- Η διαχείριση του Ελληνικού Συστήματος Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας (ΕΣΜΗΕ) ανατίθεται σε θυγατρική της ΔΕΗ Α.Ε. με την επωνυμία «Ανεξάρτητος Διαχειριστής Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας (ΑΔΜΗΕ) Α.Ε.», η οποία οργανώνεται και λειτουργεί ως Ανεξάρτητος Διαχειριστής Μεταφοράς κατά τις διατάξεις της Οδηγίας 2009/72 EK ιδίως του Κεφαλαίου V αυτής.
- Η κυριότητα του Συστήματος Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας μεταβιβάζεται από τη ΔΕΗ Α.Ε. στην ΑΔΜΗΕ Α.Ε., με τη διαδικασία της απόσχισης και εισφοράς κλάδου, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 109 του παρόντος νόμου.
- Η ΑΔΜΗΕ Α.Ε. υποχρεούται να ασκεί τις αρμοδιότητες και να εκτελεί τα καθήκοντα του Κυρίου και Διαχειριστή του Συστήματος, σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος νόμου, και των πράξεων που εκδίδονται κατ’ εξουσιοδότησή του.
- Η ΑΔΜΗΕ Α.Ε: προβαίνει σε κάθε αναγκαία ενέργεια ώστε να είναι εφικτή η χορήγηση πιστοποίησής του ως Ανεξάρτητου Διαχειριστή Μεταφοράς το αργότερο μέχρι την 3η Μαρτίου 2012, κατά τα προβλεπόμενα στα άρθρα 124 και 125 του παρόντος νόμου. Μέχρι την πιστοποίησή της η ΑΔΜΗΕ Α.Ε. ασκεί τις αρμοδιότητες του Διαχειριστή του ΕΣΜΗΕ δυνάμει της υπ’ αριθ. Υ.Α.Δ5/Β/Φ1/7705/27.04.2001 απόφασης του Υπουργού Ανάπτυξης (ΦΕΚ Β’ 492).
- Η ΑΔΜΗΕ ΑΕ τελεί πάντοτε υπό τον άμεσο ή έμμεσο έλεγχο του Δημοσίου. Οποιαδήποτε μεταβίβαση μετοχών η οποία επάγεται τη μεταβολή στον δημόσιο έλεγχο της ΑΔΜΗΕ ΑΕ συντελείται μόνο εφόσον διασφαλίζεται ότι η διοίκηση τής εταιρείας ασκείται κατά πλειοψηφία από μέλη που διορίζονται από το Δημόσιο ή/και ότι η λήψη μείζονος σημασίας αποφάσεων που ανάγονται στη διαχείριση του δικτύου γίνεται μόνον με τη σύμφωνη γνώμη του Δημοσίου.
Αρχική Λειτουργία Ενεργειακών Αγορών Ηλεκτρισμού & Φυσικού ΑερίουΆρθρο 108
Σκοπός του Διαχειριστή του Ελληνικού Συστήματος Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας
Άρθρο 108 Σκοπός του Διαχειριστή του Ελληνικού Συστήματος Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας
- 23 ΣχόλιαΆρθρο 1 Σκοπός και πεδίο εφαρμογής
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 2 Ορισμοί
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 3 Κρατική εποπτεία και γενικές αρχές
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 4Άρθρο 4
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 5 Νομική φύση της ΡΑΕ
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 6 Διοικητική και οικονομική αυτοτέλεια ΡΑΕ
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 7 Συγκρότηση της ΡΑΕ
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 8 Σύνθεση και λειτουργία της ΡΑΕΆρθρο 8 Σύνθεση και λειτουργία της ΡΑΕ
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 9 Αρμοδιότητες του Προέδρου της ΡΑΕ
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 10 Νομικό καθεστώς μελών της ΡΑΕ
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 11 Πειθαρχική διαδικασία
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 12 Ασφάλεια εφοδιασμούΆρθρο 12 Ασφάλεια εφοδιασμού
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 13 Χορήγηση αδειών
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 14 Ανάπτυξη υποδομών και παρακολούθηση προγράμματος ανάπτυξηςΆρθρο 14 Ανάπτυξη υποδομών και παρακολούθηση προγράμματος ανάπτυξης
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 15 Τιμολόγια Μη Ανταγωνιστικών Δραστηριοτήτων
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 16 Εξαίρεση από υποχρεώσεις παροχής πρόσβασης σε τρίτουςΆρθρο 16 Εξαίρεση από υποχρεώσεις παροχής πρόσβασης σε τρίτους
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 17 Διαχείριση Κλειστών Συστημάτων Διανομής
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 18 Διαχωρισμός των διαχειριστών- Εποπτεία επί των Ανεξάρτητων Διαχειριστών Μεταφοράς
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 19 Πιστοποίηση Διαχειριστών Συστημάτων ΜεταφοράςΆρθρο 19 Πιστοποίηση Διαχειριστών Συστημάτων Μεταφοράς
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 20 Υπεύθυνος ΣυμμόρφωσηςΆρθρο 20 Υπεύθυνος Συμμόρφωσης
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 21 Πρόσβαση στις διασυνδέσειςΆρθρο 21 Πρόσβαση στις διασυνδέσεις
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 22 Παρακολούθηση και εποπτεία της αγοράς ενέργειας
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 23 Λήψη ρυθμιστικών μέτρων για την εύρυθμη λειτουργία των ενεργειακών αγορώνΆρθρο 23 Λήψη ρυθμιστικών μέτρων για την εύρυθμη λειτουργία των ενεργειακών αγορών
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 24 Προστασία των καταναλωτών
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 25 Περιφερειακή Συνεργασία –Οργανισμός Συνεργασίας Ρυθμιστικών Αρχών ΕνέργειαςΆρθρο 25 Περιφερειακή Συνεργασία –Οργανισμός Συνεργασίας Ρυθμιστικών Αρχών Ενέργειας
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 26 Σχέσεις ΡΑΕ με την Επιτροπή Ανταγωνισμού
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 27 Συλλογή στοιχείων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 28 Διεξαγωγή ερευνών
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 29 ΔιαβούλευσηΆρθρο 29 Διαβούλευση
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 30 Κανονιστικές και νομοπαρασκευαστικές αρμοδιότητεςΆρθρο 30 Κανονιστικές και νομοπαρασκευαστικές αρμοδιότητες
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 31 Συμβάσεις
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 32 Αποφάσεις της ΡΑΕ
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 33 Δικαστικός έλεγχος των αποφάσεων της ΡΑΕΆρθρο 33 Δικαστικός έλεγχος των αποφάσεων της ΡΑΕ
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 34 Καταγγελία ενώπιον της ΡΑΕΆρθρο 34 Καταγγελία ενώπιον της ΡΑΕ
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 35 Προσωρινά μέτραΆρθρο 35 Προσωρινά μέτρα
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 36 Διοικητικές κυρώσεις
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 37 ΔιαιτησίαΆρθρο 37 Διαιτησία
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 38Άρθρο 38
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 39Άρθρο 39
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 40 Διάρθρωση της Γραμματείας
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 41 Προσωπικό της Γραμματείας
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 42 Υπηρεσιακό Συμβούλιο
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 43 Αποδοχές, αποζημιώσεις προσωπικού της Γραμματείας
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 44
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 45
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 46
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 47 Δικαιώματα Επιλεγόντων Πελατών
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 48 Υποχρεώσεις των Προμηθευτών
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 49 Διαφάνεια των χρεώσεων και των πληροφοριών
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 50 Διαδικασίες επίλυσης διαφορών
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 51 Κώδικας Προμήθειας
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 52 Προστασία Ευάλωτων Καταναλωτών
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 53Άρθρο 53
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 54
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 55 Προμηθευτής Τελευταίου ΚαταφυγίουΆρθρο 55 Προμηθευτής Τελευταίου Καταφυγίου
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 56 Προμηθευτής Καθολικής ΥπηρεσίαςΆρθρο 56 Προμηθευτής Καθολικής Υπηρεσίας
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 57 Υπηρεσίες Κοινής ΩφέλειαςΆρθρο 57 Υπηρεσίες Κοινής Ωφέλειας
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 58 Διαδικασία ανάθεσης της παροχής υπηρεσιών κοινής ωφέλειαςΆρθρο 58 Διαδικασία ανάθεσης της παροχής υπηρεσιών κοινής ωφέλειας
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 59 Εφαρμογή ευφυών συστημάτων μέτρησης
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 60 Αρμοδιότητες της ΡΑΕ
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 61 Διαχειριστές Συστημάτων Μεταφοράς Φυσικού ΑερίουΆρθρο 61 Διαχειριστές Συστημάτων Μεταφοράς Φυσικού Αερίου
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 62 Διαχωρισμένοι Διαχειριστές Συστημάτων Μεταφοράς Φυσικού Αερίου(Άρθρο 9 της Οδηγίας 2009/73/ΕΚ)Άρθρο 62 Διαχωρισμένοι Διαχειριστές Συστημάτων Μεταφοράς Φυσικού Αερίου(Άρθρο 9 της Οδηγίας 2009/73/ΕΚ)
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 63 Απόκτηση Συμμετοχής σε Διαχωρισμένο Διαχειριστή Συστήματος Μεταφοράς Φυσικού ΑερίουΆρθρο 63 Απόκτηση Συμμετοχής σε Διαχωρισμένο Διαχειριστή Συστήματος Μεταφοράς Φυσικού Αερίου
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 64 Εμπορικές σχέσεις του ΔΕΣΦΑ ΑΕ με τη ΔΕΠΑ ΑΕΆρθρο 64 Εμπορικές σχέσεις του ΔΕΣΦΑ ΑΕ με τη ΔΕΠΑ ΑΕ
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 65 Μέτρα ανεξαρτησίας του ΔΕΣΦΑ ΑΕ
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 66 Ανεξαρτησία του προσωπικού και διοίκηση του ΔΕΣΦΑ ΑΕ
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 67 Αρμοδιότητες και σύνθεση του Εποπτικού Συμβουλίου του ΔΕΣΦΑ ΑΕΆρθρο 67 Αρμοδιότητες και σύνθεση του Εποπτικού Συμβουλίου του ΔΕΣΦΑ ΑΕ
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 68 Συνεδρίαση και λήψη αποφάσεων του Εποπτικού ΣυμβουλίουΆρθρο 68 Συνεδρίαση και λήψη αποφάσεων του Εποπτικού Συμβουλίου
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 69Άρθρο 69
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 70 Πρόγραμμα συμμόρφωσης και Υπεύθυνος ΣυμμόρφωσηςΆρθρο 70 Πρόγραμμα συμμόρφωσης και Υπεύθυνος Συμμόρφωσης
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 71 Ανάπτυξη του ΕΣΦΑ και εξουσία λήψης αποφάσεων για επενδύσειςΆρθρο 71 Ανάπτυξη του ΕΣΦΑ και εξουσία λήψης αποφάσεων για επενδύσεις
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 72 Διορισμός Ανεξάρτητου Διαχειριστή Συστήματος Φυσικού ΑερίουΆρθρο 72 Διορισμός Ανεξάρτητου Διαχειριστή Συστήματος Φυσικού Αερίου
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 73 Διορισμός και πιστοποίηση των διαχειριστών Συστημάτων Μεταφοράς Φυσικού ΑερίουΆρθρο 73 Διορισμός και πιστοποίηση των διαχειριστών Συστημάτων Μεταφοράς Φυσικού Αερίου
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 74 Πιστοποίηση σε σχέση με τρίτες χώρεςΆρθρο 74 Πιστοποίηση σε σχέση με τρίτες χώρες
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 75 Εχεμύθεια διαχειριστών Συστημάτων Φυσικού ΑερίουΆρθρο 75 Εχεμύθεια διαχειριστών Συστημάτων Φυσικού Αερίου
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 76 Εθνικό Σύστημα Φυσικού ΑερίουΆρθρο 76 Εθνικό Σύστημα Φυσικού Αερίου
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 77 Αρμοδιότητες του ΔΕΣΦΑ ΑΕ
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 78 Κώδικας διαχείρισης του ΕΣΦΑΆρθρο 78 Κώδικας διαχείρισης του ΕΣΦΑ
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 79 Τεχνικοί κανόνεςΆρθρο 79 Τεχνικοί κανόνες
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 80 Δέσμευση δυναμικότητας ΕΣΦΑΆρθρο 80 Δέσμευση δυναμικότητας ΕΣΦΑ
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 81 Μητρώο Χρηστών ΕΣΦΑΆρθρο 81 Μητρώο Χρηστών ΕΣΦΑ
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 82 Αντιμετώπιση εκτάκτων αναγκών
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 83 Άδεια ΑΣΦΑΆρθρο 83 Άδεια ΑΣΦΑ
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 84 Διαγωνισμός χορήγησης Άδειας ΑΣΦΑΆρθρο 84 Διαγωνισμός χορήγησης Άδειας ΑΣΦΑ
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 85 Απαλλαγή από την υποχρέωση παροχής πρόσβασης τρίτων σε ΑΣΦΑ και τις υποχρεώσεις ιδιοκτησιακού διαχωρισμού
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 86 Διαχειριστής ΑΣΦΑΆρθρο 86 Διαχειριστής ΑΣΦΑ
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 87 Αρμοδιότητες Διαχειριστή ΑΣΦΑΆρθρο 87 Αρμοδιότητες Διαχειριστή ΑΣΦΑ
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 88 Κώδικας Διαχείρισης ΑΣΦΑ
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 89 Άδεια Διανομής Φυσικού Αερίου
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 90 Δηλούμενη ΔιαμετακόμισηΆρθρο 90 Δηλούμενη Διαμετακόμιση
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 91 Άδεια Προμήθειας Φυσικού ΑερίουΆρθρο 91 Άδεια Προμήθειας Φυσικού Αερίου
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 92 Επιλέγοντες Πελάτες
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 93 Προμηθευτές με υψηλό μερίδιο αγοράς
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 94 Μεταπώληση Φυσικού Αερίου
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 95 Κώδικας Προμήθειας Φυσικού Αερίου σε Επιλέγοντες Πελάτες
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 96 Ενιαία Αγορά Φυσικού Αερίου
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Αρθρο 97 Περιορισμός ανώτατου περιθωρίου κέρδους Προμηθευτών Φυσικού ΑερίουΑρθρο 97 Περιορισμός ανώτατου περιθωρίου κέρδους Προμηθευτών Φυσικού Αερίου
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 98 Τιμολόγηση Βασικών Δραστηριοτήτων
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 99 Τήρηση λογαριασμών – Λογιστικός ΔιαχωρισμόςΆρθρο 99 Τήρηση λογαριασμών – Λογιστικός Διαχωρισμός
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 100 Κανονισμός ΑδειώνΆρθρο 100 Κανονισμός Αδειών
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 101 Ποινικές κυρώσειςΆρθρο 101 Ποινικές κυρώσεις
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 102 Υφιστάμενες συμβάσεις
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 103Άρθρο 103
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 104
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 105 Καθήκοντα του Διαχειριστή του Ελληνικού Συστήματος Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας (ΕΣΜΗΕ)
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 106 Δημιουργία νέου δυναμικού παραγωγής μέσω διαδικασίας υποβολής προσφορώνΆρθρο 106 Δημιουργία νέου δυναμικού παραγωγής μέσω διαδικασίας υποβολής προσφορών
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 107 Κώδικας Διαχείρισης του Ελληνικού Συστήματος Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 108 Σκοπός του Διαχειριστή του Ελληνικού Συστήματος Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 109 Απόσχιση της δραστηριότητας Μεταφοράς της ΔΕΗ Α.Ε.Άρθρο 109 Απόσχιση της δραστηριότητας Μεταφοράς της ΔΕΗ Α.Ε.
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 110 Μεταφορά δραστηριοτήτων της ΔΕΣΜΗΕ Α.Ε.Άρθρο 110 Μεταφορά δραστηριοτήτων της ΔΕΣΜΗΕ Α.Ε.
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 111 Εμπορικές σχέσεις της ΑΔΜΗΕ Α.Ε. με τη ΔΕΗ ΑΕ
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 112 Ανεξαρτησία της ΑΔΜΗΕ Α.Ε.
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 113 Προσωπικό της ΑΔMΗΕ Α.Ε.
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 114 Μεταφορά Προσωπικού της ΔΕΣMΗΕ Α.Ε.
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 115 Μεταφορά Προσωπικού της ΔΕΣMΗΕ Α.Ε. που προέρχεται από τη ΔΕΗ Α.Ε.
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 116 Ανεξαρτησία του προσωπικού και διοίκηση της ΑΔMΗΕ Α.Ε.
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 117 Αρμοδιότητες και σύνθεση του Εποπτικού Συμβουλίου
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 118 Πρόγραμμα Συμμόρφωσης και ΥπεύθυνοςΣυμμόρφωσης
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 119 Ανάπτυξη του ΕΣΜΗΕ και εξουσία λήψης αποφάσεων για επενδύσεις
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 120 Σύνδεση νέων εγκαταστάσεων ηλεκτροπαραγωγής στο ΕΣΜΗΕ (Άρθρο 23 της Οδηγίας 2009/72/ΕΚ)Άρθρο 120 Σύνδεση νέων εγκαταστάσεων ηλεκτροπαραγωγής στο ΕΣΜΗΕ (Άρθρο 23 της Οδηγίας 2009/72/ΕΚ)
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 121 Ιδιοκτησιακός διαχωρισμός της δραστηριότητας μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειαςΆρθρο 121 Ιδιοκτησιακός διαχωρισμός της δραστηριότητας μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 122 Διορισμός τρίτου Ανεξάρτητου Διαχειριστή Συστήματος
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 123 Ανεξαρτησία του Κυρίου του Συστήματος ΜεταφοράςΆρθρο 123 Ανεξαρτησία του Κυρίου του Συστήματος Μεταφοράς
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 124 Πιστοποίηση του Διαχειριστή του Συστήματος Μεταφοράς
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 125 Πιστοποίηση της ΑΔΜΗΕ Α.Ε. στην περίπτωση που ενδέχεται να ελέγχεται από πρόσωπα τρίτης χώρας (Άρθρο 11 της Οδηγίας 2009/72/ΕΚ)Άρθρο 125 Πιστοποίηση της ΑΔΜΗΕ Α.Ε. στην περίπτωση που ενδέχεται να ελέγχεται από πρόσωπα τρίτης χώρας (Άρθρο 11 της Οδηγίας 2009/72/ΕΚ)
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 126 Απαλλαγή από την υποχρέωση παροχής πρόσβασης τρίτων και τις υποχρεώσεις ιδιοκτησιακού διαχωρισμούΆρθρο 126 Απαλλαγή από την υποχρέωση παροχής πρόσβασης τρίτων και τις υποχρεώσεις ιδιοκτησιακού διαχωρισμού
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 127 Διαφάνεια και τήρηση εμπιστευτικότηταςΆρθρο 127 Διαφάνεια και τήρηση εμπιστευτικότητας
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 128 Ανεξάρτητος Λειτουργός της Αγοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 129 Σκοπός – Αρμοδιότητες του Λειτουργού της Αγοράς
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 130 Προσωπικό της ΛΑΓΗΕ ΑΕ
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 131 Κώδικας Συναλλαγών Ηλεκτρικής Ενέργειας
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 132 Συμβουλευτική Επιτροπή της ΑΔΜΗΕ Α.Ε. και της ΛΑΓΗΕ ΑΕ
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 133 Κυριότητα του Δικτύου Διανομής
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 134 Νομικός και λειτουργικός διαχωρισμός της δραστηριότητας Διανομής Ηλεκτρικής ΕνέργειαςΆρθρο 134 Νομικός και λειτουργικός διαχωρισμός της δραστηριότητας Διανομής Ηλεκτρικής Ενέργειας
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 135 Ανεξαρτησία του Διαχειριστή του ΕΔΔΗΕ
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 136 Προσωπικό της ΔΕΔΔΗΕ Α.Ε.
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 137 Άδεια Διαχείρισης του Δικτύου ΔιανομήςΆρθρο 137 Άδεια Διαχείρισης του Δικτύου Διανομής
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 138 Αρμοδιότητες του Διαχειριστή του ΕΔΔΗΕΆρθρο 138 Αρμοδιότητες του Διαχειριστή του ΕΔΔΗΕ
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 139 Κώδικας Διαχείρισης του ΕΔΔΗΕΆρθρο 139 Κώδικας Διαχείρισης του ΕΔΔΗΕ
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 140 Αρμοδιότητες της ΔΕΔΔΗΕ Α.Ε. όσον αφορά στη διαχείριση ηλεκτρικών συστημάτων των Μη Διασυνδεδεμένων Νησιών
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 141 Κώδικας Διαχείρισης Ηλεκτρικών Συστημάτων Μη Διασυνδεδεμένων ΝησιώνΆρθρο 141 Κώδικας Διαχείρισης Ηλεκτρικών Συστημάτων Μη Διασυνδεδεμένων Νησιών
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 142 Διαχείριση Δικτύου Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών (ΔΑΑ) – Κλειστά Δίκτυα ΔιανομήςΆρθρο 142 Διαχείριση Δικτύου Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών (ΔΑΑ) – Κλειστά Δίκτυα Διανομής
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 143 Άδεια παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 144 Άδεια παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας στα Μη Διασυνδεδεμένα ΝησιάΆρθρο 144 Άδεια παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας στα Μη Διασυνδεδεμένα Νησιά
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 145 Άδεια προμήθειας και εμπορίας ηλεκτρικής ενέργειας
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 146 Κανονισμός Αδειών
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 147 Απευθείας γραμμέςΆρθρο 147 Απευθείας γραμμές
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 148 Επιλέγοντες ΠελάτεςΆρθρο 148 Επιλέγοντες Πελάτες
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 149 Κώδικας Προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας σε ΠελάτεςΆρθρο 149 Κώδικας Προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας σε Πελάτες
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 150 ΠαρεκκλίσειςΆρθρο 150 Παρεκκλίσεις
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 151 Γενικά τιμολόγια και διατάξεις χρέωσηςΆρθρο 151 Γενικά τιμολόγια και διατάξεις χρέωσης
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 152 Τήρηση λογαριασμών από κατόχους αδειώνΆρθρο 152 Τήρηση λογαριασμών από κατόχους αδειών
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 153 Κανόνες ασφαλείαςΆρθρο 153 Κανόνες ασφαλείας
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 154 Ποινικές κυρώσειςΆρθρο 154 Ποινικές κυρώσεις
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 155 Ειδικός λογαριασμός
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 156 Καταργούμενες διατάξεις
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 157 Τελικές και μεταβατικές Διατάξεις
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
16 Μαΐου 2011, 16:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
5 Ιουνίου 2011, 23:59
Σχετικό Υλικό
Σχέδιο ΝόμουΕργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
4 Σχόλια 220 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 35093 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Ρυθμίσεις για τον εκσυγχρονισμό της διαχείρισης αποβλήτων, τη βελτίωση του πλαισίου εξοικονόμησης ενέργειας, την ανάπτυξη των έργων ενέργειας και την αντιμετώπιση πολεοδομικών ζητημάτων
- Αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ)
- Ρυθμίσεις για την αντιμετώπιση των πολυεπίπεδων επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής στους τομείς: α) της διαχείρισης υδάτων, β) της διαχείρισης και προστασίας των δασών...
- Διατάξεις για τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειες και την προστασία του φυσικού και χωροταξικού περιβάλλοντος
- Μετονομασία της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας σε Ρυθμιστική Αρχή Αποβλήτων, Ενέργειας και Υδάτων
- ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΚΑΙ ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΑΠΟ ΑΝΑΝΕΩΣΙΜΕΣ ΠΗΓΕΣ – ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΤΩΝ ΟΔΗΓΙΩΝ ΕΕ 2018/2001 ΚΑΙ 2019/944
- Εθνικός Κλιματικός Νόμος – Μετάβαση στην κλιματική ουδετερότητα και προσαρμογή στην κλιματική αλλαγή
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το Εθνικό Πρόγραμμα Πρόληψης Δημιουργίας Αποβλήτων
- Διαβούλευση στο σχέδιο για την Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/2002 σχετικά με την τροποποίηση της οδηγίας 2012/27/ΕΕ για την ενεργειακή απόδοση
- Απαγόρευση καλλιέργειας ΓΤΟ
- Καθορισμός κανόνων, μέτρων και όρων για την αντιμετώπιση κινδύνων από ατυχήματα μεγάλης έκτασης
- ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΣΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ ΤΗΣ ΟΔΗΓΙΑΣ 2012-27-ΕΕ ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ
- Αναθεώρηση Εθνικού Σχεδίου Διαχείρισης Αποβλήτων (ΕΣΔΑ)
- Βοσκήσιμες γαίες Ελλαδας
- Κτήμα Τατοϊου
- Εγκριση κώδικα για την προστασία των νερών στο πλαίσιο οδηγίας
- Ανακύκλωση-βελτίωση αποβλήτων
- ΚΥΑ αειφορίας
- φυσικό αέριο -τροποιήσεις ν.4001/2011
- Ενσωμάτωση οδηγίας 2012/27/ΕΕ
- Σύσταση ΑΕ και τροποιοίσεις ν. 4123/2013
- Σχέδιο της κύριας έκθεσης της Ολλανδικής εταιρίας HVA με αντικείμενο τη βελτίωση της διαχείρισης υδάτων, αγροτικών καλλιεργειών και αντιπλημμυρικής προστασίας στην Περιφέρεια Θεσσαλίας
- Όροι δόμησης, κατασκευής, επιτρεπόμενες χρήσεις γης για κέντρα δεδομένων, χωροταξικές και πολεοδομικές ρυθμίσεις, αξιοποίηση πόρων Πράσινου Ταμείου και λοιπές περιβαλλοντικές και ενεργειακές διατάξεις
- Τροποποίηση του Εθνικού Σχεδίου Διαχείρισης Αποβλήτων
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/944 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 5ης Ιουνίου 2019
- Διατάξεις για την απλοποίηση της περιβαλλοντικής αδειοδότησης, των περιβαλλοντικών επιθεωρήσεων και την προστασία του περιβάλλοντος
- ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΑΔΕΙΟΔΟΤΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΑΝΑΝΕΩΣIΜΩΝ ΠΗΓΩΝ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ -Β’ ΦΑΣΗ, AΔΕΙΟΔΟΤΗΣΗ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ, ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- Δημόσια Διαβούλευση για το Σχέδιο Νόμου «Ολοκληρωμένο Πλαίσιο για τη Διαχείριση Αποβλήτων»
- Νέο Σχέδιο Δράσης της Ελλάδας για την Κυκλική Οικονομία – Οδικός Χάρτης
- Έκθεση μακροπρόθεσμης στρατηγικής για την κινητοποίηση επενδύσεων για την ανακαίνιση και μετατροπή του εθνικού κτιριακού αποθέματος
- Προώθηση της Ανακύκλωσης–Ενσωμάτωση των Οδηγιών 2018/851 και 2018/852 της 30ής Μαΐου 2018.
- «Στρατηγική για την Ανάπτυξη της Εθνικής Υποδομής Γεωχωρικών Πληροφοριών (ΕΥΓΕΠ)»
- Σχέδιο Δίκαιης Αναπτυξιακής Μετάβασης (Master Plan) για τις λιγνιτικές περιοχές της Δυτικής Μακεδονίας και της Μεγαλόπολης
- Διαβούλευση για το σχέδιο νόμου «Ενσωμάτωση της Οδηγίας 2019/904/ΕΕ σχετικά με τη μείωση των επιπτώσεων ορισμένων πλαστικών προϊόντων στο περιβάλλον»
- Δημόσια Διαβούλευση για το σχέδιο νόμου «Εκσυγχρονισμός της Χωροταξικής και Περιβαλλοντικής νομοθεσίας»
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το «Εθνικό Πρόγραμμα Ελέγχου Ατμοσφαιρικής Ρύπανσης (ΕΠΕΑΡ)»
- Σχέδιο νόμου «Μετάβαση στην κινητικότητα χαμηλών εκπομπών: Μέτρα προώθησης και λειτουργία της αγοράς ηλεκτροκίνησης»
- ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣ
- Σχέδιο διατάξεων για ενσωμάτωση Οδηγιών 2019/692 και 2018/844
- Δημόσια Διαβούλευση για τη Μακροχρόνια Στρατηγική για το έτος 2050
- Δημόσια διαβούλευση για το Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ)
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ «ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ ΑΓΟΡΑΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ, ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΔΕΗ, ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΔΕΠΑ ΚΑΙ ΣΤΗΡΙΞΗ ΤΩΝ ΑΠΕ»
- Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του Ειδικού Χωρικού Σχεδίου (ΕΧΣ) για το Εκθεσιακό Κέντρο Θεσσαλονίκης
- Μητροπολιτικός Φορέας Γουδή - Ιλισίων
- Καθορισμός των Προδιαγραφών και του Περιεχομένου των Σχεδίων Δράσης Ειδών και Τύπων Οικοτόπων στο πλαίσιο εφαρμογής των διατάξεων του ν. 3937/2011 (ΦΕΚ 60 Α')
- Κατηγοριοποίηση παραβάσεων και καθορισμός διαδικασίας επιβολής προστίμων
- Σύστημα αειφορίας βιοκαυσίμων σύμφωνα με το άρθρο 21 του ν. 4062/2012
- Σύστημα αειφορίας βιοκαυσίμων και βιορευστών σύμφωνα με το άρθρο 32η του ν. 3468/2006
- Χορήγηση οικονομικών αντισταθμισμάτων σε εφαρμογή των διατάξεων των παρ. 1 και 4 του άρθρου 22 του ν. 1650/1986
- Κανονισμός Τιμολόγησης των ΦΟΔΣΑ και Ρυθμίσεις για την ενίσχυση της κυκλικής οικονομίας
- Χαρακτηρισμός της υδάτινης, χερσαίας και ευρύτερης περιοχής της λίμνης Παμβώτιδας (Ιωαννίνων),Π.Ε. Ιωαννίνων ως Περιφερειακό Πάρκο, και καθορισμός χρήσεων γης, όρων και περιορισμών δόμησης
- Περιβαλλοντική διαχείριση των περιοχών με οικιστικές πυκνώσεις, ιώδους περιγράμματος
- Εθνικός Σχεδιασμός για την Ενέργεια και το Κλίμα
- Σύσταση Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών
- Κατηγοριοποίηση παραβάσεων του άρθρου 19Α του ν.4062/2012 και όρια προστίμων
- Εθνικό Σχέδιο για την αύξηση του αριθμού των κτιρίων με σχεδόν μηδενική κατανάλωση ενέργειας (άρθρο 9 της Οδηγίας 2010/31/ΕΕ)
- Σχέδιο Στρατηγικής Ανάπτυξης της Δασοπονίας 2018-2038 (Εθνική Στρατηγική για τα Δάση)
- Χαρακτηρισμός χερσαίων, υδάτινων και θαλάσσιων περιοχών ως Εθνικού Πάρκου
- Έρευνα, εκμετάλλευση και διαχείριση του γεωθερμικού δυναμικού της χώρας και άλλες διατάξεις
- Εθνικό Ταμείο Δίκαιης Μετάβασης
- Εθνική Στρατηγική για την Κυκλική Οικονομία
- ΝΟΜΟΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΛΕΓΧΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΟΥ ΔΟΜΗΜΕΝΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
- Σύσταση του Οργανισμού Εθνικού Κτηματολογίου
- Οργάνωση και λειτουργία φορέων διαχείρισης προστατευόμενων περιοχών
- Τροποποίηση του άρθρου 15Α του ν. 3054/2002 & αντικατάσταση ΚΥΑ κριτηρίων & μεθοδολογία κατανομής βιοντίζελ
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας 2015/1513
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας 2015/652
- ΣΧΕΔΙΟ ΚΥΑ ΔΙΑΘΕΣΗΣ ΥΓΡΩΝ ΑΠΟΒΛΗΤΩΝ
- ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ ΑΠΟΣΥΜΠΙΕΣΗΣ ΠΕΠΙΕΣΜΕΝΟΥ ΦΥΣΙΚΟΥ ΑΕΡΙΟΥ ΚΑΙ ΒΟΗΘΗΤΙΚΩΝ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ
- Έρευνα και εκμετάλλευση λατομικών ορυκτών και άλλες διατάξεις
- «Ενεργειακές Κοινότητες και άλλες διατάξεις»
- Κανονισμός Πυροπροστασίας Κτιρίων
- ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΧΡΗΣΕΩΝ ΓΗΣ
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ - ΧΩΡΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ – ΒΙΩΣΙΜΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ
- Ίδρυση Εθνικού Οργανισμού Εναλλακτικής Διαχείρισης Συσκευασιών και άλλων προϊόντων
- Χαρακτηρισμός της χερσαίας περιοχής του δάσους Δαδιάς, Λευκίμης, Σουφλίου ως Εθνικού Πάρκου Δάσους Δαδιάς, Λευκίμης, Σουφλίου, καθορισμός ζωνών προστασίας αυτού, χρήσεων, όρων και περιορισμών
- Μεθοδολογία υπολογισμού της Ειδικής Τιμής Αγοράς τεχνολογιών Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας και Συμπαραγωγής Ηλεκτρισμού και Θερμότητας Υψηλής Απόδοσης και άλλες διατάξεις
- Σχέδιο αντικατάστασης του άρθρου 15Α του Ν3054_2002 Οργάνωση της αγοράς πετρελαιοειδών και άλλες διατάξεις
- Αναδιοργάνωση της ελληνικής αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας σε εφαρμογή της νομοθεσίας για την ολοκλήρωση της ενιαίας ευρωπαϊκής αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας και άλλες διατάξεις
- Σύσταση και τήρηση Μητρώου Πιστοποιημένων Αξιολογητών Μελετών Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων σύμφωνα με το άρθρο 16 του ν. 4014/2011(Α΄ 209)
- Έγκριση γενικών κανόνων κοστολόγησης και τιμολόγησης υπηρεσιών ύδατος. Μέθοδος και διαδικασίες για την ανάκτηση κόστους των υπηρεσιών ύδατος στις διάφορες χρήσεις του
- Χαρακτηρισμός της περιοχής του Εθνικού Δρυμού Λευκών Ορέων ως Εθνικού Πάρκου
- Καθορισμός τεχνικών προδιαγραφών χάραξης, σήμανσης
- Καθορισμός κριτηρίων, μεθοδολογίας κατανομής αυτούσιου βιοντίζελ και ρύθμιση κάθε σχετικού θέματος…
- Χαρακτηρισμός χερσαίων και υδάτινων περιοχών της Οροσειράς Ροδόπης ως Εθνικό Πάρκο
- Κατηγοριοποίηση παραβάσεων και καθορισμός διαδικασίας επιβολής προστίμων σχετικά με την τήρηση των κριτηρίων αειφορίας βιοκαυσίμων και βιορευστών.
- Νέο καθεστώς στήριξης των σταθμών παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας και Συμπαραγωγή Ηλεκτρισμού και θερμότητας υψηλής απόδοσης
- Πράξεις εισφοράς σε γη και σε χρήμα
- Χωροταξικός και πολεοδομικός σχεδιασμός
- Επίσπευση διαδικασιών κατάρτισης, θεώρησης και κύρωσης των δασικών χαρτών και λοιπές διατάξεις
- Καθορισμός Κανόνων
- Ρυθμιστικά σχέδια Αθήνας και Θεσσαλονίκης
- Χαρακτηρισμός των χερσαίων και θαλάσσιων περιοχών των «GR2330005, «GR2330008 και «GR2550005…
- Δημιουργία νέας καθετοποιημένης εταιρίας Ηλεκτρικής ενέργειας
- Ρυθμίσεις για την εξυγίανση ειδικού λογαριασμού
- Πλαίσιο για την ασφάλεια στις υπεράκτιες εργασίες έρευνας και εκμετάλλευσης υδρογονανθράκων
- Δημόσια διαβούλευση για το Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Αποβλήτων (ΕΣΔΑ)
- Θαλάσσιος Χωροταξικός Σχεδιασμός. Εναρμόνιση με την Οδηγία 2014/89/ΕΕ
- ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
- Ρύθμιση θεμάτων Κ.Δ.Ε.Π.Α.Π
άρθρο 108 παρ. 5: Δεν προκύπτει από το υπόλοιπο κείμενο του νόμου πώς διασφαλίζεται ο έλεγχος του δημοσίου. Το ΔΣ ορίζεται από το Εποπτικό Συμβούλιο που ελέγχεται κατά πλειοψηφία από τον μέτοχο (ΔΕΗ ΑΕ και παρεπόμενους)
Είναι εύκολο να διαπιστωθεί, με ηλεκτρονική σάρωση της Οδηγίας 2009/72/ΕΚ, ότι η λέξη «θυγατρική» αναφέρεται στην Οδηγία στις ακόλουθες περιπτώσεις:
α) Στό άρθρο 2 σημείο (15) των ορισμών και στο άρθρο 34. Και στις δύο αυτές περιπτώσεις οι αντίστοιχες αναφορές δεν έχουν σχέση με τον Διαχειριστή Μεταφοράς.
β) Στην παράγραφο 3 του άρθρου 18 η οποία έχει ως εξής:
«Οι θυγατρικές της κάθετα ολοκληρωμένης επιχείρησης που εκτελούν δραστηριότητες παραγωγής ή εφοδιασμού δεν έχουν καμία άμεση ή έμμεση συμμετοχή στον διαχειριστή συστήματος μεταφοράς. Ο διαχειριστής συστήματος μεταφοράς δεν έχει ούτε άμεση ούτε έμμεση συμμετοχή σε καμία θυγατρική της κάθετα ολοκληρωμένης επιχείρησης που εκτελεί δραστηριότητες παραγωγής ή εφοδιασμού,ούτε λαμβάνει μερίσματα ή άλλο οικονομικό όφελος από τη θυγατρική αυτή.»
Ο προσεκτικός αναγνώστης θα πρέπει να παρατηρήσει ότι η Οδηγία ομιλεί για θυγατρικές της κάθετα ολοκληρωμένης επιχείρησης (δηλαδή της ΔΕΗ) χωρίς να χαρακτηρίζει το διαχειριστή συστήματος μεταφοράς (δηλαδή τον ΑΔΜΗΕ) ως θυγατρική.
γ) Αντίθετα, στό άρθρο 26 παράγραφο 2 στοιχείο γ) η μεν ολοκληρωμένη επιχείρηση ηλεκτρικής ενέργειας (δηλαδή η ΔΕΗ) χαρακτηρίζεται για πρώτη φορά ως μητρική ο δε διαχειριστής συστήματος διανομής χαρακτηρίζεται ως θυγατρική:
«ο διαχειριστής του συστήματος διανομής πρέπει να διαθέτει ουσιαστικές εξουσίες λήψης αποφάσεων, ανεξάρτητα από την ολοκληρωμένη επιχείρηση ηλεκτρικής ενεργείας, όσον αφορά τους πόρους που είναι αναγκαίοι για τη λειτουργία, συντήρηση ή ανάπτυξη του δικτύου. Για την εκπλήρωση των καθηκόντων αυτών, ο διαχειριστής του συστήματος διανομής διαθέτει τους αναγκαίους ανθρώπινους, τεχνικούς, υλικούς και οικονομικούς πόρους. Αυτό δεν θα πρέπει να αποτρέπει την ύπαρξη κατάλληλων συντονιστικών μηχανισμών που θα εξασφαλίζουν ότι προστατεύονται τα οικονομικά δικαιώματα και τα δικαιώματα εποπτείας της διαχείρισης, τα οποία έχει η μητρική εταιρεία όσον αφορά την απόδοση των πόρων θυγατρικής της εταιρείας που ρυθμίζονται έμμεσα σύμφωνα με το άρθρο 37, παράγραφος 6. Ειδικότερα, τούτο επιτρέπει στη μητρική εταιρεία να εγκρίνει το ετήσιο σχέδιο χρηματοδότησης ή ισοδύναμο μέσο του διαχειριστή του συστήματος διανομής και να θέτει συνολικά όρια για τα επίπεδα χρέωσης της θυγατρικής της. Δεν επιτρέπει στη μητρική επιχείρηση να δίνει εντολές σχετικά με την καθημερινή λειτουργία ή τις επιμέρους αποφάσεις σχετικά με την κατασκευή ή την αναβάθμιση των γραμμών διανομής, οι οποίες δεν υπερβαίνουν τους όρους του εγκεκριμένου χρηματοδοτικού σχεδίου ή οποιουδήποτε ισοδύναμου μέσου.»
Από τη διαφοροποίηση αυτή γίνεται φανερό ότι ο διαχειριστής συστήματος μεταφοράς δεν μπορεί να θεωρείται, σύμφωνα με την Οδηγία, ως θυγατρική της ΔΕΗ, διότι απλά δεν μπορεί να ελέγχεται (με την έννοια του όρου έλεγχος όπως αυτός ορίζεται στο άρθρο 2 παρ. 34 της Οδηγίας) από την κάθετα ολοκληρωμένη επιχείρηση. Αντίθετα η Οδηγία εἰναι περισσότερο χαλαρή στην περίπτωση του διαχειριστή του συστήματος διανομής, ο οποίος, τουλάχιστον σε αυτή τη φάση του τρίτου πακέτου, επιτρέπεται να είναι θυγατρική της ΔΕΗ (βλέπετε αιτιολόγηση του γεγονότος αυτού στο σημείο 26 του προοιμίου της Οδηγίας).
Υπό τις παραπάνω συνθήκες είναι αμφίβολο εάν ο ΑΔΜΗΕ, όπως ορίζεται στο άρθρο 108 του νομοσχεδίου, θα καταστεί δυνατόν να πιστοποιηθεί ως διαχειριστής μεταφοράς. Την αμφιβολία αυτή φαίνεται ότι έχουν και οι συντάκτες του νομοσχεδίου αφού στο άρθρο 122 του νομοσχεδίου προβλέπουν τη δημιουργία τρίτου Ανεξάρτητου Διαχειριστή Συστήματος (ISO), σε περίπτωση που ο ΑΔΜΗΕ έχει κατ’ εξακολούθηση μεροληπτική συμπεριφορά.
Ο έλεγχος των υποδομών, αλλά και η διαχείριση του Συστήματος Μεταφοράς πρέπει να μείνει στο Δημόσιο.
Επίσης, θα πρέπει να ορίζονται προδιαγραφές για την ασφάλεια των πολιτών, του προσωπικού εργασίας και την ασφαλή λειτουργία των εγκαταστάσεων. Ποιος θα ελέγχει αυτά τα πράγματα. Οι ιδιώτες?
Ο Διαχειριστής και ιδιοκτήτης του συστήματος μεταφοράς πρέπει να ανήκει πάντα στο Δημόσιο. Τι σημαίνει ‘υπό τον έμμεσο έλεγχο’.
Το ξεπούλημα δημόσιας περιουσίας (υποδομές – δίκτυα) είναι απαράδεκτο.