1. Τα μέλη των εθελοντικών οργανώσεων προκειμένου να λάβουν την ιδιότητα του Εθελοντή Πολιτικής Προστασίας, πρέπει να έχουν τις ακόλουθες προϋποθέσεις:
α. Να είναι Έλληνες πολίτες ή πολίτες κράτους – μέλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης με μόνιμη διαμονή στην Ελλάδα επί τουλάχιστον τριετία, ή υπήκοοι τρίτων χωρών που είναι κάτοχοι άδειας παραμονής επί μακρόν διαμένοντος.
β. Να μιλούν και να γράφουν με επάρκεια την ελληνική γλώσσα.
γ. Να μην διώκονται και να μην έχουν καταδικαστεί για εγκλήματα που αποτελούν κωλύματα για την πρόσληψη στο Δημόσιο, σύμφωνα με τις διατάξεις του Υπαλληλικού Κώδικα (ν. 3528/2007).
δ. Να έχουν συμπληρώσει το δέκατο όγδοο (18ο) έτος της ηλικίας τους και να μην υπερβαίνουν το εξηκοστό πέμπτο (65ο). Προκειμένου για υποστηρικτικές δράσεις το ως άνω όριο ηλικίας παρατείνεται έως το εβδομηκοστό (70ο) έτος.
ε. Να έχουν αποδεδειγμένα καλή σωματική και ψυχική υγεία που θα πιστοποιείται κατόπιν υποβολής γνωμάτευσης καλής γενικής ιατρικής κατάστασης από ιατρούς ειδικότητας παθολόγου, καρδιολόγου και ψυχιάτρου, δημόσιου ή ιδιωτικού φορέα παροχής υπηρεσιών υγείας.
στ. Να έχουν λάβει την απαιτούμενη πιστοποιημένη εκπαίδευση και πιστοποίηση από την Σχολή Εθελοντών και Εθελοντικών Οργανώσεων της Ακαδημίας Πολιτικής Προστασίας.
2. Κάθε εθελοντής που πληροί τις παραπάνω προϋποθέσεις, εντάσσεται στο Μ.Ε. του Ε.Μ.Ε.Π.Π. και του αποδίδεται ατομικός, μοναδικός αριθμός μητρώου. Ο εθελοντής πολιτικής προστασίας δεν δύναται να είναι ταυτόχρονα μέλος σε περισσότερες από μια εθελοντικές οργανώσεις του Μ.Ε.Ο.Π.Π., ενώ, η ιδιότητα του Εθελοντή Πολιτικής Προστασίας διατηρείται σε περίπτωση μετακίνησης, από μια εθελοντική ομάδα του Μ.Ε.Ο.Π.Π. σε άλλη, καθώς και σε περίπτωση που η εθελοντική οργάνωση στην οποία ο εθελοντής είναι μέλος, διαλυθεί ή παύσει τις εργασίες της ή διαγραφεί από το Μ.Ε.Ο.Π.Π., εφόσον ενταχθεί εντός εξαμήνου, σε άλλη εθελοντική οργάνωση του Μ.Ε.Ο.Π.Π. Σε κάθε περίπτωση, η εθελοντική οργάνωση προς την οποία μετακινείται ο εθελοντής οφείλει να ενημερώνει άμεσα τη Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας για τη σχετική μετακίνηση.
Αρχική Εθνικός Μηχανισμός Διαχείρισης Κρίσεων και Αντιμετώπισης Κινδύνων, Αναδιάρθρωση της ΓΓΠΠ, Αναβάθμιση Εθελοντισμού Πολιτικής Προστασίας, Αναδιοργάνωση του Πυροσβεστικού Σώματος και άλλες διατάξειςΆρθρο 59 – Προϋποθέσεις απόκτησης ιδιότητας Εθελοντή Πολιτικής Προστασίας
Άρθρο 59 – Προϋποθέσεις απόκτησης ιδιότητας Εθελοντή Πολιτικής Προστασίας
- 18 ΣχόλιαΆρθρο 01 – Έννοιες – Ορισμοί
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 02 – Πεδίο Δράσης Εθνικού Μηχανισμού Διαχείρισης Κρίσεων και Αντιμετώπισης Κινδύνων
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 03 – Διάρθρωση Εθνικού Μηχανισμού
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 04 – Δράσεις Εθνικού Μηχανισμού
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 05 – Αρχές λειτουργίας Εθνικού Μηχανισμού
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 06 – Διαβάθμιση Κατάστασης Ετοιμότητας
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 07 – Δυναμικό και Μέσα Εθνικού Μηχανισμού
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 08 – Διυπουργική Επιτροπή Εθνικού Σχεδιασμού Πολιτικής Προστασίας
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 09 – Εθνική Πολιτική Μείωσης Κινδύνου Καταστροφών – Εθνικός Σχεδιασμός Πολιτικής Προστασίας
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 10 – Πλαίσια Διαχείρισης Εκτάκτων Αναγκών (Π.Δ.Ε.Α.)
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 11 – Συντονιστικά Όργανα Πολιτικής Προστασίας
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 12 – Συντονιστικό Όργανο Πολιτικής Προστασίας (Σ.Ο.Π.Π.)
- 20 ΣχόλιαΆρθρο 13 – Περιφερειακά Συντονιστικά Όργανα Πολιτικής Προστασίας (ΠΕ.Σ.Ο.Π.Π.)
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 14 – Αρμοδιότητες Περιφερειακών Συντονιστικών Οργάνων Πολιτικής Προστασίας (ΠΕ.Σ.Ο.Π.Π.)
- 26 ΣχόλιαΆρθρο 15 – Τοπικά Επιχειρησιακά Συντονιστικά Όργανα Πολιτικής Προστασίας (Τ.Ε.Σ.Ο.Π.Π.)
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 16 – Αρμοδιότητες Τ.Ε.Σ.Ο.Π.Π.
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 17 – Σύσταση και Αρμοδιότητες των Περιφερειακών Επιχειρησιακών Κέντρων Πολιτικής Προστασίας (Π.Ε.ΚΕ.Π.Π.)
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 18 – Οργάνωση και λειτουργία των Περιφερειακών Επιχειρησιακών Κέντρων Πολιτικής Προστασίας (Π.Ε.ΚΕ.Π.Π.)
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 19 – Υποστηρικτικές Υπηρεσίες Εθνικού Μηχανισμού
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 20 – Αυτοτελείς Διευθύνσεις Πολιτικής Προστασίας
- 16 ΣχόλιαΆρθρο 21 – Αυτοτελή Τμήματα Πολιτικής Προστασίας
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 22 – Εθνική Βάση Δεδομένων Κινδύνων και Απειλών
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 23 – Γενικά Σχέδια Αντιμετώπισης Εκτάκτων Αναγκών και Διαχείρισης Συνεπειών
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 24 – Σκοπός της Εκτίμησης Επικινδυνότητας
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 25 – Κατάσταση Έκτακτης Ανάγκης Πολιτικής ΠροστασίαςΆρθρο 25 – Κατάσταση Έκτακτης Ανάγκης Πολιτικής Προστασίας
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 26 – Κατάσταση Ειδικής Κινητοποίησης Πολιτικής ΠροστασίαςΆρθρο 26 – Κατάσταση Ειδικής Κινητοποίησης Πολιτικής Προστασίας
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 27 – Οργανωμένη Προληπτική Απομάκρυνση Πολιτών
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 28 – Αποστολή της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 29 – Αρμοδιότητες της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 30 – Αρμοδιότητες Γενικού Γραμματέα Πολιτικής Προστασίας
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 31 – Διάρθρωση – Αρμοδιότητες Γραφείων άμεσα υπαγόμενων στον Γενικό Γραμματέα Πολιτικής Προστασίας
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 32 – Διάρθρωση – Προσωπικό της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας
- 14 ΣχόλιαΆρθρο 33 – Αποστολή – Διάρθρωση – Αρμοδιότητες Γενικής Διεύθυνσης Συντονισμού
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 34 – Διάρθρωση – Αρμοδιότητες Αυτοτελούς Διεύθυνσης Διοίκησης και Υποστήριξης
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 35 – Διάρθρωση – Αρμοδιότητες Αυτοτελούς Διεύθυνσης Τεχνικής Υποστήριξης και Προγραμμάτων
- 20 ΣχόλιαΆρθρο 36 – Εθνικό Συντονιστικό Κέντρο Επιχειρήσεων και Διαχείρισης Κρίσεων (Ε.Σ.Κ.Ε.ΔΙ.Κ.)
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 37 – Επιτελική Δομή ΕΣΠΑ Πολιτικής Προστασίας
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 38 – Επιχειρησιακό Ταμείο Πρόληψης και Αντιμετώπισης Κινδύνων (Ε.Τ.Π.Α.Κ.)
- 88 ΣχόλιαΆρθρο 39 – Εθνική Σχολή Διαχείρισης Κρίσεων και Αντιμετώπισης Κινδύνων – Αναβάθμιση της Πυροσβεστικής Ακαδημίας
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 40 – Κέντρο Μελετών Διαχείρισης Κρίσεων (ΚΕ.ΜΕ.ΔΙ.Κ.)
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 41 – Μόνιμο Επιστημονικό Συμβούλιο Πολιτικής Προστασίας
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 42 – Επιτροπή Εκτίμησης Κινδύνου
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 43 – Ευρωπαϊκό Κέντρο Δασικών Πυρκαγιών
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 44 – Κατάρτιση και έγκριση προϋπολογισμού της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 45 – Γενική Διεύθυνση Οικονομικών Υπηρεσιών (Γ.Δ.Ο.Υ.) Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 46 – Διεύθυνση Προϋπολογισμού και Δημοσιονομικών ΑναφορώνΆρθρο 46 – Διεύθυνση Προϋπολογισμού και Δημοσιονομικών Αναφορών
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 47 – Διεύθυνση Οικονομικής ΔιαχείρισηςΆρθρο 47 – Διεύθυνση Οικονομικής Διαχείρισης
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 48 – Διεύθυνση Προμηθειών
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 49 – Αυτοτελές Τμήμα ΥποστήριξηςΆρθρο 49 – Αυτοτελές Τμήμα Υποστήριξης
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 50 – Προϊστάμενος Γενικής Διεύθυνσης
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 51 – Προϊστάμενοι Διευθύνσεων
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 52 – Προϊστάμενοι Τμημάτων και Προϊστάμενοι Γραφείων Τμημάτων ΔιευθύνσεωνΆρθρο 52 – Προϊστάμενοι Τμημάτων και Προϊστάμενοι Γραφείων Τμημάτων Διευθύνσεων
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 53 – Δαπάνες απορρήτων αναγκών
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 54 – Λοιπά Θέματα
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 55 – Έννοιες – Ορισμοί
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 56 – Αποστολή και δράση των Εθελοντικών Οργανώσεων Πολιτικής Προστασίας
- 26 ΣχόλιαΆρθρο 57 – Δράσεις των Εθελοντικών Οργανώσεων Πολιτικής Προστασίας
- 19 ΣχόλιαΆρθρο 58 – Προϋποθέσεις ένταξης στο Μητρώο Εθελοντικών Οργανώσεων Πολιτικής Προστασίας (Μ.Ε.Ο.Π.Π.)
- 16 ΣχόλιαΆρθρο 59 – Προϋποθέσεις απόκτησης ιδιότητας Εθελοντή Πολιτικής Προστασίας
- 14 ΣχόλιαΆρθρο 60 – Προϋποθέσεις ανανέωσης ιδιότητας Εθελοντή Πολιτικής Προστασίας
- 19 ΣχόλιαΆρθρο 61 – Εκπαίδευση Εθελοντικών Οργανώσεων
- 16 ΣχόλιαΆρθρο 62 – Κινητοποίηση και Επιχειρησιακή Εμπλοκή Εθελοντών
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 63 – Αξιολόγηση των Εθελοντικών Οργανώσεων
- 14 ΣχόλιαΆρθρο 64 – Διακριτικός Τίτλος -Στολή – Ατομικό Δελτίο Εθελοντή
- 14 ΣχόλιαΆρθρο 65 – Υποχρεώσεις εργοδοτών των εργαζόμενων Εθελοντών Πολιτικής Προστασίας
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 66 – Ηθικές Αμοιβές
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 67 – Διαγραφή Εθελοντικών Οργανώσεων από το Μ.Ε.Ο.Π.Π.
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 68 – Ενίσχυση σε υλικά και μέσα
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 69 – Ασφαλιστική κάλυψη και αστική ευθύνη Εθελοντών Πολιτικής Προστασίας του Μ.Ε.
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 70 – Οδήγηση-Χειρισμός Πυροσβεστικών Οχημάτων-Μηχανημάτων
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 71 – Μεταβατικές διατάξεις
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 72 – Μνημόνια Συνεργασίας Γ.Γ.Π.Π. με μη κυβερνητικές οργανώσεις και οργανώσεις μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 73 – Λύση ΣυνεργασιώνΆρθρο 73 – Λύση Συνεργασιών
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 74 – Αποστολή Πυροσβεστικού Σώματος
- 15 ΣχόλιαΆρθρο 75 – Αρμοδιότητες Πυροσβεστικού Σώματος
- 31 ΣχόλιαΆρθρο 76 – Πυροσβεστικό Σώμα και πυροσβεστικό προσωπικό
- 59 ΣχόλιαΆρθρο 77 – Οργανικές θέσεις πυροσβεστικού προσωπικού και Πυροσβεστών Πενταετούς Υποχρέωσης (Π.Π.Υ.)
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 78 – Οργανικές θέσεις πολιτικού προσωπικού
- 40 ΣχόλιαΆρθρο 79 – Διάρθρωση Υπηρεσιών Πυροσβεστικού Σώματος
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 80 – Επιτελείο, Κλάδοι και Διευθύνσεις Πυροσβεστικού Σώματος
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 81 – Γραφεία Αρχηγού, Υπαρχηγού και Επιτελάρχη
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 82 – Αρχηγείο Πυροσβεστικού Σώματος – Διοίκηση – Βαθμοί – Καθήκοντα
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 83 – Συμβούλια Επιτελικού Σχεδιασμού και Διαχείρισης Κρίσεων Πυροσβεστικού Σώματος
- 19 ΣχόλιαΆρθρο 84 – Διάρθρωση – Αρμοδιότητες Διευθύνσεων Κλάδου Πυροσβεστικών Επιχειρήσεων
- 24 ΣχόλιαΆρθρο 85 – Διάρθρωση – Αρμοδιότητες Διευθύνσεων Κλάδου Διοικητικής Υποστήριξης
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 86 – Υπηρεσία Εναέριων Μέσων Πυροσβεστικού Σώματος (Υ.Ε.Μ.Π.Σ.)
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 87 – Υγειονομική Υπηρεσία Πυροσβεστικού Σώματος (ΥΓ.Υ.Π.Σ.)
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 88 – Υπηρεσία Πλωτών Μέσων Πυροσβεστικού Σώματος
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 89 – Υπηρεσία Διαχείρισης Πυροσβεστικού ΥλικούΆρθρο 89 – Υπηρεσία Διαχείρισης Πυροσβεστικού Υλικού
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 90 – Πυροσβεστικό Μουσείο
- 31 ΣχόλιαΆρθρο 91 – Αρμοδιότητες και λειτουργία Περιφερειακών Πυροσβεστικών Διοικήσεων (ΠΕ.ΠΥ.Δ.)
- 32 ΣχόλιαΆρθρο 92 – Αρμοδιότητες και λειτουργία Διοικήσεων Πυροσβεστικών Υπηρεσιών Νομών (ΔΙ.Π.Υ.Ν.)
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 93 – Ιεραρχία Αξιωματικών, Πυρονόμων και Υπαξιωματικών
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 94 – Αρχαιότητα Αξιωματικών
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 95 – Αρχαιότητα Πυρονόμων, Υπαξιωματικών και Πυροσβεστών
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 96 – Βαθμοί – Ιεραρχική κλίμακα – Αντιστοιχία
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 97 – Προέλευση Αξιωματικών
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 98 – Διάκριση ΑξιωματικώνΆρθρο 98 – Διάκριση Αξιωματικών
- 14 ΣχόλιαΆρθρο 99 – Προέλευση Πυρονόμων, Υπαξιωματικών και Πυροσβεστών
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 100 – Διάκριση Πυρονόμων, Υπαξιωματικών και ΠυροσβεστώνΆρθρο 100 – Διάκριση Πυρονόμων, Υπαξιωματικών και Πυροσβεστών
- 86 ΣχόλιαΆρθρο 101 – Διάκριση και προέλευση πυροσβεστικού προσωπικού Ειδικών Καθηκόντων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 102 – Είδη καταστάσεων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 103 – Ενέργεια
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 104 – Υπηρεσία γραφείου
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 105 – Μακρά αναρρωτική άδειαΆρθρο 105 – Μακρά αναρρωτική άδεια
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 106 – ΔιαθεσιμότηταΆρθρο 106 – Διαθεσιμότητα
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 107 – ΑργίεςΆρθρο 107 – Αργίες
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 108 – Μόνιμη διαθεσιμότηταΆρθρο 108 – Μόνιμη διαθεσιμότητα
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 109 – Κατάσταση Εκτός Οργανικών Θέσεων (Ε.Ο.Θ.)
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 110 – ΑποστρατείαΆρθρο 110 – Αποστρατεία
- 12 ΣχόλιαΆρθρο 111 – Καταληκτικοί βαθμοί εν ενεργεία Αξιωματικών Γενικών και Ειδικών Καθηκόντων
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 112 – Αρχές Συστήματος Αξιολόγησης – Διάκριση και έννοια προς προαγωγή προσόντων
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 113 – Γενικά τυπικά προσόντα Αξιωματικών
- 126 ΣχόλιαΆρθρο 114 – Γενικά τυπικά προσόντα Πυρονόμων – Υπαξιωματικών και Πυροσβεστών
- 12 ΣχόλιαΆρθρο 115 – Υπολογισμός χρόνου υπηρεσίας
- 27 ΣχόλιαΆρθρο 116 – Ειδικά τυπικά προς προαγωγή προσόντα
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 117 – Ουσιαστικά προς προαγωγή προσόντα
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 118 – Κριτήρια αξιολόγησης ουσιαστικών προσόντων
- 16 ΣχόλιαΆρθρο 119 – Βαθμολογία απόδοσης
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 120 – Έγγραφα αξιολόγησηςΆρθρο 120 – Έγγραφα αξιολόγησης
- 21 ΣχόλιαΆρθρο 121 – Αξιολογητές – Έννοια – Αρμοδιότητα
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 122 – Χρόνος Αξιολόγησης – Διαδικασία
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 123 – Προϋποθέσεις προαγωγής
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 124 – Παραλειπόμενοι των κρίσεων
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 125 – Τακτικές και έκτακτες κρίσεις – κρινόμενοι Αξιωματικοί
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 126 – Διαβαθμίσεις κρίσεων με βάση τα ουσιαστικά προσόντα
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 127 – Τρόπος προαγωγής
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 128 – Συμβούλια κρίσεωνΆρθρο 128 – Συμβούλια κρίσεων
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 129 – Σύνθεση των Συμβουλίων Κρίσεων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 130 – Αρμοδιότητες των Συμβουλίων Κρίσεων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 131 – Εργασίες των Συμβουλίων
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 132 – Σύνταξη, κύρωση και εκτέλεση των πινάκων
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 133 – Τιμητικές διακρίσεις αποστρατευόμενων ΑξιωματικώνΆρθρο 133 – Τιμητικές διακρίσεις αποστρατευόμενων Αξιωματικών
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 134 – Διαδικασία προαγωγών
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 135 – Προαγωγές Αξιωματικών ανεξάρτητα από την ύπαρξη κενών θέσεων
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 136 – Κρίσεις των Αξιωματικών που συμπληρώνουν τριακονταπενταετή πραγματική υπηρεσία
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 137 – Κρίσεις και προαγωγές των Αξιωματικών της κατάστασης υπηρεσίας γραφείου
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 138 – Τρόπος επιλογής των Αξιωματικών
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 139 – Επιλογή Υποστρατήγων και ΑντιστρατήγωνΆρθρο 139 – Επιλογή Υποστρατήγων και Αντιστρατήγων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 140 – Επιλογή του Αντιστράτηγου-Αρχηγού
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 141 – Συνέπειες των δυσμενών κρίσεων
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 142 – Προσφυγή του Υπουργού Προστασίας του Πολίτη στο Δευτεροβάθμιο Συμβούλιο ΚρίσεωνΆρθρο 142 – Προσφυγή του Υπουργού Προστασίας του Πολίτη στο Δευτεροβάθμιο Συμβούλιο Κρίσεων
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 143 – Προσφυγή ενδιαφερομένων στο Δευτεροβάθμιο Συμβούλιο ΚρίσεωνΆρθρο 143 – Προσφυγή ενδιαφερομένων στο Δευτεροβάθμιο Συμβούλιο Κρίσεων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 144 – Εργασίες των Συμβουλίων Επανάκρισης
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 145 – Ενέργειες σε περιπτώσεις ακύρωσης αποφάσεων των Συμβουλίων ΚρίσεωνΆρθρο 145 – Ενέργειες σε περιπτώσεις ακύρωσης αποφάσεων των Συμβουλίων Κρίσεων
- 22 ΣχόλιαΆρθρο 146 – Αποστρατεία λόγω ορίου ηλικίας
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 147 – Ηλεκτρονικά ατομικά βιβλιάρια
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 148 – Μεταθέσεις
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 149 – Τοποθετήσεις – μεταθέσεις για κάλυψη κενών οργανικών θέσεων
- 14 ΣχόλιαΆρθρο 150 – Νομός Συμφερόντων – Υπηρεσία Προτίμησης
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 151 – Κατανομή Υπηρετούσας Δύναμης
- 43 ΣχόλιαΆρθρο 152 – Μεταθέσεις λόγω συμπλήρωσης ορισμένου χρόνου σε Υπηρεσία
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 153 – Μεταθέσεις για λόγους καταφανούς υπαιτιότητας του υπαλλήλου
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 154 – Αμοιβαίες μεταθέσεις
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 155 – Μεταθέσεις λόγω προαγωγής
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 156 – Μεταθέσεις για συνυπηρέτηση
- 33 ΣχόλιαΆρθρο 157 – Τοποθετήσεις των εξερχόμενων από τις Σχολές της Πυροσβεστικής Ακαδημίας
- 70 ΣχόλιαΆρθρο 158 – Κριτήρια μεταθέσεων
- 23 ΣχόλιαΆρθρο 159 – Διαδικασία μεταθέσεων
- 20 ΣχόλιαΆρθρο 160 – Αποσπάσεις
- 39 ΣχόλιαΆρθρο 161 – Μετακινήσεις
- 92 ΣχόλιαΆρθρο 162 – Έκταση εφαρμογής των διατάξεων του Κανονισμού Μεταθέσεων
- 12 ΣχόλιαΆρθρο 163 – Άρθρο 163 Μεταθέσεις – Αποσπάσεις – Μετακινήσεις Πυροσβεστών Πενταετούς Υποχρέωσης
- 77 ΣχόλιαΆρθρο 164 – Μεταβατικές διατάξεις
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 165 – Υπηρεσιακά θέματα αθλητών πυροσβεστικών υπαλλήλων
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 166 – Καθήκοντα προανάκρισης – Διοικητικό Πρόστιμο
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 167 – Πυροσβεστικές διατάξεις – Πυροπροστασία
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 168 – Έλεγχος κατασβεστικών μέσων και υλικών
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 169 – Άδειες – πειθαρχικό δίκαιο πυροσβεστικών υπαλλήλων
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 170 – Υγειονομική περίθαλψη
- 18 ΣχόλιαΆρθρο 171 – Αποδοχές – Προϋπολογισμός -Οικονομική Διαχείριση – Λέσχες
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 172 – Υλικές και ηθικές αμοιβές
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 173 – Βράβευση Υπηρεσιών και πυροσβεστικού προσωπικού
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 174 – Καθιέρωση Ημέρας Αποστράτων, Ημέρα Μνήμης και Ημέρα Πυροσβεστικού Σώματος
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 175 – Συνεργασία Πυροσβεστικού Σώματος και Γενικής Διεύθυνσης Δασών
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 176 – Συνήγορος του Πυροσβέστη
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 177 – Τροποποίηση διατάξεων του π.δ. 210/1992 (Α΄ 99)
- 12 ΣχόλιαΆρθρο 178 – Τροποποίηση και συμπλήρωση διατάξεων
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 179 – Πρακτική Άσκηση Φοιτητών – Σπουδαστών Ανώτατης Εκπαίδευσης – Ινστιτούτων Επαγγελματικής Κατάρτισης σε Υπηρεσίες του Π.Σ.Άρθρο 179 – Πρακτική Άσκηση Φοιτητών – Σπουδαστών Ανώτατης Εκπαίδευσης – Ινστιτούτων Επαγγελματικής Κατάρτισης σε Υπηρεσίες του Π.Σ.
- 36 ΣχόλιαΆρθρο 180 – Θέματα Πυροσβεστών Πενταετούς Υποχρέωσης, Πυροσβεστών εποχικής απασχόλησης και Εθελοντών Πυροσβεστών Διαδικασία ένταξης Εποχικών Πυροσβεστών
- 32 ΣχόλιαΆρθρο 181
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 182 – Καταργούμενες διατάξεις
- 1 ΣχόλιοΠΑΡΑΡΤΗΜΑΤΑ
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
30 Δεκεμβρίου 2019, 10:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
13 Ιανουαρίου 2020, 18:00
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
16 Σχόλια 1963 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 6362 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Αναμόρφωση και εκσυγχρονισμός του Σωφρονιστικού Κώδικα- Tροποποιήσεις στον ν. 2776/1999
- ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΤΗΣ ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ, ΑΝΑΜΟΡΦΩΣΗ ΤΟΥ ΠΛΑΙΣΙΟΥ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΑΞΙΩΜΑΤΙΚΩΝ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑΣ
- ΨΗΦΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΩΝ ΕΠΙΔΟΣΕΩΝ ΕΓΓΡΑΦΩΝ ΚΑΙ ΑΠΟΔΕΣΜΕΥΣΗ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑΣ ΑΠΟ ΤΗ ΔΙΕΝΕΡΓΕΙΑ ΕΠΙΔΟΣΕΩΝ ΕΓΓΡΑΦΩΝ ΤΗΣ ΠΟΙΝΙΚΗΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΔΙΚΗΣ ΚΑΙ ΛΟΙΠΕΣ ΕΠΕΙΓΟΥΣΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- Σχέδιο νόμου για την εναρμόνιση της Οδηγίας 2019/69, δυνάμει της Οδηγίας 2021/555
- Ρυθμίσεις Σωφρονιστικής νομοθεσίας και λοιπές διατάξεις Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη
- Δημόσιες υπαίθριες συναθροίσεις
- Εθνικός Μηχανισμός Διαχείρισης Κρίσεων και Αντιμετώπισης Κινδύνων, Αναδιάρθρωση της ΓΓΠΠ, Αναβάθμιση Εθελοντισμού Πολιτικής Προστασίας, Αναδιοργάνωση του Πυροσβεστικού Σώματος και άλλες διατάξεις
- Σχέδιο Νόμου Περί Διεθνούς Προστασίας
- Εθνικό Σύστημα Πολιτικής Προστασίας
- Τροποποίηση διατάξεων του ν. 2168/1993 (Α΄ 147) «Ρύθμιση θεμάτων που αφορούν όπλα, πυρομαχικά, εκρηκτικές ύλες, εκρηκτικούς μηχανισμούς και άλλες διατάξεις»
- Τεχνικές προδιαγραφές για την προμήθεια συστημάτων αναγνώρισης πινακίδων οχημάτων που διέρχονται από τα νομοθετημένα συνοριακά σημεία διέλευσης της χώρας
- «Τεχνικές Προδιαγραφές για την προμήθεια οχημάτων ειδικής χρήσης»
- Τεχνικές Προδιαγραφές για την προμήθεια επιβατικών αυτοκινήτων διπλού καυσίμου Ελληνικής Αστυνομίας
- Διακήρυξη ανοικτού διεθνούς δημόσιου διαγωνισμού με θέμα «Παροχή Υπηρεσιών στην Υπηρεσία Ασύλου και στην Αρχή Προσφυγών »
- Ελληνική Αστυνομία
- Διερεύνηση Ναυτικών Ατυχημάτων
- Τεχνητό Εμπόδιο
- Επικουρική Ακτοφυλακή
- Αναδιοργάνωση Υπηρεσιών του Υπουργείου Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη
- Ένοπλοι ιδιώτες φρουροί σε εμπορικά πλοία
- Εθελοντές Πυροσβέστες
- Σύσταση Ελληνικής Ακτοφυλακής
- Γραφείο Αντιμετώπισης Περιστατικών Αυθαιρεσίας στο Υπ. Προστασίας του Πολίτη
- Προδιαγραφές χορήγησης και ανάκλησης για το καθεστώς του πρόσφυγα
- Aσυλο και Πρώτη Υποδοχή
- Έλεγχος απόκτησης και κατοχής όπλων
- Σύσταση Γραφείου Αντιμετώπισης Περιστατικών Αυθαιρεσίας
Σε ότι αφορά την § 2 :
Αρκετές εθελοντικές οργανώσεις δρουν συνεχώς, με καθημερινές περιπολίες και με συνεχή παρουσία στους τομείς ευθύνης. Συνεπώς πρέπει να εξετάζεται συνολικά η δράση μιας οργάνωσης και όχι απλώς σε περίπτωση κινητοποίησης. Είναι επίσης λογικό οι εκθέσεις αυτές να συντάσσονται σε εξαμηνιαία βάση.
Προτείνεται «εξαμηνιαίως» , αντί για μηνιαίως. ( για την αντιπυρική και τη χειμερινή περίοδο αντίστοιχα )
Επίσης να κοινοποιείται στην Ε.Ο. το αποτέλεσμα της αξιολόγησης κάθε φορά που διενεργείται.
Για την αξιολόγηση να συσταθεί τουλάχιστον τριμελής επιτροπή διότι με αυτό το τρόπο εγγυάται η αμεροληψία της αξιολόγησης
Σε ότι αφορά το 1β προτείνεται :
Η γλωσσομάθεια θα μπορεί να πιστοποιείται κι από την δυνατότητα το εκπαιδευμένου να επιτύχει στις γραπτές και προφορικές εξετάσεις για τις ανά περίπτωση δράσεις.
Να προστεθεί στην § 1 στ το εξής :
«ή να έχουν λάβει την απαιτούμενη πιστοποιημένη εκπαίδευση από την Πυροσβεστική Ακαδημία μεταξύ των ετών 2014 και 2019»
Εφόσον έχει παρέλθει πενταετία εθελοντικής προσφοράς , ο εθελοντής Π.Π. θα λαμβάνει συμπληρωματική εκπαίδευση.
Θα ήταν σκόπιμο να αναγνωριστούν οι πιστοποιήσεις των Εθελοντών Πολιτικής Προστασίας που έχουν αποκτηθεί μέσω της διαδικασίας πιστοποίησης της Πυροσβεστικής Ακαδημίας και να μη γίνει όλη η εκπαίδευση εξ αρχής για όσους ήδη τις κατέχουν
Εθελοντές Δασοπυροπροστασίας Αττικής (ΕΔΑΣΑ)
Στην Παράγραφο 1στ του Άρθρου 59 προτείνεται η εξής τροποποίηση:
«…Να έχουν λάβει την απαιτούμενη πιστοποιημένη εκπαίδευση και πιστοποίηση από την Σχολή Εθελοντών και Εθελοντικών Οργανώσεων της Ακαδημίας Πολιτικής Προστασίας ή να είναι πιστοποιημένοι εθελοντές του Ελληνικού Ερυθρού Σταυρού…»
Τεκμηρίωση:
Λόγω της γεωγραφικής εξάπλωσης του ΕΕΣ καθώς και λόγω του μεγάλου πλήθους των εθελοντών του εγείρεται σοβαρό ζήτημα συμμετοχής των εθελοντών του ΕΕΣ στην εν λόγω ακαδημία. Εξάλλου, οι εθελοντές του ΕΕΣ ήδη προετοιμάζονται σε θέματα πολιτικής προστασίας και αντιμετώπισης καταστροφών στα κατά τόπους περιφερειακά τους τμήματα μέσα από τις ειδικές εκπαιδεύσεις της Υπηρεσίας Προετοιμασίας, Διαχείρισης και Αντιμετώπισης Καταστροφών του ΕΕΣ. Η συμμετοχή τόσων χιλιάδων εθελοντών του ΕΕΣ στην σχολή αυτή θα γίνει με αργό ρυθμό λόγω του μεγάλου αριθμού εθελοντών αλλά κυριότερα θα επιφέρει πολύ μεγάλη επιβάρυνση σε όσους εθελοντές κατοικούν εκτός Αττικής. Επιπλέον η επιβάρυνση με επιπλέον υποχρεώσεις εκπαίδευσης πέραν των σημερινών θα αποτελέσει σοβαρό αντικίνητρο συμμετοχής στους μελλοντικούς υποψήφιους εθελοντές που ο ΕΕΣ προσπαθεί να προσελκύσει. Συνολικά και τα 2 παραπάνω αποτελούν σοβαρό πλήγμα για την επιχειρησιακή ικανότητα του ΕΕΣ αλλά και για τη μελλοντική βιωσιμότητα του εθελοντικού του σώματος. Εξάλλου μέσα από μια τέτοια διαδικασία πιστοποίησης ενδεχομένως να πλήττεται η Θεμελιώδης Αρχή της Ανεξαρτησίας του Ερυθροσταυρικού Κινήματος η οποία αναφέρει πως: «Το Κίνημα είναι ανεξάρτητο. Οι Εθνικοί Σύλλογοι, ενώ είναι βοηθητικοί στις ανθρωπιστικές υπηρεσίες των κυβερνήσεων τους και υπόκεινται στους νόμους των χωρών τους, πρέπει πάντοτε να διατηρούν την αυτονομία τους έτσι ώστε να μπορούν να ενεργούν πάντοτε σύμφωνα με τις Αρχές του Κινήματος» την οποία και έχει αποδεχτεί η Ελλάδα τόσο με την προσχώρησή της στη Συνθήκη της Γενεύης όσο και με την αποδοχή του καταστατικού του ΕΕΣ στο οποίο επίσης αναφέρεται.
Σύμφωνα με τα παραπάνω, επειδή μια τέτοια υποχρέωση πλήττει τους χιλιάδες εθελοντές του ΕΕΣ, επειδή πλήττει σοβαρά τη μελλοντική δυνατότητα του οργανισμού για προσέλκυση νέων εθελοντών σε πανελλαδικό επίπεδο και επειδή ο οργανισμός πρέπει να λειτουργεί με ένα βαθμό ανεξαρτησίας, είναι σημαντικό να εξαιρεθούν όλοι οι πιστοποιημένοι εθελοντές του ΕΕΣ από τις υποχρεώσεις αυτής της παραγράφου.
Στο άρθρο 59,παρ.1ε γίνεται σαφής αναφορά στην καλή σωματική υγεία και πως αυτή πιστοποιείται.
Εκτιμώ οτι αυτό δημιουργεί ζήτημα διάκρισης και αφήνει εκτός εθελοντικής δράσης ΑΜΕΑ,άτομα με κινητικά προβλήματα,προβλήματα όρασης, κ.λ.π, με αποτέλεσμα την ευθεία προσβολή των δικαιωμάτων ισοτιμίας και ελευθερίας δράσης και έκφρασης.
Αυτό δεν συνάδει με τις δημοκρατικές αντιλήψεις περί κράτους δικαίου μιας σύγχρονης κοινωνίας.
Κανείς δεν πρέπει να εξαιρείται από την εθελοντική προσφορά.Οι συνάνθρωποι μας αυτοί μπορούν να παρέχουν συγκεκριμένες υπηρεσίες με άριστο τρόπο στο πεδίο των επικοινωνιών, του εφοδιασμού,της καταγραφής κ.λ.π.
Παρακαλώ για την άμεση επανόρθωση τις συγκεκριμένης αναφοράς.
Με εκτίμηση
Στέλιος Βερνίκος
Δημιουργός και επιστημονικός υπεύθυνος του ΠΡΟΤΕΚΤΑ.
Σε ότι αφορά το 1β προτείνεται :
Η γλωσσομάθεια θα μπορεί να πιστοποιείται κι από την δυνατότητα το εκπαιδευμένου να επιτύχει στις γραπτές και προφορικές εξετάσεις για τις ανά περίπτωση δράσεις.
Να προστεθεί στην § 1 στ το εξής :
«ή να έχουν λάβει την απαιτούμενη πιστοποιημένη εκπαίδευση από την Πυροσβεστική Ακαδημία μεταξύ των ετών 2014 και 2019»
Εφόσον έχει παρέλθει πενταετία εθελοντικής προσφοράς , ο εθελοντής Π.Π. θα λαμβάνει συμπληρωματική εκπαίδευση.
ΕΘΕΛΟΝΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΠΥΡΟΣΒΕΣΗΣ ΔΙΑΣΩΣΗΣ
ΑΜ ΓΓΠΠ 8/2015
ΕΔΡΑ: ΘΕΡΙΑΝΟ ΠΑΤΡΩΝ
ΝΟΜΟΣ: ΑΧΑΙΑΣ
Σε ότι αφορά την § 1 β :
Πως πιστοποιείται η επάρκεια ομιλίας και γραφής της ελληνικής γλώσσας
Να προστεθεί στην § 1 στ το εξής :
«ή να έχουν λάβει την απαιτούμενη πιστοποιημένη εκπαίδευση από την Πυροσβεστική Ακαδημία μεταξύ των ετών 2014 και 2019»
Εφόσον έχει παρέλθει πενταετία εθελοντικής προσφοράς , ο εθελοντής Π.Π. θα λαμβάνει συμπληρωματική εκπαίδευση.
Επειδή ο κύριος όγκος ενεργών εθελοντών είναι ηλικίας 50-55plus (λόγω περισσότερου ελεύθερου χρόνου, συνταξιοδότησης κλπ) προτείνουμε η εθελοντική τους θητεία να λήγει όπως στα εργάσιμα έτη στην ηλικία των 68 ετών και μετά από αυτήν, με την προϋπόθεση ότι είναι εκπαιδευμένοι και σε καλή φυσική κατάσταση να συνεχίζουν το εθελοντικό τους έργο!
§δ. Δεδομένου ότι η νόμιμη ηλικία για την άσκηση δικαιώματος ψήφου είναι πλέον τα συμπληρωμένα 17 έτη, και στο πλαίσιο της προώθησης του εθελοντισμού πολιτικής προστασίας στη Νέα Γενιά, προτείνουμε το όριο για να γίνε κανείς εθελοντής πολιτικής προστασίας να είναι ομοίως 17, με συναίνεση γονέων/κηδεμόνων.
§ε. Να προβλεφθεί κάλυψη των εξετάσεων για ανασφάλιστους.
§στ. Δεδομένου ότι ήδη από το 2014 λειτουργούσε σύστημα πιστοποίησης από την Πυροσβεστική Ακαδημία για τα αντικείμενα της Δασοπροστασίας και Δασοπυρόσβεσης και ότι ο χρόνος των εθελοντών είναι πολύτιμος, θεωρούμε ότι πρέπει να προστεθεί η φράση «ή να έχουν πιστοποιηθεί από την Πυροσβεστική Ακαδημία μεταξύ των ετών 2014 και 2019».
Οι παρατηρήσεις αυτές στο Νομοσχέδιο «Εθνικός Μηχανισμός Διαχείρισης Κρίσεων και Αντιμετώπισης Κινδύνων, Αναδιάρθρωση της ΓΓΠΠ, Αναβάθμιση Εθελοντισμού Πολιτικής Προστασίας, Αναδιοργάνωση του Πυροσβεστικού Σώματος και άλλες διατάξεις» συμφωνήθηκαν ομόφωνα μετά από διεξοδική συζήτηση από τις ακόλουθες Εθελοντικές Οργανώσεις, μέλη του Δικτύου Εθελοντικών Ομάδων Υμηττού:
Δασοπροστασία Παπάγου Χολαργού
Εθελοντική Δασοπροστασία Δήμου Καισαριανής
Κέντρο Προστασίας Δασων και Φυσικού Περιβάλλοντος Βύρωνα
Εθελοντική Ομάδα Δασοπροστασίας και Πυρόσβεσης Ηλιούπολης
Εθελοντική Ομάδα Δασοπροστασίας και Πυρασφάλειας Βάρης
Σε ότι αφορά το 1β προτείνεται :
Η γλωσσομάθεια θα μπορεί να πιστοποιείται κι από την δυνατότητα το εκπαιδευμένου να επιτύχει στις γραπτές και προφορικές εξετάσεις για τις ανά περίπτωση δράσεις.
Να προστεθεί στην § 1 στ το εξής :
«ή να έχουν λάβει την απαιτούμενη πιστοποιημένη εκπαίδευση από την Πυροσβεστική Ακαδημία μεταξύ των ετών 2014 και 2019»
Εφόσον έχει παρέλθει πενταετία εθελοντικής προσφοράς , ο εθελοντής Π.Π. θα λαμβάνει συμπληρωματική εκπαίδευση.
ΕΝΩΣΗ ΡΑΔΙΟΕΡΑΣΙΤΕΧΝΩΝ ΑΡΤΑΣ (SZ6ARTA)
Αριθμός Καταστατικού / Ημερομηνία Επικ/σης Καταστατικού: 170/11-07-2011
Ενταγμένη στο Μητρώο Εθελοντικών Οργανώσεων Πολιτικής Προστασίας,
με Αριθμό Μητρώου : 11/2011
Άρθρο 68. Οι ραδιοερασιτέχνες προβλέπεται να συνδράμουν στις τηλεπικοινωνίες (δες και άρθρο 57 παρ. 3α του εν λόγω σχεδίου νόμου). Οι ραδιοερασιτεχνικοί σύλλογοι προβλέπεται να/και εγκαθιστούν αναμεταδότες και επαναλήπτες, οι οποίοι προφανώς και θα χρησιμοποιηθούν σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης που θα συνδράμουν. {δες άρθρο 17 παρ. 2.4 της Υ.Α. Αριθμ. 38200/1136/11 (ΦΕΚ 1969 Β/2-9-2011) καθώς και αρθ. 18 και αρ. 26 παρ.1, τροποπ. με την Υ.Α. αρ. 10800/310/13 (ΦΕΚ 648 Β/21-3-2013)}.
Οι ποιο κατάλληλες θέσεις εγκατάστασης για τους αναμεταδότες και επαναλήπτες, είναι οι κορυφές των βουνών. Για να αδειοδοτηθούν οι αναμεταδότες και επαναλήπτες των ραδιοερασιτεχνικών συλλόγων, μεταξύ άλλων δικαιολογητικών είναι και η παραχώρηση της θέσης – χώρου της εγκατάστασής τους από τον ιδιοκτήτη της θέσης – χώρου {δες άρθρο 26 παρ. 2.4 της Υ.Α. Αριθμ. 38200/1136/11 (ΦΕΚ 1969 Β/2-9-2011) τροποπ. με την Υ.Α. αρ. 10800/310/13 (ΦΕΚ 648 Β/21-3-2013)}. Προφανώς οι ποιο συνήθεις ιδιοκτήτες των κορυφών των βουνών είναι το δημόσιο ή οι ΟΤΑ (δήμοι). Να προβλέπεται (με το εύλογο μέτρο) υποχρέωση του δημοσίου και των ΟΤΑ να παραχωρούν τον αναγκαίο χώρο στις κορυφές των βουνών που είναι ιδιοκτήτες συνιδιοκτήτες κλπ., προκειμένου να αδειοδοτηθούν και να εγκατασταθούν οι αναμεταδότες και επαναλήπτες (με τις κεραίες τους και τα παρελκόμενα τους), των ραδιοερασιτεχνικών συλλόγων. {δες στην Υ.Α. Αριθμ. 38200/1136/11 (ΦΕΚ 1969 Β/2-9-2011) το άρθρο 26 παρ. 1 (… επ’ ωφελεία του κοινωνικού συνόλου) και παρ. 6 που παραπέμπει στο άρθρο 15 αυτής}. Σε διαφορετική περίπτωση δεν θα είναι εφικτό να αξιοποιηθούν στο μέγιστο των δυνατοτήτων τους οι αναμεταδότες και επαναλήπτες αφού δεν θα είναι στις ποιο κατάλληλες θέσεις ή δεν θα εγκατασταθούν γιατί δεν θα υπάρχει θέση που να προσφέρεται για το σκοπό αυτό (σε σπίτι στον κάμπο δεν έχει νόημα).
Να έχουν λάβει την απαιτούμενη πιστοποιημένη εκπαίδευση και πιστοποίηση από την Σχολή Εθελοντών και Εθελοντικών Οργανώσεων της Ακαδημίας Πολιτικής Προστασίας.
Προτείνουμε να παραμείνει ως έχει το άρθρο 118 του ν. 4249/14, που συμπλήρωνε το άρθρο 14 του 3013/02, ως εξής: “Άρθρο 14Γ Εκπαίδευση Εθελοντών Πολιτικής Προστασίας παρ3. Στην περίπτωση των τηλεπικοινωνιών αρκεί ως πιστοποίηση της εκπαίδευσης η άδεια ραδιοερασιτέχνη που δίδεται κατόπιν εξετάσεων από το Υπουργείο ΨΗΠΕΤΕ σύμφωνα με τα οριζόμενα στο ν. 2801/2000 (Α’46), όπως ισχύει και στις κείμενες κάθε φορά διατάξεις»
Επιπλέον προτείνω οι Ραδιοερασιτέχνες να εκπαιδεύονται με σεμινάρια και πρακτικές ασκήσεις τηλεπικοινωνιών Εκτάκτων Αναγκών που θα υλοποιούνται από τους Ραδιοερασιτεχνικούς συλλόγους, σε συνεργασία με την σχολή Εθελοντικών Οργανώσεων της Ακαδημίας Πολιτικής Προστασίας και να συμμετέχουν στις ασκήσεις που διεξάγονται από κρατικούς και άλλους πιστοποιημένους φορείς σε επίπεδο τηλεπικοινωνιών.
Σε θετική κατεύθυνση κινούνται οι προϋποθέσεις για την λήψη της ιδιότητας του Εθελοντή, ιδίως όσον αφορά τις υπό στοιχεία γ) , δ) και ε). Αντιθέτως, προβληματισμό εγείρει η υπό στοιχείο στ) προϋπόθεση, η εφαρμογή της οποίας προϋποθέτει την παροχή πιστοποιημένης εκπαίδευσης από την Σχολή Εθελοντών και Εθελοντικών Οργανώσεων της Ακαδημίας Πολιτικής Προστασίας. Είναι άγνωστο που, πότε και πώς θα λειτουργήσει η ανωτέρω Σχολή και εάν θα μπορέσει να παράσχει εκπαίδευση σε ραδιοερασιτέχνες και μάλιστα σε πανελλήνιο επίπεδο. Υπενθυμίζεται πάντως ότι η προβλεπόμενη από το άρθρο 14Γ του ν. 3013/2002 (μετά την εισαγωγή του με το ν. 4249/2014) Εθνική Σχολή Πολιτικής Προστασίας, ουδέποτε συστήθηκε και λειτούργησε…..
στ. Να έχουν λάβει την απαιτούμενη πιστοποιημένη εκπαίδευση και πιστοποίηση από την Σχολή Εθελοντών και Εθελοντικών Οργανώσεων της Ακαδημίας Πολιτικής Προστασίας.
Προτείνουμε να παραμείνει ως έχει το άρθρο 118 του ν. 4249/14, που συμπλήρωνε το άρθρο 14 του 3013/02, ως εξής: “Άρθρο 14Γ Εκπαίδευση Εθελοντών Πολιτικής Προστασίας παρ3. Στην περίπτωση των τηλεπικοινωνιών αρκεί ως πιστοποίηση της εκπαίδευσης η άδεια ραδιοερασιτέχνη που δίδεται κατόπιν εξετάσεων από το Υπουργείο ΨΗΠΕΤΕ σύμφωνα με τα οριζόμενα στο ν. 2801/2000 (Α’46), όπως ισχύει και στις κείμενες κάθε φορά διατάξεις»
Επιπλέον προτείνω οι Ραδιοερασιτέχνες να εκπαιδεύονται με σεμινάρια και πρακτικές ασκήσεις τηλεπικοινωνιών Εκτάκτων Αναγκών που θα υλοποιούνται από τους Ραδιοερασιτεχνικούς συλλόγους, σε συνεργασία με την σχολή Εθελοντικών Οργανώσεων της Ακαδημίας Πολιτικής Προστασίας και να συμμετέχουν στις ασκήσεις που διεξάγονται από κρατικούς και άλλους πιστοποιημένους φορείς σε επίπεδο τηλεπικοινωνιών.
στ. Να έχουν λάβει την απαιτούμενη πιστοποιημένη εκπαίδευση και πιστοποίηση από την Σχολή Εθελοντών και Εθελοντικών Οργανώσεων της Ακαδημίας Πολιτικής Προστασίας.
Προτείνουμε να παραμείνει ως έχει το άρθρο 118 του ν. 4249/14, που συμπλήρωνε το άρθρο 14 του 3013/02, ώς εξής: “Άρθρο 14Γ Εκπαίδευση Εθελοντών Πολιτικής Προστασίας παρ3. Στην περίπτωση των τηλεπικοινωνιών αρκεί ως πιστοποίηση της εκπαίδευσης η άδεια ραδιοερασιτέχνη που δίδεται κατόπιν εξετάσεων από το Υπουργείο ΨΗΠΕΤΕ σύμφωνα με τα οριζόμενα στο ν. 2801/2000 (’46),Α όπως ισχύει και στις κείμενες κάθε φορά διατάξεις» ,
Επιπλέον προτείνουμε οι Ραδιοερασιτέχνες να εκπαιδεύονται σε σεμινάρια και πρακτικές ασκήσεις τηλεπικοινωνιών Εκτάκτων Αναγκών που θα υλοποιούνται από τους Ραδιοερασιτεχνικούς συλλόγους, σε συνεργασία με την σχολή Εθελοντικών Οργανώσεων της Ακαδημίας Πολιτικής Προστασίας και να συμμετέχουν στις ασκήσεις που διεξάγονται από κρατικούς φορείς σε επίπεδο τηλεπικοινωνιών.
Αξιότιμε κ. Υπουργέ
σχετικά με το άρθ. 59 παρ 1 παρ. «στ. Να έχουν λάβει την απαιτούμενη πιστοποιημένη εκπαίδευση και πιστοποίηση από την Σχολή Εθελοντών και Εθελοντικών Οργανώσεων της Ακαδημίας Πολιτικής Προστασίας.»
έχω να παρατηρήσω ότι :
Δεν είναι στν πράξη δυνατόν όλοι οι Εθελοντές που ζούν και στα πιο απομακρυσμένα μέρη της Ελλάδος να μεταβαίνουν στις εγκαταστάσεις της Ακαδημίας. Αυτό θα αποτελέσει αντικίνητρο και παράγοντα δραματικής μείωση του εθελοντισμού. Θα προκληθεί αποτέλεσμα αντίθετο με το Ν/Σ.
Για να επιτευχθούν ευνοϊκές συνθήκες και κίνητρα για την εκπ/ση αυτή των Εθελοντών πρέπει κατά τη γνώμη μου να υπάρχουν Σχολές/ Αποκεντρωμένα Παραρτήματα της Ακαδημίας σε κάθε Περιφέρεια της Χώρας.
Αν εκεί η εκπαίδευση είναι μιας ημέρας, να καλύπτονται τα έξοδα μεταβάσεως.
Αν είναι πολυήμερη, να καλύπτονται επιπλεον με αντικειμενικά και διαφανή κριτήρια: η διαμονή καθώς και μια ημερήσια αποζημίωση στους ελεύθερους επαγγελματίες, στους εργοδότες ιδιωτικών υπαλλήλων και σε ορισμένες άλλες κατηγορίες, που θα κριθούν ευλόγως δικαιούχοι από το Υπουργείο σας.
Με εκτίμηση
ΕΥΣΤΡΑΤΙΑΔΗΣ Χ. ΙΩΑΝΝΗΣ
Δικηγόρος παρ΄ Αρείω Πάγω
Εκπ/κος Πολιτικών Επιστημών ΠΕ 78
Εφ Ανθλγος (ΦΠΖ) ΣΕΑΝ Σερρών
Πτυχ. Ραδιοερασιτέχνης SV7ERA