1. Τα εργαλεία του Συστήματος Διακυβέρνησης ΠΠ, με τα οποία δημιουργούνται οι συστημικές σχέσεις των φορέων του, με στόχο την Πολυεπίπεδη Διακυβέρνηση των προστατευόμενων περιοχών, είναι τα ακόλουθα:
α) η Εθνική Στρατηγική για τη Βιοποικιλότητα και το Πενταετές Σχέδιο Δράσης για τη Βιοποικιλότητα του άρθρου 17 παρ. 3 περ. α του ν. 3937/2011 (Α ́ 60), όπως η περ. α αντικαταστάθηκε με το άρθρο 58 του ν. 4277/2014 (Α ́156), καθώς και τα λοιπά βασικά εργαλεία διαχείρισης της βιοποικιλότητας, όπως προβλέπονται στην παρ. 3 του άρθρου 17 του ν. 3937/2011,
β) το Πλαίσιο Δράσεων Προτεραιότητας (ΠΔΠ) για το δίκτυο Natura 2000 του άρθρου 8 της Οδηγίας 92/43/ΕΚ,
γ) τα Προεδρικά Διατάγματα χαρακτηρισμού, οριοθέτησης και όρων προστασίας των προστατευόμενων περιοχών (ΠΠ) της παρ. 1 του άρθρου 6 του ν. 3937/2011,
δ) τα Σχέδια Διαχείρισης των Προστατευόμενων Περιοχών της παρ. 5 του άρθρου 4 του ν. 3937/2011, που εκπονεί το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας σε συνεργασία με συναρμόδια Υπουργεία και άλλους αρμόδιους φορείς,
ε) τα Σχέδια Δράσης προστασίας ειδών χλωρίδας και πανίδας της παρ. 2 του άρθρου 10 του ν. ν. 3937/2011,
στ) οι Προγραμματικές Συμβάσεις του άρθρου 37 του παρόντος και τα Μνημόνια Συνεργασίας του άρθρου 38 του παρόντος που συνάπτει ο ΟΦΥΠΕΚΑ με άλλους δημόσιους φορείς.
ζ) το Πληροφοριακό Σύστημα Διοίκησης και Διαχείρισης προστατευόμενων περιοχών .
2. Ο ΟΦΥΠΕΚΑ εκπονεί Πρόγραμμα Εφαρμογής για την υλοποίηση των Σχεδίων Διαχείρισης κάθε προστατευόμενης περιοχής, που εγκρίνεται από τον Υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας.
Αρχική ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣΆρθρο 33 Εργαλεία του Συστήματος Διακυβέρνησης Προστατευόμενων Περιοχών
Άρθρο 33 Εργαλεία του Συστήματος Διακυβέρνησης Προστατευόμενων Περιοχών
- 80 ΣχόλιαΆρθρο 01 Διάρκεια ισχύος ΑΕΠΟ
- 69 ΣχόλιαΆρθρο 02 Επιτάχυνση διαδικασιών έκδοσης ΑΕΠΟ
- 28 ΣχόλιαΆρθρο 03 Απλοποίηση διαδικασίας ανανέωσης ΑΕΠΟ
- 31 ΣχόλιαΆρθρο 04 Απλοποίηση διαδικασίας τροποποίησης ΑΕΠΟ
- 17 ΣχόλιαΆρθρο 05 Περιεχόμενο Φακέλων Περιβαλλοντικής Αδειοδότησης
- 21 ΣχόλιαΆρθρο 06 Συμβούλια Περιβαλλοντικής Αδειοδότησης
- 48 ΣχόλιαΆρθρο 07 Πιστοποιημένοι Αξιολογητές ΜΠΕ
- 14 ΣχόλιαΆρθρο 08 Ηλεκτρονικό Περιβαλλοντικό Μητρώο
- 33 ΣχόλιαΆρθρο 09 Λοιπές τροποποιήσεις του ν. 4014/2011
- 12 ΣχόλιαΆρθρο 10 Ορισμοί
- 17 ΣχόλιαΆρθρο 11 Βεβαίωση Παραγωγού Ηλεκτρικής ενέργειας από Α.Π.Ε. και Σ.Η.Θ.Υ.Α.
- 16 ΣχόλιαΆρθρο 12 Διασφάλιση Υλοποίησης των Έργων
- 29 ΣχόλιαΆρθρο 13 Περιορισμοί χωροθέτησης σταθμών Α.Π.Ε.
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 14 Περιοχές με κορεσμένα δίκτυα
- 12 ΣχόλιαΆρθρο 15 Επικαλύψεις και Συγκρούσεις
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 16 Μείωση εφάπαξ τέλους υποβολής αίτησης
- 14 ΣχόλιαΆρθρο 17 Εφάπαξ Τέλος Έκδοσης Βεβαίωσης
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 18 Κανονισμός Βεβαιώσεων Παραγωγού Ηλεκτρικής Ενέργειας από Α.Π.Ε., Σ.Η.Θ.Υ.Α. και Ειδικών Έργων
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 19 Βεβαίωση Ειδικών Έργων
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 20 Ειδικό Μητρώο Παραγωγής Ηλεκτρικής Ενέργειας από Α.Π.Ε. ή Σ.Η.Θ.Υ.Α.
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 21 Τροποποιούμενες Διατάξεις
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 22 Μεταβατικές διατάξεις – Έκδοση Βεβαιώσεων και Βεβαιώσεων Ειδικών Έργων μέχρι τη λειτουργία του Ηλεκτρονικού Μητρώου
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 23 Μεταβατικές διατάξεις – Αιτήματα μέχρι και τον κύκλο Ιουνίου 2018
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 24 Μεταβατικές διατάξεις – Αιτήματα από τον κύκλο Σεπτεμβρίου 2018 και εφεξής και λοιπές διατάξεις
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 25 Μεταβατικές διατάξεις – Υφιστάμενες Άδειες Παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας
- 40 ΣχόλιαΆρθρο 26 Οι Φορείς του Εθνικού Συστήματος Διακυβέρνησης
- 39 ΣχόλιαΆρθρο 27 Ίδρυση, Σκοπός και Εποπτεία του ΟΦΥΠΕΚΑ
- 20 ΣχόλιαΆρθρο 28 Διοικητικό Συμβούλιο του ΟΦΥΠΕΚΑ
- 24 ΣχόλιαΆρθρο 29 Οργανωτική Διάρθρωση ΟΦΥΠΕΚΑ
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 30 Γενικοί Διευθυντές
- 23 ΣχόλιαΆρθρο 31 Πόροι και Οικονομική Διαχείριση του ΟΦΥΠΕΚΑ
- 21 ΣχόλιαΆρθρο 32 Οργάνωση, Στελέχωση και Λειτουργία του ΟΦΥΠΕΚΑ
- 12 ΣχόλιαΆρθρο 33 Εργαλεία του Συστήματος Διακυβέρνησης Προστατευόμενων Περιοχών
- 66 ΣχόλιαΆρθρο 34 Σύσταση και Αρμοδιότητες των Μονάδων Διαχείρισης Προστατευόμενων Περιοχών
- 36 ΣχόλιαΆρθρο 35 Επιτροπές Διαχείρισης των Μονάδων Διαχείρισης Προστατευόμενων Περιοχών
- 21 ΣχόλιαΆρθρο 36 Αξιολόγηση των Μονάδων Διαχείρισης Προστατευόμενων Περιοχών
- 21 ΣχόλιαΆρθρο 37 Προγραμματικές Συμβάσεις
- 17 ΣχόλιαΆρθρο 38 Μνημόνια Συνεργασίας
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 39 Συνεργασία με Περιφέρειες
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 40 Συνεργασία με Δήμους
- 13 ΣχόλιαΆρθρο 41 Μητρώο Περιβαλλοντικών Μη Κυβερνητικών Οργανώσεων και Φορέων
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 42 Σχέδιο Δράσης βελτίωσης της δημόσιας πολιτικής Προστατευόμενων Περιοχών
- 47 ΣχόλιαΆρθρο 43 Μεταβατικές Διατάξεις
- 184 ΣχόλιαΆρθρο 44 Τροποποίηση του π.δ. 59/2018
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 45 Προστατευόμενες περιοχές και σχέδια διαχείρισης αυτών
- 20 ΣχόλιαΆρθρο 46 Χαρακτηρισμοί και ζώνες προστασίας περιοχών
- 22 ΣχόλιαΆρθρο 47 Ειδικές περιβαλλοντικές μελέτες, σχέδια διαχείρισης και καθορισμός χρήσεων γης στις προστατευόμενες περιοχές
- 139 ΣχόλιαΆρθρο 48 Ρυθμίσεις για τη διαδικασία ανάρτησης, κύρωσης και αναμόρφωσης των δασικών χαρτών
- 36 ΣχόλιαΆρθρο 49 Επιτροπές Εξέτασης Αντιρρήσεων
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 50 Ανάρτηση δασικών χαρτών σε συμμόρφωση με την 685/2019 απόφαση του ΣτΕ
- 22 ΣχόλιαΆρθρο 51 Πεδίο εφαρμογής – διαδικασία για την υπαγωγή στο πλαίσιο του παρόντος νόμου
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 52 Υποβολή αιτημάτων
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 53 Σύνταξη οικονομοτεχνικών μελετών
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 54 Περιεχόμενο του προεδρικού διατάγματος
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 55 Απόφαση περί υπαγωγής στις διατάξεις του παρόντος
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 56 Εθνικός και Περιφερειακός Σχεδιασμός Διαχείρισης Αποβλήτων
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 57 Τοπικός Σχεδιασμός Διαχείρισης Αποβλήτων
- 21 ΣχόλιαΆρθρο 58 Έκδοση αδειών
- 14 ΣχόλιαΆρθρο 59 Βιολογικά απόβλητα (άρθρο 22 της Οδηγίας 2008/98/ΕΚ, όπως τροποποιήθηκε από το άρθρο 1, στοιχείο 19 της Οδηγίας 2018/851/ΕΕ)
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 60 Ηλεκτρονικό Μητρώο Αποβλήτων
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 61 Ρυθμίσεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 62 Καταργούμενες διατάξεις
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 63 Υποχρεώσεις μεταφοράς επικίνδυνων αποβλήτων
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 64 Χρηματοδότηση δαπάνης κατασκευής δικτύου αποχέτευσης για τους οικισμούς της Οδηγίας 91/271/ΕΟΚ
- 110 ΣχόλιαΆρθρο 65 Τροποποίηση του άρθρου 6Α ν. 2939/2001
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 66 Έναρξη ισχύος
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
4 Μαρτίου 2020, 07:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
18 Μαρτίου 2020, 09:00
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
12 Σχόλια 1579 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 35093 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Ρυθμίσεις για τον εκσυγχρονισμό της διαχείρισης αποβλήτων, τη βελτίωση του πλαισίου εξοικονόμησης ενέργειας, την ανάπτυξη των έργων ενέργειας και την αντιμετώπιση πολεοδομικών ζητημάτων
- Αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ)
- Ρυθμίσεις για την αντιμετώπιση των πολυεπίπεδων επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής στους τομείς: α) της διαχείρισης υδάτων, β) της διαχείρισης και προστασίας των δασών...
- Διατάξεις για τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειες και την προστασία του φυσικού και χωροταξικού περιβάλλοντος
- Μετονομασία της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας σε Ρυθμιστική Αρχή Αποβλήτων, Ενέργειας και Υδάτων
- ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΚΑΙ ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΑΠΟ ΑΝΑΝΕΩΣΙΜΕΣ ΠΗΓΕΣ – ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΤΩΝ ΟΔΗΓΙΩΝ ΕΕ 2018/2001 ΚΑΙ 2019/944
- Εθνικός Κλιματικός Νόμος – Μετάβαση στην κλιματική ουδετερότητα και προσαρμογή στην κλιματική αλλαγή
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το Εθνικό Πρόγραμμα Πρόληψης Δημιουργίας Αποβλήτων
- Διαβούλευση στο σχέδιο για την Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/2002 σχετικά με την τροποποίηση της οδηγίας 2012/27/ΕΕ για την ενεργειακή απόδοση
- Απαγόρευση καλλιέργειας ΓΤΟ
- Καθορισμός κανόνων, μέτρων και όρων για την αντιμετώπιση κινδύνων από ατυχήματα μεγάλης έκτασης
- ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΣΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ ΤΗΣ ΟΔΗΓΙΑΣ 2012-27-ΕΕ ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ
- Αναθεώρηση Εθνικού Σχεδίου Διαχείρισης Αποβλήτων (ΕΣΔΑ)
- Βοσκήσιμες γαίες Ελλαδας
- Κτήμα Τατοϊου
- Εγκριση κώδικα για την προστασία των νερών στο πλαίσιο οδηγίας
- Ανακύκλωση-βελτίωση αποβλήτων
- ΚΥΑ αειφορίας
- φυσικό αέριο -τροποιήσεις ν.4001/2011
- Ενσωμάτωση οδηγίας 2012/27/ΕΕ
- Σύσταση ΑΕ και τροποιοίσεις ν. 4123/2013
- Σχέδιο της κύριας έκθεσης της Ολλανδικής εταιρίας HVA με αντικείμενο τη βελτίωση της διαχείρισης υδάτων, αγροτικών καλλιεργειών και αντιπλημμυρικής προστασίας στην Περιφέρεια Θεσσαλίας
- Όροι δόμησης, κατασκευής, επιτρεπόμενες χρήσεις γης για κέντρα δεδομένων, χωροταξικές και πολεοδομικές ρυθμίσεις, αξιοποίηση πόρων Πράσινου Ταμείου και λοιπές περιβαλλοντικές και ενεργειακές διατάξεις
- Τροποποίηση του Εθνικού Σχεδίου Διαχείρισης Αποβλήτων
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/944 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 5ης Ιουνίου 2019
- Διατάξεις για την απλοποίηση της περιβαλλοντικής αδειοδότησης, των περιβαλλοντικών επιθεωρήσεων και την προστασία του περιβάλλοντος
- ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΑΔΕΙΟΔΟΤΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΑΝΑΝΕΩΣIΜΩΝ ΠΗΓΩΝ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ -Β’ ΦΑΣΗ, AΔΕΙΟΔΟΤΗΣΗ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ, ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- Δημόσια Διαβούλευση για το Σχέδιο Νόμου «Ολοκληρωμένο Πλαίσιο για τη Διαχείριση Αποβλήτων»
- Νέο Σχέδιο Δράσης της Ελλάδας για την Κυκλική Οικονομία – Οδικός Χάρτης
- Έκθεση μακροπρόθεσμης στρατηγικής για την κινητοποίηση επενδύσεων για την ανακαίνιση και μετατροπή του εθνικού κτιριακού αποθέματος
- Προώθηση της Ανακύκλωσης–Ενσωμάτωση των Οδηγιών 2018/851 και 2018/852 της 30ής Μαΐου 2018.
- «Στρατηγική για την Ανάπτυξη της Εθνικής Υποδομής Γεωχωρικών Πληροφοριών (ΕΥΓΕΠ)»
- Σχέδιο Δίκαιης Αναπτυξιακής Μετάβασης (Master Plan) για τις λιγνιτικές περιοχές της Δυτικής Μακεδονίας και της Μεγαλόπολης
- Διαβούλευση για το σχέδιο νόμου «Ενσωμάτωση της Οδηγίας 2019/904/ΕΕ σχετικά με τη μείωση των επιπτώσεων ορισμένων πλαστικών προϊόντων στο περιβάλλον»
- Δημόσια Διαβούλευση για το σχέδιο νόμου «Εκσυγχρονισμός της Χωροταξικής και Περιβαλλοντικής νομοθεσίας»
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το «Εθνικό Πρόγραμμα Ελέγχου Ατμοσφαιρικής Ρύπανσης (ΕΠΕΑΡ)»
- Σχέδιο νόμου «Μετάβαση στην κινητικότητα χαμηλών εκπομπών: Μέτρα προώθησης και λειτουργία της αγοράς ηλεκτροκίνησης»
- ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣ
- Σχέδιο διατάξεων για ενσωμάτωση Οδηγιών 2019/692 και 2018/844
- Δημόσια Διαβούλευση για τη Μακροχρόνια Στρατηγική για το έτος 2050
- Δημόσια διαβούλευση για το Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ)
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ «ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ ΑΓΟΡΑΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ, ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΔΕΗ, ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΔΕΠΑ ΚΑΙ ΣΤΗΡΙΞΗ ΤΩΝ ΑΠΕ»
- Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του Ειδικού Χωρικού Σχεδίου (ΕΧΣ) για το Εκθεσιακό Κέντρο Θεσσαλονίκης
- Μητροπολιτικός Φορέας Γουδή - Ιλισίων
- Καθορισμός των Προδιαγραφών και του Περιεχομένου των Σχεδίων Δράσης Ειδών και Τύπων Οικοτόπων στο πλαίσιο εφαρμογής των διατάξεων του ν. 3937/2011 (ΦΕΚ 60 Α')
- Κατηγοριοποίηση παραβάσεων και καθορισμός διαδικασίας επιβολής προστίμων
- Σύστημα αειφορίας βιοκαυσίμων σύμφωνα με το άρθρο 21 του ν. 4062/2012
- Σύστημα αειφορίας βιοκαυσίμων και βιορευστών σύμφωνα με το άρθρο 32η του ν. 3468/2006
- Χορήγηση οικονομικών αντισταθμισμάτων σε εφαρμογή των διατάξεων των παρ. 1 και 4 του άρθρου 22 του ν. 1650/1986
- Κανονισμός Τιμολόγησης των ΦΟΔΣΑ και Ρυθμίσεις για την ενίσχυση της κυκλικής οικονομίας
- Χαρακτηρισμός της υδάτινης, χερσαίας και ευρύτερης περιοχής της λίμνης Παμβώτιδας (Ιωαννίνων),Π.Ε. Ιωαννίνων ως Περιφερειακό Πάρκο, και καθορισμός χρήσεων γης, όρων και περιορισμών δόμησης
- Περιβαλλοντική διαχείριση των περιοχών με οικιστικές πυκνώσεις, ιώδους περιγράμματος
- Εθνικός Σχεδιασμός για την Ενέργεια και το Κλίμα
- Σύσταση Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών
- Κατηγοριοποίηση παραβάσεων του άρθρου 19Α του ν.4062/2012 και όρια προστίμων
- Εθνικό Σχέδιο για την αύξηση του αριθμού των κτιρίων με σχεδόν μηδενική κατανάλωση ενέργειας (άρθρο 9 της Οδηγίας 2010/31/ΕΕ)
- Σχέδιο Στρατηγικής Ανάπτυξης της Δασοπονίας 2018-2038 (Εθνική Στρατηγική για τα Δάση)
- Χαρακτηρισμός χερσαίων, υδάτινων και θαλάσσιων περιοχών ως Εθνικού Πάρκου
- Έρευνα, εκμετάλλευση και διαχείριση του γεωθερμικού δυναμικού της χώρας και άλλες διατάξεις
- Εθνικό Ταμείο Δίκαιης Μετάβασης
- Εθνική Στρατηγική για την Κυκλική Οικονομία
- ΝΟΜΟΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΛΕΓΧΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΟΥ ΔΟΜΗΜΕΝΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
- Σύσταση του Οργανισμού Εθνικού Κτηματολογίου
- Οργάνωση και λειτουργία φορέων διαχείρισης προστατευόμενων περιοχών
- Τροποποίηση του άρθρου 15Α του ν. 3054/2002 & αντικατάσταση ΚΥΑ κριτηρίων & μεθοδολογία κατανομής βιοντίζελ
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας 2015/1513
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας 2015/652
- ΣΧΕΔΙΟ ΚΥΑ ΔΙΑΘΕΣΗΣ ΥΓΡΩΝ ΑΠΟΒΛΗΤΩΝ
- ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ ΑΠΟΣΥΜΠΙΕΣΗΣ ΠΕΠΙΕΣΜΕΝΟΥ ΦΥΣΙΚΟΥ ΑΕΡΙΟΥ ΚΑΙ ΒΟΗΘΗΤΙΚΩΝ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ
- Έρευνα και εκμετάλλευση λατομικών ορυκτών και άλλες διατάξεις
- «Ενεργειακές Κοινότητες και άλλες διατάξεις»
- Κανονισμός Πυροπροστασίας Κτιρίων
- ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΧΡΗΣΕΩΝ ΓΗΣ
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ - ΧΩΡΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ – ΒΙΩΣΙΜΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ
- Ίδρυση Εθνικού Οργανισμού Εναλλακτικής Διαχείρισης Συσκευασιών και άλλων προϊόντων
- Χαρακτηρισμός της χερσαίας περιοχής του δάσους Δαδιάς, Λευκίμης, Σουφλίου ως Εθνικού Πάρκου Δάσους Δαδιάς, Λευκίμης, Σουφλίου, καθορισμός ζωνών προστασίας αυτού, χρήσεων, όρων και περιορισμών
- Μεθοδολογία υπολογισμού της Ειδικής Τιμής Αγοράς τεχνολογιών Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας και Συμπαραγωγής Ηλεκτρισμού και Θερμότητας Υψηλής Απόδοσης και άλλες διατάξεις
- Σχέδιο αντικατάστασης του άρθρου 15Α του Ν3054_2002 Οργάνωση της αγοράς πετρελαιοειδών και άλλες διατάξεις
- Αναδιοργάνωση της ελληνικής αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας σε εφαρμογή της νομοθεσίας για την ολοκλήρωση της ενιαίας ευρωπαϊκής αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας και άλλες διατάξεις
- Σύσταση και τήρηση Μητρώου Πιστοποιημένων Αξιολογητών Μελετών Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων σύμφωνα με το άρθρο 16 του ν. 4014/2011(Α΄ 209)
- Έγκριση γενικών κανόνων κοστολόγησης και τιμολόγησης υπηρεσιών ύδατος. Μέθοδος και διαδικασίες για την ανάκτηση κόστους των υπηρεσιών ύδατος στις διάφορες χρήσεις του
- Χαρακτηρισμός της περιοχής του Εθνικού Δρυμού Λευκών Ορέων ως Εθνικού Πάρκου
- Καθορισμός τεχνικών προδιαγραφών χάραξης, σήμανσης
- Καθορισμός κριτηρίων, μεθοδολογίας κατανομής αυτούσιου βιοντίζελ και ρύθμιση κάθε σχετικού θέματος…
- Χαρακτηρισμός χερσαίων και υδάτινων περιοχών της Οροσειράς Ροδόπης ως Εθνικό Πάρκο
- Κατηγοριοποίηση παραβάσεων και καθορισμός διαδικασίας επιβολής προστίμων σχετικά με την τήρηση των κριτηρίων αειφορίας βιοκαυσίμων και βιορευστών.
- Νέο καθεστώς στήριξης των σταθμών παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας και Συμπαραγωγή Ηλεκτρισμού και θερμότητας υψηλής απόδοσης
- Πράξεις εισφοράς σε γη και σε χρήμα
- Χωροταξικός και πολεοδομικός σχεδιασμός
- Επίσπευση διαδικασιών κατάρτισης, θεώρησης και κύρωσης των δασικών χαρτών και λοιπές διατάξεις
- Καθορισμός Κανόνων
- Ρυθμιστικά σχέδια Αθήνας και Θεσσαλονίκης
- Χαρακτηρισμός των χερσαίων και θαλάσσιων περιοχών των «GR2330005, «GR2330008 και «GR2550005…
- Δημιουργία νέας καθετοποιημένης εταιρίας Ηλεκτρικής ενέργειας
- Ρυθμίσεις για την εξυγίανση ειδικού λογαριασμού
- Πλαίσιο για την ασφάλεια στις υπεράκτιες εργασίες έρευνας και εκμετάλλευσης υδρογονανθράκων
- Δημόσια διαβούλευση για το Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Αποβλήτων (ΕΣΔΑ)
- Θαλάσσιος Χωροταξικός Σχεδιασμός. Εναρμόνιση με την Οδηγία 2014/89/ΕΕ
- ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
- Ρύθμιση θεμάτων Κ.Δ.Ε.Π.Α.Π
Στο Σ.Ν. (Άρθρο 33.2) θα πρέπει οι ΜΔΠΠ να έχουν την ευθύνη της εκπόνησης των Σχεδίων Διαχείρισης των Προστατευόμενων Περιοχών της παρ. 5 του Άρθρου 4 του Ν. 3937/2011, τα οποία εγκρίνονται από το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας ή από το Δ.Σ. του ΟΦΥΠΕΚΑ,
ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΔΙΚΤΥΟΥ Φ.Δ. των Π.Π.: Α. ΑΘΑΝΑΣΙΑΔΗΣ – Πρόεδρος Φ.Δ. Προστατευόμενων Περιοχών Δέλτα Έβρου και Σαμοθράκης, Καθηγητής Δ. ΚΟΥΤΣΟΥΜΠΑΣ – Πρόεδρος Φ.Δ. Εθνικού Θαλάσσιου Πάρκου Ζακύνθου, Καθηγητής Γ. ΑΡΑΠΗΣ – Πρόεδρος Φ.Δ. Προστατευόμενων Περιοχών Ν. Πελοποννήσου-Κυθήρων, Διευθυντής Ερευνών Γ. ΚΑΡΕΤΣΟΣ – Πρόεδρος Φ.Δ. Πάρνηθας, Δρ. Γ. ΛΥΡΙΝΤΖΗΣ – Πρόεδρος Φ.Δ. Εθνικού Πάρκου Σχοινιά-Μαραθώνα, Υμηττού & Νοτιοανατολικής Αττικής
Περ.α που είναι η Στρατηγική, εκείνο το τεύχος που συντάχθηκε από εξωτερικό συνεργάτη του ΥΠΕΝ ευχολόγιο ήτανε, ούτε στοιχεία περιείχε, ούτε στόχους εφικτούς έθετε. Εν κατακλείδι καλέστηκαν οι ΦΔ να συμπληρώσουν τι κάνανε λες και η Εθνική Στρατηγική αφορά μόνον τους ΦΔ. Οι αδειοδοτούσες υπηρεσίες που αδειοδοτούν γιατί δεν καλέστηκαν να εξηγήσουν με αρνητικό πρόσημο από τις αδειδοτήσεις τι προκάλεσαν στις προστατευόμενες περιοχές. Η Εθνική Στρατηγική για την Βιοποικιλότητα αφορά μια πληθώρα δημοσίων υπηρεσιών και όχι μόνον τους ΦΔ.
Περ.β-γ-δ-ε αυτά δεν υπάρχουν, άγνωστο εάν θα υπάρξουν ποτέ και καλούνται οι ΦΔ να εξηγήσουν για την υποβάθμιση των προστατευόμενων περιοχών. Μάλλον οι αδειδοτούσες υπηρεσίες θα πρέπει να απολογούνται κατά περίπτωση. Εξάλλου βολεύει να είναι τα πάντα ελεύθερα στην Ελλάδα και για αυτό χρεωκοπήσαμε και θα ξαναχρεωκοπήσουμε εάν βαδίσουμε στα ίδια και δεν μάθαμε τίποτα. Βόρεια κράτη που ξεκίνησαν με την λογική απαγορεύονται τα πάντα και μετά αποφασίζουμε τι θα χτιστεί και που, ευημερούν, έχουν καλύτερη ποιότητα ζωής, βλέπεις τις πόλεις τους από ψηλά και χαίρεσαι, υπάρχουν συγκοινωνίες σε καλό επίπεδο (επειδή τα πάντα είναι συγκεντρωμένα σε clusters), δίκτυα, ακόμα και αρκετά κρεβάτια ΜΕΘ που είναι επίκαιρο θέμα.
Τα άρθρα 27-43 να αποσυρθούνε και τα εκσυγχρονιστεί ο θεσμός των υπαρχόντων ΦΔ στην πλάτη των υπαλλήλων και άμισθων ΔΣ (ΑΜΙΣΘΩΝ) καλύπτει η πολιτεία τις υποχρεώσεις της ως προς τις ευρωπαϊκές οδηγίες και ελληνική νομοθεσία για το φυσικό περιβάλλον και το μόνον που να μείνει να είναι η αναγνώριση της εργασίας των υπαλλήλων σε ΦΔ.
Πώς εξειδικεύεται το ζ «το Πληροφοριακό Σύστημα Διοίκησης και Διαχείρισης προστατευόμενων περιοχών»? Επίσης τι σημαίνει το 2 (Πρόγραμμα Εφαρμογής για την υλοποίηση των Σχεδίων Διαχείρισης κάθε ΠΠ. Μπερδεύει με το σχέδιο δράσης του άρθρου 42). Γιατί να μην είναι εργαλείο του Συστήματος Διακυβέρνησης ΠΠ και το σχέδιο δράσης του άρθρου 42?
παρ. 1 στ) δηλ. ο ΟΦΥΠΕΚΑ ή οι ΜΔΠΠ θα παρακαλάνε Περιφέρειες, Δήμους, Θηροφυλακή, Δασαρχεία κλπ να συνδράμουν π.χ. στο παράνομο κυνήγι; ή στην απομάκρυνση σκουπιδιών από δημότες; και τόσα – τόσα άλλα. Μα είναι κοινό μυστικό (όχι και τόσο μυστικό) πως τους ΦΔΠΠ (ΜΔΠΠ) τους βλέπουν ως το αόρατο μάτι που τους υποδεικνύει τα δικά τους κακώς κείμενα. Τα μνημόνια συνεργασίας θα είναι για το θεαθήναι χωρίς ποτέ μα ποτέ να έχουν πραγματικό αντίκρισμα. Αυταπάτες να μην υπάρχουν: Συνεργασίες με τους παραπάνω φορείς δεν μπορούν να φέρουν θετικό περιβαλλοντικό αποτέλεσμα.
Η Ελληνική Ορνιθολογική Εταιρεία, η Καλλιστώ και η Ελληνική Εταιρία για την Προστασία της Φύσης παραπέμπουν στα σχόλια που έχουν αναρτήσει από κοινού στο άρθρο 1 του Σχεδίου νόμου και τα οποία αφορούν συνολικά το Σχέδιο νόμου.
Οι διατάξεις που περιέχονται στα άρθρα 1 έως 47 του Σχεδίου νόμου παραβιάζουν το άρθρο 24 του Συντάγματος, το γράμμα και το πνεύμα της οδηγίας 92/43/ΕΟΚ, όπως έχει ερμηνευθεί από το Δικαστήριο της ΕΕ, γενικές αρχές, όπως η αρχή της πρόληψης και θεμελιώδη δικαιώματα, όπως το άρθρο 37 του Χάρτη Θεμελιωδών Δικαιωμάτων.
Ακόμη, καταγγέλλεται η προσχηματικότητα της διαδικασίας διαβούλευσης, καθώς το ΥΠΕΝ δεν έκανε δεκτό το κοινό αίτημα των περιβαλλοντικών οργανώσεων για παράταση της διαδικασίας διαβούλευσης, παρά τις εξαιρετικές συνθήκες που έχουν διαμορφωθεί το τελευταίο διάστημα – ελέω κοροναϊού – και παρά το ότι κατά την πρόσφατη διμηνιαία συνάντηση με τις περιβαλλοντικές οργανώσεις, τον Φεβρουάριο 2020, υπήρξε διαβεβαίωση προς όλες τις περιβαλλοντικές οργανώσεις που ήταν παρούσες ότι θα υπήρχε επαρκής χρόνος για τη διαβούλευση.
5. Η συμβολή των ΜΔΠΠ δεν είναι σαφής και δείχνει αρκετά περιορισμένη σε σχέση με την σύνταξη/επικαιροποίηση των Σχεδίων Διαχείρισης, των Ειδικών Περιβαλλοντικών Μελετών και των σχετικών Προεδρικών Διαταγμάτων των ΠΠ. Παράλληλα, δεν υπάρχει μνεία για adaptive management των ΜΔΠΠ, όχι μόνο σε έκτακτες περιπτώσεις, αλλά ακόμα και για την εφαρμογή των ΣΔ, τα οποία ενδεχομένως να μην είναι δυνατόν να εφαρμοστούν σε περίπτωση αλλαγής συνθηκών λόγω απρόβλεπτων ανθρωπογενών ή και φυσικών παραγόντων.
Παρ. 1.δ: Η ευθύνη της εκπόνησης των Σχεδίων Διαχείρισης προτείνεται να ανήκει στις ΜΔΠΠ διότι τα Σχέδια Διαχείρισης πρέπει να είναι προσαρμοσμένα στην εκάστοτε Προστατευόμενη Περιοχή, γεγονός που μπορεί να διασφαλιστεί μόνον σε τοπικό επίπεδο.
Προτείνεται η εξής αναδιατύπωση:
δ) τα Σχέδια Διαχείρισης των Προστατευόμενων Περιοχών της παρ. 5 του άρθρου 4 του ν. 3937/2011, την ευθύνη της εκπόνησης των οποίων έχει η εκάστοτε ΜΔΠΠ και τα οποία εγκρίνονται με .απόφαση του Υπουργού ΠΕΝ.
Παρ. 2.: Δεν υπάρχει λόγος ο Υπουργός να εγκρίνει το πρόγραμμα εφαρμογής. Η αρμοδιότητα πρέπει να μεταφερθεί πολύ ποιο κοντά στο προστατευτέο αντικείμενο. Επίσης το Πρόγραμμα Εφαρμογής θα πρέπει αν έχει πολύ ποιο συγκεκριμένο και επιχειρησιακό χαρακτήρα, ώστε να είναι αποτελεσματικό αλλά και να υποστηρίζει την χρηματοδότηση των Σχεδίων Διαχείρισης. Τέλος προτείνεται να ονομαστεί Επιχειρησιακό Σχέδιο της Προστατευόμενης Περιοχής ώστε να αποτυπώνεται ο πραγματικός χαρακτήρας του.
Προτείνεται η εξής αναδιατύπωση:
2. Για τον προγραμματισμό και την αποτελεσματική διασφάλιση της χρηματοδότησης της διαχείρισης για κάθε προστατευόμενη περιοχή συντάσσεται, με ευθύνη της αρμόδιας ΜΔΠΠ το «Επιχειρησιακό Σχέδιο της Προστατευόμενης Περιοχής» το οποίο συνοδεύει το Σχέδιο Διαχείρισης. Στο Επιχειρησιακό Σχέδιο προσδιορίζονται οι ανάγκες και οι πιθανές πηγές χρηματοδότησης, συμπεριλαμβανομένων των ευκαιριών χρηματοδότησης και πιθανών εταιρικών σχέσεων με τον ιδιωτικό τομέα, καθώς και τις απαραίτητες ενέργειες για την προώθησή τους. Το Επιχειρησιακό Σχέδιο επικαιροποιείται ανά έτος.
Το Επιχειρησιακό Σχέδιο εγκρίνεται από το Διευθυντή της ΜΔΠΠ και κατατίθεται για ενημέρωση στην αρμόδια Διεύθυνση Διαχείρισης Προστατευόμενων Περιοχών του ΟΦΥΠΕΚΑ. Με τεκμηριωμένη απόφαση του Γενικού Διευθυντή Διαχείρισης Προστατευόμενων Περιοχών του ΟΦΥΠΕΚΑ δύναται να απαιτηθεί τροποποίηση του Επιχειρησιακού Σχεδίου εντός 30 ημερών από την κατάθεση.
– Παράγραφος 1, σημείο α: Επομένως όταν παραπάνω στο άρθρο 27(5)(γ) μιλούσε για εκπόνηση από τον ΟΦΥΠΕΚΑ εθνικής στρατηγικής και σχεδίου δράσης εννοούσε αυτήν την στρατηγική και το σχέδιο δράσης. Τότε ο ΟΦΥΠΕΚΑ έχει αρμοδιότητες που εκφεύγουν της διαχείρισης των προστατευόμενων περιοχών και αφορούν ολόκληρη τη διαχείριση του φυσικού περιβάλλοντος και διατήρηση της βιοποικιλότητας και το σχετικό άρθρο πρέπει να τροποποιηθεί καταλλήλως.
– Σημείο στ: «… και ιδιωτικούς φορείς», βλ. άρθρο 41
– Σημείο ζ: Τι είναι το Πληροφοριακό Σύστημα Διοίκησης και Διαχείρισης προστατευόμενων περιοχών; Δεν ξανααναφέρεται πουθενά στο νομοσχέδιο
– Παράγραφος 2: Απολύτως ασαφές τι είναι το Πρόγραμμα εφαρμογής για την υλοποίηση των ΣΔ κάθε προστατευόμενης περιοχής και το γιατί χρειάζεται κάτι τέτοιο; να σχέδιο διαχείρισης φτάνει σε επιχειρησιακές λεπτομέρειες για την εφαρμογή του, σε σχέδιο δράσης. Πότε θα οριστεί τι είναι το πρόγραμμα εφαρμογής και πώς καταρτίζεται;
To Πληροφοριακό Σύστημα Διοίκησης και Διαχείρισης προστατευόμενων dεν έχει αναφερθεί προηγουμένως και δεν είναι κατανοητό περί τίνος πρόκειται
2. Δεν είναι κατανοητό. Αν έχουμε ένα εγκεκριμένο Σχέδιο Διαχείρισης για μία περιοχή (με τα ετήσια σχέδια δράσης που αναφέρονται επίσης), το Πρόγραμμα Εφαρμογής τι θα προσθέσει; Σε τι θα βοηθήσει;
Όπως γνωρίζετε τα ΠΔ, οι ΕΠΜ και τα Σχέδια Διαχείρισης που εκπονεί το ΥΠΕΝ δεν είναι έτοιμα και όπως γράφετε στην αιτιολογική έκθεση του σχεδίου νόμου θα καθυστερήσουν να ολοκληρωθούν και πολύ περισσότερο να εφαρμοστούν. Για ποια εργαλεία μιλάτε λοιπόν. Σε ποιο πρόγραμμα εφαρμογής αναφέρεστε; Δεν είναι εφαρμόσιμα τα σχέδια διαχείρισης;
Στην παρ. δ του άρθρου αναφέρεται ότι ένα από τα εργαλεία του Συστήματος Διακυβέρνησης ΠΠ θα αποτελούν «τα Σχέδια Διαχείρισης των Προστατευόμενων Περιοχών της παρ. 5 του άρθρου 4 του ν. 3937/2011, που εκπονεί το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας σε συνεργασία με συναρμόδια Υπουργεία και άλλους αρμόδιους φορείς».
Το άρθρο 4 του Ν 3937/2011 αποτελούσε, όμως, αντικατάσταση του άρθρου 18 του ν. 1650/1986. Στην παρ. 2 του άρθρου 45 του σχέδιου νόμου αναφέρει ότι «Η παρ. 5 του άρθρου 18 του ν. 1650/1986 καταργείται». Επομένως, τα Διαχειριστικά αυτά Σχέδια πλέον δεν θα υφίστανται.
Η έννοια του Διαχειριστικού Σχεδίου (μόνο για τις περιοχές του Δικτύου Natura 2000) αναφέρεται εκ νέου στο άρθρο 47 του νομοσχεδίου, αλλά εκεί δε διευκρινίζεται ποιος θα τα καταρτά.
Επομένως, η παράγραφος αυτή θα πρέπει να επαναδιατυπωθεί.
1. Στο άρθρο αυτό (αρθ. 33) απαιτείται επιπλέον νομοτεχνική επεξεργασία, ανάλογα με τις τελικές τροποποιήσεις του ν. 1650/1986 και του ν. 3937/2011 ώστε οι παραπομπές σε συγκεκριμένες διατάξεις να είναι συνεπείς με την τελική μορφή των παραπομπών.
2. Παρ. 1(ζ): Θα πρέπει να διευκρινιστεί ποιο είναι το πληροφοριακό σύστημα, πού προβλέπεται και τι στόχο έχει, ποιος είναι αρμόδιος για τη λειτουργία του, κοκ, καθώς απουσιάζει άλλη αναφορά σε αυτό (π.χ. στις αρμοδιότητες του ΟΦΥΠΕΚΑ).
3. Εφόσον κρίνεται απαραίτητο, το πρόγραμμα εφαρμογής των σχεδίων διαχείρισης θα πρέπει να προβλεφθεί στο αντίστοιχο άρθρο του ν. 1650/1986 σχετικά με τα σχέδια διαχείρισης όπου θα διευκρινίζεται και το περιεχόμενο του. Σημειώνεται ότι σήμερα προβλέπεται σχέδιο δράσης (παρ. 5 άρθ. 18 του ν. 1650/1986).