Άρθρο 02 – Δραστηριότητες στην αγγλική γλώσσα στο Νηπιαγωγείο

Στην παρ. 9 του άρθρου 3 του ν. 1566/1985 (Α΄167) προστίθεται περ. γ′ ως εξής:
«γ) Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων εισάγεται πιλοτικά στο υποχρεωτικό πρόγραμμα του Νηπιαγωγείου δράση για τη δημιουργική ενασχόληση των μαθητών με την αγγλική γλώσσα μέσω της οργάνωσης και υλοποίησης δραστηριοτήτων, κατά τη διάρκεια των οποίων οι μαθητές αλληλεπιδρούν με έναν εκπαιδευτικό κλάδου ΠΕ06 Αγγλικής Φιλολογίας παρουσία του Νηπιαγωγού. Με την ίδια απόφαση ορίζονται η χρονική διάρκεια εφαρμογής της πιλοτικής δράσης, η διάρκεια ενασχόλησης των μαθητών με την αγγλική γλώσσα, ο αριθμός και η γεωγραφική κατανομή των σχολικών μονάδων στις οποίες εισάγεται πιλοτικά η ενασχόληση αυτή και ρυθμίζεται κάθε θέμα σχετικό με την εφαρμογή του πιλοτικού προγράμματος, συμπεριλαμβανομένων της οργάνωσης και υλοποίησης σχετικών επιμορφωτικών και υποστηρικτικών δραστηριοτήτων».

  • 23 Απριλίου 2020, 19:19 | Ελενα

    Οι απόψεις του στυλ σε τι οφείλουν τα αγγλικά όταν δεν ξέρουν ακόμα ελληνικά είναι απαρχαιωμενες. Ας διαβάσουμε λίγο παιδαγωγικές μεθόδους και μετά να μιλάμε.Δεν καταλαβαίνω την οργή των νηπιαγωγών ειλικρινά. Οι καθηγητές αγγλικών διδάσκουν σε ιδιωτικά εκπαιδευτηρια αγγλικά πράγμα που έχω κάνει επίσης και τα αποτελέσματα ήταν εξαιρετικά. Δεν καταλαβαίνω την αντίδραση καθόλου.

  • 23 Απριλίου 2020, 19:16 | Κατερινα

    To ζητούμενο στο νηπιαγωγείο δεν είναι τα νήπια να μάθουν την αγγλική γλώσσα από τη στιγμή που δεν έχουν ολοκληρωτικά εσωτερικευσει τη μητρική τους γλώσσα! Το νηπιαγωγείο μέσα από το πρόγραμμα και τους κανόνες του μαθαίνει στα παιδακια να χρησιμοποιούν την φαντασία τους, να κοινωνικοποιηθουν, να διαχειριζονται το θυμό τους, τα θέλω τους, τις αδυναμίες τους και τις δυνατότητες τους. Το ζητούμενο είναι να γίνουν διορισμοι σε αναλογία με α πραγματικά κενά και να ενισχυθεί η ειδική αγωγή στο νηπιαγωγείο!

  • 23 Απριλίου 2020, 19:15 | Ειρήνη Μ.

    Ως Νηπιαγωγός θεωρώ ότι τα αγγλικά δεν θα πρέπει να μπουν στα Νηπιαγωγεία καθώς πολλά από αυτά τα παιδιά έχουν διαφορετικές κουλτούρες ή εντάσσονται για πρώτη φορά μέσα στο σχολικό πλαίσιο του Νηπιαγωγείου.

    Πρωταρχικό μέλημα τους είναι το πως θα κοινωνικοποιηθούν, το πως θα αλληλεπιδράσουν μεταξύ τους.Επίσης, έχουν όμως μεγαλύτερη ανάγκη να ασχολούνται με τις οργανωμένες δραστηριότητες που αφορά την φωνολογική ενημερότητα, τα μαθηματικά ,τα Project και διαφόρων ειδών παιχνίδια όπως τα μουσικοκινητικά παιχνίδια, τα παιχνίδια για την αδρή/λεπτή κινητικότητα αλλά και παιχνίδια που οξύνουν την φαντασία και την κρίση τους.

  • 23 Απριλίου 2020, 18:56 | Αθανασία

    Θα πρέπει να λάβουμε υπόψη την ευαίσθητη αυτή ηλικία με σοβαρότητα και με επιστημονική κατάρτιση. Δεν είναι δυνατόν αυτή η ηλικία να δεχτεί αλλαγές προσώπων, λόγω της δυσκολίας στην προσαρμογή της στο σχολείο που αντιμετωπίζει και τα πρόσωπα πρέπει να είναι σταθερά ώστε να νιώθει το νήπιο ασφάλεια και εμπιστοσύνη. Στην ηλικία αυτή δεν είναι δυνατόν να εκπαιδευτεί το παιδί σε άλλη γλώσσα, εφόσον δεν έχει σχηματίσει καλά – καλά τη δική του γλώσσα, συντακτικά και γραμματικά. Το πρόγραμμα σπουδών του νηπιαγωγείου μπορεί να ανταποκριθεί στις ανάγκες των νηπίων στα πλαίσια της διαθεματικότητας και της βιωματικής εκπαιδευτικής πρακτικής. Ο στόχος του νηπιαγωγείου σύμφωνα με την διεθνή βιβλιογραφία δεν είναι σχολειοπροετοιμαστικός, αλλά ανάπτυξη δεξιοτήτων και ικανοτήτων για να μπορέσουν τα παιδιά να προετοιμαστούν για το σχολείο αργότερα. Θα πρέπει να γνωρίζουμε ότι χρειάζεται το παιδί να έχει αναπτύξει κάποιες βασικές δεξιότητες, για να μπορέσει να αντιμετωπίσει βασικές ανάγκες. Η εισαγωγή άλλων γνωστικών αντικειμένων μόνο δυσκολίες θα δημιουργούσε στα νήπια. Πρέπει να προσέξουμε τα παιδιά μας…

  • 23 Απριλίου 2020, 18:51 | ΑΝΝΕΤΑ

    Τις απόψεις μου εξέφρασαν οι παρακάτω συναδέλφού. Να προσθέσω επίσης ένα ερώτημα: Έχει γίνει κάποιου είδους έρευνα για τα αποτελέσματα της εισαγωγής των Αγγλικών στην Ά τάξη του δημοτικού προ τετραετίας?Τι αποτελέσματα είχε? Πόσο επηρέασε τα υπόλοιπα μαθήματα?Έγινε με σωστά τρόπο?

    Γεωργία Π.
    «Κυρία Κεραμέως,
    αγγλικά ή υποστήριξη χρειάζονται τα παιδιά στο Νηπιαγωγείο; Αν ο σκοπός σας είναι η παροχή ποιοτικής εκπαίδευσης σίγουρα δεν θα αλλάζατε τον αριθμό των μαθητών έως και 27.
    Η γνώση στο Νηπιαγωγείο προσεγγίζεται ολιστικά και δεν κατακερματίζεται με διακριτά αντικείμενα. Φροντίστε να εστιάσετε στις πραγματικές ανάγκες των παιδιών, και ο σχεδιασμός των αλλαγών που σχεδιάζετε να αφορά την ικανονοποίηση αυτών, και όχι συντεχνιακών συμφερόντων και νόμων της αγοράς.
    Το Νηπιαγωγείο που θέλουν γονείς και εκπαιδευτικοί το μετατρέπετε κάπως έτσι:
    Πρώτος μήνας στο Νηπιαγωγείο, μία Νηπιαγωγός με 27 παιδιά, τα 6 βιώνουν πιο έντονα ακόμα τον αποχωρισμό από το σπίτι, τα 2 αντιμετωπίζουν μια μη διαγνωσμένη μαθησιακή δυσκολία και δεν έχουν καταφέρει ακόμα να ενταχθούν στην ομάδα, άλλο 1 βρίσκεται στο φάσμα του αυτισμού και υποφέρει σε ένα περιβάλλον ασφυκτικά γεμάτο ερεθίσματα, άλλα 5 που ακόμα δεν αυτοεξυπηρετούνται (δεν μπορούν να χρησιμοποιήσουν μόνα τους την τουαλέτα, δεν ξέρουν να ανοίξουν την τσάντα ή το μπουκάλι από το νερο) και μέσα σε όλα αυτά μια καθηγήτρια Αγγλικών να τους ρωτάει «What colour is this? What’s your name?»
    Αυτό θέλετε; Τότε θα πρέπει να είστε έτοιμοι για τις συνέπειες που θα σας τις θυμίζουμε εκπαιδευτικοί και γονείς»

    Στάθης Καρακίτσος
    «Κοιτάμε δυστυχώς το δέντρο και χάνουμε το δάσος. Νηπιαγωγεία χωρίς μόνιμο και σταθερό εκπαιδευτικό προσωπικό, με χώρους ακατάλληλους και σύντομα με ακόμα περισσότερα παιδιά μιας και τα 22 σας φάνηκαν λίγα και είπατε να τα αυξήσετε! Χωρίς παράλληλες εκεί που χρειάζονται και νοσηλευτικό προσωπικό. Χωρίς τραπεζοκόμους για το ολοήμερο. Να συνεχίσω;Α ξέχασα. Θα μάθουμε τα παιδιά 4 και 5 ετών αγγλικά! Καταπληκτικά. Το νηπιαγωγείο δεν είναι ούτε δημοτικό ούτε γυμνάσιο και λύκειο. Τα παιδιά πρέπει να κοινωνικοποιηθούν και να μάθουν δεξιότητες. Τα αγγλικά έχουν πολλά χρόνια μπροστά τους για να τα μάθουν. Ευχαριστώ.»

  • 23 Απριλίου 2020, 18:51 | Ευαγγελία

    Η αγγλική γλώσσα είναι δευτερεύουσας σημασίας στο νηπιαγωγείο. Σ αυτήν την ευαίσθητη ηλικία προτεραιότητα είναι οι μαθητές να μάθουν να συνυπάρχουν ειρηνικά με άλλους ανθρώπους, να αγαπούν, να έχουν ενσυναίσθηση, να κατανοήσουν βασικές έννοιες της προσχολικής ηλικίας και αν είναι δυνατόν, να μάθουν γράμματα της ελληνικής γλώσσας προκειμένου να έχουν τις κατάλληλες βάσεις για το Δημοτικό Σχολείο. Ορισμένα παιδιά δυσκολεύονται πολύ να μάθουν την ελληνική γλώσσα, ακόμα και με τη χρήση πλουραλισμού διδακτικών υλικών και προσεγγίσεων, πώς περιμένετε να μάθουν την αγγλική;; Δώστε έμφαση σε όσα έχουν αξία για τα μικρά αυτά παιδιά, όλα στην ώρα τους, αν είναι δυνατόν!

  • 23 Απριλίου 2020, 18:48 | Έλενα

    Είμαι εκπαιδευτικός ΠΕ06 εδώ και χρόνια. Θεωρώ απαράδεκτη την εισαγωγή των Αγγλικών στα νηπιαγωγεία. Ούτε καταρτισμένοι κατάλληλα είμαστε ούτε (σύμφωνα και με παιδαγωγικές έρευνες) πρέπει να ξεκινά ένα παιδί σε τόσο μικρή ηλικία την εκμάθηση δεύτερης γλώσσας. Υπάρχει μεγάλος κίνδυνος καθώς πολλά παιδάκια ακόμη δεν έχουν κατακτίσει τη μητρική τους. Σας μιλώ και ως μητέρα δύο παιδιών στις ηλικίες 4 και 5.

  • 23 Απριλίου 2020, 18:46 | Θεοδοσία

    ΣΤΟΧΟΣ ΤΟΥ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΜΑΘΟΥΝ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΑΓΓΛΙΚΑ ΑΛΛΑ ΝΑ ΑΝΑΠΤΥΞΟΥΝ ΟΛΟΠΛΕΥΡΑ ΑΛΛΕΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΜΕΣΑ ΑΠ ΤΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ. ΤΙ ΘΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΙ ΣΤΟ 4ΧΡΟΝΟ Κ 5 ΧΡΟΝΟ Η ΕΚΜΑΘΗΣΗ ΤΩΝ ΑΓΓΛΙΚΩΝ; ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΤΙΠΟΤΑ..ΕΧΕΙ ΑΡΚΕΤΑ ΧΡΟΝΙΑ ΜΠΡΟΣΤΑ ΤΟΥ ΓΙΑ ΝΑ ΜΑΘΕΙ ΞΕΝΕΣ ΓΛΩΣΣΕΣ.ΑΦΗΣΤΕ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΝΑ ΠΑΙΞΟΥΝ ΚΑΙ ΝΑ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΣΤΟΥΝ ΣΑΥΤΗΝ ΤΗΝ ΗΛΙΚΙΑ …

  • 23 Απριλίου 2020, 18:40 | Αναστασία

    Η πρόταση είναι πρόχειρα σχεδιασμένη και θεωρώ ότι θα έχει ανεπιτυχή έκβαση. Στο νηπιαγωγείο προέχουν άλλες ανάγκες όπως πχ το μόνιμο προσωπικό, η παρουσία ψυχολόγων, η κατάλλη τολη υλικοτεχνική υποδομή. Μόνο να σκεφτεί κανείς την απουσία γωνιάς υπολογιστή σε πάμπολλες αίθουσες του νηπιαγωγείου, αρκεί για να μπει στο νόημα. Το επιχείρημα ότι τάχα πέτυχε στην ιδιωτική εκπαίδευση είναι άκυρο, γιατί εκεί το περιβάλλον δεν είναι τόσο έλειπες όσο σε πολλά δημόσια νηπιαγωγεία και υπάρχει συνήθως μόνιμο προσωπικό. Η πρόταση στοχεύει στην τακτοποίηση ή στο βόλεμα μιας ειδικότητας, φορτώνει με επιπλέον έγνοιες τη νηπιαγωγό και δεν πιστεύω ότι καλύπτει ανάγκες των νηπίων αλλά πολλά από αυτά θα τα αγχώσει και συγχύσει περισσότερο. Ας ιεραρχησουν ορθότερα τις ανάγκες των νηπίων και των νηπιαγωγείων πριν ξεκινήσουν να αποφασίζουν

  • 23 Απριλίου 2020, 18:39 | Μαρία Λ

    Λάθος κίνηση η εισαγωγή ειδικότητας στο νηπιαγωγείο. Χάνεται ο ιδιαίτερος χαρακτήρας και αυτο που πρεσβεύει. Έχουν γραφτεί και έχουν τεκμηριωθεί κείμενα σχετικά με αυτό, από όλους τους καθηγητές των Παιδαγωγικών τμημάτων, τη ΔΟΕ και τους νηπιαγωγούς της τάξης. Υπάρχουν πολλά άλλα βασικά θέματα από την εκμάθηση των Αγγλικών στις ηλικίες 4-5. Ενίσχυση της δίχρονης προσχολικής εκπαίδευσης με καινούργια νηπιαγωγεία όπου χρειάζονται, μόνιμους διορισμούς, ίδρυση νέων οργανικών θέσεων και μια παράλληλη στήριξη ανα μαθητή που την χρειάζεται. Μείωση του αριθμού μαθητών και ίδρυση τμημάτων ένταξης. Δουλεύοντας στο δημόσιο νηπιαγωγείο, βλεπουμε καθημερινά τις αδυναμίες του και γνωρίζουμε καλά τι χρειάζονται οι μικροί μας μαθητές, καλύτερα από τον καθένα που τα βλέπει από την απ’έξω. Στηρίξτε πραγματικά το νηπιαγωγείο. Δεν μπορεί να δουλέψει ο καθένας χωρίς την απαραίτητη κατάρτιση σε αυτες τις ευαίσθητες ηλικίες.

  • 23 Απριλίου 2020, 18:32 | Μαρία

    Πολύ σωστή απόφαση. Θα πρέπει όμως οι ΠΕ06 να μιλούν Αγγλικά γιατί σε πολλές περιπτώσεις μιλάνε Ελληνικά κ κάνουν μόνο γραμματική. Κ σε αυτές τις ηλικίες είναι σχεδόν αποκλειστικά προφορικος λόγος κ παιχνίδι.Στα ιδιωτικά που η επιλογή εκπαυτικων είναι αυστηρή , τα νηπιακια πετάνε κ χτίζουν κ προφορά που δεν μπορεί να γίνει αργότερα.

  • 23 Απριλίου 2020, 18:31 | Μαρία

    Υποτίθεται πως στις σχολές μας τα παιδαγωγικά μάθηματα είναι υποχρεωτικά. Κάποιοι ίσως και να μην τα παρακολουθήσαν.
    Στις βασικές αρχές ψυχογλωσσολογιας μαθαινει κάνεις πως η ιδανική ηλικία για μια εισαγωγή σε ξένη γλώσσα είναι τα 3-5 έτη.
    Με τη μορφή πάντα τραγουδιών και παιχνιδιών, τους ανοίγεις ένα νεο κόσμο στο μυαλό τους. Η εκμάθηση ξένων γλωσσών βοηθάει στην ανάπτυξη του εγκεφάλου.
    Ομαλή εισαγωγή.
    Δε μιλάει κανείς για τεστ και ορθογραφίες.
    Εγώ στην πρακτική μου σε ιδιωτικό σχολείο, τα Αγγλικά τα ξεκινούσαν από το νηπιαγωγείο. Το επίπεδο των αγγλικών των παιδιών στην έκτη τάξη δημοτικού ήταν τρομερό!
    Μην ξεχνάμε πια ότι ζούμε σε μια κοινωνία πολυπολιτισμική.

  • 23 Απριλίου 2020, 18:30 | ΑΡΙΣΤΕΑ ΚΙΑΜΟΥΡΗ

    Τα παιδιά της προσχολικής ηλικίας είναι μια ιδιαίτερη βαθμίδα εκπαίδευσης. Στην βαθμίδα αυτή, στο σύνολό τους τα ιδιωτικά νηπιαγωγεία έχουν προσθέσει καινοτομίες με την εισαγωγή της φυσικής αγωγής, με δραστηριότητες που βοηθούν την κινητική ανάπτυξη, ισορροπία και συναρμογή των παιδιών ή την Μουσικοκινητική Αγωγή. Η Φυσική Αγωγή εκτός από τα αναφερόμενα πλεονεκτήματα, βοηθά στην κοινωνικοποίηση των παιδιών και βάζει τα θεμέλια για δια βίου άσκηση. Θεωρώ ότι δεν υπάρχει καλύτερη ηλικία για την πρώτη επαφή με τη φυσική αγωγή, από αυτή του νηπιαγωγείου (αυτός είναι και ο λόγος που η νηπιακή ηλικία θεωρείται ορόσημο για όλα τα αθλήματα).

  • 23 Απριλίου 2020, 18:26 | Λίλα Π.

    Αναρωτιέμαι αν είστε ενημερωμένοι για τη φύση του Νηπιαγωγείου και τον τρόπο διδασκαλίας σε αυτό..Η πρόταση εισαγωγής της αγγλικής γλώσσας σε καμία περίπτωση δε συνάδει με τις βασικές αρχές της φιλοσοφίας του Νηπιαγωγείου, που είναι η γνώση διαμέσου του παιχνιδιού με μεικτές ηλικίες παιδιών και οργάνωσης της διδασκαλίας σε κέντρα ενδιαφέροντος υπό την μορφή σχεδίων εργασίας, project και διαθεματικών δραστηριοτήτων.
    Αυτό που χρειάζεται το δημόσιο Νηπιαγωγείο είναι μόνιμο εκπαιδευτικό και βοηθητικό προσωπικό,αξιοπρεπή κτήρια,ψυχολόγους και επαρκή χρηματοδότηση ζητήματα με τα οποία οι εκπαιδευτικοί παλεύουν καθημερινώς αλλά το Υπουργείο και οι εκάστοτε κυβερνήσεις μοιάζουν να αγνοούν…

  • 23 Απριλίου 2020, 18:26 | Μυρτώ

    Πολύ σωστή απόφαση. Δεν έχουν ολοι χρήματα να στελνουν τα παιδιά σε πανάκριβα ιδιωτικά νηπιαγωγεία . Τα παιδιά του δημοσίου σχολείου δεν είναι ενός κατώτερου θεού. Κ εξωτερικό κ εδώ τα καλύτερα νηπιαγωγεία έχουν Αγγλικα. Υπάρχει άπλετη έρευνα που το στηρίζει!

  • 23 Απριλίου 2020, 18:24 | Σοφία

    Θεωρώ ως νηπιαγωγός ότι είναι δύσκολο να ενταχθεί καιεφαρμοστεί σωστά η εισαγωγή της αγγλικής γλώσσας στο πρόγραμμα του νηπιαγωγείου. Υπάρχουν πολλοί πιο σημαντικά πράγματα που πρέπει να εξασφαλίσει το νηπιαγωγείο για τα παιδιά του από τα αγγλικά!!!

  • 23 Απριλίου 2020, 18:23 | Ευαγγελία Σ.

    Αξιέπαινη πρωτοβουλία! Μπράβο σας! Εύχομαι να υλοποιηθεί άμεσα και να υπάρχουν τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα. Στον ιδιωτικό τομέα διδάσκονται τα αγγλικα από τα 4. Πρέπει και το δημόσιο να συμβαδίσει. Μπράβο.

  • 23 Απριλίου 2020, 18:20 | Μαρια Παπαδοπούλου

    Η παρουσία της Νηπιαγωγού είναι το «τυράκι», ώστε μόλις εφαρμοσθεί, να μην υπάρχει καθόλου Νηπιαγωγός. Η διδασκαλία διακριτών γνωστικών αντικειμένων συνεπάγεται τη σχολειοποίηση του Νηπιαγωγείου. Στο Νηπιαγωγείο προάγεται η έννοια της διαθεματικότητας και του αναδυόμενου γραμματισμού. Ζητάμε την εισαγωγή λογοθεραπευτών, για την υποστήριξη παιδιών που έχουν προβλήματα λόγου και την ενίσχυση των προγραμμάτων για την ανάπτυξη της διγλωσσίας. Άλλο πράγμα η ανάπτυξη διγραμματισμού και άλλο πράγμα η εκμάθηση ξένης γλώσσας. Ζητάμε κατάλληλους χώρους για τη στέγαση των Νηπιαγωγείων.
    Ζητάμε την πραγματοποίηση μόνιμων διορισμών ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ.

  • 23 Απριλίου 2020, 18:19 | Beth

    Εξαιρετική η πρόταση της κυβέρνησης για την εισαγωγή των αγγλικών στη νηπιακή ηλικία! Τα παιδιά μαθαίνουν παίζοντας και τραγουδώντας ευχάριστα. Ρουφάνε σαν σφουγγάρια την γνώση και γίνεται ένα πρώτο βήμα για την κατάκτηση της ξένης γλώσσας και συγκεκριμένα των αγγλικών που σε ένα παγκόσμιο επίπεδο τους είναι απαραίτητη. Πολύ σημαντικό και χρήσιμο θα ήταν να υποστηρίξουν τα δύο πανεπιστήμια της αγγλικής φιλολογίας την προσπάθεια αυτή με την δημιουργία υλικού όπως έκαναν και για την α και β δημοτικού με μεγάλη επιτυχία!

  • 23 Απριλίου 2020, 18:12 | ΒΑΣΙΛΙΚΗ

    Η έκθεση μαθητών προσχολικής ηλικίας (4-6 ετών) σε μια ξένη γλώσσα έχει πολλαπλά οφέλη όπως αποδεικνύεται από τη σύγχρονη βιβλιογραφία. Οι δραστηριότητες που θα υλοποιούνται στο νηπιαγωγείο θα είναι κατάλληλα σχεδιασμένες για μαθητές μικρής ηλικίας και θα βασίζονται στο παιχνιδι, το τραγούδι, την κίνηση, τα παιχνίδια ρόλων και το παραμυθι. Μέσα από τετοιες συντομες σε διάρκεια δραστηριότητες τα παιδιά έρχονται σε έμμεση επαφή με την ξενη γλωσσα και αποκτούν πολλά στοιχεία της γλωσσας εύκολα και χωρις συνειδητή προσπαθεια. Αλλωστε οι σύγχρονες ερευνες αποδεικνύουν ότι όσο πιο γρήγορα ερχομαστε σε επαφή με τη γλωσσα, τοσο πιο ευκολα και αποτέλεσματικα την αποκτουμε. Οι συνάδελφοι νηπιαγωγοί δεν χρειάζεται να ανησυχούν γιατι προβλέπεται να ειναι παντα εκει παρόντες κατα τη διαρκεια των δραστηριοτήτων αυτων.

  • 23 Απριλίου 2020, 18:07 | Ρένα

    Πολύ σωστή απόφαση!!! Εκ πείρας θα πω πως τα νήπια ανταποκρίνονται πολύ θετικά στις δραστηριότητες στην Αγγλική γλώσσα δείχνοντας μεγάλο ενθουσιασμό. Αυτό συνάδει και με τη σύγχρονη επικρατούσα άποψη γλωσσολόγων: «The earlier, the better»

  • 23 Απριλίου 2020, 17:57 | αλεξανδρα αρ

    Πέσανε όλοι να μας φάνε για τις ώρες που μας ‘χαρίστηκαν..Τίποτα δεν χαρίστηκε κ σε κανένα…τόσα χρόνια μας κόβουν ώρες από παντού…Από δημοτικά γυμνάσια λύκεια…..καταλήξαμε ο τελευταίος τροχός της αμάξης…τοτε δεν μιλούσε κανένας γιατί τι τους ενοιαζε;;;;(Δεν αναφέρομαι σε πε06)..Τώρα που πήραμε ένα ψιχουλοβαπο αυτά που δικαιούμασταν δεχόμαστε κ πόλεμο…κ ποια είναι ηωκαθε νηπιαγωγός που θα κρίνει η θα με επιβλεπει;;;;Προσωπικά ξέρω ότι θα αντιμετωπίσω αρνητικό κλίμα.. όμως δεν θα πάω με αρνητική διάθεση ούτε υποτιμητικά έναντι κανενός…έχουμε όλοι δικαίωμα στην εργασία και στην εκπαιδευτική διαδικασία.. αλλά όχι δεν θα καπιλευτεις το εργασιακό μου δικαίωμα επειδή κάποτε πήρες ένα πιστοποιητικό αγγλικών…Όπως κ εγ δε θα έρθω μέσα στην τάξη σου να κάνω πράγματα που εσύ ξέρεις….κ δεν καταλαβαίνω αφού οι ώρες τους δεν μειώνονται γιατί πέσαν να μας φανε;;;Δεν ανέχονται κανένα μέσα στο τμήμα τους;;;τι είναι τσιφλικι του καθένα;;;;

  • 23 Απριλίου 2020, 17:56 | αλεξανδρα αρ

    Για ποιό λόγο να μην έχουμε εισαγωγή αγγλικών στην πρώιμη ηλικια;;;σε μορφή παιχνιδιού κ με τραγούδακια;;Μια ομαλή εισαγωγή που θα είναι μια πρώτη γνωριμία με τον κόσμο των αγγλικων;;;Όταν μας αφαίρεσαν ώρες από το Λύκειο (όπου έχουμε σχεδόν εξαφανιστει) μας μείωσαν ώρες από όλες τις βαθμίδες δεν είδα να αντιδράσετε έτσι.. στα αγγλικά που είναι παγκόσμια γλώσσα και χάθηκαν τόσες ώρες εργασίας και αντίστοιχες θέσεις καθηγητών αγγλικής όπου δούλευαν για χρόνια και βρέθηκαν στην ανεργια;;;γιατί είναι τόσο κατακριτέα η εισαγωγή των αγγλικων;;πειραξαμε καποιον;αντί να εξελιχθούμε και να βελτιωθούμε να πάμε δεκαετίες πίσω…

  • 23 Απριλίου 2020, 17:43 | Μαρια

    Χριστός Ανέστη!
    Καταλαβαίνω την δυσκολία πρόσληψης κάποιων ειδικοτήτων αλλά κάποιες όπως η θεατρική αγωγή και η γυμναστική ίσως να είχαν κάποια ουσία.Δυστυχως τα αγγλικά μόνο συγχηση θα επιφέρουν σε τάξεις που είναι πλέον πολυπολιτισμικές και η ελληνική γλώσσα θεωρείται ως δεύτερη γλώσσα πόσο μάλλον μια τρίτη.Και όλες αυτές οι αποφάσεις με ειδικότητες κ ανθρώπους που δεν έχουν εξειδικευθει σε αυτές τις ηλικιες,εμπεριέχουν πολλούς κινδύνους και θέλουν προετοιμασία χρόνων.Το κυριότερο όμως είναι ότι ξεφεύγουμε από τον ουσιαστικό σκοπό του νηπιαγωγείου που είναι η κοινωνικοποίηση και όχι ο καταμερισμός της γνώσης.Εχουμε πολύ μεγαλύτερες ανάγκες τόσα χρόνια που θα βοηθήσουν ουσιαστικά αυτή την ευαίσθητη βαθμίδα του νηπιαγωγείου.
    Ευχαριστώ

  • 23 Απριλίου 2020, 17:40 | Μαρία

    ΟΧΙ στην εισαγωγή αγγλικών στο Νηπιαγωγείο. Ενώ υπήρξε η αντίθεση από τα παιδαγωγικά εκπαιδευτικά ιδρύματα της χώρας με επιστημονική τεκμηρίωση εισάγουν μια ξένη γλώσσα εν μέσω πανδημίας και χωρίς να μας γνωστοποιούν τα οφέλη αυτής της κίνησης. Στο νηπιαγωγείο προέχει η κατάκτηση της φωνολογικης ενημερώτητας των παιδιών, μέσα από τη διαθεματικότητα χωρίς να υπάρχουν διακριτά μαθήματα. Τα παιδιά αυτής της ηλικίας 4-6 χρειάζονται σταθερότητα αλλά και προσωπικό με εξειδικευμένη κατάρτιση που να μπορεί να διαχειριστεί αυτές τις ηλικίες κάτι που μπορούν να κάνουν μόνο οι νηπιαγωγοί αφού έχουν σπουδάσει ακριβώς αυτό. Τα αγγλικά μόνο εμπόδιο θα δημιουργήσουν στα παιδιά.

  • 23 Απριλίου 2020, 17:36 | Κωνσταντίνα

    Τη στιγμή που τα νηπιαγωγεία στην Ελλάδα έχουν τόσες ελλείψεις, λειτουργώντας χωρίς μόνιμο προσωπικό εδώ και χρόνια, τη στιγμή που δεν υπάρχουν κατάλληλες υποδομές για να στεγάσουν τον αριθμό νηπίων και προνηπίων, μετά και την υποχρεωτική φοίτηση των προνηπίων, είναι άτοπο να συζητάμε ότι αυτό που λείπει από τα νηπιαγωγεία είναι η εισαγωγή του μαθήματος των Αγγλικών.
    Βεβαίως να γίνει η εισαγωγή ξένης γλώσσας και στο νηπιαγωγείο, με την προϋπόθεση όμως ότι το Ελληνικό νηπιαγωγείο θα έχει καλύψει βασικές ανάγκες που υπάρχουν για να μπορεί να θεωρείται πρότυπο, όπως είναι η επάρκεια και η καταλληλότητα στις κτιριακές υποδομές, ο δεύτερος εκπαιδευτικός μέσα στην τάξη (αφού μιλάμε για τμήματα 22+ παιδιών με έναν μόνο υπεύθυνο τάξης) και το εξειδικευμένο επιστημονικό προσωπικό που είναι απολύτως απαραίτητο σε αυτές τις ηλικίες των παιδιών.
    Προτιμότερη λοιπόν, είναι η εισαγωγή άλλων ειδικοτήτων στα νηπιαγωγεία, όπως οι παιδοψυχολόγοι, οι λογοθεραπευτές και οι εργοθεραπευτές προς το παρόν.

  • 23 Απριλίου 2020, 17:34 | ΛΙΝΑ

    Η εισαγωγή ειδικότητας στο νηπιαγωγείο έρχεται σε αντίθεση με το Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών. Στο νηπιαγωγείο προάγεται η έννοια της διαθεματικότητας και του αναδυόμενου γραμματισμού. Άρα, η διδασκαλία Αγγλικών δε συμβαδίζει με τον παραπάνω στόχο. Τα νήπια χρειάζεται να αναπτύξουν σημαντικότερες δεξιότητες όπως κοινωνικοποίηση και σωστή εκμάθηση της Ελληνικής γλώσσας και όχι την εκμάθηση ξένης γλώσσας. Αποτελεσματικότερη θα ήταν η εισαγωγή λογοθεραπευτών και ειδικών παιδαγωγών στο νηπιαγωγείο και η ενίσχυση προγραμμάτων για ανάπτυξη της διγλωσσίας.

  • 23 Απριλίου 2020, 17:32 | Σοφία

    Η εισαγωγή της ξένης γλώσσας στη προσχολική ηλικία σε καμία περίπτωση δε μπορεί να βλάψει τα παιδιά ή να τους δημιουργήσει σύγχυση. Άλλωστε εφαρμόζεται εδώ και χρόνια στην ιδιωτική εκπαίδευση και χρυσοπληρώνεται απ’τους γονείς. Η γνώση ξένων γλωσσών και ειδικά των αγγλικών είναι απαραίτητη δεξιότητα για τους πολίτες του 21ου αιώνα. Γιατί κάποιοι επιμένουν τα παιδιά του δημόσιου σχολείου να μένουν πίσω;

  • 23 Απριλίου 2020, 17:31 | Νικολέτα

    Η διδασκαλία στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση βασίζεται στον αναδυόμενο γραμματισμό της Ελληνικής γλώσσας και όχι την διδασκαλία μιας ξένης γλώσσας. Εμείς οι εκπαιδευτικοί που βρισκόμαστε τόσα χρόνια στις αίθουσες βεβαιώνουμε πως τα προβλήματα που θα προκύψουν με μια τέτοια εισαγωγή θα είναι πολλά. Χρειαζόμαστε ψυχολόγους και λογοθεραπευτές για να στηρίξουμε τις ανάγκες των παιδιών και όχι να δημιουργήσουμε μεγαλύτερες δυσκολίες στα παιδιά. Ένα μεγαλο ποσοστό των μαθητών που εισάγονται στην προσχολική εκπαίδευση χρειάζονται πολύ χρόνο για ενταχθούν και να υποστηρίξουν το περιεχόμενο της διδασκαλίας, δεν θα ήταν φρόνιμο να προσθέσουμε ένα επιπλέον βάρος σε κανένα παιδί. Θέλουμε πραγματικές λύσεις για τα παιδιά για τα οποία καταθέτουμε τη ψυχή μας χρόνια τώρα!

  • 23 Απριλίου 2020, 17:30 | Χριστίνα

    Θεωρώ ότι η εκμάθηση των αγγλικών σε μαθητές νηπιαγωγείου δεν είναι υψίστης σημασίας.
    Κατά την παραμονή ενός παιδιού στις προσχολικές τάξεις, σημασία έχει αρχικώς η προαγωγή της κοινωνικοποίησής του, η κατάκτηση βασικών γνώσεων για τη βελτίωση της καθημερινής ζωής και την αυτοεξυπηρέτησή του, καθώς και η πρώιμη παρέμβαση των εκπαιδευτικών για ολόπλευρη κάλυψη πιθανών ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών. Επίσης, μέσω της αλληλεπίδρασης με τους ενήλικες και τους συνομηλίκους, καλό είναι να μπορέσει σταδιακά να προσεγγίσει το χαρακτήρα και την ατομικότητά του, αναγνωρίζοντας τη θέση του σε μια ομάδα μέσω της συνεργασίας και της ανταλλαγής εμπειριών.
    Μεγαλώνοντας, λοιπόν, έχοντας τα παραπάνω εφόδια ζωής, θα είναι σε θέση εξελικτικά να αναπτύξει περαιτέρω δεξιότητες, όπως είναι η εκμάθηση ξένων γλωσσών. Κλείνοντας, δεν ξεχνάμε πως η εκμάθηση μιας νέας γλώσσας πρέπει πάντοτε να γίνεται από επιστημονικά καταρτισμένο προσωπικό και μόνο αυτό.

  • 23 Απριλίου 2020, 17:27 | Άννα

    ‘Όχι στην ένταξη ειδικοτήτων στο νηπιαγωγείο!
    Το Υπουργείο να πάρει πίσω το αντί-εκπαιδευτικό νομοσχέδιο το οποίο κατατίθεται σε μια περίοδο πολύ δύσκολη για την εκπαιδευτική κοινότητα και την ελληνική κοινωνία χωρίς να μπορεί να αντιδράσει εν μεσώ πανδημίας .Η ένταξη των Αγγλικών και των άλλων ειδικοτήτων είναι αντίθετη με τη φιλοσοφία του Αναλυτικού Προγράμματος Σπουδών του Νηπιαγωγείου. Στερείται επιστημονικής τεκμηρίωσης, παραβλέποντας βασικές παιδαγωγικές αρχές και τελικά οδηγεί στη σχολειοποίηση του νηπιαγωγείου, αγνοώντας τις ιδιαίτερες εκπαιδευτικές ανάγκες των νηπίων 4-6 .
    Στα νηπιαγωγεία απαραίτητες είναι οι υποδομές, τις οποίες δεν έχουν και η μείωση του αριθμού των νηπίων κατά τμήμα σε 15 .

  • 23 Απριλίου 2020, 17:24 | Θανάσης

    Αν θεωρηθεί ότι ο κόσμος θα είναι ίδιος, όπως προ της επιδημιολογικής κρίσης,και στο μέλλον, δηλαδή πολυπολιτισμικός, δεν είναι και άσχημο μέτρο. Θέλει πολύ προσοχή όμως η εισαγωγή της ξένης γλώσσας στο νηπιαγωγείο, και κυρίως πραγματικά εξειδικευμένο προσωπικό, που θα έχει ουσιαστικές δεξιότητες πέρα από το πτυχίο.

  • 23 Απριλίου 2020, 17:14 | Αφροδίτη Β.

    Καλό είναι κάθε κίνηση που γίνεται να συμβαδίζει και με την ηλικία των παιδιών. Τα Αγγλικά είναι μάθημα που θα επρεπε να διδάσκεται απ’ το δημοτικό και πάνω. Τι μπορεί να μάθουν τα παιδιά σε αυτή την ηλικία; Καταιγισμός ιδεών στο μυαλό των μικρών παιδιών που ασφυκτιά από τις πολλές πληροφορίες. Το θέμα είναι και τα παιδιά στα τμήματα ένταξης ή με παράλληλη στήριξη,να καλύπτουν τα όποια γνωστικά κενά και να κοινωνικοποιουνται στο χώρο του σχολείου, να συμμετέχουν στην ομάδα κ.α. Δεν έχει τόση σημασία αν θα μάθουν πχ τη λέξη ‘house’ στο Νηπιαγωγείο. Μιλάμε για ανέφικτες καταστάσεις που δημιουργούν θέματα και εντείνουν τις ανισότητες στα νηπιαγωγεία.

  • 23 Απριλίου 2020, 17:12 | Γιάννης Δ.

    Σε μια μικτή τάξη νηπίων- προνηπίων, θα ήταν χαοτικό να εφαρμοστεί κάτι τέτοιο, ιδίως για τα προνήπια!
    Δεύτερον,πρέπει να θέσουμε τις βάσεις για τη γλώσσα σύμφωνα με τα όσα μέχρι σήμερα ορθώς αναφέρει το αναλυτικό πρόγραμμα. Σκεφθείτε: ακρόαση, ομιλία, ανάγνωση και γραφή δυο γλωσσών, σε παιδιά που ,κατά την πλειοψηφία,δεν είναι δίγλωσσα..που δεν έχει υπάρξει σαν ανάγκη στα σπίτια τους, να εκτεθούν σε τέτοια ερεθίσματα.

  • 23 Απριλίου 2020, 17:05 | Νηπιαγωγός

    Η πρόθεση κατάτμησης του προγράμματος του νηπιαγωγείου σε διδακτικά αντικείμενα-ενότητες (εισαγωγή Αγγλικών), δεν λαμβάνει καθόλου υπόψη τα ιδιαίτερα αναπτυξιακά χαρακτηριστικά αυτής της ηλικίας, ενώ έχει σκοπό να εισάγει τα νήπια σε αυστηρά δομημένα προγράμματα. Μεταλλάσσει το πιο δημιουργικό κομμάτι της εκπαίδευσης -αυτό του νηπιαγωγείου- και υποβαθμίζει το δημόσιο σχολείο. ΟΧΙ στην «σχολειοποίηση» του νηπιαγωγείου! Το νηπιαγωγείο είναι η μόνη βαθμίδα εκπαίδευσης στην Ελλάδα που δεν υπάρχουν διακριτά γνωστικά αντικείμενα γιατί στηρίζεται στην διαθεματικότητα και την ολιστική προσέγγιση διδακτικών ενοτήτων. Το αναλυτικό του πρόγραμμα είναι διαμορφωμένο σε επιμέρους κατευθύνσεις προγραμμάτων σχεδιασμού και ανάπτυξης δραστηριοτήτων Γλώσσας, Μαθηματικών, Μελέτης Περιβάλλοντος, Δημιουργίας & Έκφρασης (Μουσική, Εικαστικά, Φυσική Αγωγή, Δραματική Τέχνη) και Πληροφορικής, τα οποία δεν νοούνται ως ξεχωριστά «μαθήματα», αλλά αποτελούν άξονες οργάνωσης και υλοποίησης δραστηριοτήτων με βάση τα ενδιαφέροντα των παιδιών και τους στόχους που θέτει ο/η νηπιαγωγός. Στον ίδιο τον τίτλο του αναλυτικού προγράμματος ΔΕΠΠΣ (Διαθεματικό Ενιαίο Πλαίσιο Προγραμμάτων Σπουδών), η λέξη «ενιαίο» δηλώνει ότι τα προγράμματα σπουδών που προτείνονται ΔΕΝ αποτελούν διακριτά διδακτικά αντικείμενα που θα διδάσκονται από εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων.
    Η εκμάθηση ξένης γλώσσας (αγγλικών) στο νηπιαγωγείο, δηλ. η έμφαση στην ενσωμάτωση σχολικών μαθημάτων στο νηπιαγωγείο, όχι απλά δεν θα προσέφερε στην ολόπλευρη ανάπτυξη του νηπίου, αλλά θα λειτουργούσε εις βάρος της ανάπτυξης του παιδιού της ευαίσθητης αυτής ηλικίας, αφού θα διατάραζε τη ροή ενός ελεύθερου και ευέλικτα δομημένου προγράμματος και των οργανωμένων δραστηριοτήτων που μπορεί να επιλέγει η/ο εκπαιδευτικός, βάσει των ιδιαίτερων αναγκών της ομάδας ή επιμέρους ομάδων των παιδιών. Ταυτόχρονα, μια τέτοια παρέμβαση σκεφτείτε πόσο θα δυσκόλευε πολύ τα δίγλωσσα (και αλλοδαπά) παιδιά.
    Ακόμη, τα παιδιά αυτής της ηλικίας χρειάζονται χρόνο για να εξοικειωθούν με έναν καινούριο εκπ/κό που θα τα επισκέπτεται για λίγα λεπτά, τι οφέλη λοιπόν μπορούν ν αποκομίσουν τα παιδιά μας; Αντίθετα, θα υπάρχει αναστάτωση και κόστος τη στιγμή που οι πραγματικές ανάγκες στα δημόσια νηπιαγωγεία είναι άλλες. Τέλος, μόνο οι νηπιαγωγοί έχουν εξειδικευτεί για την συγκεκριμένη ηλικιακή ομάδα 4-6 ετών και όχι οι καθηγητές αγγλικών!
    ΑΜΕΣΗ ΑΠΟΣΥΡΣΗ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ!

  • 23 Απριλίου 2020, 17:00 | Anna

    Θα έγραφα απλά πως συμφωνώ με την εισαγωγή της ξένης γλώσσας στο νηπιαγωγείο. Βλέπω όμως τα σχόλια μερικών «συναδέλφων» και θλίβομαι ..οι περισσότεροι είστε διατεθημενοι να διδάξετε αγγλικά υπολογιστές φυσική γυμναστική και οτιδήποτε άλλο και μάλιστα ισχυριζόμενοι πως θα το κάνετε καλύτερα και από όσους είναι καταρτισμένοι για αυτο,επειδή πχ έχετε το lower. Μήπως κι εγώ που έχω 1 παιδί και 2 ανήψια να κάνω τη νηπιαγωγό;

  • 23 Απριλίου 2020, 16:59 | Eleni

    Η εκμάθηση της αγγλικής γλώσσας στο νηπιαγωγείο είναι ένα εγχείρημα που φαίνεται να μη συνάδει με τις βασικές παιδαγωγικές αρχές, τουλάχιστον επί του παρόντος, αλλά ούτε και με τις τωρινές ανάγκες του νηπιαγωγείου. Πως είναι δυνατόν το σύνολο των μαθητών να επωφεληθεί από μια τέτοια ενέργεια; Υπενθυμίζω την σημαντικότητα προώθησης της συμπεριληπτικής αρχής και αποδοχής της διαφορετικότητας. Στο πλαίσιο αυτό, πιθανότατα δεν έχει ληφθεί υπόψη το μεγάλο ποσοστό μαθητών με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες, συναισθηματικά προβλήματα ή αισθητηριακά ελλείμματα. Προέχει η ανάγκη για τοποθέτηση μόνιμων εκπαιδευτικών, ειδικού εκπαιδευτικού προσωπικού για παράλληλη στήριξη, να δοθεί έμφαση στην συνεργασία μεταξύ των εκπαιδευτικών, της οικογένειας και των ειδικοτήτων του ψυχολόγου, κοινωνικού λειτουργού, εργοθεραπευτή. Δωρεάν επιμόρφωση των εκπαιδευτικών με στόχο την προώθηση της συμπεριληπτικής φιλοσοφίας. Εκεί θα πρέπει να δοθεί έμφαση και όχι στη διδασκαλία της αγγλικής γλώσσας από καθηγητές που μάλλον δεν έχουν επιμορφωθεί για το εν λόγω ηλικιακό φάσμα.
    Περιμένουμε να αποδώσετε σημασία στις απόψεις των εκπαιδευτικών προσχολικής εκπαίδευσης για τις ενυπάρχουσες ανάγκες που έχουν προτεραιότητα.

  • 23 Απριλίου 2020, 16:51 | Ζωή / Νηπιαγωγός

    Μια πρόταση στη σωστή κατεύθυνση.
    Η παιδεία που παρέχουμε πρέπει να είναι ένα βήμα μπροστά. Να προσβλέπει στο μέλλον και η συγκεκριμένη πρόταση προσβλέπει στο μέλλον.
    Σήμερα, τα περισσότερα παιδιά έρχονται στο νηπιαγωγείο με ένα ευρύ ρεπερτόριο αγγλικών λέξεων π.χ. χρώματα, μαθηματικές έννοιες κτλ. Αναρωτιέμαι λοιπόν, δεν θα πρέπει αυτά τα ερεθίσματα που ήδη έχουν τα παιδιά, να τα εδραιώσουμε σαν γνώση και να τα εξελίξουμε, από τη στιγμή μάλιστα που τα αγγλικά διδάσκονται στο δημοτικό; Γιατί να μην μπουν και τα αγγλικά μέσα στο πρόγραμμα του νηπιαγωγείου και να μαθαίνονται με παιγνιώδη τρόπο, πάντα σεβόμενοι τις ατομικές διαφορές και τους ρυθμούς του κάθε παιδιού ξεχωριστά;
    Οι νηπιαγωγοί (και αυτό θέλει προσοχή) είναι οι μόνοι κατάλληλοι εξειδικευμένοι επιστήμονες που μπορούν να ασχοληθούν με τη μάθηση σ αυτήν την ευαίσθητη ηλικία. Μπορούν λοιπόν, νηπιαγωγοί με πτυχίο αγγλικής φιλολογίας ή με proficiency να χρησιμοποιηθούν για τη διδασκαλία των αγγλικών, έτσι ώστε να αποφευχθεί ο φόβος της σχολειοποίησης και να επεκτείνουμε τη μάθηση μέσα από δημιουργικούς και ευχάριστους τρόπους.

  • 23 Απριλίου 2020, 16:51 | Ράνια

    Η γλώσσα για τα παιδιά μικρής ηλικίας αποτελεί διαμεσολαβητικό μέσο μάθησης. Τα μικρά παιδιά καλούνται να νοηματοδοτησουν, να κατανοήσουν και να ερμηνεύσουν το περιβάλλον τους. Αυτο γίνεται ολιστικά με δραστηριότητες που έχουν νόημα για τα παιδιά και όχι ως διακριτό αντικείμενο. Επιπλέον, η παιδαγωγική κατάρτιση ενός εκπαιδευτικού ΠΕ06 δεν θεωρείται επαρκής για τα παιδιά αυτής της ηλικίας. Ακομα θα πρέπει να ληφθεί υπόψη, ότι πολλά παιδιά Σ αυτήν την ηλικία έχουν προβλήματα άρθρωσης και λόγου, γεγονός που μπορεί να δυσχεραίνει την εκμάθηση της ξένης γλώσσας. Παράλληλα, στα σχολεία μας φοιτούν παιδιά προσφύγων, τα οποία αναγκάζονται να μάθουν και να μιλήσουν, το λιγότερο δυο γλώσσες ( τη μητρική και τη γλώσσα φιλοξενούμενης χώρας).
    Η δόμηση ενός Αναλυτικού Προγράμματος στηρίζεται σε ορισμένες θεωρίες οι οποίες καθορίζουν τη γνώση, τις δεξιοτητες, το ρόλο του δασκάλου τον σκοπό του αναλυτικού προγράμματος, κλπ. τα οποία με τη σειρά τους έχουν τη βάση τους σε θεωρίες μάθησης και μεθοδολογικές προσεγγίσεις. Σε ποιο βαθμό ειναι δυνατόν να εφαρμοστουν στη διδασκαλία διακριτών Γνωστικών Αντικειμένων αυτές οι θεωρίες και μεθοδολογικές προσεγγίσεις; Μπορεί να ακολουθήσει μια επιπλέον εκπαιδευτικός την διαθεματική προσέγγιση; Σε ποιον βαθμό μπορεί να εξασφαλιστεί η συνεργασία ανάμεσα στις εκπαιδευτικούς της τάξης; Μπορεί να διατηρηθεί η οριζόντια διασύνδεση των εννοιών και των εμπειριών, ώστε να αποτελούν ένα συνεκτικό όλο; Η γλώσσα για τα παιδιά μικρής ηλικίας αποτελεί διαμεσολαβητικό μέσο μάθησης. Τα μικρά παιδιά καλούνται να νοηματοδοτησουν, να κατανοήσουν και να ερμηνεύσουν το περιβάλλον τους. Αυτο γίνεται ολιστικά με δραστηριότητες που έχουν νόημα για τα παιδιά και όχι ως διακριτό αντικείμενο. Επιπλέον, η παιδαγωγική κατάρτιση ενός εκπαιδευτικού ΠΕ06 δεν θεωρείται επαρκής για τα παιδιά αυτής της ηλικίας. Ακομα θα πρέπει να ληφθεί υπόψη, ότι πολλά παιδιά Σ αυτήν την ηλικία έχουν προβλήματα άρθρωσης και λόγου, γεγονός που μπορεί να δυσχεραίνει την εκμάθηση της ξένης γλώσσας. Παράλληλα, στα σχολεία μας φοιτούν παιδιά προσφύγων, τα οποία αναγκάζονται να μάθουν και να μιλήσουν, το λιγότερο δυο γλώσσες ( τη μητρική και τη γλώσσα φιλοξενούμενης χώρας).
    Η δόμηση ενός Αναλυτικού Προγράμματος στηρίζεται σε ορισμένες θεωρίες οι οποίες καθορίζουν τη γνώση, τις δεξιοτητες, το ρόλο του δασκάλου τον σκοπό του αναλυτικού προγράμματος, κλπ. τα οποία με τη σειρά τους έχουν τη βάση τους σε θεωρίες μάθησης και μεθοδολογικές προσεγγίσεις. Σε ποιο βαθμό ειναι δυνατόν να εφαρμοστουν στη διδασκαλία διακριτών Γνωστικών Αντικειμένων αυτές οι θεωρίες και μεθοδολογικές προσεγγίσεις; Μπορεί να ακολουθηθεί μια συνοχή και συνδεση του περιεχομένου απο μια μια επιπλέον εκπαιδευτικό (διαθεματική προσέγγιση); Σε ποιον βαθμό μπορεί να εξασφαλιστεί η συνεργασία ανάμεσα στις εκπαιδευτικούς της τάξης; Μπορεί να διατηρηθεί η οριζόντια και κάθετη διασύνδεση των εννοιών και των εμπειριών, ώστε να αποτελούν ένα συνεκτικό όλο; Ή θα πάμε ξανά σε κατακερματισμό της γνώσης;

  • 23 Απριλίου 2020, 16:42 | ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ

    Τέλειως άσκοπο τη στιγμή που μεγάλη πλειονότητα των παιδιών αντιμετωπίζει σημαντικές δυσκολίες στην παραγωγή και εκφορά λόγου. Είναι η πρώτη φορά που έρχονται σε επαφή με το σχολικών περιβάλλον και σε εναν αποχωρισμό απ το σπίτι πρέπει να εκλαμβανονται την ηρεμια και σταθερότητα του σχολείου, κάτι τέτοιο δεν γίνεται με ειδικοτητες στο ημερήσιο πρόγραμμα

  • 23 Απριλίου 2020, 16:33 | ΓΟΥΡΓΙΩΤΟΥ ΕΛΕΝΗ

    Θετική νομίζω ότι είναι η εισαγωγή ειδικοτήτων στο νηπιαγωγείο αλλά θα πρόσφερε περισσότερο αν αυτό ξεκινούσε με γυμναστική ή θεατρική παιδεία ή την πληροφορική .
    Η αγγλική γλώσσα δε λέω χρειάζεται, γνωρίζω ότι όσο πιο γρήγορα αρχίσει τόσο καλλίτερα . Γνωρίζω επίσης ότι τα περισσότερα νήπια έχουν προβλήματα λόγου και ομιλίας και δεν ξέρω πόσο η προσθήκη των αγγλικών θα βοηθήσει .
    Δεν καταλαβαίνω όμως όσο κι αν προσπαθώ γιατί φέρατε αυτό το νομοσχέδιο εν μέσω πανδημίας με τα σχολεία κλειστά και τους εκπαιδευτικούς σε καραντίνα .
    Είναι άδικο γιατί η σχολική κοινότητα πρόσφερε αυτές τις δύσκολες μέρες πολύ . Αγχώθηκε , προσπάθησε και εργάστηκε με τα μέσα που διέθετε να ανταποκριθεί στην Εξ αποστάσεως εκπαίδευση .

  • 23 Απριλίου 2020, 16:32 | Χριστιάννα

    Θεωρώ οτι η εισαγωγή της Αγγλικής Γλώσσας στην προνηπιακή νηπιακή ηλικία κρίνεται έξ ολοκλήρου λάθος .Στην ηλικία αυτη και βάσει του αναλυτικού προγράμματος τα παιδια θα πρέπει να κατακτήσουν ενότητες των Μαθηματικών της Γλώσσας ,του Περιβάλλοντος μέσα απο βιωματικές δραστηριοτητες …Επισης πολύ σημαντικό ειναι να ξέρουν να αυτο εξυπηρετούνται , να δείχνουν σεβασμό και ενσυναισθηση !!!!Επισης ειναι περιςςοτερο σημαντικό τα νηπιαγωγεία να ενισχυθούν με προσωπικό πχ ψυχολόγους διότι υπαρχουν πολλα προβλήματα : συμπεριφοράς ,μαθησιακά ,κ.τλ όπως και παιδαγωγικό !!!!Τελος σ αυτήν την τρυφερή ηλικία ειναι πολυ σημαντικό η σταθερότητα των προσώπων που έρχονται σε επαφη μαζι τους ( ειναι αδιανόητο να μπαίνει καποιος ο οποίος εχει σπουδάσει ένα αντικείμενο ( σεβαστό) αλλά δεν εχει σπουδάσει παιδαγωγικά : πως γινεται η επαφη, τρόποι προσέγγισης βάσει της προσωπικότητας και ιδιαιτερότητας τους και πολυ βασικό τρόπος μετάδοσης των γνωςεων σ αυτη την τρυφερή ηλικία !!!!

  • 23 Απριλίου 2020, 16:31 | Τίνα Κ

    Ασχοληθείτε με τα σοβαρά προβλήματα που έχει το νηπιαγωγείο (όπως ο μεγάλος αριθμός νηπίων ανα νηπιαγωγό, κτιριακά) και αφήστε τα πειράματα σε παιδιά νηπιακής ηλικίας! Ξαναδείτε λίγο ποιος είναι ο σκοπός και οι στόχοι του νηπιαγωγείου. Δεν έχουν καμιά δουλειά άλλες ειδικότητες στα νηπιαγωγεία εκτός από αυτές των νηπιαγωγών! Ίσως χρήσιμοι θα ήταν οι ψυχολόγοι και οι κοινωνικοί λειτουργοί μόνο!

  • 23 Απριλίου 2020, 16:31 | ιωαννα

    Δεν θεωρώ απαραίτητη την εκμάθηση μιας ξένης γλώσσας σε παιδιά προσχολικής ηλικίας, τη στιγμή που υπάρχουν ανάγκες πολύ σημαντικότερες.

    Είναι σαφώς χρησιμότερη η παρουσία νοσηλευτή, εργοθεραπευτή και λογοθεραπευτή στο χώρο του Νηπιαγωγειου, ώστε σε συνεργασία με την εκπαιδευτικό να μπορούν να παρέχουν μια πιο άρτια υποστήριξη σε τόσα παιδιά που φοιτούν και την έχουν ανάγκη. ΠΟΛΛΑ ΠΑΙΔΙΑ ΧΡΕΙΑΖΟΝΤΑΙ ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑ ΚΑΙ ΕΡΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑ ΚΑΙ ΟΙ ΓΟΝΕΙΣ ΑΔΥΝΑΤΟΥΝ ΝΑ ΠΑΡΕΧΟΥΝ ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΟΥΣ ΑΥΤΗ ΤΗ ΒΟΗΘΕΙΑ. ΑΝΑΓΚΗ ΛΟΙΠΟΝ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΣΤΗΡΙΞΟΥΜΕ ΤΙΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΕΣ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΑΝΑΓΚΗ.
    Θεωρώ λάθος κίνηση την εισαγωγή ειδικοτήτων στο νηπιαγωγείο. Χάνεται ο ιδιαίτερος χαρακτήρας και αυτο που πρεσβεύει. Έχουν γραφτεί και έχουν τεκμηριωθεί κείμενα σχετικά με αυτό, από όλους τους καθηγητές των Παιδαγωγικών τμημάτων, τη ΔΟΕ και τους νηπιαγωγούς της τάξης. Υπάρχουν πολλά άλλα βασικά θέματα από την εκμάθηση των Αγγλικών στις ηλικίες 4-6.

    Ενίσχυση της δίχρονης προσχολικής εκπαίδευσης με:
    καινούργια νηπιαγωγεία όπου χρειάζονται,
    μόνιμους διορισμούς,
    ίδρυση νέων οργανικών θέσεων και μια παράλληλη στήριξη ανα μαθητή που την χρειάζεται.
    Μείωση του αριθμού μαθητών και
    ίδρυση τμημάτων ένταξης.

    Δουλεύοντας στο δημόσιο νηπιαγωγείο, βλεπουμε καθημερινά τις αδυναμίες του και γνωρίζουμε καλά τι χρειάζονται οι μαθητές, καλύτερα από τον καθένα. Στηρίξτε πραγματικά το νηπιαγωγείο.

  • 23 Απριλίου 2020, 16:28 | English Teacher

    Δεν αρκεί η εισαγωγή της Αγγλικής μόνο στο Νηπιαγωγείο. Χρειάζεται αύξηση των ωρών τόσο στο Δημοτικό όσο κ στο Γυμνασιο κ το Λύκειο! Κ όσο για τους Νηπιαγωγούς που κοπτονται για την διασάλευση της ομαλής εκπαιδευτικής ένταξης των νηπίων με την εισαγωγή των «εισβολέων» ξενόγλωσσων εκπαιδευτικων, να ενημερώσουμε ότι τα τελευταία 10 χρόνια ολοένα κ περισσότεροι γονείς εγγράφουν τα νήπια τους σε φροντιστήρια (νήπιακά τμήματα) ή προσλαμβάνουν καθηγητές Αγγλικών για ιδιαίτερα μαθηματα ήδη από τις ηλικίες των 3-4!!! Επίσης, στην Αγγλική Φιλολογία οι φοιτητές διδάσκονται τόσο Παιδαγωγικά όσο κ Ψυχολογία! Κάντε έναν κόπο κ κοιτάξτε τους οδηγούς σπουδών μας πριν εκτοξεύεται ασυναρτησίες!

  • 23 Απριλίου 2020, 16:23 | Αικατερίνη Ξανθού

    Όχι άλλα αγγλικά ! Υπερβολή χωρίς ουσία , μόνο προβλήματα θα δημιουργήσει !!!

  • 23 Απριλίου 2020, 16:19 | Κατερίνα

    Για να λειτουργήσουμε σωστά το μόνο που δε μας λείπει είναι τα αγγλικά το μόνο σίγουρο.Ας λύσουμε τα υλικοτεχνικά προβλήματα, το πρόβλημα των αναπληρωτών χρόνια τώρα απο νησί σε νησί περιοχή σε περιοχή και πάει λέγοντας τα έχουμε πει πολλές φορές,ας γίνουν μόνιμοι διορισμοί να μην αλλάζουν τα παιδιά συνέχεια νηπιαγωγό,ας έχουμε τις ανθρώπινες υποδομές να λειτουργήσει το ολοήμερο όπως πρέπει,ας μπουν αν θέλουν ψυχολόγοι ή λογοθεραπευτές να βοηθηθούμε όλοι οι νηπιαγωγοί στα προβλήματα που υπάρχουν στα σχολεία και όταν λύσουμε όοολα αυτά τότε ας σκεφτούμε τα υπόλοιπα…που κακά τα ψέματα την γυμναστική τη μουσική και όλα πεδία τα καλύπτει η Νηπιαγωγός!!!Ελεος

  • 23 Απριλίου 2020, 16:18 | Αθανασία

    Το υπάρχον αναλυτικό πρόγραμμα, ανταποκρίνεται στις ανάγκες της ηλικιακής ομάδας των νηπίων(4-6) για σταθερότητα και σχέση εμπιστοσύνης με τον/την νηπιαγωγό της τάξης, ο οποίος και κατέχει τις γνώσεις για τη διδακτική τους προσέγγιση. Πως λοιπόν εκπαιδευτικοί που δεν έχουν τις απαιτούμενες γνώσεις για αυτή την ηλικιακή ομάδα, θα κληθούν να διαμορφώσουν δραστηριότητες γι’ αυτήν; Ακόμη κι αν είχαν τις απαραίτητες γνώσεις, και πάλι θα εναντιωνόμουν, γιατί η εισαγωγή διακριτών γνωστικών αντικειμένων στο νηπιαγωγείο αναιρεί τη διαθεματική τους προσέγγιση. Με το άρθρο αυτό, φαίνεται πως αγνοείται η πραγματικότητα των ελληνικών νηπιαγωγείων και οι πραγματικές ανάγκες τους σε νηπιαγωγούς, βοηθητικό προσωπικό, ψυχολόγους, λογοθεραπευτές. Το κυριότερο όμως είναι πως αγνοούνται οι επιστημονικά τεκμηριωμένες ανάγκες των ίδιων των νηπίων, χάριν εντυπωσιασμού.

  • 23 Απριλίου 2020, 16:17 | Σπυριδούλα

    Συνάδελφοι καλησπερα.Μια μικρή ταπεινή παρέμβαση, χωρίς να συγκαταλέγομαι στις εκπ/κους που είναι καθ’ όλα αφοριστικοί είναι ότι κάποια δεδομένα ξεπερνούν τη λογική! Ένα απλό καθημερινό παράδειγμα και τροφη για σκέψη είναι η συνύπαρξη 24-25 προνηπιων-νηπιων (αρκετά από αυτά δεν είναι καν 4 ετών αν εχουν γεννηθεί Δεκέμβρη μήνα) σε αίθουσες προκάτ, δίχως χρήση aircondition (βλ. συνθήκες covid 19), με δύο διαγνώσεις (εκ των οποίων η μια ίσως να χρήζει παράλληλης στήριξης), να ακολουθούν την πιλοτική οδηγία για Αγγλικά.Πόσο μάλλον όταν τα παιδιά που χρήζουν παράλληλης στήριξης δεν χαίρουν εγκαίρως αυτής,λόγω μη έγκαιρης πρόσληψης αυτών. Δλδ μια γενική,μια παράλληλη στήριξη,μια ειδικότητα και αναπτυξιακά να μην είναι ακόμα ολοκληρωμένη η κατάκτηση προφορικού λόγου και της συντακτικής δομής της μητρικής γλώσσας και δεξιότητες που αφορούν την ατομική υγιεινή και την αυτοεξυπηρετηση!Με δεδομένο το γεγονός ότι καθοδηγούνται ήδη παιδιά και σε θέματα που αφορούν διαχείριση κρίσεων,όπως σεισμοί, πλημμύρες κλπ από τις 12/9 κάθε χρονο.Σχεδια διαχειρισης κρίσεων από παντου.Κι οι δίγλωσσοι;;;Οι αλλοδαποί που στηρίζουν τα σχολεία μας;;;Που παλεύουν με προσαρμογή και διγλωσσία,ξαφνικά αντιμέτωποι με τρεις γλώσσες;;;;Στις ηλικίες των 4-5;;;;;;Που δεν έχει κατακτηθεί καν άρθρωση;;;;;Που μεγάλο ποσοστό παιδιών χρήζει λογοθεραπευτικής ενδυνάμωσης;Σε συνθήκες covid 19 προτεραιοτητα θα ήταν ίσως η ενδυνάμωση όλης της σχολικής κοινότητας (εκπ/κους, γονείς,μαθητές) από άλλες ειδικότητες….ίσως ψυχολόγους και κοινωνικούς λειτουργούς.Υπαρχουν γονείς, μαθητές κι εκπ/κοι που συγκαταλέγονται σε ευπαθείς ομάδες και χρειάζονται ενδυναμωση. Παιδια που έχουν μείνει πίσω λόγω του ότι δεν πραγματοποιήθηκαν εργοθεραπευτικες και λογοθεραπευτικές παρεμβάσεις……Τροφή για σκέψη μόνο…..Καλή συνέχεια σε όλους και χωρίς να θέλω να εγείρω αντιπαραθέσεις! Και φυσικά με όλο το σεβασμό προς το έργο όλων των ειδικοτήτων που μοχθούν και ιδρώνουν κι εκείνοι για το έργο τους,όπως όλοι μας!

  • 23 Απριλίου 2020, 16:13 | Ελσα

    Πρωταρχικό μέλημα της πολιτείας θα έπρεπε να είναιη εξασφάλιση της κατάλληλης σχολικής στέγης, της υλικοτεχνικής υποδομής, της επαρκούς στελέχωσης, της μείωσης και όχι αύξησης του αριθμού των παιδιών σε καθε τμήμα, της ουσιαστικής επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών λειτουργών και σε δεύτερη φάση η εκμάθηση δευτερης ξένης γλώσσας σε ηλικίες που ισως δεν κατέχουν ικανοποιητικά ουτε την μητρική, λαμβανοντας υποψην και τους αλλογλωσσους μαθητές που φοιτούν στα νηπιαγωγεία.