Ανατίθεται στο Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής η λειτουργία της Τράπεζας Θεμάτων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας, που δημιουργήθηκε στο πλαίσιο της Οριζόντιας Πράξης 466112 Προγράμματος ΕΣΠΑ, ως προαιρετικό συμβουλευτικό εργαλείο για μαθητές και εκπαιδευτικούς.
Αρχική Ρυθμίσεις για την ανώτατη εκπαίδευσηΆρθρο 44: Λειτουργία της Τράπεζας Θεμάτων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας
Άρθρο 44: Λειτουργία της Τράπεζας Θεμάτων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας
- 35 ΣχόλιαΆρθρο 01: Ορισμοί Ανώτατης Εκπαίδευσης
- 14 ΣχόλιαΆρθρο 02: Όργανα Ιδρύματος
- 46 ΣχόλιαΆρθρο 03: Πρύτανης – Αντιπρυτάνεις
- 22 ΣχόλιαΆρθρο 04: Σύγκλητος
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 05: Πρυτανικό Συμβούλιο
- 14 ΣχόλιαΆρθρο 06: Σχολή
- 49 ΣχόλιαΆρθρο 07: Τμήμα
- 164 ΣχόλιαΆρθρο 08: Μέλη ΔΕΠ
- 104 ΣχόλιαΆρθρο 09: Λοιπό Επιστημονικό Προσωπικό
- 87 ΣχόλιαΆρθρο 10:Φοιτητική Ιδιότητα
- 145 ΣχόλιαΆρθρο 11: Σπουδές
- 614 ΣχόλιαΆρθρο 12: Μετεγγραφές
- 18 ΣχόλιαΆρθρο 13: Ακαδημαϊκές ελευθερίες και ακαδημαϊκό άσυλο
- 133 ΣχόλιαΆρθρο 14: Τελικές και Μεταβατικές Διατάξεις για την Ανώτατη Εκπαίδευση
- 19 ΣχόλιαΆρθρο 15: Αντικείμενο – Ορισμοί Έρευνας, Τεχνολογικής Ανάπτυξης και Καινοτομίας
- 24 ΣχόλιαΆρθρο 16: Πεδίο εφαρμογής για την Έρευνα, Τεχνολογική Ανάπτυξη και Καινοτομία
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 17: Εθνική Στρατηγική Έρευνας, Τεχνολογικής Ανάπτυξης και Καινοτομίας
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 18: Διαδικασία έγκρισης ΕΣΕΤΑΚ
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 19: Όργανα – Υπουργείο ΠΟ.ΠΑΙ.Θ.
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 20: Γενική Γραμματεία Έρευνας και Τεχνολογίας
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 21: Επιστημονικός Σύνδεσμος
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 22: Περιφερειακό Συμβούλιο Έρευνας και Καινοτομίας (ΠΣΕΚ)
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 23: Εθνικό Συμβούλιο Έρευνας και Καινοτομίας (ΕΣΕΚ)
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 24: Επιλογή, διορισμός μελών, λειτουργία ΕΣΕΚ
- 15 ΣχόλιαΆρθρο 25: Ερευνητικά Κέντρα – Ινστιτούτα – Τεχνολογικοί φορείς
- 19 ΣχόλιαΆρθρο 26: Διοικητικό Συμβούλιο
- 28 ΣχόλιαΆρθρο 27: Διευθυντής ερευνητικού κέντρου – Διευθυντές ινστιτούτων
- 13 ΣχόλιαΆρθρο 28: Επιστημονικό Συμβούλιο ερευνητικού κέντρου – Επιστημονικό Γνωμοδοτικό Συμβούλιο ινστιτούτων
- 22 ΣχόλιαΆρθρο 29: Προσωπικό ερευνητικών κέντρων και ινστιτούτων
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 30: Πόροι των ερευνητικών κέντρων και τεχνολογικών φορέων – Αξιοποίηση της περιουσίας των ερευνητικών και τεχνολογικών φορέων
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 31: Δημόσια χρηματοδότηση
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 32: Διαδικασία χρηματοδότησης έργων, μελετών και προγραμμάτων που υποβάλλονται για ΕΤΑΚ – Αξιολόγηση – Έλεγχος
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 33: Μητρώο Πιστοποιημένων Αξιολογητών
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 34: Επιλογή προσωπικού ερευνητικών κέντρων και ινστιτούτων
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 35: Εθνικός κατάλογος κριτών
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 36: Αξιολόγηση ερευνητικών φορέων
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 37: Κινητικότητα ερευνητών
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 38: Εποπτευόμενοι φορείς
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 39: Συμβάσεις ορισμένου χρόνου δημόσιων ερευνητικών φορέων
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 40: Αμοιβές αποδοτικότητας
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 41: Αποσβέσεις
- 28 ΣχόλιαΆρθρο 42: Μεταβατικές και Τελικές διατάξεις για την Έρευνα, Τεχνολογική Ανάπτυξη και Καινοτομία
- 26 ΣχόλιαΆρθρο 43: Αντισταθμιστική Εκπαίδευση
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 44: Λειτουργία της Τράπεζας Θεμάτων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας
- 28 ΣχόλιαΆρθρο 45: Προγραμματισμός και κριτική αποτίμηση του εκπαιδευτικού έργου των σχολικών μονάδων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 46: Θέματα ΑΔΙΠΠΔΕ
- 3.528 ΣχόλιαΆρθρο 47: Θέματα αναπληρωτών εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
- 213 ΣχόλιαΆρθρο 48: Θέματα Ιδιωτικών Σχολείων, Φροντιστηρίων και Κέντρων Ξένων Γλωσσών
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 49: Θέματα του Εθνικού Οργανισμού Εξετάσεων
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 50: Θέματα καθ’ υπέρβαση εγγραφής αποφοίτων Λυκείων που έχουν βραβευθεί σε Ολυμπιάδες
- 74 ΣχόλιαΆρθρο 51: Μεταθέσεις εκπαιδευτικών της δημόσιας πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
- 21 ΣχόλιαΆρθρο 52: Ομαλή λειτουργία δημοσίων σχολείων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 53: Λήξη θητείας μελών των ΠΥΣΠΕ, ΠΥΣΔΕ, ΠΥΣΕΕΠ, Α.Π.Υ.Σ.Π.Ε, Α.Π.Υ.Σ.Δ.Ε, Κ.Υ.Σ.Π.Ε., Κ.Υ.Σ.Δ.Ε., Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 54: Γνωμοδότηση Καλλιτεχνικών Επιτροπών και Εποπτικού Συμβουλίου Δευτεροβάθμιας Εκκλησιαστικής Εκπαίδευσης
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 55: Ακύρωση επιστροφής μισθών επαναπροσληφθέντων εκπαιδευτικών
- 19 ΣχόλιαΆρθρο 56: Διάρθρωση Σπουδών Επαγγελματικού Λυκείου και 4ο έτος ειδίκευσης
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 57: Εργαστηριακά Κέντρα
- 46 ΣχόλιαΆρθρο 58: Απόφοιτοι Λυκείου προηγούμενων ετών
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 59: Θέματα απόλυσης μαθητών Γ΄ τάξης Ημερήσιου και Δ΄ Τάξης Εσπερινού ΓΕΛ
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 60: Εξουσιοδοτικές διατάξεις
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 61: Κατανομή αρμοδιοτήτων καταργηθέντος Υπηρεσιακού Συμβουλίου Μειονοτικής Εκπαίδευσης (Υ.Σ.Μ.Ε.)
- 14 ΣχόλιαΆρθρο 62: Ελληνόγλωσση εκπαίδευση στο εξωτερικό
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 63: Ομογενείς εκπαιδευτικοί σχολείων εξωτερικού
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 64: Θητεία συλλογικών οργάνων διοίκησης ΝΠΔΔ και ΝΠΙΔ εποπτευόμενα από το ΥΠΟΠΑΙΘΆρθρο 64: Θητεία συλλογικών οργάνων διοίκησης ΝΠΔΔ και ΝΠΙΔ εποπτευόμενα από το ΥΠΟΠΑΙΘ
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 65: Οργανισμός Παιδικών και Εφηβικών Βιβλιοθηκών
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 66: ΙΤΥΕ-Διόφαντος
- 20 ΣχόλιαΆρθρο 67: Θέματα αρμοδιότητας Δ.Ο.Α.Τ.Α.Π
- 179 ΣχόλιαΆρθρο 68: Θέματα Γενικής Γραμματείας Διά Βίου Μάθησης και Νέας Γενιάς (Γ.Γ.Δ.Β.Μ.Ν.Γ.)
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 69: Παράταση της λειτουργίας των ΕΠΑ.Σ. άλλων Υπουργείων
- 48 ΣχόλιαΆρθρο 70: Αποσπάσεις εκπαιδευτικών και διοικητικών υπαλλήλων σε υπηρεσίες και φορείς
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 71: Αιγινήτειο ΝοσοκομείοΆρθρο 71: Αιγινήτειο Νοσοκομείο
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 72: Οργανισμός Υ.ΠΟ.ΠΑΙ.Θ.
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 73: Πληρωμή αποζημιώσεωνΆρθρο 73: Πληρωμή αποζημιώσεων
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 74: Θητεία εκπαιδευτικών
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 75: Θέματα αρμοδιότητας Πυροσβεστικού Σώματος
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 76: Μετατροπή θέσεων εκκλησιαστικών υπαλλήλωνΆρθρο 76: Μετατροπή θέσεων εκκλησιαστικών υπαλλήλων
- 31 ΣχόλιαΆρθρο 77: Καταργούμενες Διατάξεις
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 78: Έναρξη Ισχύος
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
18 Ιουνίου 2015, 12:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
29 Ιουνίου 2015, 09:00
Σχετικό Υλικό
Σχέδιο νόμουΕργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
10 Σχόλια 6050 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 84363 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Ενίσχυση του Δημόσιου Πανεπιστημίου –Πλαίσιο λειτουργίας μη κερδοσκοπικών παραρτημάτων ξένων πανεπιστημίων
- ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΟΥ ΕΘΝΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ
- Ζούμε Αρμονικά Μαζί-Σπάμε τη Σιωπή":Ρυθμίσεις για την πρόληψη και αντιμετώπιση της βίας και του εκφοβισμού στα σχολεία και άλλες διατάξεις
- Νέοι Ορίζοντες στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα: Ενίσχυση της ποιότητας, της λειτουργικότητας και της σύνδεσης των ΑΕΙ με την κοινωνία και άλλες διατάξεις
- «Καθορισμός κριτηρίων πρόσληψης αναπληρωτών εκπαιδευτικών στην ΕΑΕ»
- Διαδικασία συγκρότησης των εκλεκτορικών σωμάτων των Α.Ε.Ι.
- ΔΕΥΤΕΡΟΣ ΚΑΙ ΤΡΙΤΟΣ ΚΥΚΛΟΣ ΣΠΟΥΔΩΝ - Προγράμματα μεταπτυχιακών σπουδών και διδακτορικές σπουδές
- Ρύθμιση θεμάτων του Κρατικού Πιστοποιητικού Γλωσσομάθειας και άλλες διατάξεις
- Πλαίσιο για την διασφάλιση της ποιότητας
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το σχέδιο νόμου του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού με τίτλο: «Ρυθμίσεις για την Ψηφιακή Εκπαιδευτική Πύλη και το Ψηφιακό Φροντιστήριο...
- Εκσυγχρονισμός Ακαδημίας Αθηνών...
- Λήψη μέτρων για την αποτροπή,αντιμετώπιση και την καταπολέμηση της βίας στο πλαίσιο αθλητικών συναντήσεων...
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης (ΤΠΑ) Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων
- Εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, Προστασία της Ακαδημαϊκής Ελευθερίας, Αναβάθμιση του Ακαδημαϊκού Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις
- Εθνικό Σύστημα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Διά Βίου Μάθησης και άλλες διατάξεις
- Διατάξεις του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων για την ενσωμάτωση στην ελληνική έννομη τάξη της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/958
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου με τίτλο «Εκσυγχρονισμός της ιδιωτικής εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις»
- Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις
- Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης (ΕΘ.Α.Α.Ε.), Ειδικοί Λογαριασμοί Κονδυλίων Έρευνας Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων, Ερευνητικών και Τεχνολογικών Φορέων και άλλες διατάξεις
- ΝΟΜΟΣ ΠΕΡΙ ΓΕΝΙΚΩΝ ΑΡΧΕΙΩΝ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ
- Συνέργεια Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας με Τ.Ε.Ι. Δυτικής Μακεδονίας
- Συνέργεια Διεθνούς Πανεπιστημίου της Ελλάδος με Α.Τ.Ε.Ι. Θεσσαλονίκης, Τ.Ε.Ι. Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης και Τ.Ε.Ι. Κεντρικής Μακεδονίας
- ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΚΑΝΟΝΙΣΤΙΚΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ ΠΡΑΚΤΙΚΩΝ ΙΟΝΤΙΖΟΥΣΩΝ ΑΚΤΙΝΟΒΟΛΙΩΝ – ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΚΑΙ ΕΜΠΕΙΡΟΓΝΩΜΟΝΩΝ
- Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Παλλημνιακό Ταμείο και άλλες διατάξεις
- Δικονομικοί κανόνες επί υποθέσεων δικαιοδοσίας Μουφτή-Σύσταση, οργάνωση και λειτουργία Διεύθυνσης Υποθέσεων Δικαιοδοσίας Μουφτή στις Μουφτείες
- Ιόνιο Πανεπιστήμιο
- Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων
- Αναδιοργάνωση των δομών υποστήριξης της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις
- Ίδρυση Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής και λοιπές διατάξεις
- Εγγραφές, μετεγγραφές, φοίτηση και θέματα οργάνωσης της σχολικής ζωής στα σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
- Προσαρμογή της ελληνικής νομοθεσίας στην Οδηγία 2013/59/Ευρατόμ του Συμβουλίου, της 5ης Δεκεμβρίου 2013
- Τροπολογία σε σ/ν ρυθμίσεις για την Ελληνόγλωσση Εκπαίδευση
- Ελληνόγλωσση Εκπαίδευση – Διαπολιτισμική Εκπαίδευση
- Σχέδιο Νόμου - «Ελληνικό Ίδρυμα Έρευνας και Καινοτομίας»
- Ρυθμίσεις για την ανώτατη εκπαίδευση
- «Ρυθμίσεις για την ανώτατη εκπαίδευση, την έρευνα και άλλες διατάξεις»
- Δημόσια διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου με τίτλο «Αναβάθμιση του σχολείου, ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών και άλλες διατάξεις».
- Οργανισμός Λειτουργίας του Ν.Π.Ι.Δ. «Διοικούσα Επιτροπή Ισλαμικού Τεμένους Αθηνών»
- Αναλωθέντα Καύσιμα και Ραδιενεργά Απόβλητα
- Καθορισμός της εθνικής πολιτικής για τη διαχείριση των αναλωθέντων καυσίμων και των ραδιενεργών αποβλήτων
Η ΤΘΔΔ θα πρέπει να ενσωματωθεί και πάλι στην εκπαιδευτική πράξη κι όχι να τεθεί σε αχρησία. Υπάρχουν πολλά θετικά στοιχεία, τα οποία θα πρέπει να αξιοποιηθούν ( διεθνής βιβλιογραφία) και παράλληλα μπορούν να γίνουν οι απαραίτητες παρεμβάσεις, σε όσα σημεία κρίθηκε ότι δημιούργησαν προβλήματα κατά την εφαρμογή της. Το βασικό είναι να ειδωθεί χωρίς ιδεοληψίες και χωρίς «εκ των προτέρων» απόρριψη.
Η «συμβουλευτική» της χρήση να γίνει υποχρεωτική, διότι περιορίζει αυθαιρεσίες, εξασφαλίζει ίση μεταχείριση για τους μαθητές όλων των σχολείων και εμπλουτίζει τα εκπαιδευτικά εργαλεία στο ελληνικό σχολείο.
ΠΡΟΤΕΙΝΕΤΑΙ:
-Πιλοτική εφαρμογή και ενημέρωση/επιμόρφωση των εκπαιδευτικών για την ενσωμάτωση της ΤΘΔΔ στην εκπαιδευτική πράξη.
-Αξιοποίηση θεμάτων της ΤΘΔΔ ως παραδείγματα αξιολόγησης κατά τη διδασκαλία από τους εκπαιδευτικούς κι όχι αυτούσια διδασκαλία των θεμάτων της Τράπεζας
-Παρεμβάσεις για εύκολη χρήση της από μαθητές και εκπαιδευτικούς (κατανομή των θεμάτων κατά ενότητα, φιλική πλατφόρμα, μικρότερος αριθμός θεμάτων ανά γνωστικό αντικείμενο κλπ )
-Επιλογή όλων των θεμάτων από την ΤΘΔΔ για τις γραπτές προαγωγικές εξετάσεις από τον ίδιο τον διδάσκοντα και όχι τυχαία κλήρωση για κάθε σχολείο
ναι ναι, να επανελθει η ΤΘΔΔ να θησαυρισουν τα φροντιστηρια παλι… ετριβαν τα χερια με την ιδρυση της. μα ειναι δυνατον; εγω εχω μια ταξη εδω στη θρακη που οι μουσουλμανοι μαθητες δεν καταλαβαινουν στοιχειωδη ελληνικα και πρεπει να τρεξω να βγαλω την υλη ενω τα παιδια αντικειμενικα χρειαζονται επιπλεον ενισχυση στην αρχη της υλης πριν προχωρησω στα δυσκολοτερα.
Με την παρούσα μορφή η ΤΘΔΔ είναι δύσχρηστη για το μαθητή διότι
αφενός δε γνωρίζει σε κάθε στιγμή της σχολικής χρονιάς για ποια θέματα επαρκεί η ύλη που έχει διδαχθεί ως τότε ώστε να τα λύσει,
αφετέρου το άνοιγμα κάθε θέματος-pdf ένα προς ένα είναι χρονοβόρο.
Αν θέλουμε λοιπόν η ΤΔΘΘ να είναι εύχρηστη για καθηγητές και κυρίως για μαθητές, προτείνω:
1) ταξινόμηση των θεμάτων σε κεφάλαια και μία κατηγορία ονόματι «συνδυαστικά» για τα θέματα που άπτονται περισσοτέρων του ενός κεφαλαίων
2) εκ νέου οργάνωση των αρχείων ώστε όλα τα θέματα κάθε μιας από τις κατηγορίες αυτές να αποτελούν ένα ενιαίο αρχείο pdf.
ΠΟΛΥ ΚΑΛΑ ΚΑΝΕΤΕ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΓΗΤΕ ΤΗΝ ΤΡΑΠΕΖΑ ΘΕΜΑΤΩΝ!!!!!ΕΝΑΣ ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟΣ ΘΕΣΜΟΣ ΠΟΥ ΕΥΝΟΗΣΕ ΜΟΝΟ ΤΑ ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΑ ΚΑΙ ΤΟ ΑΓΧΟΣ ΜΑΘΗΤΩΝ ΚΑΙ ΓΟΝΕΩΝ
Η ΤΘΔΔ κατά την ταπεινή μου άποψη, θεωρώ πως ήταν ένα σωστό μέτρο, αλλά δυστυχώς στη χώρα μας, όπως πολλά άλλα, ανακοινώθηκε, στήθηκε και δουλεύτηκε με λανθασμένο τρόπο. Ο χαρακτήρας της έπρεπε να είναι κατά κύριο και πρωταρχικό λόγο ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟΣ. Το αν θα έπρεπε, να είναι πηγή άντλησης θεμάτων για εξετάσεις, αυτό θέλει συζήτηση με τη μόνη προϋπόθεση, ότι πρώτα ο θεσμός αυτός δούλεψε συμβουλευτικά και πέτυχε.
Τι σημαίνει, όμως συμβουλευτικός; πχ, κάνω το μάθημα στην τάξη, λύνω καμιά άσκηση από το βιβλίο (μιλάω και ως μαθηματικός) και μετά επιλέγω ένα θέμα Β και ένα θέμα Δ , για να είμαι εντάξει απέναντι στο μαθητή και όπου άλλου…
Προφανώς, όχι. Η ΤΘΔΔ, έπρεπε να έχει αρχικά όλα τα θέματα του βιβλίου, ασκήσεις Α, Β ομάδας, θέματα που έχουν επέκταση, με παραπάνω ερωτήματα και προφανώς να είναι σωστά διαβαθμισμένα, με υπόδειξη λύσης και φυσικά να είναι γραμμένα ΟΜΟΡΦΑ. Να μπαίνει ο μαθητής ή ο καθηγητής σε μια πλατφόρμα και να μη μένει στο «κατέβασμα» του pdf. Προφανώς, αν ήταν όλες οι ασκήσεις των σχολικών βιβλίων, θα μπορούσε να είναι συνδεδεμένες και με τις αντίστοιχες εφαρμογές από το ψηφιακό βιβλίο. Εννοείται, ότι θα πρέπει να υπάρχουν και άλλα θέματα προς επεξεργασία. Να γίνει, με λίγα λόγια ουσιαστικό εργαλείο εκπαίδευσης, όπως το σχολικό βιβλίο.
Η αλήθεια είναι ό, τι καινούργιο ξεκινάει μένει στάσιμο στην παρθενική του μορφή. Δείτε το ψηφιακό σχολείο, ότι δεν επικοινωνεί με το Study4Exams (ορίστε μια άλλη μορφή τράπεζας θεμάτων), τα καινούργια βιβλία, ακόμη και τα καινούργια εξώφυλλα των βιβλίων (θα μου πείτε τα εξώφυλλα σε μάραναν…). Ναι, διότι όλα δείχνουν τη στασιμότητα μετά την πρώτη εφαρμογή.
Φυσικά, θα πρέπει να αναφερθώ και στους συναδέλφους, που εργάστηκαν κάποιες ώρες για να ετοιμάσουν όλα αυτά, να τονίσουμε την όποια συνεισφορά τους και να μη γενικεύουμε με «Άχρηστα ή λάθος ή ακατάλληλα μέτρα». Σημειώνω, ότι δε συμμετείχα σε τέτοιου είδους εφαρμογές (ψηφιακό, τράπεζα κ.α.).
Κλείνοντας, θα πρέπει να υπάρχει και οδηγός χρήσης της ΤΘΔΔ. Πώς γίνεται και πώς δουλεύεται; Να πούμε, μήπως στους μαθητές, κάθε μέρα να κατεβάζουν 5-6 θεματάκια, ή να λέμε εμείς στους μαθητές λύστε τα 5-6 θεματάκια, ή να τους φωτοτυπούμε 5-6 θεματάκια; Σε αυτά τα ερωτήματα δεν είχαμε απάντηση, τότε, τα συνδέσαμε απευθείας με τις εξετάσεις και την προαγωγή και η ΤΘΔΔ έγινε ο φόβος και ο τρόμος.
Υπενθυμίζω, ότι τότε, ούτε εμείς οι καθηγητές δεν προλαβαίναμε τις αλλαγές. Ας είναι καλά κάποιοι αξιόλογοι συνάδελφοι που τα ετοίμαζαν για το καλό όλων μαθητών και εκπαιδευτικών.
Στην τελική, ας λειτουργήσει πιλοτικά σε μια ή δύο τάξεις , με οργάνωση, οδηγό χρήσης και αξιοπιστία.
Θεωρώ αυτό το μέτρο ότι πιο ΑΧΡΗΣΤΟ έχει δημιουργηθεί ποτέ. Το μόνο που εξυπηρετούσε ήταν η δυσκολία κάποιων, σχετικά, ασήμαντων εξετάσεων. Δεν πρέπει ποτέ να επανέλθει, καθώς επίσης η κατάργησή του αποτελούσε και προεκλογική/προγραμματική δήλωση της κυβέρνησης. Μην κάνετε και εσείς τα ίδια λάθη με τις προηγούμενες κυβερνήσεις.
Σωστό μέτρο
Πρέπει να επανέλθει η τράπεζα.
Επιπλέον, πρέπει το πρόγραμμα εξετάσεων για την Α και Β λυκείου να είναι κοινό σε όλη την Ελλάδα και οι μαθητές να γράφουν εξετάσεις σε κοινά θέματα.
Ειδικά, τώρα που δεν προσμετρούνται οι βαθμοί των τάξεων Α και Β, στη βαθμολογία εισαγωγής στα ΑΕΙ και ΤΕΙ είναι δυο ευκαιρίες για αυτοαξιολόγηση των μαθητών.
Η ΤΘΔΔ, ως θεσμός, ΠΡΕΠΕΙ να διατηρηθεί, μιας και είδαμε πέρσι στην πράξη -ως εκπαιδευτικοί- ότι οι μαθητές είχαν/απέκτησαν ενδιαφέρον για ολα τα μαθήματα του Σχολείου χωρίς να γίνεται διάκριση σε βασικά και μη-βασικά, ο ρόλος του εκπαιδευτικού αναβαθμίστηκε -μιας και ο βαθμός θα προσμετρούσε-, και η ύλη καλυπτόταν εξολοκλήρου σε όλες τα Σχολεία της Χώρας.
Η ΤΘΔΔ θα μπορούσε να περιέχει ενδεικτικά θέματα -και μόνο- για κάθε μάθημα και όχι να δημοσιεύσει, όπως πραγματοποιήθηκε πέρσι, 300-400 θέματα για κάθε μάθημα. Δυστυχώς, πολλοί γονείς (που έπεσαν θύματα κακής πληροφόρησης) μετέφεραν στα παιδιά τους τη λάθος νοοτροπία να επιλύσουν όλα τα θέματα για κάθε μάθημα, γεγονός εντελώς αντίθετο στη φιλοσοφία του εξεταστικού συστήματος που προσβλεπόταν για φέτος (πριν την ακύρωσή του φέτος τον Μάρτιο).
Επιπλέον, μέσω και του εξεταστικού συστήματος που προβλεπόταν μέχρι τον Ιανουάριο, θα αποφευγόταν αυτό που δυστυχώς και πάλι από φέτος θα ισχύει: το μέλλον του παιδιού να εξαρτάται απόλυτα από 4 ή 5 τρίωρες εξετάσεις, τη στιγμή που μέσω του Εθνικού Συμβουλίου Παιδείας προβλεπόταν η είσοδος στα ΑΕΙ και ΑΤΕΙ να γίνεται από τον Γενικό Μέσο Όρο των μαθημάτων και των 3 τάξεων του Λυκείου, δηλαδή ένα αντιπροσωπευτικό δείγμα γνώσης και προσπάθειας εκ μέρους των μαθητών μας.
Θεωρώ ότι είναι ένα πολύ καλό μέτρο, ως συμβουλευτικό όργανο και όχι ως βάση για επιλογή θεμάτων προαγωγικών εξετάσεων.