Το άρθρο 215 του ν. 3852/2010 (A’ 87), όπως τροποποιήθηκε με την παρ. 1 του άρθρου 20 του ν. 4257/2014 (Α΄93), αντικαθίσταται, ως ακολούθως:
« Άρθρο 215
Αυτοτελής Υπηρεσία Εποπτείας Ο.Τ.Α. – Αρμοδιότητες
1. Ιδρύεται στην έδρα κάθε Περιφέρειας Αυτοτελής Υπηρεσία Εποπτείας Ο.Τ.Α. (Α.Υ.Ε. – Ο.Τ.Α.), η οποία υπάγεται απ’ ευθείας στον Υπουργό Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης.
2. Σε περίπτωση προσβολής των πράξεων της Αυτοτελούς Υπηρεσίας Εποπτείας Ο.Τ.Α. ενώπιον των αρμόδιων δικαστηρίων, παρίσταται ως διάδικος, πλην του Υπουργού Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης, και ο καθ’ ύλην αρμόδιος Υπουργός.
3. Η Αυτοτελής Υπηρεσία Εποπτείας Ο.Τ.Α. είναι αρμόδια για τον έλεγχο νομιμότητας των πράξεων των Ο.Τ.Α. και για τον πειθαρχικό έλεγχο των αιρετών οργάνων τους κατά την παρ. 4 του άρθρου 102 του Συντάγματος».
Αρχική ΑΥΤΟΤΕΛΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΕΠΟΠΤΕΙΑΣ Ο.Τ.Α., ΡΥΘΜΙΣΗ ΘΕΜΑΤΩΝ Ο.Τ.Α. ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣΚΕΦΑΛΑΙΟ ΠΡΩΤΟ – ΑΥΤΟΤΕΛΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΕΠΟΠΤΕΙΑΣ Ο.Τ.Α. – Άρθρο 1 – Αυτοτελής Υπηρεσία Εποπτείας Ο.Τ.Α. – Νέο Πλαίσιο
ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΠΡΩΤΟ – ΑΥΤΟΤΕΛΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΕΠΟΠΤΕΙΑΣ Ο.Τ.Α. – Άρθρο 1 – Αυτοτελής Υπηρεσία Εποπτείας Ο.Τ.Α. – Νέο Πλαίσιο
- 10 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ ΠΡΩΤΟ – ΑΥΤΟΤΕΛΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΕΠΟΠΤΕΙΑΣ Ο.Τ.Α. – Άρθρο 1 – Αυτοτελής Υπηρεσία Εποπτείας Ο.Τ.Α. – Νέο Πλαίσιο
- 13 ΣχόλιαΆρθρο 2 – Ελεγκτής Νομιμότητας
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 3 Προσωπικό Αυτοτελούς Υπηρεσίας Εποπτείας Ο.Τ.Α.
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 4 Διάρθρωση και λειτουργία της Αυτοτελούς Υπηρεσίας Εποπτείας Ο.Τ.Α.
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 5 Υπηρεσιακό Συμβούλιο
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 6 Υπηρεσιακές μεταβολέςΆρθρο 6 Υπηρεσιακές μεταβολές
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 7 Πειθαρχικά όργανα και αρμοδιότητεςΆρθρο 7 Πειθαρχικά όργανα και αρμοδιότητες
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 8 Οικονομική Διαχείριση – Επιτόπιοι έλεγχοι – Ετήσια Έκθεση
- 14 ΣχόλιαΆρθρο 9 Στελέχωση της Αυτοτελούς Υπηρεσίας Εποπτείας Ο.Τ.Α.
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 10 Τελικές Διατάξεις
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 11 Μεταβατικές Διατάξεις
- 8 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ ΔΕΥΤΕΡΟ – ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΜΕΝΩΝ ΔΙΟΙΚΗΣΕΩΝ ΚΑΙ Ο.Τ.Α. – Άρθρο 12 Σύσταση Αποκεντρωμένων Διοικήσεων Κεντρικής Μακεδονίας και Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 13 Συμβούλια Ένταξης Μεταναστών και Προσφύγων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 14 Τουριστικοί Δήμοι
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 15 Ίδρυση αυτοτελούς γραφείου για θέματα αναπηρίας και ευπαθών κοινωνικών ομάδων στις έδρες των Περιφερειών
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 16 Επιβοήθηση έργου αιρετών ΑμεΑΆρθρο 16 Επιβοήθηση έργου αιρετών ΑμεΑ
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 17 Δημοτικοί ραδιοφωνικοί σταθμοί
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 18 Πειθαρχικές κυρώσεις αιρετών σε περίπτωση ποινικής καταδίκης
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 19 Παράλειψη κρίσης σε θέση προϊσταμένου
- 143 ΣχόλιαΆρθρο 20 Ένδικα μέσα Ο.Τ.Α.
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 21 Νομική στήριξη υπαλλήλων Ο.Τ.Α.
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 22 Προσθήκη εδαφίου στο άρθρο 21 του Π.Δ. 75/2011
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 23 Ανάθεση καθηκόντων σε υπαλλήλους Περιφερειακών Ενοτήτων νησιωτικών περιοχώνΆρθρο 23 Ανάθεση καθηκόντων σε υπαλλήλους Περιφερειακών Ενοτήτων νησιωτικών περιοχών
- 8 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ ΤΡΙΤΟ – ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΘΕΜΑΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ, ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ Ο.Τ.Α. ΚΑΙ ΝΟΜΙΚΩΝ ΠΡΟΣΩΠΩΝ – Άρθρο 24 Όροι σύστασης θέσης Γενικού Γραμματέα Ο.Τ.Α. α’ βαθμού
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 25 Αριθμός Γενικών Διευθύνσεων Δήμων
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 26 Αναπλήρωση Προϊσταμένων Γενικής Διεύθυνσης Ο.Τ.Α..
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 27 Προσθήκη εδαφίων στο άρθρο 32 του ν. 3013/2002Άρθρο 27 Προσθήκη εδαφίων στο άρθρο 32 του ν. 3013/2002
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 28 Σύσταση θέσης ειδικού γραμματέα στην Ένωση Περιφερειών ΕλλάδαςΆρθρο 28 Σύσταση θέσης ειδικού γραμματέα στην Ένωση Περιφερειών Ελλάδας
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 29 Χρόνος έναρξης ισχύος διορισμού Γενικού Γραμματέα, Ειδικών Συμβούλων και Συνεργατών Δημάρχων
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 30 Προσθήκη στην παράγραφο 7 του άρθρου 93 του ν. 3852/2010
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 31 Μεταφορά προσωπικού στους Ο.Τ.Α.
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 32 Νομική υποστήριξη Ανεξαρτήτων ΑρχώνΆρθρο 32 Νομική υποστήριξη Ανεξαρτήτων Αρχών
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 33 Τροποποίηση άρθρου 243 του ν. 3852/2010Άρθρο 33 Τροποποίηση άρθρου 243 του ν. 3852/2010
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 34 Μετατάξεις προσωπικού στο Δημόσιο και τους Ο.Τ.Α.
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 35 Αποσπάσεις προσωπικού
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 36 Κάλυψη υπηρεσιακών αναγκών Δήμων
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 37 Απόσπαση- Μετάταξη υπαλλήλων Κ.Ε.Π. με αναπηρία ή με χρόνιες παθήσεις
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 38 Πρόβλεψη για υπαλλήλους με αναπηρία και γονείς, συζύγους και κηδεμόνες ατόμων με αναπηρία
- 19 ΣχόλιαΆρθρο 39 Θέματα εργαζομένων Ο.Τ.Α. α΄ και β΄ βαθμού
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 40 Προθεσμία σύναψης συμβάσεων έκτακτου προσωπικού
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 41 Ρύθμιση θεμάτων προσωπικού για εκτέλεση έργων με αυτεπιστασίαΆρθρο 41 Ρύθμιση θεμάτων προσωπικού για εκτέλεση έργων με αυτεπιστασία
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 42 Αναγνώριση προϋπηρεσίας των εργαζομένων σε κοινωνικά προγράμματα που υλοποιήθηκαν από Αναπτυξιακές Εταιρίες Ο.Τ.Α.
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 43 Ρυθμίσεις για τη λειτουργία των Δικτύων Δήμων & ΠεριφερειώνΆρθρο 43 Ρυθμίσεις για τη λειτουργία των Δικτύων Δήμων & Περιφερειών
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 44 Μεταφορά μεταναστών – προσφύγωνΆρθρο 44 Μεταφορά μεταναστών – προσφύγων
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 45 Προσθήκη εδαφίου στην παράγραφο 2 του άρθρου 245 του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 46 Υλοποίηση αμετάκλητων δικαστικών αποφάσεων, ανεξαρτήτως κατανομής οργανικών θέσεων και προβλεπόμενων προσόντων
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 47 Ρύθμιση θεμάτων που αφορούν δημοσίους υπαλλήλους και υπαλλήλους Ο.Τ.Α. που υπηρετούν σε παραμεθόριο περιοχή
- 24 ΣχόλιαΆρθρο 48 Θέματα λύσης επιχειρήσεων Ο.Τ.Α. α΄ και β΄ βαθμού
- 214 ΣχόλιαΆρθρο 49 Θέματα Δημοτικών Αστυνομικών
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 50 Θέματα σχολικών φυλάκων
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 51 Πιστοποιητικό υγείας διοριζόμενου
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 52 Μέσα Ατομικής Προστασίας εργαζομένων Ο.Τ.Α.
- 47 ΣχόλιαΆρθρο 53 Επίδομα επικίνδυνης και ανθυγιεινής εργασίας
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 54 Ρυθμίσεις σχετικές με την Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α.) Α.Ε.Άρθρο 54 Ρυθμίσεις σχετικές με την Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α.) Α.Ε.
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 55 Πληρωμές Κοινωνικών Προγραμμάτων από την Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 56 Ρυθμίσεις σχετικές με τις πολυμετοχικές αναπτυξιακές ανώνυμες εταιρείες Ο.Τ.Α.
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 57 Τροποποίηση του άρθρου 16 παρ. 1 του Π.Δ. 75/2011Άρθρο 57 Τροποποίηση του άρθρου 16 παρ. 1 του Π.Δ. 75/2011
- 1 ΣχόλιοΚΕΦΑΛΑΙΟ ΤΕΤΑΡΤΟ – ΘΕΜΑΤΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ, ΕΣΟΔΩΝ ΚΑΙ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΣ Ο.Τ.Α. – Άρθρο 58 Κριτήριο επιλογής πιστωτικού ιδρύματος για τις καταθέσεις των Ο.Τ.Α. α΄ βαθμού
- 20 ΣχόλιαΆρθρο 59 Παροχή κινήτρων σε εργαζόμενους Ο.Τ.Α. παραμεθόριων και νησιωτικών περιοχών
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 60 Αντιμισθία Αντιδημάρχων – Αποζημιώσεις δημοτικών συμβούλων
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 61 Διπλογραφικό Σύστημα στα Νομικά Πρόσωπα Ο.Τ.Α. α΄ βαθμού και στους Ο.Τ.Α. β’ βαθμού.
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 62 Υποβολή οικονομικών στοιχείων Ο.Τ.Α.Άρθρο 62 Υποβολή οικονομικών στοιχείων Ο.Τ.Α.
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 63 Καθολική διαδοχή Ν.Π.Δ.Δ. σε Ο.Τ.Α. α’ βαθμού.Άρθρο 63 Καθολική διαδοχή Ν.Π.Δ.Δ. σε Ο.Τ.Α. α’ βαθμού.
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 64 Εκκαθάριση δαπανών Περιφερειών
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 65 Δαπάνες μισθωμάτων Περιφερειών
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 66 Διαγραφή προστίμων
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 67 Τροποποίηση του ν. 4316/2014 (ΦΕΚ 270Α΄/24-12-2014)Άρθρο 67 Τροποποίηση του ν. 4316/2014 (ΦΕΚ 270Α΄/24-12-2014)
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 68 Συμψηφισμός λειτουργικών δαπανών Ο.Τ.Α. και των Ν.Π.Δ.Δ. τους
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 69 Θέματα δημοσιονομικής διαχείρισης Ο.Τ.Α.
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 70 Ερμηνευτική διάταξηΆρθρο 70 Ερμηνευτική διάταξη
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 71 Μεταφορά πιστώσεων Ο.Τ.Α. α΄ και β΄ βαθμού.Άρθρο 71 Μεταφορά πιστώσεων Ο.Τ.Α. α΄ και β΄ βαθμού.
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 72 Δάνεια Ο.Τ.Α.
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 73 Τροποποίηση της παρ. 1α του άρθρου 100 του ν. 3852/2010 (ΦΕΚ Α 87)
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 74 Προσθήκη παραγράφου στο άρθρο 259 του ν. 3852/2010Άρθρο 74 Προσθήκη παραγράφου στο άρθρο 259 του ν. 3852/2010
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 75 Τακτοποίηση οικονομικών εκκρεμοτήτων των Ο.Τ.Α. προς το Τ.Π.Δ.Άρθρο 75 Τακτοποίηση οικονομικών εκκρεμοτήτων των Ο.Τ.Α. προς το Τ.Π.Δ.
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 76 Τέλος επί των ακαθαρίστων εσόδων καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος.
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 77 Ειδικό τέλος μελέτης, κατασκευής και επέκτασης έργων ύδρευσης και αποχέτευσης
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 78 Φόρος εισοδήματος επί της ακίνητης περιουσίας Ο.Τ.Α.
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 79 Διευκόλυνση της είσπραξης ιδίων εσόδων των Ο.Τ.Α.
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 80 Δικαιώματα χρήσης πόσιμου ύδατος
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 81 Παραχώρηση χρήσης πλατειών και άλλων κοινόχρηστων χώρων έναντι τέλους, χωρίς δημοπρασία
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 82 Καταβολή οφειλών από προσκυρώσεις και ρυμοτομήσειςΆρθρο 82 Καταβολή οφειλών από προσκυρώσεις και ρυμοτομήσεις
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 83 Πρόστιμα παραβάσεων κατόχων κατοικίδιων ζώων – διαδικασίαΆρθρο 83 Πρόστιμα παραβάσεων κατόχων κατοικίδιων ζώων – διαδικασία
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 84 Δημοτικός Φόρος Δωδεκανήσου.
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 85 Χρηματικές δωρεές υπέρ της Περιφερειακής Ενότητας ΚεφαλληνίαςΆρθρο 85 Χρηματικές δωρεές υπέρ της Περιφερειακής Ενότητας Κεφαλληνίας
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 86 Τροποποίηση της παραγράφου Α4 του άρθρου 25 του ν. 3468/2006 – Διάθεση ανταποδοτικού τέλους Α.Π.Ε.Άρθρο 86 Τροποποίηση της παραγράφου Α4 του άρθρου 25 του ν. 3468/2006 – Διάθεση ανταποδοτικού τέλους Α.Π.Ε.
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 87 Επέκταση ρύθμισης
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 88 Τροποποίηση του άρθρου 170 του ν. 3463/2006
- 13 ΣχόλιαΆρθρο 89 Βεβαίωση περί μη οφειλής Τ.Α.Π.
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 90 Αφαίρεση άδειας χρήσης κοινόχρηστου χώρου, σε περίπτωση καθ΄ υποτροπήν αυθαίρετης χρήσης από τον δικαιούχο
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 91 Λύση Δ.Ε.Υ.Α.Άρθρο 91 Λύση Δ.Ε.Υ.Α.
- 18 ΣχόλιαΆρθρο 92 Θέματα προσωπικού Δ.Ε.Υ.Α.
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 93 Ρύθμιση ληξιπρόθεσμων οφειλών Δ.Ε.Υ.Α. προς τον οικείο Δήμο.Άρθρο 93 Ρύθμιση ληξιπρόθεσμων οφειλών Δ.Ε.Υ.Α. προς τον οικείο Δήμο.
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 94 Τιμολόγηση καταναλισκόμενης ηλεκτρικής ενέργειας Δ.Ε.Υ.Α.
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 95 Υπαίθρια διαφήμισηΆρθρο 95 Υπαίθρια διαφήμιση
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 96 Συγκρότηση Επιτροπής Εκτίμησης Ακινήτων στις Περιφέρειες.Άρθρο 96 Συγκρότηση Επιτροπής Εκτίμησης Ακινήτων στις Περιφέρειες.
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 97 Μεταβίβαση σχολικών ακινήτων στους ΔήμουςΆρθρο 97 Μεταβίβαση σχολικών ακινήτων στους Δήμους
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 98 Προθεσμία μεταγραφής αποφάσεων για ακίνητη περιουσία δημοσίων σχολείωνΆρθρο 98 Προθεσμία μεταγραφής αποφάσεων για ακίνητη περιουσία δημοσίων σχολείων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 99 Επιτροπές επίλυσης φορολογικών διαφορών
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 100 Εξόφληση υποχρεώσεων Ο.Τ.Α.Άρθρο 100 Εξόφληση υποχρεώσεων Ο.Τ.Α.
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 101 Προσθήκη εδαφίου στην παρ. 1 του άρθρου 290 του ΚΒΠΝ
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 102 Μεταβατικές Διατάξεις για ρυθμίσεις οφειλών Ο.Τ.Α.Άρθρο 102 Μεταβατικές Διατάξεις για ρυθμίσεις οφειλών Ο.Τ.Α.
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 103 Εκποίηση οικοπέδων σε άστεγους δημότες
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 104 Ρυθμίσεις οφειλών προς Ο.Τ.Α. α΄ Βαθμού
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 105 Μισθώσεις περιπτέρων
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 106 Παροχή εκπτώσεων σε συνεπείς υπόχρεους
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 107 Επιχορηγήσεις Σχολικών Επιτροπών των Δήμων
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 108 Προθεσμίες έκδοσης των πράξεων ανατροπής ανάληψης υποχρέωσηςΆρθρο 108 Προθεσμίες έκδοσης των πράξεων ανατροπής ανάληψης υποχρέωσης
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 109 Τροποποίηση των άρθρων 10 και 11 του ν. 4336/2015Άρθρο 109 Τροποποίηση των άρθρων 10 και 11 του ν. 4336/2015
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 110 Κοινωνικές συνεργασίες Ο.Τ.Α.
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 111 Τροποποίηση του άρθρου 18 του ν. 3870/2010 ( Α΄138)Άρθρο 111 Τροποποίηση του άρθρου 18 του ν. 3870/2010 ( Α΄138)
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 112 Χρήση «Τερματικών συσκευών ασφαλών πληρωμών»
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 113 Καταβολή δεδουλευμένων μισθώνΆρθρο 113 Καταβολή δεδουλευμένων μισθών
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 114 Λεωφορεία δημοτικής συγκοινωνίας
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 115 Αποζημίωση των μελών του Παρατηρητηρίου Οικονομικής Αυτοτέλειας των Ο.Τ.Α.Άρθρο 115 Αποζημίωση των μελών του Παρατηρητηρίου Οικονομικής Αυτοτέλειας των Ο.Τ.Α.
- 32 ΣχόλιαΆρθρο 116 Ρύθμιση μισθολογικών ζητημάτων των μουσικών Ο.Τ.Α.
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 117 Τροποποίηση της παρ. 16 του άρθρου 19 του ν. 4071/2012Άρθρο 117 Τροποποίηση της παρ. 16 του άρθρου 19 του ν. 4071/2012
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 118 Δαπάνες εκποίησης ακινήτωνΆρθρο 118 Δαπάνες εκποίησης ακινήτων
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 119 Προσθήκη εδαφίου στο άρθρο 14 του ν. 3106/2003Άρθρο 119 Προσθήκη εδαφίου στο άρθρο 14 του ν. 3106/2003
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 120 Προγραμματικές συμβάσεις Ο.Τ.Α.Άρθρο 120 Προγραμματικές συμβάσεις Ο.Τ.Α.
- 4 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ ΠΕΜΠΤΟ – ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ – Άρθρο 121 Μητρώο Ανθρώπινου Δυναμικού των Φορέων Τοπικής Αυτοδιοίκησης.
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 122 Βάση Δεδομένων Οργανισμών Εσωτερικής Υπηρεσίας Ο.Τ.Α.
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 123 Διασύνδεση πληροφοριακών συστημάτων Υπουργείων Εσωτερικών και Προστασίας του Πολίτη
- 40 ΣχόλιαΆρθρο 124 Αποσύνδεση χρήσης αστυνομικής ταυτότητας κατά την έκδοση διαβατηρίων
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 125 Τροποποίηση αρμοδιοτήτων Διεύθυνσης Ηλεκτρονικής ΔιακυβέρνησηςΆρθρο 125 Τροποποίηση αρμοδιοτήτων Διεύθυνσης Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 126 Πρόσβαση φορέων στο δημοτολόγιο και εμπλουτισμός των τηρούμενων στοιχείωνΆρθρο 126 Πρόσβαση φορέων στο δημοτολόγιο και εμπλουτισμός των τηρούμενων στοιχείων
- 2 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ ΕΚΤΟ – ΛΟΙΠΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ – Άρθρο 127 Στρατηγική Διασύνδεσης Τοπικής Αυτοδιοίκησης και Κοινωνικής Οικονομίας
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 128 Κεντρικό Συμβούλιο Αρχιτεκτονικής του πρώην Υπουργείου Μακεδονίας ΘράκηςΆρθρο 128 Κεντρικό Συμβούλιο Αρχιτεκτονικής του πρώην Υπουργείου Μακεδονίας Θράκης
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 129 Κεντρικό Συμβούλιο Πολεοδομικών Θεμάτων και Αμφισβητήσεων του πρώην Υπουργείου Μακεδονίας – ΘράκηςΆρθρο 129 Κεντρικό Συμβούλιο Πολεοδομικών Θεμάτων και Αμφισβητήσεων του πρώην Υπουργείου Μακεδονίας – Θράκης
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 130 Προσθήκη παραγράφων στο άρθρο 24 του ν. 4030/2011Άρθρο 130 Προσθήκη παραγράφων στο άρθρο 24 του ν. 4030/2011
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 131 Διάθεση προϊόντων από τη διαχείριση των Αστικών Στερεών Αποβλήτων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 132 Μεταφορά Μαθητών
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 133 Ρύθμιση καταβολής εκλογικής και ημερήσιας αποζημίωσης του προσωπικού ασφαλείας των γραφείων των ΠεριφερειαρχώνΆρθρο 133 Ρύθμιση καταβολής εκλογικής και ημερήσιας αποζημίωσης του προσωπικού ασφαλείας των γραφείων των Περιφερειαρχών
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 134 Όροι λειτουργίας αμαξοστασίων Δήμων
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 135 Προβλήτες Δήμου Κερκυραίων
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 136 Ωράριο λειτουργίας των Διευθύνσεων Πολιτικής Προστασίας των ΠεριφερειώνΆρθρο 136 Ωράριο λειτουργίας των Διευθύνσεων Πολιτικής Προστασίας των Περιφερειών
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 137 Επιτροπή χαρακτηρισμού Μαρτυρικών Τόπων και ΧωριώνΆρθρο 137 Επιτροπή χαρακτηρισμού Μαρτυρικών Τόπων και Χωριών
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 138 Διασφάλιση περιβαλλοντικού ισοζυγίου
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 139 Ρυμουλκούμενα ΔήμωνΆρθρο 139 Ρυμουλκούμενα Δήμων
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 140 Τέλεση πολιτικών γάμων
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 141 Ποινικές διώξεις Δημάρχων για μη χορήγηση στοιχείων εργαζομένων
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 142 Μη ισχύς του ν. 2190/1994 για την Attica BankΆρθρο 142 Μη ισχύς του ν. 2190/1994 για την Attica Bank
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 143 Μετονομασία Περιφερειακής Ενότητας Καρπάθου σε Περιφερειακή Ενότητα Καρπάθου – Κάσου.Άρθρο 143 Μετονομασία Περιφερειακής Ενότητας Καρπάθου σε Περιφερειακή Ενότητα Καρπάθου – Κάσου.
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 144 Έναρξη ισχύος
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
26 Αυγούστου 2016, 10:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
5 Σεπτεμβρίου 2016, 20:00
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
10 Σχόλια 870 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 69271 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Επιτάχυνση προσλήψεων μέσω Α.Σ.Ε.Π., σύστημα κινήτρων και ανταμοιβής δημοσίων υπαλλήλων και λοιπές διατάξεις για τη βελτίωση της λειτουργίας της δημόσιας διοίκησης
- Αναμόρφωση του συστήματος διακυβέρνησης Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης α’ και β’ βαθμού...
- Σύστημα Καινοτομίας στον δημόσιο τομέα-Ρυθμίσεις Γενικής Γραμματείας Ανθρωπίνου Δυναμικού Δημοσίου Τομέα–Ρυθμίσεις για τη λειτουργία των Ο.Τ.Α.
- Πολυεπίπεδη διακυβέρνηση και διαχείριση κινδύνων στον δημόσιο τομέα
- Δημοτική Αστυνομία, Φορείς Λαϊκών Αγορών, Απλούστευση διαδικασιών μεταξύ Ο.Τ.Α. και Αποκεντρωμένων Διοικήσεων και λοιπές ρυθμίσεις του Υπουργείου Εσωτερικών
- Συμπληρωματικά μέτρα για την εφαρμογή του Κανονισμού (ΕΕ) 2019/788 και του Εκτελεστικού Κανονισμού (ΕΕ) 2019/1799
- Σχέδιο νόμου του Υπουργείου Εσωτερικών
- Ρυθμίσεις για τους χερσαίους συνοριακούς σταθμούς, την ενίσχυση των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης και λοιπές διατάξεις
- «Εκλογή ευρωβουλευτών, διευκόλυνση εκλογέων μέσω επιστολικής ψήφου, εκκαθάριση εκλογικών καταλόγων και λοιπές διατάξεις του Υπουργείου Εσωτερικών»
- Σχέδιο νόμου "Νέο σύστημα επιλογής διοικήσεων φορέων του δημοσίου τομέα, ενίσχυση της αποτελεσματικότητάς τους και λοιπές διατάξεις"
- Σχέδιο νόμου του Υπουργείου Εσωτερικών "ΑΡΣΗ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ ΕΚΛΟΓΙΚΟΥΣ ΚΑΤΑΛΟΓΟΥΣ ΕΚΛΟΓΕΩΝ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΥ"
- Ρυθμίσεις σχετικά με τους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης α’ και β’ βαθμού...
- Σύστημα στοχοθεσίας, αξιολόγησης και ανταμοιβής για την ενίσχυση της αποτελεσματικότητας της δημόσιας διοίκησης
- Οργανώσεις Κοινωνίας Πολιτών, εθελοντική απασχόληση και λοιπές διατάξεις
- Ενίσχυση διαφάνειας και λογοδοσίας σε θεσμικούς φορείς της Πολιτείας, αποκατάσταση ακεραιότητας Ενιαίου Συστήματος Κινητικότητας και λοιπές διατάξεις του Υπουργείου Εσωτερικών
- Θεσμικό πλαίσιο τηλεργασίας στον δημόσιο τομέα
- Νέο πλαίσιο για την ευζωία των ζώων συντροφιάς - Πρόγραμμα ‘‘ΆΡΓΟΣ’’
- Σχέδιο νόμου "ΕΚΛΟΓΗ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΩΝ ΑΡΧΩΝ"
- Σύστημα Εσωτερικού Ελέγχου των φορέων Γενικής Κυβέρνησης
- Εκσυγχρονισμός του συστήματος προσλήψεων στον δημόσιο τομέα και ενίσχυση του Ανώτατου Συμβουλίου Επιλογής Προσωπικού (Α.Σ.Ε.Π.)–Αξιοκρατία στον δημόσιο τομέα
- Τροποποίηση Κώδικα Ελληνικής Ιθαγένειας, νέο πλαίσιο επιλογής στελεχών στον δημόσιο τομέα, οργανωτικές διατάξεις Υπουργείου Εσωτερικών και διατάξεις για την αναπτυξιακή προοπτική των ΟΤΑ
- Σχέδιο Νόμου "Ρύθμιση Θεμάτων Υπουργείου Εσωτερικών"
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ "ΔΙΕΥΚΟΛΥΝΣΗ ΑΣΚΗΣΗΣ ΕΚΛΟΓΙΚΟΥ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΟΣ ΕΚΛΟΓΕΩΝ ΠΟΥ ΒΡΙΣΚΟΝΤΑΙ ΕΚΤΟΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑΣ"
- ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ ΕΚΛΟΓΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- Επείγουσες ρυθμίσεις των Υπουργείων Εσωτερικών, Παιδείας και Θρησκευμάτων, Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Πολιτισμού και Αθλητισμού, Δικαιοσύνης, Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Τουρισμού
- Τεχνικές Προδιαγραφές για την προμήθεια Οχημάτων Ειδικής Χρήσης & Γερανοφόρων Οχημάτων Ελληνικής Αστυνομίας
- Τεχνικές Προδιαγραφές για την προμήθεια συστήματος τυποποιημένου εξοπλισμού για τον έλεγχο ταχογράφων οχημάτων και συσκευών ανίχνευσης αλκοόλης
- Πρόγραμμα «ΚΛΕΙΣΘΕΝΗΣ Ι»
- Ονομαστικά αρχεία επιβατών, ίδρυση και λειτουργία Μονάδας Στοιχείων Επιβατών - Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία της Οδηγίας (EE) 2016/681 (EE L 119 της 4/5/2016 σ.132-149
- Προώθηση της ουσιαστικής ισότητας των φύλων και την καταπολέμηση της έμφυλης βίας
- Τεχνικές Προδιαγραφές για Προμήθειες της Ελληνικής Αστυνομίας
- Ρυθμίσεις για τον εκσυγχρονισμό του θεσμικού πλαισίου οργάνωσης και λειτουργίας των Φορέων Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων της χώρας
- Τεχνικές Προδιαγραφές για την προμήθεια συσσωρευτών αυτοκινήτων, λεωφορείων, φορτηγών και δίκυκλων μοτοσικλετών οχημάτων Ελληνικής Αστυνομίας
- ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΣ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΠΡΟΕΛΕΓΧΟΥ ΕΠΙΒΑΤΩΝ ΠΤΗΣΕΩΝ (Advanced Passenger Information System- API)
- Ενσωμάτωση νέων δυνατοτήτων στην εφαρμογή Γενικές Αναζητήσεις SCHENGEN 2ης γενιάς (Πληροφοριακό Σύστημα Schengen II-SISII)
- ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΣ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΠΡΟΕΛΕΓΧΟΥ ΕΠΙΒΑΤΩΝ ΠΤΗΣΕΩΝ (Advanced Passenger Information System- API)
- Λήψη των απαραίτητων μέτρων συμμόρφωσης προς τις διατάξεις του Κεφαλαίου 6 της Απόφασης 2008/615/ΔΕΥ του Συμβουλίου της 23ης Ιουνίου 2008 σχετικά με την προστασία δεδομένων
- Σύστημα Συλλογής, Ανάλυσης και Διαχείρισης Πληροφοριών Οικονομικού Εγκλήματος
- Bελτίωση οχήματος με κατάλληλο εξοπλισμό για χειρισμό υποθέσεων οικονομικού εγκλήματος
- Τεχνικές Προδιαγραφές για την Προμήθεια απαραίτητου εξοπλισμού πληροφορικής και οικονομικής προσέγγισης κόστους προμήθειας για την μετεγκατάσταση του (Ε.Σ.Κ.Ε.Σ.Μ.Α.)
- Εκλογή Βουλευτών
Ενόψει του διαλόγου σχετικά με το παρών νομοσχέδιο του Υπουργείου Εσωτερικών και συγκεκριμένα τη σύσταση αφενός της Αυτοτελούς Υπηρεσίας Εποπτείας Ο.Τ.Α (στην έδρα κάθε Περιφέρειας) και αφετέρου 2 νέων Αποκεντρωμένων Διοικήσεων α)Κεντρικής Μακεδονίας και β)Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης ( αντί της υφιστάμενης ΑΔ Μακεδονίας-Θράκης), πέραν των προτάσεών μας ως Σύλλογος Αποκεντρωμένης Διοίκησης Μ-Θ, Περιοχής ΑΜΘ που καταθέσαμε ήδη (είτε απευθείας στο Υπουργείο, είτε και στην ηλεκτρονική διαβούλευση), θα ήθελα να καταθέσω έναν προβληματισμό, τον οποίο κατέθεσα ήδη στη συνεδρίαση του ΔΣ της ΟΣΕΑΔΕ στις 30-6-2016, καθώς και στη συνάντηση που πραγματοποιήθηκε αμέσως μετά με το ΔΣ της ΟΣΕΑΔΕ και τον εκπρόσωπο του Υπ. Εσωτερικών, κ. Α. Γκουγκουλή.
Εφόσον το ανωτέρω νομοθέτημα αποσκοπεί αφενός στην αναβάθμιση των δομών των Αποκεντρωμένων Διοικήσεων και αφετέρου στην αναβάθμιση των διαδικασιών εποπτείας των Ο.Τ.Α. και δεδομένης της έλλειψης προσωπικού για την εύρυθμη και επαρκή λειτουργία των ανωτέρω δομών, μήπως θα έπρεπε να αναζητήσουμε μια άλλη λύση, ώστε να επιτύχουμε τους ανωτέρω επιδιωκόμενους στόχους μας;
Για να απαντήσουμε, εκτιμώ ότι θα πρέπει να προσδιορίσουμε τον ρόλο του κάθε θεσμού-δομής, καθώς και τις υφιστάμενες αδυναμίες του.
Ως εκ τούτου, οι Αποκεντρωμένες Διοικήσεις (πρώην Κρατικές Περιφέρειες) είναι μια κρίσιμη δομή καθώς αποτελούν το πεδίο συναρμογής-προσαρμογής των Κεντρικών Πολιτικών (Κυβέρνηση-Κεντρική Διοίκηση) με τις Τοπικές Πολιτικές (Αυτοδιοίκηση Α’ και Β’ Βαθμού-Περιφερειακή-Δημοτική Διοίκηση).
Έτσι οι Αποκεντρωμένες Διοικήσεις λαμβάνοντας υπόψη τις ιδιαιτερότητες της κάθε περιοχής καθώς και τις τοπικές πολιτικές των φορέων της Αυτοδιοίκησης προκρίνουν-εισηγούνται-αποφασίζουν τους τρόπους εκείνους, ώστε οι εθνικές πολιτικές να εφαρμοστούν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο στις αντίστοιχες περιοχές.
Η μεγαλύτερη αδυναμία στη λειτουργία των Αποκεντρωμένων Διοικήσεων είναι η εφαρμογή της υφιστάμενης νομοθεσίας και των σχετικών διαδικασιών, δεδομένου του χαοτικού νομοθετικού πλαισίου, της ελλείμματος ενιαίου και συστηματικού συντονισμού του έργου τους, με αποτέλεσμα την διακινδύνευση της αξιοπιστίας τους.
Αντί λοιπόν να δημιουργούμε αυτοτελείς ή ανεξάρτητες δομές, δεν θα ήταν προτιμότερο και κατά πολύ αποτελεσματικότερο, να βρούμε τις λύσεις για συνολική αναβάθμιση των υπηρεσιών των Αποκεντρωμένων;
Στο πλαίσιο αυτό, θεωρώ ότι με βάση τα πραγματικά δεδομένα (έλλειψη προσωπικού, χαοτικό νομοθετικό πλαίσιο, έλλειψη συντονισμού των Υπηρεσιών, παρεμβάσεις των Αιρετών στο έργο των Υπηρεσιών κλπ), στην παρούσα φάση θα έπρεπε να δημιουργηθεί εντός των Αποκεντρωμένων Διοικήσεων, συντονιστική Δομή «Εποπτείας ΟΤΑ και Νομικής Υποστήριξης», η οποία θα αποσκοπεί στην αναβάθμιση και την αξιοπιστία του έργου όλων των Υπηρεσιών των Αποκεντρωμένων Διοικήσεων.
Αυτό θα είχε πολλαπλά θετικά αποτελέσματα καθώς με το υφιστάμενο προσωπικό και την πρόσληψη ενός μικρού αριθμού νομικών, θα επιτευχθεί άμεσα ραγδαία αναβάθμιση στην αξιοπιστία και την αποτελεσματικότητα του έργου των Αποκεντρωμένων Διοικήσεων, η οποία θα έχει αντίστοιχες θετικές συνέπειες στην αναβάθμιση του έργου των Ο.Τ.Α.
Εν κατακλείδι, εκτιμώ ότι οι προτεινόμενες σχετικές ρυθμίσεις, θα πρέπει να τύχουν ουσιαστικότερου και βαθύτερου διαλόγου, εάν όντως σκοπεύουμε στην ουσιαστική αναβάθμιση του έργου των εν λόγω Υπηρεσιών και όχι σε μια συνήθη «μεταρρύθμιση» που δεν λαμβάνει υπόψη της τα πραγματικά δεδομένα.
Με το Σχέδιο Νόμου του Υπουργείου Εσωτερικών, που έχει δοθεί στη δημοσιότητα κυρίως τροποποιούνται, συμπληρώνονται και αποσαφηνίζονται διάφοροι νόμοι, ανάμεσά τους και ο ν. 3852/2010 (ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗΣ). Διευκρινίζονται επίσης διαδικασίες είσπραξης και επιβολής εσόδων υπέρ ΟΤΑ, τελών, προστίμων και χαρατσιών (άρθρα 76,77,83 κλπ). Ενισχύονται επίσης η Κοινωνική Οικονομία (ΚΟΙΝΣΕΠ), οι Προγραμματικές Συμβάσεις με ιδιωτικούς φορείς και τα «Δίκτυα» (άρθρα 127, 43 κλπ).
Το συγκεκριμένο Σχέδιο Νόμου κινείται στη λογική των δημοσιονομικών κατευθύνσεων του Κρατικού Προϋπολογισμού και του «Μεσοπρόθεσμου Πλαισίου Δημοσιονομικής Στρατηγικής», δηλ. τις κατευθύνσεις, των απαγορεύσεων και των περιορισμών της Ε.Ε και του ΔΝΤ.
Διατάξεις, που έχουν θετικό αντίκρισμα για τους εργαζόμενους είναι μετρημένες στα δάχτυλα και μάλιστα αποσπασματικές. Είναι διατάξεις, που αποτυπώνουν αιτήματα, που τα πάλεψαν και τα παλεύουν οι εργαζόμενοι των ΟΤΑ.
Ανάμεσά τους το άρθρο 20 με το οποίο δεν υποχρεώνονται πλέον οι ΟΤΑ να ασκούν ένδικα μέσα «κατά αποφάσεων, με τις οποίες διατάσσεται η παραμονή ή η επάνοδος εργαζομένων στην εργασία τους». Βάζει όμως 2 προϋποθέσεις για να μετατραπεί η σύμβαση των συγκεκριμένων συμβασιούχων σε αορίστου χρόνου: να υπάρχει η αναγκαία πιστώση στον προϋπολογισμό του φορέα και να έχουν παραιτηθεί οι εργαζόμενοι αυτοί από οποιαδήποτε χρηματική αξίωση κατά των Ο.Τ.Α. α’ και β’ βαθμού.
Παρόμοια ρύθμιση είναι αυτή (άρθρο 39, παρ. 1), που δίνει την δυνατότητα σε συναδέλφους μας, που εργάζονται με συμβάσεις εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου μερικής απασχόλησης, να μπορούν να ζητούν από τα Περιφερειακά Συμβούλια την αύξηση του ωραρίου εργασίας τους (έως τις 8 ώρες).
Υπό το πρίσμα λοιπόν της υποχρηματοδότησης των ΟΤΑ και των συνεχών μειώσεων των ΚΑΠ θα δούμε την έκταση και το αντίκρισμα των ρυθμίσεων αυτών.
Κουτσουρεμένη είναι και η προβλεπόμενη στο άρθρο 21 «Νομική στήριξη υπαλλήλων Ο.Τ.Α.», «στις περπτώσεις ποινικής δίωξης των εργαζομένων για αδικήματα που τους αποδίδεται ότι διέπραξαν κατά την ενάσκηση των καθηκόντων τους και με την προϋπόθεση ότι δεν υπάρχει καταγγελία εκ μέρους της Υπηρεσίας», αφού περιορίζεται μόνο στα ποινικά δικαστήρια. Δεν περιλαμβάνει και τα αστικά δικαστήρια και ο δικηγόρος που θα εξασφαλίζεται θα είναι επιλογή της Περιφερειακής ή Δημοτικής Αρχής, αντίστοιχα.
Το συγκεκριμένο Σχέδιο Νόμου προσπαθεί με αρκετές ρυθμίσεις να «μπαλώσει» τα τεράστια κενά σε προσωπικό, που υπάρχουν στις Περιφέρειες, μιας και εξαξολουθεί να διατηρεί σε ισχύ την απαγόρευση των προσλήψεων και τους σχετικούς περιορισμούς, ενώ ταυτόχρονα δημιουργεί νέες θέσεις ακριβοπληρωμένων στελεχών, ειδικών γραμματέων, γενικών γραμματέων και γενικών διευθυντών. Σε αυτή την κατεύθυνση με το άρθρο 23 μπορεί σε νησιωτικές περιοχές η Περιφερειακή Αρχή να «φορτώνει» σε υπαλλήλους της αντικείμενα και άλλων Περιφερειακών Ενοτήτων, χωρίς την συναίνεσή τους, διατηρώντας μάλιστα τον ίδιο επιτρεπόμενο αριθμό μετακινήσεων εκτός έδρας!!!! Με αυτή την απαράδεκτη ρύθμιση μπορεί στον υπάλληλο πχ της Μήλου που υποχρεωτικά εκτελεί καθήκοντα και στα νησιά Κίμωλο, Σίφνο και Σέριφο να του αναθέσει ο Περιφερειάρχης καθήκοντα και της Περιφερειακής Ενότητας Θήρας, δηλαδή και των νησιών Θήρας, Σίκινου, Φολέγανδρου, ίου και Ανάφης!!! Ομοίως με το άρθρο 43, μέσα από τις «Ρυθμίσεις για τη λειτουργία των Δικτύων Δήμων & Περιφερειών» προσπαθεί να καλύψει τα τεράστια κενά των Τεχνικών Υπηρεσιών με συμβασιούχους.
Απέξω αφήνουν τους εργαζόμενους των ΟΤΑ Β΄βαθμού οι ρυθμίσεις των άρθρων 39, παράγραφοι 2 και 3 (Χειριστές Μηχανημάτων Έργου, προσωπικό καθαριότητας και εργάτες τεχνικών υπηρεσιών), το άρθρο 41 και το άρθρο 52, για τα «Μέσα Ατομικής Προστασίας εργαζομένων Ο.Τ.Α.», αφήνοντας και πάλι την υγιεινή και ασφάλεια των εργαζομένων σε ιδιώτες Γιατρούς και Τεχνικούς Ασφαλείας.
Το άρθρο 53 που αφορά το επίδομα επικίνδυνης και ανθυγιεινής εργασίας δεν κατηγοριοποιεί μόνο τους εργαζόμενους ως προς το ύψος του επιδόματος (150€, 70€ και 35€ μηνιαίως ). Συνεχίζει να αποκλείει χιλιάδες εργαζόμενους δικαιούχους που εργάζονται σε χώρους και αντικείμενα που το δικαιούνται (πχ. εργαζόμενους στην καθαριότητα των κτιρίων, τους εργαζόμενους στο πράσινο, τους εργαζόμενους στις υπηρεσίες υγείας –εμβόλια, Επόπτες Δημόσιας Υγείας, Κτηνιάτρους, απολυμαντές κτλ). Αποκλείει σχεδόν το σύνολο των εργαζομένων των ΟΤΑ Β΄ βαθμού αφού βάζει ως απαραίτητη προϋπόθεση χορήγησης του επιδόματος πέρα από τον εργασιακό χώρο και την ειδικότητα, προσπερνώντας εύκολα ότι στους ΟΤΑ Β΄ βαθμού, είναι ελάχιστοι οι εργαζόμενοι που έχουν τοποθετηθεί στις συγκεκριμένες ειδικότητες, αν και παρέχουν αυτές τις εργασίες.
Το άρθρο 59 αφήνει τους εργαζόμενους των ΟΤΑ Β΄βαθμού εκτός από την δυνατότητα «παροχής κινήτρων» για την σίτιση και τη διαμονή τους σε παραμεθόριες και νησιωτικές περιοχές.
Με την διατύπωση του άρθρου 49 δεν είναι ξεκάθαρο αν θα ικανοποιηθεί το αίτημά μας για επαναχορήγηση της υπερβάλλουσας μείωσης (προσωπική διαφορά) του άρθρου 29 του ν. 4024/2011 σε όλους τους συναδέλφους, όλων των κλάδων και ειδικοτήτων που μετατάχθηκαν στους Ο.Τ.Α. α΄ και β΄ βαθμού, μιας και γίνεται συγκεκριμένη αναφορά μόνο στους Δημοτικούς Αστυνομικούς και τους Σχολικούς Φύλακες.
Με το άρθρο 109 συνεχίζεται το απαράδεκτο καθεστώς των προβλέψεων του ν.4336/2015 με τις ελάχιστες αποζημιώσεις των μετακινήσεων. Συγκεκριμένα θέτει το απαράδεκτο όριο των 15 μιλίων για τα νησιά και σκόπιμα δεν λαμβάνει υπόψη την υπάρχουσα κατάσταση στα δρομολόγια . Νησιά με απόσταση πχ 13 μίλια ( Σύρος – Τήνος), με καθημερινά δρομολόγια : το καράβι φτάνει στην Τήνο 12:30 και επιστρέφει για Σύρο στις 15:00. Το Λιμεναρχείο δίνει βεβαίωση ότι υπάρχει δρομολόγιο επιστροφής και άρα δεν δικαιολογείται διανυκτέρευση… Αυτό σημαίνει ότι ο εργαζόμενος πρέπει να πηγαίνει καθημερινά μέχρι να τελειώσει την δουλειά του…. αφού οι αποστάσεις στο νησί είναι πάνω από 2 ώρες… Για δεν την ημέρα επιστροφής δεν προβλέπεται ΚΑΜΙΑ αποζημίωση αν δεν προκύπτει εργασία .Παράδειγμα : Τελειώνει ο εργαζόμενος την δουλειά του στις 2 το μεσημέρι, έχει δρομολόγιο επιστροφής την επομένη ή και την μεθεπομένη και διαρκεί 7-8 ώρες ( Μήλος – Σύρος). Καμία αποζημίωση !!!!
Τέλος αξίζει να αναφερθούμε στο πως κωδικοποίησε το ΥΠΕΣ με το άρθρο 119, το αίτημά μας για τη λειτουργία κατασκηνώσεων προκειμένου να καλυφθούν οι ανάγκες των παιδιών μας!!! Δεν επεκτείνουν στις Περιφέρειες τη δυνατότητα να αναλαμβάνουν την οργάνωση, τη λειτουργία και τη χρηματοδότηση κατασκηνώσεων, αλλά την «παραχωρούν σε Συλλόγους Υπαλλήλων των Περιφερειών, οι οποίοι, σε αυτές τις περιπτώσεις, είναι οι αποκλειστικώς βαρυνόμενοι με τις δαπάνες για τη λειτουργία των κατασκηνώσεων»!!!. Με νόμο δηλαδή μας επιτρέπουν… να πληρώνουμε… για την κατασκήνωση των παιδιών μας!!!
Θεωρούμε ότι είναι ανάγκη να ρυθμιστούν θετικά όλα τα παραπάνω ζητήματα των εργασιακών μας σχέσεων, τω προσλήψεων, των αμοιβών κλπ, που έχουμε διατυπώσει με μια σειρά έγγραφά μας και τα οποία αποτελούν πάγια αιτήματά μας. Οι εργαζόμενοι των Περιφερειών θα παλέψουμε για να επιβάλουμε την επίλυσή τους.-
Πανουτσάκου Βέτα – Πρόεδρος Ομοσπονδίας Συλλόγων Υπαλλήλων Αιρετών Περιφερειών Ελλάδας
ΑΠΟΨΕΙΣ ΕΠΙ ΤΟΥ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ ΝΟΜΟΥ- ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ
Του Ενιαίου Συλλόγου Εργαζομένων στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση Μακεδονίας –Θράκης -περιοχή ΑΜΘ, σχετικά με το σχέδιο νόμου (Κεφάλαιο πρώτο )περί της Αυτοτελούς Υπηρεσίας Εποπτείας ΟΤΑ.
Αρχικά θα πρέπει να αναφέρουμε τον προβληματισμό μας για την ανάγκη δημιουργίας ενός ακόμη ανεξάρτητου ελεγκτικού μηχανισμού των ΟΤΑ Α΄και Β΄βαθμού που θα προστεθεί στους ήδη υπάρχοντες π.χ. Ελεγκτικό Συνέδριο, Υπηρεσίες Δημοσιονομικού Ελέγχου, Οικονομική Επιθεώρηση.
Ο σκεπτικισμός αυτός εδράζεται αφενός στην αναγκαιότητα ελέγχου των πράξεων των οργάνων των ΟΤΑ, που όμως εκ του Συντάγματος , συνίσταται μόνο στον έλεγχο νομιμότητας των αποφάσεων και όχι σκοπιμότητας ή έστω αναγκαιότητάς των και αφετέρου στην επιπλέον γραφειοκρατία που δημιουργείται και επιφέρει καθυστερήσεις στην υλοποίηση των έργων των Δήμων και Περιφερειών.
Πέραν των παραπάνω, που κατά την άποψη μας όμως αποτελούν το πιο κρίσιμο σημείο, έχουμε να παρατηρήσουμε τα κάτωθι:
1.Σήμερα ο έλεγχος νομιμότητας ασκείται από τη Δ/νση Διοίκησης και τα Τμήματα Διοικητικού-Οικονομικού των Νομών της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Μακεδονίας-Θράκης. Με τον έλεγχο νομιμότητας σε επίπεδο Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης απασχολούνται κατ΄αποκλειστικότητα δώδεκα (12) υπάλληλοι και με παράλληλα καθήκοντα δεκατέσσερις (14) υπάλληλοι .
Στο υπό κρίση σχέδιο νόμου δεν υπάρχει, καμία πρόβλεψη για το προσωπικό που διενεργεί έλεγχο νομιμότητας κατά νομό και δεν διευκρινίζεται εάν το προσωπικό αυτό θα συνεχίσει να ασκεί τον έλεγχο στις κατά τόπους υπηρεσίες των νομών ή θα μεταφερθεί στην έδρα κάθε Περιφέρειας στην οποία θα ευρίσκεται η αυτοτελής κρατική υπηρεσία εποπτείας των ΟΤΑ , ή αν θα παραμείνει στα αντίστοιχα τμήματα Διοικητικού-Οικονομικού της Αποκεντρωμένης Διοίκησης και με ποιες αρμοδιότητες .
Πρόταση μας είναι η δημιουργία Γραφείων ανά Νομό με αρμοδιότητα ελέγχου των ΟΤΑ Α΄βαθμού. Στα Γραφεία αυτά να δοθούν αρμοδιότητες που θα προσιδιάζουν με αυτές του Τμήματος Γενικών Υποθέσεων εντασσόμενα στο διάρθρωση της ΑΥΕ ΟΤΑ.
Η προαναφερόμενη διάρθρωση της ΑΥΕ ΟΤΑ θα ενισχύσει σαφέστατα την ζητούμενη αποκέντρωση αφενός και αφετέρου θα αντιμετωπίσει τις υφιστάμενες δυσκολίες λόγω των υπαρκτών προβλημάτων που δημιουργούνται εξαιτίας των αποστάσεων μεταξύ έδρας και των ελεγχόμενων Δήμων. Εξάλλου η μέχρι σήμερα οργανωτική δομή , ήτοι του ελέγχου από τις κατά τόπους υπηρεσίες απέδειξε σαφή λειτουργικότητα και επίλυση όλων των επιμέρους προβλημάτων.
2. Στο άρθρο 9 με το οποίο τροποποιείται το άρθρο 239 του Ν.3852/2010 και ειδικότερα στην παρ. 1α. αναφέρεται ότι, «το προσωπικό που υπηρετούσε την 1/6/2016 στις υπηρεσίες των Αποκεντρωμένων Διοικήσεων στην έδρα κάθε περιφέρειας και ασχολούνταν με τον έλεγχο νομιμότητας……………μετατάσσεται αυτοδικαίως στις οικείες Αυτοτελείς Υπηρεσίες Εποπτείας ΟΤΑ, ανεξαρτήτως τυπικών προσόντων ή κατηγορίας , από τον χρόνο έναρξης λειτουργίας κάθε μίας….»
Το παρόν άρθρο περιορίζει κατά πολύ το προσωπικό που θα μεταταχθεί αρχικά στις ΑΥΕ , με αποτέλεσμα να είναι αδύνατη η εύρυθμη λειτουργία της υπηρεσίας επί μακρύ χρονικό διάστημα , καθώς η προβαλλόμενη πρόβλεψη για μετατάξεις από άλλους φορείς δεν μπορεί να καλύψει το κενό και τίθεται κατά την άποψη μας επ’ αμφιβόλω και χωρίς εξασφαλισμένο αποτέλεσμα.
Καθίσταται λοιπόν σαφές ότι, οι ανωτέρω αναφερόμενες περιορισμένες αυτοδίκαιες μετατάξεις δεν θα μπορέσουν να αντιμετωπίσουν το τεράστιο όγκο ΄΄ελέγχου νομιμότητας΄΄ των πράξεων των ΟΤΑ οι οποίες θα συσσωρευθούν στην έδρα κάθε περιφέρειας.
3.Δεν υφίσταται καμία αναφορά για τους υπαλλήλους , οι οποίοι λόγω περιορισμένου προσωπικού στα Τμήματα Διοικητικού-Οικονομικού της Αποκεντρωμένης Διοίκησης έχουν επωμισθεί και με άλλα παράλληλα καθήκοντα(π.χ. έλεγχο δαπανών , κληροδοτήματα κλπ). Θα ενταχθούν οι υπάλληλοι αυτοί στην ΑΥΕ ΟΤΑ ή θα έχουν το δικαίωμα επιλογής?
Έχουμε την άποψη ότι το δικαίωμα επιλογής πρέπει να αποτελεί αναφαίρετο δικαίωμα τόσο των υπαλλήλων με παράλληλα καθήκοντα όσο και των υπαλλήλων που απασχολούνται κατ΄αποκλειστικότητα στον έλεγχο ότι με αίτηση του ο ενδιαφερόμενος πρέπει να επιλέξει μεταξύ των δύο αυτών φορέων στη νομιμότητας, καθόσον, έχουμε σαφή αλλαγή φορέα απασχόλησης και πιστεύουμε κατεύθυνση αποδοτικότερης συμμετοχής τους στην εν λόγω υπηρεσία και στη βάσει της σχετικής κατάρτισης και επαγγελματικής του επάρκειας.
Ειρήσθω εν παρόδω στην κατεύθυνση αυτή αποτελεί εξαιρετικής σημασίας γεγονός η δέσμευση για ταχεία εκπαίδευση του προσωπικού σε ζητήματα που άπτονται του ελέγχου νομιμότητας, ειδικά και μη όπως π.χ. δημοσίων συμβάσεων, δημοσίων έργων, προμηθειών δημοσίου, Εθνικού Συστήματος Ηλεκτρονικών Δημοσίων Συμβάσεων, πειθαρχικής ευθύνης αιρετών κλπ.
Περαιτέρω είναι επίσης εξίσου αποφασιστικής σημασίας η σύνταξη του «Κανονισμού διαδικασιών ελέγχου των αποφάσεων των ΟΤΑ» καθώς έχει διαπιστωθεί η μη ομοιόμορφη αντιμετώπιση των προβλημάτων που ανακύπτουν κατά τον έλεγχο.
4.Πρέπει να υπάρξει σχετική αναφορά, σε περίπτωση τροποποίησης της σχετικής διάρθρωσης της ΑΥΕ ΟΤΑ με Γραφεία ανά νομό, έτσι ώστε οι αυτοδίκαια μετατασσόμενοι υπάλληλοι να μπορούν να ζητήσουν με αίτηση τους την μεταφορά τους σε Γραφείο ΑΥΕ του νομού στον οποίο διαμένουν μόνιμα, δίνοντας ταυτόχρονα λύση σε χρόνια προβλήματα συναδέλφων που απασχολούνται μακριά από τον τόπο κατοικίας των.
5.Άποψη μας είναι ότι οι υπάλληλοι οι οποίοι θα επωμισθούν το αρχικό βάρος λειτουργίας της Υπηρεσίας αυτής θα πρέπει να τύχουν όχι μόνο ευνοϊκής αντιμετώπισης στην υπηρεσιακή τους εξέλιξη αλλά και οικονομικής , την οποία τυγχάνουν ήδη και άλλοι υπάλληλοι παρόμοιων εποπτικών ή ελεγκτικών μηχανισμών.
ΘΕΜΑ : ΚΑΤΑΘΕΣΗ ΠΡΟΤΑΣΕΩΝ ΓΙΑ ΑΝΑΓΚΑΙΕΣ ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΟ Ν.3852/2010
Άρθρο 1
Σύσταση Δήμων
33. ΝΟΜΟΣ ΛΕΣΒΟΥ Α. Συνιστώνται οι κατωτέρω δήμοι: 1. Δήμος Λέσβου με έδρα τη Μυτιλήνη αποτελούμενος από τους δήμους α. Αγιάσου β. Αγίας Παρασκευής γ. Γέρας δ. Ερεσού – Αντίσσης ε. Ευεργέτουλα στ. Καλλονής ζ. Λουτροπόλεως Θερμής η. Μανταμάδου θ. Μήθυμνας ι. Μυτιλήνης ια. Πέτρας ιβ. Πλωμαρίου και ιγ. Πολιχνίτου, οι οποίοι καταργούνται
Πρόταση
Άρθρο1 παρ.33
Υιοθέτηση της πρότασης του Ι.Τ.Α για τη δημιουργία πέντε Δήμων στο νησί, όπου ο νέος Δήμος Μυτιλήνης θα επέχει θέση Μητροπολιτικού Δήμου.
Χωροθέτηση των νέων Δήμων σύμφωνα με το ανάγλυφο και της ιδιαιτερότητες κάθε περιοχής.
Έγκαιρη κατανομή προσωπικού, πόρων, μέσων αλλά και υποχρεώσεων.
Άρθρο 101
Δίκτυα δήμων και περιφερειών
1. Δύο ή περισσότεροι δήμοι ή δήμοι και περιφέρειες, με κοινά χαρακτηριστικά, μπορούν να συνιστούν δίκτυα, σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 219 και 220 του Κ.Δ.Κ., με τη μορφή αστικής εταιρείας μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα του άρθρου 741 του Α.Κ..
2. Τα ανωτέρω δίκτυα συνιστώνται με αποφάσεις των οικείων συμβουλίων των συμμετεχόντων Ο.Τ.Α., και λειτουργούν σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 267 του Κ.Δ.Κ., όπως ισχύει, και το άρθρο 741 του Α.Κ..
3. Για την καλύτερη εξυπηρέτηση των σκοπών του δικτύου δύνανται να συμμετέχουν σε αυτό κοινωνικοί φορείς με σκοπούς αντίστοιχους αυτών του δικτύου, καθώς και πανεπιστημιακά ή ερευνητικά ιδρύματα.
4. Με το καταστατικό τους καθορίζονται οι πόροι, τα δικαιώματα και οι υποχρεώσεις των μελών, η διοίκησή τους και κάθε άλλο θέμα σχετικό με την οργάνωση και τη λειτουργία τους.
Πρόταση
Άρθρο 101
Πρόβλεψη και για ΔΙΚΤΥΑ κοινοτήτων όπου οι κοινότητες ενός δήμου θα μπορούν να συστήσουν με απόφαση τον οικείων συμβουλίων τους και την έγκριση του οικείου Δημοτικού Συμβουλίου. Πρότυπη μορφή μπορεί να αποτελέσει το υφιστάμενο ΔΙΚΤΥΟ ΚΟΙΝΟΤΗΤΩΝ ΛΕΣΒΟΥ.
Άρθρο 266
Προγραμματισμός, προϋπολογισμός και θέματα
οικονομικής διαχείρισης των νέων δήμων
2. Σε ειδικό παράρτημα του προϋπολογισμού αναφέρονται οι δράσεις που αφορούν στις τοπικές και δημοτικές κοινότητες, συμπεριλαμβανομένων των έργων και των υπηρεσιών τους.
3. Με απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, μετά από γνώμη της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδας, καθορίζονται τα ποσοστά κατανομής των πόρων που αφορούν στις δημοτικές ενότητες. Σε περίπτωση που δημοτική ενότητα έχει ενταχθεί στο πρόγραμμα εξυγίανσης, ο προϋπολογισμός του συντάσσεται με βάση αυτό.
Πρόταση
Άρθρο 266
παρ 2.
Στο τέλος της παραγράφου προστίθεται η πρόταση ‘’μετά από εισήγηση κάθε δημοτικής – τοπικής κοινότητας η οποία και θα έχει αποφασιστικό χαρακτήρα’’.
Παρ 3.
Υποχρεωτική κατανομή ποσού ανά Δημοτική Ενότητα ώστε να συνταχθούν επιμέρους τοπικοί προϋπολογισμοί.
Επιπλέον πόροι στους νησιωτικούς Δήμους , που έχουν μεγαλύτερες ανάγκες λόγω της ύπαρξης πληθώρας δομών και υποδομών (περισσότερα σχολεία, παιδικές χαρές, αστικά και αγροτικά οδικά δίκτυα, γήπεδα, λιμενικές εγκαταστάσεις κτλ), σε σχέση με Δήμους της ηπειρωτικής Ελλάδας.
Για το Δίκτυο Κοινοτήτων Λέσβου
Προκόπης Σινάνης
Συντονιστής Δικτύου Κοινοτήτων Λέσβου
Δικαιωση τωρα στα παιδια των πρωην stage.
Διαθετουν εμπειρια και προσοντα.
Φτανει πια τοσα χρονια κοροιδια.
Θεωρούμε την ενεργοποίηση των διατάξεων των άρθρων 214 – 240 του Ν. 3852/2010 ως τροποποιούνται, ως θετικό στοιχείο, να οδηγηθούμε προοδευτικά σε Δήμους με μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα απαλλαγμένους από φαινόμενα κακοδιοίκησης που συντρεχόντων και άλλων γεγονότων επιτρέπουν την εμφάνιση φαινομένων διαπλοκής , στα οποία αναφέρονται οι ετήσιες εκθέσεις των Γενικού Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης και του Συνήγορου του Πολίτη.
Δεν γνωρίζουμε τους λόγους που οδήγησαν να προβλέπεται με το σχέδιο νόμου ως έδρα της αυτοτελούς υπηρεσίας η έδρα της Περιφέρειας αντί της Αποκεντρωμένης, που όριζε ο Ν. 3852/2010 και ούτε μπορούμε να εκτιμήσουμε εάν το περιβάλλον της Περιφέρειας προσφέρεται καλλίτερα από εκείνο της Αποκεντρωμένης.
Εκτιμούμε ότι η αυτοτελής Υπηρεσία εποπτείας ΟΤΑ προσφέρεται σε ότι αφορά τους Δήμους, για να μας δίνει μια ολοκληρωμένη εικόνα του τρόπου που ασκείται η διοίκηση στους Δήμους για να αποτρέπονται με τα μέτρα που θα λαμβάνονται αρμοδίως (ΥΠΕΣ) φαινόμενα κακοδιοίκησης.
Αυτό μπορεί να γίνει εάν οι επιτόπιοι έλεγχοι είναι περιοδικοί και ενεργούνται βάσει προκαθορισμένων ενδεικτών κριτηρίων.
Προσδοκούμε ότι σε αυτό το 1ο βήμα της ενεργοποίησης της αυτοτελούς Υπηρεσίας ΟΤΑ θα υπάρξει συνέχεια με μια ολοκληρωμένη αποτίμηση της Οργάνωσης και λειτουργίας των Καλλικρατικών Δήμων, η οποία δεν έχει γίνει μέχρι σήμερα παρότι παρήλθε 6ετία. Απαιτείται ερωτηματολόγιο προς τα Δ.Σ. των 325 Δήμων.
Είναι θετική αυτή η διάταξη για τη δημιουργία του φορέα εποπτείας ΟΤΑ. Επειδή αναφέρεται η περίπτωση των πολυτέκνων που δεν είναι η μοναδική κατηγορία ευπαθούς κατηγορίας πληθυσμού, είναι σκόπιμο να συμπεριλαμβάνεται και η περίπτωση των μονογονεικών οικογενειών που είναι συνεχώς αυξανόμενες και οφείλουν κοινωνικής προσοχής και προστασίας.
Υπουργέ, το μείζον θέμα του Ελληνισμού αυτή τη στιγμή είναι το Δημογραφικό…, θα πρέπει επιτέλους να συμπληρωθεί ο Νόμος 3463/2006, όπως αυτός τροποποιήθηκε μεταγενέστερα, προκειμένου να γίνει αποτελεσματικότερος και φιλικότερος προς τις πολυμελείς οικογένειες, οι οποίες τα τελευταία μνημονιακά χρόνια περιήλθαν σε δυσμενέστερη οικονομική κατάσταση από μία σειρά αντιοικογενειακών, αντιπολυτεκνικών και αντιδημογραφικών μέτρων. ( Φορολογική εξομοίωση πολύτεκνων με τους άγαμους και άτεκνους, αύξηση του Φ.Π.Α. κ.α).
Ειδικότερα να παρασχεθούν δυνατότητες ανάπτυξης πρωτοβουλιών στην Τοπική Αυτοδιοίκηση Α΄ και Β΄ βαθμού που θα συμβάλλουν στην στήριξη των πολύτεκνων οικογενειών, αλλά και στην άμβλυνση του μείζονος Εθνική σημασίας και σπουδαιότητας δημογραφικού προβλήματος που συνιστά και την μεγαλύτερη απειλή για την πατρίδα μας.
Συγκεκριμένα να συμπεριληφθούν άρθρα που θα αναφέρουν ότι :
1) «Παρέχεται η ευχέρεια στην τοπική αυτοδιοίκηση Α΄ και Β΄ Βαθμού να καταβάλλει, στα πλαίσια των οικονομικών δυνατοτήτων της, εφάπαξ ποσόν σε μητέρες Ελληνικής Υπηκοότητας, που αποκτούν παιδί πέραν του τρίτου, το οποίο θα μπορούν να το επιδοτούν επί μία εξαετία από της ημερομηνίας της γέννησής του. Τα εν λόγω ποσά να μπορούν να τα αντλούν από οιαδήποτε πηγή εσόδων συμπεριλαμβανομένων και των ανταποδοτικών».
2) » Οι πολύτεκνες οικογένειες θα μπορούν κατά προτεραιότητα να εγγράφουν τα παιδιά τους στους βρεφονηπιακούς και παιδικούς σταθμούς , καθώς και στα Δημοτικά Ωδεία, τους Οργανισμούς άθλησης και στα λοιπά Νομικά πρόσωπα των Περιφερειών ή των Δήμων εντελώς δωρεάν ή με την καταβολή ενός συμβολικού ποσού, για τα τροφεία και την μεταφορά των ανηλίκων, κατά την κρίση της Τοπικής Αυτοδιοίκησης».
3) «Οι εργαζόμενες πολύτεκνες μητέρες στην τοπική αυτοδιοίκηση θα απολαμβάνουν ειδικής ευνοϊκής μεταχείρισης, εργαζόμενες σε υπηρεσίες που βρίσκονται πλησιέστερα προς τον τόπο της κατοικίας τους και με ωράριο που θα εναρμονίζεται καλλίτερα με αυτό του σχολικού προγράμματος των παιδιών τους.»
Τώρα που οι Δήμοι αντιμετωπίζουν μεγάλα Οικονομικά προβλήματα:
– Είναι πολύ αναγκαίο να συσταθεί και το Δημοτικό Ταμείο Συντήρησης Δημοτικής Οδοποιίας, (υπό την εποπτεία ενός αντίστοιχου φορέα).
Τα έσοδα του Ταμείου μπορεί να είναι από παραβάσεις του ΚΟΚ, από Δημ. τέλη (ένα ποσοστό), από τον ΟΠΑΠ κλπ κλπ και θα αφορά αποκλειστικά την συντήρηση των Δημοτικών δρόμων (Λακκούβες, στηθαία ασφαλείας, σήμανση, διαγράμμιση κλπ).
– Επίσης ένα αντίστοιχο Δημοτικό Ταμείο συντήρησης Δημοτικών κτηρίων.
Θερμά Συγχαρητήρια! Επιτέλους η εποπτεία των ΟΤΑ γίνεται πράξη με κύρος, διαφάνεια και την εγγύηση της Πολιτείας. Το Δημόσιο αρχίζει και οργανώνεται.