1. Σε περίπτωση υποβολής αιτήσεων για χορήγηση ή τροποποίηση Βεβαίωσης Παραγωγού Ηλεκτρικής Ενέργειας από Α.Π.Ε. και Σ.Η.Θ.Υ.Α. ή Βεβαίωσης Ειδικών Έργων, εντός του ίδιου κύκλου υποβολής αιτήσεων, που παρουσιάζουν εδαφική επικάλυψη ή αδυναμία ταυτόχρονης αξιοποίησης πρωτογενούς ενέργειας ή προκαλούν υπέρβαση της φέρουσας ικανότητας και εφόσον δεν συντρέχει υποχρέωση προτεραιότητας εξέτασης βάσει διατάξεων νόμου, ο Φορέας Αδειοδότησης ζητά από τους αιτούντες τη διευθέτηση της εδαφικής επικάλυψης, ενεργειακής αυτοτέλειας ή της υπέρβασης της φέρουσας ικανότητας του δήμου εγκατάστασης, εντός τακτής προθεσμίας σύμφωνα με τα ειδικότερα προβλεπόμενα στον Κανονισμό.
2. Ειδικά για αιολικούς σταθμούς, σε περίπτωση υπέρβασης της φέρουσας ικανότητας, ο Φορέας Αδειοδότησης απευθύνεται στον οικείο Ο.Τ.Α. για τη διερεύνηση της δυνατότητας υπέρβασης της φέρουσας ικανότητας εγκατάστασης Α/Γ στο δήμο αυτό, όπως αυτό προβλέπεται στο Ειδικό Πλαίσιο Χωρικού Σχεδιασμού και Αειφόρου Ανάπτυξης για τις Α.Π.Ε..
3. Σε περίπτωση αδυναμίας διευθέτησης της εδαφικής επικάλυψης ή ενεργειακής αυτοτέλειας των έργων ή υπέρβασης της φέρουσας ικανότητας του δήμου εγκατάστασης των σταθμών Α.Π.Ε., ο Φορέας Αδειοδότησης προβαίνει σε συγκριτική αξιολόγηση και οι αιτήσεις που αφορούν στα εμπλεκόμενα έργα εξετάζονται βάσει κριτηρίων, όπως ενδεικτικά η ύπαρξη τίτλου κυριότητας ή κατοχής, κατά τα οριζόμενα στον Κανονισμό.
Μέχρι την έκδοση του Κανονισμού, κατά τη συγκριτική αξιολόγηση εφαρμόζονται αναλογικά οι σχετικές διατάξεις της απόφασης υπ’ αριθμ. ΥΑΠΕ/Φ1/14810 (Β’ 2373/2011), όπως ισχύει.
4. Κατά τη διάρκεια της συγκριτικής αξιολόγησης, λόγω υπέρβασης φέρουσας ικανότητας, αναστέλλεται η χορήγηση Βεβαιώσεων επόμενων κύκλων στον Ο.Τ.Α. εγκατάστασης των υπό συγκριτική αξιολόγηση σταθμών Α.Π.Ε..
Άρθρο 15 Επικαλύψεις και Συγκρούσεις
- 80 ΣχόλιαΆρθρο 01 Διάρκεια ισχύος ΑΕΠΟ
- 69 ΣχόλιαΆρθρο 02 Επιτάχυνση διαδικασιών έκδοσης ΑΕΠΟ
- 28 ΣχόλιαΆρθρο 03 Απλοποίηση διαδικασίας ανανέωσης ΑΕΠΟ
- 31 ΣχόλιαΆρθρο 04 Απλοποίηση διαδικασίας τροποποίησης ΑΕΠΟ
- 17 ΣχόλιαΆρθρο 05 Περιεχόμενο Φακέλων Περιβαλλοντικής Αδειοδότησης
- 21 ΣχόλιαΆρθρο 06 Συμβούλια Περιβαλλοντικής Αδειοδότησης
- 48 ΣχόλιαΆρθρο 07 Πιστοποιημένοι Αξιολογητές ΜΠΕ
- 14 ΣχόλιαΆρθρο 08 Ηλεκτρονικό Περιβαλλοντικό Μητρώο
- 33 ΣχόλιαΆρθρο 09 Λοιπές τροποποιήσεις του ν. 4014/2011
- 12 ΣχόλιαΆρθρο 10 Ορισμοί
- 17 ΣχόλιαΆρθρο 11 Βεβαίωση Παραγωγού Ηλεκτρικής ενέργειας από Α.Π.Ε. και Σ.Η.Θ.Υ.Α.
- 16 ΣχόλιαΆρθρο 12 Διασφάλιση Υλοποίησης των Έργων
- 29 ΣχόλιαΆρθρο 13 Περιορισμοί χωροθέτησης σταθμών Α.Π.Ε.
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 14 Περιοχές με κορεσμένα δίκτυα
- 12 ΣχόλιαΆρθρο 15 Επικαλύψεις και Συγκρούσεις
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 16 Μείωση εφάπαξ τέλους υποβολής αίτησης
- 14 ΣχόλιαΆρθρο 17 Εφάπαξ Τέλος Έκδοσης Βεβαίωσης
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 18 Κανονισμός Βεβαιώσεων Παραγωγού Ηλεκτρικής Ενέργειας από Α.Π.Ε., Σ.Η.Θ.Υ.Α. και Ειδικών Έργων
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 19 Βεβαίωση Ειδικών Έργων
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 20 Ειδικό Μητρώο Παραγωγής Ηλεκτρικής Ενέργειας από Α.Π.Ε. ή Σ.Η.Θ.Υ.Α.
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 21 Τροποποιούμενες Διατάξεις
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 22 Μεταβατικές διατάξεις – Έκδοση Βεβαιώσεων και Βεβαιώσεων Ειδικών Έργων μέχρι τη λειτουργία του Ηλεκτρονικού Μητρώου
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 23 Μεταβατικές διατάξεις – Αιτήματα μέχρι και τον κύκλο Ιουνίου 2018
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 24 Μεταβατικές διατάξεις – Αιτήματα από τον κύκλο Σεπτεμβρίου 2018 και εφεξής και λοιπές διατάξεις
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 25 Μεταβατικές διατάξεις – Υφιστάμενες Άδειες Παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας
- 40 ΣχόλιαΆρθρο 26 Οι Φορείς του Εθνικού Συστήματος Διακυβέρνησης
- 39 ΣχόλιαΆρθρο 27 Ίδρυση, Σκοπός και Εποπτεία του ΟΦΥΠΕΚΑ
- 20 ΣχόλιαΆρθρο 28 Διοικητικό Συμβούλιο του ΟΦΥΠΕΚΑ
- 24 ΣχόλιαΆρθρο 29 Οργανωτική Διάρθρωση ΟΦΥΠΕΚΑ
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 30 Γενικοί Διευθυντές
- 23 ΣχόλιαΆρθρο 31 Πόροι και Οικονομική Διαχείριση του ΟΦΥΠΕΚΑ
- 21 ΣχόλιαΆρθρο 32 Οργάνωση, Στελέχωση και Λειτουργία του ΟΦΥΠΕΚΑ
- 12 ΣχόλιαΆρθρο 33 Εργαλεία του Συστήματος Διακυβέρνησης Προστατευόμενων Περιοχών
- 66 ΣχόλιαΆρθρο 34 Σύσταση και Αρμοδιότητες των Μονάδων Διαχείρισης Προστατευόμενων Περιοχών
- 36 ΣχόλιαΆρθρο 35 Επιτροπές Διαχείρισης των Μονάδων Διαχείρισης Προστατευόμενων Περιοχών
- 21 ΣχόλιαΆρθρο 36 Αξιολόγηση των Μονάδων Διαχείρισης Προστατευόμενων Περιοχών
- 21 ΣχόλιαΆρθρο 37 Προγραμματικές Συμβάσεις
- 17 ΣχόλιαΆρθρο 38 Μνημόνια Συνεργασίας
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 39 Συνεργασία με Περιφέρειες
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 40 Συνεργασία με Δήμους
- 13 ΣχόλιαΆρθρο 41 Μητρώο Περιβαλλοντικών Μη Κυβερνητικών Οργανώσεων και Φορέων
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 42 Σχέδιο Δράσης βελτίωσης της δημόσιας πολιτικής Προστατευόμενων Περιοχών
- 47 ΣχόλιαΆρθρο 43 Μεταβατικές Διατάξεις
- 184 ΣχόλιαΆρθρο 44 Τροποποίηση του π.δ. 59/2018
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 45 Προστατευόμενες περιοχές και σχέδια διαχείρισης αυτών
- 20 ΣχόλιαΆρθρο 46 Χαρακτηρισμοί και ζώνες προστασίας περιοχών
- 22 ΣχόλιαΆρθρο 47 Ειδικές περιβαλλοντικές μελέτες, σχέδια διαχείρισης και καθορισμός χρήσεων γης στις προστατευόμενες περιοχές
- 139 ΣχόλιαΆρθρο 48 Ρυθμίσεις για τη διαδικασία ανάρτησης, κύρωσης και αναμόρφωσης των δασικών χαρτών
- 36 ΣχόλιαΆρθρο 49 Επιτροπές Εξέτασης Αντιρρήσεων
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 50 Ανάρτηση δασικών χαρτών σε συμμόρφωση με την 685/2019 απόφαση του ΣτΕ
- 22 ΣχόλιαΆρθρο 51 Πεδίο εφαρμογής – διαδικασία για την υπαγωγή στο πλαίσιο του παρόντος νόμου
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 52 Υποβολή αιτημάτων
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 53 Σύνταξη οικονομοτεχνικών μελετών
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 54 Περιεχόμενο του προεδρικού διατάγματος
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 55 Απόφαση περί υπαγωγής στις διατάξεις του παρόντος
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 56 Εθνικός και Περιφερειακός Σχεδιασμός Διαχείρισης Αποβλήτων
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 57 Τοπικός Σχεδιασμός Διαχείρισης Αποβλήτων
- 21 ΣχόλιαΆρθρο 58 Έκδοση αδειών
- 14 ΣχόλιαΆρθρο 59 Βιολογικά απόβλητα (άρθρο 22 της Οδηγίας 2008/98/ΕΚ, όπως τροποποιήθηκε από το άρθρο 1, στοιχείο 19 της Οδηγίας 2018/851/ΕΕ)
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 60 Ηλεκτρονικό Μητρώο Αποβλήτων
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 61 Ρυθμίσεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 62 Καταργούμενες διατάξεις
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 63 Υποχρεώσεις μεταφοράς επικίνδυνων αποβλήτων
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 64 Χρηματοδότηση δαπάνης κατασκευής δικτύου αποχέτευσης για τους οικισμούς της Οδηγίας 91/271/ΕΟΚ
- 110 ΣχόλιαΆρθρο 65 Τροποποίηση του άρθρου 6Α ν. 2939/2001
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 66 Έναρξη ισχύος
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
4 Μαρτίου 2020, 07:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
18 Μαρτίου 2020, 09:00
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
12 Σχόλια 1579 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 35093 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Ρυθμίσεις για τον εκσυγχρονισμό της διαχείρισης αποβλήτων, τη βελτίωση του πλαισίου εξοικονόμησης ενέργειας, την ανάπτυξη των έργων ενέργειας και την αντιμετώπιση πολεοδομικών ζητημάτων
- Αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ)
- Ρυθμίσεις για την αντιμετώπιση των πολυεπίπεδων επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής στους τομείς: α) της διαχείρισης υδάτων, β) της διαχείρισης και προστασίας των δασών...
- Διατάξεις για τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειες και την προστασία του φυσικού και χωροταξικού περιβάλλοντος
- Μετονομασία της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας σε Ρυθμιστική Αρχή Αποβλήτων, Ενέργειας και Υδάτων
- ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΚΑΙ ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΑΠΟ ΑΝΑΝΕΩΣΙΜΕΣ ΠΗΓΕΣ – ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΤΩΝ ΟΔΗΓΙΩΝ ΕΕ 2018/2001 ΚΑΙ 2019/944
- Εθνικός Κλιματικός Νόμος – Μετάβαση στην κλιματική ουδετερότητα και προσαρμογή στην κλιματική αλλαγή
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το Εθνικό Πρόγραμμα Πρόληψης Δημιουργίας Αποβλήτων
- Διαβούλευση στο σχέδιο για την Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/2002 σχετικά με την τροποποίηση της οδηγίας 2012/27/ΕΕ για την ενεργειακή απόδοση
- Απαγόρευση καλλιέργειας ΓΤΟ
- Καθορισμός κανόνων, μέτρων και όρων για την αντιμετώπιση κινδύνων από ατυχήματα μεγάλης έκτασης
- ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΣΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ ΤΗΣ ΟΔΗΓΙΑΣ 2012-27-ΕΕ ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ
- Αναθεώρηση Εθνικού Σχεδίου Διαχείρισης Αποβλήτων (ΕΣΔΑ)
- Βοσκήσιμες γαίες Ελλαδας
- Κτήμα Τατοϊου
- Εγκριση κώδικα για την προστασία των νερών στο πλαίσιο οδηγίας
- Ανακύκλωση-βελτίωση αποβλήτων
- ΚΥΑ αειφορίας
- φυσικό αέριο -τροποιήσεις ν.4001/2011
- Ενσωμάτωση οδηγίας 2012/27/ΕΕ
- Σύσταση ΑΕ και τροποιοίσεις ν. 4123/2013
- Σχέδιο της κύριας έκθεσης της Ολλανδικής εταιρίας HVA με αντικείμενο τη βελτίωση της διαχείρισης υδάτων, αγροτικών καλλιεργειών και αντιπλημμυρικής προστασίας στην Περιφέρεια Θεσσαλίας
- Όροι δόμησης, κατασκευής, επιτρεπόμενες χρήσεις γης για κέντρα δεδομένων, χωροταξικές και πολεοδομικές ρυθμίσεις, αξιοποίηση πόρων Πράσινου Ταμείου και λοιπές περιβαλλοντικές και ενεργειακές διατάξεις
- Τροποποίηση του Εθνικού Σχεδίου Διαχείρισης Αποβλήτων
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/944 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 5ης Ιουνίου 2019
- Διατάξεις για την απλοποίηση της περιβαλλοντικής αδειοδότησης, των περιβαλλοντικών επιθεωρήσεων και την προστασία του περιβάλλοντος
- ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΑΔΕΙΟΔΟΤΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΑΝΑΝΕΩΣIΜΩΝ ΠΗΓΩΝ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ -Β’ ΦΑΣΗ, AΔΕΙΟΔΟΤΗΣΗ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ, ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- Δημόσια Διαβούλευση για το Σχέδιο Νόμου «Ολοκληρωμένο Πλαίσιο για τη Διαχείριση Αποβλήτων»
- Νέο Σχέδιο Δράσης της Ελλάδας για την Κυκλική Οικονομία – Οδικός Χάρτης
- Έκθεση μακροπρόθεσμης στρατηγικής για την κινητοποίηση επενδύσεων για την ανακαίνιση και μετατροπή του εθνικού κτιριακού αποθέματος
- Προώθηση της Ανακύκλωσης–Ενσωμάτωση των Οδηγιών 2018/851 και 2018/852 της 30ής Μαΐου 2018.
- «Στρατηγική για την Ανάπτυξη της Εθνικής Υποδομής Γεωχωρικών Πληροφοριών (ΕΥΓΕΠ)»
- Σχέδιο Δίκαιης Αναπτυξιακής Μετάβασης (Master Plan) για τις λιγνιτικές περιοχές της Δυτικής Μακεδονίας και της Μεγαλόπολης
- Διαβούλευση για το σχέδιο νόμου «Ενσωμάτωση της Οδηγίας 2019/904/ΕΕ σχετικά με τη μείωση των επιπτώσεων ορισμένων πλαστικών προϊόντων στο περιβάλλον»
- Δημόσια Διαβούλευση για το σχέδιο νόμου «Εκσυγχρονισμός της Χωροταξικής και Περιβαλλοντικής νομοθεσίας»
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το «Εθνικό Πρόγραμμα Ελέγχου Ατμοσφαιρικής Ρύπανσης (ΕΠΕΑΡ)»
- Σχέδιο νόμου «Μετάβαση στην κινητικότητα χαμηλών εκπομπών: Μέτρα προώθησης και λειτουργία της αγοράς ηλεκτροκίνησης»
- ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣ
- Σχέδιο διατάξεων για ενσωμάτωση Οδηγιών 2019/692 και 2018/844
- Δημόσια Διαβούλευση για τη Μακροχρόνια Στρατηγική για το έτος 2050
- Δημόσια διαβούλευση για το Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ)
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ «ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ ΑΓΟΡΑΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ, ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΔΕΗ, ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΔΕΠΑ ΚΑΙ ΣΤΗΡΙΞΗ ΤΩΝ ΑΠΕ»
- Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του Ειδικού Χωρικού Σχεδίου (ΕΧΣ) για το Εκθεσιακό Κέντρο Θεσσαλονίκης
- Μητροπολιτικός Φορέας Γουδή - Ιλισίων
- Καθορισμός των Προδιαγραφών και του Περιεχομένου των Σχεδίων Δράσης Ειδών και Τύπων Οικοτόπων στο πλαίσιο εφαρμογής των διατάξεων του ν. 3937/2011 (ΦΕΚ 60 Α')
- Κατηγοριοποίηση παραβάσεων και καθορισμός διαδικασίας επιβολής προστίμων
- Σύστημα αειφορίας βιοκαυσίμων σύμφωνα με το άρθρο 21 του ν. 4062/2012
- Σύστημα αειφορίας βιοκαυσίμων και βιορευστών σύμφωνα με το άρθρο 32η του ν. 3468/2006
- Χορήγηση οικονομικών αντισταθμισμάτων σε εφαρμογή των διατάξεων των παρ. 1 και 4 του άρθρου 22 του ν. 1650/1986
- Κανονισμός Τιμολόγησης των ΦΟΔΣΑ και Ρυθμίσεις για την ενίσχυση της κυκλικής οικονομίας
- Χαρακτηρισμός της υδάτινης, χερσαίας και ευρύτερης περιοχής της λίμνης Παμβώτιδας (Ιωαννίνων),Π.Ε. Ιωαννίνων ως Περιφερειακό Πάρκο, και καθορισμός χρήσεων γης, όρων και περιορισμών δόμησης
- Περιβαλλοντική διαχείριση των περιοχών με οικιστικές πυκνώσεις, ιώδους περιγράμματος
- Εθνικός Σχεδιασμός για την Ενέργεια και το Κλίμα
- Σύσταση Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών
- Κατηγοριοποίηση παραβάσεων του άρθρου 19Α του ν.4062/2012 και όρια προστίμων
- Εθνικό Σχέδιο για την αύξηση του αριθμού των κτιρίων με σχεδόν μηδενική κατανάλωση ενέργειας (άρθρο 9 της Οδηγίας 2010/31/ΕΕ)
- Σχέδιο Στρατηγικής Ανάπτυξης της Δασοπονίας 2018-2038 (Εθνική Στρατηγική για τα Δάση)
- Χαρακτηρισμός χερσαίων, υδάτινων και θαλάσσιων περιοχών ως Εθνικού Πάρκου
- Έρευνα, εκμετάλλευση και διαχείριση του γεωθερμικού δυναμικού της χώρας και άλλες διατάξεις
- Εθνικό Ταμείο Δίκαιης Μετάβασης
- Εθνική Στρατηγική για την Κυκλική Οικονομία
- ΝΟΜΟΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΛΕΓΧΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΟΥ ΔΟΜΗΜΕΝΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
- Σύσταση του Οργανισμού Εθνικού Κτηματολογίου
- Οργάνωση και λειτουργία φορέων διαχείρισης προστατευόμενων περιοχών
- Τροποποίηση του άρθρου 15Α του ν. 3054/2002 & αντικατάσταση ΚΥΑ κριτηρίων & μεθοδολογία κατανομής βιοντίζελ
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας 2015/1513
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας 2015/652
- ΣΧΕΔΙΟ ΚΥΑ ΔΙΑΘΕΣΗΣ ΥΓΡΩΝ ΑΠΟΒΛΗΤΩΝ
- ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ ΑΠΟΣΥΜΠΙΕΣΗΣ ΠΕΠΙΕΣΜΕΝΟΥ ΦΥΣΙΚΟΥ ΑΕΡΙΟΥ ΚΑΙ ΒΟΗΘΗΤΙΚΩΝ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ
- Έρευνα και εκμετάλλευση λατομικών ορυκτών και άλλες διατάξεις
- «Ενεργειακές Κοινότητες και άλλες διατάξεις»
- Κανονισμός Πυροπροστασίας Κτιρίων
- ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΧΡΗΣΕΩΝ ΓΗΣ
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ - ΧΩΡΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ – ΒΙΩΣΙΜΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ
- Ίδρυση Εθνικού Οργανισμού Εναλλακτικής Διαχείρισης Συσκευασιών και άλλων προϊόντων
- Χαρακτηρισμός της χερσαίας περιοχής του δάσους Δαδιάς, Λευκίμης, Σουφλίου ως Εθνικού Πάρκου Δάσους Δαδιάς, Λευκίμης, Σουφλίου, καθορισμός ζωνών προστασίας αυτού, χρήσεων, όρων και περιορισμών
- Μεθοδολογία υπολογισμού της Ειδικής Τιμής Αγοράς τεχνολογιών Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας και Συμπαραγωγής Ηλεκτρισμού και Θερμότητας Υψηλής Απόδοσης και άλλες διατάξεις
- Σχέδιο αντικατάστασης του άρθρου 15Α του Ν3054_2002 Οργάνωση της αγοράς πετρελαιοειδών και άλλες διατάξεις
- Αναδιοργάνωση της ελληνικής αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας σε εφαρμογή της νομοθεσίας για την ολοκλήρωση της ενιαίας ευρωπαϊκής αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας και άλλες διατάξεις
- Σύσταση και τήρηση Μητρώου Πιστοποιημένων Αξιολογητών Μελετών Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων σύμφωνα με το άρθρο 16 του ν. 4014/2011(Α΄ 209)
- Έγκριση γενικών κανόνων κοστολόγησης και τιμολόγησης υπηρεσιών ύδατος. Μέθοδος και διαδικασίες για την ανάκτηση κόστους των υπηρεσιών ύδατος στις διάφορες χρήσεις του
- Χαρακτηρισμός της περιοχής του Εθνικού Δρυμού Λευκών Ορέων ως Εθνικού Πάρκου
- Καθορισμός τεχνικών προδιαγραφών χάραξης, σήμανσης
- Καθορισμός κριτηρίων, μεθοδολογίας κατανομής αυτούσιου βιοντίζελ και ρύθμιση κάθε σχετικού θέματος…
- Χαρακτηρισμός χερσαίων και υδάτινων περιοχών της Οροσειράς Ροδόπης ως Εθνικό Πάρκο
- Κατηγοριοποίηση παραβάσεων και καθορισμός διαδικασίας επιβολής προστίμων σχετικά με την τήρηση των κριτηρίων αειφορίας βιοκαυσίμων και βιορευστών.
- Νέο καθεστώς στήριξης των σταθμών παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας και Συμπαραγωγή Ηλεκτρισμού και θερμότητας υψηλής απόδοσης
- Πράξεις εισφοράς σε γη και σε χρήμα
- Χωροταξικός και πολεοδομικός σχεδιασμός
- Επίσπευση διαδικασιών κατάρτισης, θεώρησης και κύρωσης των δασικών χαρτών και λοιπές διατάξεις
- Καθορισμός Κανόνων
- Ρυθμιστικά σχέδια Αθήνας και Θεσσαλονίκης
- Χαρακτηρισμός των χερσαίων και θαλάσσιων περιοχών των «GR2330005, «GR2330008 και «GR2550005…
- Δημιουργία νέας καθετοποιημένης εταιρίας Ηλεκτρικής ενέργειας
- Ρυθμίσεις για την εξυγίανση ειδικού λογαριασμού
- Πλαίσιο για την ασφάλεια στις υπεράκτιες εργασίες έρευνας και εκμετάλλευσης υδρογονανθράκων
- Δημόσια διαβούλευση για το Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Αποβλήτων (ΕΣΔΑ)
- Θαλάσσιος Χωροταξικός Σχεδιασμός. Εναρμόνιση με την Οδηγία 2014/89/ΕΕ
- ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
- Ρύθμιση θεμάτων Κ.Δ.Ε.Π.Α.Π
Παράγραφος 3
Αυτό δεν λύνει το πρόβλημα της γης το οποίο είναι πολύ συχνό στις αιτήσεις Φ/Β. Πρέπει άμεσα να εφαρμοστεί έστω ως μεταβατικό μέτρο το να ζητείται από αμφότερους αιτούντες υπεύθυνη δήλωση ότι είναι κάτοχοι της έκτασης μαζί με τα σχετικά αποδεικτικά τα οποία να λαμβάνονται υπόψη κατά τη συγκριτική αξιολόγηση.
Στις συγκρούσεις έργων, να προστεθεί ως αποδεικτικό μέσο και η μίσθωση ή/και η συναίνεση του ιδιοκτήτη της έκτασης»
Η προτεινόμενη ρύθμιση της διευθέτησης είναι ανεφάρμοστη για την τεχνολογία των ΜΥΗΕ, διότι η εδαφική επικάλυψη στην περίπτωση των ΜΥΗΕ είναι ταυτόχρονα και αδυναμία ταυτόχρονης αξιοποίησης της πρωτογενούς ενέργειας. Ως εκ τούτου, στην περίπτωση επικάλυψης έργων, είναι αδύνατο να γίνει διευθέτηση της επικάλυψης, π.χ. με τον διαχωρισμό του έργου, διότι δεν θα πληρούνται τα χωροταξικά κριτήρια.
Στις περιπτώσεις όπου θα υπάρχει εδαφική επικάλυψη αιτήσεων θα πρέπει να ακολουθείται η διαδικασία της συγκριτικής αξιολόγησης η οποία θα βασίζεται μόνο στις μελέτες και στοιχεία που καταχωρήθηκαν στο Ηλεκτρονικό Μητρώο κατά την υποβολή της αίτησης χωρίς την δυνατότητα υποβολής συμπληρωματικών στοιχείων εκτός αν αυτό απαιτηθεί από το φορέα αδειοδότησης.
Το αντικείμενο του προτεινομένου νομοσχεδίου κρίνεται ιδιαίτερα σημαντικό. Περιέχει όμως πολύπλοκες διατάξεις που απαιτούν περαιτέρω διερεύνηση του θεσμικού πλαισίου και συστηματική επιστημονική αντιμετώπιση, γιατί δεν επιδέχονται οποιεσδήποτε ερμηνείες καθώς σήμερα, περισσότερο από ποτέ, απαιτείται να αντιμετωπιστούν εποικοδομητικά οι διαχρονικά διαπιστωμένες δυσλειτουργίες του συστήματος προστασίας των ευαίσθητων περιβαλλοντικά περιοχών. Θεωρούμε επομένως απαραίτητη την παράταση της διαβούλευσης. Έναν επιπλέον λόγο συνιστά η διαμορφωθείσα κατάσταση λόγω της πανδημίας.
Ειδικά για τους ΑΣΠΗΕ, ο προσδιορισμός της φέρουσας ικανότητας δεν αναφέρεται πουθενά από πού προκύπτει. Ειδικά ο ορισμός της από τους ΟΤΑ είναι αυθαίρετος, καθώς απαιτείται μελέτη σωρευτικών επιπτώσεων ώστε να προσδιορίζεται με επιστημονικά κριτήρια η φέρουσα ικανότητα.
Η Ελληνική Ορνιθολογική Εταιρεία, η Καλλιστώ και η Ελληνική Εταιρία για την Προστασία της Φύσης παραπέμπουν στα σχόλια που έχουν αναρτήσει από κοινού στο άρθρο 1 του Σχεδίου νόμου και τα οποία αφορούν συνολικά το Σχέδιο νόμου.
Οι διατάξεις που περιέχονται στα άρθρα 1 έως 47 του Σχεδίου νόμου παραβιάζουν το άρθρο 24 του Συντάγματος, το γράμμα και το πνεύμα της οδηγίας 92/43/ΕΟΚ, όπως έχει ερμηνευθεί από το Δικαστήριο της ΕΕ, γενικές αρχές, όπως η αρχή της πρόληψης και θεμελιώδη δικαιώματα, όπως το άρθρο 37 του Χάρτη Θεμελιωδών Δικαιωμάτων.
Ακόμη, καταγγέλλεται η προσχηματικότητα της διαδικασίας διαβούλευσης, καθώς το ΥΠΕΝ δεν έκανε δεκτό το κοινό αίτημα των περιβαλλοντικών οργανώσεων για παράταση της διαδικασίας διαβούλευσης, παρά τις εξαιρετικές συνθήκες που έχουν διαμορφωθεί το τελευταίο διάστημα – ελέω κοροναϊού – και παρά το ότι κατά την πρόσφατη διμηνιαία συνάντηση με τις περιβαλλοντικές οργανώσεις, τον Φεβρουάριο 2020, υπήρξε διαβεβαίωση προς όλες τις περιβαλλοντικές οργανώσεις που ήταν παρούσες ότι θα υπήρχε επαρκής χρόνος για τη διαβούλευση.
Το τελευταίο διάστημα έχει παρατηρηθεί αθρόα κατάθεση αιτήσεων Φ/Β Σταθμών σε ιδιωτικές εκτάσεις για τις οποίες δεν υπάρχει αντίστοιχο ιδιωτικό συμφωνητικό μίσθωσης ή τίτλος κυριότητας
Αυτό γίνεται για λόγους τόσο ανταγωνισμού – εκβιασμού μεταξύ των εταιρειών ΑΠΕ , όσο και των ανυποψίαστων ιδιοκτητών των εκτάσεων
Τέτοια φαινόμενα έχουν ήδη γίνει γνωστά κι από πασίγνωστες εταιρείες του χώρου, με παρουσία χρόνια στα πράγματα οι οποίες ενεργούν έτσι καθώς γνωρίζουν ότι δεν υπάρχουν ακόμα κυρώσεις και καθυστερούν ως εκ τούτου δεκάδες περιπτώσεις εταιρειών που θέλουν να υλοποιήσουν τα έργα τους, με νόμιμα μέσα
Η εταιρεία μας ετοιμάζεται ήδη να καταθέσει αιτήσεις με νόμιμα συμφωνητικά σε εκτάσεις που έχουν αιτηθεί προηγουμένως ανταγωνίστριες εταιρείες, έχοντας ΄΄υποτίθεται΄΄ συμφωνητικά για τις ιδιωτικές εκτάσεις αυτές , χωρίς αυτό όμως να συμβαίνει
Επειδή το φαινόμενο έχει λάβει διαστάσεις και κινδυνεύουν να εκτεθούν σοβαρές Ελληνικές και Διεθνείς Επενδυτικές – Ενεργειακές Εταιρείες , προτείνουμε :
Σε κάθε αίτημα στη ΡΑΕ για χορήγηση Βεβαίωσης Παραγωγής Φ/Β Έργου και πάντως πριν τη χορήγηση της, να προβλέπεται :
1. Υπεύθυνη Δήλωση-ΥΔ του Νομίμου εκπροσώπου/ του Αιτούντα, που να δηλώνει ότι για τις συντεταγμένες του έργου ( σε ΕΓΣΑ ΄87) έχει ήδη σε ισχύ νόμιμα συμβόλαια , κατοχής ή νόμιμης χρήσης , εφόσον πρόκειται για ιδιωτικές εκτάσεις
Έτσι και σε περίπτωση επικάλυψής , στις αντιρρήσεις εντός 15 ημερών, να μπορεί να αποδειχθεί η πραγματική κατοχή μέσω συμφωνητικών και τοπογραφικών, αλλά κυρίως να προκύπτει αστική ευθύνη του Νόμιμου Εκπροσώπου αν ψευδώς έχει καταθέσει σχετικά
2. Επιπλέον να προβλέπεται και διοικητικό πρόστιμο επιβολής του από τη Ρ.Α.Ε , σε περίπτωση που αποδεικνύεται ότι ο Αιτών δεν είχε νόμιμα συμβόλαια και ψευδώς κατέθεσε αίτηση σε ιδιωτική έκταση, στο ποσό των 1.000 €/ MW
Φυσικά τα παραπάνω θα ισχύουν και για τις παλαιότερες αλλά και για τις εκκρεμείς αιτήσεις ,όπως επίσης και για χορηγηθείσες άδειες παραγωγής που βεβαίως θα ανακαλούνται , αν διαπιστωθεί (πχ με καταγγελία από έχοντα έννομο συμφέρον κλπ ) μη νόμιμη κατοχή ή χρήση του γηπέδου εγκατάστασης
Με εκτίμηση,
Χ. Συρικέλας
Δεδομένης της έκτασης του νομοσχεδίου, της πληθώρας από διατάξεις που χρήζουν σοβαρής ανάλυσης, του εντοπισμού σειράς από πολύ προβληματικές διατάξεις, και των τομέων που αγγίζει το νομοσχέδιο, θεωρούμε απαραίτητη την παράταση της διαβούλευσης τουλάχιστον μέχρι το τέλος του Μαρτίου.
ΜΕΤΡΑ ΕΝΙΣΧΥΣΗΣ από ΑΠΕ, ΠΕΡΙΟΧΩΝ που ΒΡΙΣΚΟΝΤΑΙ ΣΕ ΠΛΑΙΣΙΟ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ, πχ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟΙ ΟΙΚΙΣΜΟΙ
Οι παραπάνω περιορισμοί, αν καταλήγαμε ότι αξίζουν αυτές οι περιοχές πλαίσιο προστασίας, θα έπρεπε να αντισταθμιστούν με μικρά και απόλυτα εξειδικευμένα μέτρα ενίσχυσης τους.
Μεταξύ αυτών θα μπορούσαν να είναι:
Παρεμβάσεις και τεχνολογικές εφαρμογές που να βοηθούν την εξοικονόμηση ενέργειας σε παραδοσιακούς οικισμούς και που να επιτρέπονται βάσει των αρχιτεκτονικών κανόνων.
Με κριτήριο την προστασίας της πολιτιστικής κληρονομιάς και την άρσης ανισοτήτων και μειονεκτικότητας, κύρια για τα ορεινά, να αναζητήσουμε ρήτρα στα προγράμματα εξοικονόμησης που να ενισχύει πολλαπλάσια το ποσοστό επιχορήγησης για έργο και τεχνολογίες εξοικονόμησης στις περιοχές αυτές. Μικρό, σαφές, απόλυτα στοχετευόμενο πρόγραμμα.
Απο εγκαταστάσεις ΑΠΕ ποσοστό προβλέπεται ήδη για Κοινότητες Δημους στα όρια των οποίων υπάρχουν οι εγκαταστάσεις
Σε περιοχές όμως με παραδοσιακούς οικισμούς ΔΕΝ μπορούν να γίνουν μεγάλες επεμβάσεις έργων εξοικονόμησης και δεν μπορούν να αναπτυχθούν και τεχνολογίες ΑΠΕ.
Ίσως να έπρεπε μικρό ποσοστό από ΑΠΕ να κατευθύνεται στα όρια του νομού που αναπτύσσονται να ενισχυθεί η προστασία των παραδοσιακών οικισμών
Το πρόβλημα:
Στη ΡΑΕ έχουν υποβληθεί κατά συρροή αιτήσεις για Φ/Β Έργα από επιτήδειους χωρίς τη γνώση των ιδιοκτητών της γης.
Πρόταση:
Να υποβάλλεται με την αίτηση στη ΡΑΕ για χορήγηση Βεβαίωσης Παραγωγής Φ/Β Έργου:
-είτε το συμφωνητικό μίσθωσης της γής με συνημμένο εξαρτημένο τοπογραφικό διάγραμμα
-είτε υπεύθυνη δήλωση περί αυτού με πλήρη στοιχεία του ή των εκμισθωτών και με συντεταγμένες του ή των αγροτεμαχίων
Το πρόβλημα:
Στη ΡΑΕ έχουν υποβληθεί κατά συρροή αιτήσεις για Φ/Β Έργα από επιτήδειους χωρίς τη γνώση των ιδιοκτητών της γης.Αποτέλεσμα είναι:
-στη ΡΑΕ να εμφανίζεται μία εικονική πραγματικότητα πλήθους πλασματικών Έργων χιλιάδων MW σε ξένη γη,που δεν θα γίνουν ποτέ
-να υπάρχουν πολλές τέτοιες αιτήσεις επιτήδειων στον ίδιο ή σε επόμενο κύκλο,που τα αντίστοιχα αγροτεμάχια είναι ίδια ή είναι επικαλυπτόμενα
-ορισμένοι ιδιοκτήτες,που τυχαία είδαν στη ΡΑΕ τέτοιες αιτήσεις εν αγνοία τους, γνωστοποίησαν στη ΡΑΕ το πρόβλημα,η οποία συστηματικά απαντούσε ότι δεν υποχρεούται να εξετάσει αυτό το θέμα (!!)
Το πρόβλημα δεν επιλύεται:
Υπάρχει ήδη πρόβλημα αιτήσεων για Φ/Β Έργα χωρίς συμφωνητικό μισθωτηρίου της αντίστοιχης γης.Με το σχέδιο νόμου το πρόβλημα όχι μόνο δεν αντιμετωπίζεται αλλά ενισχύεται η μεγένθυσή του.
Σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στο άρθρο 15 του σε διαβούλευση σχεδίου νόμου για την απλοποίηση των διαδικασιών για τις ΑΠΕ θα πρέπει:
-να υποβληθούν αντιρρήσεις από τους έχοντες έννομο συμφέρον,εν προκειμένω από τους ιδιοκτήτες της γης,αν ανακαλύψουν πριν τη χορήγηση από τη ΡΑΕ της Βεβαίωσης Παραγωγής ότι κάποιοι έχουν αιτηθεί Φ/Β Έργα στα αγροτεμάχιά τους (!!).Και τί θα γίνει αν το ανακαλύψουν μετά τη χορήγηση από τη ΡΑΕ της Βεβαίωσης Παραγωγής στους επιτήδειους;
-όλοι οι ιδιοκτήτες αγροτεμαχίων της Επικράτειας να παρακολουθούν μήπως κάποιος επιτήδειος αιτήθηκε Φ/Β Έργο στο αγροτεμάχιό τους για να προβάλλουν αντιρρήσεις εγκαίρως (!!)
Πρόταση επίλυσης απλή:
Να υποβάλλεται με την αίτηση στη ΡΑΕ για χορήγηση Βεβαίωσης Παραγωγής Φ/Β Έργου:
-είτε το συμφωνητικό μίσθωσης της γής με συνημμένο εξαρτημένο τοπογραφικό διάγραμμα
-είτε υπεύθυνη δήλωση περί αυτού με πλήρη στοιχεία του ή των εκμισθωτών και με συντεταγμένες του ή των αγροτεμαχίων
Το πρόβλημα:
Στη ΡΑΕ έχουν υποβληθεί κατά συρροή αιτήσεις για Φ/Β Έργα από επιτήδειους χωρίς τη γνώση των ιδιοκτητών της γης.Αποτέλεσμα είναι:
-στη ΡΑΕ να εμφανίζεται μία εικονική πραγματικότητα πλήθους πλασματικών Έργων χιλιάδων MW σε ξένη γη,που δεν θα γίνουν ποτέ
-να υπάρχουν πολλές τέτοιες αιτήσεις επιτήδειων στον ίδιο ή σε επόμενο κύκλο,που τα αντίστοιχα αγροτεμάχια είναι ίδια ή είναι επικαλυπτόμενα
-ορισμένοι ιδιοκτήτες,που τυχαία είδαν στη ΡΑΕ τέτοιες αιτήσεις εν αγνοία τους, γνωστοποίησαν στη ΡΑΕ το πρόβλημα,η οποία συστηματικά απαντούσε ότι δεν υποχρεούται να εξετάσει αυτό το θέμα (!!)
Το πρόβλημα δεν επιλύεται:
Υπάρχει ήδη πρόβλημα αιτήσεων για Φ/Β Έργα χωρίς συμφωνητικό μισθωτηρίου της αντίστοιχης γης.Με το σχέδιο νόμου το πρόβλημα όχι μόνο δεν αντιμετωπίζεται αλλά ενισχύεται η μεγένθυσή του.
Σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στο άρθρο 15 του σε διαβούλευση σχεδίου νόμου για την απλοποίηση των διαδικασιών για τις ΑΠΕ θα πρέπει:
-να υποβληθούν αντιρρήσεις από τους έχοντες έννομο συμφέρον,εν προκειμένω από τους ιδιοκτήτες της γης,αν ανακαλύψουν πριν τη χορήγηση από τη ΡΑΕ της Βεβαίωσης Παραγωγής ότι κάποιοι έχουν αιτηθεί Φ/Β Έργα στα αγροτεμάχιά τους (!!).Και τί θα γίνει αν το ανακαλύψουν μετά τη χορήγηση από τη ΡΑΕ της Βεβαίωσης Παραγωγής στους επιτήδειους;
-όλοι οι ιδιοκτήτες αγροτεμαχίων της Επικράτειας να παρακολουθούν μήπως κάποιος επιτήδειος αιτήθηκε Φ/Β Έργο στο αγροτεμάχιό τους για να προβάλλουν αντιρρήσεις εγκαίρως (!!)
Πρόταση επίλυσης απλή:
Να υποβάλλεται με την αίτηση στη ΡΑΕ για χορήγηση Βεβαίωσης Παραγωγής Φ/Β Έργου:
-είτε το συμφωνητικό μίσθωσης της γής με συνημμένο εξαρτημένο τοπογραφικό διάγραμμα
-είτε υπεύθυνη δήλωση περί αυτού με πλήρη στοιχεία του ή των εκμισθωτών και με συντεταγμένες του ή των αγροτεμαχίων