ΚΕΦΑΛΑΙΟ Β` – ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΚΑΙ ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΩΝ – Άρθρο 23

Οι παράγραφοι 1, 2 και 4 του άρθρου 5 του ν. 4387/2016 τροποποιούνται και προστίθεται νέα παράγραφος 5. Το άρθρο 5 του ν. 4387/2016 διαμορφώνεται ως εξής :

«Άρθρο 5
Ενιαίοι κανόνες ασφάλισης
παροχών υπαλλήλων Δημοσίου
1. Από 1.1.2017 το συνολικό ποσοστό εισφοράς κλάδου σύνταξης στον Ε.Φ.Κ.Α. ασφαλισμένου και εργοδότη ορίζεται σε 20% επί των συνταξίμων μηνιαίων αποδοχών των προσώπων της περίπτωσης α` της παραγράφου 1 του άρθρου 4, όπως αυτές ισχύουν κάθε φορά και κατανέμεται κατά 6,67% σε βάρος του ασφαλισμένου και κατά 13,33% σε βάρος του Δημοσίου και των νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου.
2. α) Το ανώτατο όριο ασφαλιστέων αποδοχών για τον υπολογισμό της μηνιαίας ασφαλιστικής εισφοράς των μισθωτών και των εργοδοτών, ορίζεται στο ποσό των 6.500 ευρώ αναπροσαρμοζόμενο από 1.1.2023 έως 31.12.24 κατ΄ έτος με διαπιστωτική πράξη του Υπουργού Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, κατά το ποσοστό μεταβολής του μέσου ετήσιου γενικού δείκτη τιμών καταναλωτή του προηγούμενου έτους. Σε περίπτωση αρνητικής τιμής του ως άνω ποσοστού το ποσόν των ασφαλιστέων αποδοχών παραμένει στα επίπεδα του προηγουμένου έτους. Από 1.1.2025 και εφεξής το ανώτατο όριο των ασφαλιστέων αποδοχών προσαυξάνονται κατ΄έτος κατά το δείκτη μεταβολής μισθών σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στη παράγραφο 4 του άρθρου 8.
β) Οι ασφαλιστικές εισφορές για τα πρόσωπα, που υπάγονται στις διατάξεις του άρθρου 4 του ν.3660/2008 (Α΄ 78), παραμένουν στο ύψος που προβλεπόταν μέχρι την 1-1-2017.
3. Οι εισφορές δηλώνονται από τον εργοδότη στην Αναλυτική Περιοδική Δήλωση, σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις .
4. Με απόφαση του Υπουργού Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων μετά από γνώμη του Δ.Σ καθορίζονται οι απαιτούμενες διαδικασίες για τις προσαρμογές στα πληροφοριακά συστήματα και κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια για την εφαρμογή του άρθρου αυτού.
5. Όπου στην κείμενη νομοθεσία αναφέρεται ο Υπουργός Οικονομικών ως αρμόδιος για την έκδοση αποφάσεων επί συνταξιοδοτικών θεμάτων του Ενιαίου Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης (Ε.Φ.Κ.Α.), νοείται εφεξής ο Υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, διατηρούμενης της συναρμοδιότητας του Υπουργού Οικονομικών επί θεμάτων εφαρμογής μισθολογικών διατάξεων επί συνταξιούχων κατά το π.δ. 169/2007.

Άρθρο 5 Α
Ασφάλιση Εξωκοινοβουλευτικών και Μετακλητών Υπαλλήλων
1. Τα μέλη της Κυβέρνησης και οι Υφυπουργοί που δεν είναι βουλευτές, καθώς και οι διοριζόμενοι σε οιαδήποτε θέση μετακλητού υπαλλήλου, ανεξαρτήτως σχέσεως εργασίας Δημοσίου ή ιδιωτικού δικαίου, από την ημερομηνία διορισμού τους διατηρούν το καθεστώς ασφάλισης κύριας και επικουρικής ασφάλισης, υγειονομικής περίθαλψης και εφάπαξ παροχής, στο οποίο υπάγονταν πριν από το διορισμό τους. Ο σχετικός χρόνος ασφάλισης θεωρείται ότι έχει διανυθεί στο καθεστώς αυτό.
2. α) Για την ασφάλισή τους, και για τους κλάδους στους οποίους προκύπτει υποχρέωση ασφάλισης βάσει του προγενέστερου καθεστώτος, καταβάλλονται ασφαλιστικές εισφορές:
i) για κύρια ασφάλιση, μηνιαία εισφορά σύμφωνα με τα οριζόμενα στις παραγράφους 1 και 2 του άρθρου 5.
ii) για υγειονομική περίθαλψη, μηνιαία εισφορά σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παρ. 1 του άρθρου 41.
iii) για επικουρική ασφάλιση, μηνιαία εισφορά εμμίσθων ασφαλισμένων βάσει του άρθρου 97.
iv) για εφάπαξ παροχή, μηνιαία εισφορά εμμίσθων ασφαλισμένων βάσει του άρθρου 35.
β) Οι ανωτέρω ασφαλιστικές εισφορές υπολογίζονται επί των συνταξίμων μηνιαίων αποδοχών, όπως αυτές καθορίζονται για τα πρόσωπα που υπάγονται στο άρθρο 5 του παρόντος.
Η εισφορά ασφαλισμένου βαρύνει τα πρόσωπα της παρ. 1 και η εργοδοτική εισφορά, όπου προβλέπεται, το αρμόδιο Υπουργείο για τα μέλη της Κυβέρνησης και τους Υφυπουργούς ή τον φορέα στον οποίο γίνεται ο διορισμός για τους μετακλητούς υπαλλήλους.
Η εισφορά ασφαλισμένου παρακρατείται από τον εργοδότη, και αποδίδεται με την εργοδοτική εισφορά στους φορείς κοινωνικής ασφάλισης.
γ) Η ασφαλιστική εισφορά που καταβάλλεται σύμφωνα με τα ανωτέρω θεωρείται εισφορά μισθωτού για την εφαρμογή των διατάξεων των άρθρων 17 και 36.
3. Εφόσον στο προγενέστερο καθεστώς ασφάλισης περιλαμβάνονται φορείς που δεν έχουν ενταχθεί στον Ε.Φ.Κ.Α. ή το ΕΤΕΑΕΠ καταβάλλονται οι προβλεπόμενες για τους φορείς αυτούς ασφαλιστικές εισφορές.
4. Εάν τα πρόσωπα της παρ. 1 κατά το αμέσως προηγούμενο πριν τον διορισμό τους δωδεκάμηνο δεν υπάγονταν στην ασφάλιση φορέα κύριας ασφάλισης της ημεδαπής, καταβάλλουν ασφαλιστικές εισφορές για κύρια σύνταξη και υγειονομική περίθαλψη υπέρ του Ε.Φ.Κ.Α. (πρώην ΙΚΑ – ΕΤΑΜ), και για επικουρική ασφάλιση στον κλάδο επικουρικής ασφάλισης του ΕΤΕΑΕΠ, σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παρ. 2.
5. Εάν τα πρόσωπα της παρ. 1 είναι συνταξιούχοι από ίδιο δικαίωμα, καταβάλλουν ασφαλιστικές εισφορές για κύρια σύνταξη και υγειονομική περίθαλψη υπέρ του Ε.Φ.Κ.Α. (πρώην ΙΚΑ – ΕΤΑΜ).
6. Οι ρυθμίσεις των ανωτέρω παραγράφων εφαρμόζονται στα πρόσωπα της παρ. 1 που διορίζονται από 1/7/2019.
Σε περίπτωση που από την αναδρομική εφαρμογή των ανωτέρω ρυθμίσεων προκύψουν ποσά προς επιστροφή, το επιπλέον ποσό που έχει καταβληθεί συμψηφίζεται, μέχρι εξάλειψής του, με μελλοντικές καταβολές ασφαλιστικών εισφορών. Εάν προκύψει οφειλή, αυτή εξοφλείται σε ισόποσες μηνιαίες δόσεις, ίσες με τον αριθμό των μηνών για τους οποίους προκύπτει διαφορά, χωρίς την επιβολή προστίμων καθυστέρησης εξόφλησης.
7. Στις ανωτέρω ρυθμίσεις μπορούν να υπαχθούν και πρόσωπα της παρ. 1 που έχουν διοριστεί μέχρι 30/6/2019 και εξακολουθούν να υπηρετούν στις θέσεις, εφόσον υποβάλλουν σχετική αίτηση εντός τριμήνου από τη δημοσίευση του παρόντος νόμου. Στην περίπτωση αυτή υπάγονται στις ρυθμίσεις του παρόντος από 1/7/2019.».

  • 28 Ιανουαρίου 2020, 18:59 | Χρύσα Πνευματικάκη

    Ο πρωθυπουργός έχει διαβεβαιώσει πολλές φορές ότι θα σεβαστεί όλες τις δικαστικές αποφάσεις που αφορούν τους συνταξιούχους.
    Στις 9-2-2017 δημοσιεύτηκε η αριθ. 244/2017 απόφαση του Ελεγκτικού Συνεδρίου, με την οποία κρίθηκαν αμετακλήτως αντισυνταγματικές οι διατάξεις που επέβαλαν την εισφορά αλληλεγγύης συνταξιούχων (ΕΑΣ) και τη μεταγενέστερη αύξησή της. Επιβάλλεται λοιπόν να καταργηθεί αυτή η επαχθής και παράλογη εισφορά με τις διατάξεις του παρόντος νομοσχεδίου.

  • 28 Ιανουαρίου 2020, 16:08 | Θεοδωρος

    ΥΠΟΥΡΓΕ ισχύει ότι ο ΕΦΚΑ απαντάει για εσάς? Σας παρακαλώ γιατί πιστέψαμε για αξιοπρέπεια σ’αυτήν την κυβέρνηση, εφαρμόστε την διάταξη του Ν.4609/19 για πενταετία στο στρατιωτικό προσωπικό!

    http://www.poes.gr/poes-pros-ypoyrgo-ergasias-o-efka-na-efarmosei-ton-nomo

  • 28 Ιανουαρίου 2020, 16:50 | ΑΝΔΡΕΑΣ

    Φέρνετε νόμο για διαβούλευση χωρίς να είναι άρθρο για την εφαρμογή της πενταετίας του ν.4609/19?Αφήνετε μια υπηρεσία να απαντάει υπερκεράζοντας την νομοθετική εξουσία? Είναι αυτό σοβαρή πράξη? Δείχνει σοβαρό κράτος? Ζητάτε μετά στους πολίτες να ΕΦΑΡΜΟΖΟΥΝ τους νόμους?Διορθώστε το σας παρακαλώ διότι δείχνετε σαν πρόσωπο (Υπουργός) και σαν κυβέρνηση μια σοβαρότητα μην την γυρίσετε σε σοβαροφάνεια και εμπαιγμό!Σας ευχαριστώ και ελπίζω να εφαρμοστεί η πενταετία λόγω ειδικότητας στους στρατιωτικούς μιας και δεν έχουν δικαίωμα εξαγοράς άλλων ετών (π.χ παιδιών ) σε έναν οργανισμό που δεν μπορεί κατά βάση να έχει γηρασμένο προσωπικό!

  • 28 Ιανουαρίου 2020, 14:19 | ΨΥΛΛΑΚΗΣ ΜΙΛΤΙΑΔΗΣ

    ΣΥΜΦΩΝΩ ΚΑΙ ΕΠΑΥΞΑΝΩ ΜΕ ΤΟΝ κ. ΠΕΤΡΟ ΔΟΥΛΗ. ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΓΙΑ ΘΕΜΑ ΗΘΙΚΟ ΚΑΙ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΑ ΔΕΝ ΕΠΙΒΑΡΥΝΕΙ ΤΟΝ ΚΡΑΤΙΚΟ ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟ. ΑΔΙΚΙΑ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΕΛΛΕΙΜΜΑΤΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ.
    ΕΠΑΝΑΛΑΜΒΑΝΩ ΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΤΟΥ. ΤΑΚΤΟΠΟΙΗΣΤΕ ΤΟ ΘΕΜΑ. ΙΣΟΤΗΤΑ.

    ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΑΔΙΚΙΑΣ
    Με το άρθρο 6 του Ν. 3865/2010 τροποποιήθηκε το άρθρο 56 του ΠΔ 169/2007 (Κώδικας Πολιτικών και Στρατιωτικών Συντάξεων) και δόθηκε η δυνατότητα σε όσους ασφαλισμένους (άνδρες) του ΔΗΜΟΣΙΟΥ κατοχυρώνουν συνταξιοδοτικό δικαίωμα από 01-01-2011 και μετά και έχουν ανήλικο τέκνο, να μπορούν να συνταξιοδοτηθούν με τις ευνοϊκότερες διατάξεις που ίσχυαν μέχρι τότε μόνο για τις μητέρες με ανήλικο τέκνο.
    Με την παράγραφο 11 του ιδίου άρθρου 6 του Ν. 3865/2010 η δυνατότητα αυτή στερήθηκε σε όσους άνδρες ασφαλισμένους του ΔΗΜΟΣΙΟΥ με ανήλικο τέκνο είχαν κατοχυρώσει συνταξιοδοτικό δικαίωμα (δηλαδή 25 έτη ασφάλισης) μέχρι 31-12-2010, με την αιτιολόγηση ότι γι΄ αυτούς θα ισχύσουν οι προηγούμενες ευνοϊκότερες διατάξεις για θεμελίωση δικαιώματος, όρια ηλικίας και υπολογισμό ποσού της σύνταξης.
    Τελικά όμως οι ευνοϊκότερες αυτές διατάξεις δεν ισχύουν (Ν. 4387/2016). Έτσι παρατηρείται το ΠΑΡΑΔΟΞΟ φαινόμενο να έχουν συνταξιοδοτηθεί άνδρες με ανήλικο τέκνο το 2011 και το 2012 με πραγματικό χρόνο ασφάλισης ΜΟΝΟ δέκα οκτώ (18) έτη (αναγνωρίζοντας πλασματικά π.χ. 3 έτη παιδιών και 4 έτη σπουδών) και να μην μπορούν να συνταξιοδοτηθούν άνδρες με ανήλικο τέκνο και τουλάχιστον 25 πραγματικά έτη ασφάλισης το 2010.
    Για τους λόγους αυτούς πρέπει να αποκατασταθεί η ΑΔΙΚΙΑ και να δοθεί η δυνατότητα και στους άνδρες ασφαλισμένους του ΔΗΜΟΣΙΟΥ με ανήλικο τέκνο που είχαν κατοχυρώσει συνταξιοδοτικό δικαίωμα μέχρι 31-12-2010 να συνταξιοδοτηθούν με τις ευνοϊκότερες παραπάνω διατάξεις.
    Προτεινόμενος τρόπος διόρθωσης της ΑΔΙΚΙΑΣ
    “Τα εδάφια 1 και 2 της παραγράφου 11 του άρθρου 6 του Ν. 3865/2010 καταργούνται”,
    ΣΗΜΕΙΩΣΗ
    Η τροποποίηση αυτή είναι περισσότερο θέμα ΗΘΙΚΟ, ΔΙΚΑΙΟΥ και ΙΣΗΣ ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΗΣ και λιγότερο οικονομικό. Κι αυτό γιατί πλέον αφορά περιορισμένο αριθμό δικαιούχων, αφού όσοι το 2010 είχαν τουλάχιστον 25 έτη ασφάλισης ήδη σήμερα θα έχουν τουλάχιστον 35 έτη ασφάλισης και είτε θα έχουν συνταξιοδοτηθεί, είτε θα είναι στα πρόθυρα της συνταξιοδότησης.

  • 28 Ιανουαρίου 2020, 14:16 | Ζήση Ευαγγελία

    Να δοθεί επίδομα τέκνου στους συνταξιούχους Δημοσίου των οποίων τα τέκνα φοιτούν στα Κολλέγια της ημεδαπής έως και του 24ου έτους και να εξεταστεί και η αναδρομικοτητας προς άρση της αδικίας.

  • 28 Ιανουαρίου 2020, 12:52 | ΔΟΥΛΗΣ ΠΕΤΡΟΣ

    ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΑΔΙΚΙΑΣ
    Με το άρθρο 6 του Ν. 3865/2010 τροποποιήθηκε το άρθρο 56 του ΠΔ 169/2007 (Κώδικας Πολιτικών και Στρατιωτικών Συντάξεων) και δόθηκε η δυνατότητα σε όσους ασφαλισμένους (άνδρες) του ΔΗΜΟΣΙΟΥ κατοχυρώνουν συνταξιοδοτικό δικαίωμα από 01-01-2011 και μετά και έχουν ανήλικο τέκνο, να μπορούν να συνταξιοδοτηθούν με τις ευνοϊκότερες διατάξεις που ίσχυαν μέχρι τότε μόνο για τις μητέρες με ανήλικο τέκνο.
    Με την παράγραφο 11 του ιδίου άρθρου 6 του Ν. 3865/2010 η δυνατότητα αυτή στερήθηκε σε όσους άνδρες ασφαλισμένους του ΔΗΜΟΣΙΟΥ με ανήλικο τέκνο είχαν κατοχυρώσει συνταξιοδοτικό δικαίωμα (δηλαδή 25 έτη ασφάλισης) μέχρι 31-12-2010, με την αιτιολόγηση ότι γι΄ αυτούς θα ισχύσουν οι προηγούμενες ευνοϊκότερες διατάξεις για θεμελίωση δικαιώματος, όρια ηλικίας και υπολογισμό ποσού της σύνταξης.
    Τελικά όμως οι ευνοϊκότερες αυτές διατάξεις δεν ισχύουν (Ν. 4387/2016). Έτσι παρατηρείται το ΠΑΡΑΔΟΞΟ φαινόμενο να έχουν συνταξιοδοτηθεί άνδρες με ανήλικο τέκνο το 2011 και το 2012 με πραγματικό χρόνο ασφάλισης ΜΟΝΟ δέκα οκτώ (18) έτη (αναγνωρίζοντας πλασματικά π.χ. 3 έτη παιδιών και 4 έτη σπουδών) και να μην μπορούν να συνταξιοδοτηθούν άνδρες με ανήλικο τέκνο και τουλάχιστον 25 πραγματικά έτη ασφάλισης το 2010.
    Για τους λόγους αυτούς πρέπει να αποκατασταθεί η ΑΔΙΚΙΑ και να δοθεί η δυνατότητα και στους άνδρες ασφαλισμένους του ΔΗΜΟΣΙΟΥ με ανήλικο τέκνο που είχαν κατοχυρώσει συνταξιοδοτικό δικαίωμα μέχρι 31-12-2010 να συνταξιοδοτηθούν με τις ευνοϊκότερες παραπάνω διατάξεις.
    Προτεινόμενος τρόπος διόρθωσης της ΑΔΙΚΙΑΣ
    “Τα εδάφια 1 και 2 της παραγράφου 11 του άρθρου 6 του Ν. 3865/2010 καταργούνται”,
    ΣΗΜΕΙΩΣΗ
    Η τροποποίηση αυτή είναι περισσότερο θέμα ΗΘΙΚΟ, ΔΙΚΑΙΟΥ και ΙΣΗΣ ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΗΣ και λιγότερο οικονομικό. Κι αυτό γιατί πλέον αφορά περιορισμένο αριθμό δικαιούχων, αφού όσοι το 2010 είχαν τουλάχιστον 25 έτη ασφάλισης ήδη σήμερα θα έχουν τουλάχιστον 35 έτη ασφάλισης και είτε θα έχουν συνταξιοδοτηθεί, είτε θα είναι στα πρόθυρα της συνταξιοδότησης.

  • 28 Ιανουαρίου 2020, 12:54 | ΑΝΔΡΕΑΣ

    << ΝΑ ΠΡΟΣΤΕΘΕΙ ΣΤΟ ΑΡΘΡΟ 5Α:ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΕΞΩΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑΚΛΗΤΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΚΑΙ ΤΟ ΕΞΗΣ:ΟΙ ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ ΠΟΥ ΥΠΗΡΕΤΟΥΝ ΣΤΗΝ Β/ΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΑΛΛΑ ΣΥΝΤΑΞΙΟΔΟΤΟΥΝΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟ ΤΣΜΕΔΕ ΝΑ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΣΥΝΤΑΞΙΟΔΟΤΗΘΟΥΝ ΜΕ ΜΕΙΩΜΕΝΗ ΚΑΤΑ 30% ΣΥΝΤΑΞΗ ΑΛΛΑ ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΑ ΝΑ ΣΥΝΕΧΙΣΟΥΝ ΩΣ ΜΙΣΘΩΤΟΙ ΝΑ ΕΡΓΑΖΟΝΤΑΙ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΕΧΡΙ ΤΟ ΟΡΙΟ ΤΩΝ 67 ΕΤΩΝ.ΤΟ ΙΔΙΟ ΠΡΟΒΛΕΠΕΤΑΙ ΝΑ ΙΣΧΥΣΕΙ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΜΙΣΘΩΤΟΥΣ ΤΟΥ ΙΔΙΩΤΙΚΟΥ ΤΟΜΕΑ.

  • 27 Ιανουαρίου 2020, 22:35 | Νίκος

    Πρέπει να ΥΛΟΠΟΙΗΘΕΙ η δήλωσή σας σας για θετική έκβαση της προσμέτρησης της πενταετίας του νόμου 4609/19, https://staratalogia.blogspot.com/2020/01/5_27.html?fbclid=IwAR3VeWXPhYkH0ohZs3Xb_21MZGBk7k1oXFyzsWtcFlPD-9bEmHYsmSOEFcs

  • 27 Ιανουαρίου 2020, 21:35 | AXΙΛΛΕΑΣ

    Για ποιό λόγο δεν εφαρμόζεται την 2η πλασματική 5ετία σε ΕΔ που ψηφίστηκε με τον Ν.4609/19 του πρώην ΑΝΥΕΘΑ. Ο ΕΦΚΑ ανέφερε ότι δεν μπορεί να εφαρμοσθεί λόγω, ότι δεν είναι ειδικός νόμος.Δηλαδή οι ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ ναι μεν ψήφισαν νόμο αλλά μη εφαρμόσιμο. Εσείς και το ΥΕΘΑ, σε ερώτηση που ετέθη στη Βουλή, είπατε ότι είστε θετικοί να το εφαρμόσετε, όμως το αφήνετε εκτός σχεδίου νόμου!! Είναι λοιπόν ευκαιρία με το παρόν ν/σ, να διευθετηθεί το θέμα.Βάλτε το στο υπόψιν ν/σ και ψηφίστε το όπως πρέπει, ως ειδικό νόμο, για να τελειώνει το ζήτημα και να ξέρετε ότι μαζί με μας θα είστε και σεις κερδισμένοι. Να θυμίσω ότι τα στελέχη των ΕΔ, δεν δικαιούνται πλασματικά ούτε για παιδιά, ούτε σπουδών. Θα είναι δίκαιο για αυτά τα στελέχη,τις οικογένειες τους, δεν θα υπάρχει το αίσθημα αδικίας και ότι βρίσκονται στο περιθώριο. Παρακαλώ κ.Υπουργέ για επίλυση αυτού του προβλήματος.Σας ευχαριστώ!

  • 27 Ιανουαρίου 2020, 21:29 | Θανάσης

    Παρακαλώ για τον τερματισμό της μη σοβαρότητας με την πενταετία του νόμου 4609/19. Ψηφίστηκε ο νόμος το Υπουργείο Εργασίας συμφωνεί ο ΕΦΚΑ λέει δεν είναι ειδικός νόμος.Είναι αναγκαία για το στρατό αλλά και για τους στρατιωτικούς. Ευχαριστώ

  • 27 Ιανουαρίου 2020, 21:14 | ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

    ΝΑ ΕΠΑΝΕΛΘΕΙ ΤΟ ΕΠΙΔΟΜΑ ΤΕΚΝΩΝ.

  • 27 Ιανουαρίου 2020, 21:41 | ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΣΤΑΘΗΣ

    ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΠΑΝΕΛΘΕΙ ΤΟ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΟ ΕΠΙΔΟΜΑ ΚΑΙ ΤΟ ΕΠΙΔΟΜΑ ΤΕΚΝΩΝ ΠΟΥ ΚΑΚΩΣ Ο ΝΟΜΟΣ ΚΑΤΡΟΥΓΚΑΛΟΥ ΚΑΤΗΡΓΗΣΕ.

  • 27 Ιανουαρίου 2020, 19:23 | ΜΠΑΤΖΙΟΣ ΦΩΤΙΟΣ

    παραγράφων 4 και 5 του άρθρου 20 του ν. 3865/2010 (Α΄ 120) και της παρ. 3 του άρθρου 4 του ν. 3883/2010, πέραν των μονάδων και υπηρεσιών της παρ. 5 του άρθρου 40 του π.δ. 169/2007(Α΄ 210), προσμετράται αυξημένος στο διπλάσιο ή τριπλάσιο μέχρι πέντε (5) έτη και ο χρόνος υπηρεσίας σε μονάδες και υπηρεσίες, ανεξαρτήτως γεωγραφικού προσδιορισμού, στις οποίες στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων έχουν υπηρετήσει ασκώντας καθήκοντα της ειδικότητάς τους.» Η Πανελλαδική Ομοσπονδία Ενώσεων Στρατιωτικών (ΠΟΕΣ), ως δευτεροβάθμιο συνδικαλιστικό όργανο των εν ενεργεία στρατιωτικών ενημέρωσε το σύνολο των εργαζομένων στις ένοπλες δυνάμεις ότι σύμφωνα με υπηρεσιακό σημείωμα του τέως αναπληρωτή υπουργού εθνικής άμυνας «γνώρισε ότι:
    • Η ρύθμιση της παρ. 1 του άρθρου 11 του ν.4609/2019, με την οποία καθιερώνεται η προσμέτρηση του αυξημένου στο διπλάσιο ή τριπλάσιο, μέχρι τα πέντε (5) έτη, χρόνου υπηρεσίας σε Μονάδες και Υπηρεσίες, ανεξαρτήτως γεωγραφικού προσδιορισμού, στις οποίες τα στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων υπηρετούν, ασκώντας τα καθήκοντα της ειδικότητάς τους, λειτουργεί ευεργετικά για τους δικαιούμενους, παρέχοντας τη δυνατότητα, πέραν των διανυθέντων ως έτη εκστρατείας, να θεμελιώσουν αμιγώς και πέντε (5) επιπλέον συντάξιμα έτη, επισημαίνοντας ότι η υποχρέωση εξαγοράς ετών εκστρατείας και πλασματικών ετών αφορά στα στελέχη με ημερομηνία κατάταξης από 1.10.1990 κει μετά, υπό τους όρους και τις προϋποθέσεις που τίθενται στην εν λόγω διάταξη.
    • Σε κάθε περίπτωση η συμπλήρωση σαράντα (40) ετών συντάξιμης υπηρεσίας δεν αποτελεί ανώτατο όριο, αλλά το ελάχιστο απαιτούμενο για τη θεμελίωση δικαιώματος πλήρους σύνταξης.»
    Προτίθεστε να εφαρμόσετε αυτό το άρθρο του νόμου; εάν τίθενται κάποια νομικά θέματα περί ειδικής/γενικής διάταξης θα τα αποκαταστήσετε μέσω του υπό κατάθεση ασφαλιστικού νόμου; το θέμα αφορά δεκάδες χιλιάδες στρατιωτικούς και ίσως είναι το πλέον φλέγον εδώ και πολλά χρόνια για αυτούς.

  • 27 Ιανουαρίου 2020, 17:59 | Γιωργος

    Για τη διαδοχική ασφάλιση να λαμβάνεται υπόψιν η ανακεφαιωση που εχουμε κανει απο το ΙΚΑ τα τελευταία χρονια,για χρήση ως νυν δημόσιοι υπάλληλοι, υποψήφιοι συνταξιούχοι.αυτο θεσμοθετήθηκε παλαιότερα για να μην υπαρχει καθυστέρηση. στην απονομή της σύνταξης.τι νόημα εχει να ξανά ρωτηθεί το ΙΚΑ εκτος απο σκόπιμη καθυστέρηση?στο πνεύμα του νέου ασφαλιστικού ας υλοποιήσουμε τα αυτονόητα.ευχαριστω.

  • 27 Ιανουαρίου 2020, 17:08 | ΜΙΜΗΣ

    ΓΙΑ ΤΟ ΕΦΑΠΑΞ

    ΣΥΜΦΩΝΩ ΑΠΟΛΥΤΑ ΜΕ ΤΟΥΣ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΥΣ ΟΤΙ ΤΟ ΕΦΑΠΑΞ ΤΩΝ ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΩΝ ΤΩΝ ΔΗΜΩΝ ΠΟΥ ΚΑΘΥΣΤΕΡΕΙ ΠΑΝΩ ΑΠΟ ΤΡΙΑ ΧΡΟΝΙΑ (ΕΛΕΟΣ) ΝΑ ΔΙΝΕΤΑΙ ΧΩΡΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΚΔΟΣΗ ΤΗΣ ΣΥΝΤΑΞΗΣ.
    ΜΕΤΑ ΑΠΟ 36 ΧΡΟΝΙΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΣΕ ΘΕΣΗ ΕΥΘΥΝΗΣ ΚΑΙ ΜΕ ΤΗΝ ΠΡΟΚΑΤΑΒΟΛΗ ΤΗΣ ΣΥΝΤΑΞΗΣ ΠΩΣ ΘΑ ΖΗΣΟΥΜΕ ? Η ΨΗΦΙΑΚΗ ΣΥΝΤΑΞΗ ΠΟΥ ΑΝΑΚΟΙΝΩΘΗΚΕ ΑΓΝΟΕΙ ΑΥΤΟΥΣ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΥΠΟΒΑΛΛΕΙ ΑΙΤΗΣΗ ΣΥΝΤΑΞΙΟΔΟΤΗΣΗΣ.
    ΜΕ ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΟΙ ΝΕΩΤΕΡΟΙ ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΟΙ ΘΑ ΠΑΙΡΝΟΥΝ ΤΗΝ ΣΥΝΤΑΞΗ ΠΟΛΥ ΠΙΟ ΓΡΗΓΟΡΑ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΠΑΛΙΟΥΣ.
    ΑΥΤΟ ΛΕΓΕΤΑΙ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ?

    κ . ΒΡΟΥΤΣΗ ΕΠΕΙΔΗ ΤΟ ΝΕΟ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟ ΕΧΕΙ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΘΕΤΙΚΕΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΟΜΙΖΩ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΘΕΤΙΚΑ ΚΑΙ ΤΟ ΑΙΤΗΜΑ ΤΗΣ ΞΕΧΩΡΙΣΤΗΣ ΚΑΤΑΒΟΛΗΣ ΤΟΥ ΕΦΑΠΑΞ .

    ΜΙΜΗΣ ΑΥΓΕΡΗΣ
    ΠΡΕΒΕΖΑ

  • 27 Ιανουαρίου 2020, 13:53 | νικος

    για την παροχη γενναιων κινητρων για την αντιμετωπιση του δημογραφικου προβληματος της χωρας, προτεινω να συνταξιοδοτουνται οι μητερες με 3 και ανω ανηλικα τεκνα στα 20 χρονια εργασιας.

    ειναι ενα πολυ ισχυρο κινητρο το οποιο θα ωθησει τα ζευγαρια στην τεκνοποιηση με πολυ μεγαλο οφελος για την πατριδα μας.

    ευχαριστω και ευελπιστω στην υιοθετηση της προτασης μου

  • 27 Ιανουαρίου 2020, 13:01 | ΔΗΜΗΤΡΗΣ Π

    Για όσους από τους παλαιούς συνταξιούχους που έχουν αποστρατευθεί αυτεπάγγελτα ως «ευδοκίμως τερματίσαντες»την υπηρεσία, παρά την θέληση τους με 35 χρόνια, λόγω της τότε νομοθεσίας και ελάμβαναν πλήρη σύνταξη (35/35),να υπολογιστεί το υψηλότερο επίπεδο ποσοστού αναπλήρωσης.Η αλλαγή του νέου νόμου να είναι δικαιότερη , όχι όμως εις βάρος ομάδων συνταξιούχων που συνταξιοδοτήθηκαν με πλήρη σύνταξη ως «ευδοκίμως τερματίσαντες την υπηρεσία».

  • 27 Ιανουαρίου 2020, 11:48 | ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΣΥΤΑΞΙΟΥΧΩΝ (ΔΗΜΟΣΙΟΥ) ΝΟΜΟΥ ΚΟΖΑΝΗΣ

    Κοζάνη 27-Ιανουαρίου 2020 Αριθμ. Πρωτ. 11
    Προς τον Υπουργό του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων
    κύριο Ιωάννη Βρούτση
    ΘΕΜΑ : Άρση αδικιών στις παλαιές «Συντάξεις λόγω θανάτου»
    Αξιότιμε κύριοι Υπουργέ
    Για την άρση των εν θέματι αδικιών που υπάρχουν στους ν. 4387/2016 και ν. 4611/2019 και για την ίση μεταχείριση παλαιών και νέων επιζώντων συζύγων, σε περίπτωση θανάτου συζύγου συνταξιούχου ή ασφαλισμένου, που επήλθε πριν ή μετά την ημερομηνία 12-5-2016 (διάκριση που έθεσε ο πρώτος ως άνω νόμος και διατήρησε ο δεύτερος), θα πρέπει με τροπολογία στο, υπό διαβούλευση, Νέο Ασφαλιστικό Νομοσχέδιο, να προστεθεί άρθρο, όπως παρακάτω :

    Τροπολογία με προσθήκη άρθρου 23 Α στο ΚΕΦΑΛΑΙΟ Β’ ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΚΑΙ ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΩΝ, του ΜΕΡΟΥΣ ΤΡΙΤΟΥ :

    «Άρθρο 23 Α
    Σύνταξη λόγω θανάτου

    1. Το δεύτερο εδάφιο της παραγράφου 7 του άρθρου 12 του ν. 4387/ 2016 (ΦΕΚ Α 85) καταργείται.
    2. Η παράγραφος 6 του άρθρου 19 του ν. 4611/2019 (ΦΕΚ Α 73) καταργείται και η παράγραφος 7 του άρθρου αυτού αριθμείται ως 6».

    Η πρόταση είναι απλή, ουσιαστική και διορθώνει την επελθούσα αδικία, χωρίς να θίγει κτηθέντα δικαιώματα, όμοιων περιπτώσεων, που έλαβαν χώρα μετά την ημερομηνία 12-5-2016.
    Πιστεύουμε ότι το Υπουργείο σας θεώρησε πως καλώς έχουν οι ρυθμίσεις των ν. 4387/2016 και ν. 4611/2019, όσον αφορά τη «Σύνταξη λόγω θανάτου», όμως αυτές καθηλώνουν τις συντάξεις των παλαιών επιζώντων συζύγων, με το δεύτερο εδάφιο της παραγράφου 7 του άρθρου 12 του ν. 4387/2016 «Καταβαλλόμενες κατά την έναρξη ισχύος (12-5-2016) του παρόντος συντάξεις διατηρούνται ως έχουν…» και οι ρυθμίσεις του Νέου Ασφαλιστικού, που κατά τα άλλα εμφανίζονται εξαιρετικές, ευνοϊκές και ελπιδοφόρες, δεν αποκαθιστούν, όσον αφορά του εν λόγω θέμα, την επελθούσα αδικία, διατηρούν τη διάκριση και αντιβαίνουν στην αρχή της Ισότητας.
    Ελπίζουμε στην κατανόησή σας και ευελπιστούμε στην αποδοχή της πρότασής μας.
    Με τιμή
    Ο Πρόεδρος Η Γενική Γραμματέας
    Βασίλη Παπαθανασίου Βάϊα Δάλλα-Χαδιώ

  • 27 Ιανουαρίου 2020, 11:06 | ΘΕΟΔΩΡΑ

    ΕΦΑΠΑΞ
    ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΠΡΟΒΛΕΨΗ ΤΟ ΕΦΑΠΑΞ ΤΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΤΩΝ ΟΤΑ ΝΑ ΚΑΤΑΒΑΛΕΤΑΙ ΧΩΡΙΣ ΤΗΝ ΟΡΙΣΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΣ ΣΥΝΤΑΞΗΣ .
    ΕΙΝΑΙ ΞΕΧΩΡΙΣΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ
    ΑΥΤΟ ΒΕΒΑΙΑ ΕΧΟΥΝ ΕΙΣΗΓΗΘΕΙ ΚΑΙ ΟΙ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΤΟΥ ΕΤΕΑΕΠ.

  • 27 Ιανουαρίου 2020, 10:13 | ΣΩΤΗΡΗΣ Β.

    Είναι γνωστό ότι καθηγητές Β/βάθμιας εκπαίδευσης που έχουν δίπλωμα Μηχανικού δεν έχουν προσληφθεί ως Μηχανικοί (π.χ. όπως οι Μηχανικοί της Τεχνικής Υπηρεσίας του ΥΠΕΠΘ) αλλά ως πτυχιούχοι με «ειδικά προσόντα» (ΠΑΤΕΣ/ΣΕΛΕΤΕ, ΑΣΕΠ κλπ) για διδασκαλία τεχνικών και μη μαθημάτων.
    Εντούτοις, όσοι αποφοίτησαν πριν το 1984 είχαν υποχρεωτικά άδεια ασκήσεως επαγγέλματος και υποχρεωτική ασφάλιση στο ΤΣΜΕΔΕ λόγω της «ιδιότητας» του μηχανικού (και πλήρωναν εισφορές ΜΟΝΟ για σύνταξη από το ΤΣΜΕΔΕ).
    Με την κατάργηση της ασφάλισης «ιδιότητας» από 1/1/2017 δεν προβλέφθηκε τι θα γίνει με αυτούς οι οποίοι έχουν κατοχυρώσει συνταξιοδοτικό δικαίωμα μέχρι 13-9-2017 (δημοσίευση Ν.4488/2017) στο πρώην ΤΣΜΕΔΕ πληρώνοντας 37 χρόνια ασφάλισης και έτσι ή θα χάσουν ορισμένα χρόνια σύνταξης ή θα πρέπει να παραιτηθούν (συνταξιοδοτηθούν) άμεσα και από τη Μέση Εκπαίδευση. Οι εν λόγω μηχανικοί-καθηγητές Μ.Ε. δεν συνταξιοδοτούνται από το Δημόσιο (ενώ είναι μισθωτοί από αυτό).
    Για διόρθωση της αδικίας θα πρέπει ΝΑ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΠΑΡΟΥΝ ΣΥΝΤΑΞΗ ΩΣ ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ οι καθηγητές που πληρούν τις προϋποθέσεις από το πρώην ΕΤΑΑ-ΤΣΜΕΔΕ και ΝΑ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΣΥΝΕΧΙΣΟΥΝ ΝΑ ΕΡΓΑΖΟΝΤΑΙ ΩΣ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ Μ.Ε. (μισθωτοί) με χρόνια ασφάλισης τα οποία να υπολογίζονται στην σύνταξη τους. Το θέμα αφορά «παλαιούς» ασφαλισμένους μόνο (αρχή ασφάλισης πριν την 1-1-1993) και ο αριθμός τους είναι περιορισμένος.

  • 27 Ιανουαρίου 2020, 09:44 | Ευαγγελος

    το ποιο σημαντικό απ όλα είναι η χορήγηση της σύνταξης εντός 1-2 μηνών από την υποβολή της αίτησης συνταξιοδοτησης . Δεν είναι δυνατόν να περιμένουν οι υποψήφιοι συνταξιούχοι 1-2 -3 να πάρουν την σύνταξη. Πως θα ζήσουν? οι υποχρεώσεις? Ας υπάρξει λίγο σεβασμός σ αυτούς που δουλεύανε 30-35-40 χρόνια και περιμένουν να ξεκουραστούν. Πως νηστικοί???????

  • 26 Ιανουαρίου 2020, 23:34 | ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ Τ.

    Οι δημόσιοι υπάλληλοι που είχαν θεμελιώσει συνταξιοδοτικό δικαίωμα μέχρι 31/12/2010, δεν μπορούν να εξαγοράσουν πλασματικό συντάξιμο χρόνο, σε αντίθεση με τους συναδέλφους τους που θεμελίωσαν συνταξιοδοτικό δικαίωμα από 1/1/2011 και μετά.
    Προς άρση των ανισοτήτων, καλό είναι να αποκατασταθεί με τον παρόντα νόμο η παραπάνω άνιση μεταχείριση και αδικία.

  • 26 Ιανουαρίου 2020, 21:54 | ΘΜ

    Μετά την ψήφιση του Ν.4609/19 δίνεται η δυνατότητα αναγνώρισης 5 πλασματικών ετών (ανεξάρτητα αν έχουμε υπηρετήσει σε μάχιμη μονάδα) πέρα από αυτά της μάχιμης πενταετίας που θεσπίστηκε με τον Ν.3883/10 ώστε να συμπληρώσουμε τα 40 έτη και να μπορέσουμε να αποκτήσουμε δικαίωμα αποχώρησης χωρίς να χρειαστεί να συμπληρώσουμε την ηλικία των 60 ετών.
    Ο ΕΦΚΑ όμως απάντησε με αλληλογραφία προς το ΥΠΕΘΑ, το Υπουργείο Οικονομικών και στο Υπουργείο Εργασίας, οτι ο χρόνος στο διπλάσιο από έτη 05-00-00 (πέραν του αναφερομένου της μάχιμης πενταετίας που θεσπίστηκε με τον ν.3883/10) που αναφέρεται στις διατάξεις του άρθ. 11 παρ.1 του Ν.4609/2019 ΔΕΝ μπορεί να ληφθεί υπόψη αφού σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθ. 22 παρ.2 του Ν.3865/2010 «Ο επανακαθορισμός των μονάδων και υπηρεσιών που αναφέρονται στις παραγράφου 5 και 6 του παρόντος άρθρου, στις οποίες λογίζεται αυξημένος στο διπλάσιο και ως τέτοιος πραγματικής συντάξιμης υπηρεσίας που διανύθηκε σε αυτές, γίνεται με ΕΙΔΙΚΟ ΝΟΜΟ, σύμφωνα με το τελευταίο εδάφιο της παρ.2 του άρθρου 73 του Συντάγματος» και ο ανωτέρω Ν.4609/2019 δεν αποτελεί ειδικό Νόμο. Έχετε φροντίσει λοιπόν να το διορθώσετε αυτό στον υπάρχον νόμο ώστε να μπορέσουμε να αναγνωρίσουμε ΠΛΗΡΩΝΟΝΤΑΣ 10 ΣΥΝΟΛΙΚΑ ΕΤΗ να αποστρατευτούμε στα 30 πραγματικά + 10 ΠΛΗΡΩΜΕΝΑ ΠΛΑΣΜΑΤΙΚΑ ή για ακόμα μια φορά οι στρατιωτικοί εμπαίζονται?? Δεν θέλουμε καμία τροποποίηση ΜΕΤΑ την ψήφιση αυτού του νόμου θέλουμε εδω και τώρα να συμπεριληφθεί η ρύθμιση ΣΕ ΑΥΤΟΝ ΤΟΝ ΝΟΜΟ.

  • 26 Ιανουαρίου 2020, 19:35 | Λάμπρος Σκρεκας

    Δώστε την δυνατότητα αναγνώρισης 10 χρόνια πλασματικής υπηρεσίας για τους Στρατιωτικούς και όχι μόνο 5 Οι Στρατιωτικοί δεν είναι δημόσιοι υπάλληλοι

  • 26 Ιανουαρίου 2020, 18:17 | Αλέξιος Σταύρου

    Στους συνταξιούχους Στρατιωτικούς οι οποίοι αναλαμβάνουν εργασία στους φορείς του Δημοσίου, η αναστολή της χορήγησης της σύνταξης (ορθώς) να συνοδεύεται από αναγνώριση των χρόνων προϋπηρεσίας έτσι ώστε να μην αμοίβονται με το κατώτερο μισθολογικό κλιμάκιο πληρώνοντας από την αρχή όλες τις εισφορές.

  • 26 Ιανουαρίου 2020, 14:11 | ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ

    Αναφέρω για αδικία που αφορά μερίδα Δημοσίων Υπαλλήλων σε σχέση με άλλα ταμεία αναφορικά με την απόδοση της Επικουρικής σύνταξης. Ειδικότερα για όσους πληρούν τις προϋποθέσεις για συνταξιοδότηση που προβλέπει η νομοθεσία του Δημοσίου για τη κύρια σύνταξη(ανταποδοτική και Εθνική) αλλά επειδή δεν εργάζονταν από την αρχή του ασφαλιστικού τους βίου στο Δημόσιο αλλά ασκούσαν ελεύθερο επάγγελμα (π.χ. ΠΕ Γεωτεχνικοί, υποχρεωτική ασφάλιση στο πρώην ΤΕΒΕ). Το ΤΕΒΕ δεν είχε επικουρική ασφάλιση και ως εκ τούτου δεν έχουν πριν το Δημόσιο Επικουρική ασφάλιση για να λειτουργήσει αθροιστικά βάσει των διατάξεων του ΕΦΚΑ. Αποτέλεσμα να δύνανται να συνταξιοδοτηθούν από το Δημόσιο ενωρίτερα αλλά να μην μπορούν να πάρουν την Επικουρική πριν από τα 67 τους και με ποινή. Δεδομένου ότι η Επικουρική Σύνταξη όπως και το ΜΤΠΥ και το ΤΠΔΥ(εφάπαξ) είναι άλλα τμήματα της σύνταξης αλλά υποχρεωτικά, όπως χορηγείται το ποσοστό των εισφορών για το ΜΤΠΥ και το εφάπαξ μαζί με τη κύρια σύνταξη απαιτείται να χορηγείται στα πλαίσια της ίσης μεταχείρισης των πολιτών (καθόσον δεν το επέλεξαν αλλά τους επιβλήθηκε ) και η πλήρης αναλογία της Επικουρικής που αντιστοιχεί στα χρόνια των εισφορών τους οι οποίες είναι ουκ ολίγες ετησίως.

  • 26 Ιανουαρίου 2020, 13:19 | ΓΙΩΡΓΟΣ Κ

    ΝΑ ΔΟΘΕΙ Η ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΣΤΑ ΣΤΕΛΕΧΗ ΤΩΝ ΕΝΟΠΛΩΝ ΔΥΝΑΜΕΩΝ
    ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΚΑΤΑΤΑΓΕΙ ΠΡΙΝ ΤΟ 1990 ΕΑΝ ΤΟ ΕΠΙΘΥΜΟΥΝ ΝΑ ΠΑΡΑΜΕΝΟΥΝ
    ΣΤΗΝ ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΜΕΧΡΙ ΤΟ 58 ΕΤΟΣ ΤΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ ΤΟΥΣ ΟΠΩΣ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ
    ΜΕ ΤΟΥΣ ΚΑΤΑΤΑΓΕΝΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟ 1990 ΚΑΙ ΜΕΤΑ . ΚΑΙ ΙΣΧΥΕΙ ΚΑΙ ΣΤΑ ΣΩΜΑΤΑ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

  • 26 Ιανουαρίου 2020, 13:50 | Γιώργος_Δ

    Συνεχίστε να μας αγνοείτε:

    https://drive.google.com/file/d/1FvnR9feLODRDuXU3Um0sCjDpWuBE_uDc/view

  • 26 Ιανουαρίου 2020, 13:12 | κωστας

    κύριε υπουργέ,

    ειμαι στρατιωτικός παλαιός ασφαλισμένος εισήχθην το σεπτεμβριο του 1990. Με το ν.3865/2010 εξαιρούμαστε από το καθεστώς τριαντακοπενταετίας και απαιτούνται σαράντα συντάξιμα ή το 60 έτος της ηλικίας . Κατα καιρούς ακούμε αναγγελίες για νομοθετικες ρυθμίσεις και ανακοινώσεις ακόμα και του υπουργείου οικονομικών για άρση της αδικίας χωρίς αποτέλεσμα . Χρήσιμο θα ήταν να εξετάσετε την ένταξη κάποιου άρθρου μεταβατικότητας στο υπόψη νομοσχέδιο.

  • 26 Ιανουαρίου 2020, 13:01 | ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

    Αφού σύμφωνα με την απάντηση του ΕΦΚΑ προς στρατιωτικό λείπει μόνο ο ειδικός νόμος για την αναγνώριση των 5 ετών του ν 4609/19 γιατί δεν είναι σε αυτόν τον νόμο?Θα φέρει ευεργετητικές συνέπειες χωρίς κάποιο κόστος διότι
    Το ποσοστό πάνω από 40 έτη είναι μικρό, έσοδα από την αναγνώριση ανανέωση προσωπικού ΕΔ (55 ετών στρατιωτικός=ανέκδοτο..).Αλλιώς δώστε το δικαίωμα αναγνώρισης παιδιών, διάρκεια σε εμπόλεμες περιοχές με ειρηνευτικές αποστολές..Βάλτε στο νομοσχέδιο όραμα και προοπτική χωρίς να παραβλέπω ότι κινείται και προς τη θετική κατεύθυνση!

  • 26 Ιανουαρίου 2020, 13:45 | Σ.Κ.

    Το παρόν νομοσχέδιο, ενώ προσπαθεί να διορθώσει αδικίες/παραλείψεις του προηγούμενου, διατηρεί κάποιες άλλες.
    Συγκεκριμένα, εκτός από τους μελλοντικούς συνταξιούχους, υπάρχουν ήδη και παλαιοί συνταξιούχοι, οι οποίοι βγήκαν στη σύνταξη με έναν άλλον τρόπο υπολογισμού. Ο νομοθέτης αποφάσισε, και σωστά, ότι πρέπει όλοι να επωμιστούν το βάρος της ασφαλιστικής μεταρρύθμισης. Δεν διαφωνεί κανείς. Πρέπει όμως να ληφθεί υπόψιν, ότι οι συντάξεις τους έχουν ήδη επωμιστεί μεγάλο βάρος της ασφαλιστικής μεταρρύθμισης. Οι σημερινές, δεν έχουν καμία σχέση με τις παλαιές συντάξεις.
    Στο παρόν νομοσχέδιο, πρέπει να υπάρξει μια μέριμνα ιδίως για αυτούς που έφυγαν αρκετά παλαιότερα με πλήρη σύνταξη (35/35), και σήμερα, αφού δεν υπάρχει η δυνατότητα να το αυξήσουν, το ποσοστό αυτό δεν είναι παρά ένα μικρό κλάσμα της πλήρης σύνταξης.
    Έτσι, η πιο δίκαιη αντιμετώπιση για τους συγκεκριμένους ανθρώπους θα ήταν, αν δεν μπορεί αυτό το κλάσμα να γίνει ακέραιος αριθμός (μονάδα), τουλάχιστον να μεγαλώσει αρκετά.
    Αν δεν γίνεται αυτό, ας μην τους καταλογίζετε προσωπική διαφορά, μιας και οι ήδη καρατομημένες συντάξεις τους, δεν έχουν σχέση με τις ¨υψηλές¨ συντάξεις που έπαιρναν. Έτσι τους δίνετε μια ελπίδα, να προλάβουν να δουν και μια μικρή αύξηση πριν την ¨αναχώρηση¨ τους, ειδάλλως αυτό είναι ουτοπικό.
    Αν δεν γίνεται ούτε αυτό, δώστε τους το δικαίωμα να αυξήσουν το ποσοστό αναπλήρωσης τους με τη μάχιμη 5ετία, χωρίς όμως να έχει το όριο 25ετίας ή αυτό να μειωθεί με 20ετή παραμονή στην υπηρεσία. Έτσι ώστε, να μπορέσουν και να τη χρησιμοποιήσουν και παλαιότερα στελέχη των ενόπλων δυνάμεων που υπηρέτησαν σε ειδικές υπηρεσίες (ΟΥΚ, Πληρώματα Ε/Π, Α/Φ, Υ/Β κ.α.). Το τελευταίο δε, δεν θα επιφέρει και καμία λογιστική αύξηση στις παλαιές συντάξεις. Απλά θα μειώσει τη χαώδη προσωπική τους διαφορά.
    Ευχαριστώ!

  • 26 Ιανουαρίου 2020, 12:53 | ΑΝΤΩΝΙΟΣ ΜΙΧΑΛΟΥΔΑΚΗΣ

    Διαδοχική ασφάλιση: Όταν θα καταθέσω αίτηση συνταξιοδότησης θα έχω 31 χρόνια στο Δημόσιο και 10 Χρόνια προγενέστερα σε ΙΚΑ,ΝΑΤ,ΔΕΗ.Το ερώτημα είναι πότε και πως θα υπολογισθεί το ποσοστό αναπλήρωσης μετά τα 30 χρόνια..γιατί μέχρι τώρα δυστυχώς υπάρχει μεγάλη καθυστέρηση στην ολοκληρωμένη διαδοχική σύνταξη ? Μήπως πρέπει να δημιουργηθεί προσωπικός λογαριασμός Ενσήμων , να ξεκινήσει από τώρα και να δηλώσουμε και καταθέσουμε όλα τα αποδεικτικά στοιχεία των ενσήμων ? Ευχαριστω Α. Μιχαλουδάκης κιν. 6979908040

  • 26 Ιανουαρίου 2020, 10:21 | ΣΦ

    ΝΑ ΥΠΑΡΞΕΙ ΠΡΟΒΛΕΨΗ ΓΙΑ ΣΥΝΤΑΞΙΟΔΟΤΗΣΗ ΜΕ 40 ΕΤΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΑΝΑΞΑΡΤΗΤΟΥ ΟΡΙΟΥ ΗΛΙΚΙΑΣ. ΓΙΑΤΙ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΤΙΜΩΡΕΙΤΑΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΠΟΥ ΕΡΓΑΖΕΤΑΙ ΑΠΟ ΜΙΚΡΗ ΗΛΙΚΙΑ ΚΑΙ ΕΧΕΙ ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΕΙ ΤΑ 40 ΕΤΗ ΣΕ ΜΙΚΡΟΤΕΡΗ ΗΛΙΚΙΑ ΑΠΟ ΤΑ 62; ΚΑΙ ΝΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΑΡΑΜΕΝΕΙ ΣΤΗΝ ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΟΥ -ΑΝ ΑΥΤΗ ΥΠΑΡΧΕΙ -ΓΙΑ ΝΑ ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΕΙ ΤΟ ΟΡΙΟ ΗΛΙΚΙΑΣ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΟΝ ΠΑΛΑΙΟ ΝΟΜΟ ΚΑΙ ΝΑ ΤΙΜΩΡΕΙΤΑΙ ΣΤΗ ΤΕΛΙΚΗ -ΓΙΑΤΙ ΤΟ ΠΟΣΟΣΤΟ ΑΝΑΠΛΗΡΩΣΗΣ ΕΙΝΑΙ 0,50% ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ 24 ΤΟΥ ΠΑΡΟΝΤΟΣ ΥΠΟ ΨΗΦΙΣΗ ΝΟΜΟΥ

  • 26 Ιανουαρίου 2020, 09:03 | Σήφης

    Γενικά είναι λάθος να εξισώνονται συνταξιοδοτικά οι δημόσιοι υπάλληλοι με τους στρατιωτικούς. Διότι απλά ένας δημόσιος υπάλληλος μπορεί να εργάζεται σε ένα γραφείο όσο απαιτητική και αν είναι η δουλειά. Αλλά το να ανεβαίνει πάνω σε ένα άρμα, να τρέχει στο βουνό σε ασκήσεις (πόσο μάλλον αν απαιτηθεί να το κάνει σε πραγματικές συνθήκες, για τις οποίες υπάρχει), και πολλά άλλα απλά δεν γίνεται. Μέχρι τα 45 γενικά μπορεί κάποιος να είναι μάχιμος και αυτό τραβηγμένο. Μετά θα πρέπει να γίνει κάποια σοβαρή μελέτη ώστε να απορροφούνται στο ευρύτερο δημόσιο (ΚΕΠ, Δήμοι σε όλα τα τμήματα, Οδηγοί, HOT SPOT, ανάλογα και με τις δυνατότητες του καθενός) και να ανανεώνεται το προσωπικό του στρατού. Ο στρατός όσο περνάν τα χρόνια θέλει νέο προσωπικό. Έχουμε γεμίσει με έμπειρα στελέχη απλά δεν έχουν που να μεταλαμπαδεύσουν αυτή την εμπειρία. Παρακαλώ δείτε το σοβαρά. Υπάρχουν στελέχη με πτυχία και ικανότητες που μπορούν να χρησιμοποιηθούν στο ευρύτερο τομέα. Είναι θέμα εθνικής σωτηρίας..

  • 25 Ιανουαρίου 2020, 16:50 | ΚΑΡΑΚΩΣΤΙΔΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ

    Παρακάτω σας υποβάλω μια παράλειψη-διευκρίνηση του νομοθέτη στον Ν.3865/2010 ΤΟ ΌΠΟΙΟ ΠΡΈΠΕΙ ΝΑ ΣΥΜΠΕΡΙΛΗΦΘΕΙ στον παρόντα νόμο . Ένα ερώτημα που απασχολεί στελέχη που βρεθήκαμε στο άτυχο και χωρίς πρόβλεψη διάστημα το Β’ εξαμήνου του 1990 και για ελάχιστους μήνες (2-3) χάσαμε το δικαίωμα αποστρατείας των 25 ετών, των 3/35 προσαύξησης σύνταξης( διάταξη κονδύλη) αλλά και ΟΛΩΝ των μεταβατικών διατάξεων του νόμου με αποτέλεσμα την παραμονή 40 ετών.Για την συμπλήρωση τους μπορούμε να κάνουμε χρήση των 5 ετών εκστρατείας χωρίς καταβολή εισφορών και των 3 ετών προσαύξησης της παρακάτω παραγράφου .

    Σύμφωνα με :Αρθρο 22 του 3865/2010
    «Ο συντάξιμος χρόνος του ένστολου προσωπικού των Ενόπλων Δυνάμεων, των Σωμάτων Ασφαλείας και του Πυροσβεστικού Σώματος που έχει καταταγεί μέχρι την 31.12.1995 και θεμελιώνει δικαίωμα σύνταξης από την 1.1.2015 και μετά προσαυξάνεται κατά τρία (3) έτη, με την καταβολή της προβλεπόμενης, από τις διατάξεις του άρθρου 59 του Π.Δ. 169/2007, εισφοράς για τη συμπλήρωση σαράντα (40) ετών συντάξιμης υπηρεσίας».

    Ο παραπάνω χρόνος των (3) ετών θα αναγνωριστεί:

    Χωρίς καταβολή αντίστοιχου ποσού όπως φαίνεται και από την παρακάτω παράγραφο.

    Για στελέχη με κατάταξη έως 30 Σεπ 1990 οι πλασματικοί χρόνοι όπως και η μάχιμη πενταετία αναγνωρίζονται δωρεάν σύμφωνα με το άρθρου 59 του Π.Δ. 169/2007.
    Ο αριθμός των στελεχών που αφορά είναι ελάχιστος περίπου 200-300 στελέχη με κατάταξη από 01 Ιουλ 1990 εως 30 Σεπ 1990 αποκλειστικά Εθελόντριες Μακράς θητείας ,οι οποίες επιβαρυνθηκαν με εφάπαξ 10 πρόσθετα χρόνια υπηρεσίας.
    Τουλάχιστον να επωφεληθούν της παραπάνω διευκρινιστικης διάταξης .
    Το παραπάνω κείμενο έχει σταλεί από 04 Απρ 2019 αρκετές φορές στον ΕΦΚΑ χωρίς απάντηση έως τώρα.

  • 25 Ιανουαρίου 2020, 16:28 | Ιωάννα

    Άλλοι υπάλληλοι δυνατότητα αγοράς 12 πλασματικών και οι στρατιωτικοί 5 με τις ετοιμότητες – μεταθέσεις-υπηρεσίες-ειρηνευτικές αποστολές σε εμπόλεμη ζώνη κοκ.Θα συμπεριλάβετε την πενταετία λόγω ειδηκότητας νόμος 4909/19 σε αυτό το νομοσχέδιο?

  • 25 Ιανουαρίου 2020, 16:10 | ΓΙΩΡΓΟΣ Ρ.

    Εχετε κατά την ταπεινή μου άποψη,κάνει ένα τεράστιο λάθος, όσον αφορά την 2η 5ετία σε ΕΔ που ψηφίστηκε με τον Ν.4609/19 του πρώην ΑΝΥΕΘΑ κ.Ρήγα. Δεν φτάνει που δεν εφαρμόζεται, δεν βγαίνετε να ξεκαθαρίσετε το τοπίο τι θα γίνει.Προ ημερών έγγραφο του ΕΦΚΑ ανέφερε ότι δεν μπορεί να εφαρμοσθεί για «τυπικούς» (έτσι το ερμηνεύω) λόγους, διότι δεν έιναι ειδικός νόμος.Δηλαδή οι πρώην κυβερνώντες ψήφισαν νόμο στο πόδι και σεις που μάλλον θέλετε να το εφαρμόσετε (ή δεν θέλετε???) το αφήνετε έτσι!! Και ορίστε πεδίον δόξης λαμπρό (το παρόν ν/σ) να διευθετηθεί το θέμα.Βάλτε το στο υπόψιν ν/σ’ και ψηφίστε το όπως πρέπει ή καταργήστε το να τελειώνει, να ξέρει και ο κόσμος τι να κάνει.Στελέχη με τις οικογένειες τους αφορά αυτό. Γενικά διακρίνω μια γενική αβεβαιότητα σε πολλά θέματα των ΕΔ, από νόμους, υπουργικές αποφάσεις , ΚΥΑ, που καθυστερούν ή δεν εκδίδονται και ποτέ. Παρακαλώ κ,Υπουργέ δώστε λύση σε αυτό το θέμα.Ευχαριστώ!!

  • 25 Ιανουαρίου 2020, 15:04 | Κωνσταντίνος Λυμπίκης

    Οι απασχολουμενοι συνταξιουχοι ιδιοκτητες αγροτικης εκμεταλευσης του δημοσίου η άλλων ταμείων να μην εχουν την μειωση 30% .
    ΠΧ, έχω 15 μελίσισα και παράγω 200 κιλά μέλι…καταναλώνω τα 20 και πουλάω το υπόλοιπο…γιατί να μην φορολογείθται ΑΥΤΟ το ποσό μόνο αλλά πρέπει να υποστώ μείωση στην σύνταξη κατα 30% ;
    Το οποίο εισόδημα δεν είναι και σταθερό…άλλη χρονιά βγάζω 50 κιλά και άλλη 200.
    Το κράτος εδώ σκέφτεται με λανθασμένο τρόπο.
    Δεν κλέβω απο κανένα δεν επιβαρύνω κανέναν απλά παράγω ένα προιόν.
    Το λάδι πχ απο τις ελιές σε ιδιόκτητα χωράφια που πάει;
    Γιατί να μην δηλώνεται;
    Αν κάποιος έχει χρόνο και αποφασίσει να εκθρέψει πρόβατα γιατί πρέπει να του κοπεί η σύνταξη; ΠΟΙΟΝ επιβαρύνει; ΑΠΟ ποιον κλέβει εργασία;
    Απεναντίας μπορεί να δώσει εργασία σε κάποιον ανειδίκευτο.
    Κατα την άποψή μου πρέπει να φορολογείται ΜΟΝΟ το επιπλέον εισόδημα απο τις γεωργικές εκμεταλεύσεις. Πρωτίστως θα οφεληθεί το κράτος απο είσπραξη νέων φόρων. Και οχι περικοπή μισθών.
    Απλή λογική
    Η αλήθεια των δηλώσεων έγκειται αφ΄ενός στον πατριωτισμό του καθενός μας και αφ΄ετέρου στους ελεκτικούς μηχανισμούς του κράτους μας.

  • 25 Ιανουαρίου 2020, 15:17 | Πανωραία

    Έχει ψηφισθεί ο νόμος 4909/19 που δίνει το δικαίωμα αναγνώρισης στους στρατιωτικούς σε 5 έτη λόγω ειδικότητας. Σε ερώτηση της βουλής προς ΥΠΕΘΑ και ΥΠΕΚΑ απαντήθηκε ότι υπάρχει θετική στάση και πολιτική βούληση(προφανώς διότι δεν έχει άλλη δυνατότητα αναγνώρισης ο στρατιωτικός, εκτός των 5 μάχιμων, όπως παιδιών,γονική κα. Όμως ο ΕΦΚΑ σε απάντηση προς συνάδελφο απάντησε ότι ο 4609/19 δεν είναι ειδικός νόμος και χρειάζεται ειδικός νόμος.Μπορεί να προβλεφθεί σε αυτόν τον νόμο αυτή η πενταετία ως ο κατά κύριον ειδικός νόμος? Κατά τα άλλα συγχαρητήρια είναι προς τη σωστή κατεύθυνση (κανονικότητα) ο νόμος.

    Τα σχετικά έγγραφα:
    https://www.poes.gr/efka-pros-stratiotikoys-xehaste-ta-pente-5-syntaxima-hronia-ekklisi-gia-parembasi-toy-prothypoyrgoy

  • 25 Ιανουαρίου 2020, 13:53 | ΚΟΥΛΑΞΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ

    Είμαι Στρατιωτικός Ιατρός εν ενεργεία με 37 χρόνια υπηρεσίας και ταυτόχρονα εχω ιατρείο από 20 ετη . Εχω υποστεί όλες τις μεταθέσεις που με διέταξε η Υπηρεσία .
    Η σύνταξη που θα μου καταβληθεί μετά την υποχρεωτική μου αποστρατεία αναφέρεται στα έτη ασφάλισης που διατάχθηκα να υπηρετήσω και αντικατοπτρίζει τις εισφορές που παρακρατούνταν κατά την διάρκεια των ετών αυτών.
    Η παρακράτηση του 30% φαίνεται να έχει τιμωρητική διάθεση και αντίκειται στους κανόνες ενός κράτους δικαίου καθώς και στην αρχή της δικαιολογημένης εμπιστοσύνης του πολίτη απέναντι στο κράτος.

    Με κανέναν τρόπο δεν βλάπτεται το δημόσιο συμφέρον , αν συνεχίζω να εργάζομαι νομίμως εφόσον καταβάλω τις προβλεπόμενες εισφορές μου παρά μάλλον ωφελείται .

    ΞανατονΊζω οτι οι Στρατιωτικοί Ιατροί αποστρατευόμαστε ( ακουσίως) σε 35-40 μαξιμουμ χρόνια υπηρεσίας δλδ περίπου 53-58 ετών σε απόλυτα παραγωγική ηλικία

  • 25 Ιανουαρίου 2020, 13:14 | ΤΣΟΛΗΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ

    Η προβλέψεις για τους συντελεστές αναπλήρωσης για αυτούς που ξεπερνούν τα 40 έτη ασφάλισης αδικούν αυτούς που έχουν εργαστεί σε ειδικές κατηγορίες επικινδυνότητας (π.χ ιπταμένους καταδρομείς, πληρώματα υποβρυχίων). Προτείνεται όπως να αυξηθούν οι συντελεστές αναπλήρωσις στο 2,5% από 0,5% προκειμένου να διατηρηθεί το κίνητρο διασφάλισης ενός αξιοπρεπές επιπέδου διαβίωσης μετά την αποστρατεία των ανωτέρω στελεχών. Στην περίπτωση που διατηρηθούν οι προβλέψεις του σχεδίου του νέου ασφαλιστικού, δημιουργείται ισχυρό κίνητρο απομάκρυνσης εμπείρων στελεχών προκειμένου διασφαλίσουν αξιοπρεπή έσοδα από άσκηση έργου στην ελεύθερη αγορά εργασίας.
    Στην περίπτωση που το δημοσιονομικό βάρος είναι δυσβάσταχτο για τον κρατικό προυπολογισμό, προτείνεται η ενσωμάτωση ρύθμισης η οποία να προβλέπει την αύξηση των συντελεστών αναπλήρωσης μόνο στις περιπτώσεις που ο ασφαλισμένων έχει αναγνωρίσει με καταβολή επιπλέον χρηματικού ποσού τα χρόνια ασφάλισης που είναι πέραν των πραγματικών κατά την υποβολή της αίτησης παραίτησης ή της αποστρατείας. Στις περιπτώσεις ασφαλισμένων πριν το 1990 που δεν έχουν καταβληθεί εισφορές για πλασματικά χρόνια, η πρόβλεψη να διατηρηθεί στο 0,5% με την δυνατότητα τα υπόψη στελέχη να δύναται να αυξήσουν τον συντελεστή αναπλήρωσις καταβάλλοντας το αντίστοιχό αντίτιμό που καταβάλουν και τα στελέχη μετά το 1990.

  • 25 Ιανουαρίου 2020, 13:50 | ΜΠΟΥΓΑΙΔΟΥ ΔΕΣΠΟΙΝΑ

    Με τον νόμο Κατρουγκαλου καταργήθηκε η 35ετια-58 ετών και 37ετια χωρίς όριο ηλικίας για όσους είχαν 25ετια το 2010.Για αυτούς όμως που είχαν 25ετια από το 2011 και μετά διατηρήθηκε το προνόμιο -ας πούμε – της εξαγοράς ετών σπουδών και παιδιών μέχρι 7 έτη, με αποτέλεσμα να συνταξιοδοτούνται κατά πολύ νωρίτερα από όσους έχουν πάνω από 35 έτη, ενήλικα τέκνα και έχουν μπει νωρίς στον εργασιακό βιο
    Να υπάρχει δυνατότητα αποχώρησης για όσους έχουν 37 έτη και πάνω χωρίς όριο ηλικίας

  • 25 Ιανουαρίου 2020, 12:48 | ΘΕΟΔΩΡΑ

    Να προβλεφθεί να δίνεται το ΕΦΑΠΑΞ χωρίς την προϋπόθεση οριστικοποίησης της κύριας σύνταξης.
    Είναι αυτονόητο να γίνει αυτό δεδομένου ότι η έκδοση κύριων συντάξεων καθυστερεί πάρα πολύ.
    Εξάλλου η καταβολή του εφάπαξ δεν επηρεάζεται από την κύρια σύνταξη.

  • 25 Ιανουαρίου 2020, 12:45 | ΛΑΛΗΣ ΑΡΙΣΤΟΜΕΝΗΣ

    Στο «ΝΕΟ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ» και για όσους έχουν πάνω από 42 συντάξιμα χρόνια, δηλαδή αυτούς που υπηρέτησαν σε ΟΥΚ, Αλεξίπτωτα, Υποβρύχια, Ειδικές δυνάμεις, Αεροπλάνα, Ελικόπτερα κ.τ.λ. και έχουν πολλά συντάξιμα χρόνια είναι η απόλυτη καταστροφή.Το νέο νομοσχέδιο τιμωρεί αυτούς που καθημερινά κινδύνευαν και κινδυνεύουν στα υποβρύχια και κυρίως στα πολεμικά αεροσκάφη και αφαιρεί τα ποσοστά αναπλήρωσης που έδινε ο Νόμος Κατρούγκαλου και από 2% ανά έτος ποσοστό αναπλήρωσης, πάνω από τα 40 χρόνια, γίνεται 0,5% ανά έτος, με αποτέλεσμα το ποσοστό αναπλήρωσης να μειώνεται δραστικά.

    Επιπλέον, θα πρέπει να ληφθεί υπ’ όψη ότι σε όσους υπάρχει αρνητική προσωπική διαφορά (Αύξηση Σύνταξης) για τον προσδιορισμό του ποσού των μηνιαίων κρατήσεων Ε.Α.Σ., Υγειονομικής Περίθαλψης και Φόρου Εισοδήματος, δεν ελήφθει υπόψη το Σύνολο των Μεικτών Αποδοχών, αλλά το Σύνολο των Μεικτών Ποσών (ΛΑΘΟΣ).

  • 25 Ιανουαρίου 2020, 09:40 | Ζαχαριουδάκης Σπύρος

    Στο «ΝΕΟ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ» και για όσους έχουν πάνω από 40 συντάξιμα χρόνια, δηλαδή αυτούς που υπηρέτησαν σε ΟΥΚ, Αλεξίπτωτα, Υποβρύχια, Ειδικές δυνάμεις, Αεροπλάνα, Ελικόπτερα κ.τ.λ. και έχουν πολλά συντάξιμα χρόνια είναι η απόλυτη καταστροφή.Το νέο νομοσχέδιο τιμωρεί αυτούς που καθημερινά κινδύνευαν και κινδυνεύουν στα υποβρύχια και κυρίως στα πολεμικά αεροσκάφη και μας αφαιρεί τα ποσοστά αναπλήρωσης που έδινε ο Νόμος Κατρούγκαλου και από 2% ανά έτος ποσοστό αναπλήρωσης, πάνω από τα 40 χρόνια, γίνεται 0,5% ανά έτος.
    Είναι κάτι που θα πρέπει να διορθωθεί διότι δεν θα βρίσκετε πιλότους και στελέχη για τις επικίνδυνες εξειδικεύσεις.

  • 25 Ιανουαρίου 2020, 07:00 | βασιλης κ

    οι απασχολουμενοι συνταξιουχοι ιδιοκτητες αγροτικης εκμεταλευσης αλλων ταμειων να μην εχουν την μειωση 30% . δλδ τι θα κανουν τα χωραφια τους τις ελιες τους τα ζωα τους?

  • 25 Ιανουαρίου 2020, 07:09 | βασιλης κ

    οσοι εφυγαν με προηγουμενο νομο με 35/35 και πληρη συνταξη να εχουν και τωρα πληρη συνταξη 40/40 και οχι 35/40 . εφυγε ο αλλος πριν 15-20 χρονια και τωρα θα μαρει μειωμενη?

  • 25 Ιανουαρίου 2020, 06:42 | ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΑΥΓΕΡΗΣ

    Δεν προβλέπεται στο νέο ασφαλιστικό αυτό που έχουν εισηγηθεί οι υπηρεσίες του ΕΤΕΑΕΠ , και αναφέρομαι στην καταβολή του ΕΦΑΠΑΞ ανεξάρτητα από την καταβολή της οριστικής σύνταξης.
    Το ΓΛΚ σήμερα εξετάζει αιτήσεις συνταξιοδότησης υπαλλήλων ΔΗΜΩΝ για το έτος 2017. Αυτό σημαίνει ότι οι συνταξιούχοι των ΔΗΜΩΝ περιμένουν περισσότερο από τρία χρόνια .

  • 24 Ιανουαρίου 2020, 23:48 | Κωνσταντίνος Κοκόλης

    Για την άρση των αδικιών που υπάρχουν στους ν.4387/2016 και ν.4611/2019 και για την ίση μεταχείριση επιζώντων συζύγων, σε περίπτωση θανάτου συζύγου συνταξιούχου ή ασφαλισμένου, που επήλθε πριν ή μετά την ημερομηνία 12-5-2016, θα πρέπει με τροπολογία να προστεθεί άρθρο, όπως παρακάτω :

    Τροπολογία με προσθήκη άρθρου 23Α στο ΚΕΦΑΛΑΙΟ Β’ ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΚΑΙ ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΩΝ, του ΜΕΡΟΥΣ ΤΡΙΤΟΥ.

    «Άρθρο 23 Α
    Σύνταξη λόγω θανάτου
    1. Τα δεύτερο εδάφιο της παραγράφου 7 του άρθρου 12 του ν. 4387/2016 (ΦΕΚ Α 85) καταργείται.
    2. Η παράγραφος 6 του άρθρου 19 του ν. 4611/2019 (ΦΕΚ Α 73) καταργείται και η παράγραφος 7 του άρθρου αυτού αριθμείται ως 6.»

  • 24 Ιανουαρίου 2020, 22:06 | ΒΑΣΙΛΗΣ

    ΝΑ ΔΟΘΕΙ Η ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΣΥΝΤΑΞΙΟΔΟΤΗΣΗΣ ΣΕ ΔΗΜΟΣΙΟΥΣ ΥΠΑΛΛΗΛΟΥΣ ΜΕ 33 ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΑ ΕΤΗ ΧΩΡΙΣ ΟΡΙΟ ΗΛΙΚΙΑΣ