1. Η μονάδα εσωτερικού ελέγχου διαθέτει και εφαρμόζει εσωτερικό κανονισμό λειτουργίας, ο οποίος εγκρίνεται από το διοικητικό συμβούλιο, κατόπιν πρότασης της επιτροπής ελέγχου. Η μονάδα εσωτερικού ελέγχου έχει, για τους σκοπούς των άρθρων 1 έως 24, κατ’ ελάχιστο, τις ακόλουθες αρμοδιότητες:
α) Παρακολουθεί, ελέγχει και αξιολογεί, την λειτουργία της Εταιρείας ως προς:
αα) το Σύστημα εσωτερικού ελέγχου, ιδίως ως προς την επάρκεια και την ορθότητα της παρεχόμενης χρηματοοικονομικής πληροφόρησης καθώς επίσης ως προς τη εφαρμογή του κανονισμού λειτουργίας,
ββ) τους μηχανισμούς διασφάλισης της ποιότητας,
γγ) τους μηχανισμούς εταιρικής διακυβέρνησης, καθώς και
δδ) την τήρηση των δεσμεύσεων που περιέχονται σε ενημερωτικά δελτία και τα επιχειρηματικά σχέδια της Εταιρείας σχετικά με την χρήση των κεφαλαίων που αντλήθηκαν από την ρυθμιζόμενη αγορά.
β) Συντάσσει εκθέσεις προς τις ελεγχόμενες μονάδες με τα τυχόν ευρήματα αναφορικά με το υπό (α) πεδίο, τους κινδύνους που απορρέουν από αυτά και τις τυχόν προτάσεις βελτίωσης, οι οποίες υποβάλλονται τουλάχιστον ανά τρίμηνο στην επιτροπή ελέγχου.
2. Ο επικεφαλής της μονάδας εσωτερικού ελέγχου παρίσταται στις γενικές συνελεύσεις των μετόχων.
3. Ο επικεφαλής της μονάδας εσωτερικού ελέγχου παρέχει οποιαδήποτε πληροφορία ζητηθεί εγγράφως από την Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς, συνεργάζεται με αυτήν και διευκολύνει με κάθε δυνατό τρόπο το έργο παρακολούθησης, ελέγχου και εποπτείας της.
Αρχική ΕΤΑΙΡΙΚΗ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΑΝΩΝΥΜΩΝ ΕΤΑΙΡΕΙΩΝ, ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΑΓΟΡΑ ΚΕΦΑΛΑΙΟΥ ΚΑΙ ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΤΗΣ ΟΔΗΓΙΑΣ (ΕΕ) 2017/828 ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥΆρθρο 17 Αρμοδιότητες της μονάδας εσωτερικού ελέγχου
Άρθρο 17 Αρμοδιότητες της μονάδας εσωτερικού ελέγχου
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 01 Σκοπός
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 02 Πεδίο εφαρμογής
- 13 ΣχόλιαΆρθρο 03 Ορισμοί
- 16 ΣχόλιαΆρθρο 04 Πολιτική καταλληλότητας των μελών διοικητικού συμβουλίου
- 13 ΣχόλιαΆρθρο 05 Διοικητικό συμβούλιο
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 06 Εκτελεστικά μέλη – Μη εκτελεστικά μέλη – Ανεξάρτητα μη εκτελεστικά μέλη
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 07 Πλαίσιο αρμοδιοτήτων των εκτελεστικών μελών του διοικητικού συμβουλίου
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 08 Πλαίσιο αρμοδιοτήτων των μη εκτελεστικών μελών του διοικητικού συμβουλίου
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 09 Πρόεδρος διοικητικού συμβουλίου
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 10 Ανεξάρτητα μη εκτελεστικά μέλη του διοικητικού συμβουλίου
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 11 Γενικοί όροι λειτουργίας των επιτροπών
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 12 Επιτροπή αποδοχών
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 13 Επιτροπή υποψηφιοτήτων
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 14 Οργανωτικές ρυθμίσεις
- 15 ΣχόλιαΆρθρο 15 Κανονισμός λειτουργίας
- 15 ΣχόλιαΆρθρο 16 Οργάνωση και λειτουργία της μονάδας εσωτερικού ελέγχου
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 17 Αρμοδιότητες της μονάδας εσωτερικού ελέγχου
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 18 Κώδικας εταιρικής διακυβέρνησης
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 19 Ενημέρωση μετόχων
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 20 Μονάδα εξυπηρέτησης μετόχων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 21 Μονάδα εταιρικών ανακοινώσεων
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 22 Πιστοποίηση του Κανονισμού Λειτουργίας και της διαδικασίας παραγωγής χρηματοοικονομικής πληροφόρησης
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 23 Εκτίμηση για τη λειτουργία της Εταιρείας ως συνεχιζόμενης δραστηριότητας και δήλωσης μεσο-μακροπρόθεσμης βιωσιμότητας
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 24 Κυρώσεις
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 25 Αντικείμενο και πεδίο εφαρμογής (Άρθρο 1 στοιχείο 1 της Οδηγίας (ΕΕ) 2017/828)
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 26 Ορισμοί (Άρθρο 1 στοιχείο 2 της Οδηγίας (ΕΕ) 2017/828)Άρθρο 26 Ορισμοί (Άρθρο 1 στοιχείο 2 της Οδηγίας (ΕΕ) 2017/828)
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 27 Εξακρίβωση των στοιχείων των μετόχων (Άρθρο 3α της Οδηγίας (ΕΕ) 2017/828)
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 28 Διαβίβαση πληροφοριών (άρθρο 3 β της Οδηγίας (EE) 2017/828)Άρθρο 28 Διαβίβαση πληροφοριών (άρθρο 3 β της Οδηγίας (EE) 2017/828)
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 29 Διευκόλυνση της άσκησης των δικαιωμάτων των μετόχων (άρθρο 3 γ της Οδηγίας (EE) 2017/828)
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 30 Μη διακριτική μεταχείριση, αναλογικότητα και διαφάνεια κόστους (Άρθρο 3δ της Οδηγίας (ΕΕ) 2017/828)Άρθρο 30 Μη διακριτική μεταχείριση, αναλογικότητα και διαφάνεια κόστους (Άρθρο 3δ της Οδηγίας (ΕΕ) 2017/828)
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 31 Διαμεσολαβητές τρίτης χώρας (Άρθρο 3ε της Οδηγίας (ΕΕ) 2017/828)Άρθρο 31 Διαμεσολαβητές τρίτης χώρας (Άρθρο 3ε της Οδηγίας (ΕΕ) 2017/828)
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 32 Πολιτική ενεργού συμμετοχής (Άρθρο 3ζ της Οδηγίας (ΕΕ) 2017/828)
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 33 Επενδυτική στρατηγική θεσμικών επενδυτών και συμφωνίες με τους διαχειριστές περιουσιακών στοιχείων (Άρθρο 3η της Οδηγίας (ΕΕ) 2017/828)
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 34 Διαφάνεια των διαχειριστών περιουσιακών στοιχείων (Άρθρο 3θ της Οδηγίας (ΕΕ) 2017/828)
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 35 Διαφάνεια πληρεξούσιων συμβούλων (Άρθρο 3ι της Οδηγίας (ΕΕ) 2017/828)
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 36 Αρμόδια Αρχή – Μέτρα και κυρώσεις (άρθρο 14 β της Οδηγίας (ΕΕ) 2017/828)
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 37 Σύσταση και μορφήΆρθρο 37 Σύσταση και μορφή
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 38 Επενδυτικοί περιορισμοί
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 39 Επενδυτικά τμήματαΆρθρο 39 Επενδυτικά τμήματα
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 40 Διαχείριση ΟΕΕΆρθρο 40 Διαχείριση ΟΕΕ
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 41 Αδειοδότηση ΟΕΕΆρθρο 41 Αδειοδότηση ΟΕΕ
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 42 Κανονισμός ΟΕΕΆρθρο 42 Κανονισμός ΟΕΕ
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 43 Διάθεση μεριδίων ΟΕΕ
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 44 Εξαγορά και αναστολή εξαγοράς μεριδίων ΟΕΕΆρθρο 44 Εξαγορά και αναστολή εξαγοράς μεριδίων ΟΕΕ
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 45 Δέσμευση απόκτησης μεριδίων ΟΕΕΆρθρο 45 Δέσμευση απόκτησης μεριδίων ΟΕΕ
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 46 Μητρώο μεριδιούχων ΟΕΕ, βεβαιώσεις, μεταβίβαση, ενεχυρίαση
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 47 ΑποτίμησηΆρθρο 47 Αποτίμηση
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 48 Λύση ΟΕΕΆρθρο 48 Λύση ΟΕΕ
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 49 Ανάκληση άδειας σύστασης ΟΕΕΆρθρο 49 Ανάκληση άδειας σύστασης ΟΕΕ
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 50 Διαχείριση κινδύνων και ρευστότητας
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 51 Σύγκρουση συμφερόντων μεταξύ διαχειριστή και ΟΕΕΆρθρο 51 Σύγκρουση συμφερόντων μεταξύ διαχειριστή και ΟΕΕ
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 52 ΘεματοφύλακαςΆρθρο 52 Θεματοφύλακας
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 53 Απαιτήσεις διαφάνειαςΆρθρο 53 Απαιτήσεις διαφάνειας
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 54 Αρμόδια αρχή και εξουσίες τηςΆρθρο 54 Αρμόδια αρχή και εξουσίες της
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 55 Διοικητικές κυρώσειςΆρθρο 55 Διοικητικές κυρώσεις
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 56 Φορολογικές διατάξειςΆρθρο 56 Φορολογικές διατάξεις
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 57 ΣκοπόςΆρθρο 57 Σκοπός
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 58 Πεδίο εφαρμογήςΆρθρο 58 Πεδίο εφαρμογής
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 59 Το πληροφοριακό δελτίο
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 60 Ευθύνη για το ενημερωτικό δελτίο (άρθρο 11 του Κανονισμού (ΕΕ) 2017/1129)Άρθρο 60 Ευθύνη για το ενημερωτικό δελτίο (άρθρο 11 του Κανονισμού (ΕΕ) 2017/1129)
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 61 Αστική ευθύνη από το ενημερωτικό δελτίο (άρθρο 11 του Κανονισμού (ΕΕ) 2017/1129)
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 62 Χρησιμοποιούμενη γλώσσα (άρθρο 27 του Κανονισμού (ΕΕ) 2017/1129)Άρθρο 62 Χρησιμοποιούμενη γλώσσα (άρθρο 27 του Κανονισμού (ΕΕ) 2017/1129)
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 63 Διαφημίσεις (άρθρο 22 του Κανονισμού (ΕΕ) 2017/1129Άρθρο 63 Διαφημίσεις (άρθρο 22 του Κανονισμού (ΕΕ) 2017/1129
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 64 Αρμόδια Αρχή (άρθρο 20 παρ. 9 και το άρθρο 31 Κανονισμού (ΕΕ) 2017/1129)Άρθρο 64 Αρμόδια Αρχή (άρθρο 20 παρ. 9 και το άρθρο 31 Κανονισμού (ΕΕ) 2017/1129)
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 65 Εξουσίες εποπτείας και διερεύνησης (άρθρο 32 του Κανονισμού (ΕΕ) 2017/1129)Άρθρο 65 Εξουσίες εποπτείας και διερεύνησης (άρθρο 32 του Κανονισμού (ΕΕ) 2017/1129)
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 66 Διοικητικές κυρώσεις και μέτρα (άρθρα 38, 39 και 40 του Κανονισμού (ΕΕ) 2017/1129)
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 67 Αναφορά παραβάσεων (άρθρο 41 του Κανονισμού (ΕΕ) 2017/1129)
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 68 Δημοσίευση αποφάσεων (άρθρο 42 του Κανονισμού (ΕΕ) 2017/1129)Άρθρο 68 Δημοσίευση αποφάσεων (άρθρο 42 του Κανονισμού (ΕΕ) 2017/1129)
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 69 Αρμόδιες αρχές για την εφαρμογή του Κανονισμού (ΕΕ) 2017/2402 (άρθρο 29 παρ. 4 και 5 του Κανονισμού)Άρθρο 69 Αρμόδιες αρχές για την εφαρμογή του Κανονισμού (ΕΕ) 2017/2402 (άρθρο 29 παρ. 4 και 5 του Κανονισμού)
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 70 Διοικητικές κυρώσεις και άλλα μέτρα για την παράβαση του Κανονισμού (ΕΕ) αρ. 2017/2402 (άρθρο 32 του Κανονισμού)Άρθρο 70 Διοικητικές κυρώσεις και άλλα μέτρα για την παράβαση του Κανονισμού (ΕΕ) αρ. 2017/2402 (άρθρο 32 του Κανονισμού)
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 71 Τροποποιήσεις του ν. 4099/2012
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 72 Τροποποιήσεις του ν. 4209/2013
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 73 Τροποποίηση του ν. 2533/1997
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 74 Τροποποίηση του ν. 4449/2017Άρθρο 74 Τροποποίηση του ν. 4449/2017
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 75 Επιτροπή Ελέγχου
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 76 Τροποποίηση του ν. 4514/2018Άρθρο 76 Τροποποίηση του ν. 4514/2018
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 77 Μεταβατικές – καταργούμενες διατάξεις
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 78 Έναρξη ισχύος
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
12 Μαρτίου 2020, 12:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
2 Απριλίου 2020, 14:00
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σε
Στατιστικά
10 Σχόλια 210 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 31208 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2021/514 του Συμβουλίου της 22ας Μαρτίου 2021 για την τροποποίηση της οδηγίας 2011/16/ΕΕ
- Διαχείριση των δεσμευμένων, συμπεριλαμβανομένων και των κατασχεμένων, και των δημευμένων περιουσιακών στοιχείων τα οποία προέρχονται από εγκληματικές δραστηριότητες...
- Εταιρική διακυβέρνηση των Ανωνύμων Εταιρειών του Δημοσίου και των λοιπών θυγατρικών της Ελληνικής Εταιρείας Συμμετοχών και Περιουσίας
- Άσκηση τελωνειακής αντιπροσώπευσης και ρύθμιση επαγγέλματος τελωνειακού αντιπροσώπου
- Ολοκληρωμένο πλαίσιο για την απόδοση βιώσιμης προοπτικής ανάπτυξης και την εκ νέου λειτουργία των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά...
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Οικονομικών «Εκσυγχρονισμός Οργανισμού Διαχείρισης Δημοσίου Χρέους»
- Αναμόρφωση του θεσμικού πλαισίου λειτουργίας του Ταμείου Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας
- Ενσωμάτωση Οδηγιών
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου του Υπ. Οικονομικών «Εκσυγχρονισμός του πλαισίου λειτουργίας της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς»
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου «Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία ορισμένων άρθρων των Οδηγιών (ΕΕ) 2017/2455, (ΕΕ) 2019/1995 και (ΕΕ) 2018/1910...
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το σχέδιο νόμου Διενέργεια Γενικών Απογραφών από την Ελληνική Στατιστική Αρχή
- ΠΡΟΛΗΨΗ ΚΑΙ ΚΑΤΑΣΤΟΛΗ ΤΗΣ ΝΟΜΙΜΟΠΟΙΗΣΗΣ ΕΣΟΔΩΝ ΑΠΟ ΕΓΚΛΗΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΤΗΣ ΤΡΟΜΟΚΡΑΤΙΑΣ
- Κατευθύνσεις Αναθεώρησης του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας Ελλάδα 2.0
- Ενίσχυση του εισοδήματος των μισθωτών, των νέων και της οικογένειας
- Ρυθμίσεις για τα κατεχόμενα ακίνητα του Δημοσίου και άλλες διατάξεις
- Ρυθμίσεις αρμοδιότητας Υπουργείου Οικονομικών
- Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/2235 και της Οδηγίας 2008/118/ΕΚ-Τροποποιήσεις του Κώδικα Φόρου Προστιθέμενης Αξίας και του Εθνικού Τελωνειακού Κώδικα
- Ενσωμάτωση των Οδηγιών (ΕΕ) 2020/262, 2017/952, τροποποίηση της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/1164
- Αναμόρφωση του θεσμικού πλαισίου για τη σύσταση και λειτουργία του Συνεγγυητικού Κεφαλαίου Εξασφάλισης Επενδυτικών Υπηρεσιών
- Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία της Οδηγίας (ΕΕ) 2020/1151 και της Οδηγίας (ΕΕ) 2021/1159
- Δημόσια Διαβούλευση για το νομοσχέδιο «Κίνητρα ανάπτυξης επιχειρήσεων»
- Δημόσια διαβούλευση: Οι επιλεξιμότητες των δανείων του «Ελλάδα 2.0»
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου με τίτλο: «Οργανισμός του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους και κατάσταση των λειτουργών και των υπαλλήλων του»
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/879 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 20ής Μαΐου 2019
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/878 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 20ής Μαΐου 2019
- Πρόταση αναθεώρησης νόμου (ν. 2232/1994 ΦΕΚ 140/Α/31.08.94) για τη Σύσταση Οικονομικής και Κοινωνικής Επιτροπής
- Κρατική Αρωγή και Λοιπές Διατάξεις Οικονομικής Πολιτικής
- Στρατηγικές Κατευθύνσεις του Ελληνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
- Ειδικό μισθολόγιο Α.Α.Δ.Ε.
- «Περιστολή του λαθρεμπορίου – Κύρωση του Πρωτοκόλλου για την εξάλειψη του παράνομου εμπορίου καπνού»
- Τροποποίηση του ν.4557/2018 (Α΄139) για την πρόληψη και καταστολή της νομιμοποίησης εσόδων από εγκληματικές δραστηριότητες και της χρηματοδότησης της τρομοκρατίας- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/843
- Κώδικας Διευθέτησης Οφειλών και Παροχής Δεύτερης Ευκαιρίας
- Φορολογικές παρεμβάσεις για την ενίσχυση της αναπτυξιακής διαδικασίας της ελληνικής οικονομίας και ενσωμάτωση Οδηγιών της ΕΕ στην Ελληνική Νομοθεσία
- ΕΤΑΙΡΙΚΗ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΑΝΩΝΥΜΩΝ ΕΤΑΙΡΕΙΩΝ, ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΑΓΟΡΑ ΚΕΦΑΛΑΙΟΥ ΚΑΙ ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΤΗΣ ΟΔΗΓΙΑΣ (ΕΕ) 2017/828 ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ «ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ ΜΕ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗ ΔΙΑΣΤΑΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΤΟΥ ΑΥΡΙΟ»
- Χορήγηση Μικροχρηματοδοτήσεων
- Ρυθμίσεις για την αγορά διαδικτυακών παιγνίων- Τροποποίηση του ν. 4002/2011
- ΠΕΡΙ ΟΡΓΑΝΙΣΜΩΝ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΩΝ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ (ΟΕΕ) ΜΕ ΜΟΡΦΗ ΑΜΟΙΒΑΙΟΥ ΚΕΦΑΛΑΙΟΥ
- Εναρμόνιση της νομοθεσίας με την Οδηγία 2016/97 /ΕΕ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 20ης Ιανουαρίου 2016 σχετικά με τη διανομή ασφαλιστικών προϊόντων.
- Αδειοδότηση και Λειτουργία Επιχειρήσεων Καζίνο και άλλες διατάξεις
Να προστεθεί στο 1.α.αα) «και μη χρηματοοικονομικής πληροφόρησης»
H Μονάδα Εσωτερικού Ελέγχου θα πρέπει να εφαρμόζει υποχρεωτικά τα Πλαίσιο για την Επαγγελματική Εφαρμογή του Εσωτερικού Ελέγχου (Πρότυπα) όπως αρμόζει σε κάθε ρυθμιζόμενο επάγγελμα. Οτιδήποτε διαφορετικό περιορίζει τον ρόλο της. Ορθά κατά την γνώμη μου ΔΕΝ απαιτείται ρητά Εσωτερικός Ελεγκτής πλήρους και αποκλειστικής απασχόλησης. Η κάθε εταιρεία ανάλογα με το μέγεθος της και το εύρος των εργασιών της θα πρέπει να καθορίζει το μέγεθος της Μονάδας Εσωτερικού Ελέγχου και να είναι υπόλογη για αυτό η Επιτροπή Ελέγχου. Επί του παρόντος περισσότερες από τις μισές εισηγμένες έχουν δηλωμένο ως Εσωτερικό Ελεγκτή στέλεχος πλήρους και αποκλειστικής απασχόλησης ο οποίος απασχολείται είτε αποκλειστικά, είτε μερικώς σε αλλότρια αντικείμενα με αποτέλεσμα να μην διατηρεί την ανεξαρτησία του.
Άρθρο 17 παρ. 1 (δδ)
Σύμφωνα με την Απόφαση του Δ.Σ. της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς 8/754/14.4.2016 στον Ετήσιο Απολογισμό συμπεριλαμβάνεται έκθεση σχετικά με τα κεφάλαια που αντλήθηκαν από τη ρυθμιζόμενη αγορά. Η εν λόγω έκθεση ελέγχεται από εξωτερικούς ελεγκτές και όχι από το Τμήμα Εσωτερικού Ελέγχου. Επομένως η διάταξη 17§1 υπό δδ πρέπει να παραληφθεί.
1. Γενικό Σχόλιο: Θεωρούμε ότι η απλή αναφορά στο Πλαίσιο Διεθνών Επαγγελματικών Προτύπων (IPPF) του Διεθνούς Ινστιτούτου Εσωτερικών Ελεγκτών υπερκαλύπτει τόσο ποσοτικά όσο και κυρίως ποιοτικά της αρμοδιότητες της Μονάδας Εσωτερικού Ελέγχου. Θεωρούμε ότι μόνο μία τέτοια φράση αρκεί. Εν προκειμένω όμως:
2. Παρ. 1, α, δδ)
Η συμπερίληψη στις αρμοδιότητες της Μονάδας Εσωτερικού Ελέγχου της παρακολούθησης, ελέγχου και αξιολόγησης της τήρησης των δεσμεύσεων που περιέχονται σε ενημερωτικά δελτία και τα επιχειρηματικά σχέδια της Εταιρείας σχετικά με τη χρήση των κεφαλαίων που αντλήθηκαν από την ρυθμιζόμενη αγορά θα επιβαρύνει το πρόγραμμα ελέγχων της ΜΕΕ τη στιγμή που σε πολλές ανώνυμες εταιρείες με κινητές αξίες δεκτές προς διαπραγμάτευση σε ρυθμιζόμενη αγορά οι ελεγκτές δεν είναι παραπάνω από 1-2.
Δεν κατανοούμε δε τη χρησιμότητα κάποιου τέτοιου γεγονότος γιατί, κρίνουμε ότι οι όποιες παρεκκλίσεις από τις δεσμεύσεις για τη χρήση των κεφαλαίων που αντλήθηκαν λογικά θα είναι εν γνώσει της Διοίκησης, άρα θα πρέπει για αυτές να ενημερώνονται οι μέτοχοι ή/και η ΕΚ.
Κατά συνέπεια μία τέτοια αρμοδιότητα θα έχει νόημα μόνο αν ο Επικεφαλής της ΜΕΕ έχει δυνατότητα αναφοράς στη Γενική Συνέλευση ή/και στην ΕΚ για ουσιώδεις και μόνο για ουσιώδεις αποκλίσεις. Επειδή όμως κάτι τέτοιο μπορεί να δημιουργήσει τριβές αλλά και για τους λόγους που εκθέσαμε στο πρώτο εδάφιο προτείνουμε ο έλεγχος αυτός να διενεργείται από τον ΟΕΛ.
3. Παρ. 1, β)
Εφόσον, παραμείνει η λογική της ανάλυσης των αρμοδιοτήτων θα πρέπει να προστεθούν τα ακόλουθα:
> 1, γ Παρακολουθεί την υλοποίηση των προτάσεων βελτίωσης και ενημερώνει τουλάχιστο ανά τρίμηνο την Επιτροπή Ελέγχου.
> 1, δ Συμμετέχει σε συμβουλευτικά έργα που έχουν σκοπό τη βελτίωση του Συστήματος Εσωτερικού Ελέγχου σε ποσοστό που δεν θα υπερβαίνει το 20% του ετησίου προγράμματος ελέγχων
Θεωρούμε ότι η τελευταία προσθήκη εναρμονίζεται πλήρως με το Πλαίσιο Διεθνών Επαγγελματικών Προτύπων (IPPF) και δίνει τη δυνατότητα στη ΜΕΕ να παραμένει σε αρκετά θέματα στο παλμό των εξελίξεων (πχ σχεδιασμός ασφαλιστικών δικλίδων νέων προϊόντων, artificial intelligence, blockchain κλπ.) και δεν αυτό – περιορίζεται σε μία μόνιμη post mortem λειτουργία.
Άρθρο 17 Αρμοδιότητες της μονάδας Εσωτερικού Ελέγχου
Παρ.1,α: Προτείνεται να προστεθούν αρμοδιότητες σχετικά με την παρακολούθηση, έλλεγχο και αξιολόγηση των ακολούθων: α) της διαχείρισης κινδύνων, β) της κανονιστικής συμμόρφωσης, γ) των Συστημάτων Πληροφορικής
Το σημείο (α), σχετικά με τις αρμοδιότητες της ΜΕΕ πρέπει να ξαναγραφεί καθώς δε συνάδει με τις αρμοδιότητες της ΜΕΕ όπως αυτές περιγράφονται από τα διεθνή πρότυπα εσωτερικού ελέγχου αλλά και τις διεθνείς πρακτικές. Κάθε ειδική κατεύθυνση, όπως η ειδική κατεύθυνση στο έλεγχο της «επάρκειας και της ορθότητας της χρηματοοικονομικής πληροφόρησης» δεν συνάδει με το βασικό πυρήνα της εργασίας της ΜΕΕ όπου θα πρέπει να αξιολογεί τους κινδύνους και να διαμορφώνει το πλάνο ελέγχων, σε επικοινωνία με την Επιτροπή Ελέγχου.
Οι αρμοδιότητες της ΜΕΕ περιγράφονται με τρόπο απλό και κατανοητό στα διεθνή πρότυπα εσωτερικού ελέγχου 2100-2110-2120-2130. Σε αυτά τα Πρότυπα ουσιαστικά αναφέρεται ότι η ΜΕΕ έχει ως σκοπό τον έλεγχο και την βελτίωση των εξής τριών:
• Του Συστήματος Εταιρικής Διακυβέρνησης (Governance)
• Της Διαδικασίας Διαχείρισης Κινδύνων (Risk Management)
• Του Συστήματος Εσωτερικού Ελέγχου (Internal Control)
Ακολουθούν τα σχετικά αποσπάσματα από τα πρότυπα αλλά και η σχετική μετάφραση από το Ελληνικό Ινστιτούτο Εσωτερικών Ελεγκτών.
2100 – Nature of Work
The internal audit activity must evaluate and contribute to the improvement of the organization’s governance, risk management, and control processes using a systematic, disciplined, and risk-based approach. Internal audit credibility and value are enhanced when auditors are proactive and their evaluations offer new insights and consider future impact.
2110 – Governance
The internal audit activity must assess and make appropriate recommendations to improve the organization’s governance processes for:
• Making strategic and operational decisions.
• Overseeing risk management and control.
• Promoting appropriate ethics and values within the organization.
• Ensuring effective organizational performance management and accountability.
• Communicating risk and control information to appropriate areas of the organization.
• Coordinating the activities of, and communicating information among, the board, external and internal auditors, other assurance providers, and management.
2120 – Risk Management
The internal audit activity must evaluate the effectiveness and contribute to the improvement of risk management processes.
2130 – Control
The internal audit activity must assist the organization in maintaining effective controls by evaluating their effectiveness and efficiency and by promoting continuous improvement.
Μετάφραση:
2100 Φύση των Εργασιών
Η λειτουργία εσωτερικού ελέγχου πρέπει να αξιολογεί και να συμβάλλει στη βελτίωση της διακυβέρνησης, της διαχείρισης κινδύνων και των διαδικασιών ελέγχου του οργανισμού υιοθετώντας μια συστηματική, πειθαρχημένη και βάσει κινδύνων προσέγγιση. Η αξία και η αξιοπιστία του εσωτερικού ελέγχου ενισχύονται όταν οι εσωτερικοί ελεγκτές δρουν προληπτικά και οι εκτιμήσεις τους παρέχουν καινοτόμες ιδέες και λαμβάνουν υπόψη μελλοντικές επιπτώσεις.
2110 Διακυβέρνηση
Η λειτουργία εσωτερικού ελέγχου πρέπει να αξιολογεί και να υποβάλλει κατάλληλες εισηγήσεις για τη
βελτίωση της διαδικασίας διακυβέρνησης του οργανισμού σχετικά με :
• τη λήψη στρατηγικών και λειτουργικών αποφάσεων,
Διεθνή Πρότυπα 16
• την εποπτεία της διαχείρισης κινδύνων και των μηχανισμών ελέγχου,
• την προώθηση των κατάλληλων ηθικών αρχών και αξιών μέσα στον οργανισμό
• τη διασφάλιση της αποτελεσματικής διαχείρισης της οργανωσιακής απόδοσης και λογοδοσίας,
• την κοινοποίηση πληροφοριών σχετικά με τους κινδύνους και τους ελεγκτικούς μηχανισμούς προς τους αρμόδιους μέσα στον οργανισμό,
• τον συντονισμό των δραστηριοτήτων και κοινοποίηση πληροφοριών μεταξύ των μελών του συμβουλίου, των εξωτερικών και εσωτερικών ελεγκτών, άλλων παρόχων διαβεβαίωσης και της διοίκησης.
2120 – Διαχείριση Κινδύνων
Η λειτουργία εσωτερικού ελέγχου πρέπει να εκτιμά την αποτελεσματικότητα των διαδικασιών διαχείρισης κινδύνων και να συμβάλλει στην βελτίωσή τους.
2130 – Ελεγκτικοί Μηχανισμοί
Η λειτουργία εσωτερικού ελέγχου πρέπει να βοηθά τον οργανισμό να διατηρεί αποτελεσματικούς ελεγκτικούς μηχανισμούς, αξιολογώντας την αποτελεσματικότητα και την αποδοτικότητά τους και προωθώντας τη διαρκή βελτίωσή τους.
1.α) Παρακολουθεί, ελέγχει και αξιολογεί, την λειτουργία της Εταιρείας
Να προστεθεί «και των σημαντικών θυγατρικών της, συμπεριλαμβανομένων και τυχόν δραστηριοτήτων που έχουν ανατεθεί ή υπεργολαβηθεί σε εξωτερικό πάροχο».
Να προστεθεί Άρθρο 4
« Οι απασχολούμενοι στη μονάδα εσωτερικού ελέγχου είναι υπάλληλοι της Εταιρίας, πλήρους απασχόλησης. Ο αριθμός των εσωτερικών ελεγκτών θα πρέπει να είναι ανάλογος με το μέγεθος της εταιρίας, τον αριθμό των υπαλλήλων της, τα γεωγραφικά σημεία που αυτή δραστηριοποιείται, τον αριθμό των λειτουργικών ή/και επιτελικών μονάδων και εν γένει των ελεγκτέων οντοτήτων.
Άρθρο 17
1.α) Παρακολουθεί, ελέγχει και αξιολογεί, την λειτουργία της Εταιρείας
Να προστεθεί «και των σημαντικών θυγατρικών της, συμπεριλαμβανομένων και τυχόν δραστηριοτήτων που έχουν ανατεθεί ή υπεργολαβηθεί σε εξωτερικό πάροχο».
Να προστεθεί νέα παράγραφος 4
« Οι απασχολούμενοι στη μονάδα εσωτερικού ελέγχου είναι υπάλληλοι της Εταιρίας, πλήρους απασχόλησης. Ο αριθμός των εσωτερικών ελεγκτών θα πρέπει να είναι ανάλογος με το μέγεθος της εταιρίας, τον αριθμό των υπαλλήλων της, τα γεωγραφικά σημεία που αυτή δραστηριοποιείται, τον αριθμό των λειτουργικών ή/και επιτελικών μονάδων και εν γένει των ελεγκτέων οντοτήτων».
Η παράγραφος 3 έχει άλλο περιεχόμενο από το απαράδεκτο περιεχόμενο της αιτιολογικής έκθεσης.
Οι μηχανισμοί διασφάλισης της ποιότητας βασίζονται σε όλες τις εταιρίες σε εγχειρίδια ISO και ειδικές διαδικασίες που προβλέπονται από συγκεκριμένα πρότυπα και διαδικασίες. Δεν είναι έργο οποιουδήποτε άλλου εκτός από αυτών που είναι εγκεκριμμένοι στα πρότυπα αυτών των προτύπων.
Είναι αμφίβολο αν μετά την εισαγωγή αυτής της διαδικασίας που προτείνει ο νόμος αν ισχύουν τα πρότυπα διασφάλισης ποιότητας των εταιριών