Άρθρο 206 – Τροποποίηση του άρθρου 1 παρ. 2 του Ν. 3852/2010 (Α’ 87)

1. Το άρθρο 115 του ν. 4316/2014 (Α΄ 185) καταργείται.
2. Στο άρθρο 1 παρ. 2 περ. 45 (Νομός Τρικάλων) Α.4 του ν. 3852/2010 (Α’ 87) οι λέξεις «Δήμος Καλαμπάκας» αντικαθίστανται από τις λέξεις «Δήμος Μετεώρων».
3. Στο άρθρο 1 παρ. 2 περ. 46 (Νομός Φθιώτιδας) Α.4 του ν. 3852/2010 (Α’ 87) οι λέξεις «Δήμος Μώλου-Αγίου Κωνσταντίνου» αντικαθίστανται από τις λέξεις «Δήμος Καμένων Βούρλων».

  • 14 Μάϊου 2018, 14:49 | ΛΑΖΑΡΟΣ ΜΑΥΡΑΚΗΣ
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    Κανένα πρόβλημα δεν δημιουργείται από τη διατήρηση της Δημοτικής Ενότητας Δηλεσίου, όπως δεν δημιουργήθηκε και από την ίδρυση της νέας Δημοτικής Ενότητας Ανάληψης στο Δήμο Σητείας.
    Η κατάργηση του άρθρου 115 του ν. 4316/2014 (Α’ 185) αποτελεί λανθασμένη ενέργεια επειδή ισχύουν και έχουν αυξηθεί οι πραγματικοί και ουσιαστικοί λόγοι για τους οποίους δημιουργήθηκε η Δημοτική Ενότητα Δηλεσίου του Δήμου Τανάγρας. Με την πρόταση στον ΚΛΕΙΣΘΕΝΗ για κατάργηση της Διοικητικής Υπόστασης του Δηλεσίου, απλώς επιτυγχάνεται η εξαφάνιση του Δηλεσίου από το διοικητικό χάρτη της χώρας.
    Οι λόγοι αυτοί αναφέρονται αναλυτικά στη συνημμένη αιτιολογική έκθεση της τροπολογίας με την οποία ιδρύθηκε η νέα Δ.Ε. Δηλεσίου, όπου επισημαίνεται πως με τη διοικητική ενοποίηση του Δηλεσίου έχουν συμφωνήσει ομόφωνα το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Τανάγρας, όλοι οι τοπικοί σύλλογοι του Δηλεσίου και οι αρμόδιοι φορείς του νομού Βοιωτίας. Μετά την ανάρτηση του ΚΛΕΙΣΘΕΝΗ προς διαβούλευση, το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Τανάγρας ψήφισε ομόφωνα, εκφράζοντας την αντίθεσή του στην προτεινόμενη κατάργηση της Δημοτικής Ενότητας Δηλεσίου.
    Για τον «ΚΛΕΙΣΘΕΝΗ», που σύμφωνα με τον υπουργό κ. Σκουρλέτη πρόκειται να σπάσει τη Β’ Αθηνών και το Υπόλοιπο Αττικής, σίγουρα δεν θα αποτελέσει πρόβλημα να συμπεριληφθεί και ο ψηφισμένος, ΟΜΟΦΩΝΑ στη Βουλή των Ελλήνων νόμος 4316/2014, ΆΡΘΡΟ 115, με τις τυχόν βελτιώσεις που θα κρίνει το Υπουργείο στη σύνταξη του συγκεκριμένου άρθρου του νόμου με τον οποίο δημιουργήθηκε η νέα Δημοτική Ενότητα Δηλεσίου.
    Όλα τα έγγραφα που τεκμηριώνουν την ανωτέρω επιχειρηματολογία βρίσκονται στην αρμόδια Διεύθυνση Τοπικής Αυτοδιοίκησης και τα έχουμε παραδώσει στο Γενικό Γραμματέα του ΥΠΕΣ.
    ΛΑΖΑΡΟΣ ΜΑΥΡΑΚΗΣ
    ΠΟΛΙΤΙΚΟΣ ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ Ε.Μ.Π.
    ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΔΗΜΟΥ ΤΑΝΑΓΡΑΣ
    ΕΠΙΚΕΦΑΛΗΣ ΤΟΥ ΣΥΝΔΥΑΣΜΟΥ «Ο ΔΗΜΟΣ ΣΤΟΥΣ ΠΟΛΙΤΕΣ»

    ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ – ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΤΟΥ ΥΠ.ΥΓΕΙΑΣ «ΙΔΡΥΣΗ ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟΥ ΑΝΟΙΑΣ, ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΠΕΡΙΓΕΝΝΗΤΙΚΗΣ ΦΡΟΝΤΙΔΑΣ ΚΑΙ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΘΕΜΑΤΩΝ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΑΣ ΥΠ. ΥΓΕΙΑΣ»
    Προτεινόμενη τροπολογία
    Άρθρο 1, παρ 2 περ. 7 (Νομός Βοιωτίας) Α, 1 του ν. 3852/ΦΕΚ 87Α 2010
    «Σύσταση νέας Δημοτικής Ενότητας»
    Α. Συνιστώνται οι κατωτέρω δήμοι:
    1. Δήμος Τανάγρας με έδρα το Σχηματάρι αποτελούμενος από τους δήμους
    α. Σχηματαρίου β. Οινοφύτων γ. Τανάγρας, δ. Δερβενοχωρίων, οι οποίοι καταργούνται και ε. Οικισμού Δηλεσίου του οποίου τα 2/5 ανήκουν στη Δημοτική Ενότητα Οινοφύτων και τα υπόλοιπα 3/5 ανήκουν στη Δημοτική Ενότητα Σχηματαρίου.

    ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ για την Τροποποίηση – Προσθήκη Άρθρου 1, παρ 2 περ.7 (Νομός Βοιωτίας) Α, 1 του ν. 3852/ΦΕΚ 87 Α – 2010 με θέμα «Σύσταση νέας Δημοτικής Ενότητας»
    Το Δήλεσι, ενώ απέχει 60 μόλις χλμ από την Αθήνα, 70 χλμ από την πρωτεύουσα του νομού Βοιωτίας και 30 χλμ από την πρωτεύουσα του νομού Εύβοιας, Χαλκίδα, δεν συμπεριλαμβάνεται στη διοικητική διαίρεση της χώρας ως αυτοτελής οικισμός, μολονότι πρόκειται για τη μεγαλύτερη σε πληθυσμό κατοικημένη περιοχή του Δήμου Τανάγρας, καθώς έχει την ιδιαιτερότητα να ανήκει διοικητικά σε δύο πρώην Δήμους και τώρα Δημοτικές Ενότητες, αυτές των Οινοφύτων (κατά τα 2/5) και του Σχηματαρίου (κατά τα 3/5).
    Η δημιουργία ενιαίας Δημοτικής Ενότητας Δηλεσίου, με όρια που συμπίπτουν με την έκταση που καταλαμβάνεται από τους οικισμούς που ανήκουν διοικητικά στις Δημοτικές Ενότητες Οινοφύτων και Σχηματαρίου, κρίνεται απαραίτητη για τους εξής λόγους:
    Ο πληθυσμός του Δηλεσίου (ως 5η Δημοτική Ενότητα) σύμφωνα με την απογραφή του 2011 ξεπερνά αφενός τους 2000 κατοίκους και αφετέρου τον επιμέρους πληθυσμό τόσο των πρώην Δήμων που απετέλεσαν τον Καλλικρατικό Δήμο Τανάγρας, όσο και από όλους τους οικισμούς που αποτελούν το Δήμο Τανάγρας. Συνολικά ανέρχεται σε 4.672 κατοίκους και εάν σε αυτούς προστεθούν όσοι εργάζονται στις βιομηχανίες και όσοι έχουν επιλέξει το Δήλεσι ως δεύτερη κατοικία λόγω της μικρής απόστασης από την Αθήνα, τότε ο πληθυσμός το καλοκαίρι και τα Σαββατοκύριακα ξεπερνά τα 20.000 άτομα.
    Το Δήλεσι είναι μακράν η μεγαλύτερη σε έκταση κατοικημένη περιοχή σε ολόκληρο τον Δήμο Τανάγρας (τα 2/5 του οικισμού Δηλεσίου του τέως Δήμου Οινοφύτων και νυν Δημοτικής Ενότητας Οινοφύτων καλύπτουν 5.735 στρέμματα και έχουν 1.976 κατοίκους, ενώ τα 3/5 του οικισμού Δηλεσίου του τέως Δήμου Σχηματαρίου και νυν Δημοτικής Ενότητας Σχηματαρίου καλύπτουν 11.005 στρέμματα και έχουν 2.696 κατοίκους, ήτοι συνολικά 16.740 στρέμματα και 4.672 κατοίκους).
    Το Δήλεσι απέχει 5,3 χλμ από τα Οινόφυτα και 8,2 χλμ από το Σχηματάρι, γεγονός που το καθιστά λειτουργικά αυτοτελές.
    Τα τελευταία τριάντα (30) χρόνια η πληθυσμιακή ανάπτυξη του Δηλεσίου υπήρξε ραγδαία, οπότε και οικοδομήθηκαν και πολλές κατοικίες και δημιουργήθηκαν δεκάδες καταστήματα και επιχειρήσεις για τη εξυπηρέτηση των κατοίκων. Όμως, η υπαγωγή του σε δύο πρώην Καποδιστριακούς Δήμους και η απόστασή του από αυτούς, συνετέλεσαν στην άναρχη και χωρίς κανόνες ανάπτυξή του.
    Στην πράξη, το Δήλεσι αποτελεί αυτοτελή οικισμό, λειτουργεί δηλαδή ως ενιαία Κοινότητα με κοινό, επί παραδείγματι, Δημοτικό Σχολείο και Νηπιαγωγείο λόγω της ραγδαίας ανάπτυξης των τελευταίων ετών
    Με τη δημιουργία της ενιαίας Δημοτικής Ενότητας Δηλεσίου, θα προωθηθούν τα χρονίζοντα σήμερα θέματα, όπως η ένταξη του Δηλεσίου στο Σχέδιο Πόλεως, η ανέγερση του 12τάξιου Δημοτικού Σχολείου Δηλεσίου, η ανάδειξη των αρχαιοτήτων, η δημιουργία Κέντρου Αποκατάστασης και μια σειρά από υποδομές, η έλλειψη των οποίων διαρκώς υποβαθμίζει το Δήλεσι. Επίσης, με την ενοποίηση του Δηλεσίου θα διασφαλιστεί η ανάπτυξη του βιοτικού επιπέδου σε ολόκληρο τον Δήμο Τανάγρας με τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας στους τομείς της οικοδομής, του τουρισμού και του αρχαιολογικού τουρισμού.
    Κρίνεται επομένως επιτακτική η ανάγκη δημιουργίας νέας, ενιαίας, Δημοτικής Ενότητας Δηλεσίου, η οποία θα επιτρέψει την κοινή αντιμετώπιση θεμάτων που αφορούν το σύνολο των κατοίκων του οικισμού, αλλά και για να λειτουργεί αποτελεσματικότερα, εξυπηρετούμενη από κοινές δημόσιες υπηρεσίες, όπως νηπιαγωγείο, δημοτικό σχολείο, ΚΑΠΗ, ιατρείο του ΕΣΥ, ΟΤΕ, ΕΛΤΑ, σταθμό προαστιακού σιδηροδρόμου κ.α.
    Να επισημανθεί ότι με την διοικητική ενοποίηση του Δηλεσίου έχουν συμφωνήσει ομόφωνα το Δημοτικό Συμβούλιο Δήμου Τανάγρας, όλοι οι τοπικοί σύλλογοι του Δηλεσίου, καθώς και οι αρμόδιοι φορείς του νομού Βοιωτίας.

  • 14 Μάϊου 2018, 10:32 | ΓΙΩΡΓΟΣ
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    1. Θα πρέπει να είναι γνωστό πριν την ψήφιση του νομοσχεδίου πια είναι τα ελάχιστα κριτήρια που τίθενται απο το Υπουργείο για την στελέχωση των ΥΔΟΜ που οπως αναφέρεται στο προσχέδιο, πρέπει να λειτουργούν υποχρεωτικά σε κάθε Δήμο .
    2. Αν θέλουμε να λειτουργούν σωστά οι ΥΔΟΜ στους Δήμους, θα πρέπει υποχρεωτικά το Υπουργείο να επιτρέψει την πρόσληψη του κατάλληλου επιστημονικού προσωπικού σε κάθε Δήμο σύμφωνα με το προεδρικό διάταγμα ελάχιστης στελέχωσης.
    3. Αν δεν είναι εφικτή η λειτουργία ΥΔΟΜ σε κάποιο Δήμο, ο οποίος σήμερα υποστηρίζεται διοικητικά για θέματα έκδοσης οικοδομικών αδειών και όχι σε όλα τα θέματα αρμοδιότητας των ΥΔΟΜ , να συνεχίσει η υποστήριξη αυτή και όχι να καταργηθεί σύμφωνα με την παράγραφο 4 του άρθρου 178. (περίπτωση υποστήριξης Δήμου Τανάγρας απο το Δήμο Θήβας) . Στην προκειμένη περίπτωση να ενισχυθεί με προσωπικό και η ΥΔΟΜ του Δήμου Θήβας για την καλύτερη εξυπηρέτηση.

  • 10 Μάϊου 2018, 14:15 | Δημήτρης Μπίρμπας, Αγγελική Βλάχου
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    Πρέπει κατά τη γνώμη μας να τροποποιηθεί και η παρ. 1 και να επανέλθει η διατύπωση του ορισμού των δήμων και αντίστοιχα και των περιφερειών (άρθρο 3 του ν. 3852) ως Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης, όπως αναφέρονται στο Σύνταγμα και σε όλους τους Κώδικες, για λόγους ιστορικούς αλλά και πολιτικούς.
    Είναι προφανές ότι οι Δήμοι και οι περιφέρειες έχουν νομική προσωπικότητα, όπως άλλωστε και το κράτος. Ο δηλωτικός ορισμός τους,όμως, ως αυτοδιοικούμενα κατά τόπο νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου, αποτελεί μια διοικητική-τεχνοκρατική αντίληψη της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και την απαξιώνει ως θεμελιώδη θεσμό λαϊκής κυριαρχίας, εποπτευόμενο μεν αλλά σε αντιπαραβολή με το κεντρικό κράτος πολιτειακό θεσμό, ουσιαστικό συμμέτοχο στην ανάπτυξη, υπεύθυνο για την «εδαφική και κοινωνική συνοχή» σύμφωνα με τις Ευρωπαϊκές Συνθήκες και το Σύνταγμα.