Άρθρο 49 Ρυθμίσεις για τη λειτουργία των σχολικών μονάδων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης

  1. Η παρ. 2 του άρθρου 6 του π.δ. 79/2017 (A΄ 109, διόρθ. σφάλμ. Α΄ 112), αντικαθίσταται ως εξής: «2. Ο μέγιστος αριθμός νηπίων-προνηπίων είναι είκοσι τέσσερα (24) ανά τμήμα, με δυνατότητα προσαύξησης κατά ποσοστό 10% με απόφαση του Διευθυντή της σχολικής μονάδας. Από διθέσιο νηπιαγωγείο και άνω, ο ελάχιστος αριθμός είναι δεκαέξι (16).»
  2. Η περ. δ’ της παρ. 4 του άρθρου 6 του π.δ. 79/2017, αντικαθίσταται ως εξής: «δ) Στην περίπτωσηκατά την οποία δεν καθίσταται δυνατή η συγκρότηση τμημάτων στο πλαίσιο των ορίων της παρ. 2, με απόφαση του Περιφερειακού  Διευθυντή εκπαίδευσης, κατόπιν αιτιολογημένης εισήγησης του Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης επί σχετικού αιτήματος του Προϊσταμένου σχολικής μονάδας ιδρύεται επιπλέον τμήμα,  εφόσον υπάρχει στο σχολείο διαθέσιμη αίθουσα. Αν δεν υπάρχει διαθέσιμη αίθουσα ο Προϊστάμενος της σχολικής μονάδας αποστέλλει πίνακα με τα ονόματα των νηπίων-προνηπίων που διαμένουν στα όρια της σχολικής περιφέρειας του νηπιαγωγείου με τις σχολικές περιφέρειες όμορων νηπιαγωγείων στον Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Ο Διευθυντής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης κατανέμει τα νήπια-προνήπια από τον πίνακα στα όμορα νηπιαγωγεία, λαμβάνοντας υπόψη την απόσταση των νηπιαγωγείων από τη διεύθυνση κατοικίας των προνηπίων-νηπίων που έχει δηλωθεί. Τα προνήπια-νήπια που είναι αδέλφια ή είναι αδέλφια μαθητών που φοιτούν στο ίδιο ή σε συστεγαζόμενο νηπιαγωγείο ή σε συστεγαζόμενο δημοτικό σχολείο εξαιρούνται της ανωτέρω διαδικασίας.  Ο Διευθυντής  Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης ενημερώνει τους γονείς και κηδεμόνες για τα νηπιαγωγεία εγγραφής. Η ανωτέρω διαδικασία ολοκληρώνεται μέχρι τη 10η Ιουνίου εκάστου έτους.».
  3. Η παρ. 2 του άρθρου 7 του π.δ. 79/2017, αντικαθίσταται ως εξής: «2. Ο μέγιστος αριθμός μαθητών ανά τμήμα είναι είκοσι τέσσερις (24), με δυνατότητα προσαύξησης κατά ποσοστό 10% με απόφαση του Διευθυντή της σχολικής μονάδας. Από επταθέσιο σχολείο και άνω ο ελάχιστος αριθμός των μαθητών δεν μπορεί να είναι μικρότερος από είκοσι (20) ανά τμήμα.»
  4. Η περ. δ’ της παρ. 4 του άρθρου 7 του π.δ. 79/2017, αντικαθίσταται ως εξής: «δ) Στην περίπτωσηκατά την οποία δεν καθίσταται δυνατή η συγκρότηση τμημάτων στο πλαίσιο των ορίων της παρ. 2,  με απόφαση του Περιφερειακού  Διευθυντή εκπαίδευσης , κατόπιν αιτιολογημένης εισήγησης του Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης επί σχετικού αιτήματος του Διευθυντή της σχολικής μονάδας ιδρύεται επιπλέον τμήμα, εφόσον υπάρχει διαθέσιμη αίθουσα.

Αν δεν υπάρχει διαθέσιμη αίθουσα ο Διευθυντής της σχολικής μονάδας αποστέλλει πίνακα με τα ονόματα των μαθητών που διαμένουν στα όρια της σχολικής περιφέρειας του δημοτικού σχολείου με τις σχολικές περιφέρειες όμορων δημοτικών σχολείων στον Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Ο Διευθυντής Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης κατανέμει τους μαθητές από τον  πίνακα στα όμορα δημοτικά σχολεία, λαμβάνοντας υπόψη την απόσταση των σχολείων από τη διεύθυνση κατοικίας των μαθητών που έχει δηλωθεί. Οι μαθητές που είναι αδέλφια ή έχουν αδέλφια που φοιτούν στο ίδιο ή σε συστεγαζόμενο νηπιαγωγείο ή δημοτικό σχολείο εξαιρούνται της ανωτέρω διαδικασίας. Ο Διευθυντής Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης ενημερώνει τους γονείς και κηδεμόνες για τα σχολεία εγγραφής. Η ανωτέρω διαδικασία ολοκληρώνεται μέχρι τη 10η Ιουνίου εκάστου έτους.»

  1. Η ισχύς των παρ. 1 έως 4 αρχίζει για την πρώτη εγγραφή προνηπίων ή νηπίων στο νηπιαγωγείο και για την εγγραφή στην πρώτη τάξη του δημοτικού από το σχολικό έτος 2020-2021 και εφεξής.
  2. Το ωρολόγιο πρόγραμμα, καθώς και η κατανομή του χρόνου ανά διδακτικό αντικείμενο, σε όλους τους τύπους σχολείων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και τα ολοήμερα προγράμματά τους, καθορίζονται με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων.
  3. Ο μέγιστος και ελάχιστος αριθμός μαθητών στα γυμνάσια, στα Γενικά Λύκεια (ΓΕ.Λ.) και Επαγγελματικά Λύκεια (ΕΠΑ.Λ.), καθώς και κάθε θέμα σχετικό με την εφαρμογή των αριθμητικών αυτών ορίων, καθορίζονται με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων.
  • 4 Μαΐου 2020, 00:47 | Μια εκπαιδευτικός

    Παρακαλώ να αποσυρθεί η συγκεκριμένη διάταξη. Οι μαθητές με ΔΕΠ-Υ ή ΔΑΦ αντιμετωπίζουν ιδιαίτερες δυσκολίες σε πολυπληθή τμήματα. Αυτά τα παιδιά χρειάζονται ειδική προσέγγιση και ιδιαίτερη προσοχή. Πώς θα γίνει αυτό με τμήματα 27 μαθητών;

  • 3 Μαΐου 2020, 23:54 | Κατερίνα

    Η αύξηση του αριθμού των μαθητών ανα τμήμα είναι λάθος γιατί μειώνει την ποιότητα της εκπαιδευσης.

  • 3 Μαΐου 2020, 23:54 | ΧΑΡΙΣ

    Όχι άλλο πακετάρισμα στις αίθουσες! Παιδιά είναι όχι δέματα! Μάλλον αγνοείται τις κτιριακές υποδομές των σχολείων στην επαρχία! Δε χωράνε οι καρέκλες, όχι να γίνει και μάθημα. Έλεος!

  • 3 Μαΐου 2020, 23:40 | Μόνικα

    Πάρτε το πίσω!!!!! 25 παιδιά σε μια τάξη είναι κάτι χειρότερο από φυλακή! Όχι εκπαίδευση…ντροπη
    Οδηγείτε μεθοδευμένα κ εσκεμμένα χιλιάδες εκπαιδευτικούς στην ανεργία

  • 3 Μαΐου 2020, 23:21 | Σαββίδου Κατερίνα

    Με τις παρούσες συνθήκες και με δεδομένο το ολοένα αυξανόμενο ποσοστό των μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες, ο μέγιστος αριθμός μαθητών ανά τμήμα δεν μπορεί να ξεπερνάει τους 20

  • 3 Μαΐου 2020, 23:19 | Τωνια

    ΠΑΡΤΕ ΤΟ ΠΙΣΩ ΑΜΕΣΩΣ! Η αυξηση αριθμου παιδιων μαλλον σκοπευει στη μειωση θεσεων εκπαιδευτικων και οχι στη βελτιωση της εκπαιδευτικης διαδικαδιας. Οχι αλλος εμπαιγμος!! Μεοωση του αριθμου μαθητων σε 15 ανα τμημα στο νηπιαγωγειο καο σε 20 ανα τμημα στο δημοτικο!

  • 3 Μαΐου 2020, 23:12 | Δημήτρης

    Η αύξηση του αριθμού των μαθητών ανά τάξη αποτελεί μια αλλαγή με άκρως αντιπαιδαγωγικό χαρακτήρα. Σύγχρονες παιδαγωγικές πρακτικές, όπως η ομαδοσυνεργατική διδασκαλία και η διαφοροποιημένη εκπαίδευση δύσκολα θα μπορούν να εφαρμοστούν.
    Θα ήταν προτιμότερο να προβείτε σε ελεγκτική διαδικασία της δημιουργίας «πλασματικών κενών», αντί να προκαλείτε συνωστισμό μαθητών και εκπαιδευτικών στις τάξεις, στον απόηχο μάλιστα της πανδημίας την οποία βιώνουμε.

  • 3 Μαΐου 2020, 22:46 | Aggeliki karga

    Θεωρώ απαράδεκτο σε καιρό πανδημίας να ψηφίζεται αυτό το νομοσχέδιο. Για να μην δοθεί ένας μισθός σε έναν δάσκαλο να βάζετε σε κίνδυνο την υγεία των παιδιών μας και να τους στερειτε την γνώση γιατί θεωρώ αδύνατο να γίνει σωστό μάθημα σε μια τάξη με 25 παιδιά.

  • Η αύξηση των μαθητών ανά τμήμα πρέπει να αποσυρθεί ΑΜΕΣΩΣ. Είμαστε σε εποχή αυξημένων και σύνθετων απαιτήσεων στην εκπαίδευση, έχουμε πολλούς αδιόριστους εκπαιδευτικούς με πολλά προσόντα και διάθεση να προσφέρουν και, γενικότερα, η εκπαίδευση έχει υποστεί πολλά δεινά από τη χρόνια υποχρηματοδότηση, δεν αντέχει άλλες περικοπές εις βάρος της ποιότητας.

  • 3 Μαΐου 2020, 21:36 | Βασιλική Σκ.

    Αξιότιμη κ. Υπουργέ

    Σας εκφράζω τη δυσαρέσκειά μου σχετικά με το άρθρο 18, που προβλέπει εξετάσεις για την εισαγωγή των μαθητών των Προτύπων Γυμνασίων στο αντίστοιχο Λύκειο. Ως μητέρα παιδιού, που φοιτά στη Β΄Γυμνασίου, θεωρώ το μέτρο τουλάχιστον αντιπαιδαγωγικό. Δε θα σταθώ στην οικονομική επιβάρυνση για την ανάγκη εξωσχολικής προετοιμασίας αλλά κυρίως στην ψυχολογική επιβάρυνση των παιδιών. Σε μια εξαιρετικά ευαίσθητη ηλικία καλούνται ακόμα μία φορά να διαγωνιστούν για να αποδείξουν τι ακριβώς ; Όπως πιστεύω γνωρίζετε, η εκπαιδευτική διαδικασία στα πρότυπα σχολεία είναι πολύπλευρη. Δεν υπάρχουν πρωτεύοντα και δευτερεύοντα μαθήματα. Τα παιδιά εκτός από την προκαθορισμένη ύλη καλούνται να εκπονήσουν απαιτητικές και δύσκολες εργασίες, παρόλα αυτά με τη βοήθεια των καθηγητών τους ανταπεξέρχονται με επιτυχία. Οι ώρες μελέτης είναι πολλαπλάσιες του μέσου όρου, το κάνουν όμως με ευχαρίστηση και μεράκι γιατί αγαπούν τη γνώση και σέβονται την προσπάθεια των δασκάλων τους. Δεν ισχύει η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών δομών και των καθηγητών τους ; Εάν κάποιο από τα παιδιά που ήδη φοιτούν σε πρότυπο σχολείο «αποτύχει» σε ποιο σχολείο θα συνεχίσει τη φοίτησή του; Γιατί στην συγκεκριμένη περίπτωση αποτυχία θα είναι ένας βαθμός γύρω στο 18 ή 19. Το παιδί θα αποκοπεί βίαια από το σχολικό του περιβάλλον και θα βρεθεί σε ένα νέο, άγνωστο σχολείο με τη «ρετσινιά» του αποτυχημένου.
    Πρότεινα στο παιδί μου να δοκιμάσει τις δυνάμεις του για να εισαχθεί στην Ιωνίδειο Σχολή Πειραιά με την προοπτική της εξαετούς φοίτησης. Προοδεύει στο σχολείο του και παράλληλα είναι πρωταθλητής Ελλάδας στο άθλημα της ξιφασκίας. Είναι πολύ σκληρό να πρέπει να επιλέξει εάν θα πρέπει να διακόψει τον αθλητισμό ή να κάνει επιπλέον προετοιμασία για τις εξετάσεις εισαγωγής.
    Σας παρακαλώ μην προωθήσετε προς ψήφιση το άρθρο 18. Τα παιδιά είναι ήδη αγχωμένα και λαμβάνοντας υπόψη τις παρούσες συνθήκες η νέα χρονιά θα είναι εκ προοιμίου προβληματική.

    Με εκτίμηση

  • 3 Μαΐου 2020, 20:59 | Αντρέας Κουσκ.

    Ως γονιός και εκπαιδευτικός πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης δε μπορώ παρά να διαφωνήσω με την αύξηση του αριθμού. Αν θέλετε να κάνουμε εκπαιεδευτικό έργο μειώστε τον αριθμό κάτω από 20. Διαφορετικά ούτε φύλαξη δεν μπορεί να γίνει στο νηπιαγωγείο και στις μικρές τάξεις του Δημοτικού με αριθμό μαθητών πάνω α από 22. Έχετε μελέτες και έρευνες που στηρίζετε ότι η αύξηση του αριθμού των μαθητών στην τάξη με ένα και μοναδικό υπεύθυνο εκπαιδευτικό θα βοηθήσει την παιδαγωγική διαδικασία;

  • 3 Μαΐου 2020, 20:54 | Οδυσσέας Κ.

    Απαράδεκτη η αύξηση του αριθμού των μαθητών στις μικρές τάξεις. Ένας εκπαιδευτικός με 25,26,27 παιδιά δεν μπορεί να εγγυηθεί ούτε για την ασφάλειά τους πόσο μάλλον για να οργανώσει και να υλοποιήσει εκπαιδευτικές δραστηριότητες.

  • 3 Μαΐου 2020, 20:53 | Ζωζώ

    Τι ποιότητα εκπαίδευσης μπορεί να προσφερθεί όταν οι μαθητές είναι τόσοι πολλοί; Οι χώροι απ την άλλη είναι ανύπαρκτοι,ειδικά στα νηπιαγωγεία. Γιατί κάθε φορά πρέπει να πηγαίνουμε ένα βήμα μπροστά κ δύο πίσω;

  • 3 Μαΐου 2020, 20:01 | Δημήτριος Σ.

    Αντί να προχωράμε μπροστά , θέλετε να πάμε την παιδεία χρόνια πίσω!! Πρέπει να καταλάβετε ότι αν θέλουμε να υπάρχει λίγη ποιότητα στο μάθημα των παιδιών μας, αυτό θα γίνει με την μείωση των μαθητών στα τμήματα . Αντίθετα εσείς προχωράτε σε στοίβαγμα των παιδιών μόνο και μόνο για να προσλάβετε κανέναν δάσκαλο ή νηπιαγωγό λιγότερο!Ενώ παράλληλα έχουμε μείωση γεννήσεων! Γιατί δεν υπήρχε αυτό στο πρόγραμμα της ΝΔ για την Παιδεία να ξέρουμε τι μας περιμένει; Πρέπει άμεσα να αποσυρθεί αν θέλουμε να λεγόμαστε ευρωπαϊκή χώρα . Βρείτε από αλλού να εξοικονομήσετε πόρους. Όχι από τα παιδιά μας !

  • 3 Μαΐου 2020, 20:00 | ΕΛΛΗ Δ

    Οι συστάσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και ιδιαιτέρως με αυτές που συμπεριλαμβάνονται στα κείμενα: «Προσχολική εκπαίδευση και φροντίδα: Παροχή σε όλα τα παιδιά μας του καλύτερου δυνατού ξεκινήματος για τον κόσμο του αύριο» (Ευρωπαϊκή Επιτροπή, 2011) & «Συμπεράσματα του Συμβουλίου για την προσχολική εκπαίδευση και φροντίδα: παροχή σε όλα τα παιδιά μας του καλύτερου δυνατού ξεκινήματος για τον κόσμο του αύριο» (Συμβούλιο ΕΕ,2011)
    καθώς και τα κριτήρια για την ποιότητα λειτουργίας των νηπιαγωγείων από την unisef (2008), η αναλογία εκπαιδευτικού/παιδιών δεν θα πρέπει να υπερβαίνει το
    1:15.Η αναλογία αυτή επιτρέπει στον εκπαιδευτικό να εστιάσει εξατομικευμένα στις ανάγκες των μαθητών, ενώ μειώνεται και ο χρόνος που απαιτείται στην τάξη για τη διαχείριση διασπαστικών συμπεριφορών. Συνυφασμένο με το θέμα της αναλογίας εκπαιδευτικού/παιδιών στο νηπιαγωγείο είναι και το θέμα της αναλογίας χώρου/ παιδιών. Σϋμφωνα με τους στόχους 30‐32 που περιλαμβάνονται στο European Commission Network on Child care (1996:33) ο εσωτερικός χώρος συσταίνεται να είναι τουλάχιστον 4 τ.μ. Αντίθετα στην Ελλάδα ορίζεται από το Προεδρικό Διάταγμα 71/ 1988 & για κάθε παιδί 3‐6 ετών (εξαιρουμένης της αποθήκης και των διαδρόμων). Υπουργική Απόφαση 8185/2474/1991 – Εφημερίδα της Κυβέρνησης 360,τ.A τα 2 τ.μ και σε πολλές περιπτώσεις δεν τηρούνται ούτε και αυτές οι αναλογίες.Ο Επίτροπος για τα Δικαιώματα του Παιδιού σημειώνει:«Αρκετά σχολεία στην ελληνική επικράτεια εξακολουθούν να στεγάζονται σε παλαιά κτίρια, σε προκατασκευασμένες αίθουσες («κοντέινερ») ή να διαθέτουν ανεπαρκείς προαύλιους χώρους, με αρνητικές συνέπειες στην ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης και την ασφάλεια των μαθητών.» (Επίτροπος για τα Δικαιώματα του Παιδιού 2012: 16)
    Το Υπουργείο Παιδείας οφείλει να λάβει σοβαρά υπόψη και τις δύο κατηγορίες αναλογιών όπως αυτές ορίζονται στις διάφορες διεθνείς συμβάσεις και να διαρθρώσει τα κακώς κείμενα και όχι να εισηγείται την αύξηση αλλά τη μείωση των παιδιών που αναλογούν σε έναν εκπαιδευτικό.

  • 3 Μαΐου 2020, 19:59 | Αριστέα

    Μεγάλη υποβάθμιση της ποιότητας της παρεχόμενης εκπαίδευσης με την αύξηση του αριθμού μαθητών ανά τμήμα.

  • 3 Μαΐου 2020, 19:56 | Στελλα

    Η αύξηση του μέγιστου αριθμού των μαθητών ανά τμήμα (από 22 σε 26) και μάλιστα σε περίοδο πανδημίας είναι απαράδεκτη.Ο αριθμός των μαθητών θα έπρεπε να μειωθεί, για να προστατευθεί η υγεία των μαθητών.Επίσης τι διάδραση θα υπάρξει σε τόσο πολυπληθείς τάξεις; Ο ρόλος του σχολείου δεν είναι απλά φύλαξη! Και με τέτοιους αριθμούς δεν μπορεί να γίνει σωστό μάθημα.Ως γονείς επιθυμούμε να τροποποιήστε άμεσα το άρθρο!

  • 3 Μαΐου 2020, 19:44 | Ευδοκία

    Ντροπή! Ντροπή! Αυξάνετε τα παιδιά ανά τμήμα ξανά αντί να μειώσετε…να είναι πιο ανθρώπινες οι συνθήκες μέσα στα σχολεία…. Δεν σκέφτεστε τα παιδιά, δεν σκέφτεστε τους εκπαιδευτικούς, δεν σκέφτεστε ούτε και τους γονείς που θα χρειαστεί το παιδί τους να αλλάξει σχολείο και να είναι εντελώς μακριά από το σχολείο που ανήκει βάση διεύθυνσης… Να χάσει τους φίλους τους, τους δασκάλους του…να χάσει το περιβάλλον του…
    Αυξάνετε τον ελάχιστο αριθμό παιδιών για να λειτουργήσει έναν τμήμα…. με αποτέλεσμα να μειωθούν οι θέσεις όσων δουλεύουν, να κλείσουν σχολεία, ιδιαίτερα στην επαρχία, και να απομακρύνετε παιδιά από τα σχολεία που πραγματικά ανήκουν.
    Ντροπή και αίσχος…. όλα για το συμφέρον…το οικονομικό…. ΟΧΙ ΚΑΙ ΠΑΛΙ ΟΧΙ!

  • 3 Μαΐου 2020, 19:37 | Αγγελική Ντρελια

    Θα έπρεπε να μειωθεί ο αριθμός παιδιών ανά τμήμα και όχι να αυξηθει

  • 3 Μαΐου 2020, 19:25 | Αλεξία Κ.

    Η αύξηση του αριθμού μαθητών ανά τμήμα συνεπάγεται την υποβάθμιση της ποιότητας της εκπαίδευσης και την απώλεια χιλιάδων θέσεων εργασίας για τους εκπαιδευτικούς. Δεν πρέπει να εφαρμοστεί!

  • 3 Μαΐου 2020, 19:17 | ΘΕΟΔΩΡΑ ΣΕΪΤΑΝΙΔΟΥ

    Το Νηπιαγωγείο είναι το πρώτο σχολείο για τα παιδιά, η πρώτη επαφή με μια ομάδα διαφορετική από την οικογένεια, η πρώτη μεγάλη έξοδος και βήμα αυτονομίας και ανεξαρτησίας του παιδιού προσχολικής ηλικίας.

    Είναι, επίσης, η πρώτη και μοναδική βαθμίδα στην εκπαίδευση στην οποία υπάρχει η ελευθερία και άρα η δυνατότητα εξατομικευμένης προσέγγισης των μαθητών, τόσο σε προσωπικό επίπεδο ψυχοσυναισθηματικής υποστήριξης όσο και σε επίπεδο διδασκαλίας.

    Ήδη ο υπάρχων ανώτατος αριθμός μαθητών στην τάξη δυσχεραίνει τον προαναφερθέντα σκοπό. Περιττό να αναφερθούμε στην αύξηση αυτού του αριθμού.

    Σκοπός του Νηπιαγωγείου, εκτός των άλλων, είναι και να δημιουργήσει τις κατάλληλες συνθήκες έτσι ώστε το παιδί να αγαπήσει το σχολείο, τη μάθηση, τη γνώση.

    Πως ακριβώς θα επιτευχθεί αυτό όταν ο μαθητής θα νιώθει ότι δεν καλύπτονται οι ανάγκες του καθώς ο εκπαιδευτικός δεν έχει τον απαιτούμενο χρόνο να ασχοληθεί με αυτές;
    Πως ακριβώς θα επιτευχθεί αυτό όταν ο εκπαιδευτικός βιώνει ένα μόνιμο άγχος για την αποφυγή ατυχημάτων μέσα σε μια πολυπληθή τάξη νηπίων – προνηπίων;
    Πως ακριβώς θα επιτευχθεί αυτό όταν τα τελευταία χρόνια έχει αυξηθεί το ποσοστό μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες, οι οποίοι αν και χρήζουν ιδιαίτερης προσοχής και εκπαίδευσης, δεν την έχουν λόγω μη τοποθέτησης εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης αλλά και ανυπαρξίας διαγνώσεων από επίσημους κρατικούς φορείς – είτε γιατί τα Κέντρα Εκπαιδευτικής και Συμβουλευτικής Υποστήριξης (ΚΕΣΥ) δεν είναι επαρκώς στελεχωμένα με αποτέλεσμα να καθυστερούν οι αξιολογήσεις των μαθητών είτε γιατί οι ίδιοι οι γονείς δε θέλουν να αντιληφθούν ότι το παιδί τους αντιμετωπίζει μια ιδιαίτερη κατάσταση;

    Αναφορικά με τις κτιριακές εγκαταστάσεις, πόσα τετραγωνικά θεωρούνται ιδανικά έτσι ώστε να μπορούν να συνυπάρχουν 24 + 10% άρα 27 παιδιά ηλικίας 4 και 5 ετών και να μπορεί να εξασφαλιστεί η σωματική τους ακεραιότητα; Πόσα έπιπλα (τραπέζια, καρέκλες, συρταριέρες) οφείλουν να χωράνε στην τάξη προκειμένου να φοιτούν ομαλώς και με ισότιμο τρόπο 24 + 10% άρα 27 παιδιά ηλικίας 4 και 5 ετών; Ποια είναι η ιδανική τάξη ώστε να μπορούν να παραμείνουν σε αυτήν 24 + 10% άρα 27 παιδιά ηλικίας 4 και 5 ετών και κατά τη διάρκεια του διαλείμματος, όταν ο καιρός δεν επιτρέπει τον προαυλισμό, με ό,τι αυτό συνεπάγεται στη συμπεριφορά τους λόγω κούρασης και αδυναμίας εκτόνωσης;

    Συμπληρωματικά, να γίνει υπενθύμιση των πολλαπλών ρόλων του Νηπιαγωγού στο σχολείο. Έχοντας μόνος του μία τάξη με 24 + 10% άρα 27 παιδιά ηλικίας 4 και 5 ετών καλείται να απαντά στα τηλέφωνα, να ανοίγει την πόρτα στους εργάτες του εκάστοτε Δήμου, οι οποίοι έχουν έρθει να επισκευάσουν/διορθώσουν/τοποθετήσουν εν ώρα διδασκαλίας, να βγαίνει και να απομακρύνεται από την τάξη για τη διευκόλυνση της συντήρησης του καυστήρα ή άλλων εργασιών, να αντιμετωπίζει τυχόν ατυχήματα και όλα αυτά να προσπαθεί να τα πραγματοποιεί με πράο, χαμογελαστό και εποικοδομητικό τρόπο γιατί τα παιδιά είναι οι τελευταίοι που ευθύνονται για αυτήν την κατάσταση.

    Πως ακριβώς θα επιτευχθεί η αναβάθμιση του σχολείου με την αύξηση του αριθμού των μαθητών σε αυτό;

  • 3 Μαΐου 2020, 18:49 | ΣΠΥΡΟΣ

    Οι αλλαγές αυτές μόνο κακό προκαλούν στη δημόσια εκπαίδευση καθώς ο μεγάλος αριθμός παιδιών ανά τμήμα υποβαθμίζει την ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης. Αντί η κυβέρνηση να επενδύει στη μόρφωση των παιδιών μας στοιβάζει 26 παιδιά ανά τάξη με μόνο στόχο να συρρικνώσει ακόμα περισσότερο τις δαπάνες για την παιδεία αδιαφορώντας πλήρως για το επίπεδο των παρεχόμενων γνώσεων. Είναι αναχρονισμός και οπισθοδρόμηση. Αντί να κοιτάζουμε πετυχημένα μοντέλα εκπαίδευσης που στοχεύουν στην ανάδειξη των δυνατοτήτων του κάθε μαθητή δημιουργούμε ακόμα πιο ασφυκτικές συνθήκες στα σχολεία μας.
    Ιδιαίτερα εν καιρώ πανδημίας- που όπως όλα δείχνουν μαζί της θα ζήσουμε για αρκετό καιρό- μόνο σαν μακάβριο αστείο ακούγεται η αύξηση των μαθητών ανά τμήμα. Αντίθετα, πολιτικές που θα δημιουργούν καλύτερες συνθήκες υγιεινής και μάθησης έχει ανάγκη σήμερα η χώρα μας.

  • 3 Μαΐου 2020, 18:28 | Βάσω

    Αντιπαιδαγωγική ρύθμιση, άλλο ένα πλήγμα στο δημόσιο σχολείο. Δεν είναι δυνατό να μιλάτε για αναβάθμιση του σχολείου και να αυξάνετε τον αριθμό μαθητών ανά τμήμα. Αν λάβετε υπόψη σας τις σύγχρονες θεωρίες και τα ερευνητικά δεδομένα της  παιδαγωγικής επιστήμης, καθώς  και τις δυνατότητες των  κτιριακών υποδομών των σχολείων της χώρας, θα συνειδητοποιούσατε πως ο αριθμός 20 που τίθεται στο νομοσχέδιο ως κατώτατο όριο για τη λειτουργία ενός τμήματος ,θα έπρεπε να είναι το ανώτατο όριο. Γονείς και εκπαιδευτικοί απαιτούμε την απόσυρση του άρθρου 49. Εκφράζουμε την έντονη αντίθεσή μας στην αύξηση μαθητών ανά τμήμα. Δε θα επιτρέψουμε την υποχρεωτική μετακίνηση μαθητών σε άλλα σχολεία. Σας καλούμε να δείξετε τον δέοντα σεβασμό στον μαθητικό και εκπαιδευτικό κόσμο και να μην προχωρήσετε σε αποφάσεις που θα υποβαθμίσουν την εκπαιδευτική διαδικασία και θα οδηγήσουν στο κλείσιμο σχολείων.

  • 3 Μαΐου 2020, 17:34 | Νίκος

    Να το εξετάσουν πάλι,αυτό είναι έγκλημα!

  • 3 Μαΐου 2020, 17:33 | Γιάννης

    Η προσθήκη μαθητών υποβαθμίζει την ποιότητα της εκπαίδευσης και επιπλέον αυξάνει τα προβλήματα της εκπαίδευσης. Καλό θα ήταν τέτοιες αποφάσεις να έχουν ως άξονα τους μαθητές και όχι να εξυπηρετούν συμφέροντα της κυβέρνησης.

  • 3 Μαΐου 2020, 17:29 | Νίκη Παρασκευοπούλου

    Αν πρέπει να αποσύρετε ένα μόνο άρθρο, πρέπει να είναι αυτό! Είναι εγκληματικό να αυξάνετε τον αριθμό των μαθητών στα τμήματα εν μέσω πανδημίας.

  • 3 Μαΐου 2020, 17:17 | ΚΥΡΙΑΚΗ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ ΣΙΓΑΛΑ

    ΕΡΓΑΖΟΜΑΙ 32 ΧΡΟΝΙΑ ΩΣ ΝΗΠΙΑΓΩΓΟΣ ΣΤΗΝ ΙΔΙΩΤΙΚΗ ΚΑΙ ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ.
    ΠΙΣΤΕΥΩ ΜΕ ΒΕΒΑΙΟΤΗΤΑ ΟΤΙ Ο ΑΡΙΘΜΟΣ ΤΩΝ 24 ΝΗΠΙΩΝ ΜΕ ΤΙΣ ΣΥΝΘΗΚΕΣ ΠΟΥ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΤΑ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΑ ΜΑΣ ΕΙΝΑΙ ΥΠΕΡΒΟΛΙΚΟΣ. ΜΙΑ ΝΗΠΙΑΓΩΓΟΣ ΧΩΡΙΣ ΒΟΗΘΟ , ΧΩΡΙΣ ΚΑΘΑΡΙΣΤΡΙΑ ΤΙΣ ΩΡΕΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΕΙΝΑΙ ΦΟΒΕΡΑ ΔΥΣΚΟΛΟ ΝΑ ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΘΕΙ ΣΩΣΤΑ ΣΤΙΣ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ ΤΗΣ. ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΑ ΔΕΝ ΑΝΑΦΕΡΟΜΑΙ ΔΙΟΛΟΥ ΣΤΙΣ ΤΡΕΧΟΥΣΕΣ ΔΥΣΚΟΛΕΣ ΣΥΝΘΗΚΕΣ ΛΟΓΩ ΠΑΝΔΗΜΙΑΣ.

  • 3 Μαΐου 2020, 16:18 | Όλγα Γεωργιάδου

    Άρθρο 49: Οι μαθητές με ΔΕΠ-Υ αντιμετωπίζουν ιδιαίτερες δυσκολίες σε πολυπληθή τμήματα. Με το άρθρο αυτό ορίζεται ο μέγιστος αριθμός μαθητών ανά τμήμα σε είκοσι τέσσερις (24), με δυνατότητα προσαύξησης κατά ποσοστό 10% με απόφαση του Διευθυντή της σχολικής μονάδας. Η διάταξη αυτή δε συνάδει με τις σύγχρονες παιδαγωγικές και διδακτικές μεθόδους και φυσικά δεν ευνοεί καθόλου τους μαθητές με ΔΕΠ-Υ που στη μικρή ηλικία ιδιαίτερα έχουν ανάγκη από μικρό αριθμό συμμαθητών στην τάξη. Είναι ευνόητο ότι με την αύξηση του πληθυσμού της τάξης δυσχεραίνεται το έργο του εκπαιδευτικού, καθώς όχι μόνο δεν θα μπορεί να επικουρήσει στην διάγνωση της ΔΕΠ-Υ & των Μαθησιακών Δυσκολιών αλλά δεν θα δύναται να τους διαχειριστεί καταλλήλως. Αυτό έχει ως συνέπεια όταν προάγονται στο Γυμνάσιο/ Λύκειο να εκδηλώνουν χαμηλή ανοχή στη ματαίωση και συχνά μαθησιακή παραίτηση. Αν υπάρχει μαθητής με ΔΕΠ-Υ για κανένα λόγο να μη μεγαλώνει το τμήμα ή να είναι τμήμα με 22 μαθητές. Επίσης να ισχύει αυτό και για τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση.

  • 3 Μαΐου 2020, 15:41 | Νίκος

    Το άρθρο είναι απαράδεκτο. Η αύξηση των μαθητών ανά τμήμα μειώνει την ποιότητα της εκπαίδευσης, καθώς μειώνεται ο χρόνος που αντιστοιχεί σε κάθε μαθητή. Ο μόνος λόγος που συμβαίνει αυτό είναι για να μειωθεί ο αριθμός των προσλήψεων. Το ίδιο ισχύει και για το ελάχιστο όριο των 20 μαθητών ανά τμήμα. Θα δημιουργήσει πολλά προβλήματα και μόνος στόχος είναι η μείωση των τμημάτων και κατ’ επέκταση η μείωση του προσωπικού. Να το αποσύρρετε, είναι ντροπή για την εκπαίδευση. Σταματήστε την υποβάθμιση του δημόσιου σχολείου. Θα οδηγήσετε στην ανεργία εκατοντάδες εκπαιδευτικούς που όλα αυτά τα χρόνια οργώνουν την Ελλάδα απ’ άκρη σε άκρη για να μείνει όρθια η δημόσια εκπαίδευση.

  • 3 Μαΐου 2020, 15:31 | Αλεξάνδρα Χ.

    Απαράδεκτη η αύξηση του αριθμού των μαθητών, ειδικά εν μέσω πανδημίας.

    Οι τάξεις χρειάζονται μείωση του αριθμού των μαθητών για την ουσιαστικότερη επιμόρφωσή τους και όχι στοίβαγμα σε αίθουσες που δεν πληρούν τις κατάλληλες προϋποθέσεις.

  • Οι μαθητές με ΔΕΠ-Υ αντιμετωπίζουν ιδιαίτερες δυσκολίες σε πολυπληθή τμήματα. Με το άρθρο αυτό ορίζεται ο μέγιστος αριθμός μαθητών ανά τμήμα σε είκοσι τέσσερις (24), με δυνατότητα προσαύξησης κατά ποσοστό 10% με απόφαση του Διευθυντή της σχολικής μονάδας.
    Η διάταξη αυτή δε συνάδει με τις σύγχρονες παιδαγωγικές και διδακτικές μεθόδους και φυσικά δεν ευνοεί καθόλου τους μαθητές με ΔΕΠ-Υ που στη μικρή ηλικία ιδιαίτερα έχουν ανάγκη από μικρό αριθμό συμμαθητών στην τάξη.
    Είναι ευνόητο ότι με την αύξηση του πληθυσμού της τάξης δυσχεραίνεται το έργο του εκπαιδευτικού, καθώς όχι μόνο δεν θα μπορεί να επικουρήσει στην διάγνωση της ΔΕΠ-Υ & των Μαθησιακών Δυσκολιών αλλά δεν θα δύναται να τους διαχειριστεί καταλλήλως.
    Αυτό έχει ως συνέπεια όταν προάγονται στο Γυμνάσιο/ Λύκειο να εκδηλώνουν χαμηλή ανοχή στη ματαίωση και συχνά μαθησιακή παραίτηση.
    Αν υπάρχει μαθητής με ΔΕΠ-Υ για κανένα λόγο να μη μεγαλώνει το τμήμα ή να είναι τμήμα με 22 μαθητές.
    Επίσης να ισχύει αυτό και για τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση.

  • 3 Μαΐου 2020, 13:55 | Μάγδα

    Πείτε ξεκάθαρα ότι στόχος σας είναι η μείωση του εκπ/κού προσωπικού κι όχι η ποιότητα της εκπαίδευσης!
    Η αύξηση του ανώτερου αριθμού των παιδιών ανά τάξη και ταυτόχρονα ο ορισμός του ορίου των 20 στα μεγάλα σχολεία, με όλα τα προβλήματα που υπάρχουν (παιδιά με διαγνώσεις, πολυπολιτισμικές τάξεις κ.ά.) είναι τραγικό πισωγύρισμα που οδηγεί σε μείωση ποιότητας του εκπαιδευτικού έργου.

  • 3 Μαΐου 2020, 13:35 | Χριστίνα Γεωργιάδου

    Οι μαθητές με ΔΕΠ-Υ αντιμετωπίζουν ιδιαίτερες δυσκολίες σε πολυπληθή τμήματα. Με το άρθρο αυτό ορίζεται ο μέγιστος αριθμός μαθητών ανά τμήμα σε είκοσι τέσσερις (24), με δυνατότητα προσαύξησης κατά ποσοστό 10% με απόφαση του Διευθυντή της σχολικής μονάδας. Η διάταξη αυτή δε συνάδει με τις σύγχρονες παιδαγωγικές και διδακτικές μεθόδους και φυσικά δεν ευνοεί καθόλου τους μαθητές με ΔΕΠ-Υ που στη μικρή ηλικία ιδιαίτερα έχουν ανάγκη από μικρό αριθμό συμμαθητών στην τάξη.
    Είναι ευνόητο ότι με την αύξηση του πληθυσμού της τάξης δυσχεραίνεται το έργο του εκπαιδευτικού, καθώς όχι μόνο δεν θα μπορεί να επικουρήσει στην διάγνωση της ΔΕΠ-Υ & των Μαθησιακών Δυσκολιών αλλά δεν θα δύναται να τους διαχειριστεί καταλλήλως.
    Αυτό έχει ως συνέπεια όταν προάγονται στο Γυμνάσιο/ Λύκειο να εκδηλώνουν χαμηλή ανοχή στη ματαίωση και συχνά μαθησιακή παραίτηση. Αν υπάρχει μαθητής με ΔΕΠ-Υ για κανένα λόγο να μη μεγαλώνει το τμήμα ή να είναι τμήμα με 22 μαθητές. Επίσης να ισχύει αυτό και για τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση.

  • 3 Μαΐου 2020, 13:32 | Δημητρηε Σ.

    Στο νηπιαγωγείο που εργάζομαι έρχεται μια καθαρίστρα μετά τις 4 που σχολάει το ολοήμερο για να καθαρίσει και η οποία αμείβεται 120 ευρώ το μήνα !! Αντί να κοιτάξετε να διορθώσετε τις φοβερές ελλείψεις σε προσωπικό στα σχολεία εσείς αυξάνεται τον αριθμό των παιδιών στις τάξεις. Δεν υπάρχει κάτι άλλο να πει κανείς , μόνο ντροπή σας.

  • 3 Μαΐου 2020, 13:05 | Φανή Νηπιαγωγός

    Προφανώς αναφέρεστε σε υποβάθμιση και όχι αναβάθμιση του σχολείου μέσω της αύξησης των μαθητών ανα τμήμα!Θα αποτελέσει μεγάλο πλήγμα για την ποιότητα της εκπαιδευτικής διαδικασίας.

  • 3 Μαΐου 2020, 12:58 | ANGELIKI

    Ο μέγιστος αριθμός μαθητών ανά τμήμα να παραμείνει 22 συν 10% προσαύξηση και ο ελάχιστος μαθητών να αφαιρεθει. Σε καμιά περίπτωση 20. Η υποτιθέμενη αναβαθμιση αναιρείται με τον περιορισμό του ελάχιστου αριθμού ανά τμήμα και ιδιαίτερα στη φάση του covid19.

  • 3 Μαΐου 2020, 12:42 | Ελίντα Καλπογιάννη

    Η αύξηση του ελάχιστου αριθμού μαθητών ανά τάξη σε 20 είναι ένα μεγάλο πλήγμα για τα Δημόσια σχολεία, τόσο σε γειτονιές πόλεων με μικρό πληθυσμό παιδιών, αλλά ακόμη περισσότερο στην επαρχία. Οι τάξεις με μικρό αριθμό παιδιών ενισχύουν τη μάθηση, τη συμμετοχή και την κοινωνική ένταξη όλων των παιδιών και υποστηρίζουν το έργο των δασκάλων που συχνά καλούντια να καλύψουν παιδιά με αυξημένες ανάγκες, σε συνθήκες μακριά από τις ιδανικές και με ελάχιστη υποστήριξη. Τα μικρά σχολεία ενισχύουν επίσης την αίσθηση της κοινότητας, ενώ τα σχολεία μεγαθήρια οξύνουν τα κοινωνικά προβλήματα, όπως ο εκφοβισμός.

  • 3 Μαΐου 2020, 11:57 | ΜΑΡΙΑ X.

    Στην συγκεκριμένη χρονική στιγμή που βρισκόμαστε σε δεινή θέση λόγω του κορωνοιού,το υπουργείο αποφασίζει να ανοίξει τα σχολεία(αχρείαστο και ασχολίαστο)και παράλληλα διατυμπανίζει παντού,προκειμένου να στηρίξει το επιχείρημά του αυτό,οτι το μαθημα θα γίνεται σαφώς καλύτερα καθώς ο αριθμός των παιδιών δεν θα ξεπερνά τα 15….κατι φυσικά που έρχεται σε πλήρη αντίθεση με την αύξηση των τμημάτων που θέλει τώρα να περάσει στο νομοσχέδιο…!!!! Να μην ρωτήσω λοιπόν το αυτονόητο ερώτημα που έρχεται σε όλων το μυαλό….Να ρωτήσω απλά…έχετε κάνει ποτέ μάθημα σε ταξη νηπιαγωγείου 4*4 με 27 παιδιά;;;;;Γιατί πασχίζετε να καταστρέψετε το εκπαιδευτικό σύστημα και την εκπαιδευτική διαδικασία;

  • 3 Μαΐου 2020, 11:33 | Σταυρούλα Τσ.

    ΠΑΡΤΕ ΤΟ ΠΙΣΩ ΑΜΕΣΩΣ!!!
    Αποτελεί πλήγμα για τα δικαιώματα των παιδιών,για την προστασία και υγιεινή τους και για κάθε εκπαιδευτική διαδικασία.

    Τροποποιήστε το σε: ανώτατο αριθμό το 1/15 για το νηπιαγωγείο και 1/20 στο Δημοτικό.
    Η αιτιολογική σας έκθεση μας αφήνει άφωνους!
    Ποια πορίσματα της παιδαγωγικής επιστήμης που επικαλείστε και που πολύ θα θέλαμε να δημοσιευτούν λένε ότι τα τμήματα μπορουν να φτάσουν τα 25 και 26 παιδια χωρίς «έκπτωση στην ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης»; Ποια μιλούν για κατώτο αριθμό παιδιών τα 16 παιδιά ανά τμήμα στο νηπιαγωγείο και τα 20 στο δημοτικό;

    Είναι ξεκαθαρο ότι προσπαθείτε να κόψετε τμήματα και θέσεις εκπαιδευτικών! ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ!

  • 3 Μαΐου 2020, 11:07 | Foteini

    Είναι λάθος να αυξηθούν οι μαθητές σε κάθε τμήμα. Υπάρχουν πολλά σχολεία όπου φοιτούν παιδιά με πολλές δυσκολίες. Θα είναι καταστροφική η προσθήκη επιπλέον μαθητών καθώς θα υποβαθμιστεί η ποιότητα της διδασκαλίας. Αυτός είναι ο σκοπός;

  • 3 Μαΐου 2020, 10:21 | Παπαδοπούλου Κ

    Η αύξηση του αριθμού των μαθητών ανά τάξη είναι απαράδεκτη.Δεν έρχεται με αυτό το τρόπο η βελτίωση του σχολείου.Παραμελείτε για άλλη μια φορά η διαφορετικότητα των μαθητών,οι ανάγκες τους,ο διαφορετικός ρυθμός μάθησης και φυσικά οι μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες που χρειάζονται παράλληλη στήριξη. Με τόσα παιδιά στη τάξη ποιανού ρυθμό θα ακολουθήσει ο εκπαιδευτικός; Ποιον θα πρώτουποστηρίξει; Πως θα ανταπεξέλθουν οι μαθητές;
    Δεν γνωρίζετε το χώρο της εκπαίδευσης και ικανοποιείται μόνο συμφέροντα.

  • 3 Μαΐου 2020, 09:27 | Ελένη Μ

    Θα θέλαμε να μάθουμε σε ποια παιδαγωγικά κριτήρια που προάγουν την αναβάθμιση του δημόσιου σχολείου βασίστηκε το υπουργείο ώστε να αποφασίσει την αύξηση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα καθώς και τη θέσπιση ελάχιστου αριθμού μαθητών στα 7/θ και άνω σχολεία. Προφανώς και ο μοναδικός στόχος είναι η μείωση αριθμού τμημάτων και συνεπώς οργανικών θέσεων.

  • 3 Μαΐου 2020, 01:41 | Αγγελικη

    Διαφωνώ στην αύξηση των μαθητών ανά τμήμα και στον ελάχιστο αριθμό των 20 μαθητων ανά τμήμα. Δεν θα επιχειρηματολογήσω καθώς είναι κοινή λογική με βάση τα ελληνικά δεδομένα (μικρές αιθουσες), βιβλιογραφικά αποδεδειγμένη και παιδαγωγικά θεσμοθετημένη η παραπάνω άποψη. Αντίθετα, θα ήθελα να κοινοποιήσετε πού βασιστήκατε εσείς για την αλλαγή που προσπαθείτε να φέρετε. Έχει παιδαγωγική υπόσταση όλο αυτό?

  • 3 Μαΐου 2020, 00:56 | Βασιλική

    Η αύξηση των μαθητών είναι λάθος και θα δημιουργήσει τεράστια προβλήματα. Είναι κρίμα να πηγαίνουμε πίσω αντί μπροστά την παρεχόμενη δημόσια εκπαίδευση. Για την καλύτερη ποιότητα των μαθημάτων είναι επιτακτική ανάγκη η μείωση κι όχι η αύξηση. Όλα τα σχόλια εδώ αυτό ομολογούν. Ελπίζω να ακουστούν και να μην προχωρήσετε από μόνοι σας στην αύξηση χωρίς να ληφθούν υπόψιν όλες μας οι απόψεις. Οι περισσότεροι είμαστε εκπαιδευτικοί της τάξης και γνωρίζουμε καλά τα προβλήματα μιας πιθανής αύξησης του αριθμού των μαθητών αν τμήμα. Είναι καταστροφικό.

  • 3 Μαΐου 2020, 00:43 | Φωτεινή

    Εν μέσω πανδημίας αντί να ελαττωθεί ο αριθμός των μαθητών ανά τάξη αυξάνεται;Αυτή η κίνηση μας πάει πολλά χρόνια πίσω. Με τις υπάρχουσες συνθήκες, τις υπάρχουσες δομές και τα υπάρχουσα προβλήματα που έχουν προκύψει με τις χαμένες διδακτικές ώρες θα δημιουργηθούν ακόμα περισσότερα προβλήματα. Επιβάλλεται τώρα περισσότερο από ποτέ να στηρίξουμε τους μαθητές μας προς όλες τις κατευθύνσεις και με το να τους στριμώχνουμε σε τάξεις με μόλις λίγα τετραγωνικά το αντίθετο τους δείχνουμε.

  • 3 Μαΐου 2020, 00:42 | Μαρία Λ.

    Η αύξηση των μαθητών είναι λάθος και θα δημιουργήσει τεράστια προβλήματα. Είναι κρίμα να πηγαίνουμε πίσω αντί μπροστά την παρεχόμενη δημόσια εκπαίδευση. Για την καλύτερη ποιότητα των μαθημάτων είναι επιτακτική ανάγκη η μείωση κι όχι η αύξηση. Όλα τα σχόλια εδώ αυτό ομολογούν. Ελπίζω να ακουστούν και να μην προχωρήσετε από μόνοι σας στην αύξηση χωρίς να ληφθούν υπόψιν όλες μας οι απόψεις. Οι περισσότεροι είμαστε εκπαιδευτικοί της τάξης και γνωρίζουμε καλά τα προβλήματα μιας πιθανής αύξησης του αριθμού των μαθητών αν τμήμα. Είναι καταστροφικό.

  • 3 Μαΐου 2020, 00:34 | Κωνσταντίνα

    Τρομερό λάθος η αύξηση των παιδιών ανά τάξη. Είναι καταστροφικό!

  • 3 Μαΐου 2020, 00:32 | Νηπιαγωγός

    Θα δημιουργηθούν τεράστια προβλήματα με την αύξηση των παιδιών… Απαράδεκτο

  • 3 Μαΐου 2020, 00:25 | ΒΑΪΑ

    Χριστός Ανέστη!!!
    Είναι σαφές και ξεκάθαρο, ότι του υπουργείο δεν ενδιαφέρεται για καμιά ποιότητα! Ακόμη και η αξιολόγηση είναι εκ του πονηρού. Αν ενδιαφερόταν για ποιότητα, θα μείωνε τον αριθμό μαθητών ανά τάξη και δεν θα τον αύξανε!!! Θα αύξανε τους διορισμούς και τις προσλήψεις επίσης καθώς και τις δαπάνες για την παιδεία. Η αύξηση του αριθμού μαθητών ανά τμήμα, είναι απόλυτη κοροϊδία και εμπαιγμός! Σημαίνει αδιαφορία για την ποιότητα!

  • 3 Μαΐου 2020, 00:24 | Πέτρος Σαμούχος

    Είναι λάθος να αυξηθούν οι μαθητές στα τμήματα. Στα σχολεία μας φοιτούν αλλοδαπά παιδιά, Ρωμά και παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες. Αν αυξηθεί ο αριθμός των μαθητών στα τμήματα τότε de facto οι μαθητές αυτοί θα παραμεληθούν, καθώς και να θέλουν οι εκπαιδευτικοί να βοηθήσουν, απλά θα αδυνατούν να διαχειριστούν τα πολυμελή τμήματα. Αντιλαμβανόμαστε ότι σκοπός του μέτρου είναι ο περιορισμός των κονδυλίων για την παιδεία και όχι ο εξορθολογισμός και η ενίσχυση. Μόνο με μια αύξηση των κονδυλίων, με θετικά μέτρα και με διορισμούς μπορούμε να μιλάμε για ενίσχυση.Κινήστε σε λάθος πλαίσιο.