Οι λειτουργικές δαπάνες της Α.Π.Α. καλύπτονται από:
α) έσοδα που προέρχονται από τα τέλη διαδρομής και τερματικής περιοχής,
β) έσοδα που προέρχονται από κάθε είδους επιβαλλόμενο τέλος, όπως ιδίως μέσω του Τέλους Εκσυγχρονισμού και Ανάπτυξης Αεροδρομίων που προβλέπεται στο άρθρο 40 του ν. 2065/1992 (Α’ 113), καταπτώσεις εγγυήσεων, παράβολα ή ειδικές φορολογικές επιβαρύνσεις, την παροχή τεχνογνωσίας ή συμβουλευτικής δραστηριότητας ή τη διενέργεια εξετάσεων και πιστοποιήσεων,
γ) επικουρικά, μέσω επιχορηγήσεων, επιδοτήσεων, οικονομικών ενισχύσεων, πιστώσεων και χρηματοδοτήσεων του τακτικού κρατικού προϋπολογισμού, του Προϋπολογισμού Δημοσίων Επενδύσεων, της Ευρωπαϊκής Ένωσης ή άλλων διεθνών οργανισμών,
δ) από κάθε άλλη πηγή που σχετίζεται με την άσκηση των δραστηριοτήτων της ή συμβάλλει στην εκτέλεση του έργου της.
Αρχική Διαβούλευση για το σχέδιο νόμου «Σύσταση, λειτουργία και αρμοδιότητες Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας και ρύθμιση ζητημάτων Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας»Άρθρο 05 – Έσοδα της ΑΠΑ
Άρθρο 05 – Έσοδα της ΑΠΑ
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 01 – Αντικείμενο
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 02 – Σκοπός
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 03 – Σύσταση Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας (Α.Π.Α.)
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 04 – Σκοπός της Α.Π.Α.
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 05 – Έσοδα της ΑΠΑ
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 06 – Όργανα διοίκησηςΆρθρο 06 – Όργανα διοίκησης
- 18 ΣχόλιαΆρθρο 07 – Αρμοδιότητες της Α.Π.Α.
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 08 – Ανεξαρτησία Διοικητή και μελών Εκτελεστικού ΣυμβουλίουΆρθρο 08 – Ανεξαρτησία Διοικητή και μελών Εκτελεστικού Συμβουλίου
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 09 – Θητεία Διοικητή και μελών Εκτελεστικού ΣυμβουλίουΆρθρο 09 – Θητεία Διοικητή και μελών Εκτελεστικού Συμβουλίου
- 16 ΣχόλιαΆρθρο 10 – Προσόντα διορισμού Διοικητή
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 11 – Επιλογή και διορισμός Διοικητή
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 12 – Αρμοδιότητες Διοικητή Α.Π.Α.
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 13 – Μεταβίβαση αρμοδιοτήτων, εξουσιοδότηση υπογραφήςΆρθρο 13 – Μεταβίβαση αρμοδιοτήτων, εξουσιοδότηση υπογραφής
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 14 – Αποδοχές Διοικητή
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 15 – Εκτελεστικό Συμβούλιο Α.Π.Α.
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 16 – Συγκρότηση Εκτελεστικού ΣυμβουλίουΆρθρο 16 – Συγκρότηση Εκτελεστικού Συμβουλίου
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 17 – Συνεδριάσεις Εκτελεστικού Συμβουλίου – Λήψη αποφάσεων
- 19 ΣχόλιαΆρθρο 18 – Αρμοδιότητες Εκτελεστικού Συμβουλίου
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 19 – Αποδοχές μελών Εκτελεστικού ΣυμβουλίουΆρθρο 19 – Αποδοχές μελών Εκτελεστικού Συμβουλίου
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 20 – Παύση, παραίτηση και αναπλήρωση του Διοικητή και των μελών του Εκτελεστικού Συμβουλίου της Α.Π.Α.Άρθρο 20 – Παύση, παραίτηση και αναπλήρωση του Διοικητή και των μελών του Εκτελεστικού Συμβουλίου της Α.Π.Α.
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 21 – Κωλύματα διορισμού Διοικητή, μελών Εκτελεστικού Συμβουλίου και λοιπού προσωπικού
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 22 – Ασυμβίβαστα Διοικητή, μελών Εκτελεστικού Συμβουλίου και λοιπού προσωπικού
- 42 ΣχόλιαΆρθρο 23 – Δομή Α.Π.Α.
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 24 – Υποχρεώσεις προσωπικού Τμήματος Νομικών ΥποθέσεωνΆρθρο 24 – Υποχρεώσεις προσωπικού Τμήματος Νομικών Υποθέσεων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 25 – Θέματα σχετικά με τη διενέργεια εσωτερικού ελέγχουΆρθρο 25 – Θέματα σχετικά με τη διενέργεια εσωτερικού ελέγχου
- 23 ΣχόλιαΆρθρο 26 – Επιθεωρητές και ελεγκτική διαδικασία
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 27 – Οργανισμός και Εσωτερικοί Κανονισμοί Α.Π.Α.
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 28 – Υποχρεώσεις Διοικητή, μελών του Εκτελεστικού Συμβουλίου και λοιπού προσωπικού
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 29 – Διαδικαστικές υποχρεώσεις για την αποφυγή σύγκρουσης συμφερόντωνΆρθρο 29 – Διαδικαστικές υποχρεώσεις για την αποφυγή σύγκρουσης συμφερόντων
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 30 – Καταγγελία ενώπιον της Α.Π.Α.
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 31 – Διαδικασία επίλυσης διαφορώνΆρθρο 31 – Διαδικασία επίλυσης διαφορών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 32 – ΔιαιτησίαΆρθρο 32 – Διαιτησία
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 33 – Διοικητικές κυρώσεις
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 34 – Αίτηση αναθεώρησης – Δικαστικός έλεγχος αποφάσεων Α.Π.Α.
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 35 – Δικαστική εκπροσώπηση της ΑρχήςΆρθρο 35 – Δικαστική εκπροσώπηση της Αρχής
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 36 – Προϋπολογισμός, απολογισμός και οικονομική διαχείρισηΆρθρο 36 – Προϋπολογισμός, απολογισμός και οικονομική διαχείριση
- 24 ΣχόλιαΆρθρο 37 – Στελέχωση Α.Π.Α.
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 38 – Ευθύνη Προσωπικού Α.Π.Α.
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 39 – Πειθαρχικά και Υπηρεσιακά Συμβούλια του προσωπικού
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 40 – Ειδικό Πειθαρχικό Συμβούλιο
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 41 – Ανταλλαγή πληροφοριών μεταξύ της Α.Π.Α. και της Επιτροπής ΑνταγωνισμούΆρθρο 41 – Ανταλλαγή πληροφοριών μεταξύ της Α.Π.Α. και της Επιτροπής Ανταγωνισμού
- 20 ΣχόλιαΆρθρο 42 – Τροποποίηση του άρθρου 65 του Ν. 4427/2016 – Διαχείριση ποσών που αποδίδονται από τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό για την Ασφάλεια της Αεροναυτιλίας (EUROCONTROL)
- 107 ΣχόλιαΆρθρο 43 – Τροποποίηση του άρθρου 34 του ν. 2682/1999 – Δαπάνες αποζημίωσης του προσωπικού
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 44 – Τροποποίηση του π.δ. 8/2004 – Προϋποθέσεις καταβολής αποζημίωσης στους Ελεγκτές Εναέριας Κυκλοφορίας σε περίπτωση οριστικής απώλειας ειδικότητας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 45 – Τροποποίηση των άρθρων 8, 9, 11, 13, 16, 18, 20 και 24 του ν. 4663/2020 – Μεταφορά αρμοδιοτήτων από την Υ.Π.Α. στην Α.Π.Α.Άρθρο 45 – Τροποποίηση των άρθρων 8, 9, 11, 13, 16, 18, 20 και 24 του ν. 4663/2020 – Μεταφορά αρμοδιοτήτων από την Υ.Π.Α. στην Α.Π.Α.
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 46 – Τροποποίηση άρθρου 19 του ν. 4663/2020 – Διάθεση ποσών από τέλη λειτουργίας υδατοδρομίωνΆρθρο 46 – Τροποποίηση άρθρου 19 του ν. 4663/2020 – Διάθεση ποσών από τέλη λειτουργίας υδατοδρομίων
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 47 – Τροποποίηση του άρθρου 24 του ν. 3913/2011 – Έκδοση Κανονισμών Επίγειας Εξυπηρέτησης
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 48 – Τροποποίηση του άρθρου 40 του ν. 2065/1992 – Ρυθμίσεις για το Τέλος Εκσυγχρονισμού και Ανάπτυξης Αερολιμένων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 49 – ΕξουσιοδοτήσειςΆρθρο 49 – Εξουσιοδοτήσεις
- 16 ΣχόλιαΆρθρο 50 – Καταργούμενες διατάξεις
- 31 ΣχόλιαΆρθρο 51 – Μεταβατικές διατάξεις
- 93 ΣχόλιαΆρθρο 52 – Τροποποίηση άρθρου 26 του ν. 4427/2016 – Σύσταση ν.π.δ.δ. με την επωνυμία «Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας»
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 53 – Προσθήκη νέου άρθρου 26Β στο ν. 4427/2016 – Μεταβατικές διατάξεις
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 54 – Προσθήκη νέου άρθρου 26Γ στον ν. 4427/2016 – Διοίκηση ν.π.δ.δ. «Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας»
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 55 – Προσθήκη νέου άρθρου 30Α στον ν. 4427/2016 – Επιλογή και θητεία λοιπών μελών του Διοικητικού ΣυμβουλίουΆρθρο 55 – Προσθήκη νέου άρθρου 30Α στον ν. 4427/2016 – Επιλογή και θητεία λοιπών μελών του Διοικητικού Συμβουλίου
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 56 – Προσθήκη άρθρου 30Β στον ν. 4427/2016 – Συγκρότηση σε σώμα και λειτουργία Διοικητικού Συμβουλίου Υ.Π.Α.Άρθρο 56 – Προσθήκη άρθρου 30Β στον ν. 4427/2016 – Συγκρότηση σε σώμα και λειτουργία Διοικητικού Συμβουλίου Υ.Π.Α.
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 57 – Προσθήκη νέου άρθρου 30Γ στον ν. 4427/2016 – Έναρξη λειτουργίας της ΥΠΑ ως ν.π.δ.δ.
- 18 ΣχόλιαΆρθρο 58 – Προσθήκη νέου άρθρου 39Α στον ν. 4427/2016 – Σχολή Πολιτικής Αεροπορίας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 59 – Προσθήκη περ. κβ’ και κγ’ στην παρ. Α του άρθρου 57 ν. 4427/2016 – Αρμοδιότητες Τμήματος Προϋπολογισμού και ΔαπανώνΆρθρο 59 – Προσθήκη περ. κβ’ και κγ’ στην παρ. Α του άρθρου 57 ν. 4427/2016 – Αρμοδιότητες Τμήματος Προϋπολογισμού και Δαπανών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 60 – Τροποποίηση περ. δ’ και ε’ της παρ. Β του άρθρου 57 ν. 4427/2016 – Αρμοδιότητες Τμήματος ΕσόδωνΆρθρο 60 – Τροποποίηση περ. δ’ και ε’ της παρ. Β του άρθρου 57 ν. 4427/2016 – Αρμοδιότητες Τμήματος Εσόδων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 61 – Προσθήκη περ. κβ’ στην παρ. Α του άρθρου 60 ν. 4427/2016 – Αρμοδιότητες Τμήματος Προϋπολογισμού και ΔαπανώνΆρθρο 61 – Προσθήκη περ. κβ’ στην παρ. Α του άρθρου 60 ν. 4427/2016 – Αρμοδιότητες Τμήματος Προϋπολογισμού και Δαπανών
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 62 – Προσθήκη νέου άρθρου 64Α στον ν. 4427/2016 – Πόροι και οικονομική διαχείριση της Υ.Π.Α.
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 63 – Έναρξη ισχύοςΆρθρο 63 – Έναρξη ισχύος
- 37 ΣχόλιαΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Α’
- 2 ΣχόλιαΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Β’
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
26 Αυγούστου 2020, 15:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
9 Σεπτεμβρίου 2020, 15:00
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
10 Σχόλια 567 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 6365 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Αναδιάρθρωση σιδηροδρομικού τομέα και ενίσχυση ρυθμιστικών φορέων μεταφορών
- Διατάξεις για την ανάπτυξη, τις υποδομές και τη στήριξη της επιχειρηματικότητας και του τουρισμού
- Εκσυγχρονισμός των επιβατικών και εμπορευματικών μεταφορών
- ΣΥΣΤΑΣΗ ΕΘΝΙΚΟΥ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΩΝ ΚΑΙ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΩΝ ΑΤΥΧΗΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ
- Σχέδιο της κύριας έκθεσης της Ολλανδικής εταιρίας HVA με αντικείμενο τη βελτίωση της διαχείρισης υδάτων, αγροτικών καλλιεργειών και αντιπλημμυρικής προστασίας στην Περιφέρεια Θεσσαλίας
- Εθνική Στρατηγική και οδικός χάρτης για την εφαρμογή του Building Information Modelling (BIM)
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας 2006/1/ΕΚ και της Οδηγίας (ΕΕ) 2021/1187 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου...
- Δημόσιες υπεραστικές και αστικές τακτικές οδικές μεταφορές επιβατών
- Σχέδιο νόμου "Πρότυπες Προτάσεις"
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το σχέδιο νόμου: "Οδηγώντας με ασφάλεια"
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για το Τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης 2021- 2025
- Η Ελλάδα σε κίνηση:Βιώσιμη Αστική Κινητικότητα–Μικροκινητικότητα-Ρυθμίσεις για τον εκσυγχρονισμό, την απλούστευση και την ψηφιοποίηση διαδικασιών του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών
- Διαβούλευση για το σχέδιο νόμου «Σύσταση, λειτουργία και αρμοδιότητες Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας και ρύθμιση ζητημάτων Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας»
- Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία της Οδηγίας 2014/94/EE
- ΑΠΛΟΠΟΙΗΣΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΑΔΕΙΟΔΟΤΗΣΗΣ ΚΑΙ ΛΟΙΠΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΠΡΑΤΗΡΙΩΝ ΠΑΡΟΧΗΣ ΚΑΥΣΙΜΩΝ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
- Ψηφιακό Μητρώο
- Ψηφιακή Ελλάδα 2021
- Διαδικασίες κεντρικού ελέγχου και διαφάνειας στο σύστημα παραγωγής δημοσίων και ιδιωτικών τεχνικών έργων και υποδομών
- Ίδρυση, λειτουργία και εκμετάλλευση αεροδρομίων επί υδάτινων επιφανειών
- Κανονισμός πτήσεων των Συστημάτων μη Επανδρωμένων Αεροσκαφών (ΣμηΕΑ) - Unmanned Aircraft Systems (UAS)
- Προσαρμογή της Εθνικής Νομοθεσίας στις προβλέψεις της Οδηγίας 2014/61/ΕΕ για μέτρα μείωσης του κόστους εγκατάστασης υψίρρυθμων δικτύων ηλεκτρονικών επικοινωνιών
- Εναρμόνιση της ελληνικής νομοθεσίας με την Οδηγία 2012_34_ΕΕ
- ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΘΕΜΑΤΩΝ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ, ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ ΚΑΙ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΡΓΩΝ
- Εκκαθαρίστριες εταιρείες για λογιστική τακτοποίηση
- Κατάλογος Ελαχίστου Εξοπλισμού αεροσκαφών Συνδέσμου Αεροπορικών Αρχών
- Κανονισμός Πτητικής Λειτουργίας Δημοσίων Αερομεταφορών
- Κανονισμός Πρόσθετων Απαιτήσεων Πτητικής Ικανότητας για Πτητικές Λειτουργίες
- Διαδικασίες Αναγκαστικών Απαλλοτριώσεων
- Κανονισμός Λειτουργίας Παρατηρητηρίου
- ΚΥΑ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ
- Ηλεκτρονικές Επικοινωνίες
- Ζώνες ασφαλείας
- Οχήματα Ειδικής Χρήσης
- Προϋποθέσεις άσκησης επαγγέλματος τεχνίτη μηχανημάτων και όροι ίδρυσης και λειτουργίας συνεργείων επισκευής τους
- Αδειοδότηση και λειτουργία αεροπορικών σχολών για παροχή εκπαίδευσης
- Δικαιώματα των ατόμων με αναπηρία και των ατόμων με μειωμένη κινητικότητα όταν ταξιδεύουν αεροπορικώς
- Κανόνες ελεύθερης παροχής υπηρεσιών μεταφοράς με Επιβατηγά Δημόσιας Χρήσης, αυτοκίνητα και Μοτοσικλέτες Δημόσιας Χρήσης
- Τέλη Αερολιμένων
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟY «ΙΔΡΥΣΗ, ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΚΑΙ ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΩΝ ΕΠΙ ΥΔΑΤΙΝΩΝ ΕΠΙΦΑΝΕΙΩΝ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ»
- Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία των Οδηγιών 2016/797, 2016/798 και 2016/2370 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου και άλλες διατάξεις
Χωρίς επαφή με τα αρμόδια συνδικαλιστικά όργανα και τους αρμόδιους φορείς κατατίθεται το σχέδιο νόμου.
Το εύρος των αρμοδιοτήτων ,η έκταση και η ισχύς στη λήψη αποφάσεων, πολύ περισσότερο η διασφάλιση των αποδοχών στην ΑΠΑ ανεξαρτήτως επίτευξης στόχων ( σε αντίθεση με τους υπαλλήλους στην αεροναυτιλία στην ΥΠΑ ,οι οποίοι θα δουλεύουν για την επίτευξη των στόχων),οδηγεί σε κάποια συμπεράσματα, η υποθέσεις
Η μελέτη του νόμου έγινε σε συνεργασία με μελλοντικά εξασφαλισμένα στελέχη της ΑΠΑ
Οι επιχειρησιακοί υπάλληλοι στην αεροναυτιλία σκοπίμως υποβιβάζεται η θέση τους για να χειραγωγούνται με ευκολία
Τα σχόλια στη διαβούλευση δε θα έχουν καμία ουσιαστική συμβολή,γιατί αν υπήρχε τέτοια πρόθεση θα είχε ζητηθεί η συνδρομή των ενδιαφερόμενων πριν τη σύνταξη του νόμου
Προτείνω να ανακλήθεί ο νόμος και να μελετηθεί από τη αρχή σε συνεργασία με τους αρμοδιους φορείς
Επιφύλαξη όσον αφορά τη χρηματοδότηση απο τα τέλη διαδρομής και τερματικής περιοχής. Έχω την εντύπωση ότι αντίκειται στον ευρωπαϊκό κανονισμό και ότι το σύνολο των δραστηριοτήτων της ΑΠΑ δεν δικαιολογεί χρηματοδότηση απο τη συγκεκριμένη πηγή, ίσως μέρος των δραστηριοτήτων της, αλλά όχι το σύνολό τους, θα πρέπει να εξεταστεί πιο λεπτομερώς το θέμα για να μην βρεθούμε αντίθετοι με τις διεθνείς πρακτικές και νόμους.
Πως είναι δυνατόν η ΑΠΑ να έχει έσοδα από τα τέλη διαδρομής που προκύπτουν και ταυτόχρονα να έχει ρυθμιστικό ρόλο, είναι προφανώς ασυμβίβαστο.
ΔΗΛΑΔΗ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΖΗΤΗΘΟΥΝ ΚΑΙ ΠΕΡΑΠΝΩ ΧΡΗΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΥΠΑ ΠΡΟΚΕΙΜΕΝΟΥ ΝΑ ΚΑΛΥΦΘΟΥΝ «ΟΙ ΑΝΑΓΚΕΣ»
ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ 2
Άρθρο 5β, κεφαλαιο Η’, παρ. 1.Α, άρθρο 50 παρ. 1.α:
ΣΚΕΠΤΙΚΟ 2
Σύμφωνα με το άρθρο 5β, οι λειτουργικές δαπάνες της Α.Π.Α. καλύπτονται από την παροχή τεχνογνωσίας ή συμβουλευτικής δραστηριότητας ή τη διενέργεια εξετάσεων. Δεν αναφέρεται η εκπαίδευση που καταργήθηκε για την ΑΠΑ. Μεγάλο Λάθος και αντίθετο σε κάθε έννοια αναπτυξιακής και εκπαιδευτικής πολιτικής της Αρχής. Είναι αυτονόητο ότι εκπαιδεύσεις που αφορούν στην αεροναυτιλία, στη διαχείριση αεροδρομίων και στην πυρασφάλεια αεροσκαφών, παραμένουν στην ΥΠΑ. Ωστόσο, το έργο που γίνεται σήμερα στην ΣΠΟΑ της ΥΠΑ και αφορά το μέρος εκείνο που πρέπει να παραμείνει στην νεοσύστατη ΑΠΑ, θα πρέπει να ανατεθεί σε μια αντίστοιχη Σχολή υπό τη μορφή Διεύθυνσης ή Τμήματος, δηλαδή στη Σχολή της Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας (ΣΑΠΑ). Αυτό το έργο αφορά στις εκπαιδεύσεις/πιστοποιήσεις προσωπικού της Αρχής, πχ επιθεωρητών αλλά και προσωπικού τρίτων φορέων βάσει των οποίων εκδίδονται άδειες, πτυχία και πιστοποιητικά επαγγελματικής καταλληλότητας ευρωπαϊκώς αναγνωρισμένα. Άλλωστε αντίστοιχες Σχολές υπάρχουν τόσο στην EASA όσο και σε ΑΠΑ άλλων ευρωπαϊκών χωρών όπως της Γαλλίας, της Αγγλίας και της Ιταλίας. Για το λόγο αυτό θα πρέπει να προστεθεί μια Διεύθυνση ή Τμήμα Σχολής Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας στην ΑΠΑ στη Γενική Διεύθυνση Οικονομικής Εποπτείας και Διοικητικής Υποστήριξης.
ΠΡΟΤΑΣΗ 2
Προτείνεται να προστεθεί στο άρθρο 23 που αφορά τη δομή της ΑΠΑ, στην πρώτη παράγραφο, περίπτωση δγ) Διεύθυνση (ή Τμήμα) Σχολής Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας.
Επιπλέον προτείνεται να προστεθεί Κεφάλαιο Θ στο Παράρτημα Α’ ως εξής:
ΚΕΦΑΛΑΙΟ Θ’
Σχολή Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας
1. Η Εκπαιδευτική Μονάδα της Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας η οποία ονομάζεται εφεξής Σχολή Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας (ΣΑΠΑ), λειτουργεί ως οργανική μονάδα επιπέδου Διεύθυνσης (ή Τμήματος) και υλοποιεί εκπαιδευτικά προγράμματα και εξετάσεις πιστοποίησης που απευθύνονται στο προσωπικό της Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας, δημόσιων υπηρεσιών, δημόσιων και ιδιωτικών φορέων με κύριο σκοπό την βελτίωση της ασφάλειας (safety και security) στον χώρο των αερομεταφορών.
Τα εκπαιδευτικά προγράμματα (training programmes) και η διαδικασία των εξετάσεων εκπονούνται από την ΣΑΠΑ και τις αρμόδιες Διευθύνσεις της Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας και εγκρίνονται από τον Διοικητή της Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας.
Η επιλογή των εκπαιδευτών και των εξεταστών ανά μάθημα εκπαίδευσης/εξέτασης γίνεται σύμφωνα με την διαδικασία που εισηγείται ο προϊστάμενος της ΣΑΠΑ και εγκρίνει ο Διοικητής της Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας.
Ο προϊστάμενος της ΣΑΠΑ εισηγείται προς έγκριση στον Διοικητή της ΑΠΑ τον Κανονισμό λειτουργίας της ΣΑΠΑ και λειτουργεί την ΣΑΠΑ σύμφωνα με τον ισχύοντα Κανονισμό.
Η εφαρμογή του Κανονισμού της ΣΑΠΑ είναι υποχρεωτική και για τις υπόλοιπες Διευθύνσεις της ΑΠΑ. Ο προϊστάμενος της ΣΑΠΑ είναι υπόλογος για την αξιολόγηση του Κανονισμού ετησίως και για την σύνταξη εισηγήσεων για πιθανές αλλαγές ή τροποποιήσεις του κανονισμού.
Τα εκπαιδευτικά προγράμματα και οι εξετάσεις της ΣΑΠΑ υλοποιούνται είτε στις εγκαταστάσεις της ΣΑΠΑ στην Κεντρική Υπηρεσία, είτε στις εγκαταστάσεις των περιφερειακών αερολιμένων, είτε σε χώρους που επιλέγουν οι υπηρεσίες και οι φορείς των οποίων το προσωπικό εκπαιδεύεται είτε τέλος με την χρήση εργαλείων τηλε-εκπαίδευσης.
2. Η ΣΑΠΑ αποτελείται από τα κάτωθι Τμήματα (ή Γραφεία) με τις ακόλουθες αρμοδιότητες:
Α) Τμήμα (Γραφείο) Οργάνωσης και Υποστήριξης της ΣΑΠΑ με αρμοδιότητες:
α. Την οργάνωση και την υποστήριξη των εκπαιδευτικών προγραμμάτων και των τηλε-εκπαιδεύσεων.
β. Την οργάνωση και την υποστήριξη κάθε είδους εξετάσεων που διενεργούνται στα πλαίσια της εκπαιδευτικής μονάδας.
γ. Την τήρηση των απαραίτητων αρχείων και την τήρηση του πρωτοκόλλου.
δ. Σύνταξη του ετήσιου προγράμματος προμηθειών για την κάλυψη των απαιτήσεων σε υλικοτεχνικό εξοπλισμό των τμημάτων (ή γραφείων) της ΣΑΠΑ.
ε. Την τήρηση βιβλιοθήκης Α.Π.Α.
στ. Το χειρισμό της υπηρεσιακής αλληλογραφίας, τη γραμματειακή υποστήριξη, την εξυπηρέτηση (πρωτόκολλο διεκπεραίωση εγγράφων), καθώς και τη διακίνηση των πάσης φύσεως εγγράφων.
Β) Τμήμα (ή Γραφείο) Εκπαίδευσης φορέων και παρόχων υπηρεσιών αερομεταφορών, με αρμοδιότητες:
α. Την υλοποίηση προγραμμάτων εκπαίδευσης επί θεμάτων αεροπορικής ασφάλειας (security) στο προσωπικό των εμπλεκόμενων υπηρεσιών, δημόσιων και ιδιωτικών φορέων, σύμφωνα με την ισχύουσα Εθνική, Ευρωπαϊκή και Διεθνή νομοθεσία.
Τη λειτουργία και διαχείριση του/των συστήματος/-ων προσομοίωσης ελέγχου χειραποσκευών, αποσκευών και φορτίου.
Τον έλεγχο της καταλληλότητας υποψηφίων εκπαιδευομένων σε θέματα ελέγχου ασφάλειας αερομεταφορών, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στον Ε.Κ.Α.Π.Α., στις εκάστοτε ισχύουσες Τεχνικές Οδηγίες Ασφάλειας (ΤΟΑ) και Ευρωπαϊκούς Κανονισμούς
β. Την υλοποίηση εκπαιδευτικών προγραμμάτων βασικής και επαναληπτικής εκπαίδευσης σύμφωνα με τον εν ισχύ Βασικό Κανονισμό Επίγειας Εξυπηρέτησης και την ισχύουσα ευρωπαϊκή νομοθεσία, του προσωπικού των φορέων επίγειας εξυπηρέτησης.
γ. Την υλοποίηση εκπαιδευτικών προγραμμάτων και προγραμμάτων επιμόρφωσης των υπευθύνων καθώς και των εκπαιδευτών, υπηρεσιών και δημόσιων και ιδιωτικών φορέων επί θεμάτων διαχείρισης καταστάσεων εκτάκτου ανάγκης σε αεροδρόμια.
δ. Την υλοποίηση εκπαιδευτικών προγραμμάτων και προγραμμάτων επιμόρφωσης προσωπικού φορέων διαχείρισης αεροδρομίων, επί θεμάτων λειτουργίας αεροδρομίων.
ε. Την υλοποίηση εκπαιδευτικών προγραμμάτων γενικού αεροπορικού ενδιαφέροντος σε προσωπικό υπηρεσιών και δημόσιων και ιδιωτικών φορέων.
στ. Την διενέργεια εξετάσεων, επαναξιολογήσεων και σύνταξη εισήγησης για την έκδοση τίτλων σπουδών και πιστοποιητικών επαγγελματικής κατάρτισης, ανάλογα με το εκπαιδευτικό πρόγραμμα.
ζ. Την εκπόνηση και υπογραφή συμβάσεων και αποφάσεων σχετικά με την υλοποίηση εκπαιδευτικών προγραμμάτων στα αντικείμενα του τμήματος (γραφείου).
Γ) Τμήμα (ή γραφείο) εκπαίδευσης και πιστοποίησης προσωπικού Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας, με αρμοδιότητες:
α. Την υλοποίηση εκπαιδευτικών προγραμμάτων όλων των φάσεων εισαγωγικής εκπαίδευσης, εξειδίκευσης και επιμόρφωσης σε θέματα συναφή με το έργο, τις αρμοδιότητες και την επαγγελματική εξέλιξη του προσωπικού της Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας
β. Την υλοποίηση όλων των εκπαιδευτικών προγραμμάτων για την εκπαίδευση και πιστοποίηση επιθεωρητών της Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας σε συνεργασία με την αρμόδια εποπτική Διεύθυνση.
γ. Την οργάνωση των προγραμμάτων εισαγωγικής εκπαίδευσης, διαρκούς επιμόρφωσης ειδικού ή και γενικού ενδιαφέροντος, σε συνεργασία με το Εθνικό Κέντρο Δημοσίας Διοίκησης για το προσωπικό της Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας.
δ. Την έκδοση αποφάσεων μετεκπαίδευσης των υπαλλήλων της Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας στις περιπτώσεις που αυτή προβλέπεται από διεθνείς κανονισμούς ή από πρωτόκολλα συνεργασίας της Αρχής με κρατικούς φορείς ή με διεθνείς οργανισμούς.
ε. Την εισήγηση για την εκπόνηση και υπογραφή συμβάσεων και αποφάσεων σχετικά με την υλοποίηση εκπαιδευτικών προγραμμάτων για το προσωπικό της Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας σε εκπαιδευτικούς φορείς της ημεδαπής και της αλλοδαπής.
Δ) Τμήμα (ή γραφείο) Πτυχίων και Αδειών, με αρμοδιότητες:
α. Τον προγραμματισμό, την προετοιμασία και τη διενέργεια γραπτών και προφορικών εξετάσεων/επανεξετάσεων του ιπταμένου προσωπικού και προσωπικού εδάφους, για την απόκτηση των σχετικών πτυχίων και αδειών της πολιτικής αεροπορίας, σε συνεργασία με την Διεύθυνση Κανονισμών και Εποπτείας Πτητικών Προτύπων.
β. Τη μέριμνα για τον ορισμό εξεταστών, ώστε να καλύπτονται οι ανάγκες των διαφόρων τύπων εξετάσεων και η εισήγηση για την επικαιροποίηση καταλόγων εξεταστών/εκπαιδευτών.
γ. Τη μέριμνα για την εκπόνηση, τον εμπλουτισμό και την επικαιροποίηση ερωτηματολογίων, για τα διάφορα είδη εξετάσεων.
δ. Τη διαχείριση των αυτοματοποιημένων συστημάτων εξετάσεων.
α) έσοδα που προέρχονται από τα τέλη διαδρομής και τερματικής περιοχής,
δηλαδή έσοδα που προέρχονται από το έργο εποπτευόμενου φορέα. Το θεωρώ ασυμβίβαστο. Θα έπρεπε η (ανεξάρτητη;) Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας να μην έχει ουδεμία σχέση με τις αποδοχές και τα έσοδα εποπτευόμενου φορέα (βλ. ΥΠΑ).Τα έσοδα της θα έπρεπε να είναι μόνο ο κρατικός προυπολογισμός
Με άλλα λόγια το άρθρο μας λέει ότι η ΑΠΑ θα παίρνει ουσιαστικά χρήματα από παντού.
Επίσης, αυτό που γίνεται αντιληπτό είναι πως «η ΑΠΑ ως ρυθμιστής της οικονομικής δραστηριότητας στον εναέριο χώρο» (Άρθρο 4), θα εξυπηρετεί τις λειτουργικές της δαπάνες κατά κύριο λόγο από έσοδα που προέρχονται από τα τέλη διαδρομής και τερματικής περιοχής.
Που ακριβώς έγκειται λοιπόν ο εποπτικός της ρόλος;
Εδάφιο (β)
Μετά τη λέξη “πιστοποιήσεων” στο τέλος του κειμένου, προτείνεται να προστεθεί: “και άσκησης έργου εποπτείας” για να καλυφθεί η περίπτωση αιτήματος από φορείς που είναι μεν πιστοποιημένοι, επιθυμούν όμως να εξασφαλίσουν ότι συμμορφώνονται ad-hoc με συγκεκριμένες νομοθετικές απαιτήσεις μέσω της διενέργειας επιθεώρησης ή ελέγχου από την ΑΠΑ.
Παράγραφος (β): Η «παροχή τεχνογνωσίας», «η παροχή συμβουλευτικής δραστηριότητας», και «η διενέργεια εξετάσεων» αφορούν αδιαμφισβήτητα σε «παροχή υπηρεσιών». Είναι αυτή αρμοδιότητα της ΑΠΑ;
Και επιπλέον τι εννοεί με την «διενέργεια εξετάσεων»;
Πέραν των παραπάνω παραδειγμάτων ασάφειας που αφήνουν υπόνοιες αδιαφάνειας ή αυθαιρέτων ερμηνειών, το άρθρο (ως κακέκτυπο αντίγραφο από ιδρυτικούς νόμους άλλων ανεξάρτητων διοικητικών αρχών) παρουσιάζει την ΑΠΑ ως αποδέκτη χρηματοδοτήσεων από οπουδήποτε…!!!
Για το παρόν άρθρο (αλλά και για όλα τα ακόλουθα άρθρα) θα πρέπει να αναζητηθεί η συμβολή του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους!
Όπως γνωρίζετε κ. Υπουργέ κάποιες από τις αρμοδιότητες του ΝΣΚ είναι :
– Η νομοτεχνική υποστήριξη της Διοίκησης κατά την κατάρτιση σχεδίων νόμων και κανονιστικών πράξεων και
– Η εισήγηση προς τους αρμόδιους υπουργούς για λήψη νομοθετικών μέτρων αναγκαίων για την προάσπιση του δημοσίου συμφέροντος.
Δεν φτάνει όμως μόνο να επικαλούμαστε την ύπαρξη του ΝΣΚ, αλλά να το χρησιμοποιούμε κιόλας!!! Έχει ζητηθεί η συμβολή του ΝΣΚ για το παρόν νομοσχέδιο;
δ) από κάθε άλλη πηγή που σχετίζεται με την άσκηση των δραστηριοτήτων της ή συμβάλλει στην εκτέλεση του έργου της.
Ελπίζω τα ανωτέρω να συμπεριλάμβάνουν τα έσοδα απο την επιβολή προστίμων και κυρώσεων όπως προβλέπονται πχ. στις αερολιμενικές διατάξεις