1. Για τους ορισμούς των εννοιών «προσυσκευασμένο τρόφιμο» και «επισήμανση» εφαρμόζεται το άρθρο 1 της Οδηγίας ΕΕ 2000/13 και το άρθρο 11 του Κώδικα Τροφίμων και Ποτών όπως κάθε φορά ισχύουν.
2. Τα προσυσκευασμένα τρόφιμα που διατίθενται ως έχουν στον τελικό καταναλωτή επισημαίνονται σύμφωνα με το άρθρο 11 του Κώδικα Τροφίμων και Ποτών, όπως κάθε φορά ισχύει, με την επιφύλαξη των απαιτήσεων επισήμανσης που προβλέπονται από ειδικές ενωσιακές ή εθνικές διατάξεις που ισχύουν για συγκεκριμένα τρόφιμα.
Άρθρο 01:Ενδείξεις προσυσκευασμένων τροφίμων και ποτών
- 23 ΣχόλιαΆρθρο 01:Ενδείξεις προσυσκευασμένων τροφίμων και ποτών
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 02: Διασφάλιση περιεχομένου των προσυσκευασμέμων τροφίμων και ποτών
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 03: Ενδείξεις μη προσυσκευασμένων τροφίμων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 04: Επισήμανση υποκατάστατων
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 05: Υπεύθυνος επιχείρησης τροφίμων
- 14 ΣχόλιαΆρθρο 06: Επισήμανση προϊόντων (πλην τροφίμων και ποτών)
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 07: Χορήγηση εντύπων οδηγιών και εγγυήσεις
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 08: Δεσμεύσεις αγαθών που δεν φέρουν ενδείξεις στα ελληνικά
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 09: Γενικές Αρχές
- 12 ΣχόλιαΆρθρο 10: Ενδείξεις επί των πινακίδων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 11: Πεδίο εφαρμογής – Γενικές ΑρχέςΆρθρο 11: Πεδίο εφαρμογής – Γενικές Αρχές
- 13 ΣχόλιαΆρθρο 12: Προωθητικές Ενέργειες
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 13: Εκπτώσεις/Προσφορές
- 12 ΣχόλιαΆρθρο 14: Τήρηση τιμοκαταλόγου επιχειρήσεων παροχής υπηρεσιών
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 15: Σχετικά με τη χρήση όρου «οικολογικό»
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 16: Γενικές Αρχές
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 17: Μέσα συσκευασίας
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 18: Αναγραφή περιεχόμενης ποσότητας επί συσκευασίας
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 19: Αναγραφή τιμής ανά μονάδα μέτρησης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 20: Απαιτήσεις σχετικά με την ποσότητα προσυσκευασμένων προϊόντων που φέρουν τη σήμανση «e»Άρθρο 20: Απαιτήσεις σχετικά με την ποσότητα προσυσκευασμένων προϊόντων που φέρουν τη σήμανση «e»
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 21: Απαιτήσεις σχετικά με την ποσότητα προσυσκευασμένων προϊόντων χωρίς τη σήμανση «e»
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 22: Απαιτήσεις σχετικά με την ποσότητα προσυσκευασμένων προϊόντων τυχαίας ονομαστικής τιμής περιεχομένου
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 23: Γενικά
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 24: Γνωστοποίηση τιμών από βιομηχανίες, βιοτεχνίες και χονδρεμπόρους
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 25: Γενικές Αρχές
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 26: Τρόπος Στοιβασίας σε χώρους ψύξης και κατάψυξης
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 27: Υποχρέωση καταγραφής θερμοκρασιών στους χώρους ψύξης και κατάψυξης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 28: Πεδίο ΕφαρμογήςΆρθρο 28: Πεδίο Εφαρμογής
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 29: Τήρηση βιβλίου σφαγών στα σφαγεία της χώρας, τα οποία είναι εγκεκριμένα για τη σφαγή
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 30: Περί κοινοτικής κλίμακας κατάταξης σφάγιων βοοειδών
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 31: Απαγορευτικά μέτρα, κατά την εμπορία, διακίνηση κ.λπ. σφάγιων βοοειδών, αιγοπροβάτων και παραπροϊόντων τους, σε εφαρμογή του Κανονισμού 999/2001 (ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ V) όπως τροποποιήθηκε και ισχύει.
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 32: Απαγόρευση εμπορίας και διάθεσης μεταποιημένων ζωικών πρωτεϊνών, κατ’ εφαρμογή του Κανονισμού 999/2001 (άρθρο 7 και ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ IV)Άρθρο 32: Απαγόρευση εμπορίας και διάθεσης μεταποιημένων ζωικών πρωτεϊνών, κατ’ εφαρμογή του Κανονισμού 999/2001 (άρθρο 7 και ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ IV)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 33: Παραπροϊόντα σφάγιων σφάγιων και τρόπος πώλησης τούτωνΆρθρο 33: Παραπροϊόντα σφάγιων σφάγιων και τρόπος πώλησης τούτων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 34: Παραστατικά εμπορίας και διακίνησης ζώντων ή σφαγμένων ζώωνΆρθρο 34: Παραστατικά εμπορίας και διακίνησης ζώντων ή σφαγμένων ζώων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 35: Χώροι σφαγής και σφραγίδες προέλευσης, καταλληλότητας και κατηγορίας σφάγιων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 36: Επισήμανση βοείου κρέατος – Σύστημα αναγνώρισης και καταγραφής βοοειδών, σύμφωνα με το άρθρο 1 του Καν. – 1825/2000Άρθρο 36: Επισήμανση βοείου κρέατος – Σύστημα αναγνώρισης και καταγραφής βοοειδών, σύμφωνα με το άρθρο 1 του Καν. – 1825/2000
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 37: Περιγραφή ορισμένων τύπων σφάγιων χοίρου
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 38: Τρόπος τεμαχισμού από λιανοπωλητές του χοιρινού σφάγιου τύπου καρέ και του σφάγιου βοοειδών (συμπεριλαμβανομένων των βουβαλοειδών)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 39: Επιχειρήσεις χονδρεμπορίας κρεάτων και πουλερικώνΆρθρο 39: Επιχειρήσεις χονδρεμπορίας κρεάτων και πουλερικών
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 40: Στοιχεία – ενδείξεις στα τιμολόγια πώλησης νωπών βοοειδών και χοιρινών νωπών – κατεψυγμένων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 41: Επισήμανση
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 42: Προσυσκευασία κρέατος
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 43: Κοπή και πώληση κιμά
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 44: Τήρηση πινακίδων – Έκθεση κρεάτων προς πώληση
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 45: Σήμανση-Εισαγωγή -Εμπορία ζωντανών ζώων εξωτερικούΆρθρο 45: Σήμανση-Εισαγωγή -Εμπορία ζωντανών ζώων εξωτερικού
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 46: Ειδικές υποχρεώσεις λιανοπωλητών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 47: Εισαγόμενα κατεψυγμένα κρέατα βοοειδών και βουβαλοειδών με ειδικό καθεστώς από αλλαντοποιίες και κονσερβοποιίεςΆρθρο 47: Εισαγόμενα κατεψυγμένα κρέατα βοοειδών και βουβαλοειδών με ειδικό καθεστώς από αλλαντοποιίες και κονσερβοποιίες
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 48: Επισήμανση
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 49: Διακίνηση – Διάθεση
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 50: Λοιπές υποχρεώσεις Ιχνηλασιμότητα
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 51: Διακριτή τοποθέτηση γάλακτοςΆρθρο 51: Διακριτή τοποθέτηση γάλακτος
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 52: Επισήμανση τυροκομικών προϊόντων και τήρηση πινακίδωνΆρθρο 52: Επισήμανση τυροκομικών προϊόντων και τήρηση πινακίδων
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 53: Ειδικές διατάξεις για την παραδοσιακή γιαούρτη
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 54: Ειδικές διατάξεις για τη σκόνη γάλακτοςΆρθρο 54: Ειδικές διατάξεις για τη σκόνη γάλακτος
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 55: Τήρηση βιβλίου αποθήκης
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 56: Διάθεση προϊόντων αρτοποιίας
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 57: Ενδείξεις προϊόντων αρτοποιίας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 58: Πτηνοτροφικά προϊόνταΆρθρο 58: Πτηνοτροφικά προϊόντα
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 59: ΔΙΑΚΙΝΗΣΗ ΚΑΙ ΕΜΠΟΡΙΑ ΝΩΠΩΝ ΟΠΩΡΟΛΑΧΑΝΙΚΩΝ – ΕΝΔΕΙΞΕΙΣ ΕΠΙ ΤΗΣ ΣΥΣΚΕΥΑΣΙΑΣ
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 60: ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΘΕΣΗ ΤΩΝ ΝΩΠΩΝ ΟΠΩΡΟΛΑΧΑΝΙΚΩΝΆρθρο 60: ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΘΕΣΗ ΤΩΝ ΝΩΠΩΝ ΟΠΩΡΟΛΑΧΑΝΙΚΩΝ
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 61: Παραστατικά διακίνησης και εμπορίας νωπών οπωρολαχανικών – ενδείξεις
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 62: Διακίνηση νωπών οπωρολαχανικών με ΔΧ μεταφορικά μέσαΆρθρο 62: Διακίνηση νωπών οπωρολαχανικών με ΔΧ μεταφορικά μέσα
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 63: Ηρτημένη παραγωγή
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 64: Επισήμανση σε ξενόγλωσσες ενδείξειςΆρθρο 64: Επισήμανση σε ξενόγλωσσες ενδείξεις
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 65: Διαδικασία αποτίμησης συναλλαγών μεταξύ παραγωγών και επιτηδευματιώνΆρθρο 65: Διαδικασία αποτίμησης συναλλαγών μεταξύ παραγωγών και επιτηδευματιών
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 66: Ορισμοί
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 67: Ενδείξεις επί των πινακίδων λιανικής πώλησης αλιευμάτων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 68: Απόψυξη Αλιευμάτων
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 69:Παραστατικά εμπορίας και διακίνησης
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 70: Εμπορία – Διακίνηση – Διάθεση Κατεψυγμένων Αλιευμάτων που φέρουν επίπαγο (υγρό κάλυψης)
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 71: Απαγόρευση ψαριών, οστράκων, καρκινοειδών και κεφαλόποδων μικρού μεγέθους
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 72:Άρθρο 72:
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 73: Εμπορία Ελαίων προς τελικό καταναλωτή (λιανικό εμπόριο)Άρθρο 73: Εμπορία Ελαίων προς τελικό καταναλωτή (λιανικό εμπόριο)
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 74: Χύμα εμπορία ελαίων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 75: Χρήση ελαιολάδου σε άλλα τρόφιμαΆρθρο 75: Χρήση ελαιολάδου σε άλλα τρόφιμα
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 76: Διάθεση ελαιολάδων και σπορέλαιων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 77: Επαναχρησιμοποίηση πλαστικών φιαλώνΆρθρο 77: Επαναχρησιμοποίηση πλαστικών φιαλών
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 78: Ειδικότερες Υποχρεώσεις
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 79: Δέσμευση νοθευμένων ελαιολάδων ή μαγειρικών λιπών από ελαιόλαδο και των πάσης φύσεως τεχνητώς χρωματισμένων ελαίωνΆρθρο 79: Δέσμευση νοθευμένων ελαιολάδων ή μαγειρικών λιπών από ελαιόλαδο και των πάσης φύσεως τεχνητώς χρωματισμένων ελαίων
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 80: Αναγραφή στα τιμολόγια ορισμένων ενδείξεων για τις ελιές
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 81: Κατηγορίες οσπρίωνΆρθρο 81: Κατηγορίες οσπρίων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 82: Τήρηση προδιαγραφών οσπρίων – ΕπισήμανσηΆρθρο 82: Τήρηση προδιαγραφών οσπρίων – Επισήμανση
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 83: ΙχνηλασιμότηταΆρθρο 83: Ιχνηλασιμότητα
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 84: Τήρηση προδιαγραφών ρυζιού – ΕπισήμανσηΆρθρο 84: Τήρηση προδιαγραφών ρυζιού – Επισήμανση
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 85: Διάθεση ρυζιού στην κατανάλωσηΆρθρο 85: Διάθεση ρυζιού στην κατανάλωση
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 86: ΙχνηλασιμότηταΆρθρο 86: Ιχνηλασιμότητα
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 87: Σειρές υποχρεωτικών ονομαστικών ποσοτήτων οίνου και αλκοολούχων ποτώνΆρθρο 87: Σειρές υποχρεωτικών ονομαστικών ποσοτήτων οίνου και αλκοολούχων ποτών
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 88: Επισήμανση προσυσκευασιών χυμών
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 89: Πώληση χυμών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 90: Μηχανήματα επιτόπιας παρασκευής αναψυκτικώνΆρθρο 90: Μηχανήματα επιτόπιας παρασκευής αναψυκτικών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 91: Περιπτώσεις δέσμευσης τροφίμωνΆρθρο 91: Περιπτώσεις δέσμευσης τροφίμων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 92: Συσκευασία παιδικών τροφών με παιχνίδιαΆρθρο 92: Συσκευασία παιδικών τροφών με παιχνίδια
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 93: Κυκλοφορία φυστικιών ΑιγίνηςΆρθρο 93: Κυκλοφορία φυστικιών Αιγίνης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 94: Μαστίχα ΧίουΆρθρο 94: Μαστίχα Χίου
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 95: Υποχρέωση και τρόπος αναγραφής κωδικού αριθμού
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 96: Τρόπος αναγραφής κωδικού αριθμού σε κοσμήματα πολυμερήΆρθρο 96: Τρόπος αναγραφής κωδικού αριθμού σε κοσμήματα πολυμερή
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 97: Έγκριση και ανανέωση έγκρισης χρησιμοποίησης σφραγίδωνΆρθρο 97: Έγκριση και ανανέωση έγκρισης χρησιμοποίησης σφραγίδων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 98: Υποχρεώσεις κατά την εξαγωγή κοσμημάτων και συναφών αντικειμένωνΆρθρο 98: Υποχρεώσεις κατά την εξαγωγή κοσμημάτων και συναφών αντικειμένων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 99: Επισήμανση επίχρυσων, επάργυρων και συναφών αντικειμένωνΆρθρο 99: Επισήμανση επίχρυσων, επάργυρων και συναφών αντικειμένων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 100: Απαγόρευση αποτύπωσης άλλων ενδείξεωνΆρθρο 100: Απαγόρευση αποτύπωσης άλλων ενδείξεων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 101: Είδη που εξαιρούνται από τη σήμανσηΆρθρο 101: Είδη που εξαιρούνται από τη σήμανση
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 102: Σχετικά με χρήση ανιχνευτών μετάλλων ή άλλων οργάνων διασκορπίσεως του υπεδάφους ή ακινήτων μνημείων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 103: Σήμανση δερμάτων και προϊόντων τουςΆρθρο 103: Σήμανση δερμάτων και προϊόντων τους
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 104: Επισήμανση υποδημάτων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 105: Αναγραφή κωδικών αριθμώνΆρθρο 105: Αναγραφή κωδικών αριθμών
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 106: Ειδικότερες απαιτήσεις επισήμανσης λοιπών βιομηχανικών προϊόντων
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 107: Τήρηση πινακίδων από τους κατόχους άδειας πρατηρίων υγρών καυσίμων και υγραερίου κίνησης
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 108: Υποχρεώσεις διακινητών υγρών καυσίμων και πετρελαίου θέρμανσης
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 109: Παράδοση υγρών καυσίμων από εταιρείες προς πρατήρια
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 110: Τήρηση δελτίου διαδρομής από βυτιοφόρα υγρών καυσίμων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 111: Εξοπλισμός βυτιοφόρων οχημάτων μεταφοράς υγρών καυσίμων για την ογκομέτρηση των υγρών καυσίμωνΆρθρο 111: Εξοπλισμός βυτιοφόρων οχημάτων μεταφοράς υγρών καυσίμων για την ογκομέτρηση των υγρών καυσίμων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 112: Σχηματισμός δειγμάτων κατά τη διακίνηση υγρών καυσίμων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 113: Σχηματισμός δείγματος από δεξαμενές υγρών καυσίμων στις εγκαταστάσεις εταιρειών ή διυλιστηρίων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 114: Σχηματισμός δειγμάτων κατά την παράδοση υγρών καυσίμων σε πρατηριούχους
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 115: Έλεγχος ποιότητας καυσίμου
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 116: Τρόπος δειγματοληψίας υγρών καυσίμων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 117: Συνοδευτικά Παραστατικά Διακίνησης Πετρελαίου ΘέρμανσηςΆρθρο 117: Συνοδευτικά Παραστατικά Διακίνησης Πετρελαίου Θέρμανσης
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 118: Αναγραφή στοιχείων στα παραστατικά λιανικής πώλησης πετρελαίου θέρμανσης
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 119: Σωληνώσεις στα βυτιοφόρα οχήματα διανομής πετρελαίου θέρμανσης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 120:Υποχρεώσεις διακινητών και εμφιαλωτών υγραερίουΆρθρο 120:Υποχρεώσεις διακινητών και εμφιαλωτών υγραερίου
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 121:Απαιτήσεις για τις επαναπληρούμενες φιάλες υγραερίου
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 122: Ανεκτό όριο σφάλματος ποσότητας περιεχομένου επαναπληρούμενων φιαλών υγραερίου
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 123: Εγγυήσεις φιαλών υγραερίουΆρθρο 123: Εγγυήσεις φιαλών υγραερίου
- 19 ΣχόλιαΆρθρο 124: Υποχρεώσεις λιανοπωλητών καυσόξυλων
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 125: Στερεά βιοκαύσιμα
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 126: ΛιγνίτηςΆρθρο 126: Λιγνίτης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 127: Τρόπος δειγματοληψίας στερεών καυσίμωνΆρθρο 127: Τρόπος δειγματοληψίας στερεών καυσίμων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 128: Πεδίο Εφαρμογής και σκοπόςΆρθρο 128: Πεδίο Εφαρμογής και σκοπός
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 129: Τήρηση Τιμοκαταλόγων
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 130: Ενδείξεις τιμοκαταλόγων
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 131: Ειδικές ρυθμίσεις (ΕΛΑΧΙΣΤΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ, ΣΕΛΦ ΣΕΡΒΙΣ, ΤΑΜΠΛ ΝΤΟΤ, ΔΙΑΝΟΜΗ ΠΑΚΕΤΟ, ΚΟΥΒΕΡ)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 132: Παρασκευάσματα κρέατος από καταστήματα μαζικής εστίασης .Άρθρο 132: Παρασκευάσματα κρέατος από καταστήματα μαζικής εστίασης .
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 133: Προσφορά ειδών με το κιλό
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 134: Προσφορά καφέδων, αναψυκτικών, εμφιαλωμένων νερών, οίνων, χυμών, ζύθου και οινοπνευματωδών ποτών
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 135: Υποχρέωση τήρησης δελτίου παραπόνων πελατών από τα κέντρα και καταστήματα εστίασης, αναψυχής και διασκέδασης
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 136: Ειδικές ρυθμίσεις για την παροχή υπηρεσιών. Τιμοκατάλογοι – Υπηρεσίες εκτίμησης
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 137: Όργανα ζύγισης μη αυτόματης λειτουργίας υποκείμενα σε νόμιμο έλεγχο
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 138: Συμμόρφωση των οργάνων μέτρησης (εκτός μη αυτόματων οργάνων ζύγισης)
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 139: Συστήματα μέτρησης όγκου υγρών καυσίμων και υγραερίου κίνησης
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 140: Σφράγιση των διατάξεων ρύθμισης του όγκου (μηχανικών ή/και ηλεκτρονικών) των αντλιών υγρών καυσίμων, των ογκομετρητών βυτιοφόρων διανομής υγρών καυσίμων και των διανομέων (dispensers) υγραερίου κίνησης για τροχοφόρα
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 141: Λοιπά σημεία σφράγισης εκτός των σημείων ρύθμισης του όγκου
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 142: Τεκμηρίωση αντλιών υγρών καυσίμων, διανομέων (dispensers) υγραερίου ή ογκομετρητών βυτιοφόρων διανομής υγρών καυσίμων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 143: Θέση των αντλιών υγρών καυσίμων/διανομέων (dispensers) υγραερίου σε κατάσταση «εκτός λειτουργίας»
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 144: Εξουσιοδοτημένα συνεργεία για τον έλεγχο, ρύθμιση και σφράγιση των συστημάτων μέτρησης όγκου υγρών καυσίμων και υγραερίου κίνησης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 145: Συστήματα μέτρησης όγκου υγρών καυσίμων και υγραερίου στις μόνιμες εγκαταστάσεις πετρελαιοειδώνΆρθρο 145: Συστήματα μέτρησης όγκου υγρών καυσίμων και υγραερίου στις μόνιμες εγκαταστάσεις πετρελαιοειδών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 146: Σταθμά για εμπορικές συναλλαγέςΆρθρο 146: Σταθμά για εμπορικές συναλλαγές
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 147: Συσκευές άμεσης ογκομέτρησης δημητριακώνΆρθρο 147: Συσκευές άμεσης ογκομέτρησης δημητριακών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 148: Πιεσόμετρα για ελαστικά αυτοκινήτωνΆρθρο 148: Πιεσόμετρα για ελαστικά αυτοκινήτων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 149: Περιοδικός και Έκτακτος Έλεγχος οργάνων μέτρησης
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 150: Γνωστοποίηση λιανικών τιμών πώλησης των υγρών καυσίμων,
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 151:Υποβολή τιμοκατάλογων εκπαιδευτήριων
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 152:Διάθεση σε ειδικά σημεία πώλησης
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
19 Σεπτεμβρίου 2012, 11:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
28 Σεπτεμβρίου 2012, 15:00
Σχετικό Υλικό
Σχέδιο Κανόνων ΔΙΕΠΠΥΕργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
23 Σχόλια 285 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 14302 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2022/2464 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, της 14ης Δεκεμβρίου 2022, για την τροποποίηση του Κανονισμού (ΕΕ) 537/2014...
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ «ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΤΟΥ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ,ΤΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΥΡΥΘΜΗΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ...
- Σχέδιο νόμου με τίτλο: "Διαχείριση, έλεγχος και εφαρμογή αναπτυξιακών παρεμβάσεων για την Προγραμματική Περίοδο 2021-2027"
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου: "Δίκαιη Αναπτυξιακή μετάβαση και ρύθμιση ειδικότερων ζητημάτων απολιγνιτοποίησης"
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2021/2101 ... άρθρου 1 της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1151 ...
- Προσαρμογή της ελληνικής νομοθεσίας προς την Οδηγία (ΕΕ) 2019/2161
- ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΤΗΣ ΟΔΗΓΙΑΣ (ΕΕ) 2019/2121 ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΤΗΣ 27ΗΣ ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2019 ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΟΔΗΓΙΑΣ (ΕΕ) 2017/1132
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας ΕΕ-2020/1828 του ΕΚ και του Συμβ. της 25ης Νοεμβρ.2020 σχετικά με τις αντιπροσωπευτικές αγωγές για την προστασία των καταναλωτών,ενίσχυση της προστασίας των καταναλωτών...
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/882 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 17ης Απριλίου 2019 σχετικά με τις απαιτήσεις προσβασιμότητας προϊόντων και υπηρεσιών
- Ίδρυση, ανάπτυξη, διαχείριση και λειτουργία των Επιχειρηματικών Πάρκων -Ενιαίο πλαίσιο ρύθμισης για τους φορείς Οργανωμένων Υποδοχέων Μεταποιητικών και Επιχειρηματικών Δραστηριοτήτων
- Κανονισμός Απονομής Ελληνικού Σήματος στον ζύθο
- Δημόσια διαβούλευση σχέδιο νόμου με τίτλο «Εξυγίανση Ναυπηγείων Ελευσίνας»
- Ενσωμάτωση Κεφαλαίου III της Οδηγίας (ΕΕ)2017/1132,όπως τροποποιήθηκε με την οδηγία 2019/1151 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 20ής Ιουνίου 2019
- Αναπτυξιακός Νόμος – Ελλάδα Ισχυρή Ανάπτυξη
- Δημόσια διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου με τίτλο:«Ρυθμίσεις για τις Εταιρείες - Τεχνοβλαστούς»
- Στρατηγικές επενδύσεις και βελτίωση του επενδυτικού περιβάλλοντος μέσω της επιτάχυνσης διαδικασιών στις ιδιωτικές και στρατηγικές επενδύσεις
- Εκσυγχρονισμός του δικαίου ανταγωνισμού για την ψηφιακή εποχή-Τροποποίηση ν. 3959/2011 & ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 11ης Δεκεμβρίου 2018
- Δημόσια διαβούλευση για την "Απλούστευση του πλαισίου άσκησης οικονομικών δραστηριοτήτων"
- Αναμόρφωση και εκσυγχρονισμός θεσμικού πλαισίου οργάνωσης και λειτουργίας λαϊκών αγορών και υπαίθριου εμπορίου
- Σχέδιο νόμου για την παραγωγή, εξαγωγή και διάθεση τελικών προϊόντων φαρμακευτικής κάνναβης του είδους Cannabis Sativa L
- Δημόσια διαβούλευση για το "Τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων"
- Απλούστευση του πλαισίου άσκησης οικονομικών δραστηριοτήτων
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ:"ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ, ΑΠΛΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΜΟΡΦΩΣΗ ΤΟΥ ΡΥΘΜΙΣΤΙΚΟΥ ΠΛΑΙΣΙΟΥ ΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΣΥΜΒΑΣΕΩΝ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΡΟΜΗΘΕΙΕΣ ΣΤΟΥΣ ΤΟΜΕΙΣ ΤΗΣ ΑΜΥΝΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ"
- Συμπληρωματικά μέτρα για την εφαρμογή του Κανονισμού (ΕΕ) 2019/1150-δίκαιη μεταχείριση και της διαφάνειας για τους επιχειρηματικούς χρήστες επιγραμμικών υπηρεσιών διαμεσολάβησης (L 186)
- Εθνικό Σχέδιο Δράσης για την προώθηση των Πράσινων Δημοσίων Συμβάσεων (2020 – 2023)
- Διαβούλευση για το Εθνικό Πρόγραμμα Ανάπτυξης 2021 - 2025
- Σχέδιο Νόμου με τίτλο «Διυπηρεσιακή Μονάδα Ελέγχου Αγοράς, διατάξεις για την ανάπτυξη, την έρευνα και την καινοτομία»
- Σχέδιο διατάξεων για το Εθνικό Πρόγραμμα Ανάπτυξης
- ΣΧΕΔΙΟ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΓΕΝΙΚΟ ΕΜΠΟΡΙΚΟ ΜΗΤΡΩΟ
- Γενικό Εμπορικό Μητρώο
- ΕΘΝΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
- Διατάξεις για την Ελληνική Αναπτυξιακή Τράπεζα
- Εναρμόνιση της ελληνικής νομοθεσίας με την Οδηγία (ΕΕ) 2015/2436 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου
- Νόμος για την προσέλκυση Στρατηγικών Επενδύσεων
- Εναρμόνιση νομοθετικού πλαισίου για την έκδοση ηλεκτρονικών τιμολογίων στο πλαίσιο Δημοσίων Συμβάσεων.
- Σχέδιο νόμου «Περί εταιρικών μετασχηματισμών»
- Διαδικασίας καθορισμού, οριοθέτησης και οργάνωσης, των απαιτούμενων δικαιολογητικών, του τρόπου λειτουργίας και διαχείρισης του Επιχειρηματικού Πάρκου Μεμονωμένης Μεγάλης Μονάδας (ΕΠΜΜΜ)
- Περί Ανωνύμων Εταιρειών
- «Ενισχύσεις Καινοτομικού Χαρακτήρα για ΜΜΕ» του Αναπτυξιακού νόμου 4399/16
- Αναπτυξιακό Πολυνομοσχέδιο
Η επίτευξη ιχνηλασιμότητας των προϊόντων μπορεί να διευκολυνθεί καταλυτικά μέσω της υιοθέτησης του διεθνούς συστήματος κωδικοποίησης και σήμανσης GS1.
Πέραν των όσων αναγράφονται επί της συσκευασίας ενός προϊόντος, προκειμένου να επιτυγχάνεται η καλύτερη διακίνησή του και η εύρρυθμη λειτουργία της εφοδιαστικής αλυσίδας, προτείνεται η σήμανση κάθε προϊόντος με GS1 γραμμωτό κώδικα (barcode) σύμφωνο με τις προδιαγραφές του διεθνούς συστήματος κωδικοποίησης GS1. Ο εν λόγω γραμμωτός κωδικός θα πρέπει να βρίσκεται καταχωρημένος στο διεθνές μητρώο κωδικών GS1 (GEPIR), προκειμένου να εξασφαλίζεται η ορθότητα των στοιχείων της επιχείρησης η οποία και κωδικοποιεί το εν λόγω προϊόν.
Ομοίως θα μπορούσε να δοθεί η δυνατότητα πώλησης προϊόντων με σύντομη ημερομηνία ανάλωσης σε χαμηλότερη τιμή.
Στην μορφή της ισχύουσας αγορανομικής, στο άρθρο 31, υπήρχε διάταξη για δυνατότητα πώλησης σε ξεχωριστό/διακριτό χώρο προϊόντων περασμένης χρονολογίας διατηρησιμότητας με τις προϋποθέσεις που όριζε το ανωτέρω άρθρο. Στο παρόν κείμενο δεν υπάρχει κάτι αντίστοιχο αν και στις μέρες μας τέτοια προϊόντα θα μπορούσαν να διατίθενται σε χαμηλότερη τιμή, σε όφελος των καταναλωτών, οι οποίοι θα επιθυμούσαν να τα καταναλώσουν άμεσα.
Πρόθεση του Συνδέσμου των Εταιρειών Αυτόματης Πώλησης Ελλάδος είναι η διασφάλιση διακίνησης προϊόντων υψηλής ποιότητας μέσο των μηχανημάτων Αυτόματης Πώλησης (στο εξής Α.Π.), η εξυπηρέτηση και διευκόλυνση του καταναλωτικού κοινού και πάνω από όλα η προαγωγή της δημόσιας υγείας.
Έτσι, ως ο επίσημος Φορέας του κλάδου, έχουμε να παρατηρήσουμε τα εξής:
Σε σχέση με το σημείο 1 και 2 του Άρθρου 1 της Α.Δ. 3/2012 που τροποποιεί τις παραγράφους 6 και 7 του Άρθρου 1 της Α.Δ. 7/2009 και αφορά τον καθορισμό ανώτατων τιμών διάθεσης ορισμένων προϊόντων, ζητούμε την εξαίρεση των Α.Π. από την προτεινόμενη μείωση της τιμής πώλησης των συγκεκριμένων ειδών για τους χώρους που αναφέρονται.
Είναι προφανές ότι οι Α.Π. στους χώρους που τοποθετούνται λειτουργούν αυτόνομα, χωρίς την υποστηρικτική δομή άλλων χώρων –αποθήκες- όπως συμβαίνει π.χ. στην μαζική εστίαση ή τα κυλικεία και συνεπώς χρειάζονται την καθημερινή υποστήριξη από τον τροφοδότη για (ανατροφοδότηση, καθαρισμό, συντήρηση, τεχνικό έλεγχο). Οι ενέργειες αυτές είναι απολύτως απαραίτητες για τη λειτουργική και υγειονομική διασφάλιση του καταναλωτή που εξυπηρετείται απ’ το μηχάνημα και κατ΄ επέκταση δημιουργούν μεγάλο κόστος λειτουργίας στην εταιρεία διαχείρισης των Α.Π.
Επιπροσθέτως, οι Α.Π. τροφοδοτούνται με περιορισμένο πλήθος ειδών – συνήθως αποκλειστικά νερό – και τοποθετούνται σε περιοχές με δύσκολη πρόσβαση όπως οι αρχαιολογικοί χώροι, τα αθλητικά κέντρα κλπ, κάτι που κάνει την παρουσία των Α.Π. αναντικατάστατη για τον καταναλωτή και κοστοβόρα για την επιχείρηση.
Σημειώνουμε επιπρόσθετα δε ότι οι Α.Π. λειτουργούν παράλληλα με τα κυλικεία όπου πιθανόν και συνυπάρχουν, προάγοντας έτσι τον θεμιτό ανταγωνισμό.
Για όλους τους παραπάνω λόγους, θεωρούμε ότι δεν είναι σκόπιμο και δεν υπάρχει πλεόνασμα στο μεικτό περιθώριο από την δραστηριότητα αυτή, ικανό να απορροφήσει τη μείωση στις προτεινόμενες τιμές πώλησης.
Για την Οδηγία ΕΕ 2000/12 υφίσταται νέος Κανοσισμός (1169/2011) και κάθε σχετική αναφορά πρέπει να αντικατασταθεί.
Σχετικά με τα άρθρα 67, 69 και 71 με τους αντίστοιχους τίτλους:
– Ενδείξεις επί των πινακίδων λιανικής πώλησης αλιευμάτων
– Παραστατικά εμπορίας και διακίνησης (αλιευτικών προϊόντων)
– Απαγόρευση ψαριών, οστράκων, καρκινοειδών και κεφαλόποδων μικρού μεγέθους
έχουμε να παρατηρήσουμε:
(1) Τόσο οι ενδείξεις επί των πινακίδων λιανικής πώλησης, όσο και τα παραστατικά εμπορίας και διακίνησης, είναι σύμφωνα με τους Κοινοτικούς Κανονισμούς και αποτελούν ρυθμίσεις θετικές για τη λιανική πώληση και την εμπορία των προϊόντων υδατοκαλλιέργειας.
Η πρόβλεψη για τα προϊόντα υδατοκαλλιέργειας να υπάρχει η ένδειξη και του κράτους μέλους ή της τρίτης χώρας «στην οποία εκτυλίχθηκε το στάδιο τελικής ανάπτυξης του προϊόντος», βοηθάει στον υγιή ανταγωνισμό των προϊόντων.
(2) Όσον αφορά την απαγόρευση ψαριών μικρού μεγέθους, περιλαμβάνεται διάταξη που εξαιρεί τα προϊόντα ιχθυοκαλλιέργειας, λύνει οριστικά το πρόβλημα που αντιμετώπισαν οι ιχθυοκαλλιεργητές με το ισχύον καθεστώς (διώξεις από Λιμεναρχεία, κ.λπ.).
(3) Αντί του όρου «αλιεύματα», να χρησιμοποιείται ο όρος «προϊόντα αλιείας και υδατοκαλλιέργειας» που χρησιμοποιείται και στην Κοινοτική ορολογία.
Νίκος Αναγνόπουλος, Πρόεδρος & Δ/νων Σύμβουλος
Η νέα προσέγγιση του Κώδικα Αγορανομικών Διατάξεων, οι Κανόνες Διακίνησης Εμπορίας Προϊόντων Παροχής Υπηρεσιών (ΔΙ.Ε.Π.Π.Υ,) βρίσκονται σε σωστή κατεύθυνση, αντλώντας τα βασικά τους στοιχεία από την Ευρωπαϊκή αντίστοιχη τοποθέτηση στο θέμα και μιλώντας στον χρήστη, απλά και κατανοητά.
Το πρώτο και βασικό μέλημα είναι η νομοθετική κατάργηση του ισχύοντος Αγορανομικού κώδικα και των παραμέτρων του, που ιστορούν μέχρι και 80 χρόνια. Δεύτερο σπουδαίο σημείο είναι η διασφάλιση ότι οι ΔΙ.Ε.Π.Π.Υ., θα παραμείνουν απλοί και λειτουργικοί και ότι θα αποφευχθεί στο μέλλον η υπερφόρτωση τους με κάθετους κανόνες που θα μιλάνε για αναποτελεσματικές λεπτομέρειες και θα επαναφέρουν σιγά σιγά τον τωρινό κώδικα Α.Δ.
Αν θα έπρεπε κάποιος να επισημάνει κάτι αυτό θα ήταν ότι:
1. Στους Οριζόντιους Κανόνες θα πρέπει να είναι ξεκάθαρο ότι η όποια άμεση πώληση αγροτικών προϊόντων από τον παραγωγό στον καταναλωτή να γίνεται μόνο μέσα από νόμιμες θεσμοθετημένες διαδικασίες για αποφυγή νοθείας, παραπλάνησης, αισχροκέρδειας και φοροδιαφυγής.
2. Να μην απαγορεύεται ή συσκευασία ελαιολάδου και σπορέλαιων από την ίδια γραμμή παραγωγής αλλά να επιβάλλεται να υπάρχουν ξεχωριστοί δεξαμενικοί χώροι και σωληνώσεις μεταφοράς μέχρι τη γραμμή συσκευασίας.
Σε μικρές επιχειρήσεις με περιορισμένες δυνατότητες κεφαλαίων, το μια ή δύο γραμμές παραγωγής είναι σπουδαίο για να προχωρήσουν ή όχι την επένδυση.
3. Επίσης όποια ζήτηση στοιχείων ( τιμοκαταλόγους ) από ορισμένους παραγωγούς, χωρίς λόγω, δημιουργεί άσκοπη γραφειοκρατία και επιβάρυνση του κοστολογίου του Υπουργείου και των Επιχειρήσεων. Όταν το Υπουργείο θέλει να ερευνήσει κάτι , κάλλιστα μπορεί να ζητήσει και να πάρει ότι θέλει από τον κλάδο, την ομάδα ή την επιχείρηση που το ενδιαφέρει. Η τάση να μαζεύουμε στοιχεία και να μην τα κάνουμε τίποτα, απλώς για να δικαιολογούμε θέσεις, πρέπει να σταματήσει στα πλαίσια του νοικοκυρέματος των Υπουργείων.
Η συγκεκριμένη οδηγία τελεί υπό κατάργηση. Στο Άρθρο 5 μάλιστα γίνεται αναφορά στον Κανονισμό 1169/2011 που θα αντικαταστήσει τη συγκεκριμένη Οδηγία.
Καθοδηγούμενος από την παρ.8 του αρθ.3 της οδηγίας 2000/13/ΕΚ πιστεύω οτι θα ήταν πιο ειλικρινές προς τον καταναλωτή, να αναγράφεται πραγματικά στη συσκευασία η χώρα παραγωγής του προϊόντος. Επίσης προτείνω δίπλα στην χώρα παραγωγής να αναγράφεται ο κωδικός της μονάδας παραγωγής, ώστε να είναι πιο εύκολη η ιχνηλασιμότητα του προϊόντος και να μπορεί να ελεγχθεί η πωλήτρια εταιρία για το αν πράγματι αναγράφει την σωστή χώρα προέλευσης. Η συνήθης επιγραφή «παρασκευάζεται στην Ε.Ε. για λογαρισμό της Χ» δεν μας λέει κάτι χειροπιαστό για την προέλευση, παρά μόνο δηλώνει οτι η εταιρία Χ είναι αγορανομικά υπεύθυνη για τη κυκλοφορία του προϊόντος. Αυτό όμως δεν προφυλάσσει πραγματικά τον καταναλωτή, ούτε τον εξυπηρετεί όταν θέλει να ενισχύσει την εγχώρια παραγωγή. Ένα παράδειγμα: Αν η εταιρία Χ πουλάει το ίδιο προϊόν παραγόμενο σε δύο χώρες (π.χ. γάλα εβαπορέ παρασκευασμένο πότε από έναν προμηθευτή στην Γερμανία και άλλοτε από έναν στην Ολλανδία, ανάλογα με τις τιμές και τη διαθεσιμότητα) και ανακοινωθεί στα ΜΜΕ οτι σε μια από τις δύο χώρες υπάρχουν στο συγκεκριμένο προϊόν κρούσματα τοξίνης Μ1, πως θα προφυλαχθεί άμεσα ο καταναλωτής; Δεν μπορεί να κρίνει από το Lot number, το Bar-code αναφέρεται στην εταιρία πώλησης και όχι στην εταιρία παραγωγής, και η εταιρία Χ δεν θα σπεύσει να παραδεχθεί κάτι αν της τηλεφωνήσουν. Ο ΕΦΕΤ τέλος, δεν έχει τη δυνατότητα να ειδοποιήσει άμεσα τα Super Markets όλης της χώρας για την έγκαιρη ανάκληση της παρτίδας…
Ο ΧΡΟΝΟΣ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗΣ ΤΩΝ 10 ΗΜΕΡΩΝ ΓΙΑ ΕΝΑ ΤΟΣΟ ΣΟΒΑΡΟ ΚΑΙ ΕΚΤΕΝΕΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΕΙΝΑΙ ΕΠΙΕΙΚΩΣ ΑΣΤΟΧΟΣ.
Η ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ ΑΥΤΟΑΝΑΙΡΕΙΤΑΙ ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΡΕΦΟΥΜΕ ΣΤΟ ΓΝΩΣΤΟ ΜΕΧΡΙ ΣΗΜΕΡΑ «ΔΗΘΕΝ».
Πέραν των όσων αναφέρονται περί ΕΥΔΙΑΚΡΙΤΗΣ αναγραφής της ΧΩΡΑΣ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ κτλ, καλόν θα ήταν να αρχίσει να εισάγεται και ένας συντελεστής που θα υποδηλώνει το ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΌ ΑΠΟΤΥΠΩΜΑ του προϊόντος ΚΑΙ της συσκευασίας του, δηλ. ένας ΕΜΦΑΝΗΣ ΔΕΙΚΤΗΣ π.χ. από 1-100, που θα εμπεριέχει το συνολικό ενεργειακό κόστος παραγωγής, μεταφοράς, συσκευασίας και απόρριψης αυτού καθώς και των λοιπών επιπτώσεων αυτού στο περιβάλλον μετά την κατανάλωσή του, κατά τους αντίστοιχους συντελεστές ενεργειακής κλάσης ηλεκτρικών συσκευών.
Έρευνες σχετικά με το θέμα έχουν ήδη γίνει (βλ. «Product Environmental Life-Cycle Assessment»,
«Cumulative Energy Demand As Predictor for the Environmental Burden of Commodity Production» κ.α.).
Επίσης θα πρέπει να αναφέρεται ΣΑΦΩΣ η περιεκτιότητά του προϊόντος σε μεταλλαγμένα και σε βιομηχανοποιημένα συστατικά που δεν είναι κοινώς γνωστά στον τυχαίο καταναλωτή.
Πριν ακόμη ολοκληρωθεί η αξιολόγηση των θέσεων που διατυπώθηκαν κατά τη διαβούλευση του Αγορανομικού Κώδικα, έρχεται νέα διαβούλευση, από το ίδιο το Υπουργείο για τους κανόνες ΔΙ.Ε.Π.Π.Υ. Ομολογώ ότι αυτό υπήρξε για μένα μια τεράστια έκπληξη, ειδικότερα τις δύσκολες αυτές στιγμές που περνάμε ως κράτος και πολίτες αυτού του κράτους. Ειλικρινά δεν κατανοώ τον λόγο της ύπαρξης των δύο αυτών νομοθετικών κειμένων τουλάχιστο0ν όσον αφορά τα τρόφιμα. Ως γνωστό ανήκουμε, ακόμη τουλάχιστον, στην Ευρωπαϊκή Ένωση και εκεί υπάρχει πληθώρα Κανονισμών που σχετίζονται με την προστασία της Υγείας και των Συμφερόντων των Καταναλωτών, όπως αυτά ορίζονται στο άρθρο 1, του ΚΑΝ.(ΕΚ) 178/2002. Ο Κανονισμός αυτός αποτελεί τον κορμό όλων των επόμενων που σχετίζονται με το συγκεκριμένο θέμα (τρόφιμα) και οι οποίοι ως Κανονισμοί έχουν την ισχύ Νόμου για το κάθε κράτος μέλος. Νομοθετεί λοιπόν η Ε.Ε. και απαιτεί από τα Κράτη Μέλη να ορίσουν τις αρμόδιες αρχές που θα αναλάβουν την εφαρμογή της νομοθεσίας αυτής. Και η Πολιτική Ηγεσία της Ελλάδας, για την προστασία της υγείας και των συμφερόντων των πολιτών της, όσον αφορά τα τρόφιμα, όρισε ως αρμόδιες αρχές τον ΕΦΕΤ και τις Κτηνιατρικές Υπηρεσίες του ΥΠΑΑΤ (ΚΥΑ 088/2006). Και ενώ εκ πρώτης όψεως τα πράγματα φαίνονται ξεκάθαρα, βλέποντας τις δύο πρωτοβουλίες του Υπουργείου Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας διαπιστώνει εύκολα ότι η «Νομολαγνεία» στην Ελλάδα εξακολουθεί και βασιλεύει απτόητη. Φαίνεται ότι όσο περισσότερες αρμοδιότητες έχει ένα Υπουργείο, τόσο πιο πολλές οργανικές θέσεις μπορεί να δικαιολογήσεις και συνεπώς τόσο περισσότερους εργαζόμενους θα μπορούσε, θεωρητικά τουλάχιστον σήμερα, να απασχολήσει. Σίγουρα τα μισά και περισσότερα άρθρα του αγορανομικού Κώδικα και πολύ περισσότερα από τα άρθρα των κανόνων ΔΙ.Ε.Π.Π.Υ., θα μπορούσαν να διαγραφούν χωρίς να υπάρξει κανένα απολύτως πρόβλημα στη λειτουργία της αγοράς. Αντίθετα μάλιστα η αγορά ίσως θα λειτουργούσε καλύτερα, αφού θα είχε απαλλαχτεί από τους ελέγχους δύο υπηρεσιών, τους οποίους ελέγχους ούτως ή άλλως διενεργούν άλλες, πλέον αρμόδιες Κρατικές Υπηρεσίες. Η ανεξήγητη αυτή προσπάθεια παρεμβατισμού και δημιουργίας «Κανόνων» και «Κωδίκων» στην αγορά των τροφίμων δεν πιστεύω να υπάρχει σε κανένα αναπτυγμένο κράτος. Λέγεται ότι ο αμερικάνικός FDA απασχολεί για τον έλεγχο των τροφίμων τον ίδιο αριθμό υπαλλήλων που απασχολεί συνολικά και η Ελλάδα. Η διαφορά είναι όμως ότι ο FDA προστατεύει 200.000.000 πολίτες. Οι απόψεις αυτές ίσως ακούγονται ελαφρώς «Μνημονιακές», αν όμως αντιπαραβάλλει κανείς τα δύο προαναφερθέντα κείμενα του ίδιου Υπουργείου, εύκολα θα διαπιστώσει τις αλληλοεπικαλύψεις που υπάρχουν ακόμη και σε αυτά. Ειλικρινά εύχομαι το λάθος να το κάνω εγώ και ότι όλα είναι «καλώς κείμενα». Αν όμως πράγματι υπάρχουν οι αλληλοεπικαλύψεις στο αντικείμενο του ολοκληρωμένου ελέγχου των τροφίμων, τότε σίγουρα όλοι οι «Κώδικες» και «Κανόνες» μας οδηγούν αρκετά βήματα προς τα πίσω. Και κατά συνέπεια η λήψη τολμηρών αποφάσεων θα μπορούσε να θεωρηθεί κάτι περισσότερο από επιβεβλημένη.
Γιά τά τρόφιμα, θεωρώ απαραίτητη τήν αναγραφή χώρας προέλευσης, βάρος {ή όγκο) καί άν είναι προϊόν βιοτεχνολογίας (μεταλλαγμένο) σέ ευδιάκριτη φανερή μορφή
Συμφωνώντας με τις εύστοχες παρατηρήσεις του κ. Τσιώτσιου θεωρώ ότι η ακριβής αναγραφή της χώρας προέλευσης και του παραγωγού θα βοηθήσει σημαντικά στην αύξηση της εμπιστοσύνης του καταναλωτή για το προϊόν που πρόκειται να αγοράσει καθώς και στην αποφυγή της καταστρατήγησης των ισχυόντων νόμων αφού θα είναι ευχερέστερος ο έλεγχος και η διασταύρωση της αλήθειας των αναγραφόμενων στη συσκευασία πληροφοριών αλλά και ο έλεγχος του προϊόντος στην περίπτωση που παραστεί ανάγκη απόσυρσης αυτού (π.χ για υγειονομικούς λόγους που εμφανίστηκαν μετά την κυκλοφορία του).
Ευχαριστώ
152 άρθρα ,7 μέρες για διαβούλευση και προσπάθεια πλήρους κάλυψης Τόσο πολλών και ανομοιων θεμάτων είναι φιλόδοξο , περίεργο , και μπορει να εκληφθει ομιχλώδες ως προς τις προθέσεις. Ο κος Σκορδας ήταν πάντα ανοιχτός , θετικός και λογικός ελπίζω να συνεχίσει να είναι έτσι
Να αναγράφεται κάπου ΦΕΝΕΡΑ ο λόγος του όγκου της συσκευασίας προς τον όγκο του εμπεριεχομένου προϊόντος.
Έτσι θα αποφύγουμε την συνήθη παραπλάνηση ογκωδών συσκευασιών με περιεχόμενο 2/3 και κάποτε …1/2…
…ΑΛΛΑ ΚΑΙ -κυρίως- την δημιουργία μεγαλύτερου όγκου σκουπιδιών, άνευ λόγου.
Θα συμφωνήσω με τις περισσότερες παρατηρήσεις όσων έχουν το κουράγιο να ασχοληθούν. Ειδικά αυτή περί δημοσίου, μόνο που το ψάρι βρωμάει από το κεφάλι λέει μια σοφή ελληνική παροιμία.
Πιστεύω επίσης ότι, η υποχρέωση αναγραφής της χώρας προέλευσης, μαζί με την ενδεικτική τιμή ή τα συστατικά του προϊόντος, είναι πολύ καλή ιδέα.
Ποιο σημαντικό όμως είναι να γίνουμε συνηδητοποιημένοι καταναλωτές, ώστε να μην μας εκμεταλέυονται.
Με εκτίμηση!
ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΣ των ήδη υποβληθέντων σχολίων, θεωρώ επιβεβλημένη :
α- την ΕΥΔΙΑΚΡΙΤΗ αναγραφή της ΧΩΡΑΣ παρασκευής/παραγωγής του εκάστοτε προσυσκευασμένου τροφίμου – ποτού (εν αντιθέσει με ό,τι εφαρμόζεται σήμερα, π.χ. «παράγεται στην Ε.Ε.»)
και
β- την ΕΥΔΙΑΚΡΙΤΗ αναγραφή – σε περίπτωση προϊόντων private label (ιδιωτικής ετικέτας) – του παραγωγού του όποιου τέτοιου τροφίμου – ποτού (εν αντιθέσει με ό,τι εφαρμόζεται σήμερα,π.χ. «παρασκευάζεται/συσκευάζεται στην Ελλάδα/Ε.Ε. για λογαριασμό της ΧΧΧΧΧΧ Α.Ε.).
Με εκτίμηση.
παταξη της διαφθορας κ της διαπλοκης στο δημοσιο.
εαν δεν γινει αυτο πρωτα ειναι σαν να κτιζεις στην αμμο παλατια.
ευχαριστω.
ΝΑ ΧΑΙΡΕΤΗΣΩ ΤΗΝ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΛΗΡΗ ΕΝΑΡΜΟΝΗΣΗ,ΤΗΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣ ΜΑΣ ΜΕ ΤΗΝ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΗ ΕΥΡΩΠΑΙΚΗ,ΑΦΟΥ ΛΗΦΘΕΙ ΥΠ ΟΨΗ Η ΘΕΣΗ ΤΟΥ Κ.Α.ΣΥΡΙΟΥ,ΣΕ ΕΝΑ ΤΟΣΟ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΤΟΜΕΑ ΟΠΩΣ ΤΑ ΤΡΟΦΙΜΑ.ΕΚΕΙΝΟ ΠΟΥ ΘΕΛΩ ΝΑ ΠΡΟΣΘΕΣΩ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΘΕΜΑ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΤΩΝ ΕΓΧΩΡΙΩΝ ΠΡΟΙΟΝΤΩΝ ΑΠΟ ΤΑ ΕΙΣΑΓΟΜΕΝΑ,ΟΠΟΥ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΖΟΥΜΕ ΤΡΕΙΣ ΠΟΛΥ ΣΟΒΑΡΕΣ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙΣ.
1.ΟΙ ΣΚΟΠΙΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΜΕΝΕΣ ΧΑΜΗΛΕΣ ΤΙΜΕΣ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΩΝ ΕΙΣΑΓΩΜΕΝΩΝ ΤΡΟΦΙΜΩΝ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΩΝ ,ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΝΤΑΣ ΤΟΝ ΑΘΕΜΙΤΟ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟ ΩΣ ΟΠΛΟ ΕΚΤΟΠΗΣΗΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΠΡΟΙΟΝΤΩΝ.ΝΑ ΕΞΕΤΑΣΘΕΙ Η ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΕΠΙΒΟΛΗΣ ΔΑΣΜΩΝ -ΟΜΙΛΩ ΓΙΑ ΤΡΙΤΕΣ ΧΩΡΕΣ-ΣΕ ΠΟΣΟΣΤΟ ΤΟΣΟ ΟΣΗ Η ΔΙΑΦΟΡΑ ΕΓΧΩΡΙΟΥ- ΕΙΣΑΓΟΜΕΝΟΥ.
2.Ο ΑΥΣΤΗΡΟΤΑΤΟΣ ΠΟΙΟΤΙΚΟΣ ΕΛΕΓΧΟΣ ΤΩΝ ΕΙΣΑΓΟΜΕΝΩΝ ΚΑΙ Η ΑΠΟΡΡΙΨΗ ΤΟΥΣ ,ΩΣ ΜΕΣΟ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΑ ΠΑΡΑΓΩΓΟΥ,ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΘΕΩΡΗΘΕΙ ΡΑΤΣΙΣΤΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΠΡΟΙΟΝΤΩΝ.
3.ΚΑΘΟΡΙΣΜΟΣ ΚΟΣΤΟΛΟΓΙΩΝ ΠΡΟΙΟΝΤΩΝ ΣΕ ΣΤΑΘΕΡΗ ΒΑΣΗ,ΩΣ ΚΑΙ ΠΟΣΟΣΤΩΣΗ ΚΕΡΔΟΥΣ ΠΑΡΑΓΩΓΟΥ,ΕΤΣΙ ΩΣΤΕ ΤΑ ΠΡΟΙΟΝΤΑ ΝΑ ΚΑΤΑΛΗΓΟΥΝ ΣΤΟ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ ΣΤΗΝ ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΤΙΜΗ ΚΑΙ ΑΡΙΣΤΗ ΠΟΙΟΤΗΤΑ.
ΤΕΛΟΣ ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΝΑ ΛΗΦΘΟΥΝ ΥΠ΄ΟΨΗ ΟΙ ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΤΩΝ ΠΑΡΑΓΩΓΩΝ ΜΕ ΕΠΙΒΡΑΒΕΥΣΕΙΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΚΑΛΩΝ ΤΙΜΩΝ ΣΕ ΦΟΡΟΑΠΑΛΛΑΓΕΣ Ή ΟΤΙ ΘΑ ΕΝΙΣΧΥΕΙ ΤΗΝ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΤΗΣ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑΣ ΤΟΥΣ.
ΕΥΧΟΜΑΙ ΚΑΛΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ.
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ Ι. ΚΟΥΡΕΒΕΣΗΣ
pankourevessis@gmail.com
ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΕΙΣ ΣΑΣ ΩΣ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ ΤΩΝ ΑΓΟΡΑΝΟΜΙΚΩΝ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ ΩΣ ΠΡΟΣ ΤΑ ΖΩΙΚΑ ΠΡΟΙΟΝΤΑ. ΕΤΣΙ ΑΚΡΙΒΩΣ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΟΙ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΙ ΚΑΙ ΑΠΟΡΩ ΑΚΟΜΗ ΚΑΙ ΣΗΜΕΡΑ Ο ΚΟΜΝΗΝΟΣ ΜΕ ΤΟΝ ΣΚΟΡΔΑ ΝΑ ΕΠΙΜΕΝΟΥΝ ΣΤΙΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΕΣ ΔΙΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΕΜΠΟΡΙΟΥ ΚΑΙ ΥΓΙΕΙΝΗΣ ΕΙΔΙΚΑ ΣΤΑ ΘΕΜΑΤΑ ΚΡΕΑΤΟΣ ΕΦΟΣΟΝ ΥΠΑΡΧΕΙ Ο ΕΦΕΤ ΚΑΙ Η ΚΤΗΝΙΑΤΡΙΚΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ!!!
ΦΥΣΙΚΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΙΣΧΥΕΙ ΓΙΑ ΜΕΤΑΠΟΙΗΜΕΝΑ ΚΑΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΑ ΕΣΤΙΑΣΗΣ, ΤΥΠΟΠΟΙΗΜΕΝΑ ΚΑΙ ΕΚΤΟΣ ΤΡΟΦΙΜΟΥ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΑ Ο ΑΓΟΡΑΝΟΜΙΚΟΣ ΚΩΔΙΚΑΣ ΕΚΕΙ ΟΠΟΥ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΙ.
ΤΗΛΕΦΩΝΟ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ 6977401970
ΚΑΛΟΧΡΙΣΤΙΑΝΑΚΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ
Η ΟΔΗΓΙΑ 200/13 ΘΑ ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΘΕΙ ΑΠΟ ΤΟ 2014 ΜΕ ΤΗΝ ΠΛΗΡΗ ΙΣΧΥ ΤΟΥ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥ 1169/2011
ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΤΟ ΛΑΒΕΤΕ ΥΠΟΨΗ ΚΑΙ ΝΑ ΜΗΝ ΜΠΑΙΝΟΥΝ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΕΣ ΝΟΜΟΘΕΣΙΕΣ ΩΣΤΕ ΟΠΟΤΕ ΓΙΝΕΤΑΙ ΑΛΛΑΓΗ ΝΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΛΖΟΥΜΕ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ