Άρθρο 51 Ανώτατο ηλικιακό όριο εγγραφής μαθητών στα ημερήσια ΕΠΑ.Λ.

 

Στο τέλος της παρ. 2 του άρθρου 5 του ν. 4186/2013 (Α’ 193),  προστίθεται εδάφιο ως εξής:

«Μέγιστο όριο ηλικίας για την εγγραφή στα ημερήσια επαγγελματικά λύκεια είναι τα δεκαεπτά (17) έτη.»

  • 28 Απριλίου 2020, 08:58 | Γονιός

    Σωστό μέτρο. Έπρεπε να είχε γίνει καιρό. Γίνεται πάρτι στα ΕΠΑΛ με τα ψεύτικα τμήματα. Έτσι και θα ξεκαθαρίσει ωη κατάσταση και οι γονείς ίσως τα εμπιστευτουν παραπάνω. Οι ενήλικες να πάνε σε δομές ενηλικων. Καμία δουλειά δεν έχουν με τα ανήλικα.

  • 28 Απριλίου 2020, 08:38 | Κοντόπουλος

    Ο νομοθέτης προφανώς εμπειρικά
    θα έχει κάνει αυτές τις διαπιστώσεις
    γιατί επιστημονικά δεν μπορεί να τις
    στηρίξει κάπου.Μας επιτρέπει λοιπόν
    να σκεφτούμε ότι όσοι εργάστηκαν στη
    Νομοπαρασκευαστική για αυτό το άρθρο
    μετά τα 17 τους έτη εκδήλωσαν επιθετικές συμπεριφορές που ως στόχο είχαν να προσβάλλουν,να μειώσουν
    να θίξουν και τελικώς να εκφοβίσουν το διπλανό τους.Επειδή τέτοια όντα δεν πρέπει
    να εμπλέκονται σε θέματα που αφορούν την
    εκπαίδευση και τη λειτουργία της παρακαλούμε
    Άμεσα για την απομάκρυνση τους.

  • 28 Απριλίου 2020, 08:30 | Πουλόπουλος

    Να αποσυρθεί το άρθρο χωρίς
    πολλά λόγια γιατί πολύ απλά
    προσβάλλει τη νοημοσύνη μας
    και θίγει συνταγματικά δικαιώματα μας!

  • 28 Απριλίου 2020, 02:36 | Panos

    Τα άρθρα 51-52, είναι αντισυνταγματικά! Αποκλείουν το 1/3 των μαθητών ΕΠΑΛ να έχουν πρόσβαση σε δωρεάν παιδεία στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση!Μην ξεχνάτε δεν δουλεύουν όλοι οι άνθρωποι το πρωί για να μπορούν να πάνε το απόγευμα σε ΙΕΚ ή σε κάποιο εσπερινό ΕΠΑΛ. Επισης, δεν έχουν όλες περιοχές Εσπερινό ΕΠΑΛ! Συγκεκριμένα, 11 νόμοι και 15 νησιά ισως και παράπανω δεν έχουν εσπερινά ΕΠΑΛ! Ακομα, τα τελευταία χρόνια ο αριθμός που φοιτούν στα Εσπερινά ΕΠΑΛ έχει σχεδόν διπλασιαστεί! Οπότε ακόμη και να μεταβεί αυτό το 30% στα Εσπερινά ΕΠΑΛ θα υπάρχει συγχρωτισμός και δεν θα γίνεται επαρκώς το μάθημα εκεί! Μην ξεχνάτε ότι από τα 399 ΕΠΑΛ τα 79 είναι εσπερινά (19%) δηλ το 81% είναι ημερήσια! Ακόμα, οι ειδικότητες είναι περισσότερες στα Ημερήσια ΕΠΑΛ με αποτέλεσμα να υπάρχουν περισσότερες επιλογές! Επίσης το 17 ετών για α λυκείου είναι γελοίο και παραπληνιτικο ! Συγνώμη αν κάποιος 17 ετών γράφει στην α λυκείου ημερισιου ΕΠΑΛ, πώς θα συνεχίσει στην β’λυκειου αφού θα έχει γίνει ήδη 18 ! Μας κοροϊδεύετε κατά μούτρα! Αν κάποιο στην α ή β λυκείου του ημερήσιου ΕΠΑΛ μείνει στην ίδια τάξη για μια χρονιά ή έχει κάποιο προβλήμα υγείας και αναγκαστεί να χάσει μια χρονιά, τι θα γίνει με τη δική του περίπτωση ! Αποκλείεται να τα σκέφτηκα μόνο εγώ αυτά τα θέματα ! Μάλλον δεν σας νοιάζει τι θα απογινουν οι παραπάνω περιπτώσεις μαθητών!

  • 28 Απριλίου 2020, 02:13 | Θεοδώρα

    Επίσης, υπάρχουν περιοχές χωρίς εσπερινά ΕΠΑΛ. Οι ενήλικοι μαθητές τι επιλογές έχουν τότε;
    Αν η ανησυχία αφορά στην επιβαλλόμενη διαφορετική παιδαγωγική αντιμετώπιση και διαχείριση των ενηλίκων μαθητών (άλλωστε υπάρχει και ως παιδαγωγικος κλάδος η εκπαίδευση ενηλίκων), το πρόβλημα μπορεί να διευθετηθεί διαφορετικά εντος των ημερήσιων ΕΠΑΛ π.χ. με τμήματα οργανωμένα σε ηλικιακή βαση.

  • 28 Απριλίου 2020, 02:00 | Κατερίνα Καούκη

    Με την εμπειρία 32 ετών στην Τεχνικοεπαγγελματική εκπαίδευση με ιατρική ειδικότητα, μεταπτυχιακό στην Ψυχολογία και ταγμένη στην δημόσια παιδεία από απόψη και αγάπη, και έχοντας θητεύσει ως Υπεύθυνη του Συμβουλευτικού Σταθμού Νέων (ΣΣΝ) της Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, έχω μείνει εμβρόντητη από την επιχειρηματολογία του Υπουργείου υπέρ των άρθρων 51-51 για το όριο ηλικίας στα ΕΠΑΛ. Ξεκινώντας από το επιχείρημα ότι οι ενήλικες μαθητές ασκούν σχολικό εκφοβισμό στους νεώτερους, δηλώνω την απόλυτη διαφωνία μου καθώς σύμφωνα με την πλούσια εμπειρία μου, οι μεγαλύτεροι μαθητές μόνο θετική συνεισφορά είχαν πάντα στη λειτουργία μιας τάξης ως ομάδας. Παίζουν ρόλο ενωτικό, συμβουλευτικό, προστατευτικό προς τους νεώτερους συμμαθητές τους οι οποίοι συχνά, πολύ συχνά, επηρεάζονται θετικά από αυτούς και την εμπειρία που τους μεταφέρουν. Είναι συγκινητικές οι ανθρώπινες ιστορίες- εμπειρίες των οποίων κοινωνοί γινόμαστε κάθε χρόνο καθηγητές και μαθητές, καθώς τα ΕΠΑΛ, εκτός από ευκαιρία των «αδύνατων» κατά τα στερεότυπα και το σύστημα μαθητών, γίνονται και μια δεύτερη ευκαιρία για μαθητές που μετά το Λύκειο δεν μπόρεσαν να αποκτήσουν μια ειδίκευση, για ενήλικες που γύρεψαν να αποκτήσουν μια ειδικότητα ή να αλλάξουν προσανατολισμό πολύ συνειδητά πια. Η πρόσβαση στα ΕΠΑΛ πρέπει να διευκολύνεται και όχι να αποτρέπεται ειδικά σε μία κοινωνία με μεγάλη οικονομική δυσπραγία και ανισότητες.Το άρθρο 51 ευνοεί μόνο τα ιδιωτικά ΙΕΚ και Κολλέγια.

  • 28 Απριλίου 2020, 01:40 | Noname

    Δεν μπορεί να μπει ηλικιακό όριο τόσο χαμηλό, ακόμη και από αυτό της ενηλικίωσης. Επιπλέον, υπάρχουν περιπτώσεις υποψηφίων μαθητών ανεξάρτητως ηλικίας, που τελείωσαν το σχολείο και επιθυμούν να φοιτήσουν σε κάποιο ΕΠΑΛ κατάρτισης σε μια ειδικότητα. Με αυτή την ρύθμιση, αυτοί αποκλείονται χωρίς καμία πρόβλεψη για την ενίσχυση των Εσπερινών ΕΠΑΛ, τα οποία δεν μπορούν σε καμία περίπτωση να καλύψουν τις ανάγκες των εκπαιδευομένων ανά την επικράτεια. Παρακαλώ, να δοθεί ιδιαίτερη προσοχή, εκτός αν είναι επιθυμητή η συρρίκνωση των σχολικών μονάδων και απο άποψη αναγκών σε εκπαιδευτικό προσωπικό…

  • 28 Απριλίου 2020, 01:01 | ΞΥΓΚΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

    Ο αποκλεισμός από τη δημόσια τεχνική εκπαίδευση όσων έχουν υπερβεί το 17ο έτος της ηλικίας τους αποτελεί καταστρατήγηση του Συντάγματος, άρθρο 16, που δίνει το δικαίωμα της δωρεάν παιδείας σε όλους, σε όλες τις βαθμίδες της Εκπαίδευσης και παρέχει ίσες ευκαιρίες σε όλους. Στο σχολείο που διδάσκω στο ΕΠΑΛ Καλυμνου έχω πολλούς μαθητες που έρχονται να πάρουν την ειδικότητα του ναυτικού και να πάνε στα καράβια και να ξεφύγουν από την ανεργία και μιζέρια και με αυτό το μέτρο τους κόβεται αυτό το δικαίωμα . Επίσης στα 10 χρόνια που διδάσκω δεν έχω παρατηρήσει θέμα σχολικού εκφοβισμού από ενήλικα σε ανήλικο .
    Ξυγκης Παναγιώτης ΠΕ 82

  • 28 Απριλίου 2020, 00:00 | Ουρανία Τσουκαλά

    Πως αλλιώς μπορεί να ερμηνευτεί αυτή η διάταξη λήρος καταπάτησης του δικαιώματος της παιδείας παρά από την πρόθεση κατάργησης ουσιαστικά της ήδη υποβαθμισμένης και παραμελημένης επί δεκαετίες τεχνικής εκπαίδευσης;

  • 27 Απριλίου 2020, 23:25 | Δέσποινα Αρχιτέκτων

    Τα άρθρα 51 και 52 είναι απαράδεκτα.
    Είναι δυνατόν να υπάρχει ανώτατο ηλικιακό όριο (17 έτη) στην επαγγελματική εκπαίδευση; Σε μία εποχή που μιλάμε για δια βίου μάθηση και κατάρτιση.
    Όταν οι στατιστικές δείχνουν ότι όλο και μεγαλύτερο ποσοστό ανθρώπων που διαπρέπουν στο επάγγελμα τους δεν ασκεί αυτό που αρχικά σπούδασε.

    Αποκόπτουμε από τη δημόσια δωρεάν εκπαίδευση όλους:
    τους αποφοίτους των γενικών λυκείων που είτε απέτυχαν στις πανελλήνιες είτε δεν μπορούν να σπουδάσουν εκτός της πόλης καταγωγής τους.
    Όλους εκείνους τους ενήλικους που θέλουν να κάνουν επανεκκίνηση ενισχύοντας
    το βιογραφικό τους,ώστε να βρούν εργασία σε συνθήκες κρίσης.
    Γυναίκες με παιδιά που θέλουν να αποκτήσουν κατάρτιση ώστε να βοηθήσουν στο οικογενειακό εισόδημα.

    Η ηλικία, το φύλλο, το έθνος, η οικονομική κατάσταση δε θα πρέπει να εμποδίζουν τη δημόσια δωρεάν επαγγελματική εκπαίδευση και την εξέλιξη ενός ατόμου με όραμα ένα καλύτερο μέλλον γαι τον εαυτό του και την κοινωνία.
    Αποκλείοντας ανθρώπους από την δημόσια επαγγελματική κατάρτιση οδηγούμε τη χώρα πολλά χρόνια πίσω.
    Έγιναν πολλά σωστά βήματα στα ΕΠΑΛ τα τελευταία χρόνια γιατί πρέπει κάθε νέα κυβέρνηση να αναιρεί ακόμη και τα θετικά της προηγούμενης;
    Είναι προφανές ότι οι ιδιώτες που επιχειρούν στην εκπαίδευση θα ευνοηθούν από την απαξίωση του Δημόσιου Σχολείου. Τίποτα δεν είναι τυχαίο. Οι μόνοι που ευνοούνται από το Σχέδιο Νόμου είναι τα ιδιωτικά ΙΕΚ και τα Κολέγια.

    Όσο για τον ισχυρισμό του σχολικού εκφοβισμού όποιος διδάσκει σε ΕΠΑΛ γνωρίζει ότι είναι τουλάχιστον αστείος.Οι ενήλικοι μαθητές στην πλειοψηφεία τους έχουν την ωριμότητα της δημοκρατικής διαμεσολάβησης σε καταστάσεις κρίσης και σίγουρα δεν δημιουργούν ζητήματα εκφοβισμού.
    Σε ποιές έρευνες βασίστηκε αυτό το συμπέρασμα; Πόσο έγκυρες είναι;

  • 27 Απριλίου 2020, 22:32 | ΧΑΡΑ

    ΤΑ ΑΡΘΡΑ 51 ΚΑΙ 52 ΕΙΝΑΙ ΑΝΤΙΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΑ ΚΑΙ ΑΝΤΙΘΕΤΑ ΜΕ ΤΗΝ ΠΑΡΟΧΗ ΙΣΩΝ ΕΥΚΑΙΡΙΩΝ ΣΕ ΟΛΟΥΣ.ΟΛΟΙ ΕΧΟΥΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΣΤΗ ΜΑΘΗΣΗ ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ ΝΑ ΚΑΤΑΣΤΡΑΤΗΓΕΙΤΑΙ ΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΣΤΟΥΣ ΑΝΩ ΤΩΝ ΔΕΚΑΕΦΤΑ ΕΤΩΝ ΝΑ ΦΟΙΤΗΣΟΥΝ ΣΤΑ ΕΠΑΛ ΚΑΙ ΝΑ ΑΠΟΚΤΗΣΟΥΝ ΠΤΥΧΙΟ ΠΟΥ ΘΑ ΤΟΥΣ ΔΩΣΕΙ ΤΗΝ ΕΥΚΑΙΡΙΑ ΓΙΑ ΜΙΑ ΘΕΣΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ.ΟΙ ΕΝΗΛΙΚΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΦΟΙΤΟΥΝ ΣΥΝΕΙΔΗΤΟΠΟΙΗΜΕΝΑ ΣΤΑ ΕΠΑΛ ΚΑΙ ΔΕΝ ΑΠΟΤΕΛΟΥΝ ΦΟΒΟ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΑΝΗΛΙΚΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΑΛΛΑ ΜΑΛΛΟΝ ΠΡΟΤΥΠΟ ΘΑ ΕΛΕΓΑ.ΜΕ ΤΑ ΑΡΘΡΑ ΑΥΤΑ ΤΟ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΣΥΡΡΙΚΝΩΣΗ ΤΗΣ ΔΩΡΕΑΝ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ ΤΟΜΕΩΝ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΩΝ ΤΩΝ ΕΠΑΛ ΚΑΙ ΤΕΛΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΝΑ ΠΛΕΟΝΑΖΟΥΝ ΑΡΑ ΟΧΙ ΚΑΙ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΕΣ.ΝΑΑΠΟΣΥΡΘΟΥΝ ΤΑ ΑΡΘΡΑ ΠΟΥ ΜΑΣ ΓΥΡΙΖΟΥΝ ΣΤΟ 2013 ΚΑΙ ΣΕ ΑΛΛΕΣ ΠΟΙΟΣ ΞΕΡΕΙ ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ.ΙΣΟΤΙΜΗ ΠΡΟΣΒΑΣΗ ΟΛΩΝ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ.

  • 27 Απριλίου 2020, 22:24 | Ευγενία Θ.

    Απαράδεκτο, αντιεκπαιδευτικό και αντιδημοκρατικό άρθρο που υποκρύπτει ιδιωτικά ίσως συμφέροντα. Ντροπή αν δεν αποσυρθεί.

  • 27 Απριλίου 2020, 22:23 | Ευριδίκη

    Δυσάρεστο ξάφνιασμα εν μέσω καραντίνας αποτελεί το νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας & θρησκευμάτων.
    Υπάρχουν αρκετά μελανά σημεία που λειτουργούν αναχρονιστικά. θα σταθώ όμως σε αυτό του άρθρου 51 και κατ’ επέκταση 52 που ορίζει ως ηλικιακό όριο εγγραφής στα ΕΠΑΛ τα 17 έτη.
    Συμφωνώ με όλους όσους έχουν γράψει πιο πριν ότι το συγκεκριμένο άρθρο είναι αντισυνταγματικό αφού αφαιρεί το δικαίωμα για ίσες ευκαιρίες στην εκπαίδευση. Αυτό γιατί στερεί την δυνατότητα επανένταξης στο εκπαιδευτικό σύστημα στους μαθητές που το είχαν εγκαταλείψει, τη δυνατότητα αυτών και των αποφοίτων ΓΕΛ να αποκτήσουν ειδικότητα και πτυχίο επαγγελματικών προσόντων σε δημόσια δομή τυπικής εκπαίδευσης, αλλά και των αποφοίτων ΕΠΑΛ να αποκτήσουν 2η ειδικότητα όπως προβλέπεται σήμερα καθώς και την δυνατότητα πρόσβασης τους στη τριτοβάθμια εκπαίδευση μέσω των πανελληνίων από τα ΕΠΑΛ.
    Επίσης γιατί προσδιορίζει το όριο ηλικίας μόνο για τα ΕΠΑΛ και όχι και για τα ΓΕΛ;
    Η δικαιολογία για τον εκφοβισμό μεταξύ ενηλίκων και ανήλικων μαθητών από την σχεδόν εικοσαετή εμπειρία μου στην επαγγελματική εκπαίδευση δεν ευσταθεί. Πραγματικά θα ήθελα να ενημερωθώ σε ποια ερευνητικά δεδομένα στηρίζεται το υπουργείο για αυτή του την αιτιολόγηση.
    Εύχομαι η ηλεκτρονική διαβούλευση να ληφθεί σοβαρά υπόψη από το υπουργείο και να μη γίνεται μόνο για να λέμε τύποις ότι κρατήθηκαν οι δημοκρατικές διαδικασίες και να αποσύρει τα συγκεκριμένα άρθρα.

  • 27 Απριλίου 2020, 22:23 | Σακκατου Βάσω

    Για ποιο λόγο βάζετε ηλικιακό όριο εισαγωγής στα ΕΠΑΛ; μήπως για να τα οδηγησετε σε κλείσιμο;και ποιοι θα ωφεληθούν από αυτό; σίγουρα όχι οι ελληνες μαθητές

  • 27 Απριλίου 2020, 22:14 | Πασσος Χαράλαμπος

    Ρατσιστικος και αναλγητος κοινωνικά ο αποκλεισμός μεγαλύτερων ηλικιών από τα ΕΠΑΛ,η συνύπαρξη μαθητών με διαφορετικες ηλικίες μόνο πλούτο προσφέρει στη διαδικασία του μαθήματος

  • 27 Απριλίου 2020, 22:02 | Χαρά

    Η αιτιολόγηση του Υπουργείου για την απαγόρευση φοίτησης σε μαθητές άνω των 17 ετών ή μαθητές ΓΕΛ βασίζεται σε αντιεπιστημονικά και αντιπαιδαγωγικά κριτήρια. Τα περί βίας και σχολικού εκφοβισμού προφανώς δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα και στα επιστημονικά δεδομένα, ούτε φυσικά αποτελούν αποτρεπτικό μέσο τέτοιων φαινομένων, όταν απουσιάζουν ουσιαστικοί τρόποι αντιμετώπισης, Η βασική αιτία είναι η καθοδήγηση σε άλλες μορφές εκπαίδευσης με οικονομικό κόστος για τους νέους σε ηλικία πολίτες. Στερούν, τέλος, από τους νέους των ΕΠΑΛ την ευκαιρία εξειδίκευσης και επαγγελματικής ανάπτυξης. Το φρονιμότερο και επωφελέστερο είναι ενίσχυση της μαθητείας, της ευκαιρίας δεύτερης ειδικότητας και εν γένει της απρόσκοπτης επαγγελματικής κατάρτισης μέσα από τα ΕΠΑΛ.

  • 27 Απριλίου 2020, 22:01 | Γεωργία

    Υπάρχουν μελέτες που αποδεικνύουν στο ισχυρισμό του Υπουργείου ότι η παρουσία των μεγαλύτερων σε ηλικία μαθητών οδηγεί σε φαινόμενα ενδοσχολικής βίας; Η πρακτική δείχνει ακριβώς το αντίθετο: ότι η ωριμότητα των μεγαλύτερων μαθητών και η συνακόλουθη συνειδητή απόφασή τους να σπουδάσουν λειτουργεί κατασταλτικά σε κάθε τέτοιας μορφής συμπεριφορά !

    Πως ακριβώς εξορθολογίζεται η αριθμητική σχέση εκπαιδευτικού-μαθητή ; Διώχνοντας τους μαθητές από το σχολείο;! Πώς γίνεται , αφού ο αριθμός των μαθητών στην τάξη αποτελεί παράγοντα συμβολής στην αποτελεσματική διδασκαλία ,όπως παραδέχεται το ίδιο το Υπουργείο στην παραπάνω παράγραφο, στην Α/θμια να αυξάνεται ο αριθμός αυτός;

    Πείτε τουλάχιστον την αλήθεια, ότι όλα γίνονται γαι την εξοικονόμηση χρημάτων και μην υποτιμάτε τη νοημοσύνη του κόσμου!!!

  • 27 Απριλίου 2020, 22:01 | Μηνάς Φλουρής

    Ως πρώην εκπαιδευτικός των ΕΠΑΛ, έχω διδάξει σε ένα μεγάλο αριθμό μαθητών που ήταν άνω των 17 χρονών. Οι μαθητές αυτοί, μπορώ να πω ότι ήταν πολύ περισσότερο συνειδητοποιημένοι από τους νεότερους συμμαθητές τους ως προς την θέληση τους να αποκτήσουν γνώσεις και δεξιότητες που θα τους εξασφαλίσουν επαγγελματική αποκατάσταση. Η υποστήριξη του άρθρου 51 μέσω της λογικής ότι οι μεγαλύτεροι μαθητές προάγουν τον εκφοβισμό είναι τελείως άστοχη και λανθασμένη. Μέτρο για την καταπολέμηση του εκφοβισμού δεν μπορεί να είναι ένα οριζόντιο μέτρο που αποκλείει χιλιάδες νέους από το να έχουν πρόσβαση σε ένα σχολείο που μπορεί να τους προσφέρει σύγχρονη επαγγελματική εκπαίδευση. Σύμφωνα με τα παραπάνω, πιστεύω ότι είναι άμεση ανάγκη τα άρθρα 51 και 52 να αποσυρθούν από το νομοσχέδιο.

  • 27 Απριλίου 2020, 21:41 | Θεοδώρα

    Και τι γίνεται με τους ενήλικους που εργάζονται απόγευμα ή τους γονείς μικρών παιδιών που επιθυμούν να αποκτήσουν ειδικότητα Ε.Π.Α.Λ.;

  • 27 Απριλίου 2020, 21:39 | Ελένη Ιωαννίδου

    <>

    Τα δύο αυτά άρθρα του υπό διαβούλευση νομοσχεδίου
    1. Απαγορεύουν ρητά να φοιτήσει ένας απόφοιτος του Γενικού Λυκείου στο ΕΠΑ.Λ., προκειμένου να πάρει ειδικότητα.
    2. Απαγορεύει στον απόφοιτο του ΕΠΑ.Λ. να ξαναφοιτήσει στο ΕΠΑ.Λ. για να πάρει δεύτερη ειδικότητα, γιατί επανασχεδιάζει την επαγγελματική του επιλογή.
    3. Απαγορεύει στον μαθητή που φοιτά στο Γενικό Λύκειο να εγγραφεί στο ΕΠΑ.Λ., αν έχει χάσει για διάφορους λόγους κάποια ή κάποιες χρονιές.
    4. Απαγορεύει στον τελειόφοιτο είτε του ΓΕΛ είτε του ΕΠΑ.Λ. να εγγραφεί μετά από κάποιο διάστημα στο ΕΠΑ.Λ., για να δημιουργήσει μια άλλη επαγγελματική ευκαιρία.

    Οι αιτιολογίες για αυτό το μέτρο είναι αντιεκπαιδευτικές, αντιεπιστημονικές και αντιπαιδαγωγικές αλλά και δείχνουν μια αντιδημοκρατική περιφρόνηση στην προσπάθεια που κάνουν οι νέοι στις σημερινές δύσκολες εποχές για την επαγγελματική τους προοπτική.

    Η ενδοσχολική βία και μάλιστα με σοβαρά περιστατικά έχουν καταγραφεί σε Νηπιαγωγεία, Δημοτικά, Γυμνάσια και σε Γενικά Λύκεια, όπου οι μαθητές έχουν κατά κανόνα την ίδια ηλικία. Αντίθετα στα ΕΠΑ.Λ. έχει παρατηρηθεί και έχει καταγραφεί και σε έρευνες ότι η παρουσία μεγαλύτερης ηλικίας μαθητών έχει αποσοβήσει πολλά τέτοιου είδους περιστατικά. (Αυτό λέει και η προσωπική μου εμπειρία 25 χρόνια εκπαιδευτικός σε ΕΠΑΛ). Αλλά ακόμα και ως υπόθεση εργασίας αν δεχτούμε ότι υπάρχει ενδοσχολική βία στα Ημερήσια ΕΠΑ.Λ. η μοναδική και μάλιστα αποτελεσματική «επιστημονική» λύση που προτείνεται είναι η μη εγγραφή μαθητών άνω των 17 ετών;
    Για τους μαθητές των Γενικών Λυκείων δεν υπάρχει διάταξη που να αναφέρεται στο μέγιστο όριο ηλικίας. Αναρωτιέται κανείς, για ποιο λόγο να υπάρχουν άλλα μέτρα και άλλα σταθμά για τους μαθητές των ΕΠΑ.Λ. και γιατί αυτοί οι μαθητές να αντιμετωπίζονται ρατσιστικά και άνισα, καθώς δεν τηρείται η αρχή της ισότητας, που επιβάλει την ίση μεταχείριση όμοιων περιπτώσεων και αφαιρείται το συνταγματικό δικαίωμα της απρόσκοπτης φοίτησης των πολιτών σε κάθε βαθμίδα της εκπαίδευσης.
    Η βία είναι ένα σύνθετο πρόβλημα και μπορεί να αντιμετωπισθεί με διάφορες μεθόδους και αντιμετωπίζεται με διάφορες μεθόδους αποτελεσματικότερα, από την οριοθέτηση της ηλικίας .

    Τα δύο αυτά άρθρα του Νομοσχεδίου θεωρούνται ως ευθεία βολή στην καρδία της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης . Παγιώνει τα δύο μέτρα και δύο σταθμά για τους μαθητές μας και αποτελεί ρατσιστική και άνιση αντιμετώπιση χωρίς να τηρείται η αρχή της ισότητας αφού γίνεται αναφορά στο ηλικιακό όριο εγγραφής των μαθητών μόνον για τα ΕΠΑ.Λ. και όχι για όλη την Λυκειακή βαθμίδα εκπαίδευσης.
    Το γεγονός θα έχει και καταστροφικές παρενέργειες στο οικογενειακό προγραμματισμό χιλιάδων οικογενειών αλλά και στην απρόσκοπτη λειτουργία των ΕΠΑ.Λ. Παρότι η ελληνική κοινωνία βάζει σε δεύτερη μοίρα την τεχνική και επαγγελματική εκπαίδευση, συχνά στρέφεται σε αυτήν όταν το παιδί της, τελειώνοντας το Γενικό Λύκειο δεν καταφέρνει να συνεχίσει στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Η κινητικότητα μεταξύ των δύο τύπων Λυκείου, δίνει την δυνατότητα στους αποφοίτους του Γενικού Λυκείου να εγγραφούν στα ΕΠΑ.Λ., στην ειδικότητα που πιστεύουν ότι θα τους βοηθήσει επαγγελματικά και στο πλαίσιο της τυπικής εκπαίδευσης και να αποκτήσουν πτυχίο που θα τους εξασφαλίζει επαγγελματικά δικαιώματα άμεσα χωρίς να δώσουν εξετάσεις πιστοποίησης.
    Οι μαθητές αυτοί δεν μπορούν να πάνε στα εσπερινά ΕΠΑ.Λ., διότι τα εσπερινά ΕΠΑ.Λ. για την εγγραφή των μαθητών απαιτούν ειδικές προϋποθέσεις (που αυτό από μόνο του αποκλείει όλους τους άνω των 17 που φοιτούν σήμερα σε Ημερήσια ΕΠΑ.Λ.), είναι αριθμητικά πολύ λίγα στη χώρα, ειδικά στην επαρχία και πλείστες μικρές πόλεις δεν διαθέτουν. Επιπρόσθετα στα εσπερινά συχνά δεν λειτουργούν όλες οι ειδικότητες
    Με τον ηλικιακό περιορισμό που μπαίνει από το νομοσχέδιο, όσα παιδιά θέλουν να πάρουν μία ειδικότητα παρακολουθώντας πρωινά μαθήματα θα οδηγηθούν στα ιδιωτικά Ι.Ε.Κ. (αφού τα δημόσια Ι.Ε.Κ. λειτουργούν και αυτά απόγευμα), σε μία πολύ δύσκολη οικονομικά περίοδο. Επιπλέον τα Ι.Ε.Κ. (δημόσια και ιδιωτικά) ανήκουν στην μη τυπική εκπαίδευση και για να πάρεις το πτυχίο (πιστοποίηση) απαιτούνται εξετάσεις πιστοποίησης στον ΕΟΠΠΕΠ με όλα τα προβλήματα που αυτό συνεπάγεται. Δηλαδή δεν υπάρχουν σταθερές ημερομηνίες για τις εξετάσεις, στο παρελθόν υπήρξαν χρονιές που οι εξετάσεις δεν έγιναν καθόλου ενώ κάποιες φορές δεν περιελάμβαναν όλες τις ειδικότητες κ.α..
    Επίσης τα δύο αυτά άρθρα, με μια πρώτη εκτίμηση, θα φέρουν στα ημερήσια ΕΠΑ.Λ. σε βάθος τριετίας, μια μείωση μαθητικού δυναμικού περίπου 30%, με ότι αυτό συνεπάγεται σε θέσεις εργασίας και όχι μόνο. Επίσης θα επιφέρουν συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων, κλείσιμο πολλών μικρών περιφερειακών ΕΠΑ.Λ. καθώς και καταργήσεις πολλών Εργαστηριακών Κέντρων.
    Συμπερασματικά για τα προαναφερόμενα φαίνεται πως αφαιρείται σε πολίτες, το συνταγματικό δικαίωμα για την επιλογή σχολείου και ειδικότητας φοίτησης τους στο Δημόσιο πρωινό σχολείο γιαυτό και παρακαλούμε να αποσυρθούν τα δύο επίμαχα άρθρα τα οποία και αγγίζουν τα όρια της αντισυνταγματικότητας

  • 27 Απριλίου 2020, 21:34 | ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΤΖΙΑΤΖΙΟΥ

    Το όριο ηλικίας εγγραφής σε δημόσιο σχολείο είναι πολιτική διάκρισης και παραβίασης ανθρώπινου δικαιώματος και όχι εκπαιδευτική πολιτική μιας δημοκρατικής χώρας.
    Η εγγραφή στα ΕΠΑΛ, συχνά σε ηλικία μεγαλύτερη των 17 ετών, επιλέγεται από ανθρώπους εργαζόμενους (οι οποίοι σαφώς και μπορεί να εργάζονται βράδυ, άρα να επιλέξουν το πρωινό ωράριο), από ανθρώπους που για διάφορους λόγους δεν μπόρεσαν να ολοκληρώσουν την εκπαίδευσή τους, ή που επιθυμούν να βελτιώσουν τις πιθανότητες για εργασία – ακόμη κι αν έχουν τελειώσει το ΓΕΛ – , από ανθρώπους τελικά που έχουν αναφαίρετο δικαίωμα στην εκπαίδευση.
    Όσον αφορά τα φαινόμενα bulling δεν έχουν καμμία σχέση με την ύπαρξη μεγαλύτερων μαθητών, οι οποίοι όντας αποφασιμένοι για να σπουδάσουν αυτό που επέλεξαν, αντιθέτως λειτουργούν κατασταλτικά στην τάξη και στα φαινόμενα ακατάλληλης συμπεριφοράς που παρατηρείται συχνά από τους μικρούς και ανώριμους εφήβους!

  • 27 Απριλίου 2020, 21:23 | Pinelopi

    Τα άρθρα 51 και 52 είναι απαράδεκτα.
    Σε ποια χώρα δεν έχεις το δικαίωμα να παρακολουθήσεις την ειδικότητα που θέλεις μόνο και μόνο γιατί έγινες 17+;
    Σε ποια χώρα δεν έχεις το δικαίωμα επιλογής;
    Όλοι οι Έλληνες έχουν δικαίωμα δωρεάν παιδείας, σε όλες τις βαθμίδες της, στα κρατικά εκπαιδευτήρια.

    Νοιώθω ότι πάλι γίνεται προσπάθεια να υπάρξει προώθηση μαθητών στα ΚΕΚ, στα ΙΕΚ και στα Κολέγια.
    Νοιώθω ότι και πάλι τα ΕΠΑΛ μπήκανε στο στόχαστρο.
    Νοιώθω ότι γίνεται και πάλι προσπάθεια απαξίωσης της Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης.

  • 27 Απριλίου 2020, 21:02 | ΘΑΝΟΣ

    Σωστό. Μην κάνετε βήμα πίσω. Βάλτε πρώτα τους ανήλικους μσθητες. Έτσι σιγά σιγά τα ΕΠΑΛ θα πάρουν το ρόλο που τους αξίζει καθώς οι γονείς θα αρχίσουν να τα εμπιστεύονται παραπάνω.

  • 27 Απριλίου 2020, 20:19 | Μαρία Συροπούλου

    Το όριο ηλικίας σε σχολείο που κατά βάση επιλέγεται από ανθρώπους εργαζόμενους (οι οποίοι σαφώς και μπορεί να εργάζονται βράδυ, άρα να επιλέξουν το πρωινό ωράριο), ανθρώπους που για διάφορους λόγους δεν μπόρεσαν να ολοκληρώσουν την εκπαίδευσή τους, ανθρώπους που επιθυμούν να βελτιώσουν τις πιθανότητες για εργασία – ακόμη κι αν έχουν τελειώσει το ΓΕΛ – , από ανθρώπους τελικά που έχουν αναφαίρετο δικαίωμα στην εκπαίδευση, είναι πολιτική διάκρισης και παραβίασης ανθρώπινου δικαιώματος και όχι εκπαιδευτική πολιτική μιας δημοκρατικής χώρας.

  • 27 Απριλίου 2020, 20:09 | Γκουγκουγιάννης Ιωάννης

    Θα ήθελα να επιστήσω την προσοχή σας στο τραγικό από όλες τις πλευρές νομοσχέδιο για την παιδεία που ήρθε αυτές τις μέρες στην δημοσιότητα και ειδικά για την κατάφορη υποβάθμιση του νευραλγικού για την χώρα μας τομέα των ΕΠΑΛ με τα αρθρά 51 και 52.Παρακαλώ πολύ στην άμεση απόσυρση τους. Θελουμε μια επαγγελματική εκπαίδευση ή μια επαγγελματική κατάρτιση.
    Γκουγκουγιάννης Ιωάννης ΠΕ83.

  • 27 Απριλίου 2020, 19:50 | Έφη

    Το άρθρο πρέπει να αποσυρθεί γιατί :
    1. Στερεί από τους μαθητές το δικαίωμα της ισότιμης πρόσβασης στα σχολεία, όπως αναφέρεται στο Άρθρο 16 παρ. 4 του Συντάγματος.
    2. Αποκλείει από τα ΕΠΑΛ,έναν μεγάλο αριθμό μαθητών, όπως :
    α. Αποκλείει απόφοιτους Γυμνασίου που έχασαν κάποια χρόνια ή διέκοψαν τη φοίτηση τους
    β. Αποκλείει όποιο μαθητή έχασε για όποιονδήποτε λόγο μάποια χρονιά
    γ. Απόφοιτοι ΕΠΑΛ που θέλουν να συνεχίσουν για απόκτηση άλλου Πτυχίου του ίδιου Τομέα ή να γραφτούν σε άλλο Τομέα
    δ. Απόφοιτοι ΓΕΛ, που θέλουν να συνεχίσουν για απόκτηση Πτυχίου
    Δικαιολογία επιεικώς γελοία : Ο Εκφοβισμός… Από την εμπειρία μου ως αναπληρώτρια 2 χρόνια σε ΕΠΑΛ οι ενήλικοι μαθητές είναι αυτοί που βοηθούν στην αποτροπή τέτοιων καταστάσεων…

  • 27 Απριλίου 2020, 19:46 | Σοφία

    Κατάφωρα αντισυνταγματικές διατάξεις, μηδενικό παιδαγωγικό και ανθρωπιστικό υπόβαθρο. Η μόνη σκοπιμότητα των εν λόγω προτάσεων είναι αφενός η διοχέτευση μεγάλου αριθμού μαθητών σε ιδιωτικές μεταγυμνασιακές δομές εκπαίδευσης και η μείωση των δημόσιων ΕΠΑ.Λ. προκειμένου να οδηγηθεί στην απόλυση μεγάλος αριθμός εκπαιδευτικών που εργάζονται σε αυτά. Το έχει ξαναπαίξει το έργο αυτό η κυβέρνηση και τα αποτελέσματα τα θυμόμαστε όλοι.

  • 27 Απριλίου 2020, 19:42 | ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΑΡΥΓΙΑΝΝΗΣ

    Έπειτα από 22 χρόνια στην Επαγγελματική Εκπαίδευση ως εκπαιδευτικός ήρθε η ώρα να διαβάσω και αυτό στα άρθρα 51 και 52!!! Ότι οι ενήλικες μαθητές τάχα δημιουργούν προβλήματα στους ανήλικους και διαταράσσουν τη σχολική κανονικότητα των ΕΠΑΛ. Μάλιστα τέθηκε και θέμα ασφάλειας. Κάθε άλλο!!! Είναι σπάνιο το φαινόμενο ένας ενήλικος μαθητής να βρεθεί υπόλογος μπροστά στο σύλλογο των καθηγητών για το οποιοδήποτε θέμα. Το μόνο που πράττουν οι ενήλικες μαθητές είναι το καλό παράδειγμα για τους ανήλικους. Αυτό ίσως οφείλεται στην ώριμη, συνειδητή και όχι υποχρεωτική τους παρουσία στα ΕΠΑΛ. Δρουν καταλυτικά και κατευναστικά σε πολλές κρίσεις της τάξης, υποβοηθώντας με την εν γένει συμπεριφορά και στάση τους τόσο στην ομαλή διεξαγωγή του μαθήματος όσο και γενικότερα στην εύρυθμη λειτουργία του σχολείου. Το μόνο που ζητάνε στα πλαίσια των ίσων ευκαιριών για όλους, είναι μια δεύτερη ευκαιρία στη ζωή και ένα πτυχίο εξειδίκευσης στην αρεστή τους ειδικότητα. Ειδικότητα που μέσω των Πανελληνίων εξετάσεων, μπορεί ίσως να αποτελέσει για αυτούς το εφαλτήριο για την εισαγωγή τους στα ανώτερα εκπαιδευτικά ιδρύματα και έτσι να κάνουν το όνειρό τους πραγματικότητα. Όχι λοιπόν στον αποκλεισμό – αποκεφαλισμό τους από τα ΕΠΑΛ. Ο σημερινός ενήλικος μαθητής των ΕΠΑΛ, ήταν ο χθεσινός ανήλικος που έμεινε έξω από εξειδίκευση και Πανεπιστημιακές σπουδές για διάφορους λόγους. Είναι ίσως το παιδί μου, το παιδί σου, το παιδί όλων, που αύριο ως ενήλικος θα βρει την πόρτα της δεύτερης ευκαιρίας κλειστή. Προς τι αυτή η τιμωρία;

  • 27 Απριλίου 2020, 19:41 | Τάσσιος Δημοσθένης

    Με το άρθρο 51 του νομοσχεδίου για την Παιδεία, το 51,6% των μαθητών των σχολείων του Πειραιά, που είναι Ενήλικες, δεν θα έχουν πλέον δικαίωμα εγγραφής στο σχολείο.
    Η πλειοψηφία των μαθητών «πετιούνται» κυριολεκτικά εκτός δημόσιας εκπαίδευσης, αφαιρώντας τους το δικαίωμα να τελειώσουν το Λύκειο, με μόνο κριτήριο το ηλικιακό. Τιμωρούνται γιατί μεγάλωσαν.
    Τους αφαιρείται η δυνατότητα να αποκτήσουν μια ειδικότητα στο δημόσιο σχολείο που θα τους επέτρεπε να ενταχθούν στην αγορά εργασίας.
    Αφαιρείται από τους μαθητές ακόμα και η δυνατότητα, αφού λάβουν το πτυχίο τους, να δοκιμάσουν να συνεχίσουν τις σπουδές τους στα Πανεπιστήμια, γεγονός που η πολιτεία είχε θεσπίσει τα προηγούμενα χρόνια.
    Αφαιρείται από τους μαθητές η δυνατότητα, να λάβουν το Πτυχίο τους και να φοιτήσουν στο «Μεταλυκειακό 4ο έτος – Μαθητεία», ώστε να ενταχθούν ομαλά στην αγορά εργασίας και να ασκήσουν το επάγγελμα που σπούδασαν.
    Η κυβέρνηση επιδιώκει να οδηγήσει τους μαθητές στα ιδιωτικά ΙΕΚ και ΚΕΚ, για μια φτηνή κατάρτιση, ενώ γνωρίζει ότι οι μαθητές όχι μόνο δεν έχουν καμία οικονομική δυνατότητα να πληρώσουν, αλλά δυσκολεύονται και να επιβιώσουν.
    Η κυβέρνηση με το άρθρο 51 του ν/σ, οδηγεί το ιστορικό Τεχνικό Επαγγελματικό σχολείο του Ζαννείου – ημερήσιο απογευματινό – σε κλείσιμο, κατάργηση.

  • 27 Απριλίου 2020, 18:51 | Κούτση Μαρία

    Το δικαίωμα στην δωρεάν εκπαίδευση είναι αδιαμφισβήτητο για όλους, ανεξαρτήτως φύλου, ηλικίας ή θρησκεύματος. Επίσης αδιαμφισβήτητο είναι το δικαίωμα να επιλέξει κάποιος αν θέλει να εγγραφεί σε ημερήσιο η εσπερινό ΕΠΑΛ. Το επιχείρημα ότι οι ενήλικοι είναι φορείς και παράγοντες εκφοβισμού στο σχολικό περιβάλλον είναι τουλάχιστον αστείο. Η εικοσάχρονη εμπειρία μου στην επαγγελματική εκπαίδευση έχει δείξει το ακριβώς αντίθετο. Πρόκειται για άτομα συνειδητοποιημένα που εγγράφονται στα ΕΠΑΛ για να καλύψουν πραγματικές τους ανάγκες και να ικανοποιήσουν τους στόχους τους και σίγουρα όχι για να έρχονται σε ρήξη με τους ανήλικους συμμαθητές τους. Αν παραταύτα υπάρχει κάποια μαρτυρία ή έρευνα που να αποδεικνύει το αντίθετο, θα ήμουν πολύ περίεργη να την ακούσω. Στην δύσκολη περίοδο που διανύουμε η κυβέρνηση θα πρέπει να δείξει σύνεση και λογική και να άρει το άρθρο 51.

  • 27 Απριλίου 2020, 18:37 | Niki

    Αυτό το άρθρο είναι απαράδεκτο και αιτούμαστε να αποσυρθεί.
    Τα φαινόμενα εκφοβισμού (Bullying) πώς χρησιμοποιούνται ως βάση για να τεθεί όριο ηλικίας στην εκπαίδευση και τη μάθηση; Ακαδημαϊκή έρευνα (https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/15755782) υποδεικνύει ότι τα φαινόμενα εκφοβισμού σε μαθητές μειώνονται σε μεγαλύτερες ηλικίες.

    Γιατί οι περιορισμοί είναι μόνο στα ΕΠΑΛ και όχι σε άλλους τύπου σχολείου; Το άρθρο αυτό υπονομεύει τις δυνατότητες των πολιτών για δια βίου μάθηση και θέτει σοβαρά ερωτήματα για τη διασφάλιση ίσης μεταχείρισης στους πολίτες και παροχή ίσων ευκαιριών.

  • 27 Απριλίου 2020, 18:24 | Αναστασία Α.

    Έχω εργαστεί 25 έτη στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση ( Γυμνάσιο- Λύκειο) και μπορώ να σας διαβεβαιώσω ότι ο ηλικιακός περιορισμός για την εγγραφή των μαθητών στα ΕΠΑ.Λ. σαφώς δε θα λύσει το πρόβλημα του σχολικού εκφοβισμού, αν θεωρήσουμε ότι αυτός είναι ο στόχος του συγκεκριμένου άρθρου. Τα άτομα που θα ασκήσουν εκφοβισμό στο σχολείο στα 20 τους είναι αυτά που θα ασκήσουν εκφοβισμό και στα 15, τα 16 ή στα 17. Επίσης, ως εκπαιδευτικός θεωρώ απαράδεκτη τη στέρηση του δικαιώματος σε απόφοιτους Ενιαίων Λυκείων να έχουν και μια «δεύτερη ευκαιρία» αν το θελήσουν εγγραφόμενοι σε ένα ΕΠΑ.Λ. ή να αναπροσανατολιστούν επαγγελματικά, σε περίπτωση που θεωρήσουν ότι έκαναν εσφαλμένη επιλογή στην ηλικία των 18. Άλλωστε, η δια βίου μάθηση θεωρείται ζητούμενο και στόχος κάθε προηγμένης κοινωνίας.
    Σας ευχαριστώ.

  • 27 Απριλίου 2020, 18:22 | Γρηγόρης

    Για τον κύριο που δηλώνει εκπαιδευτικός: έχετε καταλάβει ότι με το όριο ηλικία θα υπάρχουν περιπτώσεις που μαθητές θα τελειώσει την Α τάξη και δεν θα μπορεί να εγγραφεί στην Β.. Έχει καταλάβει επίσης ότι πέρα από το απολυτήριο και το πτυχίο ενδιαφέρει τους μαθητές και η τριτοβάθμια εκπαίδευση..

  • 27 Απριλίου 2020, 18:11 | Γρηγόρης

    Να πει κάποιος στον κύριο Ανδρέου ότι τα ΕΠΑ.Λ εκτός από λύκεια που δίνουν ισότιμο απολυτήριο Λυκείου δίνουν και πτυχίο ειδικότητας..Αν δεν γνωρίζουν να μην μιλάνε καλύτερα…

  • 27 Απριλίου 2020, 17:42 | Γεωργία Σαββίδου

    Λυπάμαι ειλικρινά που καταργείται το Σύνταγμα της Ελλάδας!!! Η Δωρεαν Δημόσια Παιδεία ειναι δικαιωμα καθε ανθρώπου ανεξαρτητα απο την ηλικια του.Σε καιρούς χαλεπούς που ο καθε Έλληνας πολίτης θα έπρεπε να προστατεύεται από το κράτος βλέπουμε ότι το Υπουργείο προτείνει διχαχμο διάκριση κ αδικία!! Με προσχημα την αποφυγή της βίας!!! Στα 16 χρόνια που υπηρετω το δημόσιο σχολείο εχω δει πως μονο θετική είναι η παρουσια των ενηλικων μαθητων στο σχολείο!!
    Ελπιζω πως η κυρία Υπουργός θα ξανασκεφτεί κ θα αποφανθεί προς όφελος της Δημόσιας Παιδείας κ των πολλών κ όχι προς το συμφέρον της Ιδιωτικής κατάρτισης κ των λίγων.
    Ευχαριστώ!

  • 27 Απριλίου 2020, 17:39 | ΒΙΒΗ ΑΓΑΓΙΩΤΟΥ

    Εν μέσω πανδημίας, κλειστών σχολείων και απαγόρευση μετακίνησης η κυβερνηση επιθυμεί να περάσει έτσι απολύτως δημοκρατικά ένα νομοσχέδιο με το οποίο οδηγεί χιλιάδες καθηγητές στην ανεργία και ΣΤΕΡΕΙ ΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΑ ΠΟΛΙΤΗ ΣΤΗΝ ΔΩΡΕΑΝ ΔΗΜΟΣΙΑ ΠΑΙΔΕΙΑ… Και όλα αυτα προκύπτουν απο τον υποτιθεμενο εκφοβισμό στους ανηλικους… Πρέπει να μας περνάτε για πολύ κουτούς… Πάνω σε ποιες έρευνες στηρίχθηκε το συγκεκριμένο άρθρο;ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΙΔΙΩΤΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΜΗΠΩΣ; Και τέλος παντων με ποιο δικαιωμα εσείς καταπατάτε και παραβιάζετε το δικαίωμα του καθένα να κυνηγήσει τα όνειρά του και να σπουδάσει δημόσια αυτό που θέλει;

  • 27 Απριλίου 2020, 17:32 | Γιώτα κεμανετζή

    Στην προηγούμενη διακυβέρνηση σας καταργήσατε τον τομέα υγείας με ταυτόχρονα εγκαίνια ιδιωτικού ΙΕΚ.Ψαχνατε τρόπο να το διορθώσετε γιατί καταλάβατε το λάθος.
    Τωρα με το έτσι θέλω ξανά βάζετε χερι στα ΕΠΑΛ με στόχο να προωθήσετε παλι μαθητες στα ιεκ.ηθελα να ξερα πως ακριβως μεταφρΑζετε την αύξηση των εγγράφων στα ΕΠΑΛ; Προκύπτει από κάπου οτι ο κόσμος δεν θέλει;Καταργητε έναν λαοφιλή θεσμό και ετοιμάζεστε γιαδευτερη φορά να κάνετε το μεγάλο λάθος.
    Το οποίο δεν θέλω να εικασω πως θα το εξαργυρώσετε αυτή τη φορά.

  • 27 Απριλίου 2020, 17:26 | ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΑΓΑΓΙΩΤΗ

    Ο συγκεκριμένος νόμος είναι απόλυτα ΑΝΤΙΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΟΣ!! Δε μπορείς σε μια δημοκρατική κοινωνία να απαγορεύεις στους ανθρώπους της να δώσουν πανελλήνιες ανεξαρτήτως ηλικία… Δηλαδή αν κάποιος μαθητής επιλέξει να ακολουθήσει ένα επάγγελμα και στην πορεία των σπουδών του καταλάβει ότι δεν του ταιριάζει, πώς ένα δημοκρατικό κράτος του απαγορεύει να εγγραφεί σε κάποιο ΕΠΑΛ και το «σπρώχνει¨ στα Ιδιωτικά Πανεπιστήμια; Αλήθεια αυτή τη παιδεία προωθείται; ΤΗΝ ΙΔΙΩΤΙΚΗ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΠΡΟΝΟΜΙΟ ΤΩΝ ΛΙΓΩΝ; και οι υπόλοιποι; ΑΠΛΑ ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ!!!

  • 27 Απριλίου 2020, 16:56 | Παναγιώτης

    Απάντηση στον Κύριο Νίκο, σχόλιο 27 Απριλίου 2020, ώρα 9:12.
    Αγαπητέ κύριε Νίκο, ωραία είναι αυτά που λέτε, έχουν κάποια βάση αλλά ξεχνάτε τα ωράρια που προσφέρονται μαθήματα στη μεταγυμνασιακη/ μεταλυκειακη εκπαίδευση. Το ημερήσιο ΕΠΑΛ είναι το μόνο που προσφέρει μαθήματα ειδικότητας τις πρωινές ώρες! Μην ξεχνάτε δεν δουλεύουμε όλοι στο δημόσιο με σταθερό ωράριο 7-2! Κάποια δουλεύουν απογευματινές ώρες με αποτέλεσμα να μην μπορούν να πάνε σε εσπερινό ΕΠΑΛ ή ΙΕΚ. Επισης υπάρχουν άτομα που έχουν μικρά παιδιά με αποτέλεσμα να μπορούν μόνο πρωινές ώρες οι οποίες συμπίπτουν με τις ώρες που το παιδί θα είναι επίσης σχολείο.

  • 27 Απριλίου 2020, 15:59 | ΑΝΔΡΕΑΣ ΓΕΩΡΓΙΟΥ

    Συμφωνώ απόλυτα με το άρθρο 51 και 52. Πρέπει κάποια στιγμή να μπει μια τάξη στην επαγγελματική εκπαίδευση και είναι η πρώτη φορά που γίνεται. Συγχαρητήρια στην Υπουργό. Δεν μπορεί ο καθένας να σπουδάζει ξανά και ξανά. Το ΕΠΑΛ ΕΊΝΑΙ ΔΕΥΤΕΡΟΒΆΘΜΙΑ ΕΚΠΑΊΔΕΥΣΗ ΟΠΩΣ ΚΑΙ ΤΟ ΓΕΝΙΚΌ ΛΎΚΕΙΟ και παίρνεις ΙΣΟΤΙΜΟ ΤΙΤΛΟ. Αν αποφοιτήσεις δεν μπορείς να ξαναπηγαίνεις αιωνίως ΩΣ μαθητής. Προχωράς, πας στην μεταδευτεροβάθμια εκπαίδευση ή στην κατάρτιση Ή ΣΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΉΜΙΟ. Είδατε κανέναν να γράφεται και να ξαναγράφεται στο Γενικό Λύκειο? Σε ΚΑΜΜΊΑ ΕΥΡΩΠΑΙΚΉ ΧΏΡΑ ΔΕΝ ΣΥΜΒΑΊΝΕΙ ΑΥΤΌ. Τα υπόλλοιπα είναι εκ του πονηρού για δημιουργία ψεύτικων τμημάτων και ειδικοτήτων.

  • 27 Απριλίου 2020, 15:53 | Κωνσταντίνα Γκαζου

    Ομολογώ ότι αυτό είναι ένα πολύ ύπουλο σχέδιο. Δεν θέλω να ακούγομαι αυστηρή αλλά δεν μπορώ να κρύψω και την αγανάκτηση μου.Τρομάζω στη σκέψη ότι θέλετε να περάσετε κάτι τέτοιο εν βρασμώ ψυχής και ενώ τα λύκεια τα οποία πιστεύεται ότι ξέρετε τόσο καλά είναι κλειστά. Πόσο μάλλον να ψηφιστεί κάτι τέτοιο τώρα που όλοι είμαστε μέσα στα σπίτια μας κλεισμένοι και δεν μπορούμε να ενημερωθούμε. Θα μιλήσω από τη δική μου εμπειρία ως μαθήτρια και απόφοιτη . το μυαλό του καθενός μας είναι αρκετά εγωιστικό και συνήθως κρίνουμε από δικές μας απόψεις από ποτέ δεν θα διαφέρω σ αυτό . Την χρονιά που έδινα εγώ πανελλήνιες από Γενικό λύκειο. Είχα την ατυχία να μην τα καταφέρω, το λύκειο μου βρισκόταν μακριά από πολύ και δεν είχα λεφτά για ιδιαίτερα ούτε φροντιστήρια. Χρόνια μετά, τώρα στα 22 μου πλέον δόθηκε η ευκαιρία να ξανά καθίσω στα θρανία. Δεν μπορείτε να φανταστείτε πόσο ευγνωμοσύνη ένιωσα όταν τελείωσε αυτή η χρονιά. Πρώτη φορά με δικούς μου κόπους και μόνο ήμουν μαθήτρια του 19 ! Κατάλαβα ότι εν τέλει μπορώ να τα καταφέρω . Αγάπησα τους μικρότερους μαθητές μου πάρα πολύ , με αγκάλιασαν και τους αγκάλιασα σαν μικρά μου αδέρφια ! Δεν είμαι μόνο εγώ από τους ενήλικες μαθητές που έχουμε δεθεί και με τους καθηγητές και με τα μαθήματα και με τα παιδιά. Βλέπω μεγάλες γυναίκες νεαρούς με ενδιαφέρον, καθαρό ενδιαφέρον για μάθηση. Δεν υπάρχει εχθρικό περιβάλλον ούτε ανταγωνισμός. Οι καθηγητές μου δεν προσπάθησαν ποτέ να κάνουν διακρίσεις. Και ήταν εκεί για μας μικρούς και μεγάλους. Γιατί για αυτούς είμαστε όλοι μαθητές . κλείνοντας θέλω να προσθέσω ότι αυτά που γράφω είναι γενικότερα συμπεράσματα όχι μόνο από το δικό μου τμήμα. Αλλά από ένα ολόκληρο λύκειο στη Θεσσαλονίκη. Δεν μπορούμε να βάζουμε ταμπέλες, η ενηλικίωση δεν είναι αρρώστια . Και φυσικά ένα νούμερο δεν φέρει την ωρίμανση. Αν έξι μήνες κάνουν τη διαφορά από έναν ενήλικα με έναν ανήλικο τότε έχουμε πολλά να καταλάβουμε ακόμα. Η ενηλικίωση στον καθένα είναι μία μεταβατική περίοδος που θέλει το χρόνο της. Μπορεί να διαρκέσει μέχρι και μία ζωή. Κάτι ακόμα όμως που θα έπρεπε να είναι δια βίου και αναμφισβήτητο , είναι η εκπαίδευση.

  • 27 Απριλίου 2020, 15:51 | Λάκκας Νικολαος

    Η απαγορευση και αποκλεισμος μεσω ηλικιας ειναι αντισυνταγματικο και δεν δινει την δυνατοτητα σε παιδια με σχολικη διαρροη μετα απο το γυμνασιο αν θελήσουν να κανουν μια νέα αρχη να μπορούν να την έχουν

  • 27 Απριλίου 2020, 15:43 | ΝΙΚΟΣ ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΟΣ

    Θέλω να συγχαρώ θερμά την κυρία Κεραμέως και για το καινούργιο κόλπο που έκανε στο τσακ-μπαμ. Για την διάταξη λέω, που κλείνει την πόρτα των επαγγελματικών λυκείων σε όσους έχουν κλείσει τα 17. Πολύ σωστό μέτρο, Υπουργέ μου, μπράβο! Αρκετά πια με τους αιώνιους μαθητές. Μπήκατε στα 18, βρε αλήτες; Να πάτε για μεροκάματο κι όχι να κωλοβαράτε στα σχολεία. Κι αν επιμένετε να μάθετε μια τέχνη, υπάρχουν και τα ΙΕΚ που ψωμολυσσάνε. Καλά τους πήραμε την μπουκιά από το στόμα με τα voucher… να μη τους εξασφαλίσουμε λίγη πελατεία με άλλον τρόπο; Αιώνιοι μαθητές… αιώνιοι φοιτητές… Αμάν πια! Είπαμε: στον καπιταλισμό επιτρέπεται παράταση του εργασιακού βίου, όχι του εκπαιδευτικού.

  • 27 Απριλίου 2020, 15:38 | ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΣΕΚΕΡΙΑΔΗΣ

    Σε μια εποχή που όλη η προσοχή είναι στραμμένη στην υγειονομική και οικονομική ατζέντα έρχεται το Σχέδιο Νόμου για την παιδεία. Χωρίς διαβούλευση με τους φορείς, αιφνιδιαστικά η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας θέλει να επιβάλλει όλες τις αλλαγές που η δεξιά ονειρεύεται δεκαετίες τώρα. Προφανώς και δεν χρειάζεται μια παλινόρθωση απαρχαιωμένων αντιλήψεων που θα ευνοεί λίγους «άριστους».
    Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας έδειξε, για μια ακόμη φορά, το πώς αντιλαμβάνεται την άσκηση της πολιτικής, τόσο σε επίπεδο αρχών, προθέσεων όσο και συμπεριφοράς προς την εκπαιδευτική κοινότητα. Καταπατά κάθε έννοια κοινωνικού διαλόγου που αποτελεί θεμελιώδη λειτουργία μιας δημοκρατικής πολιτείας με τα σχολεία κλειστά, εν μέσω πανδημίας!
    Η όλη διαδικασία στήθηκε πονηρά εν μέσω «καραντίνας», για να περάσουν το υπό προσχηματική διαβούλευση Σχέδιο Νόμου, πιο ανώδυνα χωρίς τις ιδιαίτερες αντιδράσεις των εμπλεκομένων φορέων της Εκπαιδευτικής Κοινότητας.
    Είναι ηλίου φαεινότερον ότι στόχος είναι η στήριξη συγκεκριμένων επιχειρηματικών συμφερόντων. Είναι προφανές ότι οι ιδιώτες που επιχειρούν στην εκπαίδευση θα ευνοηθούν από την απαξίωση του Δημόσιου Σχολείου. Τίποτα δεν είναι τυχαίο. Οι μόνοι που ευνοούνται από το Σχέδιο Νόμου είναι τα ιδιωτικά ΙΕΚ και τα Κολέγια. Ας είχατε την παρρησία να το πείτε ευθέως. Θα μείνετε γνωστοί στην ιστορία της Δημόσιας Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, ως «εργολάβοι» της ιδιωτικοποίησης της εκπαίδευσης.

    Για την ιστορία, να αναφέρω, ότι με Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας:

    Τον Ιούλιο του 2013 η Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση υπέστη ΒΙΑΣΜΌ με την κατάργηση 49 Κλάδων Εκπαιδευτικών Τεχνικών Ειδικοτήτων.
    Τον Σεπτέμβριο του 2013 η Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση υπέστη Βίαιο ΑΚΡΩΤΗΡΙΑΣΜΌ με την κατάργηση των 109 Επαγγελματικών Σχολών με όλες τις διδασκόμενες σε αυτές Τεχνικές ειδικότητες και με την κατάργηση των Τομέων Υγείας – Πρόνοιας και Εφαρμοσμένων Τεχνών από τα ΕΠΑ.Λ.
    Τον Απρίλιο του 2020 η Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση υπέστη ξαφνικό ΘΆΝΑΤΟ με την κατάργηση της δυνατότητας εγγραφής μαθητών στα ημερήσια Επαγγελματικά Λύκεια άνω των δεκαεπτά (17) ετών.

  • 27 Απριλίου 2020, 15:28 | ΓΕΩΡΓΙΑ

    Θα παρακαλούσα το Υπουργείο να μας ενημερώσει σε ποια ερευνά στηρίζει την άποψη ότι οι ενήλικες μαθητές ασκούν εκφοβισμό στους ανήλικους. Η εμπειρία μου δεκαεφτά χρόνια στο Επαγγελματικό λύκειο δείχνει ακριβώς το αντίθετο. Ευχαριστώ.

  • 27 Απριλίου 2020, 15:22 | ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΚΑΤΣΙΠΤΣΑΚΗ

    Το όριο των 17 ετών για εγγραφή στο ΕΠΑΛ, θα έχει τις παρακάτω συνέπειες στα ΕΠΑΛ της Ροδόπης σύμφωνα με τα υπάρχοντα περιστατικά ενηλίκων μαθητών μας:
    • θα αποκλείσει γυναίκες που απολύθηκαν από τη δουλειά τους, να διεκδικήσουν αναβάθμιση των προσόντων τους δωρεάν, παίρνοντας πτυχίο ειδικότητας και στοχεύοντας την τριτοβάθμια εκπαίδευση ,αντι να κάθονται στο σπίτι περίλυπες.
    • Θα αποκλείσει απόφοιτους ΓΕΛ να αποκτήσουν ειδκότητα, αφού οι απόφοιτοι ΕΠΑΛ προτιμώνται στις προσλήψεις εταιρειών γιατί έχουν έστω και κάποια υποτυπώδη ειδίκευση
    • Θα αποκλείσει μουσουλμάνους που λόγω φτώχειας και άλλων λόγων, καθυστέρησαν στο γυμνάσιο ή αποφάσισαν να φύγουν από τα Μειονοτικά σχολεία και να φοιτήσουν στο ΕΠΑΛ (το μεγαλύτερο ποσοστό των μουσουλμάνων στη Θράκη επιλέγει ΕΠΑΛ)
    • Θα αποκλείσει ομεγενείς πρόσφυγες και μετανάστες που κατά κανόνα έρχονται σε μεγαλύτερη ηλικία, να αποκτήσουν προσόντα και να ενταχθούν στην τοπική κοινωνία
    • Θα αποκλεισει απόφοιτους ΕΠΑ.Λ και παλαιότερους απόφοιτους να διεκδικήσουν νέα προσόντα ειδικότητας
    • Θα στερηθούμε την παρουσία μεγαλύτερων ηλικιακά μαθητών που λειτουργούν μέσα στην τάξη, ως παράδειγμα εμπειρίας για τους μικρότερους
    • Θα στερηθούμε ως πολίτες την ελευθερία στην εκπαίδευση και την δια βιου μάθηση
    • Θα στερηθούμε ως πολίτες τις ίσες ευκαιρίες στη γνώση και την εξέλιξη
    • Οποιος πιστεύει ότι το ΕΠΑΛ δεν προσφέρει τίποτα στην Ελληνική Πραγματικότητα ας κοιτάξει τις στατιστικές απορόφησης αποφοίτων στη Βιομηχανία και την Ε.Ε
    • Για ποιο λόγο πρέπει να μειωθεί ο αριθμός των μαθητών των ΕΠΑΛ; Το Υπουργείο υποστηρίζει την άποψη που θέλει το ΕΠΑΛ ως σχολείο Β΄ κατηγορίας ; Ας το κάνει λοιπόν Α κατηγορίας. Αυτή είναι η πρόκληση…!

    Η ηλικία, το φύλλο, η θρησκεία, το έθνος, η οικονομική κατάσταση δε θα πρέπει να εμποδίζουν τη μάθηση, την εκπαίδευση την εξέλιξη ενός ατόμου με όραμα ένα καλύτερο μέλλον.
    Σημειώνω ότι στα 15 χρόνια που υπηρετώ στο σχολείο μου, το ΕΠΑΛ μου, κανένα περιστατικό εκφοβισμού δεν καταγράφηκε από ενήλικους μαθητές.
    Επίσης οι ενήλικοι που ήδη φοιτούν τί θα γίνουν; δε θα επανεγγραφούν στη Γ τάξη ; δε θα πάρουν πτυχίο;
    Μια τροποποίηση που θα άξιζε και θα αναβάθμιζε πραγματικά το ΕΠΑΛ θα ήταν η μετακίνηση του Τεχνολογικού Προσανατολισμού των ΓΕΛ (που μόνο τεχνολογική δε μπορεί να χαρακτηρίστεί σε σχέση με το πρόγραμμα σπουδών του ΕΠΑΛ) στα ΕΠΑΛ.
    Γιατί π.χ. αυτοί που στοχεύουν σε σπουδές στην Οικονομία και Πληροφορική να μην επιλέγουν ΕΠΑΛ αντί του ΓΕΛ και να εκπαιδεύονται σε γνωστικά αντικείμενα για τα αντίστοιχα Πανεπιστήμια όπως ήδη συμβαίνει στα ΕΠΑΛ;
    Η δημιουργία παθογενών καταστάσεων υφίσταται σε όλους τους δημόσιους εκπαιδευτικούς θεσμούς. Δεν μπορώ να κατανοήσω γιατί κάθε φορά που αλλάζει μια κυβένηση, πρέπει να καταστρέφει ότι καλό έχει κάνει μια προηγούμενη, στην επαγγελματική εκπαίδευση.

    Υπήρξαν λαμπρές στιγμές στο Υπουργείο Παιδείας επι Στυλλιανίδη υπουργού που 1η Σεπτεμβρίου, είχαν φτάσει βιβλία, αναπληρωτές και ήταν όλα έτοιμα . Υπήρξαν και σκοτεινές στιγμές με την ξαφνική κατάσταση διαθεσιμότητας που βίωσαν οι εκπαιδευτικοί και που η Γ τάξη Υγείας τινάχτηκε στον αέρα……… Και υπήρξε και η θητεία του ΣΥΡΙΖΑ που υποστήριξε το ΕΠΑΛ, τη Μαθητεία, το διαφήμισε, το αναβάθμισε του έδωσε δυνατότητες και το έκανε ελκυστικό ….. Συνεχίστε έναν καλό δρόμο χωρίς προκαταλήψεις για τη χώρα μας και τους μαθητές μας, τα παιδιά μας, το μέλλον μας. Οταν κάτι λειτουργεί καλά δεν το πειράζουμε το υποστηρίζουμε …. Και το κάνουμε καλύτερο.

    Η αποτελεσματικότητα της κυβέρνησης Μητσοτάκη στην αντιμετώπιση της πανδημίας ήταν εξαιρετική ! Απόφαση, ετοιμότητα προσαρμογή και μέτρα αναβάθμισαν την εικόνα της Ελλάδας παγκοσμίως.
    Αναμένουμε και από Υπουργείο Παιδείας να παρουσιάσει αλλαγές, με στόχο την αναβάθμιση του Θεσμού των ΕΠΑΛ και τη δημιουργία ανταγωνιστικού εκπαιδευτικού περιβάλλοντας στη δημόσια επαγγελματική εκπαίδευση
    Τροποποιήσεις που δημιουργούν προβλήματα και αναστέλλουν την εξέλιξη σε ένα σχολείο είναι περίεργες και οδηγούν σε συνωμοτικά σενάρια…..

  • 27 Απριλίου 2020, 15:11 | theano A.

    Τα άρθρα 51 και 52 είναι αντισυνταγματικά και αντίθετα με την παροχή ίσων ευκαιριών σε όλους τους πολίτες της χώρας. Όλοι έχουν δικαίωμα στην μάθηση πόσο μάλλον αν είσαι μόνο 17 χρονών. Τα επιχειρήματα που χρησιμοποιούνται είναι απαράδεκτα! Το ζήτημα της ενδοσχολικης βίας, όπου υπάρχει, δεν αντιμετωπίζεται με ηλικιακούς αποκλεισμούς ούτε αφορά μια συγκεκριμένη κατηγορία Λυκείου, αλλά υπάρχει σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευση.
    Εως ότου μας παρουσιάσει το Υπουργείο μια έρευνα που να αποδεικνύει το αντίθετο, θεωρώ αυτούς τους ισχυρισμούς αντιεπιστημονικούς και απόλυτα αντιεκπαιδευτικούς.

  • 27 Απριλίου 2020, 15:06 | Αντωνια Κωστοπουλου

    Απαράδεκτη η ρύθμιση του ηλικιακού ορίου για ΕΠΑΛ. Αντιτίθεται σε βασικές αρχές ίσης μεταχείρισης στη Δευτεροβάθμια Εκπαιδευση. Επίσης αναιρεί το σκοπό της δια βίου μάθησης. Να φέρετε στο φως έστω μια έρευνα που να αποδεικνύει ότι οι απόφοιτοι που επανεγγραφονται στα ΕΠΑΛ προκαλούν επεισόδια και καλλιεργούν κλίμα σχολικού εκφοβισμού. Εργάζομαι 20 σχεδόν έτη στα ΕΠΑΛ, αυτοί οι μαθητές είναι οι πιο ώριμοι και συνειδητοποιημένοι. Έρχονται με συγκεκριμένους στόχους που σε μεγάλο ποσοστό τους υλοποιούν και είτε εντάσσονται στην αγορά εργασίας είτε συνεχίζουν στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση στην πλειοψηφία τους.

  • 27 Απριλίου 2020, 15:04 | Κατερίνα Παπούλα

    1. Ο αποκλεισμός από τη δημόσια τεχνική εκπαίδευση όσων έχουν υπερβεί το 17ο έτος της ηλικίας τους αποτελεί καταστρατήγηση του Συντάγματος, άρθρο 16, που δίνει το δικαίωμα της ΔΩΡΕΑΝ ΠΑΙΔΕΙΑΣ σε ΟΛΟΥΣ, σε ΟΛΕΣ τις βαθμίδες της Εκπαίδευσης και παρέχει ίσες ευκαιρίες σε ΟΛΟΥΣ.
    2. Έχουμε δει στην πράξη, σε πολλές περιπτώσεις, τον καταλυτικό ρόλο της παρουσίας των συνειδητοποιημένων, ενηλίκων μαθητών στην τάξη μας.
    3. Η ενδοσχολική βία δεν προκύπτει αποκλειστικά από ενήλικα άτομα και δεν αποτελεί χαρακτηριστικό των φοιτούντων στα ΕΠΑ.Λ. Ποια έρευνα στοιχειώνει αυτό το επιχείρημα;

    Ζητούμε :
    – ισότιμη πρόσβαση όλων στα ημερήσια ΕΠΑ.Λ.
    – απόσυρση του άρθρου 51

  • 27 Απριλίου 2020, 14:41 | ΝΤΑΛΗ ΕΛΕΝΗ

    Άρθρο 51 Ανώτατο ηλικιακό όριο εγγραφής μαθητών στα ημερήσια ΕΠΑ.Λ.
    Εργάζομαι ως εκπαιδευτικός σχεδόν 30 χρόνια σε ΕΠΑΛ και οφείλω να υπερασπιστώ την αξιοπρέπεια των μαθητών μου ανήλικων και ενήλικων, οι οποίοι αποφοιτώντας βρίσκουν επαγγελματική διέξοδο μετά την λήψη του πτυχίου τους.Επίσης έχουν το δικαίωμα να συμμετάσχουν στις Πανελλήνιες εξετάσεις και να πραγματοποιήσουν το όνειρό τους για πανεπιστημιακές σπουδές.Όλοι οι Έλληνες πολίτες έχουν δικαίωμα στις επιλογές και με το συγκεκριμένο άρθρο στερούνται του δικαιώματός, οι άνω των 17, να αποφασίσουν να αλλάξουν επαγγελματική κατεύθυνση και προσανατολισμό, εξαιτίας μιας λανθασμένης πολιτικής απόφασης.Στο όνομα της ισονομίας και ισοπολιτείας οφείλετε να αποκαταστήσετε το αίσθημα δικαίου των πολιτών που διαταράσσεται με το παρόν άρθρο.