Άρθρο 49: Θέματα του Εθνικού Οργανισμού Εξετάσεων

  1. 1.    Στην παράγραφο 1 του άρθρου 16 του ν.4186/2013 (Α΄ 193) και στην τρίτη περίοδο, η φρά­ση «και στη λειτουργία της Τράπεζας Θεμάτων Εξετάσεων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας, σε συνεργασία με το Ι.Ε.Π..», όπως αναδιατυπώθηκε με την παρ.1 του άρθρου 44 του ν.4264/2014 (Α΄ 118), διαγράφεται.
  2. 2.    Η περίπτωση η΄ της παραγράφου 2Α του άρθρου 16 του ν.4186/2013 (Α΄ 193), όπως έχει τροποποιηθεί με την παράγραφο 4 του άρθρου 44 του ν.4264/2014 (Α΄ 118), καταργείται.
  3. 3.    Η περίπτωση θ΄ της παραγράφου 2Α  αναριθμείται ως περίπτωση η΄. Η περίπτωση ι΄ της παραγράφου 2Α  αναριθμείται ως περίπτωση θ΄.
  4. 4.    Στην αρχή της παραγράφου 7 του άρθρου 16 του ν.4186/2013 (Α’ 193) προστίθεται εδάφιο ως εξής:

«Για τη διοικητική και επιστημονική υποστήριξη της Αρχής συνιστώνται πέντε (5) θέσεις ειδικού επιστημονικού προσωπικού και επτά (7) θέσεις διοικητικού προσωπικού».

  • 29 Ιουνίου 2015, 02:27 | Νικόλαος Αθανασάκης
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    Τα θέματα εξετάσεων για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση θα πρέπει κατά τη γνώμη μου να μην προέρχονται από τράπεζα θεμάτων διαβαθμισμένης δυσκολίας κατά ποσοστό 50% και από την Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων κατά ποσοστό 50%, αλλά να προέρχονται από την Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων κατά ποσοστό 100%.
    Επίσης στον υπολογισμό του Βαθμού Πρόσβασης στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση να μην προσμετράται και ο «Βαθμός Προαγωγής και Απόλυσης»(Β.Π.Α.) αλλά να λαμβάνεται υπόψη μόνο η επίδοση των υποψηφίων στις εξετάσεις για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.

  • 29 Ιουνίου 2015, 01:29 | Νικόλαος Αθανασάκης
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    Τα θέματα εξετάσεων για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση θα πρέπει κατά τη γνώμη μου να μην προέρχονται από τράπεζα θεμάτων διαβαθμισμένης δυσκολίας κατά ποσοστό 50% και από την Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων κατά ποσοστό 50%, αλλά να προέρχονται από την Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων κατά ποσοστό 100%.
    Επίσης στον υπολογισμό του Βαθμού Πρόσβασης στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση να μην προσμετράται και ο <>(Β.Π.Α.) αλλά να λαμβάνεται υπόψη μόνο η επίδοση των υποψηφίων στις εξετάσεις για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.

  • 27 Ιουνίου 2015, 16:12 | Νίκος
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    Αυτό το κόλπο με την σύσταση θέσεων Ειδικού Επιστημονικού Προσωπικού ώστε να λαμβάνουν οι ημέτεροι τον βαθμό Α (βλ. ΦΕΚ 498/τ.Β’/28-02-2012), ενώ όλοι οι υπόλοιποι έχουμε … ξεπαγιάσει στον Δ/Ε/ΣΤ, θα συνεχιστεί για καιρό;

    Εμ που αποσπώνται άνευ μοριοδότησης στον Ε.Ο.Ε., εμ που προστέθηκαν στις εξαιρέσεις των αποσπάσεων (δεν ήταν στο προσχέδιο), τώρα 5 τυχεροί θα εξασφαλίσουν τον βαθμό Α.

    Τουλάχιστον προκλητικό.

  • 26 Ιουνίου 2015, 06:29 | Σωκράτης
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    Κύριοι,
    δεν γνωρίζω αν ο συγκεκριμένος χώρος είναι ο κατάλληλος. Όμως πιστεύω ότι θα πρέπει να θεσμοθετηθεί ως προϋπόθεση για την εισαγωγή στα ΑΕΙ η κατοχή Κρατικού Πιστοποιητικού Γλωσσομάθειας θα που πιστοποιεί για τη γνώση τουλάχιστον μίας ξένης γλώσσας. Είναι απαραίτητο οι φοιτητές μας να έχουν στοιχειώδη πρόσβαση στην ξένη αρθρογραφία-βιβλιογραφία. Η συγκεκριμένη παράμετρος δεν θα έχει ανταγωσιστικό χαρακτήρα.
    Το Κρατικό Πιστοποιητικό Γλωσσομάθειας να αποτελέσει κατάληξη της διδασκαλίας ξένης γλώσσας στα σχολικά προγράμματα. Και προκειμένου να απεμπλακεί το πρόβλημα της συγκρότησης τμημάτων με βάση το επίπεδο, και προκειμένου για τη Β ξένη γλώσσα, με βάση την επιλογή, οι ξένες γλώσσες στις τέσσερις τελευταίες τάξεις μπορούν να οργανωθούν σε επίπεδο περιφέρειας, και τα τμήματα να σχηματίζονται από μαθητές και μαθήτριες διαφορετικών σχολείων. Με τον τρόπο αυτό θα καταστεί δυνατόν να ενταχθούν στα προγράμματα περισσότερες γλώσσες, όπως τα Ιταλικά και τα Ισπανικά.
    Σωκράτης

  • 24 Ιουνίου 2015, 19:12 | ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΠΑΡΑΣΚΕΥΟΠΟΥΛΟΥ
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    ΕΘΝΙΚΟΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ!!!

    … ο Εγκεφαλος του απαρχαιομενου ,παρωχημενου , δυσλειτουργικου δαιδαλωδους, τρομερα , δαπανηρου συστηματος των Πανελλαδικων Εξετάσεων!…

    …πολλα ζητηματα εγειρονται σχετικα με του στελεχωση του Οργανισμου αυτου ιδιαιτερως στις Επιτροπες Επιλογης των Θεματων των Εξετασεων ………………………

    …γιατι τα ονοματα των Επιτρόπων δεν δημοσιευονται??,, ειναι απλα θεμα δεοντολογιας ,ωστε ο θεσμος να μεινει αδιαφθορος ή μηπως η δημοσιοποηση των ονοματων θα αποκαλυπτε τις κορυφαιες συνδεσεις του θεσμου των Πανελλαδικων, με τους μεγαλους ιδιωτικους εκπαιδευτικους ομιλους κατι που θα ηταν μια αληθινη βομβα σκανδαλου …

    …με ποια κριτηρια επιλεγονται τα στελεχη των Κεντρικων Επιτροπων Εξετασεων ,,ποιοι ειναι ΑΟΡΑΤΟΣ ΑΡΧΗ ΠΟΥ ΚΡΙΝΕΙ ΤΗΝ ΘΕΜΑΤΟΛΟΓΙΑ ΤΗΝ ΑΡΜΟΣΤΗ ΓΙΑ ΚΑΘΕ ΕΤΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΟΥ ΘΕΣΜΟΥ και εμμεσα την αποτυχια η επιτυχια των χιλιαδων υποψηφιων,, ποιοι ειναι εκεινοι που κρινουν τα ποσοστα επιτυχοντων των ιδιωτικων ομιλων εκπαιδευσης …ΚΑΘΩΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΝΑΔΙΕΞΗ ΤΩΝ <>ΑΡΙΣΤΕΥΣΑΝΤΩΝ ….

    ..γιατι στη συσταση των Επιτροπων δεν περνουν μερος εκπροσωποι των συνδικαλιστικων φορεων …
    …ΠΩΣ ΕΛΕΓΧΕΤΑΙ Η ΑΞΙΟΠΙΣΤΙΑ ΜΗ ΔΙΑΒΛΗΤΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ ΠΟΥ ΣΥΛΛΕΓΟΝΤΑΙ ΕΠΕΞΕΡΓΑΖΟΝΤΑΙ ΚΙ ΑΠΟΘΗΚΕΥΟΝΤΑΙ ΓΙΑ ΚΑΘΕ ΥΠΟΨΗΦΙΟ ???

    …πολλα τα ερωτηματα… οι απαντησεις τους θα τιναζαν ολοκληρο το Θεσμο των Πανελληνιων στον αερα καθως οι συγκροτηση αυτων των ΑΝΩΤΑΤΩΝ ΑΡΧΩΝ ΤΩΝ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΩΝ θα αποκαλυπτε τον απολυτα διαβλητο χαρακτηρα τους ….ΑΛΙΜΟΝΟ ΑΝ ΑΝΟΙΞΕΙ Ο ΦΑΚΕΛΟΣ ΠΟΥ ΛΕΓΕΤΑΙ ΔΙΑΒΛΗΤΟΤΗΤΑ ΚΙ ΑΝΑΞΙΟΠΙΣΤΙΑ ΤΩΝ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ

    …το Συστημα των ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΩΝ ΝΟΣΕΙ ΒΑΘΥΤΑΤΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΕΓΚΕΦΑΛΟ ΤΟΥ ΤΟΝ ΕΘΝΙΚΟ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ …απο΄κει και περα η νοσηρη κατασταση επεκτεινεται προς τα κατω στους διορισμους των περιφερειακων επιτροπων ,των διευθυντων των βαθμολγικων κετρων κτλ …θεσμικες λειτουργιες και οργανα που θεωρουμε υπερανω καθε υποψιας διαφθορας ειναι βαθυτατα διεφθαρμενες …καποτε πρεπει να ανοιξει ο ΦΑΚΕΛΟΣ ΤΗΣ ΔΙΑΦΘΟΡΑΣ ΤΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΤΩΝ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ …κι αλιμονο τοτε στο εκπαιδευτικο μας συστημα με τα φιδια που θα το ζωσουν εκ θεμελιων …ΦΕΥ !!!!!!!!!

  • 23 Ιουνίου 2015, 22:12 | Maria
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    Η επιλογή των καθηγητών – μέλων των επιτροπών στα βαθμολογικά κέντρα, που προϊστανται της διόρθωσης των γραπτών δε θα έπρεπε να γίνεται με κάποια συγκεκριμένα και διαφανή κριτήρια;

  • 22 Ιουνίου 2015, 19:55 | ΓΙΑΝΝΗΣ
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    Εγώ θα ήθελα να προτείνω μια μεγάλη αλλαγή, που αφορά την είσοδο στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, την οποία δεν τόλμησε ποτέ κανείς. Την κατάργηση, επιτέλους, των πανελληνίων εξετάσεων. Οι πενελλήνιες εξετάσεις είναι ένας προβληματικός ο οποίος το μόνο που καταφέρνει τόσα χρόνια που, δυστυχώς, είναι σε ισχύ, είναι να δημιουργεί προβλήματα στην ένταξη των μαθητών στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Σας αναφέρω μερικά από αυτά προκειμένου να σας πείσω, ώστε το σύστημα ένταξης στην τριτοβάθμια, να αλλάξει, έστω και μετά από τόσα χρόνια. Εξαιτίας των πανελλήνιων εξετάσεων οι μαθητές, κυρίως της Γ Λυκείου είναι αναγκασμένοι, κυριολεκτικά, να παρακολουθούν ένα κάρο φροντηστήρια, για τα οποία δεν μπορούν να ανταπεξέλθουν οικονομικά σε πολλές περιπτώσεις. Αυτό γίνεται επειδή στις πανελλήνιες εξετάσεις τα θέματα που καλούνται να απαντήσουν ουδεμία σχέση έχουν, σε βαθμό δυσκολίας, με αυτά που παρακολουθούν στο σχολείο. Επιπλέον λόγο της κούρασης που έχουν οι μαθητές, μετά το πέρας της εξεταστικής περιόδου δεν αποδίδουν όσο πρέπει στις σχολές και στα πανεπιστήμια που έχουν περάσει. Και αυτό γίνεται για ακόμα έναν λόγο, επειδή η σχολή στην οποία έχουν περάσει, τις περισσότερες φορές δεν τους εκφράζει, βρίσκονται απλώς εκεί επειδή τα μόρια τους δεν επαρκούσαν για την εγγραφή τους στη σχολή/πανεπ/μιο μου επιθυμούσαν. Το τελευταίο οδηγεί ακόμα και στην ανεργία ή στην απασχόληση του φοιτητή/σπουδαστή με κάτι άσχετο από αυτό το οποίο σπούδασε.
    ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ
    1.Οι πανελλήνιες εξετάσεις απαιτούν χρήματα για υπερβολικές ώρες μαθημάτων, πέραν του σχολείου, τα οποία οι μαθητές ή οι οικογένειές τους δεν μπορούν να διαθέσουν.
    2. Οι μαθητές πολλές φορές, παρά την προσπάθεια που καταβάλλουν δεν εισάγωνται εκεί που επιθυμούν, λόγω της ακατανόητης εισήγησης πολύ δύσκολοων θεμάτων.
    3.Το άγχος καταβάλλει τους μαθητές και τις οικογένειες τους
    4.Μελέτες έδειξαν ότι οι εξετάσεις μειώνουν την μάθηση και την κατανόηση των μαθημάτων και μειώνουν, επίσης τις επιδόσεις.
    Η ΔΙΚΙΑ ΜΟΥ ΠΡΟΤΑΣΗ
    Λαμβάνοντας υπόψην τα 1,2,3 και 4 θεωρώ ότι η είσοδος στην τριτοβάθμια εκπαίδευση πρέπει να γίνεται σε συνάρτηση με το βαθμό των τετραμήνων (ή τριμήνων) της Γ (και όχι της Β Λυκείου, επειδή και αυτή νεμεν έχει μαθήματα κατεύθυνσης άλλα ο μαθητής δύναται να αλλάξει κατεύθυνση στη Γ). Αυτός ο τρόπος χρησημοποιείται και στις υπόλοιπες χώρες του κόσμου. Σε καμιά αναπτυγμένη χώρα δεν υπάρχουν αντίστοιχες εξετάσεις, η μόνη που ξέρω ότι έχει εξετάσεις του ίδιου τύπου είναι η Ινδία.
    Επίσης, όσο αφορά του αιώνιους φοιτητές, αυτοί μπορούν να πληρώνουν τα δίδακτρα, εφόσον θέλουν να συνεχίσουν τις σπουδές τους (η τιμή μπορεί να καθορίζεται από τα χρόνια, το επίπεδο του πανεπ/μιου ή της σχολής και τη ζήτηση)
    Ελπίζω οι προτάσεις μου να πείσουν και να καταργηθεί, επιτέλους αυτό το παράλογο που δεν υπάρχει πουθενά αλλού στον κόσμο, οι πανελλήνιες εξετάσεις.

  • 22 Ιουνίου 2015, 11:02 | Γιώργος
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    Στο 3ο Επιστημονικό Πεδίο (Επιστημών Υγείας και Ζωής) ως δεύτερο μάθημα βαρύτητας ενώ αναφέρεται η Χημεία (0,7) με πρώτο φυσικά τη Βιολογία (1,3) ωστόσο από το πεδίο αυτό δεν υπάρχει καμία πρόσβαση στα τμήματα Χημείας!

  • 20 Ιουνίου 2015, 11:00 | Κατερίνα
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    Σχολείο! Όχι εξεταστικό κέντρο! Προτείνω επιπλέον έτος προπαρασκευής για την τριτοβάθμια εκπαίδευση, εντός του σχολείου, μετά το πέρας της Γ λυκείου και εξετάσεις για αυτούς που ενδιαφέρονται για την εισαγωγή τους. Το σχολείο πρέπει να γίνει ελκυστικό για τα παιδιά και όχι αγγαρεία

  • 19 Ιουνίου 2015, 21:22 | Διονύσης
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    Τα θέματα των εξετάσεων, σε μαθήματα όπως η Φυσική ή η Χημεία ή τα μαθηματικά, πρέπει να είναι μοιρασμένα σε ΟΛΗ την ύλη.
    Είναι προτιμότερο να υπάρχουν ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής από ΟΛΗ την ύλη, κλιμακούμενης δυσκολίας με αιτιολόγηση. Το πλήθος των ερωτήσεων μπορεί να είναι αρκετά μεγάλο (π.χ. 100). Για τη βαθμολόγηση των μαθητών μπορεί να χρησιμοποιείται «μήτρα», όπως γίνεται στις εξετάσεις ξένων γλωσσών (lower, profficiency)

  • 19 Ιουνίου 2015, 16:01 | Κων. Καλ.
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    Οι προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις στα Γυμνάσια δεν έχουν κανένα νόημα ύπαρξης. Αντίθετα έχει νόημα λίγο περισσότερο μάθημα. Μια και στις περισσότερες των περιπτώσεων ο σχολικός χρόνος δεν επαρκεί για την ολοκλήρωση της διδακτέας ύλης. Η πρόταση είναι να καταργηθούν οι εξετάσεις αυτές και να εφαρμοστεί μια παρόμοια διαδικασία με αυτήν που γίνεται κατά την διάρκεια του πρώτου και δεύτερου τριμήνου όπου οι μαθητές εξετάζονται γραπτά σε ωριαία επαναληπτικά διαγωνίσματα. Είναι γενικά παραδεκτό όπου μειώνονται οι εξετάσεις δίνονται περισσότερα κίνητρα μάθησης.