Άρθρο 03 – Κατανομή χρόνου ανά διδακτικό αντικείμενο στα Δημοτικά Σχολεία

Οι παρ. 2-4 του στοιχείου Α’ του άρθρου 11 του π.δ. 79/2017 (Α′ 109) αντικαθίστανται ως εξής:

«2. Κατανομή του χρόνου ανά διδακτικό αντικείμενο στα 6/θεσια και άνω Δημοτικά Σχολεία:

ΤΑΞΕΙΣΑΒΓΔΕΣΤ
Α/ΑΜΑΘΗΜΑΤΑΕνιαίος Τύπος
1ΓΛΩΣΣΑ998877
2ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ554444
3ΙΣΤΟΡΙΑ2222
4ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ3322
5ΓΕΩΓΡΑΦΙΑ22
6ΦΥΣΙΚΑ33
7ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ11
8ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ2211
9ΑΙΣΘΗΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
Εικαστικά221111
Μουσική111111
Θεατρική Αγωγή1111
10ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ333322
11ΑΓΓΛΙΚΑ223333
12ΕΥΕΛΙΚΤΗ ΖΩΝΗ3322
132η ΞΕΝΗ ΓΛΩΣΣΑ22
14ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ111111
ΣΥΝΟΛΟ ΩΡΩΝ303030303030

 

  1. Κατανομή του χρόνου ανά διδακτικό αντικείμενο στο 4/θέσιο Δημοτικό Σχολείο:
 Α/ΑΜΑΘΗΜΑΤΑΤμήμα συνδιδασκαλίας Γ’ – Δ’Τμήμα συνδιδασκαλίας Ε’ – ΣΤ’
Α΄Β΄Γ΄Δ΄Συνδιδασκαλία Γ’-Δ’Σύνολο ωρών

Γ’ – Δ’

Ε΄ΣΤ΄Συνδιδασκαλία. Ε-ΣΤΣύνολο ωρών Ε ’- ΣΤ’
ΑΒΓ’ – Δ’Ε’- ΣΤ’
1ΓΛΩΣΣΑ998877
2ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ553363,53,57
3ΙΣΤΟΡΙΑ2222
4ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ3322
5ΓΕΩΓΡΑΦΙΑ2/21
6ΦΥΣΙΚΑ33
7ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ11
8ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ2/212/21
9ΑΙΣΘΗΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ*44332/21
10ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ333322
11ΑΓΓΛΙΚΑ223/23/233/23/23
12ΕΥΕΛΙΚΤΗ ΖΩΝΗ332/21
132η ΞΕΝΗ ΓΛΩΣΣΑ1/21/21
14ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΊΑΣ111111
               ΣΥΝΟΛΟ30303030

 

 

  1. Κατανομή του χρόνου ανά διδακτικό αντικείμενο στο 5/θέσιο Δημοτικό Σχολείο:
Α/Α 

ΜΑΘΗΜΑΤΑ

Τμήμα συνδιδασκαλίας Γ’ – Δ’
Α΄Β΄Γ΄Δ΄Συνδιδασκαλία

Γ’ – Δ’

Σύνολο

ωρών Γ’ – Δ’

Ε΄ΣΤ΄
1ΓΛΩΣΣΑ998877
2ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ5533644
3ΙΣΤΟΡΙΑ2222
4ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ3322
5ΓΕΩΓΡΑΦΙΑ22
6ΦΥΣΙΚΑ33
7ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ11
8ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ2/2111
9ΑΙΣΘΗΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ*443311
10ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ333322
11ΑΓΓΛΙΚΑ223/23/2333
12ΕΥΕΛΙΚΤΗ ΖΩΝΗ332/21
132η ΞΕΝΗ ΓΛΩΣΣΑ22
14ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ111111
             ΣΥΝΟΛΟ3030303030

 

*Αισθητική

Αγωγή

Εικαστικά221
Μουσική111
Θεατρική Αγωγή111

 

Το μάθημα της Γλώσσας διδάσκεται για εννέα (9) ώρες στις Α` και Β` τάξεις, για οκτώ (8) στις Γ` και Δ` και για επτά (7) ώρες στις Ε` και ΣΤ` τάξεις.

Το μάθημα των Μαθηματικών διδάσκεται για πέντε (5) ώρες στις Α` και Β` τάξεις και για τέσσερις (4) ώρες στις Γ`, Δ`, Ε` και ΣΤ` τάξεις.

Το μάθημα της Ιστορίας διδάσκεται για δύο (2) ώρες στις Γ`, Δ`, Ε` και ΣΤ` τάξεις.

Η Μελέτη Περιβάλλοντος διδάσκεται για τρεις (3) ώρες στις Α` και Β` τάξεις και για δύο (2) ώρες στις Γ` και Δ` τάξεις.

Το μάθημα της Γεωγραφίας διδάσκεται για δύο (2) ώρες στις Ε` και ΣΤ` τάξεις.

Το μάθημα των Φυσικών διδάσκεται για τρεις (3) ώρες στις Ε` και ΣΤ` τάξεις.

Το μάθημα της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής διδάσκεται για μία (1) ώρα στις Ε` και ΣΤ` τάξεις.

Το μάθημα των Θρησκευτικών διδάσκεται για δύο (2) ώρες στις Γ` και Δ` τάξεις και για μία (1) ώρα στις Ε` και ΣΤ` τάξεις.

Το μάθημα της Φυσικής Αγωγής διδάσκεται για τρεις (3) ώρες στις Α`, Β`, Γ`, και Δ` τάξεις και για δύο (2) ώρες στις Ε` και ΣΤ` τάξεις.

Το μάθημα των Αγγλικών διδάσκεται για δύο (2) ώρες στις Α` και Β` τάξεις και για τρεις (3) ώρες στις υπόλοιπες τάξεις.

Η δεύτερη ξένη γλώσσα διδάσκεται για δύο (2) ώρες στις Ε` και ΣΤ` τάξεις.

Το μάθημα των Τ.Π.Ε. διδάσκεται για μία (1) ώρα εβδομαδιαίως σε όλες τις τάξεις.

Η Ευέλικτη Ζώνη διδάσκεται για τρεις (3) ώρες στις τάξεις Α` και Β` και για δύο (2) ώρες στις τάξεις Γ` και Δ`.

 

  • 4 Μαΐου 2020, 23:01 | Γιάννης

    Το μάθημα που θα έπρεπε να είναι ο άξονας γύρω από τον οποίο οφείλουν να περιστρεφονται όλα τα μαθήματα είναι το μάθημα της θεατρικής αγωγής. Έπρεπε όλα τα σχολεία να έχουν έναν θεατρολογο που σε επικοινωνία και συνεννόηση με τους δασκάλους θα ρυθμίζει έτσι τις θεατρικές δραστηριότητες που να ανταποκρινονται στις ελλείψεις και τις ανάγκες των μαθητών, των τμημάτων και του σχολείου.

  • 4 Μαΐου 2020, 22:59 | Μαρία

    Δύωρο μάθημα Μουσικής Αγωγής, θεσπισμένης από αρχαιοτάτων χρόνων, ως απαραίτητης για την ψυχική και, με επιστημονικές έρευνες τεκμηριωμένη, εγκεφαλική- νοητική υγεία του ανθρώπου!

  • 4 Μαΐου 2020, 22:53 | Φωτεινή

    Δώστε την ευκαιρία στα παιδιά να εκφράσουν τα συναισθήματα τους και να μάθουν μέσα από αυτά. Πρέπει να αυξηθούν οι ώρες στο μάθημα της μουσικής σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης. Η μια ώρα στο ωρολόγιο πρόγραμμα δεν αρκεί για να πειραματιστούν, να διδαχθούν και ταυτόχρονα να προετοιμαστούν για τις διάφορες εκδηλώσεις που προκύπτουν μέσα στο σχολικό έτος.

  • 4 Μαΐου 2020, 22:51 | Αλέξανδρος Θ.

    Αύξηση των μαθημάτων Καλλιτεχνικής Παιδείας (Μουσική, Εικαστικά, Θεατρική Αγωγή) προκειμένου να μην καλύπτουν μόνο την προετοιμασία των σχολικών εορτών, όπως γίνεται μέχρι τώρα. Να αναφέρεται επίσης ξεκάθαρα ποιός διδάσκει το κάθε γνωστικό αντικείμενο.

  • Προτείνω τη σημαντική αύξηση ωρών του μαθήματος της Μουσικής σε έξι τουλάχιστον εβδομαδιαίως και την υποχρεωτική διδασκαλία του μαθήματος από την Προσχολική Εκπαίδευση μέχρι και την Γ΄ Λυκείου αποκλειστικά από εκπαιδευτικούς ειδικότητας Μουσικής και πάντοτε σε κατάλληλα εξοπλισμένη αίθουσα. Συνιστώ επίσης την αύξηση Μουσικών Γυμνασίων και Λυκείων και την ίδρυση Μουσικών Δημοτικών. Επίσης, προτείνω την επιβράβευση των εκπαιδευτικών Μουσικής και των μαθητών που διακρίθηκαν διεθνώς, όπως σε Παγκόσμιες Ολυμπιάδες, με βαθμό Α΄ και με άνευ εξετάσεων εισαγωγή στα Μουσικά Πανεπιστήμια και τα Μουσικά Σχολεία της Ελλάδας αντίστοιχα.

  • Υπόμνημα επί του Σ/Ν «Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις»

    Η ανταπόκριση της χώρας μας στην πρόκληση της 4ης βιομηχανικής επανάστασης, της οποίας το κύριο χαρακτηριστικό είναι η σύνδεση του ανθρώπου με τη μηχανή και τις ευφυείς τεχνολογίες, προϋποθέτει πολίτες με βασικές ψηφιακές δεξιότητες και επιστήμονες Πληροφορικής, για να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις των σύγχρονων θέσεων εργασίας, που απαιτούν αντίστοιχες ψηφιακές ικανότητες – Digital Competence Framework (https://ec.europa.eu/jrc/en/digcomp/ digital-competence-framework). Σύμφωνα με το Δείκτη Ψηφιακής Οικονομίας και Κοινωνίας-Digital Economy and Society Index – DESI (https://ec.europa.eu/digital-single-market/en/desi), ο οποίος μετρά την ψηφιακή τεχνολογία και προσδιορίζει την απόδοση και την πρόοδο της ψηφιακής ανταγωνιστικότητας των κρατών μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, η χώρα μας υπολείπεται αρκετά (46%) από το μέσο όρο των κρατών μελών (57%). Σήμερα, λοιπόν, παρά ποτέ, για την ενίσχυση της οικονομίας της χώρας μας, είναι οφθαλμοφανής η ενίσχυση της ψηφιακής της ανταγωνιστικότητας, με κύριο πυλώνα την Εκπαίδευση. Κατά συνέπεια το σημερινό σχολείο οφείλει να προετοιμάσει αποτελεσματικά τον αυριανό πολίτη της Κοινωνίας και της Γνώσης, προκειμένου να είναι σε θέση να αντιμετωπίσει τις προκλήσεις αλλά και να αξιοποιήσει τις ευκαιρίες της νέας εποχής, όπως αυτές προαναφέρθηκαν.

    Στην προσπάθεια αυτή είναι γεγονός αδιαµφισβήτητο, ότι η ενίσχυση της προσφερόμενης Πληροφορικής Παιδείας, για την ολόπλευρη μόρφωση και προσωπική ανάπτυξη των μαθητών, σε σχέση με τη βελτίωση του ψηφιακού γραμματισμού και των ψηφιακών ικανοτήτων τους, που αποτελούν στρατηγικό στόχο της νέας προγραμματικής περιόδου για την Ε.Ε., θα συντελέσει τα μέγιστα. (Ευρωπαϊκή Επιτροπή, Σχέδιο δράσης 2018 για την ψηφιακή εκπαίδευση ;Υπουργείο Διοικητικής Ανασυγκρότησης, Εθνικό Σχέδιο Δράσης 2019 για την Προώθηση της Καινοτομίας και των Ψηφιακών Δεξιοτήτων).

    Επίσης, είναι γενικά αποδεκτό ότι η διδασκαλία-διδακτική των μαθημάτων Πληροφορικής και ιδιαίτερα ο Προγραμματισμός, αναπτύσσουν εκτός των ψηφιακών ικανοτήτων και άλλες ικανότητες του 21ου αιώνα, όπως η κριτική, η δημιουργική και η υπολογιστική σκέψη. Με δεδομένη τη διείσδυση της Επιστήμης των υπολογιστών στις άλλες επιστήμες, την οικονομία και την κοινωνία οι προαναφερθείσες ικανότητες του και ψηφιακές ικανότητες αναγνωρίζονται ως θεμελιώδεις, που καλλιεργούνται στα σύγχρονα εκπαιδευτικά συστήματα από την αρχή της βασικής εκπαίδευσης. Η ανάπτυξη Πληροφορικής κουλτούρας θα καταστήσει τους μαθητές μας ενεργά μέλη της σύγχρονης κοινωνίας, ικανούς να πρωταγωνιστούν στις αλλαγές και στις εξελίξεις που επιβάλλουν οι σύγχρονες απαιτήσεις σε όλους τους τομείς. Επιπρόσθετα, η ατυχής συγκυρία της πανδημίας του COVID-19 ανέδειξε πόσο επιτακτική είναι η ανάγκη, η Πολιτεία να επενδύσει στην Επιστήμη της Πληροφορικής και στις Εφαρμογές της στην εκπαιδευτική διαδικασία, αλλά και σε ζητήματα εξοπλισμού (υλικού και λογισμικού), στους εκπαιδευτικούς Πληροφορικής, και στην επιμόρφωση των εκπαιδευτικών.

    Το υπό διαβούλευση Σ/Ν του Υπουργείου Παιδείας με τίτλο «Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις», αν και στο σκεπτικό του ευαγγελίζεται την αναβάθμιση της Πληροφορικής, που είναι η πάγια θέση της Ένωσής μας, δεν ανταποκρίνεται ουδόλως προς αυτή την κατεύθυνση. Με δεδομένη την ειλικρινή πρόθεσή μας, για κατάθεση εποικοδομητικών βελτιωτικών προτάσεων, στην κατεύθυνση των υλοποίησης των προαναφερθέντων, υποβάλλουμε το παρακάτω αναλυτικό και τεκμηριωμένο υπόμνημα θέσεων επί των διατάξεών του. Συγκεκριμένα, στο υπόμνημα καθορίζεται ο τρόπος με τον οποίο το σύστημα εκπαίδευσης μπορεί να αξιοποιήσει αποτελεσματικότερα την καινοτομία και τις ψηφιακές τεχνολογίες και να στηρίξει την ανάπτυξη κατάλληλων ψηφιακών δεξιοτήτων, που απαιτούνται για τη διαβίωση και την εργασία.

    Υπόμνημα επί των διατάξεων

    Άρθρο 03 – Κατανομή χρόνου ανά διδακτικό αντικείμενο στα Δημοτικά Σχολεία

    Η μοναδική ρεαλιστική πρόταση για ένα σύγχρονο Δημοτικό Σχολείο, είναι η εφαρμογή του πιλοτικού προγράμματος των Ε.Α.Ε.Π.. (ΦΕΚ 1139/28-7-2010). Ο σκοπός της διδασκαλίας της Πληροφορικής στο Δημοτικό είναι οι μαθητές να αποκτήσουν μια αρχική, συγκροτημένη και σφαιρική αντίληψη των βασικών λειτουργιών του υπολογιστή, μέσα σε μια προοπτική «τεχνολογικού αλφαβητισμού» και αναγνώρισης των Τ.Π.Ε., αναπτύσσοντας παράλληλα ευρύτερες δεξιότητες κριτικής σκέψης, δεοντολογίας, κοινωνικής συμπεριφοράς αλλά και διάθεσης για ενεργοποίηση και δημιουργία τόσο σε ατομικό επίπεδο όσο και σε συνεργασία με άλλα άτομα ή ως μέλη μιας ομάδας. Η εμπειρία έδειξε ότι το Δημοτικό σχολείο με Ε.Α.Ε.Π., επρόκειτο για ένα άκρως επιτυχημένο θεσμό, που έδωσε σε όλους τους μαθητές το δικαίωμα στον ψηφιακό αλφαβητισμό και στη ουσιαστική διδασκαλία των γνωστικών αντικειμένων της Πληροφορικής και των Τ.Π.Ε.

    Προτείνουμε την αύξηση των ωρών διδασκαλίας του μαθήματος «Τεχνολογίες της Πληροφορικής και της Επικοινωνίας» στις τελευταίες τάξεις του Δημοτικού (Γ’ έως ΣΤ’), με τη μετατροπή του μαθήματος σε δίωρο.

    Το Δ.Σ. της Π.Ε.ΚΑ.Π.

  • 4 Μαΐου 2020, 22:47 | Σταύρος

    Είναι πολύ σημαντικό να κάνουν τα παιδιά μουσική και λοιπές τέχνες στα σχολεία.

  • 4 Μαΐου 2020, 22:43 | Μιχάλης Μ.

    Η αισθητική αγωγή μονίμως ριγμένη και αναφέρομαι στο Δημοτικό ως εκπαιδευτικός Αθμιας. Και φυσικά πιο ριγμένη η θεατρική αγωγή στην χώρα που γέννησε το Θέατρο ! Και σας το λέω εγώ που είμαι Μουσικός ! Απαράδεκτον, τουλάχιστον 1 ώρα σε κάθε τάξη πρέπει. Βλέπω μάλιστα δίωρο τα εικαστικά σε Α και Β Δημοτικού και χαίρομαι γιατί και τε εικαστικά στην Ελλάδα έχουν την κορυφαία έκφρασή τους. Και στα μουσεία όλου του κόσμου μέσω των κλεμμένων ή «δανεισμένων» γλυπτών και άλλων εικαστικών αριστουργημάτων. Και με τη Μουσική; Ο Απόλλων και οι μούσες που κοσμούν την Αίθουσα της Musikverein όπου πάιζει η Φιλαρμονική της Βιέννης, παντού θεραπεύονται εκτός Ελλάδος ! Μουσική …. εκ του μάω … μώ = γνωρίζω. Εξ ου και οι μούσες και το ουσιαστικοποιημένο επίθετο που υπάρχει παντού Μουσική (Τέχνη και Επιστήμη δηλαδή), Musik, Musique, Musica, Music κ.ο.κ. Άσε όλα άκλαυτα εν Ελλάδι ….. οποία κατάντια !
    Προτείνω : το μοντέλο των ΕΙκαστικών για όλα τα μαθήματα αισθητικής αγωγής, ήτοι : 1ωρο σε 4 τάξεις, 2ωρο σε 2 τάξεις, π.χ. δίωρο εικαστικών για Α & Β και μονόωρο από Γ και πάνω. Μονόωρο μουσικής για Α,Β,Ε,ΣΤ και δίωρο για Γ & Δ όπως το πρωτοπρόλαβα την σχολική χρονιά 2002-2003 που πρωτοδιορίστηκα. Τέλος μονόωρο θεατρικής αγωγής για Α,Β,Γ και Δ και δίωρο για Ε και ΣΤ, κάτι που βοηθά στην προετοιμασία των σχολικών εορτών. Έτσι με πολύ απλά και λιτά μέσα, η αισθητική αγωγή αποκτά 4 ώρες (μόλις) από το σύνολο των 30 ανά εβδομάδα …. Δύσκολο; Καθόλου ! Υπάρχει διάθεση για ιδέες και δημιουργικές ενασχολήσεις των μαθητών και της σχολικλής κοινότητας; Εϊδωμεν … αν και δεν το πιστεύω … διαβούλευση για τα μάτια του κόσμου και ως πρόσχημα, όπως έως τώρα …. μακάρι να διαψευστώ …. το εύχομαι …. θα ζητήσω και δημόσια συγγνώμη εν τοιαύτη περιπτώσει ….

  • 4 Μαΐου 2020, 22:40 | Ειρήνη Καρυοφυλλίδου

    Το μάθημα της φυσικής αγωγής είναι αναγκαίο να διδάσκεται τουλάχιστον για 3 ώρες εβδομαδιαία σε όλες ανεξαιρέτως τις τάξεις των δημοτικών σχολείων. Η συμβολή της φυσικής αγωγής ήδη από τη νηπιακή ηλικία και την ηλικία του δημοτικού, είναι διεθνώς αναγνωρισμένη τόσο σε κινητικό όσο και σε ψυχοσυναισθηματικό επίπεδο. Κύριος σκοπός μας μέσα από την εκπαιδευτική διαδικασία πρέπει να είναι η δια βίου άσκηση,έτσι ώστε να έχουμε ανθρώπους υγιείς, με όλα τα οφέλη που προκύπτουν από αυτό,σε ατομικό, κοινωνικό και οικονομικό επίπεδο.Οι ώρες της φυσικής αγωγής δεν πρέπει να είναι αντιστρόφως ανάλογες με την ηλικία των παιδιών. Αν μειώνονται οι ώρες της φυσικής αγωγής το μήνυμα που δίνουμε στους μαθητές είναι ότι η φυσική αγωγή δεν είναι τόσο σημαντική όσο τα υπόλοιπα μαθήματα.Το πόσο σημαντική είναι,εκτός των άλλων, το αποδεικνύουν πρόσφατες επιστημονικές έρευνες που αναφέρουν ότι η φυσική αγωγή παίζει πρωταρχικό και καίριο ρόλο για την αύξηση της οστικής πυκνότητας των νηπίων και των παιδιών.Με την παράλληλη υιοθέτηση ενός δια βίου υγιεινού τρόπου ζωής,επιθυμούμε ενεργά παιδιά που θα δρουν και δεν θα οδηγούνται σε μια καθιστική ζωή στο μέλλον.Είναι η ώρα το υπουργείο να δώσει την απαιτούμενη σημασία με την εφαρμογή τριών ωρών εβδομαδιαίας άσκησης σε όλες τις ηλικίες.

  • 4 Μαΐου 2020, 22:38 | Αγγελική Ζάχου

    Θέατρο, Μουσική και κίνηση είναι οι λόγοι για τους οποίους τα παιδιά θέλουν να πηγαίνουν στο σχολείο

  • 4 Μαΐου 2020, 22:34 | Χρυστάλλα Χατζηαναστάση

    Οι τέχνες γενικότερα βοηθούν τα παιδιά στη γλωσσική τους ανάπτυξη,απελευθερώνει τη φαντασία τους, αναπτύσσει την κοινωνικότητα τους,αναπτύσσει την αισθητική τους,αποκτουν κριτικό πνεύμα!!
    Είναι σημαντικό να ενισχυθούν η αισθητική και θεατρική αγωγή και η μουσική!!

  • ΔΥΟ ΩΡΕς ΕΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΣΕ ΚΑΘΕ ΤΑΞΗΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ

  • 4 Μαΐου 2020, 22:33 | Ιορδανα

    Αύξηση των καλλιτεχνικών μαθημάτων τα οποία συμβάλουν σημαντικά στην ανάπτυξη κοινωνικών και ψυχοσυναισθηματικων δεξιοτητων..

  • 4 Μαΐου 2020, 22:32 | Ρούλα

    Επιθυμώ όπως το μάθημα της θεατρικής αγωγής να επεκταθεί στις τάξεις Ε και Στ Δημοτικού όπως προϋπήρχε. Και να αυξηθούν οι ώρες διδασκαλίας στις τέσσερις μικρές τάξεις επειδή θεωρώ ότι το συγκεκριμένο μάθημα προσφέρει ψυχική ηρεμία στα παιδιά.

  • 4 Μαΐου 2020, 22:31 | Μπλιούμης Αθανάσιος

    Πρέπει να αυξήσετε τις ώρες των εικαστικών κυρίως στις μικρές τάξεις, γιατί δεν επαρκεί πρώτον ο χρόνος για όλες αυτές τις δημιουργίες που τα παιδιά αγαπούν, δεύτερον τα εικαστικά συνεισφέρουν στην ανάπτυξη περισσότερων δεξιοτήτων και καλλιεργούν τη βιωματική μάθηση, η οποία υποβοηθά την πιο γρήγορη εκμάθηση τόσο του ίδιου του μαθήματος όσο και των υπόλοιπων.Μέσα από την διαδραστική » αφήγηση «, τα παιδιά έρχονται πιο κοντά μέσω ομαδικών εργασιών και γίνονται πιο κοινωνικά καθώς πρέπει να ανταλλάζουν τα υλικά τους ώστε να δημιουργούν τις κατασκευές τους. Μαθαίνουν να χειρίζονται εργαλεία όπως ψαλίδι , πινέλα μπογιές , κόλλες ακόμα και διάφορα ανακυκλώσιμα υλικά και να τα αξιοποιούν ανάλογα. Αυξάνεται η οπτική παρατηρητικότητα και η κριτική σκέψη , αφού σκέφτονται για την κάθε τους κίνηση που δεν είναι τυποποιημένη καθώς και εκφράζουν άποψη – γνώμη πάνω σε άλλα έργα ζωγραφικά και μη.
    Τρίτον , έχει αποδειχτεί επιστημονικά ότι μέσω της τέχνης, ο κάθε καλλιτέχνης -δημιουργός , εκτονώνεται και» βγάζει» προς τα έξω πιο εύκολα τα συναισθήματα του, πχ. ‘ένα μικρό παιδί με μια απλή ζωγραφιά μίας καρδίας σου δείχνει αμέσως τι θέλει να πει ή ένα άλλο που κάνει συνέχεια κάτι με το χρώμα μαύρο ή κόκκινο σε βοηθά να καταλάβεις τα συναισθήματά του και ακόμα και το τι γίνεται στο σπίτι. Μπαίνει μέσα έτσι και ένα «δείγμα » ψυχολογίας και εννοείται πως τότε συμβουλεύεσαι άμεσα τον – την κοινωνική -ο λειτουργό και ψυχολόγο του σχολείου. Υπάρχουν πολλά που μπορεί να ειπωθούν για τα οφέλη της τέχνης , όπως ότι γιατροί στον Καναδά συνταγογραφούν έργα Τέχνης πλέον σαν θεραπεία των ασθενών αντί για χάπια. Πρέπει επιτέλους τα παιδιά στην Ελλάδα να μάθουν ποιος είναι ο Δομίνικος Θεοτοκόπουλος και άλλοι πολλοί πασίγνωστοι Έλληνες , από την αρχαιότητα πχ. Φειδίας μέχρι και το τώρα πχ. Τσαρούχης. Όλοι έχουμε δει το γνωστό έργο :Το Κρυφό Σχολειό γνωρίζουμε ότι το έκανε ο Νικόλαος Γύζης;

    Πρέπει να αυξηθούν οι ώρες για πάρα πολλούς λόγους και θα πρέπει να καταλάβουμε ότι τα εικαστικά είναι και θα είναι το ίδιο σημαντικά με τα υπόλοιπα μαθήματα.

    Παιδί Στ΄ Δημοτικού : Κύριε δεν μπορώ να κόψω με το ψαλίδι μου, δεν ξέρω όσες φορές προσπάθησα δεν τα κατάφερα.
    Εκπαιδευτικός ( Εγώ) : Γιατί δεν μπορείς να κόψεις τι έγινε για να δω!
    Παιδί Στ’ Δημοτικού : Να, ορίστε πάω να κόψω και το ψαλίδι δεν κόβει δεν φταίω εγώ!
    Εκπαιδευτικός ( Εγώ) Παίρνω το ψαλίδι να δοκιμάσω και εγώ : Ναι έχεις δίκιο δεν κόβει καλά, για πες μου όμως πόσο καιρό δεν ξέρεις να κόβεις και πόσο καιρό έχεις αυτό το ψαλίδι?
    Παιδί Στ’ Δημοτικού: Δύο χρόνια σίγουρα.
    Εκπαιδευτικός ( Εγώ) : Ξέρεις γιατί δεν μπορείς να κόψεις? Επειδή αυτό το ψαλίδι είναι για αριστερόχειρες και εσύ δεν είσαι, για αυτό! Για πάρε ένα άλλο να δούμε!

    Και εννοείται μετά από προσπάθεια τα κατάφερε.

    Συμπέρασμα ? 6 χρόνια στο Δημοτικό δεν του έδειξε κανένας πως να κόβει ή τα θεωρούμε όλα δεδομένα? Θα πήγαινε Γυμνάσιο χωρίς να ξέρει να κόβει!

  • 4 Μαΐου 2020, 22:21 | ΚΑΤΕΡΙΝΑ Π.

    Είναι πολύ σημαντικό να κάνουν τα παιδιά μουσική, αυξηση των μαθημάτων Καλλιτεχνικής Παιδείας (Μουσική, Εικαστικά, Θεατρική Αγωγή)

  • 4 Μαΐου 2020, 22:21 | Χρυστάλλα Χατζηαναστάση

    Μέσα απ’ την Τέχνη, τα παιδιά μαθαίνουν ν’ αναπτύσσουν σωστά τις κριτικές τους ικανότητες.
    Βοηθά στη γλωσσική τους ανάπτυξη, απελευθερώνει τη φαντασία τους,αναπτύσσει την κοινωνικότητα
    τους,αναπτύσσει την αισθητική τους, αποκτούν κριτικό πνεύμα!! Είναι σημαντικό να ενισχυθούν οι τέχνες γενικότερα!!! Αισθητική και θεατρική αγωγή και μουσική!!!

  • 4 Μαΐου 2020, 22:19 | Ελένη Σ

    Η μουσική είναι αναγκαίο να υπάρχει και στα δημοτικά σχολεία. Βοηθάει στην ανάπτυξη των παιδιών, σε νοητικό, γνωστικό και ψυχολογικό επίπεδο. Σημαντικό είναι να αυξηθούν οι ώρες μαθήματος της μουσικής, ώστε να αποκτήσουν μεγαλύτερη επαφή με αυτή.

  • 4 Μαΐου 2020, 22:18 | Βασίλειος Γ.

    Θεατρική αγωγή … ένα μάθημα – δραστηριότητα που συμβάλει στην ανάπτυξη του ψυχοσυναισθηματικού κόσμου του παιδιού. Σημαντικό; Ναι! Αλλά …

    Ένα μάθημα – δραστηριότητα που στο πέρασμα των χρόνων περιορίστηκε μόνο στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση.

    Ένα μάθημα – δραστηριότητα που πλέον εξοβελίστηκε από την στ’ και ε’ δημοτικού και περιορίστηκε στις τέσσερις μικρότερες τάξεις.

    Ένα μάθημα – δραστηριότητα που σε πολλές περιπτώσεις διδάσκεται με ανάθεση σε όποιον μόνιμα διορισμένο δάσκαλο χρειάζεται ώρες για να συμπληρώσει το ωράριό του σε ένα σχολείο και να μην μετακινηθεί σε κάποιο άλλο, την στιγμή που υπάρχουν οι κατάλληλοι εκπαιδευτικοί, που σπούδασαν το συγκεκριμένο αντικείμενο.

    Φυσικά κάτι αντίστοιχο συμβαίνει σε όλα τα μαθήματα Καλλιτεχνικής Παιδείας (Μουσική, Εικαστικά, Θεατρική Αγωγή). Προφανώς, το υπουργείο παιδείας να θεωρεί πολυτέλεια αυτές τις δραστηριότητες αλλά … δεν είναι.

    Μήπως είναι καιρός αυτή η αδικία να αποκατασταθεί;

  • 4 Μαΐου 2020, 22:15 | Γεώργιος I.

    Να αυξηθούν οι ώρες μουσικής, εικαστικών και θεατρικής αγωγής, και επιτέλους να διδάσκονται και τα τρία μαθήματα.

  • 4 Μαΐου 2020, 22:14 | Γεωργία

    Επιθυμώ να αυξηθούν οι ώρες στη θεατρική αγωγή και να επανέλθει ξανά και στην Ε κ Στ Δημοτικού όπως προϋπήρχε. Το παιδί μέσα από το θεατρικό παιχνίδι καλλιεργεί τη φαντασία του, μαθαίνει να συνεργάζεται, κοινωνικοποιείται, αποκτά κριτική σκέψη, αναπτύσσει τη σωματική του έκφραση και καλλιεργεί το λόγο του.

  • 4 Μαΐου 2020, 22:12 | Βαγγέλης

    H αναβάθμιση της διδασκαλίας των ξένων γλωσσών εξαντλείται δυστυχώς στην Αγγλική γλώσσα. Πρέπει να ενισχυθεί η πολυγλωσσία στο ελληνικό δημόσιο σχολείο ώστε οι μαθητές να μην υποχρεώνονται να καταφεύγουν σε φροντιστήρια ξένων γλωσσών. Απαιτείται βελτίωση των διδακτικών εγχειριδίων και των προγραμμάτων σπουδών, αύξηση των ωρών διδασκαλίας (εισαγωγή της 2ης ξένης γλώσσας στην Δ΄ Δημοτικού και επαναφορά της τρίωρης διδασκαλίας της στο Γυμνάσιο), υποχρεωτική συνέχιση του μαθήματος της 2ης ξένης γλώσσας στο Λύκειο και σύνδεση της διδασκαλίας των ξένων γλωσσών με το Κρατικό Πιστοποιητικό Γλωσσομάθειας.

  • 4 Μαΐου 2020, 21:50 | Μάνος Σαριδάκης

    Το Ελληνικό Σχολείο για να αναβαθμιστεί πρέπει να εστιάσει στην πολύπλευρη ανάπτυξη των μαθητών και στην κριτική σκέψη.
    Τα μαθήματα της αισθητικής αγωγής (Μουσική, Εικαστικά, Θεατρική Αγωγή) συμβάλλουν με τον καλύτερο τρόπο στην ολόπλευρη εξέλιξη των παιδιών
    Διδασκαλία τουλάχιστον 2 ωρών για κάθε από τα 3 παραπάνω μαθήματα το πρωί και τουλάχιστον από 1 στην απογευματινή ζώνη.

  • 4 Μαΐου 2020, 21:50 | Γιώργος

    Αύξηση των ωρών στο μάθημα της πληροφορικής τουλάχιστον στις μεγάλες τάξεις. Θα πρότεινα να μειωθούν οι ώρες είτε της μουσικής είτε των εικαστικών, οπότε από εκεί θα έχουμε τις επιπλέον ώρες. Πρέπει να δώσουμε έμφαση στην πληροφορική, τις ξένες γλώσσες και τη γυμναστική. Αυτά τα αντικείμενα έχουν περισσότερο ανάγκη τα παιδιά δημοτικού.

  • 4 Μαΐου 2020, 21:48 | Άννα

    Ζητάμε την αύξηση των μαθημάτων Καλλιτεχνικής Παιδείας (Μουσική, Εικαστικά, Θεατρική Αγωγή)

  • 4 Μαΐου 2020, 21:47 | Μαρια

    Το μάθημα της θεατρικής αγωγής υποβαθμίστηκε σημαντικά το έβγαλαν απ’ την Ε και ΣΤ.Αιτουμαι να μπει σ’ αυτές τις δύο τάξεις επίσης την αύξηση των μαθημάτων καλλιτεχνικής παιδείας και ιδιαίτερα της θεατρικής αγωγής

  • 4 Μαΐου 2020, 21:43 | Μαρία Μελαχροινού

    Υποστηρίζω την αύξηση των μαθημάτων Καλλιτεχνικής Παιδείας (Μουσική, Εικαστικά, Θεατρική Αγωγή).
    Οι λογοι έχουν ήδη αναφερθεί εκτενώς.

  • Η Ιστορία των Τεχνών πιστεύω πως είναι άκρως απαραίτητη. Μουσική, Εικαστικά και γενικότερα παραστατικές τέχνες θα έπρεπε να έχουν τουλάχιστον τρεις ώρες την εβδομάδα.

  • 4 Μαΐου 2020, 21:39 | Θεολόγος Πλυστακας

    Η διδασκαλία και η μόρφωση των παιδιών θα πρέπει να είναι ολοκληρωμένη και ολόπλευρη! Μια ολοκληρωμένη μόρφωση, προάγει καλλιεργημένους και υπεύθυνους πολίτες! Επιπλέον, συμβάλει στη δημιουργία θετικής ψυχολογίας των πολιτών και συνεπώς στη βελτίωση των όρων και των συνθηκών της ζωής τους! Ως εκ τούτου, θεωρώ μέγα λάθος τη συρρίκνωση των μαθημάτων καλλιτεχνικής παιδείας για τους λόγους που προανέφερα! Δεν είναι λιγότερο σημαντικά από τα υπόλοιπα μαθήματα και συμβάλλουν σε θετική κατεύθυνση στην καλλιέργεια και την ψυχολογία των μαθητών και στη διαμόρφωση ολοκληρωμένων χαρακτήρων!

  • 4 Μαΐου 2020, 21:37 | dimitris dim

    Αυξήστε επιτελους τις ώρες διδασκαλίας της αισθητικής αγωγής! Έχουμε μείνει πίσω ως κοινωνία κι αποτελεί πάγιο αίτημα της εκπαιδευτικής κοινότητας η αναβάθμιση της παιδείας μέσω των τεχνών!

  • 4 Μαΐου 2020, 21:35 | Νίκος Β.

    Παρατηρώ ότι στις 2 τελευταίες τάξεις του Δημοτικού διδάσκεται το μάθημα της Φυσικής και Φυσικών επιστημών, από την ως τώρα εμπειρία μου διαπιστώνω ότι τα παιδιά περνούν από το δημοτικό στο γυμνάσιο με ελλιπέστατες γνώσεις στον τομέα των φυσικών επιστημών και αυτό πιστεύω ότι οφείλεται στις ελλιπείς γνώσεις σε αυτό τον κλάδο των επιστημών από τους δασκάλους (διδάσκονται ελάχιστα πράγματα στο Πανεπιστήμιο) αλλά το βασικό πρόβλημα είναι ότι τα παιδιά δεν μπαίνουν ποτέ σε πειραματικό εργαστήριο όπου εκεί πραγματικά οι φυσικές επιστήμες τους γίνονται βίωμα και έτσι τα παιδιά αποκτούν πολύ θετική άποψη γι αυτόν τον τομέα επιστημών.
    Προσωπική μου άποψη είναι ότι πρέπει να ενισχυθεί η εκπαίδευση των θετικών επιστημών με την ενσωμάτωση στο πρόγραμμα σπουδών του δημοτικού και τουλάχιστον μίας ώρα εργαστηρίων κατάλληλα εξοπλισμένων και στελεχωμένων από επιστήμονες του κλάδου.
    Φυσική, Χημεία και Βιολογία είναι δύσκολο να αγαπηθούν από τα παιδιά χωρίς να γίνουν βιωματικές.

  • 4 Μαΐου 2020, 21:25 | ΑΝΤΙΓΟΝΗ ΖΑΧΑΡΗ

    ΕΠΙΤΈΛΟΥΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΑΝΤΙΛΗΠΤΟ 3 ΩΡΕς ΜΟΥΣΙΚΗ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ 2 ΩΡΕΣ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ 2 ΩΡΕΣ ΣΤΑ ΓΕΝΙΚΑ ΓΥΜΝΑΣΙΑ ΤΟ ΛΙΓΟΤΕΡΟ!!!!!!

  • 4 Μαΐου 2020, 21:25 | Ηλέκτρα

    Αύξηση των ωρών διδασκαλίας της Θεατρικής Αγωγής και επαναφορά του μαθήματος στην Ε’ και ΣΤ’ τάξη. Πρόκειται για ένα μάθημα που έχει να προσφέρει πολλά στις κοινωνικές δεξιότητες, την κριτική σκέψη, τη δημιουργικότητα.

  • 4 Μαΐου 2020, 21:16 | Κωνσταντίνα Κουκολίτσου

    Το μάθημα της θεωρείται ένα από τα σημαντικοτερα μαθήματα στην εκπαίδευση γιατί συμβάλει στην ανάπτυξη της ψυχικής υγείας και προσωπικοτηρας του παιδιού . Ας μην ξεχνάμε τους αρχαίους Έλληνες που θεωρούσαν τη μουσική μαζί με την γυμναστική από τα πιο σημαντικά μαθήματα.

  • 4 Μαΐου 2020, 21:16 | Μαρώ Κ.

    Θεωρώ είναι μεγάλες οι ανάγκες των παιδιών για αισθητική αγωγή, και επομένως πρέπει να αυξηθούν οι ώρες της μουσικής, του θεάτρου και – γιατί όχι – των εικαστικών. Ειδικά οι ώρες της Θεατρικής Αγωγής που απουσιάζουν από την Ε και ΣΤ Δημοτικού, ενώ τα παιδιά βρίσκονται στην πιο εκφραστική τους ηλικία.
    Οι μαθητές δεν είναι αποθήκες όπου στοιβαζουμε γνώσεις, είναι ζωντανοί οργανισμοί που ασφικτιούν στο αστικό περιβάλλον και τον βεβαρυμένο τρόπο ζωής. Αν τους στερήσουμε τις τέχνες, κινδυνεύει σοβαρά ο ψυχισμός τους.

  • 4 Μαΐου 2020, 21:16 | Κατερίνα ΠΕ79

    Αυτό που θα ήθελα κι εγώ με τη σειρά μου να προσθέσω είναι ότι η αποδυνάμωση των μαθημάτων που αφορούν την αισθητική παιδεία μόνο αρνητικό αντίκτυπο θα μπορούσε να έχει στην καλλιέργεια των παιδιών. Η μουσική είναι από τα λίγα καλλιτεχνικά μαθήματα (μαζί με το θέατρο) που καλλιεργούν την δημιουργική συνεργατικότητα των παιδιών. Φανταστείτε τον πλούτο των ψυχικών εμπειριών και το δέσιμο που μπορεί να προκύψει από μια τέτοια καλλιτεχνική ομαδική δραστηριότητα. Όσοι έχουν συμμετάσχει σε ορχήστρες και χορωδίες ή σε θεατρικές ομάδες μπορούν να καταθέσουν τις εμπειρίες τους. Η καλλιτεχνική παιδεία και η τέχνη κυρίες και κύριοι πολίτες αυτής της χώρας καλλιεργεί πολυεπίπεδα έναν άνθρωπο, ανοίγει κόσμούς, προοπτικές, ενδυναμώνει τη φαντασία, και ειδικά για τα παιδιά αυτό είναι ένα εγγενές χαρακτηριστικό της ηλικίας τους, το οποίο με το παρόν παιδαγωγικό σύστημα φροντίσαμε να τους το καταπνίξουμε, για το καλό τους πάντα… Μία χώρα, λοιπόν, που θέλει να νιώθει περιφάνεια για τους πολίτες της, μια χώρα που θέλει να λέει ότι κυβερνάται από συνειδητοποιημένους πολιτικά και ελεύθερους ανθρώπους εκεί ακριβώς πρέπει να επενδύσει: στην τέχνη!

  • 4 Μαΐου 2020, 21:04 | Irene

    Η δεύτερη ξένη γλώσσα έχει ήδη επισημανθεί ως ιδιαίτερα δύσκολη για τους μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες συμπεριλαμβανομένων και των μαθητών με ΔΕΠ-Υ. Προτείνουμε να μην κάνουν δεύτερη ξένη γλώσσα στην Ε’ και ΣΤ’ και οι ώρες αυτές να αφιερώνονται σε STEM ή Ρομποτική, που είναι κατάλληλη για παιδιά με ΔΕΠ-Υ.

  • 4 Μαΐου 2020, 21:03 | Παντελής Κατσάμπας

    Αποδεδειγμένα, η ενασχόληση με τη μουσική προσφέρει πολλά από τα οφέλη που προσφέρει η συμμετοχή σε αθλήματα. Η ομαδική εργασία, η πειθαρχία, η εστίαση στο σκοπό και η διασκέδαση είναι μόνο μερικά από αυτά. Βελτιώνει, επίσης, τις δεξιότητες σκέψης του παιδιού, αναπτύσσει τη δημιουργική σκέψη του, το βοηθάει να μάθει να εκφράζει τα συναισθήματά του και να γνωρίσει διαφορετικές κουλτούρες. Η μουσική μπορεί ακόμη να βελτιώσει τη χωρική νοημοσύνη, δηλαδή την ικανότητά του να αναπαραστήσει το χώρο που βλέπει στο μυαλό του.
    Μελέτες δείχνουν ότι τα μαθήματα μουσικής μπορούν να αυξήσουν τη νοημοσύνη και τα αποτελέσματα στα τεστ εισόδου στο πανεπιστήμιο. Συγκεκριμένα, τα παιδιά που έκαναν μαθήματα μουσικής για ένα χρόνο, αύξησαν τη βαθμολογία τους στα τεστ IQ κατά 2,5 μονάδες σε σύγκριση με τα άλλα παιδιά. Η μελέτη υποδηλώνει ότι η αύξηση του IQ μπορεί να οφείλεται στη συγκέντρωση, την προσοχή και την απομνημόνευση που απαιτούνται για τη μελέτη της μουσικής. Τέλος, τα μαθήματα μουσικής και άλλων τεχνών συμβάλλουν στην αύξηση της φαντασίας των παιδιών και στην αυτοπεποίθηση που απαιτείται να έχουν για τη λήψη αποφάσεων.
    Ευλόγως λοιπόν, οι ώρες του μαθήματος της Μουσικής, πρέπει να αυξηθούν, καθώς επίσης πρέπει να προστεθεί και το μάθημα της Χορωδίας.

  • 4 Μαΐου 2020, 20:52 | Σκανδαλακη Ολυμπια

    Ειναι αναγκη να αυξηθουν οι ωρες διδασκαλιας του μαθηματος της Μουσικης τοσο στην Α’βαθμια όσο και στην Β’βαθμια εκπαιδευση. Ειδικοτερα να προβλεφθουν ωρες διδασκαλιας στην Β’ και Γ’ λυκειου. Ακομα, να εκπονηθουν Π.Σ. για το μαθημα της Μουσικης Αντιληψης και Γνωσης. Τα υπαρχοντα εχουν ασαφειες και ειναι παρωχημενα.

  • 4 Μαΐου 2020, 20:45 | Θεοφάνης

    Τα μαθήματα των καλλιτεχνικών και της μουσικής θα πρέπει στα δημοτικά και στα γυμνάσια να υπάρχουν 2 ώρες την εβδομάδα,το καθένα ξεχωριστά, για να μπορέσει το παιδί να δουλέψει τα χέρια του την φαντασία του και την αντίληψη του περισσότερο. Φτιάχνουμε παιδιά με εγκεφάλους κουτιά χωρίς συναισθηματική νοημοσύνη καθόλου, και αυτό σαν φαινόμενο θα συνεχίσει να υπάρχει εάν δεν μπει η τέχνη περισσότερο στα σχολεια

  • 4 Μαΐου 2020, 20:45 | Χαραλαμπίδου Μαρία

    Να αυξηθούν οι ώρες μουσικής εικαστικών και θεατρικής αγωγής η αισθητική αγωγή δημιουργεί τις προϋποθέσεις για κριτική σκέψη και Βοηθάει στην ψυχοσυναισθηματική ανάπτυξη των μαθητών

  • 4 Μαΐου 2020, 20:42 | Σοφία Χαραλαμπίδου

    Η Αισθητική Αγωγή συνεχώς συρρικνώνεται στο Ωρολόγιο Πρόγραμμα.
    Στα πιο σύγχρονα εκπαιδευτικά συστήματα οι ώρες Μουσικής, Εικαστικών και Θεατρικής Αγωγής είναι παντού αυξημένες.

    Οπωσδήποτε 2 ώρες για κάθε από τα τρία παραπάνω διδακτικά αντικείμενα στην πρωινή ζώνη και από 1 στην απογευματινή του ζώνη.

    Η Καλλιτεχνική Παιδεία συμβάλλει στην ψυχοσυναισθηματική ανάπτυξη ανάπτυξη των μαθητών.
    Η Μουσική εξυπηρετεί όλους τους εκπαιδευτικούς σκοπούς.

    Οι πολλαπλή νοημοσύνη και οι ειδικές δεξιότητες των μαθητών πρέπει να ενισχύονται.

    Δεν είναι δυνατόν να διδάσκονται Μαθήματα Αισθητικής Παιδείας μονόωρα για να εξυπηρετούν μόνο την διεκπεραίωση των σχολικών εορτών.

  • 4 Μαΐου 2020, 20:40 | Χρήστος

    Το μάθημα της ΜΟΥΣΙΚΗΣ πρέπει οπωσδήποτε να γίνει δίωρο. Τέσσερα (4) μαθήματα τον μήνα είναι πολύ λίγα, και αν τύχει και γιορτή, αργία, εκδρομή κάνεις να δεις τους μαθητές 2 ή και 3 εβδομάδες.

  • 4 Μαΐου 2020, 20:36 | Αναστασία Δουβανά

    Θέλουμε περισσότερες ώρες καλλιτεχνικών σε όλες τις βαθμίδες! Να αποκτήσουν τα παιδιά περισσότερες δεξιότητες, οπτική αντίληψη και εκφραστικές ικανότητες! Η τέχνη σώζει!

  • Τα καλλιτεχνικά μαθήματα (Μουσική, Εικαστικά, Θέατρο) πρέπει επιτέλους να πάρουν τον χρόνο που αρμόζει σε ένα σύγχρονο εκπαιδευτικό σύστημα. Καθημερινή δίωρη ζώνη καλλιτεχνικής εκπαίδευσης σε όλες τις τάξεις του Δημοτικού Σχολείου από ειδικούς δασκάλους. Με την κατάλληλη προσαρμογή της εκπαιδευτικής μεθόδου η καλλιτεχνική ζώνη μπορεί να γίνει μέσον διευρυμένης προσέγγισης των γενικών μαθημάτων. Π.χ. Η μουσική άπτεται μαθηματικών και φυσικών εννοιών αλλά και της γλώσσας και της ιστορίας, το θέατρο αγκαλιάζει κάθε τι που έχει σχέση με τον λόγο αλλά και την κίνηση μέσα στον χώρο, τα εικαστικά διευρύνουν την χρήση κάθε συμβολικής και οξύνουν την κατανόηση του χώρου (μαθηματικά-γεωμετρία – φυσική). Είναι πλέον κοινή παραδοχή ότι η καλλιτεχνική παιδεία διευρύνει και εκλεπτύνει τις νοητικές διεργασίες και ενδυναμώνει την έκφραση – ας μην μένει ένας κενός λόγος για το εκπαιδευτικό μας σύστημα.

    Σας ευχαριστώ.

  • 4 Μαΐου 2020, 20:28 | Ελενη Χατζηαργυρου

    Ψηφιζω

  • 4 Μαΐου 2020, 20:26 | Γαρυφαλλιά Π.

    Επέκταση του μαθήματος Μελέτη Περιβάλλοντος και στις τελευταίες τάξεις του Δημοτικού με έμφαση στην εξέλιξη της κλιματικής αλλαγής, τη σύνδεσή της με την κοινωνία (πολιτικές/οικονομικές/κοινωνικές επιπτώσεις).
    Κατάργηση των θρησκευτικών
    Αύξηση των ωρών μουσικής, εικαστικών θεατρικής αγωγής (1+1), χωρίζοντας την ύλη σε πρακτικό και θεωρητικό μάθημα (ιστορία των τεχνών, προσαρμοσμένη στις δυνατότητες αντίληψης των παιδιών, αναφορά από την αρχαιότητα ως το σημερα)

  • 4 Μαΐου 2020, 20:20 | Δημήτρης Σινάνογλου

    Όσο το μάθημα της μουσικής παραμένει μονόωρο, παραμένει ένα μάθημα καταδικασμένο. Ρεαλιστικά μιλώντας, ο/η εκπαιδευτικός μουσικής συναντά το κάθε τμήμα κάτι παραπάνω από 20 φορές το χρόνο!!!! (όσες ο/η δάσκαλος-α της τάξης σε μια μόνο εβδομάδα). Ένα χαμένο μάθημα σημαίνει πως τα παιδιά θα ξανακάνουν μουσική μετά από 15 ημέρες. Καμία συνέχεια, καμία πρόοδος, καμία οικειότητα δεν είναι εφικτή. Όλα αυτά συμβαίνουν, μάλιστα, σε ένα από τα (εκτός των άλλων επιχειρημάτων) αγαπημένα μαθήματα των παιδιών. Η μουσική αποτελεί τον πιο αυθόρμητο τρόπο έκφρασης του παιδιού. Ενώνει τα παιδιά σε ένα σύνολο, εξαλείφοντας ανταγωνισμούς και διαφορές. Φέρει, σημαίνει και επιβάλει το κέφι, τη χαρά, τη δημιουργικότητα. Είναι το απόλυτο εργαλείο της καθημερινής ζωής όλων των ανθρώπων, στη λύπη, στον πόνο, στη χαρά. Εξαιτίας αυτής της σημαντικότατης θέσης που κατέχει στη ζωή του καθενός (κάτι που έχουν εμφατικά δείξει ανθρωπολογικές, κοινωνιολογικές, νευρολογικές, παιδαγωγικές κλπ μελέτες), η μουσική πρέπει να έχει αντίστοιχη θέση και στο ωρολόγιο πρόγραμμα του σχολείου: ΔΙΩΡΟ σε κάθε τάξη του Δημοτικού και του Γυμνασίου.

  • 4 Μαΐου 2020, 20:17 | Δήμητρα Τσιακαλου

    Οι ώρες του μαθήματος της μουσικής είναι απαραίτητο να αυξηθούν, καθώς το μάθημα αυτό συμβάλλει στην εγκεφαλική και ψυχοκινητική ανάπτυξη των παιδιών. Επίσης είναι μάθημα που «γεφυρώνει» όλα τα διδακτικά αντικείμενα, όπως είναι η γλωσσα, τα μαθηματικά, η λογοτεχνία κτλ. Συμβάλλει στην στην σύνδεση θεωρίας και πράξης και βοηθά στην ενίσχυση της αυτοπεποίθησης των μαθητών, καθώς είναι το μάθημα που είναι προσιτό και προσαρμόσιμο σε όλους τους μαθητές, ανεξάρτητα από τις μαθησιακές δυσκολίες που αντιμετωπίζουν. Μάλιστα βοηθά στην βελτίωση των δυσκολιών αυτών. Τέλος δεν είναι τυχαίο ότι στα μουσικά σχολεία η επιθετικότητα των παιδιών είναι σχεδόν ανύπαρκτη.

  • 4 Μαΐου 2020, 20:15 | Κατερίνα

    Στο ωρολόγιο πρόγραμμα της α΄βαθμίδας – Δημοτικό Σχολείο, το μάθημα της μουσικής διδάσκεται μόνο 1 ώρα την εβδομάδα σε κάθε τάξη.Αυτό όμως είναι παράδοξο καθώς σύμφωνα με τεκμηριωμένες επιστημονικές έρευνες, που μπορεί κανείς εύκολα να αναζητήσει σε σύγχρονη αλλά και παλαιότερη βιβλιογραφία, η θετική επίδραση της διδασκαλίας του μαθήματος μουσικής είναι τεράστια για όλους τους μαθητές.
    Επιπλέον μέσα σε μόνο μία διδακτική ώρα ο ε/η εκπαιδευτικός καλείται να:
    εφαρμόσει και να πετύχει τους στόχους του αναλυτικού προγράμματος
    προετοιμάσει και υλοποιήσει σχολικές εορτές, (28η Οκτωβρίου, Πολυτεχνείου, 25η Μαρτίου, Χριστουγέννων, λήξης σχολικού έτους)
    πάρει μέρος ή να αναλάβει την υλοποίηση διαφόρων σχολικών προγραμμάτων – δραστηριοτήτων, (πολιτιστικά, περιβάλλοντος, etwinning, erasmus, κλπ)
    προετοιμάσει και υλοποιήσει εκδηλώσεις του σχολείου για διάφορες »Ημέρες»όπως η »Ημέρα κατα της σχολικής βίας» – 6 Μαρτίου, κ.λ.π.
    Διαχειρίζεται θέματα παιδαγωγικού χαρακτήρα, (π.χ. Μια παρεξήγηση μεταξύ μαθητών στη διάρκεια του διαλείμματος κλπ)

    Είναι κατανοητό πως καμιά από τις παραπάνω κατηγορίες δεν μπορεί να αγνοηθεί. Η μουσική αποτελεί βασική γέφυρα της επικοινωνίας και του “ανοίγματος του σχολείου” στην ελληνική κοινωνία.
    Ο/Η εκπαιδευτικός μουσικής εδώ και πολλά χρόνια εργάζεται υπερωριακά και χωρίς αμοιβή σε ένα ανύπαρκτο νομικό πλαίσιο που να τον καλύπτει.
    Για τους παραπάνω λόγους, είναι απαραίτητη η αύξηση διδασκαλίας του μαθήματος της μουσικής στο δημοτικό σχολείο, από μία (1), τουλάχιστον σε (2) για κάθε τάξη την εβδομάδα.