Άρθρο 32 Τροποποίηση του άρθρου 26 του ν. 4415/2016

 

Η παρ. 2 του άρθρου 26 του ν. 4415/2016 (Α’ 159) αντικαθίσταται ως εξής:

«2. α) Εκπαιδευτικές μονάδες που λειτουργούν με ελληνόγλωσσο πρόγραμμα δύνανται να μετατραπούν σε δίγλωσσες σε όλες τις βαθμίδες, έπειτα από διμερείς συμφωνίες μεταξύ των αρμοδίων οργάνων.

β) Ειδικά για τα ελληνόγλωσσα σχολεία της Γερμανίας, η διάρκεια και οι λεπτομέρειες της μετατροπής, ρυθμίζονται με διμερείς συμφωνίες με τα αντίστοιχα όργανα των επιμέρους ομοσπονδιακών κρατιδίων που είναι αρμόδια για την Παιδεία.».

  • 3 Μαΐου 2020, 13:57 | Μιχάλης Παπαδόπουλος

    Αξιότιμη Κα. Υπουργέ, αξιότιμη Κα. Υφυπουργέ,
    θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι,όχι μόνο στη Γερμανία αλλά σε όλο τον κόσμο, εκτός από τη μερίδα των εκπαιδευτικών που θέλουν να αλλάξει ο νόμος και να προσαρμοστεί στα δικά τους μόνο μέτρα, υπάρχουν και άλλοι εκπαιδευτικοί που θέλουν να συνεχίσουν να εργάζονται στα σχολεία του εξωτερικού, άλλοι επιθυμώντας να λάβουν το ειδικό επιμίσθιο για 5η χρονιά και άλλοι λόγω άλλης περίπτωσης γάμου.
    Ζώντας λοιπόν σε ένα κράτος δικαίου, θα πρέπει να ακούγονται και να λαμβάνονται υπόψη, οι φωνές όλων και όχι μόνο μιας μικρής ομάδας εκπαιδευτικών που θέλουν να προσαρμόζεται ο νόμος σύμφωνα με τα δικά τους προσωπικά συμφέροντα.

    Με τιμή Μιχάλης Παπαδόπουλος

  • 3 Μαΐου 2020, 11:56 | Δημήτρης Ν.

    Βλέπω πως ορισμένοι συνάδελφοι χρησιμοποιούν το επιχείρημα ότι στήριξαν τα σχολεία σε δύσκολες εποχές και απαιτούν μονιμοποίησή τους στο εξωτερικό με βασικό προσόν το ότι έχουν παντρευτεί μόνιμο κάτοικο εξωτερικού. Δεν είναι ικανοποιημένοι από το άρθρο 26 που τακτοποίησε τους περισσότερους από αυτούς, αλλά θέλουν να τροποποιηθεί έτσι ώστε όποιος παντρεύεται με κάτοικο του εξωτερικού να δικαιούται αμέσως να μείνει στο εξωτερικό μέχρι να βγει στη σύνταξη.
    Στην πραγματικότητα δεν στήριξαν τα σχολεία αλλά τους εαυτούς τους διότι έτσι τους εξυπηρετούσε την συγκεκριμένη περίοδο και αυτό αποδεικνύεται από το γεγονός ότι έκτοτε προσπαθούν να το εξαργυρώσουν. Μάλιστα τη στιγμή που κάποιοι από ότι ακούω κινούνται δικαστικά κατά του Υπουργείου, απευθύνονται στην ευαισθησία των εκάστοτε Υπουργών χρησιμοποιώντας την οικογένεια τους σαν μοχλό πίεσης ενώ την ίδια στιγμή δεν δίνουν δεκάρα για τις οικογένειες των εκατοντάδων συναδέλφων τους που είμαστε σε χειρότερη κατάσταση από αυτούς στην Ελλάδα και προσπαθούμε μάταια για χρόνια να πάρουμε απόσπαση στο εξωτερικό.
    Πού έχουν δει στην Ελλάδα να ισχύει αυτό που ζητάνε; Δηλαδή κάποιος να διορίζεται αυτομάτως και μέχρι να βγει στη σύνταξη στον τόπο που ο/η σύζυγός του είναι μόνιμος κάτοικος; Δηλαδή, εμείς είμαστε κορόιδα που γυρίζουμε για 15 και 20 χρόνια σε νησιά και απομακρυσμένες περιοχές της Ελλάδας μακριά από τα παιδιά μας; Γιατί αυτοί πρέπει να τύχουν ειδικής μεταχείρισης; Αυτό είναι αντισυνταγματικό.

  • 1 Μαΐου 2020, 01:26 | Μαρία Μπιόκα

    Αξιότιμη κυρία υπουργέ,
    Αξιότιμη κυρία υφυπουργέ,

    το νομοθετικό πλαίσιο που ἀλλαξε για τις παρατάσεις αποσπάσεων πέραν της πενταετίας για τους εκπαιδευτικούς που έχουν συνάψει γάμο με Έλληνες του εξωτερικού κατά το σχολικό έτος 2016/2017 επέφερε μεγάλα οικογενειακά και προσωπικά προβλήματα στους εκπαιδευτικούς αυτούς αλλά και στην ελληνόγλωσση εκπαίδευση του εξωτερικού. Ειδικότερα δε όταν ο λόγος για τη διακοπή των παρατάσεων αυτών ήταν η μη επίσημη πιστοποίηση της «πολύ καλής γνώσης της γλώσσας της χώρας υποδοχής» καθώς οι υπόλοιπες προϋποθέσεις του νόμου πληρούνταν στο ακέραιο.
    Αποτέλεσμα όλων αυτών είναι να ταλαιπωρούνται εδώ και τρία χρόνια οι εκπαιδευτικοί αυτοί με άδειες ἀνευ αποδοχών, καθυστερημένη απόσπαση (Νοέμβριο ακόμα και Δεκέμβριο) και τοποθέτηση στα σχολεία με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την εύρυθμη λειτουργία τους.
    Εκπαιδευτικοί που ανήκουμε στην κατηγορία αυτή ζητούμε από το Υπουργείο Παιδείας να τροποποιήσει τη μεταβατική διάταξη του Ν. 4415/2016, άρθρο 26, 1. γ με διατύπωση ανάλογη ώστε να υπαχθούμε κι εμείς στις περιπτώσεις παράτασης απόσπασης στο εξωτερικό χωρίς επιμίσθιο μέχρι τη συνταξιοδότηση καθώς έχουμε αποκτήσει την πιστοποίηση Γ1 της πολύ καλής γνώσης της γλώσσας της χώρας υποδοχής και πληρούμε και τις υπόλοιπες μεταβατικές διατάξεις του άρθρου 26, 1. α, β.
    Παρακαλούμε να εξετάσετε με ευαισθησία το αίτημά μας. Προσφέρουμε επί σειρά ετών στην εκπαίδευση των Ελληνόπουλων του εξωτερικού και γνωρίζουμε τις ιδιαιτερότητες του εκπαιδευτικού συστήματος της χώρας στην οποία ζούμε. Και αμειβόμαστε μόνο με τις τακτικές αποδοχές της Ελλάδας.
    Ελπίζουμε πάντα στην καλή διάθεση του υπουργείου και στην αποκατάσταση της ισονομίας των εκπαιδευτικών στο δικαίωμα παράτασης απόσπασης στο εξωτερικό.

    Με τιμή

    Μαρία Μπιόκα

  • 30 Απριλίου 2020, 10:37 | Αγωγιάτου Βασιλική

    Καμία αναφορά στους συζύγους κατοίκων εξωτερικού οι οποίοι ζητούν παράταση απόσπασης άνευ επιμισθίου, για να είναι κοντά στις οικογένειές τους και οι οποίοι σε καιρούς οικονομικής κρίσης και αρχής των μνημονίων κράτησαν τα σχολεία του εξωτερικού ανοιχτά. Από τη μία στιγμή στην άλλη βρέθηκαν χωρίς την έγκαιρη προειδοποίηση από το υπουργείο, να μην παίρνουν παράταση απόσπασης και να αναγκάζονται, άλλοι να βγάζουν σε άδεια άνευ αποδοχών, άλλοι να τρέχουν να παρουσιαστούν στην Ελλάδα και δεκάδες άλλες κωμικοτραγικές καταστάσεις. Επίσης, γνωρίζουν καλά τα σχολεία, τη νοοτροπία και τη χωροδιάταξη των σχολείων, καθώς αποτελούσαν το μόνιμο επιτόπιο προσωπικό και βοηθούσαν τους νέους αποσπασμένους να λύσουν τα κάθε λογής προβλήματα που αντιμετώπιζαν στην εγκατάστασή τους. Και η δικαιολογία ότι, οι παντρεμένοι με κάτοικο εξωτερικού <> τις θέσεις και δεν άφηναν να έρθουν νέοι αποσπασμένοι αποτελεί μύθο. Πάντοτε υπήρχαν θέσεις για νέους αποσπασμένους.
    Κατάργηση του νόμου άμεσα, όπως υπόσχονταν η σημερινή κυβέρνηση προεκλογικά σε δηλώσεις, ανακοινώσεις κι επερωτήσεις στη Βουλή. Είναι άδικος διότι:
    1. Η διαφοροποίηση των κριτηρίων απόσπασης του άρθρου 16 και παρατάσεων απόσπασης αυτής του άρθρου 26 Ν. 4415/2016 ως προς την γνώση (γνώση της γλώσσας της χώρας υποδοχής για τους προς παράταση αποσπασμένους και για τους νεοαποσπασμένους, όπως μία εκ των αγγλικής, γαλλικής ή γερμανικής) και το επίπεδο γνώσης της ξένης γλώσσας (πολύ καλή για τους προς παράταση – καλή για τους νεοαποσπασμένους). Παραβιάζεται η αρχή της ισονομίας και της ίσης μεταχείρισης απέναντι στους υπαλλήλους.
    2. Η διαφοροποίηση της μεταχείρισης των προς παράταση της απόσπασης εκπαιδευτικών ανάλογα με το χρόνο τέλεσης του γάμου, διάκριση που εισάγει από το νόμο διάκριση (Ν. 3896/2010 και 4443/2016), λόγω οικογενειακής κατάστασης και του χρόνου ιδρύσεως της οικογένειας.
    γνώμονας των διατάξεων θα πρέπει να είναι η ομαλή λειτουργία των σχολικών μονάδων με το μικρότερο δυνατό κόστος, σε μια ελληνόγλωσση που ήδη κοστίζει πολλά. Αυτό επιτυγχάνεται με την τροποποίηση που αφορά τους παντρεμένους με μόνιμο κάτοικο εξωτερικού.

  • 27 Απριλίου 2020, 19:58 | Γεωργία-Μαρία

    Είναι λυπηρό ότι δεν υπάρχει διόρθωση της παραγρέφου 1 του άρθρου 26. Υπάρχουν εκπαιδευτικοί οι οποίοι το σχολικό έτος 2016-2017 δεν πληρούσαν τα κριτήρια που θέτει το άρθρο αλλά τα πληρούν σήμερα. Οι συνεχείς μάλιστα παρατάσεις της απόσπασής τους για τις ανάγκες της υπηρεσίας αποδεικνύουν ότι οι άνθρωποι αυτοί τόσα χρόνια καλύπτουν πάγιες ανάγκες. Γιατί λοιπό να μην υπάρξει μια τροποποίηση ώστε όλοι όσοι πληρούν τα κριτήρια του άρθρου 26 να δικαιούνται παράταση της απόσπασής τους;Γιατί να τη δικαιούνται μόνο όσοι πληρούσαν τα κριτήρια το 2016-2017; Νομίζω ότι το άρθρο αυτό καταργεί την ισονομία των εκπαιδευτικών και θα ήταν καλό να επανεξεταστεί ώστε όλοι όσοι σήμερα πληρούν τα κριτήρια που θέτει να έχουν δικαίωμα παράτασης απόσπασης.

  • 27 Απριλίου 2020, 18:47 | Ναθαναήλ Χατζόπουλος

    Αξιότιμη κυρία υπουργέ,
    αξιότιμη κυρία υφυπουργέ.Είμαστε 6 εκπαιδευτικοί στη Βάδη Βυτεμβέργη που ευελπιστούμε να μας βοηθήσετε και να προχωρήσετε σε νομοθετική ρύθμιση της μεταβατικής διάταξης του Ν.4415/2016 άρθρο 26 ,ώστε να ενταχθούμε στο νόμο όσοι συνάδελφοι εκπαιδευτικοί απέκτησαν την πιστοποίηση γλώσσας Γ1 της χώρας υποδοχής και μετά την έναρξη του ισχύοντος νόμου ,μιας και δεν υπήρχαν κενά στα εξεταστικά κέντρα,ώστε να αποκτήσουμε την πιστοποίηση εγκαίρως.Πληρούσαμε τις υπόλοιπες διατάξεις του νόμου και αποδείξαμε ότι γνωρίζαμε πολύ καλά την γλώσσα έστω και λίγο εκπρόθεσμα.Μέχρι τώρα παίρνουμε παράταση μόνο για τις ανάγκες της υπηρεσίας.Εδώ και τρία χρόνια αναγκαζόμαστε λόγω των υποχρεώσεών μας,να ζητούμε άδεια άνευ αποδοχών μέχρι να πάρουμε παράταση της απόσπασής μας.Οι συνάδελφοί μου και εγώ αναγκαστήκαμε να υπογράψουμε από το τρίτο έτος απόσπασης μας,για να πάρουμε παράταση άνευ επιμισθίου.Όλοι μας έχουμε οικογένειες και δεν μπορούμε να τις εγκαταλείψουμε.άλλωστε έχω ανήλικο παιδί.Ελπίζω να ληφθούν υπόψη τα παραπάνω στη διαβούλευση.

    Με τιμή

    Ναθαναήλ

  • 27 Απριλίου 2020, 14:41 | Μαρία Μωυσίδου

    Αξιότιμες κυρία Κεραμέως και κυρία Ζαχαράκη πριν δύο χρόνια με αφορμή τις μεταβατικές διατάξεις του άρ.26,παρ.1 α,β,γ του ν.4415/2016 πετάχτηκαν εκτός νόμου 7 δάσκαλοι.Μία από τους 7 είμαι και εγώ. Το ερώτημα είναι γιατί έγινε.Πληρώ και πληρούσα όλες τις διατάξεις.1 α) έχουν μόνιμη εγκατάσταση και αδιάκοπη εργασιακή σχέση με τη χώρα μόνιμης διαμονής του/της συζύγου για διάστημα μεγαλύτερο από τα επτά (7) τελευταία χρόνια,β) ο γάμος έχει τελεστεί τουλάχιστον τρία (3) χρόνια πριν από την αίτηση πρώτης παράτασης πέραν της πενταετίας, και γ) έχουν πολύ καλή γνώση της γλώσσας της χώρας υποδοχής.Τις διατάξεις τις πληρούσα και πριν την απόσπασή μου. Μόνιμη κατοικία συζύγου από το 1988, γάμος από το 1992 και πιστοποίηση άριστης γλωσσομάθειας από το 1996.Το ερώτημα είναι γιατί το υπουργείο με πέταξε εκτός νόμου.Πολύ απλά! Όπως κάθε χρόνο το υπουργείο έστειλε την εγκύκλιο για να κάνουμε τις αιτήσεις και να στείλουμε συνημμένα έγγραφα που αποδεικνύουν τα παραπάνω. Έστειλα και το έγγραφο συνταξιοδοτικής ασφάλισης του συζύγου από το 1988. Αυτό σημαίνει ότι εργάζεται και πληρώνει την εφορία του.Η εγκύκλιος ζητούσε και έγγραφο από την εκάστοτε εφορία το οποίο δεν κατάθεσα εγώ και οι περισσότεροι συνάδερφοι λόγω χρόνου. Γι αυτόν τον λόγο είμαι εκτός και ταλαιπωρούμε τα τελευταία χρόνια περιμένοντας την απόσπασή μου για λόγους υπηρεσιακούς παίρνοντας βέβαια άδεια άνευ αποδοχών.Στην πορεία έμαθα ότι όσοι εκπαιδευτικοί είχαν καταθέσει υπεύθυνη δήλωση (ψηλιασμένοι προφανώς, ότι κάτι γίνεται στο υπουργείο), ότι θα επισυνάψουν το έγγραφο της εφορίας, τους πήρε τηλέφωνο το υπουργείο. Σε μένα δεν πήρε κανείς και έκτοτε ταλαιπωρούμαι.

    Το ίδιο συνέβη και με τους 4 εκπαιδευτικούς οι οποίοι ή είχαν δώσει εξετάσεις στα γερμανικά και περίμεναν τα αποτελέσματα ή η ημερομηνία εξετάσεών τους ήταν αργότερα από την εγκύκλιο. Και αυτοί είναι απ έξω λόγω μη επισύναψης υπεύθυνης δήλωσης που δεν την προέβλεπε η εγκύκλιος.Οι συνάδερφοι πέτυχαν τις εξετάσεις σε επίπεδα Γ1 και Γ2.

    Θεωρώ ότι η επιτροπή του υπουργείου που ελέγχει τις αιτήσεις μας πρέπει να είναι πιο προσεχτική.Να τις ελέγχει εξονυχιστικά και να παίρνει σε όλους τηλέφωνο αν λείπει κάποιο έγγραφο και όχι μόνο επιλεχτικά.

    Γι αυτό πρέπει να ελεχθούν οι αιτήσεις ξανά για να διαπιστώσετε ότι όντως πληρούμε όλες τις μεταβατικές διατάξεις.Εδώ χρειάζεται νομοθετική ρύθμιση ώστε να επανενταγχθούμε στον νόμο.Δεν είναι δύσκολο.Μόνο θέληση χρειάζεται.
    Με τιμή Μαρία Μωυσίδου εκπ/κός ΠΕ70, ΤΕΓ Eichendorfschule

  • 25 Απριλίου 2020, 20:45 | Μπούγια Βασιλική (διόρθωση)

    Αξιότιμη κυρία υπουργέ,
    αξιότιμη κυρία υφυπουργέ,
    Η αλλαγή της ισχύουσας κατάστασης στο θέμα των παρατάσεων απόσπασης πέραν της πενταετίας που έγινε αιφνιδιαστικά το σχολικό έτος 2016-17 και με ελλιπή ενημέρωση των άμεσα ενδιαφερομένων, δημιούργησε τεράστιο οικογενειακό πρόβλημα λόγω γλωσσομάθειας Γ1 στους εκπαιδευτικούς που έχουν γάμο με Έλληνες του εξωτερικού και αμείβονται μόνο με το μισθό της Ελλάδος.
    Ζητούμε από το Υπουργείο Παιδείας να προχωρήσει σε τροποποίηση της μεταβατικής διάταξης του Ν. 4415/2016, άρθρο 26, 1. γ) «έχουν πολύ καλή γνώση της γλώσσας της χώρας υποδοχής» με την διατύπωση «έχουν πολύ καλή γνώση της γλώσσας της χώρας υποδοχής, η οποία έχει αποκτηθεί και μετά την ισχύ του νέου νόμου», ώστε να υπαχθούν στις περιπτώσεις παράτασης στο εξωτερικό χωρίς επιμίσθιο μέχρι τη συνταξιοδότησή τους και οι εκπαιδευτικοί οι οποίοι απέκτησαν την πιστοποίηση Γ1 της πολύ καλής γνώσης της γλώσσας της χώρας υποδοχής και μετά την έναρξη της ισχύος του νόμου.
    Οι εκπαιδευτικοί αυτοί πληρούν τις υπόλοιπες μεταβατικές διατάξεις του άρθρου 26, 1. α, β, ότι:
    α) κατά την πρώτη εφαρμογή του νόμου είχαν υπηρετήσει συνεχώς για χρονικό διάστημα άνω των επτά (7) ετών με απόσπαση σε εκπαιδευτικές μονάδες του εξωτερικό και
    β) ο γάμος τους είχε τελεσθεί τουλάχιστον τρία (3) χρόνια πριν από την αίτηση πρώτης παράτασης πέραν της πενταετίας.
    Εκ μέρους του Διοικητικού Συμβουλίου του συλλόγου δασκάλων Βάδης-Βυρτεμβέργης.
    H Πρόεδρος
    Βασιλική Μπούγια

    ΥΣ: Ο σύλλογος εκπαιδευτικών Βάδης-Βυρτεμβέργης, με πολλά έγγραφά αλλά και με προσωπική συνάντηση που είχε τον Νοέμβριο με την κα. Εξαρχάκου και νομικό σύμβουλο του υπουργείου, ζητά την ανωτέρω τροποποίηση του νόμου για την αυτοδίκαιη παράταση των εκπαιδευτικών-μελών του που δυστυχώς λόγω γλωσσομάθειας ( που τώρα έχει ήδη πιστοποιηθεί με Γ1 και Γ2) βρίσκονται εκτός νόμου.
    Ως αντιπολίτευση στηρίζατε το αίτημά μας!!
    Σας παρακαλούμε πολύ να το ικανοποιήσετε τώρα που είστε στην υπεύθυνη θέση!
    Είμαστε 6 εκπαιδευτικοί και ζούμε με τις οικογένειές μας μόνιμα εδώ.
    Για είκοσι και περισσότερα χρόνια εργαζόμαστε στα σχολεία της περιοχής μας και επιθυμούμε να συνεχίσουμε το έργο αυτό.
    Δεν επιβαρύνουμε οικονομικά το κράτος, γιατί παίρνουμε μόνο το μισθό της Ελλάδας.
    Έχουμε μεγάλη εμπειρία και είμαστε γνώστες του γερμανικού εκπαιδευτικού συστήματος.
    Αγαπάμε τη δουλειά μας και τα Ελληνόπουλα του εξωτερικού.
    Σας παρακαλούμε δώστε μια λύση στο πρόβλημά μας!
    Η οικογένεια (το ξέρετε καλά μια και είστε μητέρες) πρέπει να προστατευθεί.
    Μην επιτρέψετε να συνεχίζεται ένα λάθος.

  • 25 Απριλίου 2020, 20:13 | Μπούγια Βασιλική

    Αξιότιμη κυρία υπουργέ,
    αξιότιμη κυρία υφυπουργέ,
    Η αλλαγή της ισχύουσας κατάστασης στο θέμα των παρατάσεων απόσπασης πέραν της πενταετίας που έγινε αιφνιδιαστικά το σχολικό έτος 2016-17 και με ελλιπή ενημέρωση των άμεσα ενδιαφερομένων, δημιούργησε τεράστιο οικογενειακό πρόβλημα λόγω γλωσσομάθειας Γ1 στους εκπαιδευτικούς που έχουν γάμο με Έλληνες του εξωτερικού και αμείβονται μόνο με το μισθό της Ελλάδος.
    Ζητούμε από το Υπουργείο Παιδείας να προχωρήσει σε τροποποίηση της μετα-βατικής διάταξης του Ν. 4415/2016, άρθρο 26, 1. γ) «έχουν πολύ καλή γνώση της γλώσσας της χώρα υποδοχής» με την διατύπωση «έχουν πολύ καλή γνώση της γλώσσας της χώρα υποδοχής, η οποία έχει αποκτηθεί και μετά την ισχύ του νέου νόμου», ώστε να υπαχθούν στις περιπτώσεις παράτασης στο εξωτερικό χωρίς επιμίσθιο μέχρι τη συνταξιοδότησή τους και οι εκπαιδευτικοί οι οποίοι απέκτησαν την πιστοποίηση Γ1 της πολύ καλής γνώσης της γλώσσας της χώρας υποδοχής και μετά την έναρξη της ισχύος του νόμου.
    Οι εκπαιδευτικοί αυτοί πληρούν τις υπόλοιπες μεταβατικές διατάξεις του άρθρου 26, 1. α, β, ότι:
    α) κατά την πρώτη εφαρμογή του νόμου είχαν υπηρετήσει συνεχώς για χρονικό διάστημα άνω των επτά (7) ετών με απόσπαση σε εκπαιδευτικές μονάδες του εξωτερικό και
    β) ο γάμος τους είχε τελεσθεί τουλάχιστον τρία (3) χρόνια πριν από την αίτηση πρώτης παράτασης πέραν της πενταετίας.
    Εκ μέρους του Διοικητικού Συμβουλίου του συλλόγου δασκάλων Βάδης-Βυρτεμβέργης.
    H Πρόεδρος
    Βασιλική Μπούγια

    ΥΣ: Ο σύλλογος εκπαιδευτικών Βάδης-Βυρτεμγέργης με πολλά έγγραφά του αλλά και σε προσωπική συνάντηση που είχε τον Νοέμβριο με την κα. Εξαρχάκου και νομικό σύμβουλο του υπουργείου, ζητά την ένταξη στο νόμο και την αυτοδίκαιη παράταση των εκπαιδευτικών (μελών του) που δυστυχώς λόγω γλωσσομάθειας( η οποία είναι ήδη πιστοποιημένη με πιστοποίηση Γ1 και Γ2) και μιας περίπτωσης λόγω μη κατάθεσης υπεύθυνης δήλωσης, σχετικά με τη φορολογική δήλωση συζύγου, βρίσκονται εκτός νόμου.
    Ως αντιπολίτευση στηρίζατε το αίτημά μας!!
    Παρακαλούμε πολύ να το ικανοποιήσετε τώρα που είστε στην υπεύθυνη θέση!
    Είμαστε 6 εκπαιδευτικοι και ζούμε με τις οικογένειές μας μόνιμα εδώ!
    Για 20 και περισσότερα χρόνια εργαζόμαστε στα σχολεία της περιοχής μας και επιθυμούμε να συνεχίσουμε το έργο αυτό.
    Δεν επιβαρύνουμε οικονομικά το κράτος μια και παίρνουμε μόνο το μισθό της Ελλάδας.
    Έχουμε μεγάλη εμπειρία και είμαστε γνώστες του γερμανικού εκπαιδευτικού συστήματος.
    Αγαπάμε τη δουλειά μας και τα ελληνόπουλα του εξωτερικού
    Σας παρακαλούμε δώστε μια λύση στο πρόβλημά μας!
    Η οικογένεια (το ξέρετε καλά μια και είστε μητέρες) πρέπει να προστατευθεί.
    Μην επιτρέψετε να συνεχίζεται ένα λάθος.

  • 25 Απριλίου 2020, 01:28 | Dimitris God

    Δυστυχώς δεν γίνεται απολύτως καμία αναφορά και διόρθωση στην παράγραφο 1 του άρθρου 26 του ν. 4415/2016 (Α’ 159) και κυρίως στο απαράδεκτο και τελείως αντισυνταγματικό δεύτερο κριτήριο περί ημερομηνίας γάμου. Λέει το άρθρο 1.
    Εκπαιδευτικοί που υπηρετούν συνεχώς για χρονικό διάστημα άνω των επτά (7) ετών με απόσπαση σε εκπαιδευτικές μονάδες του άρθρου 4, και είναι ομογενείς οι ίδιοι ή έχουν σύζυγο ομογενή ή αλλογενή, μόνιμο κάτοικο του εξωτερικού στη χώρα απόσπασής τους, μπορεί να αποσπώνται μόνο με τις τακτικές αποδοχές τους στην Ελλάδα, χωρίς επιμίσθιο, ως τη συνταξιοδότησή τους ύστερα από ετήσια αίτηση παράτασης υπό τις ακόλουθες προϋποθέσεις:
    α) έχουν μόνιμη εγκατάσταση και αδιάκοπη εργασιακή σχέση με τη χώρα μόνιμης διαμονής του/της συζύγου για διάστημα μεγαλύτερο από τα επτά (7) τελευταία χρόνια,
    β) ο γάμος έχει τελεστεί τουλάχιστον τρία (3) χρόνια πριν από την αίτηση πρώτης παράτασης πέραν της πενταετίας
    γ) έχουν πολύ καλή γνώση της γλώσσας της χώρας
    υποδοχής.
    Οι ανωτέρω εκπαιδευτικοί δεν δικαιούνται κανένα είδος επιμισθίου ή πρόσθετης αποζημίωσης και χάνουν την οργανική τους θέση στην ημεδαπή.

    Είναι απολύτως φυσιολογικό μέσα σε μια πορεία 7ετους και πάνω παραμονής στην χώρα κάποιοι εκπαιδευτικοί να έχουν συνάψει γάμο και να έχουν φτιάξει οικογένεια με ομογενείς ή αλλοδαπούς μονίμους κατοίκους της χώρας. Το δεύτερο κριτήριο που μπαίνει, ότι ο γάμος δηλαδή θα πρέπει να έχει προηγηθεί τουλάχιστον τρία χρόνια πριν την αίτηση πρώτης απόσπασης πέραν της πενταετίας, ουσιαστικά αντιλαμβάνεται και ορίζει με απαράδεκτο και αντισυνταγματικό τρόπο την άξια, την σημασία και την ενότητα μιας οικογένειας με βάση το πότε παντρεύτηκε κάποιος/α. Πρακτικά με το συγκεκριμένο κριτήριο σημαίνει ή ότι ο εκπαιδευτικός που παραμένει 7 και πάνω συνεχόμενα χρόνια στην χώρα γεννήθηκε εκεί, διατηρεί την ελληνική υπηκοότητα αλλά σπούδασε και διορίστηκε εκπαιδευτικός στην Ελλάδα και είναι παντρεμένος με άλλον ομογενή ή αλλοδαπό ήδη πριν αποσπαστεί για πρώτη φορά (φωτογραφική για πολίτες κυρίως Γερμανικής υπηκοότητας και ελληνικής καταγωγής ή για μόνιμους κατοίκους Γερμανίας Ελληνικής καταγωγής και υπηκοότητας σαν να λέμε ελληνογλωσση εκπαίδευση είναι μόνο η Γερμανία) ή ότι ο εκπαιδευτικός παντρεύτηκε τον επόμενο χρόνο που έφτασε, δηλαδή στο δεύτερο έτος της 3+2 πενταετούς απόσπασης του. Πρακτικά δηλαδή στο 2 έτος της 7ετούς και πάνω παραμονής του στην χώρα. Αν λοιπόν ο εκπαιδευτικός παραμένει 7 και πάνω συνεχόμενα χρόνια στην χώρα καλύπτοντας πάγιες και διαρκείς ανάγκες αλλά παντρεύτηκε στο 3ο το 5ο, το 8ο ή το 10ο έτος της παραμονής του, γιατί έχει λιγότερο δικαίωμα να παραμείνει με την οικογένειά του, όταν υπάρχουν πάγιες ανάγκες να καλύψει, δεν επιβαρύνει με επιμίσθιο και ακόμα περισσότερο σε αυτή τη πορεία αποκτήθηκαν και παιδιά;;
    Με το συγκεκριμένο άρθρο και το β κριτήριο, η προηγούμενη κυβέρνηση κατάφερε από το 2016 να χωρίσει δεκάδες οικογένειες εκπαιδευτικών ή να υποχρεώσει εκπαιδευτικούς σε μακροχρόνιες άδειες άνευ αποδοχών ή άλλου τύπου προκειμένου να μείνουν με τις οικογένειές τους. Κατάφερε επίσης να απογυμνώσει τα σχολεία και ΤΕΓ του εξωτερικού από την βαση και στήριγμα τους που ήταν οι συγκεκριμένοι εκπαιδευτικοί που ήταν πάντα παρόντες, άνοιγαν τα σχολεία και ξεκινούσαν την χρονιά βρέξει χιονίσει . Η παρούσα κυβέρνηση μάλιστα ως αντιπολίτευση τότε, μέσω του υπεύθυνου τομεάρχη παιδείας κου Κέλλα, καυτηρίαζε και κριτίκαρε αυστηρά αυτές τις απαράδεκτες επιλογές μιλώντας για έλλειψη σεβασμού απέναντι στις οικογένειες των εκπαιδευτικών, στέρηση της ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης από πεπειραμένους και έμπειρους εκπαιδευτικούς και άσκοπη επιβάρυνση του κρατικού προϋπολογισμού με επιμίσθια που θα μπορούσαν να αποφευχθούν, διατεινόμενη ότι θα διορθώσει αυτήν την κατάσταση, παρόλα αυτά στο παρόν πολυνομοσχέδιο προκλητικότατα θα λεγα, αν κρίνουμε από τις αντιδράσεις τότε ως αντιπολίτευση, δεν γίνεται καμία απολύτως αναφορά.

    Θεωρώ λοιπόν ότι στις αλλαγές πρέπει να περιληφθει και η παράγραφος 1 και να απαλειφθεί το αντισυνταγματικό κριτήριο β της ημερομηνίας τέλεσης γάμου. Αν το υπουργείο νομίζει ότι διασφαλίζεται περισσότερο, θα μπορούσε επίσης το α κριτήριο (7 και πάνω συνεχόμενα έτη) να γίνει 8 και πάνω Παράλληλα να δοθεί η δυνατότητα με ειδική εγκύκλιο στους εκπαιδευτικούς εκείνους – που μέχρι το 2016- 2017 (που άρχισε να εφαρμόζεται ο 4415 και το αρθρο 26) πληρούσαν τα κριτήρια α και γ ή πληρούσαν το α (7 και πάνω συνεχόμενα χρόνια) και αυτήν την στιγμή και το γ (πολύ καλή γνώση της γλώσσας της χώρας Γ1), και αναγκάστηκαν να πάρουν άνευ αποδοχών ή άλλη είδους άδεια για να παραμείνουν έξω με τις οικογένειες τους ή επέστρεψαν άρον άρον στην Ελλάδα με ή χωρις την οικογένεια – να υποβάλουν αίτηση απόσπασης με προτεραιότητα απέναντι στους αξιολογικούς πίνακες τουλάχιστον για μια ή δυο χρονιές ώστε να διορθωθεί η απαράδεκτη και αντισυνταγματική αδικία που υπέστησαν. Είναι προς όφελος όλων και της ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης, και των οικογενειών των εκπαιδευτικών και του οικονομικού και διδακτικού προγραμματισμού του υπουργείου.