Άρθρο 42 Διπλή μοριοδότηση εκπαιδευτικής προϋπηρεσίας

 

Η περ. β΄ του άρθρου 57 του ν. 4589/2019 αντικαθίσταται ως εξής:

«β) Εκπαιδευτική προϋπηρεσία ανά κλάδο: εκατόν είκοσι (120) μονάδες κατ΄ ανώτατο όριο, οι οποίες αναλύονται ως εξής:

αα) μία (1) μονάδα ανά μήνα πραγματικής εκπαιδευτικής προϋπηρεσίας έως κατ` ανώτατο όριο εκατόν είκοσι (120) μήνες,

ββ) δύο (2) μονάδες ανά μήνα πραγματικής εκπαιδευτικής προϋπηρεσίας σε δυσπρόσιτες σχολικές μονάδες πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, όπως καθορίζονται στην περ. Β της υπ’ αρ. 133529/ΓΔ4/7.8.2018 απόφασης του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων (Β΄ 3941),  καθώς και σε σχολικές μονάδες που λειτουργούν σε καταστήματα κράτησης έως κατ΄ ανώτατο όριο εξήντα (60) μήνες.»

  • 30 Απριλίου 2020, 17:40 | ΑΦΡΟΔΙΤΗ Π.

    Παρακολουθώντας τα σχόλια στο παρόν άρθρο, παρατηρώ ότι η πρόταση για αναδρομική ισχύ της διάταξης στηρίζεται σε ρεαλιστικά και λογικά επιχειρήματα. Ο διπλασιασμός των μορίων αναδρομικά με ένα ανώτατο πλαφόν π.χ. 30 μήνες θα αποκαθιστούσε αφενός τη δικαιοσύνη για όσους πήγαν όλα αυτά τα χρόνια στα δυσπρόσιτα σχολεία και δεν προκαλούσε μεγάλες ανακατατάξεις στους πίνακες.

  • 30 Απριλίου 2020, 17:21 | Γιώργος Α.

    Το μέτρο διπλασιασμού θα λύσει ουσιαστικά το θέμα της στελέχωσης σχολείων που είναι δυσπρόσιτα ή απομακρυσμένα, ειδικά σε συνδυασμό με την επαναφορά της ποινής μη αποδοχής πρόσληψης. Καλό βέβαια θα ήταν το Υπουργείο να θεσπίσει την αναδρομική ισχύ του μέτρου.Πολλοί εκπαιδευτικοί στήριξαν τα σχολεία αυτά τα προηγούμενα χρόνια. Οικειοθελώς και με μεγάλες θυσίες αποδέχθηκαν στο παρελθόν την πρόσληψή τους.

  • 30 Απριλίου 2020, 16:43 | Γεώργιος Μουτσινάς

    ΥΠΟΜΝΗΜΑ ΤΟΥ ΠΣΑΕΔ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΠΛΗ ΜΟΡΙΟΔΟΤΗΣΗ ΤΩΝ ΔΥΣΠΡΟΣΙΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ

    ΠΡΟΣ: 1. Αξιότιμη Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων, κ. Νίκη Κεραμέως
    2. Αξιότιμη Υφυπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων, κ. Σοφία Ζαχαράκη
    3. Αξιότιμα μέλη της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων του Ελληνικού Κοινοβουλίου

    KOIN.: Κάθε ενδιαφερόμενο

    Οι αποστολείς της παρούσας επιστολής συγκαταλέγονται στο πλήθος των 20.000 και πλέον ανθρώπων που κατά την τελευταία δεκαετία επέλεξαν κι επιλέγουν να στηρίξουν έναν από τους πιο νευραλγικούς πυλώνες της κοινωνίας μας, το δημόσιο σχολείο. Ένα σχολείο που με τη σειρά του στηρίζεται κι ανατροφοδοτείται διαχρονικά από την πολιτεία, η οποία μέσα σε μια εκτεταμένη όσο ποτέ δημοσιονομική ύφεση πασχίζει να διατηρήσει στο ακέραιο τις αξίες της, τα ήθη της και την ηθική της.
    Μεταξύ αυτών λοιπόν των εκπαιδευτικών, εκείνοι όσοι υπηρέτησαν ή/ και υπηρετούν σε δυσπρόσιτες σχολικές μονάδες θα επιθυμούσαν να λάβετε γνώση μιας αδικίας, η οποία εδώ και έναν περίπου χρόνο εκκρεμεί σε βάρος τους και η οποία επίκειται να παγιωθεί, εάν παραμείνει σε ισχύ ως έχει το ενιαίο σύστημα πρόσληψης μόνιμων και αναπληρωτών εκπαιδευτικών, όπως ψηφίστηκε από την απελθούσα κυβέρνηση και τον Υπουργό κ. Γαβρόγλου.

    Αναλυτικότερα, η επιλογή της θητείας των εκπαιδευτικών σε δυσπρόσιτες ή/ και απομακρυσμένες σχολικές μονάδες, από το 2014 μέχρι και την ψήφιση του τρέχοντος νόμου, πραγματοποιούταν με αποκλειστικό γνώμονα το νόμο 3848/2010 όπως αυτός τροποποιήθηκε με την προσθήκη της παραγράφου 5Α (όπως προστέθηκε σύμφωνα με το άρθρο 5 του Ν. 4283/2014, ΦΕΚ 189/Α/10-9-2014). Η εν λόγω προσθήκη διέκρινε τα εγχώρια σχολεία σε α) δυσπρόσιτα (κατηγορίας Α έως Η) και β) σε δυσπρόσιτα και απομακρυσμένα (κατηγορίας Θ και Ι). Η δεύτερη ομάδα σχολείων προβλεπόταν να διπλασιάζει τα μόρια προϋπηρεσίας λόγω δυσμενών συνθηκών διαβίωσης για τους ΕΝΙΑΙΟΥΣ πίνακες πρόσληψης ΕΞΙΣΟΥ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ ΚΑΙ ΜΟΝΙΜΩΝ εκπαιδευτικών, ενώ η πρώτη ομάδα σχολείων διπλασίαζε τα μόρια προϋπηρεσίας ΜΟΝΟ για τους πίνακες από όπου θα προσλαμβάνονταν ως αναπληρωτές.
    Ωστόσο, το ΦΕΚ που αναμοριοδότησε τα σχολεία το καλοκαίρι του 2018 (ΦΕΚ (3941Β/2018, Υπουργική Απόφαση 133529/ΓΔ4/7-8-2018) επεξέτεινε το χαρακτηρισμό των εκάστοτε σχολικών μονάδων της ελληνικής επικράτειας ως δυσπρόσιτων, εντάσσοντας τες στις κατηγορίες Ι, ΙΑ, ΙΒ και ΙΓ. Αυτές οι κατηγορίες συμπεριέλαβαν αρκετές σχολικές μονάδες που παλαιότερα χαρακτηρίζονταν στην κλίμακα από Α έως Θ, αποδίδοντας τους δηλαδή μεγαλύτερη αξιολογική βαρύτητα ως «δυσπροσίτων». Ταυτόχρονα, όμως, δεν έγινε ρητή ή έστω έμμεση αναφορά στη μοριοδότηση που θα είχαν αυτά τα σχολεία, συνιστώντας ανακολουθία των πράξεων του νομοθέτη, κενό νομικής μέριμνας για ζητήματα που διευθετούνταν κατά το παρελθόν και μέχρι τον μέχρι πρότινος ισχύοντα νόμο 3848/2010 (παρ. 5Α) και εντέλει προφανή ζημία σε βάρος όσων επέλεξαν να υπηρετήσουν σε τέτοιες σχολικές μονάδες.
    Στην ίδια κατεύθυνση, με τροπολογία που εισήχθη το Νοέμβριο του 2018, προβλέφθηκε ο διπλασιασμός των μορίων λόγω συνθηκών διαβίωσης των μόνιμων εκπαιδευτικών έπειτα από θητεία τους στις ανωτέρω σχολικές μονάδες, γεγονός που δε συμπεριέλαβε και τους αναπληρωτές συναδέλφους τους, παρά την καθ’ όλα ισχύ του νόμου 3848/2010 (παρ. 5Α). Στη συγκεκριμένη τροπολογία, παρελήφθη η όποια αναφορά στο αντίκρισμα της υπηρεσίας αναπληρωτών στα σχολεία αυτά. Ακόμη, όσον αφορά τον προκείμενο διπλασιασμό της πραγματικής προϋπηρεσίας των εκπαιδευτικών, κατά τη σύνταξη της τροπολογίας χρησιμοποιήθηκαν οι όροι «δυσπρόσιτα» και «απομακρυσμένα σχολεία» ως ταυτόσημοι για τις σχολικές μονάδες κατηγορίας Ι, ΙΑ, ΙΒ και ΙΓ. Επιπλέον, ΜΟΝΟ για τους μόνιμους συναδέλφους, με την τροπολογία εισήχθη μεταβατική περίοδος εφαρμογής των συστηνόμενών της διατάξεων κατά το σχολικό έτος 2018-2019, διατηρώντας τον ως άνω διπλασιασμό της μοριοδότησης για τη φετινή χρονιά. Παράλληλα, θεσμοθετήθηκε η αναδρομική ισχύς της διπλής μοριοδότησης για τη διανυθείσα προϋπηρεσία στις εν προκειμένω σχολικές μονάδες έως και σήμερα.

    Το αποτέλεσμα αυτών; Τη φετινή σχολική χρονιά 2019-2020, αθρόες ήταν οι μη αναλήψεις προϋπηρεσίας και οι παραιτήσεις και στις δύο βαθμίδες της υποχρεωτικής εκπαίδευσης. Συνάδελφοι δικαίως αρνήθηκαν να εκτεθούν στις πλέον ακραίες εργασιακές συνθήκες δίχως το παραμικρό αντίκρισμα, σχολεία κλειστά, τοπικές κοινωνίες ανάστατες, απεγνωσμένοι γονείς, τάξεις που ρημάζουν άδειες, μαθητές στο σπίτι αντί για το σχολείο. Τίποτα που να παραπέμπει σε μια ευνομούμενη πολιτεία.
    Δε θα ήταν πρέπον, λοιπόν, να υπάρξει πρόνοια μοριοδότησης και των αναπληρωτών εκπαιδευτικών που επέλεξαν να υπηρετήσουν σε δυσπρόσιτες ή/ και απομακρυσμένες σχολικές μονάδες, καθόσον η αιτούμενη μέριμνα έχει ήδη συμπεριληφθεί στην κείμενη νομοθεσία ΜΟΝΟ για τους μόνιμους συναδέλφους τους; Δεν προκύπτει οπωσδήποτε ασυνέχεια, αφερεγγυότητα και έλλειμμα στην πρόνοια του νομοθέτη για τους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς που διάλεξαν, διαλέγουν ή θα διαλέξουν να θητεύσουν στις σχολικές μονάδες αυτές, που διέπονται εκ των πραγμάτων από ιδιότυπα γνωρίσματα, σε σχέση με τις υπόλοιπες της χώρας μας; Ποιο το έρεισμα που δίνεται στους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς να εργαστούν σε δυσπρόσιτες ή/ και απομακρυσμένες σχολικές μονάδες, σε σύγκριση με το ανάλογο κίνητρο που παρέχεται στους μόνιμους και τους εκάστοτε νεοδιόριστους; Γιατί να μη μοριοδοτηθεί αναδρομικά η θητεία όσων αναπληρωτών επέλεξαν να αφιερώσουν κομμάτι της εργασιακής τους σταδιοδρομίας σε σχολεία τέτοιου χαρακτήρα;
    Ποια νομική βάση έχει η αναδρομική αφαίρεση της μοριοδότησής τους; Η διπλή μοριοδότηση μονίμων και αναπληρωτών δεν επέδιδε καρπούς από το 2014 έως και πέρυσι; Όλα τα παραμεθόρια σχολεία ήταν επανδρωμένα το συντομότερο δυνατόν! Θα μπορούσε να δημιουργήσει κάποιο κώλυμα η ένταξη της διπλής μοριοδότησης της προϋπηρεσίας σε δυσπρόσιτες ή/ και απομακρυσμένες σχολικές μονάδες και για μόνιμους διορισμούς αλλά και για την άντληση αναπληρωτών εκπαιδευτικών, δεδομένου του ότι ήδη έχει εμπλακεί το ΑΣΕΠ σε αμφότερες τις προσλήψεις, ενώ προϋπάρχει και η αντίστοιχη νομική βάση που προέβλεπε ΡΗΤΑ το ζητούμενο αυτό; Με την επιστολή αυτήν δεν ζητείται κάτι καινούργιο, αλλά να επαναφερθεί ένα ευεργέτημα που ήδη ίσχυε και απέδιδε καρπούς, παραμένοντας νόμιμο σε όλες του τις παραμέτρους.
    Ήδη το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων έχει ενσκήψει στο νόμο περί διορισμού μόνιμων εκπαιδευτικών και πρόσληψης αναπληρωτών, εκκινώντας σχετικές τροπολογίες. Λύσεις υπάρχουν. Κάλλιστα, μία εξ αυτών μπορεί να ορίσει την αναδρομική μοριοδότηση όσων υπηρέτησαν σε δυσπρόσιτα – απομακρυσμένα σχολεία. Η προϋπηρεσία σε τέτοιες μονάδες είναι δυνατόν να μοριοδοτηθεί με συντελεστή, σε πλήρη εναρμόνιση με τη μοριοδότηση όλων των άλλων προσόντων του τρέχοντος νόμου. Ήδη οι μήνες θητείας σε δυσπρόσιτα – απομακρυσμένα έχουν καταχωριστεί διπλοί στο ΟΠΣΥΔ (ηλεκτρονικό μητρώο εκπαιδευτικών), ώστε να διασταυρωθούν με την πραγματική προϋπηρεσία που δηλώνεται από τους εκπαιδευτικούς στο ΑΣΕΠ. Να ρυθμιστεί μια μοριοδότηση αυτών από τώρα και στο εξής δεν αρκεί· είναι αδήριτη ανάγκη το Υπουργείο να ανταποδώσει τη θητεία των συναδέλφων στο παρελθόν, η οποία έλαβε χώρα σε μια δεκαετία πλήρης απουσίας μόνιμων διορισμών στην εγχώρια εκπαίδευση. Οι θεσμικές ενέργειες που είναι εφικτό να πραγματοποιηθούν (π.χ. τροπολογία) πρέπει να είναι τάχιστες, καθώς ήδη είναι ενεργές οι προθεσμίες υποβολής αίτησης συμμετοχής στους νέους πίνακες εκπαιδευτικών γενικής εκπαίδευσης από το ΑΣΕΠ. Οι όποια μέριμνα είναι καίριο να ληφθεί πριν από το τριετές κλείδωμα των τελικών πινάκων του ΑΣΕΠ και την πολυετή αναμονή για την εκ νέου τροφοδότησή τους με νέα στοιχεία, απηχώντας την πρόθεση του Υπουργείου για άμεσες και φερέγγυες δράσεις.
    Ενέχουν σοβαρότητα και ρεαλισμό προτάσεις όσων μιλούν για επιπλέον οικονομικά κίνητρα στους αναπληρωτές παραμεθόριων περιοχών, από τη στιγμή που η δημοσιονομική σταθερότητα στη χώρα μας είναι ένα ζήτημα που διακυβεύεται και αποτελεί αντικείμενο αυστηρής, κοπιώδους διαπραγμάτευσης; Δεν προβληματίζει τους συναδέλφους σε όλη την ελληνική επικράτεια το ζήτημα της στέγασης των αναπληρωτών; Ακόμη και η Αθήνα ταλανίζεται από δυσβάσταχτα ενοίκια! Όσοι επινόησαν το εύρημα της επιπλέον χρηματοδότησης των απομακρυσμένων εκπαιδευτικών θεωρούν ότι τετραγώνισαν τον κύκλο; Ή μήπως τέτοιες φωνές προτάσσουν το ανέφικτο για να μην προβληθεί επιτέλους το εφικτό; Όσοι καταφέρονται στη διπλή μοριοδότηση έχουν υπηρετήσει έστω και μια διδακτική ώρα στα σχολεία της εσχατιάς; Ή μιλούν εκ του ασφαλούς; Ή, ακόμα χειρότερα, θέλουν να προσελκύσουν όσο το δυνατόν μεγαλύτερο όχλο κατά των παραμεθόριων σχολείων, σε βάρος μιας εκ των πραγμάτων αδύναμης μειοψηφίας, αυτής των απομονωμένων μαθητών; Είναι μακράν ασφαλέστερο να υπηρετείς τη μαζική ελίτ των αστικών κέντρων από το να τεθείς στην ουσία των πραγμάτων όπως συμβαίνουν στα σύνορα της χώρας και να συμμεριστείς την αλήθεια.
    Εντέλει, ποιους θα εξυπηρετήσει η παντελής έλλειψη αναφοράς στην υπηρεσία σε δυσπρόσιτα σχολεία, στον τωρινό νόμο πρόσληψης μονίμων και αναπληρωτών; Θα εξυπηρετήσει μήπως τους ίδιους τους μαθητές, που οπωσδήποτε δεν υποστηρίζονται πια με τον ίδιο άμεσο τρόπο και στις πιο απρόσιτες περιοχές της Ελλάδας; Οι μαθητές μας δεν έχουν πλέον καν εκπαιδευτικούς, καθότι όλοι είναι καταρχήν απρόθυμοι να εργοδοτηθούν εκεί, δεν παρουσιάζονται ή παραιτούνται!!! Ούτε οι συνάδελφοι μηδενικής προϋπηρεσίας δέχτηκαν να εργαστούν στα απομακρυσμένα σχολεία, ήξεραν ότι δε θα είχαν καμία αναγνώριση, ασχέτως αν αυτή ενείχε τον χρηματικό παράγοντα. Ωφελεί άραγε ένα χρηματικό κίνητρο όταν δεν υπάρχει ρεύμα, θέρμανση, νερό, ιατρική περίθαλψη, φάρμακα, συγκοινωνία; Εκτός από τα δυσπρόσιτα, ποια άλλα μέρη στην Ελλάδα ταλανίζονται από τέτοια προβλήματα, ώστε να τύχουν αυξημένης μοριοδότησης;
    Θα εξυπηρετήσει αυτή η αμεριμνησία μήπως τις προσδοκίες των γονέων των παιδιών, που απογοητεύονται καθώς τα σχολεία της γειτονιάς τους δε στελεχώνονται καν; Τέλος, η παράλειψη της απερχόμενης διοίκησης του Υπουργείου θα εξυπηρετήσει τις θυσίες, τους κόπους και τους αγώνες όσων επέλεξαν να διαφυλάξουν Θερμοπύλες με κάθε προσωπικό και επαγγελματικό κόστος, και εν μία νυκτί αντικρίζουν το κεκτημένο τους να έχει εξανεμιστεί, εφόσον αγνοούνται από τις προθέσεις του νομοθέτη; Η μοριοδότηση των εκπαιδευτικών με υπηρεσία σε δυσπρόσιτα ή/ και απομακρυσμένα σχολεία, είτε ως μελλοντικών αναπληρωτών είτε ως μονίμων δε θα μπορούσε να έχει θέση στο νόμο, ο οποίος ούτως ή άλλως προβλέπει έναν ενιαίο πίνακα άντλησης και των δύο; Ενδεχομένως τα ερωτήματα να φαίνονται ρητορικά, και γι’ αυτά ήδη εκκρεμούν δικαστικές αποφάσεις, οι οποίες επίκεινται.
    Ωστόσο, το δίκαιο οφείλει να εκφράζεται συνολικά και συλλογικά από όλες τις ακρώρειες της χώρας, νησιωτικές και ορεινές, από όσους βρίσκονται στα αποσπέλαστα σύνορα και τις εσχατιές της και πηγάζουν από έννομα δικαιώματα και την αγανάκτηση των εκφραστών τους. Τα παραπάνω υποβάλλονται στην αντίληψη κάθε ευσυνείδητου πολίτη, με επίκληση στο αίσθημα του δικαίου, του ευλόγου, του λογικού, του νομιμόφρονος και του θεμιτού. Πλήθος νησιωτικών και ακριτικών ηπειρωτικών περιοχών έχει ήδη συστρατευτεί με το αίτημά μας, σύλλογοι διδασκόντων (μονίμων και αναπληρωτών) και δημοτικά συμβούλια έχουν συντάξει ψηφίσματα τα οποία είναι στη διάθεση κάθε ενδιαφερομένου.
    Σήμερα, περισσότερο παρά ποτέ, εγείρονται καίρια ζητήματα αποκατάστασης και ανταποδοτικής στήριξης εκείνων όσων με τη σειρά τους ήδη στήριξαν και στηρίζουν το σχολείο μας, τα παιδιά μας, την παιδεία μας, το μέλλον μας. Και είναι ώρα συναίνεσης και ευθύνης.

    Με αίσθημα ευθύνης,
    Ο υπό σύσταση Πανελλήνιος Σύλλογος Αναπληρωτών Εκπαιδευτικών Δυσπροσίτων (ΠΣΑΕΔ)

  • 30 Απριλίου 2020, 13:58 | grigoris

    Αξιότιμη κυρία υπουργέ,
    Ορθώς προχωρήσατε σε εφαρμογή του νόμου 4589/2019 για τους διορισμούς και τις προσλήψεις αναπληρωτών, ο οποίος προβλέπει έναν συνδυασμό αντικειμενικών κριτηρίων και προσμέτρησης της πραγματικής εκπαιδευτικής προϋπηρεσίας. Υπό αυτό το πρίσμα, η επαναφορά της διπλής μοριοδότησης καθίσταται προβληματική, καθώς προσθέτει επί της ουσίας 60 μήνες πλασματικής προϋπηρεσίας. Με τον τρόπο αυτό εξισώνονται δύο εκπαιδευτικοί, ο ένας εκ των οποίων δύναται να διαθέτει τα μισά χρόνια υπηρεσίας έναντι του άλλου. Πόσο αξιοκρατικό είναι αυτό; Διπλασιάστε τα μόρια διαβίωσης-μετάθεσης και μόνον και όχι την πραγματική προϋπηρεσία, όταν μάλιστα ορίζεται αυτή ως κύριον προσόν διορισμού σύμφωνα με το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο.
    Σας ευχαριστώ.

  • 30 Απριλίου 2020, 12:41 | ΒΑΣΙΛΗΣ

    Ένας μήνας εκπαιδευτικής εμπειρίας σε δυσπρόσιτο γίνονται δυο εκπαιδευτικής εμπειρίας από φέτος.
    Ένας μήνας εκπαιδευτικής εμπειρίας σε έναν κλάδο είναι μηδέν μήνες εκπαιδευτικής εμπειρίας σε έναν άλλο κλάδο.
    Δηλαδή ένας εκπαιδευτικός με είκοσι μήνες εκπαιδευτικής εμπειρίας στον κλάδο ΠΕ3 στον κλάδο ΠΕ4 είναι μηδέν μήνες εκπαιδευτικής εμπειρίας δεν θα μπορεί να διαχειριστεί την τάξη. Το γεγονός ότι έχει οχτώ χρόνια σπουδών δεν του δίνει απολυτός κανένα προσόν.

    Άντε με το καλό να καταργήστε και τα μεταπτυχιακά και τα διδακτορικά.

    Άντε να τρέχουμε στο ΣΤΕ για τα αυτονόητα.

  • 30 Απριλίου 2020, 12:28 | Ανδρέας

    Όχι στη διπλή μοριοδότηση στα δυσπρόσιτα.

    Άμεση κατάργηση της μεταφοράς προϋπηρεσίας από κλάδο σε κλάδο ΚΑΙ από Γενική σε Ειδική ΠΡΙΝ την ολοκλήρωση των διορισμών της ΕΑΕ.
    Είναι μεγάλη αδικία όλο αυτό που στηρίζετε.

  • 30 Απριλίου 2020, 11:58 | ΓΚΙΟΥΜΕΣ ΓΕΩΡΓΟΣ

    Πρόκειται για ένα νόμο που βρίσκεται σε μία σωστή βάση αλλά δεν διορθώνει κάποιες κακές πρακτικές. Πολύ σωστά επιδιώκεται η επαναφορά της διπλής πραγματικής προϋπηρεσίας για όσους υπηρετούν σε δυσπρόσιτες εκπαιδευτικές μονάδες προκειμένου να προσμετρηθεί στον ΑΣΕΠ για μόνιμο διορισμό. Άλλωστε ο νόμος αυτός που κάποιοι ΔΕΝ το θεωρούν δίκαιο και τάσσονται ΚΑΤΑ του υπάρχει απο το 2014 όπου ο υπουργός παιδείας Ανδρέας Λοβέρδος έλεγε » Πραγματική προσφερθείσα υπηρεσία αναπληρωτών (και ωρομισθίων) σε απομακρυσμένες δημόσιες σχολικές μονάδες Α/θμιας Εκπ/σης με μοριοδότηση Θ΄ ή Ι΄ από το σχολικό έτος 2014-15 και ΕΦΕΞΗΣ, λογίζεται στο διπλάσιο αποκλειστικά για τους πίνακες του άρθρου 3 του ν.3848/2010, ήτοι στους πίνακες του διαγωνισμού του ΑΣΕΠ, με την επιφύλαξη του μέγιστου ορίου των 60 μηνών (και όχι στους ενιαίους πίνακες αναπληρωτών εκπαιδευτικών της μεταβατικής περιόδου μέχρι τη διενέργεια του ΑΣΕΠ)». ΠΑΡΑΤΗΡΉΣΤΕ ΤΟ ΕΦΕΞΗΣ….. ΑΠΟ ΕΔΩ ΚΑΙ ΠΕΡΑ ΔΗΛΑΔΗ…… Επομένος η κυβέρνηση επαναφέρει πολύ σωστά έναν νόμο που υπάρχει απο το 2014. Το λάθος που κάνει και προφανώς το γνωρίζουν οι σύμβουλοι της υπουργού (μιας και με ορισμένους έχουμε επικοινωνήσει μέσω του δημάρχου ακριτικού-δυσπρόσιτου νησιού) είναι ότι τα επαναφέρει από το 2020 και μετά. Αυτό αποτελεί τη διαστρέβλωση του νόμου καθώς ο νόμος για διπλή προϋπηρεσία στον ΑΣΕΠ ίσχυε από το 2014 έως το Γενάρη του 2019 που τον κατάργησε αναδρομικά ο Γαβρόγλου και τον επαναφέρει η Κεραμέως από το 2020 και μετά όχι ΑΝΑΔΡΟΜΙΚΑ….Άρα ένας νόμος που είχε ισχύ απο 2014-2019 καταργήθηκε με ένα νόμο που βγήκε το 1/2019 ΑΝΑΔΡΟΜΙΚΑ. Η ΛΥΣΗ είναι λοιπόν:

    ΠΡΟΤΑΣΗ:
    Αφού ο προηγούμενος υπουργός κατήργησε τα διπλά μόρια ΑΝΑΔΡΟΜΙΚΑ τότε και η Κερμαέως μπορεί να τα επαναφέρει ΑΝΑΔΡΟΜΙΚΑ. Ανδρομική κατάργηση διορθώνεται με αναδρομική ισχύ ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΕ ΙΣΧΥ ΑΠΟ ΕΔΩ ΚΑΙ ΣΤΟ ΕΞΗΣ. Προφανώς θα υπάρξει ανισότητα σε σχέση με τους εκπαιδευτικούς που υπηρέτησαν σε απομακρυσμένες περιοχές πριν το 2014 που ίσχυσε ο νόμος Λοβέρδου αλλά σε αυτή την περίπτωση έπρεπε εκείνη τη περίοδο να υπάρξει αντίδραση.

    Υ.Γ1:Μια σημαντική σημείωση. Τα δυσπρόσιτα σχολεία ήταν αυτά που έδιναν διπλά μόρια για τους πίνακες των αναπληρωτών ενώ ΤΑ ΑΠΟΜΑΚΡΥΣΜΕΝΑ είναι αυτά που δίνουν ΔΙΠΛΑ ΜΟΡΙΑ ΓΙΑ ΔΙΟΡΙΣΜΟ….Άλλο δυσπρόσιτο και άλλο ΑΠΟΜΑΚΡΥΣΜΕΝΟ!!!! Η ΓΑΥΔΟΣ ήταν, είναι και θα είναι για πάντα δυσπρόσιτο και απομακρυσμένο(αποζημιώνοντας όσους πήγαν με διπλά μόρια για διορισμό). Η Ιθάκη ήταν δυσπρόσιτο (αποζημιώνοντας όσους πήγαν με διπλά μόρια στον πίνακα αναπληρωτών). Όλοι καταλαβαίνουμε τη διαφορά ανάμεσά τους και ότι και να αλλάξει στο νόμο Η ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ δεν αλλοιώνεται. Στην Ιθάκη θα πάρεις πλοίο και σε 2 ώρες θα είσαι εκεί ενώ στη Γάυδο θέλεις 2,3 μέρες να ταξιδεύεις μέχρι να φτάσεις εκεί.

    Υ.Γ2: Προφανώς και το να υπηρετείς στην Αθήνα, Πάτρα είναι πιο εύκολο από ένα νησί, έστω και σε νησί όπως η Κάλυμνος, η Ρόδος και η Νάξος.Όμως το να πας να υπηρετήσεις σε νησιά όπως ΓΑΥΔΟΣ, ΑΡΚΙΟΙ, ΑΓΑΘΟΝΗΣΙ, ΟΘΩΝΟΙ, ΑΝΑΦΗ, ΘΗΡΑΣΙΑ είναι πραγματικά ΥΠΕΡΑΝΘΡΩΠΟ και αξίζει επιβράβευση. Οι πιο πολλοί ούτε καν ξέρουν που πέφτουν αυτά τα νησιά, φανταστείτε να σας στείλουν και εκεί!!!Τέλος σχεδόν σε όλα αυτά που ανέφερα δεν υπάρχει γιατρός….άρα είσαι εσύ με το ΘΕΟ, που βλέπει τις ΑΔΙΚΙΕΣ!!!

  • 30 Απριλίου 2020, 11:46 | Γεώργιος

    Τα μόρια απο τα δυσπρόσιτα θα πρέπει να μέτρανε αλλά με αναδρομική ισχύ. Είναι ένα πολύ καλό μέτρο η επαναφορά τους αλλά πρέπει να λαμβάνει υπ’όψιν και όσους υπηρέτησαν ήδη σε δυσπρόσιτα μέρη. Αλλιώς θα δημιουργηθεί μια μεγάλη αδικία με την μη αναδρομική ισχύ.

  • 30 Απριλίου 2020, 11:40 | ΒΑΣΙΛΗΣ

    ΝΑΙ και στην μεταφορά εκπαιδευτικής εμπειρίας από ειδικής σε γενική και το αντίστροφο.
    ΝΑΙ σε μεταφορά εκπαιδευτικής εμπειρίας από κλάδο σε κλάδο.
    Η εμπειρία στην τάξη δεν διαγράφεται.

  • 30 Απριλίου 2020, 01:59 | Μαρία

    Η διπλή μοριοδότηση των δυσπρόσιτων για μόνιμο διορισμό αποτελεί μια τεράστια αδικία, την οποία δεν πρέπει να επιτρέψετε να συμβεί, καθώς δημιουργεί ζητήματα άνισων ευκαιριών. Έχουν όλοι οι εκπαιδευτικοί την ευκαιρία να εργαστούν σε δυσπρόσιτη περιοχή ακόμη και αν το θέλουν; Όχι! Η πρόσληψη εκεί πολλές φορές είναι θέμα τύχης. Πώς, λοιπόν, ένα τυχαίο γεγονός μπορεί να αποτελεί κριτήριο διορισμού; Επίσης, άτομα που κατάγονται από τα δυσπρόσιτα μέρη και εργάζονται στο ίδιο τους το σπίτι, γιατί να διπλασιάζουν προϋπηρεσία έναντι συναδέλφων που μετακομίζουν στην άλλη άκρη της Ελλάδας για να εργαστούν εκεί αφήνοντας πίσω τους οικογένεια που θα την ξαναδούν μετά από μήνες; Δε νοείται να τίθενται τέτοιου είδους κριτήρια όταν διακυβεύεται μόνιμος διορισμός. Η πλασματική προϋπηρεσία ποτέ δε μετρούσε για αυτόν. Εκτός αυτού, αν εφαρμοστεί αυτή η πολύ άδικη ρύθμιση, γίνεται ακόμη χειρότερη με το να ισχύει από εδώ και πέρα και όχι αναδρομικά. Είναι δυνατόν να χάνονται μόρια που κάποιοι απέκτησαν με τεράστιες θυσίες και να μετράνε από εδώ και πέρα; Πρόκειται για χρόνια από τις ζωές ανθρώπων που δε γίνεται να τα πάρετε πίσω. Απαράδεκτο!

  • 29 Απριλίου 2020, 22:17 | ΑΣΗΜΙΝΑ

    Ο νόμος θα είναι σωστός μόνο αν υπάρξει αναδρομικότητα, όσοι τρέχαν τόσα χρόνια διαγράφονται και έρχονται οι επόμενοι? Όπως επίσης και η προσμέτρηση των μορίων αυτών στον μόνιμο διορισμό. Δεν γίνεται κάθε ένας που ανεβαίνει να αλλάζει τους νόμους όπως θέλει.

  • 29 Απριλίου 2020, 21:31 | ΙΩΑΝΝΑ ΓΕΩΡΓΑΚΟΠΟΥΛΟΥ

    Η μοριοδότηση της προϋπηρεσίας πρέπει να γίνεται μόνο για τον πραγματικό χρόνο προϋπηρεσίας. Για τα δυσπρόσιτα πρέπει να δίνεται ειδικό επιμίσθιο και για να μην αργούν να καλυφθούν τα κενά, το σύστημα πρέπει να τρέχει αμέσως για τον επόμενο υποψήφιο και αυτό να γίνεται αμέσως χωρίς να περιμένουμε να βγούνε οι επόμενες φάσεις. Το σύστημα να τρέχει μέχρι να βρεθεί αυτός που θα καλύψει άμεσα το κενό.

  • 29 Απριλίου 2020, 21:03 | Αφροδίτη

    Θα πρέπει να ισχύσει η αναδρομικότητα των δυσπρόσιτων. Αν δεν διπλασιαστεί η προϋπηρεσία μέχρι φέτος απλώς το Υπουργείο θα διορθώσει εν μέρει την αδικία των προηγούμενων, εγκαινιάζοντας μία νέα αδικία εις βάρος των εκπαιδευτικών που υπηρέτησαν όλα τα προηγούμενα χρόνια στα απομακρυσμένα σχολεία της χώρας μας. Οι εκπαιδευτικοί αυτοί θυσίασαν πολλά σε οικονομικό και πρώτα απ΄ όλα οικογενειακό επίπεδο και θα έπρεπε να επιβραβεύονται. Η ηγεσία του Υπουργείου πρέπει να ξανασκεφτεί τη συγκεκριμένη διάταξη, αν και εφόσον συμφωνεί με με τη φύση των δυσπρόσιτων διαχρονικά κι αν θέλει να αποδώσει δικαιοσύνη και ισότητα σε όλους τους εκπαιδευτικούς.

  • 29 Απριλίου 2020, 20:25 | Μαίρη

    Κατάργηση της μεταφοράς προϋπηρεσίας από κλάδο σε κλάδο και από Γενική σε Ειδική και στους επικείμενους διορισμούς της Ειδικής Αγωγής. Είναι άδικο κάποιοι διοριστούν με αυτή την αλλαγή και να χάσουν τον διορισμό άτομα που έχουν στηρίζει την ΕΑΕ.

    Να μην ισχύει η διπλή μοριοδότηση γιατί δημιουργεί σοβαρή καταστρατήγηση στους πίνακες. Κάποιοι ζουν σε δυσπρόσιτα μέρη.
    ΕΙΝΑΙ ΑΔΙΚΙΑ!

  • 29 Απριλίου 2020, 20:00 | Πανελλήνια Ένωση Αναπληρωτών Δευτεροβάθμιας (Π.Ε.Α.Δ.)

    Το θέμα της προσμέτρησης των δυσπροσίτων στο διπλάσιο είναι άκρως σοβαρό εκπαιδευτικό θέμα. Στην προκειμένη περίπτωση όμως, ύστερα από το «άνοιγμα» των πινάκων και την προσμέτρηση προϋπηρεσίας τεσσάρων ετών (2010-2014) που προκάλεσε δραματικές ανακατατάξεις στους πίνακες των αναπληρωτών, αλλά και εξαιτίας της παρατεταμένης αδιοριστίας οκτώ ετών, διακυβεύεται η αξιοκρατία, η διαφάνεια αλλά και το μελλοντικό δικαίωμα μόνιμου διορισμού.

    Η ΠΕΑΔ με αυτογνωσία και σύνεση, με λόγο και σκέψη που χαρακτηρίζονται από σοβαρό ήθος και ύφος που συνάδουν προς αυτό των εκπαιδευτικών λειτουργών,
    δηλώνει τα εξής:
    1. Η προσμέτρηση των δυσπροσίτων στο διπλάσιο καθορίστηκε με την υπ. αριθμ. 46272/Δ2, ΦΕΚ599/16-05-2002 εγκύκλιο, ως κίνητρο για τη στελέχωση των απομακρυσμένων και νησιωτικών περιοχών από αναπληρωτές εκπαιδευτικούς λόγω άλλων οικονομικών συνθηκών που είχαν ως αποτέλεσμα να μην αποδέχονται εύκολα την τοποθέτησή τους σε τέτοιες περιοχές. Σήμερα όμως μέσα στην οικονομική κρίση που βιώνουμε, οι ανάγκες έχουν μεταβληθεί και ως εκ τούτου ακόμα και αν εξέλιπε ένα τέτοιο κίνητρο τα δυσπρόσιτα σχολεία δεν θα είχαν πρόβλημα στελέχωσής τους.
    2. Η προσμέτρηση στο διπλάσιο των δυσπροσίτων περιοχών και ιδιαίτερα σε συνδυασμό με άλλες ειδικές κατηγορίες (τρίτεκνοι, πολύτεκνοι κ.α.) παραβιάζουν τη σειρά του πίνακα αναπληρωτών εκπαιδευτικών.
    3. Ορθά ο ν.4589/2019 έβαλε τέλος σε αυτές τις στρεβλώσεις.
    Έτσι, π.χ. τρίτεκνος διοριζόμενος κάθε χρόνο με το 20% με προϋπηρεσία 50 μηνών και με τοποθέτηση σε δυσπρόσιτο σχολείο βρέθηκε πιο πάνω από αναπληρωτή με πραγματική προϋπηρεσία 100 μηνών.
    4. Το πρόβλημα θα επανέλθει και από την ισχύουσα νομοθεσία για την τοποθέτηση συμφώνα με την οποία λαμβάνονται υπόψη τα κοινωνικά κριτήρια.

    Ύστερα από όλα αυτά θεωρούμε απαράδεκτη την επανφορά του διπλασιασμού των δυσπροσίτων καθώς παραβιάζουν την ισότητα και την αξιοκρατία σε συνδυασμό με την ανάγκη αλλαγής κριτήριων τοποθέτησης των αναπληρωτών.
    Προτείνουμε:
    1. Ως κίνητρο υπηρέτησης ειδικό επιμίσθιο το οποίο θα ανταποκρίνεται στο κόστος και τις συνθήκες διαβίωσης σε περιοχές με σχολικές μονάδες απομακρυσμένες
    2. Να επανέλθει το λεγόμενο «κουτάκι», η δυνατότητα δηλαδή να αποδέχεται την πρόσληψή του ο υποψήφιος αναπληρωτής (και) στις περιοχές της προηγούμενης περίπτωσης
    3. Ως κίνητρο τον διπλασιασμό μόνο των μορίων διαβίωσης-μετάθεσης και να ισχύσουν ως κριτήρια τοποθέτησης των αναπληρωτών τα κριτήρια που ισχύουν για τους μόνιμους.
    Η συζήτηση για επαναφορά των «διπλών» μορίων είναι παρελκυστική και άσχετη με τις πραγματικές ανάγκες όσων υπηρετούν σε τέτοια σχολεία.

  • 29 Απριλίου 2020, 17:13 | ΑΝΝΗ

    Είναι πολύ καλό μέτρο η επαναφορά των δυσπρόσιτων γιατί έτσι θα στελεχώνονται πιο εύκολα αυτά τα σχολεία. Για πάρα πολύ κόσμο το μεγάλο κίνητρο είναι τα μόρια και όχι το οικονομικό. Οπότε είστε στη σωστή κατεύθυνση. Απλά αυτά τα μόρια θα πρέπει να έχουν αναδρομική ισχύ για όσους υπηρέτησαν σε αυτά τα σχολεία.

  • 29 Απριλίου 2020, 16:29 | Θάλεια

    Είναι άδικο για τους εκπαιδευτικούς παράλληλης στήριξης οι οποίοι προσφέρουν σημαντικό έργο μέσα στη γενική τάξη και όχι μέσα στο ειδικό σχολείο να παραγκωνίζεται η προυπηρεσία τους. Δεν προσφέρουν προυπηρεσία σε ειδικό σχολείο ούτε ακριβώς ως δάσκαλοι γενικής αλλά βρίσκονται στη γενική τάξη συμβάλλοντας καθοριστικά. Η δουλειά τους είναι κάτι ξεχωριστό και όχι εύκολο. Δεν μπορούν να διοριστούν δυστυχώς όμως ως εκπαιδευτικοί παράλληλης στήριξης (με αυτή την ειδικότητα) κι γι’αυτό το λόγο θα πρέπει να αποτελεί γι’ αυτούς κίνητρο η επιβράβευση της προσπάθειας τους με μοριοδότησή τους και στους δύο κλάδους όπως ίσχυε μέχρι τώρα. Πρέπει να υπάρξει η ανάλογη μέριμνα του νόμου για να συνεχίζει αυτός ο κλάδος να υποστηρίζει το γενικό σχολείο.

  • 29 Απριλίου 2020, 16:12 | grigoris

    Αξιότιμη κυρία υπουργέ,
    Επαναφέρετε τη διπλή μοριοδότηση σε δυσπρόσιτες σχολικές μονάδες και γίνεστε αποδέκτης του αιτήματος αναδρομικής ισχύος αυτής. Την ίδια στιγμή όλοι οι παλαιοί επιτυχόντες δύο ή και τριών γραπτών διαγωνισμών του ΑΣΕΠ δεν πρόκειται να δουν στους νέους πίνακες τα μόρια που δικαιωματικώς και απολύτως αξιοκρατικώς ελάμβαναν μέχρι τώρα, ως απόρροια της επιτυχούς εξέτασης τους σε αυτούς. Συνεπώς, σε περίπτωση ικανοποίησης του παραπάνω αιτήματος, προβάλλει ως επιτακτική ανάγκη η συνακόλουθη αναδρομική ισχύς αθροιστικά των μορίων που απεκόμισαν οι επιτυχόντες και μάλιστα όχι σε έναν, αλλά σε πολλαπλούς γραπτούς διαγωνισμούς.
    Όλοι επί ίσοις όροις. Σας ευχαριστώ για το βήμα.

  • 29 Απριλίου 2020, 11:02 | ΧΡΗΣΤΟΣ

    Παράλογη και άδικη η μη μεταφορά προϋπηρεσίας από κλάδο σε κλάδο.Παράλογη γιατί δεν αντέχει σε κοινή λογική να εργάζεσαι στις ίδιες εκπαιδευτικές δομές και να μη μεταφέρεται η προϋπηρεσία.Άδικη γιατί πρόκειται να γίνουν διορισμοί μονίμων με μεταφορά.Είναι και απορίας άξιον η μη μεταφορά να θεσπίζεται από ανθρώπους που ομνύουν στην αριστεία τιμωρώντας ουσιαστικά αυτούς που με πολύ κόπο «έκαναν το λάθος» να σπουδάσουν δύο επιστημονικά πεδία.

  • 29 Απριλίου 2020, 10:24 | Θ.ΞΑΝΘΟΠΟΥΛΟΣ

    Σε ένα κατάπτυστο νομοσχέδιο, όπως είναι το συγκεκριμένο, αυτή η διάταξη αποτελεί την κορύφωση των αδικιών και την καταστρατήγηση της αρχής της ισότητας και των ίσων ευκαιριών που πρεσβεύει το σύνταγμα. Πιο συγκεκριμένα, την διπλή μοριοδότηση θα την απολαμβάνουν οι πολύτεκνοι, τρίτεκνοι και αυτοί που διαθέτουν γνωριμίες. Έτσι θα δημιουργούνται στρεβλώσεις στους πίνακες καθώς άτομα που δεν ανήκουν στις παραπάνω κατηγορίες δεν θα μπορούν να συναγωνιστούν τους προαναφερόμενους. Επιπροσθέτως, με ποια λογική κάποιος που θα υπηρετήσει για ένα χρόνο σε ένα δυσπρόσιτο θα συγκεντρώσει 20 μόρια; 20 μόρια δίνει και ένα μεταπτυχιακό ενώ ένα δεύτερο πτυχίο και ένα δεύτερο μεταπτυχιακό δίνουν 7 και 8 μόρια αντίστοιχα.
    Από την άλλη, θα ήθελα να ρωτήσω για τις προεκλογικές δεσμεύσεις σας για ΓΡΑΠΤΟ διαγωνισμό όπου θα προσμετράται η επίδοση του υποψηφίου με 30% γιατί δεν τις τηρήσατε; Οι εκπαιδευτικοί για να βαθμολογήσουν έναν μαθητή τους θα πρέπει πρώτα να τον αξιολογήσουν σε γραπτό διαγώνισμα. Γιατί να μην γίνει και το ίδιο για τους εκπαιδευτικούς; Και φυσικά να προσμετρηθούν και οι προϋπηρεσίες, διδακτορικά, μεταπτυχιακά κτλ.

  • 29 Απριλίου 2020, 07:38 | ΚΑΤΕΡΙΝΑ

    ΑΝΑΔΡΟΜΙΚΉ ΙΣΧΎ ΑΛΛΙΏΣ ΚΑΤΆΡΓΗΣΗ ΓΙΑ ΌΛΟΥΣ.

  • 29 Απριλίου 2020, 07:35 | Κωνσταντίνος Πατουλας

    Σωστό μέτρο η απόφαση για κατάργηση της μεταφοράς προϋπηρεσίας. Όλα τα χρόνια δε μεταφέρονταν , αλλά ίσχυσε παρά μόνο στον απαράδεκτο νόμο Γαβρογλου. Το αποτέλεσμα ήταν να καταστρατηγηθουν οι πίνακες και να μπαίνουν εκπαιδευτικοί που καμία σχέση δεν είχαν με το γνωστικό αντικείμενο. Και μάλιστα στη ειδική αγωγή να διορίζονται!

  • 29 Απριλίου 2020, 07:24 | Χρήστος Πακας

    Επιτέλους και μία θετική μεταρρύθμιση! Η προϋπηρεσία ΔΕΝ πρέπει να μετράει από κλάδο σε κλάδο, ούτε από Γενική σε Ειδική. Δεν υπάρχει καμία σχέση του τι κάνει ένας εκπαιδευτικός της Γενικής μέσα στη τάξη από έναν της ειδικής, που κάνει παράλληλη στήριξη ή έχει τμήμα ένταξης. Ας σταματήσει επιτέλους αυτή η αδικία.

  • 29 Απριλίου 2020, 07:22 | Ευδοξία Παπ.

    Πολύ σωστή η απόφαση για μη προσμετρηση της προϋπηρεσίας από κλάδο σε κλάδο. Καθώς επίσης και η μεταφορά από την Ειδική στη Γενική. Δε γίνεται να ταυτίζουμε δύο τελείως διαφορετικά πράγματα.

  • 29 Απριλίου 2020, 07:20 | ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΘΕΟΔΩΡΟΥ

    Η αναδρομική ισχύς του νομου για τα δυσπρόσιτα είναι το λιγότερο που μπορείτε να κάνετε. Διαχωρίζεται τους εκπαιδευτικούς σε δύο κατηγορίες. Αυτούς που υπηρέτησαν προ 2020 και τους ευνοημενους μετά το 2020.

  • 29 Απριλίου 2020, 01:23 | Γιάννης

    Τα δυσπρόσιτα θα πρέπει να έχουν αναδρομική ισχύ.να μετρήσουν για όλους όσους υπηρέτησαν σε αυτά τα σχολεία και όχι μόνο από εδω και πέρα.

  • 28 Απριλίου 2020, 23:40 | ΑΝΔΡΕΑΣ ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ

    Ακόμη μια φορά θεατές στο θέατρο του παραλόγου με τα δυσπρόσιτα σχολεία. Αν είναι να μετρηθεί διπλή προϋπηρεσία πρέπει να ισχύσει για όλους η ίδια μοριοδότηση, ανεξαρτήτου χρονιάς υπηρέτησης. Όσοι υπηρέτησαν τα προηγούμενα χρόνια να πάρουν κι αυτοί τα μόρια. Όλα τα άλλα είναι εξόφθαλμη αδικία και κοροϊδία εις βάρος όσων υπηρετήσαμε σε ακριτικές περιοχές τα προηγούμενα χρόνια. Σταματήστε να τρέφετε τον κοινωνικό αυτοματισμό και επιτέλους νομοθετήστε με ίδια μέτρα και σταθμά για όλους.

  • 28 Απριλίου 2020, 23:37 | ΚΑΤΕΡΙΝΑ

    Η προσμέτρηση της προϋπηρεσίας είναι δίκαιο να υπολογίζεται μόνο στον κλάδο όπου αποκτήθηκε, όπως ίσχυε δηλαδή πάντα στην εκπαίδευση μέχρι το 2019. Είναι ωστόσο αναγκαίο να προβλεφθεί συγχρόνως -ως αντιστάθμισμα- η υψηλότερη μοριοδότηση του δεύτερου πτυχίου ΑΕΙ, το οποίο με τον Ν. 4589/2019 μοριοδοτήθηκε με μόλις 7 μόρια, τη στιγμή που παντού στο Δημόσιο έχει ελαφρώς χαμηλότερη μοριοδότηση από τον πρώτο μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών. Ας μην ξεχνάμε ότι ο αρχικός σχεδιασμός του υπουργείου πριν από την τελική ψήφιση του Ν.4589/2019 ήταν να μοριοδοτήσει το δεύτερο πτυχίο με 16 μόρια.

    Η διπλή μοριοδότηση των δυσπρόσιτων είναι αναγκαία, καθώς δίνει ελπίδα σε νέους αποφοίτους/υποψήφιους εκπαιδευτικούς αλλά και εναλλακτική λύση σε εκείνους που δεν διαθέτουν χρήματα για μεταπτυχιακές σπουδές να αυξήσουν τα μόριά τους και να επιτύχουν καλύτερη κατάταξη στους πίνακες αναπληρωτών.

  • 28 Απριλίου 2020, 23:17 | Πανελλήνια Ένωση Βιοεπιστημόνων

    Σχετικά με τις διατάξεις που αφορούν τους αναπληρωτές, η ΠΕΒ θεωρεί κρίσιμη για την εκπαιδευτική διαδικασία την έγκαιρη κάλυψη των κενών στα σχολεία με εκπαιδευτικούς των κατάλληλων ειδικοτήτων. Σε αυτό το πλαίσιο, και μετά από μία δεκαετία αδιοριστίας, θεωρεί άμεση και επιτακτική την ανάγκη πραγματοποίησης μόνιμων διορισμών. Με δεδομένο ότι μεγάλο μέρος των κενών στη Δευτεροβάθμια αφορούν το μάθημα της Βιολογίας και ότι, μέχρι την πραγματοποίηση μόνιμων διορισμών, αυτά καλύπτονται από αναπληρωτές, κρίνει ότι η έγκαιρη πρόσληψή τους σε μία και μόνη φάση για όλα τα κενά από το Σεπτέμβριο θα μειώσει τον αριθμό των μη αναλήψεων και παραιτήσεων, έτσι ώστε να μη χάνονται διδακτικές ώρες. Αντίθετα, τα τιμωρητικά μέτρα του διετούς ή τριετούς αποκλεισμού από τους πίνακες σε περίπτωση άρνησης ανάληψης θέσης, ακόμα και το κίνητρο της διπλής προσμέτρησης των μορίων των δυσπρόσιτων σχολείων, δε θα λύσουν το πρόβλημα. Αξιοσημείωτο πάντως είναι ότι οι παραιτήσεις και οι μη αναλήψεις δεν παρατηρούνται μόνο στις δυσπρόσιτες περιοχές, αλλά και σε περιοχές με υψηλό κόστος διαβίωσης.

  • 28 Απριλίου 2020, 22:54 | ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΠΑΤΟΥΧΑΣ

    ●Νομίζω είναι ΔΙΚΑΙΟ το πλαφόν 60 μηνών αν και υψηλό, ωστόσο δίνει την δυνατότητα σε περισσοτερους να δοκιμάσουν την τύχη τους στις δυσπρόσιτες περιοχές.
    Όμως άλλο να είσαι+να έχεις τα νιάτα των 30 χρονών + άλλο να…προσπαθεις να ξανανιωσεις+να θελεις να ξαναγυρίσεις τον χρόνο τουλάχιστον 10 χρόνια πίσω… στα γεράματα των 40+,50+…+έχοντας βιώσει δυσπρόσιτες δυσκολίες+διελυοντας την όποια προσωπική+οικογενειακή ζωή σου απέμεινε…επειδη αλλιώς προγραμματισες την ζωή στα νιάτα σου…+αλλιώς ΑΝΑΔΡΟΜΙΚΑ μετά τον ΑΣΕΠ 2008 που έγιναν οι τελευταίοι διορισμοί εν μέσω μιας νυχτος
    ★ΜΗΔΕΝΙΣΤΗΚΕ ΓΙΑ 12 ΈΤΗ…ΑΛΛΑ ΥΠΟΜΟΝΗ ΘΑ ΙΣΧΥΣΕΙ ΚΑΝΟΝΙΚΑ+ ΙΣΟΤΙΜΑ ΓΙΑ ΌΛΟΥΣ ΜΕ ΜΗΔΕΝΙΣΜΕΝΟ ΤΟ ΚΟΝΤΕΡ ΤΟΣΟ ΣΕ 25ΑΡΗΔΕΣ ΝΕΟΥΣ ΟΣΟ+ΣΕ 40-50 ΧΡΟΝΩΝ ΤΑΛΑΙΠΩΡΗΜΕΝΟΥΣ ΨΥΧΙΚΑ ΠΑΛΑΙΜΑΧΟΥΣ ΤΟΥ ΑΝΕΜΟΔΑΡΜΕΝΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ ΑΠΟ ΤΟ ΣΕΠΤΕΜΒΡΗ ΤΟΥ 2020…?!?
    ● ΕΙΛΙΚΡΙΝΑ ΠΡΟΣΠΑΘΩ ΝΑ ΜΗΝ ΑΔΙΚΗΣΩ ΚΑΜΙΑ ΓΕΝΙΑ ΝΕΩΝ ή ΜΕΣΗΛΙΚΩΝ.
    => ΟΛΟΙ ΈΧΟΥΝ ΔΙΚΙΟ+ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΘΕΩΡΟΥΝ ΌΤΙ ΠΟΤΕ ΔΕΝ ΤΟΥΣ ΔΩΘΗΚΕ Η ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ Η ΠΟΥ ΘΕΩΡΟΥΝ ΟΤΙ ΠΟΛΛΕΣ ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ ΣΕ ΔΥΣΠΡΟΣΙΤΑ ΕΓΙΝΑΝ ΣΕ ΠΟΛΛΕΣ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙΣ ΜΕ ΑΔΙΑΦΑΝΕΙΑ
    =>ΑΛΛΑ ΔΙΚΙΟ ΕΧΟΥΝ+ΑΥΤΟΙ ΟΙ «ΤΥΧΕΡΟΙ» ΠΟΥ ΕΖΗΣΑΝ ΣΕ ΔΥΣΚΟΛΕΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ+ΔΕΝ ΕΓΚΑΤΕΛΕΙΨΑΝ ΣΤΗΝ ΚΑΚΗ ΤΟΥΣ ΜΑΥΡΗ ΤΥΧΗ ΤΟΥΣ ΛΙΓΟΥΣ ΠΕΡΙΘΩΡΙΟΠΟΙΗΜΕΝΟΥΣ+ ΠΟΛΥ ΦΤΩΧΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ…
    ●ΘΥΜΙΖΟΝΤΑΣ ΤΟΥΣ ΌΤΙ Η ΕΛΛΑΔΑ=> => ΕΝΔΙΑΦΕΡΘΗΚΕ ΓΙΑ ΑΥΤΟ ΤΟ ΝΗΣΙ, ΈΣΤΕΙΛΕ ΚΑΘΗΓΗΤΗ +ΔΕΝ ΕΦΑΡΜΟΣΕ ΤΗΝ ΕΥΚΟΛΗ ΛΥΣΗ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΕΞΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΕΝ ΑΠΡΟΘΥΜΙΑΣ ΣΤΕΛΕΧΩΣΗΣ ΚΑΠΟΙΩΝ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ…
    ●ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ ΑΥΤΑ ΘΕΩΡΟΥΝΤΑΙ=> => ΠΡΟΤΥΠΑ ΣΧΟΛΕΙΑ. ΜΑΘΗΤΕΣ ΠΟΥ ΕΚΤΙΜΟΥΝ ΤΙΣ ΘΥΣΙΕΣ ΠΟΥ ΚΑΝΕΙΣ…ΈΝΑ «ΚΑΛΗΜΕΡΑ ΚΥΡΙΕ» ΜΕ ΈΝΑ ΖΕΣΤΟ ΧΑΜΟΓΕΛΟ ΣΟΥ ΔΙΝΕΙ ΤΗΝ ΔΥΝΑΜΗ ΝΑ ΣΥΝΕΧΙΣΕΙΣ…

  • 28 Απριλίου 2020, 22:14 | ΕΥΑ

    Κυρία Υπουργέ ζητάμε σχετικά με τα δυσπρόσιτα να διενεργηθεί η αναδρομικότητα αυτών! Αποκαθίσταται με αυτόν τον τρόπο το αίσθημα δικαίου και του καθήκοντος για τους εκπαιδευτικούς που υπηρέτησαν σε αυτά και πρόσφεραν τις υπηρεσίες τους κάτω από δύσκολες συνθήκες! Είναι οδυνηρό να μην λαμβάνεται και να μην προσμετράται στο νέο νομοσχέδιο η επιθυμία των εκπαιδευτικών να υπηρετήσουν στα δυσπρόσιτα και η προσφορά τους βλέποντας να προσμετρώνται από εδώ και στο εξής. Το αίσθημα δικαιοσύνης το επιτάσσει οι εκπαιδευτικοί που υπηρέτησαν σε αυτά να αξίζουν να δουν ότι οι κόποι τους και η πρόσπαθειά τους δικαιώθηκε!

  • 28 Απριλίου 2020, 21:18 | Κωστας

    Η επαναφορά των δυσπρόσιτων ειναι σωστή μόνο και εφόσον υπάρχει αναδρομική ισχύ!Ειναι δίκαιο και σωστό όλοι εκείνοι που υπηρέτησαν τοσα χρονια στα δυσπρόσιτα κάτω απο πάρα πολυ δύσκολες συνθήκες και καλυπταν τα κενά που υπήρχαν να καταχωρηθούν τα δίπλα τους μόρια όλων αυτων των ετων στον κυριο πίνακα διορισμών.

  • 28 Απριλίου 2020, 20:57 | ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΠΑΤΟΥΧΑΣ

    ●Συνάδελφοι και Αξιότιμοι Κύριοι του Υπουργείου Παιδείας
    ★Το πρόβλημα είναι ΣΟΒΑΡΟ. Φέτος + μόνο στις σχετικά κοντινές στον Πειραιά,Κυκλάδες σχεδόν 1/3 Αναπληρωτές ΔΕΝ παρουσιαστηκαν για Ανάληψη υπηρεσίας…+μαλιστα τον Οκτώβρη!
    ★Νομίζω ότι επιβάλλεται η Αυξημένη Μοριοδοτηση
    +ΌΧΙ ΜΟΝΟ από τον ΣΕΠΤΕΜΒΡΗ 2020 αλλά ΑΝΑΔΡΟΜΙΚΑ μετά από τον ΑΣΕΠ
    2008 σε ΟΛΟΥΣ αυτούς που θΥΣΙΑΣΑΝ την ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗ ΤΟΥΣ ΘΑΛΠΩΡΗ,
    ΚΑΤΕΣΤΡΕΨΑΝ ΤΗΝ ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΤΟΥΣ ΖΩΗ,
    ΓΕΡΑΣΑΝ +ΒΙΩΣΑΝ+ΤΑ ΔΕΙΝΑ ΤΗΣ
    ΜΑΚΡΟΧΡΟΝΙΑΣ ΑΠΟΜΟΝΩΣΗΣ ΕΙΔΙΚΑ ΤΟΝ ΔΥΣΚΟΛΟ
    ΧΕΙΜΩΝΑ ΣΕ ΜΙΚΡΕΣ ΚΟΥΚΚΙΔΕΣ ΣΤΟ ΑΙΓΑΙΟ
    ΒΡΑΧΟΝΗΣΙΔΕΣ.

  • 28 Απριλίου 2020, 19:37 | Ε. Μ.

    Επιτέλους δώστε κίνητρα για τα δυσπρόσιτα που θα αφορούν στη βιωσιμότητα μιας τέτοιας επιλογής. Κίνητρα οικονομικά. Όπως γινεται σε κάθε σοβαρή επιχείριση ή οργανισμό.

  • 28 Απριλίου 2020, 17:07 | Georgios

    Είναι τραγικό, κάθε νέος υπουργός παιδείας βγαίνει και αλλάζει τους κανόνες.
    Ανακατεύει την τράπουλα και ξαναμοιράζει.
    Όμως κάθε φορά καταστρέφονται ονείρα, οικογενειακός προγραμματισμός και ζωές.
    Αυτό το αστείο με την προϋπηρεσία πρέπει να τελειώσει.
    Το μόνο υπουργείο που δέχεται τόσες σαρωτικές αλλαγές τόσο συχνα και το επίπεδο εκπαιδευσησ συνεχίζει να είναι χαμηλό.

  • 28 Απριλίου 2020, 17:05 | ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ

    Αν είναι να μετρήσει η διπλή μοριοδότηση να μετρήσει αναδρομικά για όλους όσους υπηρέτησαν σε δυσπρόσιτα. Δεν υπάρχουν δυσπρόσιτα με ημερομηνία έναρξης ή ημερομηνία λήξης!!!!!!!!!

  • 28 Απριλίου 2020, 16:51 | Αποστολία Λαφτσή

    Με ποια λογική η διπλή μοριοδότηση θα ισχύσει μόνο για τις μελλοντικές προσλήψεις και όχι και στην έως τώρα προσφερόμενη προϋπηρεσία στις ακριτικές και δυσπρόσιτες περιοχές; Μήπως οι περιοχές αυτές ήταν λιγότερο δυσπρόσιτες πριν το 2020 και πρόκειται να γίνουν πιο απρόσιτες μετά το 2020; Υπάρχουν εκατοντάδες εκπαιδευτικοί που υπηρέτησαν σε περιοχές όχι απλά δυσπρόσιτες αλλά απρόσιτες, με προσωπικό, οικονομικό και ψυχικό κόστος. Είναι αδιανόητο και ανήθικο για όλους αυτούς λοιπόν, που τα προηγούμενα χρόνια υπηρέτησαν σε τέτοιες περιοχές, να μη μοριοδοτηθεί η προϋπηρεσία τους και ΕΠΙΛΕΚΤΙΚΑ να ισχύσει μόνο για όσους υπηρετήσουν από εδώ και στο εξής. Αδιανόητος και χωρίς λογική ο διαχωρισμός πριν και μετά το 2020. Αν μετρήσει τελικά η διπλή προϋπηρεσία, θα πρέπει να μετρήσει για ΟΛΟΥΣ.
    Αναδρομική η μοριοδότηση όσων υπηρέτησαν σε δυσπρόσιτες περιοχές, κάτω από εξαιρετικά δύσκολες συνθήκες διαβίωσης με προσωπικό και οικονομικό κόστος. Ευχαριστώ.

  • 28 Απριλίου 2020, 16:39 | Κωνσταντίνος

    Κάθε 2 χρόνια ένα νέο σχέδιο νόμου, μια καινούργια υπουργική απόφαση έρχεται για να ανατρέψει τις ζωές χιλιάδων ανθρώπων. «Γεράσαμε» κυρία Υπουργέ και εξακολουθούμε να ζούμε στην αβεβαιότητα. Και οι δύο βασικές αλλαγές που προωθούνται στον παρόν άρθρο πρέπει να αποσυρθούν ΑΜΕΣΑ, ως ένδειξη στοιχειώδους σεβασμού της πολιτείας προς τους εκπαιδευτικούς λειτουργούς της:

    Α) Στο νομοσχέδιο για τις προσλήψεις αναπληρωτών και μόνιμων που ανακοινώθηκε μόλις τον προηγούμενο χρόνο, προσμετράται η πραγματική εκπαιδευτική προϋπηρεσία που αποκτήθηκε σε κλάδο της ίδιας βαθμίδας (ΠΕ, ΤΕ κ.ο.κ). Με βάση το δεδομένο αυτό, όσοι έχουμε την «ατυχία» να κατέχουμε και δεύτερο τίτλο σπουδών, υποβάλαμε αίτηση για πρόσληψη σε οποιονδήποτε από τους δυο κλάδους, θεωρώντας αυτονόητο πως δεν πρόκειται να χαθούν ή να μοιραστούν σε δυο κλάδους οι μήνες προϋπηρεσίας μας. Καθώς όμως σε κάποιους κλάδους οι προσλήψεις των πρώτων φάσεων είναι μαζικότερες σε σχέση με άλλους, αρκετοί από εμάς έτυχε να δουλέψουν στον λεγόμενο δεύτερο κλάδο, στον οποίο έχουμε ελάχιστους μήνες προϋπηρεσίας. Για ποιο λόγο θα πρέπει να τιμωρηθούμε χάνοντας τουλάχιστον έναν ολόκληρο χρόνο προϋπηρεσίας από το βασικό μας κλάδο, τη στιγμή μάλιστα που έχουν ΗΔΗ πραγματοποιηθεί προσλήψεις μόνιμων με το σύνολο της εκπαιδευτικής προϋπηρεσίας και όταν το ίδιο το ΑΣΕΠ σε όλες του τις προκηρύξεις μοριοδοτεί ολόκληρη την προϋπηρεσία; Αν θέλατε να εφαρμόσετε μια «δικλείδα ασφαλείας», θα μπορούσε η προϋπηρεσία να προσμετράτε μετά την κτήση του προαπαιτούμενου τίτλου σπουδών, εφόσον έχει αποκτηθεί σε κλάδο της ίδιας βαθμίδας (ΠΕ, ΤΕ κ.ο.κ). Σε αντίθετη περίπτωση, η προσμέτρηση της προϋπηρεσίας αποκλειστικά και μόνο στον κλάδο που αποκτήθηκε, σε συνδυασμό με την ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΗ υπομοριοδότηση του δεύτερου τίτλου σπουδών (μόλις 7 μόρια, όσα και μια ξένη γλώσσα δηλαδή, τη στιγμή που σε όλες τις προκηρύξεις του ΑΣΕΠ μοριοδοτείται σχεδόν όσο ένας μεταπτυχιακός τίτλος, με πολλά περισσότερα μόρια απ’ ότι μια ξένη γλώσσα ή ένα δεύτερο μεταπτυχιακό) πρόκειται να καταδικάσει στην ανεργία όσους έχουν προϋπηρεσία σε 2 διαφορετικούς κλάδους.

    Β) Όπως φαίνεται από την πλειονότητα των σχολίων στο παρόν άρθρο, η μεγαλύτερη μερίδα των εκπαιδευτικών τίθεται ΕΝΑΝΤΙΑ στη διπλή μοριοδότηση της προϋπηρεσίας που αποκτήθηκε σε δυσπρόσιτες σχολικές μονάδες. Πως είναι δυνατόν ένας εκπαιδευτικός που υπηρετεί για 9 μήνες στη Μυτιλήνη, να μοριοδοτείται λιγότερο από έναν που τοποθετείται για 7 μήνες στη Λήμνο; Το εκπαιδευτικό έργο που προσφέρει ο πρώτος είναι μικρότερης αξίας; Αν θέλετε να δώσετε κίνητρα ώστε να υπηρετήσει κάποιος εκπαιδευτικός στις απομακρυσμένες αυτές περιοχές, θα μπορούσατε να του εξασφαλίσετε εναλλακτικές στη σίτιση και τη στέγασή του ή ελαφρώς υψηλότερες οικονομικές απολαβές. Σε κάθε περίπτωση, όμως, είναι ανήθικο να προσμετρηθεί διπλή η προϋπηρεσία που θα αποκτήσει, ποσό μάλλον όταν μιλάμε για μόνιμο διορισμό. Αν είχαμε κατά νου το δεδομένο αυτό, πολλοί από εμάς θα κάναμε διαφορετικές επιλογές τα προηγούμενα χρόνια, όσο ακόμα είχαμε τη δυνατότητα. Για το λόγο αυτό, ακόμη και η αναδρομική προσμέτρηση της προϋπηρεσίας στις συγκεκριμένες σχολικές μονάδες θα ήταν σκανδαλώδης και θα δημιουργούσε σωρεία προβλημάτων.

  • 28 Απριλίου 2020, 15:28 | ΒΑΣΙΛΙΚΗ

    Να ισχύει η διπλή μοριοδότηση μόνο για τους πίνακες αναπληρωτών όπως ίσχυε πάντα και όχι για το διορισμό καθώς δεν νοείται πραγματική προϋπηρεσία και δεν μετρούσε ποτέ σε κανένα σύστημα διορισμού.Να δοθούν οικονομικά κίνητρα στους αναπληρωτές και να εξασφαλιστεί η διαμονή τους στα απομακρυσμένα μέρη που πηγαίνουν να υπηρετήσουν και όχι να πληρώνουν δυσβάσταχτα ενοίκια από τον πενιχρό μισθό τους.

  • 28 Απριλίου 2020, 15:15 | Βανέσα

    Η επαναφορά της διπλής μοριοδότησης των δυσπρόσιτων καλό θα ήταν να μην ψηφιστεί! Ποτέ τα διπλά μόρια δεν προσμετρούνταν ως μόρια πραγματικής προϋπηρεσίας! Βγάλτε ειδική πρόσκληση νωρίς με 2ετή αποκλεισμό και καλύψτε έγκαιρα τα κενά!

  • 28 Απριλίου 2020, 14:42 | απογοητευμένος εκπαιδευτικός

    μια ερώτηση που δεν αφορά ακριβώς αλλά συνεκδοχικά τη διάταξη :

    γιατί εκπαιδευτική προϋπηρεσία αναπληρωτών-ωρομισθίων που είναι ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΗ για τη μονιμοποίηση δεν διαγράφεται μετά από από αυτήν αλλά συνεχίζει να προσμετράται υπηρεσιακά, βαθμολογικά , για το ωράριο κλπ; δεν είναι άδικο και καταχρηστικό;

  • 28 Απριλίου 2020, 14:33 | Μάγδα

    Η προϋπηρεσία στα δυσπρόσιτα σχολεία είναι ίδια, είτε προσφέρθηκε πριν τη ψήφιση του νομοσχεδίου, είτε από την ερχόμενη σχολική χρονιά. Η μη αναδρομική ισχύς αναιρεί τον χαρακτήρα των περιοχών και των σχολείων. Ένα ακριτικό νησί των Δωδεκανήσων ήταν δυσπρόσιτο και το 2017 αλλά θα είναι και το 2021. Ενώ η διάταξη της επαναφοράς πάει να διορθώσει ένα λάθος του προηγούμενου νομοσχεδίου,ουσιαστικά με το να μην έχει αναδρομικότητα νομιμοποιεί την κατάργησή των δυσπρόσιτων από τους προηγούμενους.

  • 28 Απριλίου 2020, 14:24 | grigoris

    Η διπλή μοριοδότηση δεν ίσχυε μέχρι πρότινος για τους μόνιμους διορισμούς, συνεπώς δεν μπορεί να λάβει αναδρομική ισχύ. Επιπλέον, η επαναφορά της δεν πρόκειται να επιλύσει το υπαρκτό θέμα των κενών στα δυσπρόσιτα. Τούτο θα μπορούσε να γίνει με άλλους προσφορότερους τρόπους, όπως για παράδειγμα μια ειδική πρόσκληση που θα περιείχε αποκλειστικά τις δυσπρόσιτες σχολικές μονάδες και τη στελέχωση τους με πρόβλεψη διετούς παραμονής σε αυτές, την εισαγωγή της εντοπιότητας ως δεύτερου βασικότερου κριτηρίου τοποθέτησης μετά τη σειρά κατάταξης στον πίνακα και μια σειρά από οικονομικά κίνητρα, όπως η γενναία αύξηση του επιδόματος παραμεθορίου σε συνδυασμό με την επιδότηση του ενοικίου για την διευκόλυνση της διαμονής στις περιοχές αυτές.
    Λογική η κατάργηση της μεταφοράς της προϋπηρεσίας από κλάδο σε κλάδο. Το ίδιο να ισχύσει και ανάμεσα σε γενική και ειδική αγωγή, καθώς πρόκειται για δύο διακριτά αντικείμενα με ιδιαίτερο ρόλο και στοχοθεσία. Οι γενικής στον πίνακα γενικής και οι ειδικής στον πίνακα ειδικής, χωρίς τη δυνατότητα μετακίνησης αφετέρου. Επιτέλους, Τα του Καίσαρος, τω Καίσαρι.

  • 28 Απριλίου 2020, 13:54 | Σοφία

    Η διπλή μοριοδότηση της εκπαιδευτικής προϋπηρεσίας είναι άδικη. Με τον τρόπο αυτό υποβαθμίζεται η εκπαιδευτική προϋπηρεσία η οποία έχει προσφερθεί στα υπόλοιπα μέρη της Ελλάδας. Η προϋπηρεσία αυτή έχει αξία εξ ορισμού. Παράλληλα, για τον καθένα, ειδικά για όσους έχουν μετακινηθεί πολλά χιλιόμετρα μακριά από τον τόπο καταγωγής τους, μπορεί να αποκτήθηκε κάτω από δύσκολες συνθήκες.

  • 28 Απριλίου 2020, 10:19 | ΜΑΡΙΑ

    ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ. Κάθε χρονιά καινούριο τυράκι.Έχουμε δυσπρόσιτα ετών στην πλάτη μας και τα σβήσαν εν μία νυκτί και τώρα θα τα επαναφέρουν μέχρι να τα ξανασβήσουν, όποτε τους βολεύει.
    Πρώτα να γίνει αναδρομική επαναφορά των δυσπρόσιτων!!!

  • 28 Απριλίου 2020, 01:25 | Noname

    Διαφωνώ. Η εκπαιδευτική προϋπηρεσία είναι η πραγματική προϋπηρεσία. Αυτό σημαίνει μήνας και μόριο. Κάθε τι άλλο είναι αντισυνταγματικό, που δεν γίνεται πουθενά αλλού στον κόσμο…

  • 27 Απριλίου 2020, 21:33 | Γιωργος

    Πολύ σωστή η κατάργηση μεταφοράς προϋπηρεσίας από κλάδο σε κλάδο.
    Έτσι σταματάει και η αδικία που δημιουργήθηκε στους πίνακες.

  • 27 Απριλίου 2020, 20:58 | Μητέρα

    Εντοπιότητα βάλτε. Λες και υπάρχει έλλειψη σαν τους γιατρούς. Γιατί να αλλάζουν εκπαιδευτικου ς κάθε χρόνο και να επικρατεί αυτό το χάος και με το που έρχονται να θέλουν να φύγουν ? Βάλτε τους μαθητές πάνω από τις συντεχνίες.

  • 27 Απριλίου 2020, 19:49 | Λάκκας Νικολαος

    Να σταματήσει το ειδικo καθεστώς στις φυλακές. Οι προσλήψεις να γίνονται από τον γενικό πίνακα και όχι από ειδικούς. Και γιατί να υπάρχει διπλή μοριοδότηση όταν γίνετε από ειδικό¨πίνακα;

  • 27 Απριλίου 2020, 18:51 | ΒΑΣΙΛΙΚΗ

    ΑΝΑΔΡΟΜΙΚΗ ΙΣΧΥ ΣΤΗ ΔΙΠΛΗ ΜΟΡΙΟΔΟΤΗΣΗ.