Για τον συντονισμό του σχεδιασμού και της εφαρμογής της πολιτικής προστατευόμενων περιοχών, ο ΟΦΥΠΕΚΑ δύναται να συνάπτει Μνημόνια Συνεργασίας με άλλα Υπουργεία και δημόσιους φορείς, όπως με τις Αποκεντρωμένες Διοικήσεις και το Λιμενικό Σώμα, ενδεικτικό αντικείμενο των οποίων είναι:
α) η συνεργασία κατά την φύλαξη των προστατευόμενων περιοχών και η μέριμνα για την ενημέρωση των αρμόδιων αρχών με αξιοποίηση του ανθρώπινου δυναμικού και του υλικοτεχνικού εξοπλισμού των φορέων αυτών,
β) η συμμετοχή στον τοπικό αντιπυρικό σχεδιασμό στις περιοχές ευθύνης τους,
γ) η συνεργασία για θέματα ενημέρωσης, ευαισθητοποίησης και εκπαίδευσης του πληθυσμού για τις προστατευόμενες περιοχές,
δ) η από κοινού προώθηση της αξιοποίησης χρηματοδοτικών εργαλείων για την προώθηση νέων τοπικών αναπτυξιακών προτύπων και δράσεων και της υποστήριξης οικοτουριστικών προγραμμάτων και δράσεων ανάδειξης και προώθησης τοπικών προϊόντων του πρωτογενούς τομέα,
ε) η κατάρτιση μελετών και σχεδίων και η διεξαγωγή ερευνών, καθώς και εκτέλεση τεχνικών ή άλλων έργων που περιλαμβάνονται στα οικεία σχέδια διαχείρισης και είναι απαραίτητα για την προστασία, διατήρηση, αποκατάσταση και ανάδειξη των προστατευτέων αντικειμένων που εμπίπτουν στην περιοχή ευθύνης τους.
Άρθρο 38 Μνημόνια Συνεργασίας
- 80 ΣχόλιαΆρθρο 01 Διάρκεια ισχύος ΑΕΠΟ
- 69 ΣχόλιαΆρθρο 02 Επιτάχυνση διαδικασιών έκδοσης ΑΕΠΟ
- 28 ΣχόλιαΆρθρο 03 Απλοποίηση διαδικασίας ανανέωσης ΑΕΠΟ
- 31 ΣχόλιαΆρθρο 04 Απλοποίηση διαδικασίας τροποποίησης ΑΕΠΟ
- 17 ΣχόλιαΆρθρο 05 Περιεχόμενο Φακέλων Περιβαλλοντικής Αδειοδότησης
- 21 ΣχόλιαΆρθρο 06 Συμβούλια Περιβαλλοντικής Αδειοδότησης
- 48 ΣχόλιαΆρθρο 07 Πιστοποιημένοι Αξιολογητές ΜΠΕ
- 14 ΣχόλιαΆρθρο 08 Ηλεκτρονικό Περιβαλλοντικό Μητρώο
- 33 ΣχόλιαΆρθρο 09 Λοιπές τροποποιήσεις του ν. 4014/2011
- 12 ΣχόλιαΆρθρο 10 Ορισμοί
- 17 ΣχόλιαΆρθρο 11 Βεβαίωση Παραγωγού Ηλεκτρικής ενέργειας από Α.Π.Ε. και Σ.Η.Θ.Υ.Α.
- 16 ΣχόλιαΆρθρο 12 Διασφάλιση Υλοποίησης των Έργων
- 29 ΣχόλιαΆρθρο 13 Περιορισμοί χωροθέτησης σταθμών Α.Π.Ε.
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 14 Περιοχές με κορεσμένα δίκτυα
- 12 ΣχόλιαΆρθρο 15 Επικαλύψεις και Συγκρούσεις
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 16 Μείωση εφάπαξ τέλους υποβολής αίτησης
- 14 ΣχόλιαΆρθρο 17 Εφάπαξ Τέλος Έκδοσης Βεβαίωσης
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 18 Κανονισμός Βεβαιώσεων Παραγωγού Ηλεκτρικής Ενέργειας από Α.Π.Ε., Σ.Η.Θ.Υ.Α. και Ειδικών Έργων
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 19 Βεβαίωση Ειδικών Έργων
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 20 Ειδικό Μητρώο Παραγωγής Ηλεκτρικής Ενέργειας από Α.Π.Ε. ή Σ.Η.Θ.Υ.Α.
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 21 Τροποποιούμενες Διατάξεις
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 22 Μεταβατικές διατάξεις – Έκδοση Βεβαιώσεων και Βεβαιώσεων Ειδικών Έργων μέχρι τη λειτουργία του Ηλεκτρονικού Μητρώου
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 23 Μεταβατικές διατάξεις – Αιτήματα μέχρι και τον κύκλο Ιουνίου 2018
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 24 Μεταβατικές διατάξεις – Αιτήματα από τον κύκλο Σεπτεμβρίου 2018 και εφεξής και λοιπές διατάξεις
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 25 Μεταβατικές διατάξεις – Υφιστάμενες Άδειες Παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας
- 40 ΣχόλιαΆρθρο 26 Οι Φορείς του Εθνικού Συστήματος Διακυβέρνησης
- 39 ΣχόλιαΆρθρο 27 Ίδρυση, Σκοπός και Εποπτεία του ΟΦΥΠΕΚΑ
- 20 ΣχόλιαΆρθρο 28 Διοικητικό Συμβούλιο του ΟΦΥΠΕΚΑ
- 24 ΣχόλιαΆρθρο 29 Οργανωτική Διάρθρωση ΟΦΥΠΕΚΑ
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 30 Γενικοί Διευθυντές
- 23 ΣχόλιαΆρθρο 31 Πόροι και Οικονομική Διαχείριση του ΟΦΥΠΕΚΑ
- 21 ΣχόλιαΆρθρο 32 Οργάνωση, Στελέχωση και Λειτουργία του ΟΦΥΠΕΚΑ
- 12 ΣχόλιαΆρθρο 33 Εργαλεία του Συστήματος Διακυβέρνησης Προστατευόμενων Περιοχών
- 66 ΣχόλιαΆρθρο 34 Σύσταση και Αρμοδιότητες των Μονάδων Διαχείρισης Προστατευόμενων Περιοχών
- 36 ΣχόλιαΆρθρο 35 Επιτροπές Διαχείρισης των Μονάδων Διαχείρισης Προστατευόμενων Περιοχών
- 21 ΣχόλιαΆρθρο 36 Αξιολόγηση των Μονάδων Διαχείρισης Προστατευόμενων Περιοχών
- 21 ΣχόλιαΆρθρο 37 Προγραμματικές Συμβάσεις
- 17 ΣχόλιαΆρθρο 38 Μνημόνια Συνεργασίας
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 39 Συνεργασία με Περιφέρειες
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 40 Συνεργασία με Δήμους
- 13 ΣχόλιαΆρθρο 41 Μητρώο Περιβαλλοντικών Μη Κυβερνητικών Οργανώσεων και Φορέων
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 42 Σχέδιο Δράσης βελτίωσης της δημόσιας πολιτικής Προστατευόμενων Περιοχών
- 47 ΣχόλιαΆρθρο 43 Μεταβατικές Διατάξεις
- 184 ΣχόλιαΆρθρο 44 Τροποποίηση του π.δ. 59/2018
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 45 Προστατευόμενες περιοχές και σχέδια διαχείρισης αυτών
- 20 ΣχόλιαΆρθρο 46 Χαρακτηρισμοί και ζώνες προστασίας περιοχών
- 22 ΣχόλιαΆρθρο 47 Ειδικές περιβαλλοντικές μελέτες, σχέδια διαχείρισης και καθορισμός χρήσεων γης στις προστατευόμενες περιοχές
- 139 ΣχόλιαΆρθρο 48 Ρυθμίσεις για τη διαδικασία ανάρτησης, κύρωσης και αναμόρφωσης των δασικών χαρτών
- 36 ΣχόλιαΆρθρο 49 Επιτροπές Εξέτασης Αντιρρήσεων
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 50 Ανάρτηση δασικών χαρτών σε συμμόρφωση με την 685/2019 απόφαση του ΣτΕ
- 22 ΣχόλιαΆρθρο 51 Πεδίο εφαρμογής – διαδικασία για την υπαγωγή στο πλαίσιο του παρόντος νόμου
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 52 Υποβολή αιτημάτων
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 53 Σύνταξη οικονομοτεχνικών μελετών
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 54 Περιεχόμενο του προεδρικού διατάγματος
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 55 Απόφαση περί υπαγωγής στις διατάξεις του παρόντος
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 56 Εθνικός και Περιφερειακός Σχεδιασμός Διαχείρισης Αποβλήτων
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 57 Τοπικός Σχεδιασμός Διαχείρισης Αποβλήτων
- 21 ΣχόλιαΆρθρο 58 Έκδοση αδειών
- 14 ΣχόλιαΆρθρο 59 Βιολογικά απόβλητα (άρθρο 22 της Οδηγίας 2008/98/ΕΚ, όπως τροποποιήθηκε από το άρθρο 1, στοιχείο 19 της Οδηγίας 2018/851/ΕΕ)
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 60 Ηλεκτρονικό Μητρώο Αποβλήτων
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 61 Ρυθμίσεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 62 Καταργούμενες διατάξεις
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 63 Υποχρεώσεις μεταφοράς επικίνδυνων αποβλήτων
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 64 Χρηματοδότηση δαπάνης κατασκευής δικτύου αποχέτευσης για τους οικισμούς της Οδηγίας 91/271/ΕΟΚ
- 110 ΣχόλιαΆρθρο 65 Τροποποίηση του άρθρου 6Α ν. 2939/2001
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 66 Έναρξη ισχύος
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
4 Μαρτίου 2020, 07:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
18 Μαρτίου 2020, 09:00
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σε
Στατιστικά
17 Σχόλια 1579 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 35093 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Ρυθμίσεις για τον εκσυγχρονισμό της διαχείρισης αποβλήτων, τη βελτίωση του πλαισίου εξοικονόμησης ενέργειας, την ανάπτυξη των έργων ενέργειας και την αντιμετώπιση πολεοδομικών ζητημάτων
- Αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ)
- Ρυθμίσεις για την αντιμετώπιση των πολυεπίπεδων επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής στους τομείς: α) της διαχείρισης υδάτων, β) της διαχείρισης και προστασίας των δασών...
- Διατάξεις για τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειες και την προστασία του φυσικού και χωροταξικού περιβάλλοντος
- Μετονομασία της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας σε Ρυθμιστική Αρχή Αποβλήτων, Ενέργειας και Υδάτων
- ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΚΑΙ ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΑΠΟ ΑΝΑΝΕΩΣΙΜΕΣ ΠΗΓΕΣ – ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΤΩΝ ΟΔΗΓΙΩΝ ΕΕ 2018/2001 ΚΑΙ 2019/944
- Εθνικός Κλιματικός Νόμος – Μετάβαση στην κλιματική ουδετερότητα και προσαρμογή στην κλιματική αλλαγή
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το Εθνικό Πρόγραμμα Πρόληψης Δημιουργίας Αποβλήτων
- Διαβούλευση στο σχέδιο για την Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/2002 σχετικά με την τροποποίηση της οδηγίας 2012/27/ΕΕ για την ενεργειακή απόδοση
- Απαγόρευση καλλιέργειας ΓΤΟ
- Καθορισμός κανόνων, μέτρων και όρων για την αντιμετώπιση κινδύνων από ατυχήματα μεγάλης έκτασης
- ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΣΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ ΤΗΣ ΟΔΗΓΙΑΣ 2012-27-ΕΕ ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ
- Αναθεώρηση Εθνικού Σχεδίου Διαχείρισης Αποβλήτων (ΕΣΔΑ)
- Βοσκήσιμες γαίες Ελλαδας
- Κτήμα Τατοϊου
- Εγκριση κώδικα για την προστασία των νερών στο πλαίσιο οδηγίας
- Ανακύκλωση-βελτίωση αποβλήτων
- ΚΥΑ αειφορίας
- φυσικό αέριο -τροποιήσεις ν.4001/2011
- Ενσωμάτωση οδηγίας 2012/27/ΕΕ
- Σύσταση ΑΕ και τροποιοίσεις ν. 4123/2013
- Σχέδιο της κύριας έκθεσης της Ολλανδικής εταιρίας HVA με αντικείμενο τη βελτίωση της διαχείρισης υδάτων, αγροτικών καλλιεργειών και αντιπλημμυρικής προστασίας στην Περιφέρεια Θεσσαλίας
- Όροι δόμησης, κατασκευής, επιτρεπόμενες χρήσεις γης για κέντρα δεδομένων, χωροταξικές και πολεοδομικές ρυθμίσεις, αξιοποίηση πόρων Πράσινου Ταμείου και λοιπές περιβαλλοντικές και ενεργειακές διατάξεις
- Τροποποίηση του Εθνικού Σχεδίου Διαχείρισης Αποβλήτων
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/944 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 5ης Ιουνίου 2019
- Διατάξεις για την απλοποίηση της περιβαλλοντικής αδειοδότησης, των περιβαλλοντικών επιθεωρήσεων και την προστασία του περιβάλλοντος
- ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΑΔΕΙΟΔΟΤΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΑΝΑΝΕΩΣIΜΩΝ ΠΗΓΩΝ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ -Β’ ΦΑΣΗ, AΔΕΙΟΔΟΤΗΣΗ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ, ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- Δημόσια Διαβούλευση για το Σχέδιο Νόμου «Ολοκληρωμένο Πλαίσιο για τη Διαχείριση Αποβλήτων»
- Νέο Σχέδιο Δράσης της Ελλάδας για την Κυκλική Οικονομία – Οδικός Χάρτης
- Έκθεση μακροπρόθεσμης στρατηγικής για την κινητοποίηση επενδύσεων για την ανακαίνιση και μετατροπή του εθνικού κτιριακού αποθέματος
- Προώθηση της Ανακύκλωσης–Ενσωμάτωση των Οδηγιών 2018/851 και 2018/852 της 30ής Μαΐου 2018.
- «Στρατηγική για την Ανάπτυξη της Εθνικής Υποδομής Γεωχωρικών Πληροφοριών (ΕΥΓΕΠ)»
- Σχέδιο Δίκαιης Αναπτυξιακής Μετάβασης (Master Plan) για τις λιγνιτικές περιοχές της Δυτικής Μακεδονίας και της Μεγαλόπολης
- Διαβούλευση για το σχέδιο νόμου «Ενσωμάτωση της Οδηγίας 2019/904/ΕΕ σχετικά με τη μείωση των επιπτώσεων ορισμένων πλαστικών προϊόντων στο περιβάλλον»
- Δημόσια Διαβούλευση για το σχέδιο νόμου «Εκσυγχρονισμός της Χωροταξικής και Περιβαλλοντικής νομοθεσίας»
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το «Εθνικό Πρόγραμμα Ελέγχου Ατμοσφαιρικής Ρύπανσης (ΕΠΕΑΡ)»
- Σχέδιο νόμου «Μετάβαση στην κινητικότητα χαμηλών εκπομπών: Μέτρα προώθησης και λειτουργία της αγοράς ηλεκτροκίνησης»
- ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣ
- Σχέδιο διατάξεων για ενσωμάτωση Οδηγιών 2019/692 και 2018/844
- Δημόσια Διαβούλευση για τη Μακροχρόνια Στρατηγική για το έτος 2050
- Δημόσια διαβούλευση για το Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ)
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ «ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ ΑΓΟΡΑΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ, ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΔΕΗ, ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΔΕΠΑ ΚΑΙ ΣΤΗΡΙΞΗ ΤΩΝ ΑΠΕ»
- Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του Ειδικού Χωρικού Σχεδίου (ΕΧΣ) για το Εκθεσιακό Κέντρο Θεσσαλονίκης
- Μητροπολιτικός Φορέας Γουδή - Ιλισίων
- Καθορισμός των Προδιαγραφών και του Περιεχομένου των Σχεδίων Δράσης Ειδών και Τύπων Οικοτόπων στο πλαίσιο εφαρμογής των διατάξεων του ν. 3937/2011 (ΦΕΚ 60 Α')
- Κατηγοριοποίηση παραβάσεων και καθορισμός διαδικασίας επιβολής προστίμων
- Σύστημα αειφορίας βιοκαυσίμων σύμφωνα με το άρθρο 21 του ν. 4062/2012
- Σύστημα αειφορίας βιοκαυσίμων και βιορευστών σύμφωνα με το άρθρο 32η του ν. 3468/2006
- Χορήγηση οικονομικών αντισταθμισμάτων σε εφαρμογή των διατάξεων των παρ. 1 και 4 του άρθρου 22 του ν. 1650/1986
- Κανονισμός Τιμολόγησης των ΦΟΔΣΑ και Ρυθμίσεις για την ενίσχυση της κυκλικής οικονομίας
- Χαρακτηρισμός της υδάτινης, χερσαίας και ευρύτερης περιοχής της λίμνης Παμβώτιδας (Ιωαννίνων),Π.Ε. Ιωαννίνων ως Περιφερειακό Πάρκο, και καθορισμός χρήσεων γης, όρων και περιορισμών δόμησης
- Περιβαλλοντική διαχείριση των περιοχών με οικιστικές πυκνώσεις, ιώδους περιγράμματος
- Εθνικός Σχεδιασμός για την Ενέργεια και το Κλίμα
- Σύσταση Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών
- Κατηγοριοποίηση παραβάσεων του άρθρου 19Α του ν.4062/2012 και όρια προστίμων
- Εθνικό Σχέδιο για την αύξηση του αριθμού των κτιρίων με σχεδόν μηδενική κατανάλωση ενέργειας (άρθρο 9 της Οδηγίας 2010/31/ΕΕ)
- Σχέδιο Στρατηγικής Ανάπτυξης της Δασοπονίας 2018-2038 (Εθνική Στρατηγική για τα Δάση)
- Χαρακτηρισμός χερσαίων, υδάτινων και θαλάσσιων περιοχών ως Εθνικού Πάρκου
- Έρευνα, εκμετάλλευση και διαχείριση του γεωθερμικού δυναμικού της χώρας και άλλες διατάξεις
- Εθνικό Ταμείο Δίκαιης Μετάβασης
- Εθνική Στρατηγική για την Κυκλική Οικονομία
- ΝΟΜΟΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΛΕΓΧΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΟΥ ΔΟΜΗΜΕΝΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
- Σύσταση του Οργανισμού Εθνικού Κτηματολογίου
- Οργάνωση και λειτουργία φορέων διαχείρισης προστατευόμενων περιοχών
- Τροποποίηση του άρθρου 15Α του ν. 3054/2002 & αντικατάσταση ΚΥΑ κριτηρίων & μεθοδολογία κατανομής βιοντίζελ
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας 2015/1513
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας 2015/652
- ΣΧΕΔΙΟ ΚΥΑ ΔΙΑΘΕΣΗΣ ΥΓΡΩΝ ΑΠΟΒΛΗΤΩΝ
- ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ ΑΠΟΣΥΜΠΙΕΣΗΣ ΠΕΠΙΕΣΜΕΝΟΥ ΦΥΣΙΚΟΥ ΑΕΡΙΟΥ ΚΑΙ ΒΟΗΘΗΤΙΚΩΝ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ
- Έρευνα και εκμετάλλευση λατομικών ορυκτών και άλλες διατάξεις
- «Ενεργειακές Κοινότητες και άλλες διατάξεις»
- Κανονισμός Πυροπροστασίας Κτιρίων
- ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΧΡΗΣΕΩΝ ΓΗΣ
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ - ΧΩΡΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ – ΒΙΩΣΙΜΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ
- Ίδρυση Εθνικού Οργανισμού Εναλλακτικής Διαχείρισης Συσκευασιών και άλλων προϊόντων
- Χαρακτηρισμός της χερσαίας περιοχής του δάσους Δαδιάς, Λευκίμης, Σουφλίου ως Εθνικού Πάρκου Δάσους Δαδιάς, Λευκίμης, Σουφλίου, καθορισμός ζωνών προστασίας αυτού, χρήσεων, όρων και περιορισμών
- Μεθοδολογία υπολογισμού της Ειδικής Τιμής Αγοράς τεχνολογιών Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας και Συμπαραγωγής Ηλεκτρισμού και Θερμότητας Υψηλής Απόδοσης και άλλες διατάξεις
- Σχέδιο αντικατάστασης του άρθρου 15Α του Ν3054_2002 Οργάνωση της αγοράς πετρελαιοειδών και άλλες διατάξεις
- Αναδιοργάνωση της ελληνικής αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας σε εφαρμογή της νομοθεσίας για την ολοκλήρωση της ενιαίας ευρωπαϊκής αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας και άλλες διατάξεις
- Σύσταση και τήρηση Μητρώου Πιστοποιημένων Αξιολογητών Μελετών Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων σύμφωνα με το άρθρο 16 του ν. 4014/2011(Α΄ 209)
- Έγκριση γενικών κανόνων κοστολόγησης και τιμολόγησης υπηρεσιών ύδατος. Μέθοδος και διαδικασίες για την ανάκτηση κόστους των υπηρεσιών ύδατος στις διάφορες χρήσεις του
- Χαρακτηρισμός της περιοχής του Εθνικού Δρυμού Λευκών Ορέων ως Εθνικού Πάρκου
- Καθορισμός τεχνικών προδιαγραφών χάραξης, σήμανσης
- Καθορισμός κριτηρίων, μεθοδολογίας κατανομής αυτούσιου βιοντίζελ και ρύθμιση κάθε σχετικού θέματος…
- Χαρακτηρισμός χερσαίων και υδάτινων περιοχών της Οροσειράς Ροδόπης ως Εθνικό Πάρκο
- Κατηγοριοποίηση παραβάσεων και καθορισμός διαδικασίας επιβολής προστίμων σχετικά με την τήρηση των κριτηρίων αειφορίας βιοκαυσίμων και βιορευστών.
- Νέο καθεστώς στήριξης των σταθμών παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας και Συμπαραγωγή Ηλεκτρισμού και θερμότητας υψηλής απόδοσης
- Πράξεις εισφοράς σε γη και σε χρήμα
- Χωροταξικός και πολεοδομικός σχεδιασμός
- Επίσπευση διαδικασιών κατάρτισης, θεώρησης και κύρωσης των δασικών χαρτών και λοιπές διατάξεις
- Καθορισμός Κανόνων
- Ρυθμιστικά σχέδια Αθήνας και Θεσσαλονίκης
- Χαρακτηρισμός των χερσαίων και θαλάσσιων περιοχών των «GR2330005, «GR2330008 και «GR2550005…
- Δημιουργία νέας καθετοποιημένης εταιρίας Ηλεκτρικής ενέργειας
- Ρυθμίσεις για την εξυγίανση ειδικού λογαριασμού
- Πλαίσιο για την ασφάλεια στις υπεράκτιες εργασίες έρευνας και εκμετάλλευσης υδρογονανθράκων
- Δημόσια διαβούλευση για το Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Αποβλήτων (ΕΣΔΑ)
- Θαλάσσιος Χωροταξικός Σχεδιασμός. Εναρμόνιση με την Οδηγία 2014/89/ΕΕ
- ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
- Ρύθμιση θεμάτων Κ.Δ.Ε.Π.Α.Π
Το σχόλιο στο Άρθρο 37 προφανώς αφορά και το Άρθρο 38. Η ύπαρξη ειδικού άρθρου για Μνημόνια Συνεργασία είναι άνευ ουσίας καθώς η σύναψη μνημονίων συνεργασίας δεν δεσμεύει κανένα φορέα προς την υποχρέωση σύναψης αυτής.
Οι υφιστάμενοι ΦΔΠΠ είναι ήδη υποστελεχωμένοι και οι ανάγκες σε προσωπικό σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να υποκατασταθούν από Μνημόνια Συνεργασίας με άλλες υπηρεσίες/δημόσιους φορείς κ.λπ. οι οποίοι ήδη παρουσιάζουν κενά στη λειτουργία τους.
Επισημαίνοντας το τεράστιο έργο που επιτελεί η θηροφυλακή των κυνηγετικών οργανώσεων εδώ και 20 χρόνια θεωρούμε ότι στις μορφές διοίκησης και διαχείρισης των προστατευόμενων περιοχών, όπως τις αναφέρει το εν λόγω νομοσχέδιο, πρέπει να προβλέπεται και συμμετοχή εκπροσώπου αναγνωρισμένης και συνεργαζόμενης με το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας κυνηγετικής οργάνωσης, ειδικά για τη συμβολή στο σημαντικό πεδίο της φύλαξης. Η φύλαξη με τα μέχρι σήμερα μοντέλα διοίκησης στις προστατευόμενες περιοχές δεν έχει αποτελέσει προτεραιότητα. Αντίθετα η εμπειρία με τη λειτουργία της Ομοσπονδιακής Θηροφυλακής, οι εκατοντάδες χιλιάδες έλεγχοι και οι χιλιάδες μηνύσεις σε παραβάτες, αλλά και το προσωπικό και ο εξοπλισμός των κυνηγετικών οργανώσεων μπορούν να αποτελέσουν χρήσιμο βοήθημα στις προσπάθειες όλων για τον περιορισμό και την εξάλειψη της λαθροθηρίας.
Η πολύχρονη εμπειρία και η καθολική αναγνώριση του έργου των ιδιωτικών φυλάκων θήρας των κυνηγετικών οργανώσεων θα μπορέσει να αποτελέσει χρήσιμο εργαλείο για τα άρθρα 37, 38, 39 και 40 του παρόντος νομοσχεδίου.
Η δυνατότητα σύναψης προγραμματικών συμβάσεων ή μνημονίων συνεργασίας προβλέπεται ήδη για τους ΦΔΠΠ, αλλά δεν δεσμεύει κανένα φορέα προς την υποχρέωση σύναψης αυτής. Αποτελεί δυνητική ενέργεια και δεν έχει υποχρεωτικό χαρακτήρα. Με το παρόν σχέδιο νόμου δεν καθίσταται υποχρεωτική η σύναψη προγραμματικών ή μνημονίων συνεργασίας. Ενδεικτικά αναφέρεται ότι το μέσο χρονικό διάστημα, που απαιτείται για τη σύναψη προγραμματικής σύμβασης ανέρχεται σε 1,5 έτος, ακόμα και για την αντιμετώπιση σοβαρού περιστατικού.
Κρίνεται ιδιαίτερα σημαντικό τα Μνημόνια Συνεργασίας μεταξύ του ΟΦΥΠΕΚΑ και των άλλων εμπλεκόμενων φορέων να έχουν δεσμευτικό χαρακτήρα. Θα πρέπει να αναφέρεται ρητώς ο ρόλος και οι αρμοδιότητες του κάθε συμβαλλόμενου και οπωσδήποτε να τίθεται κάποιος φορέας ως συντονιστής των απαραίτητων δράσεων. Επίσης θεωρείται πολύ σημαντικό τα εν λόγω Μνημόνια Συνεργασίας να αξιολογούνται και να επικαιροποιούνται κάθε χρόνο.
Σχετικά με τη σύναψη μνημονίων συνεργασίας του ΟΦΥΠΕΚΑ και των Αποκεντρωμένων Διοικήσεων και του Λιμενικού Σώματος με αντικείμενο την φύλαξη ππ, βλέπε σχετικό σχόλιο στο άρθρο 34 2 ιγ΄.
Να υπάρχει σαφής αναφορά-διάταξη για τις αρμοδιότητες που αναλαμβάνουν οι ΜΔΠΠ ως προς τη φύλαξη.
Η Ελληνική Ορνιθολογική Εταιρεία, η Καλλιστώ και η Ελληνική Εταιρία για την Προστασία της Φύσης παραπέμπουν στα σχόλια που έχουν αναρτήσει από κοινού στο άρθρο 1 του Σχεδίου νόμου και τα οποία αφορούν συνολικά το Σχέδιο νόμου.
Οι διατάξεις που περιέχονται στα άρθρα 1 έως 47 του Σχεδίου νόμου παραβιάζουν το άρθρο 24 του Συντάγματος, το γράμμα και το πνεύμα της οδηγίας 92/43/ΕΟΚ, όπως έχει ερμηνευθεί από το Δικαστήριο της ΕΕ, γενικές αρχές, όπως η αρχή της πρόληψης και θεμελιώδη δικαιώματα, όπως το άρθρο 37 του Χάρτη Θεμελιωδών Δικαιωμάτων.
Ακόμη, καταγγέλλεται η προσχηματικότητα της διαδικασίας διαβούλευσης, καθώς το ΥΠΕΝ δεν έκανε δεκτό το κοινό αίτημα των περιβαλλοντικών οργανώσεων για παράταση της διαδικασίας διαβούλευσης, παρά τις εξαιρετικές συνθήκες που έχουν διαμορφωθεί το τελευταίο διάστημα – ελέω κοροναϊού – και παρά το ότι κατά την πρόσφατη διμηνιαία συνάντηση με τις περιβαλλοντικές οργανώσεις, τον Φεβρουάριο 2020, υπήρξε διαβεβαίωση προς όλες τις περιβαλλοντικές οργανώσεις που ήταν παρούσες ότι θα υπήρχε επαρκής χρόνος για τη διαβούλευση.
5. Η Φύλαξη των ΠΠ αποτελεί καίριο ζήτημα της αποτελεσματικής λειτουργίας τους, και η ευθύνη της παραμένει στις αρμόδιες ανακριτικές αρχές, ενώ οι μονάδες δεν διαθέτουν προσωπικό με ανακριτικές ιδιότητες για να υλοποιήσουν τέτοιες δράσεις. Ενώ στη χέρσο υπάρχουν υφιστάμενες δομές οι οποίες έχουν την ευθύνη και σε ένα βαθμό υλοποιούν δράσεις φύλαξης σχετικά με επιτυχία, στο θαλάσσιο μέρος των ΠΠ η κατάσταση παραμένει προβληματική, καθώς την κύρια (αν όχι μοναδική αρμοδιότητα) την έχει το λιμενικό σώμα/ακτοφυλακή το οποίο ήδη δεν μπορεί να ανταποκριθεί στα καθήκοντά του λόγω έλλειψης προσωπικού, μέσων, επιχειρησιακών δυνατοτήτων, επαρκούς γνώσης του προσταυτέου αντικειμένου και της περιβαλλοντικής νομοθεσίας. Η μέχρι σήμερα εμπειρία συνεργασίας του λιμενικού σώματος με τους ΦΔΠΠ δεν έχει αποδώσει σημαντικά οφέλη, και δυστυχώς η αποτελεσματικότητα αυτού του συστήματος και στο μέλλον παραμένει αμφίβολη. Το σχέδιο νόμου θα έπρεπε να λαμβάνει τη φύλαξη των ΠΠ σοβαρότερα υπόψη με την απόσπαση ίσως υπαλλήλων με ανακριτικές ιδιότητες εντός του προσωπικού του ΟΦΥΠΕΚΑ στις Μονάδες, καθώς και με γενική Διεύθυνση η οποία θα έχει την ευθύνη της φύλαξης των προστατευόμενων περιοχών και των προσταυτέων αντικειμένων. Συνεπώς, τα μνημόνια συνεργασίας που προβλέπονται στο άρθρο 38 με αρμόδιες αρχές και φορείς θα πρέπει να έχουν δεσμευτικό χαρακτήρα για αυτές/αυτούς σε σχέση με τις υποχρεώσεις τους και το προσωπικό που θα διαθέτουν για τη φύλαξη των ΠΠ και την εφαρμογή των σχεδίων φύλαξης που καταρτίζουν οι ΜΔΠΠ.
Δεν προβλέπεται ικανή μεταβατική περίοδος χωρίς να υπάρξουν κενά. Με τη δημοσίευση του ΔΣ του ΟΦΥΠΕΚΑ καταργούνται αυτομάτως οι ΦΔΠΠ και σίγουρα θα υπάρξουν κενά και δυσλειτουργίες, κυρίως διοικητικής φύσεως.
Αναφορικά με την υλοποίηση των ενταγμένων Πράξεων, οι οποίες θα μεταφερθούν αυτόματα στον ΟΦΥΠΕΚΑ, θα δημιουργηθούν ανάγκες για αλλαγές στο Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα του ΕΣΠΑ, με τις απαιτούμενες αλλαγές των δικαιούχων, τον επαναπροσδιορισμό χρονοδιαγραμμάτων, την μεταφορά υποέργων κ.ο.κ., γεγονός που από μόνο του θα προκαλέσει τεράστιες καθυστερήσεις στην υλοποίηση των έργων, δεδομένου και του περιορισμένου χρόνου που υπολείπεται μέχρι τη λήξη της προγραμματικής περιόδου (31-12-2023). Συνέπεια των παραπάνω θα είναι η αδυναμία απορρόφησης της χρηματοδότησης για την βιοποικιλότητα και η συνεπακόλουθη απολογία του ΥΠΕΝ για την υστέρηση απορρόφησης κοινοτικών πόρων στην ΕΕ.
Αναφορικά στην οικονομική διαχείριση των ΜΔΠΠ δεν υπάρχουν σαφείς αναφορές στις μεταβατικές διατάξεις. Ως εκ τούτου προκύπτουν διάφορα ερωτήματα διοικητικής-οικονομικής διαχείρισης όπως: οι ΜΔΠΠ θα εξακολουθούν να έχουν το ίδιο ΑΦΜ; ποιος θα είναι εργοδότης του προσωπικού που θα μεταφερθεί στον ΟΦΥΠΕΚΑ; ποιος θα έχει την υποχρέωση υποβολής ΑΠΔ, ΦΜΥ κλπ;
Για την απρόσκοπτη συνέχιση της υλοποίησης των ενταγμένων έργων των ΦΔΠΠ, αλλά και της διευθέτησης των λοιπών διοικητικών και οικονομικών θεμάτων, συνιστούμε την εξασφάλιση από το νομοθέτη στο υπό διαβούλευση νομοσχέδιο ικανής μεταβατικής περιόδου ως προς την προσαρμογή στο νέο καθεστώς (ήτοι τουλάχιστον μέχρι την λήξη της τρέχουσας προγραμματικής περιόδου 31-12-2023) ούτως ώστε να διασφαλίσει η επιτυχής εφαρμογή του.
Τέλος, σύμφωνα με την παράγραφο 3 του παρόντος άρθρου, το πάσης φύσεως προσωπικό των ΦΔΠΠ μεταφέρεται στον ΟΦΥΠΕΚΑ με την ίδια σχέση εργασίας (ήτοι ορισμένου χρόνου) και τοποθετείται στις αντίστοιχες ΜΔΠΠ. Στην αιτιολογική έκθεση αναφέρεται ότι το προσωπικό που υπηρετεί στους ΦΔ και θα μεταφερθεί στον ΟΦΥΠΕΚΑ, θα αξιολογηθεί κατά τη διαδικασία, προκειμένου να καλύψει τις θέσεις με σύμβαση εργασίας αορίστου χρόνου. Ποια διαδικασία είναι αυτή;
Προτείνεται, η αναδιατύπωση του άρθρου ώστε να εξασφαλιστεί η μετάβαση όλου του υφιστάμενου προσωπικού των ΦΔΠΠ στις νέες ΜΔΠΠ, με σχέση εργασίας αορίστου χρόνου. Η τεχνογνωσία που έχει αποκτήσει το υφιστάμενο προσωπικό μετά από εργασία για περισσότερο από 12 χρόνια, είναι δεδομένη, καλύπτοντας πάγιες και διαρκείς ανάγκες των ήδη υποστελεχωμένων ΦΔΠΠ, για όλα τα χρόνια λειτουργίας τους. Εξάλλου, η ανωτέρω πρόβλεψη δεν αποκλείει την πρόσληψη επιπλέον προσωπικού (των ίδιων ή/και διαφορετικών ειδικοτήτων) στις Διευθύνσεις του ΟΦΥΠΕΚΑ και στις ΜΔΠΠ, οι οποίες ούτως ή άλλως κρίνονται επιβεβλημένες, λόγω της διευρυμένης χωρικής αρμοδιότητας.
ΔΣ του Φορέα Διαχείρισης Πάρνωνα, Μουστού, Μαινάλου και Μονεμβασίας
Η δυνατότητα σύναψης προγραμματικών συμβάσεων ή μνημονίων συνεργασίας δεν δεσμεύει κανέναν φορέα (Υπουργείο ή Δημόσια Υπηρεσία) ως προς την υποχρέωση σύναψης αυτών.
ΔΣ του Φορέα Διαχείρισης Πάρνωνα, Μουστού, Μαινάλου και Μονεμβασίας
Στα μνημόνια ή προγραμματικές συμβάσεις συνεργασίας η συνεργασία πρέπει να είναι αμφίδρομη και όχι μόνο από τον φορέα πχ δασική υπηρεσία. Δηλαδή να υπάρχει η δυνατότητα προσωπικό ή πόροι του ΟΦΥΠΕΚΑ να διατίθενται για τις ανάγκες προστασίας και διαχείρισης των προστατευόμενων περιοχών στον συνεργαζόμενο φορέα για την υλοποίηση τους.
Και εδώ πρέπει να περιληφθούν και οι ΜΚΟ του άρθρου 41, αλλιώς εκείνο το άρθρο μένει ανεφάρμοστο.
Εδώ προβλέπεται ότι η φύλαξη των Προστατευόμενων Περιοχών θα γίνει με αξιοποίηση του ανθρώπινου δυναμικού με με χρήση του υλικοτεχνικού εξοπλισμού των Δήμων. Συνεπώς δεν γίνεται κατανοητό ποια θα είναι τα καθήκοντα και οι αρμοδιότητες των σημερινών εποπτών-φυλάκων των Φορέων Διαχείρισης, οι οποίοι προφανώς δεν έχουν αντικείμενο εργασίας. Επίσης δεν αναφέρεται τίποτα για τη χρήση του εξοπλισμού που διαθέτουν οι σημερινοί Φορείς (αυτοκίνητα, κάμερες παρακολούθησης κ.λ.π.)
Αντίστοιχα με το άρθρο 37, δεν είναι ξεκάθαρο γιατί στο νομοσχέδιο προβλέπεται σε ειδικό άρθρο η δυνατότητα σύναψης μνημόνιων συνεργασίας του ΟΦΥΠΕΚΑ με δημόσιους φορείς, όπως π.χ., με τις Αποκεντρωμένες Διοικήσεις και το Λιμενικό Σώμα, αφού η δυνατότητα αυτή αναφέρεται και στο άρθρο 27. Πάντα είναι θεμιτό να επιδιώκονται συνεργασίες, αλλά ο ιδρυτικός νόμος μιας δομής που έχει ως σκοπό την εφαρμογή της πολιτικής το ΥΠΕΝ για τη διαχείριση των προστατευόμενων περιοχών στην Ελλάδα (και έχει επιλεγεί, όπως είχε προαγγελθεί, για να διορθώσει υφιστάμενα προβληματικά σχήματα διαχείρισης), δε μπορεί να προϊδεάζει ότι για τη λειτουργία του θα χρειαστεί τη σύναψη μνημόνιων συνεργασίας.
1. Η πρόβλεψη για μνημόνια συνεργασία με τις αρμόδιες υπηρεσίες και αρχές φύλαξης και αστυνόμευσης είναι ιδιαιτέρως κρίσιμη. Για το λόγο αυτό δεν θα πρέπει η πρόβλεψη να είναι δυνητική αλλά υποχρεωτική και μάλιστα άμεσης εφαρμογής. Εξάλλου ένα από τα προβλήματα που έχουν εντοπιστεί μέχρι σήμερα είναι ότι η οποία συνεργασία ή συνεπικουρία των αρμόδιων αρχών με τους ΦΔΠΠ γινόταν, με εξαίρεση κάποιες περιπτώσεις, άτυπα ή στη βάση καλών διαπροσωπικών σχέσεων.
2. Ιδιαίτερα καθώς οι ΜΔΠΠ δεν προβλέπεται να έχουν αρμοδιότητες φύλαξης, αλλά ούτε και επόπτευσης, την οποία σήμερα διαθέτουν οι ΦΔΠΠ και εκτελούν σε ικανοποιητικό βαθμό, η ανάγκη αυτή συντονισμού γίνεται όχι μόνο μεγαλύτερη αλλά επιτακτική.
3. Σε κάθε περίπτωση για την εφαρμογή του συγκεκριμένου μέτρου πρέπει να προβλεφθεί πρόγραμμα εκπαίδευσης και κατάρτισης των σχετικών αρχών για την προστασία του περιβάλλοντος και των χαρακτηριστικών της (αναγνώριση ειδών και σχετικών απειλών) για την εκάστοτε περιοχή. Επιπλέον θα πρέπει να προβλεφθεί η σχετική στελέχωση και ο κατάλληλος εξοπλισμός.
4. Τέλος πρέπει να είναι κατανοητό ότι η φύλαξη δεν αποτελεί ανταπόκριση μόνο σε έκταση καταστάσεις (όπως είναι ένα συγκεκριμένο περιστατικό παρανομίας), αλλά πρέπει να είναι σταθερή ώστε να λειτουργεί αποτρεπτικά αλλά και εκπαιδευτικά προς κάθε σχετική ενέργεια.
Αν κι έχει σχολιαστεί παραπάνω: η προτεινόμενη σύναψη προγραμματικών συμβάσεων και μνημονίων δεν έχει δεσμευτικό χαρακτήρα για τους συνυπογράφοντες και το πιθανότερο είναι, με βάση προήγουμενη εμπειρία από την ελληνική πραγματικότητα και τη δημόσια διοίκησ, ότι θα μείνει στα χαρτιά
Το παρών άρθρο εκκινεί από συνταγματικό φάουλ. Η προστασία του Φυσικού περιβάλλοντος μαζί με την διαχείριση του,ενιαία ενότητα, ανήκει στη Δασική Υ. Προς τι η σύναψη μνημονίου συνεργασίας με τις Αποκεντρωμένες Διοικήσεις για το θέμα της Προστασίας; Και εν τέλει την ad hoc διαχείριση ποιος θα την διεξάγει;