Άρθρο 57: Εργαστηριακά Κέντρα

Στο τέλος της παραγράφου 7 του άρθρου 47 του ν.4264/2014 (Α’ 118) προστίθεται εδάφιο ως εξής: «Στις περιπτώσεις που το ΙΕΚ εξυπηρετείται σε Ε.Κ., την ευθύνη την έχει το Ε.Κ., ισχύουν οι διατάξεις λειτουργίας του Ε.Κ. σε όλα τα ζητήματα, περιλαμβανομένων της σύνθεσης στα εργαστήρια εκπαιδευτικών και αριθμού μαθητών».

  • 26 Ιουνίου 2015, 23:54 | NIKOLAOS
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    Στη Θεσσαλονίκη υπάρχει ένα μοναδικό καινούργιο Εκπαιδευτικό Συγκρότημα που στεγάζει το 1ο ΕΠΑΛ Καλαμαριάς και θα μπορούσε με απογευματινή λειτουργία να στεγάσει ένα σύγχρονο νέο ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΔΗΜΟΣΙΟ Ι.Ε.Κ.ΚΑΛΑΜΑΡΙΑΣ, επειδή η ΕΠΑΣ πλέον καταργήθηκε και το απόγευμα είναι όλες οι υποδομές ανενεργές.
    Αυτό το κτίριο του ΕΠΑΛ και Ε.Κ. είναι καινούργιο και πολύ σύγχρονο και διαθέτει και σύγχρονα Εργαστήρια τεχνολογικών τομέων στο Εργαστηριακό Κέντρο για κατάρτιση των σπουδαστών Δ.Ι.Ε.Κ. σε τεχνολογικές ειδικότητες.
    Έτσι θα έχει η Θεσσαλονίκη ένα απόλυτα σύγχρονο και μοναδικό Τεχνολογικό Δ.Ι.Ε.Κ. και θα επιτευχθεί βέλτιστη χρήση των πόρων του κράτους και ποιοτική τεχνολογική κατάρτιση.

    Το ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΟ ΚΕΝΤΡΟ Καλαμαριάς υποστηρίζει σήμερα εργαστηριακά τους παρακάτω τομείς:

    Τομέας Ηλεκτρονικός

    Τομέας Ηλεκτρολογικός

    Τομέας Πληροφορικής

    Τομέας Οικονομικών και Διοικητικών Υπηρεσιών

    Τομέας Υγείας & Πρόνοιας

    Τομέας Γεωπονίας, Τροφίμων και Περιβάλλοντος

    Τομέας Μηχανολογικός – Οχημάτων

    Το κεντρικό κτίριο του ΕΠΑ.Λ. ΚΑΛΑΜΑΡΙΑΣ διαθέτει:
    • 25 αίθουσες διδασκαλίας (με ειδικές περσίδες ηλιοσκιασμού),
    • γραφεία διοίκησης του ΕΠΑ.Λ και της ΕΠΑ.Σ.(καταργήθηκε)
    • κοινόχρηστους και βοηθητικούς χώρους σε κάθε όροφο,
    • αίθουσα πολλαπλών χρήσεων 500 ατόμων,
    • αίθουσα συνεδριάσεων – γραφείο εκπαιδευτικών,
    • βιβλιοθήκη,
    • κυλικείο
    Ιδιαίτερα χαρακτηριστικά
    • Οι χώροι είναι προσβάσιμοι μέσω 3 κλιμακοστασίων και αντίστοιχων ανελκυστήρων.
    • Σε όλους τους χώρους υπάρχει υποδομή ενσύρματης πρόσβασης στο διαδίκτυο.
    • Η θέρμανση υλοποιείται με φυσικό αέριο.
    • Για τη ρύθμιση της θέρμανση, ψύξης, εξαερισμού και φωτισμού υπάρχει Κεντρική μονάδα διαχείρισης ενεργειακών συστημάτων (BMS).

  • 26 Ιουνίου 2015, 19:57 | Θάλεια
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    Τι εννοεί ο νομοθέτης με το συγκεκριμένο άρθρο;
    Μήπως ότι τα ΙΕΚ οφείλουν να εφαρμόζουν τις εγκυκλίους της Δ/νσης Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και όχι της Γ.Γ.Δ.Β.Μ. όπου υπάγονται;
    Αν εννοεί αυτό, έχει υπόψη του ο νομοθέτης την με αρ. πρωτ. 95978/Δ4/17-06-2015 εγκύκλιο σύμφωνα με την οποία (άρθρο 10, παρ. 4):
    Α) για τη διασφάλιση του εξοπλισμού των εργαστηρίων και την εύρυθμη λειτουργία των εργαστηριακών μαθημάτων, προσλαμβάνεται κατά προτεραιότητα ένας τουλάχιστον εκπαιδευτικός του Ε.Κ. για κάθε εργαστηριακό μάθημα.
    1. Όλοι οι υπόλοιποι εκπαιδευτές προκειμένου να διδάξουν στα ΙΕΚ, κατατάσσονται βάση μορίων σε μητρώο εκπαιδευτών και προσλαμβάνονται από αυτό, για τους εκπαιδευτικούς του Ε.Κ. δεν απαιτούνται μόρια?
    2. Πολλοί από τους εκπαιδευτές που εντάσσονται στο μητρώο εκπαιδευτών είναι άνεργοι. Παρόλα αυτά ένα μεγάλο μέρος των ωρών κατάρτισης δίνεται αξιωματικά στους εκπαιδευτικούς του Ε.Κ. (δημόσιοι υπάλληλοι) ως υπερωριακή απασχόληση και όχι στους άνεργους!
    3. Από 1.9.2016 η πιστοποιημένη εκπαιδευτική επάρκεια αποτελεί προϋπόθεση προκειμένου εκπαιδευτής να μετάσχει σε χρηματοδοτούμενο από δημόσιους πόρους πρόγραμμα της μη τυπικής εκπαίδευσης. Για τους εκπαιδευτικούς του Ε.Κ. δεν αποτελεί προϋπόθεση?
    4. για τη διασφάλιση του εξοπλισμού των εργαστηρίων και την εύρυθμη λειτουργία των εργαστηριακών μαθημάτων, μήπως οι εκπαιδευτικοί του Ε.Κ. και ειδικότερα οι τομεάρχες, υποδιευθυντές, διευθυντές απολαμβάνουν μειωμένο ωράριο και εισπράτουν επίδομα θέσης?
    Β) Σε εκπαιδευτικό από τα στελέχη διοίκησης του Ε.Κ. είναι δυνατό να ανατεθούν συνολικά μέχρι δέκα(10) διδακτικές ώρες εβδομαδιαίως από το ΔΙΕΚ – ΔΣΕΚ κατά τις ημέρες υπευθυνότητας του.
    Αυτές οι ώρες δεν είναι υπερωριακή απασχόληση εντός ωραρίου εργασίας, δεδομένου ότι τις ημέρες υπευθυνότητάς του για το απογευματινό ωράριο, έχει «ρεπό» από την πρωϊνή υπηρεσία (σχολείο όπου διδάσκει)?
    Μήπως ο νομοθέτης τελικά δεν είχε υπόψη του όλα αυτά? Μήπως σε αυτή την περίοδο κρίσης που περνάει η χώρα, να δώσουμε προτεραιότητα στη μείωση της ανεργίας και όχι στην ικανοποίηση «εγωιστικών» αιτημάτων ενός ήδη ευνοημένου κλάδου? Μήπως τελικά ο νομοθέτης θέλει να αφήσει την ευθύνη λειτουργίας των Δ.ΙΕΚ στη Γ.Γ.Δ.Β.Μ και στις διατάξεις της?

  • 26 Ιουνίου 2015, 13:25 | ΔΙΚΑΙΟΣ
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    ΕΛΛΑΣ ΤΟ ΜΕΓΑΛΕΙΟ ΣΟΥ

    1)ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ(Ε.Κ) ΠΟΥ ΑΝΗΚΕΙ ΣΕ ΒΑΘΜΙΔΑ (Ββαθμια)ΘΑ ΕΠΙΛΕΓΕΙ ΤΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ ΤΩΝ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ ΑΛΛΗΣ ΒΑΘΜΙΔΑΣ(ΜΕΤΑ Ββαθμιας)!!!!
    2)ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ(Ε.Κ)ΜΕ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ π.χ ΦΟΥΡΝΑΡΗΣ, ΘΑ ΕΠΙΛΕΓΕΙ ΤΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ ΤΩΝ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ ΜΕ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΕΣ π.χ ΦΥΣΙΚΟΣ,ΥΔΡΑΥΛΙΚΟΣ,ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΟΣ,ΚΟΜΜΩΤΗΣ,ΑΙΣΘΗΤΙΚΟΣ,ΤΕΧΝΟΛΟΓΟΣ ΤΡΟΦΙΜΩΝ…!!!!
    3)ΑΥΤΗ ΤΗ ΣΤΙΓΜΗ ΠΟΥ ΜΙΛΑΜΕ ΚΑΙ ΕΔΩ ΚΑΙ ΧΡΟΝΙΑ ΑΥΤΟΙ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ Ε.Κ,ΜΕ
    ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΕΣ ΑΣΧΕΤΕΣ ΜΕ ΤΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΕΥΘΥΝΗΣ ΤΟΥΣ.ΠΩΣ ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟΝ ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ
    Ε.Κ ΜΕ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ π.χ ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΟΣ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΓΙΑ ΤΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ π.χ ΑΙΣΘΗΤΙΚΩΝ?!!!!
    4)ΤΑ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΑΝΗΚΟΥΝ ΣΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ή ΕΙΝΑΙ ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΑ ΤΩΝ Ε.Κ ΚΑΙ ΑΥΤΟΙ ΕΧΟΥΝ ΥΠΕΡΕΞΟΥΣΙΕΣ ΥΠΟΥΡΓΩΝ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΤΩΝ,ΝΑ ΕΠΙΛΕΓΟΥΝ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΚΑΙ ΑΡΙΘΜΟ ΜΑΘΗΤΩΝ?!!!!!
    5)ΤΟ ΙΝΕΔΙΒΙΜ ΥΠΑΡΧΕΙ ή ΕΙΝΑΙ ΦΑΝΤΑΣΜΑ?ΑΝ ΤΑ ΙΕΚ ΔΕΝ ΚΑΘΟΡΙΖΟΥΝ ΤΑ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΤΟΥΣ, ΤΟΤΕ ΠΟΙΟΣ ΤΑ ΚΑΘΟΡΙΖΕΙ?ΑΛΛΟΣ ΑΣΧΕΤΟΣ ΜΕ ΤΑ ΙΕΚ?
    6)ΠΟΙΟΣ ΕΛΕΓΧΕΙ ΤΑ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΥΠΕΥΘΥΝΟΥΣ Ε.Κ?Ο ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ ΚΑΙ Η ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΤΩΝ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ ΕΧΕΙ ΕΛΕΓΧΘΕΙ.ΑΝ ΓΙΑ ΤΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΕΧΟΥΝ ΔΑΠΑΝΗΘΕΙ ΜΕΓΑΛΑ ΠΟΣΑ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΛΑΟΥ ΚΑΙ ΤΑ ΠΟΣΑ ΕΧΟΥΝ ΦΑΓΩΘΕΙ ΘΑ ΒΡΕΘΟΥΝ ΟΙ ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ ΚΑΙ ΘΑ ΤΙΜΩΡΗΘΟΥΝ?
    7)Η ΛΥΣΗ ΕΙΝΑΙ ΑΠΛΟΥΣΤΑΤΗ.ΑΥΤΟΝΟΜΑ ΙΕΚ ΜΕ ΔΙΚΟΥΣ ΤΟΥ ΥΠΕΥΘΥΝΟΥΣ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ.ΑΛΛΙΩΣ ΜΗΝ ΤΑ ΟΝΟΜΑΖΕΤΑΙ ΙΕΚ.ΟΝΟΜΑΣΤΕ ΤΑ ΣΑΛΑΤΟ-ΙΕΚ ΜΕ ΟΛΙΓΟΝ ΑΠΟ ΡΙΓΑΝΗ ΚΑΙ Ββαθμια.

  • 23 Ιουνίου 2015, 10:54 | Κ.Π.
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    Δεν είναι δυνατόν την αποκλειστική ευθύνη της σύνθεσης των εκπαιδευτικών και του αριθμού των μαθητών να την αναλάβουν τα Ε.Κ., γιατί κάτι τέτοιο αντιβαίνει τόσο στο θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας των ΙΕΚ όσο και στο πνεύμα και τη φιλοσοφία της Εκπαίδευσης Ενηλίκων.
    1.Ο αριθμός των καταρτιζομένων ανά τμήμα ορίζεται με σαφήνεια από τον κανονισμό λειτουργίας των ΙΕΚ (Κανονισμός Λειτουργίας των ΙΕΚ, ΦΕΚ 1807/2-7-2014, άρθρο 10), όπου προβλέπονται και συγκεκριμένες ρυθμίσεις για τη λειτουργία των εργαστηριακών μαθημάτων και αυτών εκτός χώρου ΙΕΚ.
    2.Οι εκπαιδευτές των ΙΕΚ σύμφωνα με το νόμο (Κανονισμός Λειτουργίας των ΙΕΚ, ΦΕΚ 1807/2-7-2014, άρθρο 8) πρέπει να διαθέτουν τυπικά και ουσιαστικά προσόντα και την απαιτούμενη πιστοποιημένη εκπαιδευτική επάρκεια για την επαγγελματική κατάρτιση στο πλαίσιο της Διά Βίου Μάθησης. Απαιτείται η χρήση των κατάλληλων εκπαιδευτικών μεθόδων και εργαλείων, συμπεριλαμβανομένων των τεχνικών εκπαίδευσης ενηλίκων, βασικές προϋποθέσεις για τη διασφάλιση της υψηλής ποιότητας της παρεχόμενης κατάρτισης. Τα προγράμματα σπουδών περιλαμβάνουν σαφείς κατευθύνσεις αναφορικά με τα προσόντα των εκπαιδευτών ανά μάθημα και με τα απαιτούμενα εκπαιδευτικά μέσα, μεθοδολογίες και εργαλεία. Για το λόγο αυτό, εφαρμόζοντας την Υπουργική Απόφαση «Σύστημα Πιστοποίησης Εκπαιδευτικής Επάρκειας Εκπαιδευτών Ενηλίκων της Μη Τυπικής Εκπαίδευσης» (Φ.Ε.Κ. 2844/23-10-2012) ο Εθνικός Οργανισμός Πιστοποίησης Προσόντων (ΕΟΠΠΕΠ) διοργανώνει εξετάσεις για την πιστοποίηση εκπαιδευτών ενηλίκων σε ημερομηνίες που είχαν ήδη ανακοινωθεί για τον Ιούνιο και τον Ιούλιο του 2015 ακολουθώντας τις συγκεκριμένες προδιαγραφές που θέτει το νομικό πλαίσιο για τους εκπαιδευτές ενηλίκων στην μη τυπική εκπαίδευση, στην οποία ανήκουν και τα ΙΕΚ.
    3.Επίσης, σύμφωνα πάλι με τον κανονισμό λειτουργίας των ΙΕΚ, η επιλογή των εκπαιδευτών γίνεται ύστερα από προκήρυξη της Γενικής Γραμματείας Δια Βίου Μάθησης και για την επιλογή των εκπαιδευτών συνεκτιμώνται η εργασιακή εμπειρία, η διδακτική εμπειρία, η εξειδίκευση στο γνωστικό αντικείμενο που επιθυμούν να διδάξουν, οι συναφείς με το αντικείμενο μεταπτυχιακοί τίτλοι σπουδών, η απόδοση, η συνέπεια και το επίπεδο συνεργασίας στην περίπτωση προηγούμενης συνεργασίας με το ΙΕΚ κ.α. Η επιλογή γίνεται από επιτροπή αποτελούμενη από το Διευθυντή του οικείου ΙΕΚ και ένα μέλος οριζόμενο από τη Γ.Γ.Δ.Β.Μ.
    Ως εκ τούτου η επιλογή των εκπαιδευτών των εργαστηριακών μαθημάτων και ο αριθμός των καταρτιζόμενων δεν μπορεί να είναι αποκλειστική ευθύνη των Ε.Κ., αλλά αποφασιστικό λόγο πρέπει να έχουν όσοι ανήκουν στη διεύθυνση των ΙΕΚ και στη Γενική Γραμματεία Δια Βίου Μάθησης, που έχουν τη γνώση και την εμπειρία για την εφαρμογή των παραπάνω προϋποθέσεων.

  • 19 Ιουνίου 2015, 11:59 | ΟΥΠΣ!!!
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    Όλα τα εργαστήρια πρέπει να έχουν το δικό τους εργαστηριακό χώρο και όχι να συγχωνεύονται με άλλα!(παράδειγμα, το εργαστήριο Ιατρικό-Βιολογικό, μαζί με το εργαστήριο Φαρμακείου!)
    Τα προβλήματα που δημιουργούνται είναι πάρα πολλά. (ωρολόγιο πρόγραμμα,αναθέσεις μαθημάτων,υπευθυνότητα εργαστηριακού χώρου,χωροταξικά προβλήματα και πολλά άλλα)

  • 19 Ιουνίου 2015, 11:21 | ΔΗΜΗΤΡΗΣ
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    Δε καταλαβαίνω τι εννοεί ο νομοθέτης λέγοντας «ισχύουν οι διατάξεις λειτουργίας του Ε.Κ. σε όλα τα ζητήματα, περιλαμβανομένων της σύνθεσης στα εργαστήρια εκπαιδευτικών και αριθμού μαθητών».
    Μήπως είναι ασαφές και γενικόλογο με αποτέλεσμα να περιπλέξει τα πράγματα μεταξύ Ε.Κ και Ι.Ε.Κ.