Σκοπός του παρόντος Μέρους είναι να θέσει ένα συνεκτικό και σύγχρονο πλαίσιο για την πρόληψη, την αντιμετώπιση και την καταπολέμηση των συμπεριφορών βίας και παρενόχλησης, συμβάλλοντας στη δημιουργία ενός περιβάλλοντος εργασίας το οποίο σέβεται, προωθεί και διασφαλίζει το δικαίωμα κάθε προσώπου σε έναν χώρο εργασίας χωρίς βία ή παρενόχληση.
Αρχική Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το νομοσχέδιο για την προστασία της εργασίαςΜΕΡΟΣ ΙΙ: ΥΙΟΘΕΤΗΣΗ ΜΕΤΡΩΝ ΚΑΙ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΕΝΟΧΛΗΣΗ ΚΑΙ ΤΗ ΒΙΑ ΣΤΗΝ ΕΡΓΑΣΙΑ Άρθρο 2 Σκοπός
ΜΕΡΟΣ ΙΙ: ΥΙΟΘΕΤΗΣΗ ΜΕΤΡΩΝ ΚΑΙ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΕΝΟΧΛΗΣΗ ΚΑΙ ΤΗ ΒΙΑ ΣΤΗΝ ΕΡΓΑΣΙΑ Άρθρο 2 Σκοπός
- 11 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ I: ΚΥΡΩΣΗ ΤΗΣ ΣΥΜΒΑΣΗΣ 190 ΤΗΣ ΔΙΕΘΝΟΥΣ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ «ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΞΑΛΕΙΨΗ ΤΗΣ ΒΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΠΑΡΕΝΟΧΛΗΣΗΣ ΣΤΟΝ ΧΩΡΟ ΤΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ» Άρθρο 1 Κύρωση διεθνούς σύμβασης
- 41 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ ΙΙ: ΥΙΟΘΕΤΗΣΗ ΜΕΤΡΩΝ ΚΑΙ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΕΝΟΧΛΗΣΗ ΚΑΙ ΤΗ ΒΙΑ ΣΤΗΝ ΕΡΓΑΣΙΑ Άρθρο 2 Σκοπός
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 3 Πεδίο εφαρμογής
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 4 Απαγόρευση βίας και παρενόχλησης στην εργασία
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 5 Υποχρεώσεις εργοδότη για πρόληψη και αντιμετώπιση της βίας και της παρενόχλησης
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 6 Υποχρεώσεις εργοδότη για ενημέρωση και ευαισθητοποίηση – Τροποποίηση του άρθρου 47 του ν. 3850/2010
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 7 Πρόγραμμα προληπτικής δράσης – Τροποποίηση του άρθρου 42 του ν. 3850/2010
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 8 Συμβουλευτικές αρμοδιότητες του ιατρού εργασίας και επίβλεψη της υγείας – Τροποποίηση των άρθρων 17 και 18 του ν. 3850/2010
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 9 Πολιτικές εντός επιχείρησης για την καταπολέμηση της βίας και παρενόχλησης
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 10 Πολιτικές εντός επιχείρησης για τη διαχείριση εσωτερικών καταγγελιών
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 11 Περιεχόμενο Κανονισμών Εργασίας και Επιχειρησιακών Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 12 Δικαιώματα θιγομένων – Αποτελέσματα επί παραβίασης της απαγόρευσης βίας και παρενόχλησης
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 13 Απαγόρευση αντιποίνων
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 14 Προσφυγή από νομικά πρόσωπα και ενώσεις προσώπων
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 15 Αντιστροφή του βάρους απόδειξης
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 16 Σύσταση Αυτοτελούς Τμήματος για την παρακολούθηση της βίας και παρενόχλησης στην εργασία στο Σώμα Επιθεώρησης Εργασίας (ΣΕΠΕ)
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 17 Αρμοδιότητα Επιθεώρησης Εργασίας
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 18 Επίλυση διαφορών λόγω βίας ή παρενόχλησης ενώπιον της Επιθεώρησης Εργασίας
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 19 Επιβολή διοικητικών κυρώσεων από την Επιθεώρηση Εργασίας
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 20 Εθνικό Συμβούλιο Ισότητας των Φύλων – Τροποποίηση του άρθρου 9 του ν. 4604/2019
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 21 Σήμα Ισότητας – Τροποποίηση του άρθρου 21 του ν. 4604/2019
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 22 Εξουσιοδοτικές διατάξειςΆρθρο 22 Εξουσιοδοτικές διατάξεις
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 23 Μεταβατικές διατάξειςΆρθρο 23 Μεταβατικές διατάξεις
- 6 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ ΙII: Ενσωμάτωση Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1158 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 20ής Ιουνίου 2019 σχετικά με την ισορροπία μεταξύ επαγγελματικής και ιδιωτικής ζωής για τους γονείς και τους φροντιστές, την κατάργηση της Οδηγίας 2010/18/ΕΕ του Συμβουλίου και Ρυθμίσεις για τις Άδεις που σχετίζονται με την προστασία της οικογένειας ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α: ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΟΔΗΓΙΑΣ (ΕΕ) 2019/1158 Άρθρο 24 Σκοπός (άρθρο 1 της Οδηγίας (EE) 2019/1158)
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 25 Πεδίο εφαρμογής (άρθρο 2 της Οδηγίας (EE) 2019/1158)
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 26 Ορισμοί (άρθρο 3 της Οδηγίας (EE) 2019/1158)
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 27 Άδεια πατρότητας (άρθρα 4 και 8 της Οδηγίας (EE) 2019/1158)
- 22 ΣχόλιαΆρθρο 28 Γονική άδεια (άρθρα 5 και 8 της Οδηγίας (EE) 2019/1158)
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 29 Άδεια φροντιστή (άρθρο 6 της Οδηγίας (EE) 2019/1158)
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 30 Απουσία από την εργασία για λόγους ανωτέρας βίας (άρθρο 7 της Οδηγίας (EE) 2019/1158)
- 13 ΣχόλιαΆρθρο 31 Ευέλικτες ρυθμίσεις εργασίας (άρθρο 9 της Οδηγίας (EE) 2019/1158)
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 32 Φορείς ισότητας για τα περί διακρίσεων ζητήματα που εμπίπτουν στο παρόν Μέρος (Άρθρο 15 της Οδηγίας (EE) 2019/1158 )
- 3 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ B΄ Άδειες σχετικές με την προστασία της οικογένειας Άρθρο 33 Πεδίο εφαρμογής
- 44 ΣχόλιαΆρθρο 34 Άδεια μητρότητας
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 35 Άδεια για υποβολή σε μεθόδους ιατρικώς υποβοηθούμενης αναπαραγωγής
- 49 ΣχόλιαΆρθρο 36 Ειδική παροχή προστασίας μητρότητας
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 37 Άδεια φροντίδας τέκνου
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 38 Άδεια παρακολούθησης σχολικής επίδοσης τέκνου
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 39 Άδεια γάμουΆρθρο 39 Άδεια γάμου
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 40 Άδεια προγεννητικών εξετάσεωνΆρθρο 40 Άδεια προγεννητικών εξετάσεων
- 17 ΣχόλιαΆρθρο 41 Μειωμένο ωράριο γονέων παιδιών με αναπηρία
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 42 Άδεια λόγω ασθένειας παιδιού ή άλλου εξαρτώμενου μέλους
- 8 Σχόλια Άρθρο 43 Άδεια λόγω σοβαρών νοσημάτων των παιδιών
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 44 Άδεια λόγω νοσηλείας των παιδιών
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 45 Άδεια για μονογονεϊκές οικογένειες
- 1 ΣχόλιοΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ: ΚΟΙΝΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΑΔΕΙΕΣ ΤΟΥ ΚΕΦΑΛΑΙΟΥ Α ΚΑΙ ΚΕΦΑΛΑΙΟΥ Β Άρθρο 46 Εργασιακά δικαιώματα (άρθρα 10 και 16 της Οδηγίας (EE) 2019/1158)
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 47 Απαγόρευση διακρίσεων (άρθρα 11 και 14 της Οδηγίας (EE) 2019/1158)
- 12 ΣχόλιαΆρθρο 48 Προστασία από την απόλυση και βάρος απόδειξης (άρθρο 12 της Οδηγίας (EE) 2019/1158)
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 49 Έννομη προστασία (Άρθρο 16 της Οδηγίας (EE) 2019/1158)
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 50 Κυρώσεις
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 51 Διάδοση πληροφοριών (άρθρο 17 της Οδηγίας (EE) 2019/1158 )
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 52 Εξουσιοδοτικές διατάξεις
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 53 Μεταβατικές – Καταργούμενες διατάξεις
- 16 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ ΙV: ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α: ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΑΤΟΜΙΚΟΥ ΕΡΓΑΤΙΚΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥ Άρθρο 54 Καθιέρωση χρονικών ορίων εργασίας
- 15 ΣχόλιαΆρθρο 55 Ανάπαυση εργαζομένων – Τροποποίηση της παρ. 1 του άρθρου 4 του π.δ. 88/1999
- 18 ΣχόλιαΆρθρο 56 Παροχή πρόσθετης εργασίας από εργαζομένους μερικής απασχόλησης – Τροποποίηση της παρ. 11 του άρθρου 38 του ν. 1892/1990
- 19 ΣχόλιαΆρθρο 57 Αμοιβή υπέρβασης χρονικών ορίων εργασίας – Προσθήκη τίτλου, τροποποίηση των παρ. 3 και 5 και προσθήκη παρ. 6 στο άρθρο 4 του ν. 2874/2000
- 39 ΣχόλιαΆρθρο 58 Συμφωνία περί διευθέτησης του χρόνου εργασίας – Τροποποίηση της παρ. 6 και προσθήκη παρ. 12 στο άρθρο 41 του ν. 1892/1990
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 59 Αργία
- 12 ΣχόλιαΆρθρο 60 Χρονικό όριο εξάντλησης ετήσιας άδειας αναψυχής
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 61 Άδεια άνευ αποδοχών
- 21 ΣχόλιαΆρθρο 62 Εξαιρέσεις από την υποχρεωτική ανάπαυση κατά την Κυριακή και τις ημέρες αργίας – Τροποποίηση των περ. α, ι, ιε και ιστ, προσθήκη περ. ιζ έως και κβ στην παρ. 1 και προσθήκη περ. η έως και ια στην παρ. 3 του άρθρου 9 του β.δ. 748/1966
- 12 ΣχόλιαΆρθρο 63 Κατάργηση διάκρισης μεταξύ υπαλλήλων και εργατοτεχνιτών
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 64 Απαλλαγή από την υποχρέωση παροχής εργασίας μετά την προμήνυση καταγγελίας
- 35 ΣχόλιαΆρθρο 65 Προστασία από τις απολύσεις
- 33 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Β: ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΜΟΡΦΕΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ Άρθρο 66 Τηλεργασία – Αντικατάσταση του άρθρου 5 του ν. 3846/2010
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 67 Συνεργατικές ψηφιακές πλατφόρμες
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 68 Συμβατική σχέση συνεργατικών ψηφιακών πλατφορμών με παρόχους υπηρεσιώνΆρθρο 68 Συμβατική σχέση συνεργατικών ψηφιακών πλατφορμών με παρόχους υπηρεσιών
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 69 Συνδικαλιστικά δικαιώματα παρόχων υπηρεσιών – φυσικών προσώπων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 70 Υγιεινή και ασφάλεια παρόχων υπηρεσιώνΆρθρο 70 Υγιεινή και ασφάλεια παρόχων υπηρεσιών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 71 Υποχρέωση ενημέρωσης παρόχων υπηρεσιών για τα δικαιώματά τουςΆρθρο 71 Υποχρέωση ενημέρωσης παρόχων υπηρεσιών για τα δικαιώματά τους
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 72 Εξουσιοδοτική διάταξηΆρθρο 72 Εξουσιοδοτική διάταξη
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ: ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ «ΕΡΓΑΝΗ ΙΙ» Άρθρο 73 Σκοπός και λειτουργίαΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ: ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ «ΕΡΓΑΝΗ ΙΙ» Άρθρο 73 Σκοπός και λειτουργία
- 35 ΣχόλιαΆρθρο 74 Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 75 Ηλεκτρονική Υποβολή Εντύπων στο Π.Σ. ΕΡΓΑΝΗ εκπρόθεσμα
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 76 Ενιαίοι κωδικοί και μητρώα μεταξύ Επιθεώρησης Εργασίας-e-ΕΦΚΑ-ΟΑΕΔ
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 77 Διαλειτουργικότητα πληροφοριακών συστημάτωνΆρθρο 77 Διαλειτουργικότητα πληροφοριακών συστημάτων
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 78 Καταχώρηση αλλαγής ωραρίου και υπερωριών στο Πληροφοριακό Σύστημα ΕΡΓΑΝΗ – Τροποποίηση των περ. α και β του άρθρου 80 του ν. 4144/2013
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 79 Εξουσιοδοτικές διατάξειςΆρθρο 79 Εξουσιοδοτικές διατάξεις
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 80 Μεταβατικές – Καταργούμενες διατάξεις Κεφαλαίων Α, Β και Γ
- 1 ΣχόλιοΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ: ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΣΥΛΛΟΓΙΚΟΥ ΕΡΓΑΤΙΚΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥ Άρθρο 81 Είδη συνδικαλιστικών οργανώσεων – Τροποποίηση του άρθρου 1 του ν. 1264/1982
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 82 Καταχώριση συνδικαλιστικών οργανώσεων – Αντικατάσταση άρθρου 2 του ν. 1264/1982
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 83 Βιβλία συνδικαλιστικών οργανώσεων – Τροποποίηση του άρθρου 3 του ν. 1264/1982
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 84 Πόροι συνδικαλιστικών οργανώσεων – Τροποποίηση του άρθρου 5 του ν. 1264/1982
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 85 Γενική Συνέλευση μελών συνδικαλιστικών οργανώσεων – Τροποποίηση του άρθρου 8 του ν. 1264/1982
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 86 Ψηφοφορία – Τροποποίηση του άρθρου 13 του ν. 1264/1982
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 87 Προστασία συνδικαλιστικής δράσης – Τροποποίηση του άρθρου 14 του ν. 1264/1982
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 88 Δημοκρατία στους τόπους εργασίας – Τροποποίηση του άρθρου 16 ν. 1264/1982
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 89 Συνδικαλιστικές άδειες – Τροποποίηση του άρθρου 17 ν. 1264/1982
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 90 Γνωστοποίηση απεργίας και στάσεων εργασίας – Τροποποίηση του άρθρου 19 του ν. 1264/1982
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 91 Επιχειρήσεις δημόσιου χαρακτήρα ή κοινής ωφέλειας, η λειτουργία των οποίων έχει ζωτική σημασία για την εξυπηρέτηση βασικών αναγκών του κοινωνικού συνόλου – Τροποποίηση του άρθρου 19 του ν. 1264/1982
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 92 Προστασία δικαιώματος στην εργασία
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 93 Δημόσιος διάλογος – Τροποποίηση του άρθρου 3 του ν. 2224/1994
- 13 ΣχόλιαΆρθρο 94 Προσωπικό Ασφαλείας και Προσωπικό Ελάχιστης Εγγυημένης Υπηρεσίας – Τροποποίηση του άρθρου 21 ν. 1264/1982
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 95 Ικανότητα για σύναψη συλλογικών συμβάσεων εργασίας – Νομιμοποίηση εκπροσώπων – Τροποποίηση του άρθρου 6 του ν. 1876/1990
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 96 Πεδίο εφαρμογής συλλογικών συμβάσεων εργασίας – Τροποποίηση του άρθρου 8 του ν. 1876/1990
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 97 Συμφιλίωση – Αντικατάσταση άρθρου 13 του ν. 1876/1990
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 98 Δικαστικός έλεγχος των διαιτητικών αποφάσεων – Προσθήκη στο άρθρο 16Β του ν. 1876/1990
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 99 Μεταβατικές – Καταργούμενες Διατάξεις Κεφαλαίου Δ
- 12 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ V: ΣΥΣΤΑΣΗ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗΣ ΑΡΧΗΣ «ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ» Άρθρο 100 Σύσταση
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 101 Αρμοδιότητες
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 102 Λειτουργική ανεξαρτησίαΆρθρο 102 Λειτουργική ανεξαρτησία
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 103 Σχέση με τη Βουλή και διοικητικές αρχέςΆρθρο 103 Σχέση με τη Βουλή και διοικητικές αρχές
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 104 Σχέσεις με τον Υπουργό Εργασίας και Κοινωνικών ΥποθέσεωνΆρθρο 104 Σχέσεις με τον Υπουργό Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 105 Όργανα Διοίκησης της Επιθεώρησης ΕργασίαςΆρθρο 105 Όργανα Διοίκησης της Επιθεώρησης Εργασίας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 106 Συμβούλιο ΔιοίκησηςΆρθρο 106 Συμβούλιο Διοίκησης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 107 Αρμοδιότητες Συμβουλίου ΔιοίκησηςΆρθρο 107 Αρμοδιότητες Συμβουλίου Διοίκησης
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 108 Διαδικασία επιλογής και διορισμού Συμβουλίου Διοίκησης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 109 Παύση, παραίτηση, αναπλήρωση μελών του Συμβουλίου ΔιοίκησηςΆρθρο 109 Παύση, παραίτηση, αναπλήρωση μελών του Συμβουλίου Διοίκησης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 110 Συνεδριάσεις του Συμβουλίου Διοίκησης, εκλογή Προέδρου και λήψη αποφάσεωνΆρθρο 110 Συνεδριάσεις του Συμβουλίου Διοίκησης, εκλογή Προέδρου και λήψη αποφάσεων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 111 ΔιοικητήςΆρθρο 111 Διοικητής
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 112 Αρμοδιότητες ΔιοικητήΆρθρο 112 Αρμοδιότητες Διοικητή
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 113 Διαδικασία επιλογής και διορισμός ΔιοικητήΆρθρο 113 Διαδικασία επιλογής και διορισμός Διοικητή
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 114 Παύση, παραίτηση, αναπλήρωση ΔιοικητήΆρθρο 114 Παύση, παραίτηση, αναπλήρωση Διοικητή
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 115 Οργανικές θέσεις
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 116 Μισθολογικό καθεστώς και επιπλέον αμοιβήΆρθρο 116 Μισθολογικό καθεστώς και επιπλέον αμοιβή
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 117 Προϋπολογισμός
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 118 Οικονομική διαχείρισηΆρθρο 118 Οικονομική διαχείριση
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 119 Οργανισμός και Εσωτερικός Κανονισμός της Επιθεώρησης ΕργασίαςΆρθρο 119 Οργανισμός και Εσωτερικός Κανονισμός της Επιθεώρησης Εργασίας
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 120 Επιτάχυνση επίλυσης διαφορών στην Επιθεώρηση Εργασίας – Τροποποίηση άρθρου 3 Β ν. 3996/2011
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 121 Ταχεία διαδικασία επιβολής προστίμων – Τροποποίηση άρθρου 24 ν. 3996/2011
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 122 Εξουσιοδοτικές διατάξειςΆρθρο 122 Εξουσιοδοτικές διατάξεις
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 123 Μεταβατικές διατάξεις
- 3 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ VI: ΚΥΡΩΣΗ ΤΗΣ ΣΥΜΒΑΣΗΣ 187 ΤΗΣ ΔΙΕΘΝΟΥΣ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΓΙΑ ΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΣΤΗΝ ΕΡΓΑΣΙΑ Άρθρο 124 Κύρωση διεθνούς σύμβασης
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 125 Έναρξη ισχύος
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
13 Μαΐου 2021, 00:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
27 Μαΐου 2021, 23:59
Σχετικό Υλικό
Ανάλυση συνεπειών ρύθμισης ΜΕΡΗ 1 ΚΑΙ 2Ανάλυση συνεπειών ρύθμισης ΜΕΡΟΣ ΙΙΙΑνάλυση συνεπειών ρύθμισης ΜΕΡΟΣ ΙVΑνάλυση συνεπειών ρύθμισης ΜΕΡΟΣ VΑνάλυση συνεπειών ρύθμισης ΜΕΡΟΣ VIσχέδιο νόμουΕργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
41 Σχόλια 843 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 11659 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1152 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 20ής Ιουνίου 2019 για διαφανείς και προβλέψιμους όρους εργασίας στην Ευρωπαϊκή Ένωση
- «Σπίτι μου - στεγαστική πολιτική για τους νέους, αξιοποίηση της δημόσιας περιουσίας για κοινωνική κατοικία και άλλες διατάξεις»
- Εθνική Στρατηγική και Σχέδιο Δράσης για την Κοινωνική Ένταξη των Ρομά 2021 - 2030
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το Εθνικό Σχέδιο Δράσης για την Ισότητα των Φύλων 2021-2025
- ΤΟΜΕΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΥΠΟΘΕΣΕΩΝ
- ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ ΚΑΙ ΨΗΦΙΑΚΟΣ ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΕΘΝΙΚΟΥ ΦΟΡΕΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ (e-Ε.Φ.Κ.Α.)
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (Ε.Ε.) 2022/2041 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 19ης Οκτωβρίου 2022 για επαρκείς κατώτατους μισθούς στην Ευρωπαϊκή Ένωση
- Αναμόρφωση επαγγελματικής ασφάλισης, εξορθολογισμός ασφαλιστικής νομοθεσίας, συνταξιοδοτικές ρυθμίσεις...
- Εξορθολογισμός ασφαλιστικής και συνταξιοδοτικής νομοθεσίας, ενίσχυση ευάλωτων κοινωνικών ομάδων και άλλες διατάξεις
- ΕΘΝΙΚΗ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΝΕΡΓΗΤΙΚΕΣ ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ
- Σχέδιο κοινής υπουργικής απόφασης περί παροχής εξ αποστάσεως εργασίας με τηλεργασία μετά από αίτηση του εργαζομένου
- Δουλειές Ξανά:Αναδιοργάνωση Δημόσιας Υπηρεσίας Απασχόλησης και ψηφιοποίηση των υπηρεσιών της, αναβάθμιση δεξιοτήτων εργατικού δυναμικού και διάγνωσης των αναγκών εργασίας και άλλες διατάξεις
- ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΥ ΕΘΝΙΚΟΥ ΦΟΡΕΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ
- «Ενίσχυση της κοινωνικής προστασίας: διατάξεις για την πρόληψη και αντιμετώπιση περιστατικών κακοποίησης και παραμέλησης ανηλίκων...»
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το σχέδιο νόμου:"Ασφαλιστική Μεταρρύθμιση για τη Νέα Γενιά: εισαγωγή κεφαλαιοποιητικού συστήματος προκαθορισμένων εισφορών στην επικουρική ασφάλιση...
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για την "Εθνική Στρατηγική για την Κοινωνική Ένταξη και Μείωση της Φτώχειας"
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το νομοσχέδιο για την προστασία της εργασίας
- Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία της Οδηγίας (EE) 2016/2341 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 14ης Δεκεμβρίου 2016
- Ασφαλιστικές και συνταξιοδοτικές ρυθμίσεις, Αντιμετώπιση της αδήλωτης εργασίας
- Στρατηγικό Πλαίσιο για τον Ανασχεδιασμό των Ενεργητικών Πολιτικών Απασχόλησης
- Μέτρα Προώθησης Αναδοχής και Υιοθεσίας
- Σχέδιο Νόμου «Κοινωνική και Αλληλέγγυα Οικονομία και ανάπτυξη των φορέων της»
- Ενιαίο Σύστημα Κοινωνικής Ασφάλειας - Μεταρρύθμιση ασφαλιστικού - συνταξιοδοτικού συστήματος - Ρυθμίσεις φορολογίας εισοδήματος και τυχερών παιγνίων
- Αντιμετώπιση της ανθρωπιστικής κρίσης
- Αύξηση προσωρινής σύνταξης
- Κύρωση του Αναθεωρημένου Ευρωπαϊκού Κοινωνικού Χάρτη του Συμβουλίου της Ευρώπης
- Πλαίσιο Δράσης για αστέγους
- Διαφάνεια στη λειτουργία της ασφαλιστικής αγοράς
- Ενημέρωση και διαβούλευση των εργαζομένων σε κοινοτικής κλίμακας επιχειρήσεις και ομίλους επιχειρήσεων
- Κυρώσεις και μέτρα για την παράνομη μετανάστευση
- Αντιμετώπιση της παραβατικότητας
- Περιβαλλοντικοί Ισχυρισμοί σε Πλαστικά Αντικείμενα & Συσκευασίες
- Αναμόρφωση Σώματος Επιθεώρησης
- Κοινωνική Οικονομία και Κοινωνική Επιχειρηματικότητα
- Διαδικασία επίλυσης συλλογικών διαφορών
- «Μέτρα ενίσχυσης των εργαζομένων και ευάλωτων κοινωνικών ομάδων, κοινωνικοασφαλιστικές διατάξεις και διατάξεις για την ενίσχυση των ανέργων»
- ΕΠΙΔΟΜΑ ΓΕΝΝΗΣΗΣ ΚΑΙ ΛΟΙΠΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- Παρακολούθηση και Αξιολόγηση των Πολιτικών Κοινωνικής Ένταξης και Κοινωνικής Συνοχής
- Μέτρα ανακούφισης για τα ΑΜΕΑ
- Οδηγία Εφαρμογής Ίσης Μεταχείρισης Ανδρών-Γυναικών
Θέμα: Παρέμβαση – Προτάσεις του Συνδέσμου Επιχειρηματιών Γυναικών Ελλάδος – Σ.Ε.Γ.Ε. επί του σχεδίου νόμου «Για την Προστασία της Εργασίας – Σύσταση Ανεξάρτητης Αρχής «Επιθεώρηση Εργασίας» – Κύρωση της Σύμβασης 190 της Διεθνούς Οργάνωσης Εργασίας για την εξάλειψη της βίας και παρενόχλησης στον χώρο της εργασίας – Κύρωση της Σύμβασης 187 της Διεθνούς Οργάνωσης Εργασίας για το Πλαίσιο Προώθησης της Ασφάλειας και της Υγείας στην Εργασία – Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1158 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 20ής Ιουνίου 2019 για την ισορροπία μεταξύ της επαγγελματικής και της ιδιωτικής ζωής» .
Ο Σύνδεσμος Επιχειρηματιών Γυναικών Ελλάδος – Σ.Ε.Γ.Ε., χαιρετίζει το παρόν νομοσχέδιο και παραθέτει τις παρακάτω προτάσεις προς τον Υπουργό Εργασίας καθώς και την Υφυπουργό Δημογραφικής Πολιτικής και Οικογένειας:
ΜΕΡΟΣ ΙΙ «Κύρωση της Σύμβασης 190 της Διεθνούς Οργάνωσης Εργασίας για την εξάλειψη της βίας και παρενόχλησης στον χώρο της εργασίας»
Άρθρο 20.
Η παράγραφος 2 να τροποποιηθεί ως ακολούθως:
«[…]2. Το ΕΣΙΦ έχει δεκατρία (13) μέλη, συγκροτείται με απόφαση του Υπουργού Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων και αποτελείται από τα εξής μέλη:
[….],
η) δύο (2) εκπροσώπους γυναικείων ή φεμινιστικών οργανώσεων με εναλλαγή αυτών σε κάθε επόμενη συγκρότηση ώστε να εκπροσωπούνται εκ περιτροπής διαφορετικές γυναικείες ή φεμινιστικές οργανώσεις.
Οι γυναικείες ή φεμινιστικές οργανώσεις που θα καλούνται να υποδείξουν 2 εκπροσώπους ως μέλη του ΕΣΙΦ, σε κάθε διετή θητεία να προέρχονται από διαφορετικούς τομείς. Πιο συγκεκριμένα, ο ένας εκπρόσωπος να προέρχεται από γυναικεία ή φεμινιστική οργάνωση που πραγματεύεται θέματα εργασίας και ισότητας των γυναικών στον συγκεκριμένο τομέα, ενώ ο δεύτερος εκπρόσωπος να προέρχεται από γυναικεία ή φεμινιστική οργάνωση που πραγματεύεται γενικότερα θέματα κοινωνικών υποθέσεων σχετικά με τα δικαιώματα των γυναικών στην κοινωνία ως σύνολο.
Άρθρο 12
Η παράγραφος 3 να τροποποιηθεί ως ακολούθως:
Κάθε πρόσωπο του άρθρου 3 που θίγεται από περιστατικό βίας ή παρενόχλησης σε βάρος του, έχει δικαίωμα να αποχωρήσει από τον εργασιακό χώρο για εύλογο χρόνο, χωρίς στέρηση μισθού ή άλλη δυσμενή συνέπεια, εφόσον κατά την εύλογη πεποίθησή του υφίσταται επικείμενος σοβαρός κίνδυνος για τη ζωή, την υγεία ή την ασφάλειά του, ιδίως όταν ο εργοδότης είναι ο δράστης τέτοιας συμπεριφοράς ή όταν δεν λαμβάνει τα απαραίτητα πρόσφορα μέτρα κατά την παρ. 2, ώστε να αποκαταστήσει την εργασιακή ειρήνη, ή όταν τα μέτρα αυτά δεν είναι ικανά για να σταματήσουν τη συμπεριφορά βίας ή παρενόχλησης.
Στην περίπτωση αυτή, ο αποχωρών υποχρεούται να ενημερώσει προηγουμένως τον εργοδότη εγγράφως, αναφέροντας το περιστατικό βίας και παρενόχλησης και τα περιστατικά που αιτιολογούν την πεποίθησή του ότι επίκειται σοβαρός κίνδυνος για τη ζωή, την υγεία ή την ασφάλειά του.
Ορίζεται ρητά ότι το μισθολογικό κόστος που προκύπτει κατά τη διάρκεια της απουσίας του προσώπου που θίγεται από περιστατικό βίας ή παρενόχλησης σε βάρος του, επωμίζεται αποκλειστικά από το κράτος και όχι από τον ίδιο τον εργοδότη.
Με τον τρόπο αυτό θα επιτραπεί στον εργοδότη να δώσει ευκολότερα στον καταγγέλλον τον κατάλληλο χρόνο ούτως ώστε να επανέλθει από το περιστατικό παρενόχλησης ή να αποφύγει τυχών κίνδυνο για τη ζωή την υγεία ή την ασφάλειά του.
ΜΕΡΟΣ ΙII: «Ενσωμάτωση Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1158 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 20ής Ιουνίου 2019 σχετικά με την ισορροπία μεταξύ επαγγελματικής και ιδιωτικής ζωής για τους γονείς και τους φροντιστές, την κατάργηση της Οδηγίας 2010/18/ΕΕ του Συμβουλίου και Ρυθμίσεις για τις Άδεις που σχετίζονται με την προστασία της οικογένειας ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α: ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΟΔΗΓΙΑΣ (ΕΕ) 2019/1158 Άρθρο 24 Σκοπός (άρθρο 1 της Οδηγίας (EE) 2019/1158)»
Για ακόμη μια φορά στην προσπάθεια να εφαρμοστεί συγκεκριμένο πλαίσιο υποστήριξης της μητρότητας και προστασίας αυτής, το οποίο και χαιρετίζουμε, διαπιστώνουμε το κενό που υπάρχει και η έλλειψη σχετικά με τα αντίστοιχα δικαιώματα και παροχές των γυναικών επιχειρηματιών και αυτό-απασχολούμενων.
Ακόμα και σήμερα στην Ελλάδα, οι συγκεκριμένες παροχές που θεσπίζονται και κατά το παρόν σχέδιο νόμου προστατεύουν σε ένα μεγάλο βαθμό μόνο τις εργαζόμενες γυναίκες υπό τη μορφή υπαλληλικής σχέσης, και αποκλείουν τη γυναίκα επιχειρηματία και αυτό-απασχολούμενη δημιουργώντας μεγάλες ανισότητες και διακρίσεις σε εθνικό επίπεδο. Για την εξάλειψη τέτοιου είδους διακρίσεων, η δημιουργία ενός δικαίου νομοθετικού πλαισίου στον τομέα της προστασίας της μητρότητας καθίσταται απολύτως αναγκαία.
Επιπροσθέτως, για την εναρμόνιση της εργασιακής και ιδιωτικής ζωής των γυναικών επιχειρηματιών και αυτό-απασχολούμενων, ζητούμε τα εξής:
1. Προτεραιότητα των γυναικών επιχειρηματιών στους δικαιούχους προγραμμάτων ΕΣΠΑ για παιδικούς και βρεφονηπιακούς σταθμούς.
2. Να οριστεί ως κριτήριο αξιολόγησης στα παραπάνω προγράμματα ΕΣΠΑ το ατομικό εισόδημα και όχι το οικογενειακό, καθώς πολλές γυναίκες που πιθανώς βρίσκονται σε διάσταση με τον σύζυγο, με βάση το κριτήριο του οικογενειακού εισοδήματος δυστυχώς αποκλείονται από τα αντίστοιχα προγράμματα.
3. Δωρεάν συμμετοχή των τέκνων των γυναικών επιχειρηματιών και αυτό-απασχολούμενων σε ΚΔΑΠ, μέσω προγραμμάτων ΕΣΠΑ.
4. Παράταση των ωραρίων φύλαξης (ολοημέρου) έως τις 18:00 σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης, εκτός του Λυκείου, για την διευκόλυνση τόσο των εργαζόμενων γυναικών που το ωράριό τους λήγει μετά τις 16:00, όσο και των γυναικών επιχειρηματιών και αυτό-απασχολούμενων.
ΟΙ ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΕΣ ΕΞΙΣΟΥ ΜΕ ΤΟΥΣ ΑΝΤΡΕΣ .ΣΤΗΡΙzΩ ΤΗ ΔΗΛΩΣΗ ΚΑΙ ΤΟ ΑΙΤΗΜΑ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΜΗΤΕΡΩΝ ΑΝΗΛΙΚΩΝ ΑΣΦΑΛΙΣΜΕΝΕΣ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ ΣΤΟ ΙΚΑ ΕΩΣ ΤΟ 2010
ΒΙΩΝΟΥΜΕ ΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΑΝΕΧΕΙΑ ΕΞΑΙΤΙΑΣ ΤΗΣ ΑΠΩΛΕΙΑΣ ΤΗΣ ΣΥΝΤΑΞΗΣ ΜΟΥ .ΤΟ ΑΙΤΗΜΑ ΚΑΙ Η ΔΗΛΩΣΗ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΣΥΜΑΙΑ ΕΙΝΑΙ ΔΙΚΑΙΟ ΚΑΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΠΡΑΞΗ .
ΒΙΩΝΟΥΜΕ ΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΑΝΕΧΕΙΑ ΕΞΑΙΤΙΑΣ ΤΗΣ ΑΠΩΛΕΙΑΣ ΤΗΣ ΣΥΝΤΑΞΗΣ ΤΗΣ ΜΗΤΕΡΑΣ ΜΟΥ .ΤΟ ΑΙΤΗΜΑ ΚΑΙ Η ΔΗΛΩΣΗ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΣΥΜΑΙΑ ΕΙΝΑΙ ΔΙΚΑΙΟ ΚΑΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΠΡΑΞΗ .
Tα άρθρα 1-23 (εξάλειψη της βίας και παρενόχληση στο χώρο εργασίας) τα χαιρετίζουμε με ιδιαίτερη χαρά.
Η ΑΠΩΛΕΙΑ ΤΗΣ ΣΥΝΤΑΞΙΟΔΟΤΙΚΗΣ ΠΑΡΟΧΗΣ ΤΗΣ ΣΥΖΥΓΟΥ ΜΟΥ ΜΑΣ ΕΦΕΡΕ ΣΕ ΔΥΣΜΕΝΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ .ΟΙ ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΕΣ ΕΙΜΑΙ ΣΥΜΦΩΝΟΣ ΜΕ ΤΗ ΔΗΛΩΣΗ ΚΑΙ ΤΟ ΑΙΤΗΜΑ ΤΟΥ «ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΜΗΤΕΡΩΝ ΑΝΗΛΙΚΩΝ ΑΣΦΑΛΙΣΜΕΝΕΣ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ ΣΤΟ ΙΚΑ ΕΩΣ ΤΟ 2010»
ΒΙΩΝΟΥΜΕ ΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΑΝΕΧΕΙΑ ΕΞΑΙΤΙΑΣ ΤΗΣ ΑΠΩΛΕΙΑΣ ΤΗΣ ΣΥΝΤΑΞΗΣ ΤΗΣ ΜΗΤΕΡΑΣ ΜΟΥ .ΤΟ ΑΙΤΗΜΑ ΚΑΙ Η ΔΗΛΩΣΗ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΣΥΜΑΙΑ ΕΙΝΑΙ ΔΙΚΑΙΟ ΚΑΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΠΡΑΞΗ .
ΣΤΗΡΙΖΩ ΑΝΕΠΙΦΥΛΑΚΤΑ ΤΗ ΔΗΛΩΣΗ ΚΑΙ ΤΟ ΑΙΤΗΜΑ ΤΟΥ «ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΜΗΤΕΡΩΝ ΑΝΗΛΙΚΩΝ ΑΣΦΑΛΙΣΜΕΝΕΣ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ ΣΤΟ ΙΚΑ ΕΩΣ ΤΟ 2010» ΚΑΙ ΖΗΤΩ ΤΗΝ ΑΜΕΣΗ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΑΙΤΗΜΑΤΟΣ.ΑΠΑΙΤΩ ΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΚΑΙ ΚΟΙΝΟΝΙΚΗ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΜΟΥ ΕΠΕΙΤΑ ΑΠΟ ΠΟΛΛΑ ΧΡΟΝΙΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ .
ΩΣ ΜΕΛΟΣ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΣΥΜΑΙΑ 2010, ΣΥΜΦΩΝΩ ΜΕ ΤΗ ΔΗΛΩΣΗ ΚΑΙ ΤΟ ΑΙΤΗΜΑ ΤΟΥ.
Διαπιστώνεται ότι, η χώρα μας από την αίτησή της το 1959 έως την πλήρη ένταξη το 1981 στην ΕΟΚ /ΕΕ, αποδέχτηκε να ενσωματώσει στο εθνικό της δίκαιο μια σειρά οδηγιών από το 1978 έως σήμερα, υπέρ της ισότητας μεταξύ γυναικών και ανδρών, που ήταν ένας από τους στόχους της Ευρωπαϊκής Ένωσης από το 1957 .
Αντ’ αυτού, ενώ είχε όλο το διαθέσιμο χρόνο για να πληροφορήσει, να καλλιεργήσει την κουλτούρα του ευρωπαϊκού ιδεώδες της ισότητας των φύλων και να εφαρμόσει πολιτικές ισότητας σταδιακά ώστε να αφομοιωθούν από την κοινωνία ομαλά και να δημιουργήσει κουλτούρα αλλαγής στερεοτύπων προς όφελος της κοινωνικής και οικονομικής ευημερίας των πολιτών της, ανεξαρτήτου βιολογικού φύλου, διεύρυνε τις ανισότητες σε βάρος του γυναικείου φύλου.
Με το πρόσχημα της ισότητας των δυο φύλων, τον Αύγουστο του 2015 ο νομοθέτης με το Ν.4336/15 νυν Ν. 4670/2020 μετέβαλλε τα όρια ηλικίας επί το χείρω σε βάρος του γυναικείου φύλου, αιφνιδίως, χωρίς προηγουμένως να ενημερώσει επαρκώς τις διοικούμενες, παρά τις εκάστοτε προφορικές και έγγραφες δεσμεύσεις περί μη αλλαγής του υφιστάμενου ασφαλιστικού νόμου 3863/2010, τόσο προεκλογικά, όσο κατά τη διάρκεια της θητείας της.
Ειδικότερα αν και γνώριζε:
1. ότι υπήρχαν ώριμα συνταξιοδοτικά δικαιώματα έως το 2018 (Report Of Further Activities Part C Pension Reform 29-11-2014)
2. ότι η ανεργία των γυναικών ήταν και είναι διαρκώς αυξανομένη και άνω του 60% των εγγεγραμμένων ανέργων, αλλά και πάνω από 12 μήνες.
3. ότι είχαν λάβει τέλος τα προγράμματα της εθελούσιας εξόδου από τις τράπεζες (2013-2014), οι οποίες είχαν γνώση του ασφαλιστικού βίου των Υπαλλήλων – Μητέρων ανηλίκων ασφαλισμένες αποκλειστικά στο ΙΚΑ έως το 2010 με ελάχιστο πραγματικό χρόνο ασφάλισης 5.500 Η.Α.
Οι εργαζόμενες γυναίκες –Μητέρες ανηλίκων ασφαλισμένες αποκλειστικά στο ΙΚΑ ΕΩΣ ΤΟ 2010- αποτελούσαν κοστοβόρο εργατικό δυναμικό, γιατί είχαν συμπληρώσει προ του έτους 2010 τον ελάχιστο όριο πραγματικής ασφάλισης και συνέχιζαν να εργάζονται έως το 2013-2014 και ανέμεναν μόνο το όριο ηλικίας κατά τα έτη από 19-8-2015 έως 31-12-2018.
Ο νομοθέτης αγνόησε ότι αυτές οι γυναίκες –μητέρες ανηλίκων ασφαλισμένες αποκλειστικά στο ΙΚΑ ΕΩΣ ΤΟ 2010- παρά του ότι κατά την πολυετή διάρκεια του πραγματικού εργασιακού τους βίου έχουν καταβάλλει υψηλότατες εισφορές μόνο για ΚΥΡΙΑ ΣΥΝΤΑΞΗ ΣΤΟ ΠΡΩΗΝ ΙΚΑ (το ύψος τους ανερχόταν από 30,21% έως και 36,71% επί των αποδοχών τους ) και είχαν στηρίξει με το εισόδημα τους την δημόσια και ιδιωτική οικονομία, τις κοινωνικές δομές και παροχές με το εισόδημα τους, που σήμερα το κράτος καθυστερημένα επιδοτεί, αλλά παλαιοτέρα τα θεωρούσε τεκμήρια.
Ο νομοθέτης δεν τις αντιμετώπισε ως αυτοτελείς οικονομικές μονάδες, αλλά αναπαρήγαγε το στερεότυπο της υποτίμησης και απαξίωσης τους, μεταθέτοντας στο μέλλον την απονομή της συνταξιοδοτικής παροχής, που αποτελεί περιουσιακό τους στοιχείο. Αγνόησε εντελώς τις δυσμενείς οικονομικές και κοινωνικές επιπτώσεις, που η αιφνίδια αναιτιολόγητη απόφαση του προκάλεσε ήτοι στην ανατροπή του προσωπικού και οικογενειακού τους προγραμματισμού.
Ο νομοθέτης επίσης, το δικαίωμα αυτό με την τελευταία τροποποίηση του ασφαλιστικού νόμου, το παραχώρησε σε ασφαλισμένους της διαδοχικής ασφάλισης, ακόμα και αν έχουν οφειλές προς ασφαλιστικούς φορείς.
Με το παρόν νομοσχέδιο αναγνωρίζονται καταστάσεις και δικαιώματα στο χώρο μέχρι το πρόσφατο παρελθόν, τα οποία αποτελούσαν κανονικότητα ειδικά για εργαζόμενες γυναίκες – μητέρες ανηλίκων, το mobbing στο χώρο εργασίας, η μαύρη υπερεργασία αλλά και λαμβάνονται μέτρα για την εναρμόνιση και εξισορρόπηση της οικογενειακής και επαγγελματικής ζωής που αφορούν τους νεότερους ηλικιακά συμπολίτες μας .
ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΛΟΓΟΥΣ ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ ΤΗΝ ΑΜΕΣΗ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΗΣ ΑΔΙΚΙΑΣ ΜΕ ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ στο ΠΑΡΟΝ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ ΤΙΣ ΜΗΤΕΡΕΣ ΑΝΗΛΙΚΩΝ ΑΣΦΑΛΙΣΜΕΝΕΣ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ ΣΤΟ ΙΚΑ ΕΩΣ ΤΟ 2010, ΕΠΕΙΔΗ Η ΑΙΦΝΙΔΙΑ ΒΙΑΙΑ ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΗ ΔΙΑΤΗΡΟΥΜΕΝΗ ΑΛΛΑΓΗ ΣΤΟ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟ ΑΠΟ ΤΟ 2015 ΕΩΣ ΣΗΜΕΡΑ συνιστά κατάφορη παραβίαση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων μας και γεγονός που έχει επηρεάσει την ψυχική και σωματική υγεία μας , την αξιοπρέπεια μας, μας στέρησε την ατομική οικονομική μας αυτοτέλεια, επηρέασε δυσμενώς το οικογενειακό, περιουσιακό και κοινωνικό περιβάλλον, ενώ η διατηρούμενη νομοθετική διάταξη αποτελεί την οριστική ταφόπλακα για την οικονομική μας επιβίωση βιώνοντας και τις συνέπειες της Πανδημίας .
Ο Πρωθυπουργός της χώρας μας, είχε υποσχεθεί προεκλογικά ότι θα αποκαταστήσει τις αδικίες του ασφαλιστικού νόμου της παρελθούσας κυβέρνησης και θα αποκαταστήσει την μεσαία τάξη, κάτι που επανέλαβε και πρόσφατα.
ΗΡΘΕ Η ΩΡΑ ΛΟΙΠΟΝ ΝΑ ΓΙΝΟΥΝ ΠΡΑΞΗ ΟΙ ΠΡΟΕΚΛΟΓΙΚΕΣ ΥΠΟΣΧΕΣΕΙΣ.
Να αλλάξει το διαζευκτικό «ή» από το «και» στη φράση «διασφαλίζει το δικαίωμα κάθε προσώπου σε έναν χώρο εργασίας χωρίς βία ή παρενόχληση».
Να αντικατασταθεί το διαζευκτικό «ή» από το «και» στη φράση «διασφαλίζει το δικαίωμα κάθε προσώπου σε έναν χώρο εργασίας χωρίς βία ή παρενόχληση».
ΕΡΓΑΣΤΚΑΜΕ ΠΟΛΛΑ ΧΡΟΝΙΑ ΚΑΙ ΑΠΑΙΤΟΥΜΑ ΝΑ ΠΑΡΟΥΝΕ ΣΥΝΤΑΞΗ.
ΔΕΝ ΜΑΣ ΕΙΧΕ ΕΝΗΜΕΡΩΣΕΙ ΚΑΝΕΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΘΕΣΗ ΣΤΟΥ ΝΟΜΟΘΕΤΗ ΚΑΙ ΤΙΣ ΑΛΛΑΓΕΣ ΤΙΣ ΟΠΟΙΕΣ ΘΑ ΓΙΝΟΥΝ.
ΣΤΗΡΙΖΩ ΤΟ ΑΙΤΗΜΑ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΜΕΤΕΡΩΝ ΑΝΗΛΙΚΩΝ ΑΣΦΑΛΙΣΜΕΝΕΣ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ ΣΤΟ
ΙΚΑ ΕΩΣ ΤΟ 2010.-
ΕΧΟΥΜΕ ΕΡΓΑΣΘΕΙ ΓΙΑ ΠΟΛΛΑ ΧΡΟΝΙΑ ΚΑΙ ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΔΙΚΑΙΟ.
ΔΕΝ ΜΑΣ ΕΙΧΕ ΕΝΗΜΕΡΩΣΕΙ ΚΑΝΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΘΕΣΗ ΤΟΥ ΝΟΜΟΘΕΤΗ.ΣΤΗΡΙΖΩ ΤΟ ΑΙΤΗΜΑ ΤΟΥ ΄΄ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΜΗΤΕΡΩΝ ΑΝΗΛΙΚΩΝ ΑΣΦΑΛΙΣΜΕΝΕΣ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ ΣΤΟ ΙΚΑ ΕΩΣ ΤΟ 2010.
ΕΙΜΑΙ ΜΕΛΟΣ ΤΟΥ «ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΜΗΤΕΡΩΝ ΑΝΗΛΙΚΩΝ ΑΣΦΑΛΙΣΜΕΝΕΣ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ ΣΤΟ ΙΚΑ ΕΩΣ ΤΟ 2010» ΚΑΙ ΖΗΤΩ ΤΗΝ ΑΜΕΣΗ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΑΙΤΗΜΑΤΟΣ ΜΑΣ, ΓΙΑΤΙ Η ΠΑΡΟΥΣΑ Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΕΧΕΙ ΥΠΟΣΧΕΘΕΙ ΟΤΙ ΘΑ ΔΙΟΡΘΩΣΕΙ ΚΑΙ ΘΑ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΗΣΕΙ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΑΔΙΚΙΕΣ ΠΟΥ ΠΡΟΞΕΝΗΣΕ Η ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΗ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ. ΕΜΕΙΣ ΕΙΜΑΣΤΕ ΘΥΜΑΤΑ ΤΗΣ ΚΑΚΗΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΑΡΕΛΘΟΥΣΑ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΚΑΙ ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΜΕ ΝΑ ΥΛΟΠΟΙΗΣΕΤΕ ΤΙΣ ΠΡΟΕΚΛΟΓΙΚΕΣ ΣΑΣ ΥΠΟΣΧΕΣΕΙΣ.
ΕΠΕΙΤΑ ΑΠΟ ΠΟΛΛΑ ΧΡΟΝΙΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΕΙΜΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΕΞΑΡΤΩΜΕΝΗ ΑΠΟ ΤΟΝ ΣΥΖΥΓΟ ΜΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΥΠΕΡΗΛΙΚΕΣ ΓΟΝΕΙΣ ΜΟΥ. ΣΥΜΦΩΝΩ ΚΑΙ ΠΡΟΣΥΠΟΓΡΑΦΩ ΤΗΝ ΔΗΛΩΣΗ ΤΟΥ «ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΜΗΤΕΡΩΝ ΑΝΗΛΙΚΩΝ ΑΣΦΑΛΙΣΜΕΝΕΣ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ ΣΤΟ ΙΚΑ ΕΩΣ ΤΟ 2010» ΓΙΑ ΤΟ ΔΙΚΑΙΟ ΑΙΤΗΜΑ ΟΛΩΝ ΓΥΝΑΙΚΩΝ ΠΟΥ ΑΝΑΤΡΑΠΗΚΕ Ο ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΟΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΤΟΥΣ ΑΔΙΚΑ ΚΑΙ ΑΠΡΟΕΙΔΟΠΟΙΗΤΑ
Η ΑΠΩΛΕΙΑ ΤΗΣ ΣΥΝΤΑΞΙΟΔΟΤΙΚΗΣ ΠΑΡΟΧΗΣ ΤΗΣ ΣΥΖΥΓΟΥ ΜΟΥ ΜΑΣ ΕΦΕΡΕ ΣΕ ΔΥΣΜΕΝΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΕΣ ΕΙΜΑΙ ΣΥΜΦΩΝΟΣ ΜΕ ΤΗ ΔΗΛΩΣΗ ΚΑΙ ΤΟ ΑΙΤΗΜΑ ΤΟΥ «ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΜΗΤΕΡΩΝ ΑΝΗΛΙΚΩΝ ΑΣΦΑΛΙΣΜΕΝΕΣ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ ΣΤΟ ΙΚΑ ΕΩΣ ΤΟ 2010»
ΣΤΗΡΙΖΩ ΑΝΕΠΙΦΥΛΑΚΤΑ ΤΗ ΔΗΛΩΣΗ ΚΑΙ ΤΟ ΑΙΤΗΜΑ ΤΟΥ «ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΜΗΤΕΡΩΝ ΑΝΗΛΙΚΩΝ ΑΣΦΑΛΙΣΜΕΝΕΣ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ ΣΤΟ ΙΚΑ ΕΩΣ ΤΟ 2010» ΚΑΙ ΖΗΤΩ ΤΗΝ ΑΜΕΣΗ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΑΙΤΗΜΑΤΟΣ.ΑΠΑΙΤΩ ΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΚΑΙ ΚΟΙΝΟΝΙΚΗ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΑΥΤΩΝ ΤΩΝ ΓΥΝΑΙΚΩΝ ΕΠΕΙΤΑ ΑΠΟ ΠΟΛΛΑ ΧΡΟΝΙΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ .
ΟΙ ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΕΣ ΕΞΙΣΟΥ ΜΕ ΤΟΥΣ ΑΝΤΡΕΣ .
Η ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΜΟΥ ΒΙΩΝΕΙ ΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΑΝΕΧΕΙΑ ΕΞΑΙΤΙΑΣ ΤΗΣ ΑΠΩΛΕΙΑΣ ΤΗΣ ΣΥΝΤΑΞΗΣ ΤΗΣ ΜΗΤΕΡΑΣ ΜΟΥ .ΤΟ ΑΙΤΗΜΑ ΚΑΙ Η ΔΗΛΩΣΗ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΣΥΜΑΙΑ ΕΙΝΑΙ ΔΙΚΑΙΟ ΚΑΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΠΡΑΞΗ .
Η ΚΟΡΗ ΜΟΥ ΕΠΕΙΤΑ ΑΠΟ ΠΟΛΛΑ ΧΡΟΝΙΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΕΙΝΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΕΞΑΡΤΩΜΕΝΗ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΥΠΕΡΗΛΙΚΕΣ ΓΟΝΕΙΣ ΤΗΣ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΧΩΡΙΣ ΠΡΟΕΙΔΟΠΟΙΗΣΗ ΑΛΛΑΓΗ ΤΩΝ ΗΛΙΚΙΩΝ ΣΥΝΤΑΞΟΙΔΟΤΗΣΗΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΜΗΤΕΡΕΣ ΑΝΗΛΙΚΩΝ.ΣΥΜΦΩΝΩ ΜΕ ΤΗ ΔΗΛΩΣΗ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ .
Η ΑΠΩΛΕΙΑ ΤΗΣ ΣΥΝΤΑΞΙΟΔΟΤΙΚΗΣ ΠΑΡΟΧΗΣ ΤΗΣ ΣΥΖΥΓΟΥ ΜΟΥ ΜΑΣ ΕΦΕΡΕ ΣΕ ΔΥΣΜΕΝΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ. ΘΕΩΡΩ ΟΤΙ ΟΙ ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΕΣ ΚΑΙ ΓΙ ΑΥΤΟ ΕΙΜΑΙ ΣΥΜΦΩΝΟΣ ΜΕ ΤΗ ΔΗΛΩΣΗ ΚΑΙ ΤΟ ΑΙΤΗΜΑ ΤΟΥ «ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΜΗΤΕΡΩΝ ΑΝΗΛΙΚΩΝ ΑΣΦΑΛΙΣΜΕΝΕΣ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ ΣΤΟ ΙΚΑ ΕΩΣ ΤΟ 2010»
ΕΙΜΑΙ ΜΕΛΟΣ ΤΟΥ «ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΜΗΤΕΡΩΝ ΑΝΗΛΙΚΩΝ ΑΣΦΑΛΙΣΜΕΝΕΣ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ ΣΤΟ ΙΚΑ ΕΩΣ ΤΟ 2010» ΚΑΙ ΖΗΤΩ ΤΗΝ ΑΜΕΣΗ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΑΙΤΗΜΑΤΟΣ ΜΑΣ
ΒΙΩΝΟΥΜΕ ΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΑΝΕΧΕΙΑ ΕΞΑΙΤΙΑΣ ΤΗΣ ΑΠΩΛΕΙΑΣ ΤΗΣ ΣΥΝΤΑΞΗΣ ΤΗΣ ΜΗΤΕΡΑΣ ΜΟΥ .ΤΟ ΑΙΤΗΜΑ ΚΑΙ Η ΔΗΛΩΣΗ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΣΥΜΑΙΑ ΕΙΝΑΙ ΔΙΚΑΙΟ ΚΑΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΠΡΑΞΗ .
ΒΙΩΝΟΥΜΕ ΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΑΝΕΧΕΙΑ ΕΞΑΙΤΙΑΣ ΤΗΣ ΑΠΩΛΕΙΑΣ ΤΗΣ ΣΥΝΤΑΞΗΣ ΤΗΣ ΜΗΤΕΡΑΣ ΜΟΥ .ΤΟ ΑΙΤΗΜΑ ΚΑΙ Η ΔΗΛΩΣΗ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΣΥΜΑΙΑ ΕΙΝΑΙ ΔΙΚΑΙΟ ΚΑΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΠΡΑΞΗ .
Η ΑΠΩΛΕΙΑ ΤΗΣ ΣΥΝΤΑΞΙΟΔΟΤΙΚΗΣ ΠΑΡΟΧΗΣ ΤΗΣ ΣΥΖΥΓΟΥ ΜΟΥ ΜΑΣ ΕΦΕΡΕ ΣΕ ΔΥΣΜΕΝΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ .ΟΙ ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΕΣ ΕΙΜΑΙ ΣΥΜΦΩΝΟΣ ΜΕ ΤΗ ΔΗΛΩΣΗ ΚΑΙ ΤΟ ΑΙΤΗΜΑ ΤΟΥ «ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΜΗΤΕΡΩΝ ΑΝΗΛΙΚΩΝ ΑΣΦΑΛΙΣΜΕΝΕΣ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ ΣΤΟ ΙΚΑ ΕΩΣ ΤΟ 2010»
ΣΤΗΡΙΖΩ ΑΝΕΠΙΦΥΛΑΚΤΑ ΤΗ ΔΗΛΩΣΗ ΚΑΙ ΤΟ ΑΙΤΗΜΑ ΤΟΥ «ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΜΗΤΕΡΩΝ ΑΝΗΛΙΚΩΝ ΑΣΦΑΛΙΣΜΕΝΕΣ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ ΣΤΟ ΙΚΑ ΕΩΣ ΤΟ 2010» ΚΑΙ ΖΗΤΩ ΤΗΝ ΑΜΕΣΗ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΑΙΤΗΜΑΤΟΣ.ΑΠΑΙΤΩ ΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΚΑΙ ΚΟΙΝΟΝΙΚΗ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΜΟΥ ΕΠΕΙΤΑ ΑΠΟ ΠΟΛΛΑ ΧΡΟΝΙΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ .
ΣΤΗΡΙΖΩ ΑΝΕΠΙΦΥΛΑΚΤΑ ΤΗ ΔΗΛΩΣΗ ΚΑΙ ΤΟ ΑΙΤΗΜΑ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΜΗΤΕΡΩΝ ΑΝΗΛΙΚΩΝ ΑΣΦΑΛΙΣΜΕΝΕΣ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ ΣΤΟ ΙΚΑ ΕΩΣ ΤΟ 2010 ΚΑΙ ΖΗΤΩ ΤΗΝ ΑΜΕΣΗ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΑΙΤΗΜΑΤΟΣ. ΑΠΑΙΤΩ ΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΜΟΥ ΕΠΕΙΤΑ ΑΠΟ 28 ΧΡΟΝΙΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ. ΔΕΝ ΕΙΧΑ ΕΝΗΜΕΡΩΘΕΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΘΕΣΗ ΤΟΥ ΝΟΜΟΘΕΤΗ,ΚΑΘΟΣΟΝ ΟΤΑΝ ΕΦΥΓΑ ΔΕΝ ΙΣΧΥΕ Ο ΕΝ ΛΟΓΩ ΝΟΜΟΣ.
Συμφωνώ για την άμεση νομοθετική αποκατάσταση των μητέρων ανηλίκων ασφαλισμένες αποκλειστικά στο ΙΚΑ έως το 2010 και νυν μακροχρόνια άνεργες από το 2013-4
ΕΙΜΑΙ ΜΕΛΟΣ ΤΟΥ «ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΜΗΤΕΡΩΝ ΑΝΗΛΙΚΩΝ ΑΣΦΑΛΙΣΜΕΝΕΣ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ ΣΤΟ ΙΚΑ ΕΩΣ ΤΟ 2010» ΚΑΙ ΖΗΤΩ ΤΗΝ ΑΜΕΣΗ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΑΙΤΗΜΑΤΟΣ ΜΑΣ
ΕΡΓΑΣΤΗΚΑΜΕ ΕΠΙ ΜΑΚΡΟΝ ΚΑΙ ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ ΚΡΑΤΟΣ ΔΙΚΑΙΟΥ .ΔΕΝ ΕΙΧΑΜΕ ΕΝΗΜΕΡΩΘΕΙ ΚΑΘΟΛΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΘΕΣΗ ΤΟΥ ΝΟΜΟΘΕΤΗ .ΣΤΗΡΙΖΩ ΤΟ ΑΙΤΗΜΑ ΤΟΥ «ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΜΗΤΕΡΩΝ ΑΝΗΛΙΚΩΝ ΑΣΦΑΛΙΣΜΕΝΕΣ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ ΣΤΟ ΙΚΑ ΕΩΣ ΤΟ 2010»
ΕΡΓΑΣΤΗΚΑΜΕ ΕΠΙ ΜΑΚΡΟΝ ΚΑΙ ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ ΚΡΑΤΟΣ ΔΙΚΑΙΟΥ .ΔΕΝ ΕΙΧΑΜΕ ΕΝΗΜΕΡΩΘΕΙ ΚΑΘΟΛΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΘΕΣΗ ΤΟΥ ΝΟΜΟΘΕΤΗ .ΣΤΗΡΙΖΩ ΤΟ ΑΙΤΗΜΑ ΤΟΥ «ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΜΗΤΕΡΩΝ ΑΝΗΛΙΚΩΝ ΑΣΦΑΛΙΣΜΕΝΕΣ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ ΣΤΟ ΙΚΑ ΕΩΣ ΤΟ 2010»
ΕΡΓΑΣΤΗΚΑΜΕ ΕΠΙ ΜΑΚΡΟΝ ΚΑΙ ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ ΚΡΑΤΟΣ ΔΙΚΑΙΟΥ .ΔΕΝ ΕΙΧΑΜΕ ΕΝΗΜΕΡΩΘΕΙ ΚΑΘΟΛΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΘΕΣΗ ΤΟΥ ΝΟΜΟΘΕΤΗ .ΣΤΗΡΙΖΩ ΤΟ ΑΙΤΗΜΑ ΤΟΥ «ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΜΗΤΕΡΩΝ ΑΝΗΛΙΚΩΝ ΑΣΦΑΛΙΣΜΕΝΕΣ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ ΣΤΟ ΙΚΑ ΕΩΣ ΤΟ 2010»
ΕΡΓΑΣΤΗΚΑΜΕ ΕΠΙ ΜΑΚΡΟΝ ΚΑΙ ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ ΚΡΑΤΟΣ ΔΙΚΑΙΟΥ .ΔΕΝ ΕΙΧΑΜΕ ΕΝΗΜΕΡΩΘΕΙ ΚΑΘΟΛΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΘΕΣΗ ΤΟΥ ΝΟΜΟΘΕΤΗ .ΣΤΗΡΙΖΩ ΤΟ ΑΙΤΗΜΑ ΤΟΥ «ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΜΗΤΕΡΩΝ ΑΝΗΛΙΚΩΝ ΑΣΦΑΛΙΣΜΕΝΕΣ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ ΣΤΟ ΙΚΑ ΕΩΣ ΤΟ 2010»
ΕΙΜΑΙ ΜΕΛΟΣ ΤΟΥ «ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΜΗΤΕΡΩΝ ΑΝΗΛΙΚΩΝ ΑΣΦΑΛΙΣΜΕΝΕΣ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ ΣΤΟ ΙΚΑ ΕΩΣ ΤΟ 2010» ΚΑΙ ΖΗΤΩ ΤΗΝ ΑΜΕΣΗ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΑΙΤΗΜΑΤΟΣ
Η ΑΠΩΛΕΙΑ ΤΗΣ ΣΥΝΤΑΞΙΟΔΟΤΙΚΗΣ ΠΑΡΟΧΗΣ ΤΗΣ ΣΥΖΥΓΟΥ ΜΟΥ ΜΑΣ ΕΦΕΡΕ ΣΕ ΔΥΣΜΕΝΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ .ΟΙ ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΕΣ ΕΙΜΑΙ ΣΥΜΦΩΝΟΣ ΜΕ ΤΗ ΔΗΛΩΣΗ ΚΑΙ ΤΟ ΑΙΤΗΜΑ ΤΟΥ «ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΜΗΤΕΡΩΝ ΑΝΗΛΙΚΩΝ ΑΣΦΑΛΙΣΜΕΝΕΣ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ ΣΤΟ ΙΚΑ ΕΩΣ ΤΟ 2010»
ΒΙΩΝΟΥΜΕ ΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΑΝΕΧΕΙΑ ΕΞΑΙΤΙΑΣ ΤΗΣ ΑΠΩΛΕΙΑΣ ΤΗΣ ΣΥΝΤΑΞΗΣ ΤΗΣ ΜΗΤΕΡΑΣ ΜΟΥ .ΤΟ ΑΙΤΗΜΑ ΚΑΙ Η ΔΗΛΩΣΗ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΣΥΜΑΙΑ ΕΙΝΑΙ ΔΙΚΑΙΟ ΚΑΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΠΡΑΞΗ .
Είμαι μέλος του συλλόγου ΣΥΜΑΙΑ 2010 και απαιτώ άμεσα την αποκατάσταση σύμφωνα με την δήλωση του συλλόγου.
Είμαι μέλος του συλλόγου ΣΥΜΑΙΑ 2010 και απαιτώ άμεσα την αποκατάσταση σύμφωνα με την δήλωση του συλλόγου.
ΣΥΜΦΩΝΩ ΜΕ ΟΣΑ ΔΗΛΩΝΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟ «ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΜΗΤΕΡΩΝ ΑΝΗΛΙΚΩΝ ΑΣΦΑΛΙΣΜΕΝΕΣ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ ΣΤΟ ΙΚΑ ΕΩΣ ΤΟ 2010»
ΩΣ ΜΕΛΟΣ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΣΥΜΑΙΑ 2010, ΣΥΜΦΩΝΩ ΜΕ ΤΗ ΔΗΛΩΣΗ ΚΑΙ ΤΟ ΑΙΤΗΜΑ ΤΟΥ.
Διαπιστώνεται ότι, η χώρα μας από την αίτησή της το 1959 έως την πλήρη ένταξη το 1981 στην ΕΟΚ /ΕΕ, αποδέχτηκε να ενσωματώσει στο εθνικό της δίκαιο μια σειρά οδηγιών από το 1978 έως σήμερα, υπέρ της ισότητας μεταξύ γυναικών και ανδρών, που ήταν ένας από τους στόχους της Ευρωπαϊκής Ένωσης από το 1957 .
Αντ’ αυτού, ενώ είχε όλο το διαθέσιμο χρόνο για να πληροφορήσει, να καλλιεργήσει την κουλτούρα του ευρωπαϊκού ιδεώδες της ισότητας των φύλων και να εφαρμόσει πολιτικές ισότητας σταδιακά ώστε να αφομοιωθούν από την κοινωνία ομαλά και να δημιουργήσει κουλτούρα αλλαγής στερεοτύπων προς όφελος της κοινωνικής και οικονομικής ευημερίας των πολιτών της, ανεξαρτήτου βιολογικού φύλου, διεύρυνε τις ανισότητες σε βάρος του γυναικείου φύλου.
Με το πρόσχημα της ισότητας των δυο φύλων, τον Αύγουστο του 2015 ο νομοθέτης με το Ν.4336/15 νυν Ν. 4670/2020 μετέβαλλε τα όρια ηλικίας επί το χείρω σε βάρος του γυναικείου φύλου, αιφνιδίως, χωρίς προηγουμένως να ενημερώσει επαρκώς τις διοικούμενες, παρά τις εκάστοτε προφορικές και έγγραφες δεσμεύσεις περί μη αλλαγής του υφιστάμενου ασφαλιστικού νόμου 3863/2010, τόσο προεκλογικά, όσο κατά τη διάρκεια της θητείας της.
Ειδικότερα αν και γνώριζε:
1. ότι υπήρχαν ώριμα συνταξιοδοτικά δικαιώματα έως το 2018 (Report Of Further Activities Part C Pension Reform 29-11-2014)
2. ότι η ανεργία των γυναικών ήταν και είναι διαρκώς αυξανομένη και άνω του 60% των εγγεγραμμένων ανέργων, αλλά και πάνω από 12 μήνες.
3. ότι είχαν λάβει τέλος τα προγράμματα της εθελούσιας εξόδου από τις τράπεζες (2013-2014), οι οποίες είχαν γνώση του ασφαλιστικού βίου των Υπαλλήλων – Μητέρων ανηλίκων ασφαλισμένες αποκλειστικά στο ΙΚΑ έως το 2010 με ελάχιστο πραγματικό χρόνο ασφάλισης 5.500 Η.Α.
Οι εργαζόμενες γυναίκες –Μητέρες ανηλίκων ασφαλισμένες αποκλειστικά στο ΙΚΑ ΕΩΣ ΤΟ 2010- αποτελούσαν κοστοβόρο εργατικό δυναμικό, γιατί είχαν συμπληρώσει προ του έτους 2010 τον ελάχιστο όριο πραγματικής ασφάλισης και συνέχιζαν να εργάζονται έως το 2013-2014 και ανέμεναν μόνο το όριο ηλικίας κατά τα έτη από 19-8-2015 έως 31-12-2018.
Ο νομοθέτης αγνόησε ότι αυτές οι γυναίκες –μητέρες ανηλίκων ασφαλισμένες αποκλειστικά στο ΙΚΑ ΕΩΣ ΤΟ 2010- παρά του ότι κατά την πολυετή διάρκεια του πραγματικού εργασιακού τους βίου έχουν καταβάλλει υψηλότατες εισφορές μόνο για ΚΥΡΙΑ ΣΥΝΤΑΞΗ ΣΤΟ ΠΡΩΗΝ ΙΚΑ (το ύψος τους ανερχόταν από 30,21% έως και 36,71% επί των αποδοχών τους ) και είχαν στηρίξει με το εισόδημα τους την δημόσια και ιδιωτική οικονομία, τις κοινωνικές δομές και παροχές με το εισόδημα τους, που σήμερα το κράτος καθυστερημένα επιδοτεί, αλλά παλαιοτέρα τα θεωρούσε τεκμήρια.
Ο νομοθέτης δεν τις αντιμετώπισε ως αυτοτελείς οικονομικές μονάδες, αλλά αναπαρήγαγε το στερεότυπο της υποτίμησης και απαξίωσης τους, μεταθέτοντας στο μέλλον την απονομή της συνταξιοδοτικής παροχής, που αποτελεί περιουσιακό τους στοιχείο. Αγνόησε εντελώς τις δυσμενείς οικονομικές και κοινωνικές επιπτώσεις, που η αιφνίδια αναιτιολόγητη απόφαση του προκάλεσε ήτοι στην ανατροπή του προσωπικού και οικογενειακού τους προγραμματισμού.
Ο νομοθέτης επίσης, το δικαίωμα αυτό με την τελευταία τροποποίηση του ασφαλιστικού νόμου, το παραχώρησε σε ασφαλισμένους της διαδοχικής ασφάλισης, ακόμα και αν έχουν οφειλές προς ασφαλιστικούς φορείς.
Με το παρόν νομοσχέδιο αναγνωρίζονται καταστάσεις και δικαιώματα στο χώρο μέχρι το πρόσφατο παρελθόν, τα οποία αποτελούσαν κανονικότητα ειδικά για εργαζόμενες γυναίκες – μητέρες ανηλίκων, το mobbing στο χώρο εργασίας, η μαύρη υπερεργασία αλλά και λαμβάνονται μέτρα για την εναρμόνιση και εξισορρόπηση της οικογενειακής και επαγγελματικής ζωής που αφορούν τους νεότερους ηλικιακά συμπολίτες μας .
ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΛΟΓΟΥΣ ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ ΤΗΝ ΑΜΕΣΗ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΗΣ ΑΔΙΚΙΑΣ ΜΕ ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ στο ΠΑΡΟΝ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ ΤΙΣ ΜΗΤΕΡΕΣ ΑΝΗΛΙΚΩΝ ΑΣΦΑΛΙΣΜΕΝΕΣ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ ΣΤΟ ΙΚΑ ΕΩΣ ΤΟ 2010, ΕΠΕΙΔΗ Η ΑΙΦΝΙΔΙΑ ΒΙΑΙΑ ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΗ ΔΙΑΤΗΡΟΥΜΕΝΗ ΑΛΛΑΓΗ ΣΤΟ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟ ΑΠΟ ΤΟ 2015 ΕΩΣ ΣΗΜΕΡΑ συνιστά κατάφορη παραβίαση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων μας και γεγονός που έχει επηρεάσει την ψυχική και σωματική υγεία μας , την αξιοπρέπεια μας, μας στέρησε την ατομική οικονομική μας αυτοτέλεια, επηρέασε δυσμενώς το οικογενειακό, περιουσιακό και κοινωνικό περιβάλλον, ενώ η διατηρούμενη νομοθετική διάταξη αποτελεί την οριστική ταφόπλακα για την οικονομική μας επιβίωση βιώνοντας και τις συνέπειες της Πανδημίας .
Ο Πρωθυπουργός της χώρας μας, είχε υποσχεθεί προεκλογικά ότι θα αποκαταστήσει τις αδικίες του ασφαλιστικού νόμου της παρελθούσας κυβέρνησης και θα αποκαταστήσει την μεσαία τάξη, κάτι που επανέλαβε και πρόσφατα.
ΗΡΘΕ Η ΩΡΑ ΛΟΙΠΟΝ ΝΑ ΓΙΝΟΥΝ ΠΡΑΞΗ ΟΙ ΠΡΟΕΚΛΟΓΙΚΕΣ ΥΠΟΣΧΕΣΕΙΣ.