1. Οι Εθελοντές Πολιτικής Προστασίας που υπηρετούν ως υπάλληλοι του Δημοσίου, Ν.Π.Δ.Δ., κρατικών Ν.Π.Ι.Δ., Ο.Τ.Α. α’ και β’ βαθμού ή εργάζονται στον ιδιωτικό τομέα και κινητοποιηθούν, απασχοληθούν ή αξιοποιηθούν με την ιδιότητά τους ως Εθελοντές στην αντιμετώπιση έκτακτων αναγκών, δικαιούνται υποχρεωτικής, ισόχρονης άδειας απουσίας από την κύρια απασχόλησή τους, η οποία δεν συνυπολογίζεται στο συνολικό χρόνο της προβλεπόμενης κανονικής ετήσιας άδειας. Για τη λήψη της εν λόγω άδειας, απαιτείται η χορήγηση βεβαίωσης του κατά τόπο Περιφερειακού Συντονιστή Πολιτικής Προστασίας, στην οποία θα περιγράφεται με σαφήνεια ο χρόνος απασχόλησης και η φύση των ανατεθειμένων καθηκόντων.
2. Ο χρόνος συμμετοχής στις δράσεις της προηγούμενης παραγράφου, λογίζεται ως χρόνος απασχόλησης στην κύρια εργασία του Εθελοντή, με όλα τα εργασιακά δικαιώματα που απορρέουν από αυτή, πλην της υποχρέωσης καταβολής αμοιβής από τον εργοδότη. Στην περίπτωση αυτή, οι ασφαλιστικές εισφορές εργοδότη και του εργαζομένου Εθελοντή καλύπτονται, από τον φορέα κύριας απασχόλησης του (για Δημόσιο, Ν.Π.Δ.Δ., κρατικά Ν.Π.Ι.Δ. ή Ο.Τ.Α. α’ και β’ βαθμού) και από τον Κρατικό Προϋπολογισμό, στην περίπτωση απασχόλησης του στον ιδιωτικό τομέα.
Αρχική Εθνικός Μηχανισμός Διαχείρισης Κρίσεων και Αντιμετώπισης Κινδύνων, Αναδιάρθρωση της ΓΓΠΠ, Αναβάθμιση Εθελοντισμού Πολιτικής Προστασίας, Αναδιοργάνωση του Πυροσβεστικού Σώματος και άλλες διατάξειςΆρθρο 65 – Υποχρεώσεις εργοδοτών των εργαζόμενων Εθελοντών Πολιτικής Προστασίας
Άρθρο 65 – Υποχρεώσεις εργοδοτών των εργαζόμενων Εθελοντών Πολιτικής Προστασίας
- 18 ΣχόλιαΆρθρο 01 – Έννοιες – Ορισμοί
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 02 – Πεδίο Δράσης Εθνικού Μηχανισμού Διαχείρισης Κρίσεων και Αντιμετώπισης Κινδύνων
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 03 – Διάρθρωση Εθνικού Μηχανισμού
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 04 – Δράσεις Εθνικού Μηχανισμού
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 05 – Αρχές λειτουργίας Εθνικού Μηχανισμού
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 06 – Διαβάθμιση Κατάστασης Ετοιμότητας
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 07 – Δυναμικό και Μέσα Εθνικού Μηχανισμού
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 08 – Διυπουργική Επιτροπή Εθνικού Σχεδιασμού Πολιτικής Προστασίας
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 09 – Εθνική Πολιτική Μείωσης Κινδύνου Καταστροφών – Εθνικός Σχεδιασμός Πολιτικής Προστασίας
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 10 – Πλαίσια Διαχείρισης Εκτάκτων Αναγκών (Π.Δ.Ε.Α.)
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 11 – Συντονιστικά Όργανα Πολιτικής Προστασίας
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 12 – Συντονιστικό Όργανο Πολιτικής Προστασίας (Σ.Ο.Π.Π.)
- 20 ΣχόλιαΆρθρο 13 – Περιφερειακά Συντονιστικά Όργανα Πολιτικής Προστασίας (ΠΕ.Σ.Ο.Π.Π.)
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 14 – Αρμοδιότητες Περιφερειακών Συντονιστικών Οργάνων Πολιτικής Προστασίας (ΠΕ.Σ.Ο.Π.Π.)
- 26 ΣχόλιαΆρθρο 15 – Τοπικά Επιχειρησιακά Συντονιστικά Όργανα Πολιτικής Προστασίας (Τ.Ε.Σ.Ο.Π.Π.)
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 16 – Αρμοδιότητες Τ.Ε.Σ.Ο.Π.Π.
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 17 – Σύσταση και Αρμοδιότητες των Περιφερειακών Επιχειρησιακών Κέντρων Πολιτικής Προστασίας (Π.Ε.ΚΕ.Π.Π.)
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 18 – Οργάνωση και λειτουργία των Περιφερειακών Επιχειρησιακών Κέντρων Πολιτικής Προστασίας (Π.Ε.ΚΕ.Π.Π.)
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 19 – Υποστηρικτικές Υπηρεσίες Εθνικού Μηχανισμού
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 20 – Αυτοτελείς Διευθύνσεις Πολιτικής Προστασίας
- 16 ΣχόλιαΆρθρο 21 – Αυτοτελή Τμήματα Πολιτικής Προστασίας
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 22 – Εθνική Βάση Δεδομένων Κινδύνων και Απειλών
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 23 – Γενικά Σχέδια Αντιμετώπισης Εκτάκτων Αναγκών και Διαχείρισης Συνεπειών
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 24 – Σκοπός της Εκτίμησης Επικινδυνότητας
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 25 – Κατάσταση Έκτακτης Ανάγκης Πολιτικής ΠροστασίαςΆρθρο 25 – Κατάσταση Έκτακτης Ανάγκης Πολιτικής Προστασίας
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 26 – Κατάσταση Ειδικής Κινητοποίησης Πολιτικής ΠροστασίαςΆρθρο 26 – Κατάσταση Ειδικής Κινητοποίησης Πολιτικής Προστασίας
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 27 – Οργανωμένη Προληπτική Απομάκρυνση Πολιτών
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 28 – Αποστολή της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 29 – Αρμοδιότητες της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 30 – Αρμοδιότητες Γενικού Γραμματέα Πολιτικής Προστασίας
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 31 – Διάρθρωση – Αρμοδιότητες Γραφείων άμεσα υπαγόμενων στον Γενικό Γραμματέα Πολιτικής Προστασίας
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 32 – Διάρθρωση – Προσωπικό της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας
- 14 ΣχόλιαΆρθρο 33 – Αποστολή – Διάρθρωση – Αρμοδιότητες Γενικής Διεύθυνσης Συντονισμού
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 34 – Διάρθρωση – Αρμοδιότητες Αυτοτελούς Διεύθυνσης Διοίκησης και Υποστήριξης
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 35 – Διάρθρωση – Αρμοδιότητες Αυτοτελούς Διεύθυνσης Τεχνικής Υποστήριξης και Προγραμμάτων
- 20 ΣχόλιαΆρθρο 36 – Εθνικό Συντονιστικό Κέντρο Επιχειρήσεων και Διαχείρισης Κρίσεων (Ε.Σ.Κ.Ε.ΔΙ.Κ.)
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 37 – Επιτελική Δομή ΕΣΠΑ Πολιτικής Προστασίας
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 38 – Επιχειρησιακό Ταμείο Πρόληψης και Αντιμετώπισης Κινδύνων (Ε.Τ.Π.Α.Κ.)
- 88 ΣχόλιαΆρθρο 39 – Εθνική Σχολή Διαχείρισης Κρίσεων και Αντιμετώπισης Κινδύνων – Αναβάθμιση της Πυροσβεστικής Ακαδημίας
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 40 – Κέντρο Μελετών Διαχείρισης Κρίσεων (ΚΕ.ΜΕ.ΔΙ.Κ.)
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 41 – Μόνιμο Επιστημονικό Συμβούλιο Πολιτικής Προστασίας
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 42 – Επιτροπή Εκτίμησης Κινδύνου
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 43 – Ευρωπαϊκό Κέντρο Δασικών Πυρκαγιών
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 44 – Κατάρτιση και έγκριση προϋπολογισμού της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 45 – Γενική Διεύθυνση Οικονομικών Υπηρεσιών (Γ.Δ.Ο.Υ.) Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 46 – Διεύθυνση Προϋπολογισμού και Δημοσιονομικών ΑναφορώνΆρθρο 46 – Διεύθυνση Προϋπολογισμού και Δημοσιονομικών Αναφορών
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 47 – Διεύθυνση Οικονομικής ΔιαχείρισηςΆρθρο 47 – Διεύθυνση Οικονομικής Διαχείρισης
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 48 – Διεύθυνση Προμηθειών
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 49 – Αυτοτελές Τμήμα ΥποστήριξηςΆρθρο 49 – Αυτοτελές Τμήμα Υποστήριξης
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 50 – Προϊστάμενος Γενικής Διεύθυνσης
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 51 – Προϊστάμενοι Διευθύνσεων
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 52 – Προϊστάμενοι Τμημάτων και Προϊστάμενοι Γραφείων Τμημάτων ΔιευθύνσεωνΆρθρο 52 – Προϊστάμενοι Τμημάτων και Προϊστάμενοι Γραφείων Τμημάτων Διευθύνσεων
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 53 – Δαπάνες απορρήτων αναγκών
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 54 – Λοιπά Θέματα
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 55 – Έννοιες – Ορισμοί
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 56 – Αποστολή και δράση των Εθελοντικών Οργανώσεων Πολιτικής Προστασίας
- 26 ΣχόλιαΆρθρο 57 – Δράσεις των Εθελοντικών Οργανώσεων Πολιτικής Προστασίας
- 19 ΣχόλιαΆρθρο 58 – Προϋποθέσεις ένταξης στο Μητρώο Εθελοντικών Οργανώσεων Πολιτικής Προστασίας (Μ.Ε.Ο.Π.Π.)
- 16 ΣχόλιαΆρθρο 59 – Προϋποθέσεις απόκτησης ιδιότητας Εθελοντή Πολιτικής Προστασίας
- 14 ΣχόλιαΆρθρο 60 – Προϋποθέσεις ανανέωσης ιδιότητας Εθελοντή Πολιτικής Προστασίας
- 19 ΣχόλιαΆρθρο 61 – Εκπαίδευση Εθελοντικών Οργανώσεων
- 16 ΣχόλιαΆρθρο 62 – Κινητοποίηση και Επιχειρησιακή Εμπλοκή Εθελοντών
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 63 – Αξιολόγηση των Εθελοντικών Οργανώσεων
- 14 ΣχόλιαΆρθρο 64 – Διακριτικός Τίτλος -Στολή – Ατομικό Δελτίο Εθελοντή
- 14 ΣχόλιαΆρθρο 65 – Υποχρεώσεις εργοδοτών των εργαζόμενων Εθελοντών Πολιτικής Προστασίας
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 66 – Ηθικές Αμοιβές
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 67 – Διαγραφή Εθελοντικών Οργανώσεων από το Μ.Ε.Ο.Π.Π.
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 68 – Ενίσχυση σε υλικά και μέσα
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 69 – Ασφαλιστική κάλυψη και αστική ευθύνη Εθελοντών Πολιτικής Προστασίας του Μ.Ε.
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 70 – Οδήγηση-Χειρισμός Πυροσβεστικών Οχημάτων-Μηχανημάτων
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 71 – Μεταβατικές διατάξεις
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 72 – Μνημόνια Συνεργασίας Γ.Γ.Π.Π. με μη κυβερνητικές οργανώσεις και οργανώσεις μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 73 – Λύση ΣυνεργασιώνΆρθρο 73 – Λύση Συνεργασιών
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 74 – Αποστολή Πυροσβεστικού Σώματος
- 15 ΣχόλιαΆρθρο 75 – Αρμοδιότητες Πυροσβεστικού Σώματος
- 31 ΣχόλιαΆρθρο 76 – Πυροσβεστικό Σώμα και πυροσβεστικό προσωπικό
- 59 ΣχόλιαΆρθρο 77 – Οργανικές θέσεις πυροσβεστικού προσωπικού και Πυροσβεστών Πενταετούς Υποχρέωσης (Π.Π.Υ.)
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 78 – Οργανικές θέσεις πολιτικού προσωπικού
- 40 ΣχόλιαΆρθρο 79 – Διάρθρωση Υπηρεσιών Πυροσβεστικού Σώματος
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 80 – Επιτελείο, Κλάδοι και Διευθύνσεις Πυροσβεστικού Σώματος
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 81 – Γραφεία Αρχηγού, Υπαρχηγού και Επιτελάρχη
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 82 – Αρχηγείο Πυροσβεστικού Σώματος – Διοίκηση – Βαθμοί – Καθήκοντα
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 83 – Συμβούλια Επιτελικού Σχεδιασμού και Διαχείρισης Κρίσεων Πυροσβεστικού Σώματος
- 19 ΣχόλιαΆρθρο 84 – Διάρθρωση – Αρμοδιότητες Διευθύνσεων Κλάδου Πυροσβεστικών Επιχειρήσεων
- 24 ΣχόλιαΆρθρο 85 – Διάρθρωση – Αρμοδιότητες Διευθύνσεων Κλάδου Διοικητικής Υποστήριξης
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 86 – Υπηρεσία Εναέριων Μέσων Πυροσβεστικού Σώματος (Υ.Ε.Μ.Π.Σ.)
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 87 – Υγειονομική Υπηρεσία Πυροσβεστικού Σώματος (ΥΓ.Υ.Π.Σ.)
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 88 – Υπηρεσία Πλωτών Μέσων Πυροσβεστικού Σώματος
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 89 – Υπηρεσία Διαχείρισης Πυροσβεστικού ΥλικούΆρθρο 89 – Υπηρεσία Διαχείρισης Πυροσβεστικού Υλικού
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 90 – Πυροσβεστικό Μουσείο
- 31 ΣχόλιαΆρθρο 91 – Αρμοδιότητες και λειτουργία Περιφερειακών Πυροσβεστικών Διοικήσεων (ΠΕ.ΠΥ.Δ.)
- 32 ΣχόλιαΆρθρο 92 – Αρμοδιότητες και λειτουργία Διοικήσεων Πυροσβεστικών Υπηρεσιών Νομών (ΔΙ.Π.Υ.Ν.)
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 93 – Ιεραρχία Αξιωματικών, Πυρονόμων και Υπαξιωματικών
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 94 – Αρχαιότητα Αξιωματικών
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 95 – Αρχαιότητα Πυρονόμων, Υπαξιωματικών και Πυροσβεστών
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 96 – Βαθμοί – Ιεραρχική κλίμακα – Αντιστοιχία
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 97 – Προέλευση Αξιωματικών
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 98 – Διάκριση ΑξιωματικώνΆρθρο 98 – Διάκριση Αξιωματικών
- 14 ΣχόλιαΆρθρο 99 – Προέλευση Πυρονόμων, Υπαξιωματικών και Πυροσβεστών
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 100 – Διάκριση Πυρονόμων, Υπαξιωματικών και ΠυροσβεστώνΆρθρο 100 – Διάκριση Πυρονόμων, Υπαξιωματικών και Πυροσβεστών
- 86 ΣχόλιαΆρθρο 101 – Διάκριση και προέλευση πυροσβεστικού προσωπικού Ειδικών Καθηκόντων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 102 – Είδη καταστάσεων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 103 – Ενέργεια
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 104 – Υπηρεσία γραφείου
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 105 – Μακρά αναρρωτική άδειαΆρθρο 105 – Μακρά αναρρωτική άδεια
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 106 – ΔιαθεσιμότηταΆρθρο 106 – Διαθεσιμότητα
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 107 – ΑργίεςΆρθρο 107 – Αργίες
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 108 – Μόνιμη διαθεσιμότηταΆρθρο 108 – Μόνιμη διαθεσιμότητα
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 109 – Κατάσταση Εκτός Οργανικών Θέσεων (Ε.Ο.Θ.)
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 110 – ΑποστρατείαΆρθρο 110 – Αποστρατεία
- 12 ΣχόλιαΆρθρο 111 – Καταληκτικοί βαθμοί εν ενεργεία Αξιωματικών Γενικών και Ειδικών Καθηκόντων
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 112 – Αρχές Συστήματος Αξιολόγησης – Διάκριση και έννοια προς προαγωγή προσόντων
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 113 – Γενικά τυπικά προσόντα Αξιωματικών
- 126 ΣχόλιαΆρθρο 114 – Γενικά τυπικά προσόντα Πυρονόμων – Υπαξιωματικών και Πυροσβεστών
- 12 ΣχόλιαΆρθρο 115 – Υπολογισμός χρόνου υπηρεσίας
- 27 ΣχόλιαΆρθρο 116 – Ειδικά τυπικά προς προαγωγή προσόντα
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 117 – Ουσιαστικά προς προαγωγή προσόντα
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 118 – Κριτήρια αξιολόγησης ουσιαστικών προσόντων
- 16 ΣχόλιαΆρθρο 119 – Βαθμολογία απόδοσης
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 120 – Έγγραφα αξιολόγησηςΆρθρο 120 – Έγγραφα αξιολόγησης
- 21 ΣχόλιαΆρθρο 121 – Αξιολογητές – Έννοια – Αρμοδιότητα
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 122 – Χρόνος Αξιολόγησης – Διαδικασία
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 123 – Προϋποθέσεις προαγωγής
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 124 – Παραλειπόμενοι των κρίσεων
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 125 – Τακτικές και έκτακτες κρίσεις – κρινόμενοι Αξιωματικοί
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 126 – Διαβαθμίσεις κρίσεων με βάση τα ουσιαστικά προσόντα
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 127 – Τρόπος προαγωγής
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 128 – Συμβούλια κρίσεωνΆρθρο 128 – Συμβούλια κρίσεων
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 129 – Σύνθεση των Συμβουλίων Κρίσεων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 130 – Αρμοδιότητες των Συμβουλίων Κρίσεων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 131 – Εργασίες των Συμβουλίων
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 132 – Σύνταξη, κύρωση και εκτέλεση των πινάκων
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 133 – Τιμητικές διακρίσεις αποστρατευόμενων ΑξιωματικώνΆρθρο 133 – Τιμητικές διακρίσεις αποστρατευόμενων Αξιωματικών
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 134 – Διαδικασία προαγωγών
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 135 – Προαγωγές Αξιωματικών ανεξάρτητα από την ύπαρξη κενών θέσεων
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 136 – Κρίσεις των Αξιωματικών που συμπληρώνουν τριακονταπενταετή πραγματική υπηρεσία
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 137 – Κρίσεις και προαγωγές των Αξιωματικών της κατάστασης υπηρεσίας γραφείου
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 138 – Τρόπος επιλογής των Αξιωματικών
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 139 – Επιλογή Υποστρατήγων και ΑντιστρατήγωνΆρθρο 139 – Επιλογή Υποστρατήγων και Αντιστρατήγων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 140 – Επιλογή του Αντιστράτηγου-Αρχηγού
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 141 – Συνέπειες των δυσμενών κρίσεων
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 142 – Προσφυγή του Υπουργού Προστασίας του Πολίτη στο Δευτεροβάθμιο Συμβούλιο ΚρίσεωνΆρθρο 142 – Προσφυγή του Υπουργού Προστασίας του Πολίτη στο Δευτεροβάθμιο Συμβούλιο Κρίσεων
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 143 – Προσφυγή ενδιαφερομένων στο Δευτεροβάθμιο Συμβούλιο ΚρίσεωνΆρθρο 143 – Προσφυγή ενδιαφερομένων στο Δευτεροβάθμιο Συμβούλιο Κρίσεων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 144 – Εργασίες των Συμβουλίων Επανάκρισης
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 145 – Ενέργειες σε περιπτώσεις ακύρωσης αποφάσεων των Συμβουλίων ΚρίσεωνΆρθρο 145 – Ενέργειες σε περιπτώσεις ακύρωσης αποφάσεων των Συμβουλίων Κρίσεων
- 22 ΣχόλιαΆρθρο 146 – Αποστρατεία λόγω ορίου ηλικίας
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 147 – Ηλεκτρονικά ατομικά βιβλιάρια
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 148 – Μεταθέσεις
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 149 – Τοποθετήσεις – μεταθέσεις για κάλυψη κενών οργανικών θέσεων
- 14 ΣχόλιαΆρθρο 150 – Νομός Συμφερόντων – Υπηρεσία Προτίμησης
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 151 – Κατανομή Υπηρετούσας Δύναμης
- 43 ΣχόλιαΆρθρο 152 – Μεταθέσεις λόγω συμπλήρωσης ορισμένου χρόνου σε Υπηρεσία
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 153 – Μεταθέσεις για λόγους καταφανούς υπαιτιότητας του υπαλλήλου
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 154 – Αμοιβαίες μεταθέσεις
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 155 – Μεταθέσεις λόγω προαγωγής
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 156 – Μεταθέσεις για συνυπηρέτηση
- 33 ΣχόλιαΆρθρο 157 – Τοποθετήσεις των εξερχόμενων από τις Σχολές της Πυροσβεστικής Ακαδημίας
- 70 ΣχόλιαΆρθρο 158 – Κριτήρια μεταθέσεων
- 23 ΣχόλιαΆρθρο 159 – Διαδικασία μεταθέσεων
- 20 ΣχόλιαΆρθρο 160 – Αποσπάσεις
- 39 ΣχόλιαΆρθρο 161 – Μετακινήσεις
- 92 ΣχόλιαΆρθρο 162 – Έκταση εφαρμογής των διατάξεων του Κανονισμού Μεταθέσεων
- 12 ΣχόλιαΆρθρο 163 – Άρθρο 163 Μεταθέσεις – Αποσπάσεις – Μετακινήσεις Πυροσβεστών Πενταετούς Υποχρέωσης
- 77 ΣχόλιαΆρθρο 164 – Μεταβατικές διατάξεις
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 165 – Υπηρεσιακά θέματα αθλητών πυροσβεστικών υπαλλήλων
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 166 – Καθήκοντα προανάκρισης – Διοικητικό Πρόστιμο
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 167 – Πυροσβεστικές διατάξεις – Πυροπροστασία
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 168 – Έλεγχος κατασβεστικών μέσων και υλικών
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 169 – Άδειες – πειθαρχικό δίκαιο πυροσβεστικών υπαλλήλων
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 170 – Υγειονομική περίθαλψη
- 18 ΣχόλιαΆρθρο 171 – Αποδοχές – Προϋπολογισμός -Οικονομική Διαχείριση – Λέσχες
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 172 – Υλικές και ηθικές αμοιβές
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 173 – Βράβευση Υπηρεσιών και πυροσβεστικού προσωπικού
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 174 – Καθιέρωση Ημέρας Αποστράτων, Ημέρα Μνήμης και Ημέρα Πυροσβεστικού Σώματος
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 175 – Συνεργασία Πυροσβεστικού Σώματος και Γενικής Διεύθυνσης Δασών
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 176 – Συνήγορος του Πυροσβέστη
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 177 – Τροποποίηση διατάξεων του π.δ. 210/1992 (Α΄ 99)
- 12 ΣχόλιαΆρθρο 178 – Τροποποίηση και συμπλήρωση διατάξεων
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 179 – Πρακτική Άσκηση Φοιτητών – Σπουδαστών Ανώτατης Εκπαίδευσης – Ινστιτούτων Επαγγελματικής Κατάρτισης σε Υπηρεσίες του Π.Σ.Άρθρο 179 – Πρακτική Άσκηση Φοιτητών – Σπουδαστών Ανώτατης Εκπαίδευσης – Ινστιτούτων Επαγγελματικής Κατάρτισης σε Υπηρεσίες του Π.Σ.
- 36 ΣχόλιαΆρθρο 180 – Θέματα Πυροσβεστών Πενταετούς Υποχρέωσης, Πυροσβεστών εποχικής απασχόλησης και Εθελοντών Πυροσβεστών Διαδικασία ένταξης Εποχικών Πυροσβεστών
- 32 ΣχόλιαΆρθρο 181
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 182 – Καταργούμενες διατάξεις
- 1 ΣχόλιοΠΑΡΑΡΤΗΜΑΤΑ
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
30 Δεκεμβρίου 2019, 10:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
13 Ιανουαρίου 2020, 18:00
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
14 Σχόλια 1963 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 6362 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Αναμόρφωση και εκσυγχρονισμός του Σωφρονιστικού Κώδικα- Tροποποιήσεις στον ν. 2776/1999
- ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΤΗΣ ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ, ΑΝΑΜΟΡΦΩΣΗ ΤΟΥ ΠΛΑΙΣΙΟΥ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΑΞΙΩΜΑΤΙΚΩΝ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑΣ
- ΨΗΦΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΩΝ ΕΠΙΔΟΣΕΩΝ ΕΓΓΡΑΦΩΝ ΚΑΙ ΑΠΟΔΕΣΜΕΥΣΗ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑΣ ΑΠΟ ΤΗ ΔΙΕΝΕΡΓΕΙΑ ΕΠΙΔΟΣΕΩΝ ΕΓΓΡΑΦΩΝ ΤΗΣ ΠΟΙΝΙΚΗΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΔΙΚΗΣ ΚΑΙ ΛΟΙΠΕΣ ΕΠΕΙΓΟΥΣΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- Σχέδιο νόμου για την εναρμόνιση της Οδηγίας 2019/69, δυνάμει της Οδηγίας 2021/555
- Ρυθμίσεις Σωφρονιστικής νομοθεσίας και λοιπές διατάξεις Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη
- Δημόσιες υπαίθριες συναθροίσεις
- Εθνικός Μηχανισμός Διαχείρισης Κρίσεων και Αντιμετώπισης Κινδύνων, Αναδιάρθρωση της ΓΓΠΠ, Αναβάθμιση Εθελοντισμού Πολιτικής Προστασίας, Αναδιοργάνωση του Πυροσβεστικού Σώματος και άλλες διατάξεις
- Σχέδιο Νόμου Περί Διεθνούς Προστασίας
- Εθνικό Σύστημα Πολιτικής Προστασίας
- Τροποποίηση διατάξεων του ν. 2168/1993 (Α΄ 147) «Ρύθμιση θεμάτων που αφορούν όπλα, πυρομαχικά, εκρηκτικές ύλες, εκρηκτικούς μηχανισμούς και άλλες διατάξεις»
- Τεχνικές προδιαγραφές για την προμήθεια συστημάτων αναγνώρισης πινακίδων οχημάτων που διέρχονται από τα νομοθετημένα συνοριακά σημεία διέλευσης της χώρας
- «Τεχνικές Προδιαγραφές για την προμήθεια οχημάτων ειδικής χρήσης»
- Τεχνικές Προδιαγραφές για την προμήθεια επιβατικών αυτοκινήτων διπλού καυσίμου Ελληνικής Αστυνομίας
- Διακήρυξη ανοικτού διεθνούς δημόσιου διαγωνισμού με θέμα «Παροχή Υπηρεσιών στην Υπηρεσία Ασύλου και στην Αρχή Προσφυγών »
- Ελληνική Αστυνομία
- Διερεύνηση Ναυτικών Ατυχημάτων
- Τεχνητό Εμπόδιο
- Επικουρική Ακτοφυλακή
- Αναδιοργάνωση Υπηρεσιών του Υπουργείου Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη
- Ένοπλοι ιδιώτες φρουροί σε εμπορικά πλοία
- Εθελοντές Πυροσβέστες
- Σύσταση Ελληνικής Ακτοφυλακής
- Γραφείο Αντιμετώπισης Περιστατικών Αυθαιρεσίας στο Υπ. Προστασίας του Πολίτη
- Προδιαγραφές χορήγησης και ανάκλησης για το καθεστώς του πρόσφυγα
- Aσυλο και Πρώτη Υποδοχή
- Έλεγχος απόκτησης και κατοχής όπλων
- Σύσταση Γραφείου Αντιμετώπισης Περιστατικών Αυθαιρεσίας
Με κριτήριο την ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ του εθελοντικού τομέα της πολιτικής προστασίας η δημιουργία λογικών κινήτρων για την εμπλοκή των πολιτών είναι απαραίτητη.
Εργασιακή διευκόλυνση
-Σε υπάλληλους δημοσίου ή φορέων που εμπίπτουν στο δημόσιο να δίνεται η κατά προτεραιότητα δυνατότητα απόσπασης(ή μετάθεσης εφόσον προβλέπεται) του εθελοντή σε περιοχή κοντά στην βάση επιχειρήσεων της οργάνωσης στην οποία υπάγεται.
Σκοπός : Η αμεσότητα της επέμβασης σε περιστατικά απειλητικά για την ανθρώπινή ζωή και περιουσία και συγκέντρωση ανθρώπινου δυναμικού άμεσα ακόμα και όταν οι συνθήκες είναι αντίξοες και οι μετακινήσεις δύσκολες ή αδύνατες και η ηθική ικανοποίηση του εθελοντή ότι έχει στοιχειώδη υποστήριξη από το κράτος στο έργο του.
Προϋπόθεση: η ιδιότητα Εθελοντή για πάνω από δυο έτη και η καταγραμμένη εμπλοκή του σε δράσεις της οργάνωσής του στο διάστημα αυτό. (για αποφυγή κατάχρησης της προσωρινής εγγραφής σε μία οργάνωση και παροχή κινήτρου για την μακροχρόνια εμπλοκή του εθελοντή).
-Να προβλέπεται χορήγηση ειδικής άδειας και στις προγραμματισμένες εκπαιδεύσεις/ασκήσεις των κρατικών φορέων στις οποίες καλούνται να συμμετέχουν οι Εθελοντές Πολιτικής Προστασίας καθώς και στα συντονιστικά όργανα όπως προϋπάρχει στον νόμο 4249/2014 παρ.14Ζ καθώς και για επιμορφώσεις ή πραγματοποίηση επιμορφώσεων προς τρίτους με σκοπό την αύξηση ικανότητας της κοινωνίας στη διαχείριση καταστροφικών συμβάντων(πχ επιμορφώσεις για σεισμούς ή πρώτες βοήθειες σε σχολεία) .
Η Βεβαίωση συμμετοχής στην εκπαίδευση/επιχείρηση να χορηγείται από τον/την επικεφαλής Πολιτικής Προστασίας του Δήμου ή της Περιφέρειας, ή τον/την επικεφαλής του Κρατικού Φορέα διαχείρισης του συμβάντος/εκπαίδευσης.
– Η περικοπή μισθού αντιβαίνει την όλη προσπάθεια αναβάθμισης δημιουργώντας τεράστια προβλήματα στο ήδη οικονομικά επιβαρυμένο εθελοντή που πληρώνει μόνος του εκπαίδευση και εξοπλισμό. Είναι σαφές ότι πρέπει να απομακρυνθεί σαν όρος αν θέλουμε να έχουμε εκπαιδευμένα άτομα στο πεδίο την ώρα που τα χρήματα δεν μετράνε.
Προτείνεται η κανονική καταβολή αμοιβής για δημόσιους φορείς (ούτως ή άλλως ο υπάλληλος εργάζεται ακόμα και πέραν του πραγματικού του ωραρίου σε κάλυψη κρατικής ανάγκης μεγαλύτερης σπουδαιότητας από τα καθημερινά του καθήκοντα) και στον ιδιωτικό τομέα φορολογική απαλλαγή του ισόποσου της αμοιβής του εθελοντή για τον εργοδότη για κανονική καταβολή της. Ώστε να δημιουργηθεί και κίνητρο στον εργοδότη να ενισχύσει το εθελοντικό έργο. Επίσης προτείνεται μία συμβολική προκαθορισμένη αμοιβή σε αυτεπάγγελτους ή άνεργους ανά ημέρα εμπλοκής σε συμβάν.
Τα έμμεσα οικονομικά κίνητρα είναι εξαιρετικά σημαντικά για την ανάπτυξη και διατήρηση του εθελοντικού δυναμικού. Δυστυχώς παρατηρείται και σε αυτό το νομοσχέδιο η ίδια διστακτικότητα όπως και στο παρελθόν για την θέσπιση πιο ισχυρών κινήτρων. Εξακολουθεί να μην προβλέπεται αποζημίωση σε περίπτωση απώλειας εισοδήματος (ειδικά για εθελοντές ελεύθερους επαγγελματίες ή αυτοαπασχολούμενους) ή η απαγόρευση απόλυσης από εργοδότη κατά την διάρκεια κινητοποίησης του εθελοντικού δυναμικού. Η απώλεια εισοδήματος θα πρέπει να συνδέεται όχι μόνο με τις ημέρες κινητοποίησης ή εκπαίδευσης αλλά και με την περίπτωση ατυχήματος (άρθρο 69). Επανέρχονται επομένως οι ελλείψεις και οι γενικότητες που ίσχυαν και στους δύο προηγούμενους νόμους και οι οποίες λειτουργούν ουσιαστικά ως αντικίνητρο εθελοντικής συμμετοχής. Δεν ακολουθείται το παράδειγμα άλλων χωρών όπως η Ρουμανία όπου προβλέπεται η αποζημίωση των δαπανών που πραγματοποίησε ο εθελοντής κατά την διάρκεια της κινητοποίησης, την αποζημίωση για απώλεια εισοδήματος κατά την περίοδο κατά την οποία συμμετέχει σε συμβάν ή σε εκπαιδευτικές δραστηριότητες, δωρεάν ετήσιο ιατρικό έλεγχο, δωρεάν χρήση για τα μέσα μαζικής μεταφοράς (με αντίστοιχη για την χώρα μας πρόβλεψη για μη πληρωμή τελών κυκλοφορίας και διοδίων για τα εθελοντικά πυροσβεστικά οχήματα). Στην Πορτογαλία προβλέπεται ως και 15 ημέρες άδεια με πλήρη αποζημίωση εισοδήματος για να συμμετέχουν οι εθελοντές σε εκπαιδευτικές δραστηριότητες.
Προτείνεται η θέσπιση κινήτρων , όπως εξειδικευμένα προσόντα : λ.χ. Πρώτες Βοήθειες, Πυρασφάλεια κλπ, ή προτεραιότητα σε κάποιες παροχές προς ανέργους π.χ. κατασκηνώσεις, σεμινάρια, εισιτήρια ΜΜΜ και θεαμάτων, φορολογικές ελαφρύνσεις.
Η χορήγηση βεβαίωσης χρόνου απασχόλησης του εθελοντή από τον συντονιστή της πληγείσας περιοχής προς όλους είναι ένα ακόμη επιπρόσθετο βάρος στο δύσκολο έργο του συντονισμού όλων μας. Πρέπει να βρεθεί μια άλλη λύση παροχής βεβαίωσης απασχόλησης.
Άρθρο 65. παρ. 1: Δεν είναι σαφές για ποιο χρονικό διάστημα είναι αυτή η άδεια. Προφανώς είναι για καλύψει νομικά την απουσία του υπαλλήλου κατά το διάστημα της κινητοποίησης και όχι με την έννοια της τιμητικής άδειας. Θα υπάρξουν παρερμηνείες. Να γίνει ποιο σαφής η διατύπωση και ο σκοπός της άδειας αυτής. Δεν προβλέπει το χρονικό διάστημα για την Εκπαίδευση (δες άρθρο 51 παρ. 1στ., άρθρο 60 και άρθρο 61 του εν λόγω σχεδίου νόμου).
Άρθρο 65. παρ. 2 : (…. πλην της υποχρέωσης καταβολής αμοιβής από τον εργοδότη.) δηλαδή ο εργαζόμενος δεν θα πληρωθεί. Θα χάσει και αυτό το πενιχρό του εισόδημα. Και προφανώς ο ιδιωτικός τομέας δεν θα πληρώσει την άδεια του εργαζομένου για αυτό τον σκοπό. Στην περίπτωση όπου είναι υπάλληλοι του Δημοσίου, Ν.Π.Δ.Δ., κρατικών Ν.Π.Ι.Δ., Ο.Τ.Α. α’ και β’ βαθμού θα αφαιρεθούν από την μισθοδοσία τους ; είναι άδεια χωρίς αποδοχές και για αυτούς; Γιατί; Αυτοί οι υπάλληλοι ανήκουν στο κράτος με την ευρεία έννοια του όρου. Δηλαδή συνάδελφοί τους (με την ευρεία έννοια του όρου) σε άλλη υπηρεσία (ή και από την ίδια υπηρεσία και από τη ίδια αίθουσα ακόμα, που θα εμπλακούν με άλλη ιδιότητα) για το ίδιο συμβάν θα πληρωθούν και αυτοί όχι; Δηλαδή το ελληνικό κράτος θέλει ευκαιρία και δικαιολογία για να μην πληρώσει; (αργίες και ώρες μη εργασίας να μην τις πληρώσει στους εθελοντές όπου είναι υπάλληλοι του Δημοσίου, Ν.Π.Δ.Δ., κρατικών Ν.Π.Ι.Δ., Ο.Τ.Α. α’ και β’ βαθμού. Αλλά και τις ημέρες και ώρες εργασίας;) Δηλαδή ο υπάλληλος εθελοντής που δεν τον τοποθετήσανε στο γραφείο της πολιτικής προστασίας δεν θα πληρωθεί, αλλά ο συνάδελφός του που τον τοποθετήσανε στο γραφείο πολιτικής προστασίας θα πληρωθεί!!!! Και υπερωρίες θα πληρωθεί!!! Και εκτός έδρας θα πληρωθεί!!! Μάλλον είναι θέμα εξυπνάδας. Ο άλλος υπάλληλος που θα πληρωθεί είναι ποιο έξυπνος!!! Ή μήπως ο εργοδότης (κράτος) είναι ποιο έξυπνος;
Προτείνεται η θέσπιση κινήτρων , όπως εξειδικευμένα προσόντα : λ.χ. Πρώτες Βοήθειες, Πυρασφάλεια κλπ, ή προτεραιότητα σε κάποιες παροχές προς ανέργους π.χ. κατασκηνώσεις, σεμινάρια, εισιτήρια ΜΜΜ και θεαμάτων, φορολογικές ελαφρύνσεις.
Οι ελεύθεροι επαγγελματίες;
Να υπάρξει αντίστοιχη πρόβλεψη αποζημίωσης και για τους ελεύθερους επαγγελματίες, αυτοαπασχολούμενους και όχι μόνο για τους εργαζόμενους με υπαλληλική σχέση.
Να υπάρξει αντίστοιχη πρόβλεψη αποζημίωσης και για τους ελεύθερους επαγγελματίες, αυτοαπασχολούμενους και όχι μόνο για τους εργαζόμενους με υπαλληλική σχέση.
Να υπάρξει αντίστοιχη πρόβλεψη αποζημίωσης και για τους ελεύθερους επαγγελματίες, αυτοαπασχολούμενους και όχι μόνο για τους εργαζόμενους με υπαλληλική σχέση.
Αξιότιμε κ. Υπουργέ,
Σχετικά με την αιτιολογία των αδειών απουσίας του αρθ. 65 επισημαίνω ότι αυτές απαιτούνται και :
«για απασχόληση των Εθελοντών σε ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΕΙΣ ή ΑΣΚΗΣΕΙΣ που πραγματοποιούνται ύστερα από νόμιμη πρόσκληση του Περιφερειακού Συντονιστή Πολιτικής Προστασίας»,
φράση που προτείνω να προσταθεί στο τελικό κείμενο.
Με εκτίμηση
ΕΥΣΤΡΑΤΙΑΔΗΣ Χ. ΙΩΑΝΝΗΣ
Δικηγόρος παρ΄ Αρείω Πάγω
Εκπ/κος Πολιτικών Επιστημών ΠΕ 78
Εφ Ανθλγος (ΦΠΖ) ΣΕΑΝ Σερρών
Πτυχ. Ραδιοερασιτέχνης SV7ERA
«Για τη λήψη της εν λόγω άδειας, απαιτείται η χορήγηση βεβαίωσης του κατά τόπο Περιφερειακού Συντονιστή Πολιτικής Προστασίας, στην οποία θα περιγράφεται με σαφήνεια ο χρόνος απασχόλησης και η φύση των ανατεθειμένων καθηκόντων.»
Πυρκαγιά στη Δράμα, κινητοποιούνται 10 εθελοντικές ομάδες με 10 μέλη η κάθε μια και ο Συντονιστής από την Κομοτηνή θα χορηγήσει βεβαιώσεις ατομικές, όπου θα περιγράφεται με σαφήνεια ο χρόνος απασχόλησης και η φύση των ανατεθειμένων καθηκόντων για τον καθένα…
Και καλοκαίρι καθημερινά δεκάδες συμβάντα σε όλους του νομούς….
Τη βεβαίωση θα πρέπει να την παρέχει η Πολιτική Προστασία του Δήμου ή της Περιφέρειας σε συνεργασία με τον επικεφαλής Αξιωματικό του συμβάντος.
Νομίζω ότι στατιστικά οι Εθελοντές Πολιτικής Προστασίας είναι κατά σειρά πλήθους:
Ιδ.Υπάλληλοι, Άνεργοι, Ελ.Επαγγελματίες, φοιτητές, Δημ.Υπάλληλοι.
Αναφέρεστε όμως μόνο στις 2 περιπτώσεις και ειδικά στους Δημοσίους Υπαλλήλους.
Δώστε κίνητρα και στις υπόλοιπες 3 κατηγορίες Εθελοντών να επιβραβευθούν από την όποια απασχόλησή τους:
Στους ανέργους πχ το προσόν της εξειδίκευσης στο βιογραφικό τους πχ Πρώτες Βοήθειες, Πυρασφάλεια κλπ, ή προτεραιότητα σε κάποιες παροχές ανέργων πχ κατασκηνώσεις, σεμινάρια, εισητήρια ΜΜΜ, θεαμάτων κλπ
Στους Ελεύθερους Επαγγελματίες-Επιχειρηματίες φορολογικές ελαφρύνσεις, παροχές πχ σε κατασκηνώσεις, εισητήρια ΜΜΜ, θεαμάτων κλπ
κ.ο.κ
Πρόβλεψη με σαφή αναφορά για 1 ημέρα άδειας τουλάχιστον για συμμέτοχή του εθελοντή σε 1 τουλάχιστον άσκηση ετοιμότητας το ετος.