Άρθρο 01 – Εργαστήρια Δεξιοτήτων

1. Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων εισάγεται πιλοτικά στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια εκπαίδευση δράση με τίτλο «Εργαστήρια Δεξιοτήτων», η οποία συνίσταται στη δοκιμαστική προσθήκη νέων θεματικών κύκλων στο Νηπιαγωγείο και στο υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα του Δημοτικού και του Γυμνασίου με σκοπό την ενίσχυση της καλλιέργειας ήπιων δεξιοτήτων, δεξιοτήτων ζωής και δεξιοτήτων τεχνολογίας και επιστήμης στους μαθητές. Με όμοια απόφαση ορίζονται η χρονική διάρκεια εφαρμογής της πιλοτικής δράσης, ο αριθμός, η διάρκεια και το περιεχόμενο των νέων θεματικών κύκλων και των επιμέρους θεματικών ενοτήτων καθενός εξ αυτών, ο αριθμός και η γεωγραφική κατανομή των σχολικών μονάδων στις οποίες εισάγεται η πιλοτική δράση, το ωρολόγιο πρόγραμμα μαθημάτων που εφαρμόζεται στις μονάδες αυτές, οι ειδικότητες των εκπαιδευτικών στους οποίους ανατίθεται η διδασκαλία των νέων θεματικών κύκλων και ενοτήτων, ο τρόπος αξιολόγησης των μαθητών και ρυθμίζεται κάθε άλλο θέμα σχετικό με την εφαρμογή της πιλοτικής δράσης, συμπεριλαμβανομένων της οργάνωσης και υλοποίησης σχετικών επιμορφωτικών και υποστηρικτικών δραστηριοτήτων.
2. Με την ολοκλήρωση της πιλοτικής δράσης της παρ. 1, το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής συντάσσει έκθεση αποτελεσμάτων και γνωμοδοτεί προς τον Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων αναφορικά με την εισαγωγή ή μη των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων σε όλες τις σχολικές μονάδες Νηπιαγωγείου, Δημοτικού και Γυμνασίου, ή άλλως τη διενέργεια ή μη νέας πιλοτικής δράσης.

  • 3 Μαΐου 2020, 18:22 | Μαρία Χρυσανθοπούλου

    Διαφωνώ με την εισαγωγή της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης στο νηπιαγωγείο.

  • Το μάθημα της φυσικής αγωγής πρέπει να διδάσκεται τουλάχιστον για 3 ώρες εβδομαδιαία σε όλες ανεξαιρέτως τις τάξεις των δημοτικών σχολείων και όχι να μειώνεται προς τις τελευταίες τάξεις. Η συμβολή της φυσικής αγωγής ήδη από τη νηπιακή ηλικία και την ηλικία του δημοτικού, είναι διεθνώς αναγνωρισμένη τόσο σε κινητικό όσο και σε ψυχοσυναισθηματικό επίπεδο, είναι υπεύθυνη για την υγεία.Η σημαντικότητα της φυσικής αγωγής για την υιοθέτηση δια βίου υγιεινών συνθηκών και τρόπου ζωής είναι μεγάλη, με αποτέλεσμα την μείωση μακροπρόθεσμα της δαπάνης για ιατροφαρμακευτική και νοσοκομειακή περίθαλψη. Είναι πιο εύκολο να «φτιάξεις» υγιείς και δυνατούς νέους παρά να προσπαθείς να «διορθώσεις» ενήλικες με προβλήματα…
    το Ωρολόγιο πρόγραμμα πρέπει να προβλέπει καθημερινή άσκηση και αθλητισ

  • 3 Μαΐου 2020, 18:17 | Γιώτα

    Διαφωνώ απόλυτα!!!Δεν γίνεται σε τόσο μικρή ηλικία να τους μαθαίνουν τέτοια πράγματα!!! Ας μάθουν άλλα πιο σημαντικά πράγματα.

  • 3 Μαΐου 2020, 18:13 | Θεοδοσία

    Διαφωνώ κάθετα με την σεξουαλική διαπαιδαγώγηση των παιδιών. Είναι καταστρεπτικό για την ψυχική τους υγεία. Δεν ταιριάζει στην ηλικία τους.

  • 3 Μαΐου 2020, 18:12 | Βασίλης Ξηρομερίτης

    Ανησυχώ για την σεξουαλική διαπαιδαγώγηση στην τόσο ευαίσθητη νηπιακή ηλικία.
    Επίσης φοβούμαι ότι η θρησκευτική και ηθική τοποθέτηση του όποιου διδάσκοντος ή συγγραφέως των διδακτικών προγραμμάτων θα επηρεάσει αυτονόητα την παρουσίαση του ζητήματος. Πώς θα μιλούσε για αυτό στα νήπια ή στα παιδιά του δημοτικού ένας φανατικός μουσουλμάνος και πώς ένας Σουηδός ή Ολλανδός;
    Οι μόνοι υπεύθυνοι για την σεξουαλική διαπαιδαγώγηση των παιδιών, ιδίως στην νηπιακή και πρώτη παιδική ηλικία, είναι οι γονείς.
    Επιπλέον, δεν πρέπει να αγνοείται η εθνική μας ιδιοπροσωπία, συνυφασμένη με την διδασκαλία της Ορθόδοξης Εκκλησίας. Θεωρώ ότι είναι αναγκαίο να ζητηθεί η γνώμη των θεσμικών οργάνων της επίσημης εκκλησίας επί του θέματος.

  • 3 Μαΐου 2020, 18:11 | Γεωργία

    Χαίρεται. Διαφωνώ τελείως με την εισαγωγή της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης στο νηπιαγωγείο και γενικότερα στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση.Για να είμαι ειλικρινής διαφωνώ γενικότερα με την εισαγωγή αυτού του θέματος στα σχολεία.Είναι ένα θέμα το οποίο ούτως ή άλλως τα παιδιά θα το ανακαλύψουν φυσικώ τω τρόπω στην κατάλληλη για το καθένα ηλικία.

  • 3 Μαΐου 2020, 18:10 | Θεοδοσία

    Διαφωνώ κάθετα με την εισαγωγή της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης στα σχολεία. Δεν ταιριάζει στην ηλικία τους. Είναι καταστρεπτικό για την παιδική ηλικία.

  • 3 Μαΐου 2020, 18:02 | Μαρία

    Διαφωνώ κάθετα με αυτήν την εισαγωγή εργαστηριων που αφορούν την σεξουαλική διαπαιδαγώγηση σε αυτήν τη τόσο ευαίσθητη ηλικία των παιδιών μας.

  • 3 Μαΐου 2020, 18:00 | Σταύρος Βουγιουκλίδης

    Χριστός Ανέστη! Διαφωνώ εντελώς με την ιδέα της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης στα σχολεία πολύ περισσότερο δε με τον υποχρεωτικό χαρακτήρα.

  • 3 Μαΐου 2020, 17:59 | Παρασκευή

    Όπως εγώ δεν μπορώ με μερικά απλά σεμινάρια να γίνω νηπιαγωγός,δάσκαλος,γιατρός,δικηγόρος και να μου ανατεθούν ανάλογες αρμοδιότητες έτσι θεωρώ ότι θα έπρεπε να είναι αυτονόητο ότι μόνο οι πτυχιούχοι φυσικής αγωγής και αθλητισμού είναι αρμόδιοι -κατάλληλοι να διδάξουν την δεξιότητα της κινητικής – φυσικής αγωγής ως δεξιότητα ζωής ή ήπια δεξιότητα, όπως εντάσσεται στην εκπαιδευτική δράση με τίτλο «Εργαστήρια Δεξιοτήτων» στα νηπιαγωγεία, δεδομένου ότι αυτοί είναι οι μόνοι που έχουν το απαιτούμενο, απαραίτητο και αδιαμφισβήτητο γνωστικό και επιστημονικό υπόβαθρο.
    Αγαπητοί νηπιαγωγοί καμία διάθεση να αναμιχθούμε στη δουλειά σας δεν έχουμε ,ούτε να σας στερήσουμε κανένα από τα δικαιώματά σας.Ως εκ τούτου μη μας στερείτε κι εσείς τα δικά μας δικαιώματα εκφράζοντας την άρνησή σας!

  • 3 Μαΐου 2020, 17:58 | Γεωργία Δ, εκπαιδευτικός

    Η σεξουαλική διαπαιδαγώγηση είναι ζήτημα άκρως λεπτό και σοβαρότατο για την σωματική και ψυχική υγεία των παιδιών μας καθώς και για την διαμόρφωση υγιούς προσωπικότητάς τους.
    Δεν συμφωνούμε να την αναλάβουν ανειδίκευτοι και αμφιβόλου ηθικής τοποθετήσεως «ειδικοί».
    Μας ανησυχεί επίσης το γεγονός ότι το Υπουργείο Παιδείας δείχνει να αντιγράφει αδιακρίτως προγράμματα άλλων ευρωπαϊκών χωρών και να αγνοεί σκανδαλωδώς την εθνική και θρησκευτική μας παράδοση, με την οποία γαλουγήθηκαν γενεές αγίων και ηρώων και επιφανών νεοελλήνων που χαίρουν παγκόσμιας εκτιμήσεως και αποδοχής.
    Ούτως ή άλλως, η σεξουαλική διαπαιδαγώγηση είναι ευθύνη των γονέων, οι οποίοι δικαιούνται (και οφείλουν) να την ασκούν με υπευθυνότητα, με τον τρόπο και στον χρόνο που αυτοί θα κρίνουν κατάλληλο.

  • 3 Μαΐου 2020, 17:57 | Μαρια

    Απλώς απαράδεκτο.

  • 3 Μαΐου 2020, 17:55 | ΦΩΤΕΙΝΗ

    ΚΑΛΗΣΠΕΡΑ ΣΑΣ, ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ!! ΕΠΙΘΥΜΩ ΝΑ ΥΠΟΒΑΛΛΩ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΜΟΥ, ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΗ ΔΙΑΠΑΙΔΑΓΩΓΗΣΗ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ-ΣΧΟΛΕΙΟ!!ΔΙΑΦΩΝΩ ΑΠΟΛΥΤΩΣ!!ΣΥΜΦΩΝΩ ΜΕ ΤΟΝ «3 Μαΐου 2020, 11:44 | Εκπαιδευτικός»

  • 3 Μαΐου 2020, 17:53 | Ευφροσύνη

    Διαφωνώ με το προγραμμα στο νηπιαγωγείο. Θέλουμε να έχουμε τον έλεγχο για το τι μαθαίνουν τα παιδιά μας πάνω στο θέμα αυτό.

  • 3 Μαΐου 2020, 17:53 | ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΣΑΡΑΝΤΙΔΗΣ

    λάθος η σεξουαλική διαπαιδαγώγηση σε τέτοια ηλικία. Μόνο ο σεβασμός στο σώμα μας και του άλλου έπρεπε να διδάσκεται, γιατί δεν μπορούν να αντιληφθούν βιωματικά και συναισθηματικά τα παιδιά τι σημαίνει σεξουαλικότητα. Προφανώς, εξυπηρετούνται σκοπιμότητες πέραν της ωφέλειας του ψυχισμού των παιδιών. Εντελώς λάθος η πρωτοβουλία.

  • 3 Μαΐου 2020, 17:52 | Γεώργιος Σπαντιδάκης

    Χριστός Ανέστη.Διαφωνώ κάθετα σχετικά με τη σεξουαλική διαπαιδαγώγηση σε κάθε βαθμίδα εκπαίδευσης. Είμαι γονέας 5 τέκνων και θεωρώ το θέμα πολύ ευαίσθητο για να πειραματίζεται κάποιος σε αθώες ψυχές. Πόσο μάλλον σε εποχές που υπάρχουν δάσκαλοι που δεν πιστεύουν στην αιωνιότητα της ψυχής και πώς αυτή θεραπεύεται.

  • 3 Μαΐου 2020, 17:47 | Παναγιώτης Παπαβασιλείου

    Απαράδεκτο!
    Διαφωνώ με το πρόγραμμα σε αυτή την ηλικία των παιδιών.

  • 3 Μαΐου 2020, 17:46 | Ρεγγίνα

    Διαφωνώ κάθετα με τις προτάσεις αυτές, κυρίως ότι αφορά στη σεξουαλική διαπαιδαγώγηση των νηπίων και των παιδιών του Δημοτικού. Δεν είναι κατάλληλη η ηλικία αυτή επειδή το θέμα αυτό είναι λεπτό. Τα αρμόδια πρόσωπα είναι οι γονείς των παιδιών που θα βρουν τον κατάλληλο τρόπο και στην ανάλογη ηλικία να κάνουν την ενημέρωση αυτή.
    Παρακαλούμε να μην προχωρήσετε ούτε καν στην πιλοτική εφαρμογή αυτού.

  • 3 Μαΐου 2020, 17:45 | Γεωργία Κανάκη

    Συμφωνώ με την σεξουαλική διαπαιδαγώγηση αν θέλουμε μια κοινωνία εθισμένη στην πορνική εκμετάλλευση των πάντων, χωρίς σεβασμό για την πεπερασμένη και όχι ατελείωτη ερωτική δύναμη των ανθρώπων.
    Συμφωνώ με την σ.δ. αν θέλουμε να βγάλουμε έξω από τη ζωή μας επιτέλους τον Θεάνθρωπο Ιησού Χριστό, που έπλασε μόνο άνδρα και γυναίκα, αν θέλουμε να ξεριζώσουμε από τον νου μας τη κοινή λογική, και από την καρδιά μας την αγάπη για τον άλλο άνθρωπο, που προηγείται της ερωτικής ένωσης.
    Συμφωνώ με την σ.δ. αν θέλουμε να γίνει η κοινωνία μας όχι απλά ατομοκεντρική αλλά ‘μοριοκεντρική᾿ , και αν θέλουμε τα σχολεία να γίνουν εργαστήρια παραγωγής μηχανών του σεξ… ίσως εξάλλου να εμπλουτίσει και αυτή η νέα φουρνιά των » νέων χωρίς σεξουαλικές αναστολές» το τουριστικό προφίλ της Ελλάδας, και την μετέπειτα επαγγελματική αποκατάσταση των νέων της Ελλάδας…
    Πραγματικά δεν βρίσκω λόγο να διαφωνήσω…

    Κανάκη Γεωργία, Φιλόλογος

  • 3 Μαΐου 2020, 17:42 | Μπαλλή Χαρίκλεια

    Διαφωνώ απαρέγκλιτα με την εισαγωγή μαθήματος σεξουαλικής αγωγής στο νηπιαγωγείο. Τα παιδιά χρειάζονται οικογενειακή αγωγή. Η σεξουαλική αγωγή σε τόσο πρώιμη ηλικία μόνον στην υπόσκαψη της φυσικής τους συστολής και αιδούς μπορεί να οδηγήσει και συνεπώς στον εκμαυλισμό. Επαναλαμβάνω: Χρειαζόμαστε οικογενειακή αγωγή, για να στηρίξουμε τον θεσμό της οικογένειας που είναι το πρώτο κύτταρο της κοινωνίας και να αποφευχθούν θλιβερά φαινόμενα, όπως η πρωτιά μας σε αμβλώσεις στην εφηβική ηλικία πανευρωπαικά.

  • 3 Μαΐου 2020, 17:41 | Μαρία Μαβή

    Θεωρώ απαράδεκτη την θεσμοθέτηση της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης στο σχολείο.
    Οι γονείς είναι οι μόνοι κατάλληλοι που γνωρίζουν καλά τον χαρακτήρα και την ψυχοσύνθεση του κάθε παιδιού/εφήβου να συζητήσουν μαζί του/της και να τους εξηγήσουν ό,τι χρειάζεται .

  • 3 Μαΐου 2020, 17:39 | Μαρία παλιακη

    Ως γιατρός Έχω την άποψη ότι ένα τέτοιο θέμα δεν μπορει να αφεθει στα χέρια ψυχιάτρων μονο διοτι έχει ηθικές προεκτάσεις

  • 3 Μαΐου 2020, 17:36 | Μαρία παλιακη

    Διαφωνω με το μάθημα της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης διότι εμπλέκονται θέματα ηθικής. Κάθε οικογένεια έχει τη δική της. Μόνο από ιατρικης πλευρας μπορεί να διδαχθει στο δημοτικό

  • 3 Μαΐου 2020, 17:34 | Βάσω

    Χριστός Ανέστη!!! Θέλω να εκφράσω την αντίρρηση μου στο να ενταχθει η σεξουαλικη διαπαιδαγώγηση στα νήπια και δημοτικα. Πρέπει να αφήσουμε τα παιδιά να μεγαλωσουν οπως τους αξίζει και οχι να προσπαθουμε να τα κανουμε να μεγαλωσουν πριν της ωρας τους. Τα παιδιά είναι το μέλλον αυτης της χωρας και έτσι πρέπει να προσπαθησουμε να τα κάνουμε αξιους,εργατικους και τιμιους πολιτες και όχι να τα καταστρέψουμε.

  • 3 Μαΐου 2020, 17:26 | Ξενοδοχίδου Δωροθέα

    Χριστός Ανέστη!
    Διαφωνώ απόλυτα με αυτό το πολυνομοσχέδιο… το οποίο ανακοινώθηκε (τυχαία;) σε μια δύσκολη περίοδο για τους γονείς, τους εκπαιδευτικούς και την Εκκλησία μας, περίοδο που τα σχολεία είναι κλειστά λόγω κορονοϊού. Τα περιθώρια κινητοποίησης των γονέων και των διδασκόντων είναι ελάχιστα και όμως θα κάνουμε ότι περνάει από το χέρι μας για να σταματήσουμε τη διαφθορά και την κατάπτωση της παιδείας μας.

  • 3 Μαΐου 2020, 17:25 | πατήρ Χαράλαμπος Παπαδόπουλος

    Με μια λέξη… απαράδεκτο !!!

  • 3 Μαΐου 2020, 17:22 | Λένα

    Διαφωνώ με τη εισαγωγή της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης στο νηπιαγωγείο και στο Δημοτικό. Είναι η πιο τρυφερή ηλικία της ζωής τους και το μόνο που πρέπει να τους διδάσκεται είναι η αγάπη, η αποδοχή, η ενθάρρυνση , η ομαδική εργασία, η πίστη στον εαυτό τους και στον πλησίον τους, η κριτική σκέψη, η δημιουργία… Αυτά είναι που θα τους κάνουν όμορφους ανθρώπους και όχι σεξουαλική διαπαιδαγώγηση. Ακόμη και σε μεγαλύτερα παιδιά, είναι θέμα που απαιτεί διάκριση γιατί άπτεται στην ευθύνη και στη φιλοσοφία της οικογένειας του παιδιού. Δεν είναι μαθηματικά όπου 1 και 1 κάνουν 2 για όλους!!! Έλεος!! Εκπαιδευστε τους δασκάλους πρώτα που κουβαλάνε την αντίληψη της δικής τους οικογένειας στο σχολείο νιαι τη δική τους ανατροφή και μετά μιλήστε για «δεξιότητες». Αξιολογήστε τους για το πόσο σωστά κάνουν το.λειτούργημα τους, τους διευθυντές των σχολείων, αν υπάρχουν καθαρίστριες κατά τη την ώρα του σχολείου ώστε να μην κολλήσουν τίποτα τα παιδιά και μετά μιλήστε τους για το σεξουαλικά μεταδιδόμενα νοσήματα…. Κοιτάξτε τη βάση της παιδείας μας και βάλτε τον Θεό στην ψυχή των παιδιών μας όχι το σεξ.

  • 3 Μαΐου 2020, 17:19 | ΕΛΕΝΗ ΔΙΚΗΓΟΡΟΣ

    Θεωρώ ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΗ την υποχρεωτική εισαγωγή στη πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση προγραμμάτων ολοκληρωμένης σεξουαλικής εκπαίδευσης (βλ. ΦΡΙΞΟΣ) των ανήλικων παιδιών ακόμα και των νηπίων, τα οποία έχουν ως πρωταρχικό στόχο να αλλάξουν τα σεξουαλικά πρότυπα της κοινωνίας (γι αυτό και μεθοδεύεται η εφαρμογή τους σε τέτοιες ηλικίες) και όχι να ενημερώσουν και να προστατεύσουν τα παιδιά όπως παραπλανητικά διακηρύττουν. Εξάλλου οι γονείς έχουν αποκλειστικά και αναφαίρετα το δικαίωμα να διαπαιδαγωγήσουν σεξουαλικά τα παιδιά τους βάσει των αρχών και των αξιών που πρεσβεύουν και όχι το σχολείο το οποίο δεν έχει καμία τέτοια αποστολή. (Άρθρο 16 παρ. 2 Συντάγματος). Παράλληλα, η «ωφέλεια» των παιδιών από τέτοια προγράμματα σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης είναι ανεπέρειστη επιστημονικά αφού δεν υπάρχει καμία δημοσιευμένη μελέτη που να αποδεικνύει ότι η πρώιμη ενασχόληση των παιδιών με την σεξουαλικότητα είναι ευεργετική για τη σωματική ή ψυχολογική τους υγεία καθώς και για την κοινωνική – ακαδημαϊκή τους εξέλιξη. Αντίθετα, με βάση την ιατρική επιστήμη από τις τελευταίες περιοχές του ανθρωπίνου εγκεφάλου που ωριμάζουν είναι ο πλαγιοραχιαίος προμετωπιαίος φλοιός ο οποίος βρίσκεται στο μπροστινό μέρος του μετωπιαίου λοβού και είναι η περιοχή που σχετίζεται με τον έλεγχο των παρορμήσεων, την κρίση και τη λήψη αποφάσεων. Επομένως, τα ανήλικα παιδιά δεν έχουν την απαιτούμενη κρίση να διαχειριστούν τέτοια θέματα γι αυτό εξάλλου υφίσταται και ο θεσμός της γονικής μέριμνας (1510 ΑΚ). Δεν δύναμαι δε να παραβλέψω το γεγονός ότι το σχετικό Νομοσχέδιο εσκεμμένα ανακοινώθηκε εν τω μέσω περιόδου απαγόρευσης των κινητοποιήσεων και καταστρατήγησης του συνταγματικώς κατοχυρωμένου δικαιώματός μας του συνέρχεσθαι. ΣΑΣ ΠΑΡΑΚΑΛΩ να σεβαστείτε τη βούληση των πολιτών όπως επιτάσσει η θεσμική σας θέση!

  • 3 Μαΐου 2020, 17:18 | Αλέξης

    Το μάθημα της φυσικής αγωγής πρέπει να διδάσκεται τουλάχιστον για 3 ώρες εβδομαδιαία σε όλες ανεξαιρέτως τις τάξεις των δημοτικών σχολείων. Η συμβολή της φυσικής αγωγής ήδη από τη νηπιακή ηλικία και την ηλικία του δημοτικού, είναι διεθνώς αναγνωρισμένη τόσο σε κινητικό όσο και σε ψυχοσυναισθηματικό επίπεδο. Σύμφωνα δε με πρόσφατες επιστημονικές έρευνες η φυσική αγωγή παίζει πρωταρχικό και καίριο ρόλο για την αύξηση της οστικής πυκνότητας των νηπίων και των παιδιών. Περιττό να αναφερθεί η σημαντικότητα της φυσικής αγωγής για την υιοθέτηση δια βίου υγιεινών συνθηκών και τρόπου ζωής, με αποτέλεσμα την μείωση μακροπρόθεσμα της δαπάνης για ιατροφαρμακευτική και νοσοκομειακή περίθαλψη. Ωρολόγιο πρόγραμμα που δεν προβλέπει καθημερινή άσκηση και αθλητισμό είναι εξ αρχής αποτυχημένο.

  • 3 Μαΐου 2020, 17:17 | Θεώνη

    Τελικά είστε όλοι ίδιοι! Σας ψηφίζουμε για κάτι καλύτερο και νομοθετείτε νόμους που ούτε το χειρότερο καθεστώς θα τολμούσε να ψηφίσει. Τα παιδιά μας χρειάζονται υψηλά ιδανικά και ιδέες να διδάσκονται και όχι αυτά που θέλετε νομοθετήσετε.

  • 3 Μαΐου 2020, 17:16 | Αλέξανδρος

    Το μάθημα της φυσικής αγωγής πρέπει να διδάσκεται τουλάχιστον για 3 ώρες εβδομαδιαία σε όλες ανεξαιρέτως τις τάξεις των δημοτικών σχολείων. Η συμβολή της φυσικής αγωγής ήδη από τη νηπιακή ηλικία και την ηλικία του δημοτικού, είναι διεθνώς αναγνωρισμένη τόσο σε κινητικό όσο και σε ψυχοσυναισθηματικό επίπεδο. Σύμφωνα δε με πρόσφατες επιστημονικές έρευνες η φυσική αγωγή παίζει πρωταρχικό και καίριο ρόλο για την αύξηση της οστικής πυκνότητας των νηπίων και των παιδιών. Περιττό να αναφερθεί η σημαντικότητα της φυσικής αγωγής για την υιοθέτηση δια βίου υγιεινών συνθηκών και τρόπου ζωής, με αποτέλεσμα την μείωση μακροπρόθεσμα της δαπάνης για ιατροφαρμακευτική και νοσοκομειακή περίθαλψη. Ωρολόγιο πρόγραμμα που δεν προβλέπει καθημερινή άσκηση και αθλητισμό είναι εξ αρχής αποτυχημένο.

  • 3 Μαΐου 2020, 17:15 | ΛΑΖΙΔΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ

    Ουδέν σχόλιον. Απλά αποσύρετέ το. Το γιατί το ξέρετε. Μην παίζετε με τις παιδικές ψυχούλες. Αφήστε τες αθώες, όπως είναι. Δεν έχετε δικαίωμα να τις σκανδαλίσετε.

  • 3 Μαΐου 2020, 17:14 | Αλεξης κοντιδης

    Θεωρώ ότι είναι αδύνατον με μία απλή επιμόρφωση οι νηπιαγωγοί να είναι σε θέση να διδάξουν την δεξιότητα της κινητικής – φυσικής αγωγής ως δεξιότητα ζωής ή ήπια δεξιότητα, όπως εντάσσεται στην εκπαιδευτική δράση με τίτλο «Εργαστήρια Δεξιοτήτων» στα νηπιαγωγεία. Η ανάπτυξη και μάθηση ήπιων δεξιοτήτων φυσικής αγωγής των νηπίων, επιβάλλεται να γίνεται από εκπαιδευτικούς φυσικής αγωγής και μόνο, δεδομένου ότι αυτοί είναι οι μόνοι που έχουν το απαιτούμενο, απαραίτητο και αδιαμφισβήτητο γνωστικό και επιστημονικό υπόβαθρο. Θεωρώ ότι είναι αδύνατον με μία απλή επιμόρφωση οι νηπιαγωγοί να είναι σε θέση να διδάξουν την δεξιότητα της κινητικής – φυσικής αγωγής ως δεξιότητα ζωής ή ήπια δεξιότητα, όπως εντάσσεται στην εκπαιδευτική δράση με τίτλο «Εργαστήρια Δεξιοτήτων» στα νηπιαγωγεία. Η ανάπτυξη και μάθηση ήπιων δεξιοτήτων φυσικής αγωγής των νηπίων, επιβάλλεται να γίνεται από εκπαιδευτικούς φυσικής αγωγής και μόνο, δεδομένου ότι αυτοί είναι οι μόνοι που έχουν το απαιτούμενο, απαραίτητο και αδιαμφισβήτητο γνωστικό και επιστημονικό υπόβαθρο.

  • 3 Μαΐου 2020, 17:12 | Αναστάσιος

    Δεν συμφωνώ με την εισαγωγή της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης στην εκπαίδευση και μάλιστα στο νηπιαγωγείο και δημοτικό σχολείο.

  • 3 Μαΐου 2020, 17:12 | Νεκταρία

    Συντρέχει κάποιος συγκεκριμένος λόγος να σπεύσει το κράτος και η εκπαίδευση στο νηπιαγωγείο να προλάβει το χρόνο για σεξουαλική αγωγή; Ούτως ή άλλως τα παιδιά σ’ αυτή την τρυφερή και τόσο ευαίσθητη ηλικία είναι αρκετά αθώα. Δεν είναι καλύτερα αντί να τους ξυπνάμε σεξουαλικά ένστικτα να μάθουν πιο εμπεριστατωμένα και πιο επιστημονικά αυτά τα θέματα σε μεγαλύτερη ηλικία;

    Η σεξουαλική διαπαιδαγώγιση είναι σύνθετη και εμπεριέχει και το θρησκευτικό στοιχείο απαρέγκλιτα. Πώς θα μπορούσαν αυτά τα δύο να συνδυαστούν σε παιδιά που δεν ανήκουν στην ίδια θρησκευτική ομάδα (μην ξεχνάμε ότι ζουν και φοιτούν στα σχολεία μας πολλά παιδιά μουσουλμάνων αλλά και συνειδητών Ορθοδόξων) που δε θα ανεχτούν αναφορές σε αποκλίνουσες συμπεριφορές όπως η ομοφυλοφιλία, η αλλαγή φύλου και τα πρότυπα ομόφυλων οικογενειών. Γιατί να θέσουμε στη διαδικασία τόσο νηπιακές ηλικίες να μπερδεύονται για τα οικογενειακά πρότυπα και να αμφιβάλλουν ακόμη και για την ίδια τη δική τους ετερόφυλη οικογένεια;

    Και το απόγειο της διδασκαλίας ποιο θα είναι, ότι θα μπορούν τα παιδιά νομίμως να αλλάξουν το φύλο τους στα 15 έτη τους;

    Να είστε βέβαιοι ότι θα υπάρξουν έντονες αντιδράσεις και σίγουρα ξεσπάσματα από τους γονείς εναντίον των Νηπιαγωγών που θα αναγκαστούν να διδάξουν τέτοια πράγματα αλλά και ξεσπάσματα στην επόμενη κάλπη. 

  • 3 Μαΐου 2020, 17:11 | Ζηνοβία Σ

    Απαράδεκτο!
    Αυτό είναι έργο των γονέων και δεν επιτρέπεται από τόσο μικρή ηλικία να γεμίζουμε με αμφιβολίες αγνες παιδικές ψυχές! Αφήστε τα παιδιά μας να παραμείνουν παιδιά και να ζήσουν την παιδική τους ηλικία!

  • 3 Μαΐου 2020, 17:10 | Ιωάννης

    Απαράδεκτο σαν εγχείρημα! Δεν βλέπω τον λόγο να «πονηρέψουμε» αγνά παιδάκια, τρυφερότατης ηλικίας.

  • 3 Μαΐου 2020, 17:03 | Ελένη Μπουζαλά

    Διαφωνώ κάθετα με την εισαγωγή της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης σε όλες τις τάξεις του σχολείου.

  • 3 Μαΐου 2020, 17:02 | π. Κωνσταντίνος Κλαμπώνης

    Απορώ πως βρέθηκαν άνθρωποι- και μάλιστα παιδαγωγοί- να κάνουν τέτοια πρόταση για εισαγωγή σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης στα λεγόμενα «Εργαστήρια Δεξιοτήτων», η οποία, αντί να οικοδομεί, διαστρέφει και καταστρέφει τις αγνές παιδικές ψυχές.

  • 3 Μαΐου 2020, 16:56 | Ελένη Μπουζαλά

    Διαφωνώ απόλυτα με την εισαγωγή της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης σε όλες τις βαθμίδες της σχολικής εκπαίδευσης.

  • 3 Μαΐου 2020, 16:56 | Μιχάλης Λ.

    Κι εγώ διαφωνώ κάθετα με την εισαγωγή του μαθήματος. Άπτεται θεμάτων πολιτισμού και αξιακου συστήματος! Άπτεται προσωπικών επιλογών, ελεύθερης βούλησης και όχι κατεύθυνσης σε αυτή την ευαίσθητη ηλικία!

  • 3 Μαΐου 2020, 16:53 | ΜΑΡΙΑ ΓΙΑΛΑΓΚΟΛΙΔΟΥ

    Διαφωνώ με την εισαγωγή σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης στο σχολείο και μάλιστα από το Νηπιαγωγείο.Καταρχάς είναι ελλιπή τα στοιχεία που μας δίνετε ώστε να έχουμε σαφή εικόνα.Η συγκυρία την οποία επέλεξε το Υπουργείο για να εισάγει το νομοσχέδιο είναι ακατάλληλη εν μέσω πανδημίας.
    Ο διαφορετικός ρυθμός ανάπτυξης του κάθε παιδιού υποδεικνύει και την εξατομικευμένη προσέγγιση που χρειάζονται θέματα,όπως η σεξουαλικότητα.
    Η σεξουαλική διαπαιδαγώγηση δεν λαμβάνει υπόψη της το αξιακό σύστημα της κάθε οικογένειας,πολύ δε περισσότερο υπάρχει κίνδυνος να το υπονομεύει.Όλοι οι γονείς θέλουν υγιή παιδιά που να γνωρίζουν πώς να προστατευτούν και να συνάψουν υγιείς σχέσεις,αυτό όμως δεν σημαίνει πώς θα παραχωρήσουμε το δικαίωμα σε τρίτα πρόσωπα να μιλήσουν για τόσο ευαίσθητα θέματα όπως η σεξουαλικότητα.
    Προγράμματα σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης που έχουν εφαρμοστεί σε άλλες χώρες έχουν αμφιλεγόμενα αποτελέσματα.
    Τέλος το σχολείο καλείται να προσφέρει παιδεία,όχι δεξιότητες.Είναι εξάλλου συζητήσιμο κατά πόσο η σεξουαλική διαπαιδαγώγηση συνιστά δεξιότητα.

  • 3 Μαΐου 2020, 16:50 | Νίκη Παρασκευοπούλου

    Η εισαγωγή νέων δεξιοτήτων γίνεται μέσα από τις μεθόδους και τις στρατηγικές διδασκαλίας, ΔΕΝ υπάρχει η παιδαγωγική βάση για να αποτελέσει αυτοτελές γνωστικό αντικείμενο.

  • 3 Μαΐου 2020, 16:42 | Ελευθερία Χριστοδουλοπούλου

    Στη Σουηδία υπάρχουν δομές που επιτρέπει στα νήπια να έχουν την ελευθερία να χαρακτηρίζουν το φύλο τους με το άν νοιώθουν να είναι: της, του ή το (αρσενικό, θυλικό ή ουδέτερο). Κάποιοι το δέχονται ως ελευθερία και κάποιοι ιδικοί κρίνουν πως τα νήπια ακολουθούν φυσικά την γνώση που τους παρέχεις. Πως είναι δυνατόν χωρίς κρίση ένα νήπιο σε τόση μικρή ηλικία να τα βάζεις να αναρωτηθούν για το αυτονόητο και το φυσικό.Αφήσετε τους γονείς τους να κρίνουν την ξεξουαλική διαπαιδαγώγηση των παιδιών τους σε μια τόσο τρυφερή και εύπλαστη ηλικία, καθώς μπορεί να επανδρώσει τα σχολεία με αντίστοιχες ιδικότητες αν συντρέχει λόγος και ανησυχία να απευθύνονται. Διαφωνώ στην ξεξουαλική διαπαιδαγώγηση στο Νηπιαγωγείο και το Δημοτικο. Είμαι μητέρα τριών παιδιών 4,6,9 αντιστοίχως και ανησυχώ ιδιαιτέρως μετά το άκουσμα αυτής της αναγγελίας.

  • 3 Μαΐου 2020, 16:39 | Ζωή

    Ως μητέρα και εκπαιδευτικός διαφωνώ απόλυτα με την ένταξη της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης σε οποιαδήποτε βαθμίδα γενικής η ιδιωτικής εκπαίδευσης. Αυτή η ενημέρωση και παιδεία των εφήβων, και όχι φυσικά ανηλίκων ανθρώπων, είναι καθαρά ευθύνη των γονέων, ενώ αυτή καθορίζεται σύμφωνα με την ωριμότητα του κάθε ατόμου. Να μην ξεχνάμε επίσης ότι η κάθε οικογένεια έχει τους δικούς της κώδικες επικοινωνίας, αλληλοσεβασμό, ήθη και αρχές, θρησκευτικές παραδόσεις και αξίες, που δεν μπορείτε να αγνοήσετε.

    Θα σας παρακαλούσα να στρέψετε το ενδιαφέρον σας σε δομές που αφιλοκερδώς αγκαλιάζουν την οικογένεια. Άπορες οικογένειες, μικρά κορίτσια με μωρά στη κοιλιά, πολύτεκνες οικογένειες, μικρά μωρά, παιδιά στους δρόμους, παιδεραστία, εκμετάλλευση, φόβος σε αθώα μάτια…

    Αν όμως συνεχίσετε κατά τον ίδιο τρόπο, η ευθύνη τόσων αθώων ψυχών θα στοιχειώνει τις συνειδήσεις σας. Εύχομαι να πράξετε κατά συνείδηση και όχι κατά εντολή.

  • 3 Μαΐου 2020, 16:30 | Έλενα Σ.

    Διαφωνώ κάθετα με την σεξουαλικη Διαπαιδαγωγηση στο Νηπιαγωγείο και στο Δημοτικό. Σε τόσο αθώα και μικρή ηλικία τα παιδιά κάνουν συμβολικό παιχνίδι και παιχνίδια μίμησης. Είναι θέμα και υποχρέωση των γονιών να μιλήσουν στα παιδιά τους για αυτά τα θέματα και δεν έχει κανένας άλλος το δικαίωμα να παρεμβαίνει.. Λυστε τα υπόλοιπα προβλήματα που υπάρχουν στην Παιδεία και αφήστε το στην άκρη αυτό.. Δεν είναι δικό σας θέμα.

  • 3 Μαΐου 2020, 16:21 | ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΒΟΥΛΓΑΡΟΠΟΥΛΟΥ

    1ο βιντεο https://mumdadandkids.gr/

    ΜΕΤΑ ΤΟ ΒΙΝΤΕΟ ΠΟΥ ΘΑ ΔΕΙΤΕ ΜΕ ΤΗΝ ΟΜΙΛΙΑ ΤΗΣ ΓΙΑΤΡΟΥ ΘΑ ΚΑΤΑΛΑΒΕΤΕ ΟΤΙ Η

    ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΗ ΔΙΑΠΑΙΔΑΓΩΓΗΣΗ ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΙΝΑΙ ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΗ .

    ΜΟΝΟ ΟΠΟΙΟΣ ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΚΑΤΑΣΤΡΕΨΕΙ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΘΑ ΠΡΟΧΩΡΗΣΕΙ ΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ.

    2ο βιντεο https://twitter.com/MumDadandKidsGR

    ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΞΕΝΟΙ ΠΑΙΔΙΑΤΡΟΙ ΟΠΩΣ ΣΤΟ 2ο ΒΙΝΤΕΟ ΜΕ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ ΣΤΑ ΘΕΜΑΤΑ ΑΥΤΑ

    ΕΧΟΥΝ ΤΗΝ ΙΔΙΑ ΓΝΩΜΗ ΝΑ ΜΗΝ ΩΘΟΥΜΕ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΝΑ ΑΛΛΑΖΟΥΝ ΦΥΛΟ ΘΑ ΕΧΟΥΝ

    ΤΡΑΓΙΚΕΣ ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΣΤΗΝ ΖΩΗ ΤΟΥΣ , ΤΟ ΟΜΟΛΟΓΟΥΝ ΟΣΟΙ ΤΟ ΕΧΟΥΝ ΚΑΝΕΙ…

  • 3 Μαΐου 2020, 16:21 | Π.Στεφανίδου

    Αναφορικά με τις Θεματικές σχετικά με τον Εθελοντισμό, τον Σεβασμό-ανοχή-ανεκτικότητα στην διαφορετικότητα, την Πολιτ. Συνείδηση κ.α. πιστεύω ότι θα πρέπει να διδάσκονται συστηματικά και οργανωμένα ως μάθημα ΠΟΛΙΤΕΙΑΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ και στην Α και Β Γυμνασίου κι όχι ως χωριστές θεματικές που θα εναπόκειται η διδασκαλία τους στην προαίρεση του όποιου εκπαιδευτικού και θα διδάσκονται με τρόπο αποσπασματικό και ίσως όχι απόλυτα επιστημονικό. Στο εξωτερικό όλα αυτά κι άλλα πολλά είναι ένα ενιαίο κύριο μάθημα (CITIZENSHIP EDUCATION / ÉDUCATION CIVIQUE / POLITISHE BILDUNG-POLITIK / CIVICS, LAW & GOVERNMENT) όλων των τάξεων της Β/θμιας και σε πολλές χώρες και της Α/θμιας!!

  • 3 Μαΐου 2020, 16:21 | Κατερίνα Αγγέλη

    Χριστός Ανέστη! Διαφωνώ κάθετα με την εισαγωγή της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης στην προσχολική και σε κάθε άλλη βαθμίδα εκπαίδευσης.

  • 3 Μαΐου 2020, 16:15 | ΜΑΡΙΑ ΚΟΡΔΕΛΟΥΛΗ

    «Το θέμα αυτό είναι πολυσύνθετο και δύσκολο. Χρειάζεται διάκριση, προσοχή και υπευθυνότητα. Χρειάζεται πάνω από όλα σεβασμό στην ιερότητα της παιδικής ηλικίας, την αγνότητα και καθαρότητα των παιδιών, την ευαισθησία της ψυχής τους. Μαθήματα τέτοιου περιεχομένου θα μπορούσαν με εσφαλμένους παιδαγωγικούς χειρισμούς αντί να οδηγήσουν στην επίτευξη παιδαγωγικών στόχων να δημιουργήσουν παρερμηνείες στην παιδική αντίληψη ακόμα και ψυχικά τραύματα, καθώς τα παιδιά αυθόρμητα θα ερμηνεύουν όσα μαθαίνουν αντικατοπτρίζοντας τα στα οικεία τους πρόσωπα. Είναι καλύτερο να συζητούν τις παιδικές τους απορίες, αν έχουν, με τους γονείς τους. Ενώ και οι γονείς με τη σειρά τους οφείλουν να είναι προετοιμασμένοι για τέτοιες συζητήσεις, ώστε να μην κατανοούνται πράγματα φυσιολογικά με μία πονηρή ή αμαρτωλή προσέγγιση ούτε να οδηγούν στην καλλιέργεια ενοχών. Επειδή ωστόσο κάθε παιδί, για να αναφέρουμε και μία θεολογική θέση, είναι πρόσωπο μοναδικό και ανεπανάληπτο, με ιδιαίτερα χαρακτηριστικά και διαφορετικές ψυχοπαιδαγωγικές προϋποθέσεις ένα οριζόντιο μάθημα, με γενικεύσεις και τυποποιήσεις, είναι αδύνατο να ανταποκριθεί στις προσωπικές ανάγκες καθενός μαθητή/μαθήτριας. Έτσι θα μπορούσε πραγματικά κάποια παιδιά να τα ωφελήσει αλλά και κάποια να τα βλάψει. Και στο σημείο αυτό προκύπτει ένα ακόμα πιο σοβαρό θέμα, δηλαδή το πρόσωπο που θα κληθεί να διδάξει το μάθημα αυτό. Αρκεί να υποθέσουμε την περίπτωση που ανατίθεται το μάθημα σε εκπαιδευτικό ψυχικά ασθενή, ασταθή, ανισόρροπο. Αλλά ακόμα και στην περίπτωση που είναι ψυχικά υγιής, είναι εξαιρετικά δύσκολο να μην προβάλλει την υποκειμενική του προσέγγιση και την ιδεολογική του προδιάθεση μέσα στο μάθημα. Αυτό λοιπόν συνιστά ακόμα ένα κίνδυνο».
    (https://www.romfea.gr/katigories/10-apopseis/35212-skepseis-gia-ti-sejoualiki-agogi-sta-sxoleia)