1. Η περίπτωση β΄ της παραγράφου 3 του άρθρου 12 του β.δ. 24-9-1958 (Α΄ 171), όπως αυτή αντικαταστάθηκε με την παράγραφο 14 του άρθρου 57 του ν. 2218/1994 (Α΄ 90) που συμπληρώθηκε με τη παράγραφο 4 του άρθρου 29 του ν. 3448/2006 (Α΄ 570) και αντικαταστάθηκε με τη παράγραφο 1 του άρθρου 23 του ν. 4255/2014 (Α΄ 89), αντικαθίσταται, ως εξής:
«Να καταβάλει υπέρ του Δήμου, δικαίωμα που καθορίζεται με απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου, από 0,0030 ευρώ έως 0,0060 ευρώ ανά λίτρο νερού και από 0,0030 ευρώ έως και 0,0050 ευρώ, όταν γίνεται πρόσμιξη του νερού με χυμούς. Όταν το νερό που διατίθεται ανήκει σε Δήμους, το δικαίωμα καθορίζεται ελεύθερα με απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου. Ύστερα από απόφαση του Συντονιστή της οικείας Αποκεντρωμένης Διοίκησης, κατά τα οριζόμενα στις διατάξεις του άρθρου 24 του ν. 4368/2016 (Α΄ 21), η οποία εκδίδεται μετά από πρόταση του Δημοτικού Συμβουλίου, τα ποσά αυτά μπορούν να αναπροσαρμόζονται, εφόσον μεταβληθούν σημαντικά για οποιοδήποτε λόγο, τα στοιχεία με τα οποία αρχικώς διαμορφώθηκαν».
2. Η περίπτωση (γ) της παραγράφου 3 του άρθρου 12 του Β.Δ. 24-9-1958 (Α’ 171), όπως ισχύει, αντικαθίσταται, ως εξής:
«Να εκδίδει το κατά τις ισχύουσες φορολογικές διατάξεις, δελτίο αποστολής του μεταφερόμενου νερού, αντίτυπο του οποίου παραδίδεται, εντός δέκα (10) ημερών, από την έκδοσή του, στον οικείο δήμο. Το αντιστοιχούν στη ληφθείσα ποσότητα νερού, ποσό, του δικαιώματος, καταβάλλεται από τον υπόχρεο στο οικείο δημοτικό ταμείο μέσα στο πρώτο δεκαήμερο, του επόμενου μήνα από την λήψη του νερού. Σε περίπτωση μη καταβολής ή ελλιπούς ή εκπρόθεσμης καταβολής του δικαιώματος, καταλογίζεται σε βάρος του υπόχρεου, με απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου, το αναλογούν δικαίωμα επί της ληφθείσας ποσότητας νερού, προσαυξημένο με ισόποσο πρόστιμο. Η δημοτική αρχή υποχρεούται να διεξάγει ελέγχους περί της κανονικής έκδοσης του δελτίου αποστολής και της καταβολής του δικαιώματος. Το Δημοτικό Συμβούλιο μπορεί, εναλλακτικά, να αποφασίζει ως μέθοδο υπολογισμού της ποσότητας του νερού για την επιβολή του δικαιώματος εμπορίας την καταμέτρησή του με υδρομετρητή».
Αρχική ΑΥΤΟΤΕΛΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΕΠΟΠΤΕΙΑΣ Ο.Τ.Α., ΡΥΘΜΙΣΗ ΘΕΜΑΤΩΝ Ο.Τ.Α. ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣΆρθρο 80 Δικαιώματα χρήσης πόσιμου ύδατος
Άρθρο 80 Δικαιώματα χρήσης πόσιμου ύδατος
- 10 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ ΠΡΩΤΟ – ΑΥΤΟΤΕΛΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΕΠΟΠΤΕΙΑΣ Ο.Τ.Α. – Άρθρο 1 – Αυτοτελής Υπηρεσία Εποπτείας Ο.Τ.Α. – Νέο Πλαίσιο
- 13 ΣχόλιαΆρθρο 2 – Ελεγκτής Νομιμότητας
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 3 Προσωπικό Αυτοτελούς Υπηρεσίας Εποπτείας Ο.Τ.Α.
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 4 Διάρθρωση και λειτουργία της Αυτοτελούς Υπηρεσίας Εποπτείας Ο.Τ.Α.
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 5 Υπηρεσιακό Συμβούλιο
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 6 Υπηρεσιακές μεταβολέςΆρθρο 6 Υπηρεσιακές μεταβολές
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 7 Πειθαρχικά όργανα και αρμοδιότητεςΆρθρο 7 Πειθαρχικά όργανα και αρμοδιότητες
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 8 Οικονομική Διαχείριση – Επιτόπιοι έλεγχοι – Ετήσια Έκθεση
- 14 ΣχόλιαΆρθρο 9 Στελέχωση της Αυτοτελούς Υπηρεσίας Εποπτείας Ο.Τ.Α.
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 10 Τελικές Διατάξεις
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 11 Μεταβατικές Διατάξεις
- 8 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ ΔΕΥΤΕΡΟ – ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΜΕΝΩΝ ΔΙΟΙΚΗΣΕΩΝ ΚΑΙ Ο.Τ.Α. – Άρθρο 12 Σύσταση Αποκεντρωμένων Διοικήσεων Κεντρικής Μακεδονίας και Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 13 Συμβούλια Ένταξης Μεταναστών και Προσφύγων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 14 Τουριστικοί Δήμοι
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 15 Ίδρυση αυτοτελούς γραφείου για θέματα αναπηρίας και ευπαθών κοινωνικών ομάδων στις έδρες των Περιφερειών
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 16 Επιβοήθηση έργου αιρετών ΑμεΑΆρθρο 16 Επιβοήθηση έργου αιρετών ΑμεΑ
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 17 Δημοτικοί ραδιοφωνικοί σταθμοί
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 18 Πειθαρχικές κυρώσεις αιρετών σε περίπτωση ποινικής καταδίκης
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 19 Παράλειψη κρίσης σε θέση προϊσταμένου
- 143 ΣχόλιαΆρθρο 20 Ένδικα μέσα Ο.Τ.Α.
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 21 Νομική στήριξη υπαλλήλων Ο.Τ.Α.
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 22 Προσθήκη εδαφίου στο άρθρο 21 του Π.Δ. 75/2011
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 23 Ανάθεση καθηκόντων σε υπαλλήλους Περιφερειακών Ενοτήτων νησιωτικών περιοχώνΆρθρο 23 Ανάθεση καθηκόντων σε υπαλλήλους Περιφερειακών Ενοτήτων νησιωτικών περιοχών
- 8 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ ΤΡΙΤΟ – ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΘΕΜΑΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ, ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ Ο.Τ.Α. ΚΑΙ ΝΟΜΙΚΩΝ ΠΡΟΣΩΠΩΝ – Άρθρο 24 Όροι σύστασης θέσης Γενικού Γραμματέα Ο.Τ.Α. α’ βαθμού
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 25 Αριθμός Γενικών Διευθύνσεων Δήμων
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 26 Αναπλήρωση Προϊσταμένων Γενικής Διεύθυνσης Ο.Τ.Α..
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 27 Προσθήκη εδαφίων στο άρθρο 32 του ν. 3013/2002Άρθρο 27 Προσθήκη εδαφίων στο άρθρο 32 του ν. 3013/2002
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 28 Σύσταση θέσης ειδικού γραμματέα στην Ένωση Περιφερειών ΕλλάδαςΆρθρο 28 Σύσταση θέσης ειδικού γραμματέα στην Ένωση Περιφερειών Ελλάδας
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 29 Χρόνος έναρξης ισχύος διορισμού Γενικού Γραμματέα, Ειδικών Συμβούλων και Συνεργατών Δημάρχων
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 30 Προσθήκη στην παράγραφο 7 του άρθρου 93 του ν. 3852/2010
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 31 Μεταφορά προσωπικού στους Ο.Τ.Α.
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 32 Νομική υποστήριξη Ανεξαρτήτων ΑρχώνΆρθρο 32 Νομική υποστήριξη Ανεξαρτήτων Αρχών
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 33 Τροποποίηση άρθρου 243 του ν. 3852/2010Άρθρο 33 Τροποποίηση άρθρου 243 του ν. 3852/2010
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 34 Μετατάξεις προσωπικού στο Δημόσιο και τους Ο.Τ.Α.
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 35 Αποσπάσεις προσωπικού
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 36 Κάλυψη υπηρεσιακών αναγκών Δήμων
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 37 Απόσπαση- Μετάταξη υπαλλήλων Κ.Ε.Π. με αναπηρία ή με χρόνιες παθήσεις
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 38 Πρόβλεψη για υπαλλήλους με αναπηρία και γονείς, συζύγους και κηδεμόνες ατόμων με αναπηρία
- 19 ΣχόλιαΆρθρο 39 Θέματα εργαζομένων Ο.Τ.Α. α΄ και β΄ βαθμού
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 40 Προθεσμία σύναψης συμβάσεων έκτακτου προσωπικού
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 41 Ρύθμιση θεμάτων προσωπικού για εκτέλεση έργων με αυτεπιστασίαΆρθρο 41 Ρύθμιση θεμάτων προσωπικού για εκτέλεση έργων με αυτεπιστασία
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 42 Αναγνώριση προϋπηρεσίας των εργαζομένων σε κοινωνικά προγράμματα που υλοποιήθηκαν από Αναπτυξιακές Εταιρίες Ο.Τ.Α.
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 43 Ρυθμίσεις για τη λειτουργία των Δικτύων Δήμων & ΠεριφερειώνΆρθρο 43 Ρυθμίσεις για τη λειτουργία των Δικτύων Δήμων & Περιφερειών
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 44 Μεταφορά μεταναστών – προσφύγωνΆρθρο 44 Μεταφορά μεταναστών – προσφύγων
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 45 Προσθήκη εδαφίου στην παράγραφο 2 του άρθρου 245 του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 46 Υλοποίηση αμετάκλητων δικαστικών αποφάσεων, ανεξαρτήτως κατανομής οργανικών θέσεων και προβλεπόμενων προσόντων
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 47 Ρύθμιση θεμάτων που αφορούν δημοσίους υπαλλήλους και υπαλλήλους Ο.Τ.Α. που υπηρετούν σε παραμεθόριο περιοχή
- 24 ΣχόλιαΆρθρο 48 Θέματα λύσης επιχειρήσεων Ο.Τ.Α. α΄ και β΄ βαθμού
- 214 ΣχόλιαΆρθρο 49 Θέματα Δημοτικών Αστυνομικών
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 50 Θέματα σχολικών φυλάκων
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 51 Πιστοποιητικό υγείας διοριζόμενου
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 52 Μέσα Ατομικής Προστασίας εργαζομένων Ο.Τ.Α.
- 47 ΣχόλιαΆρθρο 53 Επίδομα επικίνδυνης και ανθυγιεινής εργασίας
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 54 Ρυθμίσεις σχετικές με την Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α.) Α.Ε.Άρθρο 54 Ρυθμίσεις σχετικές με την Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α.) Α.Ε.
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 55 Πληρωμές Κοινωνικών Προγραμμάτων από την Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 56 Ρυθμίσεις σχετικές με τις πολυμετοχικές αναπτυξιακές ανώνυμες εταιρείες Ο.Τ.Α.
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 57 Τροποποίηση του άρθρου 16 παρ. 1 του Π.Δ. 75/2011Άρθρο 57 Τροποποίηση του άρθρου 16 παρ. 1 του Π.Δ. 75/2011
- 1 ΣχόλιοΚΕΦΑΛΑΙΟ ΤΕΤΑΡΤΟ – ΘΕΜΑΤΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ, ΕΣΟΔΩΝ ΚΑΙ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΣ Ο.Τ.Α. – Άρθρο 58 Κριτήριο επιλογής πιστωτικού ιδρύματος για τις καταθέσεις των Ο.Τ.Α. α΄ βαθμού
- 20 ΣχόλιαΆρθρο 59 Παροχή κινήτρων σε εργαζόμενους Ο.Τ.Α. παραμεθόριων και νησιωτικών περιοχών
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 60 Αντιμισθία Αντιδημάρχων – Αποζημιώσεις δημοτικών συμβούλων
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 61 Διπλογραφικό Σύστημα στα Νομικά Πρόσωπα Ο.Τ.Α. α΄ βαθμού και στους Ο.Τ.Α. β’ βαθμού.
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 62 Υποβολή οικονομικών στοιχείων Ο.Τ.Α.Άρθρο 62 Υποβολή οικονομικών στοιχείων Ο.Τ.Α.
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 63 Καθολική διαδοχή Ν.Π.Δ.Δ. σε Ο.Τ.Α. α’ βαθμού.Άρθρο 63 Καθολική διαδοχή Ν.Π.Δ.Δ. σε Ο.Τ.Α. α’ βαθμού.
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 64 Εκκαθάριση δαπανών Περιφερειών
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 65 Δαπάνες μισθωμάτων Περιφερειών
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 66 Διαγραφή προστίμων
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 67 Τροποποίηση του ν. 4316/2014 (ΦΕΚ 270Α΄/24-12-2014)Άρθρο 67 Τροποποίηση του ν. 4316/2014 (ΦΕΚ 270Α΄/24-12-2014)
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 68 Συμψηφισμός λειτουργικών δαπανών Ο.Τ.Α. και των Ν.Π.Δ.Δ. τους
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 69 Θέματα δημοσιονομικής διαχείρισης Ο.Τ.Α.
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 70 Ερμηνευτική διάταξηΆρθρο 70 Ερμηνευτική διάταξη
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 71 Μεταφορά πιστώσεων Ο.Τ.Α. α΄ και β΄ βαθμού.Άρθρο 71 Μεταφορά πιστώσεων Ο.Τ.Α. α΄ και β΄ βαθμού.
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 72 Δάνεια Ο.Τ.Α.
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 73 Τροποποίηση της παρ. 1α του άρθρου 100 του ν. 3852/2010 (ΦΕΚ Α 87)
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 74 Προσθήκη παραγράφου στο άρθρο 259 του ν. 3852/2010Άρθρο 74 Προσθήκη παραγράφου στο άρθρο 259 του ν. 3852/2010
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 75 Τακτοποίηση οικονομικών εκκρεμοτήτων των Ο.Τ.Α. προς το Τ.Π.Δ.Άρθρο 75 Τακτοποίηση οικονομικών εκκρεμοτήτων των Ο.Τ.Α. προς το Τ.Π.Δ.
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 76 Τέλος επί των ακαθαρίστων εσόδων καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος.
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 77 Ειδικό τέλος μελέτης, κατασκευής και επέκτασης έργων ύδρευσης και αποχέτευσης
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 78 Φόρος εισοδήματος επί της ακίνητης περιουσίας Ο.Τ.Α.
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 79 Διευκόλυνση της είσπραξης ιδίων εσόδων των Ο.Τ.Α.
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 80 Δικαιώματα χρήσης πόσιμου ύδατος
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 81 Παραχώρηση χρήσης πλατειών και άλλων κοινόχρηστων χώρων έναντι τέλους, χωρίς δημοπρασία
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 82 Καταβολή οφειλών από προσκυρώσεις και ρυμοτομήσειςΆρθρο 82 Καταβολή οφειλών από προσκυρώσεις και ρυμοτομήσεις
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 83 Πρόστιμα παραβάσεων κατόχων κατοικίδιων ζώων – διαδικασίαΆρθρο 83 Πρόστιμα παραβάσεων κατόχων κατοικίδιων ζώων – διαδικασία
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 84 Δημοτικός Φόρος Δωδεκανήσου.
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 85 Χρηματικές δωρεές υπέρ της Περιφερειακής Ενότητας ΚεφαλληνίαςΆρθρο 85 Χρηματικές δωρεές υπέρ της Περιφερειακής Ενότητας Κεφαλληνίας
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 86 Τροποποίηση της παραγράφου Α4 του άρθρου 25 του ν. 3468/2006 – Διάθεση ανταποδοτικού τέλους Α.Π.Ε.Άρθρο 86 Τροποποίηση της παραγράφου Α4 του άρθρου 25 του ν. 3468/2006 – Διάθεση ανταποδοτικού τέλους Α.Π.Ε.
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 87 Επέκταση ρύθμισης
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 88 Τροποποίηση του άρθρου 170 του ν. 3463/2006
- 13 ΣχόλιαΆρθρο 89 Βεβαίωση περί μη οφειλής Τ.Α.Π.
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 90 Αφαίρεση άδειας χρήσης κοινόχρηστου χώρου, σε περίπτωση καθ΄ υποτροπήν αυθαίρετης χρήσης από τον δικαιούχο
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 91 Λύση Δ.Ε.Υ.Α.Άρθρο 91 Λύση Δ.Ε.Υ.Α.
- 18 ΣχόλιαΆρθρο 92 Θέματα προσωπικού Δ.Ε.Υ.Α.
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 93 Ρύθμιση ληξιπρόθεσμων οφειλών Δ.Ε.Υ.Α. προς τον οικείο Δήμο.Άρθρο 93 Ρύθμιση ληξιπρόθεσμων οφειλών Δ.Ε.Υ.Α. προς τον οικείο Δήμο.
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 94 Τιμολόγηση καταναλισκόμενης ηλεκτρικής ενέργειας Δ.Ε.Υ.Α.
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 95 Υπαίθρια διαφήμισηΆρθρο 95 Υπαίθρια διαφήμιση
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 96 Συγκρότηση Επιτροπής Εκτίμησης Ακινήτων στις Περιφέρειες.Άρθρο 96 Συγκρότηση Επιτροπής Εκτίμησης Ακινήτων στις Περιφέρειες.
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 97 Μεταβίβαση σχολικών ακινήτων στους ΔήμουςΆρθρο 97 Μεταβίβαση σχολικών ακινήτων στους Δήμους
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 98 Προθεσμία μεταγραφής αποφάσεων για ακίνητη περιουσία δημοσίων σχολείωνΆρθρο 98 Προθεσμία μεταγραφής αποφάσεων για ακίνητη περιουσία δημοσίων σχολείων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 99 Επιτροπές επίλυσης φορολογικών διαφορών
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 100 Εξόφληση υποχρεώσεων Ο.Τ.Α.Άρθρο 100 Εξόφληση υποχρεώσεων Ο.Τ.Α.
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 101 Προσθήκη εδαφίου στην παρ. 1 του άρθρου 290 του ΚΒΠΝ
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 102 Μεταβατικές Διατάξεις για ρυθμίσεις οφειλών Ο.Τ.Α.Άρθρο 102 Μεταβατικές Διατάξεις για ρυθμίσεις οφειλών Ο.Τ.Α.
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 103 Εκποίηση οικοπέδων σε άστεγους δημότες
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 104 Ρυθμίσεις οφειλών προς Ο.Τ.Α. α΄ Βαθμού
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 105 Μισθώσεις περιπτέρων
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 106 Παροχή εκπτώσεων σε συνεπείς υπόχρεους
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 107 Επιχορηγήσεις Σχολικών Επιτροπών των Δήμων
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 108 Προθεσμίες έκδοσης των πράξεων ανατροπής ανάληψης υποχρέωσηςΆρθρο 108 Προθεσμίες έκδοσης των πράξεων ανατροπής ανάληψης υποχρέωσης
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 109 Τροποποίηση των άρθρων 10 και 11 του ν. 4336/2015Άρθρο 109 Τροποποίηση των άρθρων 10 και 11 του ν. 4336/2015
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 110 Κοινωνικές συνεργασίες Ο.Τ.Α.
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 111 Τροποποίηση του άρθρου 18 του ν. 3870/2010 ( Α΄138)Άρθρο 111 Τροποποίηση του άρθρου 18 του ν. 3870/2010 ( Α΄138)
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 112 Χρήση «Τερματικών συσκευών ασφαλών πληρωμών»
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 113 Καταβολή δεδουλευμένων μισθώνΆρθρο 113 Καταβολή δεδουλευμένων μισθών
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 114 Λεωφορεία δημοτικής συγκοινωνίας
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 115 Αποζημίωση των μελών του Παρατηρητηρίου Οικονομικής Αυτοτέλειας των Ο.Τ.Α.Άρθρο 115 Αποζημίωση των μελών του Παρατηρητηρίου Οικονομικής Αυτοτέλειας των Ο.Τ.Α.
- 32 ΣχόλιαΆρθρο 116 Ρύθμιση μισθολογικών ζητημάτων των μουσικών Ο.Τ.Α.
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 117 Τροποποίηση της παρ. 16 του άρθρου 19 του ν. 4071/2012Άρθρο 117 Τροποποίηση της παρ. 16 του άρθρου 19 του ν. 4071/2012
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 118 Δαπάνες εκποίησης ακινήτωνΆρθρο 118 Δαπάνες εκποίησης ακινήτων
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 119 Προσθήκη εδαφίου στο άρθρο 14 του ν. 3106/2003Άρθρο 119 Προσθήκη εδαφίου στο άρθρο 14 του ν. 3106/2003
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 120 Προγραμματικές συμβάσεις Ο.Τ.Α.Άρθρο 120 Προγραμματικές συμβάσεις Ο.Τ.Α.
- 4 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ ΠΕΜΠΤΟ – ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ – Άρθρο 121 Μητρώο Ανθρώπινου Δυναμικού των Φορέων Τοπικής Αυτοδιοίκησης.
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 122 Βάση Δεδομένων Οργανισμών Εσωτερικής Υπηρεσίας Ο.Τ.Α.
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 123 Διασύνδεση πληροφοριακών συστημάτων Υπουργείων Εσωτερικών και Προστασίας του Πολίτη
- 40 ΣχόλιαΆρθρο 124 Αποσύνδεση χρήσης αστυνομικής ταυτότητας κατά την έκδοση διαβατηρίων
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 125 Τροποποίηση αρμοδιοτήτων Διεύθυνσης Ηλεκτρονικής ΔιακυβέρνησηςΆρθρο 125 Τροποποίηση αρμοδιοτήτων Διεύθυνσης Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 126 Πρόσβαση φορέων στο δημοτολόγιο και εμπλουτισμός των τηρούμενων στοιχείωνΆρθρο 126 Πρόσβαση φορέων στο δημοτολόγιο και εμπλουτισμός των τηρούμενων στοιχείων
- 2 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ ΕΚΤΟ – ΛΟΙΠΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ – Άρθρο 127 Στρατηγική Διασύνδεσης Τοπικής Αυτοδιοίκησης και Κοινωνικής Οικονομίας
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 128 Κεντρικό Συμβούλιο Αρχιτεκτονικής του πρώην Υπουργείου Μακεδονίας ΘράκηςΆρθρο 128 Κεντρικό Συμβούλιο Αρχιτεκτονικής του πρώην Υπουργείου Μακεδονίας Θράκης
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 129 Κεντρικό Συμβούλιο Πολεοδομικών Θεμάτων και Αμφισβητήσεων του πρώην Υπουργείου Μακεδονίας – ΘράκηςΆρθρο 129 Κεντρικό Συμβούλιο Πολεοδομικών Θεμάτων και Αμφισβητήσεων του πρώην Υπουργείου Μακεδονίας – Θράκης
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 130 Προσθήκη παραγράφων στο άρθρο 24 του ν. 4030/2011Άρθρο 130 Προσθήκη παραγράφων στο άρθρο 24 του ν. 4030/2011
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 131 Διάθεση προϊόντων από τη διαχείριση των Αστικών Στερεών Αποβλήτων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 132 Μεταφορά Μαθητών
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 133 Ρύθμιση καταβολής εκλογικής και ημερήσιας αποζημίωσης του προσωπικού ασφαλείας των γραφείων των ΠεριφερειαρχώνΆρθρο 133 Ρύθμιση καταβολής εκλογικής και ημερήσιας αποζημίωσης του προσωπικού ασφαλείας των γραφείων των Περιφερειαρχών
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 134 Όροι λειτουργίας αμαξοστασίων Δήμων
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 135 Προβλήτες Δήμου Κερκυραίων
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 136 Ωράριο λειτουργίας των Διευθύνσεων Πολιτικής Προστασίας των ΠεριφερειώνΆρθρο 136 Ωράριο λειτουργίας των Διευθύνσεων Πολιτικής Προστασίας των Περιφερειών
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 137 Επιτροπή χαρακτηρισμού Μαρτυρικών Τόπων και ΧωριώνΆρθρο 137 Επιτροπή χαρακτηρισμού Μαρτυρικών Τόπων και Χωριών
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 138 Διασφάλιση περιβαλλοντικού ισοζυγίου
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 139 Ρυμουλκούμενα ΔήμωνΆρθρο 139 Ρυμουλκούμενα Δήμων
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 140 Τέλεση πολιτικών γάμων
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 141 Ποινικές διώξεις Δημάρχων για μη χορήγηση στοιχείων εργαζομένων
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 142 Μη ισχύς του ν. 2190/1994 για την Attica BankΆρθρο 142 Μη ισχύς του ν. 2190/1994 για την Attica Bank
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 143 Μετονομασία Περιφερειακής Ενότητας Καρπάθου σε Περιφερειακή Ενότητα Καρπάθου – Κάσου.Άρθρο 143 Μετονομασία Περιφερειακής Ενότητας Καρπάθου σε Περιφερειακή Ενότητα Καρπάθου – Κάσου.
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 144 Έναρξη ισχύος
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
26 Αυγούστου 2016, 10:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
5 Σεπτεμβρίου 2016, 20:00
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
10 Σχόλια 870 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 69271 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Επιτάχυνση προσλήψεων μέσω Α.Σ.Ε.Π., σύστημα κινήτρων και ανταμοιβής δημοσίων υπαλλήλων και λοιπές διατάξεις για τη βελτίωση της λειτουργίας της δημόσιας διοίκησης
- Αναμόρφωση του συστήματος διακυβέρνησης Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης α’ και β’ βαθμού...
- Σύστημα Καινοτομίας στον δημόσιο τομέα-Ρυθμίσεις Γενικής Γραμματείας Ανθρωπίνου Δυναμικού Δημοσίου Τομέα–Ρυθμίσεις για τη λειτουργία των Ο.Τ.Α.
- Πολυεπίπεδη διακυβέρνηση και διαχείριση κινδύνων στον δημόσιο τομέα
- Δημοτική Αστυνομία, Φορείς Λαϊκών Αγορών, Απλούστευση διαδικασιών μεταξύ Ο.Τ.Α. και Αποκεντρωμένων Διοικήσεων και λοιπές ρυθμίσεις του Υπουργείου Εσωτερικών
- Συμπληρωματικά μέτρα για την εφαρμογή του Κανονισμού (ΕΕ) 2019/788 και του Εκτελεστικού Κανονισμού (ΕΕ) 2019/1799
- Σχέδιο νόμου του Υπουργείου Εσωτερικών
- Ρυθμίσεις για τους χερσαίους συνοριακούς σταθμούς, την ενίσχυση των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης και λοιπές διατάξεις
- «Εκλογή ευρωβουλευτών, διευκόλυνση εκλογέων μέσω επιστολικής ψήφου, εκκαθάριση εκλογικών καταλόγων και λοιπές διατάξεις του Υπουργείου Εσωτερικών»
- Σχέδιο νόμου "Νέο σύστημα επιλογής διοικήσεων φορέων του δημοσίου τομέα, ενίσχυση της αποτελεσματικότητάς τους και λοιπές διατάξεις"
- Σχέδιο νόμου του Υπουργείου Εσωτερικών "ΑΡΣΗ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ ΕΚΛΟΓΙΚΟΥΣ ΚΑΤΑΛΟΓΟΥΣ ΕΚΛΟΓΕΩΝ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΥ"
- Ρυθμίσεις σχετικά με τους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης α’ και β’ βαθμού...
- Σύστημα στοχοθεσίας, αξιολόγησης και ανταμοιβής για την ενίσχυση της αποτελεσματικότητας της δημόσιας διοίκησης
- Οργανώσεις Κοινωνίας Πολιτών, εθελοντική απασχόληση και λοιπές διατάξεις
- Ενίσχυση διαφάνειας και λογοδοσίας σε θεσμικούς φορείς της Πολιτείας, αποκατάσταση ακεραιότητας Ενιαίου Συστήματος Κινητικότητας και λοιπές διατάξεις του Υπουργείου Εσωτερικών
- Θεσμικό πλαίσιο τηλεργασίας στον δημόσιο τομέα
- Νέο πλαίσιο για την ευζωία των ζώων συντροφιάς - Πρόγραμμα ‘‘ΆΡΓΟΣ’’
- Σχέδιο νόμου "ΕΚΛΟΓΗ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΩΝ ΑΡΧΩΝ"
- Σύστημα Εσωτερικού Ελέγχου των φορέων Γενικής Κυβέρνησης
- Εκσυγχρονισμός του συστήματος προσλήψεων στον δημόσιο τομέα και ενίσχυση του Ανώτατου Συμβουλίου Επιλογής Προσωπικού (Α.Σ.Ε.Π.)–Αξιοκρατία στον δημόσιο τομέα
- Τροποποίηση Κώδικα Ελληνικής Ιθαγένειας, νέο πλαίσιο επιλογής στελεχών στον δημόσιο τομέα, οργανωτικές διατάξεις Υπουργείου Εσωτερικών και διατάξεις για την αναπτυξιακή προοπτική των ΟΤΑ
- Σχέδιο Νόμου "Ρύθμιση Θεμάτων Υπουργείου Εσωτερικών"
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ "ΔΙΕΥΚΟΛΥΝΣΗ ΑΣΚΗΣΗΣ ΕΚΛΟΓΙΚΟΥ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΟΣ ΕΚΛΟΓΕΩΝ ΠΟΥ ΒΡΙΣΚΟΝΤΑΙ ΕΚΤΟΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑΣ"
- ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ ΕΚΛΟΓΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- Επείγουσες ρυθμίσεις των Υπουργείων Εσωτερικών, Παιδείας και Θρησκευμάτων, Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Πολιτισμού και Αθλητισμού, Δικαιοσύνης, Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Τουρισμού
- Τεχνικές Προδιαγραφές για την προμήθεια Οχημάτων Ειδικής Χρήσης & Γερανοφόρων Οχημάτων Ελληνικής Αστυνομίας
- Τεχνικές Προδιαγραφές για την προμήθεια συστήματος τυποποιημένου εξοπλισμού για τον έλεγχο ταχογράφων οχημάτων και συσκευών ανίχνευσης αλκοόλης
- Πρόγραμμα «ΚΛΕΙΣΘΕΝΗΣ Ι»
- Ονομαστικά αρχεία επιβατών, ίδρυση και λειτουργία Μονάδας Στοιχείων Επιβατών - Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία της Οδηγίας (EE) 2016/681 (EE L 119 της 4/5/2016 σ.132-149
- Προώθηση της ουσιαστικής ισότητας των φύλων και την καταπολέμηση της έμφυλης βίας
- Τεχνικές Προδιαγραφές για Προμήθειες της Ελληνικής Αστυνομίας
- Ρυθμίσεις για τον εκσυγχρονισμό του θεσμικού πλαισίου οργάνωσης και λειτουργίας των Φορέων Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων της χώρας
- Τεχνικές Προδιαγραφές για την προμήθεια συσσωρευτών αυτοκινήτων, λεωφορείων, φορτηγών και δίκυκλων μοτοσικλετών οχημάτων Ελληνικής Αστυνομίας
- ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΣ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΠΡΟΕΛΕΓΧΟΥ ΕΠΙΒΑΤΩΝ ΠΤΗΣΕΩΝ (Advanced Passenger Information System- API)
- Ενσωμάτωση νέων δυνατοτήτων στην εφαρμογή Γενικές Αναζητήσεις SCHENGEN 2ης γενιάς (Πληροφοριακό Σύστημα Schengen II-SISII)
- ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΣ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΠΡΟΕΛΕΓΧΟΥ ΕΠΙΒΑΤΩΝ ΠΤΗΣΕΩΝ (Advanced Passenger Information System- API)
- Λήψη των απαραίτητων μέτρων συμμόρφωσης προς τις διατάξεις του Κεφαλαίου 6 της Απόφασης 2008/615/ΔΕΥ του Συμβουλίου της 23ης Ιουνίου 2008 σχετικά με την προστασία δεδομένων
- Σύστημα Συλλογής, Ανάλυσης και Διαχείρισης Πληροφοριών Οικονομικού Εγκλήματος
- Bελτίωση οχήματος με κατάλληλο εξοπλισμό για χειρισμό υποθέσεων οικονομικού εγκλήματος
- Τεχνικές Προδιαγραφές για την Προμήθεια απαραίτητου εξοπλισμού πληροφορικής και οικονομικής προσέγγισης κόστους προμήθειας για την μετεγκατάσταση του (Ε.Σ.Κ.Ε.Σ.Μ.Α.)
- Εκλογή Βουλευτών
Σ/Ν – ΑΡΘΡΟ 80 ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΧΡΗΣΗΣ ΠΟΣΙΜΟΥ ΥΔΑΤΟΣ
Σχετικά με το προτεινόμενο Σχέδιο Νόμου άρθρο 80 περί καταβολής τελών εμπορίας νερού από τις εταιρείες εμφιαλώσεως προς τους οικείους Δήμους επισημαίνουμε τα παρακάτω:
1. Το προτεινόμενο ΣΝ καταργεί τον υπολογισμό των δικαιωμάτων εμπορίας νερού επί των συναλλαγών-πωλήσεων (οι οποίες δηλώνονται δημοσίως μέσω ισολογισμών και ελέγχονται κατά Νόμο από τις φορολογικές Αρχές και Ορκωτούς Λογιστές) και επαναφέρει την αναχρονιστική λογική ενός βασιλικού διατάγματος του 1958 με τα δεδομένα που ίσχυαν τότε και που καμία σχέση δεν έχουν με τα τωρινά. Μάλιστα προτείνει ένα εξωπραγματικό τέλος ανά λίτρο. Η τιμή που ίσχυε ήταν από 0,88 έως 1,76 € /κυβικό, ενώ τώρα προτείνεται τιμή από 3 έως 6 Ευρώ ανά κυβικό μέτρο αντλούμενου νερού, δηλαδή αύξηση 350%!!! Επισημαίνουμε ότι η μέγιστη τιμή υδροδότησης βιομηχανιών με πόσιμο νερό από δίκτυα ύδρευσης ανά την Ελλάδα είναι 1,80 Ευρώ ανά κυβικό μέτρο, ενώ η ΕΥΔΑΠ υδροδοτεί βιομηχανίες με τιμή κυβικού 0,98 € (αναρτημένη τιμή στο διαδίκτυο). Άρα με μια αύξηση της τάξης του 350% εμείς ως βιομηχανίες τι πρέπει να κάνουμε; Μήπως πλέον να ζητήσουμε παροχή πόσιμου νερού από τις κατά τόπους Δημοτικές Επιχειρήσεις με τις παραπάνω χρεώσεις;
2. Η Αιτιολογική έκθεση που συνοδεύει το άρθρο 80 ( «Με τις τροποποιήσεις, εισάγεται η άμεση συσχέτιση του ύψους του δικαιώματος εμπορίας με την ποσότητα του αντληθέντος νερού, γεγονός που επιφέρει δικαιότερη αντιστάθμιση από την εμπορική χρήση του κοινωνικού αυτού αγαθού. Επιπροσθέτως, το δικαίωμα εμπορίας απεμπλέκεται από την τιμολογιακή ή την πολιτική πωλήσεων των εταιρειών εμπορίας») , αντίκειται στην υφιστάμενη Νομολογία του ΣτΕ , καθώς έχει κριθεί ότι το δικαίωμα εμπορίας πόσιμου ύδατος που επιβάλλεται με βάση το αρθ. 12 του β.δ της 24/9-20/10/1958 έχει τον χαρακτήρα φόρου επί των συναλλαγών, (ΣτΕ Ολ. 1181/2014, ΣτΕ 1743/2004). Έτσι , δεν είναι σύννομη και ευθέως αντίκειται στο Σύνταγμα η προτεινόμενη ρύθμιση περί επιβολής του τέλους στις αντλούμενες και όχι στις πωλούμενες ποσότητες ύδατος. Η επιβολή δικαιωμάτων τέλους εμπορίας νερού, όπως κρίθηκε, έχει χαρακτήρα φόρου και σαν φόρος επιβάλλεται ΜΟΝΟ στις ποσότητες ύδατος που έχουν διατεθεί προς πώληση στην αγορά, που έχουν δηλαδή αποτελέσει αντικείμενο συναλλαγής, αντικείμενο εμπορίας, κατά την σαφή άλλωστε ερμηνεία του Ανώτατου Ακυρωτικού. Η άντληση δε ποσοτήτων ύδατος δεν δύναται επ’ ουδενί να χαρακτηρισθεί ως συναλλαγή, καθώς απουσιάζει παντελώς η έννοια της συναλλαγής, της διάθεσης και της εμπορίας που απαιτείται προκειμένου η προτεινόμενη ρύθμιση να αποτελέσει σύννομη επιβάρυνση.
3. Με τη λογική τιμολόγησης επί αντλούμενου νερού και όχι επί των συναλλαγών- πωλήσεων, μήπως θα έπρεπε να επιβληθεί το ίδιο τέλος και σε βιομηχανίες άλλων κλάδων όπως , Γαλακτοβιομηχανίες , Σφαγεία , Πτηνοτροφεία, οι οποίες σημειωτέον αντλούν και καταναλώνουν για τις βιομηχανικές πρακτικές τους, ποσότητες νερού πολύ μεγαλύτερες από ότι μια βιομηχανία εμφιάλωσης νερού;
4. Το προτεινόμενο Νομοσχέδιο επαναφέρει την παλαιά διαδικασία κοινοποίησης Δελτίων Αποστολής από τις Επιχειρήσεις στους Δήμους παραβλέποντας ότι πλέον δεν υφίσταται υποχρέωση έκδοσης αυτών, αφού στην ουσία η αντίστοιχη υποχρέωση έχει πλήρως καταργηθεί σύμφωνα με το άρθρο 5.8.2 της ΠΟΛ 1003/31-12-2014 του Υπουργείου Οικονομικών περί «Παροχής οδηγιών για την εφαρμογή των διατάξεων του Ν. 4308/2014 (ΦΕΚ Α΄251)». Επιπλέον, με τη συγκεκριμένη πρακτική παραβιάζονται βασικές αρχές εμπιστευτικών και προσωπικών δεδομένων των Επιχειρήσεων και δημιουργείται σοβαρός κίνδυνος διαρροής ευαίσθητων και απόρρητων επιχειρηματικών πληροφοριών.
5. Αν ανατρέξουμε σε όσα ίσχυαν πριν την εφαρμογή του «ΑΡΘΡΟ 23 Ν 4255 ΦΕΚ 89 Α 11-4-2014», μπορούμε να δούμε ότι εντός του ιδίου έτους, υπάρχουν πολύ μεγάλες διαφοροποιήσεις στο ύψος των επιβαλλομένων τελών δικαιωμάτων εμπορίας μεταξύ Εταιρειών του ιδίου κλάδου και για ίδιο προϊόν, γιατί οι αποφάσεις των εκάστοτε Δημοτικών Συμβουλίων δεν ακολουθούν ενιαία γραμμή με αποτέλεσμα. να δημιουργούνται συνθήκες αθέμιτου ανταγωνισμού μεταξύ των Εταιρειών στην αγορά.
Θεωρούμε λοιπόν ότι οι προτεινόμενες αλλαγές, εφόσον παραμείνουν, θα οδηγήσουν όλως ενδεικτικά, σε :
-Αύξηση της τιμής των προϊόντων με άμεση συνέπεια τη μείωση των πωλήσεων σε ένα περιβάλλον οικονομικής ύφεσης που βιώνουμε εδώ και αρκετά χρόνια.
-Μείωση μισθών ή /και Απολύσεις εργαζομένων στις Βιομηχανίες Εμφιάλωσης νερού.
-Μείωση ανταγωνιστικότητας των Ελληνικών έναντι των εισαγόμενων εμφιαλωμένων νερών.
-Αδυναμία νέων επενδύσεων.
-Εκμηδενισμό δράσεων Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης
Προτείνουμε την απόσυρση του προτεινόμενου άρθρου 80 , καθώς είναι θέμα επιβίωσης των Επιχειρήσεων ενός ολόκληρου κλάδου, διότι όπως αυτό τέθηκε σε Διαβούλευση , εάν ψηφιστεί ως έχει , θα είναι η ταφόπλακα για τον κλάδο του Εμφιαλωμένου Νερού. Πολύ περισσότερο , το πλήγμα θα είναι καθοριστικό για τις αμιγώς Ελληνικές Επιχειρήσεις, που δεν διαθέτουν τους ανάλογους πόρους ενώ έμμεσα θα ευνοηθούν όλες οι Πολυεθνικές , καθώς μπορούν να προσδοκούν στην απαξίωση και εξαγορά μας , για να κυριαρχούν ανενόχλητες την Ελληνική Αγορά.
Αντίθετα πιστεύουμε ότι , η υφιστάμενη Νομοθεσία (Ν. 4255/2014 αρ.23) λαμβάνει υπόψη τις ισχύουσες δυσμενείς συνθήκες της Ελληνικής αγοράς και εξασφαλίζει μια δίκαιη και εύκολα ελέγξιμη διαδικασία υπολογισμού και καταβολής του τέλους εμπορίας. Σαφώς επιδέχεται βελτιώσεις και συγκεκριμένα με τον καθορισμό ενός, μοναδικού και ενιαίου ποσοστού για ολόκληρη την Ελληνική Επικράτεια επί των πωλήσεων της κάθε Εταιρείας, αίροντας έτσι οριστικά κάθε ένδειξη αθέμιτου ανταγωνισμού και εξασφαλίζοντας ένα υγιές επιχειρηματικό περιβάλλον δίκαιο για όλους..
ΧΗΤΟΣ ΑΒΕΕ
Να ειναι καλά αυτός που καθιέρωσε τη ΔΙΑΥΓΕΙΑ και μπορούμε να βλέπουμε τις μεροληψίες, τις στοχοποιήσεις και τα σχέδια των εκάστοτε κυβερνώντων. Να πληρώσουν τα νερα και τα ανψυκτικά, αλλά γιατί μόνο αυτοί; Για παράδειγμα, ο μεγαλύτερος Πτηνοτροφικός Συνεταιρισμος της Ελλάδας έχει 6 γεωτρήσεις και αντλεί νόμιμα με άδειες πάνω απο 850.000 κυβικά νερό το χρόνο. Αυτόι γιατί να μην πληρώσουν;
Αν ομως τους ζητηθεί η πληρωμή για το νερό δεν τους φτάνουν 3.000.000 ευρώ το χρόνο, οπότε κλείνουν. Έχει ενδιαφέρον να δούμε τι θα κάνουν οι καρεκλοκένταυροι των γραφείων στα Υπουργεία. Δεν έχουν καταλάβει το βάθος του θέματος και νομίζουν οτι μπορούν να σηκώσουν το βάρος των επιλογών τους.
Αν καταλαβαίνω καλά, όσοι αντλούν νερό θα πληρώνουν στους Δήμους. Βλέπω αναφορές μονο για πόσιμα νερά και αναψυκτικά. Οι ζυθοποιίες, τα οινοποιεία, οι γαλακτοβιομηχανίες, τα συσκευαστήρια φρουτων και λαχανικών, τα σφαγεία, τα ελεαιοτριβεία, δεν αντλούν νερό ή μήπως δεν είναι πόσιμο το νερό που χρησιμοποιούν; Σε όλα τα τρόφιμα η νομοθεσια και το HACCP επιβάλλει επαφή τροφίμου μόνο με νερό πόσιμο. Η παραγωγή πάγου θα πληρώνει και αυτή φόρο;
Άλλες δραστηριότητες υδροβορες, όπως οι λατομικές (μάρμαρα, τσιμέντα κλπ) ή τα βιομηχανικά πλυντήρια, θα πρέπει να αποδεικνύουν οτι δεν είναι πόσιμο το νερό τους, για να μην πληρώνουν;
Κοιμόμαστε τον ύπνο του δικαίου και οταν θα μας χτυπήσει ο φοροεισπράκτορας την πόρτα, δε θα ξέρουμε απο που να φύγουμε.
Σ.Ν.
βασιλικό διάταγμα απο το 1960! Μπράβο στους υπαλλήλους του ΥΠΕΣ. Παλι πρωτοτύπησαν..
Όταν νομοθετούμε με βάση τις εξυπηρετήσεις εκλογικής πελατείας , σε τέτοια αδιέξοδα πέφτουμε.
Όπως πάντα με τις νομοθετικές ρυθμίσεις τα τελευταία χρόνια, “ευφυέστατο”! Ρύθμιση με βασιλικό διάταγμα (!) από το 1958(!), μετά από σειρά αναθεωρήσεων, θα δώσει το περιθώριο στους χρεοκοπημένους πλέον Δήμους να γίνουν αυτοί οι υπερ-έμποροι του “κοινού” κατά τα άλλα “αγαθού”. Λες και δεν έφτανε που κάθε χρόνο “ πληρώνουμε τον κούκο αηδόνι” για νερό και τέλη αποχέτευσης, με αυξήσεις κατά το δοκούν στα οικιακά τιμολόγια. Με αυτό που περιγράφεται σε αυτό το άρθρο για τα έσοδα των Δήμων δηλαδή, εάν θέλουν θα μπορούν να αδειοδοτούν όποιον επιχειρηματία θέλουν – είτε του εσωτερικού, είτε του εξωτερικού – που “τα έχει” να πληρώνει, με μοναδικό σκοπό τα έσοδα του Δήμου,εις βάρος φυσικά των καταναλωτών. “Κοινό αγαθό” και “Κενό ουσίας” για τον έλληνα πολίτη. Από τη “δημοπρασία” των καναλιών, στη δημοπρασία του νερού και εις ανώτερα και στη δημοπρασία του αέρα.
οι εργαζόμενοι σε μεταλλουργίες και σε τεχνικές εταιρείες που έκλεισαν και βρέθηκαν άνεργοι και με κόπο βρήκαν δουλειά σε κάποιες εταιρείες νερού και αναψυκτικών, πρέπει να ξαναψάξουν πάλι για δουλειά; γιατί είναι βέβαιο ότι θα ακολουθήσουν απολύσεις με αυτές τις διατάξεις που πάτε πάλι να επαναφέρετε. Ή μήπως θα απορροφηθούν από τους δημάρχους και τους τοπικούς άρχοντες;
Δεν μπορεί ο καθένας να βγάζει αυθαίρετα χαρακτηρισμούς για κατηγορίες νερού . Διαβάστε και θα καταλάβετε :
Τον Ιούνιο του 2013 κατόπιν διαμεσολάβησης του Συνήγορου του πολίτη έγινε Άρση της οικονομικής επιβάρυνσης που επεβλήθη από το Δήμο Κέας
σε εμπόρους μη πόσιμου ύδατος (Βοηθός Συνήγορος του Πολίτη: Μαίρη Κοτρωνιά, Ειδική Επιστήμονας: Ευανθία Μπενέκου)
Ο Συνήγορος του Πολίτη υποστήριξε ότι η ιδιότητα του νερού ως πόσιμου είναι κρίσιμη και απαραίτητη για την επιβολή του δικαιώματος εμπορίας. Επιπλέον τόνισε ότι ο νόμος δεν αναφέρεται γενικά στην εμπορία ύδατος, αλλά στην εμπορία συγκεκριμένα πόσιμου ύδατος, ιαματικού ή μη. Το δε πόσιμο νερό (νερό ανθρώπινης κατανάλωσης) φέρει συγκεκριμένα χαρακτηριστικά και προορίζεται για συγκεκριμένες χρήσεις οι οποίες προσδιορίζονται με υπουργική απόφαση που εκδόθηκε σε συμμόρφωση προς την οδηγία 98/83/ΕΚ του Συμβουλίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Άρα και τα εμφιαλωμενα Φυσικά Μεταλλικά νερά για τα οποία δεν ισχύει η παραπάνω Οδηγία, δεν οφείλουν να πληρώσουν τέλη εμπορίας.
Στη συνέχεια η Αρχή απευθύνθηκε στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση Αιγαίου, η οποία υιοθέτησε την άποψη του Συνηγόρου του Πολίτη.
Κατόπιν της εξέλιξης αυτής, ο Δήμος Κέας ενημέρωσε εγγράφως τους
ενδιαφερόμενους υδροπωλητές ότι δεν θα προχωρήσει στην επιβολή οικονομικής επιβάρυνσης για την εμπορία πόσιμων ιαματικών ή μη υδάτων στη δική τους περίπτωση, καθώς εμπορεύονται μη πόσιμο νερό.
Υπάρχουν όμως και άλλες κατηγορίες νερού για τα οποία εκ του Νόμου δεν ισχύει η παραπάνω Οδηγία , άρα δεν οφείλουν να πληρώσουν τέλη εμπορίας.
Το Υπουργείο, με την διάταξη αυτή, επαναφέρει το παλαιό καθεστώς απόδοσης τελών στους δήμους. Το σημαντικότερο όμως είναι η δραματική αύξηση των τελών αυτών, από 0,88€ έως 1,76€ ανά κυβικό μέτρο νερού που ίσχυε μέχρι το 2014 (0,00088€ έως 0,00176€ ανά λίτρο) σε 3€ έως 6€ ανά κυβικό μέτρο νερού. Πρόκειται για αύξηση της τάξης του 250%. Προφανώς μια τέτοια διάταξη, θα οδηγήσει εξαιτίας της δυσανάλογης και αναιτιολόγητης αύξησης των τελών στην αδυναμία συνέχισης των παραγωγικών τους δραστηριοτήτων και τελικά στη διακοπή της λειτουργίας πολλών μικρών και μεσαίων εταιρειών που δραστηριοποιούνται στην κατηγορία της εμφιάλωσης και εμπορίας νερού γιατί με την αύξηση του κόστους παραγωγής θα έχουν και αύξηση των ΖΗΜΙΩΝ που έχουν τα τελευταία χρονια της οικονομικής κρίσης , με ανάλογες επιπτώσεις και στον τομέα της απασχόλησης. Καμία ΕΛΛΗΝΙΚΗ εταιρεία δεν μπορεί να κάνει εξαγωγές γιατί τα τέλη δημιουργούν αύξηση κόστους σε σχέση με τις Ευρωπαϊκές εταιρίες εμφιάλωσης που δεν έχουν καθόλου τέλη ή είναι πολύ μικρότερα ακόμη και από το σημερινό καθεστώς.
Παύλος Στεργιόπουλος,
Δ/ΝΤΗΣ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ
ΝΑΤΟΥΡΑ ΕΜΦΙΑΛΩΤΙΚΗ Α.Ε
Άρθρο 8) Δικαιώματα χρήσης πόσιμου νερού.
Να αντικατασταθεί με νερό οικιακής χρήσης, δεδομένου ότι το πόσιμο νερό έχει περιορισμένα χαρακτηριστικά ενώ το νερό οικιακής χρήσης που αφορά πολλές περιοχές όπως στα μικρά νησιά είναι το σύνηθες. Στην περίπτωση αυτή η υπερκατανάλωση για οικιακή χρήση είναι επιζήμια για τα διαθέσιμα αποθέματα νερού από φυσικούς πόρους, όπως γεωτρήσεις, πηγάδια κλπ.
Γιάννης Ευαγγέλου
Δήμαρχος Κέας