ΚΕΦΑΛΑΙΟ Β΄ ΡΥΘΜΙΣΗ ΘΕΜΑΤΩΝ ΠΡΟΣΩΠΙΚΗΣ ΔΙΑΦΟΡΑΣ Άρθρο 28 Αναστολή μείωσης προσωπικής διαφοράς κατά την μισθολογική εξέλιξη των υπαλλήλων

 

Αναστέλλεται από 1ης.6.2022 και μέχρι τις 31.5.2024, η εφαρμογή του τέταρτου εδαφίου της παρ. 1 του άρθρου 27 του ν. 4354/2015 (Α΄ 176). Με απόφαση του Υπουργού Οικονομικών δύναται να αναπροσαρμόζεται η καταληκτική ημερομηνία αναστολής.

  • 20 Μαΐου 2022, 12:18 | ΜΑΡΚΟΣ

    Κύριε Υπουργέ,
    Η προσωπική διαφορά πρέπει να χορηγηθεί σε όλους τους υπαλλήλους του υπουργείου οικονομικών που διοριστήκαν ή μετατάχθηκαν μετά τον Οκτώβριο του 2018. Η εν λόγω διάταξη διευρύνει το μισθολογικό χάσμα μεταξύ υπαλλήλων, με τις ίδιες αρμοδιότητες. Η αποκατάσταση της αδικίας είναι αίτημα όλων των υπαλλήλων του Υπουργείο Οικονομικών.

  • 20 Μαΐου 2022, 11:56 | ΜΑΡΙΑ _ Λ

    Είμαι υπάλληλος του Υπουργείου Οικονομικών και παρακαλώ όπως ληφθούν υπόψη τα ακόλουθα: Η άνιση μεταχείριση την οποία βιώνουν υπάλληλοι, οι οποίοι απέκτησαν μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών από 01.01.2016 και μετά, έλαβαν στο βασικό μισθό 2 μισθολογικά κλιμάκια (ΜΚ) επιπλέον, όπως προβλέπεται, αλλά την ίδια στιγμή η προσωπική τους διαφορά μειώθηκε κατά 2 ΜΚ. Αντίθετα με όσους είχαν λάβει τον μεταπτυχιακό τους τίτλο μέχρι 31.12.2015 δεν είχαν καμία μείωση στην προσωπική τους διαφορά. Με τις διατάξεις του άρθρου 28, προφανώς όσοι αναγνωρίσουν το μεταπτυχιακό τους μετά τις 01.06.2022, θα λάβουν αύξηση στο βασικό μισθό 2 ΜΚ επίσης, χωρίς μείωση στην προσωπική τους διαφορά. Έτσι λοιπόν, θα παρατηρηθεί το φαινόμενο, υπάλληλοι με τα ίδια προσόντα, την ίδια ειδικότητα, την ίδια προϋπηρεσία που κάνουν την ίδια δουλειά, θα αμείβονται με ΑΝΙΣΟ τρόπο, μόνο και μόνο επειδή κάποιοι έλαβαν κι αναγνώρισαν το μεταπτυχιακό τους μεταξύ 01.01.2016 και 31.05.2022. Είναι δίκαιο λοιπόν να προβλεφθεί ότι όλοι θα τύχουν της ισότιμης αντιμετώπισης και η αναστολή μείωσης της προσωπικής διαφοράς να ισχύσει αναδρομικά από 01.01.2016, τουλάχιστον ειδικά για τη λήψη ΜΚ λόγω μεταπτυχιακού τίτλου, με δεδομένο ότι ο απώτερος σκοπός του ν. 4354/2016 ήταν η αναγνώριση και επιβράβευση των υπαλλήλων που διαθέτουν εξειδικευμένα προσόντα.

  • 20 Μαΐου 2022, 10:16 | Γιώργος Καλλιαμπάκος

    Σωστή ρύθμιση, όμως ελλιπής.

    Πρέπει να διορθωθεί η μισθολογική ανισότητα μεταξύ υπαλλήλων του Υπουργείου Οικονομικών και να αποδοθεί η προσωπική διαφορά σε όσους υπαλλήλους διορίστηκαν ή μετατάχθηκαν μετά τον 10/2018.

    Η προσωπική διαφορά ψηφίστηκε από την παρούσα κυβέρνηση το 2014 και από την προηγούμενη το 2018. Είναι θέμα πολιτικής συνέπειας και κοινωνικής δικαιοσύνης, πρέπει να σταματήσει αυτή η άδικη και αντισυνταγματική μεταχείριση των υπαλλήλων του ΥΠΟΙΚ και των άλλων εποπτευόμενων φορέων, δεν είναι δυνατόν να έχουμε στην ίδια υπηρεσία και το ίδιο τμήμα υπαλλήλους 2 ταχυτήτων, για ποια αποτελεσματικότητα και αξιοκρατία μιλάει τότε η κυβέρνηση;

    ΝΑ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΘΕΙ ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΩΣΤΕ ΝΑ ΑΠΟΔΟΘΕΙ Η ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΔΙΑΦΟΡΑ ΣΕ ΟΣΟΥΣ ΤΗ ΔΙΚΑΙΟΥΝΤΑΙ ΚΑΙ ΔΕΝ ΤΗΝ ΛΑΜΒΑΝΟΥΝ ΕΔΩ ΚΑΙ 3,5 ΧΡΟΝΙΑ

  • 20 Μαΐου 2022, 10:40 | Τ.Π.

    «Για λόγους ισότητας και δικαιοσύνης, θα πρέπει να συμπληρωθεί το άρθρο για την αναστολή κράτησης της Προσωπικής Διαφοράς αναδρομικά από 1/1/2016 έως 31/05/2022, προκειμένου να συμπεριλάβει τους υπαλλήλους του Δημοσίου που έχουν γίνει κάτοχοι Μεταπτυχιακών Τίτλων Σπουδών κατά την αναφερθείσα χρονική περίοδο. Οι εν λόγω υπάλληλοι αν και εργάζονται στις υπηρεσίες τους με αυξημένα πλέον τυπικά προσόντα και ίσως με ακόμη περισσότερα καθήκοντα την ίδια στιγμή, οι βελτιωμένες αυτές υπηρεσίες τους, αμείβονται άνισα/τιμωρητικά σε σχέση με τους λοιπούς συναδέλφους τους»

  • 20 Μαΐου 2022, 10:40 | Π

    Το θέμα με την προσωπική διαφορά που αναδεικνύεται από τους συναδέλφους του Υπουργείου Οικονομικών, το αντιμετωπίζουμε και όσοι υπάλληλοι μετατάχθηκαμε στο Υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων μετά τον Μάρτιο 2019. Η μισθολογική αυτή διαφοροποίηση με μόνο κριτήριο τον χρόνο δημοσίευσης ενός νόμου παραβιάζει κατάφωρα το Σύνταγμα και πρέπει να αρθεί.

  • 20 Μαΐου 2022, 09:02 | Βαϊα Ζ.

    Με το παρόν σχέδιο νόμου οξύνεται η αδικία που υφίστανται οι υπάλληλοι του Υπουργείου Οικονομικών και των εποπτευόμενων φορέων αυτού, οι οποίοι διορίστηκαν/μετατάχθηκαν μετά την 01.11.2018, καθώς η μισθολογική διαφορά με τους υπαλλήλους που ήδη λαμβάνουν την Προσωπική Διαφορά αυξάνεται ακόμη περισσότερο.
    Ενώ ήδη οι υπάλληλοι που διορίστηκαν/μετατάχθηκαν στο ΥΠ.ΟΙΚ. ή σε εποπτευόμενους φορείς μετά την 01.11.2018, εδώ και τρία έτη, υφίστανται μια άνιση μισθολογική μεταχείριση έναντι των συναδέλφων τους παρότι ασκούν ίδια καθήκοντα και διαθέτουν εφάμιλλη (και σε αρκετές περιπτώσεις με περισσότερα χρόνια συνολικής υπηρεσίας) εργασιακή εμπειρία και ακαδημαϊκά προσόντα με εκείνους που λαμβάνουν την Προσωπική Διαφορά, με μοναδικό κριτήριο τον χρόνο τοποθέτησής τους στην υπηρεσία, με το παρόν νομοσχέδιο όχι μόνο διατηρείται μια απαράδεκτη και αντισυνταγματική διαφορά ανάμεσα στις αποδοχές των «παλαιών» και των «νέων» υπαλλήλων του ΥΠΟΙΚ και των εποπτευόμενων φορέων αυτού, αλλά αυτή η διαφορά αντισυνταγματικά αυξάνεται σε δυσθεώρητα ύψη, δημιουργώντας δυσαρεστημένους υπαλλήλους δύο ταχυτήτων, τορπιλίζοντας το ομαδικό κλίμα στις υπηρεσίες.
    Η άρση μισθολογικών ανισοτήτων μεταξύ υπαλλήλων που υπηρετούν στον ίδιο φορέα (με τη χορήγηση της Προσωπικής Διαφοράς στο σύνολο των υπαλλήλων του Υπουργείου Οικονομικών και των εποπτευόμενων φορέων αυτού), είναι ουσιαστικά μονόδρομος, και μάλιστα όταν η Προσωπική Διαφορά αποδόθηκε στους υπηρετούντες υπαλλήλους του ΥΠ.ΟΙΚ, με τους Ν.4024/2011 (Α’ 226), Ν.4354/2015 (Α ́ 176) και τελευταία του Ν.4569/2018 (Α’ 179), έχοντας ως βάση την εφαρμογή της συνταγματικής αρχής της ισότητας.
    Προτείνεται να συμπεριληφθεί διάταξη για την άμεση χορήγηση της Προσωπική Διαφοράς στο σύνολο των υπαλλήλων του ΥΠΟΙΚ και των εποπτευόμενων φορέων αυτού σύμφωνα με τις βασικές Αρχές του Συντάγματος ,της ισότητας και δίκαιης μεταχείρισης

  • 20 Μαΐου 2022, 08:53 | ΜΙΛΤΙΑΔΗΣ Κ.

    Για ποια ισότητα και δικαιοσύνη γίενται λόγος όταν υφίστανται υπάλληλοι δύο ταχυτήτων με κριτήριο μια ημερομηνία…(11-10-2018)…!!!

    Απαιτείται η άμεση αποκατάσταση αυτής της αδικίας στους φορείς που υφίσταται.

    Φορείς με καταλυτική σημασία για τον εκσυγχρονισμό της χώρας και τα δημόσια οικονομικά. (π.χ. ΓΓΠΣΔΔ, ΥπΟΙΚ κτλ.).

  • 19 Μαΐου 2022, 20:52 | ΓΕΩΡΓΙΟΣ

    Όσον αφορά αποκλειστικά τη συγκεκριμένη διάταξη και μη θέλοντας να επεκταθώ σε γενικότερα θέματα περί μισθολογίου, είναι σαφές ότι η διάταξη αυτή είναι ευπρόσδεκτη καθώς οδηγεί σε θετικά, ως προς την αύξηση των αποδοχών, αποτελέσματα για τους υπαλλήλους που λαμβάνουν προσωπική διαφορά, καθώς η μισθολογική εξέλιξη κατά τη διάρκεια των δύο υπό κρίση ετών, θα αυξήσει το βασικό μισθό των υπαλλήλων που λαμβάνουν προσωπική διαφορά, χωρίς να μειωθεί ισόποσα η προσωπική διαφορά τους.
    Ταυτόχρονα όμως, με τη συγκεκριμένη διάταξη, θα επέλθει η παρακάτω πασιφανής ανισότητα και διάκριση μεταξύ υπαλλήλων με ίδια προσόντα που ακολούθησαν ίδιες διαδικασίες εξέλιξης βάσει ίδιων διατάξεων που προβλέπονται από το νόμο, αλλά θα έχουν ασκήσει το δικαίωμά τους σε διαφορετικό χρόνο και συγκεκριμένα πριν και μετά τη ψήφιση του εν λόγω άρθρου:
    Ειδικότερα, οι υπάλληλοι που κατά τη διάρκεια των δύο ετών της ρύθμισης μετά τις 1/6/2022, θα μεταταχθούν σε ανώτερη κατηγορία ή αναγνωρίσουν μεταπτυχιακό – διδακτορικό, θα λάβουν την προβλεπόμενη αύξηση του βασικού τους μισθού χωρίς να μειωθεί ισόποσα η προσωπική τους διαφορά, με αποτέλεσμα την τελική αύξηση των τακτικών τους αποδοχών (οι παραπάνω περιπτώσεις είναι ενδεικτικές και ενδέχεται να μην είναι μόνο αυτές).
    Αντίθετα, οι υπάλληλοι που προέβησαν σε αντίστοιχες ενέργειες και εξελίχθηκαν υπηρεσιακά με τον ίδιο με τους ανωτέρω τρόπο, από 01-01-2016 έως την 31-05-2022, υπέστησαν ισόποση μείωση της προσωπικής τους διαφοράς (πολλοί δε μάλιστα την μηδένισαν), λόγω της αύξησης του βασικού τους μισθού και ταυτόχρονης επακόλουθης αύξησης των κρατήσεων, με αποτέλεσμα να λαμβάνουν εντέλει σήμερα χαμηλότερες καθαρές αποδοχές, γεγονός που θα επιφέρει τεράστια μισθολογική διαφορά ανάμεσα στις δυο κατηγορίες υπαλλήλων, αφού για την ίδια υπηρεσιακή εξέλιξη, οι μεν πρώτοι θα αυξήσουν τις αποδοχές τους διατηρώντας την ως άνω προσωπική τους διαφορά για πάντα και οι δεύτεροι τις έχουν ήδη μειώσει κατά πολύ, χάνοντας την εν λόγω προσωπική τους διαφορά για πάντα.
    Το παραπάνω γεγονός, είναι ιδιαίτερα αντιφατικό και συνιστά πρόδηλη άνιση μεταχείριση μεταξύ υπαλλήλων, αν αναλογιστεί κανείς π.χ. ότι ένας υπάλληλος ΔΕ που μετατάχθηκε σε κλάδο ανώτερης κατηγορίας σύμφωνα με το αρθρ. 70 του ΥΚ κατά το προαναφερόμενο κρίσιμο διάστημα, λαμβάνει πλέον ως υπάλληλος ΠΕ λιγότερες καθαρές αποδοχές από αυτές που λάμβανε ως υπάλληλος ΔΕ και με την νέα ρύθμιση μάλιστα, χάνει δια παντός το δικαίωμα της αύξησης των αποδοχών του, αποκλειστικά και μόνο επειδή προέβη στην αναγνώριση των αποκτηθέντων πρόσθετων τυπικών του προσόντων, κατά το προαναφερόμενο διάστημα (από 01/01/2016 έως 31/05/2022).
    Για την πλήρη κατανόηση της ανωτέρω δημιουργηθείσας ανισότητας και διάκρισης μεταξύ υπαλλήλων παραθέτουμε το παράδειγμα:
    • Ένας υπάλληλος ΔΕ που μετατάχθηκε σε κλάδο ανώτερης κατηγορίας από 01/01/2016 έως και 31/05/2022 με υπηρεσιακή κατάσταση κατά τη στιγμή της μετάταξής του: ΔΕ3 με ΒΑΣΙΚΟ ΜΙΣΘΟ=978,00€ και ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΔΙΑΦΟΡΑ=544,57€, ήτοι ΣΥΝΟΛΟ ΜΙΚΤΩΝ ΑΠΟΔΟΧΩΝ=1.522,57€, μετά την μετάταξή του ο υπάλληλος κατατάχθηκε ως ΠΕ4 με ΒΑΣΙΚΟ ΜΙΣΘΟ=1.269,00 € και ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΔΙΑΦΟΡΑ=253,57 (έχουμε μείωση Π.Δ.=291,00€) και νέο ΣΥΝΟΛΟ ΜΙΚΤΩΝ ΑΠΟΔΟΧΩΝ= 1.522,57€ (παραμένει ίδιο βάσει της παρ. 1 του άρθρου 27 του ν. 4354/2015) (Σημειώνεται ότι, οι καθαρές αποδοχές του υπαλλήλου πλέον ως ΠΕ είναι σαφώς χαμηλότερες από αυτές ως ΔΕ, αφού έχει μεγαλύτερες κρατήσεις λόγω αύξησης του βασικού μισθού).
    • Με την παρούσα ρύθμιση, ένας υπάλληλος που θα μεταταχθεί από 01/06/2022 και μετά, με την ίδια ακριβώς υπηρεσιακή κατάσταση με τον ανωτέρω υπάλληλο κατά τη στιγμή της μετάταξής του: ΔΕ3 με ΒΑΣΙΚΟ ΜΙΣΘΟ=978,00 € και ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΔΙΑΦΟΡΑ=544,57€, ήτοι ΣΥΝΟΛΟ ΜΙΚΤΩΝ ΑΠΟΔΟΧΩΝ=1.522,57€, μετά την μετάταξή του κατατάσσεται ως ΠΕ4 με ΒΑΣΙΚΟ ΜΙΣΘΟ=1.269,00€ και ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΔΙΑΦΟΡΑ=544,57€ (έχουμε διατήρηση της Π.Δ), ήτοι νέο ΣΥΝΟΛΟ ΜΙΚΤΩΝ ΑΠΟΔΟΧΩΝ=1.813,57 €. Από το παραπάνω παράδειγμα προκύπτει ολοφάνερα, ότι διαμορφώνεται μια ΔΙΑΦΟΡΑ ΑΠΟΔΟΧΩΝ=291,00€ μεταξύ των δύο υπαλλήλων με τα ίδια ακριβώς προσόντα, η οποία διαφορά θα διατηρηθεί για πάντα, καθώς ο πρώτος υπάλληλος δεν μπορεί να ξανακάνει χρήση το πτυχίο του και να ξαναμεταταγεί σε ανώτερη κατηγορία, με αποτέλεσμα να δημιουργηθούν δύο κατηγορίες υπαλλήλων διαφορετικών ταχυτήτων με ίδια τυπικά προσόντα.
    Σημειώνεται εδώ, ότι και πριν την 01-01-2016, οποιοσδήποτε προέβαινε στις ως άνω αναφερόμενες ενέργειες είχε αύξηση στον βασικό του μισθό, χωρίς ισόποση μείωση της προσωπικής του διαφοράς και κατ’ επέκταση αύξηση στις τακτικές του αποδοχές. Το παραπάνω γεγονός, καθιστά ολοφάνερη την τεράστια ανισότητα και διάκριση που επέρχεται στους υπαλλήλους που είχαν υπηρεσιακή εξέλιξη λόγω της αναγνώρισης των τυπικών (εκπαιδευτικών) τους προσόντων στο διάστημα από 01/01/2016 έως και 31/05/2022.
    Επιπροσθέτως, στην ανάλυση του νομοθέτη των συνεπειών ρύθμισης για το εν λόγω άρθρο, γίνεται η εξής παραδοχή: «Με την αξιολογούμενη ρύθμιση αίρεται η αντίφαση που θα προκαλούσε το ενδεχόμενο να λαμβάνει ο υπάλληλος χαμηλότερες αποδοχές, μολονότι εξελίσσεται υπηρεσιακά και ανέρχεται μισθολογικό κλιμάκιο».
    Κατόπιν των ανωτέρω και προκειμένου να αποφευχθούν διαιωνιζόμενες και τεράστιες νέες μισθολογικές ανισότητες που θα επέλθουν, με μοναδικό κριτήριο την αναγνώριση της υπηρεσιακής εξέλιξης των υπαλλήλων σε διαφορετικά χρονικά διαστήματα, ήτοι 1ο διάστημα έως 31/12/2015, 2ο διάστημα από 01/01/2016 έως 31/05/2022 και 3ο διάστημα μετά την 01/06/2022 που θα δημιουργηθεί μετά την ψήφισή του υπό κρίση άρθρου 28 του εν λόγω νομοσχεδίου, παρακαλούμε όπως αυτό συμπληρωθεί καταλλήλως, ώστε η παρούσα διάταξη να έχει εφαρμογή και για όλους τους υπαλλήλους που εξελίχθηκαν υπηρεσιακά από 01/01/2016 έως και τις 31/05/2022, πλην της εξέλιξης λόγω συμπλήρωσης του καθορισμένου χρόνου υπηρεσίας των παραγράφων 1 και 2 του άρθρου 11 του Ν.4354/2015 (ΦΕΚ 176/Α΄) (διατάξεις μισθολογικής ωρίμανσης) κατά το προαναφερόμενο χρονικό διάστημα, με έναρξη της αναπροσαρμογής της προσωπικής τους διαφοράς από 01/06/2022.

    ΥΓ. Πέραν των προαναφερομένων που χρήζουν άμεσης ρύθμισης στο υπό διαβούλευση νομοσχέδιο, δεδομένων των ανισοτήτων που προκαλούνται σε αποδοχές υπαλλήλων με τα ίδια ακριβώς προσόντα εντός του ίδιου φορέα, θεωρώ ότι έχουν ωριμάσει πλέον οι συνθήκες και πρέπει να εξεταστεί σοβαρά από την πολιτική ηγεσία η οριστική επίλυση του θέματος και η ενιαία μισθολογική αντιμετώπιση των υπαλλήλων, δια της μετατροπής – μέσω της εφαρμογής του άρθρου 17 του Ν. 4354/2015 – της προσωπικής διαφοράς των υπαλλήλων του Υπουργείου Οικονομικών, που αποτελούν την πλειοψηφία των υπαλλήλων που λαμβάνουν προσωπική διαφορά στο Δημόσιο τομέα (την οποία όμως αρκετοί υπάλληλοί δεν την λαμβάνουν), σε επίδομα για όλους τους υπαλλήλους του Υπουργείου, κατά τα πρότυπα του μισθολογίου της ΑΑΔΕ, πρωτοβουλία απολύτως εύλογη λαμβάνοντας υπόψη το ιδιαίτερο έργο που επιτελούν οι εν λόγω υπάλληλοι και των εσόδων που το έργο αυτό αποφέρει στα ταμεία του Ελληνικού Δημοσίου.

  • 19 Μαΐου 2022, 16:01 | Α.ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΠΟΥΛΟΥ

    Σωστό το συγκεκριμένο άρθρο, αλλά επιβάλλεται η ΜΙΣΘΟΛΟΓΙΚΗ ΕΞΟΜΟΙΩΣΗ των υπαλλήλων που μετατάχθηκαν στο Υπουργείο Οικονομικών και τους εποπτευόμενους φορείς του μετά τον Οκτώβριο 2018 με όλους τους υπόλοιπους συναδέλφους τους εντός του ίδιου φορέα. Δεν μπορούμε να μιλάμε για θέσπιση κινήτρων απόδοσης και μέτρων επιβράβευσης για τους υπηρετούντες στο Υπουργείο Οικονομικών, όταν αντιμετωπίζουμε τους μεταταχθέντες μετά τον Οκτώβριο 2018 με άλλα μέτρα και σταθμά. Με τον τρόπο αυτό διογκώνεται το χάσμα εις βάρος ανθρώπων με σημαντικά βιογραφικά και με προϋπηρεσία χρόνων στον δημόσιο ή και στον ιδιωτικό τομέα, οι οποίοι έχουν αυξημένα καθήκοντα στην εργασία τους και παρόλα αυτά αντιμετωπίζονται ως παιδιά ενός κατώτερου Θεού… Ποιο μεγαλύτερο αντικίνητρο μπορεί να υπάρχει; Μιλάμε για παραβίαση του Συντάγματος το οποίο ορίζει ίση αμοιβή για εργασία ίσης αξίας !!! Παρακαλούμε θερμά να αποκατασταθεί επιτέλους αυτή η κατάφορη αδικία και ανισότητα! Μιλάμε για δικαιοσύνη, δεν μιλάμε για κάποια έξτρα παροχή…

  • 19 Μαΐου 2022, 14:00 | ΕΥΤΥΧΙΑ

    Η προσωπική διαφορά μέχρι σήμερα, έχει αποδοθεί με νομοθετική ρύθμιση στους υπηρετούντες υπαλλήλους του Υπουργείου Οικονομικών δύο φορές, σύμφωνα με τις διατάξεις των Ν.4354/2015 και Ν.4569/2018, κατ΄ εφαρμογή της συνταγματικής αρχής της ισότητας στην εργασία, διευθετώντας το πρόβλημα της άνισης μισθολογικής αντιμετώπισης των υπαλλήλων τη δεδομένη χρονική στιγμή. Με το ίδιο ακριβώς σκεπτικό, τηρώντας τις διατάξεις της παρ. 1, του άρθρου 22 του Συντάγματος και συγκεκριμένα του εδαφίου: «Όλοι οι εργαζόμενοι, ανεξάρτητα από φύλο ή άλλη διάκριση, έχουν δικαίωμα ίσης αμοιβής για παρεχόμενη εργασία ίσης αξίας», η προσωπική διαφορά επιβάλλεται να αποδοθεί και σε όσους μεταταχθέντες ή διορισθέντες υπαλλήλους, σε Υπηρεσίες και Φορείς του Υπουργείου Οικονομικών, ανέλαβαν υπηρεσία μετά τις 11.10.2018.

  • 19 Μαΐου 2022, 14:18 | ΝΕΚΤΑΡΙΑ

    Το συγκεκριμένο μετρό θα έχει ισχύ για 2 χρόνια. Η κατηγορία ΔΕ αλλάζει μισθολογικό κλιμάκιο κάθε 3 χρόνια με αποτέλεσμα κάποιοι υπάλληλοι ΔΕ να
    μην ωφελούνται καθόλου από γιατί χρονικά δεν προλαβαίνουν να ενταχθούν λόγω
    του χρονικού περιορισμού. ΄Άλλη μια νέα αδικία. Μήπως να προβλεφθεί και αυτή
    ή ιδιαιτερότητα ??

  • 19 Μαΐου 2022, 13:15 | Μαρία

    Όταν κάτι είναι ΘΕΤΙΚΟ πρέπει να το επικροτούμε είτε μας αφορά είτε όχι. Σωστή η ρύθμιση του Υπουργείου ως έχει, είναι ξεκάθαρη και απλή!

    Προσωπικά έχω χάσει τις αυξήσεις 2 Μισθολογικών Κλιμακίων από το 2017 αλλά νομίζω είναι εγωιστικό να απαιτήσω να προσαρμοστεί ο νόμος στις δικές μου παραμέτρους και γενικά μάλλον θα είναι δύσκολο να δημιουργηθεί αλγόριθμος για να ενσωματώσει τις χιλιάδες προσωπικές παραμέτρους! Ως εκ τούτου σωστά ο νόμος, όπως και κάθε νόμος, τραβάει μια γραμμή και λέει ότι θα εφαρμοστεί από εδώ και πέρα. Ας δούμε το ποτήρι μισογεμάτο διότι με αυτή τη ρύθμιση από εδώ και πέρα τουλάχιστον θα βλέπουμε αύξηση για κάθε Μισθολογικό Κλιμάκιο!

  • 19 Μαΐου 2022, 13:27 | Παναγιώτα Παπαβαρσάμη

    Παρακαλώ να ληφθούν υπόψη τα παρακάτω που ισχύουν για τους υπαλλήλους του Υπουργείου Οικονομικών( στο οποίο και ανήκω).
    Οι μεταπτυχιακοί τίτλοι που αποκτήθηκαν από τους υπαλλήλους του, από το 2016 και μετά και παρά το γεγονός ότι η αναμενόμενη από τις διατάξεις μισθολογική προώθηση 2ΜΚ, αποδόθηκε όπως προβλέπονταν , επήλθε μείωση αποδοχών λόγω απομείωσης της προσωπικής διαφοράς αλλά και αύξηση φορολογίας.
    Υπάρχει διαφοροποίηση στις αποδοχές των υπαλλήλων που έλαβαν ισότιμους μεταπτυχιακούς τίτλους η οποία εξαρτάται από τον χρόνο και μόνο της λήψης αυτών .
    Προσδιορίζεται αύξηση μισθού για όσους συναδέλφους λάβουν μεταπτυχιακό τίτλο μετά τις 1/6/22 καθώς και αύξηση βασικού μισθού με δύο κλιμάκια ,ενώ για όσους απέκτησαν όμοιους τίτλους από 1/6/16 έως 1-6-22 αποτυπώνεται μείωση στην προσωπική τους διαφορά στη μισθοδοσία.
    Προτείνεται, συνεπώς , η αναδρομική εφαρμογή της ρύθμισης ν. 4354/2016 από 1-1-2016 για ισότιμη αντιμετώπιση των συναδέλφων και την άρση ανισοτήτων μέσα στο ίδιο Υπουργείο, με δεδομένο ότι ο απώτερος σκοπός του νόμου δεν ήταν τιμωριτικός αλλά η αναγνώριση και η επιβράβευση των υπαλλήλων που απέκτησαν εξειδικευμένα προσόντα (μεταπτυχιακούς, διδακτορικούς τίτλους σπουδών) , προς όφελος της Δημόσιας Διοίκησης .

  • 19 Μαΐου 2022, 13:10 | Α_Ν

    Το άρθρο διατηρεί τη μισθολογικά κατάφωρη αδικία ενάντια στους ΔΥ οι οποίοι διορίστηκαν στο Δημόσιο υπό το καθεστώς του Ενιαίου Μισθολογίου. Ειδικό Επιστημονικό Προσωπικό στο Συνήγορο του Πολίτη αμείβεται με 900 ευρώ, ενώ διαθέτει στην πλειοψηφία του διδακτορικό, επαγγελματική αλλά και επιστημονική καριέρα χρόνων. Το αποτέλεσμα είναι ότι δημιουργούνται εργαζόμενοι δύο ταχυτήτων, και μια Αρχή η οποία κατεξοχήν υπερασπίζεται τα δικαιώματα των πολιτών μετατρέπεται σε άνδρο παράβασης θεμελιωδών συνταγματικών αρχών, όπως η ίση αμοιβή για ίση εργασία, η αξιοκρατία και η αναλογικότητα. Στο πλαίσιο της προτεινόμενης διάταξης, η άμεση χορήγηση της προσωπικής διαφοράς στους νέους Ειδικούς Επιστήμονες στις ανεξάρτητες αρχές και δει στον Συνήγορο του Πολίτη είναι το ελάχιστο που μπορεί να γίνει στην κατεύθυνση της άρσης αυτής της αδικίας.

  • 19 Μαΐου 2022, 12:19 | Νίκη Π.

    Οι υπάλληλοι που μετατάχθηκαμε με τον ν.4440/2016 στο Υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων μετά τον Οκτώβριο 2018 δεν λαμβάνουμε την προσωπική διαφορά. Αποτέλεσμα είναι η ύπαρξη υπαλλήλων δύο μισθολογικών ταχυτήτων που εκτελούν τα ίδια καθήκοντα και έχουν τα ίδια προσόντα. Η θεσμοθέτηση της προσωπικής διαφοράς σε όλους τους υπαλλήλους θα θέσει τέλος σε αυτή την μισθολογική ανισότητα και θα βελτιώσει την αποτελεσματικότητα και την αποδοτικότητα της Δημόσιας Διοίκησης. Απαιτείται η τροποποίηση του άρθρου.

  • 19 Μαΐου 2022, 12:42 | Κολαζά Ράνια

    H επιδίωξη του υπό διαβούλευση νομοσχεδίου όπως εμφανίζεται στον τίτλο του είναι η ενίσχυση της αποτελεσματικότητας της δημόσιας διοίκησης μέσω θέσπισης στοχοθεσίας και αξιολόγησης και (πιθανόν) ανταμοιβής. Τι γίνεται όμως στις περιπτώσεις που η ΑΜΟΙΒΗ υπαλλήλων δεν είναι ίση για παροχή εργασίας ίσης αξίας; Θεωρείτε πως ένας υπάλληλος μπορεί να είναι αποτελεσματικός όταν υποαμοίβεται σε σχέση με τους συναδέλφους του που επιτελούν το ίδιο έργο; Αναφέρομαι βεβαίως στην άνιση μισθολογική μεταχείριση υπαλλήλων του ΥΠΟΙΚ (πριν και μετά τον Οκτώβριο του 2018). Το παρόν νομοσχέδιο παρέχει την δυνατότητα στην πολιτική ηγεσία να αποκαταστήσει την αδικία που υφίστανται οι διορισθέντες/ μεταταγέντες υπάλληλοι του ΥΠΟΙΚ και λοιπών φορέων λόγω μη χορήγησης της προσωπικής διαφοράς του Ν. 4354/2015.

  • 19 Μαΐου 2022, 12:55 | ΑΥΓΟΠΟΥΛΟΥ ΓΕΩΡΓΙΑ

    Είμαι υπάλληλος του Υπουργείου Οικονομικών και παρακαλώ να ληφθούν υπόψη τα εξής:
    Όσοι υπάλληλοι αποκτήσαμε μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών μετά από την 1-1-2016 και μας χορηγήθηκε η προβλεπόμενη από τις διατάξεις μισθολογική προώθηση 2ΜΚ, λάβαμε μείωση αποδοχών λόγω απομείωσης της προσωπικής διαφοράς αλλά και αύξηση φορολογίας. Η εν λόγω ρύθμιση δημιουργεί υπαλλήλους δύο μισθολογικών ταχυτήτων που διαθέτουν τα ίδια προσόντα, την ίδια ειδικότητα και την ίδια προϋπηρεσία, παραβιάζοντας την συνταγματική αρχή της ισότητας. Αναλυτικότερα δημιουργεί μία κατηγορία υπαλλήλων που θα αναγνωρίσουν το μεταπτυχιακό τους μετά τις 01.06.2022 και θα λάβουν αύξηση στο βασικό μισθό 2 ΜΚ, χωρίς μείωση στην προσωπική τους διαφοράς και κατ΄ επέκταση αύξηση των αποδοχών τους και μία άλλη κατηγορία υπαλλήλων που έλαβαν το μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών τους πριν την 1-6-2022 δηλαδή από 1-1-2016 έως και 1-6-2022 και έχουν ήδη λάβει προώθηση 2ΜΚ με μείωση αποδοχών και της προσωπικής διαφοράς.
    Προκειμένου να αρθούν οι στρεβλώσεις αλλά και αδικίες που προωθούνται με την παρούσα διάταξη μεταξύ υπαλλήλων που διαθέτουν τα ίδια τυπικά προσόντα, προϋπηρεσία, κλάδο και ειδικότητα προτείνεται η αναδρομική εφαρμογή της ρύθμισης από 1-1-2016. Άλλωστε σκοπός του νομοθέτη του ν. 4354/2016, ήταν η αναγνώριση και επιβράβευση των υπαλλήλων που διαθέτουν εξειδικευμένα προσόντα (μεταπτυχιακούς, διδακτορικούς τίτλους σπουδών) με τη χορήγηση μισθολογικής προώθησης των 2 ΜΚ με ταυτόχρονη αύξηση αποδοχών όπως ορθά έπραξε κατά την πρώτη εφαρμογή του ν.4354/2016 με τους υπαλλήλους που κατείχαν μεταπτυχιακούς και διδακτορικούς τίτλους σπουδών και όχι η μείωση των αποδοχών όπως εφαρμόζεται από 1-1-2016 μέχρι και σήμερα.

  • 19 Μαΐου 2022, 11:10 | ΟΜΙΚΡΟΝ

    Η λήψη αποφάσεων θα πρέπει να αφορά το σύνολο των εργαζομένων όταν αυτές αφορούν την βάση υπολογισμού της μισθοδοσίας και όχι να απευθύνεται σε μια μερίδα εργαζομένων.

    Οι αρχές της ισότητας και της αξιοκρατίας θα πρέπει να επικρατούν, ενώ οι κατευθυντήριες γραμμές θα πρέπει περαιτέρω να είναι τα προσόντα και τα καθήκοντα των εργαζομένων. Τίποτα από αυτά δε διασφαλίζεται.

    Γεγονός είναι πως ο εισαγωγικός μισθός είναι πολύ χαμηλότερος και εκτός αγοράς. Πλέον με την ακρίβεια και τον πληθωρισμό, τα πράγματα γίνονται πολύ δύσκολα.

  • 19 Μαΐου 2022, 10:44 | Pit

    Απαράδεκτη και ρουσφετολογική η ρύθμιση εις βάρος των νέων υπαλλήλων.

  • 19 Μαΐου 2022, 10:09 | ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ Λ.

    Για να υπηρετηθούν σωστά οι στόχοι του παρόντος νομοσχεδίου απαιτείται η άμεση εξάλιεψη του μισθολογικού χάσματος στους φορείς που αυτό εξακολουθεί να υφίσταται (Βλέπε π.χ. ΓΓΠΣΔΔ, Υπ. Οικ. κτλ.).

  • 19 Μαΐου 2022, 10:03 | Παπαδάκης Γεώργιος

    Στο συγκεκριμένο άρθρο θα πρέπει να συμπληρωθεί σχετικά με την χορήγηση της Προσωπικής Διαφοράς σε όλους τους υπαλλήλους του Υπουργείου Οικονομικών και όλων των υπουργείων όταν αυτοί μετατίθενται σε αυτές τις θέσεις, σύμφωνα με τις βασικές αρχές του Συντάγματος και της ισότητας.
    Να σταματήσει η μισθολογική ανισότητα σε βάρος των υπαλλήλων που επιλέχτηκε να μεταταγούν σε αυτές τις θέσεις μετά τις 11-10-2018 και οι οποίοι εργάζονται στις υπηρεσίες τους με τα ίδια τυπικά προσόντα, ακόμη και περισσότερα και τα ίδια καθήκοντα.

  • 19 Μαΐου 2022, 09:55 | Σ Μ

    Από το πάγωμα της προσωπικής διαφοράς θα πρέπει να εξαιρεθεί η μετάταξη σε ανώτερη κατηγορία. Σε διαφορετική περίπτωση θα παρατηρηθούν τραγελαφικά φαινόμενα, όπως: υπάλληλος που κάνει μετάταξη σε ανώτερη κατηγορία με την προσωπική διαφορά παγωμένη, από ΔΕ σε ΠΕ ή ακόμα χειρότερα από ΥΕ σε ΠΕ θα αμείβεται σχεδόν το ίδιο, μπορεί και περισσότερο με το Διευθυντή του. Ενώ, ταυτόχρονα, σε σχέση με κάποιον συνάδελφό του που έχει κάνει μετάταξη σε ανώτερη κατηγορία μόλις ένα μήνα πριν, οι μισθολογικές διαφορές θα είναι χαώδεις, τη στιγμή που κάνουν την ίδια εργασία. Επομένως, σε κάθε περίπτωση, το πάγωμα της προσωπικής διαφοράς και για τη μετάταξη σε ανώτερη κατηγορία, θα δημιουργήσει υπαλλήλους περισσότερων ταχυτήτων και θα δημιουργήσει περισσότερα προβλήματα, από αυτά που θα λύσει, με πιο βασικό αυτό της ανισότητας.

  • 19 Μαΐου 2022, 07:38 | Σοφία Κροκίδα

    Θετικό μέτρο που θα υποστηρίξει αρκετές οικογένειες σε μία πολύ δύσκολη οικονομική συγκυρία. Επιβάλλεται όμως να δοθεί λύσει άμεση και για εμάς τους «φτωχούς συγγενείς» που εργαζόμαστε στους φορείς όπου δίνεται η προσωπική διαφορά, παρέχοντας ακριβώς τις ίδιες υπηρεσίες με όσους την λαμβάνουν, χωρίς όμως να τη λαμβάνουμε και οι ίδιοι. Καταφανής αδικία και κατάφωρη αντισυνταγματική ανισότητα για υπαλλήλους υψηλών τυπικών και ουσιαστικών προσόντων που παρέχουν τις ίδιες υπηρεσίες στον ίδιο φορέα και με αποδοχές αισθητά (πολύ αισθητά) λιγότερες από τους συναδέλφους τους. Αν δεν προστεθεί σε αυτό το νομοσχέδιο η διάταξη που θα αποκαταστήσει αυτή την αδικία, ευελπιστούμε να βγει κάτι άλλο στη διαβούλευση πολύ πολύ σύντομα…
    Από το Υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων.

  • 19 Μαΐου 2022, 05:44 | Κωνσταντίνος Κ

    Είναι άδικο να ζουν μια άνιση μεταχείριση οι νέοι υπάλληλοι του υπουργείου οικονόμο νομικών. Θα πρέπει να αποκατασταθεί αυτή η ανισότητα και να ισχύουν τα ίδια για όλους. Πρέπει να γίνει τροποποίηση του άρθρου 28 με τη χορήγηση της ΠΔ και στους υπαλλήλους που ανέλαβαν υπηρεσία στο υπουργείο Οικονομικών μετά της 11-10-2018 προκειμένου να καταρριφθεί το καθεστώς των άνισα αμειβόμενων υπαλλήλων.

  • 19 Μαΐου 2022, 01:12 | ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ

    Η χορήγηση της προσωπικής διαφοράς σε όσους συναδέλφους δεν τη λαμβάνουν είναι ένα αίτημα που διαχρονικά ΕΧΕΙ ΚΡΙΘΕΙ ΠΟΛΙΤΙΚΑ ΜΕ ΘΕΤΙΚΟ ΤΡΟΠΟ. Η σημερινή κυβέρνηση ως αντιπολίτευση χθες και κυβέρνηση πάλι προχθές αξιολόγησε, έκρινε, εισήγαγε και υπερψήφισε στη Βουλή των Ελλήνων αντίστοιχες διατάξεις. Το ίδιο και η σημερινή αντιπολίτευση και τα υπόλοιπα κόμματα της Βουλής. Οι σημερινοί Υπουργοί, ως βουλευτές χθες και αναπληρωτές Υπουργοί προχθές, υπερψήφισαν ή εισηγήθηκαν όμοιες διατάξεις. Ως εκ τούτου, αποτελεί παράδοξο ομοσπονδίες και σύλλογοι σε αλλεπάλληλες συναντήσεις μαζί τους και ενδιαφερόμενοι, μέσω διαβούλευσης, να προσπαθούν να τους πείσουν για την ορθότητα της ρύθμισης. ΕΧΕΙ ΚΡΙΘΕΙ, ΚΑΤ’ ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ, ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΙΔΙΟΥΣ. Η Ομοσπονδία, αναμένει από την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου να μετουσιώσει την εκπεφρασμένη θετική της προσέγγιση σε πράξη και, αίροντας επιφυλάξεις και αρνήσεις, να καταθέσει τη σχετική τροπολογία(έτοιμη είναι) προς ψήφιση. Κανείς δεν θα πει όχι. ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΣΥΝΕΠΕΙΑ ΛΕΓΕΤΑΙ ΑΥΤΟ. Λόγων και έργων, ως αντιπολίτευση και ως κυβέρνηση που σε κάθε περίπτωση αποτελεί και ένα από τα κριτήρια πολιτικής επιλογής.

  • 19 Μαΐου 2022, 01:54 | ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ

    Σωστή ρύθμιση, σύμφωνη με την πρόταση-εισήγηση της Ομοσπονδίας στις διαπραγματεύσεις της με τη πολιτική ηγεσία, με μόνη διαφοροποίηση το χρόνο αναστολής, που θα έπρεπε να εκτείνεται, όπως προτείναμε βάσει των συνθηκών, από την αρχή του έτους μέχρι το 2026.

  • 18 Μαΐου 2022, 23:59 | ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ

    Το άρθρο αυτό είναι απαράδεκτο και αυτό διότι διαιωνίζει και αυξάνει τη μισθολογική διαφορά μεταξύ υπαλλήλων της ίδιας υπηρεσίας με τα ίδια καθήκοντα. Στην υπηρεσία μου, η οποία είναι ελεγκτική υπάρχουν υπάλληλοι δύο ταχυτήτων. Οι υπάλληλοι με μεγάλους μισθούς λόγω προσωπικής διαφοράς και οι υπόλοιποι που διοριστήκαμε μετά το 2011 με πολλά προσόντα και με πολύ χαμηλό επίπεδο μισθών. Η αναστολή της μείωσης της προσωπικής διαφοράς ανοίγει ακόμη περισσότερο την ψαλίδα.
    Η ανισότητα αυτή δεν αφορά μόνο στο Υπουργείο Οικονομικών, αλλά σε όλους τους φορείς του δημοσίου.
    Προτείνεται να συμπεριληφθεί πρόβλεψη σχετικά με την απόδοση προσωπικής διαφοράς στους διορισθέντες ή τους μεταταχθέντες σε υπηρεσίες που υπάρχουν υπάλληλοι με προσωπική διαφορά, σύμφωνα με την αρχή της ισότητας. Ίση αμοιβή για ίδια εργασία. Εναλλακτικά, προτείνεται να καταργηθεί η προσωπική διαφορά για όλους και να γίνει ένα ισότιμο μισθολόγιο ανάλογα με τη θέση. Επιτέλους να δοθεί δίκαιη λύση.

  • 18 Μαΐου 2022, 22:18 | ΔΗΜΗΤΡΗΣ

    ΠΡΟΤΑΣΗ ΔΙΑΤΗΡΗΣΗΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΗΣ ΔΙΑΦΟΡΑΣ ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ Η ΑΙΤΗΣΗ ΤΟΥ ΥΠΑΛΛΗΛΟΥ
    Σύμφωνα με το άρθρο 27 παρ.4 του Ν.4354/2015 ισχύει ότι σε περίπτωση μετάταξης ή
    μεταφοράς του υπαλλήλου σε άλλο φορέα, η προσωπική διαφορά του παρόντος άρθρου
    παύει να καταβάλλεται. Εξαίρεση αποτελεί μόνο η υποχρεωτική μετάταξη ή μεταφορά του
    υπαλλήλου σε άλλο φορέα, λόγω συνολικής ή μερικής μεταφοράς ή κατάργησης της
    Υπηρεσίας του ή στο πλαίσιο κινητικότητας των υπαλλήλων, όπως αυτή καθορίζεται με
    κοινή απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης και
    Οικονομικών, οπότε η εν λόγω προσωπική διαφορά εξακολουθεί να καταβάλλεται,
    σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παράγραφο 1.Στις μετατάξεις που εξετάζονται και διεκπεραιώνονται κατόπιν πρόσκλησης -η αιτήσεως του υπαλλήλου
    και σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 1 του άρθρου 18 του ν.4440/2016 σε εφαρμογή του
    ενιαίου μισθολογίου, αφαιρείται το δικαίωμα διατήρησης της προσωπικής διαφοράς από
    τον αιτούντα μεταταχθέντα σύμφωνα με το άρθρο 27 παρ.4 του Ν.4354/2015.
    Ενώ σύμφωνα με την παρ.2 του άρθρου 18 του ν.4440/2016 κατά τη μετάταξη υπαλλήλων
    αναφέρεται κατηγορηματικά η διατήρηση της τυχόν προσωπικής διαφοράς στις αποδοχές.
    Αυτή η μη διατήρηση της προσωπικής διαφοράς,οπωσ και αναφερεται παραπανω αποτελεί ανισότητα μεταξύ εργαζομένων,με
    υπαλλήλους ιδίου φορέα, ιδίων εφοδίων και ετών εργασίας, να λαμβάνουν διαφορετικό
    μισθό και να αποτελούν εργαζομένους δύο ταχυτήτων, κάτι που αντίκειται στην έννοια του
    ενιαίου μισθολογίου. Είναι μια αδικία σε βάρος μερίδας υπαλλήλων που πρέπει να
    διορθωθεί. Η διακοπή καταβολής της προσωπικής διαφοράς που ελάμβαναν έως τη
    μετάταξή τους αυτοί οι υπάλληλοι, αποτελεί σημαντική μείωση του μισθού τους σε βάρος
    του οικογενειακού προϋπολογισμού τους. Η συνέχιση διατήρησης της καταβολής της
    προσωπικής διαφοράς – καταβολή που δεν επιβαρύνει επιπλέον το Δημόσιο – αποτελεί
    ένδειξη ίσης αντιμετώπισης εργαζομένων και σαφή υλοποίηση της έννοιας του ενιαίου
    μισθολογίου.Σας ευχαριστώ και ελπίζω στη διευθέτηση του θέματος.

  • 18 Μαΐου 2022, 22:21 | ΤΣΑΓΚΑΡΟΠΟΥΛΟΣ ΓΙΑΝΝΗΣ

    ΘΕΛΟΥΜΕ ΝΑ ΜΙΛΑΜΕ ΓΙΑ ΚΡΑΤΟΣ ΔΙΚΑΙΟΥ?ΕΙΝΑΙ ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ ΝΑ ΕΦΑΡΜΟΖΟΝΤΑΙ ΔΥΟ ΜΕΤΡΑ ΚΑΙ ΔΥΟ ΣΤΑΘΜΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΜΟΙΒΗ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΠΟΥ ΠΡΟΣΦΕΡΟΥΝ ΙΔΙΑ ΕΡΓΑΣΙΑ.

  • 18 Μαΐου 2022, 22:51 | Γ. Σταματόπουλος

    Η συγκεκριμένη διάταξη έχει ως αποτέλεσμα την περαιτέρω διεύρυνση του μισθολογικού χάσματος μεταξύ των υπαλλήλων στη ίδια υπηρεσία, με τις ίδιες αρμοδιότητες ή και περισσότερες.
    Παραβιάζει τη συνταγματική αρχή της ισότητας και την αρχή της χρηστής διοίκησης εφόσον δημιουργεί υπαλλήλους δύο ταχυτήτων, ενώ αντιτίθεται μεταξύ άλλων και στο άρθρο 22 παρ. 1β του Συντάγματος, όπου ρητά αναφέρεται ότι «Όλοι οι εργαζόμενοι, ανεξάρτητα από φύλο ή άλλη διάκριση, έχουν δικαίωμα ίσης αμοιβής για παρεχόμενη εργασία ίσης αξίας».
    Το γεγονός ότι υπάλληλοι της ίδιας Υπηρεσίας, με τα ίδια τυπικά προσόντα που ασκούν ίδια καθήκοντα και δεν αμείβονται το ίδιο, δημιουργεί μια άδικη μισθολογική διάκριση μεταξύ νέων και παλαιών υπαλλήλων.

  • 18 Μαΐου 2022, 20:06 | ΦΩΝΗ ΛΟΓΙΚΗΣ

    ΕΝΝΟΕΙΤΑΙ ότι με τόσα πολλά ομοειδή σχόλια, θα τροποποιήσετε το άρθρο, ούτως ώστε να εξασφαλίσετε τη συνταγματική αρχή της ίσης αμοιβής για ίσης αξίας εργασία. Σε άλλη διαβούλευση που ένα άρθρο έλαβε μόνο τέσσερα σχόλια, προβήκατε σε τροποποίησή του βάσει των υποδείξεων, όπως ανέφερε σήμερα υφυπουργός σας… Το παρόν νομοσχέδιο θα έχει μεγαλύτερες πιθανότητες επιτυχίας εάν απευθύνεται σε ευχαριστημένους υπαλλήλους, για τους οποίους έχετε εξασφαλίσει συνθήκες ισότητας, αξιοκρατίας, δικαιοσύνης, ομαλότητας…

  • 18 Μαΐου 2022, 15:14 | Αλεξάνδρα Τ.

    Είμαι υπάλληλος της ΜΟΔ, στέλεχος στο σύστημα του ΕΣΠΑ. Παρακαλώ να ληφθεί υπόψιν ότι όσοι πήραμε μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών μετά τις 01.01.2016, λάβαμε τα 2 μισθολογικά κλιμάκια (ΜΚ) στο βασικό μισθό, αλλά την ίδια στιγμή η προσωπική μας διαφορά μειώθηκε κατά 2 ΜΚ. Αντίθετα, όσοι είχαν λάβει τον μεταπτυχιακό τους τίτλο μέχρι 31.12.2015 δεν είχαν καμία μείωση στην προσωπική τους διαφορά. Και με το νέο Νόμο, προφανώς όσοι αναγνωρίσουν το μεταπτυχιακό τους μετά τις 01.06.2022 θα λάβουν αύξηση στο βασικό μισθό 2 ΜΚ επίσης, χωρίς μείωση στην προσωπική τους διαφορά. Έτσι λοιπόν, υπάλληλοι με τα ίδια προσόντα, την ίδια ειδικότητα, την ίδια προϋπηρεσία που κάνουν την ίδια δουλειά, θα αμείβονται με ΑΝΙΣΟ τρόπο, απλώς επειδή κάποιοι από εμάς πήραμε και αναγνωρίσαμε το μεταπτυχιακό μας μεταξύ 01.01.2016 και 31.05.2022. Το δίκαιο λοιπόν είναι η αναστολή μείωσης της προσωπικής διαφοράς να ισχύσει αναδρομικά από 01.01.2016, τουλάχιστον για τη λήψη ΜΚ λόγω μεταπτυχιακού.

  • 18 Μαΐου 2022, 14:16 | Λάκκα Βασιλική

    Όλοι οι υπάλληλοι θα πρέπει να αμοίβονται με τον ίδιο τρόπο για την ίση εργασία που παρέχουν χωρίς καμμία αδικία, είμαστε όλοι το ίδιο και ίσοι, υπηρετούμε το δημόσιο

  • 18 Μαΐου 2022, 13:11 | Σωτήρης Γεωργουλέας

    Από τη μια «αποκαθίσταται» μια αδικία πολλών ετών για τους υπηρετούντες υπαλλήλους στο ΥΠΟΙΚ και τους εποπτευόμενους σε αυτό φορείς πριν τον 10/2018 και από την άλλη διογκώνεται ένα υπαρκτό πρόβλημα, αυτό της άνισης μισθολογικής μεταχείρισης των συναδέλφων που δεν λαμβάνουν την Προσωπική Διαφορά. Εκτός του ότι κάτι τέτοιο είναι εκτός των ορίων της συνταγματικής τάξης, δημιουργεί αναπόφευκτα άσκοπους κοινωνικούς αυτοματισμούς και διαταράσσει την εύρυθμη λειτουργία των υπηρεσιών και την εργασιακή ειρήνη μεταξύ των υπαλλήλων. Αν δεν είναι αυτός ο σκοπός….. τότε η ΠΔ πρέπει να καταβληθεί σε όσους δεν τη λαμβάνουν, ΧΤΕΣ!! Δεν είναι χάρη, είναι ΑΥΤΟΝΟΗΤΟ, είναι ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ !!

  • 18 Μαΐου 2022, 13:31 | Σωτήρης Γεωργουλέας

    Από τη μια «αποκαθίσταται» μια αδικία πολλών ετών για τους υπηρετούντες υπαλλήλους στο ΥΠΟΙΚ και τους εποπτευόμενους σε αυτό φορείς πριν τον 10/2018 και από την άλλη, διογκώνεται ένα υπαρκτό πρόβλημα, αυτό της άνισης μισθολογικής μεταχείρισης των συναδέλφων που δεν λαμβάνουν την Προσωπική Διαφορά. Εκτός του ότι κάτι τέτοιο είναι εκτός των ορίων της συνταγματικής τάξης, δημιουργεί αναπόφευκτα άσκοπους κοινωνικούς αυτοματισμούς και διαταράσσει την εύρυθμη λειτουργία των υπηρεσιών και την εργασιακή ειρήνη μεταξύ των υπαλλήλων. Αν δεν είναι αυτός ο σκοπός….τότε η ΠΔ πρέπει να καταβληθεί σε όσους δεν τη λαμβάνουν… ΧΤΕΣ!! Δεν είναι χάρη, είναι ΑΥΤΟΝΟΗΤΟ, είναι ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ !!

  • 18 Μαΐου 2022, 13:36 | TED

    Πρέπει να διορθωθεί η μισθολογική ανισότητα μεταξύ υπαλλήλων του Υπουργείου Οικονομικών και να αποδοθεί η προσωπική διαφορά σε όσους υπαλλήλους διορίστηκαν ή μετατάχθηκαν μετά τον 10/2018.

  • 18 Μαΐου 2022, 13:14 | Πάνος Π.

    Θα πρέπει να τροποποιηθεί το συγκεκριμένο άρθρο ή να προσθέσετε κάποιο νέο, ώστε να υπάρξει επέκταση της προσωπικής διαφοράς στους υπηρετούντες υπαλλήλους του Ελεγκτικού Συνεδρίου, οι οποίοι μετατάχθηκαν μετά την 11η Οκτωβρίου 2018, σύμφωνα με τις βασικές Αρχές του Συντάγματος, της ισότητας και δίκαιης μεταχείρισης, λόγοι σύμφωνα με τους οποίους αποδόθηκε στους ήδη υπηρετούντες υπαλλήλους των υπηρεσιών με τους νόμους Ν.4024/2011, Ν.4354/2015, Ν.4569/2018.

  • 18 Μαΐου 2022, 12:00 | Τρύφων Χ.

    Είμαι στέλεχος στο σύστημα του ΕΣΠΑ. Με την παρούσα διατύπωση παγιώνεται η αδικία την οποία βιώνει μια ομάδα υπαλλήλων, οι οποίοι απέκτησαν μεταπτυχιακό μετά τις 01.01.2016. Συγκεκριμένα, όσοι έλαβαν μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών από 01.01.2016 και μετά, έλαβαν στο βασικό μισθό 2 μισθολογικά κλιμάκια (ΜΚ) επιπλέον, όπως προβλέπεται, αλλά υπέστηκαν μείωση ίση με 2 ΜΚ στην προσωπική τους διαφορά, σε αντίθεση με όσους είχαν μεταπτυχιακό μέχρι 31.12.2015 οι οποίοι δεν είχαν καμία μείωση στην προσωπική τους διαφορά. Με τη νέα ρύθμιση, προφανώς όσοι αναγνωρίσουν το μεταπτυχιακό τους μετά τις 01.06.2022, θα λάβουν στο βασικό μισθό 2 ΜΚ επίσης χωρίς μείωση στην προσωπική τους διαφορά. Έτσι λοιπόν, θα παρατηρηθεί το φαινόμενο, υπάλληλοι με τα ίδια προσόντα, την ίδια ειδικότητα, την ίδια προϋπηρεσία που κάνουν την ίδια δουλειά, θα αμείβονται με ΑΝΙΣΟ τρόπο, μόνο και μόνο επειδή κάποιοι έλαβαν κι αναγνώρισαν το μεταπτυχιακό τους μεταξύ 01.01.2016 και 31.05.2022. Είναι δίκαιο λοιπόν η αναστολή μείωσης της προσωπικής διαφοράς να ισχύσει αναδρομικά από 01.01.2016, τουλάχιστον ειδικά για τη λήψη Μισθολογικών Κλιμακίων λόγω μεταπτυχιακού.

  • 18 Μαΐου 2022, 12:40 | Παντελής Μ

    Με την παρούσα διάταξη διευρύνεται η υφιστάμενη αδικία εις βάρος συναδέλφων που ανέλαβαν υπηρεσία στο ΥΠΟΙΚ μετά τον 10/2018 σε σχέση με τους παλαιότερους συναδέλφους που λαμβάνουν την ΠΔ με τους οποίους συνεργαζόμαστε στα ίδια περιγράμματα θέσεων, έχοντας τα ίδια ή και αυξημένα τυπικά – ουσιαστικά προσόντα συμβάλλοντας εξίσου στο παραγόμενο ανά υπηρεσία έργο.

    Κατά το παρελθόν, προκειμένου να εξαλειφθεί το φαινόμενο των υπαλλήλων δυο μισθολογικών ταχυτήτων και κατ’ εφαρμογή της συνταγματικής αρχής της ισότητας αποδόθηκε η προσωπική διαφορά με τις σχετικές νομοθετικές ρυθμίσεις.

    Προκειμένου να εξαλειφθεί για μια ακόμα φορά αυτή η αδικία, το αρ.28 να λάβει τίτλο «Καταβολή προσωπικής διαφοράς στους υπαλλήλους του Υπουργείου Οικονομικών και των εποπτευόμενων φορέων» και να εισαχθεί η ακόλουθη διάταξη:
    «Η προσωπική διαφορά της παρ. 1 του άρθρου 27 του ν. 4354/2015 (Α΄ 176), όπως αυτή διαμορφώθηκε κατ΄ εφαρμογή των διατάξεων της παρ. 2 του άρθρου 29 του ν. 4024/2011 (Α΄ 226) και επεκτάθηκε με τις διατάξεις του άρθρου 45 παρ.1 του ν.4569/2018, από την ημερομηνία ισχύος του παρόντος νόμου χορηγείται σε όλους τους υπαλλήλους με σχέση εργασίας δημοσίου δικαίου ή ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, συμπεριλαμβανομένων των αποφοίτων της Εθνικής Σχολής Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Σ.Δ.Δ.Α.), που έχουν διοριστεί ή μεταταχθεί μετά την 1.11.2011 καθώς και σε αυτούς που αντιστοίχως προσλαμβάνονται ή μετατάσσονται μετά τη δημοσίευση του παρόντος νόμου στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, στις υπηρεσίες του Υπουργείου Οικονομικών και των εποπτευομένων από αυτό νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου (Ν.Π.Δ.Δ.), της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής (ΕΛ.ΣΤΑΤ.), του Ελληνικού Δημοσιονομικού Συμβουλίου, καθώς επίσης και ως διοικητικό προσωπικό του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους (Ν.Σ.Κ.) και του Ελεγκτικού Συνεδρίου (Ελ.Συν.). Για την εφαρμογή της ανωτέρω διάταξης εφαρμόζονται αναλογικά οι διατάξεις των παραγράφων 2, 3 και 4 της του άρθρου 45 του ν.4569/2018.»

    Η αναρτημένη διάταξη να εισαχθεί στη συνέχεια ως δεύτερη παράγραφο του ίδιου άρθρου και να παραμείνει ως έχει.

  • 18 Μαΐου 2022, 11:58 | Σουλτάνα Σωτηρία Κουτρά

    Με την προτεινόμενη διάταξη, διατηρείται μία κατάφωρη μισθολογική ανισότητα που λαμβάνει χώρα εις βάρος όσων υπαλλήλων υπηρετούσαν ήδη με απόσπαση και η απόφαση μετάταξής τους είχε εκδοθεί πριν τη δημοσίευση του σχετικού Ν.4569/2018. Μετατάχθηκαν όμως λόγω «καθυστερημένης» έκδοσης του ΦΕΚ μετά τη δημοσίευση του νόμου.
    Είναι άδικο και άνισο (2) υπάλληλοι με τα ίδια χρόνια υπηρεσίας, με τα ίδια προσόντα στην ίδια υπηρεσία να αμείβονται διαφορετικά (μη χορήγηση Προσωπικής Διαφοράς) , επειδή ο ένας έτυχε να μεταταχθεί μια (1) ημέρα μετά τη δημοσίευση του Ν.4569/2018!!!
    Ζητάμε να αποκαταστασθεί αυτή η μισθολογική ανισότητα με την χορήγηση της Προσωπικής Διαφοράς και να σταματήσουν να υπάρχουν Υπάλληλοι δύο ταχυτήτων !

  • 18 Μαΐου 2022, 10:17 | ΑΝΔΡΕΑΣ

    Να συμπληρωθεί άμεσα το άρθρο με την επέκταση της προσωπικής διαφοράς στους υπηρετούντες υπαλλήλους του Υπουργείου Οικονομικών, μεταταχθέντες μετά την 11/10/2018,σύμφωνα με τις βασικές Αρχές του Συντάγματος ,της ισότητας και δίκαιης μεταχείρισης, λόγοι σύμφωνα με τους οποίους αποδόθηκε στους ήδη υπηρετούντες υπαλλήλους στο ίδιο Υπουργείο με τους Ν.4024/2011,Ν.4354/2015,Ν.4569/2018.

  • 18 Μαΐου 2022, 10:42 | Σ. ΖΗΤΑ

    Χορήγηση της προσωπικής διαφοράς σε όλους τους υπαλλήλους που τη δικαιούνται και που τοποθετήθηκαν στις Υπηρεσίες μετά τον Οκτώβριο του 2018. Όλοι οι εργαζόμενοι, χωρίς διάκριση, έχουν συνταγματικά κατοχυρωμένο δικαίωμα ίσης αμοιβής για παρεχόμενη εργασία ίσης αξίας. Η πολιτική ηγεσία γνωρίζει εδώ και καιρό την εν λόγω αδικία που υφίσταται, και ήρθε η ώρα να αναλάβει την ευθύνη απέναντι στην αποκατάσταση της άδικης μεταχείρισης των υπαλλήλων.

  • 18 Μαΐου 2022, 09:09 | ΜΙΧΑΛΗΣ Κ.

    Για ποια αξιολόγηση κάνει μνεία το παρόν νομοσχέδιο όταν δεν τηρούνται βασικές αρχές όπως ισότητα και δικαιοσύνη;

    Απαιτείται η εξάλειψη του μισθολογικού χάσματος εντός των υπηρεσίων που αυτή υφίσταται.

    Καταλυτικής σημασίας για την αποτελεσματική λειτουργία της Δ.Δ. η τροποποίηση του άρθρου 28 με σκοπό την παροχή της Π.Δ. στους υπαλλήλους που έχουν διορισθεί ή μεταταχθεί μετά την 11/10/2018.

  • 18 Μαΐου 2022, 09:11 | Β. Β.

    Για λόγους ισότητας και δικαιοσύνης είναι ΚΟΜΒΙΚΗΣ σημασίας η άρση του μισθολογικού χάσματος μεταξύ «νέων» και «παλαιών» υπαλλήλων. Δε νοείται μια ημερομηνία (11-10-2018) να δημιουργεί αυτό το «χάσμα» μεταξύ υπαλλήλων με ό, τι αυτό συνεπάγεται για την εύρθυμη λειτουργία των Υπηρεσιών.

  • 18 Μαΐου 2022, 08:42 | Στέλιος Μ

    Για λόγους ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ και προκειμένου να μη μιλάμε για έναν ακόμα νόμο που δημιουργεί μία ακόμα ταχύτητα στα μισθολογικά του δημόσιου τομέα, θα πρέπει η εφαρμογή του νόμου να έχει μία μικρή αναδρομικότητα για τους υπαλλήλους εκείνους που τους έχει ήδη χορηγηθεί μισθολογικό κλιμάκιο μέσα στο 2022. Σε διαφορετική περίπτωση, θα έχουμε το φαινόμενο κάποιοι να ευεργετηθούν από το νόμο για πολύ λιγότερο (περίπου 6 μήνες) και κάποιοι άλλοι για όλο το εύρος του. Σε κάθε περίπτωση μπορεί να προβλέπεται η διετής ισχύς του νόμου.

  • 17 Μαΐου 2022, 20:40 | Μαρια

    Πρέπει να συμπληρωθεί το άρθρο για την χορήγηση της Προσωπικής Διαφοράς σε όλους τους υπαλλήλους του Υπουργείου Οικονομικών, σύμφωνα με τις βασικές αρχές του Συντάγματος και της ισότητας. Να σταματήσει η μισθολογική ανισότητα σε βάρος αυτών που μετατάχθηκαν μετά τις 11-10-2018 και οι οποίοι εργάζονται στις υπηρεσίες τους με τα ίδια τυπικά προσόντα, ακόμη και περισσότερα και τα ίδια καθήκοντα.

  • 17 Μαΐου 2022, 19:18 | Κωνσταντίνος Δ.

    Αποτελεί πάγιο αίτημα η άρση της αδικίας και της ανισότητας που υφιστάμεθα όλοι οι υπάλληλοι του Υπ. Οικ. που μεταταχθήκαμε μετά τον Οκτώβριο του 2018 στις Υπηρεσίες και τους Εποπτευόμενους φορείς του Υπ. Οικ.. Έτσι έχει δημιουργηθεί ένα μισθολογικό καθεστώς δύο ταχυτήτων μεταξύ των υπαλλήλων. Το παράδοξο είναι ότι υπάλληλοι που διαθέτουν τα ίδια προσόντα και παρέχουν τις ίδιες υπηρεσίες στις ίδιες συνθήκες αμείβονται με διαφορετικό τρόπο από τους συναδέλφους τους ένεκα του χρόνου τοποθέτησής τους στις υπηρεσίες της.
    Προτείνεται η εξής διατύπωση:
    «Η προσωπική διαφορά της παρ. 1 του άρθρου 27 του ν. 4354/2015 (Α΄ 176), όπως αυτή διαμορφώθηκε κατ΄ εφαρμογή των διατάξεων της παρ. 2 του άρθρου 29 του ν. 4024/2011 (Α΄ 226) και επεκτάθηκε με τις διατάξεις του άρθρου 45 παρ.1 του ν.4569/2018, χορηγείται από 1η 6 2022 σε όλους τους υπαλλήλους με σχέση εργασίας δημοσίου δικαίου ή ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, συμπεριλαμβανομένων των αποφοίτων της Εθνικής Σχολής Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Σ.Δ.Δ.Α.), που έχουν διοριστεί ή μεταταχθεί μετά την 1.11.2011 και σε αυτούς που αντιστοίχως προσλαμβάνονται ή μετατάσσονται μετά τη δημοσίευση παρόντος νόμου στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, στις υπηρεσίες του Υπουργείου Οικονομικών και των εποπτευομένων από αυτό νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου (Ν.Π.Δ.Δ.), της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής (ΕΛ.ΣΤΑΤ.), του Ελληνικού Δημοσιονομικού Συμβουλίου, της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (Α.Α.Δ.Ε.), καθώς επίσης και ως διοικητικό προσωπικό του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους (Ν.Σ.Κ.) και του Ελεγκτικού Συνεδρίου (Ελ.Συν.). Για την εφαρμογή της ανωτέρω διάταξης εφαρμόζονται αναλογικά οι διατάξεις των παραγράφων 2, 3 και 4 της του άρθρου 45 του ν.4569/2018»

  • 17 Μαΐου 2022, 19:49 | Κώστας Διαμαντίκος

    Αναφορικά με το ζήτημα της προσωπικής διαφοράς, πρέπει να σημειωθεί ότι έχει υπάρξει σχετική νομοθετική ρύθμιση που αφορά στους υπηρετούντες υπαλλήλους του Υπουργείου Οικονομικών δις, με τις διατάξεις των Ν.4354/2015 και Ν.4569/2018. Οι ως άνω ρυθμίσεις έλαβαν χώρα με έρεισμα τη συνταγματική αρχή της ισότητας στην εργασία, επιλύωντας ζήτημα της άνισης μισθολογικής αντιμετώπισης των υπαλλήλων και αποκαθιστώντας μία σημαντική μισθολογική αδικία. Με το ίδιο έρεισμα, ήτοι την παρ. 1, του άρθρου 22 του Συντάγματος και συγκεκριμένα το εδαφίο: «Όλοι οι εργαζόμενοι, ανεξάρτητα από φύλο ή άλλη διάκριση, έχουν δικαίωμα ίσης αμοιβής για παρεχόμενη εργασία ίσης αξίας», θα πρέπει να ρυθμιστεί αντιστοίχως το ζήτημα της προσωπικής διαφοράς και για όσους μεταταχθέντες ή διορισθέντες υπαλλήλους, σε Υπηρεσίες και Φορείς του Υπουργείου Οικονομικών, ανέλαβαν υπηρεσία μετά την 11η Οκτωβρίου 2018.

  • 17 Μαΐου 2022, 18:49 | Ε. Φωκά

    Η προσωπική διαφορά μέχρι σήμερα, έχει αποδοθεί με νομοθετική ρύθμιση στους υπηρετούντες υπαλλήλους του Υπουργείου Οικονομικών δύο φορές, σύμφωνα με τις διατάξεις των Ν.4354/2015 και Ν.4569/2018, κατ΄ εφαρμογή της συνταγματικής αρχής της ισότητας στην εργασία, διευθετώντας το πρόβλημα της άνισης μισθολογικής αντιμετώπισης των υπαλλήλων τη δεδομένη χρονική στιγμή. Με το ίδιο ακριβώς σκεπτικό, τηρώντας τις διατάξεις της παρ. 1, του άρθρου 22 του Συντάγματος και συγκεκριμένα του εδαφίου: «Όλοι οι εργαζόμενοι, ανεξάρτητα από φύλο ή άλλη διάκριση, έχουν δικαίωμα ίσης αμοιβής για παρεχόμενη εργασία ίσης αξίας», η προσωπική διαφορά επιβάλλεται να αποδοθεί και σε όσους μεταταχθέντες ή διορισθέντες υπαλλήλους, σε Υπηρεσίες και Φορείς του Υπουργείου Οικονομικών, ανέλαβαν υπηρεσία μετά τις 11.10.2018.

  • 17 Μαΐου 2022, 15:35 | ΧΡΗΣΤΟΣ

    Με τις διατάξεις του άρθρου 28, σύμφωνα και με την αιτιολογική έκθεση «αίρεται η αντίφαση που θα προκαλούσε το ενδεχόμενο να λαμβάνει ο υπάλληλος χαμηλότερες αποδοχές, μολονότι εξελίσσεται υπηρεσιακά και ανέρχεται μισθολογικό κλιμάκιο».
    Την αντίφαση αυτή την αντιμετωπίζω εδώ και χρόνια, κάθε φορά που αλλάζω μισθολογικό κλιμάκιο και λαμβάνω μικρότερες καθαρές αποδοχές, λόγω αύξησης της βάσης υπολογισμού των κρατήσεων, αφού σε αυτή δεν συμμετέχει η προσωπική διαφορά. Επομένως η λογική των προβλέψεων του άρθρου κινείται στη σωστή κατεύθυνση για να αντιμετωπίσει την αντίφαση αυτή. Δημιουργεί όμως ταυτόχρονα μια καινούργια αντίφαση. Ποιά είναι αυτή??
    Εγώ που άλλαξα μισθολογικό κλιμάκιο πριν λίγες ημέρες θα ενταχθώ στις διατάξεις του άρθρου τον Μάιο του 2024 που θα αλλάξω ξανά κλιμάκιο, και άρα για έναν (1) μόνο μήνα, αφού η διάταξη έχει χρόνο ισχύος έως 1/6/2024. Αντιθέτως κάποιος που έτυχε να αλλάζει κλιμάκιο τον επόμενο μήνα, θα επωφεληθεί της διάταξης του νόμου για 24 μήνες!!!! Άρα εκεί που πάει να διορθωθεί μία αδικία δημιουργείται μία νέα. Με κάποιο τρόπο (πχ αναδρομικότητα) θα πρέπει να προβλεφθεί ότι όλοι θα τύχουν της ίδιας αντιμετώπισης.