Άρθρο 49 Ρυθμίσεις για τη λειτουργία των σχολικών μονάδων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης

  1. Η παρ. 2 του άρθρου 6 του π.δ. 79/2017 (A΄ 109, διόρθ. σφάλμ. Α΄ 112), αντικαθίσταται ως εξής: «2. Ο μέγιστος αριθμός νηπίων-προνηπίων είναι είκοσι τέσσερα (24) ανά τμήμα, με δυνατότητα προσαύξησης κατά ποσοστό 10% με απόφαση του Διευθυντή της σχολικής μονάδας. Από διθέσιο νηπιαγωγείο και άνω, ο ελάχιστος αριθμός είναι δεκαέξι (16).»
  2. Η περ. δ’ της παρ. 4 του άρθρου 6 του π.δ. 79/2017, αντικαθίσταται ως εξής: «δ) Στην περίπτωσηκατά την οποία δεν καθίσταται δυνατή η συγκρότηση τμημάτων στο πλαίσιο των ορίων της παρ. 2, με απόφαση του Περιφερειακού  Διευθυντή εκπαίδευσης, κατόπιν αιτιολογημένης εισήγησης του Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης επί σχετικού αιτήματος του Προϊσταμένου σχολικής μονάδας ιδρύεται επιπλέον τμήμα,  εφόσον υπάρχει στο σχολείο διαθέσιμη αίθουσα. Αν δεν υπάρχει διαθέσιμη αίθουσα ο Προϊστάμενος της σχολικής μονάδας αποστέλλει πίνακα με τα ονόματα των νηπίων-προνηπίων που διαμένουν στα όρια της σχολικής περιφέρειας του νηπιαγωγείου με τις σχολικές περιφέρειες όμορων νηπιαγωγείων στον Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Ο Διευθυντής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης κατανέμει τα νήπια-προνήπια από τον πίνακα στα όμορα νηπιαγωγεία, λαμβάνοντας υπόψη την απόσταση των νηπιαγωγείων από τη διεύθυνση κατοικίας των προνηπίων-νηπίων που έχει δηλωθεί. Τα προνήπια-νήπια που είναι αδέλφια ή είναι αδέλφια μαθητών που φοιτούν στο ίδιο ή σε συστεγαζόμενο νηπιαγωγείο ή σε συστεγαζόμενο δημοτικό σχολείο εξαιρούνται της ανωτέρω διαδικασίας.  Ο Διευθυντής  Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης ενημερώνει τους γονείς και κηδεμόνες για τα νηπιαγωγεία εγγραφής. Η ανωτέρω διαδικασία ολοκληρώνεται μέχρι τη 10η Ιουνίου εκάστου έτους.».
  3. Η παρ. 2 του άρθρου 7 του π.δ. 79/2017, αντικαθίσταται ως εξής: «2. Ο μέγιστος αριθμός μαθητών ανά τμήμα είναι είκοσι τέσσερις (24), με δυνατότητα προσαύξησης κατά ποσοστό 10% με απόφαση του Διευθυντή της σχολικής μονάδας. Από επταθέσιο σχολείο και άνω ο ελάχιστος αριθμός των μαθητών δεν μπορεί να είναι μικρότερος από είκοσι (20) ανά τμήμα.»
  4. Η περ. δ’ της παρ. 4 του άρθρου 7 του π.δ. 79/2017, αντικαθίσταται ως εξής: «δ) Στην περίπτωσηκατά την οποία δεν καθίσταται δυνατή η συγκρότηση τμημάτων στο πλαίσιο των ορίων της παρ. 2,  με απόφαση του Περιφερειακού  Διευθυντή εκπαίδευσης , κατόπιν αιτιολογημένης εισήγησης του Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης επί σχετικού αιτήματος του Διευθυντή της σχολικής μονάδας ιδρύεται επιπλέον τμήμα, εφόσον υπάρχει διαθέσιμη αίθουσα.

Αν δεν υπάρχει διαθέσιμη αίθουσα ο Διευθυντής της σχολικής μονάδας αποστέλλει πίνακα με τα ονόματα των μαθητών που διαμένουν στα όρια της σχολικής περιφέρειας του δημοτικού σχολείου με τις σχολικές περιφέρειες όμορων δημοτικών σχολείων στον Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Ο Διευθυντής Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης κατανέμει τους μαθητές από τον  πίνακα στα όμορα δημοτικά σχολεία, λαμβάνοντας υπόψη την απόσταση των σχολείων από τη διεύθυνση κατοικίας των μαθητών που έχει δηλωθεί. Οι μαθητές που είναι αδέλφια ή έχουν αδέλφια που φοιτούν στο ίδιο ή σε συστεγαζόμενο νηπιαγωγείο ή δημοτικό σχολείο εξαιρούνται της ανωτέρω διαδικασίας. Ο Διευθυντής Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης ενημερώνει τους γονείς και κηδεμόνες για τα σχολεία εγγραφής. Η ανωτέρω διαδικασία ολοκληρώνεται μέχρι τη 10η Ιουνίου εκάστου έτους.»

  1. Η ισχύς των παρ. 1 έως 4 αρχίζει για την πρώτη εγγραφή προνηπίων ή νηπίων στο νηπιαγωγείο και για την εγγραφή στην πρώτη τάξη του δημοτικού από το σχολικό έτος 2020-2021 και εφεξής.
  2. Το ωρολόγιο πρόγραμμα, καθώς και η κατανομή του χρόνου ανά διδακτικό αντικείμενο, σε όλους τους τύπους σχολείων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και τα ολοήμερα προγράμματά τους, καθορίζονται με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων.
  3. Ο μέγιστος και ελάχιστος αριθμός μαθητών στα γυμνάσια, στα Γενικά Λύκεια (ΓΕ.Λ.) και Επαγγελματικά Λύκεια (ΕΠΑ.Λ.), καθώς και κάθε θέμα σχετικό με την εφαρμογή των αριθμητικών αυτών ορίων, καθορίζονται με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων.
  • 23 Απριλίου 2020, 23:58 | Γεωργία

    Η αύξηση των μαθητών είναι μέγιστο λάθος,ο ιδανικός αριθμός παιδιών είναι 15. Μετά θέλετε καινούριες θεματικές αλλά πώς θα γίνει όταν η ύλη είναι απαιτητική και ο κάθε μαθητής θέλει διαφορετική προσέγγιση. Απλά οπισθοδρομικό και καταστροφικό.

  • 23 Απριλίου 2020, 23:40 | ΑΦΕΝΤΟΥΛΗΣ

    Θα έπρεπε όχι απλά να ντρέπεστε αλλά να μην μπορείτε καν να κοιμηθείτε από τις ενοχές και τις τύψεις. Φέρνετε αύξηση αριθμού των μαθητών ανά τάξη, εν μέσω πανδημίας. Τη στιγμή που πεθαίνουν άνθρωποι… και διακινδυνεύουν κι άλλοι; Εφόσον δε σας νοιάζουν οι αριθμοί, ανοίξτε αύριο τα σχολεία με 24 μαθητές ανά τάξη, να δοκιμάσουμε αν είναι φορείς ή όχι οι μαθητές! Δεν τολμάτε να το κάνετε, αλλά θέλετε να καταθέτετε το Σ/Ν με αντίθετη άποψη… Έχει μπει κ. Υπουργέ σε σχολική τάξη 19,2 τμ. με 20 μαθητές μέσα; Μην πηγαίνετε επίσκεψη μόνον στα Κολέγια και στα Ιδιωτικά. Ελάτε στα ¨καλά¨ σχολικά κτήρια, με υπόγειες τάξεις, χωρίς εξαερισμό… Με καθόλου παράθυρα κι έξοδο διαφυγής, παρά μόνον μία… και με εξαερισμό από τεχνητούς αεραγωγούς… Για ελάτε να παρακολουθήσετε μάθημα, που θέλετε και 24 + 10% μαθητές ανά Τμήμα!!! Αίσχος εν έτη 2020 και εν μέσω επιδημίας!!!

  • 23 Απριλίου 2020, 23:38 | Αγγελική

    Με λύπη διαπιστώνουμε ότι υπάρχει μια τάση υποβάθμισης της εκπαίδευσης στο νηπιαγωγείο. Ένας εκπαιδευτικός με 25 και πλέον μαθητές 4-6 ετών σίγουρα δεν θα μπορέσει να αντεπεξέλθει στο διδακτικό και παιδαγωγικό του έργο. Απόσυρση του άρθρου 49 άμεσα.

  • 23 Απριλίου 2020, 23:25 | Στέλιος

    Απαράδεκτη αύξηση του αριθμού μαθητών ανά τμήμα που μόνο σκοπό έχει την μείωση δαπανών.Πλήρης υποβάθμιση της παρεχόμενης παιδείας .Άμεση απόσυρση.

  • 23 Απριλίου 2020, 23:20 | Φωτεινή

    Κρίνω απαραίτητη αυτή τη μεταρρύθμιση στο εκπαιδευτικό σύστημα, σεβόμενοι και βάζοντας σε προτεραιότητα την ανθρώπινη φύση του νηπιαγωγού και τις εξατομικευμένες ανάγκες των παιδιών που καλλιεργούνται!

  • 23 Απριλίου 2020, 23:17 | Κάλτσου Στέλλα Μαρία

    Θα ήταν ενδιαφέρον να μας παραθέσετε τα παιδαγωγικά (και όχι τα οικονομικά) επιχειρήματα για την επαναφορά των τμημάτων από 22 στους 24 μαθητές με δυνατότητα ακόμη και για 27 και με κατώτερο όριο τους 20 μαθητές για τα 7/θεσια και άνω δημοτικά σχολεία.

    Να μας απαντήσετε, αν έχετε εικόνα των διαθέσιμων τετραγωνικών της μέσης ελληνικής τάξης και τις υλικοτεχνικές συνθήκες διδασκαλίας μέσα σε αυτή. Να μας απαντήσετε, αν έχετε ουσιαστική γνώση των σύγχρονων παιδαγωγικών μεθοδολογιών, τις οποίες ευαγγελίζεστε, και προάγουν την ομαδοσυνεργατική διδασκαλία, την βιωματική μάθηση και τη διαφοροποιημένη παιδαγωγική. Να μας απαντήσετε, αν ένας πλήρως καταρτισμένος εκπαιδευτικός μπορεί να τις εφαρμόσει σε τμήματα των 24-27 μαθητών, στοιβαγμένων σε 25-30 τετραγωνικά. Να μας απαντήσετε, ποιος είναι ο χρόνος που μπορεί να διαθέσει ο εκπαιδευτικός για εξατομίκευση της 45λεπτης διδασκαλίας σε κάθε έναν από τους 25 μαθητές του. Να μας απαντήσετε πώς ο δάσκαλος της πρώτης δημοτικού θα προλάβει να δείξει σε κάθε πρωτάκι του πώς θα κρατήσει το μολύβι του και με ποια φορά θα γράψει τα γράμματα σύμφωνα με τις προαναφερθείσες παιδαγωγικές και όχι σύμφωνα με αυτές που εφαρμόζονταν πριν 20 και 30 χρόνια με τους 30 και 40 μαθητές στην τάξη, που πειθαρχούσαν μέσω του φόβου και της απειλής. Εκτός και αν αυτές είναι οι ευρωπαϊκές παιδαγωγικές, που θέλετε να εφαρμόσετε. Να μας απαντήσετε πότε σε αυτόν τον χρόνο θα ασχοληθεί ο εκπαιδευτικός με τους μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες, που βρίσκονται στο φάσμα ή που παρουσιάζουν ΔΕΠΥ ή με τους μαθητές με συναισθηματικές δυσκολίες, που δημιουργούν ή δέχονται bullying ή με τους μαθητές που δεν μιλούν τα ελληνικά ως μητρική γλώσσα. Ξέρετε ότι στους 25 μαθητές μίας μέσης τάξης, οι μισοί ανήκουν σε κάποια από τις παραπάνω κατηγορίες; Να μας απαντήσετε ποιος είναι ο ευρωπαϊκός ανώτερος και κατώτερος αριθμός των μαθητών ανά τάξη (και όχι ο μέσος όρος, φαντάζομαι γνωρίζετε πώς έντεχνα κάποιος «καλοθελητής» μπορεί να προβάλει τα στατιστικά δεδομένα, υπεκφεύγοντας της ουσίας του ερωτήματος) σε αυτά τα συστήματα, τα οποία θαυμάζετε και προτίθεστε να εφαρμόσετε και εδώ και σε ποιες περιπτώσεις γίνεται συνδιδασκαλία δύο εκπαιδευτικών ανά τάξη ή υπάρχει βοηθός δασκάλου διαρκώς μέσα στο τμήμα.

    Αν είχατε δουλέψει έστω και 1 ώρα σαν εκπαιδευτικός, θα γνωρίζατε την τεράστια σημασία όλων των παραπάνω για την αναβάθμιση της εκπαίδευσης των δημόσιων σχολείων. Θα γνωρίζατε ότι αντί για αναχρονιστική αύξηση των μαθητών ανά τμήμα, η κουβέντα θα έπρεπε να εστιάζεται στις δυνατότητες σταδιακής μείωσης, ειδικά για τις πρώτες τάξεις του δημοτικού. Θα γνωρίζατε ότι για να δουλέψει μία τάξη ομαδοσυνεργατικά με αποδοτικό τρόπο, θα πρέπει να έχει 3-4 ομάδες των 4-5 ατόμων, δηλαδή 12-20 μαθητές, για να επιχειρήσει δε ένας δάσκαλος διαφοροποιημένη παιδαγωγική και εξατομίκευση της διδασκαλίας στις 2 πρώτες τάξεις του δημοτικού, η δυναμική δεν μπορεί να υπερβαίνει τα 15 παιδιά. Θα γνωρίζατε τους πολλαπλούς ρόλους που αναλαμβάνει κάθε δάσκαλος κάθε λεπτό της σχολικής ζωής για κάθε έναν από τους 25 μαθητές της τάξης του και πολλοί μάλιστα εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων για τους μαθητές των 20 και πλέον διαφορετικών τάξεων που τους στέλνετε να διδάξουν. Θα γνωρίζατε ότι η βιωματική μάθηση, που προϋποθέτει τη διαρκή εμπλοκή των μαθητών στο χτίσιμο της γνώσης και τη διάδραση τους με διάφορα υλικά είναι ανεφάρμοστη με τις υλικοτεχνικές υποδομές της μέσης ελληνικής τάξης, στην οποία οι γονείς αναγκάζονται να αγοράζουν μέχρι και το χαρτί του φωτοτυπικού. Και φυσικά, θα γνωρίζατε ότι χρειάζεται άμεσα αναβάθμιση των εγκαταστάσεων (τάξεις σε παλιές αποθήκες, τάξεις χωρισμένες πρόχειρα στη μέση με παραβάν, τάξεις σε κοντέινερ) σε πολλά σχολεία της χώρας, που πολύ απέχουν από το να χαρακτηριστούν σύγχρονα και να υποστηρίξουν αντίστοιχες παιδαγωγικές μεθόδους. Για να μη μιλήσουμε για τις συνθήκες υγιεινής, για την απουσία καθαρίστριας στη διάρκεια του ωραρίου (!!!), για την απουσία χώρων σίτισης ολοημέρου, σχολικής αυλής που να χωράει όλα τα παιδιά, γυμναστηρίων, βιβλιοθηκών, βοηθητικών (ας γελάσουμε) αιθουσών κτλ.

    Μέχρι λοιπόν να εισάγεται σε κάθε ελληνική τάξη τον ευρωπαϊκό θεσμό του βοηθού δασκάλου, μέχρι να λύσετε τα κτιριακά και δημοσιονομικά προβλήματα της εκπαίδευσης, μέχρι να ενισχύσετε με το απαραίτητο εκπαιδευτικό δυναμικό όλα τα σχολεία της χώρας, που χρειάζονται 30.000 αναπληρωτές με το «καλημέρα» του σχολικού έτους για να ανοίξουν, μόνο ως κοροϊδία μπορεί να εκλάβει κάποιος την περαιτέρω αύξηση των μαθητών ανά τάξη σε περίοδο πανδημίας, την ώρα που θα έπρεπε το υπουργείο να εκπονεί μελέτες για να διασφαλίσει όλες τις παραπάνω προϋποθέσεις για να πληρούν τα σχολεία τα κριτήρια πρακτικά και παιδαγωγικά να λειτουργήσουν μέσα στην πανδημία, αλλά και να λειτουργήσουν γενικότερα.

  • 23 Απριλίου 2020, 23:14 | ΚΟΥΡΣΑΡΑΚΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ

    Τεράστιο λαθος η αύξηση του αριθμού των νηπίων.

    Μεγάλο πισωγύρισμα.

  • 23 Απριλίου 2020, 23:12 | Νεφέλη

    Τι ακριβώς θα πούμε στους γονείς που σε λίγες μέρες θα έρθουν για τις εγγραφές; Ότι θα υπάρχει τμήμα μόνο όταν μαζευτούν 20 μαθητές; Ότι αν γραφτούν πάνω από 26 κάποιοι θα περισσεύουν και θα πάνε σε κάποιο άλλο σχολείο; Πιστεύετε πραγματικά ότι κάτι τέτοιο μπορεί να προγραμματιστεί μέχρι τις 10 Ιουνίου; Γνωρίζετε τον αριθμό των εκπρόθεσμων εγγραφών αλλά και των μετεγγραφών; Είναι τόσο μεγάλος που αλλάζει τα δεδομένα σε μηνιαία βάση. Έχεις τμήμα τον Οκτώβρη με 22 μαθητές και φεύγουν 3 με μετεγγραφή, τι γίνεται τότε;

  • 23 Απριλίου 2020, 23:02 | Elena

    Πως μπορεί να τεκμηριωθεί ως αναβάθμιση του σχολείου η αύξηση μαθητών; Πως θα επιτύχουν οι παιδαγωγοί στα νήπια κοινωνική αποστασιοποίηση εν μέσω πανδημίας; Γιατί τα νήπια χρειάζονται μαθήματα αγγλικών όταν τα βασικότερα που θα έπρεπε να μάθουν δεν εξασφαλίζονται με το ισχύον σύστημα; Μπορούν τα σχολικά κτίρια να υποστηρίξουν τέτοιου είδους ρυθμίσεις; Τα αναρωτήθηκε όλα τα παραπάνω κανείς όταν σύντασσε αυτές τις διατάξεις. Προφανώς και δεν ενδιαφέρεται κανείς πως βελτιωθεί το ελληνικό δημόσιο σχολείο. Αρκεί να βγαίνουν τα νούμερα, κυριολεκτικά και μεταφορικά…

  • 23 Απριλίου 2020, 22:59 | Κωνσταντίνα Κάραλη

    25 νήπια προνήπια σε κάθε τάξη!
    Για να εξοικονομήσετε πόσα χρήματα από αυτό? Για ποιον λόγο?
    Έκλεισαν και υποβαθμίστηκαν νοσοκομεία για «εξορθολογισμό των οικονομικών»…μέχρι που ήρθε ο κορωνοϊός και άρχισε το «χειροκρότημα».
    Πόσα εξοικονομήσαμε τότε που έκλεισαν τα νοσοκομεία? Πόσα πληρώνουμε και θα πληρώσουμε τώρα?
    Οι «έξυπνες – τεχνοκρατικές» κυβερνήσεις έκαναν οικονομία στο καρφί και έχασαν και το πέταλο!
    Τα νηπιαγωγεία έχουν μείνει στην εποχή του 1970 και 1980 και σε αριθμούς και σε κτίρια και σε αντιλήψεις.. Έγιναν κάποια καλά βήματα προς τα εμπρός με τους 22 μαθητές και τη δίχρονη υποχρεωτική προσχολική εκπαίδευση, αλλά τώρα γίνονται άλματα προς τα πίσω.
    Αυτό που δεν έχουν καταλάβει οι απανταχού «ειδικοί» είναι ότι τα μπετά της εκπαίδευσης πέφτουν στις μικρές ηλικίες και δυστυχώς εκεί κάνετε τις περισσότερες κακοτεχνίες, γι αυτό, όσο και να προσπαθείτε στις μεταγενέστερες τάξεις, το οικοδόμημα είναι ήδη σαθρό.
    Ας ξεκινήσει κάποια κυβέρνηση μια φορά από τα θεμέλια προς τα πάνω και όχι αντίστροφα, και να σταματήσουμε να τα κάνουμε όλα για το φαίνεσθαι. Όση ρομποτική, κομπιούτερ και αγγλικά και να βάλετε δεν το σώζετε το νηπιαγωγείο.
    Το νηπιαγωγείο θέλει ΔΥΟ πράγματα για αρχή:
    Κτίρια καινούργια και μικρός αριθμός μαθητών.
    Μετά μπορούμε να πάμε και παραπέρα.

  • 23 Απριλίου 2020, 22:32 | Βασίλειος Ζαγκότας

    Η αύξηση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα είναι απαράδεκτη και δεν στηρίζεται σε κανένα παιδαγωγικό επιχείρημα. Πρέπει να αποσυρθεί… χθες.

  • 23 Απριλίου 2020, 22:26 | Ολγα

    Καλησπέρα, θα συμφωνήσω με τις συναδέλφους! Είναι αδιανόητη η αύξηση του αριθμού των παιδιών σε τάξεις που δεν πληρούν προϋποθέσεις ούτε για 20 παιδιά! Φτιάξτε τα κτίρια πρώτα και μετά ξανασυζηταμε για την αύξηση των παιδιών! Περισυ ήμουν σε νηπιαγωγείο που δεν είχε καν τουαλέτες για τα παιδιά του νηπιαγωγείου. Πόσο μάλλον εν μέσω υγειονομικής κρισης. Τι επιδιώκετε; Να εξολοθρεύσετε παιδιά και εκπαιδευτικούς; Δεν θέλω καν να σχολιάσω την ποιότητα της δουλειάς με τόσα παιδιά. Το μόνο που αντιλαμβάνομαι είναι ότι θέλετε να κόψετε κονδύλια και να μειώσετε τον αριθμό των εκπαιδευτικών! Ντροπή! Φαίνεται πως δεν έχετε ιδέα τι συμβαίνει μέσα σε μια τάξη αλλά θεωρείτε ότι είστε ικανοί να παίρνετε τόσο σοβαρές αποφάσεις και να υπονομευετε την εκπαίδευση και τον ρόλο του εκπαιδευτικού!

  • 23 Απριλίου 2020, 22:14 | Μαρία

    Νομοθετείτε κ.Υπουργέ για να πάει η προσχολική αγωγή ΜΠΡΟΣΤΑ ή κι άλλο ΠΙΣΩ 26 παιδιά στην τάξη; Μία χρονιά είπαμε πως είδαν και το νηπιαγωγείο με κάποια αρμόζουσα προσοχή και πήγαμε στα 22. Αυτό που είναι αίτημα ετών του κλάδου μας 15 νήπια σε κάθε νηπιαγωγό και που συμβαίνει στις προηγμένες χώρες, σε μας θα συμβεί ποτέ;;Πραγματικά λυπηρό να μην αντιλαμβάνονται οι αρμόδιοι πως όσο μεγαλώνει ο αριθμός των παιδιών η παρεχόμενη εκπαίδευση δεν μπορεί να είναι η ίδια.Ακόμα και σε θέματα ασφαλείας, ακόμα και που πολλά από τα σημερινά παιδιά όλο και περισσότερο δεν έχουν τις στοιχειώδεις δεξιότητες.Όχι δεν ενδιαφέρεστε ούτε για τα παιδιά που θα σαρδελοποιηθούν σε σχολεία μαγαζιά, τάξεις αποθήκες,
    ούτε για τις Νηπιαγωγούς που καταβάλουν υπεράνθρωπες προσπάθειες να ανταποκριθούν κάτω από πολύ αντίξοες συνθήκες στον ρόλο τους και το καταφέρνουν.Ούτε για τους γονείς που εμπιστεύονται τα παιδιά τους στο Δημόσιο σχολείο που στεγάζεται στα χειρότερα πολλές φορές! Αξίζει σε αυτά τα παιδιά σε όλα τα παιδιά το καλύτερο.

  • 23 Απριλίου 2020, 21:54 | Ιωάννης

    Σας καλώ να ακούσετε τις τεκμηριωμένες απόψεις της διαβούλευσης και να τροποποιήσετε αναλόγως το κομμάτι του άρθρου που αυξάνει το όριο των νήπιων σε 26 ανά τμήμα.
    Ακούστε τις φωνές των εκπαιδευτικών σας κι όχι των συμβούλων και
    των τεχνοκρατών που εισηγούνται με βάση το δημοσιονομικό εξορθολογισμό, αγνοώντας τελείως το παιδαγωγικό κομμάτι αλλά και την υγεία μαθητών και προσωπικού!
    Οι σχολικές εγκαταστάσεις αλλά και η υλικοτεχνική υποδομή είναι από ελλιπή
    εως ανύπαρκτα.Τα νηπιαγωγεία λειτουργούν με λίστες υλικών, το κόστος των οποίων επιβαρύνει τους γονείς ενώ σε αρκετές περιπτώσεις ψάχνουν χορηγούς για να ανταπεξέλθουν στα λειτουργικά έξοδα.
    Μη δυσχεραίνετε περαιτέρω την κατάσταση, στιβάζοντας περισσότερα παιδιά
    στα τμήματα.
    Στη χειρότερη περίπτωση κρατήστε ως ανώτατο όριο το 22.

  • 23 Απριλίου 2020, 21:39 | Χρήστου Κωνσταντίνος

    Τόσες έρευνες σε όλο τον κόσμο δείχνουν ότι όσο λιγότεροι μαθητές βρίσκονται σε κάθε τμήμα, τόσο περισσότερο αναπτύσσονται. Επίσης, είναι αδύνατο να γίνει επαρκές μάθημα, ειδικότερα στις μικρότερες ηλικίες. Οι μαθητές σε όλες τις τάξεις πρέπει να είναι τουλάχιστον κάτω από 20 ανά τμήμα. Αν ενδιαφερόμαστε για την παιδεία και το μέλλον του τόπου μας πρέπει να βοηθάμε και όχι να δημιουργούμε κι άλλα εμπόδια.

  • 23 Απριλίου 2020, 21:34 | Μυρτώ

    Η προσθήκη ειδικοτήτων και η αύξηση του αριθμού των μαθητών στο νηπιαγωγείο, όχι μόνο δεν βοηθά, δεν βελτιώνει και δεν ενισχύει την εκπαιδευτική διαδικασία, αλλά απαξιώνει το ρόλο των νηπιαγωγών. Οι ειδικότητες υπάρχουν ήδη στα νηπιαγωγεία και υποστηρίζονται από έναν και μόνο εκπαιδευτικό. Καλό θα ήταν λοιπόν τα νομοσχέδια να φροντίζουν για την υποστήριξη των ανθρώπων αυτών με την πρόσληψη βοηθητικού προσωπικού, με μείωση και όχι αύξηση του αριθμού των μαθητών και με την υλικοτεχνική υποστήριξη των δομών. Ας πηγαίνουμε μπροστά και όχι πίσω.

  • 23 Απριλίου 2020, 21:15 | Βιβή Αρβανίτη

    Απαράδεκτη η αύξηση του αριθμού των μαθητών. Συνεπάγεται άμεση υποβαθμιση του παιδαγωγικού έργου.

  • 23 Απριλίου 2020, 21:03 | Κομπατσιάρης Βασίλης

    Η αύξηση των μαθητών ανά τμήμα από 22 σε 26 είναι αντίθετη στις θέσεις του εκ/κου κινήματος για μείωση του αριθμού των μαθητών στο τμήμα, αντίθετη στις μέχρι σήμερα πολιτικές πρακτικές και σαφώς αντίθετη στα πορίσματα της εκπαιδευτικής έρευνας και της παιδαγωγικής επιστήμης, αλλά κυρίως αντιτίθεται στην ανάγκη του λαού και της ελληνικής κοινωνίας για ποιοτική Δημόσια Εκπαίδευση.

  • 23 Απριλίου 2020, 20:57 | Βιολεττα

    Ειστε απαραδεκτοι εκει στο υπουργειο. Εδω αγωνιζομαστε να μειωθει ο αριθμος μαθητων ανα τμημα για να γινεται πιο σωστη δουλεια και εσεις το αυξανεται; Ειναι προφανες πλεον οτι θελετε να κανετε το νηπιαγωγειο κεντρο φυλαξης και δημιουργικης απασχολισης…

  • 23 Απριλίου 2020, 20:55 | Θανάσης

    Η αύξηση των μαθητών ανά τάξη είναι τουλάχιστον οπισθοδρομική και αντίκειται σε όλες τις σύγχρονες παιδαγωγικές θεωρήσεις περί εξατομικευμένης διδασκαλίας σε μία κοινωνία που οι ιδιαιτερότητες ολοένα και αυξάνουν. Επίσης αντίκειται σε μια κυβέρνηση που θέλει να λέγεται μια κυβέρνηση που προωθεί την αριστεία και θέλει να πάει την χώρα μπροστά. Επίσης αντιβαίνει στους κανόνες της εποχής στην οποία ολοι οι ειδικοί λένε ότι μπαίνουμε. Στιβάγμενοι μαθητές ο ένας πάνω στον άλλον. Αλήθεια τι άποψη θα έχει ο κ. Τσιοδρας και οι υπόλοιποι επιστήμονες σε αυτά τα μέτρα. Λέτε οτι οι εκπαιδευτικοί ανταποκρίθηκαν στις απαιτήσεις της εποχής και σε διαφημισή σας οτι δεν άφησαν τα παιδιά πίσω.Και ισχύει αυτό. Εσείς από την άλλη δεν ανταποκρίνεστε στις απαιτήσεις αυτών που σας ψήφισαν για ενα καλύτερο αύριο και στην παιδεία. Μας απογοητευετε δυστυχώς και αν δεν μεριμνήσετε θα μας αναγκασετε να κανουμε αυτό που πρέπει για να μην βάλουμε σε κινδυνο την υγεία και την εκπαίδευση των μαθητών μας. Να μην σας ξαναεμπιστευτουμε .

  • 23 Απριλίου 2020, 20:25 | Ιωάννα

    Απαράδεκτο το όριο των 20 μαθητών για να δημιουργηθεί μια τάξη. Αλλά βέβαια, όταν ο στόχος είναι η εξοικονόμηση χρημάτων, η ποιότητα της εκπαίδευσης έρχεται σε δεύτερη μοίρα.

  • 23 Απριλίου 2020, 19:16 | Νίκος

    Το συγκεκριμένο άρθρο πρέπει να αποσυρθεί

  • 23 Απριλίου 2020, 19:04 | Κωνσταντίνος Πουλιανός

    Αν συνυπολογίσουμε και τον εκπαιδευτικό της τάξης αλλά και σε πολλές περιπτώσεις την παράλληλη τότε μιλάμε για περίπου 30 άτομα μέσα στην τάξη! Αυτή είναι η αποσυμφόρηση των σχολείων λόγω πανδημίας!
    Αλλά ας αφήσουμε την δικαιολογία της πανδημίας! Εδώ και χρόνια υπάρχουν τα κτιριακά προβλήματα και οι ανάγκες.Μια βόλτα χρειάζεται στα δημοτικά και νηπιαγωγεία ώστε να δείτε τις υπάρχουσες τάξεις, να δείτε τα παιδιά και τους εκπαιδευτικούς που στριμώχνονται σαν τις σαρδέλες, να παρατηρήσετε τα κοντέινερ που λειτουργούν σαν τάξεις και να καταλάβετε ότι αρκετά σχολεία συστεγάζονται και δεν επαρκούν οι αίθουσες. Κι από παιδαγωγικής πλευράς είναι απαράδεκτο. Είκοσι πέντε με είκοσι έξι παιδιά διαφορετικών αναγκών και μαθησιακού στυλ θα καταφέρουν να ανταποκριθούν στις ανάγκες; Τα παιδιά με μαθησιακά προβλήματα θα χρίζουν της προσοχής του δασκάλου με τόσους άλλους μαθητές; Αυτό είναι το σύγχρονο σχολείο που φαντάζεστε, με μαθητές «ταχυτήτων» που δεν χωράνε σε αίθουσες; Eγκληματικό.

  • 23 Απριλίου 2020, 19:02 | Αλίνα

    Κανένας λόγος να αυξηθούν οι μαθητές ανα τμήμα. Γνωρίζετε πολύ καλά ότι σύμφωνα με παιδαγωγικές έρευνες ο αριθμός των μαθητών ανα τμήμα είναι ήδη μεγάλος και πρέπει να μειωθεί κι όχι να αυξηθεί. Κανένας γονιός ή εκαπιδευτικός δεν συμφωνεί με την αύξηση. Αν προχωρήσετε στην ψήφιση του, τότε θα φανεί σε τι αποσκοπεί μια τέτοια κίνηση. Ελπίζω να μας λάβετε σοβαρά υπόψιν και η δημόσια διαβούλευση να μην είναι απλά για το Θεαθήναι.

  • 23 Απριλίου 2020, 19:00 | Χαριτίνα

    Κανένας λόγος να αυξηθούν οι μαθητές ανα τμήμα. Έγινε μια αχρή πέρσι με την μείωση γιατί να την καταστρέψετε; Κρίμα γιατί σας έχω υποστηρίξει και αρχίζω και το μετανιώνω. Μιλάω και ως εκπαιδευτικός της τάξης και ως μητέρα.Γνωρίζετε πολύ καλά ότι σύμφωνα με παιδαγωγικές έρευνες ο αριθμός των μαθητών ανα τμήμα είναι ήδη μεγάλος και πρέπει να μειωθεί κι όχι να αυξηθεί. Κανένας γονιός ή εκαπιδευτικός δεν συμφωνεί με την αύξηση. Αν προχωρήσετε στην ψήφιση του, τότε θα φανεί τι πάτε να κάνετε και σε τι αποσκοπεί μια τέτοια κίνηση. Ελπίζω να μας λάβετε σοβαρά υπόψιν και η δημόσια διαβούλευση να μην είναι απλά για το Θεαθήναι.

  • 23 Απριλίου 2020, 18:59 | Θεοδοσία

    Αντί να μειώνεται ο αριθμός των παιδιών στην τάξη αυξάνεται… Τέλεια!!!

  • 23 Απριλίου 2020, 18:44 | Λάμπρος

    Σε ένα νομοσχέδιο που έχει ως τίτλο «Αναβάθμιση του Σχολείου», αυξάνετε τον αριθμό των μαθητών σε 24-26. Αναρωτιέμαι αν αυτοί που εισηγήθηκαν τέτοιου είδους «αναβάθμιση», έχουν επαφή με τη σχολική πραγματικότητα! Θα στοιβάξετε από Σεπτέμβριο τους μαθητές σε αίθουσες που δεν είναι κατάλληλες ούτε για 20 μαθητές και μάλιστα εν μέσω πανδημίας! Ας μην κρυβόμαστε πίσω από το δάχτυλό μας, το μόνο που σας ενδιαφέρει είναι να κάνετε λιγότερες προσλήψεις…

  • 23 Απριλίου 2020, 18:42 | Μιχάλης Πασπαλάς

    1) Πρέπει -επιτέλους- να σταματήσει η εμπλοκή του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης σε Αποφάσεις για ανάπτυξη/μείωση αριθμού τμημάτων, σε θέματα πρωινής ζώνης (!!!), σε θέματα τμημάτων και λειτουργίας ολοήμερου και όλα τα όμοια ζητήματα καθημερινής λειτουργίας των σχολείων.
    Είναι απίστευτα γραφειοκρατική, χρονοβόρα, αντιπαραγωγική και ΑΧΡΗΣΤΗ διαδικασία.
    Είναι και προσβλητική -κατ’ ουσία- των Διευθυντών/-ντριών Εκπαίδευσης, διότι δείχνει ότι το ΥΠΑΙΘ δεν τους εμπιστεύεται στην τήρηση της λογικής και της νομιμότητας και υποβαθμίζει την διοικητική ικανότητά τους στον ΑΜΕΣΟ χειρισμό καθημερινών θεμάτων.
    Γενικά ΟΛΕΣ οι παρόμοιες επίσημες Αποφάσεις, πρέπει -επιτέλους!!!- να λαμβάνονται σε επίπεδο Διευθυντή Σχολείου ή (το πολύ και με φειδώ) Διευθυντή Εκπαίδευσης. Δεν είναι ούτε άσχετοι, ούτε επιρρεπείς σε παρατυπίες.
    2) Εφόσον -κατά τις εγγραφές- υπάρχουν πλεονάζοντες μαθητές σε σχολεία και πρέπει να κατευθυνθούν σε όμορα, ΠΡΙΝ την ανταλλαγή εγγράφων, σύγκληση συνεδριάσεων, έκδοση Αποφάσεων, κ.ο.κ., πρέπει να υπάρχει ΑΜΕΣΗ τηλεφωνική ή/και δια ζώσης συνεργασία των γειτονικών Διευθυντών/Προϊσταμένων για την πιθανότητα ΑΜΕΣΗΣ επίλυσης (με ενημέρωση και των γονέων). Έχει δοκιμασμένα μεγάλη αποτελεσματικότητα, καταπολεμά την χρονοβόρα γραφειοκρατία και δίνει λύσεις -αποδεδειγμένα- γρηγορότερες, αποτελεσματικότερες και εξυπνότερες.

  • 23 Απριλίου 2020, 18:32 | Κέλλυ

    Είναι απαράδεκτο να είναι μέσα σε μια τάξη 24 νήπια. Είναι αδύνατον να συνυπάρξουν τόσα πολλά παιδιά σε αυτή την ηλικία και παράλληλα να υπάρχει η απαραίτητη τάξη και ησυχία ώστε να μπορούν οι εκπαιδευτικοί να κάνουν την δουλειά τους σωστά και ανεμπόδιστα. Επιπλέον δεδομένης και της κατάστασης βλέπουμε καθαρά πλέον πόσο επικίνδυνο είναι να για την δημόσια υγεία είναι να συνυπάρχουν τόσα άτομα σε μια σχολική τάξη.

  • 23 Απριλίου 2020, 18:29 | Βασιλικη

    Εν μέσω πανδημίας, αντί να μειωθει ο αριθμός των μαθητων ανά τμήμα, που θα ήταν και προς όφελος της παρεχόμενης εκπαίδευσης και θα βοηθουσε στην τήρηση των κανόνων υγιεινής επιλέγουν ακριβώς το αντίθετο. Αυξάνουν τους μαθητές/τριες ανά τμήμα από 22 σε 26, και απαγορεύουν να υπάρχουν τμήματα κάτω των 20 μαθητών από 7/θέσια Δημοτικά Σχολεία και πάνω. Έτσι, πολλά παιδιά δεν θα πάνε στο σχολείο της γειτονιάς τους και θα υπάρξει μείωση του αριθμού των τμημάτων, οπότε, λιγότερες προσλήψεις εκπαιδευτικών, μετακινήσεις, μετατάξεις και απολύσεις.
    Με απλά λόγια ….αν μια τάξη έχει 30 μαθητές οι 4 που περισσεύουν θα πρέπει να πάνε σε άλλο σχολείο και να μείνει ένα τμήμα 26 παιδιών !!! Άλλο ένα νομοσχέδιο που περνά σε περίοδο κρίσης χωρίς δημόσιο διάλογο και συζήτηση. Αποφασιζετε και διαταζετε για εμάς χωρίς εμάς..Δε θέλουμε συγχαρητήρια και επαινους στις τηλεοράσεις! Ντροπή σας!

  • 23 Απριλίου 2020, 18:27 | ΣΟΦΙΑ

    Δεν έχετε ιδέα προφανώς για το τι συμβαίνει σε μία τάξη νηπιαγωγείου για να περνάτε τέτοιες ρυθμίσεις

  • 23 Απριλίου 2020, 18:25 | Ειρήνη

    Αντί να βελτιωθεί η ποιότητα της παρεχομενης εκπαίδευσης, επιδιωκετε να την υποβαθμισετε. Απαραίτητη προϋπόθεση για αποτελεσματική και ποιοτικη μάθηση είναι η μείωση του αριθμού μαθητών. Αντί να εκσυγχρονιστουμε επιτέλους, γυρνάμε πολλά χρόνια πίσω. Αντί να σκέφτεστε πως θα εξοικονομησετε πόρους σκεφτείτε επιτέλους πως θα βελτιώσετε τη σχολική πραγματικότητα. Και οι κινήσεις εντυπωσιασμου με τις ειδικότητες σίγουρα δεν συμβάλλουν ώστε να γίνει αυτό. Αλλοιώνεται παντελώς η φύση του νηπιαγωγείου και είναι προφανές πως όποιος σκέφτηκε αυτούς τους «νεωτερισμούς» δεν έχει ιδέα από προσχολική εκπαίδευση και τον τρόπο λειτουργίας αυτής.

  • 23 Απριλίου 2020, 18:05 | ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ

    Καλησπέρα σας, είναι δυνατόν σε μια τάξη που πρέπει να μειωθούν τα παιδιά εσείς αντίθετα να αυξάνετε τον αριθμό των παιδιών;σκεφτείτε λίγο τα παιδιά που βρίσκονται μέσα στις τάξεις…παιδιά με ειδικές ανάγκες, παιδιά από άλλες χώρες, παιδιά που για οικογενειακούς λόγους χρειάζονται στήριξη…αντί να βοηθήσετε τα παιδιά βάζοντας συν έναν νηπιαγωγό στα 22 παιδιά εσείς τα αφήνεται στην τύχη τους. πως μια νηπιαγωγός να μπορέσει να ασχοληθεί με όλα καθώς και με τις ανάγκες τους ώστε να βοηθήσει κάθε ένα από αυτά όπως επιθυμεί και όπως πρέπει;; πολλά τα ερωτήματα κι εσείς τα αγνοείτε…

  • 23 Απριλίου 2020, 18:03 | Βάσω

    Το αν θα παραδοθεί οπως είναι το Νομοσχέδιο θα το δει η επιτροπή.Προς την επιτροπή λοιπόν θέλω να αναφέρω τα εξής.. α) Διαφοροποιημένη διδασκαλία προσαρμοσμένη στις ιδιαιτερότητες των παιδιών β) εξατομικευμένη διδασκαλία επίσης προσαρμοσμένη στις ανάγκες των παιδιών γ) περιγραφική αξιολόγηση για τους μαθητές, δ) ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ αυτά ζητούνται από τους εκπαιδευτικούς. Πως θα γίνουν όλα τα παραπάνω όταν υπάρχουν 24-27 μαθητές μέσα σε μια τάξη;( βάσει των ανωτέρω επίσης με αυτά τα κριτήρια θα αξιολογούνται όπως γνωρίζουμε και οι εκπαιδευτικοί). Σήμερα, σε κάθε τάξη των 15 μαθητών τουλάχιστον 3 μαθητές-τριες έχουν ΜΔ ή είναι μαθητές με άλλες αναπηρίες. Στους 24-27 πόσοι μαθητές που θα χρειάζονται ιδιαίτερη διδακτική μεθοδολογία και στρατηγικές μαθησης θα υπάρχουν; Ο αριθμός μαθητών που δίνεται ως όριο,σύμφωνα με το Νομοσχέδιο, φτάνει 24- 27 στο οποίο αναφέρεται επίσης «όχι τμήματα κάτω από 20 μαθητών».Πόσο χρόνο μέσα στο 45 λεπτο έχει ο δάσκαλος να εργαστεί ουσιαστικά εφαρμόζοντας οσα η νέα διδακτική μεθοδολογία επιτάσσει με 25 παιδιά ή με 27 ή και με 20 ακόμα εντός της τάξης του; Αρα λυπάμαι που θα το πω για να υπάρχει εκπαιδευτική και διδακτική διαδικασία πάμε στη δασκαλοκεντρική μέθοδο πεπερασμένη εδώ και δεκαετίες.Η αύξηση δυστυχώς του αριθμού μαθητών θα επηρεάσει αρνητικά κάθε νέα προσπάθεια αναδιαμορφωσης των Α.Π.Σ, της μαθησιακής διαδικασίας,της διδακτικής μεθοδολογίας και της αξιολόγησης των μαθητών. ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΠΑΙΔΕΙΑ ή ΗΜΙΜΕΤΡΑ για την Παιδεία θέλουμε; Αυτό ας είναι η πρωταρχική σκέψη.

  • 23 Απριλίου 2020, 17:59 | ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ

    Καλησπέρα σας. Δεν έχω δουλέψει πολλά χρόνια αλλά σε όσα σχολεία έχω πάει οι τάξεις είναι πολύ μικρές και δεν χωράνε καλά καλά 20 άτομα..εσείς τα κάνετε 26; Επισκεφτείτε σας παρακαλούμε κάποια σχολεία να δείτε τι γίνεται.

  • 23 Απριλίου 2020, 17:54 | ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΙΑΚΩΒΙΔΟΥ

    Το να αυξάνεται ο αριθμός των νηπίων ανά τμήμα είναι ανεπίτρεπτο. Και ειδικά σε περίοδο πανδημίας. Σε αυτή την ηλικία τα παιδιά δεν μπορούν να τηρούν στο μέγιστο τους κανόνες υγιεινής και οι ιώσεις είναι ένα φαινόμενο κάθε εποχή του χρόνου. Το νηπιαγωγείο δεν είναι αίθουσα που προσθέτεις θρανία και τελείωσε. Θα έπρεπε ο μέγιστος αριθμός παιδιών να είναι 18+10% όπως είναι στις ευρωπαϊκές χώρες όπου εκεί είναι υποχρεωτική η παρουσία δύο τουλάχιστον νηπιαγωγών. Δεν μπορώ να καταλάβω γιατί αυξάνετε τον αριθμό και ειδικά στο ολοήμερο που είναι ακόμα πιο δύσκολο να έχει τόσα παιδιά που θα πρέπει να τα ταΐσεις και να τα κοιμήσεις. Μάλλον δεν έχετε εικόνα της πραγματικής τάξης ενός νηπιαγωγείου και σας παρακαλώ να το αλλάξετε και να μειωθεί ο μέγιστος αριθμός.

  • 23 Απριλίου 2020, 17:41 | Χρήστος

    Η αύξηση των μαθητών είναι λάθος και θα δημιουργήσει τεράστια προβλήματα. Είναι κρίμα να πηγαίνουμε πίσω αντί μπροστά την παρεχόμενη δημόσια εκπαίδευση. Για την καλύτερη ποιότητα των μαθημάτων είναι επιτακτική ανάγκη η μείωση κι όχι η αύξηση. Όλα τα σχόλια εδώ αυτό ομολογούν. Ελπίζω να ακουστούν και να μην προχωρήσετε από μόνοι σας στην αύξηση χωρίς να ληφθούν υπόψιν όλες μας οι απόψεις. Οι περισσότεροι είμαστε εκπαιδευτικοί της τάξης και γνωρίζουμε καλά τα προβλήματα μιας πιθανής αύξησης του αριθμού των μαθητών ανα τμήμα. Απαράδεκτο αν γίνει.

  • 23 Απριλίου 2020, 17:30 | Αναστασία

    Μπορεί άραγε η υπουργός να αιτιολογήσει την απόφαση για τον ελάχιστο αριθμό 20 μαθητών ανά τάξη σε 7/θέσια σχολεία και άνω; Ποιος είναι ο στόχος αυτής της αλλαγής; Προφανώς κατανοούμε ότι γίνεται για λόγους οικονομίας των εκπαιδευτικών μιας και τα τμήματα θα συμπτυχθούν και θα μειωθεί ο αριθμός τους. Επίσης κατανοούμε ότι αυτός είναι ένας τρόπος κάλυψης των κενών τα οποία θα είναι πολύ λιγότερα, άρα θα ειπωθεί ότι αυτή η κυβέρνηση κατάφερε να καλύψει τα περισσότερα κενά στην εκπαίδευση. Ωστόσο θα μπορούσε άραγε να απαντήσει με ποιο σκεπτικό οδηγήθηκε σε αυτή την απόφαση;
    Επιπλέον, εν μέσω πανδημίας, πώς δικαιολογεί την αύξηση αυτή των μαθητών στις τάξεις; Δεν ξέρω αν χρειάζεται να αναφερθώ επίσης και στον παιδαγωγικό χαρακτήρα του μέτρου αυτού, καθώς είναι προφανές ότι ουδεμία σχέση έχει η αύξηση του αριθμού των μαθητών με τον παιδαγωγικό χαρακτήρα της εκπαίδευσης. Πώς θα προαχθεί η διαφοροποιημένη διδασκαλία; Προφανώς όμως αυτά είναι ψιλά γράμματα. Είναι πολύ λυπηρό το εκπαιδευτικό μας σύστημα να πηγαίνει προς τα πίσω, αντί να αναβαθμίζεται.

  • 23 Απριλίου 2020, 17:27 | Μαρία Κ.

    Να αποσύρετε άμεσα τη συγκεκριμένη διάταξη. Είναι αναχρονιστικη και αντιπαιδαγωγικη. Υποβαθμιζετε με τον τρόπο αυτό την παρεχόμενη εκπαίδευση και δυσχαιρενετε το έργο του εκπαιδευτικού.Όλα αυτα φυσικά και πολλά άλλα για να μειώσετε τις προσλήψεις των αναπληρωτών.

  • 23 Απριλίου 2020, 17:23 | Δημήτρης δάσκαλος

    Πρέπει να σεβόμαστε τις παιδαγωγικές ανάγκες των μαθητών, αλλά και τα χρήματα των πολιτών. Πολλοί μαθητές στο τμήμα είναι δύσκολο να αντιμετωπιστούν με βάση τις ιδιαίτερες ανάγκες τους για εξατομικευμένες παραβάσεις και τις αρχές της διαφοροποιημένης διδασκαλίας, αλλά και δεν εξασφαλίζονται ίσες ευκαιρίες όταν υπάρχουν τμήματα σε άλλα σχολεία με 12 μαθητές και σε άλλα με 26. Ταυτόχρονα απαιτείται βέλτιστη διαχείριση των οικονομικών πόρων ιδιαίτερα σε μία χώρα με τεράστιο χρέος. Ως μέτρα που θα μπορούσαν να βελτιώσουν το πρόβλημα θα πρότεινα:
    1. Συνένωση συστεγαζόμενων σχολείων (εφόσον και τα δύο σχολεία δεν ξεπερνούν τους 300 μαθητές).
    2. Οι μαθητές σε πόλεις με περισσότερα του ενός σχολεία να ισοκατανέμονται σε τμήματα 16-22 μαθητών.

  • 23 Απριλίου 2020, 17:17 | Μαρία

    Η αύξηση των μαθητών είναι λάθος και θα δημιουργήσει τεράστια προβλήματα. Είναι κρίμα να πηγαίνουμε πίσω αντί μπροστά την παρεχόμενη δημόσια εκπαίδευση. Για την καλύτερη ποιότητα των μαθημάτων είναι επιτακτική ανάγκη η μείωση κι όχι η αύξηση. Όλα τα σχόλια εδώ αυτό ομολογούν. Ελπίζω να ακουστούν και να μην προχωρήσετε από μόνοι σας στην αύξηση χωρίς να ληφθούν υπόψιν όλες μας οι απόψεις. Οι περισσότεροι είμαστε εκπαιδευτικοί της τάξης και γνωρίζουμε καλά τα προβλήματα μιας πιθανής αύξησης του αριθμού των μαθητών αν τμήμα. Απαράδεκτο γιατί πιστέψαμε σε σας.

  • 23 Απριλίου 2020, 17:16 | Κατερίνα Βελώνη

    Η αύξηση των μαθητών είναι λάθος και θα δημιουργήσει τεράστια προβλήματα. Είναι κρίμα να πηγαίνουμε πίσω αντί μπροστά την παρεχόμενη δημόσια εκπαίδευση. Για την καλύτερη ποιότητα των μαθημάτων είναι επιτακτική ανάγκη η μείωση κι όχι η αύξηση. Όλα τα σχόλια εδώ αυτό ομολογούν. Ελπίζω να ακουστούν και να μην προχωρήσετε από μόνοι σας στην αύξηση χωρίς να ληφθούν υπόψιν όλες μας οι απόψεις. Οι περισσότεροι είμαστε εκπαιδευτικοί της τάξης και γνωρίζουμε καλά τα προβλήματα μιας πιθανής αύξησης του αριθμού των μαθητών αν τμήμα. Είναι καταστροφικό.

  • 23 Απριλίου 2020, 17:04 | Μακρή Ευστρατία

    Εν μέσω πανδημίας αντί να υπάρχει μείωση του αριθμού των μαθητών στην ταξη εσεις των αυξάνεται. Στρίμωγμα παιδιών σε τάξεις κλουβιά για εξοικονόμηση χρημάτων. Και εσείς αυτό το θεωρείται αναβάθμιση της Παιδείας?? Όχι κύριοι αυτό είναι υποβάθμιση της Παιδείας. Ένας τόσο μεγάλος αριθμός μαθητών σε μια τάξη δυσχεραίνει το εκπαιδευτικό έργο, υπάρχει θέμα ασφάλειας των μαθητών (ειδικά των μικρών), για να μην αναφερθώ και στο μείζων θέμα των ημερών,του κινδύνου διασποράς του covid 19.

  • 23 Απριλίου 2020, 16:59 | Αθανασία

    Ένα βήμα εμπρός και δύο πίσω. Έγινε ένα βήμα βελτίωσης της εκπαιδευτικής διαδικασίας, όταν αποφασίστηκε για τα νηπιαγωγεία και την Ά δημοτικού ο μέγιστος αριθμός μαθητών ανά τάξη να είναι 22. Αν βέβαια λάβουμε υπόψιν την ηλικία των νηπίων καθώς και την απουσία βοηθητικού προσωπικού στα νηπιαγωγεία, τότε ο μέγιστος αριθμός των μαθητών ανά τάξη δεν θα έπρεπε να ξεπερνά τους 15.
    Κι ενώ προωθείται η ανίχνευση των ιδιαίτερων αναγκών κάθε μαθητή και η εξατομικευμένη παρέμβαση στη διδασκαλία, στην πραγματικότητα οι μαθητές στοιβάζονται, χωρίς τον απαραίτητο χώρο ή χρόνο να εκφραστούν και να ακουστούν. Είναι επιεικώς απαράδεκτο να επιστρέφουμε σε τέτοιους αριθμούς, και επιπλέον με τη δυνατότητα προσαύξησης…

  • 23 Απριλίου 2020, 16:35 | Νίκος Σεμερτζόγλου

    Σε ποια παιδαγωγική έρευνα βασίστηκε η αύξηση του μέγιστου αριθμού μαθητών ανά τάξη; θα ήθελα πολύ να ήταν επισυναπτόμενη ώστε να μπορέσουμε να τη διαβάσουμε.

  • 23 Απριλίου 2020, 16:22 | Μάνος

    Πιστεύω ότι αυτή η ρύθμιση θα δημιουργήσει προβλήματα στην εύρυθμη λειτουργία της σχολικής μονάδας. Οι μαθητές ανά τμήμα πρέπει να είναι 20 για να γίνεται σωστή δουλειά και να μην επιβαρύνεται και ο ρόλος του εκπαιδευτικού. Με την αύξηση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα δεν μπορεί ο εκπαιδευτικός να προσφέρει το μέγιστο των δυνατοτήτων του και οι μαθητές μπορούν να αποδίδουν καλύτερα. Απο παιδαγωγικη άποψη μπορούν οι μαθητές και ο εκπαιδευτικός να αποδώσουν το μέγιστο των δυνατοτήτων τους όταν η τάξη έχει 20 μαθητές.

  • 23 Απριλίου 2020, 16:19 | Τριαντάφυλλος

    Πέρα από το αντιπαιδαγωγικό της διόγκωσης των τμημάτων, θα ήθελα να ήξερα τι θα γίνει αν σε μια Α΄ τάξη ενός 10/Θ γραφτούν 15 μαθητές. Θα τους διώξουμε; Δηλ. δεν θα δημιουργηθεί Α΄τάξη στο σχολείο;(Από επταθέσιο σχολείο και άνω ο ελάχιστος αριθμός των μαθητών δεν μπορεί να είναι μικρότερος από είκοσι (20) ανά τμήμα.»).
    Αν σε δύο τμήματα των 22 μαθητών, μιας τάξης, φύγουν με μετεγγραφή 6 μαθητές, άρα δύο τμήματα των 19 μαθητών, τι θα κάνουμε; θα διώξουμε μαθητές σε όμορα σχολεία; Κάποια προχειρότητα κοιμάται εδώ. Αν θέλουμε να ελέγξουμε οριακά διχοτομημένα τμήματα, ας αναλάβουν την ευθύνη οι Δντες Εκπαίδευσης, για τη μετακίνηση μαθητών σε όμορα σχολεία.

  • 23 Απριλίου 2020, 15:47 | Κωνσταντίνος Πουλιανός

    Αν συνυπολογίσουμε και τον εκπαιδευτικό της τάξης αλλά και σε πολλές περιπτώσεις την παράλληλη τότε μιλάμε για περίπου 30 άτομα μέσα στην τάξη! Αυτή είναι η αποσυμφόρηση των σχολείων λόγω πανδημίας!
    Αλλά ας αφήσουμε την δικαιολογία της πανδημίας! Εδώ και χρόνια εθελοτυφλείτε μπροστά στα κτηριακά προβλήματα και τις ανάγκες. Αλήθεια έχει κάνει μια βόλτα η Υπουργός να δει τις υπάρχουσες τάξεις, να δει τα παιδιά και τους εκπαιδευτικούς που στριμώχνονται σαν τις σαρδέλες, έχει παρατηρήσει τα κοντέινερ που λειτουργούν σαν τάξεις, έχει παρατηρήσει ότι αρκετά σχολεία συστεγάζονται και δεν επαρκούν οι αίθουσες; Παντελής έλλειψη γνώσης και της παιδαγωγικής. Είκοσι πέντε με είκοσι έξι παιδιά διαφορετικών αναγκών και μαθησιακού στυλ θα καταφέρουν να ανταποκριθούν στις ανάγκες; Τα παιδιά με μαθησιακά προβλήματα θα χρίζουν της προσοχής του δασκάλου με τόσους άλλους μαθητές; Αυτό είναι το σύγχρονο σχολείο που φαντάζεστε, με μαθητές «ταχυτήτων» που δεν χωράνε σε αίθουσες. Εγκληματικό !! Αλλά θα μου πεις πολλά έξοδα οι εκπαιδευτικοί και πρέπει να κοπούν γιατί βλέπεις η εκπαίδευση δεν αποφέρει κέρδη! Τα ιδιωτικά τόσα χρόνια παρανομούν βάζοντας 28 και 29 μαθητές ανά τάξη ώστε να έχουν κέρδος…Δεν είδα να υπάρχει έλεγχος γι αυτό γιατί σας συνέφερε κάνοντας το τώρα πράξη και στα Δημόσια.

  • 23 Απριλίου 2020, 15:44 | Χριστίνα

    H αύξηση των μαθητών είναι λάθος κίνηση. Κάνουμε βήματα πίσω αντι για μπροστά. Δεν υπάρχει υποδομή για την σωστή εκπαίδευση και υποστήριξη αυτού του αριθμού. Βοηθήστε το νηπιαγωγείο! Στηρίξτε μας με αλλαγές προς όφελος των παιδιών μας.

  • 23 Απριλίου 2020, 15:41 | Κώστας

    Η αύξηση των μαθητών είναι λάθος και θα δημιουργήσει τεράστια προβλήματα. Είναι κρίμα να πηγαίνουμε πίσω αντί μπροστά την παρεχόμενη δημόσια εκπαίδευση. Για την καλύτερη ποιότητα των μαθημάτων είναι επιτακτική ανάγκη η μείωση κι όχι η αύξηση. Όλα τα σχόλια εδώ αυτό ομολογούν. Ελπίζω να ακουστούν και να μην προχωρήσετε από μόνοι σας στην αύξηση χωρίς να ληφθούν υπόψιν όλες μας οι απόψεις. Οι περισσότεροι είμαστε εκπαιδευτικοί της τάξης και γνωρίζουμε καλά τα προβλήματα μιας πιθανής αύξησης του αριθμού των μαθητών αν τμήμα. Είναι καταστροφικό.