1. Τα ειδικά τυπικά προς προαγωγή προσόντα είναι προαπαιτούμενα και η ύπαρξή αυτών οποίων, αποτελεί απαραίτητο όρο για την περαιτέρω εξέλιξη του πυροσβεστικού προσωπικού. Ειδικότερα, για όλους τους ανώτερους και ανώτατους Αξιωματικούς απαιτείται η ευδόκιμη αποφοίτησή τους από την οικεία Σχολή Επαγγελματικής Μετεκπαίδευσης Επιτελών – Στελεχών του Πυροσβεστικού Σώματος.
Περαιτέρω, για την προαγωγή στο βαθμό του Αρχιπυράρχου Γενικών Καθηκόντων προαπαιτείται:
α. Η πραγματική άσκηση επιχειρησιακής διοίκησης, επί τουλάχιστον τριετία, ως ανώτερος αξιωματικός σε κεντρικές ή περιφερειακές υπηρεσίες ή
β. Η άσκηση διοικητικών καθηκόντων, επί τουλάχιστον τριετία, στο Επιτελείο Πυροσβεστικού Σώματος, ως Διευθυντές και/ή Τμηματάρχες,
γ. Η άπαξ επιτυχής ολοκλήρωση ψυχοτεχνικής δοκιμασίας (test προσωπικότητας).
Αρχική Εθνικός Μηχανισμός Διαχείρισης Κρίσεων και Αντιμετώπισης Κινδύνων, Αναδιάρθρωση της ΓΓΠΠ, Αναβάθμιση Εθελοντισμού Πολιτικής Προστασίας, Αναδιοργάνωση του Πυροσβεστικού Σώματος και άλλες διατάξειςΆρθρο 116 – Ειδικά τυπικά προς προαγωγή προσόντα
Άρθρο 116 – Ειδικά τυπικά προς προαγωγή προσόντα
- 18 ΣχόλιαΆρθρο 01 – Έννοιες – Ορισμοί
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 02 – Πεδίο Δράσης Εθνικού Μηχανισμού Διαχείρισης Κρίσεων και Αντιμετώπισης Κινδύνων
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 03 – Διάρθρωση Εθνικού Μηχανισμού
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 04 – Δράσεις Εθνικού Μηχανισμού
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 05 – Αρχές λειτουργίας Εθνικού Μηχανισμού
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 06 – Διαβάθμιση Κατάστασης Ετοιμότητας
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 07 – Δυναμικό και Μέσα Εθνικού Μηχανισμού
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 08 – Διυπουργική Επιτροπή Εθνικού Σχεδιασμού Πολιτικής Προστασίας
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 09 – Εθνική Πολιτική Μείωσης Κινδύνου Καταστροφών – Εθνικός Σχεδιασμός Πολιτικής Προστασίας
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 10 – Πλαίσια Διαχείρισης Εκτάκτων Αναγκών (Π.Δ.Ε.Α.)
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 11 – Συντονιστικά Όργανα Πολιτικής Προστασίας
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 12 – Συντονιστικό Όργανο Πολιτικής Προστασίας (Σ.Ο.Π.Π.)
- 20 ΣχόλιαΆρθρο 13 – Περιφερειακά Συντονιστικά Όργανα Πολιτικής Προστασίας (ΠΕ.Σ.Ο.Π.Π.)
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 14 – Αρμοδιότητες Περιφερειακών Συντονιστικών Οργάνων Πολιτικής Προστασίας (ΠΕ.Σ.Ο.Π.Π.)
- 26 ΣχόλιαΆρθρο 15 – Τοπικά Επιχειρησιακά Συντονιστικά Όργανα Πολιτικής Προστασίας (Τ.Ε.Σ.Ο.Π.Π.)
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 16 – Αρμοδιότητες Τ.Ε.Σ.Ο.Π.Π.
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 17 – Σύσταση και Αρμοδιότητες των Περιφερειακών Επιχειρησιακών Κέντρων Πολιτικής Προστασίας (Π.Ε.ΚΕ.Π.Π.)
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 18 – Οργάνωση και λειτουργία των Περιφερειακών Επιχειρησιακών Κέντρων Πολιτικής Προστασίας (Π.Ε.ΚΕ.Π.Π.)
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 19 – Υποστηρικτικές Υπηρεσίες Εθνικού Μηχανισμού
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 20 – Αυτοτελείς Διευθύνσεις Πολιτικής Προστασίας
- 16 ΣχόλιαΆρθρο 21 – Αυτοτελή Τμήματα Πολιτικής Προστασίας
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 22 – Εθνική Βάση Δεδομένων Κινδύνων και Απειλών
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 23 – Γενικά Σχέδια Αντιμετώπισης Εκτάκτων Αναγκών και Διαχείρισης Συνεπειών
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 24 – Σκοπός της Εκτίμησης Επικινδυνότητας
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 25 – Κατάσταση Έκτακτης Ανάγκης Πολιτικής ΠροστασίαςΆρθρο 25 – Κατάσταση Έκτακτης Ανάγκης Πολιτικής Προστασίας
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 26 – Κατάσταση Ειδικής Κινητοποίησης Πολιτικής ΠροστασίαςΆρθρο 26 – Κατάσταση Ειδικής Κινητοποίησης Πολιτικής Προστασίας
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 27 – Οργανωμένη Προληπτική Απομάκρυνση Πολιτών
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 28 – Αποστολή της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 29 – Αρμοδιότητες της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 30 – Αρμοδιότητες Γενικού Γραμματέα Πολιτικής Προστασίας
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 31 – Διάρθρωση – Αρμοδιότητες Γραφείων άμεσα υπαγόμενων στον Γενικό Γραμματέα Πολιτικής Προστασίας
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 32 – Διάρθρωση – Προσωπικό της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας
- 14 ΣχόλιαΆρθρο 33 – Αποστολή – Διάρθρωση – Αρμοδιότητες Γενικής Διεύθυνσης Συντονισμού
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 34 – Διάρθρωση – Αρμοδιότητες Αυτοτελούς Διεύθυνσης Διοίκησης και Υποστήριξης
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 35 – Διάρθρωση – Αρμοδιότητες Αυτοτελούς Διεύθυνσης Τεχνικής Υποστήριξης και Προγραμμάτων
- 20 ΣχόλιαΆρθρο 36 – Εθνικό Συντονιστικό Κέντρο Επιχειρήσεων και Διαχείρισης Κρίσεων (Ε.Σ.Κ.Ε.ΔΙ.Κ.)
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 37 – Επιτελική Δομή ΕΣΠΑ Πολιτικής Προστασίας
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 38 – Επιχειρησιακό Ταμείο Πρόληψης και Αντιμετώπισης Κινδύνων (Ε.Τ.Π.Α.Κ.)
- 88 ΣχόλιαΆρθρο 39 – Εθνική Σχολή Διαχείρισης Κρίσεων και Αντιμετώπισης Κινδύνων – Αναβάθμιση της Πυροσβεστικής Ακαδημίας
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 40 – Κέντρο Μελετών Διαχείρισης Κρίσεων (ΚΕ.ΜΕ.ΔΙ.Κ.)
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 41 – Μόνιμο Επιστημονικό Συμβούλιο Πολιτικής Προστασίας
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 42 – Επιτροπή Εκτίμησης Κινδύνου
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 43 – Ευρωπαϊκό Κέντρο Δασικών Πυρκαγιών
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 44 – Κατάρτιση και έγκριση προϋπολογισμού της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 45 – Γενική Διεύθυνση Οικονομικών Υπηρεσιών (Γ.Δ.Ο.Υ.) Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 46 – Διεύθυνση Προϋπολογισμού και Δημοσιονομικών ΑναφορώνΆρθρο 46 – Διεύθυνση Προϋπολογισμού και Δημοσιονομικών Αναφορών
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 47 – Διεύθυνση Οικονομικής ΔιαχείρισηςΆρθρο 47 – Διεύθυνση Οικονομικής Διαχείρισης
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 48 – Διεύθυνση Προμηθειών
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 49 – Αυτοτελές Τμήμα ΥποστήριξηςΆρθρο 49 – Αυτοτελές Τμήμα Υποστήριξης
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 50 – Προϊστάμενος Γενικής Διεύθυνσης
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 51 – Προϊστάμενοι Διευθύνσεων
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 52 – Προϊστάμενοι Τμημάτων και Προϊστάμενοι Γραφείων Τμημάτων ΔιευθύνσεωνΆρθρο 52 – Προϊστάμενοι Τμημάτων και Προϊστάμενοι Γραφείων Τμημάτων Διευθύνσεων
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 53 – Δαπάνες απορρήτων αναγκών
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 54 – Λοιπά Θέματα
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 55 – Έννοιες – Ορισμοί
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 56 – Αποστολή και δράση των Εθελοντικών Οργανώσεων Πολιτικής Προστασίας
- 26 ΣχόλιαΆρθρο 57 – Δράσεις των Εθελοντικών Οργανώσεων Πολιτικής Προστασίας
- 19 ΣχόλιαΆρθρο 58 – Προϋποθέσεις ένταξης στο Μητρώο Εθελοντικών Οργανώσεων Πολιτικής Προστασίας (Μ.Ε.Ο.Π.Π.)
- 16 ΣχόλιαΆρθρο 59 – Προϋποθέσεις απόκτησης ιδιότητας Εθελοντή Πολιτικής Προστασίας
- 14 ΣχόλιαΆρθρο 60 – Προϋποθέσεις ανανέωσης ιδιότητας Εθελοντή Πολιτικής Προστασίας
- 19 ΣχόλιαΆρθρο 61 – Εκπαίδευση Εθελοντικών Οργανώσεων
- 16 ΣχόλιαΆρθρο 62 – Κινητοποίηση και Επιχειρησιακή Εμπλοκή Εθελοντών
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 63 – Αξιολόγηση των Εθελοντικών Οργανώσεων
- 14 ΣχόλιαΆρθρο 64 – Διακριτικός Τίτλος -Στολή – Ατομικό Δελτίο Εθελοντή
- 14 ΣχόλιαΆρθρο 65 – Υποχρεώσεις εργοδοτών των εργαζόμενων Εθελοντών Πολιτικής Προστασίας
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 66 – Ηθικές Αμοιβές
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 67 – Διαγραφή Εθελοντικών Οργανώσεων από το Μ.Ε.Ο.Π.Π.
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 68 – Ενίσχυση σε υλικά και μέσα
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 69 – Ασφαλιστική κάλυψη και αστική ευθύνη Εθελοντών Πολιτικής Προστασίας του Μ.Ε.
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 70 – Οδήγηση-Χειρισμός Πυροσβεστικών Οχημάτων-Μηχανημάτων
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 71 – Μεταβατικές διατάξεις
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 72 – Μνημόνια Συνεργασίας Γ.Γ.Π.Π. με μη κυβερνητικές οργανώσεις και οργανώσεις μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 73 – Λύση ΣυνεργασιώνΆρθρο 73 – Λύση Συνεργασιών
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 74 – Αποστολή Πυροσβεστικού Σώματος
- 15 ΣχόλιαΆρθρο 75 – Αρμοδιότητες Πυροσβεστικού Σώματος
- 31 ΣχόλιαΆρθρο 76 – Πυροσβεστικό Σώμα και πυροσβεστικό προσωπικό
- 59 ΣχόλιαΆρθρο 77 – Οργανικές θέσεις πυροσβεστικού προσωπικού και Πυροσβεστών Πενταετούς Υποχρέωσης (Π.Π.Υ.)
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 78 – Οργανικές θέσεις πολιτικού προσωπικού
- 40 ΣχόλιαΆρθρο 79 – Διάρθρωση Υπηρεσιών Πυροσβεστικού Σώματος
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 80 – Επιτελείο, Κλάδοι και Διευθύνσεις Πυροσβεστικού Σώματος
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 81 – Γραφεία Αρχηγού, Υπαρχηγού και Επιτελάρχη
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 82 – Αρχηγείο Πυροσβεστικού Σώματος – Διοίκηση – Βαθμοί – Καθήκοντα
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 83 – Συμβούλια Επιτελικού Σχεδιασμού και Διαχείρισης Κρίσεων Πυροσβεστικού Σώματος
- 19 ΣχόλιαΆρθρο 84 – Διάρθρωση – Αρμοδιότητες Διευθύνσεων Κλάδου Πυροσβεστικών Επιχειρήσεων
- 24 ΣχόλιαΆρθρο 85 – Διάρθρωση – Αρμοδιότητες Διευθύνσεων Κλάδου Διοικητικής Υποστήριξης
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 86 – Υπηρεσία Εναέριων Μέσων Πυροσβεστικού Σώματος (Υ.Ε.Μ.Π.Σ.)
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 87 – Υγειονομική Υπηρεσία Πυροσβεστικού Σώματος (ΥΓ.Υ.Π.Σ.)
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 88 – Υπηρεσία Πλωτών Μέσων Πυροσβεστικού Σώματος
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 89 – Υπηρεσία Διαχείρισης Πυροσβεστικού ΥλικούΆρθρο 89 – Υπηρεσία Διαχείρισης Πυροσβεστικού Υλικού
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 90 – Πυροσβεστικό Μουσείο
- 31 ΣχόλιαΆρθρο 91 – Αρμοδιότητες και λειτουργία Περιφερειακών Πυροσβεστικών Διοικήσεων (ΠΕ.ΠΥ.Δ.)
- 32 ΣχόλιαΆρθρο 92 – Αρμοδιότητες και λειτουργία Διοικήσεων Πυροσβεστικών Υπηρεσιών Νομών (ΔΙ.Π.Υ.Ν.)
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 93 – Ιεραρχία Αξιωματικών, Πυρονόμων και Υπαξιωματικών
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 94 – Αρχαιότητα Αξιωματικών
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 95 – Αρχαιότητα Πυρονόμων, Υπαξιωματικών και Πυροσβεστών
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 96 – Βαθμοί – Ιεραρχική κλίμακα – Αντιστοιχία
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 97 – Προέλευση Αξιωματικών
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 98 – Διάκριση ΑξιωματικώνΆρθρο 98 – Διάκριση Αξιωματικών
- 14 ΣχόλιαΆρθρο 99 – Προέλευση Πυρονόμων, Υπαξιωματικών και Πυροσβεστών
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 100 – Διάκριση Πυρονόμων, Υπαξιωματικών και ΠυροσβεστώνΆρθρο 100 – Διάκριση Πυρονόμων, Υπαξιωματικών και Πυροσβεστών
- 86 ΣχόλιαΆρθρο 101 – Διάκριση και προέλευση πυροσβεστικού προσωπικού Ειδικών Καθηκόντων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 102 – Είδη καταστάσεων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 103 – Ενέργεια
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 104 – Υπηρεσία γραφείου
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 105 – Μακρά αναρρωτική άδειαΆρθρο 105 – Μακρά αναρρωτική άδεια
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 106 – ΔιαθεσιμότηταΆρθρο 106 – Διαθεσιμότητα
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 107 – ΑργίεςΆρθρο 107 – Αργίες
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 108 – Μόνιμη διαθεσιμότηταΆρθρο 108 – Μόνιμη διαθεσιμότητα
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 109 – Κατάσταση Εκτός Οργανικών Θέσεων (Ε.Ο.Θ.)
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 110 – ΑποστρατείαΆρθρο 110 – Αποστρατεία
- 12 ΣχόλιαΆρθρο 111 – Καταληκτικοί βαθμοί εν ενεργεία Αξιωματικών Γενικών και Ειδικών Καθηκόντων
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 112 – Αρχές Συστήματος Αξιολόγησης – Διάκριση και έννοια προς προαγωγή προσόντων
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 113 – Γενικά τυπικά προσόντα Αξιωματικών
- 126 ΣχόλιαΆρθρο 114 – Γενικά τυπικά προσόντα Πυρονόμων – Υπαξιωματικών και Πυροσβεστών
- 12 ΣχόλιαΆρθρο 115 – Υπολογισμός χρόνου υπηρεσίας
- 27 ΣχόλιαΆρθρο 116 – Ειδικά τυπικά προς προαγωγή προσόντα
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 117 – Ουσιαστικά προς προαγωγή προσόντα
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 118 – Κριτήρια αξιολόγησης ουσιαστικών προσόντων
- 16 ΣχόλιαΆρθρο 119 – Βαθμολογία απόδοσης
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 120 – Έγγραφα αξιολόγησηςΆρθρο 120 – Έγγραφα αξιολόγησης
- 21 ΣχόλιαΆρθρο 121 – Αξιολογητές – Έννοια – Αρμοδιότητα
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 122 – Χρόνος Αξιολόγησης – Διαδικασία
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 123 – Προϋποθέσεις προαγωγής
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 124 – Παραλειπόμενοι των κρίσεων
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 125 – Τακτικές και έκτακτες κρίσεις – κρινόμενοι Αξιωματικοί
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 126 – Διαβαθμίσεις κρίσεων με βάση τα ουσιαστικά προσόντα
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 127 – Τρόπος προαγωγής
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 128 – Συμβούλια κρίσεωνΆρθρο 128 – Συμβούλια κρίσεων
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 129 – Σύνθεση των Συμβουλίων Κρίσεων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 130 – Αρμοδιότητες των Συμβουλίων Κρίσεων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 131 – Εργασίες των Συμβουλίων
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 132 – Σύνταξη, κύρωση και εκτέλεση των πινάκων
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 133 – Τιμητικές διακρίσεις αποστρατευόμενων ΑξιωματικώνΆρθρο 133 – Τιμητικές διακρίσεις αποστρατευόμενων Αξιωματικών
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 134 – Διαδικασία προαγωγών
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 135 – Προαγωγές Αξιωματικών ανεξάρτητα από την ύπαρξη κενών θέσεων
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 136 – Κρίσεις των Αξιωματικών που συμπληρώνουν τριακονταπενταετή πραγματική υπηρεσία
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 137 – Κρίσεις και προαγωγές των Αξιωματικών της κατάστασης υπηρεσίας γραφείου
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 138 – Τρόπος επιλογής των Αξιωματικών
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 139 – Επιλογή Υποστρατήγων και ΑντιστρατήγωνΆρθρο 139 – Επιλογή Υποστρατήγων και Αντιστρατήγων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 140 – Επιλογή του Αντιστράτηγου-Αρχηγού
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 141 – Συνέπειες των δυσμενών κρίσεων
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 142 – Προσφυγή του Υπουργού Προστασίας του Πολίτη στο Δευτεροβάθμιο Συμβούλιο ΚρίσεωνΆρθρο 142 – Προσφυγή του Υπουργού Προστασίας του Πολίτη στο Δευτεροβάθμιο Συμβούλιο Κρίσεων
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 143 – Προσφυγή ενδιαφερομένων στο Δευτεροβάθμιο Συμβούλιο ΚρίσεωνΆρθρο 143 – Προσφυγή ενδιαφερομένων στο Δευτεροβάθμιο Συμβούλιο Κρίσεων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 144 – Εργασίες των Συμβουλίων Επανάκρισης
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 145 – Ενέργειες σε περιπτώσεις ακύρωσης αποφάσεων των Συμβουλίων ΚρίσεωνΆρθρο 145 – Ενέργειες σε περιπτώσεις ακύρωσης αποφάσεων των Συμβουλίων Κρίσεων
- 22 ΣχόλιαΆρθρο 146 – Αποστρατεία λόγω ορίου ηλικίας
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 147 – Ηλεκτρονικά ατομικά βιβλιάρια
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 148 – Μεταθέσεις
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 149 – Τοποθετήσεις – μεταθέσεις για κάλυψη κενών οργανικών θέσεων
- 14 ΣχόλιαΆρθρο 150 – Νομός Συμφερόντων – Υπηρεσία Προτίμησης
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 151 – Κατανομή Υπηρετούσας Δύναμης
- 43 ΣχόλιαΆρθρο 152 – Μεταθέσεις λόγω συμπλήρωσης ορισμένου χρόνου σε Υπηρεσία
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 153 – Μεταθέσεις για λόγους καταφανούς υπαιτιότητας του υπαλλήλου
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 154 – Αμοιβαίες μεταθέσεις
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 155 – Μεταθέσεις λόγω προαγωγής
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 156 – Μεταθέσεις για συνυπηρέτηση
- 33 ΣχόλιαΆρθρο 157 – Τοποθετήσεις των εξερχόμενων από τις Σχολές της Πυροσβεστικής Ακαδημίας
- 70 ΣχόλιαΆρθρο 158 – Κριτήρια μεταθέσεων
- 23 ΣχόλιαΆρθρο 159 – Διαδικασία μεταθέσεων
- 20 ΣχόλιαΆρθρο 160 – Αποσπάσεις
- 39 ΣχόλιαΆρθρο 161 – Μετακινήσεις
- 92 ΣχόλιαΆρθρο 162 – Έκταση εφαρμογής των διατάξεων του Κανονισμού Μεταθέσεων
- 12 ΣχόλιαΆρθρο 163 – Άρθρο 163 Μεταθέσεις – Αποσπάσεις – Μετακινήσεις Πυροσβεστών Πενταετούς Υποχρέωσης
- 77 ΣχόλιαΆρθρο 164 – Μεταβατικές διατάξεις
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 165 – Υπηρεσιακά θέματα αθλητών πυροσβεστικών υπαλλήλων
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 166 – Καθήκοντα προανάκρισης – Διοικητικό Πρόστιμο
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 167 – Πυροσβεστικές διατάξεις – Πυροπροστασία
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 168 – Έλεγχος κατασβεστικών μέσων και υλικών
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 169 – Άδειες – πειθαρχικό δίκαιο πυροσβεστικών υπαλλήλων
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 170 – Υγειονομική περίθαλψη
- 18 ΣχόλιαΆρθρο 171 – Αποδοχές – Προϋπολογισμός -Οικονομική Διαχείριση – Λέσχες
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 172 – Υλικές και ηθικές αμοιβές
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 173 – Βράβευση Υπηρεσιών και πυροσβεστικού προσωπικού
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 174 – Καθιέρωση Ημέρας Αποστράτων, Ημέρα Μνήμης και Ημέρα Πυροσβεστικού Σώματος
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 175 – Συνεργασία Πυροσβεστικού Σώματος και Γενικής Διεύθυνσης Δασών
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 176 – Συνήγορος του Πυροσβέστη
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 177 – Τροποποίηση διατάξεων του π.δ. 210/1992 (Α΄ 99)
- 12 ΣχόλιαΆρθρο 178 – Τροποποίηση και συμπλήρωση διατάξεων
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 179 – Πρακτική Άσκηση Φοιτητών – Σπουδαστών Ανώτατης Εκπαίδευσης – Ινστιτούτων Επαγγελματικής Κατάρτισης σε Υπηρεσίες του Π.Σ.Άρθρο 179 – Πρακτική Άσκηση Φοιτητών – Σπουδαστών Ανώτατης Εκπαίδευσης – Ινστιτούτων Επαγγελματικής Κατάρτισης σε Υπηρεσίες του Π.Σ.
- 36 ΣχόλιαΆρθρο 180 – Θέματα Πυροσβεστών Πενταετούς Υποχρέωσης, Πυροσβεστών εποχικής απασχόλησης και Εθελοντών Πυροσβεστών Διαδικασία ένταξης Εποχικών Πυροσβεστών
- 32 ΣχόλιαΆρθρο 181
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 182 – Καταργούμενες διατάξεις
- 1 ΣχόλιοΠΑΡΑΡΤΗΜΑΤΑ
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
30 Δεκεμβρίου 2019, 10:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
13 Ιανουαρίου 2020, 18:00
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
27 Σχόλια 1963 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 6362 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Αναμόρφωση και εκσυγχρονισμός του Σωφρονιστικού Κώδικα- Tροποποιήσεις στον ν. 2776/1999
- ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΤΗΣ ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ, ΑΝΑΜΟΡΦΩΣΗ ΤΟΥ ΠΛΑΙΣΙΟΥ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΑΞΙΩΜΑΤΙΚΩΝ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑΣ
- ΨΗΦΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΩΝ ΕΠΙΔΟΣΕΩΝ ΕΓΓΡΑΦΩΝ ΚΑΙ ΑΠΟΔΕΣΜΕΥΣΗ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑΣ ΑΠΟ ΤΗ ΔΙΕΝΕΡΓΕΙΑ ΕΠΙΔΟΣΕΩΝ ΕΓΓΡΑΦΩΝ ΤΗΣ ΠΟΙΝΙΚΗΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΔΙΚΗΣ ΚΑΙ ΛΟΙΠΕΣ ΕΠΕΙΓΟΥΣΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- Σχέδιο νόμου για την εναρμόνιση της Οδηγίας 2019/69, δυνάμει της Οδηγίας 2021/555
- Ρυθμίσεις Σωφρονιστικής νομοθεσίας και λοιπές διατάξεις Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη
- Δημόσιες υπαίθριες συναθροίσεις
- Εθνικός Μηχανισμός Διαχείρισης Κρίσεων και Αντιμετώπισης Κινδύνων, Αναδιάρθρωση της ΓΓΠΠ, Αναβάθμιση Εθελοντισμού Πολιτικής Προστασίας, Αναδιοργάνωση του Πυροσβεστικού Σώματος και άλλες διατάξεις
- Σχέδιο Νόμου Περί Διεθνούς Προστασίας
- Εθνικό Σύστημα Πολιτικής Προστασίας
- Τροποποίηση διατάξεων του ν. 2168/1993 (Α΄ 147) «Ρύθμιση θεμάτων που αφορούν όπλα, πυρομαχικά, εκρηκτικές ύλες, εκρηκτικούς μηχανισμούς και άλλες διατάξεις»
- Τεχνικές προδιαγραφές για την προμήθεια συστημάτων αναγνώρισης πινακίδων οχημάτων που διέρχονται από τα νομοθετημένα συνοριακά σημεία διέλευσης της χώρας
- «Τεχνικές Προδιαγραφές για την προμήθεια οχημάτων ειδικής χρήσης»
- Τεχνικές Προδιαγραφές για την προμήθεια επιβατικών αυτοκινήτων διπλού καυσίμου Ελληνικής Αστυνομίας
- Διακήρυξη ανοικτού διεθνούς δημόσιου διαγωνισμού με θέμα «Παροχή Υπηρεσιών στην Υπηρεσία Ασύλου και στην Αρχή Προσφυγών »
- Ελληνική Αστυνομία
- Διερεύνηση Ναυτικών Ατυχημάτων
- Τεχνητό Εμπόδιο
- Επικουρική Ακτοφυλακή
- Αναδιοργάνωση Υπηρεσιών του Υπουργείου Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη
- Ένοπλοι ιδιώτες φρουροί σε εμπορικά πλοία
- Εθελοντές Πυροσβέστες
- Σύσταση Ελληνικής Ακτοφυλακής
- Γραφείο Αντιμετώπισης Περιστατικών Αυθαιρεσίας στο Υπ. Προστασίας του Πολίτη
- Προδιαγραφές χορήγησης και ανάκλησης για το καθεστώς του πρόσφυγα
- Aσυλο και Πρώτη Υποδοχή
- Έλεγχος απόκτησης και κατοχής όπλων
- Σύσταση Γραφείου Αντιμετώπισης Περιστατικών Αυθαιρεσίας
Καλό είναι να αναγνωρίζονται, πρώτα και οι προπτυχιακοί τίτλοι συναφών του αντικειμένου του Π.Σ, Αξιωματικών που δεν κατετάγησαν με προσόν κατάταξης το πτυχίο και που δεν τους έχει αναγνωρίσει το Π.Σ λόγω αγκυλώσεων και πεποιθήσεων κάποιον.Αυτό θα αποτελέσει ένα πραγματικό κίνητρο και για την προσπάθεια απόκτησης μεταπτυχιακών τίτλων συναφών με το αντικείμενο του Π.Σ. Αυτό θα αποτελέσει για τους εν λόγω υπαλλήλους απόδειξη ότι το Π.Σ λειτουργεί με αξιοκρατία σύμφωνα με τοπ πνεύμα του παρόντα Νόμου.
Εκτός από τα μεταπτυχιακά και τα διδακτορικά θα πρέπει να πριμοδοτείται και η ακαδημαϊκή εμπειρία (διδασκαλία, έρευνα) σε συναφή αντικείμενα με το Πυροσβεστικό Έργο.
Η αποτελεσματική διαχείριση καταστροφών και κρίσεων στο σύγχρονο περιβάλλον από το πυροσβεστικό προσωπικό, στα πλαίσια της αποστολής του Πυροσβεστικού Σώματος, καθιστά πλέον απαραίτητη την αξιοποίηση της ειδικευμένης επιστημονικής γνώσης και την παροχή κινήτρων για την απόκτηση νέας ή/και την εξέλιξη της υφιστάμενης, στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα.
Στην παρ. 5 του άρθρου 138. Τρόπος επιλογής των Αξιωματικών, αναφέρεται ότι: «Για την κρίση συνεκτιμάται η ευδόκιμη αποφοίτηση από τις Σχολές των Ενόπλων Δυνάμεων και Σωμάτων Ασφαλείας, η κατοχή άλλων τίτλων σπουδών (προπτυχιακών, μεταπτυχιακών, διδακτορικών) Ανωτάτων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων συναφών με την αποστολή του Πυροσβεστικού Σώματος, η καλή γνώση ξένων γλωσσών, οι ηθικές και υλικές αμοιβές του αξιολογούμενου».
Ωστόσο, η κατοχή διπλώματος Μεταπτυχιακού ή Διδακτορικού επιπέδου, σε συναφές επιστημονικό πεδίο με την αποστολή του Πυροσβεστικού Σώματος, δε θα έπρεπε απλώς να συνεκτιμάται κατά την κρίση, αλλά να αποτελεί απαραίτητη προϋπόθεση για την περαιτέρω εξέλιξη/προαγωγή, για όλους τους ανώτερους και ανώτατους Αξιωματικούς, ειδικότερα για την προαγωγή στο βαθμό του Αρχιπυράρχου.
Το Πυροσβεστικό Σώμα πραγματοποιεί ένα μεγάλο αριθμό διασώσεων και είναι στην πρώτη γραμμή δίδοντας πρώτες βοήθειες χωρίς να έχει καμιά πιστοποίηση για αυτό, με όχι σπάνια δικαστικές περιπέτειες
Πρέπει όλοι οι πυροσβέστες σταδιακά να εκπαιδευτούν και να πιστοποιηθούν στο να δίνουν πρώτες βοήθειες και επιπλέον να υπάρχει σε τακτά χρονικά διαστήματα συνεχιζόμενη εκπαίδευση (refresh) για αυτές τις γνώσεις.
Εδώ έχει ρόλο και η Πυροσβεστική Ακαδημία αλλά και οι κατά τόπους ΠεΠΥΔ.
Επειδή συνήθως άλλοι φαίνονται ορισμένοι ως Διοικητές και άλλοι τους αναπληρώνουν και κάνουν τις περιπολίες τους, ιδιαίτερα στην επαρχία:
α) Να μην προάγεται κανένας Αξιωματικός αν δεν έχει εκτελέσει τουλάχιστον δέκα 8ωρες περιπολίες κάθε έτος. 80 ώρες περιπολίες/έτος είναι το ελάχιστο, και θα μπορεί να ελέγχεται μέσω engage.
β) Να τηρείται μητρώο διοικητών όπου θα καταγράφεται ο αριθμός των ημερών που εκτελούν διοίκηση οι αναπληρωτές.
γ) Να μη εξαιρούνται οι Διοικητές-Υποδιοικητές των τοπικών ΕΜΑΚ από το επιχειρησιακό έργο την αντιπυρική περίοδο. Το να προάγονται αξιωματικοί που δεν έχουν δε ποτέ τους φωτιά και δεν έχουν εκτελέσει καθήκοντα επιχειρησιακού αξιωματικού δασών, είναι ντροπή για το σώμα.
Όσον αφορά την διοικητική τριετία του Ανώτερου Αξιωματικού για την προαγωγή του, στον βαθμό του Αρχιπυράρχου, να λογίζεται και ό χρόνος Διοίκησης σε Πυρ/κό Κλιμάκιο. Επίσης υπάρχουν περιπτώσεις που Πυραγοί, έχουν μείνει για χρόνια Διοικητές σε ανεξάρτητες Υπηρεσίες.Μήπως και σε αυτή την περίπτωση πρέπει να αναγνωρίζεται Διοικητικός χρόνος.
Για τους ανώτερους και ανώτατους αξιωματικούς να προσμετράται για την περαιτέρω εξέλιξή τους η απόκτηση μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών συναφούς αντικειμένου, ιδιαίτερα εάν ο εν λόγω τίτλος σπουδών έχει αποκτηθεί από την Πυροσβεστική Ακαδημία.
Θα έπρεπε να προσμετράται και η Υποδιοίκηση σε Π.Υ.. Π.χ. είμαι πάνω απο δέκα χρόνια Υποδιοικητής και επί μεγάλα διαστήματα Αναπληρωτής Διοικητής. Δεν έχω εμπειρία;
Για την προαγωγή στο βαθμό του Αρχιπυράρχου Γενικών Καθηκόντων, προτείνω να συμπεριλαμβάνεται ως τυπικό προς προαγωγή προσόν, η κατοχή Μεταπτυχιακού Διπλώματος σχετικού με το Πυροσβεστικό Έργο και / ή Αντικείμενο.
Θα έπρεπε να προσμετράτε και η Υποδιοίκηση σε Π.Υ. Ο Υποδιοικητής είναι Αναπληρωτής Διοικητής, για περίπου εκατόν είκοσι(120) ημέρες το έτος (52 Σάββατα και 52 Κυριακές τα οποία μοιράζετε με τον Διοικητή αρά 52 ημέρες και 5 από τις 10 αργίες του έτους στα ανωτέρω προσθέτουμε και τις ημέρες που έχει άδεια ο Διοικητής 45 ημέρες ανά έτος και επίσης και ένα ρεπό τον μήνα που λαμβάνει ο Διοικητής άλλες 12 ημέρες) (52+5+45+12=114)
Προτείνετε να προστεθεί, τρία (3) έτη Διοικητής ή πέντε (5) έτη Υποδιοικητής.
Πιστεύω ότι στα ειδικά προς προαγωγή προσόντα θα πρέπει να συμπεριληφθεί και η κατοχή μεταπτυχιακού διπλώματος ειδίκευσης με αντικείμενα σχετικά της Πολιτικής προστασίας-φυσικών καταστροφών κλπ, όπως είναι το κλασικό παράδειγμα του μεταπτυχιακού του Διεθνές Πανεπιστημίου Ελλάδας και της Σχολής Ανθυποπυραγών της Πυροσβεστικής Ακαδημίας. Το συγκεκριμένο έχει διάρκεια 3 εξάμηνα και τίτλο «Ανάλυση και Διαχείριση Ανθρωπογενών και Φυσικών Καταστροφών» και υφίσταται από τον Οκτώβριο του 2015 έως και σήμερα. Το συγκεκριμένο μεταπτυχιακό το έχουν παρακολουθήσει μεταξύ άλλων και πολλοί συνάδελφοι του Π.Σ με σκοπό την απόκτηση επιπλέον εξειδικευμένης γνώσης καθώς και την βελτίωση των επιχειρησιακών δυνατοτήτων τους προς όφελος αφενός τόσο των ίδιων όσο και του Π.Σ.καταθέτοντας πολύτιμο προσωπικό χρόνο και κόπο.
Άρα, πιστεύω, ότι μια τέτοια προσμέτρηση στα προσόντα για προαγωγή είναι λογική, δίκαιη και θα λειτουργήσει σαν ελάχιστη ανταπόδοση του κόπου για υπηρεσιακή και ατομική βελτίωση, προς όφελος τελικά του θεσμού της πολιτικής προστασίας και τελικά της ίδιας της κοινωνίας.
116.1α&β
Οι προβλέψεις του άρθρου πιθανόν να ανταποκρινονταν καλύτερα στην πραγματικοτητα αν λαμβανοταν υπόψη το εύρος εποπτείας των θεσεων εργασιας καθως βλεπουμε οτι προκρίνεται ως προσον η θέση τμηματαρχων στο ΑΠΣ με εύρος εποπτείας το πολύ 3 υπαλλήλους ενώ υπάρχει πληθώρα θέσεων σε όλες σχεδόν τις υπηρεσίες του σώματος όπου η διοίκηση ασκείται πολυ πιο εκτεταμενα. Επίσης συμφωνα με τα ισχυοντα οι θέσεις Δ/ντων και Τμηματάρχων καλύπτονται κατά αρχαιότητα στην ουσία λοιπόν η κάλυψη του ειδικού τυπικού προσοντος δεν εναπόκειται στην προσωπική τους επιδίωξη αλλά εναπόκειται στη βούληση της υπηρεσίας.
Στην παράγραφο (α) να προστεθεί συνέχεια η πρόταση ¨….. όπως αναφέρονται στο άρθρο 79 του εν λόγω νόμου.
Πιστεύει κάποιος ότι οι υπηρετούντες Αξιωματικοί στο Α.Π.Σ. έχουν μεγαλύτερη εμπειρία διοικητική από τους Διοικητές ή Υποδιοικητές των ΔΙ.Π.Υ.Ν. όταν σε αυτούς υπάγονται τόσα τμήματα σύμφωνα με τον ΚΕΥΠΣ τα οποία θα πρέπει να ελέγχουν και να διεκπεραιώνουν τις υποθέσεις τους? Εξάλλου πολλές φορές οι Διευθυντές του Α.Π.Σ. σε παραπέμπουν σε ανώτερους Αξιωματικούς προκειμένου να διευκρινιστούν θέματα του Π.Σ. Μήπως με αυτή την παράγραφο φωτογραφίζονται για προαγωγή μόνο οι Αξιωματικοί του Α.Π.Σ.?
Θα πρέπει στην παράγραφο (β) να προστεθούν και οι ΠΕ.ΠΥ.Δ. και οι ΔΙ.Π.Υ.Ν ή και οι Σταθμοί.
Για τους ανώτερους και ανώτατους αξιωματικούς να προσμετράται για την περαιτέρω εξέλιξή τους η απόκτηση μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών συναφούς αντικειμένου, ιδιαίτερα εάν ο εν λόγω τίτλος σπουδών έχει αποκτηθεί από την Πυροσβεστική Ακαδημία.
ΟΣΟΙ ΑΞΚΟΙ ΑΠΟ ΤΟ ΒΑΘΜΟ ΕΠΙΠΥΡΑΓΟΥ ΚΑΙ ΑΝΩ ΕΧΟΥΝ αποκτήσει Μεταπτυχιακό ή Διδακτορικό τίτλο, ειδικά όταν είναι συναφές με το Πυροσβεστικό Έργο, με αίτησή τους να περνούν σε κατάσταση Ε.Ο.Θ. ΚΑΙ ΝΑ ΑΞΙΟΠΟΙΟΥΝΤΑΙ ΚΑΤΑ ΤΟ ΔΟΚΟΥΝ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΑ ΚΑΙ ΥΠΗΡΕΣΙΑΚΑ.
Θα πρέπει να αναγνωρίζεται βαθμολογικά και μισθολογικά η απόκτηση Μεταπτυχιακού ή Διδακτορικού τίτλου και ειδικά όταν είναι ΣΥΝΑΦΕΣ με το Πυροσβεστικό Έργο.
Πρέπει επιτέλους οι κάτοχοι Μεταπτυχιακών ή Διδακτορικών τίτλων με συναφή αντικείμενα με το Πυροσβεστικό Σώμα να πριμοδοτείται, δεν είναι δυνατόν στελέχοι του Π.Σ. να αφιερώνουν πολύ από τον ελεύθερο χρόνο τους για να αποκτήσουν επιπλέον γνώσεις στο Πυροσβεστικό αντικείμενο , να επιβαρύνονται με έξοδα που τα πληρώνουν από την τσέπη τους και να μην υπάρχει καμία ουσιώδη αναγνώριση από την υπηρεσία. Πρέπει επιτέλους να δοθούν κίνητρα όπως γίνεται και στον ευρύτερο Δημόσιο Τομέα σύμφωνα με τον Ν. 4354/2015.
Για την προαγωγή στο βαθμό του Αρχιπυράρχου Γενικών Καθηκόντων, προτείνω να συμπεριλαμβάνεται ως τυπικό προς προαγωγή προσόν, η κατοχή Μεταπτυχιακού Διπλώματος σχετικού με το Πυροσβεστικό Έργο και / ή Αντικείμενο.
Θεωρώ ότι είναι φρόνιμο να προσμετρηθεί ως επιπλέον προσόν ο μεταπτυχιακός τίτλος ειδίκευσης σε θέματα αντιμετώπισης κρίσεων, φυσικών και τεχνολογικών καταστροφών, όπως παρέχεται από την Πυροσβεστική Ακαδημία σε συνεργασία με το ΑΤΕΙ Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης.
Άρθρο 116 § 1.
Δεν είναι το ίδιο ο αξιωματικός που υπηρέτησε στο ΑΠΣ ως τμηματάρχης ή Δντης με τον αξιωματικό που υπηρέτησε ως διοικητής σε μάχιμες υπηρεσίες. Αν το κριτήριο είναι η επι τουλάχιστον τριετία θητεία σε μια εκ των δύο ανωτέρω κατηγοριών, τότε και η προαγωγή στον βαθμό του Αρχιπυράρχου θα έπρεπε να είναι συγκεκριμένης κατεύθυνσης. Δηλαδή από την μια, ο Αρχιπύραρχος επιτελικών – διοικητικών θέσεων και από την άλλη ο Επιχειρησιακός. Έκαστος στο είδος του.
Ίσως η χρυσή τομή για την προαγωγή Πυράρχου στον επόμενο βαθμό, θα ήταν η τέλεση θητείας διοίκησης σε μάχιμη υπηρεσία αλλά και σε τμήματα η δνσεις του ΑΠΣ. Και επειδή τα τμήματα αυτά δεν είναι αρκετα για να περάσουν αρκετοί Πύραρχοι και όλα βρίσκονται στην Αθήνα, θα μπορούσαν να προστεθούν στην αυτή κατηγορία και τμήματα όπως: θητεία ως προιστάμενος/τμηματάρχης οργανωμένων γραφείων προληπτικής και κατασταλτικής πυρασφάλειας, διοικητικής υποστήριξης και διοικητικού.
-Προτείνω να συμπεριλαμβάνεται ως τυπικό προς προαγωγή προσόν, η κατοχή Μεταπτυχιακού Διπλώματος σχετικού με το Πυροσβεστικό Έργο και / ή Αντικείμενο. Παραθέτω ενδεικτικά: ΦΕΚ Β’ 1534 22/07/2015, ΦΕΚ Β’ 3151 01/08/2018, ΦΕΚ Β’ 3775 14/10/2019, όπου αναφέρονται στο Διιδρυματικό Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών σε συνεργασία με τη Σχολή Ανθυποπυραγών της Πυροσβεστικής Ακαδημίας με τίτλο «Ανάλυση και διαχείριση ανθρωπογενών και φυσικών καταστροφών».
– Ανθος και Υπγος θα πρέπει να είναι σε μάχιμες υπηρεσίες σε μεγάλα αστικά κέντρα σε βάρδιες και όχι σε γραφεία για να μην φτάνουμε στα σημερινά δεδομένα οι πυροσβέστες και οι πυρονόμοι να ξέρουν περισσότερα και να είναι πιο αποτελεσματικοί από έναν αξιωματικό.
– Στους επόμενους βαθμούς ο Αξιωματικός θα πρέπει να μαθαίνει ότι χρειάζεται ώστε να κάνει σωστή διοίκηση σε μία υπηρεσία. Για να γίνει αυτό βέβαια δεν πρέπει κάποιοι να μένουν σε μία θέση όσα χρόνια επιθυμούν και να μην αφήνουν άλλους συναδέλφους να πάνε σε αυτήν την θέση.
Στα πλαίσια της δυνατότητας εκπλήρωσης των ειδικών τυπικών προσόντων από ικανότερο αριθμό Αξιωματικών, προτείνεται η παράγραφος (γ) να μετονομαστεί σε (ε) και να προστεθούν οι εξής παράγραφοι:
(γ) Η επί τριετία συνδυαστική συνολική άσκηση καθηκόντων των ανωτέρω περιπτώσεων (α) & (β)
(δ) Ως ελάχιστο χρονικό διάστημα των περιπτώσεων (α), (β) και (γ) λογίζεται το ένα έτος για κατόχους Μεταπτυχιακών & Διδακτορικών τίτλων σπουδών, υποχρεωτικής φοίτησης τουλάχιστον τριών (3) εξαμήνων και σε άμεση συνάφεια με το Πυροσβεστικό έργο.
(ε) Η άπαξ επιτυχής ολοκλήρωση ψυχοτεχνικής δοκιμασίας (test προσωπικότητας).
Θα έπρεπε να συμπεριλαμβάνεται ως τυπικό προς προαγωγή προσόν, η κατοχή Μεταπτυχιακού Διπλώματος σχετικού με το Πυροσβεστικό Έργο και / ή Αντικείμενο. Παραθέτω ενδεικτικά: ΦΕΚ Β’ 1534 22/07/2015, ΦΕΚ Β’ 3151 01/08/2018, ΦΕΚ Β’ 3775 14/10/2019, όπου αναφέρονται στο Διιδρυματικό Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών σε συνεργασία με τη Σχολή Ανθυποπυραγών της Πυροσβεστικής Ακαδημίας με τίτλο «Ανάλυση και διαχείριση ανθρωπογενών και φυσικών καταστροφών».
θα ήταν φρόνιμο να προστεθεί και η ευδόκιμη Υπηρεσία ως Προϊστάμενοι σε Γραφεία και Τμήματα των ΠΕ.Π.Υ.Δ ή ΔΙ.ΠΥ.Ν. επί τριετία.
Ο τίτλος Μεταπτυχιακού Διπλώματος Ειδίκευσης ο οποίος παρέχεται από την Σχολή Ανθυποπυραγών της Πυροσβεστικής Ακαδημίας (ΦΕΚ B 1534 – 22.07.2015), με δαπάνη του προσωπικού και υπερωριακή εργασία, δεν θα έπρεπε να αποτελεί ειδικό τυπικό προς προαγωγή προσόν; H οικεία Σχολή Επαγγελματικής Μετεκπαίδευσης Επιτελών – Στελεχών του Πυροσβεστικού Σώματος με διάρκεια 6 μήνες λαμβάνετε υπόψη ως ειδικό τυπικό προσόν αλλά όχι το μεταπτυχιακό πρόγραμμα της Ακαδημίας με διάρκεια 18 μήνες και διεθνή αναγνώριση.
Θα έπρεπε να προσμετράται και η Υποδιοίκηση σε Π.Υ.. Π.χ. είμαι δέκα χρόνια Υποδιοικητής και επί μεγάλα διαστήματα Αναπληρωτής Διοικητής, ακόμα και σε αντιπυρική ολόκληρη. Δεν έχω εμπειρία;
Είναι ο προϊστάμενος Π.Κ., σε ποίο υπεύθυνη θέση από τον (προϊστάμενο) Υποδιοικητή του; ρητά όχι.
Θα έπρεπε να προστεθεί, τρία (3) έτη Διοικητής ή πέντε (5) έτη Υποδιοικητής.
Σημειωτέων δε ο Προϊστάμενος Π.Κ. δεν έχει καμία επιτελική εμπειρία, καθώς το Π.Κ. δεν διαθέτει κανενός είδους γραφείο (όπως γραμματεία, πυρασφάλεια κτλ).
Επίσης και ο υπόλοιπη αξιωματικοί που εκτελούν μάχιμη υπηρεσία (όχι Διοικητές) και παράλληλα είναι προϊστάμενοι γραφείων (π.χ. Ανακριτικό), δεν αδικούνται από το παρών, καθώς μπορεί να έχουν και μεγαλύτερο φόρτος εργασίας από διοικητική θέση.
α) Δεδομένου ότι υπάρχουν ανώτεροι αξιωματικοί που υπηρετούν ως Προϊστάμενοι Κλιμακίων, ο χρόνος αυτής τους της υπηρεσίας θα λογίζεται ως επιχειρησιακή διοίκηση;
β) Θα λογίζεται ως επιχειρησιακή διοίκηση ο χρόνος διοίκησης σε υπηρεσίες αεροδρομίων και λιμενικούς σταθμούς; Θα έχει την ίδια βαρύτητα με τη διοίκηση σε ΠΕΠΥΔ, ΔΙΠΥΝ και σταθμούς α΄ τάξης?
γ) Γιατί αντιμετωπίζεται άνισα ο Διοικητής που είναι Πυραγός με το Διοικητή που είναι Επιπυραγός, ακόμα και αν έχουν προσφέρει ακριβώς τις ίδιες υπηρεσίες, δηλαδή ανά διαφορετικά χρονικά διαστήματα υπηρετούσαν ως Διοικητές στην ίδια υπηρεσία; Στον μεν Επιπυραγό λογίζεται η υπηρεσία του ως επιχειρησιακή διοίκηση, στον δε Πυραγό, όχι. Είστε σίγουροι ότι αυτό είναι νόμιμο;
Στο (α) εδάφιο θα μπορούσε να προστεθεί ..ή ως Προϊστάμενοι σε Γραφεία-Τμήματα των ΠΕ.Π.Υ.Δ/ΔΙ.ΠΥ.Ν. επί τριετία.
Αποτελεί μονόδρομο πλέον να πριμοδοτείται βαθμολογικά η απόκτηση Μεταπτυχιακών ή Διδακτορικών τίτλων, ιδιαίτερα με συναφή αντικείμενα με το Πυροσβεστικό Έργο.
Επομένως να προστεθούν στα ειδικά τυπικά προς προαγωγή προσόντα αλλά και στην ετήσια αξιολόγηση των Ανώτερων και Ανώτατων Αξιωματικών του ΠΣ οι μεταπτυχιακοί ή/ και διδακτορικοί τίτλοι σπουδών σε συναφή με το Πυροσβεστικό έργο αντικείμενο.