Επιχειρήσεις που εκμισθώνουν και γενικά παρέχουν κάθε μορφής υπηρεσίες προς τους πελάτες τους, υποχρεούνται να αναρτούν σταθερά τιμοκατάλογο, σε ορατό από τον πελάτη σημείο του καταστήματος ή γραφείου τους, στον οποίο θα αναγράφονται οι τιμές των υπηρεσιών που παρέχουν.
Οι ανωτέρω επιχειρήσεις υποχρεούνται όπως αναγραφούν στα τιμολόγια ή αποδείξεις, που εκδίδουν στους πελάτες τους, ξεχωριστά και λεπτομερώς κάθε μία παρεχόμενη υπηρεσία με την αντίστοιχη αμοιβή που εισπράττουν προ και μετά ΦΠΑ.
Άρθρο 14: Τήρηση τιμοκαταλόγου επιχειρήσεων παροχής υπηρεσιών
- 23 ΣχόλιαΆρθρο 01:Ενδείξεις προσυσκευασμένων τροφίμων και ποτών
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 02: Διασφάλιση περιεχομένου των προσυσκευασμέμων τροφίμων και ποτών
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 03: Ενδείξεις μη προσυσκευασμένων τροφίμων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 04: Επισήμανση υποκατάστατων
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 05: Υπεύθυνος επιχείρησης τροφίμων
- 14 ΣχόλιαΆρθρο 06: Επισήμανση προϊόντων (πλην τροφίμων και ποτών)
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 07: Χορήγηση εντύπων οδηγιών και εγγυήσεις
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 08: Δεσμεύσεις αγαθών που δεν φέρουν ενδείξεις στα ελληνικά
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 09: Γενικές Αρχές
- 12 ΣχόλιαΆρθρο 10: Ενδείξεις επί των πινακίδων
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 11: Πεδίο εφαρμογής – Γενικές ΑρχέςΆρθρο 11: Πεδίο εφαρμογής – Γενικές Αρχές
- 13 ΣχόλιαΆρθρο 12: Προωθητικές Ενέργειες
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 13: Εκπτώσεις/Προσφορές
- 12 ΣχόλιαΆρθρο 14: Τήρηση τιμοκαταλόγου επιχειρήσεων παροχής υπηρεσιών
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 15: Σχετικά με τη χρήση όρου «οικολογικό»
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 16: Γενικές Αρχές
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 17: Μέσα συσκευασίας
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 18: Αναγραφή περιεχόμενης ποσότητας επί συσκευασίας
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 19: Αναγραφή τιμής ανά μονάδα μέτρησης
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 20: Απαιτήσεις σχετικά με την ποσότητα προσυσκευασμένων προϊόντων που φέρουν τη σήμανση «e»Άρθρο 20: Απαιτήσεις σχετικά με την ποσότητα προσυσκευασμένων προϊόντων που φέρουν τη σήμανση «e»
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 21: Απαιτήσεις σχετικά με την ποσότητα προσυσκευασμένων προϊόντων χωρίς τη σήμανση «e»
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 22: Απαιτήσεις σχετικά με την ποσότητα προσυσκευασμένων προϊόντων τυχαίας ονομαστικής τιμής περιεχομένου
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 23: Γενικά
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 24: Γνωστοποίηση τιμών από βιομηχανίες, βιοτεχνίες και χονδρεμπόρους
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 25: Γενικές Αρχές
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 26: Τρόπος Στοιβασίας σε χώρους ψύξης και κατάψυξης
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 27: Υποχρέωση καταγραφής θερμοκρασιών στους χώρους ψύξης και κατάψυξης
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 28: Πεδίο ΕφαρμογήςΆρθρο 28: Πεδίο Εφαρμογής
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 29: Τήρηση βιβλίου σφαγών στα σφαγεία της χώρας, τα οποία είναι εγκεκριμένα για τη σφαγή
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 30: Περί κοινοτικής κλίμακας κατάταξης σφάγιων βοοειδών
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 31: Απαγορευτικά μέτρα, κατά την εμπορία, διακίνηση κ.λπ. σφάγιων βοοειδών, αιγοπροβάτων και παραπροϊόντων τους, σε εφαρμογή του Κανονισμού 999/2001 (ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ V) όπως τροποποιήθηκε και ισχύει.
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 32: Απαγόρευση εμπορίας και διάθεσης μεταποιημένων ζωικών πρωτεϊνών, κατ’ εφαρμογή του Κανονισμού 999/2001 (άρθρο 7 και ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ IV)Άρθρο 32: Απαγόρευση εμπορίας και διάθεσης μεταποιημένων ζωικών πρωτεϊνών, κατ’ εφαρμογή του Κανονισμού 999/2001 (άρθρο 7 και ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ IV)
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 33: Παραπροϊόντα σφάγιων σφάγιων και τρόπος πώλησης τούτωνΆρθρο 33: Παραπροϊόντα σφάγιων σφάγιων και τρόπος πώλησης τούτων
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 34: Παραστατικά εμπορίας και διακίνησης ζώντων ή σφαγμένων ζώωνΆρθρο 34: Παραστατικά εμπορίας και διακίνησης ζώντων ή σφαγμένων ζώων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 35: Χώροι σφαγής και σφραγίδες προέλευσης, καταλληλότητας και κατηγορίας σφάγιων
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 36: Επισήμανση βοείου κρέατος – Σύστημα αναγνώρισης και καταγραφής βοοειδών, σύμφωνα με το άρθρο 1 του Καν. – 1825/2000Άρθρο 36: Επισήμανση βοείου κρέατος – Σύστημα αναγνώρισης και καταγραφής βοοειδών, σύμφωνα με το άρθρο 1 του Καν. – 1825/2000
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 37: Περιγραφή ορισμένων τύπων σφάγιων χοίρου
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 38: Τρόπος τεμαχισμού από λιανοπωλητές του χοιρινού σφάγιου τύπου καρέ και του σφάγιου βοοειδών (συμπεριλαμβανομένων των βουβαλοειδών)
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 39: Επιχειρήσεις χονδρεμπορίας κρεάτων και πουλερικώνΆρθρο 39: Επιχειρήσεις χονδρεμπορίας κρεάτων και πουλερικών
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 40: Στοιχεία – ενδείξεις στα τιμολόγια πώλησης νωπών βοοειδών και χοιρινών νωπών – κατεψυγμένων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 41: Επισήμανση
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 42: Προσυσκευασία κρέατος
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 43: Κοπή και πώληση κιμά
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 44: Τήρηση πινακίδων – Έκθεση κρεάτων προς πώληση
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 45: Σήμανση-Εισαγωγή -Εμπορία ζωντανών ζώων εξωτερικούΆρθρο 45: Σήμανση-Εισαγωγή -Εμπορία ζωντανών ζώων εξωτερικού
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 46: Ειδικές υποχρεώσεις λιανοπωλητών
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 47: Εισαγόμενα κατεψυγμένα κρέατα βοοειδών και βουβαλοειδών με ειδικό καθεστώς από αλλαντοποιίες και κονσερβοποιίεςΆρθρο 47: Εισαγόμενα κατεψυγμένα κρέατα βοοειδών και βουβαλοειδών με ειδικό καθεστώς από αλλαντοποιίες και κονσερβοποιίες
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 48: Επισήμανση
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 49: Διακίνηση – Διάθεση
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 50: Λοιπές υποχρεώσεις Ιχνηλασιμότητα
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 51: Διακριτή τοποθέτηση γάλακτοςΆρθρο 51: Διακριτή τοποθέτηση γάλακτος
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 52: Επισήμανση τυροκομικών προϊόντων και τήρηση πινακίδωνΆρθρο 52: Επισήμανση τυροκομικών προϊόντων και τήρηση πινακίδων
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 53: Ειδικές διατάξεις για την παραδοσιακή γιαούρτη
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 54: Ειδικές διατάξεις για τη σκόνη γάλακτοςΆρθρο 54: Ειδικές διατάξεις για τη σκόνη γάλακτος
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 55: Τήρηση βιβλίου αποθήκης
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 56: Διάθεση προϊόντων αρτοποιίας
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 57: Ενδείξεις προϊόντων αρτοποιίας
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 58: Πτηνοτροφικά προϊόνταΆρθρο 58: Πτηνοτροφικά προϊόντα
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 59: ΔΙΑΚΙΝΗΣΗ ΚΑΙ ΕΜΠΟΡΙΑ ΝΩΠΩΝ ΟΠΩΡΟΛΑΧΑΝΙΚΩΝ – ΕΝΔΕΙΞΕΙΣ ΕΠΙ ΤΗΣ ΣΥΣΚΕΥΑΣΙΑΣ
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 60: ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΘΕΣΗ ΤΩΝ ΝΩΠΩΝ ΟΠΩΡΟΛΑΧΑΝΙΚΩΝΆρθρο 60: ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΘΕΣΗ ΤΩΝ ΝΩΠΩΝ ΟΠΩΡΟΛΑΧΑΝΙΚΩΝ
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 61: Παραστατικά διακίνησης και εμπορίας νωπών οπωρολαχανικών – ενδείξεις
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 62: Διακίνηση νωπών οπωρολαχανικών με ΔΧ μεταφορικά μέσαΆρθρο 62: Διακίνηση νωπών οπωρολαχανικών με ΔΧ μεταφορικά μέσα
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 63: Ηρτημένη παραγωγή
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 64: Επισήμανση σε ξενόγλωσσες ενδείξειςΆρθρο 64: Επισήμανση σε ξενόγλωσσες ενδείξεις
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 65: Διαδικασία αποτίμησης συναλλαγών μεταξύ παραγωγών και επιτηδευματιώνΆρθρο 65: Διαδικασία αποτίμησης συναλλαγών μεταξύ παραγωγών και επιτηδευματιών
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 66: Ορισμοί
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 67: Ενδείξεις επί των πινακίδων λιανικής πώλησης αλιευμάτων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 68: Απόψυξη Αλιευμάτων
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 69:Παραστατικά εμπορίας και διακίνησης
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 70: Εμπορία – Διακίνηση – Διάθεση Κατεψυγμένων Αλιευμάτων που φέρουν επίπαγο (υγρό κάλυψης)
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 71: Απαγόρευση ψαριών, οστράκων, καρκινοειδών και κεφαλόποδων μικρού μεγέθους
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 72:Άρθρο 72:
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 73: Εμπορία Ελαίων προς τελικό καταναλωτή (λιανικό εμπόριο)Άρθρο 73: Εμπορία Ελαίων προς τελικό καταναλωτή (λιανικό εμπόριο)
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 74: Χύμα εμπορία ελαίων
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 75: Χρήση ελαιολάδου σε άλλα τρόφιμαΆρθρο 75: Χρήση ελαιολάδου σε άλλα τρόφιμα
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 76: Διάθεση ελαιολάδων και σπορέλαιων
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 77: Επαναχρησιμοποίηση πλαστικών φιαλώνΆρθρο 77: Επαναχρησιμοποίηση πλαστικών φιαλών
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 78: Ειδικότερες Υποχρεώσεις
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 79: Δέσμευση νοθευμένων ελαιολάδων ή μαγειρικών λιπών από ελαιόλαδο και των πάσης φύσεως τεχνητώς χρωματισμένων ελαίωνΆρθρο 79: Δέσμευση νοθευμένων ελαιολάδων ή μαγειρικών λιπών από ελαιόλαδο και των πάσης φύσεως τεχνητώς χρωματισμένων ελαίων
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 80: Αναγραφή στα τιμολόγια ορισμένων ενδείξεων για τις ελιές
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 81: Κατηγορίες οσπρίωνΆρθρο 81: Κατηγορίες οσπρίων
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 82: Τήρηση προδιαγραφών οσπρίων – ΕπισήμανσηΆρθρο 82: Τήρηση προδιαγραφών οσπρίων – Επισήμανση
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 83: ΙχνηλασιμότηταΆρθρο 83: Ιχνηλασιμότητα
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 84: Τήρηση προδιαγραφών ρυζιού – ΕπισήμανσηΆρθρο 84: Τήρηση προδιαγραφών ρυζιού – Επισήμανση
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 85: Διάθεση ρυζιού στην κατανάλωσηΆρθρο 85: Διάθεση ρυζιού στην κατανάλωση
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 86: ΙχνηλασιμότηταΆρθρο 86: Ιχνηλασιμότητα
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 87: Σειρές υποχρεωτικών ονομαστικών ποσοτήτων οίνου και αλκοολούχων ποτώνΆρθρο 87: Σειρές υποχρεωτικών ονομαστικών ποσοτήτων οίνου και αλκοολούχων ποτών
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 88: Επισήμανση προσυσκευασιών χυμών
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 89: Πώληση χυμών
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 90: Μηχανήματα επιτόπιας παρασκευής αναψυκτικώνΆρθρο 90: Μηχανήματα επιτόπιας παρασκευής αναψυκτικών
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 91: Περιπτώσεις δέσμευσης τροφίμωνΆρθρο 91: Περιπτώσεις δέσμευσης τροφίμων
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 92: Συσκευασία παιδικών τροφών με παιχνίδιαΆρθρο 92: Συσκευασία παιδικών τροφών με παιχνίδια
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 93: Κυκλοφορία φυστικιών ΑιγίνηςΆρθρο 93: Κυκλοφορία φυστικιών Αιγίνης
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 94: Μαστίχα ΧίουΆρθρο 94: Μαστίχα Χίου
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 95: Υποχρέωση και τρόπος αναγραφής κωδικού αριθμού
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 96: Τρόπος αναγραφής κωδικού αριθμού σε κοσμήματα πολυμερήΆρθρο 96: Τρόπος αναγραφής κωδικού αριθμού σε κοσμήματα πολυμερή
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 97: Έγκριση και ανανέωση έγκρισης χρησιμοποίησης σφραγίδωνΆρθρο 97: Έγκριση και ανανέωση έγκρισης χρησιμοποίησης σφραγίδων
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 98: Υποχρεώσεις κατά την εξαγωγή κοσμημάτων και συναφών αντικειμένωνΆρθρο 98: Υποχρεώσεις κατά την εξαγωγή κοσμημάτων και συναφών αντικειμένων
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 99: Επισήμανση επίχρυσων, επάργυρων και συναφών αντικειμένωνΆρθρο 99: Επισήμανση επίχρυσων, επάργυρων και συναφών αντικειμένων
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 100: Απαγόρευση αποτύπωσης άλλων ενδείξεωνΆρθρο 100: Απαγόρευση αποτύπωσης άλλων ενδείξεων
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 101: Είδη που εξαιρούνται από τη σήμανσηΆρθρο 101: Είδη που εξαιρούνται από τη σήμανση
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 102: Σχετικά με χρήση ανιχνευτών μετάλλων ή άλλων οργάνων διασκορπίσεως του υπεδάφους ή ακινήτων μνημείων
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 103: Σήμανση δερμάτων και προϊόντων τουςΆρθρο 103: Σήμανση δερμάτων και προϊόντων τους
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 104: Επισήμανση υποδημάτων
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 105: Αναγραφή κωδικών αριθμώνΆρθρο 105: Αναγραφή κωδικών αριθμών
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 106: Ειδικότερες απαιτήσεις επισήμανσης λοιπών βιομηχανικών προϊόντων
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 107: Τήρηση πινακίδων από τους κατόχους άδειας πρατηρίων υγρών καυσίμων και υγραερίου κίνησης
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 108: Υποχρεώσεις διακινητών υγρών καυσίμων και πετρελαίου θέρμανσης
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 109: Παράδοση υγρών καυσίμων από εταιρείες προς πρατήρια
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 110: Τήρηση δελτίου διαδρομής από βυτιοφόρα υγρών καυσίμων
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 111: Εξοπλισμός βυτιοφόρων οχημάτων μεταφοράς υγρών καυσίμων για την ογκομέτρηση των υγρών καυσίμωνΆρθρο 111: Εξοπλισμός βυτιοφόρων οχημάτων μεταφοράς υγρών καυσίμων για την ογκομέτρηση των υγρών καυσίμων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 112: Σχηματισμός δειγμάτων κατά τη διακίνηση υγρών καυσίμων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 113: Σχηματισμός δείγματος από δεξαμενές υγρών καυσίμων στις εγκαταστάσεις εταιρειών ή διυλιστηρίων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 114: Σχηματισμός δειγμάτων κατά την παράδοση υγρών καυσίμων σε πρατηριούχους
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 115: Έλεγχος ποιότητας καυσίμου
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 116: Τρόπος δειγματοληψίας υγρών καυσίμων
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 117: Συνοδευτικά Παραστατικά Διακίνησης Πετρελαίου ΘέρμανσηςΆρθρο 117: Συνοδευτικά Παραστατικά Διακίνησης Πετρελαίου Θέρμανσης
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 118: Αναγραφή στοιχείων στα παραστατικά λιανικής πώλησης πετρελαίου θέρμανσης
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 119: Σωληνώσεις στα βυτιοφόρα οχήματα διανομής πετρελαίου θέρμανσης
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 120:Υποχρεώσεις διακινητών και εμφιαλωτών υγραερίουΆρθρο 120:Υποχρεώσεις διακινητών και εμφιαλωτών υγραερίου
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 121:Απαιτήσεις για τις επαναπληρούμενες φιάλες υγραερίου
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 122: Ανεκτό όριο σφάλματος ποσότητας περιεχομένου επαναπληρούμενων φιαλών υγραερίου
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 123: Εγγυήσεις φιαλών υγραερίουΆρθρο 123: Εγγυήσεις φιαλών υγραερίου
- 19 ΣχόλιαΆρθρο 124: Υποχρεώσεις λιανοπωλητών καυσόξυλων
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 125: Στερεά βιοκαύσιμα
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 126: ΛιγνίτηςΆρθρο 126: Λιγνίτης
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 127: Τρόπος δειγματοληψίας στερεών καυσίμωνΆρθρο 127: Τρόπος δειγματοληψίας στερεών καυσίμων
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 128: Πεδίο Εφαρμογής και σκοπόςΆρθρο 128: Πεδίο Εφαρμογής και σκοπός
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 129: Τήρηση Τιμοκαταλόγων
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 130: Ενδείξεις τιμοκαταλόγων
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 131: Ειδικές ρυθμίσεις (ΕΛΑΧΙΣΤΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ, ΣΕΛΦ ΣΕΡΒΙΣ, ΤΑΜΠΛ ΝΤΟΤ, ΔΙΑΝΟΜΗ ΠΑΚΕΤΟ, ΚΟΥΒΕΡ)
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 132: Παρασκευάσματα κρέατος από καταστήματα μαζικής εστίασης .Άρθρο 132: Παρασκευάσματα κρέατος από καταστήματα μαζικής εστίασης .
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 133: Προσφορά ειδών με το κιλό
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 134: Προσφορά καφέδων, αναψυκτικών, εμφιαλωμένων νερών, οίνων, χυμών, ζύθου και οινοπνευματωδών ποτών
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 135: Υποχρέωση τήρησης δελτίου παραπόνων πελατών από τα κέντρα και καταστήματα εστίασης, αναψυχής και διασκέδασης
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 136: Ειδικές ρυθμίσεις για την παροχή υπηρεσιών. Τιμοκατάλογοι – Υπηρεσίες εκτίμησης
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 137: Όργανα ζύγισης μη αυτόματης λειτουργίας υποκείμενα σε νόμιμο έλεγχο
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 138: Συμμόρφωση των οργάνων μέτρησης (εκτός μη αυτόματων οργάνων ζύγισης)
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 139: Συστήματα μέτρησης όγκου υγρών καυσίμων και υγραερίου κίνησης
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 140: Σφράγιση των διατάξεων ρύθμισης του όγκου (μηχανικών ή/και ηλεκτρονικών) των αντλιών υγρών καυσίμων, των ογκομετρητών βυτιοφόρων διανομής υγρών καυσίμων και των διανομέων (dispensers) υγραερίου κίνησης για τροχοφόρα
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 141: Λοιπά σημεία σφράγισης εκτός των σημείων ρύθμισης του όγκου
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 142: Τεκμηρίωση αντλιών υγρών καυσίμων, διανομέων (dispensers) υγραερίου ή ογκομετρητών βυτιοφόρων διανομής υγρών καυσίμων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 143: Θέση των αντλιών υγρών καυσίμων/διανομέων (dispensers) υγραερίου σε κατάσταση «εκτός λειτουργίας»
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 144: Εξουσιοδοτημένα συνεργεία για τον έλεγχο, ρύθμιση και σφράγιση των συστημάτων μέτρησης όγκου υγρών καυσίμων και υγραερίου κίνησης
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 145: Συστήματα μέτρησης όγκου υγρών καυσίμων και υγραερίου στις μόνιμες εγκαταστάσεις πετρελαιοειδώνΆρθρο 145: Συστήματα μέτρησης όγκου υγρών καυσίμων και υγραερίου στις μόνιμες εγκαταστάσεις πετρελαιοειδών
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 146: Σταθμά για εμπορικές συναλλαγέςΆρθρο 146: Σταθμά για εμπορικές συναλλαγές
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 147: Συσκευές άμεσης ογκομέτρησης δημητριακώνΆρθρο 147: Συσκευές άμεσης ογκομέτρησης δημητριακών
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 148: Πιεσόμετρα για ελαστικά αυτοκινήτωνΆρθρο 148: Πιεσόμετρα για ελαστικά αυτοκινήτων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 149: Περιοδικός και Έκτακτος Έλεγχος οργάνων μέτρησης
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 150: Γνωστοποίηση λιανικών τιμών πώλησης των υγρών καυσίμων,
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 151:Υποβολή τιμοκατάλογων εκπαιδευτήριων
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 152:Διάθεση σε ειδικά σημεία πώλησης
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
19 Σεπτεμβρίου 2012, 11:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
28 Σεπτεμβρίου 2012, 15:00
Σχετικό Υλικό
Σχέδιο Κανόνων ΔΙΕΠΠΥΕργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
12 Σχόλια 285 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 14222 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ «ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΤΟΥ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ,ΤΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΥΡΥΘΜΗΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ...
- Σχέδιο νόμου με τίτλο: "Διαχείριση, έλεγχος και εφαρμογή αναπτυξιακών παρεμβάσεων για την Προγραμματική Περίοδο 2021-2027"
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου: "Δίκαιη Αναπτυξιακή μετάβαση και ρύθμιση ειδικότερων ζητημάτων απολιγνιτοποίησης"
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2021/2101 ... άρθρου 1 της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1151 ...
- Προσαρμογή της ελληνικής νομοθεσίας προς την Οδηγία (ΕΕ) 2019/2161
- ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΤΗΣ ΟΔΗΓΙΑΣ (ΕΕ) 2019/2121 ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΤΗΣ 27ΗΣ ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2019 ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΟΔΗΓΙΑΣ (ΕΕ) 2017/1132
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας ΕΕ-2020/1828 του ΕΚ και του Συμβ. της 25ης Νοεμβρ.2020 σχετικά με τις αντιπροσωπευτικές αγωγές για την προστασία των καταναλωτών,ενίσχυση της προστασίας των καταναλωτών...
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/882 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 17ης Απριλίου 2019 σχετικά με τις απαιτήσεις προσβασιμότητας προϊόντων και υπηρεσιών
- Ίδρυση, ανάπτυξη, διαχείριση και λειτουργία των Επιχειρηματικών Πάρκων -Ενιαίο πλαίσιο ρύθμισης για τους φορείς Οργανωμένων Υποδοχέων Μεταποιητικών και Επιχειρηματικών Δραστηριοτήτων
- Κανονισμός Απονομής Ελληνικού Σήματος στον ζύθο
- Δημόσια διαβούλευση σχέδιο νόμου με τίτλο «Εξυγίανση Ναυπηγείων Ελευσίνας»
- Ενσωμάτωση Κεφαλαίου III της Οδηγίας (ΕΕ)2017/1132,όπως τροποποιήθηκε με την οδηγία 2019/1151 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 20ής Ιουνίου 2019
- Αναπτυξιακός Νόμος – Ελλάδα Ισχυρή Ανάπτυξη
- Δημόσια διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου με τίτλο:«Ρυθμίσεις για τις Εταιρείες - Τεχνοβλαστούς»
- Στρατηγικές επενδύσεις και βελτίωση του επενδυτικού περιβάλλοντος μέσω της επιτάχυνσης διαδικασιών στις ιδιωτικές και στρατηγικές επενδύσεις
- Εκσυγχρονισμός του δικαίου ανταγωνισμού για την ψηφιακή εποχή-Τροποποίηση ν. 3959/2011 & ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 11ης Δεκεμβρίου 2018
- Δημόσια διαβούλευση για την "Απλούστευση του πλαισίου άσκησης οικονομικών δραστηριοτήτων"
- Αναμόρφωση και εκσυγχρονισμός θεσμικού πλαισίου οργάνωσης και λειτουργίας λαϊκών αγορών και υπαίθριου εμπορίου
- Σχέδιο νόμου για την παραγωγή, εξαγωγή και διάθεση τελικών προϊόντων φαρμακευτικής κάνναβης του είδους Cannabis Sativa L
- Δημόσια διαβούλευση για το "Τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων"
- Απλούστευση του πλαισίου άσκησης οικονομικών δραστηριοτήτων
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ:"ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ, ΑΠΛΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΜΟΡΦΩΣΗ ΤΟΥ ΡΥΘΜΙΣΤΙΚΟΥ ΠΛΑΙΣΙΟΥ ΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΣΥΜΒΑΣΕΩΝ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΡΟΜΗΘΕΙΕΣ ΣΤΟΥΣ ΤΟΜΕΙΣ ΤΗΣ ΑΜΥΝΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ"
- Συμπληρωματικά μέτρα για την εφαρμογή του Κανονισμού (ΕΕ) 2019/1150-δίκαιη μεταχείριση και της διαφάνειας για τους επιχειρηματικούς χρήστες επιγραμμικών υπηρεσιών διαμεσολάβησης (L 186)
- Εθνικό Σχέδιο Δράσης για την προώθηση των Πράσινων Δημοσίων Συμβάσεων (2020 – 2023)
- Διαβούλευση για το Εθνικό Πρόγραμμα Ανάπτυξης 2021 - 2025
- Σχέδιο Νόμου με τίτλο «Διυπηρεσιακή Μονάδα Ελέγχου Αγοράς, διατάξεις για την ανάπτυξη, την έρευνα και την καινοτομία»
- Σχέδιο διατάξεων για το Εθνικό Πρόγραμμα Ανάπτυξης
- ΣΧΕΔΙΟ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΓΕΝΙΚΟ ΕΜΠΟΡΙΚΟ ΜΗΤΡΩΟ
- Γενικό Εμπορικό Μητρώο
- ΕΘΝΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
- Διατάξεις για την Ελληνική Αναπτυξιακή Τράπεζα
- Εναρμόνιση της ελληνικής νομοθεσίας με την Οδηγία (ΕΕ) 2015/2436 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου
- Νόμος για την προσέλκυση Στρατηγικών Επενδύσεων
- Εναρμόνιση νομοθετικού πλαισίου για την έκδοση ηλεκτρονικών τιμολογίων στο πλαίσιο Δημοσίων Συμβάσεων.
- Σχέδιο νόμου «Περί εταιρικών μετασχηματισμών»
- Διαδικασίας καθορισμού, οριοθέτησης και οργάνωσης, των απαιτούμενων δικαιολογητικών, του τρόπου λειτουργίας και διαχείρισης του Επιχειρηματικού Πάρκου Μεμονωμένης Μεγάλης Μονάδας (ΕΠΜΜΜ)
- Περί Ανωνύμων Εταιρειών
- «Συνέργειες και Δικτυώσεις» του Αναπτυξιακού νόμου 4399/2016
- «Ενισχύσεις Καινοτομικού Χαρακτήρα για ΜΜΕ» του Αναπτυξιακού νόμου 4399/16
- Αναπτυξιακό Πολυνομοσχέδιο
Είναι πολυ σημαντικό να παρακολουθείται ο χρόνος ισχύς του τιμοκαταλόγου σε σχέση με τις αναγραφόμενες χρεώσεις για τις προσφερόμενες υπηρεσίες.Γιαυτό καλό θα είναι όταν η επιχείρηση θεωρεί σκόπιμη την αναπροσαρμογή των τιμών να υποβάλει για μια απλή θεώρηση στην αρμόδια υπηρεσία ένα αντίγραφο αυτού που θα φαίνεται η ημερομηνία τροποποίησης η αλλαγής του ή να φροντίσει με κάποιο τρόπο ο υπεύθυνος της επιχείρησης να τηρεί ένα μητρώο των τιμοκαταλόγων όταν αυτοί θα αναπροσαρμόζονται.
Οι επιχειρήσεις παροχής υπηρεσιών (από ΑΕ μέχρι και Μονοπρόσωπες) θα πρέπει να έχουν τιμοκατάλογο των παρεχομένων υπηρεσιών τους στη ΤΕΛΙΚΗ αξία.
Οι όποιες εκπτώσεις (πχ λόγω διαφορετικού συντελεστή ΦΠΑ, κλπ) να γίνονται επί της ΤΕΛΙΚΗΣ αξίας της υπηρεσίας.
Επί του Τιμολογίου ή της Απόδειξης που εκδίδουν να φαίνεται η ανάλυση του ΦΠΑ.
Επιπλέον, να παρέχεται στον λήπτη του Τιμολογίου ή της Απόδειξης η δυνατότητα της ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗΣ της ΕΓΚΥΡΟΤΗΤΑΣ του εκδιδόμενου στοιχείου.
Εγώ, ως διαχειριστής της πολυκατοικίας έλαβα πλήθος παροχών υπηρεσιών με Τιμολόγια ή Αποδείξεις, μερικά των οποίων πιστεύω ότι είναι «ΜΑΪΜΟΥ» ελλείψει ηλεκτρονικού τρόπου πιστοποίησης της εγκυρότητας των !.
Ξέρετε πόσες πολυκατοικίες υπάρχουν στον Ελλαδικό χώρο, που κάθε μήνα εκδίδουν κοινόχρηστα χρεώνοντας υπηρεσίες ?
( άσε τα ΧΩΡΙΣ καν παραστατικά ! !)
Στυλιανός Καλπαξίδης
Υπερθεματίζω την άποψη του κ. Χρήστου Ελευθεριάδη και προσθέτω: Σε ορατό σημείο (του τιμοκαταλόγου, απόδειξης, τιμολογίου κλπ) να αναγράφεται το ποσοστό του συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ.
Συμφωνώ με την άποψη-προσθήκη στο άρθρο 14 του κ Ελευθεριάδη Χρήστου στις 21 Σεπτεμβρίου 2012, 23:10 παραπάνω.
Πρέπει να γίνει υποχρεωτικό στις συναλλαγές μεταξύ συνναλλασομένων γενικά και χωρίς εξαιρέσεις οι τιμές που θα προσφέρονται, συμφωνούνται, πραγματοποιούνται οι συναλλαγές να εννοείται ότι ΣΥΜΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΟΥΝ ΤΟ Φ.Π.Α ΚΑΘΩΣ ΚΑΙ ΚΑΘΕ ΑΛΛΗ ΝΟΜΙΜΗ ΕΠΙΒΑΡΥΝΣΗ
Καμμία τιμή που θα αναγγέλεται να μην έχει τίποτα επιπλέον,να είναι ΤΕΛΙΚΗ
Αφού δεν υπάρχει συναλλαγή ( πλην όποιων ρητά εξαιρούνται με νόμο )χωρίς ΦΠΑ ή και άλλες επιβαρύνσεις,κάθε αναφορά σε προσφορά ,παραγγελία, πώληση προιόντος και κυρίως υπηρεσιών της καθαρής τιμής συν το ΦΠΑ, προδιαθέτει και υποθάλπτει συνθήκες φοροδιαφυγής.
Εθιμικά όλοι έχουμε συμφωνήσει τιμή κυρίως υπηρεσιών και έχουμε ακούσει το αδιανόητο που δυστυχώς αποτελεί και τον κανόνα <>
Με την καθιέρωση στις συναλλαγές ΤΕΛΙΚΩΝ ΤΙΜΩΝ με όλες τις επιβαρύνσεις σταματά ή δικαιολογία-πρόφαση <> ώστε να ωθήται ο καταναλωτής λόγω πρόσθετης επιβάρυνσης σε συνθήκη μή έκδοσης φορολογικού παραστατικού.
Βεβαίως στο φορολ. παραστατικό ν αναφέρεται ξεχωριστα η καθαρή τιμη κ το ΦΠΑ
Η παραπάνω προσθήκη στο άρθρο είναι ουσιοδέστατη και πρέπει να υποστηριχτεί από ένα προσεχτικά σχεδιασμένο διαφημιστικό ενημερωτικό πρόγραμμα προς το καταναλωτή ότι κανένας δεν μπορεί να του ζητήσει επιπλέον της τιμής το ΦΠΑ ή άλλη επιβάρυνση αλλά όλα συμπεριλαμβάνονται στην αναγγελθήσα προσφερόμενη τιμή.
Σε περιπτώσεις μόνο πωλήσεων με δόσεις έντοκες να επιτρέπεται η τελική τιμή να επιβαρύνεται και ν αναγράφεται καθαρά στη προσφορά- παραγγελία – παρααστατικό πώλησης η τελική τιμή ( προιόντος ή υπηρεσίας )οι προσαυξάνοντες αυτή τόκοι,διαμορφώνοντας τη τελική επιβάρυνση.
ΦΠΑ, ο φόρος που φωνάζει «μπορείς να με αποφύγεις!»
Ήδη ο τρόπος με τον οποίο καθορίζεται το ποσό αυτού του φόρου, ως ποσοστό επί ενός «καθαρού» ποσού, τον καθιστά ευδιάκριτο στόχο φοροδιαφυγής, πράγμα που δε συμβαίνει με άλλους έμμεσους φόρους, κανείς δεν σκέφτεται πχ να ζητήσει να του αφαιρεθεί ο φόρος καπνού από τα τσιγάρα που αγοράζει.
Το χαρακτηριστικό αυτό του ΦΠΑ εκμεταλλεύονται πολλοί επαγγελματίες που παρέχουν υπηρεσίες, δίνοντας τιμές, προφορικά είτε γραπτά, χωρίς να διευκρινίζουν αν αυτές περιέχουν ΦΠΑ, και εκ των υστέρων, μετά την παροχή της υπηρεσίας, όταν έρχεται η ώρα της απόδειξης, διευκρινίζουν ότι ήταν «χωρίς ΦΠΑ», έχοντας σχεδόν σίγουρη την άρνηση του καταναλωτή να επιβαρυνθεί επιπλέον ποσό, άρνηση όμως που συνοδεύεται και από τον συμβιβασμό του να μην λάβει απόδειξη από τον επαγγελματία.
Υπενθυμίζοντας εδώ ότι ο διαχωρισμός του ΦΠΑ από την υπόλοιπη τιμή μιας υπηρεσίας δεν έχει κανένα νόημα για τον τελικό καταναλωτή αφού δεν εκπίπτεται, προχωρώ στην πρότασή μου που είναι:
1. Στη λιανική πώληση να αναφέρεται μόνο η τελική τιμή.
2. Προσφορά, γραπτή ή προφορική, που δεν αναφέρει ΦΠΑ, να θεωρείται σε περιπτώσεις διενέξεων ότι τον περιέχει, αφού στη λιανική Ο ΦΠΑ ΠΑΝΤΑ ΠΕΡΙΕΧΕΤΑΙ ΣΤΗΝ ΤΙΜΗ.
Τελικό σχόλιο: Κάθε αναφορά σε ΦΠΑ όταν απευθυνόμαστε στον τελικό καταναλωτή είναι ανεπιθύμητη, ανοίγει το δρόμο και την όρεξη για φοροδιαφυγή, και δίνει στον πωλητή ένα σωρό ευκαιρίες για παραπλάνηση του καταναλωτή ως προς το τελικό ύψος της επιβάρυνσής του.
Γρηγόρης Μαυράκης
Θεσσαλονίκη
Το «φορολογικό ένσημο» είναι κακή ιδέα εαν απευθυνεται σε επιτηδευματίες. Αν συζητάται απλώς η νομιμοποίηση βοηθητικών εργασιών, θα προτιμούσα να επεκταθεί το υπάρχον «εργόσημο» το οποίο θα βασίζεται στην κατάθεση μιας συμφωνίας μέσω διαδικτύου προς το ΙΚΑ και την Επιθ. Εργασίας, όπου θα φαίνονται τα πάντα (ώρες, μέρες, διάρκεια) και θα εκδίδονται τα σχετικά εργόσημα από οποιονδήποτε προς οποιονδήποτε. Ετσι, ο φοιτητής που εργάζεται ως διανομέας, δε θα χρειάζεται τίποτα περισσότερο από ένα τίμιο εργοδότη που θα καταθέσει την συμφωνία και θα δηλώσει τη δαπάνη για την περιστασιακή απασχόληση στα έξοδά του.
Η χρήση του συστήματος που περιγράφει η κυρία Πλημμυρίδου, θα είχε σαν αποτέλεσμα την κατάφωρη αδικία απέναντι σ’ εμένα που πρέπει να πληρώνω 750 ευρώ ανα δίμηνο στον ΟΑΕΕ και να φορολογούμαι μέχρις ρανίδος. Με δυο λέξεις «αθέμιτος ανταγωνισμός». Θα ήταν προτιμότερο να μειώσει τις εισφορές του ο ΟΑΕΕ για νεοεισερχόμενους για έξη μήνες έως χρόνο, ως κίνητρο για να «δοκιμάσει» κανείς να στήσει μια επιχείρηση.
Υποχρεωτική ανάρτηση τιμοκαταλόγου με ΕΛΑΧΙΣΤΕΣ ΑΜΟΙΒΕΣ ανα εργασία, που διαμορφώνεται από το σύλλογο των επαγγελματιών του κλάδου.
Θα ήθελα πολύ να δω τιμοκατάλογο για δικηγορικές ή λογιστικές εργασίες… Δυστυχώς δεν υπάρχει τρόπος να κοστολογηθούν οι αμοιβές από τα παραπάνω επαγγέλματα. Υποθέτω ότι η διάταξη αναφέρεται σε τυποποιημένες εργασίες του τύπου «πλύσιμο αυτοκινήτου» ή «μανικιούρ». Πιο λογικό θα ήταν να αναρτάται κατάλογος του συλλόγου/συνδέσμου/επιμελητηρίου με ενδεικτικές τιμές γύρω από τις οποίες θα κινείται ο καθένας ή, ακόμα καλύτερα, με ελάχιστες αμοιβές ανά εργασία, κάτω των οποίων απαγορεύεται η πώληση.
Κανένας δεν αποδέχεται την τελικη κοστολόγηση προσπαθώντας να επιτύχει έκπτωση με κάθε νόμιμο ή μή τρόπο. Ακόμη, οι υπηρεσίες από ελευθέρια επαγγέλματα συμπιέζονται κατά συρροήν: Μια επικύρωση στοιχίζει 20 ευρώ, η παράσταση σε δίκη στοιχίζει 450, όταν όμως για τις ανάγκες της δίκης που προπλήρωσα χρειαστεί και μια επικύρωση δεν θα μου τη χρεώσει ο δικηγόρος μου, ή θα μου χρεώσει μόνο το κόστος των μεγαροσήμων. Για να αντιμετωπίσεις νόμιμα τέτοιες περιπτώσεις πρέπει καθένας να έχει συνοδεία από δύο λογιστές ακόμα και στην τουαλέτα.
Δεύτερο παράδειγμα: λογιστές (συνάδελφοι μου) διαφημίζονταν με φυλλάδια, όπου η φορολογική δήλωση «Ε1» ξεκινούσε από 18,5 ευρώ (!!!!) αλλά όταν απευθύνθηκα στα γραφεία τους αντιλήφθηκα ότι πρόκειται για κοινούς απατεώνες. Εστειλα κάποιον με μια δήλωση που απαιτούσε δυόμιση ώρες συζήτησης και συμπλήρωση τριάντα κωδικών, του έδωσαν μια τιμή τριπλάσια από την «κανονική» και…δεκαπλάσια από την προσφορά τους ενώ του έδωσαν να καταλάβει ότι απευθύνονταν μόνο σε αλλοδαπούς εργάτες. Τόσο (όσο η διαφημιζόμενη προσφορά) κάνει μόνο το μελάνι και το χαρτί για τις εκτυπώσεις τους, χώρια η ευθύνη για λάθη ή παραλείψεις. Πως να κοστολογήσεις μια «φορολογική δήλωση» λοιπόν ή μία παράσταση σε δίκη; Μπορεί να είναι ζήτημα πέντε λεπτών και τριών αριθμών, μπορεί να είναι και ζήτημα πέντε ημερών μελέτης, τρεξίματος, διορθώσεων, αναζήτησης εγγράφων. Μακάρι να μπορούσαν να χρεώνουν οι παρέχοντες υπηρεσίες, όσα γράφει στον τιμοκατάλογό τους… θα ήμασταν όλοι πλούσιοι. Υπάρχει και η χρονοχρέωση αλλά κι εκεί ο έλληνας αρνείτο τότε που τα χρηματα του τα πετούσε στα πόδια των τραγουδιστριών, τώρα θα το δεχτεί;
Ωστόσο, Ο ΚΑΘΟΡΙΣΜΟΣ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗΣ ΑΝΑΡΤΗΣΗΣ ΠΙΝΑΚΑ ΚΑΤΩΤΑΤΩΝ ΤΙΜΩΝ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΣΥΛΛΟΓΟΥΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΩΝ που προτείνω ανεπιφύλακτα, θα είχε ως αποτέλεσμα:
1. Να μην μπορεί κανείς να πωλεί «κάτω του κόστους» κλέβοντας τους ανταγωνιστές του ή προσφέροντας δήθεν δωρεάν υπηρεσίες ως παράπλευρη προσφορά σε κάτι άλλο ή υποτιμολογώντας τις υπηρεσίες του.
2. Να υπάρχει κριτήριο στους ελέγχους του Υπ. Οικονομικών για την ανακάλυψη υποτιμολογήσεων. Οταν ο σύλλογος γράφει «δέκα» εσύ πως καταφέρνεις να εκδίδεις αποδείξεις για «τρία». `Η κλέβεις ή αξίζεις το νόμπελ εξοικονόμησης.
3. Να έχει σημείο στήριξης ο επαγγελματίας για να αντιμετωπιζει τα παζάρια της πελατείας του διαφυλάσσοντας το ίδιο του το επάγγελμα.
Ας μην ξεχνάμε ότι όπου βρέθηκαν επιδοτούμενοι επιχειρηματίες που επειδή δεν τους στοίχισε τίποτα μείωσαν τιμές, το αποτέλεσμα ήταν να καταστρέψουν τους ανταγωνιστές και να καταστραφούν και οι ίδιοι λίγο αργότερα, όταν τέλειωσαν τα ξένα χρήματα. Το ίδιο σε μεγάλη κλίμακα συμβαίνει σήμερα με την Κίνα και τις επιδοτήσεις εξαγωγών της. Πρέπει να τελειώσει η απάτη της επιδότησης κάθε είδους που καταστρέφει την αγορά παρουσιάζοντας ένα κίβδηλο κοινωνικό έργο. Παράδειγμα: Η απουσία φορολογικού ελέγχου για τρία χρόνια σε «νέους» επαγγελματίες. Είναι σαν να φωνάζεις όλους τους απατεώνες να βρουν αχυρανθρώπους για να διαπράξουν τα εγκλήματά τους. Δε χρειάζεται τίποτα περισσότερο από μια υπογραφή κάποιου ανίδεου τυχοδιώκτη στα χαρτιά που θα οργανώσει σε Ε.Π.Ε. η υπηρεσία μιας στάσης… και με κεφάλαιο ένα ευρώ (!!!!!) τη στιγμή που οι ιδιοκτήτες ΕΠΕ ευθύνονται στο ύψος του κεφαλαίου τους (!!!!!!).
4. Να οργανωθούν οι επαγγελματίες αδειοδοτώντας ή απαγορευοντας την άσκηση επαγγελματος, ωστε να πάψει επιτέλους το τραγικό φαινόμενο «είσαι ό,τι δηλώσεις». Επιτέλους για να κόβεις τρίχες θες τέσσερα χρόνια προυπηρεσίας, για να κάνεις τον ξενοδόχο ή τον εστιάτορα στη χώρα του τουρισμού δεν χρειάζεται ούτε ένα σεμινάριο;
Να γινει υποχρεωτικη η τηρηση ιστολογιου για καθε επαγγελματια στο οποιο θα εμφανιζεται και ο τιμοκαταλογος ετσι ωστε ο καταναλωτης να κανει αμεση ερευνα αγορας και για να ισχυσει επιτελους ο υγιης ανταγωνισμος
Α) Έχει δοθεί μάχη τα προηγούμενα χρόνια ώστε οι επιχειρήσεις να αναγράφουν μόνο τις τιμές ΜΕ το ΦΠΑ για τον τελικό καταναλωτή (π.χ. στις τηλεπικοινωνιακές υπηρεσίες). Είναι εντελώς λαναθσμένο να καταργηθεί αυτό. Για τον ιδιώτη το ΦΠΑ είναι κόστος. Ο επαγγλεματίας ξέρει να αποφορολογεί τις τιμές.
Β) Είναι μη-ρεαλιστικό στον Τομέα των Υπηρεσιών να ζητείτε πλήρη κωδικοποιήση και τιμές όλων των υπηρεσιών. Αυτό μπορεί να γίνει μόνο σε ορισμένες απλές περιπτώσεις καταστημάτων λιανικής παροχής υπηρεσιών (π.χ. κομμωτήρια).
Σε κάθε άλλη περίπτωση, ακόμη και αν ο πελάτης είναι ιδιώτης και όχι επαγγελματίες, δεν είναι εφικτό να τεμαχιοποιήσει κανείς έτσι όλες τις υπηρεσίες. Π.χ. Πώς θα μπορούσε να φτιάξει τιμοκατάλογο υπηρεσιών ένας δικηγόρος;
Όλα τα ποσά από αποδείξεις που έχει ο φορολογούμενος, σε ένα φορολογικό έτος, από υπηρεσίες- επιτηδευματίες να εκπίπτουν από το φορολογητέο εισόδημα.
Είναι σαφώς λάθος να ζητάτε από επιχειρήσεις που εκδίδουν αποδείξεις, απευθυνόμενες στο τελικό καταναλωτή, να αναγράφουν τιμή προ και μετά ΦΠΑ.
Για οιαδήποτε υπηρεσία προς τελικό καταναλωτή (που δεν θα μεταπωλήσει τίποτα) η τιμή που δίνεται πρέπει να νοείται ότι είναι ΤΕΛΙΚΗ. Διότι μέχρι σήμερα, μόλις κάποιος ζητήσει απόδειξη για κάποια υπηρεσία, η απάντηση είναι «τότε πρέπει να προσθέσουμε και τον ΦΠΑ». Αυτό μπορεί να καταπολεμηθεί μόνο εφόσον γίνει συνείδηση σε όλους ότι η τιμή σε τελική καταναλωτή είναι ΤΕΛΙΚΗ τιμή και περιλαμβάνει τα πάντα. Έτσι ώστε ο καταναλωτής να αποκτήσει το θάρρος να απαντά ότι όλες οι τιμές προς τελικούς καταναλωτές είναι ΤΕΛΙΚΕΣ και περιλαμβάνουν και ΦΠΑ και τα πάντα. Για να πετύχει το παραπάνω, απαιτείται και μια καλή προβολή, με διαφημίσεις κλπ. ‘Ωστε ο κόσμος να πεισθεί ότι ο κάθε ελεύθερος επαγγελματίας δεν μπορεί να τους προσθέσει ΦΠΑ εκ των υστέρων. Είναι θέμα παιδείας.
Ο ΦΠΑ φυσικά σαφώς πρέπει να αναγράφεται καθαρά και ξεχωριστά σε τιμολόγια που εκδίδονται προς αγοραστή ο οποίος θα μεταπωλήσει το οιοδήποτε προϊόν ή υπηρεσία (μαζί με την υποτιθέμενη προστιθέμενη αξία που θα προσθέσει ο ίδιος).
Ελπίζω να εισακουστούν τα παραπάνω. Μοιάζει να είναι ευκαιρία η στιγμή αυτή.
Φορολογικό ένσημο
Ο Σκοπός
Ο σκοπός του φορολογικού ενσήμου, είναι να δώσει μια οικονομική διέξοδο στον κόσμο, ενώ παράλληλα να συγκεντρωθούν χρήματα για τα ασφαλιστικά ταμεία και φόρους για το Ελληνικό Δημόσιο.
Για το λόγο αυτό θα πρέπει να επιτραπεί η δεύτερη απασχόληση, στις παρακάτω κατηγορίες ανθρώπων, καθώς και το δικαίωμα να εμπορεύονται, έως ένα συγκεκριμένο ποσό, διατηρώντας ωστόσο το δικαίωμα, στα επιδόματα ανεργίας, στους μισθούς και τις συντάξεις.
Η δραστηριότητα θα πρέπει να φορολογείται αυτοτελώς και δεν θα πρέπει να επιβαρύνει άλλο τον φορολογούμενο. Για την καλύτερη επίδραση του μέτρου, συνιστάται η μείωση του ωραρίου, ειδικά στον δημόσιο τομέα, εφόσον ο υπάλληλος καταφέρνει να συνεισφέρει φορολογικά ένα Χ ποσό από τη δευτερεύουσα του απασχόληση. Ο άνεργος θα δικαιούται μια ελάχιστη ασφαλιστική κάλυψη, ενώ η συγκέντρωση ενός προκαθορισμένου ποσού φορολογικών ενσήμων, θα μπορούσαν να συμβάλλουν για την έκδοση κύριας σύνταξης ή στην συμπλήρωση των μειωμένων συντάξεων, σε κύριες, ως επιπλέον κίνητρο για την αύξηση της επιχειρηματικότητας στην χώρα.
Αν ένας άνεργος ή ένας δημόσιος υπάλληλος καταφέρει να κερδίζει, από την δραστηριότητα του αυτή, αρκετά χρήματα, ώστε να δημιουργήσει μια βιώσιμη επιχείρηση, το όφελος είναι πολλαπλό. Αν υποθετικά 200.000 άτομα ξεκινούσαν δειλά, κάποιες δραστηριότητες, αρχικά για να καλύψουν έξοδα, ωστόσο κατάφερναν μόνο το 10% εξ αυτόν να δημιουργήσουν κάποια επιχείρηση, τότε σε ελάχιστο χρονικό διάστημα θα έχουμε 20.000 νέες εταιρίες, καταστήματα και επιχειρήσεις, οι οποίες θα αναζητήσουν προσωπικό για τις ανάγκες τους.
Αντί λοιπόν να αναμένουμε τις τεράστιες επενδύσεις για να δημιουργηθούν θέσεις εργασίας, ας δοκιμάσουμε τις μικρές όμως πάμπολλες επιχειρήσεις του απλού κόσμου. Σαν στρατός ο οποίος θα παράγει, θα δημιουργεί, θα εργάζεται, θα μαθαίνει και θα διδάσκει, με σκοπό να βοηθήσει την Ελλάδα από την κρίση.
Πέρα από το οικονομικό σκέλος, η δράση αυτή θα βοηθούσε και το ηθικό του κόσμου, είναι μια, έστω και μικρή λύση, στο αδιέξοδο της σημερινής εποχής.
Ποιους αφορά
Άνεργους , φοιτητές, συνταξιούχους, δημόσιους υπαλλήλους, ιδιωτικούς υπαλλήλους, νοικοκυρές και γενικά άτομα με χαμηλό εισόδημα.
Σε κάθε περίπτωση αφορά μεμονωμένα άτομα, τα οποία θα ενεργούν εθελοντικά και θα παρέχουν υπηρεσίες, θα μεταποιούν – οικοτεχνίες, θα εμπορεύονται.
Το εισόδημα από την απασχόληση αυτή δεν θα μπορεί να υπερβαίνει ένα προκαθορισμένο «ποσό» για να μην θεωρηθεί κύριο εισόδημα.
Τρόπος λειτουργίας
Το σύστημα θα αποτελείται από,
1) βιβλιάριο φορολογικών ενσήμων, το οποίο θα εκδίδεται στο όνομα του δικαιούχου, με τη χρήση του ΑΦΜ και του ΑΜΚΑ.
2) φορολογικά ένσημα, τα οποία θα εκδίδονται σε διαφορετικές αξίες, για να καλύπτουν τις ανάγκες των συναλλασσομένων.
Η όψη του θα αποτελείται από δυο δίδυμα αυτοκόλλητα στελέχη, τα οποία θα φέρουν τον ίδιο αύξοντα αριθμό και θα μπορούν να αποκόπτονται, καθώς και σημείο κενό, όπου ο φορολογούμενος θα υποχρεούται να αναγράψει την μέρα την ώρα της χρήσης, καθώς και το ΑΦΜ του αντισυμβαλλόμενου. Κατά την αγορά του, ο αύξον αριθμός του ενσήμου, θα καταχωρείται στην φορολογική μερίδα του φορολογούμενου, σαν ένα επιπρόσθετο μέτρο για την αποφυγή παραχαράξεων, κλοπών, απωλειών κλπ. Με αυτόν τον τρόπο επιτυγχάνετε και φορολογικός έλεγχος.
Η αγορά τους θα γίνεται προκαταβολικά και το κόστος τους θα υπολογίζεται πχ 10%, 20% επί της συνολική αξία της παρεχόμενης υπηρεσίας ή εμπορίας
ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ
Ιδιαίτερο μάθημα αγγλικών το οποίο παρέχεται κατ’ οίκον, συνολικής αξίας 20 ευρώ την ώρα, ο καθηγητής θα κολλήσει ένσημο αξίας 2 ευρώ στο βιβλιάριο, το δεύτερο στέλεχος θα δίδεται σαν απόδειξη, η οποία θα μπορεί να προσκομιστεί, όπως ακριβώς και οι υπόλοιπες αποδείξεις. Την ευθύνη για την αγορά και προσκόμιση των ενσήμων την έχει αποκλειστικά και μόνο ο απασχολούμενος. Στην φορολογική του δήλωση θα αναγράφει το ετήσιο ποσό που είσπραξε από αυτήν την δραστηριότητα και το ποσό του φόρου που πλήρωσε γι΄αυτήν.
Οικοτεχνία παρασκευής λαϊκής τέχνης. Οι πρώτες ύλες μπορούν να αγοραστούν με τιμολόγιο ή με απλή απόδειξη. Η πώληση των αγαθών
α) σε εμπόρους ή καταστήματα: με τιμολόγια αγοράς το οποίο θα εκδώσει ο έμπορος, έτσι θα μπορεί να εισάγει τα αγαθά στο κατάστημα του χωρίς πρόβλημα. Ο οικοτέχνης θα προσκομίζει τα τιμολόγια στην Εφορία, όπου θα σφραγίζονται και θα αγοράζονται τα σχετικά φορολογικά ένσημα,
β) σε ιδιώτη: έναντι της αξίας του αγαθού, θα δίδει το φορολογικό ένσημο και θα κολλάει το ένα στέλεχος στο βιβλιάριο. Το δεύτερο στέλεχος που θα συνοδεύει το αγαθό, θα λειτουργεί και ως απόδειξη αγοράς.
Μεσιτείες, προμήθειες. Με παρόμοιο τρόπο για κάθε πράξη και για κάθε αξία συναλλαγής, ο ενδιαφερόμενος αγοράζει και κολλάει στο βιβλιάριο του το φορολογικό ένσημο που αντιστοιχεί. Θα πρέπει να αναγραφεί το ΑΦΜ της εταιρίας για την οποία πραγματοποιήθηκε η πράξη, ενώ η εταιρεία θα καταχωρεί στα βιβλία της τον δεύτερο στέλεχος του φορολογικού ενσήμου, κανονικά σαν στοιχείο.
Τα σημεία διανομής: οι εφορίες, τα ταχυδρομεία, τα ασφαλιστικά ταμεία και κάποια συμβεβλημένα καταστήματα.
Τα οφέλη
Ελάχιστη γραφειοκρατία για την έναρξη της απασχόλησης και ελάχιστη δαπάνη, αφού απευθύνεται σε άτομα που δεν έχουν κεφάλαια για να κάνουν έναρξη επιτηδεύματος.
Μείωση του ρίσκο έναρξης εμπορικής δραστηριότητας, όπως εγκαταστάσεις, απαιτούμενα κεφάλαια, λογιστές, υπαλλήλους κλπ το μόνο αναγκαίο, η έκδοση του ειδικού βιβλιαρίου από την εφορία.
Δραστηριοποίηση του κόσμου, ηθική διέξοδο, οικονομική ανάπτυξη.
Τα χρήματα τα οποία θα συγκεντρώνονται από τα φορολογικά ένσημα θα διανέμονται ποσοστιαία σε φόρους, εισφορές στα ταμεία και επιμελητήρια.
Αν η δραστηριότητα αποφέρει παραπάνω έσοδα από τα επιτρεπτά όρια, τότε ο φορολογούμενος υποχρεούται να κάνει έναρξη επιτηδεύματος κανονικά και να δημιουργήσει ατομική η άλλης μορφής επιχείρηση.
Εισαγωγή στο ασφαλιστικό σύστημα, νέων ασφαλιζομένων, ενώ εισφορές θα προέρχονταν ακόμα και από συνταξιούχους.
Ιουλία Πλημμυρίδου