1. Οι περιοχές με κορεσμένα δίκτυα και η δυνατότητα απορρόφησης ισχύος σε αυτές διαπιστώνονται με απόφαση της ΡΑΕ, η οποία εκδίδεται μέχρι τον Νοέμβριο κάθε έτους, μετά από εισήγηση του αρμόδιου Διαχειριστή ή κοινή εισήγηση των αρμόδιων Διαχειριστών, η οποία υποβάλλεται στη ΡΑΕ μέχρι τον Σεπτέμβριο κάθε έτους.
Η απόφαση της ΡΑΕ περιλαμβάνει μία σαφώς ορισμένη περιοχή του Δικτύου ή και του Συστήματος που είναι κορεσμένη και καθορίζει την τυχόν δυνατότητα απορρόφησης ισχύος ανά τεχνολογία Α.Π.Ε. και Σ.Η.Θ.Υ.Α..
2. Με τον Κανονισμό ορίζονται ειδικότερα θέματα για τις περιοχές με κορεσμένα δίκτυα διακριτά για περιοχές του Διασυνδεδεμένου Συστήματος και Δικτύου και για τα Μη Διασυνδεδεμένα Νησιά, τα οποία περιλαμβάνουν ενδεικτικά:
α) Την κατανομή του διαθέσιμου περιθωρίου απορρόφησης μεταξύ κατηγοριών παραγωγών.
β) Τη δυνατότητα υποβολής αιτήσεων για Βεβαίωση ή Βεβαίωση Ειδικών Έργων, καθώς και της χορήγησης αυτών.
γ) Τη δυνατότητα υποβολής αίτησης για χορήγηση προσφοράς σύνδεσης καθώς και χορήγησης προσφορών σύνδεσης.
δ) Κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια.
Μέχρι την έκδοση του Κανονισμού εφαρμόζονται οι ισχύουσες αποφάσεις της ΡΑΕ σχετικά με τις περιοχές με κορεσμένα Δίκτυα.
3. Για σταθμούς για τους οποίους έχει εκδοθεί Άδεια Παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας, Βεβαίωση ή Βεβαίωση Ειδικών Έργων και οι οποίοι εγκαθίστανται σε περιοχές με κορεσμένα δίκτυα ισχύουν τα κάτωθι:
α) Για τις νησιωτικές περιοχές, εξαιρούμενης της Εύβοιας, δεν επιτρέπεται η αύξηση της μέγιστης ισχύος παραγωγής του σταθμού.
β) Για τις λοιπές περιοχές, συμπεριλαμβανομένης της Εύβοιας επιτρέπεται η αύξηση της μέγιστης ισχύος παραγωγής μέχρι 10% της ισχύος παραγωγής της αρχικής Άδειας Παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας, της Βεβαίωσης ή Βεβαίωσης Ειδικών Έργων.
4. Οι διατάξεις της παρούσας παραγράφου δύναται να τροποποιούνται με τον Κανονισμό.
Άρθρο 14 Περιοχές με κορεσμένα δίκτυα
- 80 ΣχόλιαΆρθρο 01 Διάρκεια ισχύος ΑΕΠΟ
- 69 ΣχόλιαΆρθρο 02 Επιτάχυνση διαδικασιών έκδοσης ΑΕΠΟ
- 28 ΣχόλιαΆρθρο 03 Απλοποίηση διαδικασίας ανανέωσης ΑΕΠΟ
- 31 ΣχόλιαΆρθρο 04 Απλοποίηση διαδικασίας τροποποίησης ΑΕΠΟ
- 17 ΣχόλιαΆρθρο 05 Περιεχόμενο Φακέλων Περιβαλλοντικής Αδειοδότησης
- 21 ΣχόλιαΆρθρο 06 Συμβούλια Περιβαλλοντικής Αδειοδότησης
- 48 ΣχόλιαΆρθρο 07 Πιστοποιημένοι Αξιολογητές ΜΠΕ
- 14 ΣχόλιαΆρθρο 08 Ηλεκτρονικό Περιβαλλοντικό Μητρώο
- 33 ΣχόλιαΆρθρο 09 Λοιπές τροποποιήσεις του ν. 4014/2011
- 12 ΣχόλιαΆρθρο 10 Ορισμοί
- 17 ΣχόλιαΆρθρο 11 Βεβαίωση Παραγωγού Ηλεκτρικής ενέργειας από Α.Π.Ε. και Σ.Η.Θ.Υ.Α.
- 16 ΣχόλιαΆρθρο 12 Διασφάλιση Υλοποίησης των Έργων
- 29 ΣχόλιαΆρθρο 13 Περιορισμοί χωροθέτησης σταθμών Α.Π.Ε.
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 14 Περιοχές με κορεσμένα δίκτυα
- 12 ΣχόλιαΆρθρο 15 Επικαλύψεις και Συγκρούσεις
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 16 Μείωση εφάπαξ τέλους υποβολής αίτησης
- 14 ΣχόλιαΆρθρο 17 Εφάπαξ Τέλος Έκδοσης Βεβαίωσης
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 18 Κανονισμός Βεβαιώσεων Παραγωγού Ηλεκτρικής Ενέργειας από Α.Π.Ε., Σ.Η.Θ.Υ.Α. και Ειδικών Έργων
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 19 Βεβαίωση Ειδικών Έργων
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 20 Ειδικό Μητρώο Παραγωγής Ηλεκτρικής Ενέργειας από Α.Π.Ε. ή Σ.Η.Θ.Υ.Α.
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 21 Τροποποιούμενες Διατάξεις
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 22 Μεταβατικές διατάξεις – Έκδοση Βεβαιώσεων και Βεβαιώσεων Ειδικών Έργων μέχρι τη λειτουργία του Ηλεκτρονικού Μητρώου
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 23 Μεταβατικές διατάξεις – Αιτήματα μέχρι και τον κύκλο Ιουνίου 2018
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 24 Μεταβατικές διατάξεις – Αιτήματα από τον κύκλο Σεπτεμβρίου 2018 και εφεξής και λοιπές διατάξεις
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 25 Μεταβατικές διατάξεις – Υφιστάμενες Άδειες Παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας
- 40 ΣχόλιαΆρθρο 26 Οι Φορείς του Εθνικού Συστήματος Διακυβέρνησης
- 39 ΣχόλιαΆρθρο 27 Ίδρυση, Σκοπός και Εποπτεία του ΟΦΥΠΕΚΑ
- 20 ΣχόλιαΆρθρο 28 Διοικητικό Συμβούλιο του ΟΦΥΠΕΚΑ
- 24 ΣχόλιαΆρθρο 29 Οργανωτική Διάρθρωση ΟΦΥΠΕΚΑ
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 30 Γενικοί Διευθυντές
- 23 ΣχόλιαΆρθρο 31 Πόροι και Οικονομική Διαχείριση του ΟΦΥΠΕΚΑ
- 21 ΣχόλιαΆρθρο 32 Οργάνωση, Στελέχωση και Λειτουργία του ΟΦΥΠΕΚΑ
- 12 ΣχόλιαΆρθρο 33 Εργαλεία του Συστήματος Διακυβέρνησης Προστατευόμενων Περιοχών
- 66 ΣχόλιαΆρθρο 34 Σύσταση και Αρμοδιότητες των Μονάδων Διαχείρισης Προστατευόμενων Περιοχών
- 36 ΣχόλιαΆρθρο 35 Επιτροπές Διαχείρισης των Μονάδων Διαχείρισης Προστατευόμενων Περιοχών
- 21 ΣχόλιαΆρθρο 36 Αξιολόγηση των Μονάδων Διαχείρισης Προστατευόμενων Περιοχών
- 21 ΣχόλιαΆρθρο 37 Προγραμματικές Συμβάσεις
- 17 ΣχόλιαΆρθρο 38 Μνημόνια Συνεργασίας
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 39 Συνεργασία με Περιφέρειες
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 40 Συνεργασία με Δήμους
- 13 ΣχόλιαΆρθρο 41 Μητρώο Περιβαλλοντικών Μη Κυβερνητικών Οργανώσεων και Φορέων
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 42 Σχέδιο Δράσης βελτίωσης της δημόσιας πολιτικής Προστατευόμενων Περιοχών
- 47 ΣχόλιαΆρθρο 43 Μεταβατικές Διατάξεις
- 184 ΣχόλιαΆρθρο 44 Τροποποίηση του π.δ. 59/2018
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 45 Προστατευόμενες περιοχές και σχέδια διαχείρισης αυτών
- 20 ΣχόλιαΆρθρο 46 Χαρακτηρισμοί και ζώνες προστασίας περιοχών
- 22 ΣχόλιαΆρθρο 47 Ειδικές περιβαλλοντικές μελέτες, σχέδια διαχείρισης και καθορισμός χρήσεων γης στις προστατευόμενες περιοχές
- 139 ΣχόλιαΆρθρο 48 Ρυθμίσεις για τη διαδικασία ανάρτησης, κύρωσης και αναμόρφωσης των δασικών χαρτών
- 36 ΣχόλιαΆρθρο 49 Επιτροπές Εξέτασης Αντιρρήσεων
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 50 Ανάρτηση δασικών χαρτών σε συμμόρφωση με την 685/2019 απόφαση του ΣτΕ
- 22 ΣχόλιαΆρθρο 51 Πεδίο εφαρμογής – διαδικασία για την υπαγωγή στο πλαίσιο του παρόντος νόμου
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 52 Υποβολή αιτημάτων
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 53 Σύνταξη οικονομοτεχνικών μελετών
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 54 Περιεχόμενο του προεδρικού διατάγματος
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 55 Απόφαση περί υπαγωγής στις διατάξεις του παρόντος
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 56 Εθνικός και Περιφερειακός Σχεδιασμός Διαχείρισης Αποβλήτων
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 57 Τοπικός Σχεδιασμός Διαχείρισης Αποβλήτων
- 21 ΣχόλιαΆρθρο 58 Έκδοση αδειών
- 14 ΣχόλιαΆρθρο 59 Βιολογικά απόβλητα (άρθρο 22 της Οδηγίας 2008/98/ΕΚ, όπως τροποποιήθηκε από το άρθρο 1, στοιχείο 19 της Οδηγίας 2018/851/ΕΕ)
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 60 Ηλεκτρονικό Μητρώο Αποβλήτων
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 61 Ρυθμίσεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 62 Καταργούμενες διατάξεις
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 63 Υποχρεώσεις μεταφοράς επικίνδυνων αποβλήτων
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 64 Χρηματοδότηση δαπάνης κατασκευής δικτύου αποχέτευσης για τους οικισμούς της Οδηγίας 91/271/ΕΟΚ
- 110 ΣχόλιαΆρθρο 65 Τροποποίηση του άρθρου 6Α ν. 2939/2001
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 66 Έναρξη ισχύος
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
4 Μαρτίου 2020, 07:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
18 Μαρτίου 2020, 09:00
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
10 Σχόλια 1579 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 34542 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Ρυθμίσεις για τον εκσυγχρονισμό της διαχείρισης αποβλήτων, τη βελτίωση του πλαισίου εξοικονόμησης ενέργειας, την ανάπτυξη των έργων ενέργειας και την αντιμετώπιση πολεοδομικών ζητημάτων
- Αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ)
- Ρυθμίσεις για την αντιμετώπιση των πολυεπίπεδων επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής στους τομείς: α) της διαχείρισης υδάτων, β) της διαχείρισης και προστασίας των δασών...
- Διατάξεις για τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειες και την προστασία του φυσικού και χωροταξικού περιβάλλοντος
- Μετονομασία της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας σε Ρυθμιστική Αρχή Αποβλήτων, Ενέργειας και Υδάτων
- ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΚΑΙ ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΑΠΟ ΑΝΑΝΕΩΣΙΜΕΣ ΠΗΓΕΣ – ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΤΩΝ ΟΔΗΓΙΩΝ ΕΕ 2018/2001 ΚΑΙ 2019/944
- Εθνικός Κλιματικός Νόμος – Μετάβαση στην κλιματική ουδετερότητα και προσαρμογή στην κλιματική αλλαγή
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το Εθνικό Πρόγραμμα Πρόληψης Δημιουργίας Αποβλήτων
- Διαβούλευση στο σχέδιο για την Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/2002 σχετικά με την τροποποίηση της οδηγίας 2012/27/ΕΕ για την ενεργειακή απόδοση
- Απαγόρευση καλλιέργειας ΓΤΟ
- Καθορισμός κανόνων, μέτρων και όρων για την αντιμετώπιση κινδύνων από ατυχήματα μεγάλης έκτασης
- ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΣΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ ΤΗΣ ΟΔΗΓΙΑΣ 2012-27-ΕΕ ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ
- Αναθεώρηση Εθνικού Σχεδίου Διαχείρισης Αποβλήτων (ΕΣΔΑ)
- Βοσκήσιμες γαίες Ελλαδας
- Κτήμα Τατοϊου
- Εγκριση κώδικα για την προστασία των νερών στο πλαίσιο οδηγίας
- Ανακύκλωση-βελτίωση αποβλήτων
- ΚΥΑ αειφορίας
- φυσικό αέριο -τροποιήσεις ν.4001/2011
- Ενσωμάτωση οδηγίας 2012/27/ΕΕ
- Σύσταση ΑΕ και τροποιοίσεις ν. 4123/2013
- Σχέδιο της κύριας έκθεσης της Ολλανδικής εταιρίας HVA με αντικείμενο τη βελτίωση της διαχείρισης υδάτων, αγροτικών καλλιεργειών και αντιπλημμυρικής προστασίας στην Περιφέρεια Θεσσαλίας
- Όροι δόμησης, κατασκευής, επιτρεπόμενες χρήσεις γης για κέντρα δεδομένων, χωροταξικές και πολεοδομικές ρυθμίσεις, αξιοποίηση πόρων Πράσινου Ταμείου και λοιπές περιβαλλοντικές και ενεργειακές διατάξεις
- Τροποποίηση του Εθνικού Σχεδίου Διαχείρισης Αποβλήτων
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/944 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 5ης Ιουνίου 2019
- Διατάξεις για την απλοποίηση της περιβαλλοντικής αδειοδότησης, των περιβαλλοντικών επιθεωρήσεων και την προστασία του περιβάλλοντος
- ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΑΔΕΙΟΔΟΤΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΑΝΑΝΕΩΣIΜΩΝ ΠΗΓΩΝ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ -Β’ ΦΑΣΗ, AΔΕΙΟΔΟΤΗΣΗ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ, ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- Δημόσια Διαβούλευση για το Σχέδιο Νόμου «Ολοκληρωμένο Πλαίσιο για τη Διαχείριση Αποβλήτων»
- Νέο Σχέδιο Δράσης της Ελλάδας για την Κυκλική Οικονομία – Οδικός Χάρτης
- Έκθεση μακροπρόθεσμης στρατηγικής για την κινητοποίηση επενδύσεων για την ανακαίνιση και μετατροπή του εθνικού κτιριακού αποθέματος
- Προώθηση της Ανακύκλωσης–Ενσωμάτωση των Οδηγιών 2018/851 και 2018/852 της 30ής Μαΐου 2018.
- «Στρατηγική για την Ανάπτυξη της Εθνικής Υποδομής Γεωχωρικών Πληροφοριών (ΕΥΓΕΠ)»
- Σχέδιο Δίκαιης Αναπτυξιακής Μετάβασης (Master Plan) για τις λιγνιτικές περιοχές της Δυτικής Μακεδονίας και της Μεγαλόπολης
- Διαβούλευση για το σχέδιο νόμου «Ενσωμάτωση της Οδηγίας 2019/904/ΕΕ σχετικά με τη μείωση των επιπτώσεων ορισμένων πλαστικών προϊόντων στο περιβάλλον»
- Δημόσια Διαβούλευση για το σχέδιο νόμου «Εκσυγχρονισμός της Χωροταξικής και Περιβαλλοντικής νομοθεσίας»
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το «Εθνικό Πρόγραμμα Ελέγχου Ατμοσφαιρικής Ρύπανσης (ΕΠΕΑΡ)»
- Σχέδιο νόμου «Μετάβαση στην κινητικότητα χαμηλών εκπομπών: Μέτρα προώθησης και λειτουργία της αγοράς ηλεκτροκίνησης»
- ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣ
- Σχέδιο διατάξεων για ενσωμάτωση Οδηγιών 2019/692 και 2018/844
- Δημόσια Διαβούλευση για τη Μακροχρόνια Στρατηγική για το έτος 2050
- Δημόσια διαβούλευση για το Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ)
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ «ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ ΑΓΟΡΑΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ, ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΔΕΗ, ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΔΕΠΑ ΚΑΙ ΣΤΗΡΙΞΗ ΤΩΝ ΑΠΕ»
- Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του Ειδικού Χωρικού Σχεδίου (ΕΧΣ) για το Εκθεσιακό Κέντρο Θεσσαλονίκης
- Μητροπολιτικός Φορέας Γουδή - Ιλισίων
- Καθορισμός των Προδιαγραφών και του Περιεχομένου των Σχεδίων Δράσης Ειδών και Τύπων Οικοτόπων στο πλαίσιο εφαρμογής των διατάξεων του ν. 3937/2011 (ΦΕΚ 60 Α')
- Κατηγοριοποίηση παραβάσεων και καθορισμός διαδικασίας επιβολής προστίμων
- Σύστημα αειφορίας βιοκαυσίμων σύμφωνα με το άρθρο 21 του ν. 4062/2012
- Σύστημα αειφορίας βιοκαυσίμων και βιορευστών σύμφωνα με το άρθρο 32η του ν. 3468/2006
- Χορήγηση οικονομικών αντισταθμισμάτων σε εφαρμογή των διατάξεων των παρ. 1 και 4 του άρθρου 22 του ν. 1650/1986
- Κανονισμός Τιμολόγησης των ΦΟΔΣΑ και Ρυθμίσεις για την ενίσχυση της κυκλικής οικονομίας
- Χαρακτηρισμός της υδάτινης, χερσαίας και ευρύτερης περιοχής της λίμνης Παμβώτιδας (Ιωαννίνων),Π.Ε. Ιωαννίνων ως Περιφερειακό Πάρκο, και καθορισμός χρήσεων γης, όρων και περιορισμών δόμησης
- Περιβαλλοντική διαχείριση των περιοχών με οικιστικές πυκνώσεις, ιώδους περιγράμματος
- Εθνικός Σχεδιασμός για την Ενέργεια και το Κλίμα
- Σύσταση Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών
- Κατηγοριοποίηση παραβάσεων του άρθρου 19Α του ν.4062/2012 και όρια προστίμων
- Εθνικό Σχέδιο για την αύξηση του αριθμού των κτιρίων με σχεδόν μηδενική κατανάλωση ενέργειας (άρθρο 9 της Οδηγίας 2010/31/ΕΕ)
- Σχέδιο Στρατηγικής Ανάπτυξης της Δασοπονίας 2018-2038 (Εθνική Στρατηγική για τα Δάση)
- Χαρακτηρισμός χερσαίων, υδάτινων και θαλάσσιων περιοχών ως Εθνικού Πάρκου
- Έρευνα, εκμετάλλευση και διαχείριση του γεωθερμικού δυναμικού της χώρας και άλλες διατάξεις
- Εθνικό Ταμείο Δίκαιης Μετάβασης
- Εθνική Στρατηγική για την Κυκλική Οικονομία
- ΝΟΜΟΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΛΕΓΧΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΟΥ ΔΟΜΗΜΕΝΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
- Σύσταση του Οργανισμού Εθνικού Κτηματολογίου
- Οργάνωση και λειτουργία φορέων διαχείρισης προστατευόμενων περιοχών
- Τροποποίηση του άρθρου 15Α του ν. 3054/2002 & αντικατάσταση ΚΥΑ κριτηρίων & μεθοδολογία κατανομής βιοντίζελ
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας 2015/1513
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας 2015/652
- ΣΧΕΔΙΟ ΚΥΑ ΔΙΑΘΕΣΗΣ ΥΓΡΩΝ ΑΠΟΒΛΗΤΩΝ
- ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ ΑΠΟΣΥΜΠΙΕΣΗΣ ΠΕΠΙΕΣΜΕΝΟΥ ΦΥΣΙΚΟΥ ΑΕΡΙΟΥ ΚΑΙ ΒΟΗΘΗΤΙΚΩΝ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ
- Έρευνα και εκμετάλλευση λατομικών ορυκτών και άλλες διατάξεις
- «Ενεργειακές Κοινότητες και άλλες διατάξεις»
- Κανονισμός Πυροπροστασίας Κτιρίων
- ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΧΡΗΣΕΩΝ ΓΗΣ
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ - ΧΩΡΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ – ΒΙΩΣΙΜΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ
- Ίδρυση Εθνικού Οργανισμού Εναλλακτικής Διαχείρισης Συσκευασιών και άλλων προϊόντων
- Χαρακτηρισμός της χερσαίας περιοχής του δάσους Δαδιάς, Λευκίμης, Σουφλίου ως Εθνικού Πάρκου Δάσους Δαδιάς, Λευκίμης, Σουφλίου, καθορισμός ζωνών προστασίας αυτού, χρήσεων, όρων και περιορισμών
- Μεθοδολογία υπολογισμού της Ειδικής Τιμής Αγοράς τεχνολογιών Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας και Συμπαραγωγής Ηλεκτρισμού και Θερμότητας Υψηλής Απόδοσης και άλλες διατάξεις
- Σχέδιο αντικατάστασης του άρθρου 15Α του Ν3054_2002 Οργάνωση της αγοράς πετρελαιοειδών και άλλες διατάξεις
- Αναδιοργάνωση της ελληνικής αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας σε εφαρμογή της νομοθεσίας για την ολοκλήρωση της ενιαίας ευρωπαϊκής αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας και άλλες διατάξεις
- Σύσταση και τήρηση Μητρώου Πιστοποιημένων Αξιολογητών Μελετών Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων σύμφωνα με το άρθρο 16 του ν. 4014/2011(Α΄ 209)
- Έγκριση γενικών κανόνων κοστολόγησης και τιμολόγησης υπηρεσιών ύδατος. Μέθοδος και διαδικασίες για την ανάκτηση κόστους των υπηρεσιών ύδατος στις διάφορες χρήσεις του
- Χαρακτηρισμός της περιοχής του Εθνικού Δρυμού Λευκών Ορέων ως Εθνικού Πάρκου
- Καθορισμός τεχνικών προδιαγραφών χάραξης, σήμανσης
- Καθορισμός κριτηρίων, μεθοδολογίας κατανομής αυτούσιου βιοντίζελ και ρύθμιση κάθε σχετικού θέματος…
- Χαρακτηρισμός χερσαίων και υδάτινων περιοχών της Οροσειράς Ροδόπης ως Εθνικό Πάρκο
- Κατηγοριοποίηση παραβάσεων και καθορισμός διαδικασίας επιβολής προστίμων σχετικά με την τήρηση των κριτηρίων αειφορίας βιοκαυσίμων και βιορευστών.
- Νέο καθεστώς στήριξης των σταθμών παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας και Συμπαραγωγή Ηλεκτρισμού και θερμότητας υψηλής απόδοσης
- Πράξεις εισφοράς σε γη και σε χρήμα
- Χωροταξικός και πολεοδομικός σχεδιασμός
- Επίσπευση διαδικασιών κατάρτισης, θεώρησης και κύρωσης των δασικών χαρτών και λοιπές διατάξεις
- Καθορισμός Κανόνων
- Ρυθμιστικά σχέδια Αθήνας και Θεσσαλονίκης
- Χαρακτηρισμός των χερσαίων και θαλάσσιων περιοχών των «GR2330005, «GR2330008 και «GR2550005…
- Δημιουργία νέας καθετοποιημένης εταιρίας Ηλεκτρικής ενέργειας
- Ρυθμίσεις για την εξυγίανση ειδικού λογαριασμού
- Πλαίσιο για την ασφάλεια στις υπεράκτιες εργασίες έρευνας και εκμετάλλευσης υδρογονανθράκων
- Δημόσια διαβούλευση για το Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Αποβλήτων (ΕΣΔΑ)
- Θαλάσσιος Χωροταξικός Σχεδιασμός. Εναρμόνιση με την Οδηγία 2014/89/ΕΕ
- ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
- Ρύθμιση θεμάτων Κ.Δ.Ε.Π.Α.Π
προτείνω να εξεταστεί εάν είναι εφικτή η ενημέρωση σε επίπεδο 6μήνου
Παράγραφος 2
Θεωρούμε αυτονόητο πως η απόφαση της ΡΑΕ θα πρέπει να είναι οριζόντια για όλες τις τεχνολογίες και απαραιτήτως να λαμβάνει υπόψη την επίδραση που θα έχει κάθε νέο περιθώριο ισχύος σε υφιστάμενες επενδύσεις. Συγκεκριμένα να μην επιτρέπεται ένταξη νέας ισχύος μη ελεγχόμενων ΦΒ στις περιπτώσεις ΜΔΝ όπου λειτουργούν Α/Π τα οποία λαμβάνουν εντολές περικοπών παραγωγής.
Προτείνονται οι εξής τροποποιήσεις:
Παρ. 1 (στο τέλος):
Επίσης, η απόφαση της ΡΑΕ, στηριζόμενη σε στατιστικά στοιχεία και προβλέψεις των αρμόδιων διαχειριστών, ορίζει ανά περιοχή πρόσθετες δυνατότητες απορρόφησης ισχύος σε περιόδους της ημέρας κατά τις οποίες βάσει ιστορικών δεδομένων η τάση κορεσμού του συστήματος δεν είχε υπερβεί κατά τα προηγούμενα έτη το 90% του ορίου κορεσμού.
Παρ. 2
Βάσει των εκάστοτε δυνατοτήτων απορρόφησης εκτός περιόδων αιχμής, είναι δυνατόν να δοθούν άδειες σε σταθμούς Βιοαερίου και ΣΗΘΥΑ που θα δεσμεύονται να λειτουργούν μόνον σε προκαθορισμένες εκτός αιχμής περιόδους της ημέρας και θα υπόκεινται σε προσωρινή διακοπή λειτουργίας αν εμφανιστούν έκτακτες συνθήκες κορεσμού.
Αιτιολόγηση τροποποιήσεων:
Η κήρυξη ηλεκτρικών υποσυστημάτων σε κορεσμό έχει αποστερήσει επί πολλά έτη από τη δυνατότητα περαιτέρω διείσδυσης των ΑΠΕ και εξισορρόπησης, ειδικά των μη διασυνδεδεμένων συστημάτων. Στην κήρυξη σε κορεσμό δεν γίνεται διάκριση μεταξύ των ΑΠΕ μη ελεγχόμενης παραγωγής που σε περιόδους συγχρονισμού των αιχμών παραγωγής προκαλούν την υπέρβαση των ορίων αντοχής και ανοχής του τοπικού κλειστού συστήματος και των ΑΠΕ ελεγχόμενης παραγωγής, που είναι δυνατόν να αναπληρώνουν τα ελλείμματα παραγωγής σε περιόδους χαμηλής ή μηδενικής παραγωγής των πρώτων. Υπάρχει δυνατότητα καθορισμού χρονικών παραθύρων παραγωγής όπου οι σταθμοί Βιοαερίου και ΣΗΘΥΑ, που η ηλεκτροπαραγωγή τους προέρχεται από ευέλικτες μονάδες συμπαραγωγής, μπορούν να λειτουργούν στη μέγιστη ισχύ τους χωρίς διακινδύνευση λειτουργίας του συστήματος σε συνθήκες κορεσμού. Με αυτόν τον τρόπο θα ενισχυθεί η διείσδυση ΑΠΕ σε συστήματα με πολυετή αποκλεισμό από ανάπτυξη ΑΠΕ λόγω αρχικής υπερβολικής ανάπτυξης των ΑΠΕ μη ελεγχόμενης παραγωγής
Άρθρο 14
Επί της αρχής.
Η κήρυξη ηλεκτρικών υποσυστημάτων σε κορεσμό έχει αποστερήσει επί πολλά έτη από τη δυνατότητα περαιτέρω διείσδυσης των ΑΠΕ και εξισορρόπησης, ειδικά των μη διασυνδεδεμένων συστημάτων. Στην κήρυξη σε κορεσμό δεν γίνεται διάκριση μεταξύ των ΑΠΕ μη ελεγχόμενης παραγωγής που σε περιόδους συγχρονισμού των αιχμών παραγωγής προκαλούν την υπέρβαση των ορίων αντοχής και ανοχής του τοπικού κλειστού συστήματος και των ΑΠΕ ελεγχόμενης παραγωγής, που είναι δυνατόν να αναπληρώνουν τα ελλείμματα παραγωγής σε περιόδους χαμηλής ή μηδενικής παραγωγής των πρώτων. Υπάρχει δυνατότητα καθορισμού χρονικών παραθύρων παραγωγής όπου οι σταθμοί Βιοαερίου και ΣΗΘΥΑ, που η ηλεκτροπαραγωγή τους προέρχεται από ευέλικτες μονάδες συμπαραγωγής, μπορούν να λειτουργούν στη μέγιστη ισχύ τους χωρίς διακινδύνευση λειτουργίας του συστήματος σε συνθήκες κορεσμού. Με αυτόν τον τρόπο θα ενισχυθεί η διείσδυση ΑΠΕ σε συστήματα με πολυετή αποκλεισμό από ανάπτυξη ΑΠΕ λόγω αρχικής υπερβολικής ανάπτυξης των ΑΠΕ μη ελεγχόμενης παραγωγής
Επί του άρθρου.
Προτείνονται οι εξής τροποποιήσεις:
Παρ. 1 (στο τέλος):
Επίσης, η απόφαση της ΡΑΕ, στηριζόμενη σε στατιστικά στοιχεία και προβλέψεις των αρμόδιων διαχειριστών, ορίζει ανά περιοχή πρόσθετες δυνατότητες απορρόφησης ισχύος σε περιόδους της ημέρας κατά τις οποίες βάσει ιστορικών δεδομένων η τάση κορεσμού του συστήματος δεν είχε υπερβεί κατά τα προηγούμενα έτη το 90% του ορίου κορεσμού.
Παρ. 2
Βάσει των εκάστοτε δυνατοτήτων απορρόφησης εκτός περιόδων αιχμής, είναι δυνατόν να δοθούν άδειες σε σταθμούς Βιοαερίου και ΣΗΘΥΑ που θα δεσμεύονται να λειτουργούν μόνον σε προκαθορισμένες εκτός αιχμής περιόδους της ημέρας και θα υπόκεινται σε προσωρινή διακοπή λειτουργίας αν εμφανιστούν έκτακτες συνθήκες κορεσμού.
Η Ελληνική Ορνιθολογική Εταιρεία, η Καλλιστώ και η Ελληνική Εταιρία για την Προστασία της Φύσης παραπέμπουν στα σχόλια που έχουν αναρτήσει από κοινού στο άρθρο 1 του Σχεδίου νόμου και τα οποία αφορούν συνολικά το Σχέδιο νόμου.
Οι διατάξεις που περιέχονται στα άρθρα 1 έως 47 του Σχεδίου νόμου παραβιάζουν το άρθρο 24 του Συντάγματος, το γράμμα και το πνεύμα της οδηγίας 92/43/ΕΟΚ, όπως έχει ερμηνευθεί από το Δικαστήριο της ΕΕ, γενικές αρχές, όπως η αρχή της πρόληψης και θεμελιώδη δικαιώματα, όπως το άρθρο 37 του Χάρτη Θεμελιωδών Δικαιωμάτων.
Ακόμη, καταγγέλλεται η προσχηματικότητα της διαδικασίας διαβούλευσης, καθώς το ΥΠΕΝ δεν έκανε δεκτό το κοινό αίτημα των περιβαλλοντικών οργανώσεων για παράταση της διαδικασίας διαβούλευσης, παρά τις εξαιρετικές συνθήκες που έχουν διαμορφωθεί το τελευταίο διάστημα – ελέω κοροναϊού – και παρά το ότι κατά την πρόσφατη διμηνιαία συνάντηση με τις περιβαλλοντικές οργανώσεις, τον Φεβρουάριο 2020, υπήρξε διαβεβαίωση προς όλες τις περιβαλλοντικές οργανώσεις που ήταν παρούσες ότι θα υπήρχε επαρκής χρόνος για τη διαβούλευση.
Άρθρο 14 Περιοχές με κορεσμένα δίκτυα. Δια νόμου περιορίζεται η υποχρέωση επέκτασης των δικτύων από τους Διαχειριστές. Με το υπάρχον δίκτυο, δεν επιτυγχάνεται ο υψηλός στόχος διείσδυσης των ΑΠΕ και οι επεκτάσεις των δικτύων και η ενίσχυση των υποσταθμών είναι απολύτως αναγκαία αντί του φραγμού «κορεσμένο δίκτυο».
Το γεγονός της ύπαρξης πολλών περιοχών με κορεσμένα δίκτυα δείχνει τα αδιέξοδα της αθρόας ανάπτυξης των συγκεκριμένων μορφών “Α”ΠΕ, που προώθησε το δήθεν “Εθνικό” Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα. Η θηριώδης μονάδα φυσικού αερίου της ΔΕΗ στη Μεγαλόπολη ακόμα δεν έχει δουλέψει στην ονομαστική της ισχύ, αλλά ουδείς φαίνεται να προβληματίζεται για τη συνεχιζόμενη ζημιά της ΔΕΗ και των μετόχων της. Οι καταναλωτές καλούμαστε να πληρώσουμε για αχρείαστη ανάπτυξη δικτύων, με λεφτά που δεν υπάρχουν, προκειμένου να μπουν κι άλλες ηλεκτροδοτικά αναξιόπιστες “Α”ΠΕ, την ώρα που δεν δουλεύει πλήρως η Μεγαλόπολη 5 και δεν έχει δουλέψει ποτέ το ήδη πληρωμένο υδροηλεκτρικό της Μεσοχώρας. Μάλιστα, ακριβώς λόγω των κορεσμένων δικτύων, αντί για πολλά μικρά φωτοβολταϊκά στις στέγες προωθούνται θηριώδη φωτοβολταϊκά έργα, που συνδέονται κατευθείαν στο δίκτυο μεταφοράς, καλύπτοντας βοσκότοπους και καλλιεργημένες εκτάσεις σε βάρος της κτηνοτροφίας και της γεωργίας. Επιπλέον, η καθίζηση της οικονομικής δραστηριότητας που έφερε ο κορονοϊός καθιστά εντελώς αβέβαιη την υλοποίηση επενδύσεων, συνεπώς δεν συντρέχει λόγος επέκτασης δικτύων σε περιοχές με κορεσμένα δίκτυα. Ως εκ τούτου, δεν θα πρέπει να προβλέπεται η δυνατότητα αύξησης 10% της μέγιστης ισχύος παραγωγής μέχρι 10% της ισχύος παραγωγής της αρχικής Άδειας Παραγωγής.
Το ιστολόγιο «Λιγνίτης, ο δικός μας μαύρος χρυσός» συμφωνεί καταρχήν με όλους όσους ζητούν παράταση της διαβούλευσης, ωστόσο, λόγω και των ειδικών συνθηκών που έχει διαμορφώσει η πανδημία κορονοϊού, προτείνει τη συνολική απόσυρση του εντελώς προβληματικού νομοσχέδιου.
Ειδικά για το Άρθρο 14:
Το γεγονός της ύπαρξης πολλών περιοχών με κορεσμένα δίκτυα δείχνει τα αδιέξοδα της αθρόας ανάπτυξης των συγκεκριμένων μορφών “Α”ΠΕ, που προώθησε το δήθεν “Εθνικό” Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα. Η θηριώδης μονάδα φυσικού αερίου της ΔΕΗ στη Μεγαλόπολη ακόμα δεν έχει δουλέψει στην ονομαστική της ισχύ, αλλά ουδείς φαίνεται να προβληματίζεται για τη συνεχιζόμενη ζημιά της ΔΕΗ και των μετόχων της. Οι καταναλωτές καλούμαστε να πληρώσουμε για αχρείαστη ανάπτυξη δικτύων, με λεφτά που δεν υπάρχουν, προκειμένου να μπουν κι άλλες ηλεκτροδοτικά αναξιόπιστες “Α”ΠΕ, την ώρα που δεν δουλεύει πλήρως η Μεγαλόπολη 5 και δεν έχει δουλέψει ποτέ το ήδη πληρωμένο υδροηλεκτρικό της Μεσοχώρας. Μάλιστα, ακριβώς λόγω των κορεσμένων δικτύων, αντί για πολλά μικρά φωτοβολταϊκά στις στέγες προωθούνται θηριώδη φωτοβολταϊκά έργα, που συνδέονται κατευθείαν στο δίκτυο μεταφοράς, καλύπτοντας βοσκότοπους και καλλιεργημένες εκτάσεις σε βάρος της κτηνοτροφίας και της γεωργίας. Επιπλέον, η καθίζηση της οικονομικής δραστηριότητας που έφερε ο κορονοϊός καθιστά εντελώς αβέβαιη την υλοποίηση επενδύσεων, συνεπώς δεν συντρέχει λόγος επέκτασης δικτύων σε περιοχές με κορεσμένα δίκτυα. Ως εκ τούτου, δεν θα πρέπει να προβλέπεται η δυνατότητα αύξησης 10% της μέγιστης ισχύος παραγωγής μέχρι 10% της ισχύος παραγωγής της αρχικής Άδειας Παραγωγής.
Δεδομένης της έκτασης του νομοσχεδίου, της πληθώρας από διατάξεις που χρήζουν σοβαρής ανάλυσης, του εντοπισμού σειράς από πολύ προβληματικές διατάξεις, και των τομέων που αγγίζει το νομοσχέδιο, θεωρούμε απαραίτητη την παράταση της διαβούλευσης τουλάχιστον μέχρι το τέλος του Μαρτίου.
Δεν είναι σαφές από το εδάφιο 3 εάν η πρόβλεψη του σημείου 3β (Εύβοια) αναφέρεται σε αύξηση της μέγιστης ισχύος παραγωγής της αρχικής άδειας παραγωγής κατά 10% για σταθμούς για τους οποίους έχει εκδοθεί η άδεια παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας και δεν έχουν κατασκευασθεί ακόμη ή ισχύει και για τις περιπτώσεις σταθμών που βρίσκονται ήδη σε λειτουργία. Παρακαλούμε για διευκρίνιση του σημείου αυτού.