Άρθρο 44: Λειτουργία της Τράπεζας Θεμάτων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας

Ανατίθεται στο Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής η λειτουργία της Τράπεζας Θεμάτων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας, που δημιουργήθηκε στο πλαίσιο της Οριζόντιας Πράξης 466112 Προγράμματος ΕΣΠΑ, ως προαιρετικό συμβουλευτικό εργαλείο για μαθητές και εκπαιδευτικούς.

  • 29 Ιουνίου 2015, 01:23 | Εκπαιδευτικός
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    Η ΤΘΔΔ θα πρέπει να ενσωματωθεί και πάλι στην εκπαιδευτική πράξη κι όχι να τεθεί σε αχρησία. Υπάρχουν πολλά θετικά στοιχεία, τα οποία θα πρέπει να αξιοποιηθούν ( διεθνής βιβλιογραφία) και παράλληλα μπορούν να γίνουν οι απαραίτητες παρεμβάσεις, σε όσα σημεία κρίθηκε ότι δημιούργησαν προβλήματα κατά την εφαρμογή της. Το βασικό είναι να ειδωθεί χωρίς ιδεοληψίες και χωρίς «εκ των προτέρων» απόρριψη.

    Η «συμβουλευτική» της χρήση να γίνει υποχρεωτική, διότι περιορίζει αυθαιρεσίες, εξασφαλίζει ίση μεταχείριση για τους μαθητές όλων των σχολείων και εμπλουτίζει τα εκπαιδευτικά εργαλεία στο ελληνικό σχολείο.

    ΠΡΟΤΕΙΝΕΤΑΙ:
    -Πιλοτική εφαρμογή και ενημέρωση/επιμόρφωση των εκπαιδευτικών για την ενσωμάτωση της ΤΘΔΔ στην εκπαιδευτική πράξη.
    -Αξιοποίηση θεμάτων της ΤΘΔΔ ως παραδείγματα αξιολόγησης κατά τη διδασκαλία από τους εκπαιδευτικούς κι όχι αυτούσια διδασκαλία των θεμάτων της Τράπεζας
    -Παρεμβάσεις για εύκολη χρήση της από μαθητές και εκπαιδευτικούς (κατανομή των θεμάτων κατά ενότητα, φιλική πλατφόρμα, μικρότερος αριθμός θεμάτων ανά γνωστικό αντικείμενο κλπ )
    -Επιλογή όλων των θεμάτων από την ΤΘΔΔ για τις γραπτές προαγωγικές εξετάσεις από τον ίδιο τον διδάσκοντα και όχι τυχαία κλήρωση για κάθε σχολείο

  • 26 Ιουνίου 2015, 09:41 | πετρος
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    ναι ναι, να επανελθει η ΤΘΔΔ να θησαυρισουν τα φροντιστηρια παλι… ετριβαν τα χερια με την ιδρυση της. μα ειναι δυνατον; εγω εχω μια ταξη εδω στη θρακη που οι μουσουλμανοι μαθητες δεν καταλαβαινουν στοιχειωδη ελληνικα και πρεπει να τρεξω να βγαλω την υλη ενω τα παιδια αντικειμενικα χρειαζονται επιπλεον ενισχυση στην αρχη της υλης πριν προχωρησω στα δυσκολοτερα.

  • 23 Ιουνίου 2015, 17:22 | Κ.Ν.
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    Με την παρούσα μορφή η ΤΘΔΔ είναι δύσχρηστη για το μαθητή διότι
    αφενός δε γνωρίζει σε κάθε στιγμή της σχολικής χρονιάς για ποια θέματα επαρκεί η ύλη που έχει διδαχθεί ως τότε ώστε να τα λύσει,
    αφετέρου το άνοιγμα κάθε θέματος-pdf ένα προς ένα είναι χρονοβόρο.

    Αν θέλουμε λοιπόν η ΤΔΘΘ να είναι εύχρηστη για καθηγητές και κυρίως για μαθητές, προτείνω:
    1) ταξινόμηση των θεμάτων σε κεφάλαια και μία κατηγορία ονόματι «συνδυαστικά» για τα θέματα που άπτονται περισσοτέρων του ενός κεφαλαίων
    2) εκ νέου οργάνωση των αρχείων ώστε όλα τα θέματα κάθε μιας από τις κατηγορίες αυτές να αποτελούν ένα ενιαίο αρχείο pdf.

  • 22 Ιουνίου 2015, 22:57 | ΚΑΤΕΡΙΝΑ
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    ΠΟΛΥ ΚΑΛΑ ΚΑΝΕΤΕ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΓΗΤΕ ΤΗΝ ΤΡΑΠΕΖΑ ΘΕΜΑΤΩΝ!!!!!ΕΝΑΣ ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟΣ ΘΕΣΜΟΣ ΠΟΥ ΕΥΝΟΗΣΕ ΜΟΝΟ ΤΑ ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΑ ΚΑΙ ΤΟ ΑΓΧΟΣ ΜΑΘΗΤΩΝ ΚΑΙ ΓΟΝΕΩΝ

  • 22 Ιουνίου 2015, 21:54 | Τάσος Σ.
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    Η ΤΘΔΔ κατά την ταπεινή μου άποψη, θεωρώ πως ήταν ένα σωστό μέτρο, αλλά δυστυχώς στη χώρα μας, όπως πολλά άλλα, ανακοινώθηκε, στήθηκε και δουλεύτηκε με λανθασμένο τρόπο. Ο χαρακτήρας της έπρεπε να είναι κατά κύριο και πρωταρχικό λόγο ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟΣ. Το αν θα έπρεπε, να είναι πηγή άντλησης θεμάτων για εξετάσεις, αυτό θέλει συζήτηση με τη μόνη προϋπόθεση, ότι πρώτα ο θεσμός αυτός δούλεψε συμβουλευτικά και πέτυχε.

    Τι σημαίνει, όμως συμβουλευτικός; πχ, κάνω το μάθημα στην τάξη, λύνω καμιά άσκηση από το βιβλίο (μιλάω και ως μαθηματικός) και μετά επιλέγω ένα θέμα Β και ένα θέμα Δ , για να είμαι εντάξει απέναντι στο μαθητή και όπου άλλου…

    Προφανώς, όχι. Η ΤΘΔΔ, έπρεπε να έχει αρχικά όλα τα θέματα του βιβλίου, ασκήσεις Α, Β ομάδας, θέματα που έχουν επέκταση, με παραπάνω ερωτήματα και προφανώς να είναι σωστά διαβαθμισμένα, με υπόδειξη λύσης και φυσικά να είναι γραμμένα ΟΜΟΡΦΑ. Να μπαίνει ο μαθητής ή ο καθηγητής σε μια πλατφόρμα και να μη μένει στο «κατέβασμα» του pdf. Προφανώς, αν ήταν όλες οι ασκήσεις των σχολικών βιβλίων, θα μπορούσε να είναι συνδεδεμένες και με τις αντίστοιχες εφαρμογές από το ψηφιακό βιβλίο. Εννοείται, ότι θα πρέπει να υπάρχουν και άλλα θέματα προς επεξεργασία. Να γίνει, με λίγα λόγια ουσιαστικό εργαλείο εκπαίδευσης, όπως το σχολικό βιβλίο.

    Η αλήθεια είναι ό, τι καινούργιο ξεκινάει μένει στάσιμο στην παρθενική του μορφή. Δείτε το ψηφιακό σχολείο, ότι δεν επικοινωνεί με το Study4Exams (ορίστε μια άλλη μορφή τράπεζας θεμάτων), τα καινούργια βιβλία, ακόμη και τα καινούργια εξώφυλλα των βιβλίων (θα μου πείτε τα εξώφυλλα σε μάραναν…). Ναι, διότι όλα δείχνουν τη στασιμότητα μετά την πρώτη εφαρμογή.

    Φυσικά, θα πρέπει να αναφερθώ και στους συναδέλφους, που εργάστηκαν κάποιες ώρες για να ετοιμάσουν όλα αυτά, να τονίσουμε την όποια συνεισφορά τους και να μη γενικεύουμε με «Άχρηστα ή λάθος ή ακατάλληλα μέτρα». Σημειώνω, ότι δε συμμετείχα σε τέτοιου είδους εφαρμογές (ψηφιακό, τράπεζα κ.α.).

    Κλείνοντας, θα πρέπει να υπάρχει και οδηγός χρήσης της ΤΘΔΔ. Πώς γίνεται και πώς δουλεύεται; Να πούμε, μήπως στους μαθητές, κάθε μέρα να κατεβάζουν 5-6 θεματάκια, ή να λέμε εμείς στους μαθητές λύστε τα 5-6 θεματάκια, ή να τους φωτοτυπούμε 5-6 θεματάκια; Σε αυτά τα ερωτήματα δεν είχαμε απάντηση, τότε, τα συνδέσαμε απευθείας με τις εξετάσεις και την προαγωγή και η ΤΘΔΔ έγινε ο φόβος και ο τρόμος.

    Υπενθυμίζω, ότι τότε, ούτε εμείς οι καθηγητές δεν προλαβαίναμε τις αλλαγές. Ας είναι καλά κάποιοι αξιόλογοι συνάδελφοι που τα ετοίμαζαν για το καλό όλων μαθητών και εκπαιδευτικών.

    Στην τελική, ας λειτουργήσει πιλοτικά σε μια ή δύο τάξεις , με οργάνωση, οδηγό χρήσης και αξιοπιστία.

  • 22 Ιουνίου 2015, 19:58 | ΓΙΑΝΝΗΣ
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    Θεωρώ αυτό το μέτρο ότι πιο ΑΧΡΗΣΤΟ έχει δημιουργηθεί ποτέ. Το μόνο που εξυπηρετούσε ήταν η δυσκολία κάποιων, σχετικά, ασήμαντων εξετάσεων. Δεν πρέπει ποτέ να επανέλθει, καθώς επίσης η κατάργησή του αποτελούσε και προεκλογική/προγραμματική δήλωση της κυβέρνησης. Μην κάνετε και εσείς τα ίδια λάθη με τις προηγούμενες κυβερνήσεις.

  • 20 Ιουνίου 2015, 11:19 | Κατερίνα
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    Σωστό μέτρο

  • 19 Ιουνίου 2015, 21:17 | Διονύσης
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    Πρέπει να επανέλθει η τράπεζα.
    Επιπλέον, πρέπει το πρόγραμμα εξετάσεων για την Α και Β λυκείου να είναι κοινό σε όλη την Ελλάδα και οι μαθητές να γράφουν εξετάσεις σε κοινά θέματα.
    Ειδικά, τώρα που δεν προσμετρούνται οι βαθμοί των τάξεων Α και Β, στη βαθμολογία εισαγωγής στα ΑΕΙ και ΤΕΙ είναι δυο ευκαιρίες για αυτοαξιολόγηση των μαθητών.

  • 19 Ιουνίου 2015, 14:54 | Χρήστος Γ.
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    Η ΤΘΔΔ, ως θεσμός, ΠΡΕΠΕΙ να διατηρηθεί, μιας και είδαμε πέρσι στην πράξη -ως εκπαιδευτικοί- ότι οι μαθητές είχαν/απέκτησαν ενδιαφέρον για ολα τα μαθήματα του Σχολείου χωρίς να γίνεται διάκριση σε βασικά και μη-βασικά, ο ρόλος του εκπαιδευτικού αναβαθμίστηκε -μιας και ο βαθμός θα προσμετρούσε-, και η ύλη καλυπτόταν εξολοκλήρου σε όλες τα Σχολεία της Χώρας.
    Η ΤΘΔΔ θα μπορούσε να περιέχει ενδεικτικά θέματα -και μόνο- για κάθε μάθημα και όχι να δημοσιεύσει, όπως πραγματοποιήθηκε πέρσι, 300-400 θέματα για κάθε μάθημα. Δυστυχώς, πολλοί γονείς (που έπεσαν θύματα κακής πληροφόρησης) μετέφεραν στα παιδιά τους τη λάθος νοοτροπία να επιλύσουν όλα τα θέματα για κάθε μάθημα, γεγονός εντελώς αντίθετο στη φιλοσοφία του εξεταστικού συστήματος που προσβλεπόταν για φέτος (πριν την ακύρωσή του φέτος τον Μάρτιο).
    Επιπλέον, μέσω και του εξεταστικού συστήματος που προβλεπόταν μέχρι τον Ιανουάριο, θα αποφευγόταν αυτό που δυστυχώς και πάλι από φέτος θα ισχύει: το μέλλον του παιδιού να εξαρτάται απόλυτα από 4 ή 5 τρίωρες εξετάσεις, τη στιγμή που μέσω του Εθνικού Συμβουλίου Παιδείας προβλεπόταν η είσοδος στα ΑΕΙ και ΑΤΕΙ να γίνεται από τον Γενικό Μέσο Όρο των μαθημάτων και των 3 τάξεων του Λυκείου, δηλαδή ένα αντιπροσωπευτικό δείγμα γνώσης και προσπάθειας εκ μέρους των μαθητών μας.

  • 19 Ιουνίου 2015, 10:40 | Ελένη Πάλλη
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    Θεωρώ ότι είναι ένα πολύ καλό μέτρο, ως συμβουλευτικό όργανο και όχι ως βάση για επιλογή θεμάτων προαγωγικών εξετάσεων.