,
    Θα ήθελα να τονίσω ότι όσοι πήραμε μεταπτυχιακό ή διδακτορικό μετά την 01.01.2016 έχουμε υποστεί πολύ μεγάλη μείωση στην προσωπική διαφορά ή αυτή έχει μηδενιστεί, λόγω των αυξημένων τυπικών προσόντων. Ουσιαστικά είναι σαν να μην την έχουμε πάρει. Συνεπώς υπάλληλοι με τα ίδια προσόντα, με την ίδια προϋπηρεσία, αμειβόμαστε με λιγότερα χρήματα, σε σχέση με άλλους που κατέθεσαν μεταπτυχιακό ή διδακτορικό πριν από την 01.01.2016.
    Η μισθολογική ανισότητα θα εξακολουθεί να υπάρχει και πάλι. Προτείνω να επανεξεταστεί το μισθολόγιο, διότι στο επόμενο χρονικό διάστημα (νέες προσλήψεις, μετατάξεις κτλ) θα μιλάμε πάλι για ρύθμιση θεμάτων προσωπικής διαφοράς.
    Με εκτίμηση,
    Στέλεχος του Υπ. Ανάπτυξης και Επενδύσεων.

  • 16 Μαΐου 2022, 12:58 | Ειρήνη

    Εργάζομαι στο σύστημα του ΕΣΠΑ. Ενώ η πρόθεση της ρύθμισης είναι η άρση μιας αδικίας μέσω της αναστολής της μείωσης της προσωπικής διαφοράς κατά τη μισθολογική εξέλιξη των υπαλλήλων, ωστόσο με την παρούσα διατύπωση η αδικία την οποία βιώνει μια ομάδα υπαλλήλων για πολλά χρόνια τώρα, γίνεται ακόμη πιο έντονη, καθώς δεν γίνεται καμία πρόβλεψη για όσους έχουν λάβει κι αναγνωρίσει μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών το χρονικό διάστημα από 01.01.2016 έως και 31.05.2022. Συγκεκριμένα, όσοι έλαβαν μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών από 01.01.2016 και μετά, έλαβαν στο βασικό μισθό 2 μισθολογικά κλιμάκια (ΜΚ) επιπλέον, όπως προβλέπεται, αλλά υπέστηκαν μείωση ίση με 2 ΜΚ στην προσωπική τους διαφορά, σε αντίθεση με όσους είχαν μεταπτυχιακό μέχρι 31.12.2015 οι οποίοι δεν είχαν καμία μείωση στην προσωπική τους διαφορά. Με τη νέα ρύθμιση, προφανώς όσοι αναγνωρίσουν το μεταπτυχιακό τους μετά τις 01.06.2022, θα λάβουν στο βασικό μισθό 2 ΜΚ επίσης χωρίς μείωση στην προσωπική τους διαφορά. Έτσι λοιπόν, θα παρατηρηθεί το φαινόμενο, υπάλληλοι με τα ίδια προσόντα, την ίδια ειδικότητα, την ίδια προϋπηρεσία που κάνουν την ίδια δουλειά, θα αμείβονται με ΑΝΙΣΟ τρόπο, μόνο και μόνο επειδή κάποιοι έλαβαν κι αναγνώρισαν το μεταπτυχιακό τους μεταξύ 01.01.2016 και 31.05.2022. Είναι δίκαιο λοιπόν η αναστολή μείωσης της προσωπικής διαφοράς να ισχύσει αναδρομικά από 01.01.2016, τουλάχιστον ειδικά για τη λήψη ΜΚ λόγω μεταπτυχιακού.

  • 16 Μαΐου 2022, 11:50 | Θωμάς Κ.

    Κύριε υπουργέ πώς είναι δυνατόν υπάλληλοι στην ίδια Υπηρεσία με τα ίδια τυπικά προσόντα (συνήθως αυξημένα σε σχέση με τους αντίστοιχους διοικητικούς) και μάλιστα με το ίδιο αντικείμενο, να έχουν μισθολογικές διαφορές; Στην αδικία αυτή ορίζετε ως μοναδικό κριτήριο η χρονική στιγμή τοποθέτησής τους στην υπηρεσία (πριν ή μετά τις 11/10/2018).

    Είναι δυνατόν ο ελεγκτής που έχει τοποθετηθεί στην υπηρεσία μετά τις 11/10/2018, να πληρώνεται με λιγότερα χρήματα από έναν διοικητικό υπάλληλο της ίδιας υπηρεσίας, που βγάζει πρωτόκολλα, ο οποίος είχε την τύχη να είναι παλιός;

    Η τροποποίηση του άρθρου αυτού και η χορήγηση της προσωπικής διαφοράς, είναι το ελάχιστο που πρέπει να κάνετε για την διόρθωση αυτής της αδικίας.