Άρθρο 01 – Εργαστήρια Δεξιοτήτων

1. Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων εισάγεται πιλοτικά στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια εκπαίδευση δράση με τίτλο «Εργαστήρια Δεξιοτήτων», η οποία συνίσταται στη δοκιμαστική προσθήκη νέων θεματικών κύκλων στο Νηπιαγωγείο και στο υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα του Δημοτικού και του Γυμνασίου με σκοπό την ενίσχυση της καλλιέργειας ήπιων δεξιοτήτων, δεξιοτήτων ζωής και δεξιοτήτων τεχνολογίας και επιστήμης στους μαθητές. Με όμοια απόφαση ορίζονται η χρονική διάρκεια εφαρμογής της πιλοτικής δράσης, ο αριθμός, η διάρκεια και το περιεχόμενο των νέων θεματικών κύκλων και των επιμέρους θεματικών ενοτήτων καθενός εξ αυτών, ο αριθμός και η γεωγραφική κατανομή των σχολικών μονάδων στις οποίες εισάγεται η πιλοτική δράση, το ωρολόγιο πρόγραμμα μαθημάτων που εφαρμόζεται στις μονάδες αυτές, οι ειδικότητες των εκπαιδευτικών στους οποίους ανατίθεται η διδασκαλία των νέων θεματικών κύκλων και ενοτήτων, ο τρόπος αξιολόγησης των μαθητών και ρυθμίζεται κάθε άλλο θέμα σχετικό με την εφαρμογή της πιλοτικής δράσης, συμπεριλαμβανομένων της οργάνωσης και υλοποίησης σχετικών επιμορφωτικών και υποστηρικτικών δραστηριοτήτων.
2. Με την ολοκλήρωση της πιλοτικής δράσης της παρ. 1, το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής συντάσσει έκθεση αποτελεσμάτων και γνωμοδοτεί προς τον Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων αναφορικά με την εισαγωγή ή μη των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων σε όλες τις σχολικές μονάδες Νηπιαγωγείου, Δημοτικού και Γυμνασίου, ή άλλως τη διενέργεια ή μη νέας πιλοτικής δράσης.

  • 3 Μαΐου 2020, 00:54 | Κλεονικη

    Χριστός Ανέστη.Εκφράζω την αγανάκτησή μου για την ένταξη της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης στο νηπιαγωγείο καθώς και σε οποιαδήποτε άλλη βαθμίδα εκπαίδευσης.

  • 3 Μαΐου 2020, 00:38 | ΕΛΛΗΝΙΔΑ

    «ἢ οὐκ οἴδατε ὅτι ἄδικοι βασιλείαν Θεοῦ οὐ κληρονομήσουσι; μὴ πλανᾶσθε· οὔτε πόρνοι οὔτε εἰδωλολάτραι οὔτε μοιχοὶ οὔτε μαλακοὶ οὔτε ἀρσενοκοῖται οὔτε πλεονέκται οὔτε κλέπται οὔτε μέθυσοι, οὐ λοίδοροι, οὐχ ἅρπαγες βασιλείαν Θεοῦ οὐ κληρονομήσουσι» (Α΄ Κορινθίους 6, 9-10)

    θέλετε να κάνετε τα παιδιά μας πόρνους, μοιχούς, αυνανιστές, ομοφυλόφιλους και να τα πάρετε μαζί σας στην κόλαση, γιατί όλοι αυτοί βάσει του Λόγου του Θεού, εκεί θα πάτε!
    Και βέβαια θέλετε να τα εισάγετε όλα αυτά από την νηπιακή ηλικία, ώστε να σιγουρέψετε την διαφθορά και καταστροφή τους, αλλιώς δεν εξηγείται.
    Πείτε μας ανοιχτά εσείς της Κυβέρνησης και όλων των κομμάτων που συναινείτε με αυτά τα βδελυκτά πράγματα, σε ποιά cult ανήκετε;

  • 3 Μαΐου 2020, 00:34 | Κάτια

    Για την εισαγωγή νέων δεξιοτήτων στο νηπιαγωγείων, η Πληροφορική, η Φυσική Αγωγή, η μουσική και η θεατρική αγωγή περιλαμβάνονται ήδη στο Αναλυτικό Πρόγραμμα του Νηπιαγωγείου και δεν αποτελούν νέα γνωστικά αντικείμενα. Εντάσσονται, λοιπόν, μέσα στο γενικότερο σχεδιασμό δραστηριοτήτων που έχουν νόημα για τα παιδιά, γι΄αυτό και δεν προτείνονται για αυτοτελή διδασκαλία. Η όλη εκπαιδευτική διαδικασία γίνεται με παιγνιώδη τρόπο και όχι με αυστηρά οργανωμένο πρόγραμμα που δεν συνδέεται με τα ενδιαφέροντα και τις ψυχοσωματικές ανάγκες των παιδιών. Θεωρώ, συνεπώς, πώς με την εισαγωγή άλλων ειδικοτήτων στην προσχολική εκπαίδευση, «καταργείται» και απαξιώνεται η ειδικότητα του νηπιαγωγού, ο οποίος έχει εκπαιδευτεί και εξειδικευτεί για να μπορεί να ανταποκριθεί στη διδασκαλία των παιδιών προσχολικής ηλικίας.

  • 3 Μαΐου 2020, 00:31 | Κων/να

    Διαφωνώ με ολο το νομοσχεδιο… Ειναι απαράδεκτο!

  • 3 Μαΐου 2020, 00:31 | Ελισάβετ Αντωνίου

    Χριστός Ανέστη!
    Ενημερώθηκα για αυτό το αισχρό και εγκληματικό πολυνομοσχέδιο με μεγάλη θλίψη και αηδία για την επιδιωκόμενη διαφθορά και καταστροφή μικρών παιδιών από τους συνυπεύθυνους ελληνόφωνους εντολοδόχους του εξωτερικού. Η ελπίδα μου είναι να επέλθει η οργή του Θεού!

  • 3 Μαΐου 2020, 00:31 | Π. Καγιαλης

    Διαφωνώ με τη σεξουαλική διαπαιδαγώγηση στο νηπιαγωγείο. Οι εκπαιδευτικοί δεν είναι κατάρτισμενοι και ο καταστατικός χάρτης του ΟΗΕ για τα δικαιώματα του παιδιού θεωρεί μόνο τους γονείς υπεύθυνους για αυτό.

  • 3 Μαΐου 2020, 00:30 | Νηπιαγωγός

    Απαράδεκτο. Διαφωνώ απόλυτα!

  • 3 Μαΐου 2020, 00:28 | Αντωνία Δημητριου

    Διαφωνώ κάθετα!Οι μικροί μαθητές , τραυματικά και στανικά ,θα χάσουν την παιδική τους αθωότητα και σε κάθε ευκαιρία θα ψάχνουν στα βλέμματα και τις χειρονομίες των γονιών τους διαθέσεις ή επιθυμίες «ζευγαρώματος» ! Με άλλα λόγια , το μάθημα σεξουαλικής αγωγής δεν είναι μονάχα άχρηστο σ’ αυτή την ηλικία , αλλά θα καταστεί και επικίνδυνο για την ομαλή ψυχολογική ανάπτυξη του παιδιού μέσα στο οικογενειακό του περιβάλλον .

  • 3 Μαΐου 2020, 00:28 | Λεωνίδας

    Απλά καταστροφικό και επιζήμιο για την ευαίσθητη ηλικία των παιδιών. Για ποιό λόγο τόση πρεμούρα για αυτά τα ευαίσθητα θέματα; Όντας η οικογένεια το ζωντανό κύτταρο της κοινωνίας, θα ήταν πιο σοφό και συνετό να βοηθηθούν τα παιδάκια να κατανοήσουν την συμβολή της οικογένειας στο ευρύτερο κοινωνικό σύνολο ώστε να μη συνεχιστεί ο ηθικός ξεπεσμός που ζούμε στις μέρες μας.

  • 3 Μαΐου 2020, 00:15 | Ιωάννης Πουναρτζόγλου

    Χριστός Ανέστη!
    Δηλώνω την απόλυτη αντίθεσή μου στην εισαγωγή της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης, και μάλιστα από τη νηπιακή ηλικία, καθώς αυτή είναι αποκλειστικό δικαίωμα και ευθύνη ημών των γονέων. Σκοπός της παιδείας, σύμφωνα με το άρθρο 16 παρ. 1 του Συντάγματος είναι, μεταξύ άλλων, ηθική, πνευματική, επαγγελματική και φυσική αγωγή των Ελλήνων. Η σεξουαλική αγωγή με την εφαρμογή των υπαρχόντων προγραμμάτων, (Φρίξος κτλ) απροκάλυπτα σκοπεί στην διαστροφή της ηθικής και πνευματικής υπόστασης των Ελλήνων.
    Το πρόγραμμα σεξουαλικής αγωγής που θα διδάσκετε στα Νηπιαγωγεία και στα Δημοτικά θα είναι ο Φρίξος που διδάσκεται απο το 2015 ή κάποιο άλλο κι αν ναι γιατί χρειάστηκε να δημιουργήσετε τα νέα εργαστήρια; Το πρόγραμμα της Σεξουαλική Αγωγής θα το διδάσκουν οι Νηπιαγωγοί ή άλλοι κλάδοι θα εισέρχονται στις σχολικές δομές; Δεν είναι δυνατόν να καλούμαστε σε δημόσια διαβούλευση ενός νόμου χωρίς να είναι γνωστά όλα τα δεδομένα.
    Το πρόβλημα της ελληνικής κοινωνίας δεν είναι ότι παράγει νέους που δεν έχουν σωστή σεξουαλική αγωγή, αλλά ότι παράγει νέους που δεν έχουν την απαραίτητη ηθική προπαρασκευή να δημιουργήσουν υγιείς οικογένειες, με τραγική συνέπεια την δημογραφική συρρίκνωση. Η αυτονόμηση της σεξουαλικής αγωγής από την ηθική και πνευματική προετοιμασία του ανθρώπου να δημιουργήσει μια υγιή οικογένεια αποτελεί από μόνη της διαστροφή της έννοιας της αγωγής.
    Σε κάθε περίπτωση αρνούμαι τη συμμετοχή των παιδιών μου σε αυτά τα προγράμματα και δεν θα επιτρέψω στους «ειδικούς» εκπαιδευτές του Υπουργείου να γίνουν διαχειριστές της ζωής και των αξιών της δικής μου οικογένειας. Δεν επιτρέπω την μεταβίβαση του αποκλειστικού δικαιώματός μου στην σεξουαλική αγωγή των παιδιών μου στο Κράτος.

  • 3 Μαΐου 2020, 00:11 | δημητρης

    Ειναι απαραδεκτο αυτο που πατε να κανετε δεν θα σας επιτρεψουμε να χαλασετε τα πααιδια μας

  • 3 Μαΐου 2020, 00:07 | Λενικάκης Νικόλαος

    Χριστός Ανέστη.
    Διαφωνώ με την σεξουαλική διαπαιδαγώγηση στην ηλικία αυτή έρχεται σε ρίξη με τον Θεσμό της οικογένειας και την καλλιέργεια που θέλουν να δώσουν οι γονείς οποία και αν είναι αυτή. Κύριο μέλημα είναι η καλλιέργεια των αρετών και όχι γνώσεις σε αυτή την ηλικία. Γνώσεις χρειάζονται οι γονείς πώς να χειριστούν το θέμα ο καθένας με τα πιστεύω του, ένα τέτοιο εργαστήριο σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης παιδιών για γονείς έχει περισσότερη αξία παρά στα μικρά παιδιά. Η αγνότητα τον παιδιών πρέπει να προφυλάσσεται.

  • 2 Μαΐου 2020, 23:53 | Γιώργος

    Αρνούμαι τη σεξουαλικη διαπαιδαγώγηση του σχολείου στα παιδιά μου!

  • 2 Μαΐου 2020, 23:30 | Μαρία Μπακογιάννη

    Χριστός Ανέστη! Διαφωνώ κάθετα με το νομοσχέδιο!Η σεξουαλική διαπαιδαγώγηση είναι ευθύνη των γονέων και μόνο!Και σε καμία περίπτωση δεν ξεκινά από αυτές τις τρυφερές ηλικίες!

  • 2 Μαΐου 2020, 23:29 | Μαρία

    Διαφωνώ ρητά με την επιβολή της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης. Οι γονείς είναι αρμόδιοι για το θέμα αυτό.

  • 2 Μαΐου 2020, 23:26 | Παναγιώτα Καρλε

    Διαφωνώ με την σεξουαλικη διαπαιδαγωγηση από τη νηπιακή ηλικία, ήμαρτον πια μιλάμε για 5χρονα παιδάκια, αφήστε τα ήσυχα, αρκετά πια με τα νορβηγικά προτυπα.

  • 2 Μαΐου 2020, 23:17 | ΟΛΓΑ

    Διαφωνώ κάθετα με τη διδασκαλια της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης σε παιδιά του νηπιαγωγείου

  • 2 Μαΐου 2020, 23:14 | Ρουτση Μαρινέλλα

    Χριστός Ανέστη!Είμαι μητέρα 2 μικρών παιδιών νηπιαγωγείου και θεωρώ ότι είναι απαράδεκτο σε αυτή την τόσο τρυφερή ηλικία να μαθαίνουν τα παιδιά για την σεξουαλική ζωή. Αφήστε τα παιδιά στην παιδική αθωότητα τους.

  • 2 Μαΐου 2020, 23:11 | Παπαδοπούλου Νεκταρία

    Απαράδεκτον για αυτήν την ηλικία.Οχι και πάλι Οχι

  • 2 Μαΐου 2020, 23:09 | ΑΘΑΝΑΣΙΑ

    ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΕΣ ΟΙ ΝΕΕΣ ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΟΙ ΠΟΛΛΕΣ ΝΕΕΣ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΕΣ ΣΤΑ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΑ.

  • 2 Μαΐου 2020, 23:09 | Μαρια

    Δε δέχομαι τη σεξουαλικη αγωγή να μπει όχι μόνο στα νήπια αλλά και στα δημοτικά!! Ηρεμήστε λίγο μας έχετε καταστρέψει τα σχολεία!!!

  • 2 Μαΐου 2020, 23:01 | Ιωάννης Κυργιόπουλος

    Το κομμάτι της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης (για το οποίο γίνονται και τα περισσότερα σχόλια στο συγκεκριμένο άρθρο) θα πρέπει να το αναλάβει φορέας, εξειδικευμένος σε αυτό τον τομέα, που θα επιμορφώσει κοινωνικούς επιστήμονες (ψυχολόγους, κοινωνικούς λειτουργούς, σχολικούς νοσηλευτές), θα υπάρχει συνεχής εποπτεία και ανατροφοδότηση για να το διεκπεραιώσουν, πάντοτε σε συνεργασία με τους γονείς των μαθητών (στους οποίους θα πρέπει να εξηγηθεί πολύ καλά η στοχοθεσία του συγκεκριμένου προγράμματος) και τι σημαίνει σεξουαλική διαπαιδαγώγηση σύμφωνα με το αναπτυξιακό επίπεδο των παιδιών, για να»απομυθοποιηθεί» σιγά-σιγά αυτό το ζήτημα ταμπού για την ελληνική κοινωνία.
    Ο εκπαιδευτικός θα παρίσταται σε αυτό το πρόγραμμα και θα υποβοηθά τη διαδικασία-με την αδιαμφισβήτητη γνώση των «δυναμικών» της τάξης του- δεν έχει όμως τις εξειδικευμένες γνώσεις για να το υλοποιήσει μόνος του.
    Κυρία Υπουργέ θα πρέπει να κατανοήσετε την αδήριτη ανάγκη σύστασης οργανικών θέσεων ειδικού εκπαιδευτικού προσωπικού στη γενική εκπαίδευση για να μπορέσουν τέτοιες πρωτοβουλίες να υλοποιηθούν στο σχολικό περιβάλλον, έχοντας συνέχεια, σταθερότητα και συνέπεια.
    Σε διαφορετική περίπτωση θα παραμείνουν εξαγγελίες και θα παραμεμφθούν στις «καλένδες».

  • 2 Μαΐου 2020, 22:59 | ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ ΗΛΙΑΝΑ

    Το μάθημα της Φυσικής Αγωγής πρέπει να διδάσκεται τουλάχιστον για 3 ώρες εβδομαδιαία σε όλες τις τάξεις των δημοτικών σχολείων. Η Φυσική Αγωγή βοηθά το παιδί στην πολύπλευρη ανάπτυξή του, τόσο κινητικά όσο συναισθηματικά και κοινωνικά. Μέσα από το μάθημα της Φυσικής αγωγής το παιδί γυμνάζει το σώμα του, καλλιεργεί την αυτοπεποίθησή του και μαθαίνει να δουλεύει σε ομάδα να συνεργάζεται.

  • 2 Μαΐου 2020, 22:56 | Νικολακακης Στυλιανός

    Διαφωνώ.
    Δεν πρέπει να ενταχθεί η σεξουαλική διαπαιδαγώγηση στο νηπιαγωγείο.
    Είναι αγγελούδια.
    Αγνές ψυχές.
    Ας τα αφήσουμε να ζήσουν την ανέμελη παιδική ηλικία.

  • 2 Μαΐου 2020, 22:51 | Ιωάννα Τ.σακμάκη

    Χριστός Ανέστη!

    Είμαι εκπαιδευτικός και διαφωνώ κάθετα με τη συγκεκριμένη πρόταση του Υπουργείου. Η σεξουαλική διαπαιδαγώγηση των παιδιών είναι υποχρέωση αποκλειστικά των γονέων. Δεν είναι ένα αντικείμενο της επιστήμης, όπως η Φυσική και τα Μαθηματικά, όπου υπάρχουν συγκεκριμένοι κανόνες και πορίσματα. Πως είναι δυνατόν λοιπόν να δοθεί αυτός ο ρόλος σε έναν οποιονδήποτε εκπαιδευτικό που θα παρουσιάζει την δική του σεξουαλικότητα ως την αποδεκτή και σωστή στα παιδιά; Δεν το έχει σκεφτεί αυτό το Υπουργείο;

    Ο κάθε άνθρωπος είναι ελεύθερος να γνωρίσει την σεξουαλικότητα, όταν έρθει ο κατάλληλος χρόνος για αυτόν, που φυσικά δεν είναι στα σχολικά χρόνια του παιδιού και ιδιαίτερα στα τρυφερά χρόνια του νηπιαγωγείου και δημοτικού! Σε αυτά σχολικά χρόνια, καλό είναι το Υπουργείο να φροντίσει να εμφυσήσει στα παιδιά, όπου είναι οι αυριανοί πολίτες της χώρας μας, αξίες και ιδανικά, όπως η εργατικότητα, η συνεργασία, η πίστη στον Θεό, η υπευθυνότητα, ο πατριωτισμός, ο σεβασμός τόσο στους ανθρώπους όσο και στο περιβάλλον, η κοινωνικότητα, η δικαιοσύνη, η ελευθερία, η κριτική σκέψη και πολλά άλλα.

    Αν τα παιδιά δεν διαπαιδαγωγηθούν από το νηπιαγωγείο για την σεξουαλικότητα, δεν θα υπάρξει κανένα πρόβλημα. Αν όμως δεν διαπαιδαγωγηθούν από μικρά όλες τις αξίες και τα ιδανικά, τότε πραγματικά θα έχουμε προβλήματα πολλά, όπως στο εξωτερικό υπάρχουν αυτοκτονίες εφήβων, ναρκωτικά και εγκληματικότητα.

  • 2 Μαΐου 2020, 22:42 | Ελένη

    Διαφωνώ κάθετα με την επιβολή της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης σε παιδιά του νηπιαγωγείου. Είναι παραβίαση ανθρωπίνων δικαιωμάτων σε μια τόσο τρυφερή ηλικία.

  • 2 Μαΐου 2020, 22:36 | Μελίνα

    Δε συμφωνώ καθόλου με το πιλοτικό πρόγραμμα που επιθυμείτε να εφαρμόσετε στο νηπιαγωγείο, στο δημοτικό και στο γυμνασιο. Οι ψυχές των παιδιών μας που είναι τοσο ευαίσθητες σε αυτές τις ηλικίες και κανένας «ειδικός» στην σεξουαλική διαπαιδαγώγηση δε θα καταφέρει να τα ενημερώσει σχετικά. Το μόνο που θα καταφέρετε είναι να διαταραξετε την ψυχική τους υγεία, να τα μπερδέψετε και να τα πονηρεψετε. Ο γονιός είναι ο πλέον αρμόδιος να ενημερώσει τα παιδιά του για τη σεξουαλική διαπαιδαγώγηση. Θα βρείτε όλους τους γονείς απέναντι σας. Αναθεωρείστε και μην προχωρήσετε στην εφαρμογή του.

  • 2 Μαΐου 2020, 22:25 | Μαρία.

    απαράδεκτο το μάθημα σεξουαλικης διαπαιδαγωγησης σε τόσο μικρά ΠΑΙΔΙΆ γιατί τα παιδιά πρέπει να είναι ανέμελα γιατί είναι ΠΑΙΔΙΆ

  • 2 Μαΐου 2020, 22:17 | Μαρια

    ΑΠΑΡΆΔΕΚΤΟ. ΟΧΙ

  • 2 Μαΐου 2020, 22:13 | ΠΑΖΙΩΝΗΣ ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ

    Χριστός Ανέστη !!!
    Στο πρώτο άρθρο αναφέρεστε σε <>. Είναι τόσο πολλοί οι θεματικοί κύκλοι ώστε να αδυνατείτε να αναφερθείτε σε αυτούς πιο συγκεκριμένα;
    Πώς θα μπορέσουμε να αξιολογήσουμε στα τυφλά το συγκεκριμένο άρθρο;
    Για παράδειγμα στη πατρίδα μας κάθε καλοκαίρι έχουμε πυρκαγιές. Μπορεί να δοκιμάσετε ένα θεματικό κύκλο με τίτλο <>.
    Αλήθεια θα το κάνατε;
    Φαντάζεστε τους πειραματισμούς των νηπίων;
    Την επόμενη μέρα το <> δεν θα προλάβαινε να αντιμετωπίσει εγκαύματα τρίτου βαθμού νηπίων. Θα νομίζαμε ότι έχει πέσει πανδημία στη χώρα μας.
    ΜΕ ΤΗ ΦΩΤΙΑ ΔΕΝ ΠΑΙΖΟΥΜΕ !!!
    Ως εκπαιδευτικός εν ενεργεία επί 30 χρόνια σε διάφορες περιοχές της πατρίδας μας και γονέας παιδιών σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης, κατέληξα στο συμπέρασμα ότι για τόσο λεπτά θέματα (σεξουαλικής αγωγής) έφηβοι της ίδιας ηλικίας δεν μπορούν να ανταποκριθούν ταυτόχρονα με την ίδια ωριμότητα. Για νήπια είναι αφελές να διανοηθεί κάποιος ότι μπορεί να προσεγγίσει κατά οποιονδήποτε τρόπο το συγκεκριμένο θέμα , εκτός αν (συγχωρέστε με) θέλει συνειδητά να κάνει μεγάλο κακό στα νιάτα της πατρίδας μας.
    Πάντως μεταξύ των δύο θεματικών κύκλων καλύτερα προτιμήστε αυτόν με τη φωτιά.

  • 2 Μαΐου 2020, 22:11 | ΓΙΩΡΓΟΣ

    ΩΣ ΧΩΡΑ ΜΕ ΠΡΩΤΙΕΣ ΣΤΑ ΤΡΟΧΑΙΑ ΑΤΥΧΗΜΑΤΑ ΘΕΩΡΕΙΤΑΙ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΕΠΙΒΕΛΗΜΕΝΗ ΚΑΙ ΑΝΑΓΚΑΙΑ Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΤΗΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΣΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΤΑΞΕΙΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΤΗ ΣΤΙΓΜΗ ΜΑΛΙΣΤΑ ΠΟΥ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΑΥΤΟ ΔΙΔΑΣΚΕΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΣΕ ΑΛΛΕΣ ΕΥΡΩΠΑΪΚΕΣ ΧΩΡΕΣ π.χ. Αυστρία.
    ΝΑ ΔΙΔΑΣΚΕΤΑΙ ΜΑΛΙΣΤΑ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΑΥΤΟ ΣΤΑ ΠΛΑΙΣΙΑ ΤΗΣ ΕΥΕΛΙΚΤΗΣ ΖΩΝΗΣ ΚΑΙ ΟΧΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΣΤΗΝ ΕΥΧΕΡΕΙΑ ΤΟΥ ΕΚΑΣΤΟΤΕ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΝΑ ΑΝΑΦΕΡΘΕΙ ΣΕ ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ ΕΝΟΤΗΤΑ.
    ΜΑΘΗΜΑ ΠΟΥ ΔΙΑΜΟΡΦΩΝΕΙ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΕΣ ΚΑΙ ΣΤΑΣΕΙΣ ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΟΧΙ ΜΟΝΟΝ ΤΩΡΑ ΩΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΩΣ ΠΟΛΙΤΕΣ ΓΙΑ ΤΑ ΥΠΟΛΟΙΠΑ ΧΡΟΝΙΑ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΤΟΥΣ.

  • 2 Μαΐου 2020, 22:07 | ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ

    Θεωρώ ότι είναι αδύνατον με μία απλή επιμόρφωση οι νηπιαγωγοί να είναι σε θέση να διδάξουν την δεξιότητα της κινητικής – φυσικής αγωγής ως δεξιότητα ζωής ή ήπια δεξιότητα, όπως εντάσσεται στην εκπαιδευτική δράση με τίτλο «Εργαστήρια Δεξιοτήτων» στα νηπιαγωγεία. Η ανάπτυξη και μάθηση ήπιων δεξιοτήτων φυσικής αγωγής των νηπίων, επιβάλλεται να γίνεται από εκπαιδευτικούς φυσικής αγωγής και μόνο, δεδομένου ότι αυτοί είναι οι μόνοι που έχουν το απαιτούμενο, απαραίτητο και αδιαμφισβήτητο γνωστικό και επιστημονικό υπόβαθρο. Θεωρώ ότι είναι αδύνατον με μία απλή επιμόρφωση οι νηπιαγωγοί να είναι σε θέση να διδάξουν την δεξιότητα της κινητικής – φυσικής αγωγής ως δεξιότητα ζωής ή ήπια δεξιότητα, όπως εντάσσεται στην εκπαιδευτική δράση με τίτλο «Εργαστήρια Δεξιοτήτων» στα νηπιαγωγεία. Η ανάπτυξη και μάθηση ήπιων δεξιοτήτων φυσικής αγωγής των νηπίων, επιβάλλεται να γίνεται από εκπαιδευτικούς φυσικής αγωγής και μόνο, δεδομένου ότι αυτοί είναι οι μόνοι που έχουν το απαιτούμενο, απαραίτητο και αδιαμφισβήτητο γνωστικό και επιστημονικό υπόβαθρο.

  • 2 Μαΐου 2020, 22:07 | ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ Ι . ΖΕΠΠΟΣ

    Η σεξουαλική διαπαιδαγώγηση σε ανήλικα παιδιά αποτελεί αποκλειστικό δικαίωμα-υποχρέωση των γονέων σύμφωνα με τις απόψεις σοβαρών και υπευθύνων επιστημόνων της ψυχολογίας και της ψυχιατρικής. Το σχολείο δεν πρέπει να παρεμβαίνει σε θέματα που άπτονται και από νομικής απόψεως την οικογενειακή διαπαιδαγώγηση, η οποία επιτελείται μοναδικά με το σπουδαίο ρόλο των γονέων προς τα παιδιά τους.

  • 2 Μαΐου 2020, 21:58 | ΚΑΛΛΙΡΡΟΗ

    Χριστός Ανέστη!!!
    Διαφωνώ με την εισαγωγή της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης σε όλες τις βαθμίδες του ελληνικού σχολείου.
    Δε βαδίζουμε σε αχαρτογράφητα νερά. Έχουμε το παράδειγμα άλλων χωρών που εφήρμοσαν το πρόγραμμα σεξουαλικής δια παιδαγώγησης στο σχολείο. Τα αποτελέσματα οικτρά!
    Αφήστε τα παιδιά μας ήσυχα. Δεν έχετε το δικαίωμα!!

    ΕΧΟΥΣΙΝ ΓΝΩΣΗ ΟΙ ΦΥΛΑΚΕΣ, όταν μας χρειαστείτε !!!!!

  • 2 Μαΐου 2020, 21:51 | Βασιλική Λούβρου

    Χριστός Ανέστη! Γιατί τόση πρεμουρα για την σεξουαλική διαπαιδαγώγηση των πολύ μικρών παιδιών; Είναι σε θέση σε αυτή την ηλικία να κατανοήσουν τις έννοιες ενός τόσο λεπτου και δύσκολου θέματος και μάλιστα να είναι και υποχρεωτικό;Παιδάκια που θα έπρεπε να παιζουν, να ζωγραφίζουν ανέμελα, να γελουν αθώα κι απονήρευτα να «μυούνται» στην κυριολεξία σε μονοπάτια που δεν μπορουν να κατανοήσουν λόγω της ηλικίας τους αλλά και της φύσης του θέματος! Τι πάτε να πετύχετε κύριοι; Απαράδεκτο!

  • 2 Μαΐου 2020, 21:43 | Καρονιδης Λάζαρος

    Κρίνεται ως απαράδεκτο. Μαθήματα όπως κυκλοφοριακή αγωγή δεν υπάρχουν στα σχολεία και καταπιαστήκαμε με την σεξουαλική αγωγή ; Με ποιο απώτερο σκοπό ;; Έτσι θα βγάλουμε σωστούς ανθρώπους στην κοινωνία του μέλλοντος; Αυτοί που δεν διδάχθηκαν το συγκεκριμένο μάθημα, που υστερούν; Όχι και πάλι Όχι. Σε περίπτωση επιβολής ( με το έτσι θέλω) , οι γονείς να έχουν την ευκολία, να αποφασίσουν αν θέλουν τα παιδιά τους να συμμετάσχουν …

  • 2 Μαΐου 2020, 21:34 | Ελένη Μ.

    ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ….ΕΝΑ ΤΟΣΟ ΕΥΑΙΣΘΗΤΟ ΘΕΜΑ…ΜΕΧΡΙ ΤΩΡΑ ΠΩΣ ΠΟΡΕΥΤΗΚΕ Ο ΚΟΣΜΟΣ; Το χειρότερο, όμως, είναι που ξεχνάμε μπροστά στην Κάλπη…

  • 2 Μαΐου 2020, 21:28 | ΒΑΣΙΛΙΚΗ

    Χριστός Ανέστη! ΔΙΑΦΩΝΩ καθέτως για τα μαθήματα Πληροφορικής και Σεξουαλικής αγωγής ειδικά στα Νηπιαγωγεία και τα Δημοτικά! Ως μητέρα νηπίου είναι ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ να αποφεύγω το παιδί μου να έχει επαφή με ηλεκτρονικές στο σπίτι και να το υποχρεώνουν στο σχολείο , το οποίο πρέπει να συμβαδίζει και να σέβεται την γνώμη του κηδεμόνα, και να του ψήνουν τον εγκέφαλο από τόσο τρυφερές ηλικίες! Όσο για την σεξουαλική διαπαιδαγώγηση είναι ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ ΜΟΝΟ ΚΑΙ ΜΟΝΟ ΤΟΥ ΓΟΝΕΑ! Δεν έχουν ωριμάσει σωματικά και πνευματικά για να μπορούν να κατανοήσουν και να έχουν άποψη επιλογής σε τόσο ευαίσθητα θέματα με αποτέλεσμα να αποθηκεύουν και να αναπαράγουν (σαν αντιγραφή) την κάθε άποψη του κάθε τυχαίου εκπαιδευτικού (να τον πω) που θα περνάει τα προσωπικά του μηνύματα. Έχει ως αποτέλεσμα την διαστρέβλωση των ηθικών θεσμών και αξιών της κάθε οικογένειας , διχασμός και τραυματισμός ψυχικά με μετέπειτα προβλήματα στην εφηβεία τους.
    Η μόνη «υποχρέωση» των παιδιών μας σε αυτές τις ηλικίες είναι ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΕΛΕΥΘΕΡΑ ΑΠΟ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ! Να ΠΕΡΝΑΝΕ ΧΑΡΟΥΜΕΝΑ ΚΑΙ ΑΝΕΜΕΛΑ τον καιρό τους με ΠΑΙΧΝΙΔΙ, ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ, ΤΡΑΓΟΥΔΙ, ΘΕΑΤΡΟ, ΜΟΥΣΙΚΗ. Πράγματα που τα μαθαίνουν να είναι ΕΛΕΥΘΕΡΑ να εκφράζονται και να αναπτύσονται θετικά! Το θεωρώ ΑΚΡΩΣ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟ και σας καθιστώ την προσοχή σας να ακούσετε την άποψη του Ελληνικού Λαού για ένα τόσο σοβαρό θέμα που αφορά τα ΔΙΚΑ ΜΑΣ ΠΑΙΔΙΑ και το ΜΕΛΛΟΝ ΤΟΥΣ!

  • 2 Μαΐου 2020, 21:22 | Κωνσταντίνος Χ. Παπανικολάου

    Για τα θέματα της Πανδημίας, η κυβέρνηση επέλεξε να συνεργαστεί με επιτροπή καθόλα αποδεκτών επιστημόνων – λοιμοξιωλόγων και είδαμε τι θετικά αποτελέσματα σε σύγκριση με τις άλλες χώρες είχαμε. Γιατί λοιπόν και στο θέμα αυτό της σεξουαλικής διαπαιδαγώγισης (περιεχόμενο, από ποιά ηλικία, από ποιούς κλπ) δεν έγινε διεξοδική προσπάθεια συνεννόησης με επιστήμονες ειδικούς στα θέματα των παιδιών; Τόσους σπουδαίους γιατρούς (παιδοψυχολόγους – παιδοψυχίατρους) έχουμε . . . Γιατί προχωράτε τόσο επιπόλαια; Με τι επιστημονικά δεδομένα; Τα παιδιά είναι το αύριο της Πατρίδας μας. Δεν πρέπει να κάνουμε το καλύτερο γι’ αυτά; Πως θα κρίνετε ποιό είναι το καλύτερο, αν δεν ρωτήσετε τους ειδικούς; Πάντως να ξέρετε ότι αν το προχωρήσετε θα εισπράξετε μεγάλη δυσαρέσκεια, με διάφορους τρόπους: μη παρακολούθηση των μαθημάτων από τα παιδιά μας, επιστροφή διδακτικού υλικού, άσκηση όλων των νόμιμων δικαιωμάτων που έχουμε απέναντι στην οποιαδήποπε πιθανή βλάβη που θα πάθουν τα παιδιά μας, με απόδοση ευθυνών στους υπεύθυνους.

  • 2 Μαΐου 2020, 21:14 | Γεωργία Βιλανδου

    Χριστός Ανέστη!!
    Ουδεμία ωφέλεια προσφέρει κατά τη γνώμη μου η σεξουαλικη διαπαιδαγωγηση από την τόσο τρυφερή ηλικία του νηπιαγωγείου.Μονο σύγχυση μπορεί να προκαλέσει στα παιδιά σε αυτή την ηλικία. Παρακαλώ όπως αναθεωρησετε κ αφαιρεθεί.

  • 2 Μαΐου 2020, 20:53 | Δεσποινα Σ.

    Κυρίες του Υπουργείου Παιδείας,ως μάνες σας ρωτώ,θα εμπιστευτείτε τα δικά σας μικρα παιδιά σε δασκάλους και νηπιαγωγούς για τη σεξουαλική τους διαπαιδαγώγηση?Αυτό!Τίποτε άλλο!

  • 2 Μαΐου 2020, 20:49 | Χρήστος

    Δεν συμφωνώ με τη σεξουαλική διαπαιδαγώγηση των παιδιών από το νηπιαγωγείο καθώς και σε καμία βαθμίδα της εκπαίδευσης.

  • 2 Μαΐου 2020, 20:46 | ΒΑΪΑ

    Χριστός Ανέστη!!!

    Διαφωνώ κάθετα με την εισαγωγή της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης είτε στο νηπιαγωγείο, είτε στο δημοτικό, είτε στο γυμνάσιο είτε στο λύκειο. Η ελληνική κοινωνία έχει σταθερές και διαχρονικές αξίες δοκιμασμένες αιώνες τώρα. Το παράδειγμα του εξωτερικού με τη σεξουαλική διαπαιδαγώγηση, έδειξε ότι έτσι τα παιδιά μεγαλώνουν βάναυσα και πρόωρα.

    Θα βρείτε τους γονείς τείχος υψωμένο απέναντί σας! Ο κάθε γονιός που αγαπά περισσότερο από οποιονδήποτε άλλον το παιδί του, γνωρίζει καλύτερα πώς να τοποθετηθεί απέναντι σε αυτά τα θέματα σύμφωνα με τις ιδιαιτερότητες καθενός από τα παιδιά του.

    Άλλωστε, η Ορθοδοξία έχει άποψη και λόγο στα θέματα αυτά και ασκεί διαπαιδαγώγηση όταν πρέπει, όσο πρέπει και εκεί που πρέπει. Αυτά τα θέματα είναι πολύ λεπτά και με λάθος διαχείριση μπορεί να πληγώσουν βαθύτατα και ανεπανόρθωτα.

    ΕΧΟΥΣΙΝ ΓΝΩΣΗ ΟΙ ΦΥΛΑΚΕΣ!!!!!

  • 2 Μαΐου 2020, 20:41 | Μιχαήλ Τσακιριδης

    Χριστός Ανέστη. Είμαι υπερπολυτεκνος πατέρας 10 παιδιών και θεωρώ απαράδεκτο, καταστροφικό και εγκληματικό το μάθημα της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης σε παιδιά γενικώς και ειδικώς σε νηπιακή ηλικία. Διαταράσσει την ψυχική υγεία στην ευαίσθητη αυτή ηλικία, χάνεται η νηπιακή και παιδική ηλικία και πονηρευει το παιδί και τέλος του αφήνει το ερώτημα «μήπως δεν είσαι αυτό που είσαι;» Τελικά μήπως αυτός είναι ο σκοπός της εισαγωγής αυτού του μαθήματος; Επιφυλάσσομαι για κάθε νόμιμο δικαίωμα μου. ΔΙΑΦΩΝΩ ΚΆΘΕΤΑ

  • 2 Μαΐου 2020, 20:08 | Γεωργία κογιαννη

    Χριστός Ανέστη! Διαφωνώ κάθετα με τη σεξουαλική διαπαιδαγώγηση στο νηπιαγωγείο.Τα παιδιά στα νήπια δεν χρειάζεται να φορτωθούν με θέματα που δεν άπτονται της ηλικίας τους.Ας διαφυλάξουν τις αξίες μας!!

  • 2 Μαΐου 2020, 20:08 | MPELOGIANNI VASSILIKI

    Κυρία Κεραμέως,
    Χριστός Ανέστη!!!
    το εγχείρημά σας κρίνεται ως επιεικώς απαράδεκτο!
    Ως νοσηλεύτρια τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και γενικότερα ως ακαδημαϊκός πολίτης θεωρώ ότι πρέπει να σεβαστείτε την παιδική ηλικία και να προφυλάξετε την αθωότητά της.

    Με τιμή
    Μπελογιάννη Βασιλική

  • 2 Μαΐου 2020, 20:08 | Χαράλαμπος Άνδραλης

    Που εκπαιδεύθηκαν οι νηπιαγωγοί και οι δάσκαλοι για να διδάξουν σεξουαλική αγωγή στα μικρά παιδιά;
    Είναι δυνατόν ένα τόσο σοβαρό θέμα να ανατίθεται σε ανθρώπους που έχουν δικές τους προσωπικές απόψεις για το θέμα αυτό και μπορεί να μην είναι σωστές;
    Μην προχωρήσετε στην εισαγωγή αυτού του μαθήματος. Θα είναι καταστροφικό για τα παιδιά μας και βεβαίως θα βρείτε μπροστά σας τη νόμιμη αντίδρασή μας.

  • 2 Μαΐου 2020, 20:07 | Χρυσα

    Διαφωνώ με τη σεξουαλικη διαπαιδαγώγηση στα παιδιά . Εκπαιδεύσετε αν θέλετε τους γονείς ,αυτοί ξέρουν να προσεγγίσουν καλύτερα τα παιδιά τους ,και αν έχουν δυσκολίες ας έχετε ψυχολόγους να τους βοηθήσουν. Δεν είναι όλα τα παιδιά ίδια , και δεν έχουν όλα τον ιδιο χρόνο να μάθουν κάτι ,γιατι να τραυματισετε τις ψυχούλες τους; Επιτέλους αφήστε τα παιδιά να Είναι ΠΑΙΔΙΑ !!!!
    Ας κάνετε ένα σχολείο κέντρο μάθησης μέσω του παιχνιδιού ώστε να αγαπήσει το παιδί το σχολείο και όχι άλλο με το ζόρι και όλη μέρα διάβασμα ! Έλεος πια !

  • 2 Μαΐου 2020, 19:38 | Κατερίνα Παυλίδου

    Διαφωνώ απόλυτα με το νομοσχέδιο, έχω ενημερωθεί αναλυτικά και δεν θέλω τα παιδιά μου να δεχθούν τέτοιου είδους διαπαιδαγώγηση από το σχολείο και μάλιστα σε τέτοια ηλικία.

  • 2 Μαΐου 2020, 19:34 | Π. ΚΑΤΣΟΥΛΗΣ

    Απαράδεκτον διά τήν ηλικία των 5 ἐτών.