Άρθρο 04 – Διδασκόμενα μαθήματα και αξιολόγηση μαθητών του Γυμνασίου

1. Η παρ. 1 του άρθρου 2 του π.δ. 126/2016 (Α′ 211) αντικαθίσταται ως εξής:
«1. Τα μαθήματα που διδάσκονται στο Γυμνάσιο κατατάσσονται σε τρεις (3) ομάδες ως εξής:
α) Η πρώτη ομάδα (Ομάδα Α′) περιλαμβάνει τα εξής μαθήματα:
Ομάδα Α′
αα) Νεοελληνική Γλώσσα και Γραμματεία, ήτοι Γλωσσική Διδασκαλία και Νεοελληνική Λογοτεχνία.
αβ) Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία, ήτοι Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Αρχαία Ελληνικά Κείμενα από Μετάφραση.
αγ) Ιστορία.
αδ) Μαθηματικά.
αε) Φυσική.
αστ) Βιολογία.
αζ) Αγγλικά.

β) Η δεύτερη ομάδα (Ομάδα Β′) περιλαμβάνει τα εξής μαθήματα:
Ομάδα Β′
βα) Γεωλογία-Γεωγραφία.
ββ) Χημεία.
βγ) Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή.
βδ) Θρησκευτικά.
βε) Δεύτερη ξένη γλώσσα.
βστ) Τεχνολογία – Πληροφορική.
βζ) Οικιακή Οικονομία.

γ) Η τρίτη ομάδα (Ομάδα Γ′) περιλαμβάνει τα εξής μαθήματα:
γα) Μουσική-Καλλιτεχνικά.
γβ) Φυσική Αγωγή.».

2. Η περ. Γ′ της παρ. 1 του άρθρου 3 του π.δ. 126/2016 (Α’ 211) αντικαθίσταται ως εξής:
«Γ. Στα μαθήματα της Ομάδας Α′ και της Ομάδας Β′ της των εδαφίων α και β, αντίστοιχα, της παρ. 1 του άρθρου 2 του παρόντος διενεργείται μία (1) ωριαία γραπτή δοκιμασία κατά τη διάρκεια του πρώτου τετραμήνου και μία (1) κατά τη διάρκεια του δεύτερου τετραμήνου. Κατά το δεύτερο τετράμηνο ο διδάσκων μάθημα της ομάδας Β′ δύναται να επιλέξει, αντί της διεξαγωγής ωριαίας γραπτής δοκιμασίας σε κάποιο τμήμα ή κάποια τμήματα, την ανάθεση μιας συνθετικής δημιουργικής εργασίας μικρής έκτασης στους μαθητές του τμήματος ή των τμημάτων. Ειδικά για το μάθημα της Πληροφορικής, κατά τη διάρκεια του πρώτου τετραμήνου διενεργείται μία (1) ωριαία γραπτή δοκιμασία και κατά τη διάρκεια του δεύτερου τετραμήνου δεν διενεργείται ωριαία γραπτή δοκιμασία, αλλά ανατίθεται σε κάθε μαθητή η εκπόνηση συνθετικής δημιουργικής εργασίας μικρής έκτασης. Στα μαθήματα της Ομάδας Γ′ του εδαφίου γ′ της παρ. 1 του άρθρου 2 του παρόντος δεν διενεργείται καμιά ωριαία γραπτή δοκιμασία.

3. Η παρ. 1 του άρθρου 5 του π.δ. 126/2016 αντικαθίσταται ως εξής:
«1. Οι γραπτές ανακεφαλαιωτικές εξετάσεις στα μαθήματα της Ομάδας Α’ της παρ. 1 του άρθρου 2 διεξάγονται σε εξεταστική περίοδο που διαρκεί από την 1η έως την 15η Ιουνίου».

4. Η παρ. 2 του άρθρου 5 του π.δ. 126/2016 αντικαθίσταται ως εξής:
«2. Η διάρκεια των γραπτών προαγωγικών και απολυτηρίων εξετάσεων είναι δίωρη για όλα τα εξεταζόμενα μαθήματα, εκτός από τα μαθήματα της Νεοελληνικής Γλώσσας και Γραμματείας και της Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας και Γραμματείας, των οποίων οι δύο αντίστοιχοι κλάδοι, Γλωσσική Διδασκαλία-Νεοελληνική Λογοτεχνία και Αρχαία Ελληνική Γλώσσα-Αρχαία Ελληνικά Κείμενα από Μετάφραση, συνεξετάζονται σε τρίωρη εξέταση.».

5. Η παρ. 2 του άρθρου 10 του π.δ. 126/2016 αντικαθίσταται ως εξής:
«2. Κατ` εξαίρεση των διατάξεων της παρ. 1:
α) Μαθητής που απουσιάζει δικαιολογημένα από γραπτή ανακεφαλαιωτική εξέταση λόγω ασθενείας που βεβαιώνεται σύμφωνα με τις προβλεπόμενες διατάξεις ή λόγω άλλου σοβαρού κωλύματος που κρίνεται από τον Σύλλογο των Διδασκόντων ότι συνιστά ανωτέρα βία, έπειτα από αίτηση του κηδεμόνα ή του ιδίου, εφόσον είναι ενήλικος, που υποβάλλεται στον Διευθυντή του Γυμνασίου, εξετάζεται άλλη ημέρα μέχρι και την 30η Ιουνίου, την οποία ορίζει με απόφασή του ο Σύλλογος Διδασκόντων. Οι διατάξεις του προηγούμενου εδαφίου εφαρμόζονται και για τους μαθητές που αποχωρούν μετά την ανακοίνωση των θεμάτων των εξετάσεων λόγω αιφνίδιας και εμφανούς ασθένειας, η οποία βεβαιώνεται σύμφωνα με τις προβλεπόμενες διατάξεις.
β) Οι μαθητές της περ. α) εάν, λόγω σοβαρών προβλημάτων υγείας που βεβαιώνονται σύμφωνα με τις προβλεπόμενες διατάξεις ή σοβαρού κωλύματος που κρίνεται από τον Σύλλογο Διδασκόντων ότι συνιστά ανωτέρα βία δεν προσέλθουν σε εξέταση την ημέρα που θα ορισθεί με απόφαση του Συλλόγου των Διδασκόντων, έχουν τη δυνατότητα να προσέλθουν σε επαναληπτικές εξετάσεις πριν από την έναρξη των μαθημάτων τον Σεπτέμβριο, στη δεύτερη εξεταστική περίοδο, και να εξετασθούν γραπτά σε όσα μαθήματα της Ομάδας Α’ δεν εξετάσθηκαν. Για τους μαθητές αυτούς ο Σύλλογος Διδασκόντων δεν προβαίνει σε έκδοση αποτελέσματος στο τέλος Ιουνίου. Στην περίπτωση αυτή, οι κηδεμόνες των μαθητών ή οι ίδιοι οι μαθητές, αν είναι ενήλικοι, καταθέτουν υπεύθυνη δήλωση στον Διευθυντή του οικείου Γυμνασίου εντός δύο (2) ημερών από την έκδοση των αποτελεσμάτων. Στην υπεύθυνη δήλωση αναγράφεται ότι οι μαθητές αυτοί θα εξετασθούν στην εξεταστική περίοδο του Σεπτεμβρίου.».

6. Η παρ. 4 του άρθρου 12 του π.δ. 126/2016 αντικαθίσταται ως εξής:
«4. α) Ο μαθητής κρίνεται άξιος προαγωγής ή απόλυσης,
αα) όταν έχει σε κάθε μάθημα βαθμό ετήσιας επίδοσης τουλάχιστον δέκα (10) ή
αβ) όταν έχει γενικό μέσο όρο βαθμών ετήσιας επίδοσης τουλάχιστον δεκατρία (13).
β) Αν δεν πληρούνται οι παραπάνω προϋποθέσεις προαγωγής ή απόλυσης, ο μαθητής παραπέμπεται το πρώτο δεκαήμερο του Σεπτεμβρίου πριν την έναρξη των μαθημάτων του επόμενου σχολικού έτους (δεύτερη εξεταστική περίοδος) σε επαναληπτική εξέταση, στα μαθήματα στα οποία ο βαθμός ετήσιας επίδοσης είναι μικρότερος από δέκα (10), εφόσον ο αριθμός των μαθημάτων αυτών δεν υπερβαίνει τα τέσσερα (4). Αν ο μαθητής έχει βαθμό ετήσιας επίδοσης μικρότερο από δέκα (10) σε περισσότερα από τέσσερα (4) μαθήματα, τότε δεν κρίνεται άξιος προαγωγής ή απόλυσης, δεν παραπέμπεται σε επαναληπτική εξέταση και επαναλαμβάνει την τάξη.
γ) Για τα μαθήματα της Ομάδας Α′ της παρ. 1 του άρθρου 2 οι επαναληπτικές εξετάσεις είναι προφορικές και γραπτές. Ο Διευθυντής του σχολείου συγκροτεί διμελή επιτροπή εκπαιδευτικών του σχολείου που έχουν σε πρώτη ή σε δεύτερη ανάθεση το εξεταζόμενο μάθημα, η οποία διενεργεί τις προφορικές και γραπτές εξετάσεις. Η προφορική εξέταση προηγείται της γραπτής.
Για τα μαθήματα της Ομάδας Β′ και της Ομάδας Γ′ της παρ. 1 του άρθρου 2 οι επαναληπτικές εξετάσεις είναι προφορικές. Ο Διευθυντής του σχολείου συγκροτεί διμελή επιτροπή εκπαιδευτικών του σχολείου που έχουν σε πρώτη ή σε δεύτερη ανάθεση το εξεταζόμενο μάθημα, η οποία διενεργεί τις εξετάσεις.
δ) Αν και μετά τις επαναληπτικές εξετάσεις μαθητής της Α′ και Β′ τάξης δεν κριθεί άξιος προαγωγής ή μαθητής της Γ′ τάξης δεν κριθεί άξιος απόλυσης σύμφωνα με την περ. α′ της παρ. 4 , επαναλαμβάνει την τάξη.».
7. Η παρ. 6 του άρθρου 14 του π.δ. 126/2016 αντικαθίσταται ως εξής:
«6. Οι κατ΄ιδίαν διδαχθέντες και στρατεύσιμοι μαθητές προάγονται ή απολύονται σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 12. Όσοι δεν κριθούν άξιοι προαγωγής ή απόλυσης στις εξετάσεις του Ιουνίου παραπέμπονται κατ’ εξαίρεση στις επαναληπτικές εξετάσεις πριν από την έναρξη των μαθημάτων τον Σεπτέμβριο στα μαθήματα στα οποία ο βαθμός ετήσιας επίδοσης είναι μικρότερος από δέκα (10).».
8. Το δεύτερο και το τρίτο εδάφιο της παρ. 1 του άρθρου 15 του π.δ. 126/2016 αντικαθίστανται ως εξής:
«Οι ανωτέρω μαθητές προάγονται ή απολύονται:
i) όταν έχουν σε κάθε μάθημα βαθμό ετήσιας επίδοσης τουλάχιστον οκτώ (8) ή
ii) όταν έχουν γενικό μέσο όρο βαθμών ετήσιας επίδοσης τουλάχιστον έντεκα (11).

Αν δεν πληρούνται οι παραπάνω προϋποθέσεις προαγωγής ή απόλυσης, οι ανωτέρω μαθητές παραπέμπονται και εξετάζονται, όπως προβλέπεται στο πρώτο εδάφιο, στη δεύτερη εξεταστική περίοδο του Σεπτεμβρίου, στα μαθήματα στα οποία ο βαθμός ετήσιας επίδοσης είναι μικρότερος από οκτώ (8).».

9. Το δεύτερο, το τρίτο και το τέταρτο εδάφιο της παρ. 2 του άρθρου 15 του π.δ. 126/2016 αντικαθίστανται ως εξής:
« Οι ανωτέρω μαθητές προάγονται ή απολύονται:
i) όταν έχουν επιτύχει στα μαθήματα «Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία» και «Νέα Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία» βαθμό ετήσιας επίδοσης τουλάχιστον οκτώ (8) και σε καθένα από τα υπόλοιπα μαθήματα βαθμό ετήσιας επίδοσης τουλάχιστον δέκα (10) ή
ii) όταν έχουν γενικό μέσο όρο βαθμών ετήσιας επίδοσης τουλάχιστον δώδεκα (12).

Αν δεν πληρούνται οι παραπάνω προϋποθέσεις προαγωγής ή απόλυσης, οι ανωτέρω μαθητές παραπέμπονται και εξετάζονται, όπως προβλέπεται στο πρώτο εδάφιο, στη δεύτερη εξεταστική περίοδο του Σεπτεμβρίου, στα μαθήματα στα οποία ο βαθμός ετήσιας επίδοσης είναι μικρότερος από τα αριθμητικά όρια του στοιχείου i.
Οι ανωτέρω μαθητές μετά το δεύτερο έτος της φοίτησής τους σε Ελληνικό Γυμνάσιο βαθμολογούνται και προάγονται ή απολύονται, όπως προβλέπεται για τους μαθητές της ημεδαπής.».

10. Το δεύτερο, το τρίτο και τα τέταρτο εδάφιο της παρ. 3 του άρθρου 15 του π.δ. 126/2016 αντικαθίστανται ως εξής
«Οι ανωτέρω μαθητές προάγονται ή απολύονται:
i) όταν έχουν επιτύχει στα μαθήματα «Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία» και «Νέα Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία» βαθμό ετήσιας επίδοσης τουλάχιστον οκτώ (8) και σε καθένα από τα υπόλοιπα μαθήματα βαθμό ετήσιας επίδοσης τουλάχιστον δέκα (10) ή
ii) όταν έχουν γενικό μέσο όρο βαθμών ετήσιας επίδοσης τουλάχιστον δώδεκα (12).

Αν δεν πληρούνται οι παραπάνω προϋποθέσεις προαγωγής ή απόλυσης, οι ανωτέρω μαθητές παραπέμπονται και εξετάζονται, όπως προβλέπεται στο πρώτο εδάφιο, στη δεύτερη εξεταστική περίοδο του Σεπτεμβρίου, στα μαθήματα στα οποία ο βαθμός ετήσιας επίδοσης είναι μικρότερος από τα αριθμητικά όρια του στοιχείου i.
Οι ανωτέρω μαθητές μετά το πρώτο έτος φοίτησής τους σε Ελληνικό Γυμνάσιο εξετάζονται, βαθμολογούνται και προάγονται ή απολύονται, όπως προβλέπεται για τους μαθητές της ημεδαπής.»

  • 1 Μαΐου 2020, 22:51 | Σταματία

    Συμφωνώ με την αύξηση των εξεταζόμενων μαθημάτων καθώς αυτό αποτελεί κίνητρο για την πιο ενεργό συμμετοχή των μαθητών στην εκπαιδευτική διαδικασία.

  • 1 Μαΐου 2020, 22:47 | Ορέστης Κ.

    Συμφωνώ απόλυτα με την επαναφορά της γραπτής εξέτασης των Αρχαίων Ελληνικών στο Γυμνάσιο!

  • 1 Μαΐου 2020, 22:41 | Παναγιώτης Τσιριγώτης

    Πολύ θετική η επαναφορά των αρχαίων ελληνικών στα εξεταζόμενα μαθήματα. Σε μια στιγμή που η χώρα μας και ο κόσμος ολόκληρος έχουν μεγάλη ανάγκη την ανθρωπιστική παιδεία και την κλασική σκέψη, πρέπει να γίνουν ενέργειες που αναβαθμίζουν τα σχετικά διδακτικά αντικείμενα και κυρίως το μάθημα της αρχαίας ελληνικής γλώσσας. Η κατάργησή της από τα εξεταζόμενα μαθήματα του γυμνασίου είναι προφανές ότι την αποδυνάμωσε, γιατί η εκμάθησή της απαιτεί συστηματική εξάσκηση και διανοητική πειθαρχία, την οποία οι έφηβοι μαθητές είναι λογικό να την επιδεικνύουν κατά προτεραιότητα για τα μαθήματα που εξετάζονται. Φρονώ ότι, αν η επαναφορά συνδυαστεί και με ανανέωση των μεδόδων διδασκαλίας και τον εκσυγχρονισμό του διδακτικού υλικού, τα αρχαία ελληνικά θα λάβουν σύντομα τη θέση που τους αξίζει στο εκπαιδευτικό μας σύστημα.

  • 1 Μαΐου 2020, 22:35 | ΑΛΕΞΙΟΥ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ

    θερμά συγχαρητήρια για την αναβάθμιση του μαθήματος των Αρχαίων Ελληνικών και την αναβάθμιση των ανθρωπιστικών σπουδών εν γένει. Επιτέλους πρέπει να προστατέψουμε ως κόρην οφθαλμού την κληρονομιά μας, την γλώσσα μας και την εθνική μας ταυτότητα.

  • 1 Μαΐου 2020, 20:41 | Γιάννης Βασιλείου

    Συμφωνώ απόλυτα με την απόφαση του Υπ. Παιδείας να επαναφέρει την εξέταση των αρχαίων ελληνικών στο Γυμνάσιο και με την εν γένει αναβάθμιση των ανθρωπιστικών σπουδών. Συνεχίστε έτσι!

    Γιάννης Βασιλείου

  • 1 Μαΐου 2020, 19:34 | Γιανναδάκης Ραφαήλ

    Οφείλω να συγχαρώ την ηγεσία, για τον επαναπροσδιορισμό των εξεταζομένων μαθημάτων. Πιστέψτε με, ως μαθητής που επιθυμεί να εισαχθεί στο τμήμα κλασικής Φιλολογίας και ως λάτρης των Αρχαίων, πιεζόμαστε και πασχίζουμε να μάθουμε ύλη που θα έπρεπε να βγει μέσα σε 6 έτη, να τη βγάλουμε σε 2 (β-γ λυκείου). Με την εξέταση αφενός του αρχαίου αλλά και του μεταφρασμένου κειμένου, τα παιδιά θα εισαχθούν αισίως σε αυτή τη λογική, η οποία συναντάται στο λύκειο.

  • 1 Μαΐου 2020, 17:54 | Κώστας

    Παρακαλώ αναβαθμίστε τα μονόωρα μαθήματα. Ειδικά αυτά των φυσικών επιστημών και της πληροφορικής.

  • 1 Μαΐου 2020, 17:45 | Αχιλλέας

    Τα εξεταζόμενα μαθήματα είναι 9! Τα δύο δε μαθήματα των Αρχαίων δεν προσφέρουν τίποτα στις βασικές γνώσεις που πρέπει να έχει ένας πολίτης. Απλώς ταλαιπωρούν τους μαθητές.

  • 1 Μαΐου 2020, 17:18 | Μ. ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ

    Είναι αναγκαία η αναβάθμιση του μαθήματος της Τεχνολογίας. Πιθανώς ως ένα αντικείμενο «τεχνολογία και σχεδιασμός», αντίστοιχο με αυτό της Αγγλίας και των ΗΠΑ.
    Χθεσινό δημοσίευμα του economist αναφέρεται σε κατασκευή μασκών από καθηγητές Τεχνολογίας, χαρακτηρίζοντας το γεγονός ως ένα από τα σημαντικά νέα των ημερών.
    Αντίστοιχη προσφορά παρατηρήθηκε και στην Ελλάδα, σε μικρότερη κλίμακα.
    Το κομμάτι του σχεδιασμού και της κατασκευής δεν πρέπει να λείπει από κανένα αναλυτικό πρόγραμμα.

  • 1 Μαΐου 2020, 16:40 | Αναστασία Γ.

    Διαφωνώ με τις γραπτές εξετάσεις στο γυμνάσιο. Αποσκοπούν στην άνθηση της παραπαιδειας και οι μαθητές χάνουν την ουσία του μαθήματος αλλά κοιτάζουν μόνο πως θα πάρουν καλό βαθμό. Το γυμνάσιο είναι υποχρεωτικό, τι νόημα έχει λοιπόν να γίνονται προαγωγικές εξετάσεις; Επιπλέον, η ξένη γλώσσα και το μάθημα πληροφορικής έχει νόημα αν οδηγεί σε απόκτηση αντίστοιχου πιστοποιητικού. Έτσι όπως είναι τώρα αυτά τα μαθήματα είναι η ώρα του παιδιού για τους μαθητές. Οι γραπτές εξετάσεις των 2 επίμαχων μαθημάτων δεν βελτιώνει τη στάση των μαθητών απέναντι τους. Και πριν λίγα χρόνια έδιναν γραπτά αγγλικά και πληροφορική και πάλι για τους μαθητές ήταν μαθήματα απαξίωσης. Η δεύτερη ξένη γλώσσα δεν πρόσφερει απολύτως τίποτα στα παιδιά. Ως μητέρα τα παιδιά μου στο γυμνάσιο δεν έμαθαν παρά ελάχιστες λέξεις. Δυστυχώς εξυπηρετεί καθαρά σκοπιμότητες τακτοποίησης και βολέματος ειδικοτήτων.

  • 1 Μαΐου 2020, 16:32 | Αγγελική Σαββαΐδου

    Ως μητέρα τριών εφήβων παιδιών, μαθητών γυμνασίου και λυκείου, με λύπη μου διαπιστώνω ότι, πέραν των θετικών σημείων, ορισμένες προθέσεις της κυβέρνησης που τόσα επενδυσαμε σε αυτήν, αντίκεινται στα σύγχρονα εκπαιδευτικά μοντέλα που προωθούνται παγκοσμίως. Όσο τα χρόνια κυλούν, διαπιστωνουμε αύξηση των ακαδημαϊκών υποχρεώσεων των παιδιών μας και – δυστυχώς το οξύμωρο – σοβαρή μείωση του μαθησιακου-εκπαιδευτικου τους επιπέδου. Αυτό αποδεικνύει περίτρανα πως, όσο «μπουκωνουμε» τα παιδιά μας με πληθώρα γνώσεων και τα στρεσάρουμε δοκιμάζοντας επιδόσεις, αντοχές, γνωστικές δυνατότητες, τόσο εκείνα ακούσια ή εκούσια αντιδρούν, γιατί χάνεται η χαρά της μάθησης, η βιωματική σχέση με τα γνωστικά αντικείμενα κ εν τέλει αναπτύσσουν μια αποστροφή προς αυτά. Η αύξηση των μαθημάτων εξέτασης στην πραγματικότητα δεν προάγει τη μάθηση και όλοι μας το έχουμε διαπιστώσει πολλάκις. Διάβασα τα παραπάνω σχόλια σχετικά με την εισαγωγή κ ενίσχυση διαφόρων αντικειμένων είτε προς διδασκαλία είτε προς εξέταση. Ειναι εύλογο ότι κάθε καθηγητής επιδιώκει να αυξήσει τις επαγγελματικές του ευκαιρίες… Γιατί όμως αυτό πρέπει να γίνει εις βάρος των παιδιών μας; Τι κερδίζουν, π. χ. τα παιδιά με τις εξετάσεις στα αρχαία ελληνικά (κείμενα και γλώσσα) περισσότερο από τις ήδη ισχύουσες στα νέα ελληνικά (γλώσσα και λογοτεχνία); Ετυμολογία, σύνθεση, παραγωγή, γραμματική, σύνταξη και πολλά άλλα καλλιεργούνται εξίσου με την αρχαία και στη νέα ελληνική γλώσσα. Επίσης, δομή κειμένου, ενότητες, κατανόηση κειμένου, ανάπτυξη εννοιών, αντίληψη περιεχομένου όλα καλλιεργούνται και στη νέα ελληνικη λογοτεχνία. Είναι φανερό, ότι δυστυχώς, παρεμβαίνουν συμφέροντα επαγγελματικών κύκλων εδώ, και σίγουρα όχι το συμφέρον των παιδιών μας. Ή ακόμα, ποιος ο λόγος της εξέτασης αγγλικών όταν όλα τα παιδιά πιστοποιούν τη γνώση ξένων γλωσσών μόνο με απόκτηση ανάλογων πιστοποιητικων γλωσσομαθειας για τα οποία ούτως ή άλλως απευθύνονται σε φροντιστήρια και εξετάζονται εκτός σχολείου (αφού το δημόσιο σχολείο δεν τα προσφέρει;)
    Πού είναι εν τελει το νεωτεριστικο πνεύμα των στελεχών του υπουργείου σας, που τόσα προσβλέπαμε ότι τα άλλαζαν χάρη στο υψηλό μορφωτικό κ επιστημονικό τους επίπεδο; Ελπίζω, για το καλό των νέων μας, να επανεξετάσετε όλα τα σημεία του νέου νομοσχεδίου με γνώμονα το τι πραγματικά θα χρειαστούν στο μέλλον κ όχι με βάση τις «συντεχνιακες» αντιλήψεις των καθηγητικων κύκλων.

  • 1 Μαΐου 2020, 14:34 | Χρήστος Χιώνης

    Προτείνεται η κατάργηση των εξετάσεων στο τέλος της χρονιάς στο Γυμνάσιο, αύξηση των ωρών τεχνολογίας και πληροφορικής, κατάργηση του μαθήματος της οικιακής οικονομίας. Τα αρχαία να είναι κείμενα μεταφρασμένα μόνο, όχι εκμάθηση αρχαίας ελληνικής γλώσσας. Να προστεθούν εργασίες ατομικές και ομαδικές εντός της σχολικής χρονιάς με βαθμολογία.

  • 1 Μαΐου 2020, 13:49 | Σομαλακίδης Ιωάννης

    Η παρέμβαση μου δεν έχει να κάνει με την αξιολόγηση των μαθητών Γυμνασίου έτσι όπως τη περιγράφει το νομοσχέδιο αλλά με το χαρακτήρα που θα πρέπει να έχει το στόχο δηλαδή που δεν το βλέπω
    Θα αναφερθώ στη διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών και βέβαια στη Πληροφορική Το Γυμνάσιο έχει το χαρακτηριστικό να υποδέχεται μαθητές από το Δημοτικό. Οι μαθητές των Δημοτικών σχολείων διδάσκονται Φ.Ε. στη Ε & ΣΤ τάξη από δάσκαλο Επίσης το σημαντικό κεφάλαιο των μετρήσεων διδάσκεται στο Δημοτικό στα Μαθηματικά από δάσκαλο και στο Γυμνάσιο από καθηγητή Φυσικής
    Το πιο σημαντικό κενό είναι ότι το κεφάλαιο των Απλών κα Ηλεκτρικών Μηχανών  δεν διδάσκεται σε καμία βαθμίδα της υποχρεωτικής εκπαίδευσης
    Και βέβαια δεν είναι προς τη σωστή κατεύθυνση η αξιολόγηση ιδιαίτερα των μαθημάτων των ΦΕ τόσο για τους εκπαιδευτικούς αλλά και για τους μαθητές να μην περιλαμβάνει και ένα ποσοστό από ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ εργαστηριακή εξάσκηση Δηλαδή να αποτελέσουν τα εργαστήρια ανά ηλικία μέρος της υποχρεωτικής αξιολόγησης μαθητών και εκπαιδευτικών

    Πρόταση λοιπόν πρώτη Η εξίσωση υποχρεωτικής ύλης και εργαστηριακών ασκήσεων

    Πρόταση δεύτερη Το μάθημα της εκπαιδευτικής ρομποτικής δίνει τη δυνατότητα στους μαθητές να αποκτήσουν όλες τις δεξιότητες του 21ου αιώνα Ομαδική εργασία, Αυτοαξιολόγηση , Επίλυση προβλήματος, Αυτοπεποίθηση Πρέπει λοιπόν να είναι υποχρεωτικό μάθημα  
    Είμαι στη διάθεσή σας για περισσότερες πληροφορίες Σε άλλη μου παρέμβαση στο Άρθρο 1 έχω αναφερθεί στην οικονομική αυτοτέλεια των σχολείων 

  • 1 Μαΐου 2020, 13:30 | Γεώργιος

    Είχα παιδί που πέρασε το Γυμνάσιο με εξετάσεις σε όλα τα μαθήματα και άλλο που το πέρασε με εξετάσεις στα 4. Γλιτώσαμε ένα σωρό λεφτά από φροντιστήρια στη δεύτερη περίπτωση. Κακώς τις επαναφέρετε. Υπάρχουν πολύ καλύτεροι τρόποι αξιολόγησης. Μακάρι να μη υπήρχαν καθόλου εξετάσεις στο Γυμνάσιο. Η πίεση που δέχονται οι καλοί μαθητές είναι αφόρητη και τους δημιουργεί πολλά προβλήματα συμπεριφοράς, ίσως και ψυχολογικά.

  • 1 Μαΐου 2020, 11:11 | Χρυσή

    Ουσιαστικά έγινε τροποποίηση της υπάρχουσας νομοθεσίας. Καταργήθηκε ό,τι θεσπίστηκε επί ΣΥΡΙΖΑ. Αυτή η πρακτική θεωρείται αναβάθμιση και εξορθολογισμός; Το μάθημα των Αρχαίων Ελληνικών έχει πολλές απαιτήσεις για τα παιδιά 13-15 ετών. Καλό θα ήταν να γίνει μάθημα επιλογής στο Λύκειο, έτσι ώστε να το επιλέγουν συνειδητά οι μαθητές που επιθυμούν να εισαχθούν στις αντίστοιχες σχολές.Τα παιδιά δεν έχουν κανένα ενδιαφέρον και κανένα κίνητρο για μελέτη του μαθήματος στο Γυμνάσιο.

  • 1 Μαΐου 2020, 09:30 | Κωνσταντίνος Γκιλής

    1. Μάλλον δεν έχετε σαφή εικόνα της διδασκαλίας των αρχαίων στο Γυμνάσιο, αλλά εύχεστε να ήταν έτσι. Τα παιδιά μας εισάγονται στο Γυμνάσιο με ελλιπείς γνώσεις της νέας ελληνικής (λόγω των επιλογών των συμβούλων εκπαίδευσης και του υπουργείου). Πώς λοιπόν ξαφνικά θα γίνουν δέκτες της πλούσιας πραγματικά αρχαίας ελληνικής, και πολύ περισσότερο να επιφορτωθούν με την εξέτασή τους στις προαγωγικές εξετάσεις κάθε χρόνο; Δεν αντιτίθεμαι στην διδασκαλία της αρχαίας ελληνικής (το αντίθετο πιστεύω ότι είναι αναπόσπαστο στοιχείο στην κατανόηση και εκμάθηση της σωστής χρήσης της νέας ελληνικής). Αλλά θεωρώ ότι τα παιδιά μας σε αυτή την ηλικία δεν πρέπει να «φορτώνονται» με περισσότερα εξεταζόμενα μαθήματα και πρόσθετη ύλη, όπως συμβαίνει και στα εκπαιδευτικά συστήματα άλλων προηγμένων δυτικών χωρών (που άλλοτε εκθειάζουμε και άλλοτε ξεχνούμε).
    2. Είναι άξιο απορίας γιατί η βιολογία θεωρείται βασικό μάθημα που πρέπει να εξετάζεται στις προαγωγικές εξετάσεις. Η ύλη του μαθήματος είναι τέτοια που δεν δικαιολογεί ακόμη και την δικαιολογημένη ανησυχία ότι όλοι μας πρέπει να γνωρίζουμε βασικές έννοιες βιολογικών και ιατρικών όρων. Νομίζω ότι αρκεί η εκμάθηση στη διάρκεια του έτους, αλλά γιατί να επιβαρύνουμε τα παιδιά μας με παραπάνω ένταση, άγχος και κόπωση στο τέλος του έτους; Ποιο εκπαιδευτικό σύστημα από αυτά που εκθειάζονται έχει την ίδια λογική; ΚΑΝΕΝΑ

  • 1 Μαΐου 2020, 08:50 | ilias

    Η κρίση του κορονοϊού μας δείχνει και μας διδάσκει πολλά πράγματα.
    Σε αυτό που θέλω να σταθώ είναι στην μεγάλη αξία των μαθηματικών.
    Θα σας πω διάφορες ερωτήσεις του γιου μου και θα καταλάβετε πόσο είναι απαραίτητο να εμπλουτίσουμε τα μαθηματικά του σχολείου με νέες έννοιες, κυρίως με τα αντικείμενα της Στατιστικής και των Πιθανοτήτων.
    1η ερώτηση: Τί είναι διάμεση και τι μέση τιμή;
    2η ερώτηση: Τι είναι τα μαθηματικά μοντέλα και πως προβλέπουμε με αυτά την βοήθεια της νόσου;
    3η ερώτηση: Τι σημαίνει στατιστικά αποδεκτό;;
    4η ερώτηση: Τι είναι ρυθμός μετάδοσης;;
    5η ερώτηση: Έχουμε μικρή (ή μεγάλη ) πιθανότητα να κολλήσουμε ή να μην κολλήσουμε τον ιό.
    κ.λ.π
    Ένα σωρό αναπάντητες ερωτήσεις στο στόμα του παιδιού μου (Θα πάει στην πρώτη Γυμνασίου τοο Σεπτέμβρη) και γεννήθηκαν όλες ακούγοντας τον κύριο Τσιόδρα.
    Είναι ευκαιρία να αναβαθμίσουμε την μαθηματική μας παιδεία με σύγχρονα μαθηματικά.
    Τα μαθηματικά είναι το καλύτερο εργαλείο μελέτης και πρόβλεψης πολλών σύγχρονων φαινομένων.
    Αυξήστε τις ώρες της Μαθηματικής παιδείας σε ΓΥμνάσιο και Λϋκειο.
    Είναι αδιανότητα στην Α΄ Λυκείου να υπάρχουν ένα σωρό (αχρείαστες ) ώρες για τα Αρχαία, Φιλοσοφία, Πολιτική Παιδεία που επαναλαμβάνουν τα ίδια από τάξη σε τάξη.
    Χρειαζόμαστε τον Μαθηματικό τρόπο σκέψης στην ζωή μας.
    Ας βγει κάτι καλό μέσα από αυτό το νομοσχέδιο.
    Ευχαριστώ

    Υ.Γ Και τι δεν θα έδινα να είχα την ευκαιρία να σπουδάσω Μαθηματικά και όχι Φυσική Αγωγή που σπούδασα.

  • 1 Μαΐου 2020, 08:13 | Πέτρος Δημητρακόπουλος,Φιλόλογος

    Χρειάζεται κωδικοποίηση των νομοθετικών και κανονιστικών ρυθμίσεων για τα Σχολεία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
    είτε σε Προεδρικό Διάταγμα «Οργάνωση και Λειτουργία των Γυμνασίων και των Λυκείων»
    είτε σε χωριστά διατάγματα «Οργάνωση και Λειτουργία των Γυμνασίων» και «Οργάνωση και Λειτουργία των Λυκείων».

    Στο Γυμνάσιο η διδασκαλία της Νεοελληνικής Γλώσσας είναι καχεκτική:
    • στην Α΄ Γυμνασίου διδάσκεται 3 ώρες,
    • στην Β΄ & Γ΄ Τάξη διδάσκεται 2 ώρες.
    Προτείνεται να διδάσκεται η Νεοελληνική Γλώσσα 3 διδακτικές ώρες την εβδομάδα και στις 3 τάξεις του Γυμνασίου.

    Η Γλώσσα, Ιστορία, η Βιολογία, η Γεωγραφία, τα Μαθηματικά, η Φυσική, η Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή, τα Αγγλικά είναι, κατά τη γνώμη, ένα σύνολο μαθημάτων αντιπροσωπευτικό της μαθησιακής συγκρότησης του παιδιού ως μαθητή και, προοπτικά, ως πολίτη.
    Οφείλουμε να προσανατολίσουμε το μάθημα της Λογοτεχνίας προς την αισθητική καλλιέργεια του μαθητή (Ανάγνωση-Συζήτηση Ιδεών-Δημιουργική Γραφή-Διάδραση με Τέχνες), εκτός βαθμολογικών αξιολογήσεων.
    Προτείνεται μια διαφορετική διάρθρωση ενδοσχολικών γραπτών προαγωγικών και απολυτήριων εξετάσεων στο Γυμνάσιο, για την αξιολόγηση βασικών εγκύκλιων γνώσεων.
    Α΄ Τάξη
    Νεοελληνική Γλώσσα, Ιστορία, Μαθηματικά, Βιολογία, Αγγλικά.
    Β΄ Τάξη
    Νεοελληνική Γλώσσα, Ιστορία, Μαθηματικά, Γεωγραφία, Αγγλικά
    Γ΄ Τάξη
    Νεοελληνική Γλώσσα, Ιστορία, Μαθηματικά, Φυσική, Κοινωνική & Πολιτική Αγωγή, Αγγλικά

  • 30 Απριλίου 2020, 21:38 | Γιάννης .Λ.

    Ο πρόεδρος του ΙΕΠ κ. Αντωνίου με την ανάληψη της θητείας του δήλωσε ότι θα υλοποιηθεί το νέο σχολείο.
    Τελικά, το Υπουργείο Παιδείας υλοποιεί το γυμνάσιο των Φίλη/Γαβρόγλου.

    Το ωρολόγιο πρόγραμμα του νέου γυμνασίου είναι αυτό: https://drive.google.com/file/d/1hAttSrE4V27-20Dfh5nFqH3yaHl_vwlf/view

    Κε Αντωνίου τι λέτε;

  • 30 Απριλίου 2020, 19:30 | Άννα

    Γιατί δεν παρουσιάζεται αναλυτικά το ωρολόγιο προγραμμάτων μαθημάτων αφού προωθείται ως μεταρρύθμιση η αλλαγή στην κατανομή των ωρών του; Πως ακριβώς προωθείται η ενίσχυση της Πληροφορικής; Κανονικά θα πρέπει οι μαθητές όταν τελειώνουν το Γυμνάσιο να είναι κάτοχοι του Κρατικού Πιστοποιητικού Πληροφορικής διδασκόμενοι τα απαραίτητα αντικείμενα εντός του ωρολογίου προγράμματος και αυξάνοντας τις ώρες του μαθήματος Πληροφορικής. Οι ψηφιακές δεξιότητες συνιστούν ακρογωνιαίο λίθο σε όλα τα εκπαιδευτικά συστήματα Ευρώπης και Η.Π.Α και αναμφίβολα η υλοποίηση της εξ αποστάσεως διδασκαλίας απέδειξε την έλλειψη των δεξιοτήτων αυτών στους μαθητές και ότι η πληροφορική διαδραματίζει εξαιρετικά σημαντικό ρόλο στη βιωσιμότητα της εκπαίδευσης, της κοινωνίας αλλά και της οικονομίας. Άρθρο 06:Όπως αναφέρεται και σε δημοσίευμα της AVANT GARDE το 2017 ενώ πιο προηγμένες χώρες στον τομέα της παιδείας δημιουργούν ήδη γενιές με νοητικές δεξιότητες ανωτέρου επιπέδου μέσα από τα σύγχρονα εκπαιδευτικά τους.

  • 30 Απριλίου 2020, 19:29 | Άννα

    Γιατί δεν παρουσιάζεται αναλυτικά το ωρολόγιο προγραμμάτων μαθημάτων αφού προωθείται ως μεταρρύθμιση η αλλαγή στην κατανομή των ωρών του; Πως ακριβώς προωθείται η ενίσχυση της Πληροφορικής; Κανονικά θα πρέπει οι μαθητές όταν τελειώνουν το Γυμνάσιο να είναι κάτοχοι του Κρατικού Πιστοποιητικού Πληροφορικής διδασκόμενοι τα απαραίτητα αντικείμενα εντός του ωρολογίου προγράμματος και αυξάνοντας τις ώρες του μαθήματος Πληροφορικής. Οι ψηφιακές δεξιότητες συνιστούν ακρογωνιαίο λίθο σε όλα τα εκπαιδευτικά συστήματα Ευρώπης και Η.Π.Α και αναμφίβολα η υλοποίηση της εξ αποστάσεως διδασκαλίας απέδειξε την έλλειψη των δεξιοτήτων αυτών στους μαθητές και ότι η πληροφορική διαδραματίζει εξαιρετικά σημαντικό ρόλο στη βιωσιμότητα της εκπαίδευσης, της κοινωνίας αλλά και της οικονομίας. Άρθρο 06:Όπως αναφέρεται και σε δημοσίευμα της AVANT GARDE το 2017 ενώ πιο προηγμένες χώρες στον τομέα της παιδείας δημιουργούν ήδη γενιές με νοητικές δεξιότητες ανωτέρου επιπέδου μέσα από τα σύγχρονα εκπαιδευτικά τους

  • 30 Απριλίου 2020, 17:57 | Ιωάννης Π. Χουντής

    Στηρίζω εκθύμως την απόφαση του Υπ. Παιδείας για την ωφέλιμη και απαραίτητη εξέταση του μαθήματος των Αρχαίων Ελληνικών στο Γυμνάσιο. Μία εξαιρετική διόρθωση των λαθροχειριών της τελευταίας πενταετίας.

    Ιωάννης Π. Χουντής

  • 30 Απριλίου 2020, 17:52 | ΒΣ

    Η ΧΗΜΕΙΑ, η οποία αποτελεί ΠΥΛΩΝΑ της ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ για την χώρα (Η Ελληνική Βιομηχανία συνεισφέρει το 31% του ΑΕΠ https://hellenicproduction.org/), είναι αδιαπραγμάτευτο ότι θα πρέπει να είναι ΕΞΕΤΑΖΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑ ΣΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΒΑΘΜΙΔΕΣ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

  • 30 Απριλίου 2020, 17:40 | ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΜΑΝΟΥΣΟΠΟΥΛΟΣ

    Ορθή η επαναφορά από το Υπουργείο Παιδείας της γραπτής εξέτασης του μαθήματος των Αρχαίων Ελληνικών στις τελικές εξετάσεις του Γυμνασίου. Θεωρούμε όμως απαραίτητη την αναβάθμιση της διδασκαλίας των Αρχαίων Ελληνικών στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Η διδασκαλία έργων της Αρχαίας Ελληνικής Γραμματείας από το πρωτότυπο και επικουρικά από μετάφραση έχει μορφωτική δύναμη και αξία, γιατί συμβάλλει στην καλλιέργεια της προσωπικότητας του ανθρώπου. Ειδικότερα η διδασκαλία της Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας είναι απαραίτητη, διότι εκτός των άλλων βοηθάει στην ουσιαστικότερη εκμάθηση της Νεοελληνικής. Απλή φυλλομέτρηση ενός λεξικού της Νεοελληνικής επιβεβαιώνει την οργανική σχέση της Νέας προς την Αρχαία Ελληνική, αλλά και την εξελικτική πορεία και την διαχρονική ενότητα της Ελληνικής Γλώσσας.

  • 30 Απριλίου 2020, 17:32 | ΣΠΥΡΙΔΩΝ ΠΑΡΓΙΝΟΣ

    Θεωρώ μέγα δώρο προς τους μαθητάς του Γυμνασίου εκ μέρους του Υπουργείου Παιδείας την επαναφορά της γραπτής εξέτασης του μαθήματος των Αρχαίων Ελληνικών στις προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις. Το μάθημα αυτό ανέστη στη συνείδηση των μαθητών, αφού είναι πανθομολογούμενον ότι η κατάργηση της εξέτασης του μαθήματος νεκρώνει το ενδιαφέρον του μαθητή προς αυτό. Η αναβάθμιση του μαθήματος θα παίξει ουσιαστικό ρόλο στην καλλιέργεια της προσωπικότητας του μαθητή λόγω των διαχρονικών αξιών που εμπεριέχονται στα διδασκόμενα από το πρωτότυπο και την μετάφραση κείμενα. Ο μαθητής θα κατανοήσει στο μέτρον του δυνατού την διαχρονική αξία της ελληνικής γλώσσας με την πολύτιμη βοήθεια των καθηγητών του και των κατάλληλων διδακτικών εγχειριδίων! Το παρόν φωτιζόμενο από τις αξίες του παρελθόντος γίνεται καλύτερο!

  • 30 Απριλίου 2020, 15:58 | Έλεα

    Αναβάθμιση εκπαιδευτικού συστήματος σημαίνει λιγότερα παιδιά σε κάθε τάξη, σύγχρονος εξοπλισμός για όλους τους μαθητές, συνεχής επιμόρφωση των εκπαιδευτικών.
    Αναβάθμιση της Πληροφορικής είναι η αύξηση των ωρών σε 2 , όπως είχε σχεδιαστεί και εφαρμοστεί στα πιλοτικά Γυμνάσια, και όχι η προσθήκη γραπτού διαγωνίσματος που μόνο μειώνει τον αριθμό των μαθημάτων στο εργαστήριο
    Να χορηγείται κρατικό πιστοποιητικό γλωσσομάθειας ξένων γλωσσών και πληροφορικής με τη λήξη του Γυμνασίου, ως μέρος του προγράμματος διδασκαλίας μέσα στο σχολείο.
    Η αύξηση των μαθημάτων στις τελικές εξετάσεις δεν αναβαθμίζει το σχολείο. Η εκπαίδευση πρέπει να εστιάζει στην πρόληψη, την ενσυναίσθηση, την βιωματική μάθηση και όχι στην αποστήθιση βιβλίων.
    Δεν είναι παιδαγωγικά σωστό ένας μαθητής Γυμνασίου η Λυκείου να δίνει σε μία εξεταστική τόσα πολλά μαθήματα που ούτε ένας φοιτητής Πανεπιστημίου δεν δίνει
    Η μάθηση δεν επιτυγχάνεται μέσα από μια διαρκή διαδικασία άγχους.
    Και επιτέλους η γλώσσα που μιλάμε είναι πολύ πλούσια και όχι δεκανίκι των Αρχαίων. Ας μαθαίνουν οι μαθητές μας Αρχαία , όχι όμως με εξαντλητικές αποστηθίζεις που δεν προσφέρουν τίποτε, πολλές ώρες εις βάρος άλλων μαθημάτων που θα έπρεπε να αυξηθούν η να ενταχθούν και κυρίως χωρίς εξετάσεις.

  • 30 Απριλίου 2020, 15:29 | Graziella Del Freo

    Συμφωνώ με την συναδελφισσα ΠΕ 34 ότι οι μαθητές που στο γυμνάσιο έχουν διδαχθεί την ιταλική γλώσσα θα πρέπει να μπορούν να την συνεχίσουν και στο λύκειο, εφόσον το επιθυμούν. Θα δηλαδή να ισχύσει ότι ακριβώς ισχύει και για τις άλλες γλώσσες: αγγλικά, γαλλικά και γερμανικά. Επίσης θα ήθελα να εφαρμοστεί το αυτονόητο: οι μαθητές του Δημοτικού πρέπει να επιλέξουνε ανάμεσα τις 3 γλώσσες από την 5η τάξη.

  • 30 Απριλίου 2020, 15:00 | Γιώργος Ρούσσος

    Πρέπει να ενισχυθεί η διδασκαλία του μαθήματος της Μουσικής σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης. Η διδασκαλία της Μουσικής είναι επένδυση στην καλλιέργεια της ανθρώπινης προσωπικότητας και πρέπει να γίνεται από τις πρώτες σχολικές ηλικίες σοβαρά και υπεύθυνα από εξειδικευμένους εκπαιδευτικούς.
    Είναι δε, τουλάχιστον απαράδεκτο, να καλούνται οι μαθητές του Λυκείου να εξεταστούν σε ειδικά μουσικά μαθήματα τα οποία δεν διδάσκονται στη Β’ και Γ’ Λυκείου (ενώ έχει προβλεφθεί κάτι τέτοιο για το μάθημα του Σχεδίου ή τις Ξένες Γλώσσες).

  • 30 Απριλίου 2020, 12:23 | Ανδρέας

    Γιατί δεν παρουσιάζεται αναλυτικά το ωρολόγιο προγραμμάτων μαθημάτων αφού προωθείται ως μεταρρύθμιση η αλλαγή στην κατανομή των ωρών του; Πως ακριβώς προωθείται η ενίσχυση της Πληροφορικής; Κανονικά θα πρέπει οι μαθητές όταν τελειώνουν το Γυμνάσιο να είναι κάτοχοι του Κρατικού Πιστοποιητικού Πληροφορικής διδασκόμενοι τα απαραίτητα αντικείμενα εντός του ωρολογίου προγράμματος και αυξάνοντας τις ώρες του μαθήματος Πληροφορικής. Οι ψηφιακές δεξιότητες συνιστούν ακρογωνιαίο λίθο σε όλα τα εκπαιδευτικά συστήματα Ευρώπης και Η.Π.Α και αναμφίβολα η υλοποίηση της εξ αποστάσεως διδασκαλίας απέδειξε την έλλειψη των δεξιοτήτων αυτών στους μαθητές και ότι η πληροφορική διαδραματίζει εξαιρετικά σημαντικό ρόλο στη βιωσιμότητα της εκπαίδευσης, της κοινωνίας αλλά και της οικονομίας. Άρθρο 06:Όπως αναφέρεται και σε δημοσίευμα της AVANT GARDE το 2017 ενώ πιο προηγμένες χώρες στον τομέα της παιδείας δημιουργούν ήδη γενιές με νοητικές δεξιότητες ανωτέρου επιπέδου μέσα από τα σύγχρονα εκπαιδευτικά τους

  • 30 Απριλίου 2020, 02:41 | ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ

    ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΌ το μάθημα της βιολογίας και να γίνει 2ωρο. Δεν βλέπετε γύρο μας τι συμβαίνει, όλοι πρέπει να κατανοούν για να μπορούμε να προλαμβάνουμε παρόμοιες καταστάσεις.Δεν έχει καμιά σχέση με τι θα σπουδάσει κανείς στο πανεπιστήμιο ,είναι επικίνδυνο και ανεύθυνο να μην γνωρίζουν τι γίνετε γύρω τους οι μαθητές τόσο στο μικρόκοσμο όσο και στο ευρύτερο περιβάλλον.Θέματα όπως καρκίνος ,ναρκωτικά, μόλυνση, λοίμωξη, ανοσοβιολογικό, AIDS, μόλυνση του περιβάλλοντος, ρύπανση της ατμόσφαιρας και των υδάτων και μπορώ να συνεχώς μέχρι αύριο με έννοιές που συνεχώς μας προβληματίζουν πρέπει να διδάσκονται!

  • 30 Απριλίου 2020, 01:48 | Δημήτρης Κοντουδάκης

    Οι Φυσικές Επιστήμες (Φυσική, Χημεία κ Βιολογία), κατεξοχήν εργαστηριακά μαθήματα, μπορούν άραγε να διδαχθούν αποτελεσματικά όταν είναι μονόωρα μαθήματα; Τα μαθήματα, και ειδικότερα αυτά που έχουν εργαστηριακά πειράματα, πρέπει να είναι δίωρα.

  • 29 Απριλίου 2020, 21:09 | ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΖΕΡΒΟΠΟΥΛΟΣ

    Πρέπει να ενισχυθεί η διδασκαλία των μαθημάτων τέχνης (Αισθητικής Αγωγής), σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης, τα οποία θα πρέπει ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ να διδάσκονται από καθηγητές ειδικοτήτων και όχι από δαασκάλους ή άλλες ειδικότητες. Είναι πολύ σημαντικά μαθήματα, ειδικά στην εποχή μας. Πλήθος μελετών, συνεδρίων, επιστημονικών ανακοινώσεων, εμπειριών, αναδεικνύουν την εξαιρετική επίδραση της Τέχνης στη διαμόρφωση υγιών και πολυτάλαντων προσωπικοτήτων. ΕΙΝΑΙ ΕΠΕΝΔΥΣΗ ΣΤΟΝ ΑΝΘΡΩΠΟ και όχι Πολυτέλεια! Ας επενδύσουμε στον Άνρθωπο ως ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΗ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΑ.

  • 29 Απριλίου 2020, 21:09 | Δέσποινα Τσόπογλου

    Στο Γυμνάσιο, η προσθήκη του μαθήματος της Βιολογίας στην “Ομάδα Α” των γραπτώς εξεταζόμενων στο τέλος της σχολικής χρονιάς είναι θετική, αλλά για να αποκτήσει ουσία πρέπει το μάθημα να αναβαθμιστεί σε δίωρο.
    Με δεδομένο το μάθημα της Βιολογίας στην ελληνική υποχρεωτική εκπαίδευση (μέχρι και το
    Γυμνάσιο) κατέχει τον μικρότερο χρόνο διδασκαλίας σχεδόν από όλες τις χώρες του
    κόσμου, ακόμα και από αυτές που πολλοί αποκαλούν “υπανάπτυκτες”, αλλά και της επιπρόσθετης σημασίας που αποκτά ο επιστημονικός εγγραμματισμός στις μέρες (πανδημία COVID-19) θεωρώ την ενίσχυση του μαθήματος αυτό αναγκαία.

  • 29 Απριλίου 2020, 20:27 | Γιώργος 3Σ

    1) Η διάκριση των μαθημάτων σε Α΄ και Β΄ ομάδα έχει πολύ αδύναμα παιδαγωγικά επιχειρήματα. Οδηγεί τα μαθήματα της Β΄ ομάδας και συνακόλουθα τους εκπαιδευτικούς που τα διδάσκουν σε αντίστοιχη κατηγοριοποίηση – απαξίωση.
    Να διενεργούνται προαγωγικές – απολυτήριες εξετάσεις σε όλα τα μαθήματα.
    2) Στο Γυμνάσιο, βαθμίδα υποχρεωτικής εκπαίδευσης, να καταργηθεί η (αντιπαιδαγωγική) απόρριψη μαθητή λόγω βαθμολογίας. Να προάγονται όλοι αλλά η εγγραφή σε άλλη βαθμίδα εκπαίδευσης να έχει ως προϋπόθεση σχετικό βαθμολογικό όριο (π.χ. 10).
    3) Στην εποχή της αλματώδους εξέλιξης της τεχνολογίας, εκπαιδεύοντας τους πολίτες των επομένων δεκαετιών, πρέπει να ενισχυθούν με αύξηση των διδακτικών ωρών τα μαθήματα των Φυσικών Επιστημών και της Πληροφορικής.

  • 29 Απριλίου 2020, 20:21 | Μαίρη

    Γιατί δεν παρουσιάζεται αναλυτικά το ωρολόγιο προγραμμάτων μαθημάτων αφού προωθείται ως μεταρρύθμιση η αλλαγή στην κατανομή των ωρών του; Πως ακριβώς προωθείται η ενίσχυση της Πληροφορικής; Κανονικά θα πρέπει οι μαθητές όταν τελειώνουν το Γυμνάσιο να είναι κάτοχοι του Κρατικού Πιστοποιητικού Πληροφορικής διδασκόμενοι τα απαραίτητα αντικείμενα εντός του ωρολογίου προγράμματος και αυξάνοντας τις ώρες του μαθήματος Πληροφορικής. Οι ψηφιακές δεξιότητες συνιστούν ακρογωνιαίο λίθο σε όλα τα εκπαιδευτικά συστήματα Ευρώπης και Η.Π.Α και αναμφίβολα η υλοποίηση της εξ αποστάσεως διδασκαλίας απέδειξε την έλλειψη των δεξιοτήτων αυτών στους μαθητές και ότι η πληροφορική διαδραματίζει εξαιρετικά σημαντικό ρόλο στη βιωσιμότητα της εκπαίδευσης, της κοινωνίας αλλά και της οικονομίας. Άρθρο 06:Όπως αναφέρεται και σε δημοσίευμα της AVANT GARDE το 2017 ενώ πιο προηγμένες χώρες στον τομέα της παιδείας δημιουργούν ήδη γενιές με νοητικές δεξιότητες ανωτέρου επιπέδου μέσα από τα σύγχρονα εκπαιδευτικά τους

  • 29 Απριλίου 2020, 18:58 | Αλεξάνδρα

    Θετικό το γεγονός ότι η βιολογία αναβαθμίζεται σε εξεταζόμενο μάθημα αλλά καλό θα είναι να αυξηθούν οι ώρες διδασκαλίας.
    Η βιολογία του γυμνασίου προσεγγίζει ζητήματα καθημερινότητας των μαθητών μέσα από ενότητες όπως: Η διατροφή και διατήρηση της υγείας, καρδιά και υγεία, συμβολή του τρόπου και των συνθηκών ζωής {κάπνισμα, ατμοσφαιρική ρύπανση} στην καλή λειτουργία του αναπνευστικού του συστήματος και οι επιπτώσεις τους στην υγεία, την Αναπαραγωγή στον Άνθρωπο (ενημέρωση, ευαισθητοποίηση και ανάπτυξη στάσεων και συμπεριφορών θετικών για την υγεία, σχετικά με θέματα που αφορούν τα σεξουαλικώς μεταδιδόμενα νοσήματα και την αντισύλληψη), Ασθένειες και οι Παράγοντες που Σχετίζονται με την Εμφάνισή τους (τρόποι μετάδοσης, σεξουαλικώς μεταδιδόμενα νοσήματα, αντιβιοτικά κλπ.), Αμυντικοί Μηχανισμοί του Ανθρώπου (εμβόλια), Τρόπος Ζωής και Ασθένειες (κάπνισμα, ναρκωτικά, αλκοόλ). Επιπλέον προσεγγίζονται και περιβαλλοντικά ζητήματα (ρύπανση, μείωση βιοποικιλότητας κλπ)τα οποία είναι πολύ επίκαιρα και απαραίτητα για τον εγγράμματο πολίτη του αύριο.

  • 29 Απριλίου 2020, 18:09 | Γεωργία Μιχαηλίδου

    Καλησπέρα
    Θα πρέπει να γίνουν τα μαθήματα της βιολογίας δίωρα στο Γυμνάσιο και επιτέλους να γίνει αντιληπτή η σημασία αυτού του μαθήματος, ειδικά μετά την φετινή πανδημία.Δεν πρέπει να διδάσκονται αποσπασματικά ενότητες στο πλαίσιο κάποιας θεματικής εβδομάδας ή όπως διαμορφώνεται τώρα,οι μόνοι ειδικοί να διδάξουν αυτές τις ενότητες είναι όσοι σπούδασαν το αντικείμενο.Γιατι λοιπόν δεν μπαίνει στην κανονική ύλη και να δοθεί η βαρύτητα που αρμόζει ;;;
    Στις θετικές επιστήμες πρέπει τουλάχιστον να συμβαδίζουμε με τις άλλες Ευρωπαϊκές χώρες.
    Πιστεύω στο δημόσιο σχολείο, πιστεύω στον Έλληνα εκπαιδευτικό, βοηθήστε να εκπαιδεύσουμε μελλοντικούς επιστήμονες.

  • 29 Απριλίου 2020, 17:30 | Βασιλική Τσιγκούνη

    Αύξηση των μαθημάτων από 4 σε 5 ΚΑΙ ΟΧΙ ΣΕ 7!
    Πιο συγκεκριμένα η αύξηση των εξεταζόμενων μαθημάτων από 4 σε 7 ΔΕΝ χρειάζεται ειδικά για τα μαθήματα της Βιολογίας και των αρχαίων διότι ΔΕΝ ΘΑ ΧΡΕΙΑΣΤΟΥΝ ΠΟΤΕ στους πολίτες εκτός από όσους επιλέξουν τα επαγγέλματα που αφορούν την Ιατρική – Φαρμακευτική-Νομική (μικρό ποσοστό στο σύνολό τους).Σε καμία απολύτως περίπτωση δεν λέω να διαγραφούν από τα διδασκόμενα μαθήματα. Όσο για το μάθημα των αγγλικών συμφωνώ απόλυτα στην πρόσθεσή του σαν εξεταζόμενο μάθημα για τον λόγω ότι θα είναι ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΟ από εδώ και εις το εξής σχεδόν σε όλα τα επαγγέλματα!!!

  • 29 Απριλίου 2020, 17:27 | Βασιλική Τσιγκούνη

    28 Απριλίου 2020, 03:28 | ΓΙΩΡΓΟΣΜόνιμος ΣύνδεσμοςΠΡΟΣ ΘΕΟΥ, ΟΧΙ ΑΛΛΑ ΑΡΧΑΙΑ! Ξαναδίνεται έμφαση στα Αρχαία (γίνεται γραπτώς εξεταζόμενο), και εδώ υποκρύπτεται μια συντηρητική θέση και ιδεολογική περιχαράκωση σε παλαιό οχυρό. Τη στιγμή που στην εποχή μας υπάρχει ανάγκη να φύγουμε μπροστά με καλλιέργεια δεξιοτήτων της σύγχρονης εποχής μας, θα αναλωθούν και πάλι ολόκληρες ετήσιες φουρνιές μαθητών με γραμματική Αρχαίων με μεταφράσεις κειμένων, λες και έχουμε και 3η ξένη γλώσσα να μαθαίνουμε πέραν των Αγγλικών και της Γερμανικής/Γαλλικής. Με όλο το σεβασμό στην απαιτούμενη καλλιέργεια της ταυτότητας των νέων Ελλήνων πολιτών, με όλο το σεβασμό στη συνέχεια της γλώσσας και την ετυμολογία της. Δεν υπάρχει ανάγκη να ταλαιπωρείτε τους μαθητές και τη τσέπη των γονιών τους. Θα αρκούσε π.χ. να μαθαίνουν απ’ έξω καμιά πενηνταριά έως εκατό επιλεγμένα αρχαία ρητά και αποφθέγματα (π.χ. «εν οίδα ότι ουδέν οίδα», «μέτρον άριστον», «ου γαρ οίδασι τι ποιούσι» κτλ.), την μετάφρασή τους, το σοφό νόημά τους και τίποτα παραπέρα. Ας πέσει το βάρος στη σύγχρονη ελληνική γλώσσα, και οι φιλόλογοι ας αναφέρονται, αν θέλουν, και σε ετυμολογικά και γλωσσολογικά ζητήματα κατά τη κρίση τους. Είμαι βέβαιος ότι το μεγαλύτερο μέρος της κοινωνίας θα συμφωνούσε να μειωθούν οι ώρες Αρχαίων (και στο Γυμνάσιο και στην Α’ Λυκείου) και θα συμφωνούσε να μην εξετάζονται τα Αρχαία στο Γυμνάσιο. Υπάρχουν πολλοί μαθητές που φτάνουν στο Γυμνάσιο και δεν έχουν κατακτήσει καλά καλά τα βασικά στην (σχετικά δύσκολη) ελληνική γλώσσα και τους δίνουμε και το τελειωτικό χτύπημα με τα Αρχαία για να μισήσουν τελικά και το σχολείο ολόκληρο και τα βιβλία όλα. Ξαναδείτε το θέμα και ζυγιάστε το καλύτερα. Μην θεωρήσετε την υποχώρησή σας σε αυτό το ζήτημα ως ήττα, αλλά ως μια μάλλον ορθή κίνηση που κοιτάζει προς το μέλλον. Θα το εκτιμήσουν ακόμα και οι φιλόλογοι και κάντε, αν θέλετε, και μια κρυφή δημοσκόπηση.

  • 29 Απριλίου 2020, 17:16 | ΑΝΝΗ

    Για να υπάρξει αναβάθμιση της πληροφορικής θα πρέπει να αυξηθούν και οι ώρες του μαθήματος. Αλλιώς η αναβάθμιση θα είναι μόνο σε θεωρητικό επίπεδο

  • 29 Απριλίου 2020, 16:37 | ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΓΑΒΡΙΛΙΩΤΗ

    Είναι απαραίτητο να αναβαθμιστεί η Β Ξ Γλ. και να συνδεθεί με το ΚΠΓ. Όσο υπάρχουν οι περιορισμοί στο σχηματισμό τμημάτων,οι μειωμένες (2) ώρες και τα μεγάλα τμήματα χωρίς επιπεδοποιηση,αυτή η αναβάθμιση δεν θα έρθει ποτέ.Για να μη μιλήσουμε για την ανάγκη πολλών και μόνιμων προσλήψεων,έγκαιρη τοποθέτηση αναπληρωτών,καινούρια βιβλία με σύγχρονη στόχευση.

  • 29 Απριλίου 2020, 14:03 | Θείος

    Στο αντίστοιχο εδάφιο να προβλεφθεί μέγιστος και ελάχιστος αριθμός γραπτών δοκιμασιών ως των μόνων πραγματικά αξιοκρατικών κριτηρίων.
    Επίσης, δεν γίνεται εν έτει 2020 να νομοθετείτε με τροποποιήσεις υπάρχουσας νομοθεσίας…
    Δεν μπορείτε να επανεκδόσετε ολόκληρο το νόμο με παράλληλη κατάργηση όλων των προγενέστερων νόμων και Π.Δ.; Τόσο δύσκολο;

  • 29 Απριλίου 2020, 13:52 | Ειρήνη Πετκόγλου

    Αναβάθμιση εκπαιδευτικού συστήματος σημαίνει λιγότερα παιδιά σε κάθε τάξη, σύγχρονος εξοπλισμός για όλα τα παιδιά και όχι να μοιράζονται 4 παιδιά έναν υπολογιστή.Να χορηγείται κρατικό πιστοποιητικό γλωσσομάθειας ξένων γλωσσών και πληροφορικής με τη λήξη του Γυμνασίου.
    Η αύξηση των μαθημάτων στις τελικές εξετάσεις δυστυχώς όχι μόνο δεν αναβαθμίζει αλλά αναγκάζει πολλά παιδια να μην αγαπάνε το σχολείο. Η εκπαίδευση πρέπει να εστιάζει στις δεξιότητες και στις ικανότητες των παιδιών και όχι μόνο στην αποστήθιση βιβλίων. Αυτό συνεπάγεται συνεχή επιμόρφωση των εκπαιδευτικων με νέα εκπαιδευτικά εργαλεία.

  • 29 Απριλίου 2020, 13:43 | Φώτης

    Οι μαθητές όταν τελειώνουν το Γυμνάσιο θα πρέπει να είναι κάτοχοι του Κρατικού Πιστοποιητικού Πληροφορικής διδασκόμενοι τα απαραίτητα αντικείμενα εντός του ωρολογίου προγράμματος και αυξάνοντας τις ώρες του μαθήματος Πληροφορικής.

  • Είναι πολύ εύστοχη η απόφαση να συμπεριληφθεί το μάθημα των Αρχαίων Ελληνικών στις γραπτές Ανακεφαλαιωτικές εξετάσεις του Ιουνίου στο Γυμνάσιο. Με τον τρόπο αυτό ελπίζεται ότι θα αποκατασταθούν οι πολύπλευρες αρνητικές επιπτώσεις που είχε επιφέρει η προηγούμενη ρύθμιση στη γλωσσική παιδεία και στην ολοκληρωμένη πνευματική καλλιέργεια των μαθητών μας. Είναι αναμφισβήτητη η σημασία της Αρχαίας Ελληνικής για την καλύτερη γνώση της Νέας Ελληνικής, την κακή χρήση της οποίας στον γραπτό και προφορικό λόγο συναντούμε καθημερινά σε πολλούς τομείς της κοινωνικής μας ζωής. Η Νέα Ελληνική είναι άμεση συνέχεια της Αρχαίας με πολλές ομοιότητες στο λεξιλόγιο και στη δομή. Έτσι, με τη σωστή διδασκαλία και γνώση της Αρχαίας Ελληνικής επιτυγχάνεται ο εμπλουτισμός του λεξιλογίου μέσω της κατανόησης της κοινής ρίζας των λέξεων, η ενίσχυση της κριτικής σκέψης και ως εκ τούτου η σαφήνεια στην έκφραση και στην απόδοση των νοημάτων. Τα πρόσφατα απογοητευτικά αποτελέσματα για τους Έλληνες μαθητές που ανέδειξαν τα Προγράμματα PISA στην κατανόηση κειμένου μαρτυρούν τις αδυναμίες τους να αντιληφθούν και να διατυπώσουν νοήματα με ορθότητα λόγου και σαφήνεια. Παράλληλα, με την ουσιαστική προσέγγιση αρχαίων ελληνικών κειμένων οι μαθητές κατανοούν τις διαχρονικές αξίες και έννοιες που αυτά περιέχουν και συμβάλλουν στην πνευματική τους καλλιέργεια και στην ολοκλήρωση της προσωπικότητάς τους.
    Για την ουσιαστική και αναγκαία αναβάθμιση του μαθήματος της Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας είναι απαραίτητη η συγγραφή κατάλληλων και ελκυστικών στους μαθητές εγχειριδίων. Στην προσπάθεια αυτή ουσιαστική θα ήταν η συμμετοχή εκπαιδευτικών και της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης με αποδεδειγμένη γνώση, εμπειρία και αγάπη προς το αντικείμενο αυτό.

  • 29 Απριλίου 2020, 11:36 | Αλέξιος Ορφανόπουλος

    Όχι σε μαθήματα δύο ταχυτήτων. Εξετάσεις για όλα ή κανένα. Σε κάθε περίπτωση αναβάθμιση των Θρησκευτικών με ένταξη τους στην Α Ομάδα, αύξηση ωρών διδασκαλίας και δημιουργίας ποιοτικού βιβλίου σε άμεση σύνδεση με το Ευαγγέλιο και πατερικά κείμενα.

  • 29 Απριλίου 2020, 11:03 | Αντώνης Αρχοντής

    Εν μέσω πανδημίας και ενώ το κύριο μέλημα όλων είναι πώς θα επανέλθουμε στην κανονικότητα του σχολείου, πώς θα λειτουργήσουν τα σχολεία, τα καταστήματα, η οικονομία και η κοινωνία στο σύνολο της, η κα Κεραμέως φαίνεται να έχει άλλες ανησυχίες, άλλη ατζέντα. Βρήκε την κατάλληλη ώρα για να πλήξει το Δημόσιο Σχολείο. Το νομοσχέδιο το οποίο κατατέθηκε δίνει ένα αποφασιστικό χτύπημα στο κοινωνικό δικαίωμα της δημόσιας δωρεάν παιδείας, με ένα σύνολο άρθρων που σκοπό έχουν τον αποκλεισμό των μαθητών από το σχολείο και την οικονομική επιβάρυνση των νοικοκυριών. Συγκεκριμένα για το Γυμνάσιο:
    1. Αύξηση των εξεταζόμενων μαθημάτων από 4 σε 7 σημαίνει,
    • αύξηση των φροντιστηριακών ωρών για την βοήθεια των μαθητών,
    • αύξηση των οικογενειακών εξόδων,
    • λιγότερο μάθημα και περισσότερες εξετάσεις.
    2. Αυστηρότερα κριτήρια για την προαγωγή και απόλυση, αφού μαθητής που παραπέμπεται σε περισσότερα από 4 μαθήματα επαναλαμβάνει την τάξη σημαίνει,
    • ότι οι αδύναμοι μαθητές θα οδηγηθούν μαζικά σε φροντιστήρια ενισχύοντας την παραπαιδεία και αυξάνοντας τα οικογενειακά βάρη
    3. Αυστηρότερες ποινές πολυήμερων αποβολών, σε αντίθεση με την υποστήριξη (μέσω κοινωνικών λειτουργών και ψυχολόγων) των μαθητών με προβλήματα προσαρμογής σημαίνει,
    • ανάδειξη και ένταση κοινωνικών ανισοτήτων,
    • κοινωνικός αποκλεισμός και κατηγοριοποίηση μαθητών,
    • ένταση των οικογενειακών προβλημάτων.
    4. Αύξηση των πρότυπων σχολείων και αυστηρότερες εξετάσεις εισαγωγής σε αυτά σημαίνει,
    • οικονομικά κριτήρια για την εισαγωγή των μαθητών λόγω των πολυδάπανων φροντιστηρίων που θα χρειαστούν,
    • κατηγοριοποίηση των μαθητών σε «καλούς» και «κακούς» ανάλογα με το βαλάντιο των οικογενειών τους.
    5. Αναγραφή της διαγωγής στο Απολυτήριο σημαίνει,
    • μετατροπή του Απολυτηρίου Σπουδών σε διαπιστευτήριο συμπεριφοράς και χαρακτήρα του παιδιού.
    Αυτές οι αλλαγές χτυπούν άμεσα τους μαθητές και τις οικογένειες τους, οικονομικά, ταξικά, αντιδημοκρατικά.

  • 29 Απριλίου 2020, 08:37 | Νίκος

    ΟΛΟΙ οι μαθητές όταν τελειώνουν το Γυμνάσιο πρέπει να είναι κάτοχοι του Κρατικού Πιστοποιητικού Πληροφορικής διδασκόμενοι τα απαραίτητα αντικείμενα εντός του ωρολογίου προγράμματος. Αυτό είναι εφικτό μόνο αυξάνοντας τις ώρες του μαθήματος Πληροφορικής.

  • 29 Απριλίου 2020, 01:06 | Αναστάσης Σ.

    Χριστός Ανέστη και χρόνια πολλά σε όλους.
    Δε νοείται ουσιαστική αναβάθμιση του μαθήματος της Πληροφορικής χωρίς αύξηση των ωρών διδασκαλίας του Μαθήματος. Όλοι οι εκπαιδευτικοί γνωρίζουν ότι μια ώρα την εβδομάδα ίσον καμία. Οι μισές ώρες χάνονται σε αργίες, γιορτές, πρόβες, εκδρομές, εκπαιδευτικές επισκέψεις, εκδηλώσεις κλπ κλπ. Στο τέλος κάθε χρονιάς δεν προλαβαίνουμε να ολοκληρώσουμε ούτε τις μισές από τις ενότητες στις οποίες στοχεύουμε στην αρχή της.
    Συγκεκριμένα θα πρέπει να υπάρχει αύξηση:
    Στο Δημοτικό από μία ώρα σε δύο για τις δύο μεγαλύτερες τάξεις (Ε και Στ).
    Στο Γυμνάσιο 2 ώρες και μια επιπλέον ώρα για εκείνους τους μαθητές που θα δηλώσουν συμμετοχή στις εξετάσεις για λήψη Κρατικού Πιστοποιητικού Πληροφορικής.
    Στην Α τάξη λυκείου το μάθημα να γίνει υποχρεωτικό και στη Β λυκείου να γίνει 2 ώρες.
    Στη Γ Λυκείου να διατηρηθεί το επτάωρο στην κατεύθυνση Οικονομίας-Πληροφορικής. Η φετινή ήταν η μόνη χρονιά που μπόρεσε να διδαχθεί έτσι όπως έπρεπε, με διδασκαλία ασκήσεων στο εργαστήριο, όπως προβλέπεται από το αναλυτικό πρόγραμμα και όχι ένα βιαστικό πασάλειμμα για να προλάβει να βγει η ύλη με την ψυχή στο στόμα.
    Επίσης είναι σημαντική η διδασκαλία του μαθήματος ως βασικού στη Θετική κατεύθυνση έστω κι αν δεν εξετάζεται πανελλαδικά. Η πλειοψηφία των μαθητών που περνούν στα τμήματα πανεπιστημίων από τη θετική κατεύθυνση ασχολούνται με την Πληροφορική και τον Προγραμματισμό.
    Στην Πρωτοβάθμια και τη Δευτεροβάθμια χωρισμός κάθε τμήματος σε δύο στις περιπτώσεις που υπάρχουν 18 και πλέον μαθητές. Μέγιστος αριθμός μαθητών σε κάθε υπολογιστή δύο και σε καμία περίπτωση τρεις.
    Τέλος θα πρέπει να γίνει αναβάθμιση του εργαστηρίου Πληροφορικής και του ρόλου του για ολόκληρη τη Σχολική Μονάδα γεγονός που σημαίνει διαρκή ενημέρωση και υποστήριξη από τον Υπεύθυνο του η οποία δεν είναι δυνατόν να πραγματοποιείται μεταξύ των διαλειμμάτων και στα κενά. Θα πρέπει λοιπόν να ανατεθεί και πάλι η τρίωρη απασχόληση στους Υπεύθυνους Σχολικών Εργαστηρίων Πληροφορικής.
    Τα παραπάνω είναι το μίνιμουμ αν θέλουμε να παρέχεται ουσιαστική πληροφορική παιδεία στους μαθητές μας.

  • 28 Απριλίου 2020, 23:33 | Αλέξιος

    Η εκπαίδευση πρέπει να είναι συνοδοιπόρος με την εξέλιξη της κοινωνίας. Η Πληροφορίκή, Φυσική Αγωγή, Καλλιτεχνικά, Τεχνολογία, Μουσική και Ξένες γλώσσες πρέπει να αναβαθμιστούν, και να επιδείξουν το τεράστιο ρόλο που διαδραματίζουν στην ελληνική κοινωνία αλλά και στην Ευρώπη που οραματιζόμαστε..