Άρθρο 49 Ρυθμίσεις για τη λειτουργία των σχολικών μονάδων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης

  1. Η παρ. 2 του άρθρου 6 του π.δ. 79/2017 (A΄ 109, διόρθ. σφάλμ. Α΄ 112), αντικαθίσταται ως εξής: «2. Ο μέγιστος αριθμός νηπίων-προνηπίων είναι είκοσι τέσσερα (24) ανά τμήμα, με δυνατότητα προσαύξησης κατά ποσοστό 10% με απόφαση του Διευθυντή της σχολικής μονάδας. Από διθέσιο νηπιαγωγείο και άνω, ο ελάχιστος αριθμός είναι δεκαέξι (16).»
  2. Η περ. δ’ της παρ. 4 του άρθρου 6 του π.δ. 79/2017, αντικαθίσταται ως εξής: «δ) Στην περίπτωσηκατά την οποία δεν καθίσταται δυνατή η συγκρότηση τμημάτων στο πλαίσιο των ορίων της παρ. 2, με απόφαση του Περιφερειακού  Διευθυντή εκπαίδευσης, κατόπιν αιτιολογημένης εισήγησης του Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης επί σχετικού αιτήματος του Προϊσταμένου σχολικής μονάδας ιδρύεται επιπλέον τμήμα,  εφόσον υπάρχει στο σχολείο διαθέσιμη αίθουσα. Αν δεν υπάρχει διαθέσιμη αίθουσα ο Προϊστάμενος της σχολικής μονάδας αποστέλλει πίνακα με τα ονόματα των νηπίων-προνηπίων που διαμένουν στα όρια της σχολικής περιφέρειας του νηπιαγωγείου με τις σχολικές περιφέρειες όμορων νηπιαγωγείων στον Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Ο Διευθυντής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης κατανέμει τα νήπια-προνήπια από τον πίνακα στα όμορα νηπιαγωγεία, λαμβάνοντας υπόψη την απόσταση των νηπιαγωγείων από τη διεύθυνση κατοικίας των προνηπίων-νηπίων που έχει δηλωθεί. Τα προνήπια-νήπια που είναι αδέλφια ή είναι αδέλφια μαθητών που φοιτούν στο ίδιο ή σε συστεγαζόμενο νηπιαγωγείο ή σε συστεγαζόμενο δημοτικό σχολείο εξαιρούνται της ανωτέρω διαδικασίας.  Ο Διευθυντής  Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης ενημερώνει τους γονείς και κηδεμόνες για τα νηπιαγωγεία εγγραφής. Η ανωτέρω διαδικασία ολοκληρώνεται μέχρι τη 10η Ιουνίου εκάστου έτους.».
  3. Η παρ. 2 του άρθρου 7 του π.δ. 79/2017, αντικαθίσταται ως εξής: «2. Ο μέγιστος αριθμός μαθητών ανά τμήμα είναι είκοσι τέσσερις (24), με δυνατότητα προσαύξησης κατά ποσοστό 10% με απόφαση του Διευθυντή της σχολικής μονάδας. Από επταθέσιο σχολείο και άνω ο ελάχιστος αριθμός των μαθητών δεν μπορεί να είναι μικρότερος από είκοσι (20) ανά τμήμα.»
  4. Η περ. δ’ της παρ. 4 του άρθρου 7 του π.δ. 79/2017, αντικαθίσταται ως εξής: «δ) Στην περίπτωσηκατά την οποία δεν καθίσταται δυνατή η συγκρότηση τμημάτων στο πλαίσιο των ορίων της παρ. 2,  με απόφαση του Περιφερειακού  Διευθυντή εκπαίδευσης , κατόπιν αιτιολογημένης εισήγησης του Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης επί σχετικού αιτήματος του Διευθυντή της σχολικής μονάδας ιδρύεται επιπλέον τμήμα, εφόσον υπάρχει διαθέσιμη αίθουσα.

Αν δεν υπάρχει διαθέσιμη αίθουσα ο Διευθυντής της σχολικής μονάδας αποστέλλει πίνακα με τα ονόματα των μαθητών που διαμένουν στα όρια της σχολικής περιφέρειας του δημοτικού σχολείου με τις σχολικές περιφέρειες όμορων δημοτικών σχολείων στον Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Ο Διευθυντής Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης κατανέμει τους μαθητές από τον  πίνακα στα όμορα δημοτικά σχολεία, λαμβάνοντας υπόψη την απόσταση των σχολείων από τη διεύθυνση κατοικίας των μαθητών που έχει δηλωθεί. Οι μαθητές που είναι αδέλφια ή έχουν αδέλφια που φοιτούν στο ίδιο ή σε συστεγαζόμενο νηπιαγωγείο ή δημοτικό σχολείο εξαιρούνται της ανωτέρω διαδικασίας. Ο Διευθυντής Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης ενημερώνει τους γονείς και κηδεμόνες για τα σχολεία εγγραφής. Η ανωτέρω διαδικασία ολοκληρώνεται μέχρι τη 10η Ιουνίου εκάστου έτους.»

  1. Η ισχύς των παρ. 1 έως 4 αρχίζει για την πρώτη εγγραφή προνηπίων ή νηπίων στο νηπιαγωγείο και για την εγγραφή στην πρώτη τάξη του δημοτικού από το σχολικό έτος 2020-2021 και εφεξής.
  2. Το ωρολόγιο πρόγραμμα, καθώς και η κατανομή του χρόνου ανά διδακτικό αντικείμενο, σε όλους τους τύπους σχολείων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και τα ολοήμερα προγράμματά τους, καθορίζονται με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων.
  3. Ο μέγιστος και ελάχιστος αριθμός μαθητών στα γυμνάσια, στα Γενικά Λύκεια (ΓΕ.Λ.) και Επαγγελματικά Λύκεια (ΕΠΑ.Λ.), καθώς και κάθε θέμα σχετικό με την εφαρμογή των αριθμητικών αυτών ορίων, καθορίζονται με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων.
  • 2 Μαΐου 2020, 00:31 | Κωνσταντίνα

    Η αύξηση των μαθητών είναι λάθος και φυσικά θα δημιουργήσει τεράστια προβλήματα. Είναι κρίμα να πηγαίνουμε πίσω αντί μπροστά την παρεχόμενη δημόσια εκπαίδευση. Για την καλύτερη ποιότητα των μαθημάτων είναι επιτακτική ανάγκη η μείωση κι όχι η αύξηση. Όλα τα σχόλια εδώ αυτό ομολογούν. Ελπίζω να ακουστούν και να μην προχωρήσετε από μόνοι σας στην αύξηση χωρίς να ληφθούν υπόψιν όλες μας οι απόψεις. Οι περισσότεροι είμαστε εκπαιδευτικοί της τάξης και γνωρίζουμε καλά τα προβλήματα μιας πιθανής αύξησης του αριθμού των μαθητών αν τμήμα. Είναι καταστροφικό.

  • 2 Μαΐου 2020, 00:23 | Βασιλική

    Η αύξηση των μαθητών είναι λάθος και θα δημιουργήσει τεράστια προβλήματα. Είναι κρίμα να πηγαίνουμε πίσω αντί μπροστά την παρεχόμενη δημόσια εκπαίδευση. Για την καλύτερη ποιότητα των μαθημάτων είναι επιτακτική ανάγκη η μείωση κι όχι η αύξηση. Όλα τα σχόλια εδώ αυτό ομολογούν. Ελπίζω να ακουστούν και να μην προχωρήσετε από μόνοι σας στην αύξηση χωρίς να ληφθούν υπόψιν όλες μας οι απόψεις. Οι περισσότεροι είμαστε εκπαιδευτικοί της τάξης και γνωρίζουμε καλά τα προβλήματα μιας πιθανής αύξησης του αριθμού των μαθητών αν τμήμα. Είναι καταστροφικό.

  • 2 Μαΐου 2020, 00:12 | Χαριτίνη

    Η αύξηση των μαθητών είναι λάθος και θα δημιουργήσει τεράστια προβλήματα. Είναι κρίμα να πηγαίνουμε πίσω αντί μπροστά την παρεχόμενη δημόσια εκπαίδευση. Για την καλύτερη ποιότητα των μαθημάτων είναι επιτακτική ανάγκη η μείωση κι όχι η αύξηση. Όλα τα σχόλια εδώ αυτό ομολογούν. Ελπίζω να ακουστούν και να μην προχωρήσετε από μόνοι σας στην αύξηση χωρίς να ληφθούν υπόψιν όλες μας οι απόψεις. Οι περισσότεροι είμαστε εκπαιδευτικοί της τάξης και γνωρίζουμε καλά τα προβλήματα μιας πιθανής αύξησης του αριθμού των μαθητών αν τμήμα. Είναι καταστροφικό.

  • 1 Μαΐου 2020, 23:54 | Μίνα Πελέκη

    σε μια ευαίσθητη ηλικία που τα μικρά παιδιά καλούνται να βρεθούν για πρώτη φορά μακριά από το οικείο οικογενειακό τους πλαίσιο, θα τοποθετούνται σε ενα σχολικό περιβάλλον με μόνο σημείο αναφοράς έναν ενήλικο ανά 24 και βάλε παιδιά… είμαστε με τα καλά μας…;;; αλήθεια οι ειδικοί που το εισηγούνται η ίδια η υπουργός το θέλει αυτό για τα παιδιά της; νιώθει ασφάλεια να αφήνει τα δικά της παιδια με εναμ ενηλικο οσο εκπαιδευμένος και εξαιρετικός επαγγελματίας και μα είναι με αλλα 23 παιδιά; θέλουμε τελικά να εισάγουμε τα παιδιά στο σχολικό περιβάλλον με τρόπο που να τα κάνει να το αγαπήσουν και να το εμπιστευθουν, ή απλά θέλουμε να διευθετήσουμε χωρικες και οικονομικες ελλείψεις; παρακαλώ αποσύρετε το άρθρο, είναι πραγματικά εγκληματικό, ειδικά στις ευαισθητες μικρές ηλικίες

  • 1 Μαΐου 2020, 23:50 | Balasis Galanis

    Η αύξηση των μαθητών από 22 σε 27 πραγματοποιείται προκειμένου να εξασφαλίζονται οι όροι υγιεινής και ασφάλειας στα σχολεία ή η «αναβάθμισή» τους (όπως αναγράφετε στον τίτλο του νομοσχεδίου που επιδιώκετε να νομοθετήσετε) ή και για τα δυο;

  • 1 Μαΐου 2020, 23:29 | Ευσταθία Κονταρίνη

    Είναι γνωστό ότι τα τελευταία χρόνια έχουν αυξηθεί οι περιπτώσεις των παιδιών που χρίζουν βοήθεια. Ειδικά στο νηπιαγωγείο, που είναι η πρώτη «είσοδος» του παιδιού στην εκπαιδευτική κοινότητα, δεν έχουν οι εκπαιδευτικοί τη δυνατότητα (κυρίως για τα προνήπια) να προλάβουν τις προθεσμίες για εκπαιδευτικούς παράλληλης στήριξης ή για βοηθητικό προσωπικό. Μέχρι να αντιληφθούν τις δυσκολίες, να πείσουν τους γονείς γι’ αυτές και για τη χρησιμότητα της διάγνωσής τους και μέχρι να περάσουν από τα διαγνωστικά κέντρα και να βγει αυτή η διάγνωση, έχει περάσει σχεδόν όλη η χρονιά.
    Αυτό αυτομάτως σημαίνει ότι η εκπαιδευτικός μένει «ακάλυπτη» (ειδικά σε πολύ δύσκολες περιπτώσεις, όπως η επιθετικότητα), προσπαθεί κάτω από εξαιρετικά δύσκολες συνθήκες να δώσει ό,τι καλύτερο μπορεί στα παιδιά και εκτός του ότι μπορεί να κινδυνεύει η ίδια και όλα τα παιδιά, τελικά η εκπαιδευτική διαδικασία καταντάει να γίνεται απλή φύλαξη και προστασία των παιδιών.
    Στην καλύτερη των περιπτώσεων υπάρχει ένα παιδί με δυσκολίες μέσα στην τάξη, τα τελευταία χρόνια όμως ο αριθμός έχει αυξηθεί και φυσικά αυξάνεται η πιθανότητα όσο αυξάνεται ο αριθμός των παιδιών στην τάξη.
    Προσωπικά, υπήρξε χρονιά που είχα 5-6 ΠΟΛΥ δύσκολες διαφορετικές περιπτώσεις (μέσα σε αυτές και επιθετικότητα) σε μία τάξη των 23 παιδιών και ήμουν αβοήθητη. Τι να κάνει μία νηπιαγωγός μέσα σε μια τέτοια τάξη με τόσα παιδιά και τόσες δυσκολίες;;;
    Θα ζητούσα να υπάρξει κάποια μέριμνα γι’ αυτές τις περιπτώσεις και για τις περιπτώσεις που οι γονείς δεν αντιλαμβάνονται τις δυσκολίες του παιδιού τους. Ίσως να υπάρχει η δυνατότητα (έστω μόνο σε νηπιαγωγούς) να ζητήσουν έναν βοηθό της τάξης (ώστε να μην στιγματίζεται το παιδί) με τη σύμφωνη γνώμη προϊσταμένης, συντονίστριας, Διευθυντή Εκπ/σης, κτλ…ώστε να υπάρχει μια δικλείδα ασφαλείας.
    Τουλάχιστον όμως, να υπάρχει μία γενική μείωση του αριθμού των προνηπίων/νηπίων. Όλοι οι νηπιαγωγοί γνωρίζουμε πόσο καλύτερο μάθημα μπορούμε να κάνουμε με μία ομάδα των 15-17 παιδιών. Ακόμα και δυσκολίες να υπάρχουν, αντιμετωπίζονται διαφορετικά και πολύ καλύτερα σε αυτές τις ομάδες. Ο αριθμός των 24 είναι πολύ δύσκολος γι’ αυτές τις ηλικίες, ειδικά στις μέρες μας.
    Όπως μου είχε πει κάποτε μία προϊσταμένη και είχε δίκιο:
    «Κάθε παιδί μετά τα 15 κάνει για δύο»
    Αν ο σκοπός μας είναι το καλό των παιδιών, δε θα πρέπει, λοιπόν, να συζητάμε για αύξηση του αριθμού των παιδιών στην τάξη, αλλά για μείωση.

  • 1 Μαΐου 2020, 22:56 | Μαρία Τσουκνάκη

    Είστε εκτός πραγματικότητας… και καταλαβαίνουμε το σκοπό αυτού του άρθρου. Δεν σας ενδιαφέρει καθόλου η αναβάθμιση της εκπαίδευσης αλλά η μείωση των θέσεων των εκπαιδευτικών. Τόσο πολύ σας στοιχίζουν; Θα σας πρότεινα να έρθετε να κάνετε μάθημα στις αίθουσες ελαχίστων τετραγωνικών που έχουν τα περισσότερα σχολεία, σε 26 μαθητές. Επίσης να κάνετε μια βόλτα από τα σχολικά κτήρια για να κατανοήσετε τι προτείνετε. Πέραν του αντιπαιδαγωγικού χαρακτήρα του άρθρου, τίθεται και θέμα κτηριακών υποδομών, οι οποίες είναι στην πλειοψηφία τους χείριστες.
    Επενδύστε στην παιδεία και αφήστε τις εκπτώσεις.

  • 1 Μαΐου 2020, 22:31 | Νικη

    Η αύξηση των μαθητών στην ταξη,δεν εξυπηρετεί την αναβάθμιση της παιδείας, αντίθετα λειτουργεί εις βάρος της.
    Η εκπαιδευτική διαδικασία δεν μπορεί να εξελιχθεί και να βελτιωθει, ακολουθώντας τεχνικές και μεθόδους που μόνο αναποτελεσματικές και ζημιογόνες μπορεί να είναι.

  • Η αύξηση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα στο νηπιαγωγείο και δημοτικό σχολείο από 22 σε 24, με δυνατότητα προσαύξησης κατά ποσοστό 10% με απόφαση του Διευθυντή της σχολικής μονάδας, οπότε ο αριθμός των μαθητών ανά τμήμα μπορεί να φτάσει και τους 26, με ελάχιστο αριθμό μαθητών ανά τμήμα δεκαέξι (16) από διθέσιο νηπιαγωγείο και άνω, και είκοσι (20) από επταθέσιο δημοτικό σχολείο και άνω, όπως όλες οι σχετικές έρευνες αποδεικνύουν, είναι βέβαιο ότι θα δυσχεράνει ακόμα περισσότερο την επίτευξη των παιδαγωγικών σκοπών και, ειδικότερα, την ποιότητα της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Θεωρούμε τραγικό σε ένα νομοσχέδιο που έχει ως τίτλο την αναβάθμιση του σχολείου να εμπεριέχονται ρυθμίσεις που υποβαθμίζουν καταφανώς την ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης, τη στιγμή που το ζητούμενο στην εκπαιδευτική διαδικασία είναι να αντιμετωπιστούν οι ελλείψεις, οι δυνατότητες, τα ενδιαφέροντα και, γενικά, οι ανάγκες και οι ιδιαιτερότητες του κάθε μαθητή, από άποψη γλωσσική, γνωστική, νοητική, συναισθηματική, πολιτισμική και κοινωνική, γεγονός που επιβάλλει την εξατομικευμένη παιδαγωγική και διδακτική παρέμβαση του εκπαιδευτικού. Τμήματα νηπιαγωγείων και δημοτικών σχολείων με αριθμό μαθητών που υπερβαίνει το 20 δυσχεραίνουν, σε κάθε περίπτωση, την εκπαιδευτική διαδικασία, την παιδαγωγική οργάνωσή της και, τελικά, την επίτευξη των εκπαιδευτικών στόχων. Για όλους τους παραπάνω λόγους ζητάμε την άμεση απόσυρση της παραπάνω διάταξης.

  • 1 Μαΐου 2020, 21:49 | Εύη

    Δεν είναι και δύσκολο να καταλάβει κανείς ότι η ρύθμιση αυτή δεν έχει καμία σχέση με την αναβάθμιση του εκπαιδευτικού συστήματος αλλά προσβλέπει στην μείωση του αριθμού των εκπαιδευτικών. Είναι αντιπαιδαγωγικό κι αναχρονιστικό…

  • 1 Μαΐου 2020, 21:35 | ΒΙΚΥ

    Είμαι πολύ περίεργη να μάθω, οι «ειδικοί» που πρότειναν το συγκεκριμένο μέτρο, της αύξησης του αριθμού παιδιών ανά τάξη, με ποιο σκεπτικό έκαναν την συγκεκριμένη πρόταση; Ποιο όφελος θα αποκομίσουν οι μαθητές, οι γονείς τους, οι εκπαιδευτικοί, το εκπαιδευτικό σύστημα γενικότερα; Είναι καθαρά θέμα περιορισμού λειτουργικών εξόδων; Αν πρόκειται γι αυτό, απορώ γιατί τους τελευταίους μήνες, προκειμένου να διατηρηθεί η δημόσια υγεία και ασφάλεια, παραμερίστηκε το όποιο κόστος στην οικονομία (έκλεισαν επιχειρήσεις κλπ). Τώρα θα τιναχτούν όλα στον αέρα, μήπως και διοριστεί κανένας παραπάνω αναπληρωτής ή ανοίξουν μερικά σχολεία παραπάνω;

  • 1 Μαΐου 2020, 21:32 | Θεανω

    Οι μεταρρυθμίσεις είναι καλό να γίνονται…Αλλά να ωφελουνταιτα παιδιά, οι εκπαιδευτικοί κ η παιδαγωγική διαδικασία..Η αύξηση των παιδιών στην τάξη σε 26 μονο προβλήματα θα δημιουργήσει..το άρθρο αυτό πρέπει να το πάρετε πίσω..

  • 1 Μαΐου 2020, 21:31 | ΓΙΑΝΝΗΣ

    Yπάρχει παγκόσμια τάση για μείωση των μαθητών ανά τμήμα προς όφελος μαθητή, εκπαιδευτικού έργου και μαθησιακών αποτελεσμάτων. Επίσης μετά τις πρόσφατες υγειονομικές οδηγίες λόγω πανδημίας δεν έχει καμία λογική η αύξηση του αριθμού των μαθητών. Έτσι γίνεται πισωγύρισμα σε άλλες εποχές.

  • 1 Μαΐου 2020, 21:22 | Θεοδώρα

    Να ανακληθεί η αύξηση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα. Υποβιβάζεται με αυτό τον τρόπο η ποιότητα της εκπαίδευσης.

  • 1 Μαΐου 2020, 20:58 | ΙΩΑΝΝΗΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ

    Σύμφωνα με το υπουργείο Παιδείας «οι αλλαγές [αυτές] κρίνονται κατά λογική αναγκαιότητα επιβεβλημένες, [σύμφωνα με όσα] ορίζουν τα πορίσματα της παιδαγωγικής επιστήμης και οι βασικές παραδοχές της ορθολογικής κατανομής προσωπικού. […], και εναρμονίζουν, χωρίς καμία έκπτωση στην ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης, τα όρια των εν λόγω τμημάτων με τους κανόνες της παιδαγωγικής επιστήμης […]». Αλήθεια, σε ποιες παιδαγωγικές αρχές και μελέτες βασίστηκαν οι παραπάνω αυτές θέσεις του Υπουργείου;
    Αντίθετα λοιπόν με όσα ισχυρίζεται το Υπουργείο, η προτεινόμενη αύξηση των μαθητών ανά τμήμα-τάξη, κάθε άλλο παρά ευνοεί την επίτευξη των παιδαγωγικών σκοπών και, ειδικότερα, την ποιότητα της εκπαιδευτικής διαδικασίας, όπως διατείνονται πανεπιστημιακοί δάσκαλοι αλλά και ολόκληρη η εκπαιδευτική κοινότητα. Επιπλέον, εν μέσω πανδημίας, αντί να μειώσουν τους μαθητές ανά τμήμα, που θα βοηθούσε και στην τήρηση των κανόνων υγιεινής, επιλέγουν ακριβώς το αντίθετο.

  • 1 Μαΐου 2020, 19:21 | Ηλίας Σουλιώτης

    Σήμερα (01/05/2020) και ώρα 08.50π.μ η Υπουργός Παιδείας, κα.Νίκη Κεραμέως, στην εκπομπή «Καλημέρα Ελλάδα», αναφερόμενη στις ελάχιστες μέρες για τις οποίες καλούνται να επιστρέψουν οι μαθητές γυμνασίων και λυκείων στο σχολείο μετά την αναστολή λόγω κορωνοϊού, δήλωσε :
    «…σκεφτείτε να έχετε ένα τμήμα 25 ή 30 παιδιών και ένα τμήμα 10 παιδιών, προχωράει πάρα πολύ πιο γρήγορα η (εκπαιδευτική) διαδικασία, η εκπαιδευτική διαδικασία είναι πολύ πιο έντονη…».

    Το παρόν άρθρο προωθεί τη μεγιστοποίηση του αριθμού των τμημάτων με 24 ή 26 παιδιά στην Π/θμια. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα μία λιγότερο έντονη εκπαιδευτική διαδικασία που θα προχωράει πιο αργά. Σήμερα το δήλωσε και η ίδια η υπουργός που κατέθεσε το ν/σ σε διαβούλευση! Είναι βέβαιο ότι καθώς αυξάνεται ο αριθμός των μαθητών σε ένα τμήμα μειώνεται η ποιότητα της παρεχόμενης εκπ/σης.

  • 1 Μαΐου 2020, 19:15 | ΦΩΤΗΣ E. ΑΛΕΞΑΚΟΣ

    Δεν μπόρεσα να βρω πιο κατάλληλο σημείο από αυτό για να θυμίσω το θέμα των ΚΕΠΛΗΝΕΤ. Τα κατάργησε η προηγούμενη κυβέρνηση όταν όλοι οι εκπαιδευτικοί έχουν αναγνωρίσει την προσφορά τους και την ανάγκη επαναλειτουργίας τους. Δεν είναι καιρός λοιπόν να ιδρυθούν ξανά ;

  • 1 Μαΐου 2020, 19:02 | Αθανάσιος Σ.

    Η αύξηση του αριθμού των παιδιών ανά τάξη οδηγεί αναπόφευκτα σε υποβάθμιση της παιδείας.

  • 1 Μαΐου 2020, 18:30 | Γιούλη Σ.

    Το μέτρο αυτό δεν έχει καμία παιδαγωγική αξία και ούτε πρόκειται με κάποιο τρόπο να «αναβαθμίσει» το σχολείο. Αντιθέτως, θα υποβαθμίσει την ποιότητα του παρεχόμενου εκπαιδευτικού έργου. Εμποδίζει τον/την εκπαιδευτικό να αντιμετωπίσει τις ιδιαιτερότητες που υπάρχουν στην τάξη του/της και να εφαρμόσει εξατομικευμένη μάθηση.

  • 1 Μαΐου 2020, 18:19 | Άγγελος

    Η αύξηση του αριθμού των μαθητών σίγουρα δεν αναβαθμίζει την ποιότητα της εκπαίδευσης, το αντίθετο μάλιστα, την υποβαθμίζει σε τέτοιο βαθμό ώστε το σχολείο τελικά να είναι χώρος φύλαξης και μόνο!Καταφέρνετε απο 22 μαθητές ανα τάξη που ήδη ειναι πολλοί να γίνουν 26-27…Συρρίκνωση δημόσιου σχολείου λέγεται αυτό…

  • 1 Μαΐου 2020, 18:14 | Κώστας

    ΣύνδεσμοςΕίναι γνωστό πως καμιά Πολίτικη Ηγεσία κανένα Υπουργείο Παιδείας δεν έλαβε ουσιαστικά μετρά για την Παιδεία.Δεν έλαβα καμιά απόφαση για σωστή εκπαίδευση όπως 15 παιδιά ανά εκπαιδευτικό, δεν αναλογίστηκε και δεν σεβάστηκε τους διαφορετικούς ρυθμούς μάθησης του κάθε παιδιού. Λέγαμε ότι τα 24 παιδιά σε κάθε τάξη είναι πολλά και έρχεται τώρα η υποτιθέμενη βελτιωτική αλλαγή? Ποια? Η αύξηση του αριθμού των μαθητών ανά τάξη σε 26 άτομα!
    Άρα θέλετε να περιορίσετε το χρόνο που αντιστοιχεί σε κάθε παιδί!! Η διαδικασία της μάθησης προφανώς θέλετε να αποτελεί προσωπική υπόθεση του μαθητή, χωρίς να δίνεται τη δυνατότητα στους ίδιους εκπαιδευτικους να έχουν το χρόνο να συζητούν με τους μαθητές τους για να αποκτήσουν τη νέα Γνώση. Η αύξηση των μαθητών προβλήματα μπορεί να δημιουργήσει για πάρα πολλούς λόγους, τους οποίους μπορείτε αν έχετε την απαιτούμενη συνείδηση να αναλογιστειτε.
    Μοναδικός στόχος η μείωση του προσωπικού…

  • 1 Μαΐου 2020, 18:03 | Γιώργος Μ

    Ξεκάθαρα τρομερό λάθος η αύξηση των μαθητών ανά τμήμα ειδικά εν μέσω Κορονοιού! Οι ειδικοί συνιστούν μικρότερα τμήματα από τα ήδη υπάρχοντα οπότε δεν μπορώ να κατλάβω το σκεπτικό. Πέρα από αυτό ένα τμήμα με περισσότερα παιδιά , κάποια από τα οποία χρήζουν ιδιαίτερης μεταχείρισης λόγω μαθησιακών δυσκολιών, προβλημάτων συμπεριφοράς κ.α το να το μεγαλώσεις δεν μπορεί παρά να αποτελέι υποβάθμιση της ποιότητας παροχής εκπαίδευσης.
    Περισσότερα άτομα βοηθ. προσωπικό και νοσηλευτές στα ειδικά σχολεία όπου η κατάσταση είναι επικίνδυνη και έναν ψυχολόγο σε κάθε σχολική μονάδα διότι το να έχουμε έναν ψυχολόγο που πηγαίνει σε 5 σχολεία των 200 ατόμων είναι κοροιδία. Λόγια δικά μου που είμαι εκπαιδευτικός αλλά και σχολικών ψυχολόγων που έχουμε συζητήσει . Σε κάθε περίπτωση ρωτήστε τους ειδικούς για αυτο και για την άυξηση των μαθητών ανά τμήμα και μετά προχωρήστε!

  • 1 Μαΐου 2020, 17:18 | Μαρία Μ.

    Αύξηση αριθμού μαθητών ανά τάξη ισοδυναμεί με περαιτέρω υποβάθμιση του εκπαιδευτικού έργου. Νόμιζα ότι οι προσπάθειες κατευθύνονταν προς την αναβάθμιση και την βελτίωση των συνθηκών διδασκαλίας. Φαίνεται ότι κινούνται ξεκάθαρα προς την κατεύθυνση της εξοικονόμησης εκπαιδευτικού προσωπικού.

  • 1 Μαΐου 2020, 14:14 | μια μαθήτρια

    Αξιότιμη κα υπουργέ,

    Ως μαθήτρια δευτέρας γυμνασίου σε πρότυπο σχολείο , θα ήθελα να σας εκφράσω τη δυσαρέσκειά μου σχετικά με το άρθρο 18. Θεωρώ εξαιρετικά άδικο το γεγονός ότι μπορεί να χρειαστεί να ξαναδώσω εξετάσεις για να παραμείνω σε ένα σχολείο που μπήκα με την αξία και τον κόπο μου, διαβάζοντας αμέτρητες ώρες. Επιπλέον αναγκάστηκα να αλλάξω τελείως περιβάλλον, να χάσω επαφή με την παρέα μου και να κάνω μια προσπάθεια να προσαρμοστώ στα νέα δεδομένα, κάτι που δεν ήταν εύκολο. Ξαφνικά μας ανακοινώνετε ότι θα ξαναπεράσουμε την ίδια αγχωτική διαδικασία των εξετάσεων από το γυμνάσιο στο λύκειο για να συνεχίσουμε στο ίδιο σχολείο. Προσωπικά, αν ήξερα από την αρχή ότι η προσπάθειά μου δεν θα μου εξασφάλιζε σίγουρα και τα 6 χρόνια του γυμνασίου και του λυκείου, δηλαδή, πως στο τέλος του γυμνασίου θα διακινδύνευα να χάσω και τους καινούργιους φίλους μου για δεύτερη φορά και πολλά άλλα, ποτέ δεν θα την έκανα γιατί δεν μου αρέσει να παίζουν με την ψυχολογία μου.

    Με εκτίμηση

  • 1 Μαΐου 2020, 13:34 | Γεώργιος

    Αντί για 22 μαθητές πάμε στους 26-27. Αυτό είναι οπισθοδρόμηση και πλήττει άμεσα όλους τους μαθητές του δημοτικού. Δείχνει εντελώς παράλογο ειδικά εν μέσω κορωνοϊού

  • 1 Μαΐου 2020, 13:24 | ΚΑΤΕΡΙΝΑ

    Η αύξηση του αριθμού των παιδιών ανά τάξη οδηγεί αναμφισβήτητα σε υποβάθμιση και σε καμία περίπτωση σε αναβάθμιση της παιδείας.

  • 1 Μαΐου 2020, 12:15 | Νίκος

    Να αποσυρθεί ο συγκεκριμένος νόμος που προβλέπει την αύξηση του αριθμού των μαθητών ανά τάξη, καθώς αυξάνει τον κίνδυνο διασποράς ασθενειών, όπως του νέου Covid19, ενώ παράλληλα αφήνει άνεργους χιλιάδες εκπαιδευτικούς

  • 1 Μαΐου 2020, 12:15 | Maria T

    Aπό το πάντα έγκυρο elniplex.com

    Αύξηση μαθητών; Να μπαίνεις στο σχολείο και να είναι σαν συναυλία της Μαντόνα!
    Διαβάζω: “Ο μέγιστος αριθμός νηπίων-προνηπίων είναι είκοσι τέσσερα (24) ανά τμήμα, με δυνατότητα προσαύξησης κατά ποσοστό 10% με απόφαση του Διευθυντή της σχολικής μονάδας. Από διθέσιο νηπιαγωγείο και άνω, ο ελάχιστος αριθμός είναι δεκαέξι (16).»
    Για τους μη γνωρίζοντες πρόκειται για αύξηση δύο παιδιών ανά τμήμα. Εν μέσω κορονοϊού. Εν μέσω κορονοϊού. Εν μέσω κορονοϊου αύξηση παιδιών. Εν μέσω πανδημίας. Να το γράψω καμιά διακοσαριά φορές σαν τιμωρία να το εμπεδώσουμε όλοι;
    Λοιπόν, παιδιά, εγώ προτείνω να υπάρχει ειδική ρύθμιση για τις μεγαλύτερες τάξεις όπως η δική μου να φιλοξενούμε όποιο παιδί δεν είναι ανοιχτό το σχολείο του και μένει εντός δέκα χιλιομέτρων. Να μπαίνεις στο σχολείο και να είναι σαν συναυλία της Μαντόνα, αγκαλιά όλοι, με τα χέρια ψηλά, αναπτήρες αναμμένους (λόγω ασφαλείας αντί για αναπτήρες θα έχουμε κεριά με μπαταρίες), συνθήματα και ο Κωστάκης να φωνάζει “Μαντονάρα θεά”. Κι άμα βλέπουμε κενό κάποιο τετραγωνικό, να κάνουμε εισήγηση στην προϊσταμένη του σχολείου και να αιτείται το σχολείο κι άλλον μαθητή. “Έχουμε πολλή απλωσιά εδώ. Στείλτε μαθητές. Όβερ.”
    Ποιος φωστήρας το σκέφτηκε αυτό ρε παιδιά; Ποιος ανυπέρβλητος τσάκαλος σκέφτηκε να αυξήσουμε τα παιδιά στις 30 και 40 τετραγωνικών τάξεις την ώρα που όλοι μιλάνε για αποστάσεις; Είναι σύμφωνοι οι λοιμωξιολόγοι; Αν μη τι άλλο, λόγω ας πούμε δημοσιονομικής λιτότητας, έπρεπε να παραμείνει ο αριθμός των μαθητών έστω ίδιος, δεδομένου ότι του χρόνου ίσως τα σχολεία παραμείνουν κλειστά για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα. Η επιστήμη έχει σηκώσει τα χέρια ψηλά.
    Ραντεβού στις συναυλίες της Μαντόνα. Μαντόνα μία! Χαίρετε!
    https://www.elniplex.com/αύξηση-μαθητών-μπαίνεις-στο-σχολείο-και-να-είναι-σαν-συναυλία-της-μαντόνα/?fbclid=IwAR1g1hjcSPLJWQL_NpkgM6mSG-cabhdP3Vd2-MF6J6fD66rb10jFzDDxAJA

  • 1 Μαΐου 2020, 10:51 | Σοφη

    Απαράδεκτη η αύξηση του αριθμού των μαθητών ανά τάξη. Μόνο άσχημα αποτελέσματα θα φέρει στην τάξη και θα οδηγήσει στη ψυχική εξουθένωση των εκπαιδευτικών. Οι μαθητές είναι πλέον πολύ συχνά υπερκινητικοί και ανορίοτοι.

  • 1 Μαΐου 2020, 10:11 | Κωνσταντίνα

    Ο αριθμός των παιδιών πρέπει να μειωθεί και όχι να αυξηθεί,ώστε να αποφευχθεί ΚΑΙ ο συνωστισμός.
    Αν είναι δυνατόν, με ποια λογική να συμβεί το αντίθετο;

  • 1 Μαΐου 2020, 09:25 | Χριστίνα Β

    Εν μέσω κορονοϊού, όπου καλούμαστε, απειλούμενοι με κυρώσεις και πρόστιμα, να τηρούμε αποστάσεις γίνεται αύξηση του αριθμού των παιδιών.

    50 μέρες τώρα επαίρεστε ότι συμβουλεύεστε τους ειδικούς.

    Οι ειδικοί να σας θυμίσω λένε ότι η πανδημία θα επανέλθει (να μην ξεχνάμε την γρίπη, τις κοινές ιώσεις κ.α). Κοροϊδία!!

  • 1 Μαΐου 2020, 08:50 | Πετρος Δημητρακόπουλος, Φιλόλογος

    Τα άρθρα 49-52 μπορούν να περιληφθούν σε κωδικοποιημένο/α Προεδρικό/ά Διάταγμα/Διατάγματα για τη λειτουργία Νηπιαγωγείων, Δημοτικών, Γυμνασίων και Λυκείων.

    Είναι απαραίτητο να προβλεφθεί ανώτατο όριο ηλικίας φοίτησης στα ημερήσια Γυμνάσια.

    Πολλές φορές επαναλαμβάνουν τις τάξεις μαθητές επί έτη και υπάρχει το αποτέλεσμα να φοιτούν σε ηλικίες μετά τα 15 έτη στην Β΄ ή Γ΄ Γυμνασίου.
    Αυτό δημιουργεί μη ομαλό κλίμα σε τμήματα των Γυμνασίων, όπου αυτοί οι μαθητές/μαθήτριες συμπεριφέρονται με ύφος «σχεδόν ενήλικου» σε παιδιά κανονικής ηλικίας φοίτησης σε τάξεις ημερήσιου Γυμνασίου.

  • 1 Μαΐου 2020, 00:38 | Αμαλία

    Μετά από 12χρονιας εμπειρίας και έχοντας αλλάξει πάρα πολλά σχολεία θα ήθελα να πω ότι δυστυχώς δεν υπάρχουν ευνοϊκές συνθήκες για τα νηπιαγωγεία. Μία εκπαιδευτικός για 25παιδια που δεν μπορεί να πάει τουαλέτα ούτε μια στιγμή! Δεν έχει την βοήθεια από κανέναν. Αν κάποιο παιδί λερωθεί θα πρέπει να σταματήσει το μάθημα! Ας δούμε και στα άλλα ευρωπαϊκά κράτη πόσο πολύ χρήσιμο είναι το βοηθητικό προσωπικό και πόσο ανέβαζει την ποιότητα εκπαίδευσης! Η νήπιαγωγος είναι αφιερωμένη στα παιδιά της και δεν διασπάται η ροή της τάξης. Επιπλέον τώρα με την υγειονομική κρίση η καθαριότητα θα έπρεπε να είναι σε πρώτο πλάνο! Η καθαρίστρια θα έπρεπε να είναι όλο το ωράριο στο σχολείο για να είναι οι τουαλέτες καθαρές. Σε ένα σχολείο με 70 παιδιά και 5τουαλετες είναι πάρα πολύ εύκολο να αρρωστήσουν τα παιδιά! Η προσχολική εκπαίδευση χρειάζεται λιγότερα παιδιά ανά τμήμα, βοηθητικό προσωπικό και καθαρίστρια μόνιμη στο σχολείο!

  • 1 Μαΐου 2020, 00:01 | ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ

    Σχετικά με το άρθρο 49, ο ιδανικός αριθμός σε μία τάξη Νηπιαγωγείου, έτσι ώστε να ολοκληρώνεται ομαλά το Πρόγραμμα Σπουδών του Νηπιαγωγείου είναι 15 μέχρι 16 νήπια και προνήπια, ώστε να υπάρχει καλή αλληλεπίδραση μεταξύ των εμπλεκόμενων στην εκπαιδευτική διαδικασία του κάθε τμήματος, με την προϋπόθεσή ότι η αίθουσα διαθέτει τα ανάλογα τετραγωνικά και άρτιο εξοπλισμό. Η αύξηση του αριθμού των παιδιών μόνο προβλήματα θα επιφέρει, γιατί στην εποχή μας οι εκπαιδευτικοί καλούνται να κοινωνικοποιήσουν και να εκπαιδεύσουν πολλές διαφορετικές προσωπικότητες συνήθως με ιδιαιτερότητες.
    Επίσης, η εκμάθηση ξένης γλώσσας δεν θα ωφελήσει τα τετράχρονα και πεντάχρονα παιδιά και ακόμη περισσότερο τα παιδιά που λόγω του σύγχρονου τρόπου ζωής, τείνουν όλο και συχνότερα να παρουσιάζουν στοιχεία διάσπασης προσοχής, υπερκινητικότητα και άλλες δυσκολίες. Σε μια τρυφερή ηλικία που δεν έχουν ακόμη κατακτήσει την ελληνική γλώσσα και το ένα τρίτο των παιδιών της τάξης συνήθως χρήζει λογοθεραπείας, θα επιφορτίζονται με μία ακόμη γλώσσα, για να μην αναφερθώ στα δίγλωσσα που εκ των πραγμάτων γνωρίζεται ότι δυσκολεύονται.
    Η εμπλοκή ειδικοτήτων θα δημιουργήσει περισσότερη σύγχυση στα νήπια και προνήπια, επειδή χρειάζονται ένα πρόσωπο αναφοράς με το οποίο να εμπλέκονται συναισθηματικά και επίσης, θα προκαλέσει μεγαλύτερη στενοχώρια σε όσα παρουσιάζουν άγχος αποχωρισμού των γονέων και κηδεμόνων τους.
    Θέλω να ελπίζω ότι στόχος του Υπουργείου είναι η εκμάθηση της Ελληνικής Γλώσσας, για να μην απορούμε σε λίγα χρόνια όταν τα παιδιά του Δημοτικού θα γράφουν ελληνικά, greeklish και αγγλικά μπερδεμένα στις εκθέσεις τους στο μάθημα της Γλώσσας.
    H μπερδεμένη απάντηση red ανάμεσα σε ελληνικές λέξεις, που έλαβα μέσα στην τάξη τον Ιανουάριο από γλυκύτατο ελληνόπουλο προνήπιο με δυσκολίες έκφρασης, στην ερώτησή μου «ποιό χρώμα είναι αυτό;» εύχομαι να σας οδηγήσει σε απόσυρση του άρθρου 49.

  • 30 Απριλίου 2020, 23:58 | Αλεξάνδρα

    Η αναλογία μαθητών εκπαιδευτικού είναι γνωστό ότι επηρεάζει άρδην την μαθητική διαδικασία. Κατά συνέπεια, σας ενδιαφέρει η επίτευξη των καλύτερων δυνατών εκπαιδευτικών αποτελεσμάτων στους μαθητές ή η εξοικονόμηση χρημάτων από την μείωση εκπαιδευτικού προσωπικού που θα προέλθει από αυτήν την στοίβαξη μαθητών στις αίθουσες;

  • 30 Απριλίου 2020, 23:08 | Μαριλένα Τερζάκη

    Όλοι οι εκπαιδευτικοί ονειρευόμαστε τάξεις των δεκατεσσάρων ατόμων, για να μπορούμε να λειτουργήσουμε αποτελεσματικά κινούμενοι από την εκπαίδευση προς την παιδεία. Και τώρα έρχεται το άρθρο 49….και τα ισοπεδώνει όλα. Μήπως, κ. Υπουργέ, αντιγράφουμε το εκπαιδευτικό σύστημα της Ινδίας;

  • 30 Απριλίου 2020, 23:04 | Μαρία

    Ως ενεργεία εκπαιδευτικός Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης θεωρώ ότι η αύξηση του αριθμού μαθητών ανά τάξη παρακωλύει σημαντικά τις όποιες προσπάθειες για εξατομίκευση της διδακτέας ύλης και προσαρμογή του προγράμματος στις ανάγκες της μαθητικής ομάδας. Σε μία περίοδο που οι σχολικές τάξεις παρουσιάζουν ποικίλες ανάγκες και ιδιαιτερότητες τόσο μαθησιακές όσο και συναισθηματικές, συμπεριφορικές οι πολυπληθείς ομάδες δημιουργούν εμπόδια στην επίτευξη των στόχων που τίθενται σε πολλαπλά επίπεδα. Τα ολιγομελή τμήματα προσφέρουν περισσότερες ευκαιρίες δημιουργικής εξάσκησης και εμπέδωσης, ενώ δίνουν τη δυνατότητα στον εκάστοτε εκπαιδευτικό να έρθει πιο κοντά στον κάθε μαθητή. Πέραν των παιδαγωγικών διαστάσεων μάλιστα, το συγκεκριμένο μέτρο έρχεται πλήρως αντίθετο και με τα μέτρα προστασίας που ανακοινώνουν οι ειδικοί ότι πρέπει να καθιερωθούν στα σχολεία για τη μείωση της διασποράς της νόσου. Επομένως, θεωρώ ότι πρέπει οπωσδήποτε να αποσυρθεί άμεσα και μάλιστα να προχωρήσει το Υπουργείο σε μείωση του αριθμού μαθητών ανά τάξη, προκειμένου να επιδείξει συνέπεια στα όσα ακούγονται τελευταία αναφορικά με την προστασία τόσο του μαθητικού πληθυσμού όσο και του εκπαιδευτικού.

  • 30 Απριλίου 2020, 22:49 | Γιώργος Παπ

    Κατά τη γνώμη μου όπως και πολλών , η διάταξη για την αύξηση του αριθμού των μαθητών ανα τμήμα, είναι ένα μέτρο που θα δυσχεράνει κατά πολύ την εκπαιδευτική διαδικασία. Τόσο από την πλευρά των μαθητών όσο περισσότερο από την πλευρά του διδάσκοντος. Πρέπει επομένως να αφαιρεθεί. Είναι επιτακτική ανάγκη.

  • 30 Απριλίου 2020, 22:35 | Ελπίδα

    Η αύξηση των μαθητών είναι λάθος και θα δημιουργήσει τεράστια προβλήματα. Είναι κρίμα να πηγαίνουμε πίσω αντί μπροστά την παρεχόμενη δημόσια εκπαίδευση. Για την καλύτερη ποιότητα των μαθημάτων είναι επιτακτική ανάγκη η μείωση κι όχι η αύξηση. Όλα τα σχόλια εδώ αυτό ομολογούν. Ελπίζω να ακουστούν και να μην προχωρήσετε από μόνοι σας στην αύξηση χωρίς να ληφθούν υπόψιν όλες μας οι απόψεις. Οι περισσότεροι είμαστε εκπαιδευτικοί της τάξης και γνωρίζουμε καλά τα προβλήματα μιας πιθανής αύξησης του αριθμού των μαθητών αν τμήμα. Είναι καταστροφικό.

  • 30 Απριλίου 2020, 22:30 | Αντώνης

    Λαμβάνω το θάρρος να σας γράψω σαν εκπαιδευτικός ΑΜΕΑ. Θεωρώ απαράδεκτη την τροπολογία αυτή και για τα παιδιά τα οποία φοιτούν στο τμήμα, καθώς με την αύξηση του αριθμού μπορεί να επιβαρυνθεί και υγεία κάποιων παιδιών όπως και των εκπαιδευτικών όπου ανήκουν στις ομάδες υψηλού κινδύνου.

  • 30 Απριλίου 2020, 22:26 | Γιαννης

    Η αύξηση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα είναι σύμφωνα με τους ειδικούς αντιπαιδαγωγική. Μειώνεται το παιδαγωγικό έργο με την αύξηση του αριθμού των μαθητών. Εκτός αυτού σύμφωνα με τους ειδικούς είναι επικίνδυνο και για διάφορες ιώσεις που κυκλοφορούν κατά την διάρκειαν του σχολικού έτους καθώς οι τάξεις δεν αερίζονται κανονικά όταν υπάρχει μεγάλος αριθμός παιδιών ανά τμήμα.

  • 30 Απριλίου 2020, 22:10 | Μαρίνα Σκουλικαρη

    Απαράδεκτη η στάση της κυβερνησης. Η αύξηση του αριθμού μαθητών απλά εξοικονομεί πόρους και μειώνει την ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης!

  • 30 Απριλίου 2020, 21:14 | ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΖΑΦΕΙΡΗ

    Η αύξηση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα μόνο αντιπαιδαγωγική μπορεί να χαρακτηριστεί.Σε μια εποχή που αυξάνονται οι εκπαιδευτικές ανάγκες(παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες,μετανάστες,πρόσφυγες),η προσπάθειά μας ως εκπαιδευτικών για ομαδοσυνεργατική, διαφοροποιημένη και εξατομικευμένη διδασκαλία, ουσιαστικά μηδενίζεται.Η ποιοτική εκπαιδευτική διαδικασία, το κλίμα εμπιστοσύνης,η συνεργασία και η επικοινωνία ανάμεσα στους μαθητές και τους δασκάλους τους μπορεί να επιτευχθεί μόνο μέσα σε ένα ολιγομελές τμήμα. Ουσιαστική αναβάθμιση και αλλαγή θα είχαμε στα σχολεία μας αν στελεχώνονταν με το απαραίτητο βοηθητικό προσωπικό, ξεκινώντας από τις καθαρίστριες, που αυτή την εποχή της πανδημίας η καθαριότητα είναι πολύ σημαντική.

  • 30 Απριλίου 2020, 21:10 | ΑΝΝΑ ΚΟΦΙΝΑ

    Χριστός Ανέστη και χρόνια πολλά! Όλον αυτόν τον καιρό για όποια απόφαση παίρνατε, αλλά και συνεχίζετε να παίρνετε, λέγατε πως ακούτε πάντα τη γνώμη των ειδικών. Οι ειδικοί λοιπόν είναι αυτοί που θεωρούν πως σε μια σχολική τάξη 24+ παιδιά είναι απόλυτα ασφαλές για την υγεία; Εκτός του κορωνοϊού που εσείς οι ίδιοι είπατε πως θα επανέλθει με τη νέα σχολική χρονιά, κάθε χρόνο στα σχολεία υπάρχουν και άλλοι ιοί που αποδεκατίζουν μαθητές και εκπαιδευτικούς. Όπως πρόσφατα συνέβη με τον ιό της γρίπης τον Ιανουάριο. Επιπλέον για να έχεις τέτοιον αριθμό μαθητών ανά τάξη θα πρέπει να διαθέτεις και τις κατάλληλες κτιριακές υποδομές και τον κατάλληλο εξοπλισμό. Υπάρχουν; Επίσης ειδικά για τα νηπιαγωγεία τα τ.μ. ανά μαθητή μειώνονται και εξαιτίας των κέντρων δραστηριοτήτων που απαιτούν πολλές φορές ογκώδη έπιπλα, αλλά και του πλήθους των παιχνιδιών που είναι αναγκαίο να διαθέτει ένα νηπιαγωγείο. Αποτέλεσμα σε πολλά νηπιαγωγεία τα νήπια να μην έχουν τον κατάλληλο χώρο για να παίξουν και αρκετές φορές υπάρχουν και τραυματισμοί. Φανταστείτε να αυξηθεί και αριθμός τους τι έχει να γίνει! Αλλά πάνω από όλα είναι ΑΝΤΙΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΤΑΤΟ!!! Ήταν ήδη και τώρα γίνεται χειρότερο!Δεν μπορεί ένας εκπαιδευτικός με τέτοιο αριθμό παιδιών να κάνει εξατομικευμένη διδασκαλία! Και αν μέσα σε όλα αυτά βάλουμε το μέσο όρο ηλικίας των εκπαιδευτικών, που γνωρίζετε πολύ καλά πόσο είναι, τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες που αυξάνονται κάθε χρόνο, την έλλειψη υποδομών όπως προανέφερα, την ανάγκη τραπεζοκόμων και καθαριστριών πλήρους ωραρίου τότε μιλάμε για μια εκπαίδευση με δεκανίκια! Που στηρίζεται ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ στην καλή θέληση των εκπαιδευτικών, στη βοήθεια των γονιών όταν αυτή είναι εφικτή και δυστυχώς στην ελεημοσύνη που κάνουμε σε διάφορα ιδρύματα για δωρεές σε υλικά τα οποία θα έπρεπε να παρέχονται δωρεάν από ένα κράτος δικαίου! Οπότε θεωρώ απαραίτητη την άμεση τροποποίηση του άρθρου με μείωση του αριθμού μαθητών ανά τάξη και όχι αύξηση!
    Άννα Κοφινά, Νηπιαγωγός.

  • 30 Απριλίου 2020, 20:32 | Adamantia

    Είναι γνωστό πως καμιά Πολίτικη Ηγεσία κανένα Υπουργείο Παιδείας δεν έλαβε ουσιαστικά μετρά για την Παιδεία.Δεν έλαβα καμιά απόφαση για σωστή εκπαίδευση όπως 15 παιδιά ανά εκπαιδευτικό, δεν αναλογίστηκε και δεν σεβάστηκε τους διαφορετικούς ρυθμούς μάθησης του κάθε παιδιού. Λέγαμε ότι τα 24 παιδιά σε κάθε τάξη είναι πολλά και έρχεται τώρα η υποτιθέμενη βελτιωτική αλλαγή? Ποια? Η αύξηση του αριθμού των μαθητών ανά τάξη σε 26 άτομα!
    Άρα θέλετε να περιορίσετε το χρόνο που αντιστοιχεί σε κάθε παιδί!! Η διαδικασία της μάθησης προφανώς θέλετε να αποτελεί προσωπική υπόθεση του μαθητή, χωρίς να δίνεται τη δυνατότητα στους ίδιους εκπαιδευτικους να έχουν το χρόνο να συζητούν με τους μαθητές τους για να αποκτήσουν τη νέα Γνώση. Η αύξηση των μαθητών προβλήματα μπορεί να δημιουργήσει για πάρα πολλούς λόγους, τους οποίους μπορείτε αν έχετε την απαιτούμενη συνείδηση να αναλογιστειτε.
    Ξεχνώντας, τα παραπάνω όμως ας αναλογιστείτε το θέμα της ΥΓΕΙΑΣ το μεγαλύτερο αγαθό του ανθρώπου! Γιατί 26 παιδιά σε κάθε τάξη είναι πάρα πολλά μάλιστα σε μια εποχή πολύ κρίσιμη για την ιδια την υγειά του κάθε εκπαιδευτικου και του κάθε μαθητή και μετέπειτα του κάθε γονέα παιδιού. Διότι αν χαθεί λόγω κορονοιου ένας μαθητής ή ένας εκπαιδευτικος λογω του συνωστισμού! Τότε να πάρετε την Ηθική ευθύνη των πράξεων σας!

  • 30 Απριλίου 2020, 19:47 | ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ

    Η άποψή μου ως μητέρα και εκπαιδευτικός θεωρώ οτι ταυτίζεται με την πλειονότητα των γονέων και των εκπαιδευτικών. Δεν είναι δυνατόν να πιστεύουμε ότι η αύξηση του αριθμού των μαθητών σε νηπιαγωγείο ή δημοτικό μπορεί να είναι επωφελής για τα παιδιά μας. Η μάθηση προϋποθέτει εξατομίκευση, αγκαλιασμα σε ολόκληρη την προσωπικότητα του παιδιού και αυτό απαιτεί χρόνο.
    Αξιότιμη κυρία υπουργε, και ιθύνοντες, πως είναι δυνατόν, να στερείτε χρόνο από το καθε ξεχωριστό παιδί αντί να ψάχνεται τρόπο να αλλαξετε το εκπαιδευτικό σύστημα προς το καλυτερο;
    Είστε νέοι άνθρωποι, πιστέψτε στα παιδιά και διαμορφωστε περιβαλλοντα μαθησης ανώτερα των προηγούμενων γενεων. Μια πιο ανθρωπιστική διάσταση θα αλλαζε τον κόσμο και μάλιστα οι συνθήκες που ζούμε θεωρώ οτι θα έπρεπε να σας κατευθυνουν προς αυτη την κατεύθυνση.
    Ειμαι κατηγορηματικα ενάντια στην αύξηση του αριθμού των μαθητών γιατί λειτουργεί ξεκαθαρα εις βάρος τους σε όλα τα επίπεδα.
    Ειδικότερα στο νηπιαγωγείο, όπου τα παιδιά μας έρχονται σε επαφή ίσως για πρώτη φορά με το κοινωνικό σύνολο και μαθαίνουν τα πιο σπουδαία, τα πιο μεγάλα,δηλαδη να αλληλεπιδρουν, να συμπεριφερονται, να νιώθουν, να εκφράζονται, περιοριζονται ολα αυτα, στενεμα θέλουν ή απλωμα;
    Με παιδιά έχετε να κάνετε οχι με χρήματα, εδω τα λάθη κοστίζουν ανυπολογιστα.

  • 30 Απριλίου 2020, 19:39 | Σοφία Ν. Κ. Δ.

    Η αύξηση των μαθητών ανά τμήμα συνεπάγεται αναμφισβήτητα την υποβάθμιση της ποιότητας της εκπαίδευσης. Μειώνεται δραματικά ο χρόνος που μπορεί ο εκπαιδευτικός να ασχοληθεί με κάθε παιδί και μειώνονται κατά πολύ οι δραστηριότητες που μπορεί να γίνουν μέσα σε μία τάξη. Σε μια περίοδο πρωτοφανούς κρίσης, είναι εντελώς εκτός τόπου και χρόνου τέτοιου είδους μεταρρυθμίσεις. Όσο περισσότερο φροντίζουμε τα παιδιά μας, όσο καλύτερα τα αναθρέφουμε, τα εκπαιδεύουμε και τα διαπαιδαγωγούμε, τόσο καλύτερη θα είναι η κοινωνία του μέλλοντος. Αυτό θα πρέπει να είναι το βασικό κριτήριο για τις επιλογές στον χώρο της εκπαίδευσης και όχι οι οικονομικοί παράγοντες. Θέλω να πιστεύω ότι το παρόν άρθρο του νομοσχεδίου θα τροποποιηθεί προς όφελος των παιδιών μας και της κοινωνίας.

  • 30 Απριλίου 2020, 17:57 | Ειρήνη Τ.

    Μιλάτε για ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ από τις κατώτερες βαθμίδες κι αν’αυτού, κατά τη γνώμη μου, κάνετε τη μεγαλύτερη υποβάθμιση που έχει γίνει ποτέ από την εποχή των γονέων μας.Τμήματα με 26 παιδιά σε νήπιο και δημοτικό; Στην Α δημοτικού ένας δάσκαλος να μάθει γράμματα σε 26 παιδιά, θεωρείτε πως θα μπορούσε να κάνει καλή δουλειά; Επιπλέον μαθήματα σε νήπια όπου καλά καλά δεν μπορούν να μιλήσουν; Αγγλικά ενώ μπορεί να μην έχει καθαρίσει ο λόγος τους και να χρήζουν λογοθεραπείας; Είναι δικαίωμά μας να θέλουμε να κρατήσουμε τα παιδιά μας μακριά από την τεχνολογία σε τόσο μικρή ηλικία, για ποιον παιδαγωγικό λόγο καταστρατηγείται αυτο; Με παιδαγωγικά ή αντιπαιδαγωγικά κριτηρια θα γίνουν οι παραπάνω αλλαγές;

  • 30 Απριλίου 2020, 17:20 | ΕΛΕΝΑ

    Η αύξηση αριθμού των παιδιών στα τμήματα θα είναι ολέθρια για μαθητές και εκπαιδευτικούς, αν λάβετε υπόψη σας τις ελλιπείς κτηριακές και υλικοτεχνικές δομές που υφίστανται. Ο/η εκπαιδευτικός έχει να αντιμετωπίσει μόνος του πάσης φύσεως προβλήματα και είναι τρομερά δύσκολο να βρει πάντα λύσεις . Βρίσκεται σε μια τάξη χωρίς καμιά βοήθεια ή στήριξη και καλείται να διαχειριστεί γονείς και μαθητές με πολλές ιδιαιτερότητες ο καθένας. Γιατί δεν υιοθετείτε άλλα πρότυπα προηγμένων χωρών όπου συνυπάρχουν δύο εκπαιδευτικοί και πολλές φορές και βοηθητικό προσωπικό μέσα στην ίδια τάξη, αντί για αυτό που επιθυμείτε να εφαρμόσετε; Σημειωτέον πως ο αριθμός των μαθητών σε αυτές τις χώρες είναι περίπου δεκαέξι ατόμων! Σας παρακαλούμε πολύ μην προβείτε σε αυτό το μέτρο δυσχεραίνοντας ακόμα περισσότερο το έργο μας.

  • 30 Απριλίου 2020, 15:48 | Κυριακή Σεραφείμ

    Είναι κρίμα να πηγαίνουμε πίσω στην εκπαίδευση για λόγους που δεν είναι σημαντικότερη αυτής. Γιατί πίσω πηγαίνουμε, όταν ο αριθμός των παιδιών ανά εκπαιδευτικό μεγαλώνει. Γιατί για όλους τους τομείς της προσοχής του εκπαιδευτικού σε ένα παιδί υπάρχει μείωση και οι συνέπειες αυτού δύσκολο να αναλυθούν σε λίγες γραμμές. Δεν ξέρω πως γίνεται να μιλάμε πάλι για τόσα παιδιά μέσα στις τάξεις, αλλά πιστεύω να μην υπάρξει συνέχεια και να είναι ένα λανθασμένο κομμάτι που θα διορθωθεί. Δεν λειτουργεί απλά. Όλα τα μπροστά βήματα που έχουν γίνει μέχρι τώρα τα ακυρώνει.