Άρθρο 49 Ρυθμίσεις για τη λειτουργία των σχολικών μονάδων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης

  1. Η παρ. 2 του άρθρου 6 του π.δ. 79/2017 (A΄ 109, διόρθ. σφάλμ. Α΄ 112), αντικαθίσταται ως εξής: «2. Ο μέγιστος αριθμός νηπίων-προνηπίων είναι είκοσι τέσσερα (24) ανά τμήμα, με δυνατότητα προσαύξησης κατά ποσοστό 10% με απόφαση του Διευθυντή της σχολικής μονάδας. Από διθέσιο νηπιαγωγείο και άνω, ο ελάχιστος αριθμός είναι δεκαέξι (16).»
  2. Η περ. δ’ της παρ. 4 του άρθρου 6 του π.δ. 79/2017, αντικαθίσταται ως εξής: «δ) Στην περίπτωσηκατά την οποία δεν καθίσταται δυνατή η συγκρότηση τμημάτων στο πλαίσιο των ορίων της παρ. 2, με απόφαση του Περιφερειακού  Διευθυντή εκπαίδευσης, κατόπιν αιτιολογημένης εισήγησης του Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης επί σχετικού αιτήματος του Προϊσταμένου σχολικής μονάδας ιδρύεται επιπλέον τμήμα,  εφόσον υπάρχει στο σχολείο διαθέσιμη αίθουσα. Αν δεν υπάρχει διαθέσιμη αίθουσα ο Προϊστάμενος της σχολικής μονάδας αποστέλλει πίνακα με τα ονόματα των νηπίων-προνηπίων που διαμένουν στα όρια της σχολικής περιφέρειας του νηπιαγωγείου με τις σχολικές περιφέρειες όμορων νηπιαγωγείων στον Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Ο Διευθυντής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης κατανέμει τα νήπια-προνήπια από τον πίνακα στα όμορα νηπιαγωγεία, λαμβάνοντας υπόψη την απόσταση των νηπιαγωγείων από τη διεύθυνση κατοικίας των προνηπίων-νηπίων που έχει δηλωθεί. Τα προνήπια-νήπια που είναι αδέλφια ή είναι αδέλφια μαθητών που φοιτούν στο ίδιο ή σε συστεγαζόμενο νηπιαγωγείο ή σε συστεγαζόμενο δημοτικό σχολείο εξαιρούνται της ανωτέρω διαδικασίας.  Ο Διευθυντής  Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης ενημερώνει τους γονείς και κηδεμόνες για τα νηπιαγωγεία εγγραφής. Η ανωτέρω διαδικασία ολοκληρώνεται μέχρι τη 10η Ιουνίου εκάστου έτους.».
  3. Η παρ. 2 του άρθρου 7 του π.δ. 79/2017, αντικαθίσταται ως εξής: «2. Ο μέγιστος αριθμός μαθητών ανά τμήμα είναι είκοσι τέσσερις (24), με δυνατότητα προσαύξησης κατά ποσοστό 10% με απόφαση του Διευθυντή της σχολικής μονάδας. Από επταθέσιο σχολείο και άνω ο ελάχιστος αριθμός των μαθητών δεν μπορεί να είναι μικρότερος από είκοσι (20) ανά τμήμα.»
  4. Η περ. δ’ της παρ. 4 του άρθρου 7 του π.δ. 79/2017, αντικαθίσταται ως εξής: «δ) Στην περίπτωσηκατά την οποία δεν καθίσταται δυνατή η συγκρότηση τμημάτων στο πλαίσιο των ορίων της παρ. 2,  με απόφαση του Περιφερειακού  Διευθυντή εκπαίδευσης , κατόπιν αιτιολογημένης εισήγησης του Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης επί σχετικού αιτήματος του Διευθυντή της σχολικής μονάδας ιδρύεται επιπλέον τμήμα, εφόσον υπάρχει διαθέσιμη αίθουσα.

Αν δεν υπάρχει διαθέσιμη αίθουσα ο Διευθυντής της σχολικής μονάδας αποστέλλει πίνακα με τα ονόματα των μαθητών που διαμένουν στα όρια της σχολικής περιφέρειας του δημοτικού σχολείου με τις σχολικές περιφέρειες όμορων δημοτικών σχολείων στον Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Ο Διευθυντής Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης κατανέμει τους μαθητές από τον  πίνακα στα όμορα δημοτικά σχολεία, λαμβάνοντας υπόψη την απόσταση των σχολείων από τη διεύθυνση κατοικίας των μαθητών που έχει δηλωθεί. Οι μαθητές που είναι αδέλφια ή έχουν αδέλφια που φοιτούν στο ίδιο ή σε συστεγαζόμενο νηπιαγωγείο ή δημοτικό σχολείο εξαιρούνται της ανωτέρω διαδικασίας. Ο Διευθυντής Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης ενημερώνει τους γονείς και κηδεμόνες για τα σχολεία εγγραφής. Η ανωτέρω διαδικασία ολοκληρώνεται μέχρι τη 10η Ιουνίου εκάστου έτους.»

  1. Η ισχύς των παρ. 1 έως 4 αρχίζει για την πρώτη εγγραφή προνηπίων ή νηπίων στο νηπιαγωγείο και για την εγγραφή στην πρώτη τάξη του δημοτικού από το σχολικό έτος 2020-2021 και εφεξής.
  2. Το ωρολόγιο πρόγραμμα, καθώς και η κατανομή του χρόνου ανά διδακτικό αντικείμενο, σε όλους τους τύπους σχολείων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και τα ολοήμερα προγράμματά τους, καθορίζονται με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων.
  3. Ο μέγιστος και ελάχιστος αριθμός μαθητών στα γυμνάσια, στα Γενικά Λύκεια (ΓΕ.Λ.) και Επαγγελματικά Λύκεια (ΕΠΑ.Λ.), καθώς και κάθε θέμα σχετικό με την εφαρμογή των αριθμητικών αυτών ορίων, καθορίζονται με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων.
  • 24 Απριλίου 2020, 14:15 | Δέσποινα Χατζηδρόσου

    Εν καιρώ πανδημίας και για την εκπαιδευτική διαδικασία η αύξηση είναι ακατανόητη! Να αποσύρετε άμεσα τη συγκεκριμένη διάταξη. Είναι αναχρονιστική και αντιπαιδαγωγική. Αναλογιστείτε ότι πλέον ο χάρτης της Ειδικής Αγωγής και εκπαίδευσης έχει επεκταθεί και πως ολοένα και περισσότεροι μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες φοιτούν στο ελληνικό γενικό σχολείο. Επίσης η αναλογική μείωση μαθητών όπως μπορεί να προκύπτει στις ποσοστώσεις τους με βάση τις γνωματεύσεις των ΚΕΣΥ ανά τάξη, με την παρούσα αύξηση ουσιαστικά δε θα έχει αντίκρισμα…

  • 24 Απριλίου 2020, 14:15 | Έφη

    Η αύξηση του αριθμού των μαθητών αλλά και ο ορισμός των 20 μαθητών ως ελάχιστος αριθμός μαθητών ανά τμήμα θα οδηγήσει σε δημιουργία λιγότερων και υπεραριθμων τάξεων. Θα δημιουργήσει αναστάτωση σε μαθητές και γονείς που θα πρέπει να μετακινηθούν σε άλλα σχολεία, ενδεχομένως μακρυά από το σπίτι τους. Παιδιά και εκπαιδευτικοί θα στοιβάζονται σε μικρές αίθουσες και μάλιστα εν μέσω πανδημίας. Τα υπεραριθμα τμήματα δυσχεραίνουν την εκπαιδευτική διαδικασία και υποβαθμίζουν την παρεχόμενη εκπαίδευση. Αυτή η διάταξη πρέπει να αποσυρθεί άμεσα. Όταν σε άλλες χώρες ο ανώτερος αριθμός μαθητών ανά τάξη μειώνεται σε 15-16 εμείς τον αυξάνουμε. Αντί να πηγαίνουμε μπροστά πηγαίνουμε 10 χρόνια πίσω. Ντροπή σας!!!

  • 24 Απριλίου 2020, 14:05 | Ευαγγελια Πανταζη

    Πρόκειται για τεράστιο και αυτονόητο σφάλμα και οπωσδήποτε αντιπαιδαγωγικό. Η αύξηση του αριθμού των μαθητών ανά τάξη είναι απλά λάθος. Το αντίθετο θα έπρεπε να συμβαίνει, όπως και σε πολλά πολύ πιο προηγμένα στην εκπαίδευση από εμάς κράτη διεθνώς.
    Ο λόγος προφανής…
    Πρέπει να μείνει στα χαρτιά!

  • 24 Απριλίου 2020, 14:03 | Γιώργος Θεοδωράκης

    Το αντίθετο χρειάζεται. Μείωση των παιδιών ανά τάξη. Να μην υπερβαίνει τους 20 μαθητές.

    Με εκτίμηση
    Θεοδωράκης Γιώργος

  • 24 Απριλίου 2020, 14:00 | Πασχάλης ΜΕΛΛΙΟΣ

    «Αναβάθμιση του Σχολείου»… Ούτε κατά διάνοια!!! Προωθείται αύξηση του αριθμού των μαθητών! Τέτοιου είδους «αναβάθμιση», πραγματικά θα ήθελα να ήξερα ποιος την εμπνεύστηκε!Θα στριμώχνονται όπως και κάθε χρόνο τα νήπια σε αίθουσες ως επί των πλείστων ακατάλληλες και εν μέσω κορονοιου μάλιστα! Τον αξιοσέβαστο κύριο Τσιοδρα, τον συμβουλεύτηκαν άραγε επ αυτού να μας πει τη γνώμη του; Πολύ αμφιβάλλω…
    Δυστυχώς ένας και μοναδικός είναι ο στόχος: λιγότερες οργανικές θέσεις, λιγότερες προσλήψεις!
    Η αγανάκτηση ξεχειλίζει…

  • 24 Απριλίου 2020, 13:51 | Δημητρης Σ.

    Η αύξηση του αριθμού των μαθητών στις τάξεις αποσκοπεί αποκλειστικά και μόνο στη μείωση των αναπληρωτών.Πάρθηκε μόνο με οικονομικά κριτήρια. Δεν υπάρχει τίποτα το παιδαγωγικό στην απόφαση αυτή. Μεγάλη αστοχία απο την κ. Κεραμέως και το επιτελείο της που κόπτονται για την δήθεν αναβάθμιση του ελληνικού σχολείου.

  • 24 Απριλίου 2020, 13:42 | ΑΡΑΠΙΤΣΑ ΕΥΔΟΚΙΑ

    Θεωρώ εγκληματική την αύξηση του αριθμού μαθητών ανά εκπαιδευτικό, από 22 σε 24 με δυνατότητα προσαύξησης κατά 10% μετά από εισήγηση του Διευθυντή/Προϊστάμενου του Νηπιαγωγείου, την στιγμή που ο αριθμός αυτός είναι ήδη υψηλός. Για να υπάρχει δυνατότητα υλοποίησης αποτελεσματικού διδακτικού/παιδαγωγικού έργου η αναλογία θα πρέπει να είναι 1/15 όπως άλλωστε ισχύει σε όλες τις προηγμένες χώρες. Η κίνηση αυτή είναι ακόμα πιο σοβαρή την στιγμή που γίνεται με τα νέα δεδομένα που έφερε στη χώρα μας η εξάπλωση της πανδημίας κι όπου ήδη αντιμετωπίζουμε προβλήματα για το πώς θα γίνει η επάνοδος στα σχολεία τηρώντας μέτρα ασφάλειας. Μα ακόμα κι αν αποδεχτούμε ως σωστή την προσαύξηση των μαθητών, κάτι που αυταπόδεικτα δεν είναι, ειλικρινά ποιο νηπιαγωγείο στη χώρα μας έχει τα απαραίτητα τετραγωνικά, τις δομές και τα υλικά για να φιλοξενήσει αυτό το πλήθος μαθητων;

  • 24 Απριλίου 2020, 13:27 | Αφροδίτη

    Η αύξηση του αριθμού των μαθητών σε μια τάξη είναι λάθος! Αρχικά οι υποδομές των σχολείων στην ελληνική επικράτεια δεν επαρκούν για τόσο μεγάλο πλήθος μαθητών. Ακόμη, η διδασκαλία είναι πιο ποιοτική σε μικρότερο αριθμό μαθητών. Ο δάσκαλος έχει την ευχέρεια να προσέχει τον κάθε μαθητή ξεχωριστά και ο αδύναμος μαθητής να μην χάνεται μέσα στο πλήθος! Για μια ποιοτική μάθηση και ίσα δικαιώματα στην εκπαίδευση για κάθε παιδί, ο ιδανικός αριθμός μαθητών ανά τμήμα είναι 18-22.

  • 24 Απριλίου 2020, 13:18 | Μαρία Κ.

    Όχι στην αύξηση του αριθμού των μαθητών ανά τάξη. Είναι άκρως αντιπαιδαγωγικη αυτή η τακτικη, που δείχνει ολοφανερα την πρόθεσή σας να υποβάθμισετε την ποιότητα του εκπαιδευτικου εργου και να μειώσετε τις προσλήψεις των αναπληρωτών. Αν θέλετε, όπως διατεινετε, να αναβαθμίσετε το σχολείο να μην προβείτε σε αυτή την ενέργεια.

  • 24 Απριλίου 2020, 13:02 | Παναγιώτης

    Κ. Υπουργέ,
    Με έκπληξη αλλά και οργή υποδεχόμαστε το νέο νομοσχέδιο για την εκπαίδευση, αφού κατατίθεται σε στιγμές πρωτοφανείς για την ελληνική κοινωνία, στιγμές «πολέμου», όπως ο ίδιος ο πρωθυπουργός τις αποκάλεσε. Δηλαδή, έρχεστε σε ιστορικά κρίσιμες καταστάσεις, με δεδομένο τον εγκλεισμό, την καθολική απαγόρευση στρατιωτικού τύπου ακόμα και για παιδιά, με ένα νομοσχέδιο για την εκπαίδευση χωρίς συναντήσεις με τους θιγόμενους φορείς, χωρίς να έχουν λάβει γνώση εκ των προτέρων και με μόνη αναφορά στην κοινωνία μέσω μιας ηλεκτρονικής διαβούλευσης, για περιεχόμενο που έχει ήδη αποφασιστεί! Πρώτα από όλα λοιπόν δεν τηρούνται οι δημοκρατικές αρχές.

    Μας ζητάτε επομένως, να καταθέσουμε προτάσεις επί του προαποφασισμένου νομοσχεδίου, προφανώς για «βελτίωση» συγκεκριμένων και ειλημμένων σχεδιασμών. Ίσως στο νομοσχέδιο να υπάρχουν και ένα δύο θετικά σημεία από την άποψη της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Ωστόσο, ας σημειώσουμε την κραυγαλέα αντιπαιδαγωγική και ανήθικη πρόταση για θέσπιση κατώτατου ορίου μαθητών (20 ανά τμήμα) και αύξηση του ανώτατου ορίου στους 24 και με απόφαση μόνο και μόνο του διευθυντή σχολικής μονάδας σε 26,4!!! Γνωρίζουμε πολύ καλά όλοι μας ότι ο διευθυντής θα πιεστεί από τη Διεύθυνση να ανεβάσει το όριο. Ας μην κρυβόμαστε…
    Έχουμε λοιπόν μια πανδημία κι εσείς προτείνετε αύξηση των μαθητών ανά τμήμα. Και στο νηπιαγωγείο και στο δημοτικό, γιατί προφανώς ακολουθείτε τις επιταγές του ΟΟΣΑ και των εκθέσεών του.
    1. Ποιες άλλες επιστημονικές, επιδημιολογικές και παιδαγωγικές συνθήκες προσδιορίζουν τη βελτίωση του εκπαιδευτικού έργου στην αύξηση του αριθμού μαθητών και μάλιστα σε ένα σχολείο υποχρηματοδοτούμενο και υποστελεχωμένο;
    2. Πώς δικαιολογείται αυτή η αυθαίρετη αύξηση εν μέσω πανδημίας, όταν η ιατρική επιστημονική κοινότητα και η διεθνής πολιτική κοινότητα λαμβάνουν αντίθετες αποφάσεις;

    Γνωρίζετε καλύτερα από τον καθένα ότι ο μαθητικός πληθυσμός μειώνεται διαρκώς, και αυτό φυσικά χάρη στις πολιτικές των δικών σας και των προηγούμενων κυβερνήσεων. Επομένως, θα ανέμενε κανείς τη μείωση των μαθητών, ειδικά στις μικρές τάξεις και στο νηπιαγωγείο, και όχι την αδικαιολόγητη αύξησή τους.
    Θεωρούμε ότι η κατάθεση του νομοσχεδίου σε αυτήν τη χρονική συγκυρία είναι απαράδεκτη, αντιδημοκρατική και με πρόθεση να μη βρει κανενός είδους κριτική και αντίδραση. Την ώρα που όλοι εφαρμόζουμε τα μέτρα περιορισμού με θυσίες, το υπουργείο ακάθεκτα προχωράει στην ψήφισή του επιδεικνύοντας κυνικά την κυβερνητική αδιαλλαξία.
    Τουλάχιστον, δικαιολογείστε παιδαγωγικά και ιατρικά την αύξηση των ορίων μαθητών ανά τμήμα.

  • 24 Απριλίου 2020, 12:54 | ΔΗΜΗΤΡΑ ΛΑΜΠΡΟΥ

    Ένα καλό είχε κάνει η προηγούμενη κυβέρνηση και αυτό ήταν η μείωση των μαθητών ανά τμήμα, κάτι που το χαιρέτησε όλη η εκπαιδευτική κοινότητα.
    Ερχεται τώρα η νυν ηγεσία να ξεκινήσει την από κάτω προς τα πάνω μεταρρύθμιση του εκπ/κου συστήματος ( όπως από χθες επαναλαμβάνει η υπουργός σε όλα τα ΜΜΕ λες και λέει ποίημα) και αυξάνει τον αριθμός σε 24 δυνητικά 26 με μόνο στόχο όπως όλοι γνωρίζουμε την εξοικονόμηση εκπαιδευτικού προσωπικού και τίποτε άλλο.
    Λυπάμαι που είμαι μέλος του κόμματος….

  • 24 Απριλίου 2020, 12:54 | Ολυμπία

    Η αύξηση στον αριθμό των μαθητών ανά τάξη είναι ό,τι πιο οπισθοδρομικό έχουμε ακούσει από το Υπουργείο Παιδείας τα τελευταία χρόνια . Αντί να συζητάμε πώς θα γίνει πιο ποιοτικό το μάθημα με λιγότερους μαθητές , ζητάτε να στοιβαχθούν την επόμενη χρονιά 26-27 παιδιά στην ίδια τάξη. Πώς να λειτουργήσει μια τάξη νηπιαγωγείου με τέτοιους αριθμούς μαθητών; Όταν τα μισά παιδιά είναι προνήπια, όταν πάντα υπάρχουν 2 με 3 παιδιά που θέλουν ειδική μεταχείριση, όταν οι περισσότερες τάξεις είναι φτιαγμένες το πολύ για 15 παιδιά, όταν δεν υπάρχει βοηθητικό προσωπικό, όταν ο νηπιαγωγός δεν έχει ούτε πέντε λεπτά προσωπικό χρόνο; Σας ενδιαφέρει η ποιότητα ή όλα είναι αριθμοί; Ντροπή να συζητάμε κάτι τέτοιο το 2020 !

  • 24 Απριλίου 2020, 12:30 | Τζιώτας Χαράλαμπος

    Κατά την ταπεινή μου γνώμη το χειρότερο λάθος αυτού του νομοσχεδίου. Η δικαιολογία που προβάλλεται στην αιτιολογική έκθεση για υπερβολικά μικρό αριθμό μαθητών σε τμήματα ώστε να δημιουργηθούν πλασματικά κενά αντικατοπτρίζει την ευθύνη των Περιφερειακών Δ/ντών και των Υπουργών που θα πρέπει να τιμωρήσουν όσους δημιουργούν πλασματικά τμήματα, αλλά υπάρχει θάρρος να το κάνουν? Αντίθετα περνάνε την αύξηση του αριθμού των μαθητών που καμία σχέση δεν έχει με το προηγούμενο επιχείρημα και με κανένα απολύτως παιδαγωγικό υπόβαθρο έστω και για τα μάτια του κόσμου. Το ξαναγράφω : το χειρότερο λάθος αυτού του νομοσχεδίου.

  • 24 Απριλίου 2020, 12:22 | Νίκος

    Νομίζω ότι πρέπει να ξαναδείτε σοβαρά το ζήτημα του μέγιστου αριθμού μαθητών ανά τμήμα. Δε γίνεται στο σχολείο του 21ου αιώνα να συζητάμε για αύξηση μαθητών αντί για μείωσή τους. Αυτό το σχολείο ονειρεύεστε; Ένα σχολείο με στιβαγμένα παιδιά και εκπαιδευτικούς σε τάξεις λίγων τετραγωνικών; Και μάλιστα σε συνθήκες πανδημίας; Νομίζω πρέπει να το διορθώσετε και να μην έχετε σαν μοναδικό κριτήριο την εξοικονόμηση ανθρώπινου δυναμικού και οικονομικών πόρων. Είναι πασιφανές ότι αυτός είναι ο στόχος σας, εις βάρος όμως της ποιότητας του παιδαγωγικού έργου. Λιγότερα παιδιά ανά τμήμα σημαίνει ποιοτική βελτίωση του παιδαγωγικού έργο των εκπαιδευτικών προς όφελος των μαθητών/τριών. Προς αυτήν την κατεύθυνση νομίζω πρέπει να κινείται μια εκπαιδευτική πολιτική του 21ου αιώνα, όχι σε πισωγυρίσματα.

  • 24 Απριλίου 2020, 12:18 | Ολγα

    Δεν έχετε ιδέα τι συμβαίνει μέσα σε μια τάξη και αυτό φαίνεται από αυτά που θέλετε να περάσετε! Είναι δυνατόν να πιστεύετε ότι μπορούν οι νηπιαγωγοί να ανταπεξέλθουν με τόσο μεγάλο αριθμό παιδιών; Κοιτάξτε λίγο τι συμβαίνει σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες και ξανασκεφτειτε το. Είναι αδιανόητο αυτό που προτείνετε και σίγουρα αντιβαίνει στις πραγματικές ανάγκες τόσο του νηπιαγωγείου σαν χώρος όσο και των παιδιών!

  • 24 Απριλίου 2020, 12:14 | Σοφία Ανδρίτσου

    Η μείωση του αριθμού των μαθητών ανά τάξη είναι από τα πιο καίρια ζητήματα ποιότητας της παρεχόμενης εκπαίδευσης και η ακύρωση κάθε προόδου που έγινε στο παρελθόν στη δημόσια παιδεία ακυρώνει οποιαδήποτε άλλη προσπάθεια κάνει το νομοσχέδιο. Και αυτό στο βωμό ντροπής της μείωσης των παρεχόμενων πόρων για την εκπαίδευση. Εν μέσω πανδημίας δε, είναι παρανοϊκό.

  • 24 Απριλίου 2020, 12:12 | Γιώργος Μυλωνάς

    Υπάρχει κάποια επιστημονική έρευνα που βασίστηκε η απόφαση αυτή; Αν αναλογιστουμε τις συνθήκες που υπάρχουν στα κτίρια των δημοσίων σχολείων έπρεπε να υπάρχει μείωση του αριθμού μαθητών ανά τάξη.

  • 24 Απριλίου 2020, 12:06 | Άσπα

    Η αύξηση των μαθητών ανά τμήμα θα προκαλέσει επιπλέον προβλήματα στους μαθητές και στους δασκάλους . Θα επηρεάσει αρνητικά την εύρυθμη λειτουργία της τάξης και το μαθησιακό αποτέλεσμα.Αναλογιστείτε τι θα συμβεί σε τμήματα στα οποία υπάρχουν μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες, διαγνωσμένες και μη, ή υπερκινητικοί,προσθέτοντας σ’ αυτές κ άλλους μαθητές. Είναι κρίμα και για τα παιδιά και για τους δασκάλους.

  • 24 Απριλίου 2020, 12:06 | ΓΕΩΡΓΙΆΔΟΥ ΠΑΛΑΣΙΑ

    Ο αριθμός εικοσι ως ελάχιστος αριθμός μαθητών είναι υπερβολικά μεγάλος. Νομίζω η προηγούμενη ρύθμιση δώδεκα ο ελάχιστος αριθμός από τα εξαθεσια και πάνω και μέχρι είκοσι δύο ο μέγιστος, θα μπορούσε να βελτιωθεί με μείωση του μέγιστου αριθμού για το δημοτικό στους είκοσι. Η νέα ρύθμιση το μόνο που μπορεί να δει κανείς ότι «προσφέρει», είναι η μείωση του αριθμού των εκπαιδευτικών, αλλά η εκπαίδευση θα πρέπει να προγραμματιζεται με άλλους όρους και προοπτικές.

  • 24 Απριλίου 2020, 11:35 | ΦΑΝΗ

    Οι εκπαιδευτικοί πολλα χρόνια τώρα ζητούν τη μείωση των μαθητών στις τάξεις τους για παιδαγωγικούς λόγους και καλύτερης διαχείρισης των προβλημάτων που υπάρχουν. Πολλά παιδιά είναι διαγνωσμενα με μαθησιακές δυσκολίες, με ΔΕΠΥ δυσλεξία, επιθετική συμπεριφορά. Πώς θα λειτουργήσει μαι τάξη με 25 μαθητές όταν υπάρχουν μέσα όλα αυτά τα παιδιά; Μήπως έτσι αμβλύνετε τις διαφορές και οδηγείτε με μεγάλη σχολική διαρροή;Όταν πια μεσα στις ταξεις υπαρχουν και μια ή δύο παραλληλες στηρίξεις σε ποια αίθουσα θα μαζευτούν 30 άτομα όταν οι αίθουσες κατα δήλωση του ΟΣΚ και τον σχεδιασμό των αιθουσών είναι για 20 παιδιά δεδομένου και του χώρου που πρέπει να υπάρχει για την ελεύθερη μετακίνηση των μικρών μαθητών.

  • Αν πραγματικά ήθελε να βοηθήσει και νοιαζόταν πραγματικά κάποιος για τα παιδιά θα μείωνε τον αριθμό των μαθητών σε κάθε τμήμα και ιδιαίτερα στις μικρές τάξεις και στο νηπιαγωγείο.Είναι λάθος αυτό και μάλιστα υπό την απειλή του κορωνοϊού ποιός ξέρει για πόσο ακόμα…..

  • 24 Απριλίου 2020, 11:30 | Αντώνης

    Είναι απορίας άξιο ο χρόνος που περνάει το συγκεκριμένο ν/διο χωρίς ουσιαστικό διάλογο με τους άμεσα ενδιαφερόμενους.Η αύξηση των μαθητών θα φέρει ένα επιπρόσθετο πρόβλημα στα ήδη υπάρχοντα που ξεκινούν απο υλικοτεχνική υποδομή και καταλήγουν στο ρόλο του εκπαιδευτικου.Οσο λιγότεροι μαθητές τόσο καλύτερα θα γίνεται η διδασκαλία.Εκείνο που ενδιαφέρει είναι το πως θα πετύχεις τη καλύτερη μεταδοτικότητα και την βελτίωση της αμφίδρομη σχέσης που οικοδομείται στη τάξη ποιότητα που η αύξηση του αριθμού είναι σίγουρο πως δεν επιτρέπει.

  • 24 Απριλίου 2020, 11:29 | Παπαδημητρίου Μαρία

    Η αύξηση των μαθητών στην τάξη δυσκολεύει το έργο των εκπαιδευτικών. Μη ξεχνάτε ότι το κάθε παιδί είναι διαφορετικό με δικό του ρυθμό ανάπτυξης, μαθησιακό στυλ και αναγκών. Οι αλλαγές θα πρέπει να γίνονται προς όφελος των παιδιών.

  • 24 Απριλίου 2020, 10:57 | Ιωάννα

    Ο στόχος είναι μια καλύτερη εκπαίδευση εστιασμένη στις ανάγκες των μαθητών, οι οποίες είναι διαφορετικές και ποικίλουν. Αντί να γίνεται προσπάθεια για περαιτέρω μείωση του αριθμού των μαθητών στις τάξεις ώστε να διευκολύνεται το έργο του εκπαιδευτικού, επιχειρείται το αντίθετο, δηλαδή η αύξηση; Πραγματικά δεν καταλαβαίνω τη λογική της συγκεκριμένης ρύθμισης και το όφελος της πέρα από την εξοικονόμηση εκπαιδευτικού προσωπικού μέσω του υποβιβασμού των σχολείων.

  • 24 Απριλίου 2020, 10:57 | Τζιάκη Δέσποινα

    Αύξηση του αριθμού των νηπίων – προνηπίων; Εδώ και δεκαετίες προσπαθούμε οι εκπαιδευτικοί της τάξης να σας πείσουμε ότι πρέπει να μειωθεί ο αριθμός σε κάθε τμήμα! Οι εκπαιδευτικοί, οι νηπιαγωγοί που καθημερινά αγωνίζονται μόνοι τους σε μια τάξη με 22 -25 παιδιά 4-6 χρονών γνωρίζουν ότι σε αυτή την ηλικία τα παιδιά δεν είναι αυτόνομα, χρειάζονται βοήθεια στην τουαλέτα, στο φαγητό, στην ώρα της προσέλευσης-αποχωρισμού από τους γονείς, στην ώρα που αλληλεπιδρούν μεταξύ τους; Ποιος άνθρωπος μπορεί να ανταπεξέλθει σε όλες τις απαιτήσεις που ζητάτε από ένα/μία νηπιαγωγό; Ζητήσετε τη γνώμη από τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς, σίγουρα γνωρίζουν καλύτερα τα προβλήματα που έχουν να αντιμετωπίσουν καθημερινά μέσα στη σχολική τάξη. Μειώστε τον αριθμό ανά τμήμα, το 22 ήταν μια καλή αρχή, δε φτάνει όμως! Μειώστε περισσότερο!!

  • 24 Απριλίου 2020, 10:48 | Παπαδόπουλος Αθανάσιος

    Α. Η ρύθμιση της αύξησης του μέγιστου αριθμού μαθητών σε 24 και με απόφαση του Διευθυντή της σχολικής μονάδας σε 26, σίγουρα δεν βοηθά στην προαγωγή της εκμάθησης νέων γνώσεων και δεξιοτήτων, αντίθετα οδηγεί στο να στιβαχθούν οι μαθητές μέσα σε μια αίθουσα, χωρίς να μπορούν να μάθουν νέα πράγματα, κυρίως οι πιο αδύναμοι μαθητές. Ο εκπαιδευτικός αναγκάζεται να κάνει παιδοφύλαξη, πλέον και να μην μπορεί να βοηθήσει όλους τους μαθητές εξίσου, όταν θα μπορεί να κάνει μάθημα. Η ρύθμιση αυτή βοηθά στη μειώση των αναγκών σε εκπαιδευτικούς και έτσι είτε να περισσεύουν είτε να μην χρειαστούν νέοι διορισμοί.
    Τακτική μνημονίων, που υποτίθεται έχουμε βγει.’Η όχι;
    Προτείνω τη μειώση του αριθμού μαθητών ανά τμήμα σε 20, αν η εκπαίδευση αποσκοπεί στη μάθηση, όπως θα έπρεπε.
    Β. Η ρύθμιση της αύξηση του ελάχιστου αριθμού μαθητών ανά τμήμα σε 20, στοχοποιεί τους ίδιους τους μαθητές που θα περισσεύουν πάνω από τον επιτρεπόμενο αριθμό μαθητών ανά τμήμα και θα πρέπει να μεταγράφονται σε όμορα σχολεία αν υπάρχουν αίθουσες, ΠΟΛΥ ΔΥΣΚΟΛΟ, οπότε να μεταγράφονται σε σχολικές μονάδες μακριά από το σπίτι τους.
    Όπως έγινε φέτος με τα νηπιαγωγεία και την υποχρεωτική δίχρονη εκπαίδευση σε αυτά.
    Στόχος σας και πάλι ίδιος, δηλαδή η αριθμητική μείωση των αναγκών σε εκπαιδευτικούς σε βάρος της δημόσιας εκπαίδευσης, που τόσο πασχίζουμε όλοι οι εκπαιδευτικοί τα τελευταία χρόνια των μνημονίων.
    Προτείνω την απόσυρση της συγκεκριμένης διάταξης.
    Γ. Η ρύθμιση της εισαγωγής της αγγλικής γλώσσας στα νηπιαγωγεία, σίγουρα δεν προάγει την εκμάθηση της αγγλικής γλώσσας,αλλά σίγουρα μειώνει τις ανάγκες σε νηπιαγωγούς και όχι σε διορισμούς, γιατί σε συνδυασμό με την πρώτη διάταξη τότε στιβαγμένα νήπια, σε μια αίθουσα, δεν θα μπορούν να μάθουν την ελληνική γλώσσα, πόσο μάλλον την αγγλική.
    Προτείνω να αυξήσετε τις διδακτικές ώρες της αγγλικής γλώσσας στα δημοτικά, όμως με την ταυτόχρονη μείωση των μαθητών ανά τμήμα σε 15 το μέγιστο για τις πρώτες τρεις τάξεις του Δημοτικού, μόνο στο συγκεκριμένο μάθημα. Να αποσυρθεί η συγκεκριμένη διάταξη.
    *****Συμπερασματικά οι παραπάνω διατάξεις αποσκοπούν, από εσάς στην τεχνική μείωση των αναγκών σε εκπαιδευτικούς και σίγουρα όχι στην προαγωγή της εκπαίδευσης και της μάθησης, με τακτικές μνημονίων. Δεν νομίζετε ότι αυτές τις τακτικές πρέπει να τις αφήσουμε πίσω, όπως υποτίθεται και τα μνημόνια; Ή όχι;

  • 24 Απριλίου 2020, 10:42 | Ελένη Ζερβού

    H αύξηση των μαθητών ανά εκπαιδευτικό είναι μεγάλο πισωγύρισμα!!
    Ειδικά με συνθήκες πανδημίας που θα επικρατήσουν κατά τις προβλέψεις των ειδικών και την επόμενη σχολική χρονιά, αναμέναμε ΜΕΙΩΣΗ των μαθητών..Αντ΄αυτού, ΕΚΠΛΗΚΤΟΙ διαβάσαμε για αύξηση
    Πέρα των παιδαγωγικών σκοπών που συνιστούν μείωση των μαθητών στις τάξεις, πρέπει να αναλογιστείτε και τις ιδιαίτερες συνθήκες που επικρατούν και θα εξακολουθήσουν να υπάρχουν, ώστε να προχωρήσετε σε μείωση των μαθητών. Ελπίζουμε να εισακουστούμε, γιατί όλη η εκπαιδευτική κοινότητα και οι γονείς των παιδιών είμαστε εξαιρετικά δυσαρεστημένοι με αυτή τη ρύθμιση που απειλεί εκτός των άλλων και την υγεία μας

  • 24 Απριλίου 2020, 10:38 | Αναστασία

    Ο ελάχιστος αριθμός των 20 μαθητών ανά τάξη σε 7/θέσια και άνω σχολεία δικαιολογείται με τη δημιουργία πλασματικών κενών, σύμφωνα με την αιτιολογική έκθεση. Δε θα ήταν προτιμότερο όμως να μπορέσει να ελεγχθεί η διαδικασία αυτή για να μη συμβεί ξανά κάτι αντίστοιχο απ’ το να δημιουργηθούν τμήματα με πολύ περισσότερους μαθητές;
    Σε ποια παιδαγωγική έρευνα βασίστηκε η αλλαγή αυτή; Αναλογίστηκε κανείς τις συνέπειες και τις αλλαγές που θα γίνουν στα τμήματα που μπορεί να έχουν 17-19 μαθητές; Αν σε ένα σχολείο γραφτούν 18 μαθητές Α’ τάξης τι θα γίνει; Θα μεταφέρονται μαθητές από το ένα σχολείο στο άλλο ώστε να συμπληρώνεται ο ελάχιστος αριθμός των 20;
    Λυπάμαι πολύ που το εκπαιδευτικό σύστημα τείνει να πηγαίνει προς τα πίσω, αντί να αναβαθμίζεται. Λυπάμαι πολύ που δε γίνεται αντιληπτό πόσο δύσκολη είναι η εφαρμογή της διαφοροποιημένης διδασκαλίας και άλλων παιδαγωγικών μεθόδων σε τάξεις με ολοένα και περισσότερα παιδιά.

  • 24 Απριλίου 2020, 10:24 | Δανάη

    Σε μία περίοδο πανδημίας, με σαφείς οδηγίες για αποστάσεις και προσωπική υγιεινή, πώς γίνεται να προτείνεται η αύξηση του αριθμού μαθητών ανά τμήμα. Επίσης, πώς γίνεται να συνδέεται η προαγωγή και βελτίωση του ελληνικού σχολείου όταν αντιστοιχούν περισσότεροι μαθητές ανά εκπαιδευτικό χωρίς να αλλάζει η υποδομή των σχολείων και ο εξοπλισμός; Πώς γίνεται να υποστηρίζεται η διαφοροποιημένη διδασκαλία σε τάξεις με περισσότερους μαθητές ανά εκπαιδευτικό; Τα περιφερειακά σχολεία (στα νησιά και τα χωριά)με τις ελλείψεις προσωπικού και υποδομών παλεύουν ήδη να ανταποκριθούν.

  • 24 Απριλίου 2020, 10:12 | Μαρια

    Πώς ειναι δυνατον να αυξανετε τον αριθμό????Εχετε δει ποσα τετραγωνικά είναι οι περισσότερες τάξεις?Το ενα παιδι είναι δίπλά στο άλλο.Αντι να τα μειώνετε τα αυξανετε.Υποτίθεται έκλεισαν τα σχολεία λόγω ιού γιατί υπάρχει συνωστισμός στις τάξεις.Αντλι μα μειωθούν τα παιδιά τα αυξανετε.

  • 24 Απριλίου 2020, 09:22 | Κ. Κοντοδήμου

    Με ποια λογική αυξάνετε τον αριθμό των παιδιών; Πέρα από το αντιπαιδαγωγικό της αύξησης του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα (αναρωτιέμαι πόσοι από εσάς που προτείνετε αυτή την αύξηση, έχετε διδάξει σε τμήματα 26 παιδιών για να δείτε το αδύνατο του πράγματος),αυτό που με ανησυχεί ακόμη περισσότερο είναι η αύξηση του ελάχιστου αριθμού μαθητών σε 20 ανά τμήμα!!!Τα περισσότερα σχολεία στην περιφέρεια στις εγγραφές τους έχουν κάτω από 20 πρωτάκια. Τί σημαίνει αυτό? Οτι θα κλείσετε όλα τα 6θεσια σχολεία αναγκάζοντας τα να γίνουν 5/θεσια ή τετραθέσια ή και τριθέσια? Έλεος!!!Είναι πασιφανές τι προσπαθείτε να κάνετε!Κλείνετε ή μειώνετε τη δύναμη των σχολείων! Δεν υπάρχει κανένα παιδαγωγικό ή επιστημονικό υπόβαθρο σε αυτή σας την απόφαση!Θέλετε απλά να κλείσετε σχολεία. Ειναι καταστροφικό αυτό που προτείνετε και είναι ντροπή να το ονομάζετε εκσυγχρονισμό!

  • 24 Απριλίου 2020, 09:22 | Σοφια

    Το να στοιβάζονται οι μαθητές σε μια τάξη και να αυξάνεται ο αριθμός τους κανένα παιδαγωγικό σκοπό δεν ικανοποιεί, παρά μόνο την εξοικονόμηση εκπαιδευτικών θέσεων…πάρτε το πίσω! Υποβαθμίζεται η εκπαίδευση των παιδιών.

  • 24 Απριλίου 2020, 09:19 | Ευαγγελία Τάσου

    Σε ποια παιδαγωγική έρευνα βασίζεται ο αριθμός αύξησης των μαθητών στη σχολική αίθουσα; Είναι τελείως αντιπαιδαγωγικό και αντί να πάμε βήματα μπροστά, συμβαίνει το αντίθετο. Και μάλιστα εν μέσω πανδημίας, από τη μια αποφεύγουμε το συνωστισμό και από την άλλη αυξάνουν τον αριθμό των μαθητών. Το διάβασαν το άρθρο πριν το καταθέσουν; Τη νέα σχολική χρονιά, που κανείς μας δε γνωρίζει πώς θα εξελιχθούν τα πράγματα, τι θα γίνει σε μια τάξη με 24 παιδιά, τουλάχιστον; Μείωση χρειάζεται ο αριθμός των μαθητών κι όχι αύξηση. Να κατέβει στα 15 παιδιά ανά τμήμα σε όλες τις βαθμίσες

  • 24 Απριλίου 2020, 09:12 | Έρρικα

    Για την αναβάθμιση της εκπαίδευσης απαιτείται αναντίρρητα η μείωση του αριθμού μαθητών ανά τάξη και σε κάθε περίπτωση η αύξηση του αριθμού των μαθητών υπονομεύει την ποιότητα της διδασκαλίας. Οι εκπαιδευτικοί δε διαθέτουμε το μαγικό ραβδί να διδάσκουμε ορθά και με παιδαγωγικά κριτήρια τόσο μεγάλο αριθμό μαθητών ταυτόχρονα. Οι μικρές τάξεις βάζουν τα θεμέλια για τη μετέπειτα σχολική τους πορεία και με την αύξηση του αριθμού είναι δεδομένο ότι θα αυξηθεί ο αριθμός των παιδιών που δε θα μπορούν να ακολουθήσουν τους ρυθμούς της τάξης, θα περιθωριοποιηθουν και θα αποτύχουν. Ψηφιστε μέτρα που θα αναβαθμίσουν τα σχολεία μας, μην τα υποβαθμίζετε.

  • 24 Απριλίου 2020, 09:06 | Μαρία

    Το επιχείρημα των μεγαλύτερων σε ηλικία ανθρώπων όταν μας ακούν να διαμαρτυρόμαστε πως κάθε τάξη στο Δημοτικό Σχολείο έχει 25 παιδιά, είναι πως στην δική τους τάξη είχαν 50 κι όμως έμαθαν γράμματα…Δεν θα ασχοληθώ με το κτιριακό ζήτημα. Το έχουν κάνει άλλοι συνάδελφοι πριν από μένα. Αλλά με τις κοινωνικές, διδακτικές γνωστικές απαιτήσεις σήμερα και τις ανάγκες τότε.
    Σ ένα τμήμα με πολλούς μαθητές απλά δεν γίνεται το μάθημα σωστά, γιατί αναγκαστικά προσπαθείς μόνο να βγάλεις την ύλη παραμελώντας άλλα σπουδαία που σήμερα είναι απαραίτητα για μια ολοκληρωμένη εκπαιδευτική εμπειρία. Δεν μπορείς να χρησιμοποιήσεις νέες τεχνολογίες, (ακόμη και αν έχεις την υποδομή), δεν μπορείς να εκπονήσεις εκπαιδευτικά προγράμματα και το χειρότερο από όλα αποφεύγεις τις εκπαιδευτικές εκδρομές γιατί ο έλεγχος ενός πολυπληθούς τμήματος είναι δύσκολος και απειλείται εκτός από την μαθησιακή διαδικασία και η σωματική ακεραιότητα των μαθητών. Το Σχολείο δεν είναι παιδοφυλαχτήριο. Είναι εκπαιδευτικός οργανισμός, χώρος άντλησης γνώσης και επηρεασμού των προσωπικοτήτων των αυριανών Ελλήνων πολιτών. Την απάντηση που ζητάμε λοιπόν ίσως μας την δώσει ένας μακρινότερος στόχος. Για το πως θα θέλαμε να είναι η Ελλάδα του αύριο. Και να σκύψουμε με σεβασμό και ήθος πάνω από την νεολαία του σήμερα.

  • 24 Απριλίου 2020, 09:04 | Βάγια

    Η αίθουσα μου είναι 15τμ, χωρίς έπιπλα ,με 14 νήπια.
    Πρέπει να υπάρχει μέγιστος αριθμός νηπίων σε μικρές τάξεις..κάθε χρόνο απολογουμαι για τον αριθμό.

  • 24 Απριλίου 2020, 08:42 | Μαίρη Σ.

    24 με 26 νήπια -προνήπια σε κάθε τάξη!
    Για να εξοικονομήσετε πόσα χρήματα από αυτό? Για ποιον λόγο?
    Έκλεισαν και υποβαθμίστηκαν νοσοκομεία για «εξορθολογισμό των οικονομικών»…μέχρι που ήρθε ο κορωνοϊός και άρχισε το «χειροκρότημα».
    Πόσα εξοικονομήσαμε τότε που έκλεισαν τα νοσοκομεία? Πόσα πληρώνουμε και θα πληρώσουμε τώρα?
    Οι «έξυπνες – τεχνοκρατικές» κυβερνήσεις έκαναν οικονομία στο καρφί και έχασαν και το πέταλο!
    Τα νηπιαγωγεία έχουν μείνει στην εποχή του 1970 και 1980 και σε αριθμούς και σε κτίρια και σε αντιλήψεις.. Έγιναν κάποια καλά βήματα προς τα εμπρός με τους 22 μαθητές και τη δίχρονη υποχρεωτική προσχολική εκπαίδευση, αλλά τώρα γίνονται άλματα προς τα πίσω.
    Αυτό που δεν έχουν καταλάβει οι απανταχού «ειδικοί» είναι ότι τα μπετά της εκπαίδευσης πέφτουν στις μικρές ηλικίες και δυστυχώς εκεί κάνετε τις περισσότερες κακοτεχνίες, γι αυτό, όσο και να προσπαθείτε στις μεταγενέστερες τάξεις, το οικοδόμημα είναι ήδη σαθρό.
    Ας ξεκινήσει κάποια κυβέρνηση μια φορά από τα θεμέλια προς τα πάνω και όχι αντίστροφα, και να σταματήσουμε να τα κάνουμε όλα για το φαίνεσθαι. Όση ρομποτική, κομπιούτερ και αγγλικά και να βάλετε δεν το σώζετε το νηπιαγωγείο.
    Το νηπιαγωγείο θέλει ΔΥΟ πράγματα για αρχή:
    Κτίρια καινούργια και μικρός αριθμός μαθητών.
    Μετά μπορούμε να πάμε και παραπέρα.

  • 24 Απριλίου 2020, 08:15 | Γαλατιανή Γαλουζή

    Καλή σας μέρα. Ως πολίτης και δασκάλα σέβομαι και συμπορεύομαι απόλυτα στη διάθεσή σας να κάνετε αλλαγές και τομές στον πιο νευραλγικό τομέα κάθε χώρας, που επενδύει στο μέλλον της, τον τομέα της παιδείας. Αναγνωρίζω ότι κάθε τέτοια προσπάθεια είναι ιδαίτερα δύσκολη και χρειάζεται πολλή σκέψη και ανάλογη πρόβλεψη όλων των παραγόντων. Σχολιάζω στο παρόν άρθρο, γιατί θα επιθυμούσα να επανεξετάσετε τον μέγιστο αριθμό μαθητών σε κάθε τμήμα, είτε του νηπιαγωγείου είτε του δημοτικού σχολείου, λαμβάνοντας υπόψη την ελληνική εκπαιδευτική πραγματικότητα.
    Οι αίθουσες της πλεινότητας των δημοτικών σχολείων της χώρας είναι αρκετά μικρές, γεγονός που χωροταξικά δυσκολεύει την άνετη μετακίνηση τόσων πολλών παιδιών, τη διαμόρφωση των θρανίων τους σε ομαδοσυνεργατική διάταξη, την ασφαλή αποχώρησή τους σε περίπτωση σεισμού, καθώς είμαστε μία ενεργώς σεισμογενής χώρα και, σύμφωνα και με την τελευταία πανδημία, ο τόσο μεγάλος συνωστισμός σε μικρούς χώρους δημιουργεί κινδύνους για τη δημόσια υγεία, αφού η πανδημία ενδέχεται να επιστρέψει πιο δυναμική στα επόμενα χρόνια σύμφωνα με τους ειδικούς.
    Επιπρόσθετα, είναι γνωστό και δεδομένο ότι στα ελληνικά σχολεία υπάρχει πολυπολιτισμικότητα, παιδιά από διάφορες εθνικότητες. Ο κάθε εκπαιδευτικός προσπαθεί καθημερινά να παρέχει στο μέγιστο βαθμό ισότιμη εκπαίδευση στα παιδιά εφαρμόζοντας εκτός από τη συνολική και τη διαφοροποιημένη και την εξατομικευμένη διδασκαλία. Ο χρόνος που αντιστοιχεί στον κάθε μαθητή, ήδη είναι ελάχιστος, και με την πιθανή αύξηση του αριθμού των μαθητών σε κάθε τμήμα, ο χρόνος θα ελαττωθεί ακόμα περισσότερο. Οι δάσκαλοί μας και οι νηπιαγωγοί μας θέλουν να βοηθήσουν όλα τα παιδιά και να τους παρέχουν όλες τις απαραίτητες γνώσεις και όλη την απαιτούμενη προσοχή, αλλά με την αύξηση του αριθμού των παιδιών στην αίθουσα, η κατάσταση δυσχεραίνεται.
    Φανταστείτε ένα τμήμα 24-26 ατόμων με παιδιά με ειδικές μαθησιακές ή/και συμπεριφορικές δυσκολίες, παιδιά από άλλες χώρες που είτε γνωρίζουν απειροελάχιστα ελληνικά είτε καθόλου και με τα υπόλοιπα παιδιά, που το καθένα έχει τις δικές του ανάγκες και τον προσωπικό του ρυθμό εξέλιξης και μάθησης. Η τάξη είναι μία ομάδα από ξεχωριστές σεβαστές προσωπικότητες, τις οποίες ο εκπαιδευτικός προσπαθεί να αναπτύξει ξεχωριστά με σεβασμό και ταυτόχρονα όλους μαζί. Πόσο δύσκολο να δώσεις όλο σου το είναι σε κάθε παιδί όταν θα πρέπει να ασχοληθείς με ολοένα και περισσότερα παιδιά…
    Νοιάζεστε για το μέλλον της Ελλάδας μας και το καταλαβαίνουμε…Ακούστε, όμως, όταν νομοθετείτε, σας παρακαλώ, και τις φωνές των μάχιμων εκπαιδευτικών που γνωρίζουν τις ανάγκες του λειτουργήματός τους από πρώτο χέρι και τη φωνή του κάθε παιδιού, που θέλει την προσοχή και τη βοήθεια του δασκάλου του περισσότερη ώρα μέσα στη διάρκεια της ημέρας…Επανεξετάστε, λοιπόν, τον αριθμό των μαθητών σε κάθε τμήμα, 20 με 22 το πολύ… Καλή δύναμη και καλή συνέχεια!

  • 24 Απριλίου 2020, 03:18 | Χρήστος

    Το σημαντικότερο πρόβλημα που αντιμετωπίζουν οι δάσκαλοι σύμφωνα με τα λεγόμενά τους, είναι ο μεγάλος αριθμός παιδιών στη τάξη. Φέτος έμαθα ότι ξεκίνησε η μείωση σε 22 μαθητές σταδιακά από την Α΄ τάξη. Επίσης στο διαδίκτυο υπάρχει μια έρευνα που λέει ότι ο μέσος όρος μαθητών ανά τμήμα στην Ευρώπη είναι 20 μαθητές. Εσείς αντί να προσπαθήσετε να βρείτε τρόπο ώστε να εφαρμοστεί άμεσα η μείωση σε όλες τις τάξεις του δημοτικού, πράξατε το αντίθετο. Θα πρέπει να μας εξηγήσετε τους λόγους της απόφασής σας.

  • 24 Απριλίου 2020, 02:31 | Παναγιώτης Α.

    Μειώνετε το μάθημα της Μελέτης στις μικρές τάξεις, ενώ γνωρίζετε ότι είναι το μοναδικό μάθημα που μπορούν να γίνουν δράσεις στο ήδη υπερφορτωμένο σε βασικά μαθήματα ωρολόγιο πρόγραμμα. Άντ’ αυτού προστίθενται παραπάνω ώρες αγγλικών σε παιδιά που δε γνωρίζουν καλά καλά ανάγνωση και γραφή! Επιπλέον, αυξάνετε τους μαθητές ανά τμήμα χωρίς κανένα επιστημονικό και παιδαγωγικό υπόβαθρο, τη στιγμή που η διεθνής εκπαιδευτική πολιτική κατευθύνεται σε μείωση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα, γεγονός που επιφέρει ενίσχυση της διαφοροποιημένης εκπαίδευσης. Φυσικά η ενέργεια αυτή θα διαλύσει τα ολιγοθέσια σχολεία της επαρχίας, τα οποία ήδη είναι παρατημένα λόγω των άστοχων ενεργειών των προηγούμενων ηγεσιών. Στον βωμό της εξοικονόμησης χρημάτων και της εξυπηρέτησης συμφερόντων, θυσιάζετε μαθητές και εκπαιδευτικούς και θα παραχθούν μαθητές με συγκεχυμένες γνώσεις, στοίβες ανέργων και απαξίωση του δημοσίου σχολείου. Ελπίζω να ανακαλέσετε.

  • 24 Απριλίου 2020, 01:27 | Olga Stavropoulou (diaviou190175)

    Το νηπιαγωγείο είναι ένας χώρος δημιουργίας χαράς ερεθισμάτων και ποικίλων δραστηριοτήτων. Όμως δυστυχώς όποιος δεν έχει εργαστεί στον μοναδικό αυτό κόσμο των κόσμο των παιδιών δεν μπορεί να αντιληφθεί πόσο δύσκολο είναι να προσπαθείς να προσφέρεις τις γνώσεις σου σε τόσα πολλά παιδιά. Για να λειτουργήσει αρμονικά μια τάξη να αλληληπιδράσουν οι μαθητές να είναι συγκεντρωμένοι να υπάρχει μια ισορροπία και συνεργασία μπορεί να γίνει με το λιγότερο 20 με 21 παιδιά. Από εκεί και πάνω χάνεται η μαγεία γιατί όσο θέλεις να προσφέρεις δυστυχώς δεν μπορείς 25 παιδιά σε μια τάξη είναι πάρα πολλές για να μπορέσεις να αντιληφθείς τις δυνατότητες τις αδυναμίες τα συναισθήματα τους και την προσωπικότητα τους. Όσο και εαν θέλεις να τα μάθεις είναι τόσα πολλά και το πρόγραμμα τρέχει και εσύ όσο να θέλεις να είσαι εκει για όλα δεν θα καταφέρεις να στοχεύσεις στην ολόπλευρη ανάπτυξη νοητική συναισθηματική κοινωνική όλων των παιδιών. Θα σε εμποδίζει οι λάθος επιλογές που πάρθηκαν στο λάθος χρόνο….

  • 24 Απριλίου 2020, 01:11 | Χρυσή

    Απαράδεκτη κίνηση που δημιουργεί προβλήματα στην εκπαιδευτική διαδικασία. Πέραν όλων των ζητημάτων υγείας που εγείρονται, αναρωτήθηκε κάνεις πώς μπορεί να γίνει σωστά το μάθημα με τόσα παιδιά (αναφέρομαι σε μικρές ηλικίες δημοτικού) σε μια αίθουσα; Δεν υπάρχει υποδομή και δεν υπάρχει κανείς απο όλους εμάς που έχουν εμπειρία, που να αρνείται ότι όλο αυτό δεν λειτουργεί. Αντιπαιδαγωγικο και καταστροφικό!!

  • 24 Απριλίου 2020, 01:05 | Ελένη

    Ως γονέας θεωρώ απαράδεκτη την αύξηση των μαθητών ειδικά στα νηπιαγωγεία. Μειώνεται η ποιότητα παρεχόμενης εκπαίδευσης. Οι νηπιαγωγοί αδυνατούν να προσφέρουν με 24 κκσι 26 4χρονα παιδάκια δίχως βοηθητικό προσωπικό και καθαρίστριες.Τα αγγλικα και η πληροφορικη μας μαραναν!Απαράδεκτες υποβαθμισμένες ρυθμίσεις. Λυπάμαι που σας ψήφισα!

  • 24 Απριλίου 2020, 00:43 | Μαρκελλα Συρρή

    Αντι να μειώσετε τον αριθμό μαθητών ανά τάξη τον αυξάνετε; Μα πόσο πίσω πια; Δεν βρέθηκε κανείς να σας πεί τι γίνεται σε μια τάξη 30 τετραγωνικών στην καλύτερη με 24 παιδιά και έναν ή 2 εκπαιδευτικούς ; Απλά δεν χωράμε ! Απλά δεν παρέχετε σωστή εκπαίδευση ! Θέλουμε 15 παιδιά ανά τάξη και καλύτερες υλικοτεχικές υποδομές ! Μειώστε τους μαθητές ανά τμήμα και θα δείτε την διαφορά

  • 24 Απριλίου 2020, 00:37 | Γρηγόριος Γιαμαλάκης

    Για την αύξηση μαθητών ανά τμήμα στο νέο νόμο αναφέρει: «Ο μέγιστος αριθμός νηπίων-προνηπίων είναι είκοσι τέσσερα (24) ανά τμήμα, με δυνατότητα προσαύξησης κατά ποσοστό 10% με απόφαση του Διευθυντή της σχολικής μονάδας. Από διθέσιο Νηπιαγωγείο και άνω, ο ελάχιστος αριθμός είναι δεκαέξι (16)» & στα Δημοτικά: «Ο μέγιστος αριθμός μαθητών ανά τμήμα είναι είκοσι τέσσερις (24), με δυνατότητα προσαύξησης κατά ποσοστό 10% με απόφαση του Διευθυντή της σχολικής μονάδας. Από επταθέσιο σχολείο και άνω ο ελάχιστος αριθμός των μαθητών δεν μπορεί να είναι μικρότερος από είκοσι (20) ανά τμήμα».
    Στο ΠΔ 79 – που ισχύει μέχρι σήμερα προβλέπεται στο άρθρο 7 παρ.2 ότι ο μέγιστος αριθμός μαθητών ανά τμήμα είναι είκοσι δυο (22).
    Άρα, με το νέο νομοσχέδιο αυξάνεται ο μέγιστος αριθμός μαθητών ανά Τμήμα από 22 σε 26 και ο ελάχιστος αριθμός από 12 σε 20…!!! Έτσι σκέφτονται στο Υπουργείο να καλύψουν τις ανάγκες της εκπαίδευσης, με να μειώσουν τα τμήματα και να αφήσουν χιλιάδες αναπληρωτές στην ανεργία…
    ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΗ ΡΥΘΜΙΣΗ – ΝΑ ΑΠΟΣΥΡΘΕΙ ΓΙΑΤΙ ΕΙΝΑΙ ΑΝΤΙΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ…

  • 24 Απριλίου 2020, 00:34 | Βαγγέλης

    Η αυξηση του αριθμου των μαθητων ειναι αντιπαιδαγωγικη, οπισθοδρομικη και απαραδεκτη υγειονομικα (εν μεσω πανδημιας μαλιστα!)
    Πρεπει να αποσυρθει αμεσως!

  • 24 Απριλίου 2020, 00:25 | ΙΩΑΝΝΗΣ

    Αν μπορείτε εσείς κυρία υπουργέ να βάλετε 26 πρωτάκια απλά να καθίσουν τίποτα παραπάνω να το κάνετε και 26 και 30. Πώς μπορεί μια δασκάλα να διδάξει σε μία πρώτη τάξη 26 παιδιών που έχει μέσα αλλοδαπούς, ρομά, παιδιά με διαγνώσεις αυτισμού ΔΕΠΥ κτλ; Της πήρατε και μία ώρα με τα αγγλικά και τις έμειναν 20 ώρες. Αδύνατον! Θα έρθετε μετά να την αξιολογήσετε αρνητικά. Δυστυχώς αυτή η ρύθμιση μας πάει πίσω. Τεράστιο πισογύρισμα για την εκπαίδευση που θα το χρεωθείτε προσωπικά.

  • 24 Απριλίου 2020, 00:18 | Στέλλα

    Λάθος η αύξηση του ορίου των μαθητών, καθόλου λειτουργικο για τους μαθητές κυρίως. Ας βελτιώσουμε την κατάσταση, μην τη δυσχεραίνουμε.

  • 24 Απριλίου 2020, 00:01 | Έλενα Μαθιουδάκη

    Η εποχή μας, οι μαθητές μας, οι σύγχρονες παιδαγωγικές μέθοδοι, προϋποθέτουν ένα σχολικό περιβάλλον ευχάριστο και δημιουργικό. Μια από τις βασικότερες προϋποθέσεις για να πετύχουμε το καλύτερο αποτέλεσμα για τα παιδιά και την παιδεία μας είναι τα ολιγαριθμα, δημιουργικά τμήματα και όχι οι πολυάριθμες, ασφυκτικές τάξεις!

  • 23 Απριλίου 2020, 23:59 | Γκαγκαστάθης Αθανάσιος

    Εν μέσω πανδημίας θα έπρεπε να προσαρμοστεί το πνεύμα και το γράμμα του νόμου και στα επιδημιολογικά δεδομένα ,εκτός από τα παιδαγωγικά και διδακτικά κριτήρια.
    Ως εκ τούτου λοιπόν ο αριθμός 22 μαθητές ανά τμήμα θα ήταν σωστό να προβλέπει το νομοσχέδιο.Αυτός ο αριθμός δεν υπάρχει λόγος να δεσμεύει την οργανικότητα του σχολείου,αλλά την τάξη.Επίσης όλοι οι νομοθέτες μέχρι τώρα επιμένουν στο θέμα της προσαύξησης να το προσδιορίζουν με ποσοστά.Το γιατί ποτέ δεν το κατάλαβα(μαθητές ως δεκαδικά ψηφία δεν ταιριάζει).
    Προτείνω λοιπόν να προβλέπει το νομοσχέδιο συν δύο μαθητές προσαύξηση.Ο ανώτερος δηλαδή αριθμός 22+2=24 μαθητές ανά τμήμα σε κάθε τάξη.Αν υπάρχουν μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες , παράλληλη στήριξη,τμήμα ένταξης και ΑΜΕΑ ,θα πρέπει να εκλαμβάνονται κάθε μαθητής-μαθήτρια ως τρεις,με ανώτερο επιτρεπτό αριθμό μαθητών αυτής της κατηγορίας τρεις ανά τμήμα.
    Ο ελάχιστος αριθμός ανά τμήμα θα πρέπει να είναι 12.Και εξηγώ το σκεπτικό μου.Στους 24 μαθητές ο Σύλλογος Διδασκόντων αποφασίζει αν το τμήμα μπορεί να λειτουργήσει.Αν όχι έχουμε 24:2=12, έχουμε δύο τμήματα από 12 και 12 μαθητές έκαστο.
    Εν κατακλείδι λοιπόν προτείνω η παράγραφος 3 του άρθρου 49 να συνταχθεί ως εξής:
    Ο μέγιστος αριθμός μαθητών ανά τμήμα είναι είκοσι δύο (22), με δυνατότητα προσαύξησης κατά 2 μαθητές με απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων της σχολικής μονάδας. Εκτός από τα ολιγοθέσια σχολεία, ο ελάχιστος αριθμός των μαθητών δεν μπορεί να είναι μικρότερος από δώδεκα(12)μαθητές ανά τμήμα.»