Άρθρο 50: Θέματα καθ’ υπέρβαση εγγραφής αποφοίτων Λυκείων που έχουν βραβευθεί σε Ολυμπιάδες

  1. 1.    Η παράγραφος 4 του άρθρου 8 του ν.3194/2003 (Α’ 267), όπως συμπληρώθηκε με την παρ.3 του άρθρου 9 του ν.3748/2009 (Α’ 29) και με την παράγραφο 11 του άρθρου 38 του ν.4115/2013 (Α’ 24),  αντικαθίσταται ως εξής:

«4. α) Κάτοχοι απολυτηρίου Γενικού Λυκείου, οι οποίοι κατά τη διάρκεια της φοίτησής τους στο Λύκειο έχουν διακριθεί στη Βαλκανική ή τη Διεθνή Ολυμπιάδα Μαθηματικών, Πληροφορικής, Φυσικής, Χημείας ή Βιολογίας και τους έχει απονεμηθεί πρώτο, δεύτερο ή τρίτο βραβείο (χρυσό, αργυρό ή χάλκινο μετάλλιο) εγγράφονται καθ’ υπέρβαση του αριθμού εισακτέων σε σχολές, τμήματα ή εισαγωγικές κατευθύνσεις τμημάτων των Πανεπιστημίων, εφόσον το μάθημα στο οποίο έχουν διακριθεί στις Ολυμπιάδες, περιλαμβάνεται στα μαθήματα της Ομάδας Προσανατολισμού που έχουν επιλέξει οι υποψήφιοι στην τελευταία τάξη Λυκείου. Τα ανωτέρω ισχύουν και για τους κατόχους απολυτηρίου Γενικού Λυκείου, οι οποίοι κατά τη διάρκεια της φοίτησής τους στο Λύκειο έχουν διακριθεί στον Ευρωπαϊκό διαγωνισμό για νέους επιστήμονες με την απονομή σε αυτούς του πρώτου, δεύτερου ή τρίτου βραβείου.

β) Η διάκριση βεβαιώνεται από τον αντίστοιχο επιστημονικό φορέα ή ένωση.

γ) Με απόφαση του Υπουργού Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων καθορίζονται τα θέματα που έχουν σχέση με την υποβολή αιτήσεων, τα απαιτούμενα δικαιολογητικά και τον έλεγχο αυτών, τη διαδικασία εγγραφής και κάθε άλλο σχετικό θέμα.

δ) Με όμοια απόφαση καθορίζονται τα θέματα που έχουν σχέση με κατόχους απολυτηρίου ΕΠΑΛ με ανάλογες διακρίσεις.

ε) Ως προϋπόθεση για τη διαδικασία συμμετοχής των κατόχων απολυτηρίου ΓΕΛ ή ΕΠΑΛ στην ανωτέρω διαδικασία είναι η επίτευξη μέσου όρου βαθμών στα μαθήματα που εξετάστηκαν στις πανελλαδικές εξετάσεις τουλάχιστον ίσου με το μισό του μέγιστου δυνατού. »                                          

2. Η ισχύς των διατάξεων της ανωτέρω παραγράφου άρχεται από το ακαδημαϊκό έτος 2016-2017 και αφορά  στους κατόχους απολυτηρίου Γενικού Λυκείου ή ΕΠΑΛ του  σχολικού έτους  2015-16  κι  εφεξής.»

  • 28 Ιουνίου 2015, 23:24 | Επιτροπή Διδακτικής των Γεωεπιστημών της ΕΓΕ
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    Στο άρθρο 50 (παράγραφος 4α) προτείνεται να περιληφθούν και οι κάτοχοι απολυτηρίου Γενικού Λυκείου, οι οποίοι κατά τη διάρκεια της φοίτησής τους στο Λύκειο έχουν διακριθεί στην Ολυμπιάδα Γεωλογίας και στους οποίους έχει απονεμηθεί πρώτο, δεύτερο ή τρίτο βραβείο (χρυσό, αργυρό ή χάλκινο μετάλλιο) και να εγγράφονται καθ’ υπέρβαση του αριθμού των εισακτεών στα Τμήματα Γεωλογίας ή σε Τμήματα και Σχολές στα οποία η Γεωλογία αποτελεί μάθημα του Προγράμματος Σπουδών των αντίστοιχων Τμημάτων ή Σχολών.

    Επιτροπή Διδακτικής των Γεωεπιστημών
    της Ελληνικής Γεωλογικής Εταιρείας

  • 28 Ιουνίου 2015, 18:42 | ΚΟΥΤΑΛΙΟΣ ΚΩΣΤΑΣ
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    Θέμα :Αυτοί που ξέρουν αστρονομία γίνεται να μην ξέρουν φυσική;
    Μετά λύπης μου διάβασα ότι όσοι μαθητές διακρίνονται σε διεθνείς διαγωνισμούς αστρονομίας εκπροσωπώντας την χώρα μας δεν δικαιούνται των όποιων προνομίων΄καλώς «απολαμβάνουν» συμμαθητές τους άλλων διαγωνισμών όπως μαθηματικών, βιολογίας, χημείας.. Μετά από τον εξοστρακισμό που υπέστη το μάθημα της Αστρονομίας από το Λύκειο έρχεστε και βάζετε την ταφόπλακα. Δώστε ένα ηθικό κίνητρο για αυτά τα λίγα παιδιά να αγωνιστούν κρατώντας το κεφάλι λίγο ψηλότερα ξέροντας ότι η πολιτεία τους στηρίζει. Μία θέση σε ένα τμήμα Φυσικής νομίζω ότι τους αξίζει. Άλλωστε τα περισσότερα από αυτά τα παιδιά αριστεύουν και στις πανελλήνιες εξετάσεις.
    ΚΟΥΤΑΛΙΟΣ ΚΩΣΤΑΣ
    ΦΥΣΙΚΟΣ 1ου ΕΠΑΛ ΣΤΑΥΠΟΥΠΟΛΗΣ

  • 28 Ιουνίου 2015, 18:51 | Αντώνης
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    Μαρία γιατί δεν καταλαβαίνεις, έτσι ΜΠΡΑΒΟ!… Σκέψου το Μαρία, σε ολυμπιάδα βραβεύτηκες, αυτό δεν μπορείς να καταλάβεις;;;

  • 24 Ιουνίου 2015, 13:56 | Αρης Λούβρης
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    Το 2009 η χώρα μας έγινε μέλος της Ολυμπιάδας Εκπαιδευτικής Ρομποτικής W.R.O. (World Robot Olympiad).
    Από τότε έως και σήμερα έχουμε διοργανώσει επιτυχώς έξι (6) Πανελλήνιους Διαγωνισμούς υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας και οι νικητές των οποίων έχουν συμμετάσχει αναλόγως στις Ολυμπιάδες Εκπαιδευτικής Ρομποτικής. Ο 7ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός Εκπαιδευτικής Ρομποτικής W.R.O.διοργανώνεται τον Σεπτέμβριο 2015 από τον εκπαιδευτικό μη κερδοσκοπικό οργανισμό Εκπαιδευτικής Ρομποτικής, Επιστήμης, Τεχνολογίας και Μαθηματικών WRO Hellas υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας.

    Για να φθάσουμε στο πανελλήνιο διαγωνισμό την τρέχουσα σχολική χρονιά διοργανώνονται προκριματικοί διαγωνισμοί σε κάθε μία από τις δεκατρείς (13) περιφέρειες της χώρας μας. Οι αγώνες ακολουθούν το πρότυπο του Πανελλήνιου διαγωνισμού και στηρίζονται στις προκλήσεις της Ολυμπιάδας Εκπαιδευτικής Ρομποτικής. Το θέμα του φετινού διαγωνισμού είναι: «Ρομποτικοί εξερευνητές». Η φετινή Ολυμπιάδα Εκπαιδευτικής Ρομποτικής διεξάγεται στην Ντόχα του Κατάρ, το Νοέμβριο του 2015 φιλοξενούμενη από το Υπουργείου Παιδείας του Κατάρ.

    Το σχολικό έτος 2013-2014 διοργανώσαμε σε συνεργασία με Περιφερειακές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης, τοπικούς διαγωνισμούς εκπαιδευτικής ρομποτικής. Η 11η Ολυμπιάδα Εκπαιδευτικής Ρομποτικής πραγματοποιήθηκε στο Σότσι της Ρωσίας, φιλοξενούμενη του Υπουργείου Παιδείας της Ρωσίας, όπου οι Έλληνες μαθητές είχαν την ευκαιρία να αναδείξουν το πλούσιο ταλέντο και το επιστημονικό τους υπόβαθρο, αντιπροσωπεύοντας επάξια τη χώρα μας αφού κατάφεραν να ξεχωρίσουν σε ένα σύνολο 100 συμμετοχών παγκοσμίως.

    Η δημιουργική σκέψη, η ικανότητα χειρισμού όλων των σύγχρονων τεχνολογιών και το ομαδικό πνεύμα της Ελληνικής αποστολής ‘Team Minders’ υπερίσχυσαν και χάρισαν στους Έλληνες μαθητές την 7η θέση στην Open κατηγορία της Ολυμπιάδας Εκπαιδευτικής Ρομποτικής. Πρόκειται για μια σημαντική διάκριση καθώς ο διαγωνισμός δίνει τη δυνατότητα σε μαθητές από 8 – 18 ετών να κατανοήσουν τη Φυσική, την Τεχνολογία, τη Μηχανική και τα Μαθηματικά (Science Technology Engineering Mathematics – STEM), επιτρέποντάς τους να εμπλακούν σε μία διαδικασία επίλυσης ενός προβλήματος με την αξιοποίηση όλων των σύγχρονων τεχνολογιών ρομποτικής που είναι διαθέσιμες σήμερα.

    Επίσης, το σχολικό έτος 2012-2013 η ελληνική αποστολή με ομάδα Δημοτικού “TeamWork” από τη Δυτική Ελλάδα απέδειξε έμπρακτα με την 7η θέση παγκοσμίως, ότι η συλλογική σκέψη, η μεθοδικότητα και η προσήλωση στον κοινό στόχο, που πραγματώνονται μέσα από τις αξίες του «ευ αγωνίζεσθαι», μπορούν να καταστήσουν κάθε στόχο εφικτό, όσο μακρινός και δύσκολος μπορεί να φαντάζει.

    Η εκπαιδευτική ρομποτική αποτελεί το εργαλείο για την εμπλοκή των μαθητών σε αυθεντικές δραστηριότητες οι οποίες απαιτούν την επίλυση ανοιχτών προβλημάτων εξασφαλίζοντας με αυτόν τον τρόπο την αποτελεσματικότερη οικοδόμηση της γνώσης. Επιπλέον η εκπαιδευτική ρομποτική συνδυάζει τη μάθηση με το παιχνίδι γεγονός που την καθιστά διασκεδαστική για τους μικρούς μαθητές.

    Η εκπαιδευτική Ρομποτική αποτελεί πρόκληση για την εκπαιδευτική κοινότητα. Η πρωτοβουλία των Περιφερειακών Διευθύνσεων Εκπαίδευσης, μέσω της ενεργής και έμπρακτης συμμετοχής στη διοργάνωση των Περιφερειακών Διαγωνισμών Εκπαιδευτικής Ρομποτικής σε όλη την Ελλάδα, σηματοδοτούν την ανοιχτή και απρόσκοπτη συνεργασία και ανταλλαγή απόψεων με κάθε αρμόδιο φορέα για την προώθηση και ενθάρρυνση κάθε μέλους της εκπαιδευτικής κοινότητας όσον αφορά θέματα που σχετίζονται με τους τομείς των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών (ΤΠΕ), Φυσικών Επιστημών, Πληροφορικής και της εκπαιδευτικής ρομποτικής.

    Δίνεται μοναδική ευκαιρία στους μαθητές, στη νέα γενιά, να γνωρίσουν από κοντά το θαυμαστό κόσμο της εκπαιδευτικής ρομποτικής και τις άπειρες εφαρμογές που αυτή έχει στην καθημερινότητα μας καθώς επίσης να ξεδιπλώσουν το ταλέντο τους σε θέματα τεχνολογίας και πληροφορικής και να αποτελέσουν τους αυριανούς πρωτοπόρους σε αυτό το αντικείμενο.

    Παράλληλα η υλοποίηση προγραμμάτων εκπαιδευτικής ρομποτικής συμβάλλει στην απόκτηση χρήσιμων τεχνολογικών δεξιοτήτων και στην ανάπτυξη ερευνητικού πνεύματος και επιστημονικής μεθοδολογίας από τους εμπλεκόμενους μαθητές.

    Η Ολυμπιάδα Εκπαιδευτικής Ρομποτικής στόχο έχει την επαφή των μαθητών με προηγμένα τεχνολογικά εργαλεία, που με τη χρήση τους θα είναι σε θέση να συνεισφέρουν, υπό το πρίσμα των επιστημονικών-τεχνολογικών απαιτήσεων, στην παγκόσμια κοινότητα.

    Οι μαθητές στα μονοπάτια της εφαρμογής και όχι μόνο της μελέτης, των Θετικών Επιστημών, της Τεχνολογίας, της Μηχανικής και της Πληροφορικής, λειτουργούν ως μικροί εφευρέτες και προβαίνουν στην κατασκευή μοντέλων. Έχουν την ευκαιρία μέσα από τις Θετικές Επιστήμες, να κατανοήσουν ότι η δράση και η κίνηση στη φυσική θα φτιάξει τα γρανάζια σε ένα ρομπότ που τελικό αποδέκτη έχει κάθε πολίτη, στοχεύοντας στην ποιοτική αναβάθμιση τη ζωής και της καθημερινότητάς του.

    Η εκπαίδευση, ως κοινωνική συνιστώσα οφείλει να ανταποκρίνεται πάντα στις προκλήσεις του μέλλοντος και να παρακολουθεί τις αλλαγές αυτές αξιοποιώντας τις Τεχνολογίες της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας, με στόχο την ποιοτική αναβάθμιση της διδακτικής πράξης και τη βελτίωση του μαθησιακού αποτελέσματος.

    Σε αυτήν την κρίσιμη για την Ελλάδα κοινωνική και οικονομική συγκυρία, η νέα γενιά της χώρας μας επενδύει στο παρόν με πρωτοποριακούς και καινοτόμους τρόπους για την αντιμετώπιση των προκλήσεων του μέλλοντος. Η ελπίδα για έξοδο από την ύφεση και μία σταθερή και διατηρήσιμη ανάπτυξη είναι στα χέρια τους.

    Ο μαθητής πλέον, δεν είναι ένας παθητικός δέκτης αυτών που διαδραματίζονται μέσα στην τάξη, αλλά γίνεται ενεργός συμμέτοχος της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Δρα, δημιουργεί και οικοδομεί τη γνώση μέσα από ομαδοσυνεργατικές διαδικασίες μάθησης.

    Η εκπαιδευτική ρομποτική έρχεται επομένως να αλλάξει τον παραδοσιακό χαρακτήρα της διδασκαλίας προτάσσοντας τη μετάβαση από τη διδακτική θεωρία στην πράξη. Ενεργοποιεί το ενδιαφέρον του μαθητή, οικοδομώντας την καλύτερη επίτευξη των εκπαιδευτικών στόχων. Αποτελεί τη «σκαλωσιά» για την ανάπτυξη συνθετότερων ικανοτήτων και δεξιοτήτων, την υποστήριξη και ενίσχυση της μαθησιακής διαδικασίας και τελικά, την αναβάθμιση της ποιότητας εκπαιδευτικού αποτελέσματος μέσα από την άμεση και ταυτόχρονα δυναμική διαχείριση σύνθετων προβλημάτων.

    Στο δικτυακό τόπο του WRO Hellas http://WWW.WROHELLAS.GR μπορείτε να ενημερωθείτε για όλα όσα αφορούν στη διεξαγωγή του διαγωνισμού και πιο συγκεκριμένα στο μενού Ολυμπιάδα Ρομποτικής Διεθνής Διαγωνισμός.

    Ως επιμύθιο, αναμένουμε και θεωρούμε υποχρέωσή σας να συμπεριλάβετε στο άρθρο 50 την Ολυμπιάδα Εκπαιδευτικής Ρομποτικής μαζί και με τις άλλες Μαθητικές Ολυμπιάδες και μάλιστα προτείνουμε να επιβραβεύονται οι μαθητές που καταλαμβάνουν θέσεις από 1-6 στα πρότυπα των Ολυμπιακών αγώνων στα σπορ.

    Εκ μέρους του WROHellas,
    Αρης Π. Λούβρης – Αντιπρόεδρος.

  • 22 Ιουνίου 2015, 18:37 | Μαρία
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    Προς Μανώλη: Να υποθέσω ότι με το σχόλιο σας θέλετε να κάνετε κάποιο αστείο;
    Αν ο μαθητής πιάσει τη βαθμολογία του τελευταίου εισαγομένου στην αντίστοιχη
    σχολή, τότε θα εισαχθεί σε αυτή χωρίς να χρειάζεται το εν λόγω άρθρο του Νόμου.

  • 22 Ιουνίου 2015, 13:59 | ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΓΚΟΥΝΤΕΛΑΚΗΣ
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    κανείς δεν πρόκειται να πει όχι σε τέτοιες αποφάσεις που σημαίνει οτι αναγνωρίζετε ο κόπος και η προσπάθεια κάποιων!!!! είναι κίνητρα για τους νέους για περισσότερη προσπάθεια.Στις πρωτιές των νέων θα ακουσθεί το όνομα της Ελλάδος μακριά…
    ΤΙ ΝΑ ΠΟΥΝ ΑΡΑΓΕ ΟΙ ΠΟΛΥΤΕΚΝΟΙ ΠΟΥ Ο ΑΓΩΝΑΣ ΤΟΥΣ ΕΙΝΑΙ ΔΙΑΡΚΗΣ ΚΑΙ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΑ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΑΝΑΓΝΩΡΙΖΕΤΕ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΟΛΙΤΕΙΑ.
    ΟΛΑ ΤΑ ΜΕΤΡΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΠΟΛΥΤΕΚΝΟΥΣ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΕΛΑΧΙΣΤΟΣ ΦΟΡΟΣ ΤΙΜΗΣ ΠΡΟΣ ΑΥΤΟΥΣ.

  • 21 Ιουνίου 2015, 12:34 | Μανώλης
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    Να προστεθεί 3η παράγραφος,… «Τα ανωτέρω ισχύουν εφόσον στις Πανελλήνιες εξετάσεις, πιάσει τη βαθμολογία του τελευταίου εισαγομένου στην αντίστοιχη σχολή που επιθυμεί να εγγραφεί.»

  • 19 Ιουνίου 2015, 09:55 | Όλγα Σάμου-Κετσετσίδου
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    Σύμφωνα με το Νόμο 3194/2003, αριθμός ΦΕΚ 267, τεύχος πρώτο, της 20ης Νοεμβρίου 2003 (ΦΕΚ 267/τ.Α’/20.11.2003), άρθρο 8, παράγραφος 4η:

    4. α) Κάτοχοι απολυτηρίου Ενιαίου Λυκείου, οι οποίοι κατά τη διάρκεια της φοίτησης τους στο Λύκειο έχουν δια­κριθεί στη Βαλκανική ή τη Διεθνή Ολυμπιάδα Μαθηματι­κών, Πληροφορικής, Φυσικής ή Χημείας και τους έχει απονεμηθεί πρώτο, δεύτερο ή τρίτο βραβείο (χρυσό, αρ­γυρό ή χάλκινο μετάλλιο, εγγράφονται καθ` υπέρβαση του αριθμού εισακτέων σε πανεπιστημιακά τμήματα, εφό­σον για την εισαγωγή τους σε αυτά το μάθημα στο οποίο έχουν διακριθεί στις Ολυμπιάδες εξετάζεται ως μάθημα κατεύθυνσης.
    β) Οι διατάξεις της προηγούμενης περίπτωσης εφαρ­μόζονται ανάλογα και για τους κατόχους πτυχίων β` κύ­κλου σπουδών Τ. Ε. Ε., που έχουν διακριθεί στην Ολυμπιά­δα της Πληροφορικής για την εγγραφή τους σε τμήματα Τ.Ε.Ι.
    γ) Η διάκριση βεβαιώνεται από τον αντίστοιχο επιστη­μονικό φορέα ή ένωση.
    δ) Με απόφαση του Υπουργού Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων καθορίζονται τα θέματα που έχουν σχέση με την υποβολή αιτήσεων, τα απαιτούμενα δικαιολογητι­κά και τον έλεγχο αυτών, τη διαδικασία εγγραφής και κά­θε άλλη λεπτομέρεια.

    · Κάθε 8 με 10 χρόνια γίνεται στην Ελλάδα η Βαλκανιάδα Μαθηματικών.Το ίδιο ισχύει και για την Πληροφορική.

    ·Στην Φυσική και την Χημεία δεν υπάρχουν Βαλκανικές διοργανώσεις.

    · Ολυμπιάδες υπάρχουν και στα τέσσερα μαθήματα:Μαθηματικά ,Πληροφορική, Φυσική και Χημεία αλλά αυτές οι διοργανώσεις γίνονται πολύ σπάνια στην Ελλάδα.

    ·Όταν μια χώρα φιλοξενεί την Βαλκανιάδα ή την Ολυμπιάδα δικαιούται να συμμετέχει με 2 ομάδες.

    Έτσι φέτος που η Βαλκανιάδα διοργανώθηκε στην Αθήνα εκτός από την πρώτη ομάδα που κέρδισε ένα χρυσό και 5 χάλκινα μετάλλια, η δεύτερη ομάδα διακρίθηκε με 5 χάλκινα μεταλλια.
    Θα παρακαλούσα να υπάρχει διευκρίνηση εάν τα παιδιά της Β ομάδας που διακρίθηκαν ήδη στην φετινή Βαλκανιάδα Μαθηματικών και πήραν Χάλκινο μετάλλιο δικαιούνται της ευνοϊκής ρύθμισης του παραπάνω νόμου.
    Έχω να παρατηρήσω οτι αυτά τα παιδιά δεν δυσκολεύνται να εισαχθούν στο Πανεπιστήμιο.Ομως μια τέτοια επιβράβευση θα τους έδινε θάρρος να ασχοληθούν περισσότερο με κάτι που τους αρέσει πολύ και να φέρουν διακρίσεις στην Ελλάδα και την επόμενη χρονιά. Θα τους απήλλασε από τον φόρτο και το άγχος μιας επιπλέον προετοιμασίας για τις εισαγωγικές εξετάσεις.
    Θα παρακαλούσα να εξετάσετε με ευαισθησία το θέμα και να δοθεί διευκρίνηση από το Υπουργείο Παιδείας για την δεύτερη ομάδα που βραβεύτηκε με 5 χάλκινα μετάλλια.
    Τα ελληνικά πανεπιστήμια δεν θα ζημιώσουν αλλά θα κερδίσουν αν τα πέντε αυτά παιδιά εισαχθούν στο πανεπιστήμιο χωρίς εξετάσεις.
    Ο νόμος είναι ασαφής στο σημείο αυτό και πουθενά δεν αναφέρεται οτι εφαρμόζεται μόνο για την Α ομάδα.
    Ανυπομονούμε για την διευκρίνησή σας.
    Με εκτίμηση
    Όλγα Σάμου-Κετσετσίδου
    Πολιτικός Μηχανικός και Αρχιτέκτων.
    Μουσών 40-Θεσσαλονίκη.
    Τηλ.2310-219164
    6972-278068
    ol.samou@gmail.com

  • 19 Ιουνίου 2015, 00:13 | Γεώργιος Κιριμκίρογλου
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    ΘΕΜΑ: Αποκατάσταση αδικίας για αποφοίτους λυκείων και γονείς αυτών, οι οποίοι έχουν χαρακτηρισθεί ως «διακεκριμένοι αθλητές» και δεν δικαιούνται να
    κάνουν χρήση της διάκρισης τους για την εισαγωγή τους σε στρατιωτικές/
    αστυνομικές/ πυροσβεστικές σχολές.
    ——————————————————————-
    Θα αναφερθώ στο θέμα που αφορά την ΜΗ αναγνώριση των «Διακεκεριμένων Αθλητών» αναφορικά με την προσαύξηση των μορίων τους από τις πανελλαδικές εξετάσεις προκειμένου να τα χρησιμοποιήσουν για την εισαγωγή τους σε στρατιωτικές σχολές.Σύμφωνα με το άρθρο 34 του Ν 2725/1999(ΦΕΚ 121-Περί Διακεκριμένων Αθλητών_Άρθρο 34_Παρα 10), όπως αυτό αντικαταστάθηκε από τον Ν4115_2013_ΦΕΚ Α΄ 30 ΙΑΝ 2013 (Περί Διακεκριμένων Αθλητών_Άρθρο 38) οι διακεκριμένοι αθλητές οι οποίοι πέτυχαν νίκες και διακρίσεις όπως αυτές ορίζονται στον ανωτέρω νόμο, δικαιούνται προσαύξηση των μορίων που έχουν συγκεντρώσει κατά τις πανελλήνιες εξετάσεις του λυκείου και δύνανται να εισάγονται ως υπεράριθμοι σε ποσοστό 3% σε οποιοδήποτε ΑΕΙ /ΤΕΙ, εφόσον μετά την προσαύξηση του συνόλου των μορίων των, συγκεντρώνουν αριθμό μορίων τουλάχιστον ίσο με το 90% των μορίων που συγκέντρωσε ο τελευταίος εισαχθείς στην συγκεκριμένη σχολή.

    Παράδειγμα: ‘Εστω ότι η Φιλολογία Θεσσαλονίκης θα δεχθεί 200 νέους σπουδαστές και ο τελευταίος πέρασε με βάση τα 16.000 μόρια. Έστω επίσης και μαθητής ο οποίος έγραψε 13.333 μόρια και δικαιούμενος προσαύξησης 8% ως διακεκριμένος αθλητής, συγκεντρώνει τελικά 14.400 μόρια (13.333χ1,08=14.400).

    Επειδή τα 14.400 μόρια είναι τουλάχιστον το 90% της βάσης της συγκεκριμένης σχολής (16.000χ0,9=14.400), αυτό δίνει το δικαίωμα για εισαγωγή ως υπεράριθμος «διακεκριμένος αθλητής». Το παραπάνω προνόμιο-ευεργέτημα των διακεκριμένων αθλητών, οι οποίοι επιθυμούν τις στρατιωτικές σχολές, δεν το κάνει αποδεκτό το υπουργείο παιδείας.

    Στην ετήσια εγκύκλιο που εκδίδει το υπουργείο παιδείας και ρυθμίσει τα λεπτομερή δικαιολογητικά για την εισαγωγή διακεκριμένων αθλητών στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, υπάρχει ρητή εξαίρεση για τις στρατιωτικές σχολές.Η αρμόδια τμηματάρχης του υπουργείου παιδείας με την οποία επικοινώνησα, μου είπε ότι ο νόμος περί διακεκριμένων αθλητών αναφέρεται σε ΑΕΙ/ΤΕΙ και συνεπώς δεν ισχύει για στρατιωτικές σχολές διότι αυτές σύμφωνα με τον Ν 3648/2008 αναφέρονται ως ΑΣΕΙ/ΑΣΣΥ. Δηλαδή φαίνεται ότι είναι τυπικό θέμα λεκτικής διατύπωσης/σύντμησης και όχι θέμα ουσίας.

    Μου είπε επίσης ότι η προσαύξηση των μορίων των διακεκριμένων αθλητών δεν
    γίνεται δεκτή για τις στρατιωτικές σχολές, διότι στο άρθρο 11 του Ν 3648/2008, όπου αναφέρονται οι ειδικές κατηγορίες για τα ΑΣΕΙ/ΑΣΣΥ (τέκνα πολυτέκνων, τριτέκνων, κλπ), δεν γίνεται μνεία για τους διακεκριμένους αθλητές.

    Όμως ο «διακεκριμένος αθλητής» ΔΕΝ πρέπει να εμπίπτει στην λογική των κοινωνικών κριτηρίων (τέκνα πολυτέκνων, τριτέκνων, κλπ), αλλά πρέπει να εκλαμβάνεται ως κάτι ευρύτερο που αφορά όλους όσους επέτυχαν τις νίκες που ορίζει ο νόμος.Είναι παράδοξο το υπουργείο παιδείας να αποκλείει από τις στρατιωτικές σχολές την προσαύξηση των μορίων των διακεκριμένων αθλητών, δεδομένου ότι οι σχολές αυτές από την φύση τους και την αποστολή τους θα ήθελαν άτομα με άριστη φυσική κατάσταση, πνεύμα πειθαρχίας, αγωνιστικό και ομαδικό πνεύμα, χαρακτηριστικά που κατά μείζονα λόγο συναντώνται σε άτομα τα οποία έχουν διακριθεί στον πρωταθλητισμό.

    Κατά την άποψη μου, αποτελεί δυσμενή διάκριση σε βάρος των διακεκριμένων αθλητών (και κατ επέκταση και των γονέων αυτών), η μη προσμέτρηση των προςαυξανομένων μορίων τους στα ΑΣΕΙ.

    Και αυτό διότι ενώ η πολιτεία θέλει να ανταποδώσει και να επαινέσει τους αθλητές για την προσπάθεια που κατέβαλαν στον αθλητισμό (εξαιτίας της οποίας περιορίστηκε ο χρόνος μελέτης και προετοιμασίας για τις πανελλήνιες εξετάσεις της Γ΄ λυκείου), αναιτιολόγητα, χωρίς καμία νομική στήριξη και με τρόπο αυθαίρετο, τους εξαιρεί από τις στρατιωτικές σχολές οι οποίες επίσης ανήκουν στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, είναι ισότιμες και ομότιμες με τις υπόλοιπες πολιτικές σχολές της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και συμπεριλαμβάνονται στο ίδιο μηχανογραφικό έντυπό δηλώσεων.

    Οι διακεκριμένοι αθλητές ΔΕΝ αποτελούν ειδική κατηγορία με την έννοια των κοινωνικών κριτηρίων που χαρακτηρίζονται οι ειδικές κατηγορίες του
    άρθρου 11 του Ν 3648/2008 και συνεπώς η μη αναγραφή τους στον παραπάνω
    νόμο δεν θα πρέπει να συνεπάγεται την απόρριψη των προσαυξημένων μορίων
    τους για ΑΣΕΙ/ΑΣΣΥ.

    Κατόπιν των παραπάνω και επειδή υπάρχουν απόφοιτοι λυκείου οι οποίοι είναι διακεκριμένοι αθλητές, αλλά και διότι είναι προς όφελος των ενόπλων δυνάμεων να έχουν στις τάξεις τους διακεκριμένους αθλητές (με την προϋπόθεση πάντοτε ότι μετά την προσαύξηση του συνόλου των μορίων των, συγκεντρώνουν αριθμό μορίων τουλάχιστον ίσο με το 90% των μορίων που συγκέντρωσε ο τελευταίος εισαχθείς στην συγκεκριμένη σχολή), προτείνεται όπως γίνουν οι απαραίτητες ενέργειες για την άρση της παραπάνω αδικίας και της άνισης μεταχείρισης.

    Έχω την ελπίδα ότι οι αρμόδιοι φορείς και εισηγητές θα αντιμετωπίσουν την πρόταση υπό το πρίσμα της ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΗΣ ισονομίας και ίσης αντιμετώπισης μεταξύ διακεκριμένων αθλητών οι οποίοι δικαιούνται να κάνουν χρήση του ευεργετήματος της πολιτείας, ανεξάρτητα εάν στοχεύουν σε πολιτικές ή στρατιωτικές σχολές και ανεξάρτητα εάν και κατά πόσο έχουν στη συνέχεια άμεση έμμισθη επαγγελματική αποκατάσταση ή όχι.

    Δεν βλέπω τον λόγο που το υπουργείο παιδείας με δική του πρωτοβουλία (διότι αυτό είναι το υπουργείο που εκδίδει την ετήσια πρόσκληση από την οποία εξαιρεί τα ΑΣΕΙ) βάζει διαχωριστικά μεταξύ των πολιτικών και στρατιωτικών σχολών.

    Εξ όσων μπορώ να γνωρίζω, το υπουργείο αμύνης ποτέ δεν ρωτήθηκε εάν και κατά πόσο επιθυμεί την εξαίρεση ή όχι, από την παραπάνω εγκύκλιο.

    Βεβαίως όμως δεν είναι απλά θέμα επιθυμίας του υπουργείου αμύνης, αλλά συνταγματικής ισονομίας, ίσων δικαιωμάτων και ίσης αντιμετώπισης αναφορικά με το δικαίωμα των υποψήφιων οι οποίοι χαρακτηρίσθηκαν ως διακεκριμένοι αθλητές.

    Κιριμκίρογλου Γεώργιος