1. Επιχειρήσεις – εργοδότες υποχρεούνται να διαθέτουν και να λειτουργούν ηλεκτρονικό σύστημα μέτρησης του χρόνου εργασίας των εργαζομένων τους, άμεσα συνδεδεμένο και διαλειτουργικό, σε πραγματικό χρόνο, με το Π.Σ. ΕΡΓΑΝΗ ΙΙ.
2. Η μέτρηση του χρόνου εργασίας πραγματοποιείται με τη χρήση ψηφιακής κάρτας εργασίας. Με τη χρήση της, καταγράφεται σε πραγματικό χρόνο στο Π.Σ. ΕΡΓΑΝΗ ΙΙ κάθε μεταβολή που αφορά στον χρόνο εργασίας των εργαζομένων, όπως ιδίως, η ώρα έναρξης και λήξης της εργασίας, το διάλειμμα, η υπέρβαση του νόμιμου ωραρίου εργασίας και κάθε είδους άδεια.
3. Τα στοιχεία της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας διασταυρώνονται με τα στοιχεία που αναγράφονται στην Αναλυτική Περιοδική Δήλωση (Α.Π.Δ.) που υποβάλλεται από την επιχείρηση. Είναι δυνατή η αυτοματοποιημένη προσυμπλήρωση της Α.Π.Δ. από το Π.Σ. ΕΡΓΑΝΗ ΙΙ βάσει των στοιχείων που εισάγονται με τη χρήση της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας.
4. Η Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας αξιοποιείται από την Επιθεώρηση Εργασίας για τον έλεγχο τήρησης του ωραρίου των επιχειρήσεων. Εάν, κατά τον επιτόπιο έλεγχο σε επιχείρηση, διαπιστωθεί ότι η ψηφιακή κάρτα εργαζόμενου δεν είναι ενεργοποιημένη, επιβάλλεται στον εργοδότη πρόστιμο δέκα χιλιάδων πεντακοσίων (10.500) ευρώ ανά εργαζόμενο που δεν έχει ενεργοποιημένη ψηφιακή κάρτα. Σε περίπτωση που σε τρεις ελέγχους, εντός χρονικού διαστήματος δώδεκα (12) μηνών, διαπιστωθεί η παράβαση της παρούσας επιβάλλεται προσωρινή διακοπή λειτουργίας της επιχείρησης για χρονικό διάστημα δεκαπέντε (15) ημερών.
Αρχική Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το νομοσχέδιο για την προστασία της εργασίαςΆρθρο 74 Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας
Άρθρο 74 Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας
- 11 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ I: ΚΥΡΩΣΗ ΤΗΣ ΣΥΜΒΑΣΗΣ 190 ΤΗΣ ΔΙΕΘΝΟΥΣ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ «ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΞΑΛΕΙΨΗ ΤΗΣ ΒΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΠΑΡΕΝΟΧΛΗΣΗΣ ΣΤΟΝ ΧΩΡΟ ΤΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ» Άρθρο 1 Κύρωση διεθνούς σύμβασης
- 41 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ ΙΙ: ΥΙΟΘΕΤΗΣΗ ΜΕΤΡΩΝ ΚΑΙ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΕΝΟΧΛΗΣΗ ΚΑΙ ΤΗ ΒΙΑ ΣΤΗΝ ΕΡΓΑΣΙΑ Άρθρο 2 Σκοπός
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 3 Πεδίο εφαρμογής
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 4 Απαγόρευση βίας και παρενόχλησης στην εργασία
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 5 Υποχρεώσεις εργοδότη για πρόληψη και αντιμετώπιση της βίας και της παρενόχλησης
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 6 Υποχρεώσεις εργοδότη για ενημέρωση και ευαισθητοποίηση – Τροποποίηση του άρθρου 47 του ν. 3850/2010
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 7 Πρόγραμμα προληπτικής δράσης – Τροποποίηση του άρθρου 42 του ν. 3850/2010
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 8 Συμβουλευτικές αρμοδιότητες του ιατρού εργασίας και επίβλεψη της υγείας – Τροποποίηση των άρθρων 17 και 18 του ν. 3850/2010
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 9 Πολιτικές εντός επιχείρησης για την καταπολέμηση της βίας και παρενόχλησης
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 10 Πολιτικές εντός επιχείρησης για τη διαχείριση εσωτερικών καταγγελιών
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 11 Περιεχόμενο Κανονισμών Εργασίας και Επιχειρησιακών Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 12 Δικαιώματα θιγομένων – Αποτελέσματα επί παραβίασης της απαγόρευσης βίας και παρενόχλησης
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 13 Απαγόρευση αντιποίνων
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 14 Προσφυγή από νομικά πρόσωπα και ενώσεις προσώπων
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 15 Αντιστροφή του βάρους απόδειξης
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 16 Σύσταση Αυτοτελούς Τμήματος για την παρακολούθηση της βίας και παρενόχλησης στην εργασία στο Σώμα Επιθεώρησης Εργασίας (ΣΕΠΕ)
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 17 Αρμοδιότητα Επιθεώρησης Εργασίας
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 18 Επίλυση διαφορών λόγω βίας ή παρενόχλησης ενώπιον της Επιθεώρησης Εργασίας
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 19 Επιβολή διοικητικών κυρώσεων από την Επιθεώρηση Εργασίας
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 20 Εθνικό Συμβούλιο Ισότητας των Φύλων – Τροποποίηση του άρθρου 9 του ν. 4604/2019
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 21 Σήμα Ισότητας – Τροποποίηση του άρθρου 21 του ν. 4604/2019
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 22 Εξουσιοδοτικές διατάξειςΆρθρο 22 Εξουσιοδοτικές διατάξεις
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 23 Μεταβατικές διατάξειςΆρθρο 23 Μεταβατικές διατάξεις
- 6 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ ΙII: Ενσωμάτωση Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1158 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 20ής Ιουνίου 2019 σχετικά με την ισορροπία μεταξύ επαγγελματικής και ιδιωτικής ζωής για τους γονείς και τους φροντιστές, την κατάργηση της Οδηγίας 2010/18/ΕΕ του Συμβουλίου και Ρυθμίσεις για τις Άδεις που σχετίζονται με την προστασία της οικογένειας ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α: ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΟΔΗΓΙΑΣ (ΕΕ) 2019/1158 Άρθρο 24 Σκοπός (άρθρο 1 της Οδηγίας (EE) 2019/1158)
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 25 Πεδίο εφαρμογής (άρθρο 2 της Οδηγίας (EE) 2019/1158)
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 26 Ορισμοί (άρθρο 3 της Οδηγίας (EE) 2019/1158)
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 27 Άδεια πατρότητας (άρθρα 4 και 8 της Οδηγίας (EE) 2019/1158)
- 22 ΣχόλιαΆρθρο 28 Γονική άδεια (άρθρα 5 και 8 της Οδηγίας (EE) 2019/1158)
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 29 Άδεια φροντιστή (άρθρο 6 της Οδηγίας (EE) 2019/1158)
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 30 Απουσία από την εργασία για λόγους ανωτέρας βίας (άρθρο 7 της Οδηγίας (EE) 2019/1158)
- 13 ΣχόλιαΆρθρο 31 Ευέλικτες ρυθμίσεις εργασίας (άρθρο 9 της Οδηγίας (EE) 2019/1158)
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 32 Φορείς ισότητας για τα περί διακρίσεων ζητήματα που εμπίπτουν στο παρόν Μέρος (Άρθρο 15 της Οδηγίας (EE) 2019/1158 )
- 3 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ B΄ Άδειες σχετικές με την προστασία της οικογένειας Άρθρο 33 Πεδίο εφαρμογής
- 44 ΣχόλιαΆρθρο 34 Άδεια μητρότητας
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 35 Άδεια για υποβολή σε μεθόδους ιατρικώς υποβοηθούμενης αναπαραγωγής
- 49 ΣχόλιαΆρθρο 36 Ειδική παροχή προστασίας μητρότητας
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 37 Άδεια φροντίδας τέκνου
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 38 Άδεια παρακολούθησης σχολικής επίδοσης τέκνου
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 39 Άδεια γάμουΆρθρο 39 Άδεια γάμου
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 40 Άδεια προγεννητικών εξετάσεωνΆρθρο 40 Άδεια προγεννητικών εξετάσεων
- 17 ΣχόλιαΆρθρο 41 Μειωμένο ωράριο γονέων παιδιών με αναπηρία
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 42 Άδεια λόγω ασθένειας παιδιού ή άλλου εξαρτώμενου μέλους
- 8 Σχόλια Άρθρο 43 Άδεια λόγω σοβαρών νοσημάτων των παιδιών
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 44 Άδεια λόγω νοσηλείας των παιδιών
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 45 Άδεια για μονογονεϊκές οικογένειες
- 1 ΣχόλιοΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ: ΚΟΙΝΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΑΔΕΙΕΣ ΤΟΥ ΚΕΦΑΛΑΙΟΥ Α ΚΑΙ ΚΕΦΑΛΑΙΟΥ Β Άρθρο 46 Εργασιακά δικαιώματα (άρθρα 10 και 16 της Οδηγίας (EE) 2019/1158)
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 47 Απαγόρευση διακρίσεων (άρθρα 11 και 14 της Οδηγίας (EE) 2019/1158)
- 12 ΣχόλιαΆρθρο 48 Προστασία από την απόλυση και βάρος απόδειξης (άρθρο 12 της Οδηγίας (EE) 2019/1158)
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 49 Έννομη προστασία (Άρθρο 16 της Οδηγίας (EE) 2019/1158)
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 50 Κυρώσεις
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 51 Διάδοση πληροφοριών (άρθρο 17 της Οδηγίας (EE) 2019/1158 )
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 52 Εξουσιοδοτικές διατάξεις
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 53 Μεταβατικές – Καταργούμενες διατάξεις
- 16 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ ΙV: ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α: ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΑΤΟΜΙΚΟΥ ΕΡΓΑΤΙΚΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥ Άρθρο 54 Καθιέρωση χρονικών ορίων εργασίας
- 15 ΣχόλιαΆρθρο 55 Ανάπαυση εργαζομένων – Τροποποίηση της παρ. 1 του άρθρου 4 του π.δ. 88/1999
- 18 ΣχόλιαΆρθρο 56 Παροχή πρόσθετης εργασίας από εργαζομένους μερικής απασχόλησης – Τροποποίηση της παρ. 11 του άρθρου 38 του ν. 1892/1990
- 19 ΣχόλιαΆρθρο 57 Αμοιβή υπέρβασης χρονικών ορίων εργασίας – Προσθήκη τίτλου, τροποποίηση των παρ. 3 και 5 και προσθήκη παρ. 6 στο άρθρο 4 του ν. 2874/2000
- 39 ΣχόλιαΆρθρο 58 Συμφωνία περί διευθέτησης του χρόνου εργασίας – Τροποποίηση της παρ. 6 και προσθήκη παρ. 12 στο άρθρο 41 του ν. 1892/1990
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 59 Αργία
- 12 ΣχόλιαΆρθρο 60 Χρονικό όριο εξάντλησης ετήσιας άδειας αναψυχής
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 61 Άδεια άνευ αποδοχών
- 21 ΣχόλιαΆρθρο 62 Εξαιρέσεις από την υποχρεωτική ανάπαυση κατά την Κυριακή και τις ημέρες αργίας – Τροποποίηση των περ. α, ι, ιε και ιστ, προσθήκη περ. ιζ έως και κβ στην παρ. 1 και προσθήκη περ. η έως και ια στην παρ. 3 του άρθρου 9 του β.δ. 748/1966
- 12 ΣχόλιαΆρθρο 63 Κατάργηση διάκρισης μεταξύ υπαλλήλων και εργατοτεχνιτών
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 64 Απαλλαγή από την υποχρέωση παροχής εργασίας μετά την προμήνυση καταγγελίας
- 35 ΣχόλιαΆρθρο 65 Προστασία από τις απολύσεις
- 33 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Β: ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΜΟΡΦΕΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ Άρθρο 66 Τηλεργασία – Αντικατάσταση του άρθρου 5 του ν. 3846/2010
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 67 Συνεργατικές ψηφιακές πλατφόρμες
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 68 Συμβατική σχέση συνεργατικών ψηφιακών πλατφορμών με παρόχους υπηρεσιώνΆρθρο 68 Συμβατική σχέση συνεργατικών ψηφιακών πλατφορμών με παρόχους υπηρεσιών
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 69 Συνδικαλιστικά δικαιώματα παρόχων υπηρεσιών – φυσικών προσώπων
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 70 Υγιεινή και ασφάλεια παρόχων υπηρεσιώνΆρθρο 70 Υγιεινή και ασφάλεια παρόχων υπηρεσιών
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 71 Υποχρέωση ενημέρωσης παρόχων υπηρεσιών για τα δικαιώματά τουςΆρθρο 71 Υποχρέωση ενημέρωσης παρόχων υπηρεσιών για τα δικαιώματά τους
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 72 Εξουσιοδοτική διάταξηΆρθρο 72 Εξουσιοδοτική διάταξη
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ: ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ «ΕΡΓΑΝΗ ΙΙ» Άρθρο 73 Σκοπός και λειτουργίαΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ: ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ «ΕΡΓΑΝΗ ΙΙ» Άρθρο 73 Σκοπός και λειτουργία
- 35 ΣχόλιαΆρθρο 74 Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 75 Ηλεκτρονική Υποβολή Εντύπων στο Π.Σ. ΕΡΓΑΝΗ εκπρόθεσμα
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 76 Ενιαίοι κωδικοί και μητρώα μεταξύ Επιθεώρησης Εργασίας-e-ΕΦΚΑ-ΟΑΕΔ
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 77 Διαλειτουργικότητα πληροφοριακών συστημάτωνΆρθρο 77 Διαλειτουργικότητα πληροφοριακών συστημάτων
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 78 Καταχώρηση αλλαγής ωραρίου και υπερωριών στο Πληροφοριακό Σύστημα ΕΡΓΑΝΗ – Τροποποίηση των περ. α και β του άρθρου 80 του ν. 4144/2013
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 79 Εξουσιοδοτικές διατάξειςΆρθρο 79 Εξουσιοδοτικές διατάξεις
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 80 Μεταβατικές – Καταργούμενες διατάξεις Κεφαλαίων Α, Β και Γ
- 1 ΣχόλιοΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ: ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΣΥΛΛΟΓΙΚΟΥ ΕΡΓΑΤΙΚΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥ Άρθρο 81 Είδη συνδικαλιστικών οργανώσεων – Τροποποίηση του άρθρου 1 του ν. 1264/1982
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 82 Καταχώριση συνδικαλιστικών οργανώσεων – Αντικατάσταση άρθρου 2 του ν. 1264/1982
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 83 Βιβλία συνδικαλιστικών οργανώσεων – Τροποποίηση του άρθρου 3 του ν. 1264/1982
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 84 Πόροι συνδικαλιστικών οργανώσεων – Τροποποίηση του άρθρου 5 του ν. 1264/1982
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 85 Γενική Συνέλευση μελών συνδικαλιστικών οργανώσεων – Τροποποίηση του άρθρου 8 του ν. 1264/1982
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 86 Ψηφοφορία – Τροποποίηση του άρθρου 13 του ν. 1264/1982
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 87 Προστασία συνδικαλιστικής δράσης – Τροποποίηση του άρθρου 14 του ν. 1264/1982
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 88 Δημοκρατία στους τόπους εργασίας – Τροποποίηση του άρθρου 16 ν. 1264/1982
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 89 Συνδικαλιστικές άδειες – Τροποποίηση του άρθρου 17 ν. 1264/1982
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 90 Γνωστοποίηση απεργίας και στάσεων εργασίας – Τροποποίηση του άρθρου 19 του ν. 1264/1982
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 91 Επιχειρήσεις δημόσιου χαρακτήρα ή κοινής ωφέλειας, η λειτουργία των οποίων έχει ζωτική σημασία για την εξυπηρέτηση βασικών αναγκών του κοινωνικού συνόλου – Τροποποίηση του άρθρου 19 του ν. 1264/1982
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 92 Προστασία δικαιώματος στην εργασία
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 93 Δημόσιος διάλογος – Τροποποίηση του άρθρου 3 του ν. 2224/1994
- 13 ΣχόλιαΆρθρο 94 Προσωπικό Ασφαλείας και Προσωπικό Ελάχιστης Εγγυημένης Υπηρεσίας – Τροποποίηση του άρθρου 21 ν. 1264/1982
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 95 Ικανότητα για σύναψη συλλογικών συμβάσεων εργασίας – Νομιμοποίηση εκπροσώπων – Τροποποίηση του άρθρου 6 του ν. 1876/1990
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 96 Πεδίο εφαρμογής συλλογικών συμβάσεων εργασίας – Τροποποίηση του άρθρου 8 του ν. 1876/1990
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 97 Συμφιλίωση – Αντικατάσταση άρθρου 13 του ν. 1876/1990
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 98 Δικαστικός έλεγχος των διαιτητικών αποφάσεων – Προσθήκη στο άρθρο 16Β του ν. 1876/1990
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 99 Μεταβατικές – Καταργούμενες Διατάξεις Κεφαλαίου Δ
- 12 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ V: ΣΥΣΤΑΣΗ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗΣ ΑΡΧΗΣ «ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ» Άρθρο 100 Σύσταση
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 101 Αρμοδιότητες
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 102 Λειτουργική ανεξαρτησίαΆρθρο 102 Λειτουργική ανεξαρτησία
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 103 Σχέση με τη Βουλή και διοικητικές αρχέςΆρθρο 103 Σχέση με τη Βουλή και διοικητικές αρχές
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 104 Σχέσεις με τον Υπουργό Εργασίας και Κοινωνικών ΥποθέσεωνΆρθρο 104 Σχέσεις με τον Υπουργό Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 105 Όργανα Διοίκησης της Επιθεώρησης ΕργασίαςΆρθρο 105 Όργανα Διοίκησης της Επιθεώρησης Εργασίας
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 106 Συμβούλιο ΔιοίκησηςΆρθρο 106 Συμβούλιο Διοίκησης
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 107 Αρμοδιότητες Συμβουλίου ΔιοίκησηςΆρθρο 107 Αρμοδιότητες Συμβουλίου Διοίκησης
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 108 Διαδικασία επιλογής και διορισμού Συμβουλίου Διοίκησης
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 109 Παύση, παραίτηση, αναπλήρωση μελών του Συμβουλίου ΔιοίκησηςΆρθρο 109 Παύση, παραίτηση, αναπλήρωση μελών του Συμβουλίου Διοίκησης
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 110 Συνεδριάσεις του Συμβουλίου Διοίκησης, εκλογή Προέδρου και λήψη αποφάσεωνΆρθρο 110 Συνεδριάσεις του Συμβουλίου Διοίκησης, εκλογή Προέδρου και λήψη αποφάσεων
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 111 ΔιοικητήςΆρθρο 111 Διοικητής
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 112 Αρμοδιότητες ΔιοικητήΆρθρο 112 Αρμοδιότητες Διοικητή
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 113 Διαδικασία επιλογής και διορισμός ΔιοικητήΆρθρο 113 Διαδικασία επιλογής και διορισμός Διοικητή
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 114 Παύση, παραίτηση, αναπλήρωση ΔιοικητήΆρθρο 114 Παύση, παραίτηση, αναπλήρωση Διοικητή
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 115 Οργανικές θέσεις
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 116 Μισθολογικό καθεστώς και επιπλέον αμοιβήΆρθρο 116 Μισθολογικό καθεστώς και επιπλέον αμοιβή
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 117 Προϋπολογισμός
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 118 Οικονομική διαχείρισηΆρθρο 118 Οικονομική διαχείριση
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 119 Οργανισμός και Εσωτερικός Κανονισμός της Επιθεώρησης ΕργασίαςΆρθρο 119 Οργανισμός και Εσωτερικός Κανονισμός της Επιθεώρησης Εργασίας
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 120 Επιτάχυνση επίλυσης διαφορών στην Επιθεώρηση Εργασίας – Τροποποίηση άρθρου 3 Β ν. 3996/2011
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 121 Ταχεία διαδικασία επιβολής προστίμων – Τροποποίηση άρθρου 24 ν. 3996/2011
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 122 Εξουσιοδοτικές διατάξειςΆρθρο 122 Εξουσιοδοτικές διατάξεις
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 123 Μεταβατικές διατάξεις
- 3 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ VI: ΚΥΡΩΣΗ ΤΗΣ ΣΥΜΒΑΣΗΣ 187 ΤΗΣ ΔΙΕΘΝΟΥΣ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΓΙΑ ΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΣΤΗΝ ΕΡΓΑΣΙΑ Άρθρο 124 Κύρωση διεθνούς σύμβασης
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 125 Έναρξη ισχύος
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
13 Μαΐου 2021, 00:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
27 Μαΐου 2021, 23:59
Σχετικό Υλικό
Ανάλυση συνεπειών ρύθμισης ΜΕΡΗ 1 ΚΑΙ 2Ανάλυση συνεπειών ρύθμισης ΜΕΡΟΣ ΙΙΙΑνάλυση συνεπειών ρύθμισης ΜΕΡΟΣ ΙVΑνάλυση συνεπειών ρύθμισης ΜΕΡΟΣ VΑνάλυση συνεπειών ρύθμισης ΜΕΡΟΣ VIσχέδιο νόμουΕργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
35 Σχόλια 843 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 11581 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1152 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 20ής Ιουνίου 2019 για διαφανείς και προβλέψιμους όρους εργασίας στην Ευρωπαϊκή Ένωση
- «Σπίτι μου - στεγαστική πολιτική για τους νέους, αξιοποίηση της δημόσιας περιουσίας για κοινωνική κατοικία και άλλες διατάξεις»
- Εθνική Στρατηγική και Σχέδιο Δράσης για την Κοινωνική Ένταξη των Ρομά 2021 - 2030
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το Εθνικό Σχέδιο Δράσης για την Ισότητα των Φύλων 2021-2025
- ΤΟΜΕΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΥΠΟΘΕΣΕΩΝ
- ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ ΚΑΙ ΨΗΦΙΑΚΟΣ ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΕΘΝΙΚΟΥ ΦΟΡΕΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ (e-Ε.Φ.Κ.Α.)
- Αναμόρφωση επαγγελματικής ασφάλισης, εξορθολογισμός ασφαλιστικής νομοθεσίας, συνταξιοδοτικές ρυθμίσεις...
- Εξορθολογισμός ασφαλιστικής και συνταξιοδοτικής νομοθεσίας, ενίσχυση ευάλωτων κοινωνικών ομάδων και άλλες διατάξεις
- ΕΘΝΙΚΗ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΝΕΡΓΗΤΙΚΕΣ ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ
- Σχέδιο κοινής υπουργικής απόφασης περί παροχής εξ αποστάσεως εργασίας με τηλεργασία μετά από αίτηση του εργαζομένου
- Δουλειές Ξανά:Αναδιοργάνωση Δημόσιας Υπηρεσίας Απασχόλησης και ψηφιοποίηση των υπηρεσιών της, αναβάθμιση δεξιοτήτων εργατικού δυναμικού και διάγνωσης των αναγκών εργασίας και άλλες διατάξεις
- ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΥ ΕΘΝΙΚΟΥ ΦΟΡΕΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ
- «Ενίσχυση της κοινωνικής προστασίας: διατάξεις για την πρόληψη και αντιμετώπιση περιστατικών κακοποίησης και παραμέλησης ανηλίκων...»
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το σχέδιο νόμου:"Ασφαλιστική Μεταρρύθμιση για τη Νέα Γενιά: εισαγωγή κεφαλαιοποιητικού συστήματος προκαθορισμένων εισφορών στην επικουρική ασφάλιση...
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για την "Εθνική Στρατηγική για την Κοινωνική Ένταξη και Μείωση της Φτώχειας"
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το νομοσχέδιο για την προστασία της εργασίας
- Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία της Οδηγίας (EE) 2016/2341 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 14ης Δεκεμβρίου 2016
- Ασφαλιστικές και συνταξιοδοτικές ρυθμίσεις, Αντιμετώπιση της αδήλωτης εργασίας
- Στρατηγικό Πλαίσιο για τον Ανασχεδιασμό των Ενεργητικών Πολιτικών Απασχόλησης
- Μέτρα Προώθησης Αναδοχής και Υιοθεσίας
- Σχέδιο Νόμου «Κοινωνική και Αλληλέγγυα Οικονομία και ανάπτυξη των φορέων της»
- Ενιαίο Σύστημα Κοινωνικής Ασφάλειας - Μεταρρύθμιση ασφαλιστικού - συνταξιοδοτικού συστήματος - Ρυθμίσεις φορολογίας εισοδήματος και τυχερών παιγνίων
- Αντιμετώπιση της ανθρωπιστικής κρίσης
- Αύξηση προσωρινής σύνταξης
- Κύρωση του Αναθεωρημένου Ευρωπαϊκού Κοινωνικού Χάρτη του Συμβουλίου της Ευρώπης
- Πλαίσιο Δράσης για αστέγους
- Διαφάνεια στη λειτουργία της ασφαλιστικής αγοράς
- Ενημέρωση και διαβούλευση των εργαζομένων σε κοινοτικής κλίμακας επιχειρήσεις και ομίλους επιχειρήσεων
- Κυρώσεις και μέτρα για την παράνομη μετανάστευση
- Αντιμετώπιση της παραβατικότητας
- Περιβαλλοντικοί Ισχυρισμοί σε Πλαστικά Αντικείμενα & Συσκευασίες
- Αναμόρφωση Σώματος Επιθεώρησης
- Κοινωνική Οικονομία και Κοινωνική Επιχειρηματικότητα
- Διαδικασία επίλυσης συλλογικών διαφορών
- «Μέτρα ενίσχυσης των εργαζομένων και ευάλωτων κοινωνικών ομάδων, κοινωνικοασφαλιστικές διατάξεις και διατάξεις για την ενίσχυση των ανέργων»
- ΕΠΙΔΟΜΑ ΓΕΝΝΗΣΗΣ ΚΑΙ ΛΟΙΠΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- Παρακολούθηση και Αξιολόγηση των Πολιτικών Κοινωνικής Ένταξης και Κοινωνικής Συνοχής
- Μέτρα ανακούφισης για τα ΑΜΕΑ
- Οδηγία Εφαρμογής Ίσης Μεταχείρισης Ανδρών-Γυναικών
- Ίσες ευκαιρίες & ίσης μεταχείριση ανδρών & γυναικών
Άρθρο 74
Στη παράγραφο 4 προβλέπονται ποινές μόνο για τις επιχειρήσεις ενώ θα έπρεπε να προβλέπετε ποινή καταρχήν για τον εργαζόμενο που ξεκίνησε να παρέχει εργασία χωρίς να εισάγει την κάρτα εργασίας και στην συνέχεια για τον εργοδότη που αποδέχτηκε την εργασία χωρίς να γίνει χρήση της ψηφιακής κάρτας εργασίας.
Το πρόστιμο πρέπει να είναι ισοβαρής για να υπάρχει κίνητρο εφαρμογής του νόμου και από τα δυο μέρη.
Εάν, κατά τον επιτόπιο έλεγχο σε επιχείρηση, διαπιστωθεί ότι η ψηφιακή κάρτα εργαζόμενου δεν είναι ενεργοποιημένη, επιβάλλεται στον εργοδότη πρόστιμο δέκα χιλιάδων πεντακοσίων (10.500) ευρώ ανά εργαζόμενο που δεν έχει ενεργοποιημένη ψηφιακή κάρτα.
Η ίδια ακριβώς διοικητική κύρωση «πρόστιμο δέκα χιλιάδων πεντακοσίων (10.500) ευρώ» προβλέπετε και στην περίπτωση της μη αναγραφής εργαζομένου σε ισχύοντα πίνακα προσωπικού (αδήλωτη εργασία), μόνο που σε αυτή την περίπτωση προβλέπονται και προϋποθέσεις έκπτωσης του προστίμου όπως π.χ. όταν ο εργοδότης προσλάβει τον αδήλωτο εργαζόμενο με πλήρη απασχόληση για ένα έτος, το πρόστιμο μειώνεται στις 2.000€
Το ερώτημα είναι αν θα υπάρξει κάποιο είδος έκπτωσης και στην περίπτωση της μη ενεργοποιημένης κάρτας εργασίας (που ισοδυναμεί με υποδηλωμένη εργασία) ή όχι, διότι διαφορετικά θα θεωρηθεί ότι η υποδηλωμένη εργασία, εμπίπτει σε πιο αυστηρή διαδικασία κύρωσης από την αδήλωτη.
Η ψηφιοποίηση ελεγκτικών μηχανισμών ως εργαλειο δεν μπορεί να δώσει λυση στα προβλήματα που γεννιούνται από την ανθρώπινη αδυναμία και δολιότητα.
Γιατί τα εργαλεία αυτά (σαν την ψηφιακή κάρτα) είτε για να ειναι αποτελεσματικά θα πρέπει να φτάσουν στα όρια της υπερβολής, αντιμετωπίζοντας τον άνθρωπο ως μηχανή (οπότε θα έχουμε ουσιαστικές παραβίασεις των ανθρώπινων δικαιωμάτων και της προσωπικής μας ζωής),είτε αν εφαρμοστούν μερικώς και με σεβασμό στα ανθρωπίνα δικαιώματα (ως οφείλει να γίνει), η ανθρώπινη επινοητικότητα θα βρει τρόπο να τα παρακάμψει και να τα υποβαθμίσει. Με λιγα λόγια ο εργοδότης και ο εργαζόμενος εύκολα ή δύσκολα θα βρούν τρόπους να «ξεφύγουν».
Σε κάθε περίπτωση όμως κάθε νόμος πρέπει να έχει ανθρωποκεντρική προσέγγιση του θέματος που ρυθμίζει και όχι μηχανιστική, παρασυρόμενος από τις τεχνολογικές εξελίξεις.
Κανόνες που παράγονται απο τη συνεννόηση ανάμεσα σε ανθρώπους που ενεργούν με ελεύθερη βούληση είναι απείρως λειτουργικότεροι απο την επιβολή του «μεγάλου αδελφού». Σε αυτό το πνεύμα πρέπει να είναι οι διατάξεις νόμου που θα διέπουν και το παρόν θεμα.
στην παράγραφο 1 πρέπει να προστεθεί:
η ως άνω υποχρέωση δεν καταλαμβάνει τα διευθυντικά στελέχη, τους περιοδεύοντες πωλητές και τους τηλεργαζόμενους.
Καλό είναι να εφαρμοστεί η Ψηφιακή κάρτα εργασίας και στο Δημόσιο.
Δεν είναι ξεκάθαρος ο ακριβής τρόπος λειτουργίας της ψηφιακής κάρτας και πως θα εφαρμοστεί σε εταιρείες που δεν έχουν ήδη εγκατεστημένο ηλεκτρονικό σύστημα μέτρησης του χρόνου εργασίας.
Θα πρέπει να εξαιρεθούν ρητώς της συγκεκριμένης πρόβλεψης τα διευθυντικά στελέχη που δεν υπάγονται στα χρονικά όρια εργασίας, οι περιοδεύοντες πωλητές και οδηγοί ως εργαζόμενοι που παρέχουν την εργασία τους εκτός εγκατάστασης της εταιρείας και τέλος όσοι εργάζονται μέσω τηλεργασιας
για τεχνικούς λόγους θα πρέπει να τεθεί χρονικό περιθώριο 6 μηνών από τη δημοσίευση του νόμου για την έναρξη λειτουργίας της ψηφιακής κάρτας
Από την μελέτη του νομοσχεδίου ανακύπτουν πρακτικά ζητήματα που χρήζουν διευκρινήσεων ως προς τον τρόπο υλοποίησης τους.
Ειδικότερα:
• Χρήση ψηφιακής κάρτας από εργαζόμενους εκτός των εγκαταστάσεων ή τηλεργαζόμενους;
• Περιπτώσεις λανθασμένης χρήσης ή απώλειας κάρτας;
• Περιπτώσεις χρήσης εργαζομένων από Εταιρείες Προσωρινής Απασχόλησης;
Εκτιμάμε ότι η οικονομική επιβάρυνση για τις επιχειρήσεις θα είναι σημαντική, αφού θα χρειαστεί να επενδύσεων σε νέους εξοπλισμούς υποστήριξης του νέου συστήματος. Σε κάθε περίπτωση, οι εταιρείες που θα εφαρμόσουν την ψηφιακή κάρτα θα πρέπει να απαλλάσσονται όλων των σχετικών εντύπων ωραρίου εργασίας στο Εργάνη.
Επίσης στο νομοσχέδιο δεν προβλέπεται ότι στελέχη τα οποία αμείβονται πολύ υψηλότερα από το νομοθετημένο κατώτατο μισθό δεν πρέπει να υπάγονται στα ισχύοντα χρονικά όρια εργασίας και κατ’ επέκταση δεν εντάσσονται στο προσωπικό που αμείβεται με υπερεργασία ή υπερωρία. Η μη ρύθμιση του θέματος δημιουργεί νομικό ρίσκο στον εργοδότη.
Θα πρέπει το σύστημα να δοκιμαστεί πρώτα σε επιχειρήσεις που δεν έχουν μεγάλο αριθμό εργαζομένων ή υποκαταστημάτων και εφόσον προχωρήσει ομαλά, τότε να επεκταθεί. Επίσης να γίνει αναφορά σχετικά με το κόστος της προμήθειας εξοπλισμού, όπου απαιτηθεί, αν θα υπάρξει επιδότηση ή όχι, ειδικά για μικρές επιχειρήσεις.
Η ψηφιακή κάρτα θεωρούμε ότι θα βοηθήσει στην καταπολέμηση της μαύρης εργασίας. Χρειάζεται προσοχή στον τρόπο εφαρμογής στους τόπους εργασίας και την εφαρμογή σε περίπτωση τηλεργασίας.
α) Σημαντική αύξηση λειτουργικού κόστους των μεγάλων επιχειρήσεων
β) Η 15θημέρη διακοπής λειτουργίας σε βιομηχανίες που δουλεύουν 7/24 ισοδυναμεί με οριστική καταστροφή λόγω πολυπλοκότητας λειτουργίας και πολυσύνθετου εφοδιαστικής αλυσίδας. Εδώ να τεθεί κριτήριο ουσιώδους παράβασης
γ) Ανέφικτο να εφαρμοστεί άμεσα και θα χρειαστεί μεταβατικό στάδιο δοκιμαστική εφαρμογής τουλάχιστον έτους
στην παράγραφο 1 πρέπει να προστεθεί
η ως άνω υποχρέωση δεν καταλαμβάνει τα διευθυντικά στελέχη, τους περιοδεύοντες πωλητές και τους τηλεργαζόμενους.
η παράγραφος 4 πρέπει να αντικατασταθεί ως εξής
4. Η Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας αξιοποιείται από την Επιθεώρηση Εργασίας για τον έλεγχο τήρησης του ωραρίου των επιχειρήσεων. Εάν, κατά τον επιτόπιο έλεγχο σε επιχείρηση, διαπιστωθεί ότι η ψηφιακή κάρτα εργαζόμενου δεν είναι ενεργοποιημένη, (πλην περιπτώσεων πρόσκαιρης βλάβης ή τεχνικού προβλήματος) επιβάλλεται στον εργοδότη διοικητικό πρόστιμο Σε περίπτωση που σε τρεις ελέγχους, εντός χρονικού διαστήματος δώδεκα (12) μηνών, διαπιστωθεί η επανειλημμένη παράβαση της παρούσας επιβάλλεται κατά 50% διοικητικό πρόστιμο.
επίσης πρέπει να προστεθεί η πιο κάτω παράγραφος.
Η χρήση Ψηφιακής κάρτας θα είναι προαιρετική για διάστημα δύο ετών από την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου. Για όσες επιχειρήσεις κάνουν χρήση της ψηφιακής κάρτας για το χρονικό διάστημα αυτό, η χρήση της θα θεωρείται δοκιμαστική και δεν θα παράγει τεκμήριο για το χρόνο απασχόλησης των εργαζομένων.
Προτείνεται να τροποποιηθεί ως ακολούθως:
1. Επιχειρήσεις – εργοδότες υποχρεούνται να διαθέτουν και να λειτουργούν ηλεκτρονικό σύστημα μέτρησης του χρόνου εργασίας των εργαζομένων τους, άμεσα συνδεδεμένο και διαλειτουργικό, σε πραγματικό χρόνο, με το Π.Σ. ΕΡΓΑΝΗ ΙΙ, Η ως άνω υποχρέωση δεν καταλαμβάνει τα διευθυντικά στελέχη, τους περιοδεύοντες πωλητές και του τηλεργαζόμενους.
4. Η Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας αξιοποιείται από την Επιθεώρηση Εργασίας για τον έλεγχο τήρησης του ωραρίου των επιχειρήσεων. Εάν, κατά τον επιτόπιο έλεγχο σε επιχείρηση, διαπιστωθεί ότι η ψηφιακή κάρτα εργαζόμενου δεν είναι ενεργοποιημένη, (πλην περιπτώσεων πρόσκαιρης βλάβης ή τεχνικού προβλήματος) επιβάλλεται στον εργοδότη διοικητικό πρόστιμο. Σε περίπτωση που σε τρεις ελέγχους, εντός χρονικού διαστήματος δώδεκα (12) μηνών, διαπιστωθεί επανειλημμένη παράβαση της παρούσας επιβάλλεται κατά 50% διοικητικό πρόστιμο.
5. Η χρήση Ψηφιακής κάρτας θα είναι προαιρετική για διάστημα δύο ετών από την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου. Για όσες επιχειρήσεις κάνουν χρήση της ψηφιακής κάρτας για το χρονικό διάστημα αυτό, η χρήση της θα θεωρείται δοκιμαστική και δεν θα παράγει τεκμήριο για το χρόνο απασχόλησης των εργαζομένων.
Η ψηφιακή κάρτα, είναι απαραίτητο να εφαρμοστεί, προκειμένου να ελέγχεται η περαιτέρω ευελιξία, σε ωράριο και εργασιακές σχέσεις.
Δεν πρέπει επίσης να ξεχνούμε ότι, κάθε επιχείρηση, επειδή έχει τις δικές της ανάγκες, έχει επιλέξει το σύστημα «ωρομέτρησης» που την εξυπηρετεί καλύτερα. Αλώστε,
υπάρχουν διεθνώς χιλιάδες διαφορετικές λύσεις «ωρομέτρησης» και καμία από αυτές δεν επιδοτείται από το κράτος.
Για το λόγο αυτό και καθώς πολλές μικρομεσαίες επιχειρήσεις, αδυνατούν να καλύψουν την δαπάνη εγκατάστασης, γι’ αυτό και είναι απαραίτητο να επιδοτηθούν. Είναι ανάγκη, να υλοποιηθεί η σχετική πρόβλεψη για κάλυψη από το Ταμείο Ανάκαμψης.
Από την μελέτη του νομοσχεδίου ανακύπτουν πρακτικά ζητήματα που χρήζουν διευκρινήσεων ως προς τον τρόπο υλοποίησης τους.
Ειδικότερα:
• Χρήση ψηφιακής κάρτας από εργαζόμενους εκτός των εγκαταστάσεων ή τηλεργαζόμενους;
• Περιπτώσεις λανθασμένης χρήσης ή απώλειας κάρτας;
• Περιπτώσεις χρήσης εργαζομένων από Εταιρείες Προσωρινής Απασχόλησης;
Εκτιμάμε ότι η οικονομική επιβάρυνση για τις επιχειρήσεις θα είναι σημαντική, αφού θα χρειαστεί να επενδύσεων σε νέους εξοπλισμούς υποστήριξης του νέου συστήματος. Σε κάθε περίπτωση, οι εταιρείες που θα εφαρμόσουν την ψηφιακή κάρτα θα πρέπει να απαλλάσσονται όλων των σχετικών εντύπων ωραρίου εργασίας στο Εργάνη.
Επίσης στο νομοσχέδιο δεν προβλέπεται ότι στελέχη τα οποία αμείβονται πολύ υψηλότερα από το νομοθετημένο κατώτατο μισθό δεν πρέπει να υπάγονται στα ισχύοντα χρονικά όρια εργασίας και κατ’ επέκταση δεν εντάσσονται στο προσωπικό που αμείβεται με υπερεργασία ή υπερωρία. Η μη ρύθμιση του θέματος δημιουργεί νομικό ρίσκο στον εργοδότη.
Άρθρο 74
Α. Ο κλάδος μας ήδη την εφαρμόζει με επιτυχία την τηλεργασία. Όμως, τόσο οι ανάγκες των επιχειρήσεων του κλάδου μας, όσο – και κυρίως- οι ανάγκες των εργαζομένων μας που απασχολούνται σε διοικητικές θέσεις, δεν εξυπηρετούνται με εξ αποστάσεως εργασία (τηλεργασία) που έχει συγκεκριμένη περιοδικότητα και είναι εκ των προτέρων προγραμματισμένη. Οι προαναφερθείσες ανάγκες εξυπηρετούνται μέσω σποραδικής και μη σταθερώς επαναλαμβανόμενης τηλεργασίας, όποια χρονική στιγμή αυτή απαιτηθεί. Κατά συνέπεια, έχουμε τη γνώμη πως στο άρθρο 66 του Σχεδίου θα πρέπει να γίνει διαχωρισμός μεταξύ των περιπτώσεων προγραμματισμένης και σταθερά επαναλαμβανόμενης τηλεργασίας, δηλαδή τηλεργασίας που έχει κάποια μορφή μονιμότητας, και περιπτώσεων σποραδικής, έκτακτης, απρογραμμάτιστης και μη σταθερά επαναλαμβανόμενης τηλεργασίας, όταν οι ανάγκες μιας επιχείρησης ή ενός εργαζομένου το απαιτήσουν. Στη δεύτερη, λοιπόν, περίπτωση (περίπτωση σποραδικής τηλεργασίας), δεδομένης της ουσιώδους διαφοράς της από την πρώτη (περίπτωση τηλεργασίας με κάποια σταθερότητα), θα πρέπει, αφενός, να προβλεφθούν πιο ευέλικτοι τρόποι συμφωνίας για εξ αποστάσεως εργασία μεταξύ εργοδότη και εργαζόμενου και, αφετέρου, να υπάρξουν διαφορετικές προβλέψεις αναφορικά με την υποχρέωση του εργοδότη να καλύψει τα κόστη που προκαλεί η συγκεκριμένη μορφή τηλεργασίας στον εργαζόμενο (τα οποία δεν έχουν καμία σχέση και είναι πολύ μικρότερα ή και ανύπαρκτα, σε σχέση με τα αντίστοιχα κόστη στην περίπτωση που η τηλεργασία παρέχεται σταθερά και μόνιμα).
ΠΡΟΤΑΣΗ ΕΤΑΙΡΙΑΣ ΜΕΛΟΥΣ Ε.Β.Ε.Π.
Τοποθετείται επί της ψηφιακής κάρτας εργασίας, υπερωρίες και ΟΑΕΔ:
Μια βιώσιμη πρόταση προς όφελος εργαζομένων αλλά και κόστους εργοδοτών στον κλάδο της εφοδιαστικής είναι, οι πρόσθετες αμοιβές, όπως «πριμ παραγωγικότητας», «bonus», «προμήθειες» και άλλες μορφές παροχής, να φορολογούνται με την ποσόστωση των μερισμάτων και χωρίς ασφαλιστικές
εισφορές, καθώς με την ψηφιακή κάρτα εργασίας εγείρονται μια σειρά προβλημάτων που είναι δύσκολο να ακολουθηθούν από τις επιχειρήσεις στην εφοδιαστική, όπου υπάρχει χρόνος αναμονής για την
παράδοση των εμπορευμάτων.
Θα πρέπει να γίνει διευκρίνιση για το πώς ορίζονται οι διευθύνοντες υπάλληλοι, αν τυχόν εξαιρούνται από την ρύθμιση. ένας υπάλληλος των 800 ευρώ μπορέι να είναι διευθύνων υπάλληλος; χρειάζονται προφανώς κατά προτεραιότητα ποιοτικά κριτήρια, αλλά μπορείς να αλλάζεις τίτλο, να αυξάνονται οι ευθύνες, να δουλεύεις 12ωρα, αλλά η επιπλέον αμοιβή να είναι μόνο το τυχόν μπόνους, γιατί ξαφνικά θεωρείσαι «στέλεχος» (διευθύνων υπάλληλος);
Η ενεργοποίηση της κάρτας είναι ευθύνη του εργοδότη? γίνεται άπαξ?
η διάταξη χρειάζεται διευκρίνιση στο σημείο αυτό καθώς το προστιμο έιναι εξαιρετικά υψηλό, όπως και οι συνέπειες σε περίπτωση υποτροπής πολύ επαχθείς
Άρθρo 74
Γενική Παρατήρηση
Ως κλάδος, είμαστε σύμφωνοι τόσο με τις αναλυτικές προβλέψεις για το καθεστώς της τηλεργασίας, όσο και με την εισαγωγή της ψηφιακής κάρτας εργασίας, αναγνωρίζοντας πως οι συγκεκριμένες νομοθετικές πρωτοβουλίες είναι προς τη σωστή κατεύθυνση.
Όμως, δεδομένου πως η εξειδίκευση και η πρόβλεψη των λεπτομερειών των ρυθμίσεων που περιλαμβάνονται στα άρθρα 66 και 74 του Σ. Ν. θα πραγματοποιηθεί με την έκδοση υπουργικών αποφάσεων, θα θέλαμε να επισημάνουμε και θα επιθυμούσαμε να ληφθεί ιδιαιτέρως υπόψη, τόσο κατά την ολοκλήρωση των συγκεκριμένων διατάξεων του Σ.Ν. όσο και κατά την σύνταξη των υπουργικών αποφάσεων το εξής:
Κατά την απασχόληση του εργαζόμενου εξ αποστάσεως, δηλαδή με καθεστώς τηλεργασίας, καθώς και στην περίπτωση εργαζομένων που, λόγω της φύσης της εργασίας τους, δεν εργάζονται στις εγκαταστάσεις του εργοδότη (οδηγοί, ιατρικοί επισκέπτες, περιοδεύοντες πωλητές, επιθεωρητές πωλήσεων κ.ο.κ.), είναι ιδιαιτέρως δυσχερής ο έλεγχος από τον τελευταίο, του εάν και κατά πόσον ο εργαζόμενος τηρεί το συμφωνηθέντα χρόνο εργασίας, προσφέροντας ενεργά την εργασιακή του δύναμη, εντός του χρόνου αυτού.
Βεβαίως, οι εργασιακές σχέσεις, ιδίως στον κλάδο μας, ανέκαθεν στηρίζονταν στην αμοιβαία εμπιστοσύνη μεταξύ εργοδοτών και εργαζομένων και την καλή πίστη. Όμως, εκ του γεγονότος αυτού, δεν πρέπει να μην ληφθεί υπόψη πως, κατά την απασχόληση μακριά από τον έλεγχο του εργοδότη (είτε λόγω τηλεργασίας, είτε λόγω εργασιακών ειδικοτήτων που απαιτούν μετακίνηση του εργαζόμενου και εργασία του εκτός εργοδοτικής επιχείρησης), δημιουργούνται οι προϋποθέσεις παραβάσεων του συμφωνηθέντος χρόνου εργασίας από τον εργαζόμενο, υπό την έννοια της μη τήρησης του ωραρίου εργασίας του.
Κατά συνέπεια, τόσο κατά την ολοκλήρωση των διατάξεων των άρθρων 66 & 74 του Σ.Ν., όσο και κατά την σύνταξη των υπουργικών αποφάσεων που θα ρυθμίζουν τους όρους και τις λεπτομέρειες εφαρμογής των διατάξεων αυτών, θα πρέπει να προβλεφθούν ιδιαίτερες ασφαλιστικές δικλείδες, προκειμένου, όσο καθίσταται δυνατόν, να μειωθεί ο κίνδυνος μη τήρησης, λανθασμένης καταχώρησης και δήλωσης ή/και μη δήλωσης του ωραρίου εργασίας από τους εργαζομένους που εντάσσονται στις δύο αυτές προαναφερθείσες κατηγορίες.
VΙΙ. Άρθρo 74
Γενική Παρατήρηση
Ως κλάδος, είμαστε σύμφωνοι τόσο με τις αναλυτικές προβλέψεις για το καθεστώς της τηλεργασίας, όσο και με την εισαγωγή της ψηφιακής κάρτας εργασίας, αναγνωρίζοντας πως οι συγκεκριμένες νομοθετικές πρωτοβουλίες είναι προς τη σωστή κατεύθυνση.
Όμως, δεδομένου πως η εξειδίκευση και η πρόβλεψη των λεπτομερειών των ρυθμίσεων που περιλαμβάνονται στα άρθρα 66 και 74 του Σ. Ν. θα πραγματοποιηθεί με την έκδοση υπουργικών αποφάσεων, θα θέλαμε να επισημάνουμε και θα επιθυμούσαμε να ληφθεί ιδιαιτέρως υπόψη, τόσο κατά την ολοκλήρωση των συγκεκριμένων διατάξεων του Σ.Ν. όσο και κατά την σύνταξη των υπουργικών αποφάσεων το εξής:
Κατά την απασχόληση του εργαζόμενου εξ αποστάσεως, δηλαδή με καθεστώς τηλεργασίας, καθώς και στην περίπτωση εργαζομένων που, λόγω της φύσης της εργασίας τους, δεν εργάζονται στις εγκαταστάσεις του εργοδότη (οδηγοί, ιατρικοί επισκέπτες, περιοδεύοντες πωλητές, επιθεωρητές πωλήσεων κ.ο.κ.), είναι ιδιαιτέρως δυσχερής ο έλεγχος από τον τελευταίο, του εάν και κατά πόσον ο εργαζόμενος τηρεί το συμφωνηθέντα χρόνο εργασίας, προσφέροντας ενεργά την εργασιακή του δύναμη, εντός του χρόνου αυτού.
Βεβαίως, οι εργασιακές σχέσεις, ιδίως στον κλάδο μας, ανέκαθεν στηρίζονταν στην αμοιβαία εμπιστοσύνη μεταξύ εργοδοτών και εργαζομένων και την καλή πίστη. Όμως, εκ του γεγονότος αυτού, δεν πρέπει να μην ληφθεί υπόψη πως, κατά την απασχόληση μακριά από τον έλεγχο του εργοδότη (είτε λόγω τηλεργασίας, είτε λόγω εργασιακών ειδικοτήτων που απαιτούν μετακίνηση του εργαζόμενου και εργασία του εκτός εργοδοτικής επιχείρησης), δημιουργούνται οι προϋποθέσεις παραβάσεων του συμφωνηθέντος χρόνου εργασίας από τον εργαζόμενο, υπό την έννοια της μη τήρησης του ωραρίου εργασίας του.
Κατά συνέπεια, τόσο κατά την ολοκλήρωση των διατάξεων των άρθρων 66 & 74 του Σ.Ν., όσο και κατά την σύνταξη των υπουργικών αποφάσεων που θα ρυθμίζουν τους όρους και τις λεπτομέρειες εφαρμογής των διατάξεων αυτών, θα πρέπει να προβλεφθούν ιδιαίτερες ασφαλιστικές δικλείδες, προκειμένου, όσο καθίσταται δυνατόν, να μειωθεί ο κίνδυνος μη τήρησης, λανθασμένης καταχώρησης και δήλωσης ή/και μη δήλωσης του ωραρίου εργασίας από τους εργαζομένους που εντάσσονται στις δύο αυτές προαναφερθείσες κατηγορίες.
Πέραν των όσων ήδη έχουν αναφερθεί θα πρέπει να διευκρινιστεί η μη εφαρμογή σε περίπτωση έμμισθης εντολής.
ΕΠίσης να διευκρινιστεί σε ποίες επιχειρήσεις θα εφαρμόζεται (π.χ. τί συμβαίνει σε μικρές / μικρομεσαίες επιχειρήσεις) και αν εφαρμοστεί η παροχή οικονομικής ενίσχυσης για την εφαρμογή τετοιου ηλεκτρονικού συστήματος στις επιχειρήσεις
Απαιτείται συμπλήρωση όσον αφορά :
-Διευθύνοντες υπαλλήλους
-Εργαζόμενους εκτός επιχείρησης (π.χ. οδηγούς, περιοδεύοντες πωλητές, διανομείς courier κλπ.)
-Τηλεργασία
Στις δε περιπτώσεις αυτές, να ληφθεί ειδική μέριμνα ώστε να προστατεύονται τα προσωπικά δεδομένα των εργαζομένων.
Επίσης, σειρά τεχνικών ζητημάτων που ανακύπτουν (τεχνικές προδιαγραφές κάρτας και συστημάτων καταγραφής, χρόνος διατήρησης αρχείου, πρόσκαιρες βλάβες και διακοπές κλπ) δεν ρυθμίζονται, ούτε μπορούν να ρυθμιστούν ελλείψει εξουσιοδοτικής διάταξης.
Φρονώ ότι στην παρούσα του μορφή, το άρθρο είναι ανεφάρμοστο.
Η ηλεκτρονική κάρτα είναι χρήσιμη ΜΟΝΟ ΕΦΟΣΟΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΣΥΝΕΧΗΣ ΕΛΕΓΧΟΣ απο το ΣΕΠΕ.
Η καταγραφή της εισόδου και της εξόδου των υπαλλήλων ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΠΑΛΗΘΕΥΕΤΑΙ άμεσα, διαφορετικά θα είναι απλά μια καταγραφή χωρίς ουσία που δεν θα ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα.
Οι εργοδότες απλά θα αναγκάζουν τους υπαλλήλους να χτυπούν την κάρτα στις προβλεπόμενες ώρες και ταυτόχρονα να δουλεύουν πέρα των χρονικών ορίων της δουλειάς τους
Γεω-εντοπισμος σε ψηφιακή κάρτα εργασίας και στους εργαζόμενους με καθεστώς τηλε-εργασίας? Ο γεωεντοπισμος θα συνισταται εντος της Ευρωπαικης ενωσης και λοιπων χωρων της συνθηκης Σενγκεν? Διαφορετικά δεν έχει νόημα η τηλε-εργασια, καθως δεν θα προσφερει ευελιξια.
Επισης θα πρεπει να παρεχεται και ως πληρης και μονιμη εφοσον ο εργαζομενος το ζητησει. Συνδεσεις με υγεια ή επικινδυνοτητα, αναιρουν τον θεσμο. Ειναι εργασιακο δικαιωμα στο εξωτερικο. Οπως και η ευλεξια στις ωρες. Ναι 8ωρο εντος της ημερας (Σουηδια,Φιλανδια,Νορβηγια). Ας δουμε λιγο και τις σκανδιναβικες χωρες.
Βεβαια εκει το ωραριο ειναι 6 ωρες και οχι 8 με πληρεις αποδοχες.
1. είναι δεδομένο ότι στις μικρές και μικρομεσαίες επιχειρήσεις, όπου δεν υπάρχει κάποιος που να «κυνηγάει» τους εργαζόμενους και οι σχέσεις μεταξύ εργοδοσίας και εργαζομένων είναι πιο προσωπικές, υπάρχει ελαστικότητα, του 10λέπτου ή 15λέπτου αργοπορίας ή αποχώρησης προς και από το χώροι εργασίας, για χίλιους δυό λόγους (μποτιλιάρισμα, πρόβλημα με το παιδί στο σχολείο κτλ)
Επίσης οι κανοντες χρήση του δικαιώματος του διαλλείματος, λογικό είναι να σχολούν πιό αργά.
Αν η ανεξάρτητη αρχή την οποία ορίζετε βρει στο ψηφιακό της αρχείο τετοιου είδους «ατασθαλίες», δεν νομίζετε ότι πρέπει στο άρθρο αυτό να συμπεριλάβετε κάποια μέτρα προστασίας των εν λόγω επιχειρήσεων, από κάποιον που θα κάνει κάποια στιγμή τον έλεγχο????? Μιλάω για ένα 15λεπτο ανοχής.
2. ο κ. Υπουργός μίλησε για γεωεντοπισμό της κάρτας εργασίας των εργαζομένων. Αυτό είναι ΠΑΡΑΝΟΜΟ. Μη το δοκιμάσετε.
Πλην τούτου, ένας εργαζόμενος μπορεί να κάτσει σε μία καφετέρια στο ισόγειο του κτιρίου όπου εργάζεται και να φαίνεται ότι έφυγε 2 ώρες αργότερα.
Άλλος μπορεί να την τυλιξει σε αλουμινόχαρτο και να μην τον εντοπίζετε.
Μην αναφερετε ξανα τον γεωεντοπισμό, διοτι δεν ειστε ο BILL GATES
Θα πρέπει οπωσδήποτε να υπάρχει πρόβλεψη τα δηλωθέντα στοιχεία στην Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας στον ιδιωτικό τομέα να μην έχουν ισχύ εις βάρος, παρά μόνο υπέρ, του εργαζόμενου.
Εάν ένας εργαζόμενος του ιδιωτικού τομέα πιέζεται συστηματικά από την εργοδοσία να δηλώνει ψευδή στοιχεία (δηλαδή να μη δηλώνει την πραγματική υπερωριακή απασχόληση), σε περίπτωση που σε δεύτερο χρόνο και για ανεξάρτητους λόγους αποφασίσει να καταγγείλει τον εργοδότη για τις αδήλωτες-απλήρωτες υπερωρίες, η ψηφιακή κάρτα ανεργίας που θα έχει συμπληρώσει σε προηγούμενο χρόνο υπό την πίεση του εργοδότη, θα τον διαψεύδει.
Τεκμήρια για τις υπερωρίες, όπως έντυπα με χρονοσήμανση, ψηφιακό αρχείο κ.ο.κ. πρέπει να αναφέρεται ρητά πως θα εξετάζονται από δικαστήρια, επιτροπές επιθεώρησης εργασίας, ή άλλα αρμόδια όργανα, σε περίπτωση καταγγελίας, έχοντας αναμφίβολα αποδεικτική ισχύ τέτοια, που θα καθιστά τα σχετικά με την υπερωριακή απασχόληση δηλωθέντα στην Ψηφιακή Κάρτα Ανεργίας στοιχεία παντελώς άκυρα και με αποκλειστική υπαιτιότητα του εργοδότη.
Αντίστοιχα, ο εργαζόμενος, σε περίπτωση που δεν δηλώνει τις πραγματικές υπερωρίες στην Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας, δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να έχει νομικές κυρώσεις για ψευδή δήλωση.
ΧΑΙΡΕΤΕ
ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΕΦΑΡΜΟΣΤΕΙ ΚΑΙ ΣΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΟΧΙ ΣΗΜΕΡΑ ΑΛΛΑ ΕΧΘΕΣ
ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΤΟ ΕΧΕΤΕ ΕΦΑΡΜΟΣΕΙ ;
ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΟΤΑΝ ΑΚΟΜΑ ΤΟ ΚΑΤΑΓΓΕΛΕΙΣ Ο ΕΛΕΓΚΤΙΚΟΣ ΜΗΧΑΝΙΣΜΟΣ ΔΕΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΊ ΚΑΙ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΒΡΕΘΕΙΣ ΚΑΙ ΠΕΙΘΑΡΧΙΚΑ ΔΙΩΚΟΜΕΝΟΣ .
ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΔΥΟ ΤΑΧΥΤΗΤΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΟΙ ΠΑΡΑΒΙΑΖΟΝΤΑΣ ΑΙΣΘΗΜΑ ΠΕΡΙ ΚΟΙΝΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥ.
ΑΛΛΩΣΤΕ Ο ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟΣ ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ ΤΟ ΕΙΧΕ ΕΞΑΓΓΕΙΛΕΙ,ΤΟ ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΜΕ…
α) Τι θα εφαρμοστεί για το διευθυντικό προσωπικό που έχει ελέυθερο ωράριο.
β) Πώς θα προστατευτεί ο εργαζόμενος απο την αυθαιρεσία του εργοδότη (χτύπα λήξη και επέστρεψε στο γραφείο σου)
γ) Τι θα συμβεί αν ο εργαζόμενος ζητήσει ολιγόωρη άδεια στο μέσο της εργασίας του
δ) Κατά την τηλεργασία, πώς θα λειτουργεί η ψηφιακή κάρτα?
ε) Αν εσκεμμένα ο εργαζόμενος αργεί να χτυπά λήξη στην ψηφιακή κάρτα με σκόπό να πληρώνεται υπερωριακά, πώς θα προστατευτει ο εργοδότης?
Η ψηφιακή κάρτα εργασίας θα είναι για όλους? Και για τους Διευθύνοντες Υπαλλήλους? Ως γνωστόν αυτοί σύμφωνα με την εργατική νομοθεσία εξαιρούνται απο τις διατάξεις περί χρονικών ορίων εργασίας, έχουν ελεύθερο ωράριο.
Και επειδή είναι δύσκολο κάποιες φορές να προσδιορισθεί ποιοί είναι αυτοί, θα πρότεινα το εξής:Στις επιχειρήσεις άνω των 50 ατόμων το 5% του προσωπικού να εξαιρεθεί από τη διάταξη αυτή.
Τα στοιχεία της Ψηφιακής κάρτας εργασίας με διασταύρωσή τους με τα στοιχεία της ΑΠΔ ή η αυτοματοποιημένη προσυμπλήρωση της ΑΠΔ από το ΠΣ Εργάνη, δεν μπορεί σε καμία περίπτωση να γίνει για τους ακόλουθους λόγους :
1.Θα περιλαμβάνει τα στοιχεία της ψηφιακής κάρτας, άρα τις ώρες που οι εργαζόμενοι παρέχουν εργασία και όχι τις ώρες που δικαιολογημένα απέχουν από την εργασία τους πχ δικαιολογημένη ολιγόωρη απουσία ή απουσία σε ημέρες που ο εργοδότης καταβάλει τις αποδοχές, στις περιπτώσεις κανονικής αδείας, πρόσθετης αδείας με αποδοχές ή ασθένειας.
Οσον αφορά την απεικόνιση των πραγματικών ωρών εργασίας, σε περίπτωση που ο εργαζόμενος δεν ενημερώσει την ψηφιακή του κάρτα με την ώρα αποχώρησης ή προσέλευσης (ξέχασε να το κάνει) ή στις περιπτώσεις που δηλώσει την ώρα αποχώρησής του μέσα από την εφαρμογή του στο κινητό και δεν ενημερώσει με την πραγματική ώρα αποχώρησης αλλά με την ώρα που το θυμηθεί τα στοιχεία σε καμία περίπτωση δεν θα είναι τα πραγματικά και αυτό θα δημιουργήσει μεγαλύτερο διαχειριστικό κόστος και προστριβές με τους εργαζόμενους.
Όπως επισημαίνει και ο κύριος Στέφανος Μάνος (https://www.liberal.gr/news/st-manos-tautochrona-se-idiotiko-tomea-kai-dimosio-i-psifiaki-karta-ergasias/377827) η ψηφιακή κάρτα εργασίας θα πρέπει να θεσπιστεί και στον δημόσιο τομέα, αν δεν υπάρχει ήδη.
Τα στοιχεία της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας διασταυρώνονται με τα στοιχεία που αναγράφονται στην Αναλυτική Περιοδική Δήλωση (Α.Π.Δ.) που υποβάλλεται από την επιχείρηση. Είναι δυνατή η αυτοματοποιημένη προσυμπλήρωση της Α.Π.Δ. από το Π.Σ. ΕΡΓΑΝΗ ΙΙ βάσει των στοιχείων που εισάγονται με τη χρήση της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας. Ερωτήματα:
1. Αν ο εργοδότης μας δώσει εντολή να χτυπήσουμε την ψηφιακή μας κάρτα για 8 ωρες εργασια και αντί να σχολάσουμε μας λέει άτυπα κανε 2 ώρες υπερωρία πώς θα το καταλάβει ο κρατικός μηχανισμός; Δηλαδή δίνεται το δικαίωμα στον εργοδότη να πιεση τον εργαζομενο να κάνει μαύρη εργασία 2 ωρες.
2. Γιατί δεν υπάρχει ειδική ρύθμιση για την εξασφάλιση της μισθοδοσίας για τους εργαζομενους;; αν ο εργοδότης καθυστερεί να πληρώσει 1 ή και 2 μήνες τα δεδουλευμένα μας. θα υπάρχει ελεγκτικός μηχανισμός με βάσει το λογαριασμο μισθοδοσίας που έχουμε στην τράπεζα για να του επιβληθεί πίεση να μας καταβάλει τα χρήματα μας; να καταχωρεί στο εργάνη την απόδειξη καταβολής πληρωμής του εργαζόμενου που κατέβαλε ο εργοδότης στο λογαριασμό μισθοδοσίας
Οι διατάξεις αυτές θα καλύψουν και τις συλλογικές συμβάσεις που είναι λιγότερο ευνοικές προς τους εργαζομένους πχ ναυτιλία;
Μιας και υπάρχει πρόβλεψη για μέτρηση του χρόνου εργασίας και δυνατότητας αυτοματοποιημένης προσυμπλήρωσης της Α.Π.Δ. καλό θα ήταν να προβλεφθεί και η δυνατότητα αυτοματοποιημένης προσυμπλήρωσης του εκκαθαριστικού αποδοχών του εργαζομένου καθώς και υποχρέωση του εργοδότη να μεταφέρει- καταχωρεί στο ΕΡΓΑΝΗ ΙΙ την απόδειξη της τραπεζικής συναλλαγής ώστε να τεκμηριώνεται κατά αυτό τον τρόπο η καταβολή δεδουλευμένων που δικαιούται ο εργαζόμενος, γεγονός που θα καθιστούσε ευκολότερο τον έλεγχο καταβολής δεδουλευμένων.
Είναι πολλύ καλό